abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199680797
Het is gewoon absurd hoeveel valse informatie door journalisten zonder wetenschappelijke onderbouwing zo de krant in gaat. Het verhaal van dat het virus uit een laboratorium is ontsnapt is leuk voor een tekenfilm maar zeker geen wetenschappelijk bewezen feit.
zodra men klaar is met onzin informatie dan beginnen de beschuldigingen op de persoon weer.
zum kotzen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199680855
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 09:46 schreef mark16 het volgende:

[..]

Is echt allang achterhaald. Inmiddels is al bekend dat luchtweginfectievirussen zich voornamelijk door de lucht via de normale ademhaling verspreiden.
Virussen komen toch ook terecht op oppervlakten die anderen met hun handen moeten aanraken?
pi_199681518
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:27 schreef torentje het volgende:

[..]

Virussen komen toch ook terecht op oppervlakten die anderen met hun handen moeten aanraken?
Ongetwijfeld. Alleen dat is een dusdanige omweg dat het in de praktijk eigenlijk geen bijdrage vormt. Volgens mij was het zo dat je 10.000 keer een besmet oppervlak moet aanraken voordat dat ook tot een daadwerkelijke besmetting leidt.
I'll give you something to do
  zondag 30 mei 2021 @ 12:50:21 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199681902
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:21 schreef galantis het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Alleen dat is een dusdanige omweg dat het in de praktijk eigenlijk geen bijdrage vormt. Volgens mij was het zo dat je 10.000 keer een besmet oppervlak moet aanraken voordat dat ook tot een daadwerkelijke besmetting leidt.
Was uw bibliotheekboek stuk!
pi_199682336
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:27 schreef torentje het volgende:

[..]

Nah dat geeft een dermate lage concentratie aan virussen die bovendien vrijwel allemaal niet op de juiste plek in het lichaam terechtkomen om echt een infectie te veroorzaken.
  zondag 30 mei 2021 @ 13:34:35 #156
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199682385
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is gewoon absurd hoeveel valse informatie door journalisten zonder wetenschappelijke onderbouwing zo de krant in gaat. Het verhaal van dat het virus uit een laboratorium is ontsnapt is leuk voor een tekenfilm maar zeker geen wetenschappelijk bewezen feit.
zodra men klaar is met onzin informatie dan beginnen de beschuldigingen op de persoon weer.
zum kotzen.
Niemand heeft gezegd dat het bewezen is dat het uit een lab is ontsnapt. Dat is waarschijnlijk wel gebeurd als je het nieuws leest over die Chinezen, komt nooit wat goeds uit.

Maar om te zeggen dat de kranten complotverhalen opzetten is onzin. Die mensen zijn journalisten die door gevaarlijke omstandigheden naar China gaan om het verhaal zo goed mogelijk te brengen, en jij hier met een dikke middelvinger naar de zorg dat het allemaal verzonnen is. Zoals Rutte al zei: gewoon je bek houden en luisteren naar de baas
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199682444
"Niemand heeft gezegd dat het bewezen is dat het uit een lab is ontsnapt."
Als dit de titel van een nieuwsbericht was, Prima.
Echter is de berichtgeving altijd andersom. Zolang er geen bewijs is, blijft men speculatieve berichten de wereld in slingeren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199682662
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 13:29 schreef mark16 het volgende:

[..]

Nah dat geeft een dermate lage concentratie aan virussen die bovendien vrijwel allemaal niet op de juiste plek in het lichaam terechtkomen om echt een infectie te veroorzaken.
Als jij dat gelooft dan was jij je handen toch niet zo vaak. Ik verwacht dan wel dat jij dan slechts gaat naar drukke supermarkten of andere drukke zaken of terrassen, waar slechts mensen komen met dezelfde instelling.
  zondag 30 mei 2021 @ 14:14:52 #159
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199682857
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat duizenden mensen in Nederland klachten hebben na corona is gewoon een feit.
Dat klopt, maar over langdurige klachten kunnen we nog niet spreken en je kan ook niet zomaar stellen dat het door corona komt, zie mijn uiteenzetting hierboven.
  zondag 30 mei 2021 @ 14:20:25 #160
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199682911
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
zum kotzen.
het bewijs zit in het DNA van het virus
pi_199683236
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:14 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar over langdurige klachten kunnen we nog niet spreken en je kan ook niet zomaar stellen dat het door corona komt, zie mijn uiteenzetting hierboven.
Maanden last hebben van corona is niet genoeg om te spreken over langdurige klachten?

En hoezo kunnen we niet stellen dat die klachten door corona komen? Ze treden toch op na een besmetting met covid-19?

Volgens mij zoek jij gewoon redenen waarom het wel meevalt met die corona.

quote:
Dit weten we nu (nog niet) over langdurige klachten na COVID-19

Van de mensen die COVID-19 krijgen, houdt een deel nog weken of maanden na de infectie last van vermoeidheid, weinig kunnen ruiken en kortademigheid. Hoe komt dit? Dat wordt nog volop onderzocht.

Ruim twintigduizend mensen zitten in een Facebook-groep voor coronapatiënten die lang na hun infectie nog niet hersteld zijn. Uit verhalen die NU.nl eerder optekende, blijkt dat sommige mensen maanden na hun besmetting nog bezig zijn met revalideren en nog lang niet de oude zijn.

Onder anderen Anke-Hilse Maitland-van der Zee, hoogleraar precisiegeneeskunde van longziekten aan het Amsterdam UMC, onderzoekt waardoor de een zich twee weken na een infectie weer kiplekker voelt en de ander na een half jaar nog geen dag kan werken. (...) https://www.nu.nl/uitleg-(...)ten-na-covid-19.html
  zondag 30 mei 2021 @ 14:59:05 #162
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199683343
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maanden last hebben van corona is niet genoeg om te spreken over langdurige klachten?
Nee, dat kun je ook van andere virussen hebben, daar kun je gewoon volledig van herstellen.
quote:
En hoezo kunnen we niet stellen dat die klachten door corona komen? Ze treden toch op na een besmetting met covid-19?
Je haalt nu zaken door elkaar, de klachten na corona, smaak die verdwijnt, reukvermogen die verminderd, verminderde conditie, is anders dan de langdurige revalidatie van mensen die in het ziekenhuis/op de IC komen. Van die eerste soort kun je ze koppelen aan corona en verschilt het bij veel mensen hoelang ze er 'last' van hebben maar lijkt nu binnen 6 maanden alles weer terug te keren. De tweede soort heeft meer te maken met de combinatie van virus en in het ziekenhuis komen, die revalidatie lijkt veel langer te duren dan bij 'normale' IC-patiënten en daarbij gaat de fysiotherapie ook langer door en worden bijvoorbeeld onderzoeken gedaan of zuurstof geven helpt bij snellere revalidatie. Heeft een beetje met corona te maken, een beetje met sowieso in het ziekenhuis liggen, een beetje met leeftijd of vaak onderliggend lijden en een gedeelte met dat het nog niet helemaal helder is hoe je het beste het revalidatietraject aan kunt pakken.

quote:
Volgens mij zoek jij gewoon redenen waarom het wel meevalt met die corona.
Nee absoluut niet, je kunt goed ziek worden van corona en zeker in combinatie met ziekenhuisopname kun je een lang revalidatietraject in moeten. Dat de oorzaak dat je in het ziekenhuis terechtkomt Corona is, wil echter niet zeggen dat 15 dagen plat liggen goed is voor je gesteldheid en dat dat niet meewerkt aan het verlengen van je hersteltijd.

'Long-covid' is echter iets wat we gewoon nog niet kunnen concluderen want dan heb je het over zaken waar mensen jaren later nog last van zouden hebben (een goed voorbeeld daarvan is mensen die een hartaanval/stilstand hebben gehad, die hebben het vaak daarna koud of zweten juist enorm snel, dat zijn zaken die de rest van hun leven kunnen blijven bestaan, dat zijn langdurige effecten. Dat je na een hartstilstand een half jaar aan het revalideren bent is een compleet ander verhaal.) en daar is de tijd simpelweg nog te kort voor. (Waarmee ik overigens niet zeg dat het niet zo kan zijn!)
pi_199683699
quote:
2s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:59 schreef Mallerd01 het volgende:
Je haalt nu zaken door elkaar,
Ik denk niet dat ik zaken door elkaar haal. Ik denk dat jij graag onderscheid wil maken, en dingen eruit wil halen, zodat je kan zeggen, 'ja, het valt allemaal wel mee met die corona'.

quote:
de klachten na corona, smaak die verdwijnt, reukvermogen die verminderd, verminderde conditie, is anders dan de langdurige revalidatie van mensen die in het ziekenhuis/op de IC komen.
En je weet dat op de IC komen een gevolg kan zijn van hoe corona je lichaam aantast?

quote:
Van die eerste soort kun je ze koppelen aan corona en verschilt het bij veel mensen hoelang ze er 'last' van hebben maar lijkt nu binnen 6 maanden alles weer terug te keren. De tweede soort heeft meer te maken met de combinatie van virus en in het ziekenhuis komen, die revalidatie lijkt veel langer te duren dan bij 'normale' IC-patiënten en daarbij gaat de fysiotherapie ook langer door en worden bijvoorbeeld onderzoeken gedaan of zuurstof geven helpt bij snellere revalidatie. Heeft een beetje met corona te maken, een beetje met sowieso in het ziekenhuis liggen, een beetje met leeftijd of vaak onderliggend lijden en een gedeelte met dat het nog niet helemaal helder is hoe je het beste het revalidatietraject aan kunt pakken.
Mensen worden ziek van corona en hebben soms hulp in het ziekenhuis nodig. Dit omdat de apparatuur, middelen en expertise thuis niet aanwezig zijn. Dan is het nogal vreemd om te zeggen dat het probleem een beetje met corona, een beetje met in het ziekenhuis liggen en een beetje met onderliggend lijden te maken heeft.

Corona is gewoon een ziekte die hard uit kan halen en ook echt schade in het lichaam aan kan richten, bijvoorbeeld schade in de longen, of schade aan de zenuwcellen in de neus:

quote:
Maitland vertelt dat de verschillende langdurige klachten waarschijnlijk meerdere oorzaken hebben. "Gelukkig hebben mensen die lang klachten houden meestal niet alle denkbare klachten tegelijk. Op het moment dat iemand COVID-19 heeft, kan er schade aan verschillende organen ontstaan. Waar er schade is ontstaan en hoe ernstig die is, zal per persoon verschillen."

Er is bijvoorbeeld al wat onderzoek gedaan naar de longen na een coronavirusinfectie. Daaruit bleek dat een deel van de mensen met langdurige klachten mogelijk schade heeft in een deel van de longen, waardoor ze langere tijd last houden van benauwdheid.

"Bij mensen die lang na een infectie niet goed kunnen ruiken, weten we dan weer dat er schade is aan zenuwcellen in de neus."
  zondag 30 mei 2021 @ 15:33:53 #164
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199683768
OMT :')
  zondag 30 mei 2021 @ 15:39:58 #165
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199683829
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik zaken door elkaar haal. Ik denk dat jij graag onderscheid wil maken, en dingen eruit wil halen, zodat je kan zeggen, 'ja, het valt allemaal wel mee met die corona'.
Dat is nu de tweede keer dat je het schrijft en het is dus ook de tweede keer dat ik ga zeggen dat dat niet het geval is.
quote:
[..]

En je weet dat op de IC komen een gevolg kan zijn van hoe corona je lichaam aantast?
Ja, en jij weet ook dat je op de IC weliswaar geholpen wordt om corona te overleven maar dat je daar maar zeer zelden fysiek en mentaal beter uitkomt dan dat je was voordat je überhaupt in het ziekenhuis kwam?
quote:
[..]

Mensen worden ziek van corona en hebben soms hulp in het ziekenhuis nodig. Dit omdat de apparatuur, middelen en expertise thuis niet aanwezig zijn. Dan is het nogal vreemd om te zeggen dat het probleem een beetje met corona, een beetje met in het ziekenhuis liggen en een beetje met onderliggend lijden te maken heeft.
Ik heb het niet over het ziekenhuis, ik heb het over de periode daarna. Je wordt uit het ziekenhuis ontslagen ooit, hoop ik ten minste, en dan begint je revalidatie en daarvan kunnen we concluderen dat het:
1. Lang duurt
2. Nog niet duidelijk is wat nou de perfecte behandelmethode is.
3. Nog niet duidelijk is of je na die revalidatie nog blijvende klachten overhoudt die te maken hebt met corona.

quote:
Corona is gewoon een ziekte die hard uit kan halen en ook echt schade in het lichaam aan kan richten, bijvoorbeeld schade in de longen, of schade aan de zenuwcellen in de neus:
[..]

Dat heb ik ook nooit ontkend.
pi_199683960
quote:
2s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:39 schreef Mallerd01 het volgende:
Ja, en jij weet ook dat je op de IC weliswaar geholpen wordt om corona te overleven maar dat je daar maar zeer zelden fysiek en mentaal beter uitkomt dan dat je was voordat je überhaupt in het ziekenhuis kwam?
Jij stelde:

quote:
Heeft een beetje met corona te maken, een beetje met sowieso in het ziekenhuis liggen, een beetje met leeftijd of vaak onderliggend lijden en een gedeelte met dat het nog niet helemaal helder is hoe je het beste het revalidatietraject aan kunt pakken.
Je legt de oorzaak niet bij de bron, namelijk corona, maar bij het in het ziekenhuis liggen, en dat men niet weet wat het beste revalidatietraject is.

En dat ouderen en mensen met onderliggend lijden meer last hebben van corona doet er in dit geval ook niet toe. Want mensen kunnen niet opeens jong worden of van hun onderliggende lijden verlost raken.
  zondag 30 mei 2021 @ 16:00:38 #167
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199684027
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij stelde:
[..]

Je legt de oorzaak niet bij de bron, namelijk corona, maar bij het in het ziekenhuis liggen, en dat men niet weet wat het beste revalidatietraject is.

Ja, dat klopt want dat zorgt er ook voor dat het revalidatietraject dus anders is en aangezien ze nog niet weten hoe dat het beste ingevuld kan worden, duurt dat dus langer.
Nogmaals, ik zeg niet dat je niet goed ziek kunt worden van corona en dat je er niet lang last van kunt houden maar om te zeggen dat mensen die uit het ziekenhuis komen nog lang last hebben van vanalles door corona is simpelweg te kort door de bocht en dat is waar het artikel oorspronkelijk op inging.

Corona is een bron van klachten, in het ziekenhuis liggen is een andere bron van klachten. Die samen vormen een geheel aan klachten waarvoor je revalideert. Alles aan corona koppelen is niet goed, alles aan een ziektebed ook niet. Beide doe ik dan ook niet.
Enige wat ik opmerk is dat 'langdurige klachten' niet per se door corona hoeven te komen en dat langdurig nu nog helemaal niet bekend is en het nog wel even gaat duren voordat we dat weten.

quote:
En dat ouderen en mensen met onderliggend lijden meer last hebben van corona doet er in dit geval ook niet toe. Want mensen kunnen niet opeens jong worden of van hun onderliggende lijden verlost raken.
Dat doet er wel degelijk toe, oudere mensen hebben om te beginnen al een langere hersteltijd plus een grotere kans op complicaties in het revalidatietraject en daarmee dus een grotere kans om blijvend klachten te houden. Dat het ontzettend vervelend voor ze is, is natuurlijk waar, maar doet verder niet af aan het feit dat ze een risicogroep vormen.
pi_199684150
quote:
2s.gif Op zondag 30 mei 2021 16:00 schreef Mallerd01 het volgende:

Corona is een bron van klachten, in het ziekenhuis liggen is een andere bron van klachten. Die samen vormen een geheel aan klachten waarvoor je revalideert. Alles aan corona koppelen is niet goed, alles aan een ziektebed ook niet. Beide doe ik dan ook niet.
Enige wat ik opmerk is dat 'langdurige klachten' niet per se door corona hoeven te komen en dat langdurig nu nog helemaal niet bekend is en het nog wel even gaat duren voordat we dat weten.
En dat laatste stoort me dan weer. Er is juist al van alles bekend. En dan hebben we het over longen die beschadigd raken, zenuwcellen in de neus, maar ook de lever en de nieren.

Volkskrant: De slooptocht van het coronavirus in het lichaam, bijna geen orgaan blijft onberoerd.

En natuurlijk lopen gezonde en jonge mensen minder risico, maar dat wordt door niemand ontkend.
  zondag 30 mei 2021 @ 16:30:01 #169
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199684301
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 16:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dat laatste stoort me dan weer. Er is juist al van alles bekend. En dan hebben we het over longen die beschadigd raken, zenuwcellen in de neus, maar ook de lever en de nieren.

Volkskrant: De slooptocht van het coronavirus in het lichaam, bijna geen orgaan blijft onberoerd.

En natuurlijk lopen gezonde en jonge mensen minder risico, maar dat wordt door niemand ontkend.
Ah ja dit stuk ken ik, goed onderzoek, zeker ook nuttig om te lezen in combinatie met dit stuk: https://www.volkskrant.nl(...)oening-uit~b19e0576/

En dan denk ik dat je begrijpt waarom ik dit stuk van het VK een goed onderzoek vindt en het stuk van het AD niet. Die doen namelijk aannames op basis van cijfers die op die manier niet gekoppeld zouden moeten worden en daar is deze hele discussie om begonnen.
pi_199684339
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 05:51 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Misschien zou dat maar eens goed zijn, als iedereen weer tussen zijn oren krijgt dat vaccineren zinvol is.
Hopelijk kan er ook wat strikter worden omgegaan met de IC-opname van mensen die zich bewust niet hebben laten vaccineren zodat de IC-capaciteit zoveel mogelijk voor de reguliere zorg gebruikt kan worden in verband met de in te lopen achterstanden.
  zondag 30 mei 2021 @ 17:03:01 #171
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_199684622
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 05:51 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Misschien zou dat maar eens goed zijn, als iedereen weer tussen zijn oren krijgt dat vaccineren zinvol is.
Ja, blijkbaar gaan mensen zich onkwetsbaar voelen als ze lange tijd afgeschermd zijn van dodelijke ziektes en andere ellende die vroeger bij het leven hoorde.
pi_199689959
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:00 schreef torentje het volgende:

[..]

Als jij dat gelooft dan was jij je handen toch niet zo vaak. Ik verwacht dan wel dat jij dan slechts gaat naar drukke supermarkten of andere drukke zaken of terrassen, waar slechts mensen komen met dezelfde instelling.
Wat bedoel je met 'gelooft'? En waarom wil je mij weren van bepaalde locaties? Ga eerst maar eens aantonen dat het wassen van handen helpt tegen het verspreiden van Covid, voordat je allerlei andere mensen gaat onderwerpen aan maatregelen om jouw eigen angst te verminderen.
  maandag 31 mei 2021 @ 02:38:05 #173
37887 Dauthi
Progressive
pi_199689999
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 02:13 schreef mark16 het volgende:

[..] Ga eerst maar eens aantonen dat het wassen van handen helpt tegen het verspreiden van Covid
Lol, wut?
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_199691334
Duitse grens is weer "normaal" open *O*
  maandag 31 mei 2021 @ 09:41:10 #175
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199691383
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het bewijs zit in het DNA van het virus
Welk bewijs precies?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')