Wat een onzin. Het is een songfestival. Je moet ook gewoon een goed lied hebben.quote:Op zondag 23 mei 2021 11:50 schreef DiegoFuser het volgende:
Het feit dat de boodschap niet begrepen lijkt te worden laat zien dat deze hard nodig was. Mooi en nodig dat deze boodschap zo een groot podium heeft gekregen.
Ja dit bedoel ik.quote:Op zondag 23 mei 2021 11:32 schreef blackswangreen het volgende:
Het heeft niks met wokeness te maken. Het was gewoon niet zo'n goed nummer. De Russische inzending was ook 'woke', de Italiaanse winnaars zijn ook bezig met het doorbreken van gender-stereotypes en dus ook 'woke' volgens jullie definitie. Als hij dezelfde boodschap had verpakt in een beter nummer had hij zeker wel stemmen gekregen.
Dat vind ik het jammere eraan, want je kon dit eigenlijk al vanaf de release zien aankomen. Matig nummer heeft boodschap die mensen niet bevalt, en dan wijten mensen de uitslag aan de boodschap ipv aan het matige nummer.
Eens. Op zo'n avond hou ik me vrijwel niet bezig met de tekst of de boodschap van het nummer. Als het lied en de act me aanspreken ben ik voor, vind ik het niks dan vind ik het niks.quote:Op zondag 23 mei 2021 11:32 schreef blackswangreen het volgende:
Het heeft niks met wokeness te maken. Het was gewoon niet zo'n goed nummer. De Russische inzending was ook 'woke', de Italiaanse winnaars zijn ook bezig met het doorbreken van gender-stereotypes en dus ook 'woke' volgens jullie definitie. Als hij dezelfde boodschap had verpakt in een beter nummer had hij zeker wel stemmen gekregen.
Dat vind ik het jammere eraan, want je kon dit eigenlijk al vanaf de release zien aankomen. Matig nummer heeft boodschap die mensen niet bevalt, en dan wijten mensen de uitslag aan de boodschap ipv aan het matige nummer.
Daar kon ik, na het verschillende keren gehoord te hebben, nog steeds nauwelijks iets van onthouden.quote:Op zondag 23 mei 2021 12:16 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat het een stuk minder grote afgang was geweest met het nummer van vorig jaar.
Why? We hadden al Edsilia, Nikkie, Glennis en ook een taalkubdige minderheidsgroep (Jan)quote:Op zondag 23 mei 2021 12:07 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom is Davina Michelle niet gekozen voor onze inzending?? Waarom wel een of ander woke nummer?
Om een bepaalde groep te pleasen?
Qua muziek, tekst en vibe is het wel behoorlijk duidelijk waar dit nummer van Jeangu over gaat.quote:Op zondag 23 mei 2021 12:19 schreef H_T het volgende:
[..]
Eens. Op zo'n avond hou ik me vrijwel niet bezig met de tekst of de boodschap van het nummer. Als het lied en de act me aanspreken ben ik voor, vind ik het niks dan vind ik het niks.
Ik heb ook geen idee waar Italië of Albanië over zongen. Ik spreek de taal niet, en genoeg mensen in Europa kunnen niet goed genoeg Engels om bij een keer horen zo'n nummer te analyseren en te bedenken wat ze van de boodschap vinden. Ook met een andere tekst was dit geen winnaar
Duitsland stond met een middelvinger op het podium nota benequote:Op zondag 23 mei 2021 12:22 schreef Greys het volgende:
De UK kreeg 0 punten. Duitsland ook. Spanje ook. Nederland ook.
Het heeft weinig tot niks met wel of niet woke te maken, gewoon met dat het lied niet goed of opvallend genoeg was voor mensen om hun telefoon te pakken om te stemmen. Of voor juryleden om het in hun top 10 te zetten.
Je kunt daar moeilijk de hele tent verbouwen omdat je de pest in hebt of er keihard gaan zitten huilen.quote:Op zondag 23 mei 2021 11:15 schreef Netsplitter het volgende:
Nederlandse inzending Jeangu Macrooy eindigde met Birth of a new age op plek 23, met nul punten uit het publiek. Toch toonde hij zich aan tafel bij Op1 tevreden over het optreden.
https://nos.nl/artikel/23(...)jeangu-teleurgesteld
Ik vind dit wel typerend. Ik zou serieus de ziekte over in hebben als ik als 23ste geëindigd zou zijn..
Maar verder had het weinig om het lijf. Hoe vreselijk sympathiek Jendrik ook was en is, een van de leukste en aardigste personen die we in jaren als deelnemer op een Eurovisie hebben gehad denk ik!quote:Op zondag 23 mei 2021 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Duitsland stond met een middelvinger op het podium nota bene
Ego verhaal dus. Om ego's te beschermen word deze afgang niet erkend. Er mag echt wel kritische noten gekraakt worden. Of moet het ESF altijd als een goed nieuws show gezien worden?quote:Op zondag 23 mei 2021 12:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Je kunt daar moeilijk de hele tent verbouwen omdat je de pest in hebt of er keihard gaan zitten huilen.
Elke artiest zou daar zijn trots en waardigheid willen behouden. De Nederlandse delegatie zal ook heus flink de pest in hebben, al was de performance qua zang enzo totaal geen afgang. Het nummer was gewoon niet goed en opvallend genoeg om op te gaan stemmen.
Schijnbaar denkt Europa daar geheel anders over.quote:Op zondag 23 mei 2021 11:50 schreef DiegoFuser het volgende:
Het feit dat de boodschap niet begrepen lijkt te worden laat zien dat deze hard nodig was. Mooi en nodig dat deze boodschap zo een groot podium heeft gekregen.
Huh? Ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen nu. Ik bedoel dat ik van de artiest zelf echt wel snap dat ie niet keihard gaat huilen voor de camera of GODVERDETIEFUSKUT roept omdat ie de pest in heeft. Je wilt als persoon toch een beetje eigenwaarde houden? Dat komt heus later wel, dat toegeven dat ze het heel teleurstellend vonden. Alleen dat ie niet meteen na afloop in een talkshow gaat zitten instorten is toch niet zo raar?quote:Op zondag 23 mei 2021 12:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ego verhaal dus. Om ego's te beschermen word deze afgang niet erkend. Er mag echt wel kritische noten gekraakt worden. Of moet het ESF altijd als een goed nieuws show gezien worden?
Pure media training dus. Jammer. Juist een pure rauwe reactie is vele malen eerlijker dan die poppenkast.quote:Op zondag 23 mei 2021 13:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Huh? Ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen nu. Ik bedoel dat ik van de artiest zelf echt wel snap dat ie niet keihard gaat huilen voor de camera of GODVERDETIEFUSKUT roept omdat ie de pest in heeft. Je wilt als persoon toch een beetje eigenwaarde houden? Dat komt heus later wel, dat toegeven dat ze het heel teleurstellend vonden. Alleen dat ie niet meteen na afloop in een talkshow gaat zitten instorten is toch niet zo raar?James Newman van de UK nam zijn twee keer nul punten toch ook met waardigheid voor de camera? Logisch. De rest komt later.
Uh die boodschap roept hij maar op het Malieveld. Dit is een SONG contest, en de song was gewoon niet goed genoeg. Waarom toch altijd en overal dat politiek correcte geneuzel?quote:Op zondag 23 mei 2021 11:50 schreef DiegoFuser het volgende:
Media training? Ik heb nooit een seconde media training gehad en ik ga ook niet lopen janken en schreeuwen oid als ik ergens mee verlies. Dat komt niet voort uit media training, gewoon uit volwassen worden.quote:Op zondag 23 mei 2021 13:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Pure media training dus. Jammer. Juist een pure rauwe reactie is vele malen eerlijker dan die poppenkast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |