Precies en ik denk dat het nummer niet is geschreven voor de eindwinst.quote:
Die leek wel onder invloed ofzo.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:15 schreef amaranta het volgende:
Performance ook. Die gast in het rood. Ik schrok me kapot toen hij in beeld kwam.
Sinds Anouk in 2013 is het linkerrijtje waar we horen en is dit juist een anomaliequote:Op zondag 23 mei 2021 10:05 schreef Netsplitter het volgende:
Waar komt deze afgang vandaan? Of was de winst een anomalie en staan we weer waar we eigenlijk horen?
Waren de andere acts zoveel beter dan die van ons?
Een artiest sturen die sowieso niet aanslaat, scheelt volgend jaar iig een hoop geld.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Zouden ze met opzet een slechte act naar het ESF hebben gestuurd?. 'Wij willen iemand van kleur, de rest is niet belangrijk' Gewoon beetje show maken met je inclusiviteit.
[ afbeelding ]
Feit is dat een aantal leden in het selectiecomité als een aantal jaren contact hadden met Jeangu als potentiële vertegenwoordiger. Vorig jaar met z'n inzending vond ze 'm goed genoeg om dan deel te nemen in eigen land. Jammer dat dat niet door ging, want daardoor moesten ze 'm eigenlijk carte blanche geven voor dit jaar. En toen heeft ie inderdaad een slap nummer opgeleverd. Achteraf jammer, maar dit hadden ze nooit uitgekozen in een normaal selectie jaar.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Zouden ze met opzet een slechte act naar het ESF hebben gestuurd?. 'Wij willen iemand van kleur, de rest is niet belangrijk' Gewoon beetje show maken met je inclusiviteit.
[ afbeelding ]
Ja dat was echt niet goed.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:15 schreef amaranta het volgende:
Performance ook. Die gast in het rood. Ik schrok me kapot toen hij in beeld kwam.
Het gaat ook niet om die kijkers maar om de woke-torren van een kleine groep mensen en om de mediaquote:Op zondag 23 mei 2021 10:36 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Kijk, snap dat het de makkelijke uitleg is om het op diversiteitboeheoheo te gooien en op blm enzo, maar daar is 90% van de kijkers op zo'n avond totaal niet mee bezig.
Het lied maakte zelf de verwijzing naar diversiteit en verzet tegen kolonialisme/apartheid/slavernij.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:36 schreef ijs_beer het volgende:
Kijk, snap dat het de makkelijke uitleg is om het op diversiteitboeheoheo te gooien en op blm enzo, maar daar is 90% van de kijkers op zo'n avond totaal niet mee bezig.
Jeangu’s repertoire zit sowieso niet echt vol met muziek die op het ESF bijzonder zou scoren. Grow was meer een uitzondering, die waarschijnlijk anoniem in de middenmoot was geëindigd.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:36 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Feit is dat een aantal leden in het selectiecomité als een aantal jaren contact hadden met Jeangu als potentiële vertegenwoordiger. Vorig jaar met z'n inzending vond ze 'm goed genoeg om dan deel te nemen in eigen land. Jammer dat dat niet door ging, want daardoor moesten ze 'm eigenlijk carte blanche geven voor dit jaar. En toen heeft ie inderdaad een slap nummer opgeleverd. Achteraf jammer, maar dit hadden ze nooit uitgekozen in een normaal selectie jaar.
Precies dit. Jeangu is echt wel een goede zanger, maar dit liedje was echt te middle of the road, maar wat het echt de nek om heeft gedraaid is het te hoge "woke"-gehalte.quote:Op zondag 23 mei 2021 11:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het lied maakte zelf de verwijzing naar diversiteit en verzet tegen kolonialisme/apartheid/slavernij.
De eerste twee zinnen:
''Skin as rich as the starlit night
Your rhythm is rebellion, your rhythm is rebellion''
En deze zinnen in het Surinaams zeggen natuurlijk ook wel wat:
''Yu no man broko, broko mi
Mi na afu sensi''
Er zit een duidelijke boodschap in, en het is niet subtiel.
Het is niet alleen woke, het richt zich ook op een heel klein groepje mensen. Mensen waarvan hun voorvaderen gebukt gingen onder kolonialisme en slavernij. Buiten Amsterdam speelt de BLM-boodschap al nauwelijks, laat staan in Oost-Europa of op de Balkan...quote:Op zondag 23 mei 2021 11:20 schreef totebel het volgende:
[..]
Precies dit. Jeangu is echt wel een goede zanger, maar dit liedje was echt te middle of the road, maar wat het echt de nek om heeft gedraaid is het te hoge "woke"-gehalte.
Ik snap dan wel dat hij tevreden is dat hij "zijn verhaal heeft mogen vertellen", punt met "je verhaal" is dat je iemand niet kunt dwingen het ook interessant te vinden
Dit...quote:Op zondag 23 mei 2021 11:25 schreef spapaars het volgende:
Vermoed dat niemand buiten NL begreep waar het over ging.
En binnen Nederland ook niet denderend veel hoor.quote:Op zondag 23 mei 2021 11:25 schreef spapaars het volgende:
Surinamers en Antillianen kunnen zich identificeren met de Amerikaanse BLM-boodschap. Maar als je Europa als geheel ziet, leven er gewoon erg weinig mensen die zich verbonden voelen met deze boodschap.quote:Op zondag 23 mei 2021 11:25 schreef spapaars het volgende:
Het is beiden. Als veel mensen zich aangetrokken hadden gevoeld tot de boodschap, dan had het wel positief uitgepakt.quote:Op zondag 23 mei 2021 11:32 schreef blackswangreen het volgende:
Het heeft niks met wokeness te maken. Het was gewoon niet zo'n goed nummer. De Russische inzending was ook 'woke', de Italiaanse winnaars zijn ook bezig met het doorbreken van gender-stereotypes en dus ook 'woke' volgens jullie definitie. Als hij dezelfde boodschap had verpakt in een beter nummer had hij zeker wel stemmen gekregen.
Dat vind ik het jammere eraan, want je kon dit eigenlijk al vanaf de release zien aankomen. Matig nummer heeft boodschap die mensen niet bevalt, en dan wijten mensen de uitslag aan de boodschap ipv aan het matige nummer.
Ik kreeg van die bloederige Shaka Zulu vibes er bij.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:15 schreef amaranta het volgende:
Daar heb je een heel goed punt mee. Een boodschap als "jij mag er ook zijn" is gewoon een universele boodschap en raakt het wezen van een mens. Ieder mens wil gezien worden.quote:Op zondag 23 mei 2021 11:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is niet alleen woke, het richt zich ook op een heel klein groepje mensen. Mensen waarvan hun voorvaderen gebukt gingen onder kolonialisme en slavernij. Buiten Amsterdam speelt de BLM-boodschap al nauwelijks, laat staan in Oost-Europa of op de Balkan...
Dat maakte het inderdaad alleen maar creepy.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:15 schreef amaranta het volgende:
Dit ja. Liedje was echt geen zak aan. Volgend jaar maar op zoek naar de nieuwe Arcade.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:17 schreef libranl het volgende:
Hoe sympathiek ik Jeangu ook vind, het was een erg matig lied in een sterk deelnemersveld. Hoop dat ik het lied nooit weer hoef te horen.
België kreeg zelf ook bijna niks met de televote, al was hun nummer 100 keer beter dan dat van Jeangu.quote:Op zondag 23 mei 2021 11:44 schreef BillDauterive het volgende:
Hoe matig het liedje ook was, dat zelfs België geen televote punt over had voor ons, is wel jammer.
Denk niet perse dat dat een feit is . Het nummer was ook gewoon te middle of the road. Heeft niks met de boodschap te maken. Niet goed genoeg is gewoon niet goed genoegquote:Op zondag 23 mei 2021 11:50 schreef DiegoFuser het volgende:
Het feit dat de boodschap niet begrepen lijkt te worden laat zien dat deze hard nodig was. Mooi en nodig dat deze boodschap zo een groot podium heeft gekregen.
Terechte aanvullingquote:Op zondag 23 mei 2021 11:55 schreef totebel het volgende:
[..]
Denk niet perse dat dat een feit is . Het nummer was ook gewoon te middle of the road. Heeft niks met de boodschap te maken. Niet goed genoeg is gewoon niet goed genoeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |