SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
zie email 27 oktober
Daar gaan we weer. Britse variant all over again. Als dit escaleert kunnen we de zomer op onze buik schrijven.quote:Duitsland beperkt inreizen vanuit Groot-Brittannië
In verband met besmettingen met de Indiase variant van het coronavirus wordt Groot-Brittannië door Duitsland aangewezen als 'virusvariantgebied'. Dat heeft het Robert Koch-Institut, het Duitse RIVM, bekendgemaakt. Reizen naar Duitsland vanuit Groot-Brittannië wordt daardoor lastiger gemaakt.
Zo mogen alleen nog Duitse staatsburgers of mensen die in Duitsland woonachtig zijn met het vliegtuig, de bus of de trein het land in. Na binnenkomst moeten ze twee weken in quarantaine. Die periode valt ook niet in te korten door met negatieve coronatests aan te tonen dat ze niets onder de leden hebben.
Groot-Brittannië is het eerste land in Europa waarvoor Duitsland opnieuw deze maatregel neemt. Buiten Europa zijn nu elf landen in Azië, Afrika en Latijns-Amerika aangewezen als 'virusvariantgebied'.
Hugo, volgen! Geen risico mee nemen deze ongein.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 02:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar gaan we weer. Britse variant all over again. Als dit escaleert kunnen we de zomer op onze buik schrijven.
Liever niet, ben wel beetje klaar met die vorm van paniekvoetbal.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 02:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo, volgen! Geen risico mee nemen deze ongein.
Ik vind dit nou typisch een maatregel die je gewoon uit voorzorg moet nemen. Het potentiële risico is groot en het effect van de maatregel gering…quote:Op zaterdag 22 mei 2021 02:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Liever niet, ben wel beetje klaar met die vorm van paniekvoetbal.
Dan kunnen we de versoepelingen wel vergeten de komende weken.
Waarom? Er is allang aangetoond dat de vaccins werken tegen alle varianten en ook de indiaanse variant.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 02:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dit nou typisch een maatregel die je gewoon uit voorzorg moet nemen. Het potentiële risico is groot en het effect van de maatregel gering…
Omdat ik ook een extra besmettelijke variant er niet in wil. Nog een zomer naar de klote, nee dank je.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 03:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom? Er is allang aangetoond dat de vaccins werken tegen alle varianten en ook de indiaanse variant.
Nou, ik zag net nog dit onderzoek waaruit blijkt dat het ene vaccin het andere niet is wat betreft effectiviteit tegen varianten.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 03:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom? Er is allang aangetoond dat de vaccins werken tegen alle varianten en ook de indiaanse variant.
quote:Op zaterdag 22 mei 2021 02:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo, volgen! Geen risico mee nemen deze ongein.
Heeft dit betrekking op transmissie of op de mate waarin men ziek wordt? Zoals ik het lees gaat dit over transmissie, maar dat is niet erg als men vervolgens niet of nauwelijks ziek wordt.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 04:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik zag net nog dit onderzoek waaruit blijkt dat het ene vaccin het andere niet is wat betreft effectiviteit tegen varianten.
[ afbeelding ]
Bron: http://www.healthdata.org/covid/covid-19-vaccine-efficacy-summary
De 1e en 3e kolom gaan over ernstig ziek worden en de 2e en 4e kolom gaan over besmetting voorkomen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heeft dit betrekking op transmissie of op de mate waarin men ziek wordt? Zoals ik het lees gaat dit over transmissie, maar dat is niet erg als men vervolgens niet of nauwelijks ziek wordt.
Symptomatische ziekte, niet ernstige ziekte toch?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De 1e en 3e kolom gaan over ernstig ziek worden en de 2e en 4e kolom gaan over besmetting voorkomen.
O ja, ik was net wakker, dus niet goed genoeg gelezen. Dat is inderdaad niet voor alle vaccins even goed.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De 1e en 3e kolom gaan over ernstig ziek worden en de 2e en 4e kolom gaan over besmetting voorkomen.
Moderna Masterrace hierquote:Op zaterdag 22 mei 2021 04:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik zag net nog dit onderzoek waaruit blijkt dat het ene vaccin het andere niet is wat betreft effectiviteit tegen varianten.
[ afbeelding ]
Zo lees ik het ook maar we kunnen er flink naastzitten natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Symptomatische ziekte, niet ernstige ziekte toch?
Lol, het gaat iets te snel de goede kant op. Dat mag niet gebeuren natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:40 schreef THEFXR het volgende:
‘Zorgwekkende’ Indiase coronavariant nu acht keer in Nederland aangetroffen
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210519_93778287
Die tabel is sowieso grotendeels puur nattevingerwerk.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo lees ik het ook maar we kunnen er flink naastzitten natuurlijk.
Topquote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:45 schreef patrickt37 het volgende:
1967 en 1968 zijn vrijgegeven. Afspraak maken is mogelijk.
Ah, mn moeder zal content zijn. Kan ze volgende maand gewoon zorgeloos deze kant op ipv bakken geld aan testen kwijt te zijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:45 schreef patrickt37 het volgende:
Precies, met tijdelijke inreisbeperkingen is niets mis mee totdat we meer weten over de Indische variant. Overigens ziet Duitsland Nederland nog steeds als hoogrisicogebied ondanks dat we daarvoor onder de norm zijn gedoken van 200 nieuwe coronabesmettingen per week per 100.000 inwoners (4.800 nieuwe coronabesmettingen per dag)quote:Op zaterdag 22 mei 2021 03:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat ik ook een extra besmettelijke variant er niet in wil. Nog een zomer naar de klote, nee dank je.
Dus Rutte en Willem-Alexander kunnen zich laten prikken. Beiden van 1967.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:45 schreef patrickt37 het volgende:
Duitsland hanteert dan ook een norm van 50 of 100 besmettingen per 100k per week.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:52 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Precies, met tijdelijke inreisbeperkingen is niets mis mee totdat we meer weten over de Indische variant. Overigens ziet Duitsland Nederland nog steeds als hoogrisicogebied ondanks dat we daarvoor onder de norm zijn gedoken van 200 nieuwe coronabesmettingen per week per 100.000 inwoners (4.800 nieuwe coronabesmettingen per dag)
Slaat ook helemaal nergens. Het is nog een paar maanden volhouden, ga het dan niet verpesten.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 00:04 schreef PzKpfw het volgende:
Het oude normaal sluipt er volgens mij zo langzamerhand vanzelf wel weer in. Hoor van mensen uit m'n omgeving steeds meer en vaker over geplande feestjes etc. Zelf moet ik er eigenlijk helemaal niet meer aan denken![]()
Grootste farcé is nog altijd dat de lidstaten van Europa het niet unaniem met elkaar eens kunnen raken over wat nu een risicogebied is of wat niet.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Duitsland hanteert dan ook een norm van 50 of 100 besmettingen per 100k per week.
https://www.rki.de/DE/Con(...)ternet051?nn=2444038quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Duitsland hanteert dan ook een norm van 50 of 100 besmettingen per 100k per week.
Ik kom er niet door. Twee maal krijg ik aan het einde dat ik helaas opnieuw moet beginnen omdat het scherm te lang open stond ( niet dus) en in een andere browser kom ik niet voorbij mijn jaartal. Fraai.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:45 schreef patrickt37 het volgende:
AZ heeft echt broddelwerk afgeleverd zeg.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 04:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Omdat ze willen weten of je in een bepaalde beroepsgroep actief bent.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:00 schreef halfway het volgende:
Gisteren afspraak gemaakt, ze vroegen werkt u? Ja ik werk maar wat is de meerwaarde van die info?
Als die tabel klopt mogen we hartstikke blij zijn dat mRNA techniek op tijd beschikbaar is gekomen. 5 jaar geleden hadden we enkel de vectorvaccins gehad.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:00 schreef Remco het volgende:
[..]
AZ heeft echt broddelwerk afgeleverd zeg.
Contact met anderen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:00 schreef halfway het volgende:
Gisteren afspraak gemaakt, ze vroegen werkt u? Ja ik werk maar wat is de meerwaarde van die info?
Even de cache van je browser opschonen doet wonderenquote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kom er niet door. Twee maal krijg ik aan het einde dat ik helaas opnieuw moet beginnen omdat het scherm te lang open stond ( niet dus) en in een andere browser kom ik niet voorbij mijn jaartal. Fraai.
In tha pocket! Maandag 31 mei. Inderdaad 1 afspraak, dus dan ben ik over drie weken volledig gevaccineerd en beschermdquote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:02 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Even de cache van je browser opschonen doet wonderen
Janssen dus? Of covid gehad?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In tha pocket! Maandag 31 mei. Inderdaad 1 afspraak, dus dan ben ik over drie weken volledig gevaccineerd en beschermd
Blij voor je!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In tha pocket! Maandag 31 mei. Inderdaad 1 afspraak, dus dan ben ik over drie weken volledig gevaccineerd en beschermd
Een land moet minimaal 7 dagen achter elkaar onder (of boven) de grens zitten om een nieuwe status te krijgen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:57 schreef Erno-BE het volgende:
https://www.rki.de/DE/Con(...)ternet051?nn=2444038
Hier staat toch echt 200 voor hoogrisicogebied en 50 voor risicogebied. Die 200 zijn we gepasseerd.
quote:
quote:https://www.rivm.nl/nieuw(...)oor-coronavaccinatie
Deze groep krijgt een vaccinatie met het Janssen-vaccin en wordt dus één keer gevaccineerd.
Janssen, denk ik, want geen COVID gehad.quote:
Ah ok, dan voldoen wij er nog terecht niet aan de eis om af te schalen naar risicogebied. Waarschijnlijk volgende week vrijdag wel.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Een land moet minimaal 7 dagen achter elkaar onder (of boven) de grens zitten om een nieuwe status te krijgen.
Schijnt bij de vectorvaccins idd iets erger te zijn dan bij mRNA maar blijft heel persoonlijk. Het is het sowieso waard imoquote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Janssen, denk ik, want geen COVID gehad.
Staat inderdaad ook bij RIVM.
Ik ben benieuwd. Vriendin van me heeft ook Janssen gehad en heeft zich een dag heel rot gevoeld. Heel licht in het hoofd en duizelig. We gaan het meemaken.
O, dat sowieso. Ik ben blij dat ik mijn vaccinatie kan halen volgende week.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Schijnt bij de vectorvaccins idd iets erger te zijn dan bij mRNA maar blijft heel persoonlijk. Het is het sowieso waard imo
Oh dat zou kunnen, dat weet ik eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Symptomatische ziekte, niet ernstige ziekte toch?
Volhouden...quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Slaat ook helemaal nergens. Het is nog een paar maanden volhouden, ga het dan niet verpesten.
zal wel naar Afrika gaanquote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd welke jaartallen daadwerkelijk Janssen krijgen. Komen ongeveer een miljoen doses binnen de komende drie weken.
Waarom krijg ik geen Jansen? Ik ben van 1966.quote:
Que?quote:
Jij zit in een andere lichting waarvoor een andere lading vaccins is gereserveerd.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:36 schreef halfway het volgende:
[..]
Waarom krijg ik geen Jansen? Ik ben van 1966.
Nee, heel veel minder. En als extra voordeel dat je met 1 afspraak klaar bent.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:39 schreef Tarado het volgende:
[..]was een grapje, maar heeft dit vaccin niet hetzelfde (imago) probleem als AZ?
Duurde bij mij ook een paar uur. Geen idee, wellicht zit er ergens nog een handmatige controle in ofzo.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:40 schreef miss_sly het volgende:
De bevestiging die in mijn mail zou moeten komen, wordt denk ik via tamtam verstuurd of zo. Of zouden er bij de GGD nu een heleboel medewerkers alle nieuwe afspraken aan het inkloppen zijn om ze daarna per mail te bevestigen? :’)
Automatische bevestiging hoort toch direct te komen?
Omdat die voor de 1967/1968-groep voor het eerst wordt ingezet:quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:36 schreef halfway het volgende:
[..]
Waarom krijg ik geen Jansen? Ik ben van 1966.
Hij komt net binnen!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Duurde bij mij ook een paar uur. Geen idee, wellicht zit er ergens nog een handmatige controle in ofzo.
Matige grap.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:39 schreef Tarado het volgende:
[..]was een grapje, maar heeft dit vaccin niet hetzelfde (imago) probleem als AZ?
mwa, komt niet helemaal uit de lucht vallen hoorquote:
https://www.cdc.gov/coron(...)safety/JJUpdate.htmlquote:What you need to know:
CDC and the U.S. Food and Drug Administration (FDA) recommend use of Johnson & Johnson’s Janssen (J&J/Janssen) COVID-19 Vaccine resume in the United States, after a temporary pause.
Reports of adverse events following the use of J&J/Janssen vaccine suggest an increased risk of a rare adverse event called thrombosis with thrombocytopenia syndrome (TTS). Nearly all reports of this serious condition, which involves blood clots with low platelets, have been in adult women younger than 50 years old.
A review of all available data at this time shows that the J&J/Janssen COVID-19 Vaccine’s known and potential benefits outweigh its known and potential risks.
However, women younger than 50 years old especially should be aware of the rare but increased risk of this adverse event and that there are other COVID-19 vaccine options available for which this risk has not been seen.
CDC and FDA will continue to monitor the safety of all COVID-19 vaccines.
Seek medical care right away if you develop any of the symptoms below after receiving the J&J/Janssen COVID-19 Vaccine.
If you have any questions or concerns, call your doctor, nurse, or clinic.
Ik kreeg de bevestiging per mail en sms(half uurtje later)quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:40 schreef miss_sly het volgende:
De bevestiging die in mijn mail zou moeten komen, wordt denk ik via tamtam verstuurd of zo. Of zouden er bij de GGD nu een heleboel medewerkers alle nieuwe afspraken aan het inkloppen zijn om ze daarna per mail te bevestigen? :’)
Automatische bevestiging hoort toch direct te komen?
Of gewoon 'ouwe lul'?quote:
Doe lopen hier genoeg rond inderdaad.quote:
Damn, nou moet ik mijn afspraak toch cancelen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa, komt niet helemaal uit de lucht vallen hoor
[..]
https://www.cdc.gov/coron(...)safety/JJUpdate.html
Hier ook, inderdaad. We zijn zo verwend tegenwoordig dat een bevestigingsmail meestal met een paar minuten binnen isquote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:00 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Ik kreeg de bevestiging per mail en sms(half uurtje later)
Nee, maar behoor wel tot de zwakkeren met mijn griepprik elk jaarquote:
Hoor van verschillende mensen om me heen die pfizer hadden, dat ze na de 2de zich ook super beroerd voelde. Collega heeft 2 dagen op bed gelegen. 'second jab is a bitch'.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Schijnt bij de vectorvaccins idd iets erger te zijn dan bij mRNA maar blijft heel persoonlijk. Het is het sowieso waard imo
Meaning?quote:
Je bent gewoon ongeduldigquote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier ook, inderdaad. We zijn zo verwend tegenwoordig dat een bevestigingsmail meestal met een paar minuten binnen is
3 dagen werk dus.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:09 schreef Jor_Dii het volgende:
67 en 68 zijn ongeveer 507k mensen volgens NOS.
Dat zou ook zomaar kunnenquote:
Nee zeker niet, het is ook zo verschillend van persoon tot persoon.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoor van verschillende mensen om me heen die pfizer hadden, dat ze na de 2de zich ook super beroerd voelde. Collega heeft 2 dagen op bed gelegen. 'second jab is a bitch'.
Dus exclusief vector is het ook niet.
Niet iedereen maakt direct een afspraak of wil het vaccin. Het gaat waarschijnlijk maar om 300-400k mensen. Zeker omdat een deel van die groep al geweest is vanwege medische indicatie of beroepsgroep.quote:
Dat heb je met die oudjes..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heb je met die oudjes..Ja hee, ik wil graag snel zonder gedoe naar Benidorm en alles weer doen wat jullie, niet-gevaccineerden, niet mogen. Ik wil wel die eersterangs burger zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
zou ik niet doen als ik jou was, maar AZ zou ik ook zo nemen hoorquote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Damn, nou moet ik mijn afspraak toch cancelen.
Welnee. Prima vaccin, niets mis mee.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:30 schreef Confetti het volgende:
Baal er wel van dat mijn vader nét dat Janssen (eigenijk: Johnson-Johnson) vaccin moet krijgen.
Het blijft een tweederangs vaccin qua effectiviteit en ook gedateerde techniek vergeleken met Pfizer.
Ik was het ook niet serieus van plan, hoorquote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou ik niet doen als ik jou was, maar AZ zou ik ook zo nemen hoor
65% effectiviteit en 85% tegen ernstige ziekte toch?. Dat is gewoon matig vergeleken met Pfizer, Moderna en zelfs.....AZ.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welnee. Prima vaccin, niets mis mee.
En veel beter dan AZ tegen varianten:quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
65% effectiviteit en 85% tegen ernstige ziekte toch?. Dat is gewoon matig vergeleken met Pfizer, Moderna en zelfs.....AZ.
Het wordt inderdaad interessant wat ze voor welke leeftijdsgroep gaan inzetten.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd welke jaartallen daadwerkelijk Janssen krijgen. Komen ongeveer een miljoen doses binnen de komende drie weken.
m'n broer (67) kwam er wat moeilijk doorheen op de website maar die mag zaterdag as ook, dat is wel snel, ook 1 prikquote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik was het ook niet serieus van plan, hoor
Zoals gezegd, mijn gevoel had iets tegen AZ waar mijn ratio niet direct de overhand kon krijgen. Inmiddels ben ik weer rationeel en maakt het me niet meer uit. Ik wil gewoon een vaccinatie, en nou krijg ik er ook nog één waarbij 1 prik voldoende is. Bofkont ben ik
https://www.theguardian.c(...)-variants-of-concernquote:Germany to bar visitors from UK over Covid variants of concern
From Sunday, people travelling from Britain may only enter country if they are German citizen or resident
Coronavirus – latest updates
See all our coronavirus coverage
Am Rhein-Main airport, Frankfurt am Main, Germany.
People who are only transferring from one flight to another will still be allowed in but they must remain in the airport transit area. Photograph: Action Press/Rex/Shutterstock
PA Media
Sat 22 May 2021 08.50 BST
8
Britons are to be barred from entering Germany from Sunday onwards after the country’s Public Health Institute designated the UK as a virus variant area of concern.
As of midnight on 23 May, people travelling to Germany from Great Britain and Northern Ireland may only enter the country if they are a German citizen or resident.
Spouses and children under 18 of a German citizen or resident can also enter, as long as the household are travelling together.
Those with an urgent humanitarian reason such as an immediate family bereavement are also able to enter. However, anyone entering the country from the UK must quarantine for two weeks on arrival, even if they test negative for the coronavirus.
People who are only transferring from one flight to another will still be allowed in but they must remain in the airport transit area.
The move comes after Spain lifted travel restrictions on British visitors, with the country’s prime minister, Pedro Sánchez, saying Spain would be “delighted, extremely delighted” to receive British tourists again.
Spain is lifting its restrictions on travellers from the UK beginning on Monday.
Germany and Spain are both on the government’s amber list, meaning travellers must quarantine at home for 10 days and take a pre-departure test and two post-arrival tests.
Ik las dat 1967 en 1968 allemaal Janssen krijgen, dus die lichting is zo klaar.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
m'n broer (67) kwam er wat moeilijk doorheen op de website maar die mag zaterdag as ook, dat is wel snel, ook 1 prik
Dat zegt nooit zoveel waar de een met een open beenbreuk nog naar zijn werk gaat blijft te ander een week thuis met een splinter in zijn vinger.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoor van verschillende mensen om me heen die pfizer hadden, dat ze na de 2de zich ook super beroerd voelde. Collega heeft 2 dagen op bed gelegen. 'second jab is a bitch'.
Dus exclusief vector is het ook niet.
Waarschijnlijk kijken ze per openstelling welk vaccin er gebruik wordt? Dus als er genoeg Janssen is dan krijgt de volgende lichting die ook.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad interessant wat ze voor welke leeftijdsgroep gaan inzetten.
Er blijven bakken Pfizer binnenkomen, en de komende weken ook meer Janssen, maar daar zijn nog altijd leverproblemen.
[ afbeelding ]
Er zal vast een gedachte achter zitten, alleen kan ik hem nog niet ontdekken.
Totaal aantal vaccins:
[ afbeelding ]
Vaag, dus als je AZ geweigerd hebt kun je nu Janssen krijgen en ben je nog eerder klaar ook (want maar 1 prik en niet 12 weken wachten tot de tweede prik).quote:https://www.telegraaf.nl/(...)n-de-beurt-voor-prik
Ook mensen die eerder al een vaccinatie-oproep kregen maar daar geen gebruik van hebben gemaakt en de prik nu wel willen, kunnen een afspraak maken.
Neen. De AZ groep wordt exclusief geprikt door huisartsen en kunnen geen afspraak maken via de portal van GGD.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vaag, dus als je AZ geweigerd hebt kun je nu Janssen krijgen en ben je nog eerder klaar ook (want maar 1 prik en niet 12 weken wachten tot de tweede prik).
Mooi, laat die weigerboomers maar achteraan aansluiten. Achter de jeugd (12-18) welteverstaan.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Neen. De AZ groep wordt exclusief geprikt door huisartsen en kunnen geen afspraak maken via de portal van GGD.
Dat voorbehoud wordt niet in dat artikel gemaakt, maar het zou goed kunnen dat het zo is. Bron?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Neen. De AZ groep wordt exclusief geprikt door huisartsen en kunnen geen afspraak maken via de portal van GGD.
Dat weten we nou wel.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:50 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mooi, laat die weigerboomers maar achteraan aansluiten. Achter de jeugd (12-18) welteverstaan.
Ik heb het vermoeden dat de vaccinatievolgorde tussen de 7 en 15 juni wordt opgeheven. Duitsland gaat de vaccinatievolgorde vanaf 7 juni afschaffen (https://www.mdr.de/nachri(...)abgeschafft-100.html). Lijkt mij dat Nederland gaat volgen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Heb er overigens goede hoop op dat ik (1987) al voor 15 juni een afspraak kan maken. Het gaat echt heel snel nu.
Het kan een logistieke keuze zijn, je kan de Janssen buffer van ± 1 miljoen gebruiken om daarna in 1 ruk door te prikken met Pfizer voor de volgende groep.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kijken ze per openstelling welk vaccin er gebruik wordt? Dus als er genoeg Janssen is dan krijgt de volgende lichting die ook.
Als er eerder capaciteit is dan Janssen binnenkomt dan krijgen de volgende lichting Pfizer/Moderna.
Denk ik.
507000 mensen zijn geboren in de leeftijdsgroep 1967 en 1968. Een aantal zal zich niet laten vaccineren en anderen hebben al een vaccin gehad vanwege hun beroep of vanwege een medische aandoening.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Je komt gewoon niet verder met die leeftijdsjaren in de portal.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat voorbehoud wordt niet in dat artikel gemaakt, maar het zou goed kunnen dat het zo is. Bron?
https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-makenquote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat voorbehoud wordt niet in dat artikel gemaakt, maar het zou goed kunnen dat het zo is. Bron?
Jep. Janssen is wat dat betreft ook veel makkelijker plannen omdat er maar 1 shot nodig is natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het kan een logistieke keuze zijn, je kan de Janssen buffer van ± 1 miljoen gebruiken om daarna in 1 ruk door te prikken met Pfizer voor de volgende groep.
Juist, duidelijk.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je komt gewoon niet verder met die leeftijdsjaren in de portal.
Betwijfel of Nederland dat ook doet, zal nogal afhangen van de voorraad die er dan is.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat de vaccinatievolgorde tussen de 7 en 15 juni wordt opgeheven. Duitsland gaat de vaccinatievolgorde vanaf 7 juni afschaffen (https://www.mdr.de/nachri(...)abgeschafft-100.html). Lijkt mij dat Nederland gaat volgen.
Jep, en of de IT-systemen het aankunnen. Wel kun je vanaf juni werken met blokken van 5 of 10 jaar wellicht.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Betwijfel of Nederland dat ook doet, zal nogal afhangen van de voorraad die er dan is.
We gingen toch een Europees systeem invoeren met kleurcodes zodat voor landen dezelfde regels gingen hanteren.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)-variants-of-concern
Ook een mooie weer. Spanje gooit de grenzen wagenwijd open voor Britten, terwijl Duitsland ze de volgende bijna volledig sluit.
Zoiets zal het wel worden.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Jep, en of de IT-systemen het aankunnen. Wel kun je vanaf juni werken met blokken van 5 of 10 jaar wellicht.
Ja, medische indicatie is een aparte groep wat dat betreft. Daar zijn al mRNA vaccins voor gereserveerd in dit tijdframe.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:01 schreef _serial_ het volgende:
Interessant, als je een uitnodiging hebt gekregen uit de medische "doelgroep" krijg je 2 afspraken aangeboden, als je gewoon als jaargang aan de beurt bent krijg je 1 afspraak aangeboden. (bij hetzelfde ingevulde geboortejaar)
Dus er zit wel een soort van plan achter.
Ik verwacht persoonlijk dat ze per 5 jaar gaan uitnodigen. Dat is ongeveer 1 miljoen mensen. De overige capaciteit gebruik je dan voor 2e prikken.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zoiets zal het wel worden.
Ik heb echt geen zin om meerdere keren per dag te gaan kijken of je dan tot de gelukkige hoort.
Voor hetzelfde geld ben je dan in augustus aan de beurt.
Hoop het ook voor je!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Heb er overigens goede hoop op dat ik (1987) al voor 15 juni een afspraak kan maken. Het gaat echt heel snel nu.
Voor mijn jaargang staat nu begin juni uitnodiging, dat was medio juni, is die van jullie ook naar voren gehaald?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoop het ook voor je!
Egoïstisch gezien ook voor mezelf overigens (1990)ik hoop alleen dat ik Janssen krijg; gewoon na 1 prik klaar. Maakt het van de zomer wat makkelijker qua reizen.
Waar zie je dat?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voor mijn jaargang staat nu begin juni uitnodiging, dat was medio juni, is die van jullie ook naar voren gehaald?
Denk dat wij Pfizer krijgen (30+ groep)quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoop het ook voor je!
Egoïstisch gezien ook voor mezelf overigens (1990)ik hoop alleen dat ik Janssen krijg; gewoon na 1 prik klaar. Maakt het van de zomer wat makkelijker qua reizen.
Toen ik gisteren keek stond er mid Juni voor de uitnodiging, dus hopelijk begin juli eerste prik.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voor mijn jaargang staat nu begin juni uitnodiging, dat was medio juni, is die van jullie ook naar voren gehaald?
Met af en toe jaargangetje Janssen ertussen?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk dat wij Pfizer krijgen (30+ groep)
Ik denk dat wij in de komende drie weken ergens open gaan voor de afspraak en 1e prik in de 3e of 4e week Juni.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toen ik gisteren keek stond er mid Juni voor de uitnodiging, dus hopelijk begin juli eerste prik.
Ik hoop het van harte!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat wij in de komende drie weken ergens open gaan voor de afspraak en 1e prik in de 3e of 4e week Juni.
Ik ga er vanuit als ik de leveringen zie die komen, dan moet het echt wel sneller gaan.quote:
Ik hoop het. Ik ben van ‘80 en ga 21 juni naar Frankrijk. Zou fijn zijn als de eerste er dan in zit.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik mag van mijn werk in juli geen vakantie opnemen, dus ik sta er relaxter in. Pfizer/Moderna/CureVac heeft daarentegen mijn voorkeur vanwege de hogere effectiviteit en de revolutionaire technologie, maar als ik maar voor 1 juli de eerste prik en begin augustus de tweede prik krijg. Ook voor Janssen en zelfs AstraZeneca sta ik open.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoop het ook voor je!
Nog niet onder de 20 IC-opnames en de 80 ziekenhuisopnames per dag, helaas. Dat is sowieso wel de minimale vereisten voor het uitvoeren van stap 3 van het openingsplan.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC opnames: 24
IC bezetting: 602
Kliniek opnames: 139
Kliniek bezetting: 1129
Ter info
@:oliver23
Ik sta voor alle vaccines open, maar Janssen zou het makkelijkst zijnquote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik mag van mijn werk in juli geen vakantie opnemen, dus ik sta er relaxter in. Pfizer/Moderna/CureVac heeft daarentegen mijn voorkeur vanwege de hogere effectiviteit en de revolutionaire technologie, maar als ik maar voor 1 juli de eerste prik en begin augustus de tweede prik krijg. Ook voor Janssen en zelfs AstraZeneca sta ik open.
Laten we het hopen!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:43 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik vraag me af of het vaccinatiepaspoort per 1 juli niet mosterd na de maaltijd is? Covid-19 zal in Europa de komende weken geleidelijk gedecimeerd worden en Spanje heeft aangekondigd de grenzen open te gooien voor bezoekers uit landen met een lage incidentie van Covid-19, waardoor het onder de streep geen verschil zou maken als je wél of niet gevaccineerd bent.
Dat is niet gezegd toch?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:38 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nog niet onder de 20 IC-opnames en de 80 ziekenhuisopnames per dag, helaas. Dat is sowieso wel de minimale vereisten voor het uitvoeren van stap 3 van het openingsplan.
Binnen europa denk ik het ook.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:43 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik vraag me af of het vaccinatiepaspoort per 1 juli niet mosterd na de maaltijd is? Covid-19 zal in Europa de komende weken geleidelijk gedecimeerd worden en Spanje heeft aangekondigd de grenzen open te gooien voor bezoekers uit landen met een lage incidentie van Covid-19, waardoor het onder de streep geen verschil zou maken als je wél of niet gevaccineerd bent.
Gelukkig zit ik daar ook niet aan vast, sterker nog ik haat het hoogseizoen, om meerdere redenen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik sta voor alle vaccines open, maar Janssen zou het makkelijkst zijn
Wij zitten niet aan schoolvakanties vast, dus kunnen ook in het najaar gaan, maar we weten natuurlijk niet wat de situatie in het najaar gaat zijn. Ik denk dat je in de zomer de meeste kansen hebt om te kunnen reizen, dus daar zetten we op in. Gewoon zsm. Als het dan in het najaar ook kan boeken we wel wat extra’s.
Nee, dat heeft hij zelf bedacht. Wat natuurlijk prima is, maar dat is niet 'het beleid' verder.quote:
Dit ziet iedereen in, behalve diegene die de regels gemaakt hebben en niet willen toegeven dat het niet meer nodig is.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:43 schreef MissionPhailed het volgende:
In normale jaren proberen wij juni-begin september ook altijd te mijden. Jaarlijks vaak drie weekjes. Weekje in februari, weekje in mei, en weekje in september/oktober. Wij zijn vooral van de stedentripjes en willen dus veel zien; in de zomer hitte is dat niet altijd even fijn. Vorig jaar wel in de zomer weg gegaan onder dezelfde redenatie: Nu kan het, geen garanties voor het najaar. Blij dat we dat toen gedaan hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gelukkig zit ik daar ook niet aan vast, sterker nog ik haat het hoogseizoen, om meerdere redenen.
Voor een korte stedentrip is het prima, maar voor langer sla ik toch liefste over, zeker nu na bijna 2 jaar dat niemand kon gaan.
Bekijk deze is: https://www.rijksoverheid(...)rt-coronamaatregelenquote:
Hoe lopen de rest van die pilots eigenlijk qua verhouding werkelijke bezoekers / capaciteit?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:51 schreef _serial_ het volgende:
Rotterdams filmfestival wordt testevenement, toch publiek toegestaan
Daarom denk ik dat 1 prik goedgekeurd wordt voor zo’n paspoort. Dat maakt de drempel al een stuk lager en is wel zo goed voor toerisme, horeca etc.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:43 schreef MissionPhailed het volgende:
Bepaalde landen hebben nog al veel vaccinweigeraars (Frankrijk, Midden-Europa, Balkan), voor die landen zou een vaccinatiepaspoort wel een oplossing zijn. Zou je op 1 juli zonder test- of vaccinatiebewijs over de grens naar Duitsland en België kunnen: het kan, mits onze overheid geen domme dingen doet en het aantal besmettingen per dag onder de 1.000 nieuwe gevallen ligt.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:43 schreef MissionPhailed het volgende:
quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:oliver23 melden, cijfers komen eraan
Namens het FOK! OMT dank je welquote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC opnames: 24
IC bezetting: 602
Kliniek opnames: 139
Kliniek bezetting: 1129
Ter info
@:oliver23
"testevenement"quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:51 schreef _serial_ het volgende:
Rotterdams filmfestival wordt testevenement, toch publiek toegestaan
Die versie was na 1 dag al achterhaald.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:52 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bekijk deze is: https://www.rijksoverheid(...)rt-coronamaatregelen
Als je het openingsplan erlangs legt dan kom je tot het volgende uit:
Stap 2 -> risiconiveau: zeer ernstig
Stap 3 -> risiconiveau: ernstig
Stap 4 -> risiconiveau: zorgelijk
Stap 5 -> risiconiveau: waakzaam
Zitten we op ernstig:
-Bestemmingen < 4.800 per dag: ja
-Ziekenhuisopnames < 80 per dag: nee
-IC-opnames < 20 per dag: nee
Gaan voor eind mei door de grens qua ziekenhuis- en IC-opnames: waarschijnlijk wel.
Het openingsplan is gewoon een vertaling van de routekaart. Met stap 3 van het openingsplan kun je de versoepelingen die onder het kopje "risiconiveau ernstig" staan verwachten.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 12:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die versie was na 1 dag al achterhaald.
Met een beetje geluk zitten we op 1 Juni aan < 1000 corona patiënten in de ziekenhuizen.quote:
En er een miljard aan uitgegeven heeft. Niet onbelangrijkquote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:48 schreef XSbig het volgende:
[..]
Dit ziet iedereen in, behalve diegene die de regels gemaakt hebben en niet willen toegeven dat het niet meer nodig is.
Daar identificeer ik me wel mee, inderdaadquote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:16 schreef Tijn het volgende:
Het Janssen-vaccin was trouwens vooral gereserveerd voor dak- en thuislozen en zeevarenden, zeg maar mensen waarvan je er niet op aan kunt dat ze komen opdagen voor hun tweede prik. En mensen uit 1967 en 1968, die natuurlijk ook uiterst onbetrouwbaar zijn
Voorafgaand (of aan het begin) van deze pandemie had een vaccinmaker de champagne ontkurkt ook bij maar 65 procent effectiviteit. Zijn uitstekende percentages voor vaccins.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
65% effectiviteit en 85% tegen ernstige ziekte toch?. Dat is gewoon matig vergeleken met Pfizer, Moderna en zelfs.....AZ.
En daarbij, je kunt het volk dat nu met AstraZeneca of Johnson & Johnson gevaccineerd wordt in de herfst opnieuw vaccineren met Pfizer, Moderna of CureVac voor nog betere bescherming. De EU heeft megaorders bij Pfizer geplaatst, dus die ruimte ontstaat wel.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Voorafgaand (of aan het begin) van deze pandemie had een vaccinmaker de champagne ontkurkt ook bij maar 65 procent effectiviteit. Zijn uitstekende percentages voor vaccins.
Dat is heel leuk, alleen wil ik graag zelf bepalen welke vaccinatie ik krijg.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Omdat die voor de 1967/1968-groep voor het eerst wordt ingezet:
[ twitter ]
Computer says no.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:30 schreef halfway het volgende:
[..]
Dat is heel leuk, alleen wil ik graag zelf bepalen welke vaccinatie ik krijg.
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)n-30-miljoen-euro-opquote:'Mondkapjes leverden Van Lienden 30 miljoen euro op'
Opiniemaker Sywert van Lienden heeft met twee compagnons waarschijnlijk zo'n 30 miljoen euro verdiend aan de import van mondkapjes uit China, vermoedt Follow the Money na een rondgang langs zeven importeurs van mondkapjes.
De drie pakten via hun bv Relief Goods Alliance over drie maanden tijd vermoedelijk een marge van rond de 30 procent. Dat valt fors hoger uit dan de 15 tot 20 procent die volgens bronnen bij het ministerie van Volksgezondheid destijds marktconform was.
Zelf zei Van Lienden eerder dat Relief Goods Alliance de kapjes geheel belangeloos had veiliggesteld voor de zorg.
Importprijzen
Volgens het onderzoeksplatform bestelden de drie ongeveer 40 miljoen mondkapjes bij twee Chinese fabrikanten: Ryzur en Shandong Shengquan. Van Lienden en compagnons deden KN-95-maskers van Ryzur voor 2,26 euro van de hand aan het ministerie van Volksgezondheid.
Verschillende ondernemers schatten de inkoopprijs van die maskers toentertijd rond 1,50 euro. Afhankelijk van de grootte van de order, liep de inkoopprijs mogelijk op naar 1,70 euro per stuk.
De FFP2-kapjes van fabrikant Shandong Shengquan werden voor een hogere prijs verkocht aan de overheid: 2,78 euro per masker. Importeurs schatten de inkoopprijs van de maskers van Shandong Shengquan destijds tussen de 1,50 euro en 2 euro, met een "absolute bovengrens" van 2,10 euro.
Die optie is er (nog) niet. Dus het is nu dit, of later een andere. Het is alleen nog niet te zeggen wanneer dat zal zijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:30 schreef halfway het volgende:
[..]
Dat is heel leuk, alleen wil ik graag zelf bepalen welke vaccinatie ik krijg.
Sywert van Linden heeft waarschijnlijk de kennis en kunde om in China te kunnen inkopen. Dat is iets, wat maar heel weinig mensen kunnen. Een goede vriendin van mij van Chinese oorsprong is rijk geworden vanwege de kennis en kunde om in China onderdelen van aanhangers in te kopen en die door te verkopen naar fabrikanten van aanhangwagens. Als deze fabrikanten zelf hun inkoop in China doen zijn ze veel duurder uit dan via zo'n intermediair. Dat is Sywert van Linden ook.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)n-30-miljoen-euro-op
Als ik dit nou zo lees, vraag ik me vooral af: waarom bestelt het ministerie die mondkapjes überhaupt bij Sywert en niet gewoon direct bij de Chinese fabrikant?
Ben een keer naar Berlijn gegaan in de zomer. Dat was een leuke regenvakantiequote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In normale jaren proberen wij juni-begin september ook altijd te mijden. Jaarlijks vaak drie weekjes. Weekje in februari, weekje in mei, en weekje in september/oktober. Wij zijn vooral van de stedentripjes en willen dus veel zien; in de zomer hitte is dat niet altijd even fijn. Vorig jaar wel in de zomer weg gegaan onder dezelfde redenatie: Nu kan het, geen garanties voor het najaar. Blij dat we dat toen gedaan hebben.
Mwah, ze interviewen in dit artikel toch minstens 7 importeurs die je zo kunnen vertellen wat de prijzen ongeveer zijn? Dat kun je dan als ministerie toch ook wel even navragen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Sywert van Linden heeft waarschijnlijk de kennis en kunde om in China te kunnen inkopen. Dat is iets, wat maar heel weinig mensen kunnen. Een goede vriendin van mij van Chinese oorsprong is rijk geworden vanwege de kennis en kunde om in China onderdelen van aanhangers in te kopen en die door te verkopen naar fabrikanten van aanhangwagens. Als deze fabrikanten zelf hun inkoop in China doen zijn ze veel duurder uit dan via zo'n intermediair. Dat is Sywert van Linden ook.
Dat is wat anders dan op grote school handel drijven met dat land. Komt vooral door bemoeienis van de overheid, hevige restricties etc. Je moet daarvoor wel de juiste contactpersonen kennen. Alsnog schandalig wat die Sywert er aan verdiend heeft overigens.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mwah, ze interviewen in dit artikel toch minstens 7 importeurs die je zo kunnen vertellen wat de prijzen ongeveer zijn? Dat kun je dan als ministerie toch ook wel even navragen.
Sowieso, inkopen in China is iets dat maar weinig mensen kunnen... ik weet niet hoor, maar volgens mij bestelt half Nederland hun troep in China tegenwoordig
Ja, we hebben een keer (volgens mij ergens in 2018 of 2019) een keer een vakantie Berlijn geannuleerd omdat er enkel stortregel voorspelt werd die week midden in de zomerquote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ben een keer naar Berlijn gegaan in de zomer. Dat was een leuke regenvakantie
De puinhopen van bonnetjesaffaire van VWS tijdens Coronatijden zijn natuurlijk veel erger dan Sywert die nu toevallig een makkelijker doelwit is omdat hij wat bekender is. Uiteindelijk is het VWS die de handtekening zet onder de order. Als het Kees Boersma BV was geweest die hetzelfde gedaan had, was het wellicht minder belicht geweest.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan op grote school handel drijven met dat land. Komt vooral door bemoeienis van de overheid, hevige restricties etc. Je moet daarvoor wel de juiste contactpersonen kennen. Alsnog schandalig wat die Sywert er aan verdiend heeft overigens.
Ik denk dat het probleem vooral is dat Sywert deed voorkomen alsof-ie het zonder winstoogmerk deed, terwijl nu blijkt dat dat niet waar is.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De puinhopen van bonnetjesaffaire van VWS tijdens Coronatijden zijn natuurlijk veel erger dan Sywert die zijn nu toevallig een makkelijker doelwit is omdat hij wat bekender is. Uiteindelijk is het VWS die de handtekening zet onder de order. Als het Kees Boersma BV was geweest die hetzelfde gedaan had, was het wellicht minder belicht geweest.
Dit dus inderdaadquote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem vooral is dat Sywert deed voorkomen alsof-ie het zonder winstoogmerk deed, terwijl nu blijkt dat dat niet waar is.
De geschatte inkoopprijs lijkt me aan de hoge kant, zeker voor die aantallen. Ik heb hier nog een offerte voor NEN 14683 maskers liggen van een groothandel uit India gedateerd 4 april 2020, 0,45 USD per stuk en steriel verpakt.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:32 schreef Tijn het volgende:
Als ik dit nou zo lees, vraag ik me vooral af: waarom bestelt het ministerie die mondkapjes überhaupt bij Sywert en niet gewoon direct bij de Chinese fabrikant?
Ja, ik snap het ook niet. Via hulptroepen.nu kun je die dingen voor ongeveer een euro per stuk krijgen, dus waarom betaal je opeens meer dan dat wanneer je het bulk inkoopt in China? Raar verhaal weer.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:29 schreef highender het volgende:
[..]
De geschatte inkoopprijs lijkt me aan de hoge kant, zeker voor die aantallen. Ik heb hier nog een offerte voor NEN 14683 maskers liggen van een groothandel uit India gedateerd 4 april 2020, 0,45 USD per stuk en steriel verpakt.
Denk dat op dat moment heel de wereld wanhopig aan het rondshoppen was voor mondkapjes en dat er voor Nederland tien anderen met meer geld, meer macht en betere connecties bij China in de rij stonden.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:
Enige nuance met hoe "cijfers" te bezien lijkt mij gepast.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En veel beter dan AZ tegen varianten:
[ afbeelding ]
Maar goed, het belangrijkste is immers dat alle vaccins bijna 100% beschermen tegen ziekenhuisopnames. Dat is waar het om gaat.
Zin om met random chicks te tongen of?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:11 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Present.
Dit maal pleit ik voor alle NACHTCLUBS OPEN
Maar kan wel anderen besmetten. En ook de kans op transmissie lijkt minder groot. Toch handig.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Enige nuance met hoe "cijfers" te bezien lijkt mij gepast.
Het vaccin lijkt vooral nuttig omdat het voorkomt dat (kwetsbare?) mensen die bevattelijk zijn voor virusgevolgen in het ziekenhuis worden opgenomen. Anderen, iets van 96% en bij ons iets van ruim 99% van de bevolking, kwamen sws al niet voor -of door Covid19 in het ziekenhuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
22 gemeentes met 0 besmettingen
29 gemeentes met 1 besmettingen
105 gemeentes met 2-4 besmettingen
108 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Die testen zijn verplaatst.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:17 schreef Erno-BE het volgende:
3.221, waarschijnlijk te laag vanwege sluiting van enkele teststraten gisteren vanwege het weer. Waarschijnlijk morgen een hogere score.
Heel Nederland wordt oranje en Woutje Weghorst scoort de winnende in de finale.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:17 schreef Scrummie het volgende:
Nog een weekje, misschien 2 (huhhuuhu) en dan kan echt alles weer open. Mooi op tijd voor het EK.
Gisteren waren enkele teststraten dicht vanwege het weer.quote:
Dat zou puur genot zijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:18 schreef Oriente het volgende:
[..]
Heel Nederland wordt oranje en Woutje Weghorst scoort de winnende in de finale.
Veel plezier morgen ouwe reus.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:18 schreef Caland het volgende:
Je bent getest door Wij Testen Op Corona
Op deze afspraak zijn de algemene voorwaarden en privacy statement van Wij Testen Op Corona van toepassing
Beste Caland,
Je testresultaat is negatief!
De uitslag van jouw coronatest op 22-05-2021, 02:30 is negatief. Er kon geen covid-19 infectie worden aangetoond.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
@:onlogisch @:gurneyisbestoke @:fetx @:zipportal @:ggmm @:madame_paon
02:30quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:18 schreef Caland het volgende:
Op deze afspraak zijn de algemene voorwaarden en privacy statement van Wij Testen Op Corona van toepassing
Beste Caland,
De uitslag van jouw coronatest op 22-05-2021, 02:30 is negatief. Er kon geen covid-19 infectie worden aangetoond.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Dat geloof ik niet, maar als wij morgen nog steeds onder de 4.000 nieuwe besmettingen zitten zou dat echt geweldig zijn.quote:
Mooi joh, veel plezier!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:18 schreef Caland het volgende:
Beste Caland,
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Tja. Selectief met de waarheid omgaan is een kunst op zichquote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet, maar als wij morgen nog steeds onder de 4.000 nieuwe besmettingen zitten zou dat echt geweldig zijn.
Best nog veel 70+ eigenlijk.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:25 schreef Oliver23 het volgende:
Leeftijden op de IC en verpleegafdelingen
[ twitter ]
De vectorvaccins zijn en doen ook mRNA. Het verschil van vaccins is de wijze hoe deze de "afweer" in de lichaamscel brengt. Pfizer/Moderna doen dat rechtstreekser via (agressieve) lipiden en vectorvaccins laten de "mRNA code" via een (zg) onschadelijk adenovirus(sen) meeliften.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, medische indicatie is een aparte groep wat dat betreft. Daar zijn al mRNA vaccins voor gereserveerd in dit tijdframe.
DPL is 500 lager dan gisteren, niet wereld schokkend, kan goed dat mensen thuis gebleven zijn voor een test vanwege het slechte weer.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:37 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Marino vertrouwt de cijfers niet
Zonnebanken OPENquote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:35 schreef christmastsunami het volgende:
Zonnebanken blijven dicht tot 2024
een virus muteert waar je bij staat, of het nou de urkse variant is, de ork-variant of de bloemendaalse variant of de mongolese variant of de manchster-united variant, het vaccin werkt volgens mij.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
De vectorvaccins zijn en doen ook mRNA. Het verschil van vaccins is de wijze hoe deze de "afweer" in de lichaamscel brengt. Pfizer/Moderna doen dat rechtstreekser via (agressieve) lipiden en vectorvaccins laten de "mRNA code" via een (zg) onschadelijk adenovirus(sen) meeliften.
Ik ga ondertussen wel benieuwd zijn of -en in welke mate de gebruikte mRNA code van fabrikanten inhoudelijk (kunnen of zullen ?) verschillen. Vooral aangaande verschillen aangaande bescherming tegen virusvarianten.
Vectorvaccins gebruiken DNA, geen mRNAquote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
De vectorvaccins zijn en doen ook mRNA. Het verschil van vaccins is de wijze hoe deze de "afweer" in de lichaamscel brengt. Pfizer/Moderna doen dat rechtstreekser via (agressieve) lipiden en vectorvaccins laten de "mRNA code" via een (zg) onschadelijk adenovirus(sen) meeliften.
Ik ga ondertussen wel benieuwd zijn of -en in welke mate de gebruikte mRNA code van fabrikanten inhoudelijk (kunnen of zullen ?) verschillen. Vooral aangaande verschillen aangaande bescherming tegen virusvarianten.
Je luistert ook gewoon niet he..quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:18 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Gisteren waren enkele teststraten dicht vanwege het weer.
Klopt er wordt waarschijnlijk gewoon steeds gekeken welke voorraad past op welke groep, in het geval van de medische groep was dit Pfizer of Moderna, maar had evengoed Janssen kunnen zijn als die voorraad daar op paste.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vectorvaccins gebruiken DNA, geen mRNAmaar verder is het “principe” hetzelfde.
Ik doelde er ook meer op dat Pfizer en Moderna al gereserveerd zijn voor een bepaalde groep en die groep dus geen andere vaccins krijgt ivm planning, niet eens zozeer ivm het verschil in werking.
Idd "handig" voor de mensen die anders daardoor/mee in het ziekenhuis komen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar kan wel anderen besmetten. En ook de kans op transmissie lijkt minder groot. Toch handig.
Ik mis ergens in die statistieken die 'heel wat' jonge, gezonde mensen die zomaar ineens op de ic belanden. Maar goed, dat kan ook aan mij liggen. 'Heel wat' is natuurlijk subjectief, misschien is 21 voor sommige mensen wel 'heel wat'.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:25 schreef Oliver23 het volgende:
Leeftijden op de IC en verpleegafdelingen
[ twitter ]
Onzin. Als je bedoeld dat DNA wordt gebruikt voor het (aan)maken van vaccins is dat ook het geval voor Pfizer/Moderna. "DNA" zelf wordt op geen enkele wijze ingebracht. Los daarvan kan "mRNA" wel weer ons DNA veranderen waarbij men (veronder)stelt dat de toegestane Covid19 (inclusief "mRNA") vaccins dat niet zouden (kunnen?) doen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vectorvaccins gebruiken DNA, geen mRNAmaar verder is het “principe” hetzelfde.
Ik doelde er ook meer op dat Pfizer en Moderna al gereserveerd zijn voor een bepaalde groep en die groep dus geen andere vaccins krijgt ivm planning, niet eens zozeer ivm het verschil in werking.
Volgens Google Maps zijn we nog steeds het Maaskantje van West-Europa.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
Met het huidige tempo zie ik "risicogebied" Nederland nog wel voor Duitsland klaar zijn met vaccineren.
Je hebt weer is een artikel gevonden waar het AZ vaccin er slecht uit komt? Maar ik vind het nog al een vaag artikel geen onderscheid tussen symptomen, ernstig ziek, ziekenhuis en doden. Waarom is dat? De indiaanse variant wordt neer gezet als B1.617 terwijl die al uit 3 varianten bestaat en de B1.617.2 de VoC is.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 04:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoeveel testen wij in vergelijking met Duitsland?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens Google Maps zijn we nog steeds het Maaskantje van West-Europa.
3,5 zoveel nieuwe besmettingen per 100.000 als Duitsland.
Waarschijnlijk minder, want Duitsers nemen alles serieuzer.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoeveel testen wij in vergelijking met Duitsland?
Met alle plezier.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:30 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)emaal-open~abefc4f2/
Aan de arbeid @:janneke141
Een testplicht vereist een wetswijziging, dit wordt vriendelijk vragen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:40 schreef Erno-BE het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)i-weer-volledig-open
Ik hoop echt dat het goed gaat en het aantal besmettingen blijft dalen. Het uitvoeren van stap 3 van het openingsplan zou ik op 9 juni laten en niet een week vervroegen, om in ieder geval iets effect van de volledige heropening van de middelbare scholen waar te nemen. De testplicht 2x/week voor leerlingen is wel een uitstekend idee.
Het lijkt me ook erg ingewikkeld te combineren met de leerplichtwet en/of het recht op onderwijs.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een testplicht vereist een wetswijziging, dit wordt vriendelijk vragen.
Ik zag wel weer dat het thuis testen toegestaan is, had liever gehad dat ze twee keer per week door de GGD-teststraat gaan om vals-negatieve testuitslagen te voorkomen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een testplicht vereist een wetswijziging, dit wordt vriendelijk vragen.
quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onzin. Als je bedoeld dat DNA wordt gebruikt voor het (aan)maken van vaccins is dat ook het geval voor Pfizer/Moderna. "DNA" zelf wordt op geen enkele wijze ingebracht. Los daarvan kan "mRNA" wel weer ons DNA veranderen waarbij men (veronder)stelt dat de toegestane Covid19 (inclusief "mRNA") vaccins dat niet zouden (kunnen?) doen.
In vectorvaccins wordt de(zelfde?) "mRNA Covid19 code" in/tussen het Adenovirus-RNA geflanst.
Functioneel zou er geen verschil moeten (kunnen) zijn tussen vaccins. Als het ene vaccin beter werkt dan het andere heeft dat vooral te maken met ontvankelijkheid die qua inbreng anders is en daarmee de mate van activering bepaalt.
Ik heb geen idee waarom er hier in Duitsland zoveel minder besmettingen zouden moeten plaatsvinden; de mensen gedragen zich niet wezenlijk anders dan Nederlanders en bovendien ligt het aantal ziekenhuisopnamen en sterfgevallen hier volgens mij ook hoger dan in Nederland. En risicogebied of niet, de Duitsers lopen nog altijd de deur plat in Roermond en Venlo en ik betwijfel eerlijk gezegd dat al die Duitsers braaf een negatief testbewijs op zak hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens Google Maps zijn we nog steeds het Maaskantje van West-Europa.
3,5 zoveel nieuwe besmettingen per 100.000 als Duitsland.
Als het kabinet domme dingen gaat doen komt er gewoon een opleving. Ik vrees gewoon dat het volledig heropenen van de middelbare scholen een spelbreker wordt, waardoor de daling van het aantal coronabesmettingen omgezet wordt in een stabilisatie.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Mooie cijfers weer, als we nog eens eend maand verder zijn is Covid zowat verleden tijd qua impact op onze maatschappij.
Hoho, we zijn er nog niet. Corona is nog altijd aanwezig. Pas als we bij maximaal 300 nieuwe besmettingen per dag zitten in combinatie met minder dan 5 ziekenhuisopnames per dag en minder dan 3 IC-opnames per dag kan het forum dicht. Daar zijn we nog een heel eind vandaan.quote:
quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik zag wel weer dat het thuis testen toegestaan is, had liever gehad dat ze twee keer per week door de GGD-teststraat gaan om vals-negatieve testuitslagen te voorkomen.
Kan het zijn dat particuliere testen anders meetellen?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom er hier in Duitsland zoveel minder besmettingen zouden moeten plaatsvinden; de mensen gedragen zich niet wezenlijk anders dan Nederlanders en bovendien ligt het aantal ziekenhuisopnamen en sterfgevallen hier volgens mij ook hoger dan in Nederland. En risicogebied of niet, de Duitsers lopen nog altijd de deur plat in Roermond en Venlo en ik betwijfel eerlijk gezegd dat al die Duitsers braaf een negatief testbewijs op zak hebben.
Daarom moeten ziekenhuisopnames gerelateerd aan Covid-19 juist leidend zijn voor het wel of niet implementeren van maatregelen en beperkingen. Besmettingen onder het jonge(re) gedeelte van de bevolking zal over het algemeen weinig druk opleveren voor ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als het kabinet domme dingen gaat doen komt er gewoon een opleving. Ik vrees gewoon dat het volledig heropenen van de middelbare scholen een spelbreker wordt, waardoor de daling van het aantal coronabesmettingen omgezet wordt in een stabilisatie.
Het wordt wel met de dag lager he je aantal besmettingen gisteren was het nog 1000.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:00 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Hoho, we zijn er nog niet. Corona is nog altijd aanwezig. Pas als we bij maximaal 300 nieuwe besmettingen per dag zitten in combinatie met minder dan 5 ziekenhuisopnames per dag en minder dan 3 IC-opnames per dag kan het forum dicht. Daar zijn we nog een heel eind vandaan.
Er worden nu gigantische risico’s genomen en door een wekelijkse testplicht bij de GGD in te stellen voor scholieren, personeel en de ouders kunnen risico’s worden afgedekt.quote:
Dat gaat toch niemand doen. Zou ook van de gekke zijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:02 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er worden nu gigantische risico’s genomen en door een wekelijkse testplicht bij de GGD in te stellen voor scholieren, personeel en de ouders kunnen risico’s worden afgedekt.
Forum kan pas dicht bij weinig posts per dag. Paar topics die dan nog actief zijn zullen worden verhuisd naar andere subfora.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:00 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Hoho, we zijn er nog niet. Corona is nog altijd aanwezig. Pas als we bij maximaal 300 nieuwe besmettingen per dag zitten in combinatie met minder dan 5 ziekenhuisopnames per dag en minder dan 3 IC-opnames per dag kan het forum dicht. Daar zijn we nog een heel eind vandaan.
Nee, hebben ze al aangegeven niet te gaan doen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:02 schreef popje het volgende:
Zouden ze een week vervroegen met stap 3? Want eerst zou er maar 2 weken zitten tussen beide stappen. Stap 2 werd 1 week uitgesteld en ineens zaten er 3 weken tussen... niet fair.
Bij 1.000 nieuwe coronabesmettingen per dag kun je naar risiconiveau waakzaam. Bij 300 nieuwe coronabesmettingen per dag kun je zelfs kijken of je enkele basismaatregelen (zoals mondmaskerplicht en afstand houden) kunt versoepelingen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het wordt wel met de dag lager he je aantal besmettingen gisteren was het nog 1000.
Ben jij gek, een wekelijkse test in de teststraat. Wat een nonsens.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:02 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er worden nu gigantische risico’s genomen en door een wekelijkse testplicht bij de GGD in te stellen voor scholieren, personeel en de ouders kunnen risico’s worden afgedekt.
Met de volledige heropening van de middelbare scholen zou ik stap 3 van het openingsplan niet met een week gaan vervroegen. Er worden nu echt serieuze risico’s genomen in mijn ogen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:02 schreef popje het volgende:
Zouden ze een week vervroegen met stap 3? Want eerst zou er maar 2 weken zitten tussen beide stappen. Stap 2 werd 1 week uitgesteld en ineens zaten er 3 weken tussen... niet fair.
Welke risico’s precies?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:06 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Met de volledige heropening van de middelbare scholen zou ik stap 3 van het openingsplan niet met een week gaan vervroegen. Er worden nu echt serieuze risico’s genomen in mijn ogen.
Ouders van middelbare scholieren (30-55) zijn veelal nog niet gevaccineerd, hebben zelfs nog geen één prik gehad. Bovendien wil je het aantal besmettingen gewoon laag hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:01 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Daarom moeten ziekenhuisopnames gerelateerd aan Covid-19 juist leidend zijn voor het wel of niet implementeren van maatregelen en beperkingen. Besmettingen onder het jonge(re) gedeelte van de bevolking zal over het algemeen weinig druk opleveren voor ziekenhuizen.
Met deze trend naar beneden kan het kabinet niet anders dan versoepelen en daar is een uitgestippeld plan voor. Fysiek onderwijs is gewoon nodig na 1-1,5 jaar gedoe voor die kinderen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als het kabinet domme dingen gaat doen komt er gewoon een opleving. Ik vrees gewoon dat het volledig heropenen van de middelbare scholen een spelbreker wordt, waardoor de daling van het aantal coronabesmettingen omgezet wordt in een stabilisatie.
"helaas"?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:08 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Helaas weer positief vaccin nieuws...
Al die terrasgangers van nu zijn toch ook nog niet gevaccineerd? Waarom zou je bij hen dan ook niet een (wekelijkse) test gaan afnemen?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ouders van middelbare scholieren (30-55) zijn veelal nog niet gevaccineerd, hebben zelfs nog geen één prik gehad. Bovendien wil je het aantal besmettingen gewoon laag hebben.
30 pubers in slecht geventileerde klaslokalen zonder afstand. Aula’s met 500 pubers zonder afstand. Je zag toen de scholen open gingen in september dat het aantal besmettingen explosief steeg, na de herfstvakantie kwam er een forse daling, gevolgd door opnieuw een sterke stijging toen de herfstvakantie eindigde. Naar mijn mening is dit gewoon een erg groot risico die de overheid neemt en ik hoop echt dat het goed gaat.quote:
Jazeker, maar een plus is dat vooral de jongste helft van de leeftijdsklasse 30-55 ook zonder vaccin goed bestand is tegen Covid-19, en het aantal besmettingen zal de komende weken door het grootschalig vaccineren gegarandeerd kelderen!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ouders van middelbare scholieren (30-55) zijn veelal nog niet gevaccineerd, hebben zelfs nog geen één prik gehad. Bovendien wil je het aantal besmettingen gewoon laag hebben.
Alsof die 4-8 weken nog zoveel uitmaakt.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met deze trend naar beneden kan het kabinet niet anders dan versoepelen en daar is een uitgestippeld plan voor. Fysiek onderwijs is gewoon nodig na 1-1,5 jaar gedoe voor die kinderen.
Ja dat maakt heel veel uit.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alsof die 4-8 weken nog zoveel uitmaakt.
Een terras is buiten, dus minder besmettingsrisico’s. Bovendien geldt daar wel de 1,5-meter afstand en op scholen (drukke binnenruimtes, dus sowieso meer besmettingsrisico’s) straks niet meer.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Al die terrasgangers van nu zijn toch ook nog niet gevaccineerd? Waarom zou je bij hen dan ook niet een (wekelijkse) test gaan afnemen?
Er is werkelijk geen terras in Nederland waar rekening wordt gehouden met 1,5 meter. Gewoon even met een man of 10 verklaringkje invullen dat je bij hetzelfde huishouden hoort en klaar.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Een terras is buiten, dus minder besmettingsrisico’s. Bovendien geldt daar wel de 1,5-meter afstand en op scholen (drukke binnenruimtes, dus sowieso meer besmettingsrisico’s) straks niet meer.
Mijn werkgever heeft al in de groepsapp geschreven dat hij deze plannen heel erg dom vindt en het niet kan begrijpen waarom scholen per sé volledig heropend moeten worden.quote:
Oh... nou dan stel ik voor dat we het plan maar schrappenquote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mijn werkgever heeft al in de groepsapp geschreven dat hij deze plannen heel erg dom vind en het niet kan begrijpen waarom scholen per sé volledig heropend moeten worden.
En jouw dt fouten vindt hij wel prima?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mijn werkgever heeft al in de groepsapp geschreven dat hij deze plannen heel erg dom vind en het niet kan begrijpen waarom scholen per sé volledig heropend moeten worden.
Je bent leraar? Anders snap ik niet helemaal wat de mening van je baas er toe doet.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ja, echt.quote:
Woonploats: Urkquote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Er is werkelijk geen terras in Nederland waar rekening wordt gehouden met 1,5 meter. Gewoon even met een man of 10 verklaringkje invullen dat je bij hetzelfde huishouden hoort en klaar.
quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Heb je afgelopen weken die geheimzinnige werkgever nog een keer bekendgemaakt? Kan zijn dat ik dat gemist heb....quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik heb een leerling in klas 3 met een moeder van 31. Maar dat is wel een beetje een uitzonderingquote:
Waar hebben ze dat aangegeven? Want ik meen mij te kunnen herinneren dat er gezegd werd als het eerder kan doen we het eerder, en de boel daalt nu zo hard...quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, hebben ze al aangegeven niet te gaan doen.
Of de vibe dat iedere nieuwe mutatie weer voor angst moet zorgen, zoals we moeten geloven van alle 'specialisten'..quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:11 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik blijf in de vibe van dit topic dat de vaccins niet werken tegen de mutaties.
Teen momquote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb een leerling in klas 3 met een moeder van 31. Maar dat is wel een beetje een uitzondering
Eindigt de naam op een A of O?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb een leerling in klas 3 met een moeder van 31. Maar dat is wel een beetje een uitzondering
De helft van alle meisjesnamen eindigt op een A. De relevante vraag is meestal of er een Y in de naam zit.quote:
Waar lees je dat?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 17:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees op twitter berekeningen over de leveringen en snelheid van prikken nu en daarin verwacht men dat 3-5 levensjaren per week aan de beurt gaan zijn voor het maken van een afspraak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |