SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
zie email 27 oktober
Daar gaan we weer. Britse variant all over again. Als dit escaleert kunnen we de zomer op onze buik schrijven.quote:Duitsland beperkt inreizen vanuit Groot-Brittannië
In verband met besmettingen met de Indiase variant van het coronavirus wordt Groot-Brittannië door Duitsland aangewezen als 'virusvariantgebied'. Dat heeft het Robert Koch-Institut, het Duitse RIVM, bekendgemaakt. Reizen naar Duitsland vanuit Groot-Brittannië wordt daardoor lastiger gemaakt.
Zo mogen alleen nog Duitse staatsburgers of mensen die in Duitsland woonachtig zijn met het vliegtuig, de bus of de trein het land in. Na binnenkomst moeten ze twee weken in quarantaine. Die periode valt ook niet in te korten door met negatieve coronatests aan te tonen dat ze niets onder de leden hebben.
Groot-Brittannië is het eerste land in Europa waarvoor Duitsland opnieuw deze maatregel neemt. Buiten Europa zijn nu elf landen in Azië, Afrika en Latijns-Amerika aangewezen als 'virusvariantgebied'.
Hugo, volgen! Geen risico mee nemen deze ongein.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 02:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar gaan we weer. Britse variant all over again. Als dit escaleert kunnen we de zomer op onze buik schrijven.
Liever niet, ben wel beetje klaar met die vorm van paniekvoetbal.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 02:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo, volgen! Geen risico mee nemen deze ongein.
Ik vind dit nou typisch een maatregel die je gewoon uit voorzorg moet nemen. Het potentiële risico is groot en het effect van de maatregel gering…quote:Op zaterdag 22 mei 2021 02:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Liever niet, ben wel beetje klaar met die vorm van paniekvoetbal.
Dan kunnen we de versoepelingen wel vergeten de komende weken.
Waarom? Er is allang aangetoond dat de vaccins werken tegen alle varianten en ook de indiaanse variant.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 02:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dit nou typisch een maatregel die je gewoon uit voorzorg moet nemen. Het potentiële risico is groot en het effect van de maatregel gering…
Omdat ik ook een extra besmettelijke variant er niet in wil. Nog een zomer naar de klote, nee dank je.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 03:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom? Er is allang aangetoond dat de vaccins werken tegen alle varianten en ook de indiaanse variant.
Nou, ik zag net nog dit onderzoek waaruit blijkt dat het ene vaccin het andere niet is wat betreft effectiviteit tegen varianten.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 03:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom? Er is allang aangetoond dat de vaccins werken tegen alle varianten en ook de indiaanse variant.
quote:Op zaterdag 22 mei 2021 02:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo, volgen! Geen risico mee nemen deze ongein.
Heeft dit betrekking op transmissie of op de mate waarin men ziek wordt? Zoals ik het lees gaat dit over transmissie, maar dat is niet erg als men vervolgens niet of nauwelijks ziek wordt.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 04:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik zag net nog dit onderzoek waaruit blijkt dat het ene vaccin het andere niet is wat betreft effectiviteit tegen varianten.
[ afbeelding ]
Bron: http://www.healthdata.org/covid/covid-19-vaccine-efficacy-summary
De 1e en 3e kolom gaan over ernstig ziek worden en de 2e en 4e kolom gaan over besmetting voorkomen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heeft dit betrekking op transmissie of op de mate waarin men ziek wordt? Zoals ik het lees gaat dit over transmissie, maar dat is niet erg als men vervolgens niet of nauwelijks ziek wordt.
Symptomatische ziekte, niet ernstige ziekte toch?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De 1e en 3e kolom gaan over ernstig ziek worden en de 2e en 4e kolom gaan over besmetting voorkomen.
O ja, ik was net wakker, dus niet goed genoeg gelezen. Dat is inderdaad niet voor alle vaccins even goed.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De 1e en 3e kolom gaan over ernstig ziek worden en de 2e en 4e kolom gaan over besmetting voorkomen.
Moderna Masterrace hierquote:Op zaterdag 22 mei 2021 04:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik zag net nog dit onderzoek waaruit blijkt dat het ene vaccin het andere niet is wat betreft effectiviteit tegen varianten.
[ afbeelding ]
Zo lees ik het ook maar we kunnen er flink naastzitten natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Symptomatische ziekte, niet ernstige ziekte toch?
Lol, het gaat iets te snel de goede kant op. Dat mag niet gebeuren natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:40 schreef THEFXR het volgende:
‘Zorgwekkende’ Indiase coronavariant nu acht keer in Nederland aangetroffen
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210519_93778287
Die tabel is sowieso grotendeels puur nattevingerwerk.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo lees ik het ook maar we kunnen er flink naastzitten natuurlijk.
Topquote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:45 schreef patrickt37 het volgende:
1967 en 1968 zijn vrijgegeven. Afspraak maken is mogelijk.
Ah, mn moeder zal content zijn. Kan ze volgende maand gewoon zorgeloos deze kant op ipv bakken geld aan testen kwijt te zijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:45 schreef patrickt37 het volgende:
Precies, met tijdelijke inreisbeperkingen is niets mis mee totdat we meer weten over de Indische variant. Overigens ziet Duitsland Nederland nog steeds als hoogrisicogebied ondanks dat we daarvoor onder de norm zijn gedoken van 200 nieuwe coronabesmettingen per week per 100.000 inwoners (4.800 nieuwe coronabesmettingen per dag)quote:Op zaterdag 22 mei 2021 03:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat ik ook een extra besmettelijke variant er niet in wil. Nog een zomer naar de klote, nee dank je.
Dus Rutte en Willem-Alexander kunnen zich laten prikken. Beiden van 1967.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:45 schreef patrickt37 het volgende:
Duitsland hanteert dan ook een norm van 50 of 100 besmettingen per 100k per week.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:52 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Precies, met tijdelijke inreisbeperkingen is niets mis mee totdat we meer weten over de Indische variant. Overigens ziet Duitsland Nederland nog steeds als hoogrisicogebied ondanks dat we daarvoor onder de norm zijn gedoken van 200 nieuwe coronabesmettingen per week per 100.000 inwoners (4.800 nieuwe coronabesmettingen per dag)
Slaat ook helemaal nergens. Het is nog een paar maanden volhouden, ga het dan niet verpesten.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 00:04 schreef PzKpfw het volgende:
Het oude normaal sluipt er volgens mij zo langzamerhand vanzelf wel weer in. Hoor van mensen uit m'n omgeving steeds meer en vaker over geplande feestjes etc. Zelf moet ik er eigenlijk helemaal niet meer aan denken![]()
Grootste farcé is nog altijd dat de lidstaten van Europa het niet unaniem met elkaar eens kunnen raken over wat nu een risicogebied is of wat niet.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Duitsland hanteert dan ook een norm van 50 of 100 besmettingen per 100k per week.
https://www.rki.de/DE/Con(...)ternet051?nn=2444038quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Duitsland hanteert dan ook een norm van 50 of 100 besmettingen per 100k per week.
Ik kom er niet door. Twee maal krijg ik aan het einde dat ik helaas opnieuw moet beginnen omdat het scherm te lang open stond ( niet dus) en in een andere browser kom ik niet voorbij mijn jaartal. Fraai.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:45 schreef patrickt37 het volgende:
AZ heeft echt broddelwerk afgeleverd zeg.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 04:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Omdat ze willen weten of je in een bepaalde beroepsgroep actief bent.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:00 schreef halfway het volgende:
Gisteren afspraak gemaakt, ze vroegen werkt u? Ja ik werk maar wat is de meerwaarde van die info?
Als die tabel klopt mogen we hartstikke blij zijn dat mRNA techniek op tijd beschikbaar is gekomen. 5 jaar geleden hadden we enkel de vectorvaccins gehad.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:00 schreef Remco het volgende:
[..]
AZ heeft echt broddelwerk afgeleverd zeg.
Contact met anderen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:00 schreef halfway het volgende:
Gisteren afspraak gemaakt, ze vroegen werkt u? Ja ik werk maar wat is de meerwaarde van die info?
Even de cache van je browser opschonen doet wonderenquote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kom er niet door. Twee maal krijg ik aan het einde dat ik helaas opnieuw moet beginnen omdat het scherm te lang open stond ( niet dus) en in een andere browser kom ik niet voorbij mijn jaartal. Fraai.
In tha pocket! Maandag 31 mei. Inderdaad 1 afspraak, dus dan ben ik over drie weken volledig gevaccineerd en beschermdquote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:02 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Even de cache van je browser opschonen doet wonderen
Janssen dus? Of covid gehad?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In tha pocket! Maandag 31 mei. Inderdaad 1 afspraak, dus dan ben ik over drie weken volledig gevaccineerd en beschermd
Blij voor je!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In tha pocket! Maandag 31 mei. Inderdaad 1 afspraak, dus dan ben ik over drie weken volledig gevaccineerd en beschermd
Een land moet minimaal 7 dagen achter elkaar onder (of boven) de grens zitten om een nieuwe status te krijgen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:57 schreef Erno-BE het volgende:
https://www.rki.de/DE/Con(...)ternet051?nn=2444038
Hier staat toch echt 200 voor hoogrisicogebied en 50 voor risicogebied. Die 200 zijn we gepasseerd.
quote:
quote:https://www.rivm.nl/nieuw(...)oor-coronavaccinatie
Deze groep krijgt een vaccinatie met het Janssen-vaccin en wordt dus één keer gevaccineerd.
Janssen, denk ik, want geen COVID gehad.quote:
Ah ok, dan voldoen wij er nog terecht niet aan de eis om af te schalen naar risicogebied. Waarschijnlijk volgende week vrijdag wel.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Een land moet minimaal 7 dagen achter elkaar onder (of boven) de grens zitten om een nieuwe status te krijgen.
Schijnt bij de vectorvaccins idd iets erger te zijn dan bij mRNA maar blijft heel persoonlijk. Het is het sowieso waard imoquote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Janssen, denk ik, want geen COVID gehad.
Staat inderdaad ook bij RIVM.
Ik ben benieuwd. Vriendin van me heeft ook Janssen gehad en heeft zich een dag heel rot gevoeld. Heel licht in het hoofd en duizelig. We gaan het meemaken.
O, dat sowieso. Ik ben blij dat ik mijn vaccinatie kan halen volgende week.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 09:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Schijnt bij de vectorvaccins idd iets erger te zijn dan bij mRNA maar blijft heel persoonlijk. Het is het sowieso waard imo
Oh dat zou kunnen, dat weet ik eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 08:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Symptomatische ziekte, niet ernstige ziekte toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |