abonnement Unibet Coolblue
pi_199542355
quote:
Waarom het conflict tussen Isral en de Palestijnen (weer) escaleert

De dagenlange onrust in Jeruzalem en de Gazastrook bereikte maandagavond een kookpunt, toen Isral en de Palestijnse Hamasbeweging elkaar met raketten beschoten. Wat is er aan de hand in het gebied? En waarom is het juist nu weer onrustig?



De oorzaken voor het escalerende geweld zijn een lastig te ontwarren kluwen. In de kern komt het erop neer dat de huidige protesten worden aangejaagd door Palestijnse jongeren. Zij hebben weinig op met de gevestigde orde in de Palestijnse gebieden, waardoor de Palestijnse autoriteiten weinig grip op hen hebben.

De crisis van de afgelopen week begon met gewelddadige protesten in Jeruzalem. Die worden genspireerd door een slepende juridische strijd over de woninguitzettingen van zestig Palestijnse gezinnen in de oostelijke wijk Sheikh Jarrah. Joodse kolonisten claimen de grond waarop hun woningen staan. De kwestie ligt nu bij het Isralisch Hooggerechtshof, maar dat buigt zich er voorlopig niet over, vanwege het geweld.

Jeruzalem is formeel gescheiden in een westelijk Isralisch deel en een oostelijk Palestijns deel. In de praktijk is het oostelijke deel een lappendeken van Palestijnse gebiedjes en Joodse nederzettingen. Op de Tempelberg in de Oude Stad liggen joodse en islamitische heiligdommen, waar spanningen met grote regelmaat tot uitbarsting komen.

De protesten worden voornamelijk gecordineerd via sociale media en de beweging heeft geen duidelijke leiders. Dat maakt het verminderen van de spanningen lastig: de Isralische regering kan de Palestijnse Autoriteit (PA) wel bellen om te praten, maar als Palestijnse jongeren die negeren heeft dat weinig zin.

Tegelijkertijd probeert de terroristische groepering Hamas, die de scepter zwaait in de Gazastrook, de spanningen juist op te zwepen. Raketaanvallen op Isralisch grondgebied vanuit Gaza worden beantwoord met Isralische bombardementen.

Er wordt gevreesd voor een derde Intifada, een term voor brede volksopstanden tegen de Isralische bezetting in de Palestijnse gebieden. Hamas en Iran (waarover later meer) zien dat wel zitten, maar voor de andere belangrijke spelers in het conflict is zo'n opstand een minder aantrekkelijk vooruitzicht.

LEES VERDER BIJ BRON


https://www.nu.nl/buitenl(...)-weer-escaleert.html

Iron Dome missiles on the left and rockets fired from Gaza on the right.

quote:
Hamas vuurt raketten af op Tel Aviv in antwoord op Isralische luchtaanval

Palestijnen hebben raketten afgevuurd op de Isralische hoofdstad Tel Aviv en omgeving. Volgens de Palestijnse beweging Hamas ging het om zo'n 130 projectielen.

In Tel Aviv gingen de sirenes af en waren explosies te horen. Een Isralische zender meldde zeker een dode. Ook is er sprake van gewonden. In Holon, pal ten zuiden van de stad, werd een bus geraakt. Alle vluchten vanaf luchthaven Ben Gurion in Tel Aviv zijn opgeschort.

Volgens Hamas was de actie bedoeld als vergelding voor een luchtaanval kort daarvoor van Isral op de Palestijnse Gazastrook. Daarbij stortte een torenflat in waarin een kantoor van Hamas was gevestigd. De personen in het appartementencomplex waren voor de aanval gewaarschuwd.

Het geweld tussen Isral en de Palestijnen is sinds enkele dagen opgelaaid omdat de Isralirs tientallen Palestijnen uit hun woningen in bezet Oost-Jeruzalem willen zetten om daar Joodse kolonisten te vestigen. De Palestijnen bestookten Isral al met honderden raketten. Isral op zijn beurt neemt Hamas-doelwitten in de dichtbevolkte Gazastrook onder vuur.

De jongste escalatie kostte al enkele tientallen mensen het leven, vooral aan Palestijnse kant.
https://www.nu.nl/buitenl(...)che-luchtaanval.html
twitter


twitter
Intolerant voor intolerantie
pi_199542530
Weet iemand of de wapenstilstand een beetje wordt nageleefd?
  vrijdag 21 mei 2021 @ 17:15:42 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199542768
net voor weekend, zodat mensen morgen en overmorgen h.h. kunnen scanderen.
h.h. niet te verwarren met hup holland
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_199542971
Israel zou het beste, die hele ondergrondse wasstraat van hamas helemaal, plat moeten bombarderen tot aan egypte toe.

Dat ze een paar duizend rakketten zijn gaan afvuren op burgers, is zo belachelijk, dat ik zelfs ben gaan twijfelen, over de aanleiding.
Iets in me zegt, ik ken het hele verhaal niet van die 4 gezinnen die eruit werden gezet, waarschijnlijk zaten ze er al illegaal en je de arabier voelde zich weer in een hoekje gezet, of zoiets, nogmaals.
Ik snap hier niks van, maar de israelies hebben waarschijnlijk gelijk.
pi_199543036
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Ronde 2?

Israeli police have stormed Al-Aqsa Mosque compound and fired tear gas at Palestinians celebrating the ceasefire in Gaza.
https://www.reddit.com/r/(...)ormed_alaqsa_mosque/
Mijn God wat een verademing is de reddit comment section iit fok .Hoop echt dat er een dag zal komen wanneer we hier een genuanceerde discussie hebben over dit conflict , al betwijfel ik het :')

Terug ontopic. ik zie het als een bewuste provocatie van de Isralirs om vervolgens weer de slachtoffer te spelen wanneer de Palestijnen iets terug doen . Kunnen ze eindelijk aan de grondinvasie beginnen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199543065
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:43 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Mijn God wat een verademing is de reddit comment section iit fok .Hoop echt dat er een dag zal komen wanneer we hier een genuanceerde discussie hebben over dit conflict , al betwijfel ik het :')

Terug ontopic. ik zie het als een bewuste provocatie van de Isralirs om vervolgens weer de slachtoffer te spelen wanneer de Palestijnen iets terug doen . Kunnen ze eindelijk aan de grondinvasie beginnen
Nee de arab speelt altijd de slachtoffer, wat ie niet is, de arabier draait altijd logica 180 graden om.

Naar de filisteinen.
pi_199543106
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:43 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Mijn God wat een verademing is de reddit comment section iit fok .Hoop echt dat er een dag zal komen wanneer we hier een genuanceerde discussie hebben over dit conflict , al betwijfel ik het :')
Zeggen ze daar iets vaker wat jij wil horen? ;)

Het is me daar vooral opgevallen hoe eenzijdig de reacties daar zijn. Zelfs de Roof Knocking bewijst volgens hen hoe waanzinnig cruel de Isralirs wel niet zijn. :'(

Ik heb nog nooit gehoord van een aanval waarbij het doelwit wordt gewaarschuwd om het pand te verlaten, om doden te voorkomen. Laat staan dat dat een toonbeeld van cruelty is. Eerder andersom...

quote:
Terug ontopic. ik zie het als een bewuste provocatie van de Isralirs om vervolgens weer de slachtoffer te spelen wanneer de Palestijnen iets terug doen . Kunnen ze eindelijk aan de grondinvasie beginnen
Ik snap dat je dat zo ziet, maar hoe logisch klinkt jou dat zelf in de oren? Isral heeft toch helemaal geen excuus nodig om een grondinvasie te beginnen?

Bovendien moeten we ons nu richten op wat er aan de hand is op de Tempelberg. Wat gebeurt daar nou eigenlijk?
Intolerant voor intolerantie
pi_199543135
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:45 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Nee de arab speelt altijd de slachtoffer, wat ie niet is, de arabier draait altijd logica 180 graden om.

Naar de filisteinen.
Ik zou die Palestijnse doden toch echt wel slachtoffers noemen hoor... :{
Net als de Isralische doden.

Als dit conflict iets niet is, is het eenzijdig.
Intolerant voor intolerantie
pi_199543159
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Ik zou die Palestijnse doden toch echt wel slachtoffers noemen hoor... :{
Net als de Isralische doden.

Als dit conflict iets niet is, is het eenzijdig.
wie opende het vuur, juist de filisteinen. Duizenden raketten die zonder afweer dus duizenden doden hadden kunnen maken, Dat is niet proportioneel, dat is joden haat.
pi_199543180
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:49 schreef Cuendillar het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord van een aanval waarbij het doelwit wordt gewaarschuwd om het pand te verlaten, om doden te voorkomen. Laat staan dat dat een toonbeeld van cruelty is. Eerder andersom...
Deden de Amerikanen ook in Fallujah, burgers vertrokken, vervolgens gingen de Amerikanen bruut tekeer, dus het ene sluit het andere niet uit. Er kwamen ook tientallen Amerikaanse soldaten om het leven. Ik heb dan ook juist het gevoel dat Isral krampachtig een grondinvasie wil voorkomen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Second_Battle_of_Fallujah
pi_199543218
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:55 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Deden de Amerikanen ook in Fallujah, burgers vertrokken, vervolgens gingen de Amerikanen bruut tekeer, dus het ene sluit het andere niet uit. Er kwamen ook tientallen Amerikaanse soldaten om het leven. Ik heb dan ook juist het gevoel dat Isral krampachtig een grondinvasie wil voorkomen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Second_Battle_of_Fallujah
een guerilla oorlog tegen een burger bevolking heeft nog nooit iemand gewonnen, beter bombardeer je ze taktisch en dan weer weg.
pi_199543234
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:54 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

wie opende het vuur, juist de filisteinen. Duizenden raketten die zonder afweer dus duizenden doden hadden kunnen maken, Dat is niet proportioneel, dat is joden haat.
Klopt helemaal, maar dat kan je moeilijk kinderen verwijten.
Palestijnse kinderen zijn wel degelijk slachtoffer van dit conflict. En volgens mij is een groot deel van de Palestijnen slachtoffer, van Hams welteverstaan. Het slechtste wat ze ooit is overkomen.
pi_199543289
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:54 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

wie opende het vuur, juist de filisteinen. Duizenden raketten die zonder afweer dus duizenden doden hadden kunnen maken, Dat is niet proportioneel, dat is joden haat.
Dat is een reactie op het Isralische optreden tijdens de rellen bij de Tempelberg daarvoor. Wat een reactie was op langlopende spanningen rondom een rechtszaak over het eigenaarschap van een aantal woningen (momenteel bewoond door Palestijnen). Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts. Wie denkt dat n zijde hoofdschuldig is, ziet een aantal dingen over het hoofd.

Het is n woelige rivier van gebeurtenissen waar begin noch eind aan zit.
Intolerant voor intolerantie
pi_199543336
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En volgens mij is een groot deel van de Palestijnen slachtoffer, van Hams welteverstaan. Het slechtste wat ze ooit is overkomen.
De zionistische staat is het slechtste wat ze ooit is overkomen lijkt mij.
pi_199543400
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:49 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Zeggen ze daar iets vaker wat jij wil horen? ;)

Het is me daar vooral opgevallen hoe eenzijdig de reacties daar zijn. Zelfs de Roof Knocking bewijst volgens hen hoe waanzinnig cruel de Isralirs wel niet zijn. :'(

Ik heb nog nooit gehoord van een aanval waarbij het doelwit wordt gewaarschuwd om het pand te verlaten, om doden te voorkomen. Laat staan dat dat een toonbeeld van cruelty is. Eerder andersom...
[..]

Jazeker , heb hier het idee dat vele users onbetaald het PR zitten te doen van de Israelische overheid . Volgens vele users is het conflict begonnen toen Hamas paar honderd raketten heeft afgevuurd en tja , Israel heeft het recht om zichzelf te verdedigen dus ze moeten niet zeuren

Op reddit is het misschien de andere uitereste , Hamas is zeker niet heilig en heb zelf ook voldoende kritiek op hun beleid, maar het is echt zo vreselijk eenzijdig

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:49 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Zeggen ze daar iets vaker wat jij wil horen? ;)

Het is me daar vooral opgevallen hoe eenzijdig de reacties daar zijn. Zelfs de Roof Knocking bewijst volgens hen hoe waanzinnig cruel de Isralirs wel niet zijn. :'(

Ik snap dat je dat zo ziet, maar hoe logisch klinkt jou dat zelf in de oren? Isral heeft toch helemaal geen excuus nodig om een grondinvasie te beginnen?

Bovendien moeten we ons nu richten op wat er aan de hand is op de Tempelberg. Wat gebeurt daar nou eigenlijk?
Ze hebben idd geen excuus nodig maar het is goed voor de beeldvorming als ze verhaal op zon manier kunnen verkopen dat ze geen andere optie hebben om iets terug te doen

Over de Tempelberg, als ik moet gokken zal het iets met terroristen/hamas te maken hebben :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 21 mei 2021 @ 18:09:25 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199543409
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:43 schreef Ali_boo het volgende:
Mijn God wat een verademing is de reddit comment section iit fok.
Nou, wat let je om lid te worden van die vereniging en je account hier door de shredder te halen?
pi_199543571
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 18:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou, wat let je om lid te worden van die vereniging en je account hier door de shredder te halen?
Wie moet er anders tegengas geven? Heb trouwens wel een reddit account alleen gebruik ik het echt zelden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199543785
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:49 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Zeggen ze daar iets vaker wat jij wil horen? ;)

Het is me daar vooral opgevallen hoe eenzijdig de reacties daar zijn. Zelfs de Roof Knocking bewijst volgens hen hoe waanzinnig cruel de Isralirs wel niet zijn. :'(

Ik heb nog nooit gehoord van een aanval waarbij het doelwit wordt gewaarschuwd om het pand te verlaten, om doden te voorkomen. Laat staan dat dat een toonbeeld van cruelty is. Eerder andersom...
De toon is behoorlijk anti Isral inderdaad

Over dat waarschuwen, dat gebeurt alleen als hele gebouwen gesloopt worden. Bij andere raketbeschietingen is dat geenszins het geval.

Edit: wat je ook weinig tegenkomt is dat het ene land het andere land bestuurt. Israel bepaalt in grote lijnen wat er in Gaza en volledig wat er in de bezette gebieden gebeurt. Dat zie je nergens anders waar de souvereiniteit zogenaamd blijft bestaan

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2021 18:52:22 ]
pi_199546432
quote:
De volgende tweet slaat echt perfect aan bij die beelden van je O+

de wombai link ja

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199546709
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 18:01 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Dat is een reactie op het Isralische optreden tijdens de rellen bij de Tempelberg daarvoor. Wat een reactie was op langlopende spanningen rondom een rechtszaak over het eigenaarschap van een aantal woningen (momenteel bewoond door Palestijnen). Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts. Wie denkt dat n zijde hoofdschuldig is, ziet een aantal dingen over het hoofd.

Het is n woelige rivier van gebeurtenissen waar begin noch eind aan zit.
Ik vind Isral wel hoofdschuldige om de simpele reden dat ze alles over hebben voor landje pik. Dat is de aanleiding voor deze hele herrie.
Het is begonnen bij het verdrijven van inwoners van een gebied uit hun huizen en die heb terugkeer te geven en hun rechten niet terug geven.
Het is niet moeilijker dan dat. Men die het moeilijker doen voorkomen gooien gewoon rook om het echte probleem te verdoezelen. Dit is een conflict om grond en om mensenrechten.
pi_199547172
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 21:30 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik vind Isral wel hoofdschuldige om de simpele reden dat ze alles over hebben voor landje pik.
In de eerste zin ben ik het al niet met je eens. Je kunt om vele redenen Isral bekritiseren maar dat nou juist niet.

Landjepik rijmt niet met het feit dat ze Gaza terug hebben gegeven aan de Palestijnen in 1995. Als ze alles over hadden gehad voor landjepik was dat nooit gebeurd.

De kolonisatie op de Westelijke Jordaanoever is een ander verhaal, dat gedogen ze (en dat is weer wat anders).

Als je daar al de mist mee ingaat, denk je dan niet dat je je standpunten eens tegen het licht moet houden?
Intolerant voor intolerantie
pi_199547256
Dus omdat Isral een stuk land teruggeeft. Is er geen spraken meer van landje pik?

Dat is een geruststelling voor de niet-Joodse inwoners van oost Jerusalem en de bezette gebieden. Wel verdreven maar geen landje pik.

Edit : dat had Rusland moeten doen op Krim, na het anexeren een klein stukje grond teruggegeven

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2021 22:04:01 ]
pi_199547601
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 21:56 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

In de eerste zin ben ik het al niet met je eens. Je kunt om vele redenen Isral bekritiseren maar dat nou juist niet.

Landjepik rijmt niet met het feit dat ze Gaza terug hebben gegeven aan de Palestijnen in 1995. Als ze alles over hadden gehad voor landjepik was dat nooit gebeurd.

De kolonisatie op de Westelijke Jordaanoever is een ander verhaal, dat gedogen ze (en dat is weer wat anders).

Als je daar al de mist mee ingaat, denk je dan niet dat je je standpunten eens tegen het licht moet houden?
Van begin af aan tot de dag van vandaag landje pik. Dat is het allemaal mee begonnen. En eigen staat met geweld oprichten tegen de wil van de lokale bevolking.

Gaza is onder druk ontruimd maar het is nog steeds bezet gebied. Laat die mensen in Gaza terug gaan naar hun dorpen. Hun boerderijen, laat de vluchtelingen terug gaan naar hun oude huizen en gronden. Ze willen helemaal niet in Gaza zitten.

Door import zionisten het land te coloniseren maak je het probleem alleen maar groter en moeilijk op te lossen. Dat is precies waar Isral op aanstuurt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Chadi op 21-05-2021 22:28:37 ]
pi_199548433
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 22:19 schreef Chadi het volgende:

[..]

Van begin af aan tot de dag van vandaag landje pik. Dat is het allemaal mee begonnen. En eigen staat met geweld oprichten tegen de wil van de lokale bevolking.

Gaza is onder druk ontruimd maar het is nog steeds bezet gebied. Laat die mensen in Gaza terug gaan naar hun dorpen. Hun boerderijen, laat de vluchtelingen terug gaan naar hun oude huizen en gronden. Ze willen helemaal niet in Gaza zitten.

Door import zionisten het land te coloniseren maak je het probleem alleen maar groter en moeilijk op te lossen. Dat is precies waar Isral op aanstuurt.

Accepteer dat right of conquest een ding is. Isral heeft 3 oorlogen gewonnen, het is nu hun land.
  Moderator vrijdag 21 mei 2021 @ 23:07:15 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199548490
Right of conquest is iets van vroeger, dit is gewoon landjepik

Ethnic cleansing

Fan zijn van Isral is n ding maar feiten zijn feiten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199548608
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:38 schreef christmastsunami het volgende:
Israel zou het beste, die hele ondergrondse wasstraat van hamas helemaal, plat moeten bombarderen tot aan egypte toe.

Ja gewoon 2 miljoen mensen uitmoorden

Walgelijk hoe extreme rechtse users dit conflict willen gebruiken om genocide uit te voeren.
pi_199548642
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:14 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Ja gewoon 2 miljoen mensen uitmoorden

Walgelijk hoe extreme rechtse users dit conflict willen gebruiken om genocide uit te voeren.
hoe extreem rechtse genocide, gast heb je enig idee hoe dom je over komt?
pi_199548662
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:15 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

hoe extreem rechtse genocide, gast heb je enig idee hoe dom je over komt?
Extreem rechtse users in dit topic buitelen over elkaar heen om met verhulde woorden te roepen dat Israel het hele volk in Gaza moet uitroeien.
pi_199548690
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:16 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Extreem rechtse users in dit topic buitelen over elkaar heen om met verhulde woorden te roepen dat Israel het hele volk in Gaza moet uitroeien.
Als je het tegenkomt gewoon op het rode driehoekje boven die reactie drukken lijkt mij.
pi_199548702
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:18 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Als je het tegenkomt gewoon op het rode driehoekje boven die reactie drukken lijkt mij.
Daarom gebruiken ze verhulde woorden
pi_199548706
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:16 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Extreem rechtse users in dit topic buitelen over elkaar heen om met verhulde woorden te roepen dat Israel het hele volk in Gaza moet uitroeien.
Hele volk van gaza, gast wat doe je nou raar, het gaat om hamas, als jij daar bij hoort ja, dan lijkt het net iedereen.
pi_199548721
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:19 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Hele volk van gaza, gast wat doe je nou raar, het gaat om hamas, als jij daar bij hoort ja, dan lijkt het net iedereen.
Jij wil heel Gaza plat bombarderen. Dus dan is iedereen dood.
pi_199548757
en die betrokkenheid ook bij dit conflict, wat kan jij het eigenlijk schelen hoe ze daar in het middenoosten altijd vechten?
beetje opkomen voor die moslim crisis terwijl je er nog nooit bent geweest.
pi_199548767
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:20 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Jij wil heel Gaza plat bombarderen. Dus dan is iedereen dood.
nee ik wil de jihadis dood.
pi_199548783
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:23 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

nee ik wil de jihadis dood.
Ja door iedereen daar dood te maken
pi_199548817
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:24 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Ja door iedereen daar dood te maken
nee, door ze uit te schakelen, de rest wil in vrede leven en worden vergiftigt door een versie van de islam die hier ook aanwezig is.

de jehova versie van de islam, de ninja's.
pi_199548852
BTW mijn vader is moslim en nog een paar anderen in de familie, maar neuh sneukop heeft weer wat op het tapijt te zeiken.
pi_199548886
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 22:19 schreef Chadi het volgende:

[..]

Van begin af aan tot de dag van vandaag landje pik. Dat is het allemaal mee begonnen. En eigen staat met geweld oprichten tegen de wil van de lokale bevolking.
Dat is een erg eenzijdige blik. Het geweld kwam van beide kanten. Er woonden niet alleen Arabieren maar ook Joden toen het begon.
quote:
Gaza is onder druk ontruimd maar het is nog steeds bezet gebied.
Dat kan helemaal niet. Je spreekt jezelf tegen. Een gebied is bezet of niet. Een van de twee.

Dat Gaza wordt onderdrukt is een feit. Ik geloof niet dat dat is omdat Isral dat zo graag wil, maar vanwege Hamas en die andere gezelligerds. Als die weg zijn wordt het misschien een heel ander verhaal.
quote:
Laat die mensen in Gaza terug gaan naar hun dorpen. Hun boerderijen, laat de vluchtelingen terug gaan naar hun oude huizen en gronden. Ze willen helemaal niet in Gaza zitten.
Dat is nu zeventig jaar geleden. Dat gaat gewoon niet meer gebeuren. New York kan ook niet meer teruggegeven worden aan Nederland (laat staan de Metoac indianen).
Intolerant voor intolerantie
pi_199548969
IK wil het ook eigenlijk niet meer hebben over moslims, ik wil het hebben over de "arabische' versie van de islam, dat salafisme dat wahabisme, die mensen zijn ziek.
pi_199549541
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:39 schreef christmastsunami het volgende:
IK wil het ook eigenlijk niet meer hebben over moslims, ik wil het hebben over de "arabische' versie van de islam, dat salafisme dat wahabisme, die mensen zijn ziek.
Voor salafisme hoef je niet naar Arabi, dat is ook hier. De burgemeester van Rotterdam is bijvoorbeeld een salafist, volgens zijn eigen verklaring.
pi_199549567
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 00:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Voor salafisme hoef je niet naar Arabi, dat is ook hier. De burgemeester van Rotterdam is bijvoorbeeld een salafist, volgens zijn eigen verklaring.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 00:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Voor salafisme hoef je niet naar Arabi, dat is ook hier. De burgemeester van Rotterdam is bijvoorbeeld een salafist, volgens zijn eigen verklaring.
dat weet ik en dat was gek.
  Moderator zaterdag 22 mei 2021 @ 00:45:40 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199549623
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:31 schreef Cuendillar het volgende:
[..]

Dat is nu zeventig jaar geleden. Dat gaat gewoon niet meer gebeuren. New York kan ook niet meer teruggegeven worden aan Nederland (laat staan de Metoac indianen).
New York was ook nooit van Nederland
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199549723
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 00:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

New York was ook nooit van Nederland
Een jaar of 400 geleden wel. Maar misschien is een betere vergelijking inderdaad de Duitsers die uit gebieden ten oosten van de Oder-Neissegrens zijn verdreven na de Tweede Wereldoorlog.
  Moderator zaterdag 22 mei 2021 @ 01:00:26 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199549739
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 00:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een jaar of 400 geleden wel. Maar misschien is een betere vergelijking inderdaad de Duitsers die uit gebieden ten oosten van de Oder-Neissegrens zijn verdreven na de 20e wereldoorlog.
Nieuw Amsterdam was dat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199550170
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:39 schreef christmastsunami het volgende:
IK wil het ook eigenlijk niet meer hebben over moslims, ik wil het hebben over de "arabische' versie van de islam, dat salafisme dat wahabisme, die mensen zijn ziek.
Heel de Islam is 'Arabisch', jouw reacties zijn ziek.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 10:04:30 #50
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199551560
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 22:19 schreef Chadi het volgende:

[..]

Van begin af aan tot de dag van vandaag landje pik. Dat is het allemaal mee begonnen. En eigen staat met geweld oprichten tegen de wil van de lokale bevolking.
Daarmee ga je voorbij aan het feit dat de lokale bevolking ook bestond uit joden. Tegen de tijd dat Isral werd uitgeroepen was een derde joods. Driekwart hiervan ongeveer was aanwas door immigratie sinds het begin van de eeuw overigens.
quote:
Gaza is onder druk ontruimd maar het is nog steeds bezet gebied. Laat die mensen in Gaza terug gaan naar hun dorpen. Hun boerderijen, laat de vluchtelingen terug gaan naar hun oude huizen en gronden. Ze willen helemaal niet in Gaza zitten.

Door import zionisten het land te coloniseren maak je het probleem alleen maar groter en moeilijk op te lossen. Dat is precies waar Isral op aanstuurt.

Ja en nee. Hier wordt op aangestuurd door een aantal bewegingen en dit wordt gedoogd vanuit het merendeel van de regeringen. Soms wordt er voor de vorm wat geruimd.

Ik ben bang dat het punt waarop het nog netjes recht te zetten was inmiddels is gepasseerd. Gezien de verrechtsing in Isral verwacht ik nog een hoop ellende op dit vlak.
pi_199551709
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:31 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Dat is een erg eenzijdige blik. Het geweld kwam van beide kanten. Er woonden niet alleen Arabieren maar ook Joden toen het begon.
[..]

Dat kan helemaal niet. Je spreekt jezelf tegen. Een gebied is bezet of niet. Een van de twee.

Dat Gaza wordt onderdrukt is een feit. Ik geloof niet dat dat is omdat Isral dat zo graag wil, maar vanwege Hamas en die andere gezelligerds. Als die weg zijn wordt het misschien een heel ander verhaal.
[..]

Dat is nu zeventig jaar geleden. Dat gaat gewoon niet meer gebeuren. New York kan ook niet meer teruggegeven worden aan Nederland (laat staan de Metoac indianen).
Je doet de geschiedenis te kort door te zeggen dat het geen oorlog om land is in beginsel. Zelfs het CIDI beschrijft het.

Het tweede wat je zegt is dat ik mezelf tegenspreek over de status van Gaza. Dat doe ik niet. Gaza is officieel nog steeds bezet gebied. Dat kan je trouwens gewoon opzoeken.

Het argument wat jij aanvoert van 70 jaar gelden so be it. Dat is aan de Palestijnen.
pi_199551803
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Daarmee ga je voorbij aan het feit dat de lokale bevolking ook bestond uit joden. Tegen de tijd dat Isral werd uitgeroepen was een derde joods. Driekwart hiervan ongeveer was aanwas door immigratie sinds het begin van de eeuw overigens.
[..]

Ja en nee. Hier wordt op aangestuurd door een aantal bewegingen en dit wordt gedoogd vanuit het merendeel van de regeringen. Soms wordt er voor de vorm wat geruimd.

Ik ben bang dat het punt waarop het nog netjes recht te zetten was inmiddels is gepasseerd. Gezien de verrechtsing in Isral verwacht ik nog een hoop ellende op dit vlak.
Er woonden joden dat is nooit ontkend maar die vormden 5% of zo. Daarna kwamen de zionisten met hun milities om dat aantal en grond flink op te krikken in 30 jaar. Zonder overleg, zonder toestemming met of van de lokale bevolking. En als je komt naar de kaart van Isral door de jaren heen
ontkom je niet aan de constatering Landjepik. Ze zuiveren de gebieden van Palestijnen. Dit tot op de dag van vandaag.

Gaza is bezet. Dat is gewoon feitelijk zo en juridisch ook. Daarom wordt het ook zo betiteld.
pi_199551838
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:26 schreef Chadi het volgende:

[..]

Er woonden joden dat is nooit ontkend maar die vormden 5% of zo. Daarna kwamen de zionisten met hun milities om dat aantal en grond flink op te krikken in 30 jaar. Zonder overleg, zonder toestemming met of van de lokale bevolking. En als je komt naar de kaart van Isral door de jaren heen
ontkom je niet aan de constatering Landjepik. Ze zuiveren de gebieden van Palestijnen. Dit tot op de dag van vandaag.

Gaza is bezet. Dat is gewoon feitelijk zo en juridisch ook. Daarom wordt het ook zo betiteld.
Onjuist. Het is juist Palestina zelf wat de apartheidsstaat is. Iedereen moslim, iedereen dezelfde huidskleur.
pi_199553746
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:16 schreef Chadi het volgende:

[..]

Je doet de geschiedenis te kort door te zeggen dat het geen oorlog om land is in beginsel. Zelfs het CIDI beschrijft het.

Het tweede wat je zegt is dat ik mezelf tegenspreek over de status van Gaza. Dat doe ik niet. Gaza is officieel nog steeds bezet gebied. Dat kan je trouwens gewoon opzoeken.

Het argument wat jij aanvoert van 70 jaar gelden so be it. Dat is aan de Palestijnen.
Gaza is absoluut niet bezet. Een bezetting vereist een militaire aanwezigheid. Dit terwijl er is geen Jood in de Gazastrook te vinden. Isral en Egypte blokkeren de Gazastrook.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 13:28:16 #55
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199553836
En gezien moslims zodra ze kunnen in westerse wijken de sharia invoeren (UK) of hele wijken onbewoonbaar maken, banlieus in Parijs, zijn ze volgens mij zelf nogal gek op apartheid :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199553937
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:26 schreef Chadi het volgende:

[..]

Er woonden joden dat is nooit ontkend maar die vormden 5% of zo. Daarna kwamen de zionisten met hun milities om dat aantal en grond flink op te krikken in 30 jaar. Zonder overleg, zonder toestemming met of van de lokale bevolking. En als je komt naar de kaart van Isral door de jaren heen
ontkom je niet aan de constatering Landjepik. Ze zuiveren de gebieden van Palestijnen. Dit tot op de dag van vandaag.

Gaza is bezet. Dat is gewoon feitelijk zo en juridisch ook. Daarom wordt het ook zo betiteld.
Dit is allemaal minimaal voor de helft incorrect en/of onvolledig.

1. Naast emigratie van Joden naar het Britse mandaatgebied Palestina emigreerden er massaal Arabieren uit de omliggende gebieden naar het Britse mandaat. Er waren dus autochtone Joden, autochtone Arabieren, Joodse migranten en Arabische migranten naast andere minderheden (Druzen, Bedoeenen, Bosnirs, Turken) in het gebied. Je poging om Joden als niet-autochtoon te benoemen slaat nergens op.
2. Toen de staat Isral werd uitgeroepen in 1948 vormden de Joden een meerderheid van 55 procent op hun deel van het VN-verdelingsplan uit 1947. In heel het Britse mandaatgebied 33 procent. Verder vormen Joden sinds 1880 al de meerderheid in Jeruzalem. Jeruzalem zou internationaal gebied worden volgens het VN-verdelingsplan. De Arabieren weigerden het plan te ondertekenen.
3. De oprichting van de staat Isral is het juist het gevolg van de burgeroorlog in het Britse mandaat. De zionisten kwamen niet naar het Britse mandaat om daar een staat op te richten. Pas toen samenwonen met de Arabieren onmogelijk bleek, won het idee van een eigen staat.
4. De Palestijnen en Arabieren hebben ook aan etnische zuivering gedaan.
5. Gaza is niet bezet. Er is daar een harde juridische definitie voor.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 13:38:54 #57
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199554024
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:26 schreef Chadi het volgende:

[..]

Er woonden joden dat is nooit ontkend maar die vormden 5% of zo. Daarna kwamen de zionisten met hun milities om dat aantal en grond flink op te krikken in 30 jaar. Zonder overleg, zonder toestemming met of van de lokale bevolking.
Dat beeld klopt niet (compleet). Ze kwamen niet met milities, dat was veel later. Ze kwamen eerst als immigranten en vestigden zich als zodanig en kochten land op van de Arabieren/Ottomanen. Het ging pas fout toen er een bepaald kantelpunt was bereikt en het te hard ging met hun aandeel en bezit. Toen ontstonden er steeds meer spanningen en dat is steeds verder uit de klauwen gelopen tot er over en weer milities opgericht en ingezet werden.
quote:
En als je komt naar de kaart van Isral door de jaren heen
ontkom je niet aan de constatering Landjepik. Ze zuiveren de gebieden van Palestijnen. Dit tot op de dag van vandaag.
Ja, maar mijn punt is ook niet dat dit niet gebeurt maar dat dit niet vanuit de overheid gebeurt. Dat is ook het vervelende want zo is het moeilijker aan te pakken en te stoppen. Het wordt gedoogd en niet al te subtiel aangemoedigd door rechtse partijen. Daarnaast is er voor veel bewoners in de nederzettingen een economisch motief ipv een politieke agenda want het is veel en veel goedkoper wonen.
quote:
Gaza is bezet. Dat is gewoon feitelijk zo en juridisch ook. Daarom wordt het ook zo betiteld.
Ontken ik ook niet. En het blijft bezet totdat partijen als Hamas er geen bedreiging meer vormen. Het zou wat zijn als je ze los zou laten terwijl ze letterlijk 10.000 raketten op je gericht hebben.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 14:11:53 #58
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199554491
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 13:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat beeld klopt niet (compleet). Ze kwamen niet met milities, dat was veel later. Ze kwamen eerst als immigranten en vestigden zich als zodanig en kochten land op van de Arabieren/Ottomanen. Het ging pas fout toen er een bepaald kantelpunt was bereikt en het te hard ging met hun aandeel en bezit. Toen ontstonden er steeds meer spanningen en dat is steeds verder uit de klauwen gelopen tot er over en weer milities opgericht en ingezet werden.

Ja, daar vallen mogelijk wel wat paralellen te trekken met de huidige Europese situatie, al wordt dat nogal off-topic.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_199554550
Ik hoop dat jullie realiseren dat deze shit dus al tientallen jaren duurt en gaat duren. mijn hele leven hoor ik alleen maar ellende uit dat stuk midden-oosten.
pi_199554848
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 13:34 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Dit is allemaal minimaal voor de helft incorrect en/of onvolledig.

1. Naast emigratie van Joden naar het Britse mandaatgebied Palestina emigreerden er massaal Arabieren uit de omliggende gebieden naar het Britse mandaat. Er waren dus autochtone Joden, autochtone Arabieren, Joodse migranten en Arabische migranten naast andere minderheden (Druzen, Bedoeenen, Bosnirs, Turken) in het gebied. Je poging om Joden als niet-autochtoon te benoemen slaat nergens op.
2. Toen de staat Isral werd uitgeroepen in 1948 vormden de Joden een meerderheid van 55 procent op hun deel van het VN-verdelingsplan uit 1947. In heel het Britse mandaatgebied 33 procent. Verder vormen Joden sinds 1880 al de meerderheid in Jeruzalem. Jeruzalem zou internationaal gebied worden volgens het VN-verdelingsplan. De Arabieren weigerden het plan te ondertekenen.
3. De oprichting van de staat Isral is het juist het gevolg van de burgeroorlog in het Britse mandaat. De zionisten kwamen niet naar het Britse mandaat om daar een staat op te richten. Pas toen samenwonen met de Arabieren onmogelijk bleek, won het idee van een eigen staat.
4. De Palestijnen en Arabieren hebben ook aan etnische zuivering gedaan.
5. Gaza is niet bezet. Er is daar een harde juridische definitie voor.
Vertel me wat die harde juridische definitie is.
pi_199554895
De Palestijnen hadden allang een eigen staat gehad als ze niet van die halve gare leiders hadden gehad..eerst Arafat en daarna Hamas
pi_199559442
Het Iron Dome arsenaal van Isral is impressief.
Ze schijnen op dit moment 10 batterijen te hebben.

Elke batterij heeft 3 containers van 20 raketten elk. Dat is 60 raketten per batterij. 60 raketten x 10 batterijen is 600 raketten en de voorraad zal die 600 vast flink overstijgen (een beetje serieuze luchtverdediging heeft een paar honderd raketten per luchtverdedigingssysteem on stock).

Amerikanen (Raytheon) bouwen samen met de Israli's (IAI en Rafael) een Iron Dome fabriek in de VS. Biden heeft al aangegeven dat de Amerikanen de Israli's zullen aanvullen met Iron Dome voorrraden.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 20:22:50 #63
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199560674
Egyptian mediators hold talks to try to secure long-term Israel-Hamas truce
https://www.timesofisrael(...)-israel-hamas-truce/

Lijkt me dat ze enkel met Hamas hoeven te praten, als die honderden/duizenden raketten op Israel schiet dan MOETEN ze wel reageren en keihard terugslaan. Daaraan valt niets te bemiddelen.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 20:26:46 #64
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199560742
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 19:21 schreef Gruj0 het volgende:
Het Iron Dome arsenaal van Isral is impressief.

Amerikanen (Raytheon) bouwen samen met de Israli's (IAI en Rafael) een Iron Dome fabriek in de VS. Biden heeft al aangegeven dat de Amerikanen de Israli's zullen aanvullen met Iron Dome voorrraden.
Iron Dome is super impressive idd, alleen jammer dat een groot deel van de soldaten kanker van de radar systemen krijgt en dat doodgezwegen wordt door het IDF

> aanvullen met Iron Dome voorrraden
Iron Dome is het gehele systeem die uit drie delen bestaat: control center, radarsysteem, Tamir raket.
Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Dome#Specifications

Ik denk dat Raytheon alleen de Tamir gaat bouwen, dat is het enige wat verbruikt wordt.

Wist je dat er naast Iron Dome er ook de Arrow bestaat tegen ballistic missiles
https://en.wikipedia.org/wiki/Arrow_(Israeli_missile)

En David's Sling tegen: planes, drones, tactical ballistic missiles, medium- to long-range rockets and cruise missiles
https://en.wikipedia.org/wiki/David%27s_Sling

Ben benieuwd of ze ook die twee gaan maken

Het zal trouwens wel dezelfde Raytheon fabriek zijn waar ze Tomahawk raketten bouwen:


[ Bericht 11% gewijzigd door slashdotter3 op 22-05-2021 20:41:26 ]
  zaterdag 22 mei 2021 @ 20:50:51 #65
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199561324
‘Thought I was going to die’: NY Jewish man details assault by pro-Palestine mob
https://www.timesofisrael(...)y-pro-palestine-mob/

Borgen said his attackers shouted things like “You filthy Jew. We’re going to fucking kill you. Go back to Israel. Hamas is going to kill you.”

The attackers fled as police arrived on the scene. So far one suspect has been arrested in the assault. The attack was one of several to target Jews in New York and in other places around the US in recent days amid the conflict between Israel and Hamas in Gaza.

The violence also spilled over into the surrounding blocks, where Jews were assaulted in the street. Videos circulating on social media appear to show pro-Palestinian protesters, wearing Palestinian colors or dressed in Palestinian scarves, attacking Jews and bystanders in a heavily Jewish are

=========================
Ik las laatst dat als er een Israelisch vliegtuig in New York landt dat er zichtbaar extra agenten met machinegeweren op het vliegveld rondlopen, zo te zien geen overbodige luxe :7
  zaterdag 22 mei 2021 @ 20:53:12 #66
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199561401
Hamas leider: onze overwinning is dat we Israel's plannen om een relatie met de Arabische wereld op te bouwen hebben verijdeld

=============
Hamas chief says war foils Israel’s attempts at Arab coexistence, normalization
https://www.timesofisrael(...)tence-normalization/
pi_199561443
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 14:48 schreef Pleun2011 het volgende:
De Palestijnen hadden allang een eigen staat gehad als ze niet van die halve gare leiders hadden gehad..eerst Arafat en daarna Hamas
Onmogelijk.

Vraag het de gemiddelde jood die daar woont, die vinden weliswaar dat iedereen gelijk behandeld moeten worden, maar niet dezelfde rechten dienen te hebben, met name de religieuzere joden zien dat echt zo.

Zoek die filmpjes maar eens op hoe een jood dat vraagt onder andere joden in Isral, de enige manier om die antwoorden te krijgen.

Je schrikt van de reacties.

Zoals ik wel vaker zeg, de moslims hebben het idee van wij zijn beter dan de rest toch echt vandaan van de joden.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 20:57:09 #68
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199561548
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 20:50 schreef slashdotter3 het volgende:
‘Thought I was going to die’: NY Jewish man details assault by pro-Palestine mob
https://www.timesofisrael(...)y-pro-palestine-mob/

Borgen said his attackers shouted things like “You filthy Jew. We’re going to fucking kill you. Go back to Israel. Hamas is going to kill you.”

The attackers fled as police arrived on the scene. So far one suspect has been arrested in the assault. The attack was one of several to target Jews in New York and in other places around the US in recent days amid the conflict between Israel and Hamas in Gaza.

The violence also spilled over into the surrounding blocks, where Jews were assaulted in the street. Videos circulating on social media appear to show pro-Palestinian protesters, wearing Palestinian colors or dressed in Palestinian scarves, attacking Jews and bystanders in a heavily Jewish are

=========================
Ik las laatst dat als er een Israelisch vliegtuig in New York landt dat er zichtbaar extra agenten met machinegeweren op het vliegveld rondlopen, zo te zien geen overbodige luxe :7
Binnenkort dan misschien Rooftop Jews? Naar analogie van de Rooftop Koreans in LA met de Rodney King rellen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 23 mei 2021 @ 11:27:13 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199579237
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 20:26 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Iron Dome is super impressive idd, alleen jammer dat een groot deel van de soldaten kanker van de radar systemen krijgt en dat doodgezwegen wordt door het IDF

> aanvullen met Iron Dome voorrraden
Iron Dome is het gehele systeem die uit drie delen bestaat: control center, radarsysteem, Tamir raket.
Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Dome#Specifications

Ik denk dat Raytheon alleen de Tamir gaat bouwen, dat is het enige wat verbruikt wordt.

Wist je dat er naast Iron Dome er ook de Arrow bestaat tegen ballistic missiles
https://en.wikipedia.org/wiki/Arrow_(Israeli_missile)

En David's Sling tegen: planes, drones, tactical ballistic missiles, medium- to long-range rockets and cruise missiles
https://en.wikipedia.org/wiki/David%27s_Sling

Ben benieuwd of ze ook die twee gaan maken

Het zal trouwens wel dezelfde Raytheon fabriek zijn waar ze Tomahawk raketten bouwen:
Ik zei dat de aantallen impressief zijn, niet zozeer het systeem zelf. De meeste (Oost Europese) landen halen met hun defensiebudget amper een paar batterijen van welk systeem dan ook. De Israli's hebben er al 10. _O-

Wb de fabriek, nee, het schijnt een compleet nieuwe fabriek te zijn specifiek voor dit systeem. Er worden al onderdelen voor dit systeem in 15 staten van de VS geproduceerd en ze gaan elkaar bevoorraden met (sub)componenten van dit systeem.
pi_199579329
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:09 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik zei dat de aantallen impressief zijn, niet zozeer het systeem zelf. De meeste (Oost Europese) landen halen met hun defensiebudget amper een paar batterijen van welk systeem dan ook. De Israli's hebben er al 10. _O-

Wb de fabriek, nee, het schijnt een compleet nieuwe fabriek te zijn specifiek voor dit systeem. Er worden al onderdelen voor dit systeem in 15 staten van de VS geproduceerd en ze gaan elkaar bevoorraden met (sub)componenten van dit systeem.
Niet zo gek, Amerika sponsort op zijn minst 4 miljard dollar per jaar voor alleen defensie.
pi_199579356
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Niet zo gek, Amerika sponsort op zijn minst 4 miljard dollar per jaar voor alleen defensie.
Duh, maar je moet het maar weten te produceren als zo'n kleine staat en dat deden ze al nog voor de VS productiegezien in het spel kwam.

Zelfde met andere wapentuig, vliegtuigen, etc. Bijna elk Amerikaans vliegtuig is gemodificeerd naar Isralische wensen. Het is het intelligentste volk in de regio.
pi_199579386
Ik zei dit al een tijd geleden. De omliggende landen geven niks om de Palestijnen. Ze willen gewoon de Israli's weg hebben en de Palestijnen zijn daar hun gereedschap voor.

twitter
pi_199579401
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:17 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Duh, maar je moet het maar weten te produceren als zo'n kleine staat en dat deden ze al nog voor de VS productiegezien in het spel kwam.

Zelfde met andere wapentuig, vliegtuigen, etc. Bijna elk Amerikaans vliegtuig is gemodificeerd naar Isralische wensen. Het is het intelligentste volk in de regio.
Heh? De VS heeft al een flinke jaarlijkse financile bijdrage aan de defensie van Isral sinds 1948....
pi_199579425
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:19 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Heh? De VS heeft al een flinke jaarlijkse financile bijdrage aan de defensie van Isral sinds 1948....
Ik zeg wat R&D en productie betreft, niet wat financiering betreft.
  zondag 23 mei 2021 @ 15:26:01 #76
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199582065
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:19 schreef Gruj0 het volgende:
Ik zei dit al een tijd geleden. De omliggende landen geven niks om de Palestijnen. Ze willen gewoon de Israli's weg hebben en de Palestijnen zijn daar hun gereedschap voor.

[ twitter ]
Vreemd dat ie het plaatje niet toont, bij deze:

pi_199584482
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:26 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Vreemd dat ie het plaatje niet toont, bij deze:

[ afbeelding ]
  zondag 23 mei 2021 @ 19:02:35 #78
117098 Hathor
Effe niet
pi_199586084
quote:
10s.gif Op zondag 23 mei 2021 17:21 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo te zien heeft ie ook flink wat big macs gestolen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 23 mei 2021 @ 19:42:59 #79
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199586910
Hmmm...

https://www.timesofisrael(...)tedly-produces-uavs/
Iran reports explosion at plant that reportedly produces UAVs
At least 9 injured in blast at Sepahan Nargostar Chemical Industries; Netanyahu on Thursday said explosive drone downed by IDF was launched by Iran
  zondag 23 mei 2021 @ 19:44:41 #80
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199586947
https://www.timesofisrael(...)mas-rocket-activity/
Minister: From now on, we’ll preemptively strike Hamas rocket activity
Likud’s Hanegbi says Israel will no longer wait for terror groups to fire before taking action, Netanyahu governments made ‘mistake’ by allowing Gaza rulers to bolster capabilities

=================
A senior Likud minister on Saturday said Israel would preemptively strike the Hamas terror group in Gaza when it becomes apparent it's restocking its rocket arsenal and gearing up to fire at Israel, as he laid out what he described as the Jewish state's new security doctrine vis-a-vis the coastal enclave following Operation Guardian of the Walls.

"We cannot wait for rocket fire [to respond in Gaza]," said Tzachi Hanegbi in an interview with Channel 13. From now on, he said, the terror groups' rearmament and preparations to fire rockets, rather than the actual firing, "is cause for Israeli strikes" on military targets in Gaza.

=================
He also doubled down on his prediction that this month's military operation in Gaza would result in 15 years of quiet in the south.

"I'm very optimistic. I don't know if it'll be 15 years, maybe more," he said, adding that the 15-year assessment is based on the years of quiet on Israel's northern border following the 2006 war with the Hezbollah terror group.


=================
The premier said that Israel fulfilled its objective to deal Hamas a "blow it cannot imagine" by destroying the terror tunnel network it built in Gaza; the military turned it into a "death trap."

Israel destroyed "a considerable proportion" of Hamas's internal tunnel routes, its "metro," in which Hamas had invested vast resources, the prime minister said.

"We harmed more than 100 kilometers" of that network, and turned it into "a death trap for the terrorists," Netanyahu said.

The prime minister said that although the terror group wanted to carry out many cross-border attacks -- including at the tail-end of the operation -- it was thwarted by Israel's subterranean barrier, which detected and "destroyed" the terrorists.



[ Bericht 29% gewijzigd door slashdotter3 op 23-05-2021 19:58:48 ]
  zondag 23 mei 2021 @ 19:57:29 #81
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199587207

A Palestinian woman sits inside the second floor of her destroyed house following a cease-fire reached after an 11-day war between Gaza’s Hamas rulers and Israel, in town of Beit Hanoun, northern Gaza Strip, Friday, May 21, 2021.
  zondag 23 mei 2021 @ 20:24:57 #82
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199587610
https://www.timesofisrael(...)ng-on-borrowed-time/
Pushed into loan sharks’ pockets, many Arab Israelis are living on borrowed time
With banks shying away from Arab communities, the only path to credit for many is gray market lenders, who offer easy cash at high interest and deadly results for failing to repay

https://www.timesofisrael(...)ge-over-gaza-battle/
In the north, Hezbollah and its missiles loom large over Gaza battle
Both Israel and the Lebanese terror group have good reason to prevent the fighting spreading to a second front, even though both believe another round of conflict is inevitable

[ Bericht 32% gewijzigd door slashdotter3 op 23-05-2021 20:36:29 ]
pi_199588056
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 11:27 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Hasbara
  zondag 23 mei 2021 @ 20:59:42 #84
117098 Hathor
Effe niet
pi_199588213
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 20:50 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hasbara
Wat wil dat zeggen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199588365
Lekker bezig hoor, dat Hamas. 5 jaar woeste arbeid verricht. Hard gewerkt, lange dagen gemaakt. Binnen 5 dagen is al werk teniet gedaan. Ja, dat is een efficiente groepering.

Hoi Meneer Hamas, wat heb jij de afgelopen 5 jaar allemaal gedaan?
- Nou eurhm... lekker gegraven. ik ben eindelijk van mijn claustrofobie af.
Leuk! Kun je nog wat laten zien van je werk!
- Nee sorry
Waarom deed je dat werk?
- Mja... eurhm.... dat vertel ik liever niet op het fokforum
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199588488
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 21:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lekker bezig hoor, dat Hamas. 5 jaar woeste arbeid verricht. Hard gewerkt, lange dagen gemaakt. Binnen 5 dagen is al werk teniet gedaan. Ja, dat is een efficiente groepering.

Hoi Meneer Hamas, wat heb jij de afgelopen 5 jaar allemaal gedaan?
- Nou eurhm... lekker gegraven. ik ben eindelijk van mijn claustrofobie af.
Leuk! Kun je nog wat laten zien van je werk!
- Nee sorry
Waarom deed je dat werk?
- Mja... eurhm.... dat vertel ik liever niet op het fokforum
Hamas heeft wel voorkomen dat er een regering in Isral gevormd zou worden. Een regering die goed is voor de Isralische Arabieren want de linkse partijen hadden elkaar bijna definifief gevonden.

En dat is over. De oorlog is goed geweest voor de populariteit van Hamas en Netanyahu. Beide partijen zijn absoluut niet gebaat bij vrede en Netanyahu moet aan de macht blijven anders kan hij eindelijk persoonlijk vervolgd gaan worden

Hamas is minder corrupt dan Fatah en komt wl op voor de benarde situatie van de meeste Palestijnen. Daarom zijn ze relatief populair en vooral in Gaza

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2021 21:17:58 ]
pi_199588732
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 21:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Hamas heeft wel voorkomen dat er een regering in Isral gevormd zou worden. Een regering die goed is voor de Isralische Arabieren want de linkse partijen hadden elkaar bijna definifief gevonden.

En dat is over. De oorlog is goed geweest voor de populariteit van Hamas en Netanyahu. Beide partijen zijn absoluut niet gebaat bij vrede en Netanyahu moet aan de macht blijven anders kan hij eindelijk persoonlijk vervolgd gaan worden

Hamas is minder corrupt dan Fatah en komt wl op voor de benarde situatie van de meeste Palestijnen. Daarom zijn ze relatief populair en vooral in Gaza
Eentje die onlangs de gelijkheidswet weg stemde?
pi_199588782
Netanyahu heeft al voor de rechter gestaan tijdens zijn ambtstermijn.
Hamas is een afsplitsing van de Moslimbroederschap. Hun doel is niet alleen Palestina.

Iets wat nogal verot is; Nederlanders met migratie-achtergrond die zich niet uitspreken voor Palestina krijgen het nogal te voorduren. Bah....

[ Bericht 1% gewijzigd door spectrumanalyser op 23-05-2021 23:03:55 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199590636
Apple refused to remove negative ratings for the Facebook app left by pro-Palestinian activists upset over censorship
Apple refused a request from Facebook to remove negative reviews in the App store after pro-Palestinian protesters coordinated an effort to tank ratings because of censorship of Palestinian content, NBC News reported.

On Saturday, the Facebook app had a 2.3 out of five-star rating in the App store compared to a more than four-star rating last week. The largest category of ratings is one-star reviews, with many comments saying their rating is due to Facebook censoring hashtags like #FreePalestine or #GazaUnderAttack.

"User trust is dropping considerably with the recent escalations between Israel and Palestine," said one senior software engineer in a post on Facebook's internal message board, NBC reported. "Our users are upset with our handling of the situation. Users are feeling that they are being censored, getting limited distribution, and ultimately silenced. As a result, our users have started protesting by leaving 1 star reviews."

An internal message reviewed by NBC showed that the company was very concerned about the coordinated effort to tank ratings, categorizing the issue as an SEV1, which stands for "severity 1."
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
pi_199592652
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 20:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat wil dat zeggen?
Is de naam voor propaganda uit Isral. Maar dan gaat het vooral om propaganda dat Israel zo positief mogelijk in beeld brengt. Denk aan: enige democratie in het Midden-Oosten, bakermat van beschaving geneuzel enzo.
pi_199592800
Tja je moet het wel een beetje proberen te zien vanuit de ogen van de palestijnen.

Hun land en bezittingen worden afgenomen, beetje bij beetje steeds meer.
Dit is duidelijk zichtbaar als je kijkt hoe Isral als een soort olievlek is gaan verspreiden sinds het hele afgesproken gebeuren met de VN destijds.

De gaza strook bijv. is het armste gebied op aarde, met 50% werkloosheid.
Waar het water, elektriciteit, gas etc allemaal onder controle staat van Isral.
Een grote muur er omheen als 1 soort grote gevangenis, wat het in feite dus ook gewoon is.. zeg maar een bepaald soort ghetto waar de joden toch behoorlijk bekend mee zouden moeten zijn.

En maar schreeuwen en gek doen als de palestijnen met geweld er wat aan willen doen. :')

Aan de andere kant, en dit maakt het domweg zo moeilijk, is hamas nou weer typisch een organisatie die het niets kan schelen hoe en wat voor soort schade ze aanrichten, wat ze dus oprecht een terroristische organisatie maakt.
Dus vanuit dat optiek is het weer logisch dat Isral daar wat aan doet, eveneens met een hoop, ietwat meer precies geplaatst, geweld.

Zeer lastige situatie, waar je eigenlijk helemaal geen partij moet kiezen en beide moet veroordelen.

De palestijnen voor het willen uitroeien van de joden (tenminste een bepaald deel wil dat) en anderzijds bepaalde joden die zichzelf als belangrijker beschouwen dan anderen, dit claimen ze dan ook zelf.

De minderheid bepaald de richting.

Dat maakt overigens moslims hier ook zo gevaarlijk.
Je kan 100.000 moslims bij elkaar hebben, als er 1000 tussen zitten die slechte bedoelingen hebben, lijkt de rest die lijn te volgen terwijl ze dat normaliter niet zouden doen.
pi_199592998
Het is gewoon allemaal hetzelfde soort volk. Allemaal 1 pot nat behalve dat ze een verschillend sprookjesboek hebben. Ik voel met beide geen verwantschap en vind het ook nogal raar dat Nederlandse mensen zich hier zo druk om maken en supporter zijn van 1 partij.
Gewoon een grote muur om dat gebied en lekker links laten liggen.
Radio Espantoso
pi_199593141
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 10:00 schreef Peligrosso het volgende:
Het is gewoon allemaal hetzelfde soort volk. Allemaal 1 pot nat behalve dat ze een verschillend sprookjesboek hebben. Ik voel met beide geen verwantschap en vind het ook nogal raar dat Nederlandse mensen zich hier zo druk om maken en supporter zijn van 1 partij.
Gewoon een grote muur om dat gebied en lekker links laten liggen.
Eens. Behalve dat het conflict niet religieus, maar politiek is.
  maandag 24 mei 2021 @ 17:26:24 #94
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199599784
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 24 mei 2021 @ 19:20:08 #96
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199601688
quote:
Laat die chinezen nou eerst eens naar hun eigen misstanden kijken voordat ze met hun vingertje naar andere landen gaan wijzen :')
pi_199601714
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 19:20 schreef Tengano het volgende:

[..]

Laat die chinezen nou eerst eens naar hun eigen misstanden kijken voordat ze met hun vingertje naar andere landen gaan wijzen :')
Echt he, eerst minder honden en katten eten en daarna pas communiceren met de rest van de wereld.
  Moderator maandag 24 mei 2021 @ 19:44:58 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199602132
Dat met de vleermuizen mogen ze ook ff mee ophouden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 24 mei 2021 @ 20:22:32 #99
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_199602788
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:57 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

een guerilla oorlog tegen een burger bevolking heeft nog nooit iemand gewonnen, beter bombardeer je ze taktisch en dan weer weg.
Julius Caesar lukte het wel in Galli maar dat ging met de botte bijl.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_199603827
Iemand die verstaat of weet dat wat vanaf 10:37 ondertiteld wordt ook echt klopt?

pi_199603978
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 21:11 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Iemand die verstaat of weet dat wat vanaf 10:37 ondertiteld wordt ook echt klopt?

Klopt idd, klinkt als gebroken Arabisch.
  maandag 24 mei 2021 @ 21:36:12 #102
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199604466
Balen zeg dat je niet straffeloos kan rellen als Israelische Palestijn :{

https://www.aljazeera.com(...)l-decry-mass-arrests
‘A war declaration’: Palestinians in Israel decry mass arrests
Israeli police launch wave of arrests targeting Palestinian citizens of Israel who rallied in support of Sheikh Jarrah, Al-Aqsa and Gaza.
pi_199604732
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 21:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Balen zeg dat je niet straffeloos kan rellen als Israelische Palestijn :{

https://www.aljazeera.com(...)l-decry-mass-arrests
‘A war declaration’: Palestinians in Israel decry mass arrests
Israeli police launch wave of arrests targeting Palestinian citizens of Israel who rallied in support of Sheikh Jarrah, Al-Aqsa and Gaza.
Mooi. Honderden Palestijnen kunnen zware gevangenisstraffen verwachten die vele malen zwaarder zijn dan een Israli die een kind verkracht
En terecht

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2021 21:47:35 ]
  maandag 24 mei 2021 @ 21:53:57 #104
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199604872
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 19:20 schreef Tengano het volgende:

Laat die chinezen nou eerst eens naar hun eigen misstanden kijken voordat ze met hun vingertje naar andere landen gaan wijzen :')
• China is een belangrijke handelspartner van veel moslim landen.
• Iran, (de aartsvijand van Israel) heeft 2 jaar geleden een 400 miljard dollar deal met China gesloten.
• Toen Covid in Iran uitbrak was China de partij die het meeste hulp bood.
• Pakistan is al sinds 1950 dikke vriendjes met China met India als gezamelijke vijand.
• De moslimlanden bekritiseren China niet als ze de Oeigoeren in strafkampen stoppen.
• De VS met wie China ruzie heeft is de belangrijkste bondgenoot van Israel
• De 'zijde route' die ze willen aanleggen gaat door veel moslimlanden.

Kan prima begrijpen dat ze partij kiezen voor de Palestijnen :7

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 24-05-2021 22:44:04 ]
  maandag 24 mei 2021 @ 21:59:12 #105
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199604970
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 21:47 schreef OnwetendeNerd het volgende:

Mooi. Honderden Palestijnen kunnen zware gevangenisstraffen verwachten die vele malen zwaarder zijn dan een Israli die een kind verkracht
En terecht
:?

Ontopic: er worden volgens het artikel ook Palestijnen gearresteerd die enkel meegedaan hebben aan vreedzame sit-in protesten, om die nu zwaar te straffen is ook overdreven.

Degenen die ze hard moeten aanpakken zijn die met stenen vanuit de Al Asqa moskee aan het gooien waren en die in Lod aan het plunderen en rellen waren en met stenen naar auto's gooiden.
pi_199605051
Het is waar dat het klote is dat Palestijnen in een zowat ghetto wonen en dat dat niet het geval zou moeten zijn, zeker gezien wat er met de Joden in Europa is gebeurd. Toch vind ik ergens dat Isralieten teveel in de schoenen wordt geschoven.

Stel de Isralieten waren niet daar waar ze nu zijn, dan had Palestina waarschijnlijk nog steeds niet bestaan omdat het hele gebied was opgegaan in Jordani, Egypte, Syri en mogelijk Libanon.

De Palestijnen willen van de Israli's en de westerse wereld een eigen staat, omdat ze weten dat ze die van hun eigen "geloofsbroeders" niet hoeven te verwachten.
  maandag 24 mei 2021 @ 22:52:57 #107
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199605937
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 22:05 schreef Gruj0 het volgende:
De Palestijnen willen van de Israli's en de westerse wereld een eigen staat, omdat ze weten dat ze die van hun eigen "geloofsbroeders" niet hoeven te verwachten.
Denk niet dat ze zo ver vooruit denken :X

Hebben ze uberhaupt het besef dat ze enkel de useful idiots zijn die gebruikt worden als wapen tegen Israel maar in een andere situatie niet naar zou worden omgekeken zoals in Jemen?
pi_199605998
kijk, zo voed je kinderen op. Niets Lego of driewieler, gewoon een hartstikke leuk semi-automatisch stuk speelgoed. Mooi pakkie erbij. Ja, daar komt de leider van de club wel voor uit zijn bunker.



om te klieren zegt Belarus dat ene HAMAS de bommelding gedaan heeft van het vliegtuig met Roman Protasevich.
https://www.nu.nl/onrust-(...)ezet.html?redirect=1
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 25 mei 2021 @ 08:38:07 #109
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_199607656
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 22:05 schreef Gruj0 het volgende:
Het is waar dat het klote is dat Palestijnen in een zowat ghetto wonen en dat dat niet het geval zou moeten zijn, zeker gezien wat er met de Joden in Europa is gebeurd.

[..]

Wat een manke en zeer domme vergelijking.

Alle muren afbreken rond de Gazastrook == continue reeks aanslagen. Die muren houden Israelische burgers in leven.

De Joodse wijken in 40-45 werden niet afgegrendeld vanwege de grote hoeveel aanslagen en terreur vanuit die gemeenschap..
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_199607759
Wat waren dat nu eigenlijk voor rellen na het "staakt het vuren" waardoor de Israelische politie weer meende te moeten optreden?
Waren er berhaupt rellen, of gewoon samenscholingen?
Ik heb geen beelden gezien van rellende Palestijnen. Alleen politie in vol ornaat.
En welke "rellen" waren er in de Al Aqsa moskee aan t eind vd Ramadan?
Aan de beelden zie ik alleen brutaliteit aan Israelische kant.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 09:40:07 #111
185068 Knudde
Koekoek
pi_199608210
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 22:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
kijk, zo voed je kinderen op. Niets Lego of driewieler, gewoon een hartstikke leuk semi-automatisch stuk speelgoed. Mooi pakkie erbij. Ja, daar komt de leider van de club wel voor uit zijn bunker.

[ afbeelding ]

om te klieren zegt Belarus dat ene HAMAS de bommelding gedaan heeft van het vliegtuig met Roman Protasevich.
https://www.nu.nl/onrust-(...)ezet.html?redirect=1
Zionisten worden standaard vanaf jongs af aan geleerd arabieren te haten, te doden

https://video-amt2-1.xx.f(...)e15e70a6&oe=60ACCEE5
Geen sig.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 09:42:07 #112
185068 Knudde
Koekoek
pi_199608229
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 08:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat waren dat nu eigenlijk voor rellen na het "staakt het vuren" waardoor de Israelische politie weer meende te moeten optreden?
Waren er berhaupt rellen, of gewoon samenscholingen?
Ik heb geen beelden gezien van rellende Palestijnen. Alleen politie in vol ornaat.
En welke "rellen" waren er in de Al Aqsa moskee aan t eind vd Ramadan?
Aan de beelden zie ik alleen brutaliteit aan Israelische kant.
Er waren geen rellen, alleen een feestende menigte en dat was voor de zionisten een reden om Palestijnen aan te vallen. Zoals gewoonlijk, provocatie.. en als de Palestijnen wat terug doen, dan gaan de zionisten zielig in de media dat het verdediging was. Zoals altijd.
Geen sig.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 09:46:32 #113
185068 Knudde
Koekoek
pi_199608274
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 08:38 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Wat een manke en zeer domme vergelijking.

Alle muren afbreken rond de Gazastrook == continue reeks aanslagen. Die muren houden Israelische burgers in leven.

De Joodse wijken in 40-45 werden niet afgegrendeld vanwege de grote hoeveel aanslagen en terreur vanuit die gemeenschap..
Typische weer een geschiedenisvervalsing, zoals we die gewend zijn uit de zionistische gemeenschap.

het terreur (tevens de uitvinder van terreur) is de zionistische organisatie Lechi die samenwerkten met de Nazi's (de ironie :') )
Die verantwoordelijk is voor terreur en moorden op onschuldige Palestijnse burgers, Britten en de moord op VN-bemiddelaar Folke Bernadotte

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Deir_Yassin zie hier de bloedbad in een Palestijns dorp door zionistische bloeddorstige monsters in 1948

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lechi

[ Bericht 5% gewijzigd door Knudde op 25-05-2021 09:54:01 ]
Geen sig.
pi_199608339
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 22:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
kijk, zo voed je kinderen op. Niets Lego of driewieler, gewoon een hartstikke leuk semi-automatisch stuk speelgoed.
Denk dat-ie volautomatisch is :P
-
pi_199608562
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 09:42 schreef Knudde het volgende:

[..]

Er waren geen rellen, alleen een feestende menigte en dat was voor de zionisten een reden om Palestijnen aan te vallen. Zoals gewoonlijk, provocatie.. en als de Palestijnen wat terug doen, dan gaan de zionisten zielig in de media dat het verdediging was. Zoals altijd.
Die indruk had ik ook al. Israel heeft wel de expertise om iedere stenengooiende Palestijn in beeld te krijgen en dat up te graden tot een terreuraanslag.
En dan een gebedshuis binnendringen. En dan staan de Israeli's te lachen als een gebedshuis in brand staat. Schandalig!

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 25-05-2021 10:29:22 ]
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 10:23:16 #116
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_199608707
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 09:46 schreef Knudde het volgende:

[..]

Typische weer een geschiedenisvervalsing, zoals we die gewend zijn uit de zionistische gemeenschap.

het terreur (tevens de uitvinder van terreur) is de zionistische organisatie Lechi die samenwerkten met de Nazi's (de ironie :') )
Die verantwoordelijk is voor terreur en moorden op onschuldige Palestijnse burgers, Britten en de moord op VN-bemiddelaar Folke Bernadotte

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Deir_Yassin zie hier de bloedbad in een Palestijns dorp door zionistische bloeddorstige monsters in 1948

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lechi
Ik heb het over een muur die een golf van terreur stopt in het hier en nu en het verschil met afgesloten wijken in 40-45.

Kom jij aan met je: "Typische weer een geschiedenisvervalsing, zoals we die gewend zijn uit de zionistische gemeenschap." en wat ander gebrabbel. :?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_199608951
Wat ik niet snap.
Als Israel zo graag vrede wil, kun je toch wegblijven uit de bezette gebieden en stoppen met die nederzettingen.
Het neutrale en objectieve buitenland (de VN) heeft al zo vaak Israel gewezen op de onrechtmatigheid hiervan.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 11:16:55 #118
185068 Knudde
Koekoek
pi_199609268
quote:
81s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 10:23 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik heb het over een muur die een golf van terreur stopt in het hier en nu en het verschil met afgesloten wijken in 40-45.

Kom jij aan met je: "Typische weer een geschiedenisvervalsing, zoals we die gewend zijn uit de zionistische gemeenschap." en wat ander gebrabbel. :?
Gruj0 spreekt over ghetto's in Palestina en vervolgens kom jij aan met een Muur en aanslagen in 40-45? Wat is dit dan voor achterlijk gebrabbel knul?
Geen sig.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 11:18:26 #119
185068 Knudde
Koekoek
pi_199609284
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 10:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat ik niet snap.
Als Israel zo graag vrede wil, kun je toch wegblijven uit de bezette gebieden en stoppen met die nederzettingen.
Het neutrale en objectieve buitenland (de VN) heeft al zo vaak Israel gewezen op de onrechtmatigheid hiervan.
Zionisten willen geen vrede en die zal er ook nooit komen.
Geen sig.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 11:40:26 #120
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_199609528
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 11:16 schreef Knudde het volgende:

[..]

Gruj0 spreekt over ghetto's in Palestina en vervolgens kom jij aan met een Muur en aanslagen in 40-45? Wat is dit dan voor achterlijk gebrabbel knul?
Nee hoor, hij trekt de verglijking met Europa in 40-45, daar reageerde ik op.

"zeker gezien wat er met de Joden in Europa is gebeurd."

Begrijpend lezen is natuurlijk erg lastig, zeker als je schuimbekkend van de Jodenhaat achter je toestenbord zit... knul... :z
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_199610634
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 11:30 schreef Homey het volgende:

[..]

Als er wel vrede komt, waar moet jij dan heen met je jodenhaat? Die zingeving vervalt dan. Denk daar maar eens over na.
Waaruit blijkt dat Knudde Jodenhaat heeft.
Bij de beelden uit Israel zie ik een meute staan die juichend en lachend gadeslaat dat een gebedshuis van een andere religie in brand staat.
Ik vind mijzelf niet anti-semitisch als ik deze meute in hun gedrag verafschuw.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199611533
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 12:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat Knudde Jodenhaat heeft.
Bij de beelden uit Israel zie ik een meute staan die juichend en lachend gadeslaat dat een gebedshuis van een andere religie in brand staat.
Ik vind mijzelf niet anti-semitisch als ik deze meute in hun gedrag verafschuw.
De enige reden dat dat conflict zo bizar veel aandacht krijgt is simpelweg omdat het joden betreft.

Dat er 23 islamitische etno-staten zijn die bol staan van racisme en apartheid lees je niets over. Diversiteit is de missie in Europa, maar diversiteit is opeens not done voor gebieden als Palestina of Egypte en noem maar op.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:03:49 #123
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199612586
Was te verwachten met de groei van moslims in NL, direct en indirect islamiseren ze de beslissingen in het gastland.

Wie herinnert zich nog de lachwekkende oproep om de rol van de Marokkanen in de 2e wereldoorlog te benadrukken. Of om het aantal allochtonen in opsporing verzocht te verminderen :')

==========================
https://www.timesofisrael(...)-over-gaza-fighting/
Hundreds of Dutch academics sign call to cut ties with Israel over Gaza fighting
564 people put their names to letter urging their government to boycott Israeli academic institutions; one signatory works at state Holocaust research institute
pi_199612700
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 08:38 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Wat een manke en zeer domme vergelijking.

Alle muren afbreken rond de Gazastrook == continue reeks aanslagen. Die muren houden Israelische burgers in leven.

De Joodse wijken in 40-45 werden niet afgegrendeld vanwege de grote hoeveel aanslagen en terreur vanuit die gemeenschap..
Ik zeg dat ze er niet naar toe moeten werken om op eenzelfde manier anderen van de wereld af te sluiten.
Er wonen ook Arabieren in de rest van Isral en daar zijn niet continue aanslagen.

Een muur is geen oplossing. Dat zagen we ook al in Berlijn. :+
pi_199612753
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 11:18 schreef Knudde het volgende:

[..]

Zionisten willen geen vrede en die zal er ook nooit komen.
Kun jij berhaupt een zin formulieren zonder het woord 'zionist' erin _O- ?
pi_199613045
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Was te verwachten met de groei van moslims in NL, direct en indirect islamiseren ze de beslissingen in het gastland.

Wie herinnert zich nog de lachwekkende oproep om de rol van de Marokkanen in de 2e wereldoorlog te benadrukken. Of om het aantal allochtonen in opsporing verzocht te verminderen :')

==========================
https://www.timesofisrael(...)-over-gaza-fighting/
Hundreds of Dutch academics sign call to cut ties with Israel over Gaza fighting
564 people put their names to letter urging their government to boycott Israeli academic institutions; one signatory works at state Holocaust research institute
Wat is er zo lachwekkend aan de rol van de Marokkanen in de 2e wereldoorlog.
Ze hebben hun leven opgeofferd in de strijd tegen het nationaal-socialisme.
Dat er minder aandacht is voor Marokkaanse geallieerden dan voor Canadese, Amerikaanse of Engelse geallieerden komt omdat er van de Marokkanen geen Marshall-hulp was te verwachten.

Verdiep je maar eens in de slag bij Gembloux (de "Grebbeberg" van Belgi).

https://fr.wikipedia.org/wiki/Bataille_de_Gembloux_(1940)

4e corps d'arme
1re division marocaine (1re DM) (gnral Mellier) : cette division tait compose d’environ 61 % de militaires marocains engags volontaires et 39 % de cadres franais (officiers, sous-officiers et volontaires franais)2.
1er rgiment de tirailleurs marocains (1er RTM) : colonel Bocat
2e rgiment de tirailleurs marocains (2e RTM) : colonel Cordier
7e rgiment de tirailleurs marocains (7e RTM) : colonel Vendeur
64e rgiment d'artillerie d'Afrique (64e RAA) : lieutenant-colonel Leclerc
15e division d'infanterie motorise (15e DIM) (gnral Alphonse Juin)
2e division lgre mcanique gnral Bougrain
1er rgiment de dragons ports, command par le colonel Mric de Bellefon3.
3e corps d'arme
2e division d'infanterie nord-africaine (2e DINA) (gnral Pierre Dame)
13e rgiment de tirailleurs algriens (13e RTA)
22e rgiment de tirailleurs algriens (22e RTA)
11e rgiment de zouaves (11e RZ)
1re division d'infanterie motorise (1re DIM) (gnral Malivoire-Filhol de Camas)
1er rgiment d'infanterie (1er RI)
27e rgiment d'infanterie (27e RI)
43e rgiment d'infanterie (43e RI)
110e rgiment d'infanterie (110e RI)
15e rgiment d'artillerie divisionnaire (15e RAD) (Capitaine de batteries de mortiers GRELAUD[rf. ncessaire])
215e rgiment d'artillerie divisionnaire (215e RAD)
Le 3e corps d'arme du gnral de la Laurencie (1re division d'infanterie motorise (1re DIM) (gnral Malivoire-Filhol de Camas) et 2e division d'infanterie nord-africaine (2e DINA) (gnral Dame) occupe la position situe entre Wavre et Chastre.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199614226
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 18:37 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

De toon is behoorlijk anti Isral inderdaad

Over dat waarschuwen, dat gebeurt alleen als hele gebouwen gesloopt worden. Bij andere raketbeschietingen is dat geenszins het geval.

Edit: wat je ook weinig tegenkomt is dat het ene land het andere land bestuurt. Israel bepaalt in grote lijnen wat er in Gaza en volledig wat er in de bezette gebieden gebeurt. Dat zie je nergens anders waar de souvereiniteit zogenaamd blijft bestaan
Het is niet voor niets dat het objectieve neutrale buitenland (de VN) Israel voortdurend veroordeeld wegens bezettingspraktijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 26-05-2021 09:40:05 ]
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 18:13:39 #128
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199615567
Ondertussen fotograferen de bewoners in de woonkernen rond Gaza vuurballonnen die volgens hun zeggen al vier branden hebben veroorzaakt en die opgelaten zouden zijn vanuit Gaza. De autoriteiten worden ervan beschuldigd dat ze dit proberen stil te houden om maar niet te hoeven optreden en de wapenstilstand te verbreken.

https://www.facebook.com/batia.holin/posts/10222379163281389
  dinsdag 25 mei 2021 @ 18:38:16 #129
117098 Hathor
Effe niet
pi_199615938
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Was te verwachten met de groei van moslims in NL, direct en indirect islamiseren ze de beslissingen in het gastland.

Wie herinnert zich nog de lachwekkende oproep om de rol van de Marokkanen in de 2e wereldoorlog te benadrukken. Of om het aantal allochtonen in opsporing verzocht te verminderen :')

==========================
https://www.timesofisrael(...)-over-gaza-fighting/
Hundreds of Dutch academics sign call to cut ties with Israel over Gaza fighting
564 people put their names to letter urging their government to boycott Israeli academic institutions; one signatory works at state Holocaust research institute
Bij de Fransen hebben wel degelijk 90.000 Marokkanen meegevochten, een deel daarvan had een belangrijke rol bij de terugtocht richting Duinkerken en hebben de Duitsers dagenlang opgehouden waardoor mogelijk veel meer Britten de oversteek konden maken. Je hoeft het natuurlijk niet groter te maken dan het is, maar het mag ook niet onderschat worden. In Zeeland zijn lijken van Marokkanen gevonden die onderdeel uitmaakten van een Franse gemotoriseerde eenheid die Nederland te hulp schoten tijdens de Duitse invasie. Die eeheid zal verder weinig combat hebben gezien want die werden vanuit de lucht vernietigd door de Luftwaffe.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199618505
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 21:11 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Iemand die verstaat of weet dat wat vanaf 10:37 ondertiteld wordt ook echt klopt?

De vertaling is juist. Is gewoon Arabisch. Ze dreigen iedereen te doden door ze te vergassen of at random te schieten. Ze zeggen dat het ze niet uitmaakt jong of oud. En ze dreigen de gearresteerde en publiek te executeren.

Het is Israel dus ze mogen het.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 22:46:02 #131
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199620597
Whatsapp banned Hamas groep en al haar leden waaronder dus ook veel journalisten

Gaza-based journalists say their accounts blocked by WhatsApp
https://www.reddit.com/r/(...)ir_accounts_blocked/
pi_199620748
Mossad _O_

twitter


IDF zegt dat Hamas zich hier schuil hield ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_boo op 25-05-2021 23:12:06 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199623311
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:56 schreef Ali_boo het volgende:
Mossad _O_

[ twitter ]

IDF zegt dat Hamas zich hier schuil hield ^O^
Tsja, als de IDF dat zegt....
Israel staat boven de VN. Dus ja. Daar kan geen resolutie tegenop!
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199623384
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 18:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Bij de Fransen hebben wel degelijk 90.000 Marokkanen meegevochten, een deel daarvan had een belangrijke rol bij de terugtocht richting Duinkerken en hebben de Duitsers dagenlang opgehouden waardoor mogelijk veel meer Britten de oversteek konden maken. Je hoeft het natuurlijk niet groter te maken dan het is, maar het mag ook niet onderschat worden. In Zeeland zijn lijken van Marokkanen gevonden die onderdeel uitmaakten van een Franse gemotoriseerde eenheid die Nederland te hulp schoten tijdens de Duitse invasie. Die eeheid zal verder weinig combat hebben gezien want die werden vanuit de lucht vernietigd door de Luftwaffe.
In Belgi hadden ze Marokkanen in mei 1940.
In Nederland niet.

Nederland hield het 5 dagen vol tegen de Duitsers. En de regering en Koningshuis wist niet hoe snel ze naar Engeland moesten komen.
In Belgi hielden ze het 18 dagen vol tegen de Duitsers. De Koning bleef en hierdoor hadden ze langer tijd om een reddingsplan voor bv de Joden te maken.

In Nederland is 70% van de Joden vermoord.
In Belgi is 40% van de Joden vermoord.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:25:55 #135
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199623866
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:56 schreef Ali_boo het volgende:
Mossad _O_

[ twitter ]

IDF zegt dat Hamas zich hier schuil hield ^O^
En de IDF kunnen we vertrouwen :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:29:17 #136
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199623909
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_199624344
quote:
Soms is iets gewoon een groeiproces.

Nederland was de 1e die het homohuwelijk accepteerde.
Ierland is nu dus de eerste die de Israelische nederzettingenpolitiek "annexatie" noemt.

Hoe groot is de kans dat de acceptatie van het homohuwelijk op "zijn/haar schreden" wordt teruggedraaid?

Dan is dat hetzelfde mbt de stap van Ierland.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199625376
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Tsja, als de IDF dat zegt....
Israel staat boven de VN. Dus ja. Daar kan geen resolutie tegenop!
IDF waarschuwt altijd vooraf wanneer ze een gebouw platbombarderen, maar ze gaan nog een stap verder . Alle slachtoffers die nu dakloos zijn krijgen een fruitmand

Ze worden niet voor niets de meeste morele leger in de hele wereld genoemd, so take that ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 26-05-2021 13:00:05 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199625438
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:24 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

IDF waarschuwt altijd vooraf wanneer ze een gebouw platbombarderen, maar ze gaan nog een stap verder . Alle slachtoffers die nu dakloos zijn krijgen een fruitmand

Ze worden niet voor niets de meeste morele leger in de hele wereld genoemd, so that that ^O^
"Ze worden genoemd" ....
Toe maar!

Door wie worden ze zo genoemd?
Een fruitmand nog wel. Zitten er ook olijven in van omgezaagde bomen van Palestijnse boeren die moeten wijken vanwege de drift tot annexatie (volgens Ierland, and counting....) door Israel.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator woensdag 26 mei 2021 @ 13:02:38 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199625894
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:05:42 #141
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199625940
quote:
Antisemitisme wordt weer geaccepteerd? Wat een wereld leven we in?!?!
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:11:51 #142
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199626045
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:05 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Antisemitisme wordt weer geaccepteerd? Wat een wereld leven we in?!?!
Een misdaad benoemen is automatisch antisemitisme omdat ie door een Jood wordt gepleegd?

Wat een extreme intellectuele luiheid heb je dan, zeg :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator woensdag 26 mei 2021 @ 13:17:17 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199626105
denk dat Israel het liever als geannexeerd gebied ziet dan als bezet gebied eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:22:04 #144
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199626164
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Een misdaad benoemen is automatisch antisemitisme omdat ie door een Jood wordt gepleegd?

Wat een extreme intellectuele luiheid heb je dan, zeg :')
misdaad?
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:24:08 #145
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199626189
quote:
83s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:17 schreef sp3c het volgende:
denk dat Israel het liever als geannexeerd gebied ziet dan als bezet gebied eerlijk gezegd
Geannexeerd gebied is per definitie bezet gebied.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator woensdag 26 mei 2021 @ 13:25:54 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199626213
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Geannexeerd gebied is per definitie bezet gebied.
technisch gezien zijn het twee verschillende dingen

bovendien kun je nu internationaal gaan lobbyen voor erkenning van de annexatie en dan is het ineens Israel

ik zou me er gewoon niet mee bemoeien hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199626220
quote:
83s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:17 schreef sp3c het volgende:
denk dat Israel het liever als geannexeerd gebied ziet dan als bezet gebied eerlijk gezegd
De fout van Isral is dat het land na de Zesdaagse Oorlog, overigens begonnen door de Arabische buurlanden, geen beslissing heeft genomen over de veroverde Westoever vanwege onderlinge verdeeldheid en door de Arabische weigering een vredesakkoord te sluiten.
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:26:31 #148
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199626225
quote:
83s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

technisch gezien zijn het twee verschillende dingen

bovendien kun je nu internationaal gaan lobbyen voor erkenning van de annexatie en dan is het ineens Israel
In deze context is het duidelijk bezet gebied.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_199626227
Annexatie is illegaal onder het internationaal recht.

John Brady, Sinn Fin foreign affairs spokesman, said: “We are baldly stating that Israel is acting illegally under international law”.
https://www.theguardian.c(...)ion-palestinian-land

Sinn Fein refused to support the government amendment condemning Hamas attacks.
oO<
  Moderator woensdag 26 mei 2021 @ 13:28:37 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199626252
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

In deze context is het duidelijk bezet gebied.
dat was het al
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199626255
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Geannexeerd gebied is per definitie bezet gebied.
Dat is onjuist. Annexatie betekent dat het land het officieel heeft toegevoegd aan zijn grondgebied. Rusland heeft de Krim bijvoorbeeld officieel toegevoegd aan zijn grondgebied. Isral heeft de Westoever nooit geannexeerd, in tegenstelling tot Oost-Jeruzalem en de Golanhoogten.
pi_199626837
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:05 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Antisemitisme wordt weer geaccepteerd? Wat een wereld leven we in?!?!
Nogmaals: Kritiek op Israel is heel wat anders dan anti-Joods zijn (of anti semitisch).
Kijk naar Arnon Grunberg, "Een ander Joods geluid", en er zijn tal van protestacties tegen Israel en voor Palestina door Joden die nota bene ook nog eens zeer orthodox zijn.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 26 mei 2021 @ 14:15:09 #153
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199626997
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nogmaals: Kritiek op Israel is heel wat anders dan anti-Joods zijn (of anti semitisch).
Kijk naar Arnon Grunberg, "Een ander Joods geluid", en er zijn tal van protestacties tegen Israel en voor Palestina door Joden die nota bene ook nog eens zeer orthodox zijn.
Er zullen ook moslims zijn die tegen palasina zijn. Dat een paar joden het er mee eens maakt haat tegen joden niet acceptabel, nu niet, nooit niet, nooit meer facisme!!!!
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199627200
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nogmaals: Kritiek op Israel is heel wat anders dan anti-Joods zijn (of anti semitisch).
Kijk naar Arnon Grunberg, "Een ander Joods geluid", en er zijn tal van protestacties tegen Israel en voor Palestina door Joden die nota bene ook nog eens zeer orthodox zijn.
Kritiek op de Isralische regering moet kunnen en gebeurt niet in de laatste plaats in Isral zelf. De antisemitische drek en aanvallen op Joden in bijvoorbeeld New York en Londen zijn daarentegen erg verontrustend. Ook dat een zin als 'from the river to the sea, Palestine will be free', wat neerkomt op een etnische zuivering van Joden, mainstream is onder protesterende pro-Palestina-aanhangers is een slechte zaak. Linkse organisaties als Een ander Joods geluid zijn nuttige idioten voor dat soort lieden en alleen een ultraorthodoxe sekte is tegen het bestaan van Israel, de Neturei Karta-sekte.
pi_199627238
Lil Kleine en Jaimie geven een masterclass over hoe Israel en de Palestijnen elkaar kunnen vergeven.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199627240
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:15 schreef airconditioning het volgende:

[..]

nu niet, nooit niet, nooit meer facisme!!!!
Wanneer ga je afstand nemen van de Isralische staat :')
pi_199627269
quote:
10s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:34 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Wanneer ga je afstand nemen van de Isralische staat :')
Voor fascisme moet je in landen als China, Noord-Korea, Syri of Rusland zijn.
pi_199627280
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Kritiek op de Isralische regering moet kunnen en gebeurt niet in de laatste plaats in Isral. De antisemitische drek en aanvallen op Joden in bijvoorbeeld New York en Londen zijn daarentegen erg verontrustend. Ook dat een zin als 'from the river to the sea, Palestine will be free', wat neerkomt op een etnische zuivering van Joden, mainstream is onder protesterende pro-Palestina-aanhangers is een slechte zaak. Linkse organisaties als Een ander Joods geluid zijn nuttige idioten.
Ik ben zelf in New York geweest. Veel othodoxe Joden, veel Joodse uitingen. Kandelaren bij kantoren zichtbaar naar buiten toe. Veel orthodoxe Joden met van die pijpekrullen haren. Veel othodoxe Joden protesteren in New York voor Palestina en tegen Israel.
In Londen zijn volgens mij ook veel orthodoxe Joden.
In de VS zijn met name veel rechtse groepen op het platteland, en die zijn naast anti-moslim meestal ook anti-semitisch. Da's allemaal 1 pot nat bij de Rednecks.
"Jews do not replace us" zongen de rechtse groepen in koor (en Trump vond het "decent" burgers).
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 26 mei 2021 @ 14:49:08 #159
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199627426
https://www.reddit.com/r/(...)acking_an_arab_were/
https://www.haaretz.com/i(...)e-arrested-1.9845290

Dozens of Jewish Israelis Attacking an Arab Were Caught on Camera. Only Six Were Arrested
Haaretz photographer Tomer Appelbaum captured the mob attack, yet two weeks later, most of the assailants remain at large

pi_199627445
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nogmaals: Kritiek op Israel is heel wat anders dan anti-Joods zijn (of anti semitisch).
Kijk naar Arnon Grunberg, "Een ander Joods geluid", en er zijn tal van protestacties tegen Israel en voor Palestina door Joden die nota bene ook nog eens zeer orthodox zijn.
Hoog tijd voor kritiek op Palestina!
pi_199627467
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:49 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)acking_an_arab_were/
https://www.haaretz.com/i(...)e-arrested-1.9845290

Dozens of Jewish Israelis Attacking an Arab Were Caught on Camera. Only Six Were Arrested
Haaretz photographer Tomer Appelbaum captured the mob attack, yet two weeks later, most of the assailants remain at large

[ afbeelding ]
Dit betekent overigens niet dat alle Israeli's zich zo gedragen. En ook niet alle Joden. En ook niet alle mensen met een baard, of met een helm. of alle mensen met een lichtblauw regenpak.... etc.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199627498
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:50 schreef Homey het volgende:

[..]

Hoog tijd voor kritiek op Palestina!
Is die er dan niet?
Overigens: Wat is de Palestijnse overheid?
Hamas of PLO?
En in zoverre er een organisatie is in wier naam raketten worden afgevuurd, is er toch echt wel kritiek.
Ook van mij. Waarmee ik niet alle moslims over n kam scheer. Maar dat doe ik dus ook niet met de Joden als het gaat om wandaden uit de naam van Israel.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199627783
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"Ze worden genoemd" ....
Toe maar!

Door wie worden ze zo genoemd?
Een fruitmand nog wel. Zitten er ook olijven in van omgezaagde bomen van Palestijnse boeren die moeten wijken vanwege de drift tot annexatie (volgens Ierland, and counting....) door Israel.
Door de mensen die inzien dat Isral de enige democratie in het midden oosten is . Het zijn vooral jodenhaters die zich verschuilen achter drogredenen als ''annexatie''

Geen olijven maar wel humus volgens mij :)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 26 mei 2021 @ 15:21:56 #164
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199627875
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:15 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Door de mensen die inzien dat Isral de enige democratie in het midden oosten is . Het zijn vooral jodenhaters die zich verschuilen achter drogredenen als ''annexatie''

Geen olijven maar wel humus volgens mij :)
Omdat je een democratie bent, mag je dus internationaal recht schending.

Ok, nee dan is het duidelijk.

En als je daarop wijst, is dat geen terechte kritiek maar een soort racistische aanval. Check.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:18:16 #165
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_199629007
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Dat is onjuist. Annexatie betekent dat het land het officieel heeft toegevoegd aan zijn grondgebied. Rusland heeft de Krim bijvoorbeeld officieel toegevoegd aan zijn grondgebied.
Dat is onjuist. de Krim is een onafhankelijk republiek: republiek de Krim.
pi_199631148
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik ben zelf in New York geweest. Veel othodoxe Joden, veel Joodse uitingen. Kandelaren bij kantoren zichtbaar naar buiten toe. Veel orthodoxe Joden met van die pijpekrullen haren. Veel othodoxe Joden protesteren in New York voor Palestina en tegen Israel.
In Londen zijn volgens mij ook veel orthodoxe Joden.
In de VS zijn met name veel rechtse groepen op het platteland, en die zijn naast anti-moslim meestal ook anti-semitisch. Da's allemaal 1 pot nat bij de Rednecks.
"Jews do not replace us" zongen de rechtse groepen in koor (en Trump vond het "decent" burgers).
Die willen niet dat een fascistische staat als Isral het jodendom en de holocaust gebruikt voor eigen gewin.
  woensdag 26 mei 2021 @ 20:02:06 #167
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199632695
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_199637440
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:30 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die willen niet dat een fascistische staat als Isral het jodendom en de holocaust gebruikt voor eigen gewin.
Heb jij ooit van een fascistische staat gehoord die z'n eigen leider aanklaagt? ;)

Misschien moest je toch eens wat minder met dure termen als fascisme en apartheid strooien als het om Isral gaat. Het klinkt lekker veroordelend, maar het slaat nergens op.
Intolerant voor intolerantie
pi_199637515
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:30 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die willen niet dat een fascistische staat als Isral het jodendom en de holocaust gebruikt voor eigen gewin.
De rechtse krachten buiten Nederland (met name in de VS) hebben het niet over Israel, maar over de eigen Joden in hun eigen land.
"Jews do not replace us" zingen ze. Ze hebben het dus niet over Israel.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199637738
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 07:20 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Heb jij ooit van een fascistische staat gehoord die z'n eigen leider aanklaagt? ;)

Misschien moest je toch eens wat minder met dure termen als fascisme en apartheid strooien als het om Isral gaat. Het klinkt lekker veroordelend, maar het slaat nergens op.
Wat, Is er een onderzoek ingesteld naar eventuele misdaden tegen de untermensch? 😜

Dure termen? Nu ben ik echt van mijn a propos.

[ Bericht 3% gewijzigd door Chadi op 27-05-2021 08:39:08 ]
pi_199637791
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 07:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De rechtse krachten buiten Nederland (met name in de VS) hebben het niet over Israel, maar over de eigen Joden in hun eigen land.
"Jews do not replace us" zingen ze. Ze hebben het dus niet over Israel.
Hoe stellen ze zich dat eigenlijk voor? :o

Dat ze in de Amerikaanse klei zitten te graven en dat er dan een jood met een schep komt, "that's my dirt now"?
Intolerant voor intolerantie
pi_199637848
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 08:39 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Hoe stellen ze zich dat eigenlijk voor? :o

Dat ze in de Amerikaanse klei zitten te graven en dat er dan een jood met een schep komt, "that's my dirt now"?
Joden wordt verweten hun geld te verdienen met handel, speculatie. En dat ze in allerlei overheidscommissies gaan zitten. Of hun geld verdienen in entertainment.
Alles behalve ambacht dus. Kijk maar eens het filmpje "Der Ewige Jude".
Echter: In de Middeleeuwen waren ambachten alleen toegestaan aan mensen die lid werden van de gilden. Deze gilden waren Christelijk gelieerd. Dus konden Joden geen lid worden van de gilden, en moesten hun dagelijkse kost verdienen met activiteiten buiten de ambachten om.
Vandaar dat dit clich uiteindelijk te wijten is aan "di gojim", de niet-Joden dus.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199637867
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 08:31 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wat, Is er een onderzoek ingesteld naar eventuele misdaden tegen de untermensch? 😜

Dure termen? Nu ben ik echt van mijn a propos.
Serieus, ik vind dat van die dooddoeners, termen als fascisme, apartheid, nazisme enzovoorts. Als je die gebruikt is de discussie bij voorbaat al kansloos.

Neem fascisme. Een staatsvorm waar alles ondergeschikt wordt gemaakt aan het welzijn van de staat en waar de eigen identiteit onbelangrijk wordt gemaakt. Waar de leider wordt gezien als de verpersoonlijking van de normen en waarden van die staat. Waar ongewenste elementen (lees: meningen op de staatsvorm) worden geweerd.
Isral is een parlementaire democratie, geen fascistische staat. Dat ze elementen van het fascisme toepassen, of lijken toe te passen, betekent niet dat ze fascistisch zijn, of zelfs dat die elementen fascistisch zijn (want dat zijn ze niet).

En apartheid dan. Dat is het maken van onderscheid tussen zwarten en blanken, op basis van huidskleur dus. Zoveel zwarten zijn er niet in Isral denk ik :P en bovendien worden die niet meer of minder geacht om hun huidskleur; hooguit om hun culturele verschillen. Dat is natuurlijk ook het probleem met de Palestijnen/Arabieren. Maar dat zijn cultuurverschillen, geen racistische verschillen. En die zijn wel voor te stellen als n cultuur de andere cultuur dood wil hebben en de andere cultuur overleving als doel heeft. Mag jij raden wie wie is. :P

Kortom, ik vind dat het toepassen van dergelijke beladen termen de discussie doodslaat. Dat kan je bedoeling niet zijn lijkt mij!
Intolerant voor intolerantie
pi_199637906
quote:
Hamas heeft aanwas nodig. Mensen melden zich niet aan bij Hamas als ze een beter vooruitzicht hebben. De Duitsers zijn in dit voorbeeld niet echt bezet geweest. Zelfs hun nazi rechters bleven in positie.

Hamas heeft bijvoorbeeld de vreedzame protesten afgelopen jaren gebruikt om de eigen standpunt dat een gewapend verzet de enige oplossing is, kracht bij te zetten. Deze protesten waar hamas zich niet bij aansloot werden op dezelfde wijze benaderd door Isral. Honderden werden tijdens deze protesten door Isral vermoord. En de internationale aandacht was zero.
pi_199637924
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 08:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hamas heeft aanwas nodig. Mensen melden zich niet aan bij Hamas als ze een beter vooruitzicht hebben. De Duitsers zijn in dit voorbeeld niet echt bezet geweest. Zelfs hun nazi rechters bleven in positie.

Hamas heeft bijvoorbeeld de vreedzame protesten afgelopen jaren gebruikt om de eigen standpunt dat een gewapend verzet de enige oplossing is, kracht bij te zetten. Deze protesten waar hamas zich niet bij aansloot werden op dezelfde wijze benaderd door Isral. Honderden werden tijdens deze protesten door Isral vermoord. En de internationale aandacht was zero.
Heb je een bron van die moordpartijen?

En denk je nou echt dat de media pro-Isral is? Ik denk dat beide kanten wel aardig goed belicht (en onder de loep gehouden) worden.

Het zijn de extremisten van beide kanten die klagen over in hun ogen eenzijdige belichting. Je ziet dat op Reddit ook bijvoorbeeld. Afhankelijk van waar je komt wordt de Palestijnse of juist Isralische kant onderbelicht. :')
Intolerant voor intolerantie
pi_199638060
quote:
83s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:17 schreef sp3c het volgende:
denk dat Israel het liever als geannexeerd gebied ziet dan als bezet gebied eerlijk gezegd
Als het geannexeerd gebied is, dan is Israel een apartheidsregime, want de Joodse kolonisten in dat gebied hebben stemrecht in Israel, de Palestijnen die er wonen niet.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  Moderator donderdag 27 mei 2021 @ 09:26:15 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199638190
Apartheid is gek genoeg niet echt verboden volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199638278
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 08:55 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Heb je een bron van die moordpartijen?

En denk je nou echt dat de media pro-Isral is? Ik denk dat beide kanten wel aardig goed belicht (en onder de loep gehouden) worden.

Het zijn de extremisten van beide kanten die klagen over in hun ogen eenzijdige belichting. Je ziet dat op Reddit ook bijvoorbeeld. Afhankelijk van waar je komt wordt de Palestijnse of juist Isralische kant onderbelicht. :')
Dat kan je gewoon opzoeken. Great March of return.

214 doden 36000 gewonden waarvan een kwart kinderen in beide gevallen.

Beelden van de mars zijn online. Zowel door palestijnen als door onafhankelijke partijen. Abby Martin heeft daar een docu over gemaakt. Gaza fighting for freedom. Of zoiets.
pi_199638456
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 08:47 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Serieus, ik vind dat van die dooddoeners, termen als fascisme, apartheid, nazisme enzovoorts. Als je die gebruikt is de discussie bij voorbaat al kansloos.
Helemaal mee eens!
Israel heeft zelf de mogelijkheid om die nare spiraal van verwijten over en weer te doorbreken.

Wat moet je vinden van Israeli's die lachend en juichend een brand gadeslaan van een gebedshuis (moskee)?
Wat moet je vinden van Netanyahu die de holocaust in de schoenen wil schuiven van de islam?
Wat moet je vinden van omgezaagde olijfbomen van Palestijnse boeren, omdat er Israelische nederzettingen moeten komen?

Israel heeft de macht.
De nieuwste geweldsexplosie ontstond na de inval in de Al Aqsa moskee.
Waarom in hemelsnaam?

En na het "staakt het vuren" waren er weer rellen in Jerusalem.
Ik zag alleen maar Israelische politie een uitval doen?

Welke rellen waren er van Palestijnse kant?
Of is een samenscholing ook al een rel?
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199638671
BIJ1, DENK en Liane den Haan zijn niet tegen het bewapenen van Hamas



prima, weten we dat ook weer.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199638768
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
BIJ1, DENK en Liane den Haan zijn niet tegen het bewapenen van Hamas

[ afbeelding ]

prima, weten we dat ook weer.
Typisch. Wel de bezetter steunen met wapens maar de bezette partij het recht op verzet ontnemen. En daarbij hamas gebruiken om alle palestijnen het recht te ontnemen om verzet te plegen. Eenzijdig politiek.

Denk heeft mijn steun hierin. Een motie moet gebalanceerd zijn. Dat is ie niet.
pi_199638839
het is opvallend omdat Liane den Haan directeur was van het COC.
HAMAS heeft mensen gexecuteerd voor homoseksueel gedrag. In Gaza kan een gevangenisstraf voor homoseksuelen oplopen tot 10 jaar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199639674
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
BIJ1, DENK en Liane den Haan zijn niet tegen het bewapenen van Hamas

[ afbeelding ]

prima, weten we dat ook weer.
Was die Liane in slaap gevallen of zo?
Ik zou wel benieuwd zijn naar de argumenten van Sylvana. Gelukkig dat D66 en Volt voor hebben gestemd.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 27 mei 2021 @ 11:49:18 #184
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_199639716

Die vrouw op 4:13 verwoord het goed.

Jammer dat we dit soort interviews niet zien in onze dramatische media.
pi_199639954
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:29 schreef Chadi het volgende:

[..]

Typisch. Wel de bezetter steunen met wapens maar de bezette partij het recht op verzet ontnemen. En daarbij hamas gebruiken om alle palestijnen het recht te ontnemen om verzet te plegen. Eenzijdig politiek.

Denk heeft mijn steun hierin. Een motie moet gebalanceerd zijn. Dat is ie niet.
Maak ik hieruit op dat jij vindt dat Hamas het recht heeft terreur te plegen?
Intolerant voor intolerantie
pi_199639969
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 11:49 schreef Ciclon het volgende:

Die vrouw op 4:13 verwoord het goed.

Jammer dat we dit soort interviews niet zien in onze dramatische media.
Dit is mooi, heel goed.
Even hier haar uitspraken.

Een vrouw praat met mensen bij een kledingwinkel:
quote:
Gaan we er met Abu Mazen (President Palestina) iets op vooruit?
Hij neemt al onze salarissen in beslag.
Het leven zou een stuk beter zijn als ze ons met rust laten.
Ik zeg dat wij geen leven zouden hebben zonder Isral.
Dat betekent niet dat we voor Isral zijn, ik houd niet van Isral, en ik houd niet van de Palestijnse overheden.
maar Isral geeft ons in ieder geval iets en helpt ons met veel dingen
Dit is mijn mening, ik weet het niet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 27 mei 2021 @ 12:11:49 #187
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_199640037

Nog wat interviews met de Israelische soldaten.
pi_199642508
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:18 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Dat is onjuist. de Krim is een onafhankelijk republiek: republiek de Krim.
Wel ja, een door tsaar Poetin betaalde troll doet ook nog een duit in het zakje. Wat een rariteitenkabinet is het op Fok! in dit topic.
pi_199643583
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 12:07 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Dit is mooi, heel goed.
Even hier haar uitspraken.

Een vrouw praat met mensen bij een kledingwinkel:
[..]

Quote van de mevrouw:

quote:
Gaan we er met Abu Mazen (President Palestina) iets op vooruit?
Hij neemt al onze salarissen in beslag.
Het leven zou een stuk beter zijn als ze ons met rust laten.
Ik zeg dat wij geen leven zouden hebben zonder Isral.
Dat betekent niet dat we voor Isral zijn, ik houd niet van Isral, en ik houd niet van de Palestijnse overheden.
maar Isral geeft ons in ieder geval iets en helpt ons met veel dingen
Dit is mijn mening, ik weet het niet.
Ja, prima. Stockholm syndroom etc...

Israel heeft de macht om te bepalen wie wat krijgt en wie niet.
Als je Gaza blokkeert en Gaza vernietigt, en ook de macht hebt om als Israel zelf het doen en laten te bepalen is het natuurlijk makkelijk om van opportunistische Palestijnen steun te krijgen.

Israel vernietigt olijfboomgaarden, zodat Palestina niks heeft en geen economie op kan bouwen.
Hetzelfde geldt voor de blokkade en vernietiging van Gaza.
Israel staat te lachen als een gebedshuis (moskee) in brand staat.
Ieder moskee-bezoek in Jerusalem of samenscholing in Jerusalem is een rel en geeft Israel het recht om er op los te slaan.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 27 mei 2021 @ 17:02:44 #190
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199644239
twitter
pi_199644587
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:02 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Helemaal mee eens.

Israel kan morgen de agressie van de agressor stoppen.

Door te stoppen met de nederzettingenpolitiek in de bezette gebieden.
Door geen olijfboomgaarden van Palestijnse boeren om te zagen waardoor Palestina (2 landen optie) niet de kans krijgt een economie op te bouwen.
Door de Moslims niet als 2e graads burgers te beschouwen door zonder aanleiding een moskee binnen te stormen.
Door niet te juichen en te lachen als een gebedshuis (moskee) in brand staat.

De bal ligt bij Israel.

De Hamas is het monster dat Israel heeft gecreerd.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 27 mei 2021 @ 17:35:24 #192
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199644601
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Israel kan morgen de agressie van de agressor stoppen.

Door te stoppen met de nederzettingenpolitiek in de bezette gebieden.
Door geen olijfboomgaarden van Palestijnse boeren om te zagen waardoor Palestina (2 landen optie) niet de kans krijgt een economie op te bouwen.
Door de Moslims niet als 2e graads burgers te beschouwen door zonder aanleiding een moskee binnen te stormen.
Door niet te juichen en te lachen als een gebedshuis (moskee) in brand staat.

De bal ligt bij Israel.

De Hamas is het monster dat Israel heeft gecreerd.
je valt wat veel in herhaling
  donderdag 27 mei 2021 @ 18:18:31 #193
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199645135
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Israel kan morgen de agressie van de agressor stoppen.

Door te stoppen met de nederzettingenpolitiek in de bezette gebieden.
Door geen olijfboomgaarden van Palestijnse boeren om te zagen waardoor Palestina (2 landen optie) niet de kans krijgt een economie op te bouwen.
Door de Moslims niet als 2e graads burgers te beschouwen door zonder aanleiding een moskee binnen te stormen.
Door niet te juichen en te lachen als een gebedshuis (moskee) in brand staat.

De bal ligt bij Israel.

De Hamas is het monster dat Israel heeft gecreerd.
Jij snapt er werkelijk niks van.
pi_199645220
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 18:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Jij snapt er werkelijk niks van.
Wil jij eens goed lachen?
Check deze reddit: echt een topic voor jou
En dan een bonus, bij elk bericht minimaal n bron.

Reserveer wel een paar avondjes

https://www.reddit.com/r/(...)hare&utm_medium=mweb

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2021 18:24:32 ]
pi_199645879
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 12:06 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Maak ik hieruit op dat jij vindt dat Hamas het recht heeft terreur te plegen?
Wanneer was de laatste aanslag van hamas?

En waarom denk je dat ik achter de aanslagen van hamas in het verleden sta

[ Bericht 7% gewijzigd door Chadi op 27-05-2021 19:33:32 ]
  donderdag 27 mei 2021 @ 20:07:33 #196
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199646761
quote:
3s.gif Op donderdag 27 mei 2021 18:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Wil jij eens goed lachen?
Check deze reddit: echt een topic voor jou
En dan een bonus, bij elk bericht minimaal n bron.

Reserveer wel een paar avondjes

https://www.reddit.com/r/(...)hare&utm_medium=mweb
Ik heb al vaker gezegd dat beide fout zitten. Alleen is Hamas Terrorisme dus altijd nog een heel stuk erger.
pi_199647286
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:07 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Ik heb al vaker gezegd dat beide fout zitten. Alleen is Hamas Terrorisme dus altijd nog een heel stuk erger.
Heb je nu nog steeds niet door dat de Palestijnen in vier gebieden wonen en het conflict breder is dan alleen Hamas?

Dat verklaart waarom je op iemand reageert met alleen de tekst: Jij snapt er werkelijk niks van
pi_199647703
zet alles maar eens op een rijtje en kijk maar welke partij er het beste uit komt.
er is een partij die executies uitvoert. er is een partij die homoseksualiteit met celstraf van 10 jaar afdoet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199648415
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199648428
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 19:14 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wanneer was de laatste aanslag van hamas?

En waarom denk je dat ik achter de aanslagen van hamas in het verleden sta
Dat hangt er vanaf of je een raketaanval een aanslag vindt.
Intolerant voor intolerantie
pi_199648751
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:44 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf of je een raketaanval een aanslag vindt.
Een raketaanval wordt beschouwd als het recht op zelfverdediging heb ik links en rechts van de leiders van de vrije wereld vernomen.

Dat is uiteraard niet mijn lezing.
  donderdag 27 mei 2021 @ 22:56:39 #202
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199649642
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:41 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Heb je nu nog steeds niet door dat de Palestijnen in vier gebieden wonen en het conflict breder is dan alleen Hamas?

Dat verklaart waarom je op iemand reageert met alleen de tekst: Jij snapt er werkelijk niks van
Natuurlijk begrijp ik dat. Maar dat hele land zal nooit iets worden zolang er terroristen de baas zijn in bepaalde gebieden.
pi_199650019
hoe is Libanon, is toch buurland van ze.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_199650762
14:34 bespreken zij het Isral-Palestina-conflict:

pi_199651366
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 22:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Natuurlijk begrijp ik dat. Maar dat hele land zal nooit iets worden zolang er terroristen de baas zijn in bepaalde gebieden.
De raketten kwamen vanuit de Gaza strook, niet vanuit de Al Aqsa moskee in Jerusalem.
De raketten kwamen ook niet vanuit de olijfgaarden van de Palestijnse boeren, waar de olijfbomen door de Israeli's worden omgezaagd.

Dus het feit dat het "hele land nooit iets zal worden" komt door Israel. Die de macht heeft.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199651844
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 03:33 schreef intellectuele_user het volgende:
14:34 bespreken zij het Isral-Palestina-conflict:

Die komt Isral niet meer in.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 12:08:47 #207
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199653899
Hamas GPS stoorzenders in de Jala tower

https://www.timesofisrael(...)long-calm-will-last/

One strike with no casualties that still looms over the IDF’s campaign is the attack on the Jala tower in Gaza City, which was home to the Associated Press, Al-Jazeera and a number of other international media outlets. According to the Israeli military, it also housed a Hamas intelligence unit that operated a number of advanced electronic warfare devices from the building meant to interfere with the military’s GPS reception, potentially affecting the normal operation of IDF weapons.

Military Intelligence maintains that the seriousness of this issue justified the attack on the building, as well as the decision to bring down the entire structure, rather than just a surgical strike on the floors where Hamas was operating, as this might not have destroyed all of the electronic warfare capabilities in the tower.

=====================
quote:
This allowed the terror groups to fire upwards of 4,300 projectiles toward Israel, 680 of which fell short of the border, while another 280 landed out at sea.
280 in de zee, das de compleet verkeerde kant op
  vrijdag 28 mei 2021 @ 12:12:15 #208
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199653934
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 08:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De raketten kwamen vanuit de Gaza strook, niet vanuit de Al Aqsa moskee in Jerusalem.
De raketten kwamen ook niet vanuit de olijfgaarden van de Palestijnse boeren, waar de olijfbomen door de Israeli's worden omgezaagd.

Dus het feit dat het "hele land nooit iets zal worden" komt door Israel. Die de macht heeft.
Zolang je 10 jaar gevangenisstraf krijgt omdat je homoseksueel bent kan ik een regering niet serieus nemen. Natuurlijk is Israel ook niet heilig en doen die dingen die niet mogen maar mensen die terroristen verdedigen neem ik niet serieus.
pi_199654331
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Zolang je 10 jaar gevangenisstraf krijgt omdat je homoseksueel bent kan ik een regering niet serieus nemen. Natuurlijk is Israel ook niet heilig en doen die dingen die niet mogen maar mensen die terroristen verdedigen neem ik niet serieus.
Palestijnen als terroristen afschilderen is echt van de zotte. Als er iemand terroristische activiteiten op grote schaal uitvoert is het Isral wel.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 13:45:54 #210
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199655136
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:48 schreef Chadi het volgende:

[..]

Palestijnen als terroristen afschilderen is echt van de zotte. Als er iemand terroristische activiteiten op grote schaal uitvoert is het Isral wel.
Dan moeten de palestijnen tegen Hamas in opstand komen maar dat doen ze ook niet. Die vinden het wel best zo.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 13:48:46 #211
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_199655181
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Wel ja, een door tsaar Poetin betaalde troll doet ook nog een duit in het zakje. Wat een rariteitenkabinet is het op Fok! in dit topic.
Nogmaals, de Krim is een autonome republiek.

Iemand persoonlijk aan gaan vallen omdat je finaal uit je nek kletst is niet nodig.
pi_199655209
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is opvallend omdat Liane den Haan directeur was van het COC.
HAMAS heeft mensen gexecuteerd voor homoseksueel gedrag. In Gaza kan een gevangenisstraf voor homoseksuelen oplopen tot 10 jaar.
En Isral dropt bommen op homoseksuele Palestijnen in Gaza en heeft waarschijnlijk meer Palestijnse homoseksuelen gedood dan Hamas.
pi_199655279
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:50 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

En Isral dropt bommen op homoseksuele Palestijnen in Gaza en heeft waarschijnlijk meer Palestijnse homoseksuelen gedood dan Hamas.
dat laatste argument komt steeds weer terug.
Isral heeft uitstekende techniek om raketten af te wenden. HAMAS heeft dat blijkbaar niet goed op orde.
moet je dan als je 500 raketten binnen krijgt maar een aantal door laten?

HAMAS executeert homo's. In Gaza krijgen homo's 10 jaar celstraf.
Isral dropt bommen op HAMAS-locatie's, en doet dat nadat er vooraf gewaarschuwd is.

HAMAS gebruikt de bevolking als schild.



Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199656022
twitter


De 2021 versie van "Voor joden verboden". We leven in bijzondere tijden.
pi_199656163
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:54 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

HAMAS executeert homo's. In Gaza krijgen homo's 10 jaar celstraf.

Wat is het nou? :P
Intolerant voor intolerantie
pi_199656219
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 15:03 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Wat is het nou? :P
Het hangt er vanaf. Ben je door HAMAS gespot op homoseksueel gedrag dan was dat je laatste dag.
ben je niet door HAMAS gepakt maar door de Palestijnse Autoriteiten dan ga je voor 10 jaar de bak in.

Laten we dat vooral allemaal toejuichen. Ja joh, maak dit principe maar voor heel dat land. zo heb je wel meer van dit soort leuke principes bij HAMAS en Palestina. free palestina! dat homogedoe moet maar eens afgelopen zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199656503
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 14:50 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

De 2021 versie van "Voor joden verboden". We leven in bijzondere tijden.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199656737
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 14:50 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

De 2021 versie van "Voor joden verboden". We leven in bijzondere tijden.
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_199656795
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 14:50 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

De 2021 versie van "Voor joden verboden". We leven in bijzondere tijden.
Ik zou denken dat de inhoud en de noodzaak van het bericht al triest genoeg is. Toch heb jij de behoefte om er je eigen draai aan te geven.
pi_199656870
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 15:54 schreef Aether het volgende:

[..]

[ twitter ]
Nou, dan de demonstratie maar verbieden...

Dat is dan toch de logische conclusie? :P
Intolerant voor intolerantie
pi_199657850
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Dan moeten de palestijnen tegen Hamas in opstand komen maar dat doen ze ook niet. Die vinden het wel best zo.
Hoe zie jij dat voor je in die open lucht gevangenis?
pi_199657885
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 16:08 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Nou, dan de demonstratie maar verbieden...

Dat is dan toch de logische conclusie? :P
Als je de tekst goed leest zie je dat de politie de joodse gemeenschap op de hoogte brengt van de demonstratie en dat de leiders van die gemeenschap het advies uitbrengt en niet de politie.

Weer een staaltje hoe verdraai ik het.


https://mobile.twitter.co(...)865740713985/photo/1
  vrijdag 28 mei 2021 @ 17:42:14 #223
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199658051
twitter
  vrijdag 28 mei 2021 @ 17:53:15 #224
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199658186
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 17:21 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoe zie jij dat voor je in die open lucht gevangenis?
Geen idee ben geen militair, maar ik zou zeggen laat IDF dat mooi opknappen
pi_199659086
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 17:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Geen idee ben geen militair, maar ik zou zeggen laat IDF dat mooi opknappen
Ze hebben daar jaren gezeten zonder dat het echt heeft geholpen
  Moderator vrijdag 28 mei 2021 @ 19:14:22 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199659235
De IDF moet voor de Palestijnen in opstand komen tegen Hamas????

RLY?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199664674
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 17:42 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Nou kijk eens. Die kan je toch gewoon onder vuur nemen of zie ik het verkeerd
pi_199680535
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 17:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

Als je de tekst goed leest zie je dat de politie de joodse gemeenschap op de hoogte brengt van de demonstratie en dat de leiders van die gemeenschap het advies uitbrengt en niet de politie.

Weer een staaltje hoe verdraai ik het.

[ afbeelding ]
https://mobile.twitter.co(...)865740713985/photo/1
Ja, inderdaad.
Intolerant voor intolerantie
pi_199687509


64 omgekomen kinderen, allemaal uit Gaza. Dus voor sommige niks ergs aan :{

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2021 20:37:02 ]
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 20:42:42 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199687602
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 20:34 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[ afbeelding ]

64 omgekomen kinderen, allemaal uit Gaza. Dus voor sommige niks ergs aan :{
Tuurlijk is dat erg, ieder dood kind is erg maar ja ... c'est la guerre toch?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199687918
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 20:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat erg, ieder dood kind is erg maar ja ... c'est la guerre toch?
Zeker waar.
Alleen van de 244 in totaal is het toch wel een flinke groep.

Ik heb nu pas door hoe jong men daar is, aantal jaar geleden was 44% van de bevolking onder de 15 jaar :o
pi_199691049
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 20:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat erg, ieder dood kind is erg maar ja ... c'est la guerre toch?
Daarom hoef je nog niet te berusten dat er oorlog is.
Als je huis in de fik staat zeg je ook niet: Tsja, zo gaat dat met een brand.

Oorlog kan voorkomen worden.
Deze nieuwe geweldsuitbarsting is 100% aan Israel te wijten.
Op korte termijn vanwege de volledige onnodige inval in de Al Aqsa Moskee, waarbij vreedzame Palestijnen stonden/lagen... te bidden.
Op lange termijn vanwege de nederzettingenpolitiek.

Er is een roadmap to peace. En Israel heeft het stuur in handen.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199691075
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Daarom hoef je nog niet te berusten dat er oorlog is.
Als je huis in de fik staat zeg je ook niet: Tsja, zo gaat dat met een brand.

Oorlog kan voorkomen worden.
Deze nieuwe geweldsuitbarsting is 100% aan Israel te wijten.
Op korte termijn vanwege de volledige onnodige inval in de Al Aqsa Moskee, waarbij vreedzame Palestijnen stonden/lagen... te bidden.
Op lange termijn vanwege de nederzettingenpolitiek.

Er is een roadmap to peace. En Israel heeft het stuur in handen.
Maar natuurlijk. Gewoon stug blijven herhalen, misschien gelooft men het een keer.
pi_199691136
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Daarom hoef je nog niet te berusten dat er oorlog is.
Als je huis in de fik staat zeg je ook niet: Tsja, zo gaat dat met een brand.

Oorlog kan voorkomen worden.
Deze nieuwe geweldsuitbarsting is 100% aan Israel te wijten.
Op korte termijn vanwege de volledige onnodige inval in de Al Aqsa Moskee, waarbij vreedzame Palestijnen stonden/lagen... te bidden.
Op lange termijn vanwege de nederzettingenpolitiek.

Er is een roadmap to peace. En Israel heeft het stuur in handen.
Vind jij het serieus realistisch dat Israel vrede kan krijgen met een organisatie met als missie de joden de zee in drijven?

In 45 was Hitler al verslagen en de Amerikanen hadden de roadmap to peace. Ze hoefden alleen Hitler te overtuigen dat joden en andere untermenschen zijn vriendjes waren!
pi_199691175
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Vind jij het serieus realistisch dat Israel vrede kan krijgen met een organisatie met als missie de joden de zee in drijven?

In 45 was Hitler al verslagen en de Amerikanen hadden de roadmap to peace. Ze hoefden alleen Hitler te overtuigen dat joden en andere untermenschen zijn vriendjes waren!
De Al Aqsa Moskee staat in Oost Jerusalem. De raketten kwamen van Gaza. Wat heeft de aanval op de Al Aqsa Moskee voor nut gehad?
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199691242
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De Al Aqsa Moskee staat in Oost Jerusalem. De raketten kwamen van Gaza. Wat heeft de aanval op de Al Aqsa Moskee voor nut gehad?
De Peperbus staat in Zwolle, wat is het doel van je reactie als je totaal niet op mijn post ingaat?
pi_199691289
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De Peperbus staat in Zwolle, wat is het doel van je reactie als je totaal niet op mijn post ingaat?
Omdat de Peperbus niet is aangevallen en de gelovige bezoekers naar buiten zijn gemept.
Mijn vraag is waarom de Al Aqsa moskee in Oost-Jerusalem is aangevallen omdat Israel vreest voor raketten vanuit Gaza?


Je had het over:
"een organisatie met als missie de joden de zee in drijven?"

Zat die organisatie in de Al Aqsa moskee?
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199691307
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Omdat de Peperbus niet is aangevallen en de gelovige bezoekers naar buiten zijn gemept.
Mijn vraag is waarom de Al Aqsa moskee in Oost-Jerusalem is aangevallen omdat Israel vreest voor raketten vanuit Gaza?
Je vraag is onzin en slaat als stront op mijn reactie. Leuke debatingtruc ofzo, maar ik praat alleen met mensen die daadwerkelijk reageren op wat ik zeg ipv random dingen tegen de muur aan te gooien.
pi_199691357
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Vind jij het serieus realistisch dat Israel vrede kan krijgen met een organisatie met als missie de joden de zee in drijven?

In 45 was Hitler al verslagen en de Amerikanen hadden de roadmap to peace. Ze hoefden alleen Hitler te overtuigen dat joden en andere untermenschen zijn vriendjes waren!
Heeft Hitler ooit het gelijk gekregen van het neutrale objectieve buitenland (de VN)?
De VN-resoluties zijn toch duidelijk en zij veroordelen Israel vanwege de nederzettingenpolitiek.
Of heeft het neutrale objectieve buitenland (de VN) ongelijk en heeft Israel als enige in de wereld gelijk?
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 09:39:01 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199691363
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Daarom hoef je nog niet te berusten dat er oorlog is.
Als je huis in de fik staat zeg je ook niet: Tsja, zo gaat dat met een brand.

Oorlog kan voorkomen worden.
Deze nieuwe geweldsuitbarsting is 100% aan Israel te wijten.
Op korte termijn vanwege de volledige onnodige inval in de Al Aqsa Moskee, waarbij vreedzame Palestijnen stonden/lagen... te bidden.
Op lange termijn vanwege de nederzettingenpolitiek.

Er is een roadmap to peace. En Israel heeft het stuur in handen.
Als ik om welke reden dan ook mijn woonkamer in brand steek dan ga ik niet klagen dat de brandweer de deur in komt trappen en overal waterschade aanricht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199691407
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

Als ik om welke reden dan ook mijn woonkamer in brand steek dan ga ik niet klagen dat de brandweer de deur in komt trappen en overal waterschade aanricht
Nogmaals: de geweldsspiraal is weer in gang gezet door Israel door de Al Aqsa moskee binnen te stormen. En het zet kwaad bloed als de Israeli's met hun vlaggen staan de juichen en te lachen als dit gebedshuis in brand staat.
Dat heeft niks te maken met "organisaties die Israel in zee willen drijven" of terroristen die vanuit Gaza raketten afwerpen.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 09:45:56 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199691422
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nogmaals: de geweldsspiraal is weer in gang gezet door Israel door de Al Aqsa moskee binnen te stormen. En het zet kwaad bloed als de Israeli's met hun vlaggen staan de juichen en te lachen als dit gebedshuis in brand staat.
Dat heeft niks te maken met "organisaties die Israel in zee willen drijven" of terroristen die vanuit Gaza raketten afwerpen.
Ik weet niet waarom je het nodig vond om dit nogmaals te herhalen tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199693028
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nogmaals: de geweldsspiraal is weer in gang gezet door Israel door de Al Aqsa moskee binnen te stormen. En het zet kwaad bloed als de Israeli's met hun vlaggen staan de juichen en te lachen als dit gebedshuis in brand staat.
Dat heeft niks te maken met "organisaties die Israel in zee willen drijven" of terroristen die vanuit Gaza raketten afwerpen.
En de gebeurtenissen die daartoe aanleiding gaven dan? Kortom, wat is je instappunt en waarom kies je specifiek dat punt?
Intolerant voor intolerantie
pi_199693074
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:02 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

En de gebeurtenissen die daartoe aanleiding gaven dan? Kortom, wat is je instappunt en waarom kies je specifiek dat punt?
En welke gebeurtenis geeft aanleiding om een gebedshuis binnen te dringen en de biddende mensen naar buiten te meppen?
En dan staan lachen en juichen als het gebedshuis in brand staat?
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 31 mei 2021 @ 12:21:07 #245
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199693274
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En welke gebeurtenis geeft aanleiding om een gebedshuis binnen te dringen en de biddende mensen naar buiten te meppen?
En dan staan lachen en juichen als het gebedshuis in brand staat?
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 12:28:41 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199693377
Als je denkt dat er snode plannetjes gesmeed worden kun je een gebedshuis prima binnen vallen lijkt me

Zijn geen ambassades van God ofzo

Komt hier ook wel eens voor
https://www.telegraaf.nl/nieuws/442592/politie-valt-moskee-binnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199693620
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je vraag is onzin en slaat als stront op mijn reactie. Leuke debatingtruc ofzo, maar ik praat alleen met mensen die daadwerkelijk reageren op wat ik zeg ipv random dingen tegen de muur aan te gooien.
Je reageert op zijn opmerking over de inval van de moskee met " ja maar Hamas bestaat".

Neem je eigen advies dan zelf ook ter harte
pi_199695759
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Vind jij het serieus realistisch dat Israel vrede kan krijgen met een organisatie met als missie de joden de zee in drijven?

In 45 was Hitler al verslagen en de Amerikanen hadden de roadmap to peace. Ze hoefden alleen Hitler te overtuigen dat joden en andere untermenschen zijn vriendjes waren!
Vreemd dat je met een Godwin begint.
Ik zou dat nooit doen.
Ook niet als Israelirs met hun vlaggen staan te juichen en lachen als een gebedshuis van hun vermeende tegenpartij in brand staat.

Ik zou hier een kristal-heldere vergelijking uit de Nazi-tijd mee kunnen maken.
Maar dat doe ik niet.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199696352
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 15:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Vreemd dat je met een Godwin begint.
Ik zou dat nooit doen.
Ook niet als Israelirs met hun vlaggen staan te juichen en lachen als een gebedshuis van hun vermeende tegenpartij in brand staat.

Ik zou hier een kristal-heldere vergelijking uit de Nazi-tijd mee kunnen maken.
Maar dat doe ik niet.
Als Hamas eindelijk Israel heeft kunnen vernietigen en de islamitische staat heeft gesticht, denk je dat het dan goed afloopt met de daar wonende joden? Godwin janken bij een groepering die letterlijk de joden daar wil vernietigen. Je moet het maar kunnen.

Israel doet genoeg fout, maar doen alsof ze de enige partij zijn die enige invloed op de vredeskansen heeft is bullshit. Er waren heel wat minder Palestijnse kinderen dood geweest als Hamas en de aanverwante clubs niet duizenden pogingen hadden gedaan in een week om Isralische kinderen op te blazen.
pi_199696452
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Je reageert op zijn opmerking over de inval van de moskee met " ja maar Hamas bestaat".

Neem je eigen advies dan zelf ook ter harte
Ja maar Hamas bestaat is een goede onderbouwing om deze zinnen naar de prullenbak te verwijzen.
quote:
Deze nieuwe geweldsuitbarsting is 100% aan Israel te wijten.

Er is een roadmap to peace. En Israel heeft het stuur in handen.
Je kan geen vrede hebben met een club die je hele bestaan ongedaan wil maken met geweld. Heb genoeg posts gemaakt, ook tegen die Moskee inval, om te laten zien dat ik geen gillende Israel fangirl ben. Maar tegelijkertijd betekent dat niet dat ik de oogkleppen opzet over wat de mafkezen aan de andere kant van de grens doen.
pi_199696552
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 20:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat erg, ieder dood kind is erg maar ja ... c'est la guerre toch?
Ilan Pappe gaf ook aan dat dit vaak gebruikt werd als men dit soort dingen goed wilde praten. Hij is trouwens een joodse historicus die de etnische zuivering van Palestina onderbouwt en in beeld brengt in zijn boek The Ethnic Cleansing of palestine.
pi_199696628
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 17:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Je kan geen vrede hebben met een club die je hele bestaan ongedaan wil maken met geweld.
Waarom heeft Isral dan geen vrede met andere Palestijnse clubs die hun bestaan niet ongedaan willen maken met geweld? *crickets*

Waarom heeft Isral Hamas laten groeien toen Isral het volledig voor het zeggen had in Gaza? *crickets*

How Israel Helped to Spawn Hamas
https://www.wsj.com/articles/SB123275572295011847

Waarom weet jij niet dat Hamas inmiddels een tijdje geleden al van gedachte is veranderd en water bij de wijn heeft gedaan? *crickets*

Hamas accepts Palestinian state with 1967 borders
Hamas has presented a new political document that accepts the formation of a Palestinian state along the 1967 borders, without recognising the statehood of Israel, and says that the conflict in Palestine is not a religious one.
https://www.aljazeera.com(...)te-with-1967-borders
pi_199696634
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Vind jij het serieus realistisch dat Israel vrede kan krijgen met een organisatie met als missie de joden de zee in drijven?

In 45 was Hitler al verslagen en de Amerikanen hadden de roadmap to peace. Ze hoefden alleen Hitler te overtuigen dat joden en andere untermenschen zijn vriendjes waren!
Het is een propaganda truc om dat te zeggen. Isral duwt palestijnen in zee (Gaza). Het is nooit andersom geweest. Zelfs de joden ergens anders werden door zionistische joden aangevallen om er voor te zorgen dat ze richting Isral gingen.
Er zijn verschillende verhalen van zionisten (Naim Giladi) die zelf aanslagen hebben uitgevoerd in Bagdad op eigen joden om die te bewegen richting Palestina. Dat land moest gevuld worden door joden na de Village papers (Ben Gurion). Zionisten ontkennen dit ook niet maar jij wel?
pi_199696666
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 17:28 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Waarom heeft Isral dan geen vrede met andere Palestijnse clubs die hun bestaan niet ongedaan willen maken met geweld? *crickets*

Waarom heeft Isral Hamas laten groeien toen Isral het volledig voor het zeggen had in Gaza? *crickets*

How Israel Helped to Spawn Hamas
https://www.wsj.com/articles/SB123275572295011847

Waarom weet jij niet dat Hamas inmiddels een tijdje geleden al van gedachte is veranderd en water bij de wijn heeft gedaan? *crickets*

Hamas accepts Palestinian state with 1967 borders
Hamas has presented a new political document that accepts the formation of a Palestinian state along the 1967 borders, without recognising the statehood of Israel, and says that the conflict in Palestine is not a religious one.
https://www.aljazeera.com(...)te-with-1967-borders
Isral heeft niets te duchten van de palestijnen. Dus die gaan net zo lang door met het plan van hun oprichters tot ze gedwongen worden om te veranderen. Wat winnen ze op dit moment bij vrede?
pi_199696675
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 17:29 schreef Chadi het volgende:

[..]

Het is een propaganda truc om dat te zeggen. Isral duwt palestijnen in zee (Gaza). Het is nooit andersom geweest. Zelfs de joden ergens anders werden door zionistische joden aangevallen om er voor te zorgen dat ze richting Isral gingen.
Er zijn verschillende verhalen van zionisten (Naim Giladi) die zelf aanslagen hebben uitgevoerd in Bagdad op eigen joden om die te bewegen richting Palestina. Dat land moest gevuld worden door joden na de Village papers (Ben Gurion). Zionisten ontkennen dit ook niet maar jij wel?
Hamas is een Isralische/zionistische organisatie ja?
pi_199696684
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 17:28 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Waarom heeft Isral dan geen vrede met andere Palestijnse clubs die hun bestaan niet ongedaan willen maken met geweld? *crickets*

Waarom heeft Isral Hamas laten groeien toen Isral het volledig voor het zeggen had in Gaza? *crickets*

How Israel Helped to Spawn Hamas
https://www.wsj.com/articles/SB123275572295011847

Waarom weet jij niet dat Hamas inmiddels een tijdje geleden al van gedachte is veranderd en water bij de wijn heeft gedaan? *crickets*

Hamas accepts Palestinian state with 1967 borders
Hamas has presented a new political document that accepts the formation of a Palestinian state along the 1967 borders, without recognising the statehood of Israel, and says that the conflict in Palestine is not a religious one.
https://www.aljazeera.com(...)te-with-1967-borders
Hoeveel staten met ongeclaimd land aan de grens gaan vredig om met de bewoners daar?
pi_199696702
quote:
De hele video is de moeite waard om te luisteren. Zoals hij op het einde zegt over de Nazi architect van de holocaust. Het is niet een kwestie van wat je weet of wist maar van wat je wil weten.

Dit trouwens Dr Gabor Mate en holocaust survivor.
pi_199696765
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 17:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hamas is een Isralische/zionistische organisatie ja?
Probeer je nu een zijstraat in te gaan door dingen te roepen die ik niet gezegd heb.
Typisch, maar dat soort trucjes werken niet. Ik loop al wat jaren mee en heb deze zetten al meegemaakt. Probeer iets anders.

Ik heb je hierboven genoeg leesvoer gegeven kan je daarop ingaan in plaats van zelf een vraag te verzinnen en net te doen of dat een inhoudelijke reactie is op mijn post.
pi_199696794
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 17:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoeveel staten met ongeclaimd land aan de grens gaan vredig om met de bewoners daar?
Dat maakt het vast minder erg.. Of wat wil je nou zeggen? (kijk kan je lekker je zijstraatje in duiken. Grijp je kans! )
pi_199696980
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 17:39 schreef Chadi het volgende:

[..]

De hele video is de moeite waard om te luisteren.
Mooi man, was zeker de moeite waard.

quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 17:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoeveel staten met ongeclaimd land aan de grens gaan vredig om met de bewoners daar?
Je vraag is onzin en slaat als stront op mijn reactie. Leuke debatingtruc ofzo, maar ik praat alleen met mensen die daadwerkelijk reageren op wat ik zeg ipv random dingen tegen de muur aan te gooien.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 18:10:51 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199697038
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 17:19 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ilan Pappe gaf ook aan dat dit vaak gebruikt werd als men dit soort dingen goed wilde praten. Hij is trouwens een joodse historicus die de etnische zuivering van Palestina onderbouwt en in beeld brengt in zijn boek The Ethnic Cleansing of palestine.
Geen idee wie dat is of waarom dat relevant is hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199697229
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En welke gebeurtenis geeft aanleiding om een gebedshuis binnen te dringen en de biddende mensen naar buiten te meppen?
En dan staan lachen en juichen als het gebedshuis in brand staat?
Jij eerst. ;)

Waarom kies je specifiek dat punt?

[ Bericht 3% gewijzigd door Cuendillar op 31-05-2021 18:48:58 ]
Intolerant voor intolerantie
pi_199697293
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

Geen idee wie dat is of waarom dat relevant is hier
Redelijk relevant als het gaat om de Israli Palestina kwestie en de misdaden die daarin begaan worden.

I want to prevent the
crimes Israel committed from being attributed to such elusive factors as “the
circumstances,” “the army,” or, as Benny Morris has it, “la guerre comme la
guerre,” and similar vague references that let sovereign states off the hook and
give individuals a clear conscience.

http://hdl.handle.net/10871/15208

[ Bericht 30% gewijzigd door Chadi op 31-05-2021 18:35:50 ]
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 18:35:21 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199697398
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:28 schreef Chadi het volgende:

[..]

Redelijk relevant als het gaat om de Israli Palestina kwestie en de misdaden die daarin begaan worden.
Ik ga het niet lezen dus wat wil je ermee zeggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199697418
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ik ga het niet lezen dus wat wil je ermee zeggen
Dat zo'n argument redelijk waardeloos is. La guerre est la guerre. Slaat nergens op.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 18:41:18 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199697471
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:36 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat zo'n argument redelijk waardeloos is. La guerre est la guerre. Slaat nergens op.
Ligt er een beetje aan hoe je het gebruikt denk ik

Als je gaat zitten schermen met dooie kindertjes dan denk ik idd 'moet je maar geen oorlog voeren'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199715115
Mossad is back, back again, Mossad is back, tell a friend....

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 12:45:26 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199716680
waarom zou de mossad een 40 jaar oude bevoorrader opblazen?

die waren gewoon onvoorzichtig met de munitie (mijnen?) bezig ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:19:00 #270
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199717748
quote:
17s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:34 schreef Ali_boo het volgende:
Mossad is back, back again, Mossad is back, tell a friend....

[ twitter ]
Mossad is de spionage dienst, dit is Shayetet 13 die zich met sabotage in de zee bezig houdt, soort Navy Seals dus.

@ 3:46

@ 2:42, tijdens de 1973 Yom Kippur oorlog hebben ze in een Egyptische haven een torpedoboat, coastguardboat, tank landing craft en een missileboat vernietigd en daarna de haven opgeblazen. Tis maar goed dat Egypte vrede heeft gesloten een paar jaar later _O-

https://www.youtube.com/results?search_query=Shayetet+13
=====================
Edit:
@ 8:38, het is hoogstwaarschijnlijk de unit 'Yaltam' die aan diving, mining (plaatsen en opruimen van onderwater bommen) en underwater sabotage doet


[ Bericht 3% gewijzigd door slashdotter3 op 02-06-2021 16:21:26 ]
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:24:12 #271
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199717821
quote:
83s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:45 schreef sp3c het volgende:
waarom zou de mossad een 40 jaar oude bevoorrader opblazen?

die waren gewoon onvoorzichtig met de munitie (mijnen?) bezig ofzo
https://www.geenstijl.nl/(...)tandigheden-en-zinkt

Beelden. Grootste schip Iraanse marine "vat vlam onder onduidelijke omstandigheden" en zinkt

Nou, daar gaat Irans grootste schip de Kharg (wiki), een Ol-class fleet replenishment oiler aangepast zodat het tevens drooggoed en munitie kan vervoeren. Het was een van Irans drie all round replenishment schepen. Nu zijn er in die categorie alleen nog twee aanzienlijk kleinere schepen uit de Bandar Abbas-klasse over. Volgens Iraanse semi-overheid-outlets Fars en Tasnim News begon de brand om vannacht onder "onduidelijke omstandigheden" om 02:25 nabij de Jask-haven (locatie). Volgens een persbericht van de Iraanse marine was de Kharg "op trainingsmissie".

Mogelijk heeft het ook iets te maken met dat Iran deze week een fregat en hun nieuwste (en sinds vannacht dus grootste) oorlogsschip de Makran (wiki) richting Venezuela stuurde, tot bijzonder groot ongenoegen van de Amerikanen. En misschien heeft het ook iets te maken met dat Hamas Iran zo expliciet bedankte voor alle steun tijdens de Gaza-oorlog van afgelopen maand. Hoe het ook zij, 1 boot minder. Meer beelden na de breek.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:28:48 #272
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199717881
Die zinkende boot samen met die explosie in die drone fabriek is duidelijk een actie van Israel om Iran terug te pakken voor die 4000 raketten van Hamas.

Israel heeft het grootste spionage netwerk in het Midden Oosten (Iran, Syrie, Libanon, Egypte, etc...) en is van onschatbare waarde voor de Amerikanen.

=================
TV show Fauda is een aanrader:

Fauda (from Arabic: fawda, meaning "chaos") is an Israeli television series developed by Lior Raz and Avi Issacharoff drawing on their experiences in the Israel Defense Forces. The series premiered on February 15, 2015. It tells the story of Doron, a commander in the Mista'arvim unit and his team as they pursue a Hamas arch-terrorist known as "The Panther."

In 2016, the show took six awards, including Best Drama Series, at the Israeli Academy Awards. In December 2017, The New York Times voted Fauda among the best international shows of 2017. In 2018, the show took 11 Israeli TV Academy Awards, including best TV drama, best actor for Lior Raz and also best screenplay, casting, cinematography, recording, special effects and in other categories.

The review aggregator Rotten Tomatoes indicated that 100% of reviews were favourable for all three seasons

https://en.wikipedia.org/wiki/Fauda
https://www.netflix.com/title/80113612


Ben benieuwd of die knakker nog steeds undercover werkt, als ik dagelijks met hem te maken zou hebben dan zou ik hem aan z'n ogen wel herkennen namelijk

[ Bericht 42% gewijzigd door slashdotter3 op 02-06-2021 16:27:55 ]
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:40:50 #273
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199718008
https://www.timesofisrael(...)ches-fire-and-sinks/

Largest ship in Iranian navy catches fire and sinks
Crew evacuated from support vessel Kharg after blaze breaks out on board in the Gulf of Oman near the Strait of Hormuz

The largest ship in the Iranian navy caught fire and later sank Wednesday in the Gulf of Oman under unclear circumstances, semiofficial news agencies reported.

The Fars and Tasnim news agencies said efforts failed to save the support ship Kharg, named after the island that serves as the main oil terminal for Iran.

The blaze began around 2:25 a.m. and firefighters tried to contain it, Fars said. The vessel sank near the Iranian port of Jask, some 1,270 kilometers (790 miles) southeast of Tehran on the Gulf of Oman near the Strait of Hormuz — the narrow mouth of the Persian Gulf.

Photos circulated on Iranian social media of sailors wearing life jackets evacuating the vessel as a fire burned behind them. State TV and semiofficial news agencies referred to the Kharg as a “training ship.” Fars published video of thick, black smoke rising from the ship early Wednesday morning.

Satellite photos from Planet Labs Inc. analyzed by The Associated Press showed the Kharg off to the west of Jask on Tuesday. Satellites from the US National Oceanic and Atmospheric Administration that track fires from space detected a blaze at the site of the Jask that started just before the time of the fire reported by Fars.

The Kharg serves as one of a few vessels in the Iranian navy capable of providing replenishment at sea for its other ships. It also can lift heavy cargo and serve as a launch point for helicopters. The ship, built in Britain and launched in 1977, entered the Iranian navy in 1984 after lengthy negotiations that followed Iran’s 1979 Islamic Revolution.

Iranian officials offered no cause for the fire aboard the Kharg. However, it comes after a series of mysterious explosions that began in 2019 targeting ships in the Gulf of Oman. The US Navy later accused Iran of targeting the ships with limpet mines, timed explosives typically attached by divers to a vessel’s hull.

Iran denied targeting the vessels, though US Navy footage showed members of Iran’s Revolutionary Guard removing one unexploded limpet mine from a vessel. The incidents came amid heightened tensions between the US and Iran after then-president Donald Trump unilaterally withdrew America from Tehran’s nuclear deal with world powers.

The sinking of the Kharg marks the latest naval disaster for Iran. In 2020 during an Iranian military training exercise, a missile mistakenly struck a naval vessel near the port of Jask, killing19 sailors and wounding 15. Also in 2018, an Iranian navy destroyer sank in the Caspian Sea.
pi_199718996
quote:
83s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:45 schreef sp3c het volgende:
waarom zou de mossad een 40 jaar oude bevoorrader opblazen?

die waren gewoon onvoorzichtig met de munitie (mijnen?) bezig ofzo
Denk dat het o.a hiermee te maken heeft

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199720565
Geef Mossad een opslag _O_

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:47:20 #276
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199721479
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:17 schreef Ali_boo het volgende:
Geef Mossad een opslag _O_

[ twitter ]
Holy shit, Israel is Iran nu echt aan het terugpakken, eerst die drone fabriek, toen dat schip en nu dit
pi_199721517
Zelfs zionisten zijn verdeeld over hoe Isral bezig is.
De een kijkt weg en wil liever de waarheid niet weten, degene die zich wel uitspreken word het leven lastig gemaakt.

Feit blijft dat Isral een zeer langdurige etnische zuivering doorvoert in het gebied.

Je moet het ook niet langer zien als joden versus Palestijnen of moslims, want ergens slaat dat nergens op.
Gezien veel Palestijnen van joodse afkomst zijn die na de Romeinse tijd, degene die in het gebied zijn blijven wonen, zich uiteindelijk bekeerde naar de islam.

Je moet het zien als een groep mensen trekt het gebied binnen en begint het mondjesmaat af te nemen van de mensen die er al woonde.
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:53:53 #278
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199721543
Ze hebben grondtroepen gestuurd om het op te blazen ipv een airstrike om een boodschap te sturen _O-
=========================
Filmpje bij de bron


https://www.timesofisrael(...)st-in-golan-heights/
Israel destroys Syrian army post in Golan Heights
IDF says Syrians tried to establish an observation post on Israeli side of buffer zone on the strategic plateau

The Israeli army destroyed a Syrian regime observation post established on the Israeli side of the buffer zone in the Golan Heights on Tuesday, a spokesperson said.

The army “destroyed a forward observation post of the Syrian army that was set up in an Israeli area west of the Alfa line in the Golan Heights,” spokesman Avichay Adraee wrote on Twitter, referring to the Israeli side of a UN-patrolled buffer zone between both countries.

He said troops attacked and blew up the post, adding that Israel would not “tolerate any attempt to violate the sovereignty” of the Jewish state.

The site is on the Syrian side of the border fence, but still technically in Israeli territory.

Channel 13 showed footage of the troops going in and planting the explosives. Officers told the channel the posts were also used by Hezbollah fighters and pro-Iranian militias.

We vaporized it,” one officer told the TV.

The report said the IDF had deliberately used ground forces instead of targeting the site from the air in order to send a message to Syria and Hezbollah that Israel would not tolerate any violations of its sovereignty.

There was no immediate report of any casualties.

Israel has carried out hundreds of strikes in Syria in recent years, mostly targeting Iranian and Lebanese Hezbollah forces as well as Syrian government troops, though it rarely acknowledges them.

The military has said it hit some 50 targets in 2020 alone.

Israel says it is trying to prevent Iran, which has been one of the Syrian government’s key allies in the decade-old civil war, from gaining a permanent military foothold on its doorstep.

The Golan Heights, a strategic plateau, was captured by Israel from Syria during the 1967 Six Day War.
pi_199721598
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:47 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Holy shit, Israel is Iran nu echt aan het terugpakken, eerst die drone fabriek, toen dat schip en nu dit
Dat van die drone fabriek heb ik gemist :?

Vraag me niet waarom maar ik heb het gevoel dat er veel meer aan zit te komen . Misschien willen ze een reactie uitlokken zodat ze eindelijk na zoveel jaar een goede reden hebben om Iran aan te vallen ?

We gaan het zien ! Maar ik denk echt niet , omdat het nu even rustig is , dat het conflict voorbij is .We are just getting started !
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:17:19 #280
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:20:10 #281
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199721811
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:59 schreef Ali_boo het volgende:

Vraag me niet waarom maar ik heb het gevoel dat er veel meer aan zit te komen . Misschien willen ze een reactie uitlokken zodat ze eindelijk na zoveel jaar een goede reden hebben om Iran aan te vallen ?

We gaan het zien ! Maar ik denk echt niet , omdat het nu even rustig is , dat het conflict voorbij is .We are just getting started !
Nah, komt geen oorlog, waarom zou Israel? Niemand is gebaat bij een onvoorspelbare oorlog met duizenden doden aan beide kanten. Die stiekeme sabotage acties waarvan iedereen weet dat zij het zijn zijn veel efficienter. Ze hebben het beste spionage netwerk in het hele MiddenOosten.

[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 02-06-2021 20:44:15 ]
pi_199725107
En hiermee komt een einde aan een van de grootste schurken van de moderne tijd.

Premierschap Netanyahu ten einde, oppositie vormt regering zonder hem
https://www.nu.nl/buitenl(...)ring-zonder-hem.html
  donderdag 3 juni 2021 @ 11:43:12 #283
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199728671
quote:
12s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:58 schreef intellectuele_user het volgende:
En hiermee komt een einde aan een van de grootste schurken van de moderne tijd.

Premierschap Netanyahu ten einde, oppositie vormt regering zonder hem
https://www.nu.nl/buitenl(...)ring-zonder-hem.html
En er komt een boel onzekerheid voor terug, want de nieuwe premier is uitgesproken rechts, orthodox en pro-nederzettingen:
https://www.ad.nl/buitenl(...)alestijnen~afd146db/

Verder wat rare dingen in dit artikel. De partij Raam (acroniem voor iets als "Verenigde Arabische Lijst" is niet
uitsluitend islamitisch want hij bestaat uit meerdere facties, waarvan er eentje uitgesproken islamitisch is.

Verder heeft Lapid, de tweede premier naast Benett want ze gaan rouleren per twee jaar, gezegd dat hij er ook wil zijn voor de Israeli's die niet op de partijen van de coalitie gestemd hebben (bijna de helft van de stemmers) en niet voor de mensen die geen Israeli's zijn; dat kan ik echt nergens terugvinden.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 20:58:57 #284
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199747368
quote:
12s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:58 schreef intellectuele_user het volgende:
En hiermee komt een einde aan een van de grootste schurken van de moderne tijd.

Premierschap Netanyahu ten einde, oppositie vormt regering zonder hem
https://www.nu.nl/buitenl(...)ring-zonder-hem.html
En wat vind je van het Hamas en PLO Leiderschap?
  zaterdag 5 juni 2021 @ 20:57:22 #285
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199760779
Jeetje.
Ik ben er even stil van
  zaterdag 5 juni 2021 @ 21:34:42 #287
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199760795
Sja, dat zijn de mensen die ze "gematigd" noemen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199760843
De fanatiekere variant blaast zich ter plaatsen op?
pi_199760855
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 20:57 schreef AchJa het volgende:
En ondertussen gaat het prima met de opvoeding vwb de jeugd en Israel...

[ twitter ]
Duidelijk mensen die geen sjoege hebben van de in Nederland geldende normen en waarden.

Onacceptabel gedrag.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_199761817
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 20:57 schreef AchJa het volgende:
En ondertussen gaat het prima met de opvoeding vwb de jeugd en Israel...

[ twitter ]
Dit kan echt niet.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 5 juni 2021 @ 22:33:24 #291
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199761891
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 20:57 schreef AchJa het volgende:
En ondertussen gaat het prima met de opvoeding vwb de jeugd en Israel...

[ twitter ]
Ja nee maar het gaat allemaal spontaan hoor! Hele oprechte emotie bij al die rellende jongeren in Nederland en andere westerse landen die nooit in Palestina zijn geweest en die de Palestijnen verder laten stikken.

Dat die zich op die manier laten gelden komt zuiver door een niet aangepraat spontaan gevoel voor onrecht over een situatie waar ze heel veel voeling mee hebben en waar ze zich uitgebreid over hebben ingelezen, kosmopolieten die het zijn.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 22:40:52 #292
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199762029
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 20:57 schreef AchJa het volgende:
En ondertussen gaat het prima met de opvoeding vwb de jeugd en Israel...

[ twitter ]
Kaag geniet hiervan.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 6 juni 2021 @ 19:16:18 #293
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199773696
Mooi informatief stukje over de waarschijnlijke nieuwe premier van Isral. Niet seculier, pro-annexatie, rechts, lomp maar gek genoeg ook goed in verbinding zoeken, ook met Arabieren. Dat laatste zien we dan maar als goed nieuws.

https://www.washingtonpos(...)e22aa193e_story.html
  zondag 6 juni 2021 @ 19:32:23 #294
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199774006
quote:
Fun fact: Erwin Koeman heeft net een contract van een jaar getekend bij dit team. Ze proberen nu echt door te pakken om het imago te verbeteren en het gedrag van de extremisten onder de fans aan te pakken.

Ga dit wel volgen, ben heel benieuwd of hij zich staande kan houden in die sfeer. Er wordt gesproken over het aantrekken van spelers zonder zich veel aan te trekken van de eis van de harde kern dat ze er geen Arabieren willen zien.
pi_199775531
Lazio tegen deze ploeg zal vuurwerk geven.
  zondag 6 juni 2021 @ 21:50:19 #296
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199776046
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:20 schreef Chadi het volgende:
Lazio tegen deze ploeg zal vuurwerk geven.
Juist niet, dikke rechtsextremistische vriendjes. Di Canio zou er een tent van in zijn broek krijgen.
pi_199776532
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Juist niet, dikke rechtsextremistische vriendjes. Di Canio zou er een tent van in zijn broek krijgen.
Lazio fans zijn zwaar anti joods. Die acties een paar jaar terug tegen roma. Ze hadden die club alleen daarvoor al moeten royeren.
  maandag 7 juni 2021 @ 02:13:28 #298
117098 Hathor
Effe niet
pi_199777966
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 20:57 schreef AchJa het volgende:
En ondertussen gaat het prima met de opvoeding vwb de jeugd en Israel...

[ twitter ]
Wat die stinkhoer niet beseft is dat hier de eerste stap is gezet naar een ellenlang strafblad voor dat mannetje.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 7 juni 2021 @ 13:33:14 #299
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199782460
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 22:17 schreef Chadi het volgende:

[..]

Lazio fans zijn zwaar anti joods. Die acties een paar jaar terug tegen roma. Ze hadden die club alleen daarvoor al moeten royeren.
Je hebt gelijk.
pi_199784657
Eigenlijk zouden die twee elkaar idealiter met de grond gelijkmaken. Het westen moet haar handen afhouden van beide kampen. We hebben niets te winnen met de een of de ander. De zionisten willen ons goyim onderwerpen. De booslims willen ons onderwerpen. Ik zeg we kiezen weer eens een keer voor onszelf.
  maandag 7 juni 2021 @ 21:51:37 #301
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')