abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199542355
quote:
Waarom het conflict tussen Isral en de Palestijnen (weer) escaleert

De dagenlange onrust in Jeruzalem en de Gazastrook bereikte maandagavond een kookpunt, toen Isral en de Palestijnse Hamasbeweging elkaar met raketten beschoten. Wat is er aan de hand in het gebied? En waarom is het juist nu weer onrustig?

De oorzaken voor het escalerende geweld zijn een lastig te ontwarren kluwen. In de kern komt het erop neer dat de huidige protesten worden aangejaagd door Palestijnse jongeren. Zij hebben weinig op met de gevestigde orde in de Palestijnse gebieden, waardoor de Palestijnse autoriteiten weinig grip op hen hebben.

De crisis van de afgelopen week begon met gewelddadige protesten in Jeruzalem. Die worden genspireerd door een slepende juridische strijd over de woninguitzettingen van zestig Palestijnse gezinnen in de oostelijke wijk Sheikh Jarrah. Joodse kolonisten claimen de grond waarop hun woningen staan. De kwestie ligt nu bij het Isralisch Hooggerechtshof, maar dat buigt zich er voorlopig niet over, vanwege het geweld.

Jeruzalem is formeel gescheiden in een westelijk Isralisch deel en een oostelijk Palestijns deel. In de praktijk is het oostelijke deel een lappendeken van Palestijnse gebiedjes en Joodse nederzettingen. Op de Tempelberg in de Oude Stad liggen joodse en islamitische heiligdommen, waar spanningen met grote regelmaat tot uitbarsting komen.

De protesten worden voornamelijk gecordineerd via sociale media en de beweging heeft geen duidelijke leiders. Dat maakt het verminderen van de spanningen lastig: de Isralische regering kan de Palestijnse Autoriteit (PA) wel bellen om te praten, maar als Palestijnse jongeren die negeren heeft dat weinig zin.

Tegelijkertijd probeert de terroristische groepering Hamas, die de scepter zwaait in de Gazastrook, de spanningen juist op te zwepen. Raketaanvallen op Isralisch grondgebied vanuit Gaza worden beantwoord met Isralische bombardementen.

Er wordt gevreesd voor een derde Intifada, een term voor brede volksopstanden tegen de Isralische bezetting in de Palestijnse gebieden. Hamas en Iran (waarover later meer) zien dat wel zitten, maar voor de andere belangrijke spelers in het conflict is zo'n opstand een minder aantrekkelijk vooruitzicht.

LEES VERDER BIJ BRON

https://www.nu.nl/buitenl(...)-weer-escaleert.html

Iron Dome missiles on the left and rockets fired from Gaza on the right.

quote:
Hamas vuurt raketten af op Tel Aviv in antwoord op Isralische luchtaanval

Palestijnen hebben raketten afgevuurd op de Isralische hoofdstad Tel Aviv en omgeving. Volgens de Palestijnse beweging Hamas ging het om zo'n 130 projectielen.

In Tel Aviv gingen de sirenes af en waren explosies te horen. Een Isralische zender meldde zeker een dode. Ook is er sprake van gewonden. In Holon, pal ten zuiden van de stad, werd een bus geraakt. Alle vluchten vanaf luchthaven Ben Gurion in Tel Aviv zijn opgeschort.

Volgens Hamas was de actie bedoeld als vergelding voor een luchtaanval kort daarvoor van Isral op de Palestijnse Gazastrook. Daarbij stortte een torenflat in waarin een kantoor van Hamas was gevestigd. De personen in het appartementencomplex waren voor de aanval gewaarschuwd.

Het geweld tussen Isral en de Palestijnen is sinds enkele dagen opgelaaid omdat de Isralirs tientallen Palestijnen uit hun woningen in bezet Oost-Jeruzalem willen zetten om daar Joodse kolonisten te vestigen. De Palestijnen bestookten Isral al met honderden raketten. Isral op zijn beurt neemt Hamas-doelwitten in de dichtbevolkte Gazastrook onder vuur.

De jongste escalatie kostte al enkele tientallen mensen het leven, vooral aan Palestijnse kant.
https://www.nu.nl/buitenl(...)che-luchtaanval.html
twitter

twitter
Intolerant voor intolerantie
pi_199542530
Weet iemand of de wapenstilstand een beetje wordt nageleefd?
  vrijdag 21 mei 2021 @ 17:15:42 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199542768
net voor weekend, zodat mensen morgen en overmorgen h.h. kunnen scanderen.
h.h. niet te verwarren met hup holland
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_199542971
Israel zou het beste, die hele ondergrondse wasstraat van hamas helemaal, plat moeten bombarderen tot aan egypte toe.

Dat ze een paar duizend rakketten zijn gaan afvuren op burgers, is zo belachelijk, dat ik zelfs ben gaan twijfelen, over de aanleiding.
Iets in me zegt, ik ken het hele verhaal niet van die 4 gezinnen die eruit werden gezet, waarschijnlijk zaten ze er al illegaal en je de arabier voelde zich weer in een hoekje gezet, of zoiets, nogmaals.
Ik snap hier niks van, maar de israelies hebben waarschijnlijk gelijk.
pi_199543036
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Ronde 2?

Israeli police have stormed Al-Aqsa Mosque compound and fired tear gas at Palestinians celebrating the ceasefire in Gaza.
https://www.reddit.com/r/(...)ormed_alaqsa_mosque/
Mijn God wat een verademing is de reddit comment section iit fok .Hoop echt dat er een dag zal komen wanneer we hier een genuanceerde discussie hebben over dit conflict , al betwijfel ik het :')

Terug ontopic. ik zie het als een bewuste provocatie van de Isralirs om vervolgens weer de slachtoffer te spelen wanneer de Palestijnen iets terug doen . Kunnen ze eindelijk aan de grondinvasie beginnen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199543065
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:43 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Mijn God wat een verademing is de reddit comment section iit fok .Hoop echt dat er een dag zal komen wanneer we hier een genuanceerde discussie hebben over dit conflict , al betwijfel ik het :')

Terug ontopic. ik zie het als een bewuste provocatie van de Isralirs om vervolgens weer de slachtoffer te spelen wanneer de Palestijnen iets terug doen . Kunnen ze eindelijk aan de grondinvasie beginnen
Nee de arab speelt altijd de slachtoffer, wat ie niet is, de arabier draait altijd logica 180 graden om.

Naar de filisteinen.
pi_199543106
quote:

[..]

Zeggen ze daar iets vaker wat jij wil horen? ;)

Het is me daar vooral opgevallen hoe eenzijdig de reacties daar zijn. Zelfs de Roof Knocking bewijst volgens hen hoe waanzinnig cruel de Isralirs wel niet zijn. :'(

Ik heb nog nooit gehoord van een aanval waarbij het doelwit wordt gewaarschuwd om het pand te verlaten, om doden te voorkomen. Laat staan dat dat een toonbeeld van cruelty is. Eerder andersom...

quote:
Ik snap dat je dat zo ziet, maar hoe logisch klinkt jou dat zelf in de oren? Isral heeft toch helemaal geen excuus nodig om een grondinvasie te beginnen?

Bovendien moeten we ons nu richten op wat er aan de hand is op de Tempelberg. Wat gebeurt daar nou eigenlijk?
pi_199543135
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:45 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Nee de arab speelt altijd de slachtoffer, wat ie niet is, de arabier draait altijd logica 180 graden om.

Naar de filisteinen.
Ik zou die Palestijnse doden toch echt wel slachtoffers noemen hoor... :{
Net als de Isralische doden.

Als dit conflict iets niet is, is het eenzijdig.
pi_199543159
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Ik zou die Palestijnse doden toch echt wel slachtoffers noemen hoor... :{
Net als de Isralische doden.

Als dit conflict iets niet is, is het eenzijdig.
wie opende het vuur, juist de filisteinen. Duizenden raketten die zonder afweer dus duizenden doden hadden kunnen maken, Dat is niet proportioneel, dat is joden haat.
pi_199543180
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:49 schreef Cuendillar het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord van een aanval waarbij het doelwit wordt gewaarschuwd om het pand te verlaten, om doden te voorkomen. Laat staan dat dat een toonbeeld van cruelty is. Eerder andersom...
Deden de Amerikanen ook in Fallujah, burgers vertrokken, vervolgens gingen de Amerikanen bruut tekeer, dus het ene sluit het andere niet uit. Er kwamen ook tientallen Amerikaanse soldaten om het leven. Ik heb dan ook juist het gevoel dat Isral krampachtig een grondinvasie wil voorkomen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Second_Battle_of_Fallujah
pi_199543218
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:55 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Deden de Amerikanen ook in Fallujah, burgers vertrokken, vervolgens gingen de Amerikanen bruut tekeer, dus het ene sluit het andere niet uit. Er kwamen ook tientallen Amerikaanse soldaten om het leven. Ik heb dan ook juist het gevoel dat Isral krampachtig een grondinvasie wil voorkomen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Second_Battle_of_Fallujah
een guerilla oorlog tegen een burger bevolking heeft nog nooit iemand gewonnen, beter bombardeer je ze taktisch en dan weer weg.
pi_199543234
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:54 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

wie opende het vuur, juist de filisteinen. Duizenden raketten die zonder afweer dus duizenden doden hadden kunnen maken, Dat is niet proportioneel, dat is joden haat.
Klopt helemaal, maar dat kan je moeilijk kinderen verwijten.
Palestijnse kinderen zijn wel degelijk slachtoffer van dit conflict. En volgens mij is een groot deel van de Palestijnen slachtoffer, van Hams welteverstaan. Het slechtste wat ze ooit is overkomen.
pi_199543289
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:54 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Dat is een reactie op het Isralische optreden tijdens de rellen bij de Tempelberg daarvoor. Wat een reactie was op langlopende spanningen rondom een rechtszaak over het eigenaarschap van een aantal woningen (momenteel bewoond door Palestijnen). Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts. Wie denkt dat n zijde hoofdschuldig is, ziet een aantal dingen over het hoofd.

Het is n woelige rivier van gebeurtenissen waar begin noch eind aan zit.
pi_199543336
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En volgens mij is een groot deel van de Palestijnen slachtoffer, van Hams welteverstaan. Het slechtste wat ze ooit is overkomen.
De zionistische staat is het slechtste wat ze ooit is overkomen lijkt mij.
pi_199543400
quote:

[..]

Het is me daar vooral opgevallen hoe eenzijdig de reacties daar zijn. Zelfs de Roof Knocking bewijst volgens hen hoe waanzinnig cruel de Isralirs wel niet zijn. :'(

[..]

Jazeker , heb hier het idee dat vele users onbetaald het PR zitten te doen van de Israelische overheid . Volgens vele users is het conflict begonnen toen Hamas paar honderd raketten heeft afgevuurd en tja , Israel heeft het recht om zichzelf te verdedigen dus ze moeten niet zeuren

Op reddit is het misschien de andere uitereste , Hamas is zeker niet heilig en heb zelf ook voldoende kritiek op hun beleid, maar het is echt zo vreselijk eenzijdig

quote:

[..]

Ik snap dat je dat zo ziet, maar hoe logisch klinkt jou dat zelf in de oren? Isral heeft toch helemaal geen excuus nodig om een grondinvasie te beginnen?

Bovendien moeten we ons nu richten op wat er aan de hand is op de Tempelberg. Wat gebeurt daar nou eigenlijk?
Ze hebben idd geen excuus nodig maar het is goed voor de beeldvorming als ze verhaal op zon manier kunnen verkopen dat ze geen andere optie hebben om iets terug te doen

Over de Tempelberg, als ik moet gokken zal het iets met terroristen/hamas te maken hebben :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 21 mei 2021 @ 18:09:25 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199543409
quote:
Mijn God wat een verademing is de reddit comment section iit fok.
Nou, wat let je om lid te worden van die vereniging en je account hier door de shredder te halen?
pi_199543571
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 18:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou, wat let je om lid te worden van die vereniging en je account hier door de shredder te halen?
Wie moet er anders tegengas geven? Heb trouwens wel een reddit account alleen gebruik ik het echt zelden
pi_199543785
quote:

[..]

De toon is behoorlijk anti Isral inderdaad

Over dat waarschuwen, dat gebeurt alleen als hele gebouwen gesloopt worden. Bij andere raketbeschietingen is dat geenszins het geval.

Edit: wat je ook weinig tegenkomt is dat het ene land het andere land bestuurt. Israel bepaalt in grote lijnen wat er in Gaza en volledig wat er in de bezette gebieden gebeurt. Dat zie je nergens anders waar de souvereiniteit zogenaamd blijft bestaan

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2021 18:52:22 ]
pi_199546432
quote:
De volgende tweet slaat echt perfect aan bij die beelden van je O+

de wombai link ja

twitter
pi_199546709
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 18:01 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Dat is een reactie op het Isralische optreden tijdens de rellen bij de Tempelberg daarvoor. Wat een reactie was op langlopende spanningen rondom een rechtszaak over het eigenaarschap van een aantal woningen (momenteel bewoond door Palestijnen). Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts. Wie denkt dat n zijde hoofdschuldig is, ziet een aantal dingen over het hoofd.

Het is n woelige rivier van gebeurtenissen waar begin noch eind aan zit.
Ik vind Isral wel hoofdschuldige om de simpele reden dat ze alles over hebben voor landje pik. Dat is de aanleiding voor deze hele herrie.
Het is begonnen bij het verdrijven van inwoners van een gebied uit hun huizen en die heb terugkeer te geven en hun rechten niet terug geven.
Het is niet moeilijker dan dat. Men die het moeilijker doen voorkomen gooien gewoon rook om het echte probleem te verdoezelen. Dit is een conflict om grond en om mensenrechten.
pi_199547172
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 21:30 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik vind Isral wel hoofdschuldige om de simpele reden dat ze alles over hebben voor landje pik.
In de eerste zin ben ik het al niet met je eens. Je kunt om vele redenen Isral bekritiseren maar dat nou juist niet.

Landjepik rijmt niet met het feit dat ze Gaza terug hebben gegeven aan de Palestijnen in 1995. Als ze alles over hadden gehad voor landjepik was dat nooit gebeurd.

De kolonisatie op de Westelijke Jordaanoever is een ander verhaal, dat gedogen ze (en dat is weer wat anders).

Als je daar al de mist mee ingaat, denk je dan niet dat je je standpunten eens tegen het licht moet houden?
pi_199547256
Dus omdat Isral een stuk land teruggeeft. Is er geen spraken meer van landje pik?

Dat is een geruststelling voor de niet-Joodse inwoners van oost Jerusalem en de bezette gebieden. Wel verdreven maar geen landje pik.

Edit : dat had Rusland moeten doen op Krim, na het anexeren een klein stukje grond teruggegeven

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2021 22:04:01 ]
pi_199547601
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 21:56 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

In de eerste zin ben ik het al niet met je eens. Je kunt om vele redenen Isral bekritiseren maar dat nou juist niet.

Landjepik rijmt niet met het feit dat ze Gaza terug hebben gegeven aan de Palestijnen in 1995. Als ze alles over hadden gehad voor landjepik was dat nooit gebeurd.

De kolonisatie op de Westelijke Jordaanoever is een ander verhaal, dat gedogen ze (en dat is weer wat anders).

Als je daar al de mist mee ingaat, denk je dan niet dat je je standpunten eens tegen het licht moet houden?
Van begin af aan tot de dag van vandaag landje pik. Dat is het allemaal mee begonnen. En eigen staat met geweld oprichten tegen de wil van de lokale bevolking.

Gaza is onder druk ontruimd maar het is nog steeds bezet gebied. Laat die mensen in Gaza terug gaan naar hun dorpen. Hun boerderijen, laat de vluchtelingen terug gaan naar hun oude huizen en gronden. Ze willen helemaal niet in Gaza zitten.

Door import zionisten het land te coloniseren maak je het probleem alleen maar groter en moeilijk op te lossen. Dat is precies waar Isral op aanstuurt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Chadi op 21-05-2021 22:28:37 ]
pi_199548433
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 22:19 schreef Chadi het volgende:

[..]

Van begin af aan tot de dag van vandaag landje pik. Dat is het allemaal mee begonnen. En eigen staat met geweld oprichten tegen de wil van de lokale bevolking.

Gaza is onder druk ontruimd maar het is nog steeds bezet gebied. Laat die mensen in Gaza terug gaan naar hun dorpen. Hun boerderijen, laat de vluchtelingen terug gaan naar hun oude huizen en gronden. Ze willen helemaal niet in Gaza zitten.

Door import zionisten het land te coloniseren maak je het probleem alleen maar groter en moeilijk op te lossen. Dat is precies waar Isral op aanstuurt.

Accepteer dat right of conquest een ding is. Isral heeft 3 oorlogen gewonnen, het is nu hun land.
  Moderator vrijdag 21 mei 2021 @ 23:07:15 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199548490
Right of conquest is iets van vroeger, dit is gewoon landjepik

Ethnic cleansing

Fan zijn van Isral is n ding maar feiten zijn feiten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199548608
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:38 schreef christmastsunami het volgende:
Israel zou het beste, die hele ondergrondse wasstraat van hamas helemaal, plat moeten bombarderen tot aan egypte toe.

Ja gewoon 2 miljoen mensen uitmoorden

Walgelijk hoe extreme rechtse users dit conflict willen gebruiken om genocide uit te voeren.
pi_199548642
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:14 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Ja gewoon 2 miljoen mensen uitmoorden

Walgelijk hoe extreme rechtse users dit conflict willen gebruiken om genocide uit te voeren.
hoe extreem rechtse genocide, gast heb je enig idee hoe dom je over komt?
pi_199548662
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:15 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

hoe extreem rechtse genocide, gast heb je enig idee hoe dom je over komt?
Extreem rechtse users in dit topic buitelen over elkaar heen om met verhulde woorden te roepen dat Israel het hele volk in Gaza moet uitroeien.
pi_199548690
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:16 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Extreem rechtse users in dit topic buitelen over elkaar heen om met verhulde woorden te roepen dat Israel het hele volk in Gaza moet uitroeien.
Als je het tegenkomt gewoon op het rode driehoekje boven die reactie drukken lijkt mij.
pi_199548702
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:18 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Als je het tegenkomt gewoon op het rode driehoekje boven die reactie drukken lijkt mij.
Daarom gebruiken ze verhulde woorden
pi_199548706
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:16 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Hele volk van gaza, gast wat doe je nou raar, het gaat om hamas, als jij daar bij hoort ja, dan lijkt het net iedereen.
pi_199548721
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:19 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Hele volk van gaza, gast wat doe je nou raar, het gaat om hamas, als jij daar bij hoort ja, dan lijkt het net iedereen.
Jij wil heel Gaza plat bombarderen. Dus dan is iedereen dood.
pi_199548757
en die betrokkenheid ook bij dit conflict, wat kan jij het eigenlijk schelen hoe ze daar in het middenoosten altijd vechten?
beetje opkomen voor die moslim crisis terwijl je er nog nooit bent geweest.
pi_199548767
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:20 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Jij wil heel Gaza plat bombarderen. Dus dan is iedereen dood.
nee ik wil de jihadis dood.
pi_199548783
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:23 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

nee ik wil de jihadis dood.
Ja door iedereen daar dood te maken
pi_199548817
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:24 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Ja door iedereen daar dood te maken
nee, door ze uit te schakelen, de rest wil in vrede leven en worden vergiftigt door een versie van de islam die hier ook aanwezig is.

de jehova versie van de islam, de ninja's.
pi_199548852
BTW mijn vader is moslim en nog een paar anderen in de familie, maar neuh sneukop heeft weer wat op het tapijt te zeiken.
pi_199548886
quote:

[..]

Dat is een erg eenzijdige blik. Het geweld kwam van beide kanten. Er woonden niet alleen Arabieren maar ook Joden toen het begon.
quote:
Gaza is onder druk ontruimd maar het is nog steeds bezet gebied.
Dat kan helemaal niet. Je spreekt jezelf tegen. Een gebied is bezet of niet. Een van de twee.

Dat Gaza wordt onderdrukt is een feit. Ik geloof niet dat dat is omdat Isral dat zo graag wil, maar vanwege Hamas en die andere gezelligerds. Als die weg zijn wordt het misschien een heel ander verhaal.
quote:
Laat die mensen in Gaza terug gaan naar hun dorpen. Hun boerderijen, laat de vluchtelingen terug gaan naar hun oude huizen en gronden. Ze willen helemaal niet in Gaza zitten.
Dat is nu zeventig jaar geleden. Dat gaat gewoon niet meer gebeuren. New York kan ook niet meer teruggegeven worden aan Nederland (laat staan de Metoac indianen).
pi_199548969
IK wil het ook eigenlijk niet meer hebben over moslims, ik wil het hebben over de "arabische' versie van de islam, dat salafisme dat wahabisme, die mensen zijn ziek.
pi_199549541
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:39 schreef christmastsunami het volgende:
IK wil het ook eigenlijk niet meer hebben over moslims, ik wil het hebben over de "arabische' versie van de islam, dat salafisme dat wahabisme, die mensen zijn ziek.
Voor salafisme hoef je niet naar Arabi, dat is ook hier. De burgemeester van Rotterdam is bijvoorbeeld een salafist, volgens zijn eigen verklaring.
pi_199549567
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 00:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Voor salafisme hoef je niet naar Arabi, dat is ook hier. De burgemeester van Rotterdam is bijvoorbeeld een salafist, volgens zijn eigen verklaring.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 00:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

dat weet ik en dat was gek.
  Moderator zaterdag 22 mei 2021 @ 00:45:40 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199549623
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:31 schreef Cuendillar het volgende:
[..]

Dat is nu zeventig jaar geleden. Dat gaat gewoon niet meer gebeuren. New York kan ook niet meer teruggegeven worden aan Nederland (laat staan de Metoac indianen).
New York was ook nooit van Nederland
pi_199549723
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 00:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

New York was ook nooit van Nederland
Een jaar of 400 geleden wel. Maar misschien is een betere vergelijking inderdaad de Duitsers die uit gebieden ten oosten van de Oder-Neissegrens zijn verdreven na de Tweede Wereldoorlog.
  Moderator zaterdag 22 mei 2021 @ 01:00:26 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199549739
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 00:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een jaar of 400 geleden wel. Maar misschien is een betere vergelijking inderdaad de Duitsers die uit gebieden ten oosten van de Oder-Neissegrens zijn verdreven na de 20e wereldoorlog.
Nieuw Amsterdam was dat
pi_199550170
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:39 schreef christmastsunami het volgende:
Heel de Islam is 'Arabisch', jouw reacties zijn ziek.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 10:04:30 #50
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199551560
quote:

[..]

Daarmee ga je voorbij aan het feit dat de lokale bevolking ook bestond uit joden. Tegen de tijd dat Isral werd uitgeroepen was een derde joods. Driekwart hiervan ongeveer was aanwas door immigratie sinds het begin van de eeuw overigens.
quote:

Ja en nee. Hier wordt op aangestuurd door een aantal bewegingen en dit wordt gedoogd vanuit het merendeel van de regeringen. Soms wordt er voor de vorm wat geruimd.

Ik ben bang dat het punt waarop het nog netjes recht te zetten was inmiddels is gepasseerd. Gezien de verrechtsing in Isral verwacht ik nog een hoop ellende op dit vlak.
pi_199551709
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:31 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Dat is een erg eenzijdige blik. Het geweld kwam van beide kanten. Er woonden niet alleen Arabieren maar ook Joden toen het begon.
[..]

Dat kan helemaal niet. Je spreekt jezelf tegen. Een gebied is bezet of niet. Een van de twee.

Dat Gaza wordt onderdrukt is een feit. Ik geloof niet dat dat is omdat Isral dat zo graag wil, maar vanwege Hamas en die andere gezelligerds. Als die weg zijn wordt het misschien een heel ander verhaal.
[..]

Je doet de geschiedenis te kort door te zeggen dat het geen oorlog om land is in beginsel. Zelfs het CIDI beschrijft het.

Het tweede wat je zegt is dat ik mezelf tegenspreek over de status van Gaza. Dat doe ik niet. Gaza is officieel nog steeds bezet gebied. Dat kan je trouwens gewoon opzoeken.

Het argument wat jij aanvoert van 70 jaar gelden so be it. Dat is aan de Palestijnen.
pi_199551803
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Daarmee ga je voorbij aan het feit dat de lokale bevolking ook bestond uit joden. Tegen de tijd dat Isral werd uitgeroepen was een derde joods. Driekwart hiervan ongeveer was aanwas door immigratie sinds het begin van de eeuw overigens.
[..]

Ja en nee. Hier wordt op aangestuurd door een aantal bewegingen en dit wordt gedoogd vanuit het merendeel van de regeringen. Soms wordt er voor de vorm wat geruimd.

Ik ben bang dat het punt waarop het nog netjes recht te zetten was inmiddels is gepasseerd. Gezien de verrechtsing in Isral verwacht ik nog een hoop ellende op dit vlak.
Er woonden joden dat is nooit ontkend maar die vormden 5% of zo. Daarna kwamen de zionisten met hun milities om dat aantal en grond flink op te krikken in 30 jaar. Zonder overleg, zonder toestemming met of van de lokale bevolking. En als je komt naar de kaart van Isral door de jaren heen
ontkom je niet aan de constatering Landjepik. Ze zuiveren de gebieden van Palestijnen. Dit tot op de dag van vandaag.

Gaza is bezet. Dat is gewoon feitelijk zo en juridisch ook. Daarom wordt het ook zo betiteld.
pi_199551838
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:26 schreef Chadi het volgende:

[..]

Er woonden joden dat is nooit ontkend maar die vormden 5% of zo. Daarna kwamen de zionisten met hun milities om dat aantal en grond flink op te krikken in 30 jaar. Zonder overleg, zonder toestemming met of van de lokale bevolking. En als je komt naar de kaart van Isral door de jaren heen
ontkom je niet aan de constatering Landjepik. Ze zuiveren de gebieden van Palestijnen. Dit tot op de dag van vandaag.

Gaza is bezet. Dat is gewoon feitelijk zo en juridisch ook. Daarom wordt het ook zo betiteld.
Onjuist. Het is juist Palestina zelf wat de apartheidsstaat is. Iedereen moslim, iedereen dezelfde huidskleur.
pi_199553746
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:16 schreef Chadi het volgende:

[..]

Je doet de geschiedenis te kort door te zeggen dat het geen oorlog om land is in beginsel. Zelfs het CIDI beschrijft het.

Het tweede wat je zegt is dat ik mezelf tegenspreek over de status van Gaza. Dat doe ik niet. Gaza is officieel nog steeds bezet gebied. Dat kan je trouwens gewoon opzoeken.

Het argument wat jij aanvoert van 70 jaar gelden so be it. Dat is aan de Palestijnen.
Gaza is absoluut niet bezet. Een bezetting vereist een militaire aanwezigheid. Dit terwijl er is geen Jood in de Gazastrook te vinden. Isral en Egypte blokkeren de Gazastrook.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 13:28:16 #55
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199553836
En gezien moslims zodra ze kunnen in westerse wijken de sharia invoeren (UK) of hele wijken onbewoonbaar maken, banlieus in Parijs, zijn ze volgens mij zelf nogal gek op apartheid :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199553937
quote:

[..]

Dit is allemaal minimaal voor de helft incorrect en/of onvolledig.

1. Naast emigratie van Joden naar het Britse mandaatgebied Palestina emigreerden er massaal Arabieren uit de omliggende gebieden naar het Britse mandaat. Er waren dus autochtone Joden, autochtone Arabieren, Joodse migranten en Arabische migranten naast andere minderheden (Druzen, Bedoeenen, Bosnirs, Turken) in het gebied. Je poging om Joden als niet-autochtoon te benoemen slaat nergens op.
2. Toen de staat Isral werd uitgeroepen in 1948 vormden de Joden een meerderheid van 55 procent op hun deel van het VN-verdelingsplan uit 1947. In heel het Britse mandaatgebied 33 procent. Verder vormen Joden sinds 1880 al de meerderheid in Jeruzalem. Jeruzalem zou internationaal gebied worden volgens het VN-verdelingsplan. De Arabieren weigerden het plan te ondertekenen.
3. De oprichting van de staat Isral is het juist het gevolg van de burgeroorlog in het Britse mandaat. De zionisten kwamen niet naar het Britse mandaat om daar een staat op te richten. Pas toen samenwonen met de Arabieren onmogelijk bleek, won het idee van een eigen staat.
4. De Palestijnen en Arabieren hebben ook aan etnische zuivering gedaan.
5. Gaza is niet bezet. Er is daar een harde juridische definitie voor.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 13:38:54 #57
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199554024
quote:

[..]

Er woonden joden dat is nooit ontkend maar die vormden 5% of zo. Daarna kwamen de zionisten met hun milities om dat aantal en grond flink op te krikken in 30 jaar. Zonder overleg, zonder toestemming met of van de lokale bevolking.
Dat beeld klopt niet (compleet). Ze kwamen niet met milities, dat was veel later. Ze kwamen eerst als immigranten en vestigden zich als zodanig en kochten land op van de Arabieren/Ottomanen. Het ging pas fout toen er een bepaald kantelpunt was bereikt en het te hard ging met hun aandeel en bezit. Toen ontstonden er steeds meer spanningen en dat is steeds verder uit de klauwen gelopen tot er over en weer milities opgericht en ingezet werden.
quote:
En als je komt naar de kaart van Isral door de jaren heen
Ja, maar mijn punt is ook niet dat dit niet gebeurt maar dat dit niet vanuit de overheid gebeurt. Dat is ook het vervelende want zo is het moeilijker aan te pakken en te stoppen. Het wordt gedoogd en niet al te subtiel aangemoedigd door rechtse partijen. Daarnaast is er voor veel bewoners in de nederzettingen een economisch motief ipv een politieke agenda want het is veel en veel goedkoper wonen.
quote:
Ontken ik ook niet. En het blijft bezet totdat partijen als Hamas er geen bedreiging meer vormen. Het zou wat zijn als je ze los zou laten terwijl ze letterlijk 10.000 raketten op je gericht hebben.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 14:11:53 #58
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199554491
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 13:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat beeld klopt niet (compleet). Ze kwamen niet met milities, dat was veel later. Ze kwamen eerst als immigranten en vestigden zich als zodanig en kochten land op van de Arabieren/Ottomanen. Het ging pas fout toen er een bepaald kantelpunt was bereikt en het te hard ging met hun aandeel en bezit. Toen ontstonden er steeds meer spanningen en dat is steeds verder uit de klauwen gelopen tot er over en weer milities opgericht en ingezet werden.

Ja, daar vallen mogelijk wel wat paralellen te trekken met de huidige Europese situatie, al wordt dat nogal off-topic.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_199554550
Ik hoop dat jullie realiseren dat deze shit dus al tientallen jaren duurt en gaat duren. mijn hele leven hoor ik alleen maar ellende uit dat stuk midden-oosten.
pi_199554848
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 13:34 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Dit is allemaal minimaal voor de helft incorrect en/of onvolledig.

1. Naast emigratie van Joden naar het Britse mandaatgebied Palestina emigreerden er massaal Arabieren uit de omliggende gebieden naar het Britse mandaat. Er waren dus autochtone Joden, autochtone Arabieren, Joodse migranten en Arabische migranten naast andere minderheden (Druzen, Bedoeenen, Bosnirs, Turken) in het gebied. Je poging om Joden als niet-autochtoon te benoemen slaat nergens op.
2. Toen de staat Isral werd uitgeroepen in 1948 vormden de Joden een meerderheid van 55 procent op hun deel van het VN-verdelingsplan uit 1947. In heel het Britse mandaatgebied 33 procent. Verder vormen Joden sinds 1880 al de meerderheid in Jeruzalem. Jeruzalem zou internationaal gebied worden volgens het VN-verdelingsplan. De Arabieren weigerden het plan te ondertekenen.
3. De oprichting van de staat Isral is het juist het gevolg van de burgeroorlog in het Britse mandaat. De zionisten kwamen niet naar het Britse mandaat om daar een staat op te richten. Pas toen samenwonen met de Arabieren onmogelijk bleek, won het idee van een eigen staat.
4. De Palestijnen en Arabieren hebben ook aan etnische zuivering gedaan.
5. Gaza is niet bezet. Er is daar een harde juridische definitie voor.
Vertel me wat die harde juridische definitie is.
pi_199554895
De Palestijnen hadden allang een eigen staat gehad als ze niet van die halve gare leiders hadden gehad..eerst Arafat en daarna Hamas
pi_199559442
Het Iron Dome arsenaal van Isral is impressief.
Ze schijnen op dit moment 10 batterijen te hebben.

Elke batterij heeft 3 containers van 20 raketten elk. Dat is 60 raketten per batterij. 60 raketten x 10 batterijen is 600 raketten en de voorraad zal die 600 vast flink overstijgen (een beetje serieuze luchtverdediging heeft een paar honderd raketten per luchtverdedigingssysteem on stock).

Amerikanen (Raytheon) bouwen samen met de Israli's (IAI en Rafael) een Iron Dome fabriek in de VS. Biden heeft al aangegeven dat de Amerikanen de Israli's zullen aanvullen met Iron Dome voorrraden.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 20:22:50 #63
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199560674
Egyptian mediators hold talks to try to secure long-term Israel-Hamas truce
https://www.timesofisrael(...)-israel-hamas-truce/

Lijkt me dat ze enkel met Hamas hoeven te praten, als die honderden/duizenden raketten op Israel schiet dan MOETEN ze wel reageren en keihard terugslaan. Daaraan valt niets te bemiddelen.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 20:26:46 #64
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199560742
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 19:21 schreef Gruj0 het volgende:
Het Iron Dome arsenaal van Isral is impressief.

Amerikanen (Raytheon) bouwen samen met de Israli's (IAI en Rafael) een Iron Dome fabriek in de VS. Biden heeft al aangegeven dat de Amerikanen de Israli's zullen aanvullen met Iron Dome voorrraden.
Iron Dome is super impressive idd, alleen jammer dat een groot deel van de soldaten kanker van de radar systemen krijgt en dat doodgezwegen wordt door het IDF

> aanvullen met Iron Dome voorrraden
Iron Dome is het gehele systeem die uit drie delen bestaat: control center, radarsysteem, Tamir raket.
Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Dome#Specifications

Ik denk dat Raytheon alleen de Tamir gaat bouwen, dat is het enige wat verbruikt wordt.

Wist je dat er naast Iron Dome er ook de Arrow bestaat tegen ballistic missiles
https://en.wikipedia.org/wiki/Arrow_(Israeli_missile)

En David's Sling tegen: planes, drones, tactical ballistic missiles, medium- to long-range rockets and cruise missiles
https://en.wikipedia.org/wiki/David%27s_Sling

Ben benieuwd of ze ook die twee gaan maken

Het zal trouwens wel dezelfde Raytheon fabriek zijn waar ze Tomahawk raketten bouwen:

[ Bericht 11% gewijzigd door slashdotter3 op 22-05-2021 20:41:26 ]
  zaterdag 22 mei 2021 @ 20:50:51 #65
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199561324
‘Thought I was going to die’: NY Jewish man details assault by pro-Palestine mob
https://www.timesofisrael(...)y-pro-palestine-mob/

Borgen said his attackers shouted things like “You filthy Jew. We’re going to fucking kill you. Go back to Israel. Hamas is going to kill you.”

The attackers fled as police arrived on the scene. So far one suspect has been arrested in the assault. The attack was one of several to target Jews in New York and in other places around the US in recent days amid the conflict between Israel and Hamas in Gaza.

The violence also spilled over into the surrounding blocks, where Jews were assaulted in the street. Videos circulating on social media appear to show pro-Palestinian protesters, wearing Palestinian colors or dressed in Palestinian scarves, attacking Jews and bystanders in a heavily Jewish are

=========================
Ik las laatst dat als er een Israelisch vliegtuig in New York landt dat er zichtbaar extra agenten met machinegeweren op het vliegveld rondlopen, zo te zien geen overbodige luxe :7
  zaterdag 22 mei 2021 @ 20:53:12 #66
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199561401
Hamas leider: onze overwinning is dat we Israel's plannen om een relatie met de Arabische wereld op te bouwen hebben verijdeld

=============
Hamas chief says war foils Israel’s attempts at Arab coexistence, normalization
https://www.timesofisrael(...)tence-normalization/
pi_199561443
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 14:48 schreef Pleun2011 het volgende:
De Palestijnen hadden allang een eigen staat gehad als ze niet van die halve gare leiders hadden gehad..eerst Arafat en daarna Hamas
Onmogelijk.

Vraag het de gemiddelde jood die daar woont, die vinden weliswaar dat iedereen gelijk behandeld moeten worden, maar niet dezelfde rechten dienen te hebben, met name de religieuzere joden zien dat echt zo.

Zoek die filmpjes maar eens op hoe een jood dat vraagt onder andere joden in Isral, de enige manier om die antwoorden te krijgen.

Je schrikt van de reacties.

Zoals ik wel vaker zeg, de moslims hebben het idee van wij zijn beter dan de rest toch echt vandaan van de joden.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 20:57:09 #68
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199561548
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 20:50 schreef slashdotter3 het volgende:
‘Thought I was going to die’: NY Jewish man details assault by pro-Palestine mob
https://www.timesofisrael(...)y-pro-palestine-mob/

Borgen said his attackers shouted things like “You filthy Jew. We’re going to fucking kill you. Go back to Israel. Hamas is going to kill you.”

The attackers fled as police arrived on the scene. So far one suspect has been arrested in the assault. The attack was one of several to target Jews in New York and in other places around the US in recent days amid the conflict between Israel and Hamas in Gaza.

The violence also spilled over into the surrounding blocks, where Jews were assaulted in the street. Videos circulating on social media appear to show pro-Palestinian protesters, wearing Palestinian colors or dressed in Palestinian scarves, attacking Jews and bystanders in a heavily Jewish are

=========================
Ik las laatst dat als er een Israelisch vliegtuig in New York landt dat er zichtbaar extra agenten met machinegeweren op het vliegveld rondlopen, zo te zien geen overbodige luxe :7
Binnenkort dan misschien Rooftop Jews? Naar analogie van de Rooftop Koreans in LA met de Rodney King rellen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 23 mei 2021 @ 11:27:13 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199579237
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 20:26 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Iron Dome is super impressive idd, alleen jammer dat een groot deel van de soldaten kanker van de radar systemen krijgt en dat doodgezwegen wordt door het IDF

> aanvullen met Iron Dome voorrraden
Iron Dome is het gehele systeem die uit drie delen bestaat: control center, radarsysteem, Tamir raket.
Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Dome#Specifications

Ik denk dat Raytheon alleen de Tamir gaat bouwen, dat is het enige wat verbruikt wordt.

Wist je dat er naast Iron Dome er ook de Arrow bestaat tegen ballistic missiles
https://en.wikipedia.org/wiki/Arrow_(Israeli_missile)

En David's Sling tegen: planes, drones, tactical ballistic missiles, medium- to long-range rockets and cruise missiles
https://en.wikipedia.org/wiki/David%27s_Sling

Ben benieuwd of ze ook die twee gaan maken

Het zal trouwens wel dezelfde Raytheon fabriek zijn waar ze Tomahawk raketten bouwen:
Ik zei dat de aantallen impressief zijn, niet zozeer het systeem zelf. De meeste (Oost Europese) landen halen met hun defensiebudget amper een paar batterijen van welk systeem dan ook. De Israli's hebben er al 10. _O-

Wb de fabriek, nee, het schijnt een compleet nieuwe fabriek te zijn specifiek voor dit systeem. Er worden al onderdelen voor dit systeem in 15 staten van de VS geproduceerd en ze gaan elkaar bevoorraden met (sub)componenten van dit systeem.
pi_199579329
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:09 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik zei dat de aantallen impressief zijn, niet zozeer het systeem zelf. De meeste (Oost Europese) landen halen met hun defensiebudget amper een paar batterijen van welk systeem dan ook. De Israli's hebben er al 10. _O-

Wb de fabriek, nee, het schijnt een compleet nieuwe fabriek te zijn specifiek voor dit systeem. Er worden al onderdelen voor dit systeem in 15 staten van de VS geproduceerd en ze gaan elkaar bevoorraden met (sub)componenten van dit systeem.
Niet zo gek, Amerika sponsort op zijn minst 4 miljard dollar per jaar voor alleen defensie.
pi_199579356
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Niet zo gek, Amerika sponsort op zijn minst 4 miljard dollar per jaar voor alleen defensie.
Duh, maar je moet het maar weten te produceren als zo'n kleine staat en dat deden ze al nog voor de VS productiegezien in het spel kwam.

Zelfde met andere wapentuig, vliegtuigen, etc. Bijna elk Amerikaans vliegtuig is gemodificeerd naar Isralische wensen. Het is het intelligentste volk in de regio.
pi_199579386
Ik zei dit al een tijd geleden. De omliggende landen geven niks om de Palestijnen. Ze willen gewoon de Israli's weg hebben en de Palestijnen zijn daar hun gereedschap voor.

twitter
pi_199579401
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:17 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Duh, maar je moet het maar weten te produceren als zo'n kleine staat en dat deden ze al nog voor de VS productiegezien in het spel kwam.

Zelfde met andere wapentuig, vliegtuigen, etc. Bijna elk Amerikaans vliegtuig is gemodificeerd naar Isralische wensen. Het is het intelligentste volk in de regio.
Heh? De VS heeft al een flinke jaarlijkse financile bijdrage aan de defensie van Isral sinds 1948....
pi_199579425
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:19 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Heh? De VS heeft al een flinke jaarlijkse financile bijdrage aan de defensie van Isral sinds 1948....
Ik zeg wat R&D en productie betreft, niet wat financiering betreft.
  zondag 23 mei 2021 @ 15:26:01 #76
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199582065
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:19 schreef Gruj0 het volgende:
Ik zei dit al een tijd geleden. De omliggende landen geven niks om de Palestijnen. Ze willen gewoon de Israli's weg hebben en de Palestijnen zijn daar hun gereedschap voor.

[ twitter ]
Vreemd dat ie het plaatje niet toont, bij deze:

pi_199584482
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:26 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Vreemd dat ie het plaatje niet toont, bij deze:

[ afbeelding ]
  zondag 23 mei 2021 @ 19:02:35 #78
117098 Hathor
Effe niet
pi_199586084
quote:
10s.gif Op zondag 23 mei 2021 17:21 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo te zien heeft ie ook flink wat big macs gestolen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 23 mei 2021 @ 19:42:59 #79
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199586910
Hmmm...

https://www.timesofisrael(...)tedly-produces-uavs/
Iran reports explosion at plant that reportedly produces UAVs
At least 9 injured in blast at Sepahan Nargostar Chemical Industries; Netanyahu on Thursday said explosive drone downed by IDF was launched by Iran
  zondag 23 mei 2021 @ 19:44:41 #80
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199586947
https://www.timesofisrael(...)mas-rocket-activity/
Minister: From now on, we’ll preemptively strike Hamas rocket activity
Likud’s Hanegbi says Israel will no longer wait for terror groups to fire before taking action, Netanyahu governments made ‘mistake’ by allowing Gaza rulers to bolster capabilities

=================
A senior Likud minister on Saturday said Israel would preemptively strike the Hamas terror group in Gaza when it becomes apparent it's restocking its rocket arsenal and gearing up to fire at Israel, as he laid out what he described as the Jewish state's new security doctrine vis-a-vis the coastal enclave following Operation Guardian of the Walls.

"We cannot wait for rocket fire [to respond in Gaza]," said Tzachi Hanegbi in an interview with Channel 13. From now on, he said, the terror groups' rearmament and preparations to fire rockets, rather than the actual firing, "is cause for Israeli strikes" on military targets in Gaza.

=================
He also doubled down on his prediction that this month's military operation in Gaza would result in 15 years of quiet in the south.

"I'm very optimistic. I don't know if it'll be 15 years, maybe more," he said, adding that the 15-year assessment is based on the years of quiet on Israel's northern border following the 2006 war with the Hezbollah terror group.

=================
The premier said that Israel fulfilled its objective to deal Hamas a "blow it cannot imagine" by destroying the terror tunnel network it built in Gaza; the military turned it into a "death trap."

Israel destroyed "a considerable proportion" of Hamas's internal tunnel routes, its "metro," in which Hamas had invested vast resources, the prime minister said.

"We harmed more than 100 kilometers" of that network, and turned it into "a death trap for the terrorists," Netanyahu said.

The prime minister said that although the terror group wanted to carry out many cross-border attacks -- including at the tail-end of the operation -- it was thwarted by Israel's subterranean barrier, which detected and "destroyed" the terrorists.

[ Bericht 29% gewijzigd door slashdotter3 op 23-05-2021 19:58:48 ]
  zondag 23 mei 2021 @ 19:57:29 #81
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199587207

A Palestinian woman sits inside the second floor of her destroyed house following a cease-fire reached after an 11-day war between Gaza’s Hamas rulers and Israel, in town of Beit Hanoun, northern Gaza Strip, Friday, May 21, 2021.
  zondag 23 mei 2021 @ 20:24:57 #82
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199587610
https://www.timesofisrael(...)ng-on-borrowed-time/
Pushed into loan sharks’ pockets, many Arab Israelis are living on borrowed time
With banks shying away from Arab communities, the only path to credit for many is gray market lenders, who offer easy cash at high interest and deadly results for failing to repay

https://www.timesofisrael(...)ge-over-gaza-battle/
In the north, Hezbollah and its missiles loom large over Gaza battle
Both Israel and the Lebanese terror group have good reason to prevent the fighting spreading to a second front, even though both believe another round of conflict is inevitable

[ Bericht 32% gewijzigd door slashdotter3 op 23-05-2021 20:36:29 ]
pi_199588056
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 11:27 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Hasbara
  zondag 23 mei 2021 @ 20:59:42 #84
117098 Hathor
Effe niet
pi_199588213
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 20:50 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hasbara
Wat wil dat zeggen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_199588365
Lekker bezig hoor, dat Hamas. 5 jaar woeste arbeid verricht. Hard gewerkt, lange dagen gemaakt. Binnen 5 dagen is al werk teniet gedaan. Ja, dat is een efficiente groepering.

Hoi Meneer Hamas, wat heb jij de afgelopen 5 jaar allemaal gedaan?
- Nou eurhm... lekker gegraven. ik ben eindelijk van mijn claustrofobie af.
Leuk! Kun je nog wat laten zien van je werk!
- Nee sorry
Waarom deed je dat werk?
- Mja... eurhm.... dat vertel ik liever niet op het fokforum
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199588488
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 21:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lekker bezig hoor, dat Hamas. 5 jaar woeste arbeid verricht. Hard gewerkt, lange dagen gemaakt. Binnen 5 dagen is al werk teniet gedaan. Ja, dat is een efficiente groepering.

Hoi Meneer Hamas, wat heb jij de afgelopen 5 jaar allemaal gedaan?
- Nou eurhm... lekker gegraven. ik ben eindelijk van mijn claustrofobie af.
Leuk! Kun je nog wat laten zien van je werk!
- Nee sorry
Waarom deed je dat werk?
- Mja... eurhm.... dat vertel ik liever niet op het fokforum
Hamas heeft wel voorkomen dat er een regering in Isral gevormd zou worden. Een regering die goed is voor de Isralische Arabieren want de linkse partijen hadden elkaar bijna definifief gevonden.

En dat is over. De oorlog is goed geweest voor de populariteit van Hamas en Netanyahu. Beide partijen zijn absoluut niet gebaat bij vrede en Netanyahu moet aan de macht blijven anders kan hij eindelijk persoonlijk vervolgd gaan worden

Hamas is minder corrupt dan Fatah en komt wl op voor de benarde situatie van de meeste Palestijnen. Daarom zijn ze relatief populair en vooral in Gaza

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2021 21:17:58 ]
pi_199588732
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 21:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Hamas heeft wel voorkomen dat er een regering in Isral gevormd zou worden. Een regering die goed is voor de Isralische Arabieren want de linkse partijen hadden elkaar bijna definifief gevonden.

En dat is over. De oorlog is goed geweest voor de populariteit van Hamas en Netanyahu. Beide partijen zijn absoluut niet gebaat bij vrede en Netanyahu moet aan de macht blijven anders kan hij eindelijk persoonlijk vervolgd gaan worden

Hamas is minder corrupt dan Fatah en komt wl op voor de benarde situatie van de meeste Palestijnen. Daarom zijn ze relatief populair en vooral in Gaza
Eentje die onlangs de gelijkheidswet weg stemde?
pi_199588782
Netanyahu heeft al voor de rechter gestaan tijdens zijn ambtstermijn.
Hamas is een afsplitsing van de Moslimbroederschap. Hun doel is niet alleen Palestina.

Iets wat nogal verot is; Nederlanders met migratie-achtergrond die zich niet uitspreken voor Palestina krijgen het nogal te voorduren. Bah....

[ Bericht 1% gewijzigd door spectrumanalyser op 23-05-2021 23:03:55 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199590636
Apple refused to remove negative ratings for the Facebook app left by pro-Palestinian activists upset over censorship
Apple refused a request from Facebook to remove negative reviews in the App store after pro-Palestinian protesters coordinated an effort to tank ratings because of censorship of Palestinian content, NBC News reported.

On Saturday, the Facebook app had a 2.3 out of five-star rating in the App store compared to a more than four-star rating last week. The largest category of ratings is one-star reviews, with many comments saying their rating is due to Facebook censoring hashtags like #FreePalestine or #GazaUnderAttack.

"User trust is dropping considerably with the recent escalations between Israel and Palestine," said one senior software engineer in a post on Facebook's internal message board, NBC reported. "Our users are upset with our handling of the situation. Users are feeling that they are being censored, getting limited distribution, and ultimately silenced. As a result, our users have started protesting by leaving 1 star reviews."

An internal message reviewed by NBC showed that the company was very concerned about the coordinated effort to tank ratings, categorizing the issue as an SEV1, which stands for "severity 1."
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
pi_199592652
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 20:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat wil dat zeggen?
Is de naam voor propaganda uit Isral. Maar dan gaat het vooral om propaganda dat Israel zo positief mogelijk in beeld brengt. Denk aan: enige democratie in het Midden-Oosten, bakermat van beschaving geneuzel enzo.
pi_199592800
Tja je moet het wel een beetje proberen te zien vanuit de ogen van de palestijnen.

Hun land en bezittingen worden afgenomen, beetje bij beetje steeds meer.
Dit is duidelijk zichtbaar als je kijkt hoe Isral als een soort olievlek is gaan verspreiden sinds het hele afgesproken gebeuren met de VN destijds.

De gaza strook bijv. is het armste gebied op aarde, met 50% werkloosheid.
Waar het water, elektriciteit, gas etc allemaal onder controle staat van Isral.
Een grote muur er omheen als 1 soort grote gevangenis, wat het in feite dus ook gewoon is.. zeg maar een bepaald soort ghetto waar de joden toch behoorlijk bekend mee zouden moeten zijn.

En maar schreeuwen en gek doen als de palestijnen met geweld er wat aan willen doen. :')

Aan de andere kant, en dit maakt het domweg zo moeilijk, is hamas nou weer typisch een organisatie die het niets kan schelen hoe en wat voor soort schade ze aanrichten, wat ze dus oprecht een terroristische organisatie maakt.
Dus vanuit dat optiek is het weer logisch dat Isral daar wat aan doet, eveneens met een hoop, ietwat meer precies geplaatst, geweld.

Zeer lastige situatie, waar je eigenlijk helemaal geen partij moet kiezen en beide moet veroordelen.

De palestijnen voor het willen uitroeien van de joden (tenminste een bepaald deel wil dat) en anderzijds bepaalde joden die zichzelf als belangrijker beschouwen dan anderen, dit claimen ze dan ook zelf.

De minderheid bepaald de richting.

Dat maakt overigens moslims hier ook zo gevaarlijk.
Je kan 100.000 moslims bij elkaar hebben, als er 1000 tussen zitten die slechte bedoelingen hebben, lijkt de rest die lijn te volgen terwijl ze dat normaliter niet zouden doen.
pi_199592998
Het is gewoon allemaal hetzelfde soort volk. Allemaal 1 pot nat behalve dat ze een verschillend sprookjesboek hebben. Ik voel met beide geen verwantschap en vind het ook nogal raar dat Nederlandse mensen zich hier zo druk om maken en supporter zijn van 1 partij.
Gewoon een grote muur om dat gebied en lekker links laten liggen.
Radio Espantoso
pi_199593141
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 10:00 schreef Peligrosso het volgende:
Het is gewoon allemaal hetzelfde soort volk. Allemaal 1 pot nat behalve dat ze een verschillend sprookjesboek hebben. Ik voel met beide geen verwantschap en vind het ook nogal raar dat Nederlandse mensen zich hier zo druk om maken en supporter zijn van 1 partij.
Gewoon een grote muur om dat gebied en lekker links laten liggen.
Eens. Behalve dat het conflict niet religieus, maar politiek is.
  maandag 24 mei 2021 @ 17:26:24 #94
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_199599784
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  maandag 24 mei 2021 @ 19:20:08 #96
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199601688
quote:
Laat die chinezen nou eerst eens naar hun eigen misstanden kijken voordat ze met hun vingertje naar andere landen gaan wijzen :')
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_199601714
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 19:20 schreef Tengano het volgende:

[..]

Laat die chinezen nou eerst eens naar hun eigen misstanden kijken voordat ze met hun vingertje naar andere landen gaan wijzen :')
Echt he, eerst minder honden en katten eten en daarna pas communiceren met de rest van de wereld.
  Moderator maandag 24 mei 2021 @ 19:44:58 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199602132
Dat met de vleermuizen mogen ze ook ff mee ophouden
  maandag 24 mei 2021 @ 20:22:32 #99
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_199602788
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:57 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

een guerilla oorlog tegen een burger bevolking heeft nog nooit iemand gewonnen, beter bombardeer je ze taktisch en dan weer weg.
Julius Caesar lukte het wel in Galli maar dat ging met de botte bijl.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_199603827
Iemand die verstaat of weet dat wat vanaf 10:37 ondertiteld wordt ook echt klopt?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')