Hebben ze een prop in de wang gedaan dan. In principe heb je geen snelheidsbeperkingen met een propquote:Op donderdag 20 mei 2021 07:27 schreef PdeHoog het volgende:
De ANWB was er binnen 45 minuten volgens mij. Ze hebben een propje in de band geplaatst en opgepompt en toen kon ik weer rijden. Wel max 80
Een prop moet vulkaniseren. Daarna is er geen beperking meer.quote:Op donderdag 20 mei 2021 07:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hebben ze een prop in de wang gedaan dan. In principe heb je geen snelheidsbeperkingen met een prop
Kan je niet kiezen voor beter bereikbaar?quote:Op donderdag 20 mei 2021 08:20 schreef Isabeau het volgende:
Gaat lekkerDat treant is echt een vloek. Moet naar Emmen
Waar overigens niet echt goed OV heen gaat (Drenthe!
), dus nu moet ik wat regelen.
Ik riep al dat ik naar Assen wilde, maar dat kon echt niet, want was geen Treant. Ik vraag het me af of dat écht niet kan.quote:Op donderdag 20 mei 2021 08:23 schreef AnneX het volgende:
Kan je niet kiezen voor beter bereikbaar?
Wat zijn de opties met regelen? Wat een gedoe.
Mensen met "praat skills" kunnen ook een hoop onzin uitkramen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:01 schreef Candaasje het volgende:
Hey joh Isa, doe eens niet zo gek![]()
Succes zo!
En dat klinkt wel allemaal als goede communicatie, misschien moeten zij ook even advies inwinnen van iemand met praatskills![]()
Mogguh. Ik heb vandaag zo'n lijstje met rotklusjes waar ik heul geen zin in heb. Maar moet toch gebeuren.
Toch niet vingerhoedskruid hoewel de bloeiwijze er wel op lijkt.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:07 schreef sigme het volgende:
Ik had nog wat foto'tje van de ochtend. Als jullie de fotospam zat zijn moeten jullie het zeggen hoor!
[ afbeelding ]
Om het wat interactiever te maken kan ik wel quizjes uitschrijven
[ afbeelding ]
Wie weet wat het is? Bonuspunten voor de fraaie latijnse naam.
Uiteraard kunnen ze dat.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mensen met "praat skills" kunnen ook een hoop onzin uitkramen.
Dat met ontbijt is meer vergeten/niet weten/foutje in de drukte.
We sturen in Assen ook wel mensen naar de KNO in Hardenberg buiten kantoortijden. Word je ook niet blij van. Dit hele systeem in het noorden is super onprettig. En ja, gelukkig niet naar Stadskanaal. Ik denk dat ik gisteren tegen de ha had moeten zeggen dat ik naar Assen wilde, dan was alle onderzoek etc daar geweest. Maar ja, ik had niks, vond ikquote:Op donderdag 20 mei 2021 09:05 schreef derLudolf het volgende:
Sterkte Isa. Ideaal is de situatie rondom Treant niet nee, hoewel je voor sommige dingen ook juist naar Hoogeveen moet.
Gelukkig hoef je niet naar Stadskanaal
Nou, het is meer dat 'ie nog niet bloeit, want anders zag natuurlijk iedereen dat het vingerhoedskruid is.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Toch niet vingerhoedskruid hoewel de bloeiwijze er wel op lijkt.
Omg inderdaad, nu je het zegt!quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:23 schreef FutureFairytale het volgende:
IsaJe had het erover voor de vaccinatie dat je daar bang voor was maar waaay no want die kans was bijna net zo groot als een miljoen winnen. WTF dat je dit dan toch hebt gekregen
Hoop dat ze je goed weten te helpen en dat dit snel verholpen wordt.
Dikke knuffel.
Bekijk het positief.... de kans dat iemand uit de slowchat nu ook die klachten krijgt is veel kleiner.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:35 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Omg inderdaad, nu je het zegt!
Sterkte Isa!
Ik vind het nu toch wel eng klinken ineens
Oja moestuinmaatjes daar moet ik ook nog iets mee doen....quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:26 schreef Candaasje het volgende:
Konijntjes huppelend op het balkon![]()
De moestuinmaatjes van de AH hebben het bezoek van dit olijke paar helaas niet overleefd
Ik denk ook eigenlijk niet eens dat ik Janssen krijg, dus sowieso niet reëelquote:Op donderdag 20 mei 2021 09:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Bekijk het positief.... de kans dat iemand uit de slowchat nu ook die klachten krijgt is veel kleiner.
(Of werkt statistiek niet zo?)
(Te vroeg?Geintje hè. Het is gewoon kut voor Isa)
Ik moest lachen hoor! En ik had Janssen, de meeste mensen krijgen Pfizer of Moderna en daar is dit geen bekende (zeldzame!) bijwerking.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:36 schreef Candaasje het volgende:
Bekijk het positief.... de kans dat iemand uit de slowchat nu ook die klachten krijgt is veel kleiner.
(Of werkt statistiek niet zo?)
(Te vroeg?Geintje hè. Het is gewoon kut voor Isa)
En allemaal tegelijk klaar!quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:51 schreef Tuindier het volgende:
Mijn moestuinmaatjes moeten uitgeplant worden, maar ik weet nog niet hoe ik die 10 spitskoolkiempjes ga losmaken en individueel uitplanten. Anderzijds, als de helft dood gaat heb ik nog steeds best veel spitskool.
Deze bakken helpen mij heel erg, in losse bakjes vond ik het ook lastig.quote:Op donderdag 20 mei 2021 10:04 schreef Candaasje het volgende:
Ik voel me nu wel een beetje een moestuinmaatjesbarbaar hoorIk heb er slechts 2 die uitgekomen zijn in de vensterbank staan (misschien eens overpotten, ook al zijn ze nogal ielig), 2 die niet wakker willen worden uit hun zaadjes, en dan nog 2 in Cas zijn buik.
Oh en dan nog een stuk of 6 nog in hun kartonnetjes op de eettafel. Misschien ook eens wat mee doen.
Ik ben beter met wezens met een hartslag geloof ik.
Hier ook een barbaar hoor.quote:Op donderdag 20 mei 2021 10:04 schreef Candaasje het volgende:
Ik voel me nu wel een beetje een moestuinmaatjesbarbaar hoorIk heb er slechts 2 die uitgekomen zijn in de vensterbank staan (misschien eens overpotten, ook al zijn ze nogal ielig), 2 die niet wakker willen worden uit hun zaadjes, en dan nog 2 in Cas zijn buik.
Oh en dan nog een stuk of 6 nog in hun kartonnetjes op de eettafel. Misschien ook eens wat mee doen.
Nee hoor, ik nietquote:Op donderdag 20 mei 2021 09:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, het is meer dat 'ie nog niet bloeit, want anders zag natuurlijk iedereen dat het vingerhoedskruid is.
Dit klinkt wel weer hilarisch uit jouw mondquote:Op donderdag 20 mei 2021 09:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mensen met "praat skills" kunnen ook een hoop onzin uitkramen.
Dat heb ik ook met een paar plantjes.quote:Op donderdag 20 mei 2021 10:41 schreef Molo het volgende:
Hier komt van alles omhoog gepompt maar Koos en Miep hebben de kaartjes door elkaar gezet dus geen idee wat waar staat
Kan rucola zijn, kan spitskool zijn. Handig![]()
![]()
![]()
Smeerwortel?quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, het is meer dat 'ie nog niet bloeit, want anders zag natuurlijk iedereen dat het vingerhoedskruid is.
tof!quote:Op donderdag 20 mei 2021 11:13 schreef Sarabi het volgende:
De support your locals actie wordt zo goed ontvangen dat ze misschien nog meer kratjes van ons gaan afnemenhoe cool is dat. Toch weer zo'n 150 mensen die ons (waarschijnlijk) niet kennen en nu ons bier gaan proeven.
Wat leuk! Ik heb 1 of 2 keer die dozen gedaan, maar vond er maar merken in zitten die geen push of naamsbekendheid meer eigenlijk.quote:Op donderdag 20 mei 2021 11:13 schreef Sarabi het volgende:
De support your locals actie wordt zo goed ontvangen dat ze misschien nog meer kratjes van ons gaan afnemenhoe cool is dat. Toch weer zo'n 150 mensen die ons (waarschijnlijk) niet kennen en nu ons bier gaan proeven.
Vingerhoedskruid (digitalis) was al het goede antwoord!quote:
Ik had iets beter moeten lezen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 11:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Vingerhoedskruid (digitalis) was al het goede antwoord!
Ik had het wel gezienquote:Op donderdag 20 mei 2021 11:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Vingerhoedskruid (digitalis) was al het goede antwoord!
Benieuwd of ie ooit terug komt.quote:Op donderdag 20 mei 2021 11:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb online aangifte gedaan van de diefstal van mijn zuignap
quote:
Heel niet. Ik vond het smeerwortellijkend.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb er denk ik nog 20 in een krat liggen. Kan altijd erger.quote:Op donderdag 20 mei 2021 10:04 schreef Candaasje het volgende:
quote:
F5F5 ben jij er ook zo mee bezig? Ik ook.quote:
Vingerhoedjes:quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heel niet. Ik vond het smeerwortellijkend.
Eigenlijk zei je ook zoiets hè.
Maar geen idee hoe vingerhoed eruit ziet. Dus bloei gaat mij niet helpen.
Oh goeie! dat ben ik volgens mij al een paar weken vergeten te kijken.quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Haat @ TT @ Patrick Lodiers
* DancingPhoebe kijkt nu leven voor de dood
Ja volgens mij is dat ook niet elke week ofzo... Ik was het ook even kwijt iig!quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh goeie! dat ben ik volgens mij al een paar weken vergeten te kijken.
Ik keek net naar de weersvoorspellingen van de komende 2 weken. Wat een treurnis. Eerst een week kou en regen en daarna wel zon maar niet echt aangenaamquote:Op donderdag 20 mei 2021 14:01 schreef Lonaa het volgende:
Alle tomatenplanten staan in hun definitieve pot. Ik herhaal: Alle tomatenplanten staan in hun definitieve pad.
Wel fijn dat de natuur 3 weken achterloopt, want dat doe ik ook in de moestuin
Ja. Nou. Ja. Het is nog niet echt "Het jaar van de tomaat".quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik keek net naar de weersvoorspellingen van de komende 2 weken. Wat een treurnis. Eerst een week kou en regen en daarna wel zon maar niet echt aangenaam
Wellicht een doorzichtig plastieken golfplaatje op 4 pootjes boven je planten?quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. Nou. Ja. Het is nog niet echt "Het jaar van de tomaat".![]()
F. had van de winter nog wel gevraagd of ie afdakje oid moest bouwen voor de tomaten maar toen uh, zei ik dat dat niet hoefde als je keek naar de aflopen jaren.
Nu moeten ze het er maar mee doen.
Zit daar ook geen vakantiegeld bij?quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:10 schreef sigme het volgende:
Salaris van mijn liefste is uitbetaald, die heeft wat veel gewerkt, rare tijden, lange dagen etc. Altijd maar afwachten wat ze daarvan ook werkelijk betalen.
Maar holy guacamolyhij is betaald! Voor het eerst in 20 jaar dat hij in een maand meer betaald krijgt dan ik, wát een boel.
Mja, tot op zekere hoogte vind ik ook dat ze het er maar gewoon mee te doen hebben.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wellicht een doorzichtig plastieken golfplaatje op 4 pootjes boven je planten?
Dan niet gaan mopperen als je schimmel en of bruine vlekken in je blaadjes en tomaten krijgtquote:Op donderdag 20 mei 2021 14:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mja, tot op zekere hoogte vind ik ook dat ze het er maar gewoon mee te doen hebben.
Het gros ziet er gezond uit. Een aantal hebben wel beste knauw gehad de afgelopen weken, maar bijna allemaal hebben ze al bloemtrossen en er is her en der een bloem.
Ja hé jij. Nu op npo1 de herhaling van de kade met zicht op de Erasmusbrug en weer een stukje kade.quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:34 schreef Leintjeuh het volgende:
Jongens, reuze lief dat jullie zorgen hebben om Isa. Maar ze is jong en gezond en ziekenhuizen zijn zo traag als poep. Isa kennende zal ze jullie gerust komen stellen als er nieuws is. Tot die tijd is geen bericht, goed bericht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Ik heb al bruine vlekken in mn blaadjes.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan niet gaan mopperen als je schimmel en of bruine vlekken in je blaadjes en tomaten krijgt![]()
quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vraagje aan de medischschurkende skullies:Als zijstapje: heeft u den documentaire gisteravond op de BBC gezien? Over levenslang A.D. versus 2 doses paddo's en 2 behandeldagen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vraagje aan de medischschurkende skullies:Drie dagen eerder verlagen kan ook welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nein, wellek?quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als zijstapje: heeft u den documentaire gisteravond op de BBC gezien?
quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:21 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Drie dagen eerder verlagen kan ook wel
Over levenslang A.D. versus 2 doses paddo's en 2 behandeldagen?quote:
Hmm, is dat niet dat moorddadig giftig spul? Dan was het me slechts even ontschoten.quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Vingerhoedjes:
[ afbeelding ]
Vingerhoedskruidbloem:
[ afbeelding ]
Op die 2 na die door slakken werden verwoest doen ze het best lekker in de kasquote:Op donderdag 20 mei 2021 14:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. Nou. Ja. Het is nog niet echt "Het jaar van de tomaat".![]()
Ik heb geen kasquote:Op donderdag 20 mei 2021 14:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Op die 2 na die door slakken werden verwoest doen ze het best lekker in de kas
Heb nu toch maar escar-go besteld, ben het zat dat ze mijn hele zooi opvretenquote:Op donderdag 20 mei 2021 14:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb geen kas
Also, al 2 uit 3 overleden Poblano's en de derde is aangevreten.
En ook mijn 4 aubergines zijn jummie-slakken-voer.![]()
Slakken
Dat is 2x goed nieuwsquote:Op donderdag 20 mei 2021 14:22 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb net mijn Pfizer gehad. Was allemaal goed geregeld. En vrolijke mensen die je verder helpen. Daar word je toch weer een stuk blijer van.
Anna krijgt een andere functie en ze stopt bij de slachthuizen en gaat door met dierenwelzijn binnen de organisatie. Dus we hebben maar gebak gehaald om te vieren.
Ben je niet bang dat de hond het opvreet?quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Heb nu toch maar escar-go besteld, ben het zat dat ze mijn hele zooi opvreten
Ja, ik ook. Ik vermoord ze ook met overgave. Maar er zijn zoveel vochtige donkere hoekjes. En ze zijn soms ook echt tiny maar veten dan wel 2 aubergine bladeren in 1 nacht.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:31 schreef Vanyel het volgende:
Ja de peper en aubergine vinden ze stukken lekkerder
Ik heb er wel een stuk of 30 vermoord, maar het mag nog niet baten.
quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Over levenslang A.D. versus 2 doses paddo's en 2 behandeldagen?
https://www.tvgids.nl/tv/the-psychedelic-drug-trial/110390191
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
Ik werkte met een handig chatprogramma, waarbij je aantekeningen over personen kwijt kon in de rechterbalk, zolang dat actueel is. Ik vind dat SC's dat ook moeten hebbenquote:Op donderdag 20 mei 2021 14:33 schreef PdeHoog het volgende:
Ik wist niet wat er met Isa was dus even snel vorige topic bijgelezen. Bah, IsaSucces daar in het ziekenhuis
Het is geen spoed?quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:34 schreef PdeHoog het volgende:
En ik heb een losse vulling in mijn kies achterin (eet ook echt lekker...not). Net de tandarts gebeld en ik mag over ruim een maand langskomen. Eerder hadden ze geen plek
Dat was ook de essentie: anders kijken naar de -oorzaak-quote:
Deze is niet giftig voor je huisdier, dus daarom deze inderdaad.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat de hond het opvreet?
Ik ook. Ik ben inmiddels 2 pompoenplanten en 8 bonenplanten kwijt. Dit is niet meer eerlijk delen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Heb nu toch maar escar-go besteld, ben het zat dat ze mijn hele zooi opvreten
Bij de huisarts?quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:38 schreef Barreltje het volgende:
ik wil een spiraaltje laten zetten.. ik mag eind july misschien langs komen
het is toch wat met de zorg nu
Nee precies, ze vreten ineens aan dingen waar voorheen nooit aan gevreten werd.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ook. Ik ben inmiddels 2 pompoenplanten en 8 bonenplanten kwijt. Dit is niet meer eerlijk delen.
Ik weet niet zo goed welke boel je nou precies bedoeld en ik ben er van in de war.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bij mij schimmelde de hele flikkerse boel door en toen heb ik het weggegooid
samequote:Op donderdag 20 mei 2021 14:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed welke boel je nou precies bedoeld en ik ben er van in de war.
Dit klinkt heel snoezig erotischquote:Op donderdag 20 mei 2021 14:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee precies, ze vreten ineens aan dingen waar voorheen nooit aan gevreten werd.
Heb je eventueel even geinformeerd via je verzekeraar of het vlotter elders kan?quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:38 schreef Barreltje het volgende:
ik wil een spiraaltje laten zetten.. ik mag eind july misschien langs komen
het is toch wat met de zorg nu
Behehe, mn moestuinmatenquote:Op donderdag 20 mei 2021 14:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed welke boel je nou precies bedoeld en ik ben er van in de war.
Als het geen zeer doet en je niet langzaam sterft, zeker niet, is mijn ervaringquote:
Elke ochtend even bellen of er toevallig een afzegging is geweest waardoor er plekje vrij is gekomen!quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:34 schreef PdeHoog het volgende:
En ik heb een losse vulling in mijn kies achterin (eet ook echt lekker...not). Net de tandarts gebeld en ik mag over ruim een maand langskomen. Eerder hadden ze geen plek
Je hebt duidelijk het belangrijkste onthoudenquote:Op donderdag 20 mei 2021 14:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hmm, is dat niet dat moorddadig giftig spul? Dan was het me slechts even ontschoten.
Tandartsen zitten echt kneitervol idd. Ik heb 2 weken geleden gebeld of ik op controle kon komen.... afspraak gekregen in oktoberquote:Op donderdag 20 mei 2021 14:34 schreef PdeHoog het volgende:
Kiespijn vind ik al 1 van de ergere vormen van pijn, om een 1 of andere reden. Stel sadistenquote:Op donderdag 20 mei 2021 14:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als het geen zeer doet en je niet langzaam sterft, zeker niet, is mijn ervaring![]()
Ik heb een werkdag in het weekend op lidocaïnespray overleefd(die kent Anna vast ook wel voor het intuberen van dieren) omdat mijn kiespijn ook niet als spoed werd gezien. Ik viel ongeveer flauw.
Wij hebben hier allemaal afgesloten tuinen. Oke, nu even niet want schutting kapot, maar ik zie niet hoe ik een egel in mijn tuin krijg.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:40 schreef Candaasje het volgende:
Maak de tuin egelvriendelijk, die zijn dol op slakken. Eenden overigens ook, maar die zijn wat moeilijker in je tuin te krijgen/houden geloof ik![]()
@:Barreltje : bij de gyn dan?
Oh absoluutquote:Op donderdag 20 mei 2021 14:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Kiespijn vind ik al 1 van de ergere vormen van pijn, om een 1 of andere reden. Stel sadisten
Er is een egels topic toch? In FAU ?quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wij hebben hier allemaal afgesloten tuinen. Oke, nu even niet want schutting kapot, maar ik zie niet hoe ik een egel in mijn tuin krijg.
Niet-netjes-met-hoekjes-en-dingen-zonder-tegels is het al.
Ah, detail. Bestaan er geen schuttingen met doorkruipgaatjes voor egels?quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wij hebben hier allemaal afgesloten tuinen. Oke, nu even niet want schutting kapot, maar ik zie niet hoe ik een egel in mijn tuin krijg.
Niet-netjes-met-hoekjes-en-dingen-zonder-tegels is het al.
Ja, volgens mij geopend toen door Disana. Was heel leuk! Maar zij is inmiddels overleden.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er is een egels topic toch? In FAU ?
Ik vind egels wel echt heel gaaf.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, detail. Bestaan er geen schuttingen met doorkruipgaatjes voor egels?Gat in de markt!
Wij hadden er vroeger altijd 1 in de tuin, alleen die ging ook in een soort open schuurtje liggen slapen ofzoquote:Op donderdag 20 mei 2021 15:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind egels wel echt heel gaaf.In vorige tuin hadden we er ook 1 die af en toe op bezoek kwam, als je niet uitkeek stapte je erop 's avonds.
Je had ook de tuinkussens ergens anders neer kunnen leggen?quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:03 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij hadden er vroeger altijd 1 in de tuin, alleen die ging ook in een soort open schuurtje liggen slapen ofzo
En dan piste hij alle tuinkussens onder.
Dus de egel werd sindsdien geweerd uit de tuin
Een gat van 13x13cm in je schutting moet genoeg zijn om ze je tuin in te krijgen, volgens de egel tuintipsquote:Op donderdag 20 mei 2021 15:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind egels wel echt heel gaaf.In vorige tuin hadden we er ook 1 die af en toe op bezoek kwam, als je niet uitkeek stapte je erop 's avonds.
Ja, maar waar vandaan dan? Ik bedoel, alle andere tuinen zijn dan nog steeds afgesloten.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:05 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Een gat van 13x13cm in je schutting moet genoeg zijn om ze je tuin in te krijgen, volgens de egel tuintips.
Ah, ik dacht dat je ook een schutting aan een openbaar pad ofzo hadquote:Op donderdag 20 mei 2021 15:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, maar waar vandaan dan? Ik bedoel, alle andere tuinen zijn dan nog steeds afgesloten.Ik neem aan dat zo'n gat niet maakt dat ze ineens *poef* ontstaan.
![]()
Dit was vroeger bij mijn ouders dus nog, en mams was niet zo van beestjesquote:Op donderdag 20 mei 2021 15:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je had ook de tuinkussens ergens anders neer kunnen leggen?
Bij mijn eerste vriendje thuis woonde er ook 1 in de tuin, (of naja, tuin was onderdeel van zijn territorium want die is Heel Groot van egels) die kwam ook gewoon bij je rondscharrelen als je in de tuin zat.
Ja, ik heb wel schutting aan een pad. Dat pad wordt afgesloten door andere schuttingen+poorten tot op de grond.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat je ook een schutting aan een openbaar pad ofzo had. Maar je bent compleet ingesloten?
quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:21 schreef Isabeau het volgende:
Alles goed hoor. Onderzoekjes gehad. Moest nog even wachten in de wachtkamer. Mocht even later naar huis. Dus ga er vanuit dat er een radioloog even heeft meegekeken en die zag blijkbaar niets levensbedreigends en dan kan je gaan.
Echo laborante vroeg nog of er ook bijzonderheden met/in mijn buik waren.
Ik direct: Nee.
(even stilte)
Ik: oh ja, ik heb maar 1 nier.
Vond ze erg handig om te weten wat het zoeken betreft.
"Mevrouw, komt u even mee naar mijn spreekkamer. We moeten iets serieus met u bespreken; bent u zich bewust dat u slechts 1...."quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:21 schreef Isabeau het volgende:
Alles goed hoor. Onderzoekjes gehad. Moest nog even wachten in de wachtkamer. Mocht even later naar huis. Dus ga er vanuit dat er een radioloog even heeft meegekeken en die zag blijkbaar niets levensbedreigends en dan kan je gaan.
(even stilte)
Begin volgende week internist en ik geloof dat de spoedarts nog iets zei over 'tijdelijke steunkous' en er wordt nog één op maat gemaakt. Voor mij hoeft het nietquote:Op donderdag 20 mei 2021 15:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
En nu dan Isa? Klaar en done of hoe loopt zoiets?
quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:28 schreef fietsie het volgende:
"Mevrouw, komt u even mee naar mijn spreekkamer. We moeten iets serieus met u bespreken; bent u zich bewust dat u slechts 1...."
Urrrrgh, is te overzien allemaal maar leuk is anders!quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Begin volgende week internist en ik geloof dat de spoedarts nog iets zei over 'tijdelijke steunkous' en er wordt nog één op maat gemaakt. Voor mij hoeft het nietEn dan nog minstens 3 maanden medicijnen slikken, in mijn geval xarelto.
En ze zoeken dus nog uit wat eventueel de oorzaak is geweest, wan tje kan wel een aanname doen, maar er zijn nog diverse andere (nare!) oorzaken die je wilt uitsluiten. Ze hebben ook geprikt op lupus.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Urrrrgh, is te overzien allemaal maar leuk is anders!
Bij zo’n vraag moet ik ook even nadenkenquote:Op donderdag 20 mei 2021 15:21 schreef Isabeau het volgende:
(even stilte)
Zijn ze wel al voorbij het what if it is toch lupus punt?quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ze zoeken dus nog uit wat eventueel de oorzaak is geweest, wan tje kan wel een aanname doen, maar er zijn nog diverse andere (nare!) oorzaken die je wilt uitsluiten. Ze hebben ook geprikt op lupus.
[ afbeelding ]
Appel spul hiero.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:40 schreef fietsie het volgende:
Heeft er iemand een advies voor een goed stil draadloos toetsenbord?
Ik heb mijn Trust na 2 weken mogen afschrijven...
Housequote:Op donderdag 20 mei 2021 15:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ze zoeken dus nog uit wat eventueel de oorzaak is geweest, wan tje kan wel een aanname doen, maar er zijn nog diverse andere (nare!) oorzaken die je wilt uitsluiten. Ze hebben ook geprikt op lupus.
[ afbeelding ]
Nee bij de gyn..want als je nooit een kind gebaard hebt moet je naar de gyn....quote:
Eerst verticaal, dan horizontaal en dan snijden.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Appel spul hiero.
Vind het wel leuk als ik hoor hoe medewerkers aan de andere kant gegevens hoor inkloppen en daarbij praten. En dan terugvragen of ik het heb gehoord, of ik akkoord ben.
En dan blijkt de volgende dag bij nabellen, dat er niks is gebeurd. Na 2 verbroken gesprekken met de WOZ centrale.
Nu zie ik iemand een ui fijnsnijden op tv. ( nee, ik loop erlangs en zit niet de hele middag aan de buis, so what).
De ui: eerst verticaal, dan horizontaal en dan snijden.
De horizontale snede x 2/3 x sla ik over en tada: snippers.
Hoe doen jullie dat?
Ik heb geen nlse verzekeraar meer..quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je eventueel even geinformeerd via je verzekeraar of het vlotter elders kan?
Kijk eens wat e gebeurt als je horizontaal overslaat: tada snippers.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Eerst verticaal, dan horizontaal en dan snijden.
In je nieuwe land zeker?quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Nee bij de gyn..want als je nooit een kind gebaard hebt moet je naar de gyn....
quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, detail. Bestaan er geen schuttingen met doorkruipgaatjes voor egels?Gat in de markt!
Wat een leuk idee!quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:53 schreef Blues het volgende:
Kringloop geweest voor potjes voor mn pannenkoekenplantbabys.
Deze is voor schdochter 😀
[ afbeelding ]
Ja dat zoekt ze zelf maar uit. Ze krijgt 'm zo en als ze wil verpotten be my guest.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Binnenpotjes Blues, binnenpotjes!!
Mijn kous bleef het best zitten als ik een corrigerende onderbroek met pijpjes droeg.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:22 schreef Isabeau het volgende:
En ik heb nu een jarratelgordel om, want die stomme kous blijft afzakkenSexy is het zo niet echt.
Gewoon liegen dat je een kind gebaard hebt johquote:Op donderdag 20 mei 2021 15:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Uiteindelijk hoefde ik niet meer steunkousen te dragen... en de dame die ze aan ging meten vond hele hoge onzin.. tot aan knie was genoeg zei zequote:Op donderdag 20 mei 2021 15:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn kous bleef het best zitten als ik een corrigerende onderbroek met pijpjes droeg.
Zakje open, uitschudden, klaarquote:Op donderdag 20 mei 2021 15:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Appel spul hiero.
Vind het wel leuk als ik hoor hoe medewerkers aan de andere kant gegevens hoor inkloppen en daarbij praten. En dan terugvragen of ik het heb gehoord, of ik akkoord ben.
En dan blijkt de volgende dag bij nabellen, dat er niks is gebeurd. Na 2 verbroken gesprekken met de WOZ centrale.
Nu zie ik iemand een ui fijnsnijden op tv. ( nee, ik loop erlangs en zit niet de hele middag aan de buis, so what).
De ui: eerst verticaal, dan horizontaal en dan snijden.
De horizontale snede x 2/3 x sla ik over en tada: snippers.
Hoe doen jullie dat?
Mijn probleem bevond zich op mijn bovenbeen, vandaar.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Uiteindelijk hoefde ik niet meer steunkousen te dragen... en de dame die ze aan ging meten vond hele hoge onzin.. tot aan knie was genoeg zei ze
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Is dat in je andere land? Want hier haal ik em gewoon bij de huisarts...quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, de dag ik ik vreesde is gekomenOh wat shit KaatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo, de dag ik ik vreesde is gekomenOh shit KaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Zo, de dag ik ik vreesde is gekomenKUT!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
balen dit!
Oh dat had mijn zus ook in Oostenrijk. Die kreeg gelijk een inwendige echo, en dat was niet eens voor een spiraaltje. Maar puur omdat de gyn over alle anticonceptie gaat.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe groot is je probleem hiermee Kaat?Heel misschien heel krap.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Zo, de dag ik ik vreesde is gekomenWat een klotebericht zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Op zich ook wel een goed iets. Er kan van alles aan de hand zijn waardoor bepaalde anticonceptie helemaal geen goede keus zou zijn. Maar wel gedoe.quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh dat had mijn zus ook in Oostenrijk. Die kreeg gelijk een inwendige echo, en dat was niet eens voor een spiraaltje. Maar puur omdat de gyn over alle anticonceptie gaat.
Grootste gedeelte van die redenen zie je echter niet via die echo.quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Op zich ook wel een goed iets. Er kan van alles aan de hand zijn waardoor bepaalde anticonceptie helemaal geen goede keus zou zijn. Maar wel gedoe.
Oh, dat wist ik niet! Dan heeft het ook weinig toegevoegde waardequote:Op donderdag 20 mei 2021 16:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Grootste gedeelte van die redenen zie je echter niet via die echo.
Thnx, ff kijken.quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
@:fietsie, mijn Logitech is fijn. Er staat K400+ op de achterkant. Wij gebruiken hem op de bank, om de pc onder de tv te bedienen.
Zo, de dag ik ik vreesde is gekomenOh shit Kaatje wat een rotnieuws joh! Wat lullig! Hopelijk vind je toch nog iets in t bedrijf of een kruiwagen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nope in nl..quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:51 schreef gcjoel het volgende:
[..]
In je nieuwe land zeker?
hier was de gyn trouwens ook snel maar wel een buiten het ziekenhuis. Scheelde hier in ieder geval flink.
Huh wat?quote:
Het is ehmm complicatedquote:Op donderdag 20 mei 2021 15:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Gewoon liegen dat je een kind gebaard hebt joh
Wat een onzin weer dit
Ik heb er nu al twee! Ik zei vrolijk 'oh handig, ook voor links!' - maar blijkbaar was dat niet de bedoelingquote:Op donderdag 20 mei 2021 15:35 schreef AnneX het volgende:
Bij zo’n vraag moet ik ook even nadenken![]()
Je mocht naar huis
Tja, die kous is for a better purpos.
Krijg je er wel twee, als de ander in de was zit en moet drogen.
(Jarenlang de steunkousen gewassen van sch.ma.)
En gebak voor AnnaZij is er wel blij mee om te switchen?
Huh wat gek dan!quote:
Zo, de dag ik ik vreesde is gekomenOhnee Kaat!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Goed. Geirriteerd met mijn lijf. De steunkous komt tot halverwege mijn dijbeen. Zakt dus af zonder jarratels.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:56 schreef Blues het volgende:
Goed dat er verder onderzoek gedaan wordt @:Isabeau en je jarretels
Tot hoe ver komt je steunkous? Ik vond die hele hoge een ramp
Hoe voel je je ?
Zo, de dag ik ik vreesde is gekomenFuck. Dat is wel extra rot op die leeftijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ingrediëntenlijst:quote:AH loopt in met respect voor mens, dier en natuur en steunt duurzame teelt met Rainforest Alliance gecertificeerde producten. Ah.ml/duurzaam
quote:plantaardig vet (palm)
Mja eerder een koper spiraaltje gehad en die werd toen eerst door de huisarts geprobeerd en daarna toch door naar de gyn.. deze huisarts heeft gewoon vanzelf al de policy dat je maar meteen naar de gyn gaatquote:Op donderdag 20 mei 2021 16:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Huh wat?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Werkelijk nog nooit gehoord dat
Ja dacht dat het in Denemarken wasquote:
Marketingquote:Op donderdag 20 mei 2021 16:44 schreef Molo het volgende:
Mooi verhaal dit
Koos had AH gebakjes gekocht.
Staat op:
[..]
Ingrediëntenlijst:
[..]![]()
Alleen de cacaoboter, waar er maar een minibeetje van in zit, is onderdeel van de duurzame bladiebla Rainforest Alliance![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt boek, veeg me maar weer op
Ja daar ga ik het nu dus maar vragen .. ik oet ook nog een uitstrijkje doen.. hier EN in Nl.quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dacht dat het in Denemarken was
Je huisarts kan je niet naar een andere huisarts die het wel doet of een verloskundige verwijzen?
Die laatsten doen het ook vrij vaak namelijk. Beetje gek idee wellicht, maar best wel baarmoederexperts dat
Eerlijk gezegd vind ik ervarener secretaresses alleen maar fijner werken. Ik zie dat ook om me heen dus zie het niet somber in voor haarquote:Op donderdag 20 mei 2021 16:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Fuck. Dat is wel extra rot op die leeftijd.
Ja die bedoel ik dus, de verloskundige!quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dacht dat het in Denemarken was
Je huisarts kan je niet naar een andere huisarts die het wel doet of een verloskundige verwijzen?
Die laatsten doen het ook vrij vaak namelijk. Beetje gek idee wellicht, maar best wel baarmoederexperts dat
Als ze willen kan alles. Geautomatiseerd, dat zeker weten nietquote:Op donderdag 20 mei 2021 16:47 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja daar ga ik het nu dus maar vragen .. ik oet ook nog een uitstrijkje doen.. hier EN in Nl.
Zouden ze de resultaten kunnen delen met elkaar denk je?
Ja die Anna!quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde voor mevr Anthraxx en haar nieuwe functie jompelenwant dat is gewoon super tof!
Maar het nieuws van Kaatje is een stuk minder vrolijkJeetje. En ik dacht dat je zoveel deed en regelde en....dat is toch veel duurder als ze dat allemaal zelf moeten doen
Ik kreeg ooit van een patiënt een brief van een Spaans ziekenhuis in mijn handen gedrukt en dacht heel eventjes 'shiiiit! Ik kan geen Spaans!'. Maar, alles was super eenvoudig te lezen, want de medische terminologie vrijwel hetzelfdequote:Op donderdag 20 mei 2021 16:48 schreef Molo het volgende:
Als ze willen kan alles. Geautomatiseerd, dat zeker weten niet
Latijnquote:Op donderdag 20 mei 2021 16:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit van een patiënt een brief van een Spaans ziekenhuis in mijn handen gedrukt en dacht heel eventjes 'shiiiit! Ik kan geen Spaans!'. Maar, alles was super eenvoudig te lezen, want de medische terminologie vrijwel hetzelfde
Ja, en dát is dan geen Kaatje die alle ins en outs van het bedrijf al kent. Lekker snugger weer.quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:49 schreef Molo het volgende:
Ja die Anna!![]()
En klopt, daarom nemen ze over ik gok 2,5 jaar weer een nieuwe Kaatje aan
Zo gaat dat
woahquote:Op donderdag 20 mei 2021 16:56 schreef Jagärtrut het volgende:
godverdomme joh, weten jullie nog die militair die zich met zware wapens verstopt heeft?
Die is nog steeds niet gevonden, en vanmiddag was er sprake dat hij in mijn dorp is. De bekende viroloog waar hij het klaarblijkeliijk op gemunt heeft, heeft hier een pied-a-terre....Brrr....
In dit geval juist een expert in zorgen dat niemand dat weet...instructeur op dat vlak..quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
woahDat is wel heel matig nieuws.
Dat ze die gek nog niet gepakt hebben is ook wonderlijk; ze weten tegenwoordig zo veel van waar je bent etc.
Dat had ik nog niet gelezenquote:Op donderdag 20 mei 2021 16:59 schreef fietsie het volgende:
In dit geval juist een expert in zorgen dat niemand dat weet...instructeur op dat vlak..
Ik zie toch genoeg mensen met lupus om te durven stellen dat het ook heus een keer wél lupus isquote:Op donderdag 20 mei 2021 15:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo, de dag ik ik vreesde is gekomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
haha, ja, ik ken ook twee mensen met lupusquote:Op donderdag 20 mei 2021 17:00 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zie toch genoeg mensen met lupus om te durven stellen dat het ook heus ern keer wél lupus is![]()
Maar fijn dat er nu geen acute dingen waren
Ik duim toch dat je 'gewoon' een vaccinatiestatistiekje bent!quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
haha, ja, ik ken ook twee mensen met lupusDus helaas, soms, is dat het wel.
Koelkast?quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:06 schreef Candaasje het volgende:
Jongens, waar zouden jullie de sleutel van de berging laten?
Of de fietssleutel van vriend, want daar zit ook een sleutel van de berging aan vast. En die sleutelbos zijn we dus ook kwijt![]()
Laatste keer dat we de sleutel hebben gehad was na het kamperen (weekend 24 april). Ik heb geloof ik alle jassen, vesten en tassen al gehad. Zo nog eens in de bak met kampeerspullen kijken, en in de auto.
Volgende week donderdag.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:07 schreef Blues het volgende:
Wanneer uitslag bij internist Isa?
Brrr jagar wat een griezel ook
De term wist ik niet. 👍🏼 Dan is er ook werk en inkomenquote:Op donderdag 20 mei 2021 17:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Virtual assistant is een goede zoekterm daarbij
quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ennnnnn, schaam je niet om te gebruiken wat je hebt opgebouwd![]()
WW is niet superveel, maar als je je bedenkt dat je voor 99% minder werk, 70% van het salaris krijgt, is het heerlak
Nou, met sollicitatieplicht is ww minder aantrekkelijk, vermoed ik.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
WW is niet superveel, maar als je je bedenkt dat je voor 99% minder werk, 70% van het salaris krijgt, is het heerlak
Je bent toch niet van plan zo maar dit volledig uit te buiten zodat andermans premies omhoog gaan hèquote:Op donderdag 20 mei 2021 17:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kost zoveel energie joh, zou dat laatste lekker laten gaanquote:Op donderdag 20 mei 2021 17:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou, met sollicitatieplicht is ww minder aantrekkelijk, vermoed ik.
Fijn kaatje dat je - behalve hiero - in de directe omgeving ook steun en aanspraak vindt.
Ws. ben je geen lid van een vakbond? dan ook rechtsbijstand als de situatie duidelijker is.
Ik ben al 100 jaar lid van FNVquote:Op donderdag 20 mei 2021 17:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou, met sollicitatieplicht is ww minder aantrekkelijk, vermoed ik.
Fijn kaatje dat je - behalve hiero - in de directe omgeving ook steun en aanspraak vindt.
Ws. ben je geen lid van een vakbond? dan ook rechtsbijstand als de situatie duidelijker is.
Laat je trouwens goed informeren over je rechten.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Lief van jullie allemaal
Ben net even bij vrienden wezen uitjanken. En hij heeft heel veel adviezen en kan goed helpen.
Moet nu nog even wachten tot eind volgende week hoe en wat en ik laat alles maar op mij afkomen. Niet mijn keus dus geen initiatief van mijn kant.
Ja, ik was best wel druk, minder als voor corona omdat er weinig gevlogen werd etc. Heb wel leuke projecten waar ik volgende week meetings over heb om dat verder uit te breiden. Daar zit misschien nog een mogelijkheid in.
Maar ik denk wel dat ik weet wat er aan de hand is, heb er geen bewijs voor en ga dat al helemaal niet op een openbaar forum zetten.
Het idee van @:AnneX en @:DancingPhoebe is wel heel aantrekkelijk.
Heel lang geleden waren een collega van een ander bedrijf en ik al bezig dat op te zetten, maar dat was in de tijd dat virtueel nog niet eens bestond
Dit Kaat.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:54 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Laat je trouwens goed informeren over je rechten.
Sowieso recht op transitievergoeding, dus handig als iemand met de juiste kennis weet of ze het juiste bedrag betalen enzo.
quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe groot is je probleem hiermee Kaat?Zo eindigen, dat is toch niet iets waar je je hele leven voor werkt... Volgens moet je tegenwoordig met bijstand ook eerst je huis opeten en dan vervolgens op je oude dag alsnog hoge woonlasten hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Die iemand zit bij een bond, lijkt mequote:Op donderdag 20 mei 2021 17:54 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Sowieso recht op transitievergoeding, dus handig als iemand met de juiste kennis weet of ze het juiste bedrag betalen enzo.
Het had zomaar gekund. Ik heb mijn mobiel ooit teruggevonden bij het reservewiel van de auto (onder de mat ja), dus... maar nee, helaas.quote:
Dat schijnt dus niet zo te zijn. Voor mij is het goedkoper om de hypotheek te betalen dan een (veel kleiner) huis te huren.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:25 schreef derLudolf het volgende:
@:Kaatje1 wat kut zeg. Hoe lang heb je er gezeten? (oftewel: krijg je nog een leuk bedrag mee).
[..]
Zo eindigen, dat is toch niet iets waar je je hele leven voor werkt... Volgens moet je tegenwoordig met bijstand ook eerst je huis opeten en dan vervolgens op je oude dag alsnog hoge woonlasten hebben.
Ja, zeker letten op een transitievergoeding! Ik kreeg van mijn werkgever waar ik al ruim tien jaar werkte echt een behoorlijke blob geld mee. En ik ging lekker tóch een maand in de WW omdat ik pas een maand later begon bij mijn nieuwe werkgever. Fuck iedereens premiequote:Op donderdag 20 mei 2021 17:54 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb bijna een jaar aanvulling gehouden op mijn baan op basis van een tijdelijke uitbreiding van contract wat na een jaar afliep, in combinatie met nieuwe werkgever. Voor gewerkt, rechten ditdat, cashenquote:Op donderdag 20 mei 2021 18:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, zeker letten op een transitievergoeding! Ik kreeg van mijn werkgever waar ik al ruim tien jaar werkte echt een behoorlijke blob geld mee. En ik ging lekker tóch een maand in de WW omdat ik pas een maand later begon bij mijn nieuwe werkgever. Fuck iedereens premie![]()
Nope want ik heb er geen last van :’)quote:
Per 1-1-2020 is er eea aangepast. 1/3 maandsalaris x werkjarenquote:Op donderdag 20 mei 2021 18:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, zeker letten op een transitievergoeding! Ik kreeg van mijn werkgever waar ik al ruim tien jaar werkte echt een behoorlijke blob geld mee. En ik ging lekker tóch een maand in de WW omdat ik pas een maand later begon bij mijn nieuwe werkgever. Fuck iedereens premie![]()
En werkt dat ook met terugwerkende kracht? Geen idee hoor.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Per 1-1-2020 is er eea aangepast. 1/3 maandsalaris x werkjaren
Dat zou mooi zijn, geen idee maar denk het niet. (13 jaar daar)quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En werkt dat ook met terugwerkende kracht? Geen idee hoor.
Zo, de dag ik ik vreesde is gekomenOh bahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Pakora?quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:42 schreef Blues het volgende:
Wij aten vandaag weer een heeeeerlijke curry van India roti room![]()
g had een garnalen-madras en ik een kip-massala, met naanbrood en hun goddelijke rijst erbij. Wat een toptent is het toch.
Als voortje eten we dan altijd die uiendingen.
Even zoeken hoe ze heten, ook al zo zalig!
Onion Bhaji
Pakora, gesneden uien, gemengd met medium smakende Indiase kruiden en grammeel, gefrituurd
Indiaas valt sowieso maar zelden tegen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:42 schreef Blues het volgende:
Wij aten vandaag weer een heeeeerlijke curry van India roti room![]()
g had een garnalen-madras en ik een kip-massala, met naanbrood en hun goddelijke rijst erbij. Wat een toptent is het toch.
Als voortje eten we dan altijd die uiendingen.
Even zoeken hoe ze heten, ook al zo zalig!
Onion Bhaji
Pakora, gesneden uien, gemengd met medium smakende Indiase kruiden en grammeel, gefrituurd
Hopelijk komt het niet zo ver, maar dat is wel fijn. Ook al zou huren net zo duur zijn per maand, met een onnodige verhuizing jaag je mensen ook weer op kosten.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat schijnt dus niet zo te zijn. Voor mij is het goedkoper om de hypotheek te betalen dan een (veel kleiner) huis te huren.
Het is mijn minst favoriete grote keukenquote:Op donderdag 20 mei 2021 18:44 schreef Myraela het volgende:
Indiaas valt sowieso maar zelden tegen.Echt m'n favoriete keuken.
Oh kutquote:Op donderdag 20 mei 2021 18:50 schreef PdeHoog het volgende:
Nou, al het slechte komt in drieenG’s nieuwe fiets van nog geen 1,5 maand is gejat. De dikke ketting hing netjes op het fietsenrek :’)
Jij bent echt een vreemde.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:51 schreef Isabeau het volgende:
Het is mijn minst favoriete grote keukenEr zijn wel wat gerechtjes die ik heel lekker vind, maar het meeste vind ik toch niet zo geweldig. In een Indiaas restaurant smul ik vooral van de naan en van die yoghurtdips.
Och ik vind iedere periode waarin ik niet hoef te werken een feestje, dus ik sta er wat anders in.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:25 schreef derLudolf het volgende:
@:Kaatje1 wat kut zeg. Hoe lang heb je er gezeten? (oftewel: krijg je nog een leuk bedrag mee).
[..]
Zo eindigen, dat is toch niet iets waar je je hele leven voor werkt... Volgens moet je tegenwoordig met bijstand ook eerst je huis opeten en dan vervolgens op je oude dag alsnog hoge woonlasten hebben.
Ik lust echt bijna alles! Zelfs koriander en bleekselderij! Maar die keuken voelt heel erg overrated. Voor mij dan, want ik begrijp dat heel veel mensen er dol op zijnquote:
Ja, goede naan is zo goddelijkquote:Op donderdag 20 mei 2021 18:55 schreef Myraela het volgende:
Al is naan wel een must.Ik haak af wanner ze een gerecht alleen met rijst serveren. Daar heeft toch niemand zin in.
Als je formeel ook nog in Nederland woont een E106 formulier bij je verzekering vragen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:50 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik heb geen nlse verzekeraar meer..![]()
Ik ga idd ook hier kijken of het sneller kan hier..
Mijn vriendinnen en familie zijn er allemaal ook niet dol op. Okay, ze hebben het dan ook nog nooit gegeten en vinden alles dat mogelijk een beetje pittig kan zijn eng.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik lust echt bijna alles! Zelfs koriander en bleekselderij! Maar die keuken voelt heel erg overrated. Door mij dan, want ik begrijp dat heel veel mensen er dol op zijn
Ik ben een beetje huiverig geworden in het verkondigen dat ik het niet zo lekker vind, want ben daardoor al diverse keren meegesleept naar restaurantjes om te bewijzen dat het wél heel lekker is. En elke keer was ik toch liever naar een ander restaurant gegaan. En ik hou zeker wel van een pittige keuken. Alleen dit is zo anders pittig dan Mexicaans of Indonesisch. Ik weet het niet, het zijn denk ik toch de kruidencombinaties waar ik niet zo van hou.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:57 schreef Myraela het volgende:
Mijn vriendinnen en familie zijn er allemaal ook niet dol op. Okay, ze hebben het dan ook nog nooit gegeten en vinden alles dat mogelijk een beetje pittig kan zijn eng.
Ik vind het juist nog ondergewaardeerd in Nederland.Een gemiddeld Indiaas zaakje vind ik 1000x interessanter dan een gemiddeld sushi-zaakje. En die zijn toch onwijs populair.
Wat een week voor julliequote:Op donderdag 20 mei 2021 18:50 schreef PdeHoog het volgende:
Nou, al het slechte komt in drieenG’s nieuwe fiets van nog geen 1,5 maand is gejat. De dikke ketting hing netjes op het fietsenrek :’)
Als je alleen de tikka masala magnetronmaaltijd van de Albert Heijn als referentiekader had, dan snap ik wel dat mensen je nog proberen te overtuigen. Maar anders mag je deze mening hebben. Ik zal niet boos worden.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben een beetje huiverig geworden in het verkondigen dat ik het niet zo lekker vind, want ben daardoor al diverse keren meegesleept naar restaurantjes om te bewijzen dat het wél heel lekker is. En elke keer was ik toch liever naar een ander restaurant gegaan. En ik hou zeker wel van een pittige keuken. Alleen dit is zo anders pittig dan Mexicaans of Indonesisch. Ik weet het niet, het zijn denk ik toch de kruidencombinaties waar ik niet zo van hou.
Oh, da's wel een pak van m'n hart.quote:
Een goede stoofpot ook. Eentje waar dus heel veel tijd in zit. En niet zoals in Nederland uit de hogedrukpan of prefab.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, goede naan is zo goddelijkDat brood maken hebben ze daar wel begrepen
Ik wilde het met je eens zijn. Maar *censuur*quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik lust echt bijna alles! Zelfs koriander en bleekselderij! Maar die keuken voelt heel erg overrated. Voor mij dan, want ik begrijp dat heel veel mensen er dol op zijn
Voor zover ik kan vinden krijg je bij ontslag na 1-1-2020 een transitievergoeding van 1/3 maandsalaris keer aantal jaren. Dus dan 1/3 keer 13 jaar is 4 1/3 maand die je dan zou krijgen ongeveerquote:Op donderdag 20 mei 2021 18:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, geen idee maar denk het niet. (13 jaar daar)
Kaat, is je vertrek onderdeel van een reorganisatie of een enkel ontslag?quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, geen idee maar denk het niet. (13 jaar daar)
Dat ben ik uiteraard wel met je eens!quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:17 schreef sigme het volgende:
Al die ontslagvergoedingsberekeningen zijn alleen maar interessant als het bedrijf een ontslagvergunning krijgt. Wacht dat eerst maar af.
Overeenstemming met OR, hebben van sociaal plan, allemaal (weet ik uit ervaring) geen garantie voor het krijgen van een ontslagvergunning.
Boventallig (pm komt er aan)quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:20 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Kaat, is je vertrek onderdeel van een reorganisatie of een enkel ontslag?
Vast houden?quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja alles wat Sigme zegt. En niets tekenen zonder te overleggen met je bijstand.
Mij hebben ze een keer proberen vast te houdenToen heb gezien, niet akkoord getekend
Ja kind, jij weet dit, jij was hier bijquote:
Ja weet ik maar het was zo cryptisch ik gun de rest dit ookquote:Op donderdag 20 mei 2021 19:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja kind, jij weet dit, jij was hier bij
Nah ja een onzinnige "we kunnen je niet laten gaan als je niet tekent poging".quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja weet ik maar het was zo cryptisch ik gun de rest dit ook
Oh, die strijd heb ik destijds verloren. Dat is namelijk géén juridisch puntquote:Op donderdag 20 mei 2021 19:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Blijven er btw secretaresses over? En hoe zie je daar tussen obv FIFO?
pmquote:Op donderdag 20 mei 2021 19:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Blijven er btw secretaresses over? En hoe zie je daar tussen obv FIFO?
Is dat geen vrijheidsberoving eigenlijk?quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nah ja een onzinnige "we kunnen je niet laten gaan als je niet tekent poging".
Tuurlijk is dat dat.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is dat geen vrijheidsberoving eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |