quote:Klopjacht op zwaarbewapende militair die Van Ranst bedreigde
Een zwaarbewapende militair uit Lanklaar is sinds maandag spoorloos. De veiligheidsdiensten vrezen dat de man, die de voorbije maanden hevig tegen de coronamaatregelen ageerde op sociale media, iets kwaads in de zin heeft.
De militair die in de kazerne van Peutie gestationeerd is, heeft verschillende vuurwapens bij zich, zo werd aan De Standaard bevestigd. Het gaat onder meer om een raketlanceerder. In een afscheidsbrief die teruggevonden werd, spreekt hij ook dreigende taal.
Omdat de man de voorbije maanden op sociale media hevig uithaalde naar de virologen, maar in de eerste plaats naar professor Marc Van Ranst, werd die laatste samen met zijn gezin uit voorzorg elders ondergebracht.
Het federaal parket wilde enkel bevestigen dat de politie op zoek is naar een vuurwapengevaarlijke man, een veertiger, die dreigt met een gewelddadige actie.
Het Crisiscentrum kwam vandaag bijeen over de zaak en neemt de zaak bijzonder ernstig. De militair in kwestie staat al maanden op de Ocad-lijst, omdat hij virologen met de dood bedreigde. Hij kreeg volgens onze informatie binnen het leger daarvoor een sanctie. Sinds gisteren wordt 'niveau 4' op hem geplakt, wat betekent dat de veiligheidsdiensten ervan uitgaan dat er ernstige, concrete aanwijzingen zijn de man een aanslag wil plegen.
Alvast de politiezone Kempenland hield dinsdagmiddag een grote klopjacht naar de militair. Hij zou zich verplaatst hebben in de richting van Beringen naar Hasselt en zo verder noordoostwaarts. Maar de klopjacht had geen resultaat. De speciale eenheden van de federale politie staan klaar om in actie te komen zodra hij ergens opduikt. Maar voorlopig is er geen spoor.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210518_95838020
--------------------------quote:Klopjacht in Belgi op mogelijk bewapende bedreiger van bekende viroloog
In Belgi zijn agenten al uren op zoek naar een man die mogelijk zwaarbewapend is en onlangs kopstukken uit de Belgische coronacrisis bedreigde. Het gaat volgens Belgische media om een beroepsmilitair van in de veertig.
Uit voorzorg is een van de mensen die hij bedreigde, viroloog Marc Van Ranst, samen met zijn gezin ondergebracht op een veilige locatie. Van Ranst is in Belgi het gezicht van de corona-aanpak.
De Vlaamse omroep VRT schrijft op basis van informatie van het federaal parket dat er elementen zijn die wijzen op een "ernstige dreiging met een gewelddadige actie". Meer informatie wil het parket niet delen. De man heeft volgens de VRT extreemrechtse sympathien.
De krant De Standaard schrijft dat de man meerdere vuurwapens bij zich heeft en dat hij een afscheidsbrief heeft achtergelaten.
Dertig agenten
De klopjacht begon vanmiddag in Leopoldsburg, een plaats in Belgisch Limburg gelegen ten noorden van Hasselt. Een politiewoordvoerder zei op de Belgische radio dat de man zich inmiddels naar het noordoosten heeft verplaatst, waardoor het zoekgebied is uitgebreid. Bij de zoektocht zijn zeker dertig agenten en een helikopter ingezet.
Belgische media schrijven dat het onduidelijk is hoe concreet de bedreigingen van de man waren. Ook is niet duidelijk op welke manier hij Van Ranst heeft bedreigd, schrijft Het Laatste Nieuws.
https://nos.nl/artikel/23(...)van-bekende-viroloog
quote:Voortvluchtige militair die Marc Van Ranst bedreigde stond op extremistenlijst en heeft mogelijk raketlanceerder
In Limburg is een klopjacht aan de gang op een man die in een afscheidsbrief insinueert dat hij in het verzet gaat en het mogelijk niet overleeft. De man zou met wapens kunnen omgaan en recent Marc Van Ranst hebben bedreigd. Volgens informatie van De Morgen gaat het om een 46-jarige militair.
WAT WETEN WE OVER DE VOORTVLUCHTIGE?
Volgens informatie van De Morgen is de voortvluchtige de 46-jarige J.C. en rijdt hij rond met een grijze Audi Q5.
Veiligheidsdiensten situeren de man in extreem-rechtse milieus. Hij komt voor op een lijst van het OCAD, het orgaan voor dreigingsanalyse, in de categorie “potentieel gevaarlijk extreem-rechts”. Zijn Facebook-profielnaam verwijst onder andere naar de ‘Siegrune’, het rune-teken dat gebruikt werd door de SS tijdens Wereldoorlog II.
Twee onafhankelijke bronnen stellen dat J.C. deel uitmaakt van het Belgisch leger. Hij is verbonden aan de kazerne van Peutie. Hij werd reeds door de militaire inlichtingendienst ADIV in het oog gehouden.
WAAROM ZIJN VEILIGHEIDSDIENSTEN ONGERUST?
Er wordt vermoed dat hij een pistool bij zich heeft, een kogelwerend vest en P90-machinepistool van FN, een licht semi-automatisch wapen, dat kogelwerende vesten kan doorboren. Die wapens en munitie zouden ontvreemd zijn uit een kazerne. Ook raketlanceerders zouden verdwenen zijn.
Binnen de veiligheidsdiensten circuleert dan ook een memo die oproept om hem “met uiterste voorzichtigheid te benaderen”. Dat maakt dat deze klopjacht al urenlang duurt. Een confrontatie moet vermeden worden. Sinds 13u27 heeft het OCAD op deze persoon het dreigingsniveau vier ingesteld, wat betekent dat er op elk moment gevaar van hem uitgaat. Alle veiligheidsdiensten staan stand-by.
Het dossier is in handen van het federaal parket. “Er is de vrees dat hij geweld pleegt tegen zichzelf of tegen anderen en het doelwit blijft flou”, zegt de woordvoerder van het parket.
OP WIE HEEFT HIJ HET GEMUNT?
Toch zijn er aanwijzingen voor een doelwit. In het verleden stond hij bij de inlichtingendiensten gekend voor zijn anti-migratie-standpunten. Een mogelijk doelwit is dan een asielcentrum. Meerdere bronnen bevestigen echter het bestaan van een afscheidsbrief. “Er is een schrift gevonden waarin hij aangeeft zich niet levend te laten pakken.” In die brief zou ook staan dat hij zich richt tegen politici en virologen.
J.C. heeft in het recente verleden echter bedreigingen geuit naar bepaalde individuen. Een van die personen is KU Leuven-viroloog Marc Van Ranst. Van Ranst en zijn gezin zijn uit veiligheidsoverwegingen overgebracht naar een geheime locatie en wordt zwaar bewaakt.
WAAR IS DE MAN NU?
Het nationaal crisiscentrum volgt de zaak op. De zoektocht startte nadat de politiezone Kempenland deze middag een oproep kreeg dat de man zich in de buurt van Leopoldsburg bevond. Vandaar uit zou hij zich dan met de auto verder verplaatsen naar Hechtel-Eksel.
“Gezien hij zeer waarschijnlijk vuurwapens bij zich heeft, is het belangrijk om hem te traceren”, zegt Eric Cenens, commissaris bij politiezone Kempenland. “We hebben intussen informatie dat hij zich niet meer direct in onze regio bevindt, maar onze capaciteit blijft paraat staan. Gezien de recente bedreigingen en de mogelijke vuurwapens, is hij potentieel gevaarlijk.”
De man is op dit moment nog niet gevat en blijft zich verplaatsen.
https://www.demorgen.be/n(...)lanceerder~b7efac92/
Het is een verschrikkelijk persoon, omdat hij iets gemeens tegen je heeft gedaan op Twitter? Heb je hier ook voorbeelden van of is het wel even genoeg dat iemand met de dood bedreigd wordt door de zoveelste wappie?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:06 schreef Discombobulate het volgende:
Keur het absoluut niet goed, maar Marc van Ranst is wel echt een verschrikkelijk persoon. Zo vreselijk kinderachtig op Twitter ruzie maken met mensen, denigreren, pedant zijn, etc.
En de bedreigingen aan het adres van Jaap van Dissel?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:06 schreef Discombobulate het volgende:
Keur het absoluut niet goed, maar Marc van Ranst is wel echt een verschrikkelijk persoon. Zo vreselijk kinderachtig op Twitter ruzie maken met mensen, denigreren, pedant zijn, etc.
Zie hier de prenatale fase van de democratische erosie.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:06 schreef Discombobulate het volgende:
Keur het absoluut niet goed, maar ...
Jij koppelt het gelijk weer aan dit geval. En aan mij. Gelijk weer emotie. Daar heb ik het helemaal niet over. Enige wat ik vind is dat het ontzettend kinderachtig is om als volwassene zo irritant te doen op social media, Marc van Ranst is daar n van. Waarom hebben mensen berhaupt Twitter. Ik dacht vroeger altijd dat volwassenen 'volwassen' waren, maar dat is echt de grootste illusie die er is. Het zijn net kleine kinderen die elkaar uitschelden, maar dan eufemistischer.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:08 schreef The_End het volgende:
[..]
Het is een verschrikkelijk persoon, omdat hij iets gemeens tegen je heeft gedaan op Twitter? Heb je hier ook voorbeelden van of is het wel even genoeg dat iemand met de dood bedreigd wordt door de zoveelste wappie?
Wat? Jaap van Dissel is gewoon een heel redelijke man, heeft gelukkig ook geen Twitter.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:16 schreef Nober het volgende:
[..]
En de bedreigingen aan het adres van Jaap van Dissel?
En Marion Koopmans en weet ik veel allemaal?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:16 schreef Nober het volgende:
En de bedreigingen aan het adres van Jaap van Dissel?
En dat is geen emotie?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:18 schreef Discombobulate het volgende:
Jij koppelt het gelijk weer aan dit geval. En aan mij. Gelijk weer emotie. Daar heb ik het helemaal niet over. Enige wat ik vind is dat het ontzettend kinderachtig is om als volwassene zo irritant te doen op social media, Marc van Ranst is daar n van. Waarom hebben mensen berhaupt Twitter. Ik dacht vroeger altijd dat volwassenen 'volwassen' waren, maar dat is echt de grootste illusie die er is. Het zijn net kleine kinderen die elkaar uitschelden, maar dan eufemistischer.
Zucht.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:27 schreef The_End het volgende:
[..]
En dat is geen emotie?
Daarnaast wordt deze man met de dood bedreigd en jij vindt het vooral belangrijk om te noemen dat het een verschrikkelijk persoon is. (geen emotie?)
En vervolgens klagen dat hun haatzaaiende berichten worden verwijderd wAnt Dat iS CenSuUr eN faSciStisChquote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:23 schreef elcastel het volgende:
[..]
En Marion Koopmans en weet ik veel allemaal?
Ik denk dat veel mensen geen benul hebben van hoe schadelijk dit is. Wetenschappers, journalisten die het bijltje erbij neerleggen, of geen mening meer durven verkondigen. Niet alleen geweld, zelfs al bedreigingen moeten kei en keihard aangepakt worden.
Hartstikke ironisch dat zij zich vaak nog vrijheidsstrijders (of verzetstrijders) noemen ook. Lekker schreeuwen op het Museumplein is hartstikke prima, die mensen hebben wij keihard nodig. Maar zodra mensen worden opgezocht, gentimideerd, bedreigd en zelfs erger moet er keihard worden ingegrepen natuurlijk.
quote:Klopjacht naar gewapende man verplaatst naar Dilser Bossen
Speciale eenheden van de Belgische politie zoeken in de Dilser Bossen, net over de grens bij Dilsen-Stokkem, naar een zwaarbewapende beroepsmilitair uit die plaats.
De 46-jarige Jurgen C. sloeg dinsdagmiddag op de vlucht nadat de politie hem wilde oppakken.
Auto
Een auto is 's avonds rond 18:00 uur teruggevonden bij de Dilser Bossen. Hoewel de nummerplaten waren verwijderd, gaat de politie er vanuit dat het de Audi is van de voortvluchtige. Speciale eenheden van de politie zijn uitgerukt en kammen het bos uit. De bevolking wordt opgeroepen binnenshuis te blijven.
De verdachte had eerder deze maand al in Leopoldsburg voor opschudding gezorgd en was daarbij in het bezit was van een vuurwapen. Toen wist hij aan agenten te ontsnappen. Dinsdag kreeg de politie hem opnieuw in het vizier in Leopoldsburg waarna een klopjacht volgde met tientallen agenten en een helikopter.
De militair staat al maanden op de zogeheten Ocad-lijst. Dat is een databank die ooit voor Syristrijders in het leven werd geroepen, maar nu extremisten van alle strekkingen bevat. De beroepsmilitair kwam op die lijst omdat hij virologen, onder wie Marc van Ranst, met de dood bedreigde. Sinds maandag heeft de voortvluchtige de status ‘niveau 4’ . Dat betekent dat de veiligheidsdiensten ervan uitgaan dat er ernstige, concrete aanwijzingen zijn dat de man een aanslag wil plegen.
https://www.1limburg.nl/k(...)sen?context=topstory
Weet je zeker dat dit hem is? De tattoos op de armen komen niet overeen.quote:
Zo'n spiegel heeft een bepaald effect h.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dit hem is? De tattoos op de armen komen niet overeen.
Je hebt gelijk! Sorryquote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zo'n spiegel heeft een bepaald effect h.
Het parket in de wijk? Dat wil misschien zeggen dat hij dood is?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:45 schreef valentijn101 het volgende:
Het parket is aangekomen in de wijk. Het gerucht gaat dat ze hem te pakken hebben.
Ik heb geen schoten gehoordquote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het parket in de wijk? Dat wil misschien zeggen dat hij dood is?
Dat ze hem onder het parket stoppenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het parket in de wijk? Dat wil misschien zeggen dat hij dood is?
Hebben ze Van Ranzig eindelijk te pakken?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:45 schreef valentijn101 het volgende:
Het parket is aangekomen in de wijk. Het gerucht gaat dat ze hem te pakken hebben.
Woon je daar?quote:
Helemaal niet eng hoor. Ik las in het AD dat hier wat loos was. Merkte vervolgens op dat er idd weer eens een helikopter boven de wijk hing en moet mijn info van hier en de facebooksite van onze wijk krijgen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Woon je daar?Eng!
Ik bedoel, als ze hem hebben dan kan het parket kan hem toch op het politiebureau verhoren?
Lol! Maar ik zou als ik jou was de ramen en deuren extra goed op slot doenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:57 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Helemaal niet eng hoor. Ik las in het AD dat hier wat loos was. Merkte vervolgens op dat er idd weer eens een helikopter boven de wijk hing en moet mijn info van hier en de facebooksite van onze wijk krijgen.![]()
Ik vraag me nog steeds af hoe de politie de bewoners gewaarschuwheeft om binnen te blijven want ik heb niets gehoord.
J.C.?quote:Volgens informatie van De Morgen is de voortvluchtige de 46-jarige J.C. en rijdt hij rond met een grijze Audi Q5.
Jurgen coningsquote:Op woensdag 19 mei 2021 00:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
J.C.?
Johan Cruijff? Julius Caesar? Jan Cremer? Jezus Christus?
Bij het (rode) jeugdcentrum waren ze het laatst aan het zoeken als ik het goed gehoord heb.quote:
Ik woon in nieuwe homo tussen grote en kleine homoquote:
Dat is dat ding bij de vijver? Daar zijn nu toch geen kinderen hoop ik? Hij wil toch geen Breivikje doen?quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:08 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Bij het (rode) jeugdcentrum waren ze het laatst aan het zoeken als ik het goed gehoord heb.
Omdat:quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:45 schreef MichaelScott het volgende:
Hoe kan iemand al maanden op een lijst van de inlichtingendienst staan en toegang houden tot het wapenarsenaal van het Belgische leger?![]()
![]()
Zo iemand verplaats je toch bij de eerste verdenking naar een bureaufunctie? Of stuur hem met gedwongen verlof.
Belgiquote:Maar hoe kan het dat een actieve beroepsmilitair op die lijst staat, en gewoon in dienst is in het leger? “Volgens de militaire inlichtingendienst ADIV staan er zeker 30 militairen op de lijst, waarvan geweten is dat ze extreemrechtse sympathien hebben en van dichtbij in de gaten worden gehouden”, legt Faroek zgnes uit.
“Zolang ze het houden bij sympathien en verder niet overgaan tot actie, kunnen we niet veel doen, klinkt het bij het leger."
https://www.hln.be/dossie(...)e-gebracht~ada79d1b/
Woon je in Grote Homo?quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:08 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Bij het (rode) jeugdcentrum waren ze het laatst aan het zoeken als ik het goed gehoord heb.
Hoe doe je een raam extra goed op slot?quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lol! Maar ik zou als ik jou was de ramen en deuren extra goed op slot doenJe weet nooit.
Wel bijzonder dat je binnen moet blijven maar je van niets weet
Ik heb slotjes op mijn ramen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe doe je een raam extra goed op slot?
Ik heb een hamer, wat nu?quote:
Ik keur het niet goed maaaaaaaaaaaar.....quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:06 schreef Discombobulate het volgende:
Da's typisch Belgisch. Overdrijven.quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe doe je een raam extra goed op slot?
Dus keur je het wel goed.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:06 schreef Discombobulate het volgende:
Keur het absoluut niet goed, maar.....
Nee. Wat heeft het feit dat ik Marc van Ranst daarmee te maken? Ik verwerp absoluut zoiets.quote:Op woensdag 19 mei 2021 01:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus keur je het wel goed.
Psychology 101. Als je een stelling opvolgt met 'maar', ontken je wat je net hebt gezegd.quote:
Ha. Een zturkje: “ik keur geweld niet goed maarrrrrrr”. Hartstikke fout. Geweld is niet de oplossing.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:06 schreef Discombobulate het volgende:
jawel, dit soort situaties worden doorgaans succesvol met geweld opgelost, theedrinken werkt niet altijd,quote:Op woensdag 19 mei 2021 03:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ha. Een zturkje: “ik keur geweld niet goed maarrrrrrr”. Hartstikke fout. Geweld is niet de oplossing.
Volgens mij zijn daar nu geen vakanties toegestaan ivm coronaquote:Op woensdag 19 mei 2021 00:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is dat ding bij de vijver? Daar zijn nu toch geen kinderen hoop ik? Hij wil toch geen Breivikje doen?
Maar dat is toch echt een zwarte A6 en geen grijze Q5quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:57 schreef ACT-F het volgende:
Die auto is eveneens in Grote Homo aangetroffen:
https://goo.gl/maps/NB3WcsFjHSSqjJ2e9
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/buitenl(...)istenlijst~a6246a20/
quote:Een raketwerper en een machinepistool: met deze wapens ging de militair aan de haal
De voortvluchtige militair die dinsdag gezocht werd, wist zware wapens uit de kazerne mee te nemen. Hij heeft onder meer een raketwerper en een machinepistool mee.
M72 LAW RAKETWERPER: een kort antitankwapen van Amerikaanse makelijk, de vervanger van de bazooka. De raketten kunnen de bepantsering van elke bestaande tank doorboren.
FN 90 MACHINEPISTOOL: een machinepistool van het Belgische FN Herstal. Een licht verdedigingswapen, dat kogelwerende vesten kan doorboren.
FN FIVE-SEVEN. Een kleiner pistool dat dezelfde munitie gebruikt als de FN 90.
Kogelwerende vest.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210518_97399976
Haha mooi. Maar wel vermoeiend om met wappies in discussie te gaan lijkt me.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:07 schreef Starhopper het volgende:
Vanuit z'n schuilkelder Willem Engel affikken![]()
![]()
[ twitter ]
VanRanstGOD![]()
![]()
![]()
Nou ja, Engel roept dat van Ranst het er zelf naar gemaakt wordt dat ie moet onderduiken. Dan kun je wel even duidelijk zijn op de socials, daar verlies je niks mee.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Haha mooi. Maar wel vermoeiend om met wappies in discussie te gaan lijkt me.
Wat een gek is die van Ranst zegquote:Op woensdag 19 mei 2021 09:07 schreef Starhopper het volgende:
Vanuit z'n schuilkelder Willem Engel affikken![]()
![]()
[ twitter ]
VanRanstGOD![]()
![]()
![]()
De gebuikelijke goede jongen. SS..liefhebber van geweld..bedreigingen..ach dat zegt toch niks..doe niet zo zotquote:Familie en vrienden spreken van een grote knuffelbeer die stoer doet naar de buitenwereld, maar alles zou doen voor zijn vriendin en twee kinderen
Raketwerpers en machinegeweren koop je niet bij de dump.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Weten we wel zeker dat het een militair is? Heeft hij niet gewoon wat spul bij de dump gekocht om als veteraan tegen de lockdown te demonstreren?
True!quote:Willem Engel kan al zijn kennis over virologie op de achterkant van een postzegel schrijven en houd alsnog ruimte over.
Wat een enorm opzichte plek om je auto te 'verbergen'.quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:57 schreef ACT-F het volgende:
Die auto is eveneens in Grote Homo aangetroffen:
https://goo.gl/maps/NB3WcsFjHSSqjJ2e9
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/buitenl(...)istenlijst~a6246a20/
Wellicht was dat ook wel gewoon de bedoelingquote:Op woensdag 19 mei 2021 10:36 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Wat een enorm opzichte plek om je auto te 'verbergen'.
quote:Klopjacht op militair Belgi: ’Dit kan ook dwaalspoor zijn’
BRUSSEL - UPDATE - De zoektocht naar de gevluchte rechts-extremistische militair Jurgen C. uit Belgi, pal aan de Nederlandse grens, houdt aan beide kanten van de grens de gemoederen bezig. De militair is een „ernstig en zeer nabij” gevaar volgens de Belgische autoriteiten die het dreigingsniveau rond zijn persoon hebben opgeschroefd naar de hoogste versie. Mogelijk zit C. in Nederland. Opvallend genoeg wordt aan Belgische grens deze woensdag niet meer gezocht, ziet onze verslaggever.
De gewapende Jurgen C. stond al langer op de radar van het OCAD, het Cordinatieorgaan voor de Dreigingsanalyse. Nu zijn er heel concrete aanwijzingen voor gevaarlijke plannen en van acuut gevaar; vandaar het hoogste dreigingsniveau. Het algemene dreigingsniveau blijft wel ’gemiddeld’, laat de Belgische tegenhanger van de NCTV weten.
C. is zelf licht ontvlambaar en had een raketwerper bij zich, maar de zwaarste wapens zijn inmiddels teruggevonden. Van C. nog geen spoor. „Alles is mogelijk”, zeggen bronnen binnen de veiligheidsdiensten tegen Vlaamse media. „Ook het buitenland.”
Grote zoekactie
De Belgische politie zocht dinsdagnacht in het Dilserbos in Dilsen-Stokkem, een half uurtje fietsen van de Nederlandse grens, bij het Limburgse Nattenhoven. Vlak naast het plaatsje begint ook natuurgebied Hoge Kempen. Alle buurtbewoners werd gevraagd om voor hun eigen veiligheid binnen te blijven en hun huizen niet te verlaten. Een helikopter cirkelde boven het gebied.
Een boswachter heeft in Dilsen de auto van de gezochte Jurgen C. gevonden. De autoriteiten hebben deze Audi Q5 weg laten takelen.
Dennie Bonnet woont aan de rand van het bos waar de auto is gevonden, en zag ineens speciale eenheden arriveren. „Ik kwam net terug van hardlopen toen ze aankwamen. Helemaal ingepakt, met wapens bij zich. Ook gingen ze met politiehonden het bos in. Zeker 25 of 30 manschappen. Er kwam ook een pantserwagen, met een soort kooi eromheen. Echt zwaar materieel.”
’Wapens in auto’
Hij hoorde vanuit zijn huis wat er werd gezegd. „De boswachter vertelde de eenheden dat hij de auto had gevonden, met al die wapens. Hij zag kabeltjes, draden. Daarna zijn ze dik twee uur met die auto bezig geweest.” Justitie bevestigt in Belgische media dat de zwaarste wapens zijn teruggevonden in de auto.
De veiligheidsdiensten hebben tot woensdagochtend heel vroeg doorgezocht, maar niets gevonden. Opmerkelijk genoeg is woensdag overdag niets meer te merken van een klopjacht – althans, niet in het gebied waar alle ogen op zijn gericht.
Verslaggever Marcel Vink is ter plaatse. Volg zijn allerlaatste updates onderaan dit artikel.
De vriendin van C. had maandagavond alarm geslagen. Daarna bleek dat C. zware wapens waaronder een raketwerper had gestolen uit zijn eigen kazerne. In een afscheidsbrief legde hij uit dat hij niet meer kon leven in een ’maatschappij geregeerd door politici en virologen’. Dinsdag moest viroloog Marc Van Ranst samen met zijn gezin in veiligheid gebracht worden. Van Ranst werd eerder op internet bedreigd door C., die nauwe banden heeft met een ex-militair en veroordeeld neonazi, ene Tomas Boutens, die C. dinsdagavond meteen op Facebook steunde.
C. beschikte volgens Het Nieuwsblad over een raketwerper, een machinepistool en een gewoon pistool. Welke wapens precies zijn teruggevonden, is niet helemaal duidelijk. De militair zou zelf een kogelwerend vest dragen.
Dwaalspoor?
Woensdag is het rond tien uur in de ochtend rustig op de plek waar de auto werd gevonden. Het gebied is niet afgezet, en Bonnet hoopt dat C. inmiddels niet meer in het gebied is. „Je hebt hier een jeugdkamp in het bos, maar ook een weeshuis. Je kunt je hier prima verstoppen, maar zit hij hier nog? Het kan ook een dwaalspoor zijn.”
Hij kent C., die uit Dilsen-Stokkem komt, persoonlijk. „Niet heel goed, maar wel van gezicht. Van het voetbal ook. Dat mensen zo extreem kunnen worden in hun denkbeelden... Laten we hopen dat het goed afloopt. Maar omdat er ook een ambulance naar binnen was gereden, houden ze waarschijnlijk met alles rekening.”
Nederlandse politie
De politie in Limburg is alert, maar heeft op dit moment geen rol in de zaak rond de voortvluchtige Belgische militair die virologen bedreigde. Dat laat een woordvoerder van het Limburgse korps desgevraagd weten.
„We zijn niet actief betrokken geweest bij deze actie tot nu toe. De Belgische politie leidt het onderzoek”, aldus de woordvoerder. Volgens hem is er geen informatie die doet vermoeden dat de Belgische verdachte mogelijk de grens over komt. „Maar we zijn wel alert en monitoren de ontwikkelingen.”
Over hoe die extra alertheid en monitoring eruit zien, wil de zegsman geen verdere uitspraken doen om de verdachte niet mogelijk onbedoeld informatie te geven. „We onderhouden contacten met onze Belgische collega’s”, is het enige wat hij er verder over kwijt wil.
Van Ranst
Die bekende viroloog Van Ranst reageerde in de nacht van dinsdag op woensdag in een Twitterbericht. „Tegen covidmaatregelen en covidvaccins zijn, valt al te vaak samen met geweldverheerlijking en rauw racisme”, schrijft Van Ranst. „Laat n ding duidelijk zijn: zulke bedreigingen maken op mij niet de minste indruk.”
Bekijk de laatste updates van verslaggever Marcel Vink:
https://twitter.com/marcelvink888
https://www.telegraaf.nl/(...)-ook-dwaalspoor-zijn
Met zijn baardje ziet hij er uit als een vriendelijke familieman.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:59 schreef ACT-F het volgende:
FOK! detectives aan het werk![]()
[ afbeelding ]
https://soundcloud.com/j-rgen-conings
https://www.facebook.com/siegrune.walkuren
Dat zal wel een auto zijn van de Belgische DSIquote:Op woensdag 19 mei 2021 11:47 schreef Voszje het volgende:
Blijkbaar is de Audi op de foto's dan ook niet die van Jurgen, dus stond de wagen vast wel beter verborgen dan naast een bordje "GRAAG TRAAG AUB".
Pas op hoor, dat zijn erg grote bossen daar. En allemaal clandestien.. Die kerel weet wel hoe m zich moet verstoppen!quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:36 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Wat een enorm opzichte plek om je auto te 'verbergen'.
Dat is ook mijn sterke vermoedenquote:Op woensdag 19 mei 2021 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zal wel een auto zijn van de Belgische DSI
Ik ken de omgeving wel. We speelden vroeger zelf commandootje in de nabij gelegen Mechelse heide met de vele loopgraven.quote:Op woensdag 19 mei 2021 11:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Pas op hoor, dat zijn erg grote bossen daar. En allemaal clandestien.. Die kerel weet wel hoe m zich moet verstoppen!
Denk ik inderdaad ookquote:Op woensdag 19 mei 2021 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zal wel een auto zijn van de Belgische DSI
Doet mij denken aan die Duitser die zich dagenlang in de bossen verscholen heeft. Die kende net als deze kerel het gebied als zn broekzak.quote:Op woensdag 19 mei 2021 11:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Pas op hoor, dat zijn erg grote bossen daar. En allemaal clandestien.. Die kerel weet wel hoe m zich moet verstoppen!
quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:16 schreef ACT-F het volgende:
Dit ziet er veel grijzer uit:
[ afbeelding ]
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210519_92470356
Ook vanuit de buurt?quote:Op woensdag 19 mei 2021 11:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ken de omgeving wel. We speelden vroeger zelf commandootje in de nabij gelegen Mechelse heide met de vele loopgraven.
Ik zie zat berichten over hem als ik zijn naam intypquote:Op woensdag 19 mei 2021 14:24 schreef AToontje87 het volgende:
Ligt het aan mijn gebrekkige kennis van Twitter, of heeft men berichten over Jurgen C op het medium verwijderd?
quote:Ondergedoken Vlaamse topviroloog: 'Wappies' medeschuldig aan bedreiging
De ondergedoken Vlaamse topviroloog Marc Van Ranst stelt dat actiegroepen, zoals Viruswaarheid in Nederland en Viruswaanzin in Belgi, er medeschuldig aan zijn dat in Belgi een man voortvluchtig is die het op hem gemunt heeft. "In de maatschappij is een voedingsbodem gecreerd waarbij woorden van politici en opiniemakers ooit daden kunnen worden", zegt hij woensdag vanaf zijn onderduikadres in gesprek met NU.nl.
De Belgische politie is al twee dagen op zoek naar de voortvluchtige militair Jurgen C. De 46-jarige man is mogelijk gewapend en heeft gedreigd met een aanslag op "het regime" en virologen. De schietinstructeur staat op de terroristenlijst wegens extreemrechtse sympathien. De Belgische autoriteiten noemen hem een acuut gevaar en verspreidden woensdag een officieel opsporingsbericht.
Van Ranst adviseert de Belgische regering over het coronabeleid. Vanwege het werk dat hij doet, ontvangt de viroloog dagelijks bedreigingen, met name via Twitter, vertelt hij. Volgens Van Ranst heeft C. hem in het recente verleden al eens bedreigd via het sociale medium. "Ik herinner me zijn foto."
Dat nu blijkt dat C. toegang tot wapens heeft, maakt het volgens Van Ranst "wel een tikkeltje erger".
Uit voorzorg heeft de politie Van Ranst naar een beveiligde locatie gebracht. Daar zit hij nu al een paar dagen samen met zijn familie. Hoewel hij "een van de meest surrealistische hoofdstukken" uit zijn leven beleeft, zegt Van Ranst zich "totaal niet gentimideerd" te voelen door C. "Integendeel, het geeft mij alleen maar meer focus."
'Wappies zijn geen onschuldig fenomeen'
Zijn diepere zorgen gaan met name over actiegroepen zoals Viruswaanzin en Viruswaarheid. "Wat jullie 'wappies' noemen, is geen onschuldig fenomeen. Daarvoor hebben zij al een veel te groot deel van de conversatie in kunnen nemen", stelt hij. Het komt volgens Van Ranst mede op hun conto dat iemand nu naar wapens grijpt. "Als je continu beledigt, beschimpt en kleineert, dan kan dit bij sommigen tot dit soort acties leiden."
De viroloog noemt Willem Engel, de voorman van Viruswaarheid. Woensdag deelde Van Ranst op Twitter een sneer uit aan de dansleraar. Engel twitterde dat hij "niet voor het bedreigen van wie dan ook" is, maar "Van Ranst het zo bont gemaakt heeft dat hij nu extreem gehaat is". Van Ranst noemde Engel daarop "een mafkees", die al zijn kennis van virologie, immunologie en epidemiologie "op de achterkant van een postzegeltje" kan schrijven en zelfs dan nog plaats over kan hebben.
Van Ranst laakt vooral politici, die actiegroepen zoals Viruswaarheid in zijn ogen nauwelijks tegenspreken of zelfs steunen. Toch roept hij diezelfde politici nu op om hun verantwoordelijkheid te nemen. "Het begint met je uit te spreken."
https://www.nu.nl/coronav(...)-aan-bedreiging.html
Van Ranst maakt er al langere tijd een hobby van om mensen die niet volgzaam zijn lijn volgen weg te zetten als idioten. Dat rechtvaardigt niet wat er nu gebeurt, maar jij kunt het ook niet zondermeer toeschreven aan bepaalde groepen zoals viruswaarheid.quote:
Grote Homo is een woonwijk van de Belgische gemeente Dilsen-Stokkem die zich bevindt tussen Niel-bij-As (gemeente As) en Lanklaar (gemeente Dilsen-Stokkem), onmiddellijk ten oosten van het Stokkemerbos. Ten zuidwesten van Grote Homo ligt Nieuwe Homo en in de nabijheid ligt ook nog Kleine Homo.quote:
Die worden bevestigd in hun denkbeelden en aangemoedigd door figuren als Engel en hun volgers.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Van Ranst maakt er al langere tijd een hobby van om mensen die niet volgzaam zijn lijn volgen weg te zetten als idioten. Dat rechtvaardigt niet wat er nu gebeurt, maar jij kunt het ook niet zondermeer toeschreven aan bepaalde groepen zoals viruswaarheid.
In het verleden hebben wij altijd individuen gehad die van het padje raakten. Ze reden in op mensen tijdens Koningsdag, schoten op mensen in een winkelcentrum, staken Monica Seles neer,.... Allemaal zonder wappies en viruswaarheid. Dus er kan een verband zijn, maar gekke zijn van alle tijden.
quote:
Komt nu jouw kant op. Heb je je ramen en deuren op slot. 🔐quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik woon in nieuwe homo tussen grote en kleine homo
Samengeknepen billekesquote:Op woensdag 19 mei 2021 20:17 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
[..]
Komt nu jou kant op. Heb je je ramen en deuren op slot. 🔐
Ahh, dat is bij de grensovergang in Maasmechelen.quote:
Dat komt wel dichtbij dan!quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:32 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ahh, dat is bij de grensovergang in Maasmechelen.
quote:Verschillende politievoertuigen verzamelden zich rond 18 uur aan toegangspoort De Salamander. Een zwaar bewapend team werd daarop het bos ingestuurd. Het gaat om gemaskerde mannen in burgerkledij, met kogelvrije vesten en automatische geweren. Een gepantserd voertuig reed ook het natuurgebied in.
In totaal zijn er 250 manschappen op de been. Ze doen een sweeping in drie zones van het natuurgebied. De aanwezige persmensen kregen de raad zich niet te verplaatsen en gegroepeerd te blijven staan.
De speciale eenheden worden ondersteund vanuit allerlei hoeken. Het lijkt er op dat ze Conings in de val willen lokken. De operatie vindt momenteel plaats in het hartje van het Nationaal Park, op de grens met Maasmechelen, As en Zutendaal. De speurders sloten bewust dat deel van het bos af, dus misschien hebben ze weet van zijn aanwezigheid. Als de man effectief in de Mechelse Heide zit, heeft hij vannacht zo’n 10 kilometer te voet afgelegd.
https://www.hln.be/dossie(...)r-gevonden~ada79d1b/
quote:
Van Ranst dient klacht in wegens doodsbedreigingen op website Viruswaanzin
Viroloog Marc Van Ranst heeft een klacht ingediend tegen onbekenden nadat op de website van de vzw Viruswaanzin doodsbedreigingen tegen hem werden geuit. Onder een artikel van oprichter Michael Verstraeten schreef een onbekend profiel met de naam ic3 het volgende. “MVR gaat eraan. De opdracht is gegeven.” Marc Van Ranst had op 10 mei op Twitter ook al melding gemaakt van de doodsbedreigingen. Die zijn intussen van de website gewist.
De viroloog maakte de klacht al schriftelijk over, maar de lokale politie van Mechelen-Willebroek moet nog bij hem langskomen om hem het pv te laten ondertekenen. Van Ranst bevindt zich momenteel in een safehouse onder politiebewaking, nu er een klopjacht wordt gehouden op Jrgen Conings. De gewapende militair had eerder ook al doodsbedreigingen tegen hem geuit.
Tegenover ‘De Morgen’ wilde de viroloog niet meteen de link leggen met Conings, al fronst hij wel de wenkbrauwen. “Het zinnetje ‘De opdracht is gegeven’ krijgt nu weer meer betekenis”, klinkt het. “Dit bericht werd een dikke week geleden gepost. Ondertussen kon onze voortvluchtige militair wel wapens stelen en rondhangen in Willebroek, dicht bij mijn woning. De politie neemt dit ernstig.”
Nadat Van Ranst melding had gemaakt van de doodsbedreigingen kondigde de vzw Viruswaanzin aan dat zij bij het Mechelse gerecht een klacht met burgerlijke partijstelling zou indienen tegen de viroloog wegens laster en eerroof. Viruswaanzin pikte het naar eigen zeggen niet dat Van Ranst hen betichtte van “bendevorming” nadat enkele lezers berichten met doodsbedreigingen hadden gepost.
https://www.hln.be/binnen(...)ruswaanzin~a15418ef/
quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:06 schreef ACT-F het volgende:
Amaai, we gaan de verkeerde kant op. Omkeren, vlug!
[ twitter ]
E314 is inmiddels dicht. Grote kans dat als ze hem opjagen dat hij de autostrade oversteekt of het ecoduct neemt. Militairen voor bewaking?quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:32 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ahh, dat is bij de grensovergang in Maasmechelen.
Ik zie net op de laatste seconden het onderstaande bord. Op Google Maps is te zien dat de A2 dicht zit:quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:22 schreef ACT-F het volgende:
Het originele en uitgebreidere filmpje van toen net waar de politie de weg kwijt lijkt te zijn. Ze hebben de snelweg zowat geblokkeerd:
https://www.facebook.com/100008162949270/videos/2962409050707831/
Ook paartenquote:Op woensdag 19 mei 2021 21:22 schreef ACT-F het volgende:
Het originele en uitgebreidere filmpje van toen net waar de politie de weg kwijt lijkt te zijn. Ze hebben de snelweg zowat geblokkeerd:
Als hij een mobieltje bij zich heeft dan is dat niet al te snugger. Tenzij de Belgen niet weten hoe je een mobieltje uitpeilt natuurlijkquote:Op woensdag 19 mei 2021 21:54 schreef Starhopper het volgende:
Is dit echt?????![]()
Of een vervelende troll? Als hij internet en een mobieltje heeft is hij makkelijk te vinden.
[ afbeelding ]
Hij moet gemakkelijk te vinden zijn. Hij laat een spoor van spelfouten achter.quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:54 schreef Starhopper het volgende:
Is dit echt?????![]()
Of een vervelende troll? Als hij internet en een mobieltje heeft is hij makkelijk te vinden.
[ afbeelding ]
Ik kan je verzekeren dat als hij een mobieltje bij zich heeft in dit gebied dan heeft hij er geen zak aan. De dekking hier is vreselijk.quote:Op woensdag 19 mei 2021 22:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als hij een mobieltje bij zich heeft dan is dat niet al te snugger. Tenzij de Belgen niet weten hoe je een mobieltje uitpeilt natuurlijk![]()
Ondertussen helikopters en gevechtsvliegtuigen boven het gebied:
https://globe.adsbexchange.com
Zoekt die straaljager ook mee?quote:Op woensdag 19 mei 2021 22:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als hij een mobieltje bij zich heeft dan is dat niet al te snugger. Tenzij de Belgen niet weten hoe je een mobieltje uitpeilt natuurlijk![]()
Ondertussen helikopters en gevechtsvliegtuigen boven het gebied:
https://globe.adsbexchange.com
Die schiet gewoon met spelden op die hooibergquote:Op woensdag 19 mei 2021 22:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zoekt die straaljager ook mee?Dat zou wel next level zijn
Over de grens in Nederland ook een politiehelikopter:
[ afbeelding ]
Ik denk het wel. Komt vast van de basis in Zutendaal. Normaalgesproken zijn ze overdag aan het oefenen boven dit gebied maar ‘s avonds vliegen ze zelden.quote:Op woensdag 19 mei 2021 22:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel handig zo'n map, vond ik bij Metal Gear Solid 5 ook handig met de helikopters.quote:Op woensdag 19 mei 2021 22:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gedoneerd.quote:Op woensdag 19 mei 2021 22:36 schreef Starhopper het volgende:
https://www.hln.be/bizar/(...)-bushokjes~affd6ef3/
![]()
![]()
![]()
Die komen uit Kleine Brogel he, dat zijn de nachtvluchten. Kan natuurlijk wel dat ze nu eens een echte missie doen ipv de gewone oefen nachtvluchten.quote:Op woensdag 19 mei 2021 22:12 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Komt vast van de basis in Zutendaal. Normaalgesproken zijn ze overdag aan het oefenen boven dit gebied maar ‘s avonds vliegen ze zelden.
De logica van de politiecolonne ontgaat me nu geheel. Dus hier zijn ze kennelijk opgesteld en vertrokken:quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:22 schreef ACT-F het volgende:
De snelweg was al afgesloten dus misschien gaf de navigatie aan dat ze moesten omrijdenquote:Op woensdag 19 mei 2021 22:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De logica van de politiecolonne ontgaat me nu geheel. Dus hier zijn ze kennelijk opgesteld en vertrokken:
https://goo.gl/maps/wBzWS7hZjPgY8wde8
[ twitter ]
Vervolgens doen ze een tour de Maasmechelen om hier te keren:
https://goo.gl/maps/yLayRTYgVhLDYF8Y7
En dan de snelweg op terwijl ze gewoon ernaast opgesteld stonden?
https://goo.gl/maps/1fUTZDUiDEbp2FPQ6
Only Belgium
quote:Op woensdag 19 mei 2021 23:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De snelweg was al afgesloten dus misschien gaf de navigatie aan dat ze moesten omrijden
Je bent dan natuurlijk ook op de hoogte van het plan en beweegredenen. Eerder kwam er al een filmpje voorbij waaruit bleek dat ze bijvoorbeeld helemaal niet de verkeerde kant zijn opgegaan. Het komt een beetje over als framen, terwijl er echt geen domme mensen mee bezig zijn.quote:Op woensdag 19 mei 2021 22:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De logica van de politiecolonne ontgaat me nu geheel. Dus hier zijn ze kennelijk opgesteld en vertrokken:
https://goo.gl/maps/wBzWS7hZjPgY8wde8
[ twitter ]
Vervolgens doen ze een tour de Maasmechelen om hier te keren:
https://goo.gl/maps/yLayRTYgVhLDYF8Y7
En dan de snelweg op terwijl ze gewoon ernaast opgesteld stonden?
https://goo.gl/maps/1fUTZDUiDEbp2FPQ6
Only Belgium
Doet je sarcasme-radar het nog goed?quote:Op woensdag 19 mei 2021 23:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je bent dan natuurlijk ook op de hoogte van het plan en beweegredenen. Eerder kwam er al een filmpje voorbij waaruit bleek dat ze bijvoorbeeld helemaal niet de verkeerde kant zijn opgegaan. Het komt een beetje over als framen, terwijl er echt geen domme mensen mee bezig zijn.
quote:
Ja, je kwam meer over als gefrustreerd. Misschien wat andere smiley's gebruiken of er niet zo vanuit gaan dat een ander dat wel even ziet, zonder dat er een aanwijzing voor was.quote:Op woensdag 19 mei 2021 23:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Doet je sarcasme-radar het nog goed?
[ afbeelding ]
Ik zal een andere smiley gebruikenquote:Op woensdag 19 mei 2021 23:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, je kwam meer over als gefrustreerd. Misschien wat andere smiley's gebruiken of er niet zo vanuit gaan dat een ander dat wel even ziet, zonder dat er een aanwijzing voor was.
Maar goed, ga jij lekker verder, doe ik dat ook.
quote:
Goed plan! Van Ranst loslaten in de bossen met een peilzender. Zodra je een schot hoort weet je Jrgen wel te vinden!quote:Op woensdag 19 mei 2021 23:46 schreef Discombobulate het volgende:
Maar is ie op de vlucht of op zoek naar Van Ranst? Dan kunnen ze hem toch beter als lokaas gebruiken?
Men houdt elkaar de hand boven het hoofd. Eigen mensen doen geen verkeerde dingen en anders knijpen we een oogje dicht, totdat het fout gaat en iedereen het kan zien. Dan krijg je dit soort kwaliteitsreacties:quote:Op donderdag 20 mei 2021 00:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ook in de echte wereld - niet de online wereld - wordt er zelden ingegrepen bij bedreigingen door de autoriteiten.
Bron: De Standaardquote:Jurgen Conings werd na twee tuchtsancties bij het leger gedegradeerd tot ‘wapendrager’. En net daardoor kreeg hij toegang tot het wapendepot.
Er raken steeds meer details bekend over het brokkenparcours dat Conings de voorbije maanden bij Defensie heeft gelopen. Hij kreeg volgens onze informatie het afgelopen jaar twee keer een tuchtstraf bij het leger. En keer wegens racistische uitspraken op het internet en n keer wegens het doodsbedreigingen aan het adres van Marc Van Ranst.
Vanwege die bedreigingen werd Conings in juli jongstleden even opgepakt door de politie. Op dat moment kreeg Marc Van Ranst al drie weken politiebescherming. Conings zou zijn bedreigingen geuit hebben in besloten groepen, waar hij praatte met gelijkgezinde mensen van extreemrechtse signatuur. Daar zou hij onder andere gevraagd hebben of iemand het adres van Van Ranst kende. Hij werd volgens onze bronnen ontdekt door de Staatsveiligheid. Conings werd in juli in die zaak door het parket ondervraagd, maar niet aangehouden. Het parket van Limburg bevestigt en zegt dat het onderzoek nog loopt.
[..]
Conings verloor zijn functie als MP (lid van de Militaire Politie). Hij kreeg in de plaats daarvan een logistieke functie in de kazerne van Leopoldsburg. Hij kwam er terecht bij de cel ‘pre-deployment’ die militairen moest klaarstomen bij hun vertrek naar het buitenland.
Conings – die veel weet van wapens en ooit zelf wapeninstructeur geweest zou zijn – kreeg de opdracht de wapens te halen en klaar te leggen die nodig waren voor een oefening. En zo had hij – ondanks het feit dat hij op de Ocad-lijst stond – quasi ongelimiteerde toegang tot het wapendepot.
Iemand die op de terreurlijst staat straffen door hem in het wapendepot te zettenquote:
Kan ook alleen maar in Belgi.quote:Op donderdag 20 mei 2021 06:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Iemand die op de terreurlijst staat straffen door hem in het wapendepot te zettenDat bedenk je toch niet
![]()
Weinig zinvol bij dichte begroeiing.quote:Op donderdag 20 mei 2021 08:56 schreef -river- het volgende:
[..]![]()
Kunnen ze geen hitte-dinges inzetten die je op tv ook ziet?
Zou Willem Engel ook in die app groep zitten en hem hebben geradicaliseerd?quote:
Een flink foei gesprek moet toch genoeg zijn.quote:Op donderdag 20 mei 2021 00:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Men houdt elkaar de hand boven het hoofd. Eigen mensen doen geen verkeerde dingen en anders knijpen we een oogje dicht, totdat het fout gaat en iedereen het kan zien. Dan krijg je dit soort kwaliteitsreacties:
[ twitter ]
Klopt, plus hij is goed getraind. Hij weet wel wat te doen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:35 schreef Justinn het volgende:
[..]
Weinig zinvol bij dichte begroeiing.
Zinniger dan de blote oogjesquote:Op donderdag 20 mei 2021 09:35 schreef Justinn het volgende:
[..]
Het probleem is dat hij gezien is in een plaatsje door politie en dat hij zo zijn missie niet heeft kunnen voltooien. Maar ja brief was al geschreven en wapens al gestolen. Geen weg meer terug, het bos in. Als hij die eerste keer niet ontdekt was, had hij een van zijn targets kunnen uitschakelen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 23:46 schreef Discombobulate het volgende:
Maar is ie op de vlucht of op zoek naar Van Ranst? Dan kunnen ze hem toch beter als lokaas gebruiken?
Ohquote:Op donderdag 20 mei 2021 09:35 schreef Justinn het volgende:
[..]
Het ging hem toch om de viroloog of is dit weer een zielige poging om mensen tegen elkaar op te zetten door het extreemrechts in de schoenen te schuiven?quote:Op donderdag 20 mei 2021 11:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Weer schoten gehoord tijdens zoektocht naar Belgische militair
Tientallen ouders in de omgeving houden hun kinderen thuis van school, zeggen schooldirecteuren tegen Het Nieuwsblad. Het zou vooral gaan om gezinnen met een migratie-achtergrond. Dat begrijpen de scholen wel, omdat Conings extreemrechtse denkbeelden koestert en heeft aangekondigd nu naar de wapens te grijpen. Moskeen in de buurt worden bewaakt door de politie.
Geen idee, ken die hele gast niet. Mondjesmaat wat meegekregen en dacht idd dat het ging om een viroloog. Is dat hier nu de file staat tot de grens mij pas het kwartje valt dat die gek hier paar km verderop rondloopt.quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:03 schreef Straadthont het volgende:
[..]
Het ging hem toch om de viroloog of is dit weer een zielige poging om mensen tegen elkaar op te zetten door het extreemrechts in de schoenen te schuiven?
Wat?quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:03 schreef Straadthont het volgende:
[..]
Het ging hem toch om de viroloog of is dit weer een zielige poging om mensen tegen elkaar op te zetten door het extreemrechts in de schoenen te schuiven?
Na zoveel jodenhaat afgelopen week moeten de moslims snel weer in de slachtofferrol.quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:03 schreef Straadthont het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik had beter eerst het hele topic moeten lezen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:11 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat?Die gast heeft toch ook extreemrechtse denkbeelden?
En precies die hypocrisie creert rechtse en extreem rechtse mensen. Het is niet hetgeen wat Wilders roept wat mensen naar rechts drijft, wilders roept niets wat stemmers op zijn partij al 10 tot 20 jaar voor de pvv in de praktijk hebben meegemaakt. Het is die dubbele standaard wat mensen zo zat zijn, die slachtoffer rol.quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:20 schreef Straadthont het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik had beter eerst het hele topic moeten lezen.
Desalniettemin vind ik het overdreven dat moslims direct ook maar beschermd worden. Bij een doorgedraaide Allah Akbar is het ook niet zo dat de witmens dan maar zijn kinderen thuis dient te houden en de plaatselijke kerken bescherming genieten.
Voor Nederlandse begrippen is dat best een flink bosgebied hoor. Ok vergeleken met Amerikaanse bossen of zo is het een parkje, maar dat kam je niet zomaar uit.quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is te hopen dat ze 'm snel vinden anders wordt het wel een beetje treurig. Zoveel man en dieren op de been.
Poging twee. Waarom heb je er problemen mee dat het 'extreem rechts in de schoenen geschoven wordt? (wat ook terecht is)quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:03 schreef Straadthont het volgende:
[..]
schien zittie gewoon bij een maatje in de kelder, kan allemaalquote:Op donderdag 20 mei 2021 13:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af of hij er wel nog zit. Je bent hier immers ook zo de grens over.
Nee, er is niemand van de 500 man daar die daar aan gedacht heeft...quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Vraag me af of ze eigenlijk met een hittecamera of infraroodcamera hebben geprobeerd hem te vinden. Gebied is zo'n 127km2
We hebben het hier wel over Belgi he.quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:24 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Nee, er is niemand van de 500 man daar die daar aan gedacht heeft...
https://www.hln.be/leuven(...)-van-ranst~aabddfe7/quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:01 schreef AToontje87 het volgende:
Rondom Leuven is men nu ook op de been. Iemand schijnt gemeld te hebben hem daar gezien te hebben.
Ja want wij zijn allemaal domquote:Op donderdag 20 mei 2021 13:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
We hebben het hier wel over Belgi he.
Duitsland en Nederland helpen nu ook mee. Waarschijnlijk hebben ze DSI(?) gebracht per heli:quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Vliegen in een tijdsbestek van een paar minuten weer 2 helikopters over richting dat gebied. Komen vanuit NL dus zullen wel gaan uithelpen.
Ik dacht dat hij een M72 LAW had meegenomen?quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Duitsland en Nederland helpen nu ook mee. Waarschijnlijk hebben ze DSI(?) gebracht per heli:
[ twitter ]
Groot homo?quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:51 schreef valentijn101 het volgende:
Ach kom op man. Die “klopjacht” stelt echt niets voor. Ik ben vanmorgen vanuit de wijk Groot homo (waar zijn auto gevonden is) weggereden, de grens over gegaan in Kessenich (B) richting Roermond (NL). Geen enkele controle tegen gekomen. Die kerel kan overal zitten.
Hij loopt rond met vier raketwerpers.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:09 schreef einzeinz het volgende:
Speciale eenheden hebben de opdracht gekregen om Jrgen Conings te doden. Maar op basis van welke reden? Het enige wat hij verkeerd gedaan heeft is 'bedreiging'. Verder is Conings gewoon ondergedoken, lijkt me niet dat dat een geldige reden is om hem af te schieten.
Hij heeft niemand verkracht, vermoord, gegijzeld, ...
Ik dacht eerst ook dat iemand een geintje op Google Maps had uitgehaald, maar het is dus niet zoquote:
Op welke bron baseer je dit?quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:09 schreef einzeinz het volgende:
Speciale eenheden hebben de opdracht gekregen om Jrgen Conings te doden. Maar op basis van welke reden? Het enige wat hij verkeerd gedaan heeft is 'bedreiging'. Verder is Conings gewoon ondergedoken, lijkt me niet dat dat een geldige reden is om hem af te schieten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Homoquote:Grote Homo is een woonwijk van de Belgische gemeente Dilsen-Stokkem die zich bevindt tussen Niel-bij-As (gemeente As) en Lanklaar (gemeente Dilsen-Stokkem), onmiddellijk ten oosten van het Stokkemerbos.
Ten zuidwesten van Grote Homo ligt Nieuwe Homo en in de nabijheid ligt ook nog Kleine Homo.
De merkwaardige namen van deze wijken zijn ontstaan door een verbastering van Joseph Haumont (1783-1848), die opzichter was bij het Departement van Bruggen en Wegen, en die daarnaast ook filosoof en dichter was. Toen hij zich in 1840 terugtrok liet hij een huis bouwen dat Groot-Homo genoemd werd.
Lagen in zijn autoquote:Op donderdag 20 mei 2021 17:10 schreef Document1 het volgende:
[..]
Hij loopt rond met vier raketwerpers.
Toestemming hebben om iemand te doden is iets anders dan de opdracht hebben gekregen om iemand te doden. Of het stuk uit het stuk achter de paywall moet dat opdrachtdeel dan blijken.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:14 schreef einzeinz het volgende:
[..]
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210520_95334571
Hij had zijn auto voorzien van een booby trap (handgranaat). Kennelijk is hij dus uit op bloedvergieten dus het is niet gek dat de politie pief paf poef mag doen als ze hem spottenquote:Op donderdag 20 mei 2021 17:09 schreef einzeinz het volgende:
quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:09 schreef einzeinz het volgende:
Er is ook een kleine homo en nieuwe homoquote:
Belgi staat bekend om zijn vreemde plaatsnamen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er is ook een kleine homo en nieuwe homo
Kessenich is wel een stuk noordelijker h. Dat is de grensovergang die we vroeger namen toen de A73 nog niet aangelegd was en dus over de Napoleonsweg reden. Via de snelweg kun je de oversteek beter niet wagenquote:Op donderdag 20 mei 2021 16:51 schreef valentijn101 het volgende:
Ach kom op man. Die “klopjacht” stelt echt niets voor. Ik ben vanmorgen vanuit de wijk Groot homo (waar zijn auto gevonden is) weggereden, de grens over gegaan in Kessenich (B) richting Roermond (NL). Geen enkele controle tegen gekomen. Die kerel kan overal zitten.
Dat was een hoax. Is intussen ontkent.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij had zijn auto voorzien van een booby trap (handgranaat). Kennelijk is hij dus uit op bloedvergieten dus het is niet gek dat de politie pief paf poef mag doen als ze hem spotten
Zou kunnen, had gelezen dat ze hulp hadden ingeroepen. Grensgebied hier he, doen ze wel vaker. Hopelijk pakken ze hem snel.quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Duitsland en Nederland helpen nu ook mee. Waarschijnlijk hebben ze DSI(?) gebracht per heli:
[ twitter ]
Ik denk dat hij allang hulp heeft gehad van zijn rechtse vriendjes om ergens onder te duiken. Ik krijg sterk de indruk dat hij de nodige dwaalsporen heeft achtergelaten om de overheid bezig te houden. Of hij is goed vermomd natuurlijk:quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Al dagen buiten de radar blijven van al dat zware geschut. Knap wel.
DSU Godenquote:Op donderdag 20 mei 2021 17:43 schreef ACT-F het volgende:
Allemaal mooi hoor al die voertuigen, maar gaan ze daarmee het bos in?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
DSU Goden
DSI Goden
GSG9 Goden
USP Goden
@:zipportal
ATLAS-netwerkGod.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
DSU Goden
DSI Goden
GSG9 Goden
USP Goden
@:zipportal
Er zit zoveel panser op die dingen dat ze heel snel vast zittenquote:Op donderdag 20 mei 2021 17:43 schreef ACT-F het volgende:
Allemaal mooi hoor al die voertuigen, maar gaan ze daarmee het bos in?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is een Insurgent Pick-Up uit GTA Vquote:
Nice!!! Dat wist ik nietquote:
Vind dat ook wel knap in een druk bevolkt gebied!quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Al dagen buiten de radar blijven van al dat zware geschut. Knap wel.
Moest denken aan Johnny 5 0quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:10 schreef Starhopper het volgende:
Deze is ook wel ziek. Is dat vierkante ding een grote warmtebeeldcamera?
[ afbeelding ]
Ja, ze gaan met die tank het bos omploegen totdat ze hem in het vizier hebben.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:10 schreef Starhopper het volgende:
Deze is ook wel ziek. Is dat vierkante ding een grote warmtebeeldcamera?
[ afbeelding ]
Ik begin ook wel sympathie te krijgen. Knap hoe je het zolang volhoudt.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik krijg hier toch een soort Rambo gevoel bij en heb stiekem de neiging om voor hem te zijn. Terwijl dat natuurlijk helemaal verkeerd is.
Lekker motorcrossen in het bosquote:
Het is nogal een verschil, criminaliteit of een terrorist.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:13 schreef Bouke-p het volgende:
Toch typisch dat ze voor 1 vent zo uitpakken en in Brussel hele straatbendes maar hun gang laten gaan...
Het is een terrorist. Dan zetten ze altijd grof geschut in.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:13 schreef Bouke-p het volgende:
Toch typisch dat ze voor 1 vent zo uitpakken en in Brussel hele straatbendes maar hun gang laten gaan...
Geen idee.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nice!!! Dat wist ik niet![]()
Is dit de eerste echte ATLAS actie?
Nee, het blijft gewoon een wappie die wel effe de terrorist gaat uithangen om zijn zin te krijgen. Ziekelijk en tegen het ontoelaatbare aan om dan ineens sympathie te kweken. Dat is juist het probleem bij Lone Wolves. Stop met het verheerlijken van terrorisme.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:13 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik begin ook wel sympathie te krijgen. Knap hoe je het zolang volhoudt.
300 agenten die op je jagen en gewoon lekker los blijven lopen.
Sympathie voor iemand die een viroloog wil opblazen met een RPG en agenten wilde opblazen met een boobytrap handgranaat in een auto?quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:13 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik begin ook wel sympathie te krijgen. Knap hoe je het zolang volhoudt.
300 agenten die op je jagen en gewoon lekker los blijven lopen.
Na de aanslagen op Zavetem werd dit circus nog niet eens opgetrommeld.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is nogal een verschil, criminaliteit of een terrorist.
Genieten dus van het momentquote:Op donderdag 20 mei 2021 18:16 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Geen idee.Deze situatie gebeurt niet zovaak.
B natuurlijk, want de geur van peperkoeken is onweerstaanbaarquote:Op donderdag 20 mei 2021 18:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe zou het aflopen
A Daar zien we nooit meer iets van terug
B Hij krijgt trek en staat op de stoep bij moeder de vrouw
C Sucide door eigen toedoen
D Sucide by cop
E Anders
F Bustedquote:Op donderdag 20 mei 2021 18:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe zou het aflopen
D Sucide by cop
E Anders
De indruk die ik krijg is dat die halve zool zich niet zal overgeven..met name door die afscheidsbrievenquote:
Nou, nou, het is ook oneerlijk he. Iedereen moet dit circus achter zich aankrijgen, niet alleen deze zwaarbewapende terrorist die op het punt stond om virologen en politici om te leggen. Eigenlijk is dit alleen maar omdat.... ja wat eigenlijk?quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:17 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Na de aanslagen op Zavetem werd dit circus nog niet eens opgetrommeld.
Daarnaast is het in oa Molenbeek geen criminaliteit meer te noemen...
Ik denk dat ze hem na een hevig vuurgevecht in de bossen uitschakelen en arresteren.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe zou het aflopen
D Sucide by cop
E Anders
Parket heeft bevestigd dat er geen handgranaat in de auto lag!quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Sympathie voor iemand die een viroloog wil opblazen met een RPG en agenten wilde opblazen met een boobytrap handgranaat in een auto?
Toen hebben zowat alle terroristen zichzelf opgeblazenquote:Op donderdag 20 mei 2021 18:17 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Na de aanslagen op Zavetem werd dit circus nog niet eens opgetrommeld.
Daarnaast is het in oa Molenbeek geen criminaliteit meer te noemen...
Morgenochtendquote:
quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:24 schreef ACT-F het volgende:
Hij is gewoon ontsnapt. Je hebt het wel tegen Rambo h:
[ afbeelding ]
Zoek je gewoon wat informatie, of volg je precies bijzonder dubieuze bronnen? Wat een twitteraccount...quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:30 schreef ACT-F het volgende:
Het lijkt steeds meer op een gelegenheidsoefening:
[ twitter ]
De eckte Ramboquote:
Het eerste. En fix je sarcasme-radar voordat je helemaal wappie wordtquote:Op donderdag 20 mei 2021 18:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zoek je gewoon wat informatie, of volg je precies bijzonder dubieuze bronnen? Wat een twitteraccount...
Theoretisch kan hij het weken volhouden. Maar dat gebied is omsingeld met agenten en militairen. Als ze de cirkel steeds kleiner maken hebben ze hem zo te pakken.quote:
Jij kijkt teveel films.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:36 schreef einzeinz het volgende:
Met een helikopter en warmte-camera heb je die toch zo gevonden of hebben ze dat nog niet geprobeerd uit schrik dat ie de heli uit de lucht schiet?
Daar zijn ze al de hele tijd mee bezig. Maar in een dichtbegroeid bos is dat nogal lastig.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:36 schreef einzeinz het volgende:
Met een helikopter en warmte-camera heb je die toch zo gevonden of hebben ze dat nog niet geprobeerd uit schrik dat ie de heli uit de lucht schiet?
Dat ze die bossen uitkammen terwijl die op Curaao een cocktail drinkt?quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:39 schreef Discombobulate het volgende:
Is ie niet allang daar weg? Dat is wat ik zou doen, een dwaalspoor.
Straks komt ie met een paar kornuiten schietend het bos uit en ontsnapt hijquote:Op donderdag 20 mei 2021 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik bedoel, kijk naar the A team, waren jaren outlaws en wanted door een hele politiemacht.
En toch telkens weer ontsnappen
.quote:Ja, hij kon wel eens op hem vloeken als hij weer eens op televisie kwam vertellen dat we dit of dit niet meer mochten, omwille van de coronamaatregelen, zegt Gwendy. ,,Maar zijn er niet heel veel mensen die daarop vloeken, die het allemaal kotsbeu zijn?
Misschien is zijn vrouw ook een diehard wappie. In dat wappie en rechtse wereldje is dit normaal gedrag. Ze moedigen hem ook allemaal aan en zien hem als een held.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:48 schreef Vis1980 het volgende:
Die vrouw ook, die zegt dat zij niets heeft gemerkt, vorig jaar is hij nog overgeplaatst vanwege zijn extremistische ideen
[..]
.
Nee, dat denken we niet allemaal. Ja misschien gaan we liever weer terug naar normaal, maar deze hele situatie is niet de schuld van de virologen. Eigenlijk niemand met wie ik omga loopt te zeuren over virologen, ik kom ze alleen op fok tegen tussen de comments.
Ja. Want ATLASquote:Op donderdag 20 mei 2021 18:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waarom moet Duitsland komen helpen?
Mag dit wettelijk wel?
Voor dat gebied te omsingelen zijn ze nog niet met genoeg vrees ik. Hij kan langs alle kanten wegsluipen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Theoretisch kan hij het weken volhouden. Maar dat gebied is omsingeld met agenten en militairen. Als ze de cirkel steeds kleiner maken hebben ze hem zo te pakken.
Ik heb om mij heen ook alleen mensen die het wel begrijpen als er weer een paar maatregels komen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:48 schreef Vis1980 het volgende:
Die vrouw ook, die zegt dat zij niets heeft gemerkt, vorig jaar is hij nog overgeplaatst vanwege zijn extremistische ideen
[..]
.
Nee, dat denken we niet allemaal. Ja misschien gaan we liever weer terug naar normaal, maar deze hele situatie is niet de schuld van de virologen. Eigenlijk niemand met wie ik omga loopt te zeuren over virologen, ik kom ze alleen op fok tegen tussen de comments.
Dat kan zo maar eens kloppen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien is zijn vrouw ook een diehard wappie. In dat wappie en rechtse wereldje is dit normaal gedrag. Ze moedigen hem ook allemaal aan en zien hem als een held.
Zou wel het poppetje zijnquote:Op donderdag 20 mei 2021 18:39 schreef Discombobulate het volgende:
Is ie niet allang daar weg? Dat is wat ik zou doen, een dwaalspoor.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210520_92275162quote:
3 uur geleden
Gigantische colonne vertrekt aan De Salamander richting Lanklaar
Hoe gaat het nu met die hond? Dat is de belangrijkste vraag in dit verhaal.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
De vrouw die zijn hond vaak uitliet pakt ook even haar 5 seconds of fame
https://www.hln.be/dossie(...)uzie-gehad~aefffcd6/
Ik zou lekker mijn mond houden. Straks staat ie nog op de stoep
Oh, dan is dit gewoon een oefening.quote:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210520_96044727quote:Mogelijk bivakplekje met tent en slaapzak van Jrgen C. gevonden op Mechelse Heide
Maasmechelen/Dilsen-Stokkem - Volgens welingelichte bronnen zou tijdens de sweeping van de Mechelse Heide een ingericht bivakplekje gevonden zijn dat mogelijk behoorde aan Jrgen C. Het gaat om een tent, een slaapzak en nog spullen. Van de man zelf is voorlopig nog geen spoor. Wenke Roggen van het federaal parket wil er geen informatie over kwijt. “ Ik bevestig noch ontken. De zoektocht is gaande.”
Wim > Ramboquote:
Figuren die dat roepen zijn zelf mafklappers.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Lees toch hier en daar op wat nieuwssites Belgen, die deze actie niet goedpraten, maar wel begrijpen. Die viroloog zou ook een mafklapper zijn en betrapt zijn op meerdere leugens.
Kan een "Belg" dit bevestigen of ontkennen? Volg ons eigen corona nieuws al bijna niet dus.
Zelf op Fok kom je dat soort onnozele mensen tegen. Het zijn precies diegene die al lang roepen dat corona een hoax is en het WEF de schurk. Dus ja, dat soort mensen vind je in deze crisis bij bosjes.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Lees toch hier en daar op wat nieuwssites Belgen, die deze actie niet goedpraten, maar wel begrijpen. Die viroloog zou ook een mafklapper zijn en betrapt zijn op meerdere leugens.
Kan een "Belg" dit bevestigen of ontkennen? Volg ons eigen corona nieuws al bijna niet dus.
https://pnws.be/geen-boob(...)tair-jurgen-conings/quote:Volgens sommige berichten had Jurgen Conings “met een granaat en draden een val gemaakt voor wie het voertuig zou openen. Een explosievendienst was ter plaatse en heeft de situatie veiliggesteld.” Volgens het federaal parket klopt die informatie niet.
Het federaal parket: “Het klopt niet dat er boobytraps in het voertuig van de verdachte (Jurgen Conings) zouden hebben gezeten.”
Op dit moment wordt de situatie zeer ernstig genomen, zowel door het federaal parket als door het nationaal crisiscentrum.
Het gebied waarop de zoektocht momenteel wordt toegespitst is bijzonder breed en moeilijk. Hoewel er meer bepaald in drie precieze gebieden wordt gezocht, bestrijkt het nationaal park ‘Hoge Kempen’ bijna 12.000 hectare.
Vanmiddag werd er een uitgebreide zoektocht georganiseerd.
Momenteel is de prioriteit de veiligheid van het ingezette personeel en de burgers.
Het federaal parket: “Wij danken het politie- en militair personeel dat zich in sommige gevallen al langer dan 48 u. in een moeilijke situatie bevindt.”
Een deel van de E314-snelweg is afgesloten om de operaties mogelijk te maken. Toegang tot het park is nog altijd verboden voor bezoekers.
Defensie biedt sinds gisteren, woensdag, ondersteuning op het terrein. Een honderdtal manschappen van de reservecompagnien is ingezet. Evenals 6 gepantserde voertuigen op wielen.
Het federaal parket tot slot: “Wij kunnen ook bevestigen dat er gisteren in het gebied geweerschoten weerklonken, maar die konden niet nader worden gedentificeerd.”
Klopt ook wel weer. Nja ben het met zoveel zaken niet eens maar geweld of dreigen met geweld dat nooit. Snap ook niet dat die mensen niet begrijpen dat zoiets nog nooit het verschil heeft gemaakt. Misschien daarom eens een keer een echte verwarde man.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zelf op Fok kom je dat soort onnozele mensen tegen. Het zijn precies diegene die al lang roepen dat corona een hoax is en het WEF de schurk. Dus ja, dat soort mensen vind je in deze crisis bij bosjes.
Zit je in Stein? Deze toevallig?quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En weer een helikopter die overvliegt, nu langs de grens.
Ja in Stein en lijkt er wel op. Was een zwarte helikopter.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zit je in Stein? Deze toevallig?
[ afbeelding ]
Welke radar is dat?quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:16 schreef Starhopper het volgende:
Nieuwsgierige Fransman
[ afbeelding ]
Het niet eens zijn met een viroloog is prima, maar het is natuurlijk een beetje oneerlijk als je het oneens bent met zijn expertise, terwijl je zelf de ballen verstand ervan hebt. Een viroloog wordt gevraagd om te helpen vanuit een expertise. Achteraf hadden deze virologen misschien niet zo vaak bij talkshows moeten zitten, maar dat zou censuur zijn en de wereld omdraaien. Mensen die virologen als volk van het vijand zien, mogen van mij op een speciale lijst om in de gaten te houden.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Klopt ook wel weer. Nja ben het met zoveel zaken niet eens maar geweld of dreigen met geweld dat nooit. Snap ook niet dat die mensen niet begrijpen dat zoiets nog nooit het verschil heeft gemaakt. Misschien daarom eens een keer een echte verwarde man.
Wat die Nederlandse Heli daar doet is interessanter, dat is de Agusta van de PoPoquote:Op donderdag 20 mei 2021 19:16 schreef Starhopper het volgende:
Nieuwsgierige Fransman
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |