SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Zal er niet ver vanaf zitten. In de laatste 100 jaar waren er 29 kouder dan de huidige lente maar veel daarvan zijn voor 'onze' tijdquote:Op zondag 16 mei 2021 10:38 schreef Arcee het volgende:
Ik denk dat dit wel de meest kille lente is die ik me kan herinneren.
Er komt gewoon geen einde aan de druilerige 14, 15, 16 graden.
Gevoelstemperatuur denk ik.quote:Op zondag 16 mei 2021 11:19 schreef Dagoduck het volgende:
Dit was trouwens het weerbericht van gisteren in het Noordhollands Dagblad.
[ afbeelding ]
Dat hebben we al vaker gezien en dan werden het uiteindelijk toch weer 16 flutgraden.quote:Op zondag 16 mei 2021 11:46 schreef Nogood het volgende:
Iets warmer op lange termijn.
[ afbeelding ]
Nou, ik vind dit toch echt meer op herfst lijken, dan op lente of naderende zomer.quote:Op zondag 16 mei 2021 11:46 schreef Nogood het volgende:
Iets warmer op lange termijn.
[ afbeelding ]
Enorm lange mensen moeten daar wonen danquote:Op zondag 16 mei 2021 11:19 schreef Dagoduck het volgende:
Dit was trouwens het weerbericht van gisteren in het Noordhollands Dagblad.
[ afbeelding ]
Wij zijn zo ad beurt, buientrein komt recht op ons af. Lekker weer verzuipen voor de veranderingquote:
Nog een weekje herfst, daarna waarschijnlijk overgang naar licht winters weer.quote:Op maandag 17 mei 2021 09:05 schreef Salina het volgende:
Lekker weertje hoor. Lichte regen en harde woei.
Duurt wel lang zo hé, die herfst? Wanneer begint de winter?
Kan niet wachten.quote:Op maandag 17 mei 2021 09:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nog een weekje herfst, daarna waarschijnlijk overgang naar licht winters weer.
[ afbeelding ]
Was vroegâh altijd zo, zeggen ze danquote:Op maandag 17 mei 2021 09:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eternal winter. Genieten. Hele jaar binnen zitten voor de kachel, wie wilt dat nu niet!
[ afbeelding ]
Wel van ver weg dan, lijkt me redelijk scary als je daar te dicht bij in de buurt komtquote:Op maandag 17 mei 2021 09:24 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt me vet om zoiets eens te zien
[ twitter ]
quote:Op maandag 17 mei 2021 09:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eternal winter. Genieten. Hele jaar binnen zitten voor de kachel, wie wilt dat nu niet!
[ afbeelding ]
Ja, dat wil ik dit jaar dus niks meer over horen.quote:Op maandag 17 mei 2021 09:48 schreef Nattekat het volgende:
Dat ik gezeik over droogte nog eens zou gaan missen...
Toch wel typisch dat een bijzonder natte winter gevolgd wordt door een bijzonder natte lente. In plaats van dat die regen nou gewoon verdeeld werd over 2020 en 2021...quote:Op maandag 17 mei 2021 09:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik dit jaar dus niks meer over horen.
Blijkbaar is dat niet meer mogelijk.quote:Op maandag 17 mei 2021 09:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch wel typisch dat een bijzonder natte winter gevolgd wordt door een bijzonder natte lente. In plaats van dat die regen nou gewoon verdeeld werd over 2020 en 2021...
Beter dan de 35/40 van hier dan.quote:Op maandag 17 mei 2021 09:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een maandje op chasevakantie in DE alleyquote:Op maandag 17 mei 2021 09:24 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Waar was jij in 2013?quote:Op maandag 17 mei 2021 18:51 schreef Djeez het volgende:
2021 zal de boeken ingaan als het jaar zonder zomer. Echt, 1998 blijkt een prachtig jaar vergeleken met 2021! Volgens mij is er dat jaar 1200 mm gevallen. Dit jaar gaan we zeker naar de 1600
Klagen mag altijd. genietmomentjes zijn er zeker, maar schaarsquote:Op maandag 17 mei 2021 19:34 schreef cherrycoke het volgende:
wat loopt iedereen nou te zeiken, we hebben een paar prachtige jaren achter de rug.
Toen was ik net voor de derde keer vader gewordenquote:
Dat is geen antwoord op de vraagquote:Op maandag 17 mei 2021 20:30 schreef Djeez het volgende:
[..]
Toen was ik net voor de derde keer vader geworden
LP supercells zijn het mooist om te zienquote:Op maandag 17 mei 2021 09:24 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Deze hoort erbijquote:Op maandag 17 mei 2021 20:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
LP supercells zijn het mooist om te zien, maar ook het verradelijkst wat grote hagel betreft.
Op youtube staan ook time lapses van LP supercells. (helpt ook als je zoekt op mesocyclones)
O. Ik weet alleen nog dat ik een zakenreis had in april in München. 30+ graden, maar moest in pak. Wel lekker stomdronken geworden in een Bierstube. Rest heb ik verdrongen denk ik. Weet alleen dat het tot ver in mei koud en guur was, met daarna nog een vrij goede zomer. Dit jaar blijft het kutquote:
Eigenlijk al 10 maanden langquote:
Gebeurde hier in 2008 nog. 29.3 graden als hoogste waarde dat jaar. 2007 zelfs 28.1.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 07:51 schreef PzKpfw het volgende:
Het zou wat zijn als we deze zomer niet eens de 30 graden aan gaan tikken
Het blijft triest en kansloos. Ook al mag je dat van sommige hier niet zeggen :p. 16/17 is de max de komende 2 weken. Lente om van te jankenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Ik zou het inmiddels al als een Godswonder zien als we ooit weer de 20 graden gaan aantikken.
Liefst i.c.m. een droge, zonnige dag - maar dat hoeven we geloof ik al helemaal niet meer te verwachten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
quote:Op dinsdag 18 mei 2021 10:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het blijft triest en kansloos. Ook al mag je dat van sommige hier niet zeggen :p. 16/17 is de max de komende 2 weken. Lente om van te janken
[ twitter ]
Que?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 11:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is wel heel treurig aan het worden ja.
Ik zie het als de grote verlossing van alle extreme droogte en record warmte wat we sinds het voorjaar van 2018 hebben gehad. Van mij mag het nog wel even doorgaan.
Fucking cijferfetisjisten zijn het toch ook
Ik vermoed WWquote:
Oh excuus, nu zie ik het idd jaquote:Op dinsdag 18 mei 2021 11:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is inderdaad een quote van iemand op ww
Onweer en hagel hier. Heb ik iig onweer gehadquote:Op dinsdag 18 mei 2021 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
Zowaar zon ja! Snel naar buiten om dit zeldzame fenomeen ten volste te kunnen ervaren
Gistermiddag ook al de hele middag zon, vandaag eigenlijk ook. De buien vallen hier vooral in de nacht en ochtend laatste dagen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
Zowaar zon ja! Snel naar buiten om dit zeldzame fenomeen ten volste te kunnen ervaren
Beetje afkicken van het klagen nuquote:Op dinsdag 18 mei 2021 14:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Gistermiddag ook al de hele middag zon, vandaag eigenlijk ook. De buien vallen hier vooral in de nacht en ochtend laatste dagen.
Binnen tik ik de 20 graden aan en buiten is het zonnigquote:Op dinsdag 18 mei 2021 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Ik zou het inmiddels al als een Godswonder zien als we ooit weer de 20 graden gaan aantikken.
Liefst i.c.m. een droge, zonnige dag - maar dat hoeven we geloof ik al helemaal niet meer te verwachten
Ik zit buiten in het zonnetje aan de koffie.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
Buitenaards, bijna.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 18:42 schreef INViCTuS het volgende:
Ik wil een keer naar Texas! G'dumme wat een plaatje. Wat tref je het dan
[ twitter ]
En het is er.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:21 schreef zakjapannertje het volgende:
Onweer en regen is hier besteld in Zuid-Holland nu.
Dik onweer zelfs. Net mijn zoon van school opgehaald, lopend. Was *flits* en gelijk BOEM! Levensgevaarlijkquote:Op woensdag 19 mei 2021 12:00 schreef ondeugend het volgende:
Zo een zomerse hagel stortbui in Assen
Zonder zomer dan.. of lente.
Was ons anders wel beloofd door alle doemdenkers mbt het klimaat.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:33 schreef Haags het volgende:
Dit weer toont echt aan dat we afgelopen jaren te verwend zijn geraakt aan een weertype dat zo niet hoort bij Nederland
Kost ook ff 6 maanden herfstig k*t weer, maar dan heb je ook wat. G'dumme wat een partijtje bout weerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |