abonnement Unibet Coolblue
pi_199942773
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:51 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik zal dan wel de enige zijn die het niet per se een goed statement van Amalia vindt. Wij maken geld vrij, waarmee onze toekomstige vorstin zich vrij kan voorbereiden op haar taak. Prima dat ze alles op kosten van papa en mama of haar eigen spaarrekening wil doen, maar dat budget is er met een reden. Toelage afwijzen doet het wel goed bij het publiek.

Maar dat gaat ze nog niet doen. Vandaar dat ze het nog niet wil. Verder liggen ze nu zo onder een vergrootglas dat alles wat het volk als pret maken ziet, van commentaar zal worden voorzien. Dat is namelijk niet de bedoeling van "ons" geld. Dan krijg je vergelijkingen met zorgmedewerkers die geen loonsverhoging krijgen, zaken die failliet gaan enz, enz.

Beter dat ze nu in relatieve rust lol gaat maken van geld van de familie.
  Spellchecker vrijdag 18 juni 2021 @ 12:32:31 #252
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker zondag 20 juni 2021 @ 17:24:43 #253
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199978765
Origineel artikel

quote:
Charles won't let Archie be a prince, even when he's King: Prince of Wales's plan not to include grandson among slimmed-down, lower cost frontline royals is revealed as row that ignited Oprah outburst

-Prince Charles made it clear Archie will have no place among frontline Royals
-The move incensed the Sussexes and is thought to have prompted their outburst
-A grandchild of the sovereign has long had the right to be a Prince
-Charles wants to change legal documents in order to limit the number of Royals
https://www.dailymail.co.(...)rchy-save-costs.html
  zondag 20 juni 2021 @ 17:45:05 #255
403253 Meke
after all this time? always.
pi_199978956
quote:
Het klinkt heel onaardig, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het ook deel juist op verzoek van Harry en Meghan is?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_199980187
Is dat in NL ook niet eens gebeurd? Dat we wat minder leden van get KH kregen?
dag
  Vis een optie? zondag 20 juni 2021 @ 18:52:35 #257
70532 loveli
N
pi_199980284
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:47 schreef Peter het volgende:
Is dat in NL ook niet eens gebeurd? Dat we wat minder leden van get KH kregen?
Vooral als iemand zonder toestemming trouwde. Zo in de tijd van Wilhelmina hadden we bepaald het tegenovergestelde probleem.
crap in = crap out
pi_199980333
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 17:45 schreef Meke het volgende:

[..]

Het klinkt heel onaardig, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het ook deel juist op verzoek van Harry en Meghan is?
Hij wil dit al heel lang. Zou raar zijn als hij nu iets anders ging zeggen. Hij is consequent.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:30:28 #259
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_199981018
Maar ik snap H&M ook heel goed dat als je baby doodsbedreigingen krijgt, en de titel prins geeft hem het recht op beveiliging, waarom dan nu al deze verandering in de bestaande gebruiken doorvoeren, waarom op dit moment als je kinderen nog jonge en kwetsbare gezinnen hebben? Wacht daar dan mee tot je koning bent. D3 welbekende druppel.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_199981115
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:30 schreef Andromache het volgende:
Maar ik snap H&M ook heel goed dat als je baby doodsbedreigingen krijgt, en de titel prins geeft hem het recht op beveiliging, waarom dan nu al deze verandering in de bestaande gebruiken doorvoeren, waarom op dit moment als je kinderen nog jonge en kwetsbare gezinnen hebben? Wacht daar dan mee tot je koning bent. D3 welbekende druppel.
Ik vind het dubbel. Aan de ene kant hebben ze alle recht op een eigen leven, maar als ze graag onder de veilige plu van het koningshuis willen vallen, blijf dan lekker in de buurt wonen.
pi_199981405
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:30 schreef Andromache het volgende:
Maar ik snap H&M ook heel goed dat als je baby doodsbedreigingen krijgt, en de titel prins geeft hem het recht op beveiliging, waarom dan nu al deze verandering in de bestaande gebruiken doorvoeren, waarom op dit moment als je kinderen nog jonge en kwetsbare gezinnen hebben? Wacht daar dan mee tot je koning bent. D3 welbekende druppel.
Als je de titel afpakt wanneer het kind ouder is dan gaat de rel nog veel groter worden, historische rechten enzo. Beter zo vroeg mogelijk.

vraag me meer af of de queen aan het voorsorteren is op een naderend einde.......
speak only if it improves the silence.
pi_199981465
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:47 schreef Peter het volgende:
Is dat in NL ook niet eens gebeurd? Dat we wat minder leden van get KH kregen?
In nederland is de titel niet gekoppeld aan het lidmaatschap van het koninklijk huis.

Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die wel tot de koninklijke familie maar niet tot koninklijk huis behoren maar wel een titel dragen, daarnaast geeft een titel nergens recht.

Alleen de oud koningin, de koning en kroonprinses samen met hun echtgenoten en kinderen krijgen volgens de wet bepaalde voorzieningen, dat is niet gekoppeld aan de titel.
speak only if it improves the silence.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:59:03 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199981493
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:47 schreef Peter het volgende:
Is dat in NL ook niet eens gebeurd? Dat we wat minder leden van get KH kregen?
De kleinkinderen van Beatrix werden ook niet allemaal prins of prinses door geboorte, de meesten helemaal niet.
KuikenGuppy
pi_199981545
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

De kleinkinderen van Beatrix werden ook niet allemaal prins of prinses door geboorte, de meesten helemaal niet.
De meeste zijn graaf of gravin, het systeem is wel anders immers een titel in nederland betekend niet dat je ondersteuning van de overheid krijgt, in het vk zijn die wel gekoppeld.
speak only if it improves the silence.
  zondag 20 juni 2021 @ 20:38:29 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199982059
quote:
3s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:57 schreef TjjWester het volgende:

[..]

In nederland is de titel niet gekoppeld aan het lidmaatschap van het koninklijk huis.

Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die wel tot de koninklijke familie maar niet tot koninklijk huis behoren maar wel een titel dragen, daarnaast geeft een titel nergens recht.

Alleen de oud koningin, de koning en kroonprinses samen met hun echtgenoten en kinderen krijgen volgens de wet bepaalde voorzieningen, dat is niet gekoppeld aan de titel.
Constantijn en Laurentien behoren volgens de site van het Koninklijk Huis ook tot het Koninklijk Huis, idem voor Margriet en Pieter.

Hun kinderen weer niet.
https://www.koninklijkhuis.nl/leden-koninklijk-huis
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199983534
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 20:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Constantijn en Laurentien behoren volgens de site van het Koninklijk Huis ook tot het Koninklijk Huis, idem voor Margriet en Pieter.

Hun kinderen weer niet.
https://www.koninklijkhuis.nl/leden-koninklijk-huis
Alle op basis van de overgangsbepaling in de wet, mochten ze vandaag geboren worden dan is de situatie compleet anders.
speak only if it improves the silence.
  maandag 21 juni 2021 @ 20:27:33 #267
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199997370
quote:
Lange tijd dacht men dat Harry zijn gram haalde omdat prins Charles hem had verteld dat zijn zoon Archie nooit de titel prins zou krijgen. Maar een insider in The Sun zegt dat die kwestie allang besproken was. Volgens hem was er maar één reden dat Harry en Meghan zich zo tegen het Koningshuis keerden in het gesprek met Oprah en dat was het afnemen van Harry’s militaire titels.

‘Voor altijd onderdeel’

Harry en Meghan verlieten het Britse koningshuis in maart 2020, maar op 12 februari van dit jaar werd deze ‘Megxit’ volledig afgerond. Pijnlijke bijkomstigheid daarvan: zijn grootmoeder koningin Elizabeth nam Harry zijn drie militaire titels af: die van Captain General Royal Marines, die hij nog van zijn grootvader prins Philip had gekregen, Honorary Air Commandant of RAF Honington in Suffolk en Commodore-in-Chief Small Ships and Diving, Royal Naval Command.

Pijnlijk omdat zijn diensttijd volgens een kameraad van hem voor Harry het allerbelangrijkste was in zijn leven. En ook Harry zelf had daar in zijn eerste publieke speech na Megxit het nodige over gezegd. Je zou het zelfs als een steek onder water kunnen beschouwen dat hij, nadat hij het Britse koningshuis verlaten had, juist over het leger zei: „Als je je bij deze groep aansluit, ben je er voor altijd onderdeel van.” En hoewel hij was ‘geboren in een traditie van plichtsbesef’, zei Harry ook pas in het leger geleerd te hebben ‘wat het is om je dienstbaar op te stellen’. „Die ervaring heeft mijn leven veranderd en beter gemaakt. Mijn militaire dienst heeft me gemaakt wie ik ben - en ik heb er ook de sterkste, grappigste, meest memorabele mensen ontmoet.”

De verdiensten van de prins in het leger moeten hem ook worden nagegeven. Hij diende tien jaar lang en schopte het tot de rang van kapitein. Bovendien was hij de eerste royal in meer dan 25 jaar die daadwerkelijk in een oorlogsgebied gediend heeft. Als Captain Wales ging hij twee keer op uitzending naar Afghanistan. In juni 2018 zwaaide hij af in de rang van majoor.

Begrafenis

Die titels betekenden voor Harry naast zijn bestaan als prins haast een nieuwe identiteit. En juist die werd hem nu ontnomen. Het lijdt volgens de insider dan ook geen twijfel dat dat Harry in zijn hart geraakt moet hebben en hem het laatste zetje in de rug gaf om ‘ja’ te zeggen tegen Oprah. Binnen 24 uur nadat hij zijn militaire titels verloor, zette hij immers zijn handtekening onder een akkoord met het vraaggesprek. En emotioneel als Harry volgens de insider zou zijn, was zijn woede een paar dagen later, toen het gesprek werd opgenomen, nog niet bekoeld. Dat prins Philip vlak voor het interview aan de andere kant van de oceaan met hartproblemen naar het ziekenhuis moest, hield hem ook niet tegen.

Zelfs het overlijden van prins Philip een maand na de uitzending en diens begrafenis bracht prins Harry niet tot inkeer. Enerzijds mocht hij koningin Elizabeth wel dankbaar zijn dat hij in elk geval niet de enige was in burgerpak: zij had iedereen opgedragen om in kostuum te komen, om haar kleinzoon niet in verlegenheid te brengen. Anderzijds zal het besef van zijn verlies van zijn titels extra tot hem doorgedrongen zijn, nu hij bij deze officiële gelegenheid zijn militaire uniform niet mocht dragen. Eenmaal terug in Amerika hervatte Harry zijn kruistocht met een podcast en een documentaire. Hij verweet zijn vader zijn opvoeding en beweerde dat prins Charles en prins William zelf ook ‘klem zaten’ in het Britse koningshuis.

Deze uitbarstingen van prins Harry zullen de Queen echter alleen maar gesterkt hebben in haar beslissing hem zijn titels af te nemen. Paleisinsiders wijzen erop dat men immers bang was dat die titels anders gebruikt zouden worden om zijn Netflix-uitzendingen en talkshows mee te promoten. Nu de prins naar verluidt al onderweg is naar zijn geboorteland voor de onthulling van het standbeeld ter herdenking van zijn moeder Diana op haar 60e geboortedag op 1 juli, heeft hij in elk geval alle tijd om zich alsnog te bezinnen.
de Limburger
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199999532
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

de Limburger
Dezelfde fout die de Nederlandse Overheid in 1951 maakte met de Molukkers. Niet het niet kunnen nakomen van het stichten van een aparte Zuid Molukse Republiek werd de Nederlandse Overheid het meest verweten, maar vooral het ontnemen van de KNIL-functies, met de eerbied voor hun verleende diensten..
pi_200011054
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:35 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik vind het dubbel. Aan de ene kant hebben ze alle recht op een eigen leven, maar als ze graag onder de veilige plu van het koningshuis willen vallen, blijf dan lekker in de buurt wonen.
Ik zag dat interview bij Oprah, en moest bijna lachen toen Meghan heel serieus begon te verkondigen dat hun zoontje Archie geen prins zou worden, alsof mensen aldaar erover hadden vergaderd en het hem niet gunden, ofzo. Zij (en vooral Harry) zouden toch als een van de besten moeten weten hoe 't in elkaar zit qua titels. Hun kinderen zouden nooit de titel van prins(es) krijgen zolang the Queen nog aan 't hoofd staat, tenzij ze besluit de regels aan te passen tbv hun kinderen, zoals ze voor William en Catherine heeft gedaan. Maar volgens mij ging het ze ook niet zo zeer om de titel: het ging haar voornamelijk om de beveiliging die een ZKH of HRH, volgens haar, met zich meebrengt. Als het ze alleen om een titel ging, dan had Archie Harry's secundaire titel kunnen voeren en Lili zou 'Lady' geweest zijn.

Ach, als Charles koning wordt, dan zijn Archie en Lili automatisch een prins en prinses. Tenzij Charles daar een stokje voor steekt.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:33:10 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200013351
quote:
88s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:57 schreef Celestien het volgende:
Ach, als Charles koning wordt, dan zijn Archie en Lili automatisch een prins en prinses. Tenzij Charles daar een stokje voor steekt.
En dat doet hij, of is hij iig van plan. Daar ging het juist over.
KuikenGuppy
pi_200013481
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

En dat doet hij, of is hij iig van plan. Daar ging het juist over.
Nou ja, zo zegt men. Of het waar is? Het was geen officiële aankondiging vanuit Clarence House, als ik me niet vergis :) Daily Mail roept wel vaker wat.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_200073657
Albert en Charlene van Monaco vieren tiende huwelijksverjaardag niet samen


Het wordt een tiende huwelijksverjaardag in mineur voor prins Albert (63) en prinses Charlene (43) van Monaco. De twee zullen de mijlpaal in hun relatie komende donderdag namelijk niet samen vieren. Charlene verblijft al maandenlang in haar geboorteland Zuid-Afrika, terwijl Albert is achtergebleven in Monaco met hun tweeling Jacques en Gabriella (6). Volgens verschillende Franse media zou er een serieus haar in de boter zitten.

Officieel klinkt het dat Charlene in Zuid-Afrika moet blijven op doktersadvies. Vorige maand liep ze in het land een ernstige oor-, neus- en keelinfectie op en na complicaties moest ze vorige week opnieuw geopereerd worden. Volgens het paleis volgen er nog ingrepen. “Dit jaar zal de eerste keer zijn dat ik niet bij m’n man ben op onze trouwdag”, reageert Charlene in een persbericht. De prinses zegt daarbij dat ze elke dag met Albert en de kinderen belt en dat ze uitkijkt naar de hereniging met haar gezin. “Hij is m’n meest ongelofelijke steun”, klinkt het nog.

Charlene vertrok drie maanden geleden naar Zuid-Afrika omdat de prinses strijdt voor natuurbehoud en tegen de jacht op neushoorns. Volgens Franse media is Charlene echter gevlucht, nu onthuld is dat Albert nog een buitenechtelijk kind zou hebben. “Hoewel de bloedband niet is bewezen, heeft deze affaire Charlene helemaal van streek gemaakt. Een ondraaglijke situatie die haar deed besluiten te vertrekken. En ze is niet van plan terug te komen”, vertellen insiders aan Voici.

Albert van Monaco heeft al twee buitenechtelijke kinderen die hij ook erkend heeft: Jazmin (29) en Alexandre (17). In oktober vorig jaar raakte bekend dat een ex-prostituee een DNA-test eist om aan te tonen dat hij ook de vader is van haar inmiddels 15-jarige dochter. Die bloedband is nog niet bewezen.

https://www.hln.be/royalt(...)niet-samen~a3003794/
pi_200086612
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:38 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dezelfde fout die de Nederlandse Overheid in 1951 maakte met de Molukkers. Niet het niet kunnen nakomen van het stichten van een aparte Zuid Molukse Republiek werd de Nederlandse Overheid het meest verweten, maar vooral het ontnemen van de KNIL-functies, met de eerbied voor hun verleende diensten..
Nou nee. Het gaat om eretitels in het geval van Harry, die hij van zijn grootvader had gekregen en die zuiver ceremonieel zijn.Is niet helemaal hetzelfde als de rang die mensen verdiend hebben.

Dan is het dus simpel een kwestie van wel de lusten en niet de lasten willen...en dat is het gedrag van een stel stampvoetende kleuters die hun zin niet krijgen.

Het enige wat ik me echt voor kan stellen is dat Harry DENKT een normaal leven te willen met meer rust. Maar dat is Megain's bedoeling helemaal niet.

.
pi_200086814
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 09:14 schreef totebel het volgende:

Het enige wat ik me echt voor kan stellen is dat Harry DENKT een normaal leven te willen met meer rust. Maar dat is Megain's bedoeling helemaal niet.

.
Harry is die spotlights, die kooi helemaal zat. Meghan heeft daar ooit bewust voor gekozen om in de spotlights te staan en die gaat dat niet opgeven. Die kan juist Harry en haar gezin gebruiken om in de spotlights te blijven staan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200086875
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 09:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Harry is die spotlights, die kooi helemaal zat. Meghan heeft daar ooit bewust voor gekozen om in de spotlights te staan en die gaat dat niet opgeven. Die kan juist Harry en haar gezin gebruiken om in de spotlights te blijven staan.
Precies dit!

Maar dan nog is de (in elk geval bewijsbaar deels verzonnen) vuile was buiten hangen vooral kinderachtig en verre van oplossend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')