abonnement Unibet Coolblue
pi_199397735


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.


#WeesGeenWhales
pi_199397741
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Influenza heeft dat wel gedaan.
Een keer per tig decennia ja. En dit muteert veel langzamer. En verschillende varianten delen mutaties, dus het converged, hoor ik van experts.

Voorlopig zal het goed gaan. Maar ik zie probleem niet van een prik per jaar hoor, kleine moeite....
#WeesGeenWhales
  woensdag 12 mei 2021 @ 23:52:27 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199397784
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vrije keuze betekent niet vrijheid van de consequenties van je keuze.
Waardoor die vrije keuze dus uiteindelijk helemaal niet zo vrij meer is ^O^
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 mei 2021 @ 23:52:54 #4
408813 crew  trein2000
pi_199397796
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Geen voorschrift is geen voorschrift, beetje onzin als de voorzitter dan zelf maar regels gaat verzinnen.
Ongeschreven regels zijn ook regels.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199397853
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:50 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Een keer per tig decennia ja. En dit muteert veel langzamer. En verschillende varianten delen mutaties, dus het converged, hoor ik van experts.

Voorlopig zal het goed gaan. Maar ik zie probleem niet van een prik per jaar hoor, kleine moeite....
Het is dus wel voorgekomen, we kennen ook nog de Hongkong griep, Russische Griep...
Daarnaast kent covid-19 2 dodelijkere broertjes in Sars en Mers.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199397873
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:49 schreef Wantie het volgende: [..] Spaanse Griep is je vreemd?
Nee, maar waar is die supervariant van de Spaanse griep dan in de bevolking? Influenza muteert nog steeds door. We gaan echt niet volgend jaar opeens een killer MERS type krijgen wat gemuteerd is uit sarscov2. Dan ontken je gewoon de feiten van evolutie. En toon maar aan hoe waarschijnlijk het is dat het wel zo is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 23:57:27 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199397885
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waardoor die vrije keuze dus uiteindelijk helemaal niet zo vrij meer is ^O^
Nee. De keuze is vrij. Elke keuze heeft consequenties.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 12 mei 2021 @ 23:58:19 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199397903
"In Duitsland is het vragen naar een vaccinatiebewijs in kinderopvangcentra zelfs al verplicht."

Dit stond in een nieuwsbericht van februari dit jaar. De vraag is wat er gebeurt wanneer je geen vaccinatiebewijs hebt in dit geval. Stel dat je je kind daardoor niet meer naar de opvang kunt brengen is dit natuurlijk een groot probleem. Dan word je dus indirect wel verplicht om die prik te nemen.
  woensdag 12 mei 2021 @ 23:58:53 #9
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199397914
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. De keuze is vrij. Elke keuze heeft consequenties.
En de consequenties zorgen ervoor dat de keuze niet meer vrij is.
pi_199397951
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is dus wel voorgekomen, we kennen ook nog de Hongkong griep, Russische Griep...
Daarnaast kent covid-19 2 dodelijkere broertjes in Sars en Mers.
hohohohohohohoh hohoh ohhohoo

Stop.

Nope.

Sars en mers zijn zelfde familie maar totaal aparte virussen, géén evolutie. Er zijn er AFAIK nog miljoenen in het dierenrijk (coronavirussen), en als een chinees nu ze daar weer helemaal back to normal zijn morgen in wuhan weer een vleermuis eet, kunnen we best nog een pandemie binnen de pandemie krijgen. En die kan niets voorstellen, of 40% dodelijk zijn, god knows. Maar apart virus dan, met aparte vaccins (wel makkelijker waarschijnlijk, maar niet een snelle aanpassing).
#WeesGeenWhales
pi_199397954
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:58 schreef leolinedance het volgende:
"In Duitsland is het vragen naar een vaccinatiebewijs in kinderopvangcentra zelfs al verplicht."

Dit stond in een nieuwsbericht van februari dit jaar. De vraag is wat er gebeurt wanneer je geen vaccinatiebewijs hebt in dit geval. Stel dat je je kind daardoor niet meer naar de opvang kunt brengen is dit natuurlijk een groot probleem. Dan word je dus indirect wel verplicht om die prik te nemen.
Dat is een consequentie van je "vrije keuze" lees ik net.
pi_199397959
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. De keuze is vrij. Elke keuze heeft consequenties.
Je kan je afvragen of die consequenties wel zo juist zijn. Daar gaat het mensen om. "Elke keuze heeft consequenties" is typisch zo'n truism om maar niet naar de kritiek van anderen te luisteren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199397974
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. De keuze is vrij. Elke keuze heeft consequenties.
Zo heb je ook de vrije 'keuze' om iemand te mishandelen. Inclusief consequenties zoals gevangenisstraf. Maar laat juist in zo'n geval er - in zware tegenstelling tot het vaccinatieverhaal - een algehele consensus bestaan over de rechtvaardiging van die consequenties.
I'll give you something to do
pi_199397985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 00:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Je kan je afvragen of die consequenties wel zo juist zijn. Daar gaat het mensen om. "Elke keuze heeft consequenties" is typisch zo'n truism om maar niet naar de kritiek van anderen te luisteren.
Amen.
I'll give you something to do
  donderdag 13 mei 2021 @ 00:02:53 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199398002
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 00:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat is een consequentie van je "vrije keuze" lees ik net.
Ja met als resultaat dat je je baan mogelijk moet opzeggen :')
pi_199398025
Zullen we Hugo niet omruilen met Marcel Levi? Ik vind dat hij echt de meest zinnige en rationele dingen zegt. Hugo is gewoon angst en controledrang.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199398047
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 00:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja met als resultaat dat je je baan mogelijk moet opzeggen :')
Daarom, vrije keuze is dan ook dom gezwets als dit de consequentie is.
  donderdag 13 mei 2021 @ 00:05:26 #18
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199398051
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 00:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

hohohohohohohoh hohoh ohhohoo

Stop.

Nope.

Sars en mers zijn zelfde familie maar totaal aparte virussen, géén evolutie. Er zijn er AFAIK nog miljoenen in het dierenrijk (coronavirussen), en als een chinees nu ze daar weer helemaal back to normal zijn morgen in wuhan weer een vleermuis eet, kunnen we best nog een pandemie binnen de pandemie krijgen. En die kan niets voorstellen, of 40% dodelijk zijn, god knows. Maar apart virus dan, met aparte vaccins (wel makkelijker waarschijnlijk, maar niet een snelle aanpassing).
onzin, het komt niet door vleermuizen eten.
  donderdag 13 mei 2021 @ 00:07:17 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199398085
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 00:04 schreef Discombobulate het volgende:
Zullen we Hugo niet omruilen met Marcel Levi? Ik vind dat hij echt de meest zinnige en rationele dingen zegt. Hugo is gewoon angst en controledrang.
Kan, die wil wel geloof ik, maar is van de PvdA
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 mei 2021 @ 00:18:17 #20
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199398180
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 00:05 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Daarom, vrije keuze is dan ook dom gezwets als dit de consequentie is.
Ik kan mij zat keuzes indenken die je je baan kunnen kosten.

Als ik ervoor kies om niet samen te werken met vrouwen vanwege mijn geloof dan kan ik ook de spullen inpakken (ware ik niet al thuis aan het werk)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 13 mei 2021 @ 00:27:36 #21
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199398209
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. De keuze is vrij. Elke keuze heeft consequenties.
Het wordt wel vervelend wanneer iets ineens tot keuze wordt verklaard dat voorheen niet hoefde gekozen te worden..

Zoiets als eenzijdig de voorwaarden veranderen terwijl het contract doorloopt en dan mag je "kiezen" voor acceptatie of kansloos het elders gaan uitzoeken. Zeker de overheid en harer wetten moeten niet leiden tot een keuze die voor burgers vervolgens negatief uitpakken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199398218
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 00:18 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik kan mij zat keuzes indenken die je je baan kunnen kosten.

Als ik ervoor kies om niet samen te werken met vrouwen vanwege mijn geloof dan kan ik ook de spullen inpakken (ware ik niet al thuis aan het werk)
En neem je dat dus mee in je keuze, besluit je dan om toch maar met vrouwen om te gaan omdat je je baan wilt behouden is de keuze niet zo vrij.
  donderdag 13 mei 2021 @ 00:29:35 #23
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199398223
Hallo allemaal.

Nog OMT leden gezeurd vandaag?
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 00:33:44 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199398241
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 00:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En neem je dat dus mee in je keuze, besluit je dan om toch maar met vrouwen om te gaan omdat je je baan wilt behouden is de keuze niet zo vrij.
Nee. Dat betekent dat jouw keuze mede ingegeven wordt door de consequenties maar je bent, sorry dat ik het zo zeg, knap simpel als je een ingrijpende keuze maakt zonder de mogelijke consequenties te bekijken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 13 mei 2021 @ 00:36:02 #25
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199398246
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 00:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En neem je dat dus mee in je keuze, besluit je dan om toch maar met vrouwen om te gaan omdat je je baan wilt behouden is de keuze niet zo vrij.
???
Ik kies dan tussen de baan of de overtuiging. Als je overtuiging zwaarder weegt behoud je die en ben je je baan kwijt. Als je baan zwaarder weegt behoud je die, maar kun je je niet houden aan je overtuiging. Sommige zaken zijn niet te combineren.

Ik kan ook niet SGP kamerlid zijn en broodpoot op de wallen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199398285
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 00:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja met als resultaat dat je je baan mogelijk moet opzeggen :')
Je doet alsof de gevolg van die keuze en het beleid eenzijdig zijn. Maar hoe zit het met de banen van ouders van onvrijwillig niet gevaccineerde kinderen in de omgekeerde situatie?

Keuzes hebben consequenties en in dit geval heb ik liever de negatieve consequenties voor de groep die zelf een keuze heeft dan voor de groep die die keuze niet kan maken. (In dit geval bijvoorbeeld omdat kind te jong is of om medische redenen geen vaccin krijgt.)
pi_199398316
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 00:36 schreef zalkc het volgende:

[..]

???
Ik kies dan tussen de baan of de overtuiging. Als je overtuiging zwaarder weegt behoud je die en ben je je baan kwijt. Als je baan zwaarder weegt behoud je die, maar kun je je niet houden aan je overtuiging. Sommige zaken zijn niet te combineren.

Ik kan ook niet SGP kamerlid zijn en broodpoot op de wallen.
Dit begint een soort van woordspelletje te worden. Vrije keuze is als je in de snackbar kunt kiezen tussen een kroket of een frikadel, als je bij de frikadel een gratis pak slaag krijgt zullen maar weinig mensen een frikadel kiezen. Oftewel, als ergens buitensporige consequenties aan hangen kies je daar niet snel voor. Hoe vrij is de keuze dan nog? Technisch misschien wel, je kunt gewoon de frikadel kiezen, het is alleen lastig eten zonder tanden.
  donderdag 13 mei 2021 @ 01:06:19 #28
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199398402
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 00:42 schreef -0- het volgende:

[..]

Je doet alsof de gevolg van die keuze en het beleid eenzijdig zijn. Maar hoe zit het met de banen van ouders van onvrijwillig niet gevaccineerde kinderen in de omgekeerde situatie?

Keuzes hebben consequenties en in dit geval heb ik liever de negatieve consequenties voor de groep die zelf een keuze heeft dan voor de groep die die keuze niet kan maken. (In dit geval bijvoorbeeld omdat kind te jong is of om medische redenen geen vaccin krijgt.)
Ik weet niet hoe het op jouw kinderopvang is, maar bij ons wordt gedesinfecteerd als een malle, draagt iedereen mondkapjes, wordt altijd 1.5 meter afstand gehouden en gaan we niet als ouders of kinderen symptomen van een mogelijke corona besmetting hebben. Waarom dan nog zo'n extreme maatregelen? Dat kan alleen maar zijn om de vaccinatie bereidheid te verhogen. Een andere logische redenen zijn er m.i. niet. En daardoor wordt je 'vrije keuze' dus ingeperkt.
  donderdag 13 mei 2021 @ 01:21:40 #29
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199398462
Dus die Caroline vd Plas van BBB mag niet naar het songfestival omdat ze te dik is _O- Het moet echt niet gekker worden met die Fieldlab waanzin :{
pi_199398482
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 01:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het op jouw kinderopvang is, maar bij ons wordt gedesinfecteerd als een malle, draagt iedereen mondkapjes, wordt altijd 1.5 meter afstand gehouden en gaan we niet als ouders of kinderen symptomen van een mogelijke corona besmetting hebben. Waarom dan nog zo'n extreme maatregelen? Dat kan alleen maar zijn om de vaccinatie bereidheid te verhogen. Een andere logische redenen zijn er m.i. niet. En daardoor wordt je 'vrije keuze' dus ingeperkt.
Maar..... is dat niet logisch dan? Dat ze de vaccinatiebereidheid willen vergroten als ze voor groepsimmuniteit willen gaan? De mate van opgelegde beperkingen kan je over discussiëren natuurlijk, maar het feit dat ze het doen, kan ik wel snappen. Als dat de manier is om van die malle toestanden in de kinderopvang af te komen...
Dat verhaal van die kinderopvang kan je verder laten gaan. Het ging over vaccinatie vanaf 12 jaar. Dan hangen ze in het winkelcentrum! ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mammietje op 13-05-2021 01:32:36 ]
pi_199398494
twitter
  donderdag 13 mei 2021 @ 01:33:13 #32
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199398501
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 00:36 schreef zalkc het volgende:

[..]

???
Ik kies dan tussen de baan of de overtuiging. Als je overtuiging zwaarder weegt behoud je die en ben je je baan kwijt. Als je baan zwaarder weegt behoud je die, maar kun je je niet houden aan je overtuiging. Sommige zaken zijn niet te combineren.

Ik kan ook niet SGP kamerlid zijn en broodpoot op de wallen.
We hebben het hier toch nog over het vaccin?

Ik wil ook graag religie in me gespoten krijgen (geen schunnige grapjes :{w ).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 13 mei 2021 @ 02:18:19 #33
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199398610
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 01:27 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Maar..... is dat niet logisch dan? Dat ze de vaccinatiebereidheid willen vergroten als ze voor groepsimmuniteit willen gaan? De mate van opgelegde beperkingen kan je over discussiëren natuurlijk, maar het feit dat ze het doen, kan ik wel snappen. Als dat de manier is om van die malle toestanden in de kinderopvang af te komen...
Dat verhaal van die kinderopvang kan je verder laten gaan. Het ging over vaccinatie vanaf 12 jaar. Dan hangen ze in het winkelcentrum! ;)
Ik vind dat niet logisch nee. Dan is het niet meer vrijwillig, maar word je min of meer gedwongen. De vaccinatie bereidheid proberen te verhogen is prima, maar doe dat dan door een goede campagne ipv dwang.

Dit met de kinderopvang is een hypothetisch geval zoals dat in Duitsland blijkbaar al is ingevoerd, al is het onbekend wat de consequenties zijn. Maar het kan net zo goed in het openbaar vervoer worden geďntroduceerd bijvoorbeeld.

[ Bericht 9% gewijzigd door leolinedance op 13-05-2021 02:25:58 ]
pi_199398613
Op 1 juni zullen er meer dan 12 miljoen vaccins geleverd zijn. Dat betekent 3,5 miljoen vaccins in iets minder dan 3 weken.

Dat zijn 1,2 miljoen vaccinaties per week.

We moeten naar minimaal 180.000 vaccinaties per dag groeien om te voorkomen dat de voorraad groeit.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 13 mei 2021 @ 02:24:35 #35
408813 crew  trein2000
pi_199398627
https://www.ad.nl/nederla(...)e%3Dtub%26steps%3D20

In Deventer is feest uitgebroken in verband met de promotie van de lokale voetbalclub. De gemeente laat weten niet in te grijpen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 13 mei 2021 @ 02:32:10 #36
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199398653
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 02:24 schreef trein2000 het volgende:
https://www.ad.nl/nederla(...)e%3Dtub%26steps%3D20

In Deventer is feest uitgebroken in verband met de promotie van de lokale voetbalclub. De gemeente laat weten niet in te grijpen.
Het is ze gegund.
pi_199398985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 00:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

hohohohohohohoh hohoh ohhohoo

Stop.

Nope.

Sars en mers zijn zelfde familie maar totaal aparte virussen, géén evolutie. Er zijn er AFAIK nog miljoenen in het dierenrijk (coronavirussen), en als een chinees nu ze daar weer helemaal back to normal zijn morgen in wuhan weer een vleermuis eet, kunnen we best nog een pandemie binnen de pandemie krijgen. En die kan niets voorstellen, of 40% dodelijk zijn, god knows. Maar apart virus dan, met aparte vaccins (wel makkelijker waarschijnlijk, maar niet een snelle aanpassing).
Dit virus heet sars-cov-2, andere is sars-cov-1.
Verder is het huidige vaccin een aanpassing op het vaccin tegen Sars.
Dus helemaal anders?
Nee, het is wel dezelfde familie, net zoals je verschillende soorten influenza hebt, die ook van dier afkomstig zijn en overspringen op de mens.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199399001
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Nee, maar waar is die supervariant van de Spaanse griep dan in de bevolking? Influenza muteert nog steeds door. We gaan echt niet volgend jaar opeens een killer MERS type krijgen wat gemuteerd is uit sarscov2. Dan ontken je gewoon de feiten van evolutie. En toon maar aan hoe waarschijnlijk het is dat het wel zo is.
De supervariant van de supervariant?
Ja, zo kan ik het ook ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 13 mei 2021 @ 07:30:34 #39
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199399002
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 02:24 schreef trein2000 het volgende:
https://www.ad.nl/nederla(...)e%3Dtub%26steps%3D20

In Deventer is feest uitgebroken in verband met de promotie van de lokale voetbalclub. De gemeente laat weten niet in te grijpen.
Voornamelijk jonge mensen, lekker buiten, maak er wat moois van zou ik zeggen ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 13 mei 2021 @ 07:39:24 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199399047
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 02:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik vind dat niet logisch nee. Dan is het niet meer vrijwillig, maar word je min of meer gedwongen. De vaccinatie bereidheid proberen te verhogen is prima, maar doe dat dan door een goede campagne ipv dwang.

Dit met de kinderopvang is een hypothetisch geval zoals dat in Duitsland blijkbaar al is ingevoerd, al is het onbekend wat de consequenties zijn. Maar het kan net zo goed in het openbaar vervoer worden geďntroduceerd bijvoorbeeld.
Wie dwingt jou dan precies?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199399131
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 07:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Voornamelijk jonge mensen, lekker buiten, maak er wat moois van zou ik zeggen ^O^
Ja godver, zitten we straks met de gebakken peren met de Kowet-piek. :')
pi_199399166
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 07:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Voornamelijk jonge mensen, lekker buiten, maak er wat moois van zou ik zeggen ^O^
Ben wel benieuwd hoe werkgevers daarmee om gaan, als je als werknemer 1 of 2 weken in de ziektewet belandt omdat je zonodig de maatregelen moest negeren om een feestje te vieren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 08:07:49 #43
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199399194
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 08:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe werkgevers daarmee om gaan, als je als werknemer 1 of 2 weken in de ziektewet belandt omdat je zonodig de maatregelen moest negeren om een feestje te vieren.
Niet, dat gaat je werkgever namelijk niets aan. Ziek is ziek, gaat ‘m geen moer aan wat de reden is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 13 mei 2021 @ 08:10:00 #44
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199399216
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 08:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe werkgevers daarmee om gaan, als je als werknemer 1 of 2 weken in de ziektewet belandt omdat je zonodig de maatregelen moest negeren om een feestje te vieren.
Die weet dat toch niet?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199399306
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 08:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die weet dat toch niet?
Stiekem naar zo'n feestje ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199399333
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 08:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Niet, dat gaat je werkgever namelijk niets aan. Ziek is ziek, gaat ‘m geen moer aan wat de reden is.
Toch vragen ze altijd, oh wat heb je dan?
Je gaat niet zeggen dat het hem geen moer aan gaat tenzij je van plan bent voor langere tijd de ziektewet in te gaan.

In dit geval kan je natuurlijk makkelijk zeggen dat je niet weet hoe je het opgelopen hebt.
Het is wat het is dan.
  donderdag 13 mei 2021 @ 08:26:20 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199399357
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 08:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Toch vragen ze altijd, oh wat heb je dan?
Je gaat niet zeggen dat het hem geen moer aan gaat tenzij je van plan bent voor langere tijd de ziektewet in te gaan.

In dit geval kan je natuurlijk makkelijk zeggen dat je niet weet hoe je het opgelopen hebt.
Het is wat het is dan.
Ik zeg nooit wat ik heb eigenlijk, als ze het al vragen. Gewoon ziek, zal weekje duren, tot dan.

Werk wel voor groter bedrijf, misschien voel je je op kleine zaak eerder (onterecht) verplicht om je baas medische info te geven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199399461
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 08:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe werkgevers daarmee om gaan, als je als werknemer 1 of 2 weken in de ziektewet belandt omdat je zonodig de maatregelen moest negeren om een feestje te vieren.
Het valt niet te bewijzen waar ze het opgelopen hebben. Kan net zo goed in de supermarkt zijn gebeurd.
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 08:42:06 #49
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199399466
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 08:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Toch vragen ze altijd, oh wat heb je dan?
Je gaat niet zeggen dat het hem geen moer aan gaat tenzij je van plan bent voor langere tijd de ziektewet in te gaan.

In dit geval kan je natuurlijk makkelijk zeggen dat je niet weet hoe je het opgelopen hebt.
Het is wat het is dan.
In mijn geval is de enige die ‘t potentieel zou kunnen weten de arts bij onze health afdeling. Die valt onder dezelfde verplichtingen als een huisarts dus mag/kan niets delen. Die zegt dan tegen mijn manager: Hij is ziek, reken een paar weken niet op ‘m.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199399471
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 08:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik zeg nooit wat ik heb eigenlijk, als ze het al vragen. Gewoon ziek, zal weekje duren, tot dan.

Werk wel voor groter bedrijf, misschien voel je je op kleine zaak eerder (onterecht) verplicht om je baas medische info te geven.
Ja, dat.
Bij kleiner bedrijf weet de baas vaak meer over het privéleven van de werknemer en is een conclusie zo getrokken.
En officieel kan hij daar wellicht niets mee, maar de toon is dan wel gezet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Miss 200.000.000! donderdag 13 mei 2021 @ 09:02:53 #51
367000 roos94
pi_199399603
Valt kroegen en nachtclub onder stap 4?
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:09:08 #52
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199399655
Stichting NICE:
Verpleegafdelingen: 1484
IC: 712

De daling zet door!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:10:13 #53
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199399665
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:02 schreef roos94 het volgende:
Valt kroegen en nachtclub onder stap 4?
uit eten 3/4, kroegen onder 4 en nachtclubs onder 5
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:10:33 #54
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199399671
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:09 schreef popje het volgende:
Stichting NICE:
Verpleegafdelingen: 1484
IC: 712

De daling zet door!
ic 100 gedaald binnen 3 weken
pi_199399690
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:58 schreef leolinedance het volgende:
"In Duitsland is het vragen naar een vaccinatiebewijs in kinderopvangcentra zelfs al verplicht."

Dit stond in een nieuwsbericht van februari dit jaar. De vraag is wat er gebeurt wanneer je geen vaccinatiebewijs hebt in dit geval. Stel dat je je kind daardoor niet meer naar de opvang kunt brengen is dit natuurlijk een groot probleem. Dan word je dus indirect wel verplicht om die prik te nemen.
Er zijn in Duitsland nogal wat KDV's met kinderen uit vluchtelingengezinnen waarvan niemand weet of en waar tegen die kinderen gevaccineerd zijn. Daarnaast besluiten ook steeds meer gezinnen, waarvan pappa een knotje draagt en mamma zo'n pedante parttime "werkende" alwetende kenau is, dat hun "kids" niet gevaccineerd hoeven te worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199399706
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:09 schreef popje het volgende:
Stichting NICE:
Verpleegafdelingen: 1484
IC: 712

De daling zet door!
Wacht maar, de scholen zijn weer begonnen, over 2 weken 850+ op de IC.
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:15:11 #57
338319 ZarB
Pińa colada
pi_199399711
Is corona weg na de zomer? Dit kunnen we verwachten https://www.nu.nl/coronav(...)n-we-verwachten.html (via @nunl)

Nog tot het najaar -als alles meezit- mondkapjes en 1.5 meter *O*

Zei hij laatst niet ergens augustus zonder basismaatregelen? :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:19:16 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199399760
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wacht maar, de scholen zijn weer begonnen, over 2 weken 850+ op de IC.
Al die kinderen en hun ouders op de IC's ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:20:00 #59
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199399775
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vrije keuze betekent niet vrijheid van de consequenties van je keuze.
Nee. De vrijheid om te kiezen mag geen andere consequentie hebben. Er mag namelijk geen enkel verschil zijn wat als dwang opgevat kan worden.

Als jij je 3x in de week moet laten testen om 'dingen' te kunnen gaan doen die heel normaal zijn in het leven, heeft dat een beste impact op je leven en wordt je naar een vaccinatie geduwd.
Daar was een politieke afspraak over. Dat hugo de faler alle mazen opzoekt, haalt niets af van die afspraak.

Snap werkelijk niet dat mensen dat gewoonweg niet zien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Frontpage donderdag 13 mei 2021 @ 09:22:01 #60
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199399800
quote:
Stormloop op supermarkten Taiwan na tientallen besmettingen
In Taiwan worden massaal wc-papier, noedels en mondmaskers gehamsterd nadat gisteren 16 en vandaag 13 lokale besmettingen waren gemeld. Het land, met 23,5 miljoen inwoners, was tot nu toe vrijwel coronavrij. Er zijn slechts twaalf doden door het coronavirus gemeld. Besmette mensen waren meestal inkomende reizigers, die vervolgens in quarantaine werden geplaatst. De afgelopen dagen waren er plotseling enkele lokale virusuitbraken.

Het ministerie van Volksgezondheid overweegt de komende dagen nieuwe maatregelen af te kondigen, wat al heeft geleid tot een stormloop op de supermarkten. Ook verloor de Taiwanese beurs de afgelopen dagen enkele procenten vanwege zorgen om een naderende lockdown.

De lokale autoriteiten roepen mensen op kalm te blijven en drukke plekken te vermijden, om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Supermarkten zeggen dat ze voldoende goederen op voorraad hebben. Desondanks hebben meerdere ketens een limiet gesteld aan het aantal toiletrollen dat een klant mag kopen, meldt Taiwan News.

https://nos.nl/liveblog/2(...)wc-papier-en-noedels
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:22:20 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199399807
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:15 schreef ZarB het volgende:
Is corona weg na de zomer? Dit kunnen we verwachten https://www.nu.nl/coronav(...)n-we-verwachten.html (via @:NUnl)

Nog tot het najaar -als alles meezit- mondkapjes en 1.5 meter *O*

Zei hij laatst niet ergens augustus zonder basismaatregelen? :')
Het ligt er beetje aan wie je het vraagt en vanuit welk perspectief diegene praat, en met welke bagage qua leeftijd.
Ik denk dat we op wat uitzonderingen na vrij snel weer lekker bij elkaar in de buurt staan zonder verdere zorgen of tests
Hoesten en niezen is vast iets meer beladen nog een tijdje maar neemt ook vast snel af.
Mondmaskers zie ik niet meer gedragen worden straks, is nu ook vooral in winkels en daarbuiten nauwelijks.

Terug naar normaal normaal, vies as ever ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199399811
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:22 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Raar, ik dacht dat dat iets typisch Hollands was.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199399821
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

die heel normaal zijn in het leven
Het leven is alleen niet zoals normaal.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:23:47 #64
338319 ZarB
Pińa colada
pi_199399822
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Het ligt er beetje aan wie je het vraagt en vanuit welk perspectief diegene praat, en met welke bagage qua leeftijd.
Ik denk dat we op wat uitzonderingen na vrij snel weer lekker bij elkaar in de buurt staan zonder verdere zorgen of tests
Hoesten en niezen is vast iets meer beladen nog een tijdje maar neemt ook vast snel af.
Mondmaskers zie ik niet meer gedragen worden straks, is nu ook vooral in winkels en daarbuiten nauwelijks.

Terug naar normaal normaal, vies as ever ^O^
Ik teken ervoor :Y
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199399854
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 08:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

In mijn geval is de enige die ‘t potentieel zou kunnen weten de arts bij onze health afdeling. Die valt onder dezelfde verplichtingen als een huisarts dus mag/kan niets delen. Die zegt dan tegen mijn manager: Hij is ziek, reken een paar weken niet op ‘m.
Misschien verschilt het idd per bedrijf.
Bij elk bedrijf waar ik gewerkt heb (meestal 100-400 man) vraagt de leidinggevende echt altijd waarom.
Vaak dan nog met trucjes als: kan je eind van de middag bellen hoe het gaat? of kom anders gewoon en als het niet gaat kan je nog naar huis.

Dat is wel een nadeel van telefoons, social media. Hoe bereikbaar je bent en hoe makkelijk het is info over je te vinden.
Dat moet je dan maar zelf een beetje afdekken als je niet wil dat ze zien dat je los ging bij de Adelaarshorst en nu ziek bent op maandag :)
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:31:08 #66
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199399937
Bij mijn bedrijf hebben ze het erover om in september/oktober weer 1x per week naar kantoor te gaan, daarvoor 1x per maand en 1x per 2 weken, echt terug naar normaal pas eind van het jaar.

Ik denk niet dat de IC's nu nog gaan stijgen doordat de scholen opengaan, de meeste ouders van kinderen die op school zitten zitten niet in een risicogroep qua leeftijd (en onder de 60 worden risicogroepen nu ook ingeent), en opa en oma hebben inmiddels hun vaccinatie gehad.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:31:27 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199399985
quote:
Oei, dat wordt morgen weer Johan Derksen met boomerschuim op z'n bek.
pi_199400006
quote:
Dat er überhaupt 2000 fans te vinden zijn verbaast me wel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 09:36:19 #70
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199400007
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:34 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Oei, dat wordt morgen weer Johan Derksen met boomerschuim op z'n bek.
Ik wacht nog op het belerende vingertje van de Jonge voor ik conclusies kan trekken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:40:53 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199400050
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik wacht nog op het belerende vingertje van de Jonge voor ik conclusies kan trekken.
Hoeveel besmettingen heeft de Ajax huldiging wel niet opgeleverd ;(
Al die opnames daardoor straks
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:44:52 #72
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199400094
https://www.nrc.nl/nieuws(...)samenleving-a4043245

Over waarom de testsamenleving een blijvertje is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:46:55 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199400113
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:44 schreef Janneke141 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)samenleving-a4043245

Over waarom de testsamenleving een blijvertje is.
Yep...
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:48:15 #74
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199400128
Ik geloof er niet in. Zodra je gevaccineerd bent hoef je niet meer te testen.

(en voor zover ik zo snel kan lezen ook niet de conclusie van het artikel)
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:49:23 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199400143
quote:
2s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:48 schreef Gunner het volgende:
Ik geloof er niet in. Zodra je gevaccineerd bent hoef je niet meer te testen.
Zodra er genoeg mensen gevaccineerd zijn lopen de ziekenhuizen leeg en dat was toch de kern van het probleem?

Niet of er her en der nog individuen rondlopen met corona.
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:51:19 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199400162
quote:
2s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:48 schreef Gunner het volgende:
Ik geloof er niet in. Zodra je gevaccineerd bent hoef je niet meer te testen.

(en voor zover ik zo snel kan lezen ook niet de conclusie van het artikel)
Ja?

Ik ben straks volledig gevaccineerd en ga op reis. Voor die reis om die reden geen tests of andere zaken nodig.
Als ik terug kom naar Nederland moet ik dus serieus een PCR test regelen voor ik het vliegtuig weer in mag stappen.
Koekoek

Daarnaast... Is dit nu corona. Maar als alles straks lekker op de plank ligt om te gebruiken, en er duikt een stevige griep op, of een mazelenuitbraak, of iets anders...
Dan is het wel mákkelijk om naar die plank te kijken en in te zetten natuurlijk
Tijdelijk

Ja, het leven is ook tijdelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199400182
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:44 schreef Janneke141 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)samenleving-a4043245

Over waarom de testsamenleving een blijvertje is.
Beetje hetzelfde verhaal wat Ira Helslot regelmatig vertelt. Uit gevoel voor angst overladen we ons met vage veiligheidsmaatregels die vaak amper zin hebben maar ook niet verdwijnen.
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:53:19 #78
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199400184
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja?

Ik ben straks volledig gevaccineerd en ga op reis. Voor die reis om die reden geen tests of andere zaken nodig.
Als ik terug kom naar Nederland moet ik dus serieus een PCR test regelen voor ik het vliegtuig weer in mag stappen.
Koekoek

Daarnaast... Is dit nu corona. Maar als alles straks lekker op de plank ligt om te gebruiken, en er duikt een stevige griep op, of een mazelenuitbraak, of iets anders...
Dan is het wel mákkelijk om naar die plank te kijken en in te zetten natuurlijk
Tijdelijk

Ja, het leven is ook tijdelijk
Moet je een PCR test doen als je gevaccineerd bent? Wat een onzin.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:53:56 #79
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199400190
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:51 schreef Molo het volgende:
Ik ben straks volledig gevaccineerd en ga op reis. Voor die reis om die reden geen tests of andere zaken nodig.
Als ik terug kom naar Nederland moet ik dus serieus een PCR test regelen voor ik het vliegtuig weer in mag stappen.
Ja misschien de komende maanden nog. Maar Janneke suggereert een permanente testsamenleving, ik zie dat niet gebeuren. Je ziet nu al dat er weinig draagvlak voor is bij (grote) ondernemers.
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:54:25 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199400196
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja?

Ik ben straks volledig gevaccineerd en ga op reis. Voor die reis om die reden geen tests of andere zaken nodig.
Als ik terug kom naar Nederland moet ik dus serieus een PCR test regelen voor ik het vliegtuig weer in mag stappen.
Koekoek

Daarnaast... Is dit nu corona. Maar als alles straks lekker op de plank ligt om te gebruiken, en er duikt een stevige griep op, of een mazelenuitbraak, of iets anders...
Dan is het wel mákkelijk om naar die plank te kijken en in te zetten natuurlijk
Tijdelijk

Ja, het leven is ook tijdelijk
Politici willen overal controle op houden, maar dat gaat gewoon niet lukken met zo'n virus.

Richt je daarom op het belangrijkste (genoeg vaccineren zodat je zorg het weer aankan) en laat het daarna gewoon los. Wat boeit het nou als er wat mensen corona krijgen en er af en toe nog een persoon mee naar het ziekenhuis moet. Zolang je die maar adequaat kunt helpen.
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:55:31 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199400203
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:53 schreef popje het volgende:

[..]

Moet je een PCR test doen als je gevaccineerd bent? Wat een onzin.
Yep :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:56:43 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199400214
quote:
2s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:53 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja misschien de komende maanden nog. Maar Janneke suggereert een permanente testsamenleving, ik zie dat niet gebeuren. Je ziet nu al dat er weinig draagvlak voor is bij (grote) ondernemers.
Klopt

Maar onderdelen ervan behouden is wel zo makkelijk en handig en....

Dat gaat iig echt wel geprobeerd worden. Belangen genoeg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199400236
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja?

Ik ben straks volledig gevaccineerd en ga op reis. Voor die reis om die reden geen tests of andere zaken nodig.
Als ik terug kom naar Nederland moet ik dus serieus een PCR test regelen voor ik het vliegtuig weer in mag stappen.
Koekoek

Daarnaast... Is dit nu corona. Maar als alles straks lekker op de plank ligt om te gebruiken, en er duikt een stevige griep op, of een mazelenuitbraak, of iets anders...
Dan is het wel mákkelijk om naar die plank te kijken en in te zetten natuurlijk
Tijdelijk

Ja, het leven is ook tijdelijk
Ik dacht dat je niet hoefde te testen als je uit een geel gebied komt? Of blijft de test verplichting? En die sneltest 4 uur voor de vlucht dan? Die is het lastigste te regelen.
Alpha kenny one
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 09:59:44 #84
5428 crew  miss_sly
pi_199400253
quote:
2s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:53 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja misschien de komende maanden nog. Maar Janneke suggereert een permanente testsamenleving, ik zie dat niet gebeuren. Je ziet nu al dat er weinig draagvlak voor is bij (grote) ondernemers.
En bij de mensen zelf.
Ik denk dat veel mensen het acceptabel vinden wat er aan maatregelen is aangedragen, omdat men ervan uit gaat dat het tijdelijk is, dat er een einde aan zit. Als dat niet zo blijkt, zal men echt niet massaal dociel volgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199400279
Er heerst een soort silicon valley-achtige mentaliteit bij onze overheid op dit moment….

Aan het begin van de pandemie dachten veel landen het probleem te kunnen tackelen met een app. Die apps zoals de CoronaMelder zijn jammerlijke mislukkingen geworden, met uitzondering in landen waar een wettelijke plicht ingevoerd werd om de app te gebruiken. Dat idee dat apps alle problemen oplossen lijkt nu nog een kans te krijgen.

Zo'n app heeft ook een sterke "de burger is een fraudeur" zweem er omheen hangen. Papieren bewijzen kunnen natuurlijk vervalst worden, zo'n sticker van een batch is ook zo wel aan te komen. Preventief alles dichtspijkeren en als bonus krijg je dat de burger nog beter te volgen is. De CoronaCheck app gaat nogal veel bijhouden. Je testresultaten worden gekoppeld aan je BSN plus er wordt gelogd waar en wanneer je QR code gescand wordt. Het geeft een onwenselijk inzicht in mensen hun leven, de overheid kan de hele tijd meekijken met je verplaatsingen.
pi_199400288
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:53 schreef popje het volgende:

[..]

Moet je een PCR test doen als je gevaccineerd bent? Wat een onzin.
Denk dat dat binnen nu en een paar weken wel anders zal zijn met digitale vaccinpaspoorten en zo.

Wat dat betreft zou ik maar oppassen met wat we wensen. Is het optimaal dat je nu na vaccinatie nog een test nodig hebt als je uit een 'hoogrisicogebied' komt? Nee natuurlijk niet. Maar is het dan straks wel oké om het te verplichten voor niet-gevaccineerden? Ook als er <200 mensen met Covid in het ziekenhuis liggen? Ook als het aantal 'risicogebieden' snel afneemt?
pi_199400292
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 10:02 schreef Newby6781 het volgende:
Er heerst een soort silicon valley-achtige mentaliteit bij onze overheid op dit moment….

Aan het begin van de pandemie dachten veel landen het probleem te kunnen tackelen met een app. Die apps zoals de CoronaMelder zijn jammerlijke mislukkingen geworden, met uitzondering in landen waar een wettelijke plicht ingevoerd werd om de app te gebruiken. Dat idee dat apps alle problemen oplossen lijkt nu nog een kans te krijgen.

Zo'n app heeft ook een sterke "de burger is een fraudeur" zweem er omheen hangen. Papieren bewijzen kunnen natuurlijk vervalst worden, zo'n sticker van een batch is ook zo wel aan te komen. Preventief alles dichtspijkeren en als bonus krijg je dat de burger nog beter te volgen is. De CoronaCheck app gaat nogal veel bijhouden. Je testresultaten worden gekoppeld aan je BSN plus er wordt gelogd waar en wanneer je QR code gescand wordt. Het geeft een onwenselijk inzicht in mensen hun leven, de overheid kan de hele tijd meekijken met je verplaatsingen.
Ik geloof niet dat er één land was dat dacht met een app het probleem te kunnen tackelen. Wel dat het zou kunnen helpen bij de bestrijding van het probleem.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 13 mei 2021 @ 10:04:48 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199400303
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 09:58 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik dacht dat je niet hoefde te testen als je uit een geel gebied komt? Of blijft de test verplichting? En die sneltest 4 uur voor de vlucht dan? Die is het lastigste te regelen.
Oranje gebied

Geen sneltest, PCR binnen 24 uur voor vertrek
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 mei 2021 @ 10:06:44 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199400331
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 10:03 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Denk dat dat binnen nu en een paar weken wel anders zal zijn met digitale vaccinpaspoorten en zo.

Wat dat betreft zou ik maar oppassen met wat we wensen. Is het optimaal dat je nu na vaccinatie nog een test nodig hebt als je uit een 'hoogrisicogebied' komt? Nee natuurlijk niet. Maar is het dan straks wel oké om het te verplichten voor niet-gevaccineerden? Ook als er <200 mensen met Covid in het ziekenhuis liggen? Ook als het aantal 'risicogebieden' snel afneemt?
Ik ben gevaccineerd in Nederland en kom terug dan naar Nederland

Dat staat toch los van een vaccinatiebewijs, middels app of op papier?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199400366
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 10:03 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Denk dat dat binnen nu en een paar weken wel anders zal zijn met digitale vaccinpaspoorten en zo.

Wat dat betreft zou ik maar oppassen met wat we wensen. Is het optimaal dat je nu na vaccinatie nog een test nodig hebt als je uit een 'hoogrisicogebied' komt? Nee natuurlijk niet. Maar is het dan straks wel oké om het te verplichten voor niet-gevaccineerden? Ook als er <200 mensen met Covid in het ziekenhuis liggen? Ook als het aantal 'risicogebieden' snel afneemt?
Natuurlijk wel. Als iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren is dat zelfs een uitstekend plan.

Dat mensen het liever gooien op hun onderbuik dan vertrouwen op wetenschap is verder hun eigen zaak, maar daar mag de volksgezondheid en in het verlengde daarvan de economie en het welzijn geen risico van ondervinden.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 13 mei 2021 @ 10:10:54 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199400390
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 10:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Als iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren is dat zelfs een uitstekend plan.

Dat mensen het liever gooien op hun onderbuik dan vertrouwen op wetenschap is verder hun eigen zaak, maar daar mag de volksgezondheid en in het verlengde daarvan de economie en het welzijn geen risico van ondervinden.
Eens

Echter is dit een set politieke besluiten en belangen, niet direct wetenschappelijke of gericht op volksgezondheid.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199400400
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 10:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Eens

Echter is dit een set politieke besluiten en belangen, niet direct wetenschappelijke of gericht op volksgezondheid.
Da's wel nogal een dooddoener he. Alles wat op landsniveau besloten moet worden is een politiek besluit en daarmee ook belang.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 13 mei 2021 @ 10:11:46 #93
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199400401
Ik heb me nog nooit laten testen en ik ben eigenlijk niet van plan om daar verandering in te brengen. Vaccineren prima, maar als dat niet goed genoeg is, blijf ik wel thuis :6
pi_199400415
quote:
2s.gif Op donderdag 13 mei 2021 10:11 schreef Tijn het volgende:
Ik heb me nog nooit laten testen en ik ben echt niet van plan om daar verandering in te brengen. Vaccineren prima, maar als dat niet goed genoeg is, blijf ik wel thuis :6
Dat zal ze leren ja.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 13 mei 2021 @ 10:12:56 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199400424
quote:
2s.gif Op donderdag 13 mei 2021 10:11 schreef Tijn het volgende:
Ik heb me nog nooit laten testen en ik ben eigenlijk niet van plan om daar verandering in te brengen. Vaccineren prima, maar als dat niet goed genoeg is, blijf ik wel thuis :6
Hier ook niet. Al had ik wel verwacht een keer ergens in een BCO terecht te komen onderhand.
pi_199400436
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 10:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hier ook niet. Al had ik wel verwacht een keer ergens in een BCO terecht te komen onderhand.
Ik vier keer in één maand tijd. Half december in quarantaine gezeten en derhalve toen ook vier tests mogen doen :')

Daarna niet meer. Vorige maand wel een keer getest in verband met klachten.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 13 mei 2021 @ 10:14:13 #97
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199400442
quote:
10s.gif Op donderdag 13 mei 2021 10:12 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat zal ze leren ja.
Ik denk dat de meeste mensen het stom vinden dat ze zelfs mét vaccin nog getest zouden moeten worden voor toegang.
pi_199400475
quote:
2s.gif Op donderdag 13 mei 2021 10:14 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen het stom vinden dat ze zelfs mét vaccin nog getest zouden moeten worden voor toegang.
Ik denk dat nagenoeg iedereen de pandemie stom vindt. Daar gaat ie alleen niet van weg he.

In '40-'45 vonden ze de Duitsers ook stom. Toen moest je ook Sche-ve-ning-en zeggen voordat je de kroeg in mocht. En in die regio praten ze ook alsof ze een wattenstaaf achterin hun strot hebben zitten. Zo is het cirkeltje weer rond.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199400483
quote:
2s.gif Op donderdag 13 mei 2021 10:11 schreef Tijn het volgende:
Ik heb me nog nooit laten testen en ik ben eigenlijk niet van plan om daar verandering in te brengen. Vaccineren prima, maar als dat niet goed genoeg is, blijf ik wel thuis :6
Klap in het gezicht van het percentage positieven.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199400490
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 10:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Als iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren is dat zelfs een uitstekend plan.

Dat mensen het liever gooien op hun onderbuik dan vertrouwen op wetenschap is verder hun eigen zaak, maar daar mag de volksgezondheid en in het verlengde daarvan de economie en het welzijn geen risico van ondervinden.
Prima maar kom dan niet klagen als het argument 'de wetenschap, volksgezondheid, pandemie' ook gebruikt wordt om jou als gevaccineerde alsnog beperkingen op te leggen. Want varianten, kleine kans om alsnog besmettelijk te zijn.
  donderdag 13 mei 2021 @ 10:17:49 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199400504
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 10:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik denk dat nagenoeg iedereen de pandemie stom vindt. Daar gaat ie alleen niet van weg he.

In '40-'45 vonden ze de Duitsers ook stom. Toen moest je ook Sche-ve-ning-en zeggen voordat je de kroeg in mocht.
Uhm, wat? En jij hebt het tegen mij over dooddoeners? :D

Laat maar, de reactie op je vorige post, aan mij, ken je ook vergeten :D
Dit gaat nergens over, zonde van de tijd en energie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')