ic 100 gedaald binnen 3 wekenquote:Op donderdag 13 mei 2021 09:09 schreef popje het volgende:
Stichting NICE:
Verpleegafdelingen: 1484
IC: 712
De daling zet door!
Er zijn in Duitsland nogal wat KDV's met kinderen uit vluchtelingengezinnen waarvan niemand weet of en waar tegen die kinderen gevaccineerd zijn. Daarnaast besluiten ook steeds meer gezinnen, waarvan pappa een knotje draagt en mamma zo'n pedante parttime "werkende" alwetende kenau is, dat hun "kids" niet gevaccineerd hoeven te worden.quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:58 schreef leolinedance het volgende:
"In Duitsland is het vragen naar een vaccinatiebewijs in kinderopvangcentra zelfs al verplicht."
Dit stond in een nieuwsbericht van februari dit jaar. De vraag is wat er gebeurt wanneer je geen vaccinatiebewijs hebt in dit geval. Stel dat je je kind daardoor niet meer naar de opvang kunt brengen is dit natuurlijk een groot probleem. Dan word je dus indirect wel verplicht om die prik te nemen.
Wacht maar, de scholen zijn weer begonnen, over 2 weken 850+ op de IC.quote:Op donderdag 13 mei 2021 09:09 schreef popje het volgende:
Stichting NICE:
Verpleegafdelingen: 1484
IC: 712
De daling zet door!
Al die kinderen en hun ouders op de IC'squote:Op donderdag 13 mei 2021 09:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wacht maar, de scholen zijn weer begonnen, over 2 weken 850+ op de IC.
Nee. De vrijheid om te kiezen mag geen andere consequentie hebben. Er mag namelijk geen enkel verschil zijn wat als dwang opgevat kan worden.quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vrije keuze betekent niet vrijheid van de consequenties van je keuze.
quote:Stormloop op supermarkten Taiwan na tientallen besmettingen
In Taiwan worden massaal wc-papier, noedels en mondmaskers gehamsterd nadat gisteren 16 en vandaag 13 lokale besmettingen waren gemeld. Het land, met 23,5 miljoen inwoners, was tot nu toe vrijwel coronavrij. Er zijn slechts twaalf doden door het coronavirus gemeld. Besmette mensen waren meestal inkomende reizigers, die vervolgens in quarantaine werden geplaatst. De afgelopen dagen waren er plotseling enkele lokale virusuitbraken.
Het ministerie van Volksgezondheid overweegt de komende dagen nieuwe maatregelen af te kondigen, wat al heeft geleid tot een stormloop op de supermarkten. Ook verloor de Taiwanese beurs de afgelopen dagen enkele procenten vanwege zorgen om een naderende lockdown.
De lokale autoriteiten roepen mensen op kalm te blijven en drukke plekken te vermijden, om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Supermarkten zeggen dat ze voldoende goederen op voorraad hebben. Desondanks hebben meerdere ketens een limiet gesteld aan het aantal toiletrollen dat een klant mag kopen, meldt Taiwan News.
https://nos.nl/liveblog/2(...)wc-papier-en-noedels
Het ligt er beetje aan wie je het vraagt en vanuit welk perspectief diegene praat, en met welke bagage qua leeftijd.quote:Op donderdag 13 mei 2021 09:15 schreef ZarB het volgende:
Is corona weg na de zomer? Dit kunnen we verwachten https://www.nu.nl/coronav(...)n-we-verwachten.html (via @:NUnl)
Nog tot het najaar -als alles meezit- mondkapjes en 1.5 meter
Zei hij laatst niet ergens augustus zonder basismaatregelen?
Raar, ik dacht dat dat iets typisch Hollands was.quote:
Het leven is alleen niet zoals normaal.quote:
Ik teken ervoorquote:Op donderdag 13 mei 2021 09:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Het ligt er beetje aan wie je het vraagt en vanuit welk perspectief diegene praat, en met welke bagage qua leeftijd.
Ik denk dat we op wat uitzonderingen na vrij snel weer lekker bij elkaar in de buurt staan zonder verdere zorgen of tests
Hoesten en niezen is vast iets meer beladen nog een tijdje maar neemt ook vast snel af.
Mondmaskers zie ik niet meer gedragen worden straks, is nu ook vooral in winkels en daarbuiten nauwelijks.
Terug naar normaal normaal, vies as ever
Misschien verschilt het idd per bedrijf.quote:Op donderdag 13 mei 2021 08:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
In mijn geval is de enige die ‘t potentieel zou kunnen weten de arts bij onze health afdeling. Die valt onder dezelfde verplichtingen als een huisarts dus mag/kan niets delen. Die zegt dan tegen mijn manager: Hij is ziek, reken een paar weken niet op ‘m.
Oei, dat wordt morgen weer Johan Derksen met boomerschuim op z'n bek.quote:Op donderdag 13 mei 2021 09:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)n-springen~af44e174/
CORRED
Dat er überhaupt 2000 fans te vinden zijn verbaast me wel.quote:Op donderdag 13 mei 2021 09:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)n-springen~af44e174/
CORRED
Ik wacht nog op het belerende vingertje van de Jonge voor ik conclusies kan trekken.quote:Op donderdag 13 mei 2021 09:34 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Oei, dat wordt morgen weer Johan Derksen met boomerschuim op z'n bek.
Hoeveel besmettingen heeft de Ajax huldiging wel niet opgeleverdquote:Op donderdag 13 mei 2021 09:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wacht nog op het belerende vingertje van de Jonge voor ik conclusies kan trekken.
Yep...quote:Op donderdag 13 mei 2021 09:44 schreef Janneke141 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)samenleving-a4043245
Over waarom de testsamenleving een blijvertje is.
Zodra er genoeg mensen gevaccineerd zijn lopen de ziekenhuizen leeg en dat was toch de kern van het probleem?quote:Op donderdag 13 mei 2021 09:48 schreef Gunner het volgende:
Ik geloof er niet in. Zodra je gevaccineerd bent hoef je niet meer te testen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |