abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:04:02 #1
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199371952


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199371963
twitter
.

pi_199371972
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:01 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Jawel, mijn schoonmoeder krijgt een cocktail. Heeft al AZ gehad.
Dat is tegen het beleid toch?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:06:00 #4
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199371977
quote:
Zou hugotje ook eerst even in de wandelgangen gepeild hebben of ondernemers hier wel op zitten te wachten? Of verwachtte zijn stuitende arrogantie en narcistisch brein dat iedereen als een braaf hondje achter 'm aan zou lopen.

Hup, gelijk 1 miljard er tegen aangooien om met dubieuze 'partners' zijn zij-project te realiseren waar echt bijna niemand op zit te wachten.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:06:43 #5
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199371987
B
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:04 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ].

[ link | afbeelding ]
Benieuwd binnen hoeveel minuten Lenny geblokkeerd is door Yorick 😂😂
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:06:52 #6
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199371993
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:04 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ].

[ link | afbeelding ]
Yorick :r

Kan die man ook uit?
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:07:11 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199371997
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is tegen het beleid toch?
Volgens mij is dat iig niet de standaardprocedure van de GGD.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 14:08:05 #8
186611 Haags
pi_199372004
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Zou hugotje ook eerst even in de wandelgangen gepeild hebben of ondernemers hier wel op zitten te wachten? Of verwachtte zijn stuitende arrogantie en narcistisch brein dat iedereen als een braaf hondje achter 'm aan zou lopen.

Hup, gelijk 1 miljard er tegen aangooien om met dubieuze 'partners' zijn zij-project te realiseren waar echt bijna niemand op zit te wachten.
Natuurlijk niet, die walgelijke testsamenleving ZAL en MOET er komen.
Zonder wrijving geen glans
pi_199372010
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is tegen het beleid toch?
Ik weet het niet eigenlijk, vreemd voelt het wel inderdaad.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199372045
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Zou hugotje ook eerst even in de wandelgangen gepeild hebben of ondernemers hier wel op zitten te wachten? Of verwachtte zijn stuitende arrogantie en narcistisch brein dat iedereen als een braaf hondje achter 'm aan zou lopen.

Hup, gelijk 1 miljard er tegen aangooien om met dubieuze 'partners' zijn zij-project te realiseren waar echt bijna niemand op zit te wachten.
Het valt mee, zegt hij. Die extra teststraten kosten "maar" 500 miljoen. Wel fantastisch dat de horeca, bioscopen en musea het weigeren.
pi_199372049
Oké cijfers.. gaat wel langzaam, maar de instroom begint er goed uit te zien. Nu nog 140-150k vaccinaties please!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:12:08 #12
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199372051
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:08 schreef Haags het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, die walgelijke testsamenleving ZAL en MOET er komen.
Dit idee krijg ik ook een beetje. Al zijn we lang niet het enige land die er aan wil beginnen. Extreme voorzichtigheid. Dan is het heel moeilijk om er uit vanaf te stappen, want de angst voor nieuwe mutaties e.d. zal niet opeens verminderen. Er zullen eerder meer landen bijkomen die ook overstappen naar een testsamenleving imo. Maar dat is puur mijn verwachting.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199372063
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit idee krijg ik ook een beetje. Al zijn we lang niet het enige land die er aan wil beginnen. Extreme voorzichtigheid. Dan is het heel moeilijk om er uit vanaf te stappen, want de angst voor nieuwe mutaties e.d. zal niet opeens verminderen. Er zullen eerder meer landen bijkomen die ook overstappen naar een testsamenleving imo. Maar dat is puur mijn verwachting.
Maar als de ondernemers en organisaties waar het voor bedoeld is niet meewerken zal er toch weinig van kunnen komen.
pi_199372064
Ik vind dit erger dan de toeslagenaffaire. Is dat erg?

twitter
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 14:14:16 #15
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199372067
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit idee krijg ik ook een beetje. Al zijn we lang niet het enige land die er aan wil beginnen. Extreme voorzichtigheid. Dan is het heel moeilijk om er uit vanaf te stappen, want de angst voor nieuwe mutaties e.d. zal niet opeens verminderen. Er zullen eerder meer landen bijkomen die ook overstappen naar een testsamenleving imo. Maar dat is puur mijn verwachting.
In Denemarken is die testsamenleving al op volle toeren las ik. De Deentjes vinden het geen probleem om letterlijk 2X per week naar de teststraat te gaan. Ze doen het massaal schijnbaar 8)7
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:15:54 #16
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199372089
Vraag me af hoe je dat testen wil doen, of met een coronapaspoort voor mensen die gevaccineerd zijn. Nog even los van de discussie of je het allemaal moet willen....

Stel het komt er. Dat testen werpt een nog hogere drempel op omdat spontane dingen dan niet meer goed kunnen. Dan is een vaccin "makkelijker', maar daarvan zijn er genoeg die dat niet willen. Maargoed, test of vaccin. Het komt er dan toch op neer dat je als ondernemer continu iemand bij de deur moet hebben die zo`n paspoort controleert toch? Er zijn restaurants waar op zonnige dagen meer dan 1000 couverts komen, veel spontaan na een wandeling. Lekker zo`n "steward" voor de deur die de paspoortjes gaat nakijken.

Of mis ik iets en gaat dat makkelijker?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:16:23 #17
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199372094
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit idee krijg ik ook een beetje. Al zijn we lang niet het enige land die er aan wil beginnen. Extreme voorzichtigheid. Dan is het heel moeilijk om er uit vanaf te stappen, want de angst voor nieuwe mutaties e.d. zal niet opeens verminderen. Er zullen eerder meer landen bijkomen die ook overstappen naar een testsamenleving imo. Maar dat is puur mijn verwachting.
Ach, ja op het totaal wat er nu besteed is, wil men natuurlijk niet het risico lopen om geen opties te hebben als het toch opeens nog finaal uit de hand loopt. Paradoxaal genoeg zal ik niet (meer) zeuren over die 500m zo lang de testsamenleving er niet daadwerkelijk komt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_199372095
Vers van de pers van de NY Times
https://www.nytimes.com/2(...)=cur&smid=tw-nytimes
quote:
When the Centers for Disease Control and Prevention released new guidelines last month for mask wearing, it announced that “less than 10 percent” of Covid-19 transmission was occurring outdoors. Media organizations repeated the statistic, and it quickly became a standard description of the frequency of outdoor transmission.
But the number is almost certainly misleading.

It appears to be based partly on a misclassification of some Covid transmission that actually took place in enclosed spaces (as I explain below). An even bigger issue is the extreme caution of C.D.C. officials, who picked a benchmark — 10 percent — so high that nobody could reasonably dispute it.

That benchmark “seems to be a huge exaggeration,” as Dr. Muge Cevik, a virologist at the University of St. Andrews, said. In truth, the share of transmission that has occurred outdoors seems to be below 1 percent and may be below 0.1 percent, multiple epidemiologists told me. The rare outdoor transmission that has happened almost all seems to have involved crowded places or close conversation.
quote:
They continue to treat outdoor transmission as a major risk. The C.D.C. says that unvaccinated people should wear masks in most outdoor settings and vaccinated people should wear them at “large public venues”; summer camps should require children to wear masks virtually “at all times.”

These recommendations would be more grounded in science if anywhere close to 10 percent of Covid transmission were occurring outdoors. But it is not. There is not a single documented Covid infection anywhere in the world from casual outdoor interactions, such as walking past someone on a street or eating at a nearby table.
If you read the academic research that the C.D.C. has cited in defense of the 10 percent benchmark, you will notice something strange. A very large share of supposed cases of outdoor transmission have occurred in a single setting: construction sites in Singapore

In one study, 95 of 10,926 worldwide instances of transmission are classified as outdoors; all 95 are from Singapore construction sites. In another study, four of 103 instances are classified as outdoors; again, all four are from Singapore construction sites.

This obviously doesn’t make much sense. It instead appears to be a misunderstanding that resembles the childhood game of telephone, in which a message gets garbled as it passes from one person to the next.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:16:55 #19
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:17:06 #20
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199372102
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar als de ondernemers en organisaties waar het voor bedoeld is niet meewerken zal er toch weinig van kunnen komen.
Ik denk niet dat het kabinet dan opeens zegt ''oh, vooruit, nou, dan doen we het niet, ga maar open zonder maatregelen''. Ze zullen er op hameren dat het noodzakelijk is en dat we anders niet veilig genoeg open kunnen (ook al is de kans groot dat dat op veel plekken gewoon zou kunnen in de zomer). Ze kunnen dreigen met ''oke, jullie krijgen de kans open te gaan, maar als jullie er geen gebruik van maken moeten jullie langer dicht, of jullie steun komt te vervallen''. Dan afwachten hoeveel bedrijven nee blijven roepen. Als het kabinet iets wil komt het er waarschijnlijk gewoon doorheen hoor. Denk ik. Geen feit natuurlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199372109
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:16 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Wat een helden _O_
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:18:50 #22
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199372125
Bedrijven kun je dwingen, maar als vervolgens de mensen niet naar de bedrijven gaan omdat het veel fijner is spontaan naar een vrije plek te gaan dan met de familie door de testmolen, dan blijven er weinig opties over. Maar goed, als het in het buitenland gelukt is de bevolking te overtuigen, zal dat hier ook wel kunnen gebeuren.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_199372143
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:13 schreef potjecreme het volgende:
Ik vind dit erger dan de toeslagenaffaire. Is dat erg?

[ twitter ]
Pfizer mag best winst maken als ze iets hebben ontwikkeld waar corona mee is in te dammen. Dat ze er geen belasting over betalen ligt aan de NLse wetgeving die het voor multinationals heel gunstig maakt om zich hier (op papier) te vestigen. Als het er is, waarom zou je er dan geen gebruik van maken. Dat het er is, dat is nou VVD-beleid.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 14:22:03 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199372145
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar als de ondernemers en organisaties waar het voor bedoeld is niet meewerken zal er toch weinig van kunnen komen.
Dan blijven ze dicht. Ik denk ook niet dat ze dat willen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:22:24 #25
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199372151
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vraag me af hoe je dat testen wil doen, of met een coronapaspoort voor mensen die gevaccineerd zijn. Nog even los van de discussie of je het allemaal moet willen....

Stel het komt er. Dat testen werpt een nog hogere drempel op omdat spontane dingen dan niet meer goed kunnen. Dan is een vaccin "makkelijker', maar daarvan zijn er genoeg die dat niet willen. Maargoed, test of vaccin. Het komt er dan toch op neer dat je als ondernemer continu iemand bij de deur moet hebben die zo`n paspoort controleert toch? Er zijn restaurants waar op zonnige dagen meer dan 1000 couverts komen, veel spontaan na een wandeling. Lekker zo`n "steward" voor de deur die de paspoortjes gaat nakijken.

Of mis ik iets en gaat dat makkelijker?
Daar is dus die app voor, zodat ze bij de ingang snel kunnen scannen of je erin mag of niet.
pi_199372152
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vraag me af hoe je dat testen wil doen, of met een coronapaspoort voor mensen die gevaccineerd zijn. Nog even los van de discussie of je het allemaal moet willen....

Stel het komt er. Dat testen werpt een nog hogere drempel op omdat spontane dingen dan niet meer goed kunnen. Dan is een vaccin "makkelijker', maar daarvan zijn er genoeg die dat niet willen. Maargoed, test of vaccin. Het komt er dan toch op neer dat je als ondernemer continu iemand bij de deur moet hebben die zo`n paspoort controleert toch? Er zijn restaurants waar op zonnige dagen meer dan 1000 couverts komen, veel spontaan na een wandeling. Lekker zo`n "steward" voor de deur die de paspoortjes gaat nakijken.

Of mis ik iets en gaat dat makkelijker?
Je mist dat dat gewoon nooit zal gebeuren. Geen een restaurant zal dat gaan doen.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 14:22:56 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199372157
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:16 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Wat een helden _O_
Jongens, laat de Twitter fitties lekker op Twitter?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:23:43 #28
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199372163
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

Daar is dus die app voor, zodat ze bij de ingang snel kunnen scannen of je erin mag of niet.
Ja dat klopt, maar daar hoort dus continu iemand bij te staan.
Gaat me dus er om dat dat dan het nieuwe "straatbeeld" wordt. En dat kost waarschijnlijk extra personeel.

Dat er bij evenementen poppetjes staan te scannen is niets nieuws, deden ze al vanwege tickets. Maar dan gaat het bij restaurants ook zo :D
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_199372166
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het kabinet dan opeens zegt ''oh, vooruit, nou, dan doen we het niet, ga maar open zonder maatregelen''. Ze zullen er op hameren dat het noodzakelijk is en dat we anders niet veilig genoeg open kunnen (ook al is de kans groot dat dat op veel plekken gewoon zou kunnen in de zomer). Ze kunnen dreigen met ''oke, jullie krijgen de kans open te gaan, maar als jullie er geen gebruik van maken moeten jullie langer dicht, of jullie steun komt te vervallen''. Dan afwachten hoeveel bedrijven nee blijven roepen. Als het kabinet iets wil komt het er waarschijnlijk gewoon doorheen hoor. Denk ik. Geen feit natuurlijk.
Ik denk niet dat "ze" dat gaan en kunnen doen. Als dan alle ondernemingen maar 1 lijn trekken. Zeker niet als de vaccinanties stijgen en de andere cijfers dalen.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:24:12 #30
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199372168
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vraag me af hoe je dat testen wil doen, of met een coronapaspoort voor mensen die gevaccineerd zijn. Nog even los van de discussie of je het allemaal moet willen....

Stel het komt er. Dat testen werpt een nog hogere drempel op omdat spontane dingen dan niet meer goed kunnen. Dan is een vaccin "makkelijker', maar daarvan zijn er genoeg die dat niet willen. Maargoed, test of vaccin. Het komt er dan toch op neer dat je als ondernemer continu iemand bij de deur moet hebben die zo`n paspoort controleert toch? Er zijn restaurants waar op zonnige dagen meer dan 1000 couverts komen, veel spontaan na een wandeling. Lekker zo`n "steward" voor de deur die de paspoortjes gaat nakijken.

Of mis ik iets en gaat dat makkelijker?
Om nog maar te zwijgen over gevaccineerden die in theorie (zijn de meningen nog over verdeeld) ook nog anderen kunnen besmetten, dus als je enkel niet gevaccineerden gaat checken bestaat de kans alsnog dat er een uitbraak volgt ergens. Wat dan weer helemaal geen probleem zou hoeven te zijn als de meeste kwetsbaren gevaccineerd zijn. En als ze gevaccineerden ook gaan testen? Bepaalde mensen laten zich juist enkel vaccineren omdat ze zich dan meer hoeven te laten testen. Waarom zouden die zich dan nog laten vaccineren? Het hele systeem roept gewoon veel vragen op, maar daar lijken ze niet echt bij stil te staan. Wat Haags al zei; ik krijg sterk het gevoel dat het er moet en zal komen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:16 schreef bluemoon23 het volgende:
Vers van de pers van de NY Times
https://www.nytimes.com/2(...)=cur&smid=tw-nytimes
[..]

[..]

Daarom snap ik oprecht niet dat ze zo moeilijk doen over buiten. Ja, er is een kans, maar je moet wel heel hard je best doen om een piek voort te laten komen uit een buiten evenement.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:24:34 #31
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199372171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:23 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar daar hoort dus continu iemand bij te staan.
Gaat me dus er om dat dat dan het nieuwe "straatbeeld" wordt. En dat kost waarschijnlijk extra personeel.
Op papier, ja. In de praktijk verwacht ik niet dat het zo’n vaart zal lopen.
pi_199372174
twitter


_O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199372184
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan blijven ze dicht. Ik denk ook niet dat ze dat willen.
Als ze massaal het niet doen zullen ze echt niet dicht willen blijven. Helaas zullen er altijd van die braafste jongetjes van de klas tussen zitten die het verpesten.
pi_199372195
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:23 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar daar hoort dus continu iemand bij te staan.
Gaat me dus er om dat dat dan het nieuwe "straatbeeld" wordt. En dat kost waarschijnlijk extra personeel.

Dat er bij evenementen poppetjes staan te scannen is niets nieuws, deden ze al vanwege tickets. Maar dan gaat het bij restaurants ook zo :D
Ik vraag me zelfs af of het bij evenementen werkelijk gaat gebeuren. Bij een groot festival sta je nu soms al een uur te wachten voor je binnen bent met het controleren van de tickets e.d. Iets extra's er bij, dat is bijna niet te handelen.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:27:54 #35
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199372201
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat "ze" dat gaan en kunnen doen. Als dan alle ondernemingen maar 1 lijn trekken. Zeker niet als de vaccinanties stijgen en de andere cijfers dalen.
Grote kans dat bedrijven er gewoon gebruik van gaan maken hoor. Helemaal naarmate er meer mensen gevaccineerd zijn; je hebt dan steeds minder mensen die zich telkens moeten laten testen. Hoe meer mensen zich moeten laten testen hoe minder ondernemers er aan hebben, want die drempel is veel hoger bij veel mensen. Als je je gevaccineerd hebt hoef je je niet meer te laten testen als het goed is; dus dan kan je weer spontaan dingen doen. Dan is er steeds minder reden voor ondernemers om te steigeren tegen een testsamenleving.

Maar ook zodra er nog niet veel gevaccineerden zijn zullen veel bedrijven er toch gewoon in mee gaan hoor. Dan mogen ze tenminste open.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199372251
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Grote kans dat bedrijven er gewoon gebruik van gaan maken hoor. Helemaal naarmate er meer mensen gevaccineerd zijn; je hebt dan steeds minder mensen die zich telkens moeten laten testen. Hoe meer mensen zich moeten laten testen hoe minder ondernemers er aan hebben, want die drempel is veel hoger bij veel mensen. Als je je gevaccineerd hebt hoef je je niet meer te laten testen als het goed is; dus dan kan je weer spontaan dingen doen. Dan is er steeds minder reden voor ondernemers om te steigeren tegen een testsamenleving.

Maar ook zodra er nog niet veel gevaccineerden zijn zullen veel bedrijven er toch gewoon in mee gaan hoor. Dan mogen ze tenminste open.
De vraag is of de ondernemers zitten te wachten om open te gaan met nagenoeg geen bezoekers.
Eer de testwet juridisch geregeld is, zitten we waarschijnlijk ook alweer in een nieuwe fase met besmettingen en opnames, is het dan nog wel zo nodig?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199372287
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Je mist dat dat gewoon nooit zal gebeuren. Geen een restaurant zal dat gaan doen.
De meeste restaurnants hebben het geld niet om iemand dedicated bij de deur te zetten, leuk als je 60 tafels hebt, maar de meeste restaurants hebben dat niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199372290
Opnames op IC’s dalen met 20 procent
In de ziekenhuizen liggen op dit moment 2480 covidpatiënten, zeven minder dan gisteren. Daarvan liggen er 748 op Intensive Care-afdelingen, negen minder dan een dag eerder. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

Belangrijker is dat de IC-opnames de afgelopen zeven dagen met 20 procent zijn gedaald ten opzichte van de zeven dagen daarvoor. Exact die daling voor zowel de IC-opnames als de ziekenhuisopnames stelt het Outbreak Management Team (OMT) als voorwaarde voor verdere versoepelingen. De ziekenhuisopnames halen overigens de OMT-eis nog niet: die zijn met slechts 10 procent gedaald de voorbije week.

De verwachting is dat het kabinet vanavond bekendmaakt dat de versoepelingen volgende week door kunnen gaan, op voorwaarde dat de ziekenhuiscijfers blijven dalen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199372292
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Grote kans dat bedrijven er gewoon gebruik van gaan maken hoor. Helemaal naarmate er meer mensen gevaccineerd zijn; je hebt dan steeds minder mensen die zich telkens moeten laten testen. Hoe meer mensen zich moeten laten testen hoe minder ondernemers er aan hebben, want die drempel is veel hoger bij veel mensen. Als je je gevaccineerd hebt hoef je je niet meer te laten testen als het goed is; dus dan kan je weer spontaan dingen doen. Dan is er steeds minder reden voor ondernemers om te steigeren tegen een testsamenleving.

Maar ook zodra er nog niet veel gevaccineerden zijn zullen veel bedrijven er toch gewoon in mee gaan hoor. Dan mogen ze tenminste open.
Nou ja, in het hierboven aangehaalde artikel zeggen ze massaal van niet dus.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:37:21 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199372314
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:25 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Als ze massaal het niet doen zullen ze echt niet dicht willen blijven. Helaas zullen er altijd van die braafste jongetjes van de klas tussen zitten die het verpesten.
is toch een wassen neus, als je bij binnenkomst in een restaurant gevraagd wordt, dames en heren hebben jullie vaccinatie en/of testbewijs en iedereen roept volmondig ja dan is het klaar.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:37:35 #41
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199372316
G
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Zou hugotje ook eerst even in de wandelgangen gepeild hebben of ondernemers hier wel op zitten te wachten? Of verwachtte zijn stuitende arrogantie en narcistisch brein dat iedereen als een braaf hondje achter 'm aan zou lopen.

Hup, gelijk 1 miljard er tegen aangooien om met dubieuze 'partners' zijn zij-project te realiseren waar echt bijna niemand op zit te wachten.
Goed artikel, als restaurants en musea niet mee gaan doen, moeten ze niet van de overheid gesloten blijven, want ze kunnen gewoon open zonder testcultuur. Dat ze in stap 2 niet open zouden kunnen omdat de testwet er nog niet doorheen is, is je reinste BS.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:38:04 #42
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199372322
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:13 schreef potjecreme het volgende:
Ik vind dit erger dan de toeslagenaffaire. Is dat erg?

[ twitter ]
doen alle grote bedrijven en ze deden het al erg lang voor covid-19
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:38:08 #43
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199372323
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De vraag is of de ondernemers zitten te wachten om open te gaan met nagenoeg geen bezoekers.
Eer de testwet juridisch geregeld is, zitten we waarschijnlijk ook alweer in een nieuwe fase met besmettingen en opnames, is het dan nog wel zo nodig?
Daarom denk ik dat ze er een beetje met de pet naar gaan gooien. Wel opengaan, af en toe iemand vragen om zo’n code te scannen als ze die hebben, verder mensen niet teveel lastig vallen en blij zijn dat je weer wat gasten hebt.
pi_199372326
quote:
Goed dat er weerstand komt, maar als je dan de kleine lettertjes leest over de bioscopen, dan word je ook niet vrolijk:

quote:
De NVBF zou wel overwegen geteste bezoekers toe te laten als de voorwaarden anders zouden zijn, zegt Nolthenius: ‘Wat ons betreft hoeft er alleen getest te worden als het bezoekersaantal per zaal boven de 100 uitkomt, aan gevaccineerde bezoekers in ieder geval toegang verleend mag worden en alle testlocaties in de nabijheid liggen van bioscopen en filmtheaters.’
Dat mee willen denken, het kabinet naar de mond praten. Alleen (ach gossie) niet blij met de voorwaarden. Als er wat meer belastinggeld over de balk wordt gesmeten voor testlocaties, dan is het allemaal prima, dan willen zij wel vaccinpolitie spelen.

De andere genoemde sectoren zijn gelukkig wel wat duidelijker dat ze het onder geen enkele voorwaarde willen.

Ik merk overigens bij mezelf dat ik er ook niet super principieel over ben. Als het hierop neerkomt:

quote:
Het lijkt er kortom op dat de sneltesten alleen ingezet zullen worden bij grote festivals en evenementen, zoals voetbalwedstrijden.
Dan hoor je mij verder ook niet klagen. Denk dat het voor festivals zelfs logisch is, die weten ook wel dat het slikken of stikken is: of dit, of 2022 maar weer eens kijken. Voetbalwedstrijden is wat lastiger, denk dat er bij supporters wel heel verschillende opvattingen over leven.
pi_199372347
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:38 schreef Vasilevski het volgende:

Dan hoor je mij verder ook niet klagen. Denk dat het voor festivals zelfs logisch is, die weten ook wel dat het slikken of stikken is: of dit, of 2022 maar weer eens kijken. Voetbalwedstrijden is wat lastiger, denk dat er bij supporters wel heel verschillende opvattingen over leven.
Hangt er vanaf of je het vrij laat voor de gevaccineerde.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199372348
*O* *O* *O* *O*

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:40:51 #47
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199372355
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:16 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Wat een helden _O_
de GGD-slaat-alarm:-steeds-meer-besmettingen-door-feestjes editie

Oh echt Yorick? Gezelligheid is verboden he, zolang er nog 19X te hoog aantal mensen opgenomen worden op de IC...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:42:08 #48
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199372377
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:23 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar daar hoort dus continu iemand bij te staan.
Gaat me dus er om dat dat dan het nieuwe "straatbeeld" wordt. En dat kost waarschijnlijk extra personeel.

Dat er bij evenementen poppetjes staan te scannen is niets nieuws, deden ze al vanwege tickets. Maar dan gaat het bij restaurants ook zo :D
Nieuw beroep: naast de winkelwagenschoonmaker bij de supermarkt ook een scanner bij allerhande restaurants en gelegenheden.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199372379
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:40 schreef popje het volgende:

[..]

de GGD-slaat-alarm:-steeds-meer-besmettingen-door-feestjes editie

Oh echt Yorick? Gezelligheid is verboden he, zolang er nog 19X te hoog aantal mensen opgenomen worden op de IC...
Natuurlijk, als je buiten allerlei beperkigen gaat opwerpen, dan gaat men in vage gesloten hallen feestjes houden, normale mensen snappen dat, daar hoef je echt geen deskundoloog voor te zijn.
Daarnaast zou ik me niet zo zorgen maken over jongeren, maar over ouderen die zich niet laten vaccineren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 14:42:48 #50
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199372385
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:40 schreef popje het volgende:

[..]

de GGD-slaat-alarm:-steeds-meer-besmettingen-door-feestjes editie

Oh echt Yorick? Gezelligheid is verboden he, zolang er nog 19X te hoog aantal mensen opgenomen worden op de IC...
Yorick is uiteraard gebaat bij een #tehoog aantal opnames elke dag, en teveel besmettingen want dan blijft hij relevant, en dat wilt hij graag.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:43:00 #51
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199372388
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De vraag is of de ondernemers zitten te wachten om open te gaan met nagenoeg geen bezoekers.
Eer de testwet juridisch geregeld is, zitten we waarschijnlijk ook alweer in een nieuwe fase met besmettingen en opnames, is het dan nog wel zo nodig?
Ik ben het met je eens dat het helemaal niet nodig zou hoeven te zijn, ik vind het de grootst mogelijke onzin.

Maar ik denk niet dat het opeens niet doorgaat als ondernemers aangeven dat ze er niet op zitten te wachten. Helemaal naarmate er meer mensen gevaccineerd zijn zullen er alsnog genoeg mensen zijn die gewoon gaan.

In de zomer is het al helemaal niet meer nodig lijkt me, maar ik denk gewoon niet dat Hugo dan opeens zegt ''ah, mooi, het is toch niet nodig, we laten ze openen zonder testsamenleving''. Het voelt toch heel erg alsof het een missie van hem is om het in te voeren. Die gaat zich niet laten tegenhouden door de samenleving gok ik. Maar laat me graag verrassen!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:44:17 #52
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199372405
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:
Opnames op IC’s dalen met 20 procent
In de ziekenhuizen liggen op dit moment 2480 covidpatiënten, zeven minder dan gisteren. Daarvan liggen er 748 op Intensive Care-afdelingen, negen minder dan een dag eerder. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

Belangrijker is dat de IC-opnames de afgelopen zeven dagen met 20 procent zijn gedaald ten opzichte van de zeven dagen daarvoor. Exact die daling voor zowel de IC-opnames als de ziekenhuisopnames stelt het Outbreak Management Team (OMT) als voorwaarde voor verdere versoepelingen. De ziekenhuisopnames halen overigens de OMT-eis nog niet: die zijn met slechts 10 procent gedaald de voorbije week.

De verwachting is dat het kabinet vanavond bekendmaakt dat de versoepelingen volgende week door kunnen gaan, op voorwaarde dat de ziekenhuiscijfers blijven dalen.
Nou ga er maar vanuit dat de versoepelingen doorgaan!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199372426
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:44 schreef popje het volgende:

[..]

Nou ga er maar vanuit dat de versoepelingen doorgaan!
Ik hoop dat die tests massaal genegeerd gaan worden, dan is de vernedering voor Hugo en Ferd compleet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:46:15 #54
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199372432
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nou ja, in het hierboven aangehaalde artikel zeggen ze massaal van niet dus.
Ja, maar bv horeca ondernemers zeiden ook op meerdere momenten dat ze geforceerd open zouden gaan als er geen versoepelingen zouden komen. Gebeurde niet. Uiteindelijk roepen ze een heleboel, maar als het kabinet het gaat eisen is er weinig wat ze er aan kunnen doen. Denk niet dat ze dan uit protest allemaal dicht blijven.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199372438
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het helemaal niet nodig zou hoeven te zijn, ik vind het de grootst mogelijke onzin.

Maar ik denk niet dat het opeens niet doorgaat als ondernemers aangeven dat ze er niet op zitten te wachten. Helemaal naarmate er meer mensen gevaccineerd zijn zullen er alsnog genoeg mensen zijn die gewoon gaan.

In de zomer is het al helemaal niet meer nodig lijkt me, maar ik denk gewoon niet dat Hugo dan opeens zegt ''ah, mooi, het is toch niet nodig, we laten ze openen zonder testsamenleving''. Het voelt toch heel erg alsof het een missie van hem is om het in te voeren. Die gaat zich niet laten tegenhouden door de samenleving gok ik. Maar laat me graag verrassen!
Uiteindelijk valt en staat het hele testcircus met de bereidheid van de bevolking en ondernemers.

--
wegmetdetestwet.nl
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199372446
twitter


Sub-zero Covid! :+
pi_199372450
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Natuurlijk, als je buiten allerlei beperkigen gaat opwerpen, dan gaat men in vage gesloten hallen feestjes houden, normale mensen snappen dat, daar hoef je echt geen deskundoloog voor te zijn.
Daarnaast zou ik me niet zo zorgen maken over jongeren, maar over ouderen die zich niet laten vaccineren.
Inderdaad, hij kan beter de veel-ouderen-weigeren-zich-te-laten-inenten editie maken.

Naar figuur is het.
  Redactie Frontpage dinsdag 11 mei 2021 @ 14:48:12 #58
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199372459
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:42 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Yorick is uiteraard gebaat bij een #tehoog aantal opnames elke dag, en teveel besmettingen want dan blijft hij relevant, en dat wilt hij graag.
Nou en, als die knul dat nou leuk vind om elke dag de cijfers bij te houden met daarbij een matige 'punchline' laat hem lekker, zoveel last zul je er niet van hebben. Dat dagelijkse gekanker op hem is irritanter eigenlijk :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:49:27 #59
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199372474
https://www.nu.nl/coronav(...)rentie-vanavond.html

Alle data voor verdere versoepelingen (restaurants, kroegen) zijn weer een week opgeschoven... waarom zouden restaurants nu pas per 2 juni open kunnen? En kroegen per 23 juni? Vorig jaar kon er meer per 1 juni... ik weet zeker dat er tegen die tijd amper coronagevallen meer zijn. Hopelijk gaan ze dan versneld versoepelen in plaats van die data krampachtig af te wachten.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199372507
quote:
83s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:48 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nou en, als die knul dat nou leuk vind om elke dag de cijfers bij te houden met daarbij een matige 'punchline' laat hem lekker, zoveel last zul je er niet van hebben. Dat dagelijkse gekanker op hem is irritanter eigenlijk :')
Onderdeel van het Unesco Fok Cultureel Erfgoed, dat moet je koesteren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199372519
De daling gaat nu zo hard, dat ik niet uitsluit dat we volgende week een stap gaan overslaan :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199372523
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:49 schreef popje het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)rentie-vanavond.html

Alle data voor verdere versoepelingen (restaurants, kroegen) zijn weer een week opgeschoven... waarom zouden restaurants nu pas per 2 juni open kunnen? En kroegen per 23 juni? Vorig jaar kon er meer per 1 juni... ik weet zeker dat er tegen die tijd amper coronagevallen meer zijn. Hopelijk gaan ze dan versneld versoepelen in plaats van die data krampachtig af te wachten.
Omdat ze effect van stap 2 willen afwachten, compleet logisch. Staat ook 'streven' bij..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:56:04 #63
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_199372555
quote:
83s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:48 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nou en, als die knul dat nou leuk vind om elke dag de cijfers bij te houden met daarbij een matige 'punchline' laat hem lekker, zoveel last zul je er niet van hebben. Dat dagelijkse gekanker op hem is irritanter eigenlijk :')
Vind ik ook. Een keertje is terecht zoals laatst met zijn staking.
Maar verder vind ik het makkelijk scoren terwijl velen hier van zijn statistieken en grafieken gebruik maken.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_199372578
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:56 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Vind ik ook. Een keertje is terecht zoals laatst met zijn staking.
Maar verder vind ik het makkelijk scoren terwijl velen hier van zijn statistieken en grafieken gebruik maken.
Yorick heb lelelijke grafiekjes, alsof ie die met een marker zet :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:00:51 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199372630
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:47 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Sub-zero Covid! :+
Zie de dissel de doelpalen alweer verzetten. 'We adviseren pas een terug naar normaal als corona de doden weer tot leven wekt'..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Frontpage dinsdag 11 mei 2021 @ 15:01:23 #66
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199372638
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Yorick heb lelelijke grafiekjes, alsof ie die met een marker zet :')
De meeste cijfertjesfiguren hebben gewoon lelijke grafiekjes omdat ze puur letten op leesbaarheid, het zijn geen vormgevers.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_199372650
Overigens net terug van de XL Straat op Schiphol, vriend gevaccineerd, organisatie en uitvoering was uiterst professioneel geregeld, goede opstellingen en liep allemaal vlotjes, eigenlijk gaat het meeste werk nog in de registratie zitten, de prik zelf was in 20 seconden gezet :)

Wat opviel was dat er voornamelijk jongeren en middelbare leeftijd mensen waren, opzich ook logisch want 70+ zou nu wel gevaccineerd moeten zijn zo een beetje, 60+ zal wel voornamelijk AZ krijgen voorlopig. Overigens vermoet ik dat het extra personeel dat ze zoeken geen prikkers zijn. Oja, en dat ziekenhuizen roepen: Dat kunnen we beter, dat betwijfel ik zeer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199372653
*neemt weer plaats en wacht weer braaf af wat @Zipportal -heeft-te-vertellen-editie... :)
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 15:02:15 #69
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199372655
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zie de dissel de doelpalen alweer verzetten. 'We adviseren pas een terug naar normaal als corona de doden weer tot leven wekt'..
Covid Zombies!

Fuck, ik zie een prachtig idee voor een slechte splatter horror film ontstaan! :D
pi_199372662
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:01 schreef LTVDK het volgende:

[..]

De meeste cijfertjesfiguren hebben gewoon lelijke grafiekjes omdat ze puur letten op leesbaarheid, het zijn geen vormgevers.
Yorick is begonnen met de grafiekjes omdat hij ze lelijk vond, maar die gast heeft zulke dikke lijnen dat je nauwelijks iets fatsoenlijks kunt zien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:04:23 #71
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199372688
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:02 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Covid Zombies!

Fuck, ik zie een prachtig idee voor een slechte splatter horror film ontstaan! :D
Alleen op Fok! lees je dit _O-

Bel Dick Maas, kunnen we het uitwerken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:04:56 #72
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199372703
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:53 schreef raptorix het volgende:
De daling gaat nu zo hard, dat ik niet uitsluit dat we volgende week een stap gaan overslaan :)
Kan het me niet voorstellen eigenlijk dat de versoepelingen sneller gaan.
Zou al heel blij zijn als de daling in de ziekenhuizen zo blijft.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199372709
Geen grap.

Gisteren is mijn vriend afgebeld voor de sportfysio omdat de fysio corona heeft.
Vandaag belde de assistente zijn afspraak met de tandarts af, ook die heeft corona.

Lokatie Amsterdam.

Grappen verwacht ik op voorhand uiteraard.
pi_199372717
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:05 schreef Za het volgende:
Geen grap.

Gisteren is mijn vriend afgebeld voor de sportfysio omdat de fysio corona heeft.
Vandaag belde de assistente zijn afspraak met de tandarts af, ook die heeft corona.

Lokatie Amsterdam.

Grappen verwacht ik op voorhand uiteraard.
Maakt 't mee meid...
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199372719
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik hoop dat die tests massaal genegeerd gaan worden, dan is de vernedering voor Hugo en Ferd compleet.
Dan vindt Hugo een paardenhoofd in zijn bed, het gaat om 1 miljard! Hij regelt het maar.
pi_199372726
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:01 schreef raptorix het volgende:
Overigens net terug van de XL Straat op Schiphol, vriend gevaccineerd, organisatie en uitvoering was uiterst professioneel geregeld, goede opstellingen en liep allemaal vlotjes, eigenlijk gaat het meeste werk nog in de registratie zitten, de prik zelf was in 20 seconden gezet :)

Wat opviel was dat er voornamelijk jongeren en middelbare leeftijd mensen waren, opzich ook logisch want 70+ zou nu wel gevaccineerd moeten zijn zo een beetje, 60+ zal wel voornamelijk AZ krijgen voorlopig. Overigens vermoet ik dat het extra personeel dat ze zoeken geen prikkers zijn. Oja, en dat ziekenhuizen roepen: Dat kunnen we beter, dat betwijfel ik zeer.
Klopt, ik heb gisteren mijn moeder naar zo'n vaccinatiehal gebracht. Was echt netjes geregeld. Makkelijk baantje ook wel.
Alleen waren er hier juist een hoop echt kwetsbaren. Ook een hoop waarvan het een wonder was dat ze nog leefden.
Denk nu komende weken sowieso die 1,4 mil jongere griepprikgroep. Die zien er op het eerste ook vaak al normaal uit.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 15:06:30 #77
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199372728
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:05 schreef Za het volgende:
Geen grap.

Gisteren is mijn vriend afgebeld voor de sportfysio omdat de fysio corona heeft.
Vandaag belde de assistente zijn afspraak met de tandarts af, ook die heeft corona.

Lokatie Amsterdam.

Grappen verwacht ik op voorhand uiteraard.
En wat zei de garage?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:06:53 #78
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199372733
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:05 schreef Za het volgende:
Geen grap.

Gisteren is mijn vriend afgebeld voor de sportfysio omdat de fysio corona heeft.
Vandaag belde de assistente zijn afspraak met de tandarts af, ook die heeft corona.

Lokatie Amsterdam.

Grappen verwacht ik op voorhand uiteraard.
Lief dagboek..
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199372739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alleen op Fok! lees je dit _O-

Bel Dick Maas, kunnen we het uitwerken.
Of deze topper!

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199372754
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:

Maakt 't mee meid...
Gewoon een impressie van hoe het virus nog niet klaar met ons is Jordi.
  Redactie Frontpage dinsdag 11 mei 2021 @ 15:08:20 #81
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199372757
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:02 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Covid Zombies!

Fuck, ik zie een prachtig idee voor een slechte splatter horror film ontstaan! :D
Oeh een beetje Planet Terror sfeertje :Y
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_199372764
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:08 schreef Za het volgende:

[..]

Gewoon een impressie van hoe het virus nog niet klaar met ons is Jordi.
Oke Hugo :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199372770
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:05 schreef Za het volgende:
Geen grap.

Gisteren is mijn vriend afgebeld voor de sportfysio omdat de fysio corona heeft.
Vandaag belde de assistente zijn afspraak met de tandarts af, ook die heeft corona.

Lokatie Amsterdam.

Grappen verwacht ik op voorhand uiteraard.
Verzonnen verhalen, in Amsterdam heeft iedereen die er toe doet al zo een beetje Corona gehad.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199372778
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:08 schreef Za het volgende:

[..]

Gewoon een impressie van hoe het virus nog niet klaar met ons is Jordi.
Ik moest lachen. :Y
Dus de beste grap kwam toch van jezelf! ;)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:10:05 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199372783
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Of deze topper!

Ow heerlijk _O_
Niks met texel te maken ook, opgenomen op schiphol rijk gezien de gebouwen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199372785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

En wat zei de garage?
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Lief dagboek..
Ook aan jullie, het maakt mij geen kont uit, en jullie grappen waren verwacht.

Ik geef een impressie uit de stad, voor wie verwacht dat er versoepelingen aan zitten te komen.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 15:10:12 #87
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199372786
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Of deze topper!

Wat een parel! _O_ Dat dit nog geen honderd miljoen views heeft begrijp ik echt niet.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:10:54 #88
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199372791
Ik kon laatst trouwens gewoon naar de tandarts, hij had geen corona ofzo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199372796
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:10 schreef Za het volgende:

[..]

[..]

Ook aan jullie, het maakt mij geen kont uit, en jullie grappen waren verwacht.

Ik geef een impressie uit de stad, voor wie verwacht dat er versoepelingen aan zitten te komen.
Ik ken 2 mensen die de lotto hebben gewonnen in Amsterdam.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Frontpage dinsdag 11 mei 2021 @ 15:11:25 #90
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199372802
De wekelijkse update bij het RIVM is ook steeds later he, eerst was die er meestal al rond 14.30 maar lijkt elke week een paar minuten later te komen ...
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 15:11:44 #91
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199372809
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:10 schreef Za het volgende:

[..]

[..]

Ik geef een impressie uit de stad, voor wie verwacht dat er versoepelingen aan zitten te komen.
pi_199372813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:10 schreef Drekkoning het volgende:
Ik kon laatst trouwens gewoon naar de tandarts, hij had geen corona ofzo.
Toen ik Corona had ben ik gewoon naar de tandarts geweest, doorgaans houden mensen erg goed afstand bij de tandarts.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199372814
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:10 schreef Drekkoning het volgende:
Ik kon laatst trouwens gewoon naar de tandarts, hij had geen corona ofzo.
Had ie een negatief testbewijs dan? ;)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:12:10 #94
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199372816
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ken 2 mensen die de lotto hebben gewonnen in Amsterdam.
Ik ken 2 mensen....oh, wacht, wel wat meer, die de normale griep hebben gehad de afgelopen weken. Zou je niet verwachten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 15:12:23 #95
5428 crew  miss_sly
pi_199372817
En weer einde SC, op naar de cijfers maar weer/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199372818
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:11 schreef LTVDK het volgende:
De wekelijkse update bij het RIVM is ook steeds later he, eerst was die er meestal al rond 14.30 maar lijkt elke week een paar minuten later te komen ...
Nee was foutje in de scheduling, die hebben ze eenmalig later gezet, maar vergeten terug te zetten, nu staat ie weer op 15:15.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 15:12:43 #97
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199372824
Zo kan het wel weer, blijf gewoon ontopic aub
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:12:52 #98
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199372827
Klaar voor de cijfertjes _O_

En dan zo weer roepen.... Bordelen OPEN _O-

oh wacht.... die schijnen 18 mei ook weer open te gaan.

Dus bij deze

NACHTCLUBS OPEN _O_
pi_199372835
Legale openingen OPEN NU.
  Redactie Frontpage dinsdag 11 mei 2021 @ 15:13:44 #100
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199372840
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee was foutje in de scheduling, die hebben ze eenmalig later gezet, maar vergeten terug te zetten, nu staat ie weer op 15:15.
Nee bedoel de weekupdate: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/weekcijfers-covid-19
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:14:57 #101
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199372861
Ter vergelijking vorige week:

quote:
Op dinsdag 4 mei zijn er in een etmaal tijd in Nederland 7.725 positieve testen van het coronavirus vastgesteld.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199372863
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa bruggen open! Prima Cijfers!!!!!!!!!!!!!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:15:24 #103
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199372865
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Natuurlijk, als je buiten allerlei beperkigen gaat opwerpen, dan gaat men in vage gesloten hallen feestjes houden, normale mensen snappen dat, daar hoef je echt geen deskundoloog voor te zijn.
Daarnaast zou ik me niet zo zorgen maken over jongeren, maar over ouderen die zich niet laten vaccineren.
Komt omdat die * deskundigen * zich niet met het normale leven bezighouden. Die hebben alleen oog voor zaken die door andere deskundigen worden aangedragen enz...
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:15:30 #104
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199372867
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ter vergelijking vorige week:
[..]

Daar zat toen geen correctie van een storing meer in toch?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199372874
- 5.518 nieuw gemelde positieve testen
- 255 nieuwe ziekenhuisopnames
- 29 nieuwe IC-opnames
- 43 nieuwe overlijdens
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 15:15:52 #106
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199372875
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:13 schreef Zipportal het volgende:
Legale openingen OPEN NU.
Bepaalde establissementen waar mensen dingen willen doen in verscheidene locaties waar deze nu niet kunnen omdat ze dicht zijn OPEN....

....nu!
pi_199372876
twitter
  Redactie Frontpage dinsdag 11 mei 2021 @ 15:16:07 #108
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199372881
#COVID19NL

Positief getest: 5.586
Totaal: 1.571.398 (+5.518 ivm -68 corr.)

Perc. positief 07 mei - 09 mei: 12,8%

Opgenomen: 255
Huidig: 1.732 (+2)

Opgenomen op IC: 29
Huidig: 748 (-9)

Overleden: 44
Totaal: 17.383
https://twitter.com/mzelst/status/1392106184275070988
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_199372882
twitter
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:16:09 #110
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199372883
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:15 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Daar zat toen geen correctie van een storing meer in toch?
Nee. Dit zat in die maandag _O_
pi_199372886
Laatste update: 11-05-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 5586

Gemeentes met +10 besmettingen:
236 Amsterdam
225 Rotterdam
197 's-Gravenhage
100 Utrecht
92 Tilburg
71 Arnhem
67 Eindhoven
62 Nijmegen
60 Breda
58 Haarlemmermeer
57 Helmond
56 Ede
55 Groningen
55 Deventer
55 Zoetermeer
54 's-Hertogenbosch
50 Delft
46 Enschede
46 Almere
43 Amersfoort
43 Westland
42 Oss
41 Zaanstad
41 Apeldoorn
40 Venlo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
12 gemeentes met 0 besmettingen
9 gemeentes met 1 besmettingen
52 gemeentes met 2-4 besmettingen
88 gemeentes met 5-9 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:16:21 #112
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199372888
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:15 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Daar zat toen geen correctie van een storing meer in toch?
Weet ik zo niet meer. Dacht het niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 5.518 nieuw gemelde positieve testen
- 255 nieuwe ziekenhuisopnames
- 29 nieuwe IC-opnames
- 43 nieuwe overlijdens
Prima cijfers!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199372891
Bijzonder veel overlijdens trouwens, dat kan de IC daling ook verklaren :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199372897
Overlijdens stijgen wel flink weer.
pi_199372902
Alles open *O*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:17:47 #116
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199372920
JAAAAAAAAA ALLES OPEN NU
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Redactie Frontpage dinsdag 11 mei 2021 @ 15:17:49 #117
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199372922
Hoop doden wel?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_199372923
De laatste 3 mensen op Urk zijn inmiddels besmet, daarmee is Urk de eerste plek in de wereld waar de volledige bevolking immuun is, net op CNN!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199372928
324 minder dan gisteren.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:18:06 #120
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199372929
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 5.518 nieuw gemelde positieve testen
- 255 nieuwe ziekenhuisopnames
- 29 nieuwe IC-opnames
- 43 nieuwe overlijdens
Mooie cijfers... wel veel overlijdens.
Inhaalslag cijfers?
pi_199372933
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
Overlijdens stijgen wel flink weer.
Die bezetten geen IC bedden, niet belangrijk.
pi_199372936
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:18 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Mooie cijfers... wel veel overlijdens.
Inhaalslag cijfers?
Waarschijnlijk wel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:18:30 #123
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199372939
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:17 schreef LTVDK het volgende:
Hoop doden wel?
Laatste stuiptrekkingen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199372947
twitter
pi_199372948
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:18 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Die bezetten geen IC bedden, niet belangrijk.
Juist, erg naar die overlijdens, maar who cares.
  Redactie Frontpage dinsdag 11 mei 2021 @ 15:18:55 #126
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199372950
3-daags positiviteitsgemiddelde naar 12,8% (was 12,4%)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Games dinsdag 11 mei 2021 @ 15:19:11 #127
181272 crew  Noppie2000
pi_199372953
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Bijzonder veel overlijdens trouwens, dat kan de IC daling ook verklaren :{
Paar dagen geleden werden er 3 gemeld, is gewoon inhaalslag van cijfers.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:19:34 #128
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199372960
Overlijdens afgelopen dinsdag: 32, nu 43.

Ook hier dus standaard hoog.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:19:54 #129
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199372963
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:18 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Die bezetten geen IC bedden, niet belangrijk.
''Niet belangrijk'' vind ik wat apart verwoord, maar ik snap wat je bedoeld.

Alsnog zeer kut voor die doden natuurlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:20:02 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199372969
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:17 schreef raptorix het volgende:
De laatste 3 mensen op Urk zijn inmiddels besmet, daarmee is Urk de eerste plek in de wereld waar de volledige bevolking immuun is, net op CNN!
immuun waren ze toch altijd al, voor redelijkheid dan
pi_199372984
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:19 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Paar dagen geleden werden er 3 gemeld, is gewoon inhaalslag van cijfers.
Fair enough.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:21:34 #132
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199372994
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

''Niet belangrijk'' vind ik wat apart verwoord, maar ik snap wat je bedoeld.

Alsnog zeer kut voor die doden natuurlijk.
Nouja die liggen er niet meer wakker van
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199372998
quote:
Tot nu toe zijn er 6.588.757 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:21:53 #134
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 15:22:11 #135
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199373002
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

''Niet belangrijk'' vind ik wat apart verwoord, maar ik snap wat je bedoeld.

Alsnog zeer kut voor die doden natuurlijk.
pi_199373003
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:18 schreef LTVDK het volgende:
3-daags positiviteitsgemiddelde naar 12,8% (was 12,4%)
Dagcijfer: 13,4%.
pi_199373006
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:21 schreef Zipportal het volgende:

[..]

6.462.498

+ 126K :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:22:37 #138
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199373009
Ruim 126K prikken!
Weer een record. :)
pi_199373016
pi_199373017
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:22 schreef NaturalScience het volgende:
Ruim 126K prikken!
Weer een record. :)
Dat is simpelweg te weinig..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199373020
pi_199373026
pi_199373028
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:24:01 #144
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199373035
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is simpelweg te weinig..
885.000 per week.
Maar ik verwacht dat de cijfers morgen nog een stuk hoger zullen zijn. Hier zitten nog veel prikken van zondag bij en maandag is altijd minder hoog dan di-wo-do-vr.
pi_199373037
Dode op URK.

URKED.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:24:19 #146
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199373042
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:21 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Met je #versoepelingen geef je een mening, voor je het weet wordt het #tehoog
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199373044
De Randstad wordt mooi opgeruimd. :)
  Redactie Frontpage dinsdag 11 mei 2021 @ 15:24:42 #148
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199373051
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:24 schreef Zipportal het volgende:
Dode op URK.

URKED.
Zal niet de eerste zijn daar toch?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_199373052
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:24 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

885.000 per week.
Maar ik verwacht dat de cijfers morgen nog een stuk hoger zullen zijn. Hier zitten nog veel prikken van zondag bij en maandag is altijd minder hoog dan di-wo-do-vr.
De komende 3 weken minimaal 1 miljoen per week..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:25:14 #150
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199373062
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is simpelweg te weinig..
Yup.

Zal verrast zijn als we deze week de 1 miljoen aantikken. Zonder creatief boekhouden dan. Wanneer zouden we richting die 2 miljoen per week gaan?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:25:36 #151
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199373070
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Bijzonder veel overlijdens trouwens, dat kan de IC daling ook verklaren :{
Zou kunnen. Verklaart ook waarom de IC wat bleef hangen de laatste tijd. Mensen hebben het om bepaalde redenen wellicht “langer volgehouden”…
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:25:43 #152
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199373071
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:24 schreef Zipportal het volgende:
De Randstad wordt mooi opgeruimd. :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:23 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
De overlijdens zijn juist precies buiten de randstad (noorden van noord-holland vooral).
pi_199373076
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:24 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zal niet de eerste zijn daar toch?
Dit was nummer 17.
pi_199373085
Ik weet niet of jullie de kaart goed bekeken hebben, maar weten jullie hoe fijn het is dat er nu hele gebieden zijn die grijs zijn qua ziekenhuisopnames? En dan heb ik het niet over de ziekenhuiscijfers ansich, 3 keer raden :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:26:45 #155
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199373091
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Yup.

Zal verrast zijn als we deze week de 1 miljoen aantikken. Zonder creatief boekhouden dan. Wanneer zouden we richting die 2 miljoen per week gaan?
Hugo is druk bezig om nog wat extra busjes te huren.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:26:54 #156
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199373093
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:22 schreef NaturalScience het volgende:
Ruim 126K prikken!
Weer een record. :)
Tijd voor de ~O>
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:26:56 #157
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199373095
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Yup.

Zal verrast zijn als we deze week de 1 miljoen aantikken. Zonder creatief boekhouden dan. Wanneer zouden we richting die 2 miljoen per week gaan?
Halen we dan de voorraad niet in?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:27:54 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199373105
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:25 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

[..]

De overlijdens zijn juist precies buiten de randstad (noorden van noord-holland vooral).
Naweeën van de onverklaarde plaatselijke golf die 3 maanden heeft aangehouden daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199373135
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:

Perc. positief 07 mei - 09 mei: 12,8%

[ twitter ]
Hoe hoog is te hoog?
Hoe hoger het percentage positief is, hoe zorgwekkender het is. Als vuistregel geldt echter dat een drempelwaarde voor het percentage positief dat "te hoog" is, 5% is. Zo adviseerde de Wereldgezondheidsorganisatie in mei dat het positieve percentage gedurende ten minste twee weken onder de 5% blijft voordat regeringen heropening overwegen. Als we erin slagen de overdracht van coronavirus onder controle te krijgen, kan deze drempel in de loop van de tijd worden verlaagd. Om de sociale beperkingen verder te versoepelen en bijvoorbeeld zeer grote bijeenkomsten of vergaderingen van mensen uit veel verschillende gebieden mogelijk te maken, zouden we een lagere drempel willen.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:30:26 #160
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199373139
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Halen we dan de voorraad niet in?
Lijkt me sterk met wat we hebben liggen en wat er geleverd word op wekelijkse basis. En daar hadden ze ook eerder aan kunnen denken dan toch?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199373140
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:28 schreef Zipportal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bedankt voor de cijfers! :{w
*loopt op hoge poten weg met accent onder de arm... }:|
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 15:30:48 #162
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199373144
Nog maar een keer dus, blijf een beetje ontopic en als dat niet gaat is er een SC voor voetbal momenten en andere offtopic posts
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:37:04 #163
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199373220
Wanneer wordt het vaccinatiedashboard eens bijgewerkt? Staat nog steeds op 815000 prikken...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199373230
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:37 schreef popje het volgende:
Wanneer wordt het vaccinatiedashboard eens bijgewerkt? Staat nog steeds op 815000 prikken...
Ik las vakantiedashboard :@
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:38:24 #165
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199373238
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:30 schreef Za het volgende:

[..]

Hoe hoog is te hoog?
Hoe hoger het percentage positief is, hoe zorgwekkender het is. Als vuistregel geldt echter dat een drempelwaarde voor het percentage positief dat "te hoog" is, 5% is. Zo adviseerde de Wereldgezondheidsorganisatie in mei dat het positieve percentage gedurende ten minste twee weken onder de 5% blijft voordat regeringen heropening overwegen. Als we erin slagen de overdracht van coronavirus onder controle te krijgen, kan deze drempel in de loop van de tijd worden verlaagd. Om de sociale beperkingen verder te versoepelen en bijvoorbeeld zeer grote bijeenkomsten of vergaderingen van mensen uit veel verschillende gebieden mogelijk te maken, zouden we een lagere drempel willen.
Das nogal een lekker willekeurig getal om je op te richten.
En vooral, 5% van wat?
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:38:51 #166
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199373245
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik las vakantiedashboard :@
Ben je toe aan vakantie?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199373256
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php

19-4 is nog steeds de piekdag van afgelopen maand.

Aantal DON/DOO/DPL per dag

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php

Datavertraging:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php

Dagelijks getest vs percentage positief:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php

Percentage positief stijgt, wat er op kan duiden dat meer mensen zich met klachten laten testen

Aantal positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php

Bedden verpleegafdeling

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php

Bedden IC

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage dinsdag 11 mei 2021 @ 15:39:16 #168
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199373258
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_199373275
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:38 schreef marcb1974 het volgende:

Das nogal een lekker willekeurig getal om je op te richten.
En vooral, 5% van wat?
Wanneer 5% van de tests positief of hoger uitpakken.
pi_199373276
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:30 schreef Za het volgende:

[..]

Hoe hoog is te hoog?
Hoe hoger het percentage positief is, hoe zorgwekkender het is. Als vuistregel geldt echter dat een drempelwaarde voor het percentage positief dat "te hoog" is, 5% is. Zo adviseerde de Wereldgezondheidsorganisatie in mei dat het positieve percentage gedurende ten minste twee weken onder de 5% blijft voordat regeringen heropening overwegen. Als we erin slagen de overdracht van coronavirus onder controle te krijgen, kan deze drempel in de loop van de tijd worden verlaagd. Om de sociale beperkingen verder te versoepelen en bijvoorbeeld zeer grote bijeenkomsten of vergaderingen van mensen uit veel verschillende gebieden mogelijk te maken, zouden we een lagere drempel willen.
Mei vorig jaar? Dat kun je toch niet vergelijken? We hadden toen geen vaccins, en de besmettingen zitten nu voornamelijk in de groep die er weinig last van heeft, sterker nog, laat het maar heel hoo oplopen onder 40-
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:40:44 #171
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199373280
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:40 schreef Za het volgende:

[..]

Wanneer 5% van de tests positief of hoger uitpakken.
Dus er bestaat nog iets hogers dan 'positief' zijn? Dubbel positief?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:40:49 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_199373282
Paar dingen die opvallen.

20 doden in een provincie tov 1-3 in de anderen is wel heel bijzonder. Misschien een lokale achterstand die bijgewerkt werd, of is noord-holland stiekem code zwart?

Kliniekbezetting loopt al een tijdje op, terwijl IC bezetting al een tijdje afloopt. Is er een vertraging en kunnen we binnenkort weer een oplopende IC bezetting verwachten, of is het een consequentie van vaccinaties, dat de klinieken "vollopen" met een jongere populatie die minder doorstroomt naar de IC.

Wat is er aan de hand met de vaccinaties? Er zouden 120k per dag gezet worden, maar de afspraak blijft al twee weken steken op geboortejaar 1962.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:42:03 #173
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199373304
Ik heb een bijdrage geleverd aan het verlagen van het percentage positief, maar nog steeds is het erg hoog.
Géén kloon van tvlxd!
pi_199373307
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:40 schreef speknek het volgende:
Paar dingen die opvallen.

20 doden in een provincie tov 1-3 in de anderen is wel heel bijzonder. Misschien een lokale achterstand die bijgewerkt werd, of is noord-holland stiekem code zwart?

Kliniekbezetting loopt al een tijdje op, terwijl IC bezetting al een tijdje afloopt. Is er een vertraging en kunnen we binnenkort weer een oplopende IC bezetting verwachten, of is het een consequentie van vaccinaties, dat de klinieken "vollopen" met een jongere populatie die minder doorstroomt naar de IC.

Wat is er aan de hand met de vaccinaties? Er zouden 120k per dag gezet worden, maar de afspraak blijft al twee weken steken op geboortejaar 1962.
Zou wellicht een lokatie kunnen zijn bijvoorbeeld zorg instelling, hoewel die wel nu al gevaccineerd moeten zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:42:18 #175
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199373311
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:40 schreef speknek het volgende:
Paar dingen die opvallen.

20 doden in een provincie tov 1-3 in de anderen is wel heel bijzonder. Misschien een lokale achterstand die bijgewerkt werd, of is noord-holland stiekem code zwart?

Kliniekbezetting loopt al een tijdje op, terwijl IC bezetting al een tijdje afloopt. Is er een vertraging en kunnen we binnenkort weer een oplopende IC bezetting verwachten, of is het een consequentie van vaccinaties, dat de klinieken "vollopen" met een jongere populatie die minder doorstroomt naar de IC.

Wat is er aan de hand met de vaccinaties? Er zouden 120k per dag gezet worden, maar de afspraak blijft al twee weken steken op geboortejaar 1962.
Dat laatste kan iedereen je antwoord op geven.
Er worden momenteel 1,5 miljoen personen van tussen de 18 en 60 jaar oud met een medische indicatie gevaccineerd.
Pas als die allemaal zijn geweest is 1963 aan de beurt.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 15:42:26 #176
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199373316
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:40 schreef speknek het volgende:
Paar dingen die opvallen.

20 doden in een provincie tov 1-3 in de anderen is wel heel bijzonder. Misschien een lokale achterstand die bijgewerkt werd, of is noord-holland stiekem code zwart?

Kliniekbezetting loopt al een tijdje op, terwijl IC bezetting al een tijdje afloopt. Is er een vertraging en kunnen we binnenkort weer een oplopende IC bezetting verwachten, of is het een consequentie van vaccinaties, dat de klinieken "vollopen" met een jongere populatie die minder doorstroomt naar de IC.

Wat is er aan de hand met de vaccinaties? Er zouden 120k per dag gezet worden, maar de afspraak blijft al twee weken steken op geboortejaar 1962.
De groep tot 1962 kan groot zijn en meerdere dagen benodigen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:42:33 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199373319
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:39 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Opnames: 78% van voorgaande week
Opnames IC: ook 78%

:B
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:42:47 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199373325
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:40 schreef speknek het volgende:

Wat is er aan de hand met de vaccinaties? Er zouden 120k per dag gezet worden, maar de afspraak blijft al twee weken steken op geboortejaar 1962.
Ze zijn nu eerst de zwakkeren onder de 60 gaan prikken dacht ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:43:29 #179
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199373340
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De groep tot 1962 kan groot zijn en meerdere dagen benodigen?
1,5 miljoen personen met medische indicatie zijn aan de beurt tussen de 1962 en 1963 mensen.
Vandaar.
pi_199373346
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ze zijn nu eerst de zwakkeren onder de 60 gaan prikken dacht ik.
Klopt, was vandaag bij de priksalon en waren voor 70% 50 minners.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199373350
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:40 schreef speknek het volgende:
Paar dingen die opvallen.

20 doden in een provincie tov 1-3 in de anderen is wel heel bijzonder. Misschien een lokale achterstand die bijgewerkt werd, of is noord-holland stiekem code zwart?

Kliniekbezetting loopt al een tijdje op, terwijl IC bezetting al een tijdje afloopt. Is er een vertraging en kunnen we binnenkort weer een oplopende IC bezetting verwachten, of is het een consequentie van vaccinaties, dat de klinieken "vollopen" met een jongere populatie die minder doorstroomt naar de IC.

Wat is er aan de hand met de vaccinaties? Er zouden 120k per dag gezet worden, maar de afspraak blijft al twee weken steken op geboortejaar 1962.
- De overleden personen zijn vrijwel zeker een achterstand
- De vaccinaties blijven even steken op 1962 omdat de medische risicogevallen die oorspronkelijk via de huisarts zouden gaan naar GGD verplaatst zijn (1,4 miljoen mensen) tussendoor geprakt zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:43:58 #182
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199373355
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ze zijn nu eerst de zwakkeren onder de 60 gaan prikken dacht ik.
Zwakkeren.... :')
Daar zitten gewoon topsporters tussen hoor.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:44:25 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_199373362
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:42 schreef NaturalScience het volgende:
Dat laatste kan iedereen je antwoord op geven.
Er worden momenteel 1,5 miljoen personen van tussen de 18 en 60 jaar oud met een medische indicatie gevaccineerd.
Pas als die allemaal zijn geweest is 1963 aan de beurt.
Ah, makes sense. Ik dacht dat die via de huisarts gingen en de GGD door bleef gaan met de rest, maar schijnbaar niet dan. edit: zoals @_serial_ zegt zijn ze naar de GGD verplaatst, dat wist ik niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:45:12 #184
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199373376
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Ah, makes sense. Ik dacht dat die via de huisarts gingen en de GGD door bleef gaan met de rest, maar schijnbaar niet dan.
Huisarts levert een lijst aan met personen die hiervoor in aanmerking komen.
GGD zet de prikken bij deze groep.
pi_199373381
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:43 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Zwakkeren.... :')
Daar zitten gewoon topsporters tussen hoor.
Klopt, volgens mij zijn nu al diabetici en astma patienten uitgenodigt, dat is een hele forste groep.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199373383
quote:
De verwachte aankondigingen op rij
- Terrassen open van ‘s ochtends vroeg tot 20.00 uur ‘s avonds

- Buitensporten in teamverband weer mogelijk

- Binnensportlocaties (zalen, sportscholen) weer open

- Openluchtmusea, theaters in buitenlucht, beeldentuinen en openluchtmonumenten weer open

- Accommodaties voor kunst- en cultuurbeoefening (binnen en buiten) heropenen

- Attractieparken, natuurparken, speeltuinen en dierentuinen weer open

- Alle contactberoepen weer aan het werk
@Houtenbeen
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:45:32 #187
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199373384
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:43 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Zwakkeren.... :')
Daar zitten gewoon topsporters tussen hoor.
Ja, als je met je ventolinnetje rondloopt ben je gewoon zwak hoor. Doet me aan de gestresste nerds vroeger op school
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199373422
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:45 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Huisarts levert een lijst aan met personen die hiervoor in aanmerking komen.
GGD zet de prikken bij deze groep.
Die lijst is volgens mij wel behoorlijk uitgebreid, mijn vriend is geprikt en heeft middelmatige astma, terwijl volgens de brief het zou gaan om mensen met zeer zware astma die spoelingen krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199373425
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:12 schreef Oliver23 het volgende:
Klaar voor de cijfertjes _O_

En dan zo weer roepen.... Bordelen OPEN _O-

oh wacht.... die schijnen 18 mei ook weer open te gaan.

Dus bij deze

NACHTCLUBS OPEN _O_
Ik lees echt in geen enkel routeplan hoe het zit met sekswerk. Stom.
pi_199373437
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:47 schreef babylon het volgende:

[..]

Ik lees echt in geen enkel routeplan hoe het zit met sekswerk. Stom.
Jawel contactberoepen, zitten in Fase 2.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 15:48:31 #191
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199373440
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:47 schreef babylon het volgende:

[..]

Ik lees echt in geen enkel routeplan hoe het zit met sekswerk. Stom.
Je vraagt dat voor een vriend, neem ik aan?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199373447
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je vraagt dat voor een vriend, neem ik aan?
Parenclubs vallen er ook onder :Y)
pi_199373448
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:45 schreef Zipportal het volgende:

[..]

@:Houtenbeen
Dan hebben de meisjes van het rode licht geluk.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:49:10 #194
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199373455
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:47 schreef babylon het volgende:

[..]

Ik lees echt in geen enkel routeplan hoe het zit met sekswerk. Stom.
Vanochtend in het AD _O_
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:49:24 #195
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199373461
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jawel contactberoepen, zitten in Fase 2.
Wat ik wil mis in die routekaart zijn bruiloften en uitvaarten.
Wat zijn daar de regels?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:49:58 #196
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199373467
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:40 schreef Za het volgende:

[..]

Wanneer 5% van de tests positief of hoger uitpakken.
Dus moeten er dan heel veel mensen gaan testen, valt het vanzelf lager uit.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199373481
126.259 prikken gezet.
pi_199373482
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:49 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Wat ik wil mis in die routekaart zijn bruiloften en uitvaarten.
Wat zijn daar de regels?
Het is voorlopig verboden om te trouwen of dood te gaan ;)

Ik weet niet, maar op een andere routekaart liepen de aantallen daarvan deels op, volgens mij voor trouwen 30, voor uitvaart 50, in fase 2 het dubbele, en in 3 geen limieten dacht ik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:51:20 #199
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199373491
@raptorix plaatst hier altijd de leeftijden die op de IC afdelingen liggen. Ik heb is gekeken naar de leeftijden op de verpleegafdelingen.

twitter
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:51:41 #200
8369 speknek
Another day another slay
pi_199373501
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:45 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, als je met je ventolinnetje rondloopt ben je gewoon zwak hoor. Doet me aan de gestresste nerds vroeger op school
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199373511
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:40 schreef raptorix het volgende:

Mei vorig jaar? Dat kun je toch niet vergelijken? We hadden toen geen vaccins, en de besmettingen zitten nu voornamelijk in de groep die er weinig last van heeft, sterker nog, laat het maar heel hoo oplopen onder 40-
Het idee was, wanneer het percentage positief boven de 5% ligt, er sprake is van een toename van het aantal besmettingen, behalve wanneer dat percentage 2 weken stabiel is.
Ingeënt of niet, last van of niet.

13,4% geeft aan dat de besmettingen aan het oplopen zijn, vwb bovenstaande redenatie van de WHO, en kun je ook terugzien in de prulletjes die je maakt.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:52:14 #202
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199373517
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je vraagt dat voor een vriend, neem ik aan?
Voor mij :Y
Tap tap tap
pi_199373541
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:51 schreef Oliver23 het volgende:
@:raptorix plaatst hier altijd de leeftijden die op de IC afdelingen liggen. Ik heb is gekeken naar de leeftijden op de verpleegafdelingen.

[ twitter ]
Ik plaats ze niet altijd, maar je kunt ze vinden in mijn signature :)
Moet hem nog even bijwerken voor vandaag, over 5 mins is hij up to date :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:54:06 #204
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199373560
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:52 schreef Za het volgende:

[..]

Het idee was, wanneer het percentage positief boven de 5% ligt, er sprake is van een toename van het aantal besmettingen, behalve wanneer dat percentage 2 weken stabiel is.
Ingeënt of niet, last van of niet.

13,4% geeft aan dat de besmettingen aan het oplopen zijn, vwb bovenstaande redenatie van de WHO, en kun je ook terugzien in de prulletjes die je maakt.
Dat kan best.
Maar als vaccinatie er toe gaat leiden dat niemand er meer aan sterft of in het ziekenhuis komt is COVID daadwerkelijk een griepje geworden en boeit het percentage helemaal niets meer. :)
pi_199373564
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:52 schreef Za het volgende:

[..]

Het idee was, wanneer het percentage positief boven de 5% ligt, er sprake is van een toename van het aantal besmettingen, behalve wanneer dat percentage 2 weken stabiel is.
Ingeënt of niet, last van of niet.

13,4% geeft aan dat de besmettingen aan het oplopen zijn, vwb bovenstaande redenatie van de WHO, en kun je ook terugzien in de prulletjes die je maakt.
De reden van die strategie was om de curve onder controle te houden om geen overspoeling te krijgen, en op die manier gecontrolleerd immuniteit op te bouwen, die strategie is nu irrelevant.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199373569
Is er op prullenbakvaccin.nl al een keer een blauw huisje geweest? Ik kijk meerdere keren per dag, maar zie alleen oranje icoontjes staan.
Goed initiatief hoor, hopelijk kunnen mensen er snel terecht.
pi_199373629
Jammer dat een beetje onduidelijk is momenteel in hoeverre vaccineren bijdraagt aan deze daling..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:57:06 #208
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199373630
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:54 schreef BillDauterive het volgende:
Is er op prullenbakvaccin.nl al een keer een blauw huisje geweest? Ik kijk meerdere keren per dag, maar zie alleen oranje icoontjes staan.
Goed initiatief hoor, hopelijk kunnen mensen er snel terecht.
Ik zie niet eens oranje icoontjes staan.
Tap tap tap
pi_199373637
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:54 schreef NaturalScience het volgende:

Dat kan best.
Maar als vaccinatie er toe gaat leiden dat niemand er meer aan sterft of in het ziekenhuis komt is COVID daadwerkelijk een griepje geworden en boeit het percentage helemaal niets meer. :)
Dit zou je ook kunnen posten onder het dagelijks aantal positieve tests, maar daar zie ik het niet staan?
pi_199373699
Overigens is mijn voorspelling uitgekomen, er liggen nu meer 50ers in het ziekenhuis dan 60ers, dat is voor het eerst, is dat goed nieuws? Ja, dit betekent dat we vaccinatie effect goed zien, neemt niet weg dat men nu moet doorvaccineren, vooral de 55+ groep groeit nog steeds.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199373712
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:57 schreef Za het volgende:

[..]

Dit zou je ook kunnen posten onder het dagelijks aantal positieve tests, maar daar zie ik het niet staan?
Omdat iedereen met gezond verstand nu hopeljik wel begrijpt dat positieve tests niet zo relevant meer zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199373719
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:00 schreef raptorix het volgende:
Overigens is mijn voorspelling uitgekomen, er liggen nu meer 50ers in het ziekenhuis dan 60ers, dat is voor het eerst, is dat goed nieuws? Ja, dit betekent dat we vaccinatie effect goed zien, neemt niet weg dat men nu moet doorvaccineren, vooral de 55+ groep groeit nog steeds.
Heb je details? Dat is wel opmerkelijk / goed nieuws / overduidelijk dat 50+ snel aan de beurt moet komen nu..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199373728
twitter
  Miss 200.000.000! dinsdag 11 mei 2021 @ 16:02:34 #214
367000 roos94
pi_199373749
Tot hoelaat kun je gebeld worden nav een positieve test?
pi_199373762
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:02 schreef roos94 het volgende:
Tot hoelaat kun je gebeld worden nav een positieve test?
16.15u
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:03:14 #216
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199373764
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:02 schreef roos94 het volgende:
Tot hoelaat kun je gebeld worden nav een positieve test?
Ze bellen je volgens mij niet meer.
En je kunt tot 23:00 uur bericht krijgen.
pi_199373779
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb je details? Dat is wel opmerkelijk / goed nieuws / overduidelijk dat 50+ snel aan de beurt moet komen nu..
Die zijn al aan de beurt, 1962 wordt al geprikt.
De komende weken zal het nog meer richting 1970 gaan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199373809
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Die zijn al aan de beurt, 1962 wordt al geprikt.
De komende weken zal het nog meer richting 1970 gaan.
Dat zijn krap de 59 jarigen.. ik had al wel verwacht dat 1963 en 1964 aan de beurt zouden zijn inmiddels.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199373811
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb je details? Dat is wel opmerkelijk / goed nieuws / overduidelijk dat 50+ snel aan de beurt moet komen nu..

Voor cijfers, even rechts in mijn signature klikken, daar vind je ook de andere grafieken en data.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199373823
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zijn krap de 59 jarigen.. ik had al wel verwacht dat 1963 en 1964 aan de beurt zouden zijn inmiddels.
Na volgende week verwacht ik. Hopelijk wat eerder.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199373826
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:10 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond deze post van @:George_of_the_Jungle wel een mooi overzicht geven van een deel van het testbeleid mbt het reizen.
[..]

Als je bekijkt hoe dit is opgezet, kan ik me voorstellen dat ze voor de zelftesten voor scholen ook behoorlijk wat hebben opgetuigd/
Iedereen in de UK kan gratis via de overheid zelftesten bestellen. Een pakket bevat 7 testen. Leerlingen en leraren wordt gevraagd 2x per zelf testen af te nemen en de uitslag kun je doorgeven via een gov.uk website
pi_199373829
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zijn krap de 59 jarigen.. ik had al wel verwacht dat 1963 en 1964 aan de beurt zouden zijn inmiddels.
Nee, eerst kwetsbaren, daarnaast moet je niet vergeten dat er nu relatief meer 2e prikken gezet gaan worden, op dit moment krijgt de groep 75-80 de 2e prik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:06:47 #223
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199373836
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199373847
quote:
Wat staat er in? Staat achter bedelwand.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:07:33 #225
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199373850
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zijn krap de 59 jarigen.. ik had al wel verwacht dat 1963 en 1964 aan de beurt zouden zijn inmiddels.
ALs de 1,5 miljoen 60 minners met iets medisch zijn gevaccineerd gaan deze jaartallen met meerdere per week omhoog. :)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:09:27 #226
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199373885
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat staat er in? Staat achter bedelwand.
Geen abbonement op de Volkskrant hebben :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:09:28 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199373886
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat staat er in? Staat achter bedelwand.
Krent.
pi_199373894
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat staat er in? Staat achter bedelwand.
quote:
Amsterdamse wetenschappers hebben een coronaraadsel ontcijferd waarover artsen zich wereldwijd het hoofd breken: hoe kan het dat de situatie van sommige covid-patiënten na een dag of tien acuut verslechtert?

Ze ontdekten dat die patiënten na ruim een week massaal antistoffen gaan produceren met een afwijkende vorm waardoor de afweercellen in hun longen op tilt slaan.

De Amsterdammers vonden ook een bestaand medicijn dat die overreactie kan temperen. Dat middel wordt nu in ruim 40 buitenlandse ziekenhuizen bij patiënten getest. Als het inderdaad effectief blijkt, zou daarmee het aantal ic-opnamen van covidpatiënten kunnen worden teruggedrongen.

Hun onderzoek heeft veel weg van een jongensboek, zegt Menno de Winther, hoogleraar vasculaire immunologische celbiologie aan het Amsterdam UMC: een grote groep enthousiaste artsen en promovendi die in het lab de ene na de andere hypothese bevestigd ziet, een Amerikaanse biotechbedrijf dat de eerste resultaten oppikt en een grote klinische studie in gang zet en nu, amper een jaar na aanvang, een publicatie van hun bevindingen in vakblad Science Translational Medicine.

Het is, zegt de Wageningse hoogleraar immunologie Huub Savelkoul (niet betrokken bij het onderzoek) een voorbeeld van goede samenwerking tussen wetenschappers en de farmaceutische industrie.

Observaties van longartsen
De onderzoekers van het Amsterdam UMC raakten aan het begin van de coronapandemie gefascineerd door observaties van longartsen die zagen dat covidpatiënten in het ziekenhuis ongeveer op hetzelfde moment op een T-splitsing belanden: het grootste deel knapt op, een kleine groep verslechtert snel. Terwijl het coronavirus dan gek genoeg al op zijn retour is.

De wetenschappers besloten hun onderzoek te richten op de longen, de plek waar de problemen zich als eerste manifesteren. Ze haalden antistoffen uit het bloed van covidpatiënten die een zware en een milde infectie hadden doorgemaakt. Ze voegden in kweekschaaltjes het spike-eiwit toe (het uitsteeksel waarmee het coronavirus zich toegang tot de cellen verschaft) en zagen hoe de antistoffen hun werk deden en zich bonden aan de uitsteeksels.

Maar daarna hingen ze bijna verbijsterd boven de microscoop: toen ze in de schaaltjes met antistoffen van ernstig zieke covidpatiënten afweercellen uit de longen loslieten, ontstond een massale ontstekingsreactie. ‘Het was heftiger dan we ooit hadden gezien’, vertelt immunoloog Jeroen den Dunnen, expert op het gebied van antistoffen. Die reactie deed zich niet voor bij de antistoffen van patiënten die mild ziek waren geweest en bij controlegroepen van patiënten met andere ziektes.

Antistoffen
De oorzaak van die overreactie ontdekten ze na een reeks experimenten: de ernstig zieke patiënten maakten niet alleen extreem veel antistoffen aan, die antistoffen zagen er ook heel anders uit. Antistoffen hebben de vorm van een Y, de pootjes hechten zich aan de binnendringer (het virus in dit geval), met de staart wordt de opruimploeg opgeroepen.

Het was de staart die afweek, vertelt Den Dunnen: daar bleken moleculen (suikers) aan te zitten die daar niet horen te zitten. Een veld van antistoffen met een hele andere structuur, het was alsof de opruimploeg daarvan als het ware in paniek raakte, met een extreme ontstekingsreactie tot gevolg.

Voor de volgende stap togen de wetenschappers naar de longartsen in hun ziekenhuis, want als die opruimcellen in de longen zo sterk worden geactiveerd, wat is daarvan dan het gevolg?

Kweekbakje
Ze besloten om alle stofjes die de overactieve opruimcellen uitscheiden in een kweekbakje te voegen bij endotheelcellen, de binnenbekleding van de bloedvaten. En toen kregen de artsen net zo’n moment van verbijstering als hun collega’s eerder in het lab, vertelt De Winther: ze zagen dat er gaatjes ontstonden in de binnenbekleding en dat daar bloedplaatjes aan bleven kleven.

Wat ze in het bakje zagen gebeuren, verklaarde opeens wat ze aan het bed van de patiënt zagen. De binnenbekleding van de bloedvaatjes in de longen gaat kapot, waardoor vocht en eiwitten de longen in lopen en patiënten benauwd worden. En doordat de bloedplaatjes (zeg maar de pleisters van het lichaam) blijven hangen ontstaan stolsels die in extreme gevallen een bloedvat kunnen blokkeren.

Slooptocht
Nadat zich voor hun ogen een slooptocht in miniformaat had ontvouwd, gingen de wetenschappers op zoek naar een stof die de overdreven reactie van de opruimploeg kon indammen. Die vonden ze in een bestaand medicijn, het middel fostamatinib, dat vorig jaar door het Europees Geneesmiddelenbureau EMA is goedgekeurd voor patiënten met een auto-immuunziekte.

Toen fabrikant Rigel Pharmaceuticals vorig jaar zomer las over de eerste Amsterdamse bevindingen, besloot het bedrijf om samen met de Amerikaanse gezondheidsdienst NIH meteen het effect bij covidpatiënten te onderzoeken.

De eerste resultaten, die vorige maand bekend werden gemaakt, zien er hoopgevend uit: het middel is veilig en de patiënten die het medicijn kregen, knapten sneller op dan de placebogroep. De groep was alleen nog te klein voor een stevige conclusie.

Hoogleraar immunologie Savelkoul is enthousiast over het Amsterdamse onderzoek maar maant wel tot voorzichtigheid. De bevindingen komen uit kweekbakjes, de vraag blijft of het in het menselijk lichaam net zo werkt, zegt hij.

‘Interessante kandidaat’
Het medicijn noemt hij ‘een interessante kandidaat’, hoewel hij ook daarover wat kritisch is. ‘In de bijsluiter staat dat het meer kans geeft op luchtweginfecties, niet handig voor covidpatiënten. Bovendien remt het medicijn ook processen in andere immuuncellen, ga je de afweer niet te veel platgooien? Maar het medicijn heeft daarentegen weer geen negatief effect op de bloedstolling en de bloedplaatjes, en daar zijn we bij covid erg op bedacht.’

Een onderzoek onder ruim 300 patiënten in 42 ziekenhuizen in Noord- en Zuid-Amerika moet dit najaar uitsluitsel geven. De prijs van het geneesmiddel is in Nederland nog onbekend, Zorginstituut Nederland verwacht dat het tussen de 13 en 28 duizend euro per patiënt per jaar zal kosten, maar covidpatiënten hebben het maar korte tijd nodig.

De behoefte aan een medicijn blijft groot, denkt Den Dunnen. ‘Zolang nog maar zo weinig mensen zijn ingeënt, blijft de wereld een reactievat, waar nieuwe mutaties kunnen ontstaan en mensen erg ziek kunnen worden.’

  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:10:50 #229
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199373916
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat staat er in? Staat achter bedelwand.
Ah kut, niet gezien.

Blijkbaar onstaat er bij de groep met grote longschade na een week van besmetting (dus op het moment dat het eigenlijk beter gaat) opeens een overreactie waarbij antistoffen met een vreemde structuur ontstaan. Die zorgen voor de ontstekingsreacties.

Verklaart ook het ziektebeeld waarbij mensen beter worden en opeens verslechteren.

Dit is het onderzoek weer VK naar linkt: https://stm.sciencemag.or(...)scitranslmed.abf8654

En schijnbaar is die reactie te remmen met een bepaald medicijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:11:03 #230
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199373923
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:51 schreef Oliver23 het volgende:
@:raptorix plaatst hier altijd de leeftijden die op de IC afdelingen liggen. Ik heb is gekeken naar de leeftijden op de verpleegafdelingen.

[ twitter ]
Wat is dat toch met die 70+ ers?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199373925
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zijn krap de 59 jarigen.. ik had al wel verwacht dat 1963 en 1964 aan de beurt zouden zijn inmiddels.
De mensen met een medische indicatie worden nu eerst gevaccineerd en dat is naar mijn menig terecht. Dit is een vrij grote groep.

Omdat veel mensen met een medische indicatie nu worden gevaccineerd, hoeven zij straks niet meer gevaccineerd te worden als hun leeftijdscategorie aan de beurt is, dus ik hoop dat het vaccineren dan iets sneller gaat.
pi_199373953
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:09 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Geen abbonement op de Volkskrant hebben :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank, maar dit was toch niet helemaal nieuw? Ik herinner me dat dat vorig jaar al bekent was dat die overreactie juist tot problemen leid, of is dit een verder onderzoek gebaseerd daar op?
Overigens heb ik wel abo's op FTM en Fok :) En de Kapiteinenlijn natuurlijk :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199373955
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Krent.
VK Krijgt genoeg moneys van RIVM!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199373966
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:11 schreef popje het volgende:

[..]

Wat is dat toch met die 70+ ers?
Omdat dat de groep is die ook echt zware klachten kan ontwikkelen, dus het is ook logisch dat die er vaker komen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:14:49 #235
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199373969
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Iedereen in de UK kan gratis via de overheid zelftesten bestellen. Een pakket bevat 7 testen. Leerlingen en leraren wordt gevraagd 2x per zelf testen af te nemen en de uitslag kun je doorgeven via een gov.uk website
Ik las iedereen in URK kan via de overheid testen uitvragen... hahaha
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:15:19 #236
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_199373972
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zijn krap de 59 jarigen.. ik had al wel verwacht dat 1963 en 1964 aan de beurt zouden zijn inmiddels.
1963 wordt vanaf volgende week uitgenodigd las ik gisteren.
Dat was het plan tenminste.... alles met een disclaimer natuurlijk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:15:20 #237
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199373973
Uiteraard was 20% ook te weinig
https://nos.nl/l/2380297
twitter
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:16:07 #238
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199373988
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:15 schreef zalkc het volgende:
Uiteraard was 20% ook te weinig
https://nos.nl/l/2380297
Oh ja Aura Timen vindt het nooit voldoende en vindt het altijd nodig om ergens zich zorgen over te maken...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199373993
Knettergek het RIVM, wanneer zijn de dalingen wel genoeg?!


RIVM: daling ziekenhuisopnames, maar nog onvoldoende


https://nos.nl/l/2380297
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:16:51 #240
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199373997
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dank, maar dit was toch niet helemaal nieuw? Ik herinner me dat dat vorig jaar al bekent was dat die overreactie juist tot problemen leid, of is dit een verder onderzoek gebaseerd daar op?
Overigens heb ik wel abo's op FTM en Fok :) En de Kapiteinenlijn natuurlijk :)
Wat hier volgens mij nieuw is, is dat de overreactie het gevolg is van verkeerd gevorme antilichamen (afwijkende vorm).
Het voordeel is dat men specifieke medicijnen kan maken om deze antilichamen weg te vangen (deze spelen immers toch geen rol bij een effectieve afweer tegen COVID)
pi_199374002
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:15 schreef zalkc het volgende:
Uiteraard was 20% ook te weinig
https://nos.nl/l/2380297
Die staan zo ver af van de maatschappij. We kunnen gewoon makkelijk gaan versoepelen met deze cijfers :)
pi_199374006
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:15 schreef zalkc het volgende:
Uiteraard was 20% ook te weinig
https://nos.nl/l/2380297
Wacht, je zegt als instituut: We willen 20% daling, en als dat dan gebeurt is zeg je: Nee sorry het moet echt lager!
Dit zijn geen autoverkopers he, dit is ons nationale wetenschaps instituut wat van advies moet voorzien :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:17:33 #243
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199374008
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:16 schreef Newby6781 het volgende:
Knettergek het RIVM, wanneer zijn de dalingen wel genoeg?!

RIVM: daling ziekenhuisopnames, maar nog onvoldoende

https://nos.nl/l/2380297
De daling is nog niet robuust genoeg... ik weet niet wat ze wil zien, maar volgens haar moeten volgens mij de ziekenhuizen leeg zijn voordat er versoepeld kan worden...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 11 mei 2021 @ 16:18:22 #244
408813 crew  trein2000
pi_199374017
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:15 schreef zalkc het volgende:
Uiteraard was 20% ook te weinig
https://nos.nl/l/2380297
[ twitter ]
Om knettergek van te worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:18:33 #245
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199374019
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:15 schreef zalkc het volgende:
Uiteraard was 20% ook te weinig
https://nos.nl/l/2380297
[ twitter ]
_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 11 mei 2021 @ 16:18:45 #246
408813 crew  trein2000
pi_199374023
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wacht, je zegt als instituut: We willen 20% daling, en als dat dan gebeurt is zeg je: Nee sorry het moet echt lager!
Dit zijn geen autoverkopers he, dit is ons nationale wetenschaps instituut wat van advies moet voorzien :') :')
Soms twijfel ik daar wel eens over
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199374024
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:16 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Wat hier volgens mij nieuw is, is dat de overreactie het gevolg is van verkeerd gevorme antilichamen (afwijkende vorm).
Het voordeel is dat men specifieke medicijnen kan maken om deze antilichamen weg te vangen (deze spelen immers toch geen rol bij een effectieve afweer tegen COVID)
Ah ja, volgens mij in het vorige onderzoek ging het met name om het verschijnsel, volgens mij zagen ze het ook specifiek meer bij "jongeren" meen dat ze toen ook zijn gaan kijken naar ontstekingsremmers die ze bij ik meen TBC gebruikten, het is alweer meer dan een jaar terug, en ik ben geen medicus, dus kan er helemaal naast zitten :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199374030
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Om knettergek van te worden.
Ergens wel ja, aan de andere kant zie ik ook wel in waar de zorgen zitten > met name het vaccineren van die 50+ groep zorgt nu voor aanhoudende druk in de ziekenhuizen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199374039
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Ik zou als ik Gommers me al vast zorgen gaan maken voor kerstgolf in 2022 ;)
pi_199374046
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:17 schreef popje het volgende:

[..]

De daling is nog niet robuust genoeg... ik weet niet wat ze wil zien, maar volgens haar moeten volgens mij de ziekenhuizen leeg zijn voordat er versoepeld kan worden...
Dan moet je behoudender uitspraken doen of specifiek zeggen: We willen minimaal 3 weken lang een structurele daling zien, zo moeilijk is het niet om die thressholds gewoon te definieeren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199374047
Weekelijkse vaccinatieupdate van RIVM

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199374049
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wacht, je zegt als instituut: We willen 20% daling, en als dat dan gebeurt is zeg je: Nee sorry het moet echt lager!
Dit zijn geen autoverkopers he, dit is ons nationale wetenschaps instituut wat van advies moet voorzien :') :')
Kansloos haha
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:20:39 #253
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199374055
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah ja, volgens mij in het vorige onderzoek ging het met name om het verschijnsel, volgens mij zagen ze het ook specifiek meer bij "jongeren" meen dat ze toen ook zijn gaan kijken naar ontstekingsremmers die ze bij ik meen TBC gebruikten, het is alweer meer dan een jaar terug, en ik ben geen medicus, dus kan er helemaal naast zitten :)
Oefening baart kunst. ;)
https://stm.sciencemag.or(...)scitranslmed.abf8654
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 16:20:40 #254
5428 crew  miss_sly
pi_199374056
quote:
Wat interessant!
Tegelijk goed dat ze zoveel hebben geleerd, en duideljjk dat ze nog steeds niet alles weten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 11 mei 2021 @ 16:20:53 #255
408813 crew  trein2000
pi_199374058
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ergens wel ja, aan de andere kant zie ik ook wel in waar de zorgen zitten > met name het vaccineren van die 50+ groep zorgt nu voor aanhoudende druk in de ziekenhuizen.
Dan moet je niet zeggen “bij 10% 15% 20% kan het.”

Dit is gewoon ongeloofwaardig en boosmakend zo. Manipulatief zou ik het ook wel willen noemen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199374072
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:16 schreef Newby6781 het volgende:
Knettergek het RIVM, wanneer zijn de dalingen wel genoeg?!


RIVM: daling ziekenhuisopnames, maar nog onvoldoende


https://nos.nl/l/2380297
Dat ze kapot vallen daar
pi_199374073
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:24 schreef Gretzl het volgende:

[..]

[..]

Voor Hugo telt alleen zijn eigen ego en politiek overleven. Initiatieven die de Nederlandse situatie juist verbeteren (efficiëntere vaccinatie) wijst hij af
[ afbeelding ]
Ergens snap ik het ook wel hoor. Als je iedereen zelf maar laat kiezen krijg je scheve verdelingen tussen provincies/GGD-regio's/instellingen/huisartsen waarbij iedereen andere criteria hanteert. Bovendien loop je het risico dat huisartsen onder druk gezet worden door anderen om hen snel te prikken.

En als er iets is waar de Nederlander niet tegenkan is het wel een ongelijke behandeling... 'als ik moet wachten, moet de rest ook wachten'. Je ziet het hier in dit topic ook met versoepelingen voor gevaccineerden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:21:58 #258
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199374074
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan moet je niet zeggen “bij 10% 15% 20% kan het.”

Dit is gewoon ongeloofwaardig en boosmakend zo. Manipulatief zou ik het ook wel willen noemen.
En dan zeggen ze volgende week het is niet genoeg...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:22:18 #259
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199374077
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:15 schreef zalkc het volgende:
Uiteraard was 20% ook te weinig
https://nos.nl/l/2380297
[ twitter ]
'Ow shit het is al minder dan 20% in de afgelopen week, snel de paaltjes weer verzetten!!'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 11 mei 2021 @ 16:23:10 #260
408813 crew  trein2000
pi_199374089
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'Ow shit het is al minder dan 20% in de afgelopen week, snel de paaltjes weer verzetten!!'
Deze komt over 20 jaar nog terug in menig cursus crisiscommunicatie. Dit is een mispeer van formaat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199374094
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:16 schreef Newby6781 het volgende:
Knettergek het RIVM, wanneer zijn de dalingen wel genoeg?!

RIVM: daling ziekenhuisopnames, maar nog onvoldoende

https://nos.nl/l/2380297
pi_199374098
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:
Weekelijkse vaccinatieupdate van RIVM

[ afbeelding ]
Wow, dat valt me niet tegen, had lagere opkomsten verwachten bij de groep 70-74 die 2 cohorts eronder is nog wel spannend, dat zullen we denk ik volgende week zien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199374104
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:00 schreef raptorix het volgende:

Omdat iedereen met gezond verstand nu hopeljik wel begrijpt dat positieve tests niet zo relevant meer zijn.
Waarom reply je voor iemand anders?

Het percentage positieve tests zegt iets over de snelheid waarmee het virus zich verspreidt.

Daar is niets irrelevants aan, met zal rekening moeten blijven houden met varianten.
Weten hoe snel een virus zich op een bepaald moment, onder bepaalde condities, onder de bevolking verspreidt is gewoon zeer relevant, in meerdere opzichten.
pi_199374107
Zozo!!

Persalarm: Belgie staat Pukkelpop en Tomorrowland vanaf augustus toe bij goede coronacijfers (bron: premier)

https://twitter.com/luuk/status/1392121264572149766?s=21
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:24:22 #265
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199374109
quote:
Tenzij we die gasten op mute zetten.

Zal tijd worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199374116
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:15 schreef zalkc het volgende:
Uiteraard was 20% ook te weinig
https://nos.nl/l/2380297
[ twitter ]
Het RIVM gebruikt de piek van de huidige golf op 21 april daarbij als ijkmoment. "En ten opzichte van die piek is er nog geen robuuste daling van ten minste 20 procent", aldus Timen.

Zo gek is dit toch niet?

Op de IC: https://medischinfo.nl/corona/nice/ic/
Dit is de eerste dag dat er een daling van > 20% is.

Op de kliniek: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Er is nog geen enkele dag een daling van > 20% geweest.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199374130
Afgelopen zondag bij de GGD-teststraat 4762 positief getest.
Circa 1000 MINDER dan 1 week ervoor.
In 4 dagen nu 4100 minder dan 1 week ervoor (-15%),
Dat is dus NA Koningsdag en NA de versoepelingen van 28 april.

https://twitter.com/mauricedehond/status/1392121807491174400?s=21
pi_199374131
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:24 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom reply je voor iemand anders?

Het percentage positieve tests zegt iets over de snelheid waarmee het virus zich verspreidt.

Daar is niets irrelevants aan, met zal rekening moeten blijven houden met varianten.
Weten hoe snel een virus zich op een bepaald moment, onder bepaalde condities, onder de bevolking verspreidt is gewoon zeer relevant, in meerdere opzichten.
Omdat je continue deze langspeelplaats opzet, ik heb je nu al 12 keer gevraagt om eens naar de technische briefing van Jaap van Dissel te kijken, die heeft exact dezelfde vraag beantwoord hoe het zit met vaccinaties, immuniteit en varianten, kijk nou maar gewoon eens.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:26:19 #269
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199374136
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:24 schreef Newby6781 het volgende:
Zozo!!

Persalarm: Belgie staat Pukkelpop en Tomorrowland vanaf augustus toe bij goede coronacijfers (bron: premier)

https://twitter.com/luuk/status/1392121264572149766?s=21
Dat is goed aan te rijden _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:26:53 #270
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199374144
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het RIVM gebruikt de piek van de huidige golf op 21 april daarbij als ijkmoment. "En ten opzichte van die piek is er nog geen robuuste daling van ten minste 20 procent", aldus Timen.

Zo gek is dit toch niet?

Op de IC: https://medischinfo.nl/corona/nice/ic/
Dit is de eerste dag dat er een daling van > 20% is.

Op de kliniek: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Er is nog geen enkele dag een daling van > 20% geweest.
Het hoeft ook niet op dagbasis 20% te zijn... het gaat om ten opzichte van. We zitten in een flink dalende trend. Als ze elke keer de piketpaaltjes verzetten, is dat hun probleem omdat ze kennelijk graag relevant blijven zijn.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199374150
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:26 schreef Newby6781 het volgende:
Afgelopen zondag bij de GGD-teststraat 4762 positief getest.
Circa 1000 MINDER dan 1 week ervoor.
In 4 dagen nu 4100 minder dan 1 week ervoor (-15%),
Dat is dus NA Koningsdag en NA de versoepelingen van 28 april.

https://twitter.com/mauricedehond/status/1392121807491174400?s=21
Bij het RIVM trekken ze zich nu de haren uit het hoofd, hoe is het in godsnaam mogelijk dat mensen die buiten samen komen in groepen elkaar niet besmetten! Echt wonderlijk!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 16:28:01 #272
5428 crew  miss_sly
pi_199374158
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het RIVM gebruikt de piek van de huidige golf op 21 april daarbij als ijkmoment. "En ten opzichte van die piek is er nog geen robuuste daling van ten minste 20 procent", aldus Timen.

Zo gek is dit toch niet?

Op de IC: https://medischinfo.nl/corona/nice/ic/
Dit is de eerste dag dat er een daling van > 20% is.

Op de kliniek: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Er is nog geen enkele dag een daling van > 20% geweest.
Bovendien staat in het artikel niet dat het niet genoeg is, maar dat het OMT het goed vindt dat de versoepelingen dan volgende week ingaan, als de daling doorzet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199374163
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is goed aan te rijden _O_
Max 5000 bezoekers
pi_199374168
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wow, dat valt me niet tegen, had lagere opkomsten verwachten bij de groep 70-74 die 2 cohorts eronder is nog wel spannend, dat zullen we denk ik volgende week zien.
Die worden dan nu ook nog volop geprikt. Maar ik zal volgende week weer een update plaatsen :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199374186
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:26 schreef popje het volgende:
Het hoeft ook niet op dagbasis 20% te zijn... het gaat om ten opzichte van.
Ik geloof niet dat je op één van die twee links geklikt hebt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199374210
quote:
Duitsland streeft ernaar 12- tot 18-jarigen voor het begin van het nieuwe schooljaar te vaccineren tegen Covid-19, zodat zij op een normale wijze weer naar school kunnen. Dat heeft de Duitse minister Jens Spahn van Volksgezondheid gezegd in gesprek met de omroep Deutschlandfunk.
Waarom is dit überhaupt nodig als alle kwetsbaren en wellicht al iederen 18+ al gevaccineerd is? Wat win je hier nu mee?
pi_199374215
België gaat weer lekker open met bijna alles.
pi_199374219
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:30 schreef zoost het volgende:

[..]

Waarom is dit überhaupt nodig als alle kwetsbaren en wellicht al iederen 18+ al gevaccineerd is? Wat win je hier nu mee?
Virusreservoirs. Die wil je voorkomen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:31:36 #279
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_199374225
quote:
Geplande prikken deze week
962.818
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_199374230
👨🏾‍🏫
Situatie op de IC, Bron: Stichting Nice, 11 mei 2021 15:30
1
2
3
4
5
6
7
<40       23  🟩 -
40-50     53  🟥 +1
50-60     170 🟩 -1
60-70     270 🟩 -13
70+       224 🟩 -5
--------------------
Totaal    740 🟩 -18
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199374236
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:
België gaat weer lekker open met bijna alles.
Tijd ook voor Nederland :)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:32:18 #282
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199374240
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Om knettergek van te worden.
Al vaker gezegd, maar hoe vaker je naar de rand van de hoge duikplank schuifelt en naar beneden kijkt en toch weer terug loopt, hoe vervelender de sprong wordt.

Ogen dicht en gaan.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:32:28 #283
13309 nostra
ask why
pi_199374244
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Het RIVM gebruikt de piek van de huidige golf op 21 april daarbij als ijkmoment. "En ten opzichte van die piek is er nog geen robuuste daling van ten minste 20 procent", aldus Timen.

Zo gek is dit toch niet?
Het punt is niet of achteraf een definitie weer eens "niet zo gek" is of niet, het punt is dat de doelpalen continu verzet worden.

OMT-advies 109:



OMT-advies 110:



OMT-advies 111:



En nu is het dus weer ten opzichte van een piekmeting. Dat is gewoon communicatief ontzettend matig en dan druk ik me voorzichtig uit.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:32:29 #284
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199374246
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:31 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Weer geen miljoen... kansloos
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:32:52 #285
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_199374255
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:32 schreef popje het volgende:

[..]

Weer geen miljoen... kansloos
jammer he

Dat zou gemiddeld 137500 per dag zijn
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:33:52 #286
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199374268
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:30 schreef zoost het volgende:
ls alle kwetsbaren en wellicht al iederen 18+ al
Verspreiding en mutatie.
pi_199374269
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:32 schreef popje het volgende:

[..]

Weer geen miljoen... kansloos
Volgens mij was dat voor vorige week nog te verwachten omdat AZ steeds minder gespoten word terwijl Pfizer nog niet de grote batches had geleverd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199374271
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Virusreservoirs. Die wil je voorkomen.
Want wie gaan ze dan besmetten? Zullen we dan metteen ook de groep 0-6 meenemen?
pi_199374289
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Virusreservoirs. Die wil je voorkomen.
Ik vind dat ze de optie moeten hebben maar niet verplicht.
Laat mensen dan maar gewoon covid oplopen. Het heeft praktisch 0 impact bij tieners dus boeiend.
pi_199374293
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:26 schreef
[/quote]
dinsdag 11 mei 2021 16:28 schreef Houtenbeen het volgende:


[..]

Max 5000 bezoekers
Nee, er mogen juist festivals met meer dan 5.000 bezoekers.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 11 mei 2021 @ 16:36:15 #291
408813 crew  trein2000
pi_199374308
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:32 schreef nostra het volgende:

[..]

Het punt is niet of achteraf een definitie weer eens "niet zo gek" is of niet, het punt is dat de doelpalen continu verzet worden.

OMT-advies 109:

[ afbeelding ]

OMT-advies 110:

[ afbeelding ]

OMT-advies 111:

[ afbeelding ]

En nu is het dus weer ten opzichte van een piekmeting. Dat is gewoon communicatief ontzettend matig en dan druk ik me voorzichtig uit.
Duidelijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199374310
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Al vaker gezegd, maar hoe vaker je naar de rand van de hoge duikplank schuifelt en naar beneden kijkt en toch weer terug loopt, hoe vervelender de sprong wordt.

Ogen dicht en gaan.
Goede voor een 113 campagne.
pi_199374311
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:15 schreef zalkc het volgende:
Uiteraard was 20% ook te weinig
https://nos.nl/l/2380297
[ twitter ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:16 schreef Newby6781 het volgende:
Knettergek het RIVM, wanneer zijn de dalingen wel genoeg?!

RIVM: daling ziekenhuisopnames, maar nog onvoldoende

https://nos.nl/l/2380297
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:17 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Die staan zo ver af van de maatschappij. We kunnen gewoon makkelijk gaan versoepelen met deze cijfers :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wacht, je zegt als instituut: We willen 20% daling, en als dat dan gebeurt is zeg je: Nee sorry het moet echt lager!
Dit zijn geen autoverkopers he, dit is ons nationale wetenschaps instituut wat van advies moet voorzien :') :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Om knettergek van te worden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

_O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:20 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Kansloos haha
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:21 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Dat ze kapot vallen daar
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:21 schreef popje het volgende:

[..]

En dan zeggen ze volgende week het is niet genoeg...
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:36:41 #294
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199374314
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij het RIVM trekken ze zich nu de haren uit het hoofd, hoe is het in godsnaam mogelijk dat mensen die buiten samen komen in groepen elkaar niet besmetten! Echt wonderlijk!
Duh, dat komt door het alcoholverbod na 8u.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 11 mei 2021 @ 16:37:03 #295
408813 crew  trein2000
pi_199374320
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Duh, dat komt door het alcoholverbod na 8u.
Nee die mensen wassen goed hun handen!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199374322
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:32 schreef nostra het volgende:

[..]

Het punt is niet of achteraf een definitie weer eens "niet zo gek" is of niet, het punt is dat de doelpalen continu verzet worden.

OMT-advies 109:

[ afbeelding ]

OMT-advies 110:

[ afbeelding ]

OMT-advies 111:

[ afbeelding ]

En nu is het dus weer ten opzichte van een piekmeting. Dat is gewoon communicatief ontzettend matig en dan druk ik me voorzichtig uit.
Advies 109 was op 16 april, toen lagen er 808 mensen op de IC.
Advies 110 was op 23 april, toen lagen er 862 op de IC.

Dus nee, de doelpalen worden niet verzet. De cijfers veranderen, dus de grootte van de daling moet mee veranderen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:38:50 #297
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199374345
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:32 schreef ondeugend het volgende:

[..]

jammer he

Dat zou gemiddeld 137500 per dag zijn
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:38:54 #298
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_199374346
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Advies 109 was op 16 april, toen lagen er 808 mensen op de IC.
Advies 110 was op 23 april, toen lagen er 862 op de IC.

Dus nee, de doelpalen worden niet verzet. De cijfers veranderen, dus de grootte van de daling moet mee veranderen.
Dat doet het toch al? Het zijn percentages, geen absolute getallen.
pi_199374349
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Advies 109 was op 16 april, toen lagen er 808 mensen op de IC.
Advies 110 was op 23 april, toen lagen er 862 op de IC.

Dus nee, de doelpalen worden niet verzet. De cijfers veranderen, dus de grootte van de daling moet mee veranderen.
't Is een beetje alsof je zegt: de R moet onder de 1! Er vervolgens drie keer zoveel besmettingen komen en zodra de R even onder de 1 is men gaat roepen 'DE R IS NU TOCH ONDER DE 1?!'
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199374354
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee die mensen wassen goed hun handen!
Vind ik altijd irritant, dan desinfecteer je je handen, en dan zijn er geen doekje, naja ik maak ze altijd droog door even door mijn haar te wrijven :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')