SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
Volgens mijn werkgever bestaat het publiek bij de Action voor 98% uit tokkies en 2% uit gierigaards. Het is dus een volstrekt overbodige winkel, wat meer kwaad dan goed doet. Primark hetzelfde.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:35 schreef josja het volgende:
[..]
Er zijn mensen die daar wel moeten winkelen he, voor hun basisspullen. Omdat ze wellicht niet zo'n dikke portemonnee hebben. Kun je wel om janken, maar niet iedereen kan een Bijenkorf sponsoren.
quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Volgens mijn werkgever bestaat het publiek bij de Action voor 98% uit tokkies en 2% uit gierigaards. Het is dus een volstrekt overbodige winkel, wat meer kwaad dan goed doet. Primark hetzelfde.
En wie is dan die alwetende werkgever van jouw?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Volgens mijn werkgever bestaat het publiek bij de Action voor 98% uit tokkies en 2% uit gierigaards. Het is dus een volstrekt overbodige winkel, wat meer kwaad dan goed doet. Primark hetzelfde.
Ik ben volgens mij een gierigaard.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Volgens jouw werkgever? Die weet wel veel geloof ik he? Maar goed, stel dat de Action verdwijnt, waar moeten de tokkies dan winkelen? Of heb je liever dat ze gaan stelen voor hun spullen? Oh jezus te paard ik verveel me wel heel erg dat ik hier op in ga, in godsnaam de gyms weer open dan kan ik mezelf weer nuttig makenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig en tevens opmerkelijk dat mensen nog steeds met jou in discussie blijven gaan, ondanks dat je dit soort opmerkingen maakt.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
maak een apart topic aan, zou ik adviserenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bullshitquote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ook.quote:
Die werkgever heb je al vaker genoemd en wat hij denkt. Wat is die werkgever van jou dan?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Aldi, Lidl, HEMA, Blokker, Bol.com, Koopjedeal: allemaal prima alternatieven voor de Action.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:43 schreef josja het volgende:
[..]
Volgens jouw werkgever? Die weet wel veel geloof ik he? Maar goed, stel dat de Action verdwijnt, waar moeten de tokkies dan winkelen? Of heb je liever dat ze gaan stelen voor hun spullen? Oh jezus te paard ik verveel me wel heel erg dat ik hier op in ga, in godsnaam de gyms weer open dan kan ik mezelf weer nuttig maken
Ik ben er niet geweest de afgelopen week. Ik zag dat ze tot acht uur open zijn dus kijk van de week nog even.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:46 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik ook.Ik ben er gisteren geweest om twee goedkope dingetjes te halen voor moederdag.
Het is wel absurd dat er altijd een rij voor de Action staat. Het is geen winkel waar je wekelijks heen gaat.
Jezus en dan met Lidl en Aldi komen als alternatief.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Aldi, Lidl, HEMA, Blokker, Bol.com, Koopjedeal: allemaal prima alternatieven voor de Action.
Aldi en Lidl verkopen minder troep dan de Action.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jezus en dan met Lidl en Aldi komen als alternatief.
Hema en Blokker 2 keer zo duur ook. Koopjedeal ken ik niet eens, nep armoedzaaier ben ikquote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jezus en dan met Lidl en Aldi komen als alternatief.
Dat zijn supermarkten.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Aldi en Lidl verkopen minder troep dan de Action.
Ok, in de Action komen alléén maar tokkies en gierigaards, maar in de Aldi en Lidl is alles oke volgens jou?!quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Aldi, Lidl, HEMA, Blokker, Bol.com, Koopjedeal: allemaal prima alternatieven voor de Action.
En heb je zelf ook een mening of mag dat niet van je werkgever?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet!quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Komen wel dezelfde mensen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Aldi en Lidl verkopen minder troep dan de Action.
Aldi en Lidl verkopen ook non-food. Bovendien heeft de Lidl ook nog een hele mooie lidl-shop.nl waar van alles te krijgen is.quote:
je werkt bij de lidl, met je reclame!quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Aldi en Lidl verkopen ook non-food. Bovendien heeft de Lidl ook nog een hele mooie lidl-shop.nl waar van alles te krijgen is.
Iedere supermarkt verkoopt ook non-food. Het zijn supermarkten. Kun je natuurlijk niet met de Action vergelijken.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Aldi en Lidl verkopen ook non-food. Bovendien heeft de Lidl ook nog een hele mooie lidl-shop.nl waar van alles te krijgen is.
Zijn werkgever is kennelijk alwetend en almachtig. Dan is het dus (een) god.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[..]
En wie is dan die alwetende werkgever van jouw?
Is het nou echt niet mogelijk geweest om snelwegen af te sluiten en roadblocks op kleine weggetjes te plaatsen? Die Duitsers en Belgen zijn gewoon ongewenst in Nederland op dit moment.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:57 schreef THEFXR het volgende:
Duitse invasie.
.
In Maastricht en bij de Designer Outlet in Roermond is het vanmiddag zeer druk. Voor de outlet staan rijen auto's - met voornamelijk Duitse kentekens - in lange rijen te wachten op een parkeerplek, meldt 1Limburg. Beide gemeenten nemen vooralsnog geen maatregelen om de drukte tegen te gaan.
De zoon van mijn werkgever heeft een hoge functie bij Lidl jaquote:
Neemt ie de lift of de trap?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De zoon van mijn werkgever heeft een hoge functie bij Lidl ja
Klinkt eerder als een werkgever die de boot heeft gemist en zijn omzet ziet opdrogen door jongens als de Action.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zijn werkgever is kennelijk alwetend en almachtig.
Mooie deal voor de Zuid-Europese landen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:02 schreef THEFXR het volgende:
liveblog:
. 4 uur geleden
EU-leiders ondertekenen doelstelling voor een sociaal herstel na de coronacrisis
De 27 EU-leiders hebben in Porto afspraken gemaakt voor een socialer Europa. Sociale rechten zijn een fundamenteel element bij het herstel van de coronacrisis, schrijven ze. De EU zal zich inzetten voor "eenheid en solidariteit en dit betekent ook gelijke kansen voor iedereen. Niemand mag achterblijven", staat in de Verklaring van Porto.
De wetgeving moet ervoor zorgen dat in 2030 minstens 78 procent van alle EU-burgers tussen 20 en 64 jaar een baan heeft. Ten minste 60 procent van alle volwassenen moet elk jaar minimaal één cursus kunnen volgen en 15 miljoen Europeanen moeten uit armoede worden getild. Van hen 5 miljoen kinderen, is de belofte.
Het was vier jaar geleden dat de EU een top wijdde aan sociale zaken en werkgelegenheid. Toen ondertekenden de lidstaten ook de doelstellingen. Maar het werd volgens de Portugese premier Antonio Costa tijd om woorden in daden om te zetten. Het herstel van de coronapandemie moet niet alleen economisch zijn, maar hand in hand gaan met een hoger sociaal niveau in de hele EU.
ik denk geen versoepelingen en een week later kijken ze wel.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:03 schreef roos94 het volgende:
Nav de cijfers van vandaag, wat denken jullie dat het morgen gaat worden in het Catshuis?
week uitstel, positief advies van OMT ligt vanaf dat moment bij 25% afname in de ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:03 schreef roos94 het volgende:
Nav de cijfers van vandaag, wat denken jullie dat het morgen gaat worden in het Catshuis?
Verdere versoepelingen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:03 schreef roos94 het volgende:
25% afname tov van wat?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
week uitstel, positief advies van OMT ligt vanaf dat moment bij 25% afname in de ziekenhuizen.
Los van het feit of je werkgever gelijk heeft, trek jij hele rare conclusie. Het voorziet in een vraag vanuit tokkies en gierigaards. Wat maakt hen dan overbodig? Die mensen moeten toch ook boodschappen doen?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat nooit, zonder testsamenleving kun je niet versoepelen, zie stap 2 in de OP.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:10 schreef Fred het volgende:
[..]
Verdere versoepelingen.
Sinds de laatste versoepelingen zijn de cijfers gunstiger geworden, des te meer reden om door te gaan met versoepelen.
Vanaf de cijfers toen de laatste versoepelingen ingingen?quote:
De 20% die het OMT nu op tafel heeft gelegd gaat over 'in een week'.quote:
Maar eerst willen ze de vrijheid van mensen gaan baseren op de mogelijkheid wel of niet gevaccineerd te kunnen worden... Schept allemaal weinig vertrouwen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:02 schreef THEFXR het volgende:
De 27 EU-leiders hebben in Porto afspraken gemaakt voor een socialer Europa. Sociale rechten zijn een fundamenteel element bij het herstel van de coronacrisis, schrijven ze. De EU zal zich inzetten voor "eenheid en solidariteit en dit betekent ook gelijke kansen voor iedereen. Niemand mag achterblijven", staat in de Verklaring van Porto.
Ging een jaar geleden anders zonder problemen...quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:12 schreef zalkc het volgende:
Dat nooit, zonder testsamenleving kun je niet versoepelen, zie stap 2 in de OP.
Never waste a good crisis. Wtf, wij zitten midden in een pandemie en zij hebben weer de sociale "oplossing": wij mogen één keer per jaar een cursus doen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:02 schreef THEFXR het volgende:
liveblog:
. 4 uur geleden
EU-leiders ondertekenen doelstelling voor een sociaal herstel na de coronacrisis
De wetgeving moet ervoor zorgen dat in 2030 minstens 78 procent van alle EU-burgers tussen 20 en 64 jaar een baan heeft. Ten minste 60 procent van alle volwassenen moet elk jaar minimaal één cursus kunnen volgen en 15 miljoen Europeanen moeten uit armoede worden getild. Van hen 5 miljoen kinderen, is de belofte.
Het was vier jaar geleden dat de EU een top wijdde aan sociale zaken en werkgelegenheid. Toen ondertekenden de lidstaten ook de doelstellingen. Maar het werd volgens de Portugese premier Antonio Costa tijd om woorden in daden om te zetten. Het herstel van de coronapandemie moet niet alleen economisch zijn, maar hand in hand gaan met een hoger sociaal niveau in de hele EU.
Ik haal alles, en dan bedoel ik ook letterlijk ALLES, rechtstreeks van aliexpress. Die hebben alles en nog veel goedkoper en tegenwoordig 99% van de tijd prima kwaliteit (gewoon reviews lezen). Je hebt nooit meer een andere winkel nodig, voor wat dan ook XDquote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Scheerschuim, shampoo, verf, schoonmaakmiddelen,.... Alles bij Ali?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:19 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik haal alles, en dan bedoel ik ook letterlijk ALLES, rechtstreeks van aliexpress. Die hebben alles en nog veel goedkoper en tegenwoordig 99% van de tijd prima kwaliteit (gewoon reviews lezen). Je hebt nooit meer een andere winkel nodig, voor wat dan ook XD
ja, zoals Rutte het zei: "build back better"quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:14 schreef maan_man het volgende:
[..]
Never waste a good crisis. Wtf, wij zitten midden in een pandemie en zij hebben weer de sociale "oplossing": wij mogen één keer per jaar een cursus doen.
En nu zitten we dus in deze situatie, er was te veel en te snel versoepeld. Je moet gewoon begrijpen dat het niet zomaar kan. Voorzichtigheid kent geen tijd.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:14 schreef Fred het volgende:
[..]
Ging een jaar geleden anders zonder problemen...
Dan is die opmerking over tokkies wel heel ironisch bedoelt zekerquote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De zoon van mijn werkgever heeft een hoge functie bij Lidl ja
Zolang de rente maar laag staat is het allemaal te doen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, zoals Rutte het zei: "build back better"
wat kost onze lockdown eigenlijk per dag en hoeveel is de staatsschuld opgelopen?, hiervoor waren ze al zuinig gierigaards. ik zie het dus niet op financieel gebied.
Toen hadden wij aan het einde van de zomer ook niet x miljoen gevaccineerde. Niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
En nu zitten we dus in deze situatie, er was te veel en te snel versoepeld. Je moet gewoon begrijpen dat het niet zomaar kan. Voorzichtigheid kent geen tijd.
Niks. Week uitstelquote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:03 schreef roos94 het volgende:
gewoon niet en op vakantie gaan.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:33 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Geen haast hoor jongens, rustig aan.
een klap op de bekken van de burgersquote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:33 schreef SilverEyes het volgende:
Ik gok verruiming van openingstijden terrassen. Verder niets.
Ze hebben weer iets verzonnen waarvan ze geen idee hebben hoe ze het praktisch moeten uitvoeren. Dan is het beste wat je kan doen tijd kopen. Zo doorzichtig.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:33 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Misschien verruiming van buitensport. Niet dat achterlijke gedoe alleen tot 27. Gewoon weer lekker groepslessen. Hoewel, met dit weer sta ik niet voor mijn lol buiten te werkenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:33 schreef SilverEyes het volgende:
Dat zou ik ook een goede zijn. Ik vergeet altijd dat dit op dit moment praktisch onmogelijk is, omdat tennis vrijwel de hele periode was toegestaan. Wat dat betreft mag ik mij gelukkig prijzen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:36 schreef josja het volgende:
Misschien verruiming van buitensport. Niet dat achterlijke gedoe alleen tot 27.
Enkelen wel ja, dubbelen mocht een periode niet.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat zou ik ook een goede zijn. Ik vergeet altijd dat dit op dit moment praktisch onmogelijk is, omdat tennis vrijwel de hele periode was toegestaan. Wat dat betreft mag ik mij gelukkig prijzen.
Hier over twee weken zelfs weer een "toernooi" met 100+ man.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat zou ik ook een goede zijn. Ik vergeet altijd dat dit op dit moment praktisch onmogelijk is, omdat tennis vrijwel de hele periode was toegestaan. Wat dat betreft mag ik mij gelukkig prijzen.
Eens hoor, dat liep prima. Heb eigenlijk geen idee of het onderzocht is maar ken zo ook geen enorme uitbraakverhalen in gyms. Minder mensen in de groepsles, fitnessapparatuur iets verder uit elkaar zetten. ventilatie, klaar.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:45 schreef Noek het volgende:
Gewoon met tijdsloten, kleine groepen binnen laten sporten. Niet alleen betaal je huur voor niks maar het materiaal is aan gort en vervangen zit er ff niet in. Zou graag de factuur willen doorsturen want samen krijgen we immers corona onder controle.
Dat nog nét in de supermarkt. Nét.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:21 schreef maan_man het volgende:
[..]
Scheerschuim, shampoo, verf, schoonmaakmiddelen,.... Alles bij Ali?
Tegen de tijd dat ze het invoeren is het binnen de EU al niet meer nodig.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ze hebben weer iets verzonnen waarvan ze geen idee hebben hoe ze het praktisch moeten uitvoeren. Dan is het beste wat je kan doen tijd kopen. Zo doorzichtig.
Ik wil zo graag weer naar de sportschool.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:48 schreef josja het volgende:
[..]
Eens hoor, dat liep prima. Heb eigenlijk geen idee of het onderzocht is maar ken zo ook geen enorme uitbraakverhalen in gyms. Minder mensen in de groepsles, fitnessapparatuur iets verder uit elkaar zetten. ventilatie, klaar.
Is het terras daar wel open dan? Die zijn toch dicht bij sportclubs.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Hier over twee weken zelfs weer een "toernooi" met 100+ man.Biefstukje na afloop op het terras, lekker man.
Vandaar vrijwel.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Enkelen wel ja, dubbelen mocht een periode niet.
Dit dus ja.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil zo graag weer naar de sportschool.
Liever dat dan de horeca. Voor mij.
Ik ook. Horeca kwam ik al zelden, vakantie ga ik niet, maar werken en zelf weer fatsoenlijk kunnen trainen, ja liever vandaag dan morgen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil zo graag weer naar de sportschool.
Liever dat dan de horeca. Voor mij.
Ja, gewoon open met een cap van 50 en tafeltjes van twee - voor die dag dan. Geen idee of dat conform de regelgeving is. Er zit nu ook zelden volk aangezien de competitie stilligt. De vaste kliek pakt wat klapstoelen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Is het terras daar wel open dan? Die zijn toch dicht bij sportclubs.
Apart. Want dat mag dus echt niet. Van mij wel hoor, ik vind het prima! Maar van de overheid niet.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, gewoon open met een cap van 50 en tafeltjes van twee - voor die dag dan. Geen idee of dat conform de regelgeving is. Er zit nu ook zelden volk aangezien de competitie stilligt. De vaste kliek pakt wat klapstoelen.
Volgens mij ze gewoon vergeten dat die regel bestaat. Je hoort er nooit meer iets over.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:29 schreef THEFXR het volgende:
of misschien de alcohol verkoop tijd verruimen![]()
Stop er dan maar helemaal mee, want dan heeft iedereen wel een prikje gehad.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:33 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
OK, nou ja, living on the edge dan.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Apart. Want dat mag dus echt niet. Van mij wel hoor, ik vind het prima! Maar van de overheid niet.
Die maatregel mag wat mij betreft altijd blijven.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:29 schreef THEFXR het volgende:
of misschien de alcohol verkoop tijd verruimen![]()
Hoe heb jij daar last van?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:37 schreef Hamzoef het volgende:
Die maatregel mag wat mij betreft altijd blijven.
Of nog beter eigenlijk, alchohol uit supermarkt weren.
Ik ga nu bewust om 20:05 boodschappen doen. Veel rustiger dan, omdat er dan geen Polen en opgeschoten jongeren zijn.quote:
Nee, waren er niet. Was toen zo’n verhaal van een dansstudio waar ze uren in een kleine ruimte hadden gedanst met 30 man ofzo.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:48 schreef josja het volgende:
[..]
Eens hoor, dat liep prima. Heb eigenlijk geen idee of het onderzocht is maar ken zo ook geen enorme uitbraakverhalen in gyms. Minder mensen in de groepsles, fitnessapparatuur iets verder uit elkaar zetten. ventilatie, klaar.
Ik verwacht ook sportscholen open en verruiming buitensport. Dit kan echt niet langer.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:33 schreef SilverEyes het volgende:
Ja heerlijk is datquote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ga nu bewust om 20:05 boodschappen doen. Veel rustiger dan, omdat er dan geen Polen en opgeschoten jongeren zijn.
Gyms best tricky. Wordt snel een ontmoetingsplek voor mensen. Zijn niet allemaal goed geventileerd. Soms kleine ruimtes.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik verwacht ook sportscholen open en verruiming buitensport. Dit kan echt niet langer.
Huh? Optimist!quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
Kerst komt zo wel heel dichtbij als eindpunt van dit gezeik.
Ik ben zelf al vergeten dat die regel bestaat. (Ja, oke, onze super gaat om 8 uur dichtquote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Volgens mij ze gewoon vergeten dat die regel bestaat. Je hoort er nooit meer iets over.
Ja, maar er is natuurlijk ook een tussenweg tussen volledig gesloten of volledig open.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gyms best tricky. Wordt snel een ontmoetingsplek voor mensen. Zijn niet allemaal goed geventileerd. Soms kleine ruimtes.
Ik heb het allemaal nog niet nagelezen, maar kun je tot die tijd niet eens naar Duitsland op vakantie zonder gezeik?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 17:33 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Is het je ook opgevallen dat er totaal geen haast word gemaakt met de formatie van een nieuw kabinet?quote:
Met tijdssloten werken. 95% van de mensen komt om te sporten, als je duidelijk aangeeft dat ze de regels moeten opvolgen of dicht moeten, dan gaat iedereen gewoon sporten en vervolgens bij iemand thuis bieren. Is iedereen weer gelukkig.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gyms best tricky. Wordt snel een ontmoetingsplek voor mensen. Zijn niet allemaal goed geventileerd. Soms kleine ruimtes.
Ik mag hopen dat er achter de schermen gewoon doorgewerkt wordt aan een nieuw kabinet. Maar nu je het zegt, is er al een informateur aangewezen?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is het je ook opgevallen dat er totaal geen haast word gemaakt met de formatie van een nieuw kabinet?
Klets niet manquote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:33 schreef Erno-BE het volgende:
De Verenigde Staten of Zweden zijn totaal onvergelijkbaar met het dichtbevolkte Nederland.
Nee, mensen moeten zoveel mogelijk kopen bij de lokale middenstand en niet alles online kopenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:27 schreef Erno-BE het volgende:
Mensen moeten zoveel mogelijk binnenruimtes anders dan hun eigen woning vermijden. Troep kopen bij de Action hoort daar niet bij.
Heb jij er een bron voor dat er meer besmettingen ontstaan in winkels ?quote:Juist de winkels opengooien zonder restricties zorgt ervoor dat er meer besmettingen ontstaan in winkels, waar Bron- en Contactonderzoek ook lastig is.
Gelukkig heeft de overheid nog niet zo`n enorme hekel aan het MKB en winkels als jijquote:De overheid had al sinds oktober de bevolking moeten aanmoedigen om zoveel mogelijk online te kopen. Mensen kopen nog steeds teveel producten in winkels, die prima online bestelt kunnen worden.
Dat klopt, en ik vermoed dat ze daarmee afwachten tot de afhandeling van de inentingscampagne.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is het je ook opgevallen dat er totaal geen haast word gemaakt met de formatie van een nieuw kabinet?
Nee, die is (nog) niet aan gewezen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:47 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat er achter de schermen gewoon doorgewerkt wordt aan een nieuw kabinet. Maar nu je het zegt, is er al een informateur aangewezen?
Ging HTW dat niet ook doen?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, die is (nog) niet aan gewezen.
Het lijkt jou stug omdat het geld kost ?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:34 schreef eragon2890 het volgende:
Dat kost de overheid (bierviltje) 2,7 miljard per jaar, en dat was gerekend MET eigen bijdrage.
Dus lijkt me stug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |