abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:24:16 #281
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199331689
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:54 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Daarom hadden de winkels nooit op de huidige manier open gemogen. Er was niets mis met het gereguleerd winkelen dat tot 27 april gold.
Daar was alles mis mee, voor de pandemie was het gewoon op zaterdagen ook druk in de binnensteden, niks nieuws. de media moet iets te melden hebben voor de clicks
pi_199331699
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 15:35 schreef Hamzoef het volgende:
Waarom al dat gedoe over testen? :? Binnenkort is vrijwel iedereen gevaccineerd toch, of mis ik iets?
Dit dus, begin er als stabiel persoon zelfs een beetje nerveus van te worden.
En op 1 jan gaat er wel weer een zooi vuurwerk de lucht in, zeker weten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:25:32 #283
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199331712
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Bij de supermarkt staan ze immers ook niet voor de deur te wachten totdat ze naar binnen mogen
Dat maakt niet dat het veilig is als het overal zo gaat.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:26:34 #284
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199331730
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:15 schreef Noek het volgende:

[..]

Oh ffs :')
Vermoeiende act inderdaad. ;(
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:27:14 #285
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199331742
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Daar dachten de winkeliers en heel veel burgers anders over hoor
Dat winkelen op afspraak was een doekje voor het bloeden, een farce
Een ambtenaar heeft even op z`n duim gezogen en bedacht dat er 4 uur tussen afspraak en winkelen moest zitten, Rutte heeft dat zowat letterlijk zo gezegd

De burgemeesters en media moeten echt ophouden met dat gejammer over 'drukte' en 'te druk'
Ja, er staan rijen voor de winkels, vind je het gek als ze maandenlang dicht moesten ?
En zo`n rij vertekent natuurlijk omdat iedereen (min of meer) 1,5m uit elkaar staat, en ze gereguleerd mensen binnen laten
Laat iedereen gewoon winkelen, zonder beperkingen aan aantal mensen in de winkel
Dan zie je die rijen ook niet

Bij de supermarkt staan ze immers ook niet voor de deur te wachten totdat ze naar binnen mogen
Mensen moeten zoveel mogelijk binnenruimtes anders dan hun eigen woning vermijden. Troep kopen bij de Action hoort daar niet bij. Juist de winkels opengooien zonder restricties zorgt ervoor dat er meer besmettingen ontstaan in winkels, waar Bron- en Contactonderzoek ook lastig is. De overheid had al sinds oktober de bevolking moeten aanmoedigen om zoveel mogelijk online te kopen. Mensen kopen nog steeds teveel producten in winkels, die prima online bestelt kunnen worden.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_199331753
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:15 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is toch overduidelijk dat het ze niet gaat om inhoudelijke redenen.

Het gaat om corrupte VVD en CDA-vriendjes die steenrijk hiervan moeten worden en die dan later De Jonge zullen gaan belonen voor de diefstal van 1 miljard euro belastinggeld.
Die een miljard zal me jeuken, die is voor een paar maanden.

Hij hamert er alleen al 1000000 keer op dat het tijdelijk is, en de hele wet is ook geschreven met 17.000 waarborgen dat het tijdelijk is, en het is niet eens TECHNISCH MOGELIJK om "bepaalde onderdelen" te behouden door hoe de wet geschreven is, en hij moet elke 3 maanden verlengd worden met toestemming van de kamer en advies van de raad van state, dus ik snap gewoon bij god niet wat de jonge bedoelt hier.

Het gaat tegen zijn eerdere uitspraken in, en tegen hoe de wet geschreven is.

Tenzij hij bedoeld "behouden tot later dit jaar/zolang nodig", dat zou ook kloppen met dat hij daarna zegt "het is handig omdat er anders minder kan DEZE ZOMER", of bv. bedoelt dat de eigen bijdrage behouden moet worden, maar dan staat het heel stom in het artikel.
#WeesGeenWhales
pi_199331764
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:15 schreef Noek het volgende:

[..]

Oh ffs :')
wat ffs? Wordt jij hier niet enigzins nerveus van?
#WeesGeenWhales
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:28:15 #288
405562 Erno-BE
pi_199331766
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Daar was alles mis mee, voor de pandemie was het gewoon op zaterdagen ook druk in de binnensteden, niks nieuws. de media moet iets te melden hebben voor de clicks
Voor de pandemie was drukte in binnensteden geen probleem, tijdens een pandemie uiteraard wel.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199331781
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dat je voor elke scheet een stok in je neus gaat krijgen. Forever.

Groetjes
Hugo.
Dat zowieso niet, ten eerste gebruikt het blaas en sneltesten en ten tweede heeft hij al gezegd dat het na de zomer als het aan hem ligt alleen nog gebruikt wordt voor hele grote evenementen en festivals.

Maar dit gaat niet alleen in tegen wat hij keer op keer elders benadrukt, maar ook tegen hoe de wet geschreven is. Zoals die gemaakt is KAN je niet alleen bepaalde onderdelen behouden, dan had hij anders ontworpen/geschreven moeten worden.
#WeesGeenWhales
pi_199331788
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat maakt niet dat het veilig is als het overal zo gaat.
Kun je dat onderbouwen, of laat je je angstige onderbuik spreken ?
pi_199331795
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:27 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mensen moeten zoveel mogelijk binnenruimtes anders dan hun eigen woning vermijden. Troep kopen bij de Action hoort daar niet bij. Juist de winkels opengooien zonder restricties zorgt ervoor dat er meer besmettingen ontstaan in winkels, waar Bron- en Contactonderzoek ook lastig is. De overheid had al sinds oktober de bevolking moeten aanmoedigen om zoveel mogelijk online te kopen. Mensen kopen nog steeds teveel producten in winkels, die prima online bestelt kunnen worden.
Opzich eens, maar ik denk dat ze de middenstand en winkelstraten niet weg willen laten gaan. Je wilt niet dat er alleen nog maar grote amazons etc overblijven :D
#WeesGeenWhales
pi_199331806
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:28 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

wat ffs? Wordt jij hier niet enigzins nerveus van?
Nee, dat gevoel ken ik enkel bij die egocentrische hoofdstukken van je. Nerveus is het woord niet, spuugzat wel.
Go hard or go home
pi_199331812
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:28 schreef Erno-BE het volgende:Voor de pandemie was drukte in binnensteden geen probleem, tijdens een pandemie uiteraard wel.
Nee, ook tijdens een pandemie is dat geen probleem
Dat zien we wel aan de Amerikaanse staten waar ze al maandenlang open zijn, of Zweden waar de winkels nooit dicht waren
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:31:55 #294
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199331820
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 15:31 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Veel opnames hier ineens :X
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:32:50 #295
405562 Erno-BE
pi_199331839
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:30 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Opzich eens, maar ik denk dat ze de middenstand en winkelstraten niet weg willen laten gaan. Je wilt niet dat er alleen nog maar grote amazons etc overblijven :D
Nee, jij hebt een punt. Maar het probleem is dat die druktes ontstaan bij winkels die je het minste je geld gunt: Action, Primark. Niet de lokale dorpswinkel waar het nooit druk is.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199331852
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:27 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Die een miljard zal me jeuken, die is voor een paar maanden.

Hij hamert er alleen al 1000000 keer op dat het tijdelijk is, en de hele wet is ook geschreven met 17.000 waarborgen dat het tijdelijk is, en het is niet eens TECHNISCH MOGELIJK om "bepaalde onderdelen" te behouden door hoe de wet geschreven is, en hij moet elke 3 maanden verlengd worden met toestemming van de kamer en advies van de raad van state, dus ik snap gewoon bij god niet wat de jonge bedoelt hier.

Het gaat tegen zijn eerdere uitspraken in, en tegen hoe de wet geschreven is.

Tenzij hij bedoeld "behouden tot later dit jaar/zolang nodig", dat zou ook kloppen met dat hij daarna zegt "het is handig omdat er anders minder kan DEZE ZOMER", of bv. bedoelt dat de eigen bijdrage behouden moet worden, maar dan staat het heel stom in het artikel.
Zoals ik al zei, al zijn opmerkingen over de wenselijkheid en tijdelijkheid van de wet moet je ook zien in het licht van de grote economische belangen die er spelen op de achtergrond.

Die pot met geld lijkt per se op te moeten.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:33:54 #297
405562 Erno-BE
pi_199331861
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:31 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, ook tijdens een pandemie is dat geen probleem
Dat zien we wel aan de Amerikaanse staten waar ze al maandenlang open zijn, of Zweden waar de winkels nooit dicht waren
De Verenigde Staten of Zweden zijn totaal onvergelijkbaar met het dichtbevolkte Nederland.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199331874
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:20 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

We gaan gewoon toe naar een samenleving waar je besmet bent tot het tegendeel bewezen is
Misschien gaat het er in Juli of Augustus voor de meeste zaken weer vanaf als de besmettingen laag zijn, en de meesten gevaccineerd zijn, maar in het najaar en winter zal het gewoon weer terug komen
Maar ik durf er heel wat op te verwedden dat het hele (snel)test circus nog vele jaren, en misschien wel altijd onder ons blijft in Nederland

Maak mij maar voor wappie uit met deze uitspraak; maar ik ben bang dat we nooit meer uit deze gezondheidsdictatuur gaan komen....
Er moet iemand met de vuist op tafel slaan en zeggen "en nu is het klaar, stoppen met die flauwekul"
Ik ontken niet dat er Covid is, maar erken gewoon dat het een van de vele mogelijke doodsoorzaken is en oorzaken van ziekenhuisopname
Jas zoveel mogelijk mensen een vaccin in de arm (ja, ik wil ook wel), en dan moeten we zo snel mogelijk weer normaal gaan doen

Ja, dan kunnen er alsnog jaarlijks tientallen, misschien wel honderden met Covid op de IC komen, maar dat moet je accepteren
Er zijn elk jaar altijd al vele tienduizenden IC opnames....
Druk op de IC ?
Personeelsgebrek ?
Ja, dat is al vele jaren zo
Terwijl de bevolking enorm groeit, EN de bevolking vergrijst, wordt de IC en ziekenhuis capaciteit alleen maar gereduceerd
Dat kan niet langer

En nee, daarvoor hoeven we niet meer premie te betalen
Ga het geld wat naar de zorg gaat maar anders besteden, andere keuzes maken
Dat kost de overheid (bierviltje) 2,7 miljard per jaar, en dat was gerekend MET eigen bijdrage.

Dus lijkt me stug.

Maar ik snap gewoon niet wat hij bedoelt hier, ten eerste is de wet zo geschreven dat het niet KAN met waarborgen voor tijdelijkheid, ten tweede zegt hij zelf keer op keer al weken dat het niet voor eeuwig is, alleen het langst voor grote festivals etc, maar zodra overal de basismaatregelen weg kunnen heeft het uiteraard geen zin meer, en ten derde heeft hij het later alleen over deze zomer.

I dont get it.

Of zou het gewoon vreemd geschreven artikel zijn?
#WeesGeenWhales
pi_199331882
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nee, jij hebt een punt. Maar het probleem is dat die druktes ontstaan bij winkels die je het minste je geld gunt: Action, Primark. Niet de lokale dorpswinkel waar het nooit druk is.
Er zijn mensen die daar wel moeten winkelen he, voor hun basisspullen. Omdat ze wellicht niet zo'n dikke portemonnee hebben. Kun je wel om janken, maar niet iedereen kan een Bijenkorf sponsoren.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:36:02 #300
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199331889
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:28 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Voor de pandemie was drukte in binnensteden geen probleem, tijdens een pandemie uiteraard wel.
waarom?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:39:53 #301
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199331960
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

hopen dat je weleens buiten komt, want als het aan jou ligt doet iedereen wat jij graag wilt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')