SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
Hadden ze een ander beroep moeten kiezen. Vanaf de eerste week hoor je zorgmedewerkers al janken dat ze het zo zwaar hebben. Het lijkt het onderwijs wel met 7 maanden per jaar vakantie.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ziekenhuismedewerkers werken al sinds oktober onder hoogspanning, gun hun ook eens wat rust.
dat moment komt steeds dichterbijquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ziekenhuismedewerkers werken al sinds oktober onder hoogspanning, gun hun ook eens wat rust.
dit, als de gemeenschap voor ze gaat klappen denken ze meteen dat ze bijzonder zijnquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Hadden ze een ander beroep moeten kiezen. Vanaf de eerste week hoor je zorgmedewerkers al janken dat ze het zo zwaar hebben. Het lijkt het onderwijs wel met 7 maanden per jaar vakantie.
Een paar uurtjes achter de computer lapzwansen zoals ik doe, is niet vergelijkbaar met wat van bv. een IC-verpleger wordt verwacht.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:03 schreef Caland het volgende: [..] Gewoon werken voor hun geld moeten wij toch ook
Gewoon werken voor je centen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Hadden ze een ander beroep moeten kiezen. Vanaf de eerste week hoor je zorgmedewerkers al janken dat ze het zo zwaar hebben. Het lijkt het onderwijs wel met 7 maanden per jaar vakantie.
jij moet ook eens gaan werken voor je geldquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een paar uurtjes achter de computer lapzwansen zoals ik doe, is niet vergelijkbaar met wat van bv. een IC-verpleger wordt verwacht.
Hebben ze in de zorg 7 maanden vakantie?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niksquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij moet ook eens gaan werken voor je geld
Nee maar al maanden in onzekerheid zitten over je inkomen voor ondernemers moet niet langer duren dan nodig omdat de IC medewerkers moeten uitrusten...er zijn heel veel mensen die doordat alles dicht blijft, in grote problemen zijn en heel veel stress ervaren. Moeten die dan stress blijven ervaren en kapot blijven gaan?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een paar uurtjes achter de computer lapzwansen zoals ik doe, is niet vergelijkbaar met wat van bv. een IC-verpleger wordt verwacht.
Sterkte en beterschap daar!quote:Op zaterdag 8 mei 2021 08:28 schreef Nielsch het volgende: [..] 28 weken. 't schijnt positief te zijn dat ze nog niet voorbij de 32 weken is, want dan kan koorts extra gevaarlijk zijn ivm vroeggeboorte. Maarja nu ruim een week koorts is natuurlijk ook gewoon kut.
Ik ben de covid niet aan het downplayen. En ja ook gezonde jonge mensen zonder onderliggende aandoeningen kunnen hard geraakt worden. Punt is dat we moeite hebben om onderliggende zaken te erkennen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 11:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Laten wij inderdaad eens even eerlijk blijven ..... Waarom die drang om het te downplayen?
Iemand met astma of iemand die zwanger is komt doorgaans niet in het ziekenhuis te liggen door een verkoudheid of griepje. Je kan dan roepen dat ze niet gezond is, omdat zij astma heeft, maar dat is natuurlijk onzin.
Gezond zijn is wel iets meer dan totaal geen onderliggende aandoeningen hebben. Met astma kan je in heel veel gevallen gewoon alles doen en laten wat je wil en 90+ worden.
Ik heb een collega van 22, slank, sportief, eet super gezond, maar heeft nu al ruim 6 maanden klachten en is nog steeds niet de oude. Men moet eens accepteren dat ook jongeren geraakt KUNNEN worden. Natuurlijk is het maar een klein deel, maar dat is ook niet zo gek.
Sowieso is dat geen werken. Althans, niet in mijn vocabulaire.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee maar het onderwijs is ook zo’n beroepsgroep die altijd maar loopt te janken dat ze het zo zwaar hebbenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hebben ze in de zorg 7 maanden vakantie?
Verder wel een bijzonder advies om uit de zorg te treden op het moment dat we er een tekort aan hebben
Je snapt ook dat die kans op overbelasting minimaal het komende jaar nog niet weg is he?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:12 schreef popje het volgende:
[..]
Nee maar al maanden in onzekerheid zitten over je inkomen voor ondernemers moet niet langer duren dan nodig omdat de IC medewerkers moeten uitrusten...er zijn heel veel mensen die doordat alles dicht blijft, in grote problemen zijn en heel veel stress ervaren. Moeten die dan stress blijven ervaren en kapot blijven gaan?
Als er geen kans meer bestaat op overbelasting, moeten we gewoon verder gaan met de maatschappij openen.
Las vandaag dat er zo’n 100.000 operaties zijn uitgesteld en dat daar maandelijks 10.000 bijkomen. Dat zegt mij dat de zorg het niet zwaarder heeft maar gewoon anders verdeeld wordtquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:13 schreef Tarado het volgende:
benieuwd naar de zorgmedewerkers die na deze pandemie in het zwarte gat vallen
Nee en dan moet je de maatschappij maar dicht houden al die tijd? Er bestaat altijd een kans, maar als de trend dalende is kun je buiten dingen echt wel weer toestaan. En hopelijk wordt het weer nu eindelijk een beetje normaal voor de tijd van het jaar.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je snapt ook dat die kans op overbelasting minimaal het komende jaar nog niet weg is he?
Je hebt als gezonde jongere een piepkleine kans in het ziekenhuis te komen met Covid, als jongere met onderliggende ziektes (afhankelijk van de ziektes ook nog) een grotere kans maar nog steeds kleine kans. En hoe ouder en hoe meer onderliggend lijden, hoe meer kansquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik ben de covid niet aan het downplayen. En ja ook gezonde jonge mensen zonder onderliggende aandoeningen kunnen hard geraakt worden. Punt is dat we moeite hebben om onderliggende zaken te erkennen.
Ik gebruik even een ander voorbeeld. wil niemand kwetsen(zal artikel later zoeken. Moet zo weg) In de krant volgende ze jonge gezonde mensen. Zijn er een paar waarbij je denk, hmm bmi groter dan 30? Dan kunnen je bloedwaardes goed zijn en kun je nog van alles doen. Overgewicht blijft voor covid een verhoogde risico voor complicaties.
Mensen jong/oud met een verhoogde kans op complicaties dmv onderliggende aandoeningen, schaar ik niet onder gezond.
Hopen dat de mensen die me betalen het niet doorkrijgenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Sowieso is dat geen werken. Althans, niet in mijn vocabulaire.
Te verwaarlozen inderdaadquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Je hebt als gezonde jongere een piepkleine kans in het ziekenhuis te komen met Covid, als jongere met onderliggende ziektes (afhankelijk van de ziektes ook nog) een grotere kans maar nog steeds kleine kans. En hoe ouder en hoe meer onderliggend lijden, hoe meer kans
Alles kan maar de kans is echt vele malen kleiner als je jonger bent.
Ik zeg nergens dat je de maatschappij dicht moet houden. Enige wat ik nu zeg is dat de druk op de zorg, na deze corona-golf, niet meteen weg gaat zijn. Corona blijft en er is een stuwmeer aan zorg die ingehaald moet worden. Naast de normale zorg.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:17 schreef popje het volgende:
[..]
Nee en dan moet je de maatschappij maar dicht houden al die tijd? Er bestaat altijd een kans, maar als de trend dalende is kun je buiten dingen echt wel weer toestaan. En hopelijk wordt het weer nu eindelijk een beetje normaal voor de tijd van het jaar.
Niet alles moet overal wijken voor 'de zorg' hoor, maar wat je nu zegt is natuurlijk niet echt helemaal fair. Richting een beroepsgroep die van oudsher al hard werkt en nu al ruim een jaar op de tenen loopt om alles te bolwerken met de nodige psychosociale extra belasting er ook nog bij.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee maar het onderwijs is ook zo’n beroepsgroep die altijd maar loopt te janken dat ze het zo zwaar hebben
Ik zou zeggen, probeer het eens een maandjequote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee maar het onderwijs is ook zo’n beroepsgroep die altijd maar loopt te janken dat ze het zo zwaar hebben
Preciesquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat je de maatschappij dicht moet houden. Enige wat ik nu zeg is dat de druk op de zorg, na deze corona-golf, niet meteen weg gaat zijn. Corona blijft en er is een stuwmeer aan zorg die ingehaald moet worden. Naast de normale zorg.
En uit de stuwmeer kan je verwachten dat een deel zwaardere zorg gaat zijn dan als het meteen had gekund. Ook zal een kleiner deel niet meer nodig zijn.
Inclusief 15 vakantiedagen?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, probeer het eens een maandje
Ik lees her en der dat er tussen de 20 en de 30% van het actieve zorgpersoneel, artsen en verpleegkundigen, overwegen te stoppen in de zorg sector, dat ging dan vooral over het buitenland maar die tendens zal in Nederland mogelijk ook gaande zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet alles moet overal wijken voor 'de zorg' hoor, maar wat je nu zegt is natuurlijk niet echt helemaal fair. Richting een beroepsgroep die van oudsher al hard werkt en nu al ruim een jaar op de tenen loopt om alles te bolwerken met de nodige psychosociale extra belasting er ook nog bij.
Wat is de reden dat je het belangrijk vindt dit expliciet zo te noemen eigenlijk?
Ach, al jaren loopt een kwart van de startende docenten weg in de eerste drie jaar dat ze werken, waarmee we het lerarentekort in stand houden. Dat accepteren we ook gewoon.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik lees her en der dat er tussen de 20 en de 30% van het actieve zorgpersoneel, artsen en verpleegkundigen, overwegen te stoppen in de zorg sector, dat ging dan vooral over het buitenland maar die tendens zal in Nederland mogelijk ook gaande zijn.
Dan kunnen hier wel heel denigrerend bezig zijn over mensen die in de zorg werken maar als dat bewaarheid wordt gaan we daar nog, allemaal, jarenlang last van houden.
Siquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik lees her en der dat er tussen de 20 en de 30% van het actieve zorgpersoneel, artsen en verpleegkundigen, overwegen te stoppen in de zorg sector, dat ging dan vooral over het buitenland maar die tendens zal in Nederland mogelijk ook gaande zijn.
Dan kunnen hier wel heel denigrerend bezig zijn over mensen die in de zorg werken maar als dat bewaarheid wordt gaan we daar nog, allemaal, jarenlang last van houden.
De echte zorgcrisis komt ook pas als alle operaties ingehaald moeten worden straks en het zorgpersoneel massaal de vakantiedagen gaat opnemen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De complete bevolking een beetje gijzelen is inderdaad echt iets waar je asap vanaf moet komen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:17 schreef popje het volgende:
[..]
Nee en dan moet je de maatschappij maar dicht houden al die tijd? Er bestaat altijd een kans, maar als de trend dalende is kun je buiten dingen echt wel weer toestaan. En hopelijk wordt het weer nu eindelijk een beetje normaal voor de tijd van het jaar.
Misschien moeten de apparatsjiks van het Rutte regime eens op hun knieën naar de wegbezuinigde IC verpleegkundigen kruipen om hen te smeken of ze asje asje asjeblieft terug willen komen tegen een eerlijk salaris. Of hebben ook de vvd onderknuppels geen aktieve herinneringen meer aan hun taktiek der verschroeide aarde van de voorbije tien jaar?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je snapt ook dat die kans op overbelasting minimaal het komende jaar nog niet weg is he?
Volgens mij zat het weggaan bij die groep vooral op gebied van werkdruk, gemis aan autonomie en gemis aan doorgroeimogelijkhedenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Misschien moeten de apparatsjiks van het Rutte regime eens op hun knieën naar de wegbezuinigde IC verpleegkundigen kruipen om hen te smeken of ze asje asje asjeblieft terug willen komen tegen een eerlijk salaris. Of hebben ook de vvd onderknuppels geen aktieve herinneringen meer aan hun taktiek der verschroeide aarde van de voorbije tien jaar?
Zeg, doe eens niet zo gek met je nuance en zoquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Volgens mij zat het weggaan bij die groep vooral op gebied van werkdruk, gemis aan autonomie en gemis aan doorgroeimogelijkheden
Niet direct salaris
Zelfde verhaal als in het onderwijs dus.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Volgens mij zat het weggaan bij die groep vooral op gebied van werkdruk, gemis aan autonomie en gemis aan doorgroeimogelijkheden
Niet direct salaris
Hoe kan je daar iets tegen doen?quote:
Oh ja sorryquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zeg, doe eens niet zo gek met je nuance en zo
Lucky wel. Ik wil ook wel zo'n baantje. Vriendin van mij heeft ambtenarenbaantje, doet geen flikker, verdiend veel. En ik zelf heb echt een best wel fysiek zware baan.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hopen dat de mensen die me betalen het niet doorkrijgen
Er zijn letterlijk meer dan duizend IC bedden incl. bijbehorend personeel wegbezuinigd in de voorbije jaren. En dat bij een vergrijzende en nog altijd explosief groeiende bevolking. Het aantal IC bedden per 100.000 inwoners is in Nederland schrikbarend laag vergeleken bij onze buurlanden.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet direct salaris
quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er zijn letterlijk meer dan duizend IC bedden incl. bijbehorend personeel wegbezuinigd in de voorbije jaren. En dat bij een vergrijzende en nog altijd explosief groeiende bevolking. Het aantal IC bedden per 100.000 inwoners is in Nederland schrikbarend laag vergeleken bij onze buurlanden.
Als je tegen al dat diversiteits- en inclusiviteitsgeneuzel kunt is een ambtenarenbaantje volgens mij echt een luilekkerland. Torenhoge salarissen, prima secundaire arbeidsvoorwaarden, nul werkdruk.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lucky wel. Ik wil ook wel zo'n baantje. Vriendin van mij heeft ambtenarenbaantje, doet geen flikker, verdiend veel. En ik zelf heb echt een best wel fysiek zware baan.![]()
Maakt verder niet uit ofzo hoor. That's life.
Gelukkig hoeven ze zich nu al dik een jaar lang niet te vervelen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:41 schreef popje het volgende:
[..]
Volgens Gommers moeten we geen extra bedden willen, want 'er is niks erger dan dat ze leeg blijven'...
Ugh, dan mogen ze inderdaad wel flink extra salaris bieden.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je tegen al dat diversiteits- en inclusiviteitsgeneuzel kunt is een ambtenarenbaantje volgens mij echt een luilekkerland. Torenhoge salarissen, prima secundaire arbeidsvoorwaarden, nul werkdruk.
En zelf zegt ze dat het hard werken is.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je tegen al dat diversiteits- en inclusiviteitsgeneuzel kunt is een ambtenarenbaantje volgens mij echt een luilekkerland. Torenhoge salarissen, prima secundaire arbeidsvoorwaarden, nul werkdruk.
Meer functies en mogelijkheden om werkzaamheden te doen creërenquote:
Wat leraren betreft heb je wel echt een punt. Vooral basisschoolleraren.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar hoe dan? Je schrijft een heel lang leuk verhaal wat iemands beweegredenen kunnen zijn maar de job biedt nou eenmaal niet meer dan dat pakket wat je omschreven hebt.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:44 schreef Molo het volgende:
Meer functies en mogelijkheden om werkzaamheden te doen creëren
De grootste rotzooi moet nog komen denk ik.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:46 schreef Hamzoef het volgende:
Edit: ik geloof wel dat leraren het zwaarder hebben gehad dan normaal i.v.m het onderwijs op afstand.
IVM achterstanden / doubleurs? Ja dat geloof ik ook wel.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De grootste rotzooi moet nog komen denk ik.
Dat, maar vooral vanwege alle sociaal-emotionele problematiek die nog boven water moet komen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
IVM achterstanden / doubleurs? Ja dat geloof ik ook wel.
Mischien moet je haar werk eens doen dan? Het is nogal simplistisch om te doen alsof alleen fysiek werk hard werken is.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En zelf zegt ze dat het hard werken is.![]()
We hebben haar met z'n allen eens goed uitgehoord ik, inclusief al mijn vrienden, en zijn het daar ten zeerste mee oneens.
Er is in een ziekenhuis of zorginstelling prima waarde toe te voegen met vaardigheden en kennis. Specifiek in een groeipad.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar hoe dan? Je schrijft een heel lang leuk verhaal wat iemands beweegredenen kunnen zijn maar de job biedt nou eenmaal niet meer dan dat pakket wat je omschreven hebt.
Fysiek werk is minder vermoeiend dan mentaal werk.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet je haar werk eens doen dan? Het is nogal simplistisch om te doen alsof alleen fysiek werk hard werken is.
Dat parttime werken wordt al heel lang gedaanquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar hoe dan? Je schrijft een heel lang leuk verhaal wat iemands beweegredenen kunnen zijn maar de job biedt nou eenmaal niet meer dan dat pakket wat je omschreven hebt.
Mij lijkt de juiste oplossing juist dat part-time werken veel mere toegankelijk wordt gemaakt, ik kan me namelijk zomaar voorstellen dat hij de fysio baan wel een dag of 2 in de week zou willen doen, maar iets anders er naast bijv.
Omdat ze afgestudeerd zijn op hun vakgebied? Omdat het vak niet meer omvat dan dat?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:54 schreef Molo het volgende:
Ik zie niet in hoe dat in de zorg niet zou kunnen.
Checkquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet je haar werk eens doen dan? Het is nogal simplistisch om te doen alsof alleen fysiek werk hard werken is.
Lekker genuanceerdquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Fysiek werk is minder vermoeiend dan mentaal werk.
quote:
Ach ik wil imigreren naar een ander landquote:
Ja als je gaat krab vissen wordt het anders, maar matig lichamelijk bezig zijn de hele dag is voor mij echt iets wat eerder therapeutisch werkt dan vermoeiend is.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekker genuanceerd![]()
Nee oneens, allemaal niet zo zwart wit te zeggen
Niet erg goed. Bij dit soort klachten moet er een pcr test gedaan worden.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe accuraat zijn die zelftesten eigenlijk? Vriend van mij zou heeft nu spierpijn, koorts, lichte hoest, hoofdpijn, vermoeid.
Klinkt natuurlijk als corina.
Alleen zelftest gedaan die negatief aan geeft.
Denkt dat het gewoon griepje is.
Naar mijn weten is de griep er niet dus lijkt het me eerder een false negative.
Zou vanmiddag bij hem voetbal kijken maar denk dat ik het zekere voor het onzekere neem en het skip.
Zo is het nu geregeld jaquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat ze afgestudeerd zijn op hun vakgebied? Omdat het vak niet meer omvat dan dat?
Je ziet niet in waarom het niet zou kunnen voor bijv fysiotherapeuten, lijkt het, maar wat zou je dan aan bijscholing bij fysiotherapeuten gaan doen? De functie is toch gewoon afgekaderd?
griep is er nog zeker, alleen best laagquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe accuraat zijn die zelftesten eigenlijk? Vriend van mij zou heeft nu spierpijn, koorts, lichte hoest, hoofdpijn, vermoeid.
Zou vanmiddag bij hem voetbal kijken maar denk dat ik het zekere voor het onzekere neem en het skip.
Was spierpijn niet juist NIET tekenend voor corona?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ook als het geen corona is zou ik liever niet op visite gaan bij iemand die gewoon totaal niet fit is.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nee maar nu even concreet, wat moeten die fysiotherapeuten gaan doen dan?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo is het nu geregeld ja
Je kunt als bijvoorbeeld fysio prima meer gaan kunnen en waarde toevoegen die van concreet nut is in de zorg
Buiten de nu gestelde kaders.
Die kaders zijn ook maar arbitrair vastgesteld omdat dat lekker makkelijk was ooit. Het is niet dat die mensen niet meer kunnen en dat dat niets oplevert voor de zorg of dat dat niet beloond en verder doorontwikkeld kan worden
Het kan prima. We doen het als zorgsysteem alleen niet nu.
Tijd voor een ommekeer wmb.
Gaat niet gebeuren denk ik, ik denk.dat het op basis van controle en kostenbesparing alleen maar erger wordt. Naar dat terzijde. Het kán wel
En ik denk dat het juist na het aflopen van deze crisis nog zwaarder zal worden voor leraren. Leerlingen met achterstanden, ontstane of verergerde (psychische) problemen, etc.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:46 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Edit: ik geloof wel dat leraren het zwaarder hebben gehad dan normaal i.v.m het onderwijs op afstand.
Precies, dit wou ik ook al zeggen. Kan prima griep zijn, klinkt ook meer zo. Zelftests zijn overigens VEEL beter in oppikken besmettelijkheid dan infectie. Ik zou gewoon gaanquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
griep is er nog zeker, alleen best laag
Maar wordt nu eens concreet.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo is het nu geregeld ja
Je kunt als bijvoorbeeld fysio prima meer gaan kunnen en waarde toevoegen die van concreet nut is in de zorg
Buiten de nu gestelde kaders.
Die kaders zijn ook maar arbitrair vastgesteld omdat dat lekker makkelijk was ooit. Het is niet dat die mensen niet meer kunnen en dat dat niets oplevert voor de zorg of dat dat niet beloond en verder doorontwikkeld kan worden
Het kan prima. We doen het als zorgsysteem alleen niet nu.
Tijd voor een ommekeer wmb.
Gaat niet gebeuren denk ik, ik denk.dat het op basis van controle en kostenbesparing alleen maar erger wordt. Naar dat terzijde. Het kán wel
Geld ook voor de zorg denk ik. OMT zegt al dat ze moeten "mikken" op 200-250 ic bedden met corona patiënten deze zomer zodat de zorg "zich kan voorbereiden op het inhalen van alle uitgestelde zorg". Dat waren nog zo'n wat? 125.000 operaties geloof ik toch?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En ik denk dat het juist na het aflopen van deze crisis nog zwaarder zal worden voor leraren. Leerlingen met achterstanden, ontstane of verergerde (psychische) problemen, etc.
Moet nog maar zien dat de inhaalzorg dit jaar al fatsoenlijk van de grond komt.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:03 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Geld ook voor de zorg denk ik. OMT zegt al dat ze moeten "mikken" op 200-250 ic bedden met corona patiënten deze zomer zodat de zorg "zich kan voorbereiden op het inhalen van alle uitgestelde zorg". Dat waren nog zo'n wat? 125.000 operaties geloof ik toch?
Dat gaat meer dan een jaar kosten om weg te werken.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:04 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Moet nog maar zien dat de inhaalzorg dit jaar al fatsoenlijk van de grond komt.
Toch merk ik van de discord servers en app groepen waar ik in zit (voor fandom), waar ook veel kinderen inzit, dat het meerendeel het helemaal niet erg vind. In onze yaoi app groep moest iemand weer fysiek naar school, en iedereen zat haar te condoleren als grap lol. Meesten kijken er nou niet echt naar uit. Granted, gedeeltelijk is dat omdat ze dan moeten leren ipv de hele dag gezellig met mij en de rest over hot gay bois te praten en fanfiction te schrijven terwijl ze online op aanwezig staan, maar dat levert lijkt me eerder leerproblemen op dan emotionele XDquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat, maar vooral vanwege alle sociaal-emotionele problematiek die nog boven water moet komen.
Fieldlab is nog geen 3 miljoen. De rest is voor testen voor toegang, dat is iets andersquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:55 schreef THEFXR het volgende:
waar kan ik me aanmelden als fieldlab event,? ik wil graag een stukje van de 1 miljard taart
Volgens Fauci en anderen: ja. Is inmiddels wetenschappelijk bewezen, stond ook op cnn enzo geloof ik, iig grote nieuws media. Paar dagen terug.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
Helpt de vaccins nu tegen de indiaanse variant?
Nog meer, de inhaalzorg moet straks naast de normale zorg en naast het blijvende stukje corona.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gaat meer dan een jaar kosten om weg te werken.
Nou, dan zal ik het vast verkeerd zien.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Toch merk ik van de discord servers en app groepen waar ik in zit (voor fandom), waar ook veel kinderen inzit, dat het meerendeel het helemaal niet erg vind. In onze yaoi app groep moest iemand weer fysiek naar school, en iedereen zat haar te condoleren als grap lol. Meesten kijken er nou niet echt naar uit. Granted, gedeeltelijk is dat omdat ze dan moeten leren ipv de hele dag gezellig met mij en de rest over hot gay bois te praten en fanfiction te schrijven terwijl ze online op aanwezig staan, maar dat levert lijkt me eerder leerproblemen op dan emotionele XD
Ik wens ze succes, zal blij zijn als ik weer gewoon zonder 1,5m en mondkapjes van het leven kan genieten en kan vergeten dat deze kutperiode ooit gebeurd is. Lijkt me echt kut om daar te werken nu, maar denk/weet wel zeker dat ik en het meerendeel van nederland te druk bezig gaat zijn met het vieren van de herwonnen vrijheid in een nieuwe roaring twenties lolquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:04 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Longbehandelingquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee maar nu even concreet, wat moeten die fysiotherapeuten gaan doen dan?
Je praat met kinderen over "hot gay bois"?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Toch merk ik van de discord servers en app groepen waar ik in zit (voor fandom), waar ook veel kinderen inzit, dat het meerendeel het helemaal niet erg vind. In onze yaoi app groep moest iemand weer fysiek naar school, en iedereen zat haar te condoleren als grap lol. Meesten kijken er nou niet echt naar uit. Granted, gedeeltelijk is dat omdat ze dan moeten leren ipv de hele dag gezellig met mij en de rest over hot gay bois te praten en fanfiction te schrijven terwijl ze online op aanwezig staan, maar dat levert lijkt me eerder leerproblemen op dan emotionele XD
Ja dat zie ik ook niet zo snel gebeuren eigenlijkquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:04 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Voor deze 2 zou ik dus geen fysiotherapeuten nemen. Daar zijn echt specialistische dingen die je nu noemt.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:08 schreef Molo het volgende:
Protheses maken en kleine adaptaties aan een amputatiestomp doen
Data-analyse en predictiemodellen modellen maken en in gebruik nemen
Nogal breed, van alles mogelijk
Jij zit zelf in een nogal bijzondere zijtak van de maatschappij, lijkt me niet representatief voor gemiddelde kinderen. Laat staan gezond op sociaalemotioneel vlakquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Liggen die zaken in elkaars verlengde is daar ook vraag naar, werkt dat efficient als je daarvoor fysiotherapeuten gaat gebruiken?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Longbehandeling
Leefstijltraining
Cognitieve gedragstherapie
Protheses maken en kleine adaptaties aan een amputatiestomp doen
Data-analyse en predictiemodellen modellen maken en in gebruik nemen
Familietherapie bij kinderen met letsels
Nogal breed, van alles mogelijk
Je weet dat fysiotherapie kan gaan specialiseren in gebieden van topsport tot beweging van bejaarde ouderen? En daarbinnen zitten weer allerlei kennisgebieden over spieren, gewrichten en bewegingstypen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee maar nu even concreet, wat moeten die fysiotherapeuten gaan doen dan?
Niet verkeerd waarschijnlijk, maar ik denk dat het heel erg scheelt van persoon tot persoon. En als ik zie dat massa's het eigenlijk wel prettig vinden zo, vraag ik me of of degene waar het kut en waar het geweldig voor is elkaar gewoon niet opheffen? Just a thought hoor.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dan zal ik het vast verkeerd zien.
Die een fysio met doorontwikkeling én de juiste skills en wellicht dus andere opleidingen of achtergrond prima kan uitvoerenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Voor deze 2 zou ik dus geen fysiotherapeuten nemen. Daar zijn echt specialistische dingen die je nu noemt.
Stap 2 kom maar doorquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:13 schreef zalkc het volgende:
Weer een mooie daling ic als ik de Nice cijfers nu bekijk voor vandaag
Dan draai je toch precies om waar ik het over had?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Liggen die zaken in elkaars verlengde is daar ook vraag naar, werkt dat efficient als je daarvoor fysiotherapeuten gaat gebruiken?
Klintk als iets wat meer kost dan oplevert, dan zul je toch echt in jezelf moeten investeren, als je veel geluk hebt heb je een baas die daarin wilt ondersteunen maar het klinkt niet logisch om dit op te zetten voor mij waardoor je alleen maar uitstroom van fysiotherapeuten bewerkstelligt, afgezien dat de vraag ernaar allicht heel marginaal is.
Mensen worden veelal fysiotherapeut omdat ze fysiotherapeut willen worden immers.
Dat is allemaal interessant natuurlijk, lijkt me goed dat als er vraag naar is, dat dit links of rechtsom mogelijk is voor hen die wiltquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:11 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Je weet dat fysiotherapie kan gaan specialiseren in gebieden van topsport tot beweging van bejaarde ouderen? En daarbinnen zitten weer allerlei kennisgebieden over spieren, gewrichten en bewegingstypen.
Het zijn yaoi fangroupsquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je praat met kinderen over "hot gay bois"?![]()
Maar goed, het zal van kind tot kind ongetwijfeld verschillen. Ik had een hekel aan school in het algemeen en de medeleerlingen in het bijzonder dus ik had dit prachtig gevonden, maar er zijn ook kinderen die het fysieke en sociale hard nodig hebben en er aan onderdoor gaan.
Nogmaals, ja er is een daling, MAAR de cijfers in het weekend lopen altijd achter. Die 771 van nu zal aan het eind van de dag rond de 800 liggen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:13 schreef zalkc het volgende:
Weer een mooie daling ic als ik de Nice cijfers nu bekijk voor vandaag(771)
Dit niet doenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je praat met kinderen over "hot gay bois"?![]()
Dat kunnen ze inderdaad dus waarom is er dan een "ommekeer" nodig?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:11 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Je weet dat fysiotherapie kan gaan specialiseren in gebieden van topsport tot beweging van bejaarde ouderen? En daarbinnen zitten weer allerlei kennisgebieden over spieren, gewrichten en bewegingstypen.
Je zei net dat alles in de soep liep met part-time werkende mensen :pquote:
Jij praat echt geheimtaal...quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:14 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Het zijn yaoi fangroupshet meerendeel is 18+ maar er zitten er ook een aantal in van 15 ofzo XD
Ze lezen die stuff toch wel, dus we hebben 0 zin om ze uit de groep te bannen, het is gezellig en ze zijn mature zatZe gaan echt niet stoppen met yaoi webmanwhas of manga te lezen als wij ze uit die specifieke groep sturen, dus houden we ze gewoon gezellig erbij
Hier in Nederland was yaoi en yuri con wat tot 2018 bestond trouwens ook altijd 16+ hoor, niet meer dan dat, want dat *IS* de leeftijdsgrens in Nederland, net als voor consent, kijkwijzer, en pegi.
Maar we dwalen beetje af denk ik. Mijn punt was dat de genen die erin zitten die nog naar school gaan daar dus echt niet naar uitkijken XD
En toch zit je hier volledig te flippen in dit topic als je het gevoel hebt dat je niet kunt knuffelen voor 1-7 of weet ik welke gedachten er allemaal voorbij kwamenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:12 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Niet verkeerd waarschijnlijk, maar ik denk dat het heel erg scheelt van persoon tot persoon. En als ik zie dat massa's het eigenlijk wel prettig vinden zo, vraag ik me of of degene waar het kut en waar het geweldig voor is elkaar gewoon niet opheffen? Just a thought hoor.
Maar echt, 9/10 die ik ken (online, maar het is wel een hechte groep, we chatten elke dag, hebben filmavonden, lezen series samen, voicechat of among us soms een uur of langer, etc, ook al wonen we verspreid van USA tot India (dat is... niet best) tot Engeland tot Duitsland tot Botswana tot Fillipijnen tot meer kennen we elkaar inmiddels echt wel goed) hebben echt helemaal géén zin in weer naar school moeten gaan. Maar dan ook echt heel heel heel erg niet.
De rest van de groep bestaat uit volwassenen, er zijn er zelfs een paar nog net iets ouder dan ik lol begin 30 XD
De meesten hier houden de lcps cijfers van 14:00 aan. Zolang je een vast meetmoment en meetpunt houd voorkom je cherry-pickingquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nogmaals, ja er is een daling, MAAR de cijfers in het weekend lopen altijd achter. Die 771 van nu zal aan het eind van de dag rond de 800 liggen.
Als ik baas was zou ik alleen investeren in zaken waar ik geld aan kan verdienen en dat klinkt zo op het eerste oog allemaal lastig.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:14 schreef Molo het volgende:
Moet je wel afspraken maken, dat het ook daadwerkelijk iets gaat opleveren en hoe, en wie welk stuk investering doet
Nou gezond zijn ze wel hoor, dank jequote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij zit zelf in een nogal bijzondere zijtak van de maatschappij, lijkt me niet representatief voor gemiddelde kinderen. Laat staan gezond op sociaalemotioneel vlak
Stap 2! stap 2! stap 2 en fuck het omt!quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:13 schreef zalkc het volgende:
Weer een mooie daling ic als ik de Nice cijfers nu bekijk voor vandaag(771)
als je niet anders gewend bent kan ze dat best denkenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:44 schreef Discombobulate het volgende:
En zelf zegt ze dat het hard werken is.
En geloof dat lcps weer nice als bron gebruikt met daarop een schatting.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
De meesten hier houden de lcps cijfers van 14:00 aan. Zolang je een vast meetmoment en meetpunt houd voorkom je cherry-picking
Omdat ze dit nu dus grotendeels zelf moeten bekostigen, er nauwelijks op vooruit gaan na die opleidingen en vast zitten aan die kaders.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat kunnen ze inderdaad dus waarom is er dan een "ommekeer" nodig?
LOL. Het zou waarschijnlijk met twee fans onderling wel zo te gebruiken zijn. Meestal als ik het over ships hebben denken mensen dat ik voor een webshop werk ofzo, behalve m'n medefans natuurlijk XDquote:
Dat heeft niks met parttime werken te makenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je zei net dat alles in de soep liep met part-time werkende mensen :p
Wellicht ben je daarom ook geen baasquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als ik baas was zou ik alleen investeren in zaken waar ik geld aan kan verdienen en dat klinkt zo op het eerste oog allemaal lastig.
You have lost me.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat heeft niks met parttime werken te maken
Wat weet jij nou weer over mij?quote:
IC is gewoon een bewegend doelwit. zeker bij NICE dat de hele dag update, waarschijnlijk worden er 's nachts ook geen patiënten van de IC ontslagen maar pas in de ochtend. Je moet ergens meten.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En geloof dat lcps weer nice als bron gebruikt met daarop een schatting.
Het is zo normaal mogelijk als het kan zijn als in 80% van de wereld alles dicht is.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:16 schreef Molo het volgende:
[..]
En toch zit je hier volledig te flippen in dit topic als je het gevoel hebt dat je niet kunt knuffelen voor 1-7 of weet ik welke gedachten er allemaal voorbij kwamen
Het kan zijn dat je het normaal contact vindt en dat moet je zelf weten, maar heel normaal en rijk contact in de volle breedte is het zeker niet
Ik zou het ongezond willen noemen zelfs
Of je focust je je op waar je goed in bent en bent daar tevreden mee?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:21 schreef Molo het volgende:
Ja sorry hoor, je wilt toch als zorg of welke andere ondernemingen dan ook zijnde mogelijkheden benutten die wat opleveren
Dan moet je ze wel gaan onderzoeken en überhaupt zoeken eerst
Keihard gezegd; een deel van die "problemen" lost zich nu al vanzelf op door in de tussentijd te sterven. Die mensen hebben zich onvrijwillig op moeten offeren om corona-patienten te redden...quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gaat meer dan een jaar kosten om weg te werken.
Dus kortom. De mogelijkheden tot specialisatie zijn er wel maar dit moet op eigen kosten en heeft geen salarisgroei tot gevolgquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Omdat ze dit nu dus grotendeels zelf moeten bekostigen, er nauwelijks op vooruit gaan na die opleidingen en vast zitten aan die kaders.
Niet de breedte in kunnen.
Dat doen best wat mensen hoor, omdat ze graag fysio (lees: verpleegkundige of andere zorgmedewerker) willen worden en zijn
Maar punt was toch dat er ook een hoop afhaken en dat we dat tegen wilden gaan?
Dat voert verder dan een bonus inzetten of meer salaris. Als je met meer salaris nog steeds voelt dat je niet kunt doen wat je zou kúnnen doen, helpt dat niet voldoende
Specialisatie in de medische wereld betekent, helaas, niet automatisch ook een hogere schaal of doorgroeimogelijkheid. Ze zijn al zover, bij de wat hippere bedrijven, dat ze tegenwoordig die opleidingen vergoeden (alhoewel het vaak avondstudies zijn, dus veel eigen tijd), maar je hoeft er nog zeker niet altijd een beloning voor terug te verwachten, hooguit andere cliënten.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat kunnen ze inderdaad dus waarom is er dan een "ommekeer" nodig?
Als iemand datagedreven fysiotherapie uitvoert omdat ie zowel datadcientist is als fysiotherapeut, kan diegene gewoon fulltime werken. Alleen anders en anderssoortige producten opleveren dan puur die patiënt zijn riedeltje aan oefeningen op de klassieke manier laten doenquote:
Ik heb kaartjes en hoop het met je meequote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:22 schreef THEFXR het volgende:
mijn visie over grote events.
De koning is F1 fan en zijn neef (Bernhard van Oranje) is eigenaar van het zandvoort cirquit
de F1 race wordt dit jaar op 5 sept verreden met publiek. gezien de belangen gaat dit gewoon door.
Mocht dit grote en belangrijke event niet door gaan op 5 sept met publiek, zijn we dus totally fucked in dit land.
zal ook wel lukkenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:22 schreef THEFXR het volgende:
mijn visie over grote events.
De koning is F1 fan en zijn neef (Bernhard van Oranje) is eigenaar van het zandvoort cirquit
de F1 race wordt dit jaar op 5 sept verreden met publiek. gezien de belangen gaat dit gewoon door.
Mocht dit grote en belangrijke event niet door gaan op 5 sept met publiek, zijn we dus totally fucked in dit land.
Die zijn er niet overal. Soms mág het ook daadwerkelijk nietquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dus kortom. De mogelijkheden tot specialisatie zijn er wel maar dit moet op eigen kosten en heeft geen salarisgroei tot gevolg
Ja dus het gaat uiteindelijk gewoon om geld. En dat is helemaal prima maar wees daar dan gewoon eerlijk overquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:23 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Specialisatie in de medische wereld betekent, helaas, niet automatisch ook een hogere schaal of doorgroeimogelijkheid. Ze zijn al zover, bij de wat hippere bedrijven, dat ze tegenwoordig die opleidingen vergoeden (alhoewel het vaak avondstudies zijn, dus veel eigen tijd), maar je hoeft er nog zeker niet altijd een beloning voor terug te verwachten, hooguit andere cliënten.
Een ander groot probleem is de studie fysiotherapie, die sluit aan op wat de meeste studenten leuk vinden: sport-gerelateerde fysiotherapie terwijl er een enorme vraag is naar gespecialiseerde fysiotherapeuten in de ouderenzorg en in de revalidatie na bijvoorbeeld een kunstheup of hartaanval.
Ja eens hoor. Maar vraag me af hoeveel zich zo veilig wanen en onder de mensen begeven.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Niet erg goed. Bij dit soort klachten moet er een pcr test gedaan worden.
Blij dit te horen. biedt meer hoop op een normaal levenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Volgens Fauci en anderen: ja. Is inmiddels wetenschappelijk bewezen, stond ook op cnn enzo geloof ik, iig grote nieuws media. Paar dagen terug.
Mwahquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:27 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja dus het gaat uiteindelijk gewoon om geld. En dat is helemaal prima maar wees daar dan gewoon eerlijk over
Ik lees nu ellenlange posts over dat het vooral niet om geld maar om gebrek aan doorgroeimogelijkheden en specialisatie gaat
Terwijl als er juist een plek is waar je je kunt blijven specialiseren dit de medische wereld is
Zolang ik geen vaccinatie heb begin ik er niet aan, hoe graag ik ook naar de F1 zou willen in Nederland, hoewel ik eerder denk aan F1 in een lekker warm land eigenlijk.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Maar vraag me af hoeveel zich zo veilig wanen en onder de mensen begeven.
Ja ik ook. Maar bedoel vooral visites, boodschappen of werk.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zolang ik geen vaccinatie heb begin ik er niet aan, hoe graag ik ook naar de F1 zou willen in Nederland, hoewel ik eerder denk aan F1 in een lekker warm land eigenlijk.
Ik zie je punt, ik zou zelftesten prima vinden als ze een hoge betrouwbaarheid hadden maar dat lijkt wat tegen te vallen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja ik ook. Maar bedoel vooral visites, boodschappen of werk.
Als die test negatief aan geeft en je onbewust mensen besmet erdoor is dat een probleem natuurlijk.
Ik heb vooral mijn twijfels bij of ze het goed uitvoeren.
Zo'n halfslachtige zelftest, negatief en er op uit in het weekend.
Tenzij het heel accuraat is waren we beter af met alleen de ggd denk ik.
Zelftesten niet voor testen bij klachten, bij verhoogd risico of voor toegangquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja ik ook. Maar bedoel vooral visites, boodschappen of werk.
Als die test negatief aan geeft en je onbewust mensen besmet erdoor is dat een probleem natuurlijk.
Ik heb vooral mijn twijfels bij of ze het goed uitvoeren.
Zo'n halfslachtige zelftest, negatief en er op uit in het weekend.
Tenzij het heel accuraat is waren we beter af met alleen de ggd denk ik.
In 2019 zou het me totaal niet boeien.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook als het geen corona is zou ik liever niet op visite gaan bij iemand die gewoon totaal niet fit is.
Duidelijk! Wist dat niet eens dat zo was. Dacht bij klachten positief en dan nog ggd test voor de zekerheid.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zelftesten niet voor testen bij klachten, bij verhoogd risico of voor toegang
De uitslag van een zelftest is minder nauwkeurig. Gebruik daarom zelftesten niet als u:
coronaklachten heeft;
dichtbij iemand met corona was;
terugkeert uit een hoog-risicogebied;
Maak in bovenstaande gevallen nog steeds een testafspraak bij de GGD. Bij de GGD wordt u door een professional getest en de testmethoden nauwkeuriger. De uitslag is dan betrouwbaarder.
Zelftesten zijn ook niet bedoeld als toegangstest. Daarvoor gaat u in de toekomst naar speciale testlocaties waar u een negatief testbewijs krijgt.
Bron
Is die nou daadwerkelijk minder nauwkeurig of test de PCR ook de "false positives" erbij? Cq, mensen waarbij viraal RNA aangetoond kan worden maar niet besmettelijk zijn noch symptomen hebben?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zelftesten niet voor testen bij klachten, bij verhoogd risico of voor toegang
De uitslag van een zelftest is minder nauwkeurig. Gebruik daarom zelftesten niet als u:
coronaklachten heeft;
dichtbij iemand met corona was;
terugkeert uit een hoog-risicogebied;
Maak in bovenstaande gevallen nog steeds een testafspraak bij de GGD. Bij de GGD wordt u door een professional getest en de testmethoden nauwkeuriger. De uitslag is dan betrouwbaarder.
Zelftesten zijn ook niet bedoeld als toegangstest. Daarvoor gaat u in de toekomst naar speciale testlocaties waar u een negatief testbewijs krijgt.
Bron
Of mensen met wel symptomen maar die denken "hooikoorts oid" misschien?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Misschien om a/presymptomatische gevallen eruit te filteren voor een samenkomst?
Symptomen == coronaklachten toch? Dus ook dan moet je naar de GGD...quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Of mensen met wel symptomen maar die denken "hooikoorts oid" misschien?
Je komt bepaalde (werk)locaties niet binnen zonder negatieve test. Daar zijn ze handig voor.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Duidelijk! Wist dat niet eens dat zo was. Dacht bij klachten positief en dan nog ggd test voor de zekerheid.
Maar in welke situatie zou je dan die zelftest gebruiken.
Misschien om a/presymptomatische gevallen eruit te filteren voor een samenkomst?
Van AD. Hij zegt een hoop zinnige dingen.quote:'Investeer in een vaccinatiestrategie voor de lange termijn in plaats van in toegangstesten', zegt vaccinoloog en emeritus hoogleraar Kindergeneeskunde Ronald de Groot. Het is nog maar de vraag hoe lang de vaccins bescherming bieden en er wordt volgens De Groot nog nauwelijks onderzoek naar gedaan. Het kabinet wil vanaf juni toegangstesten voor activiteiten en evenementen in werking doen treden.
,,Het enige dat ons uit de coronapandemie helpt is vaccineren", zegt De Groot. ,,Als iedereen straks twee prikken heeft, komt namelijk de volgende fase in beeld: de coronavaccinatie is hetzelfde geworden als de griepprik.'' Mensen hebben mogelijk met regelmaat een aanvullende prik nodig. ,,Je moet nú al nadenken over de vraag welke groepen in aanmerking komen voor zo'n zogeheten 'booster' en hoe je dat organiseert."
De huidige coronaprikken bieden mogelijk komende winter nog wel bescherming, maar zeker is dat niet volgens de vaccinoloog. In Groot-Brittannië wordt al gesproken over een derde prik. Het opzetten van onderzoek naar de noodzaak van zo'n booster duurt aldus De Groot 'zeker een half tot driekwart jaar'. ,,Als we één ding hebben geleerd van het afgelopen jaar is dat Nederland altijd achter de feiten aanloopt.''
,,We moeten niet telkens reageren op wat er gebeurt, maar juist anticiperen'', aldus oud-professor die verwijst naar het feit dat Nederland pas laat begon met vaccineren. ,,Als dadelijk blijkt dat heel veel mensen komende winter inderdaad een derde prik nodig hebben, dan moet je weten hoe je dat organiseert en ook hoe je mensen bereid vindt nog een prik te nemen.''
Jezus, hč hč.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
,,We moeten niet telkens reageren op wat er gebeurt, maar juist anticiperen'',
Met hooikoortklachten hoef je niet te testen hoor.quote:
Tja, dat is wel de grootste beperking van de hedendaagse politiek. Want dat geldt voor zo'n beetje alles: woningmarkt, stikstof, arbeidsmarkt etc. etc.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
,,We moeten niet telkens reageren op wat er gebeurt, maar juist anticiperen'',
Hij meent het? die gast komt echt te laat daar mee. we weten allemaal dat Hugo achterloopt als een versleten klok en bezig is met testen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Geen idee of dit al besproken is.
[..]
Van AD. Hij zegt een hoop zinnige dingen.
Goed en logisch verhaal, doen we dus niets mee.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja en nee, natuurlijk is geld een ding maar een gespecialiseerde fysiotherapeut met een master verdient niet slecht maar heeft ook geen incentive om nog verder te gaan groeien want hij/zij zit eigenlijk al tegen zijn plafond aan op dat moment, dus waarom zou je dan nog je vrije tijd op gaan offeren om nog meer te specialiseren behalve als je dat echt zelf wilt?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:27 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja dus het gaat uiteindelijk gewoon om geld. En dat is helemaal prima maar wees daar dan gewoon eerlijk over
Ik lees nu ellenlange posts over dat het vooral niet om geld maar om gebrek aan doorgroeimogelijkheden en specialisatie gaat
Terwijl als er juist een plek is waar je je kunt blijven specialiseren dit de medische wereld is
Beetje ironisch wel, toch? Er is juist geanticipeerd met de maatregelen om de instroom van gevallen terug te dringen met maatregelen.quote:
Precies.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Goed en logisch verhaal, doen we dus niets mee.
Ach, hij is misschien te laat, maar nog altijd eerder dan Hugoquote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hij meent het? die gast komt echt te laat daar mee. we weten allemaal dat Hugo achterloopt als een versleten klok en bezig is met testen.
En nog steeds ben ik het er niet helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Anti flu al geprobeerd?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En nog steeds ben ik het er niet helemaal mee eens.
Ik blijf denken dat de weg uit deze pandemie niet een vaccin is maar een geneesmiddel.
klopt. ik ben geen arts, maar zei dit al 5 mnd geleden.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ach, hij is misschien te laat, maar nog altijd eerder dan Hugo
daar is Pfizer mee bezig.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En nog steeds ben ik het er niet helemaal mee eens.
Ik blijf denken dat de weg uit deze pandemie niet een vaccin is maar een geneesmiddel.
quote:EU en BioNTech/Pfizer akkoord over levering 1,8 miljard extra coronavaccins
Farmaceuten BioNTech en Pfizer gaat de komende twee jaar nog eens 1,8 miljard coronavaccins leveren aan de lidstaten van de Europese Unie. Dat maakte voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen zaterdag bekend.
De EU en het Duits-Amerikaanse farmaceutenverbond waren al enkele weken in onderhandeling, maar de deal is nu definitief beklonken.
BioNTech/Pfizer levert vanaf eind dit jaar 900 miljoen doses extra aan de EU, en vanaf 2022 nog eens 900 miljoen. Die vaccins zullen op basis van inwoneraantal evenredig over de lidstaten verdeeld worden.
https://www.nu.nl/coronav(...)a-coronavaccins.html
Dat is nauwelijks anticiperen te noemen, dat is gewoon ad-hoc reageren. Ziekenhuisopnames gaan omlaag, maatregelen worden teruggeschroefd. Dat is ook nu het staand beleid. Daar is verder niets mis mee, maar voor het bredere plaatje is het wel fijn als er over scenario's wordt nagedacht (en op wordt voorgesorteerd) in plaats van pas te reageren als dat scenario zich voordoet.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beetje ironisch wel, toch? Er is juist geanticipeerd met de maatregelen om de instroom van gevallen terug te dringen met maatregelen.
Zijn er heel veel meer mee bezig.quote:
Er zijn ook nog meer dan 210 vaccins in ontwikkeling, en dat aantal is alleen degenen die in Phase 2 en 3 zittenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:07 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zijn er heel veel meer mee bezig.
Nu hopen dat het er 1 nog gaat lukken ook
Straks is het dinsdag 16% oid en zegt de regering nee we gaan het niet doen, want er ontbreekt 4%...quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Deze manipulatie gaat ook maar door hč? Eerst was groen 10% toen 15% en nu 20%…
quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Gaat Yorick op vakantie? Laat hem dan even wegblijven, zeg een jaar of tien.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Alleen is dit geen verzinsel van Yorick, maar van het OMT.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat Yorick op vakantie? Laat hem dan even wegblijven, zeg een jaar of tien.
Is het feestje in 2022 nog niet voorbij dan?quote:
Op de korte termijn is dat goed,quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn ook nog meer dan 210 vaccins in ontwikkeling, en dat aantal is alleen degenen die in Phase 2 en 3 zitten
nee, dan moeten we waarschijnlijk een 3de en 4de prik hebben.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is het feestje in 2022 nog niet voorbij dan?
Dat zou heel fijn zijn maar ik weet niet hoe ver we daar nog van verwijderd zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Op de korte termijn is dat goed,
op de langere termijn verwacht ik echt meer van een geneesmiddel
Dat zou ook wel meevallen denk ik. Stiekem hoop ik dat Zandvoort niet doorgaat.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:22 schreef THEFXR het volgende:
mijn visie over grote events:
.
quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, dan moeten we waarschijnlijk een 3de en 4de prik hebben.
Nee, er zou eens een keer weer eens iets leuks plaatsvinden in SEPTEMBER, over 4 maanden...quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:29 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat zou ook wel meevallen denk ik. Stiekem hoop ik dat Zandvoort niet doorgaat.
Vind het fijn dat de IC-opnames onder de 40 duiken, volgens mij al een lange tijd niet onder de 40 geweest.quote:
Wat nou stiekem?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:29 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat zou ook wel meevallen denk ik. Stiekem hoop ik dat Zandvoort niet doorgaat.
Iets leuks is dat mensen weer een beetje normale kunnen leven en dat buitenlandse vakanties mogelijk zijn (wel binnen de EU). Niet zo’n massa-evenement met allerlei negatieve externe effecten op bijvoorbeeld het milieu om de grootste witteboordcrimineel van Nederland te sponseren.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:31 schreef popje het volgende:
[..]
Nee, er zou eens een keer weer eens iets leuks plaatsvinden in SEPTEMBER, over 4 maanden...
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:32 schreef SilverEyes het volgende:
Ik denk dat er niet veel versoepelingen komen trouwens. Misschien terrassen eerder/tot later open. We gaan het horen.
Omdat het OMT de grens waarbij er versoepeld mag worden weer eens opgeschoven heeft?quote:
Precies één week geleden nog volgens NICE.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vind het fijn dat de IC-opnames onder de 40 duiken, volgens mij al een lange tijd niet onder de 40 geweest.
Niet zo vreemd als je eerst de grens op 10% daling ligt, maar het vervolgens gestegen is i.p.v. gedaald.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat het OMT de grens waarbij er versoepeld mag worden weer eens opgeschoven heeft?
Het gaat om de druk op de ziekenhuizen. Als er veel mensen uitstromen, blijft er toch sprake van uiteindelijk minder druk op de ziekenhuizen..quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:44 schreef Cynicio het volgende:
Die dalingen hebben toch een zure nasmaak omdat ze m.i. helemaal niet samenhangen met de echte ontwikkelingen. De instroom blijft gewoon hoog. Zolang dat niet daalt is er feitelijk niks verbeterd.
Het is al een tijdje min of meer stabiel. Het verzetten van de doelpalen is eerder een gevolg van het besluit om een paar uur per dag de terrassen te openen. Dat was duidelijk tegen het zere been van het OMT, getuige de reacties in de week die erop volgde.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet zo vreemd als je eerst de grens op 10% daling ligt, maar het vervolgens gestegen is i.p.v. gedaald.
Klopt, maar daar haal je toch geen stabiliteit uit? Als de uitstroom toevallig weer wat lager is de komende paar dagen ben je terug bij af. We moeten zien dat minder mensen worden opgenomen, en dat getal moet (trendmatig) blijven dalen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:45 schreef popje het volgende:
[..]
Het gaat om de druk op de ziekenhuizen. Als er veel mensen uitstromen, blijft er toch sprake van uiteindelijk minder druk op de ziekenhuizen..
Daarom hadden de winkels nooit op de huidige manier open gemogen. Er was niets mis met het gereguleerd winkelen dat tot 27 april gold.quote:
Omdat ik denk dat men vindt dat de druk in de ziekenhuizen nog te hoog is. Het daalt nu wel, hopelijk zet dat door.quote:
Hoeren open graagquote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:54 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat men vindt dat de druk in de ziekenhuizen nog te hoog is. Het daalt nu wel, hopelijk zet dat door.
Ik vind ook dat er meer open mag hoor, tis niet dat ik erop hoop dat alles dicht blijft.
Groot voordeel van een vaccin is dat het (grotendeels) voorkomt dat iemand besmet wordt of ziek wordt. Dan is het mooi als er een effectief geneesmiddel is, als achtervang. Maar preventie heeft toch echt de voorkeur voor mij.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Op de korte termijn is dat goed,
op de langere termijn verwacht ik echt meer van een geneesmiddel
2 breezers?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar moet je meestal eerst voor betalen.
Ik heb geen idee wat de gangbare prijs is maar er zullen op dit forum vermoedelijk wel een groot aantal ervaringsdeskundigen te vinden zijn?quote:
Dat lukt mij en m'n vrienden prima met onze achtergronden, we hebben het zelfs geprobeerd, dus ik lul niet zo maar wat. En we deden het ook nog eens veel sneller. Haar ambtenarenbaan stelt geen flikker voor.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Daarom hadden de winkels nooit op de huidige manier open gemogen. Er was niets mis met het gereguleerd winkelen dat tot 27 april gold.
0 werkdruk als ambtenaar is natuurlijk gelul.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat lukt mij en m'n vrienden prima met onze achtergronden, we hebben het zelfs geprobeerd, dus ik lul niet zo maar wat. En we deden het ook nog eens veel sneller. Haar ambtenarenbaan stelt geen flikker voor.
Dat zeg ik ook nergens.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:16 schreef Questular het volgende:
[..]
0 werkdruk als ambtenaar is natuurlijk gelul.
Alles is gewoon 10 minuten later.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:18 schreef Questular het volgende:
Komt door de F1 kwalificatie die is later begonnen.
Alles lijkt hier nog ver wegquote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
In de VS gaat men inmiddels steeds meer terug naar normaal.
Texas heeft 40% minimaal 1 prik en zitten ze op 3k besmettingen.
Vanavond compleet indoor boks event. Canelo vs Saunders met 70k fans en een dicht dak. Bovendien de 10 is een mondkapje verplicht los van eten en drinken, meer niet.
[ twitter ]
Zoiets lijkt hier echt ver weg nog.
Dat klopt maar in de VS gaan ze er inmiddels van uit dat kudde immuniteit niet bereikt gaat worden met vaccinaties dus daar zal covid nog veel langer blijven doorwerken.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Vanavond compleet indoor boks event. Canelo vs Saunders met 70k fans en een dicht dak. Bovendien de 10 is een mondkapje verplicht los van eten en drinken, meer niet.
[ twitter ]
Sowieso is het daar veel beter geregeld op het moment qua vaccineren. Iedereen mag nu gewoon binnen lopen en aangeven welk vaccin ze willen. Gratis. En ook niet-Amerikanen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[ twitter ]
Allemaal leuk en aardig, maar hier gebeurd het tenminste wel zorgvuldig!quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Sowieso is het daar veel beter geregeld op het moment qua vaccineren. Iedereen mag nu gewoon binnen lopen en aangeven welk vaccin ze willen. Gratis. En ook niet-Amerikanen.
Nederlandse collega’s van me laten zich nu gewoon in Amerika prikken als ze daar zijn voor werk
Vergelijk dat eens met het vaccinatiebeleid hier…
Dus jij wilt niet Nederlanders hier ook gratis vaccineren?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Sowieso is het daar veel beter geregeld op het moment qua vaccineren. Iedereen mag nu gewoon binnen lopen en aangeven welk vaccin ze willen. Gratis. En ook niet-Amerikanen.
Nederlandse collega’s van me laten zich nu gewoon in Amerika prikken als ze daar zijn voor werk
Vergelijk dat eens met het vaccinatiebeleid hier…
quote:Vandaag (8 mei) zijn er 7.521 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 3 meer dan de vorige waarde.
quote:29 overleden
7 meer dan de vorige waarde
Dat gebeurt al, dacht ik, zolang je in Nederland geregistreerd bent en een Nederlandse zorgverzekering hebt, volgens mij. Het gaat om ingezetenen van Nederland als ik het goed heb.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:24 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus jij wilt niet Nederlanders hier ook gratis vaccineren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
7 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
38 gemeentes met 2-4 besmettingen
87 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:26 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Als het niet ten kostte gaat van Nederlanders, prima.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:24 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus jij wilt niet Nederlanders hier ook gratis vaccineren?
Leegloop is begonnenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:26 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 7.521
Totaal: 1.553.469 (+7.399 ivm -122 corr.)
Perc. positief 04 mei - 06 mei: 12,1%
Opgenomen: 264
Huidig: 1.700 (-24)
Opgenomen op IC: 37
Huidig: 778 (-19)
Overleden: 29
Totaal: 17.319
https://twitter.com/mzelst/status/1391021645549211649
Er is nu al grote weerstand tegen, gelukkig. Strenger worden zie ik niet gebeuren, ondanks het gepush van hugo de faler.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 11:19 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
[..]
De testsamenleving zit in de pijplijn, aanvankelijk voor grotere evenementen met grote hoeveelheden publiek. Maar het is afwachten in hoeverre het testen daarna strikter wordt gemaakt, áls dat al gebeurd. Persoonlijk zie ik de testsamenleving overigens niet zitten.
Moet je wel de voorraad hebben als je het open zet voor iedereen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als het niet ten kostte gaat van Nederlanders, prima.
Maar was meer om het enorme verschil in capaciteit aan te geven.
Dat hebben die Amerikanen dus goed voor elkaar.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Moet je wel de voorraad hebben als je het open zet voor iedereen.
Die houden alles voor zichzelf. Ik zag een tijd geleden een plaatje voorbij komen dat zijn zo'n beetje niks exporten qua vaccins.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat hebben die Amerikanen dus goed voor elkaar.
Niet helemaal correct, in de VS is de vaccinatie bereidheid veel lager dan hier dus dan hoef je dus ook geen voorraad te houden voor het deel van de bevolking wat geen vaccinatie wil.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als het niet ten kostte gaat van Nederlanders, prima.
Maar was meer om het enorme verschil in capaciteit aan te geven.
Precies.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:32 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die houden alles voor zichzelf. Ik zag een tijd geleden een plaatje voorbij komen dat zijn zo'n beetje niks exporten qua vaccins.
En gelijk hebben ze.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:32 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die houden alles voor zichzelf. Ik zag een tijd geleden een plaatje voorbij komen dat zijn zo'n beetje niks exporten qua vaccins.
Dan zouden wij in Nederland behoorlijk fucked zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En gelijk hebben ze.
In deze tijden eigen volk eerst.
In eerste instantie wel ja. Nogal wiedes ook.quote:
Mini projectje van Hugo van 600 miljoen euro.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:35 schreef Hamzoef het volgende:
Waarom al dat gedoe over testen?Binnenkort is vrijwel iedereen gevaccineerd toch, of mis ik iets?
Prestige van Hugo en de vriendjes in de corona industrie moeten nog wat extra verdienenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:35 schreef Hamzoef het volgende:
Waarom al dat gedoe over testen?Binnenkort is vrijwel iedereen gevaccineerd toch, of mis ik iets?
Hoezo? Regering is blank en jij bent blank?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zouden wij in Nederland behoorlijk fucked zijn.
Waar heb jij het in godsnaam over? Het ging over vaccins. In Nederland wordt alleen Jansen gemaakt en DAT is Amerikaans eigendom en door de VS gefinancieerd dus Nederland zou met zo'n beleid fucked zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hoezo? Regering is blank en jij bent blank?
Well, Trump stelde schoonmaakmiddel drinken voor... dus ja, ik zie wel vooruitgang. Ofzo.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:57 schreef slashdotter3 het volgende:
India's Ruling Party Minister recommends drinking cow urine to stop Covid spread, demonstrates on camera
https://www.reddit.com/r/(...)recommends_drinking/
[ afbeelding ]
En koeien zijn heilig in India dus die urine is ook heilig. Dat MOET wel goed voor je zijn. Toch?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well, Trump stelde schoonmaakmiddel drinken voor... dus ja, ik zie wel vooruitgang. Ofzo.
Mwah, ik denk dat de jongeren die je kent uit je anime wereldje nu niet erg representatief zijn...quote:Op zaterdag 8 mei 2021 13:12 schreef eragon2890 het volgende:
Maar echt, 9/10 die ik ken (online, maar het is wel een hechte groep, we chatten elke dag, hebben filmavonden, lezen series samen, voicechat of among us soms een uur of langer, etc, ook al wonen we verspreid van USA tot India (dat is... niet best) tot Engeland tot Duitsland tot Botswana tot Fillipijnen tot meer kennen we elkaar inmiddels echt wel goed) hebben echt helemaal géén zin in weer naar school moeten gaan. Maar dan ook echt heel heel heel erg niet.
Fair enough XDquote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:07 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat de jongeren die je kent uit je anime wereldje nu niet erg representatief zijn...![]()
Dat is toch een nerderig subcultuurtje...
Daar dachten de winkeliers en heel veel burgers anders over hoorquote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Daarom hadden de winkels nooit op de huidige manier open gemogen. Er was niets mis met het gereguleerd winkelen dat tot 27 april gold.
Het is toch overduidelijk dat het ze niet gaat om inhoudelijke redenen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:08 schreef eragon2890 het volgende:
Wait, WAT?! WAT DE FUCK bedoelt De Jonge hier nou weer?
Hij zegt zelf al weken dat het tijdelijk is, de hele kamer eist dat van pvda tot cu tot groenlinsk tot d66 tot wel iedereen, wat de hel bedoelt hij hier dan?
Welke "aantal elementen"?? HELP... Ik had er alle vertrouwen in dat dit circus tijdelijk is, maar deze opmerking van de jonge maakt me wel weer bang. Prima voor nu als overbrugging, maar ik wil volgend jaar/na de crisis niet elke keer getest worden voor ik naar animecon ga ofzo T_T
Daarnaast heb ik de wet gezien, die maakt het helemaal niet mogelijk dat je sommige onderdelen behoud, dat kan niet, daar is hij niet voor gemaakt. Dus hoe dan?
En daarnaast zei de jonge zelf nog like een of twee weken terug dat "toegangstesten geen zin meer hebben op het moment dat je overal de basismaatregelen los kan laten", dat is ook logisch. Dus ik snap hier echt niets van, maar ik wordt er wel erg nerveus van?
Dit stuk uit dit artikel: https://www.trouw.nl/poli(...)betaalbaar~b2fead2b/
"Of de tijdelijke aard daadwerkelijk gewaarborgd wordt, is de vraag. De Jonge benadrukt dat coronabesmettingen zich niet wettelijk laten sturen. Hij zegt ook dat hij het liefst heeft ‘dat een aantal elementen uit de wet overeind blijft’. Die wet, die er door de steun van de coalitie en GroenLinks er waarschijnlijk wel komen gaat, is volgens de minister wel degelijk noodzakelijk. Want zonder toegangsbewijzen is er deze zomer een stuk minder mogelijk.. "
Oh ffsquote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:08 schreef eragon2890 het volgende:
Hij zegt zelf al weken dat het tijdelijk is, de hele kamer eist dat van pvda tot cu tot groenlinsk tot d66 tot wel iedereen, wat de hel bedoelt hij hier dan?
Welke "aantal elementen"?? HELP... Ik had er alle vertrouwen in dat dit circus tijdelijk is, maar deze opmerking van de jonge maakt me wel weer bang. Prima voor nu als overbrugging, maar ik wil volgend jaar/na de crisis niet elke keer getest worden voor ik naar animecon ga ofzo T_...
Dat je voor elke scheet een stok in je neus gaat krijgen. Forever.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:08 schreef eragon2890 het volgende:
We gaan gewoon toe naar een samenleving waar je besmet bent tot het tegendeel bewezen isquote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:08 schreef eragon2890 het volgende:
Welke "aantal elementen"?? HELP... Ik had er alle vertrouwen in dat dit circus tijdelijk is, maar deze opmerking van de jonge maakt me wel weer bang. Prima voor nu als overbrugging, maar ik wil volgend jaar/na de crisis niet elke keer getest worden voor ik naar animecon ga ofzo T_T
Daarnaast heb ik de wet gezien, die maakt het helemaal niet mogelijk dat je sommige onderdelen behoud, dat kan niet, daar is hij niet voor gemaakt. Dus hoe dan?
En daarnaast zei de jonge zelf nog like een of twee weken terug dat "toegangstesten geen zin meer hebben op het moment dat je overal de basismaatregelen los kan laten", dat is ook logisch. Dus ik snap hier echt niets van, maar ik wordt er wel erg nerveus van?
Dit stuk uit dit artikel: https://www.trouw.nl/poli(...)betaalbaar~b2fead2b/
"Of de tijdelijke aard daadwerkelijk gewaarborgd wordt, is de vraag. De Jonge benadrukt dat coronabesmettingen zich niet wettelijk laten sturen. Hij zegt ook dat hij het liefst heeft ‘dat een aantal elementen uit de wet overeind blijft’. Die wet, die er door de steun van de coalitie en GroenLinks er waarschijnlijk wel komen gaat, is volgens de minister wel degelijk noodzakelijk. Want zonder toegangsbewijzen is er deze zomer een stuk minder mogelijk.. "
Daar was alles mis mee, voor de pandemie was het gewoon op zaterdagen ook druk in de binnensteden, niks nieuws. de media moet iets te melden hebben voor de clicksquote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit dus, begin er als stabiel persoon zelfs een beetje nerveus van te worden.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:35 schreef Hamzoef het volgende:
Dat maakt niet dat het veilig is als het overal zo gaat.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:12 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Bij de supermarkt staan ze immers ook niet voor de deur te wachten totdat ze naar binnen mogen
Mensen moeten zoveel mogelijk binnenruimtes anders dan hun eigen woning vermijden. Troep kopen bij de Action hoort daar niet bij. Juist de winkels opengooien zonder restricties zorgt ervoor dat er meer besmettingen ontstaan in winkels, waar Bron- en Contactonderzoek ook lastig is. De overheid had al sinds oktober de bevolking moeten aanmoedigen om zoveel mogelijk online te kopen. Mensen kopen nog steeds teveel producten in winkels, die prima online bestelt kunnen worden.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:12 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Daar dachten de winkeliers en heel veel burgers anders over hoor
Dat winkelen op afspraak was een doekje voor het bloeden, een farce
Een ambtenaar heeft even op z`n duim gezogen en bedacht dat er 4 uur tussen afspraak en winkelen moest zitten, Rutte heeft dat zowat letterlijk zo gezegd
De burgemeesters en media moeten echt ophouden met dat gejammer over 'drukte' en 'te druk'
Ja, er staan rijen voor de winkels, vind je het gek als ze maandenlang dicht moesten ?
En zo`n rij vertekent natuurlijk omdat iedereen (min of meer) 1,5m uit elkaar staat, en ze gereguleerd mensen binnen laten
Laat iedereen gewoon winkelen, zonder beperkingen aan aantal mensen in de winkel
Dan zie je die rijen ook niet
Bij de supermarkt staan ze immers ook niet voor de deur te wachten totdat ze naar binnen mogen
Die een miljard zal me jeuken, die is voor een paar maanden.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is toch overduidelijk dat het ze niet gaat om inhoudelijke redenen.
Het gaat om corrupte VVD en CDA-vriendjes die steenrijk hiervan moeten worden en die dan later De Jonge zullen gaan belonen voor de diefstal van 1 miljard euro belastinggeld.
Voor de pandemie was drukte in binnensteden geen probleem, tijdens een pandemie uiteraard wel.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Daar was alles mis mee, voor de pandemie was het gewoon op zaterdagen ook druk in de binnensteden, niks nieuws. de media moet iets te melden hebben voor de clicks
Dat zowieso niet, ten eerste gebruikt het blaas en sneltesten en ten tweede heeft hij al gezegd dat het na de zomer als het aan hem ligt alleen nog gebruikt wordt voor hele grote evenementen en festivals.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat je voor elke scheet een stok in je neus gaat krijgen. Forever.
Groetjes
Hugo.
Kun je dat onderbouwen, of laat je je angstige onderbuik spreken ?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat maakt niet dat het veilig is als het overal zo gaat.
Opzich eens, maar ik denk dat ze de middenstand en winkelstraten niet weg willen laten gaan. Je wilt niet dat er alleen nog maar grote amazons etc overblijvenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mensen moeten zoveel mogelijk binnenruimtes anders dan hun eigen woning vermijden. Troep kopen bij de Action hoort daar niet bij. Juist de winkels opengooien zonder restricties zorgt ervoor dat er meer besmettingen ontstaan in winkels, waar Bron- en Contactonderzoek ook lastig is. De overheid had al sinds oktober de bevolking moeten aanmoedigen om zoveel mogelijk online te kopen. Mensen kopen nog steeds teveel producten in winkels, die prima online bestelt kunnen worden.
Nee, dat gevoel ken ik enkel bij die egocentrische hoofdstukken van je. Nerveus is het woord niet, spuugzat wel.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:28 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
wat ffs? Wordt jij hier niet enigzins nerveus van?
Nee, ook tijdens een pandemie is dat geen probleemquote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:28 schreef Erno-BE het volgende:Voor de pandemie was drukte in binnensteden geen probleem, tijdens een pandemie uiteraard wel.
Nee, jij hebt een punt. Maar het probleem is dat die druktes ontstaan bij winkels die je het minste je geld gunt: Action, Primark. Niet de lokale dorpswinkel waar het nooit druk is.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Opzich eens, maar ik denk dat ze de middenstand en winkelstraten niet weg willen laten gaan. Je wilt niet dat er alleen nog maar grote amazons etc overblijven
Zoals ik al zei, al zijn opmerkingen over de wenselijkheid en tijdelijkheid van de wet moet je ook zien in het licht van de grote economische belangen die er spelen op de achtergrond.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:27 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Die een miljard zal me jeuken, die is voor een paar maanden.
Hij hamert er alleen al 1000000 keer op dat het tijdelijk is, en de hele wet is ook geschreven met 17.000 waarborgen dat het tijdelijk is, en het is niet eens TECHNISCH MOGELIJK om "bepaalde onderdelen" te behouden door hoe de wet geschreven is, en hij moet elke 3 maanden verlengd worden met toestemming van de kamer en advies van de raad van state, dus ik snap gewoon bij god niet wat de jonge bedoelt hier.
Het gaat tegen zijn eerdere uitspraken in, en tegen hoe de wet geschreven is.
Tenzij hij bedoeld "behouden tot later dit jaar/zolang nodig", dat zou ook kloppen met dat hij daarna zegt "het is handig omdat er anders minder kan DEZE ZOMER", of bv. bedoelt dat de eigen bijdrage behouden moet worden, maar dan staat het heel stom in het artikel.
De Verenigde Staten of Zweden zijn totaal onvergelijkbaar met het dichtbevolkte Nederland.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:31 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, ook tijdens een pandemie is dat geen probleem
Dat zien we wel aan de Amerikaanse staten waar ze al maandenlang open zijn, of Zweden waar de winkels nooit dicht waren
Dat kost de overheid (bierviltje) 2,7 miljard per jaar, en dat was gerekend MET eigen bijdrage.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:20 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
We gaan gewoon toe naar een samenleving waar je besmet bent tot het tegendeel bewezen is
Misschien gaat het er in Juli of Augustus voor de meeste zaken weer vanaf als de besmettingen laag zijn, en de meesten gevaccineerd zijn, maar in het najaar en winter zal het gewoon weer terug komen
Maar ik durf er heel wat op te verwedden dat het hele (snel)test circus nog vele jaren, en misschien wel altijd onder ons blijft in Nederland
Maak mij maar voor wappie uit met deze uitspraak; maar ik ben bang dat we nooit meer uit deze gezondheidsdictatuur gaan komen....
Er moet iemand met de vuist op tafel slaan en zeggen "en nu is het klaar, stoppen met die flauwekul"
Ik ontken niet dat er Covid is, maar erken gewoon dat het een van de vele mogelijke doodsoorzaken is en oorzaken van ziekenhuisopname
Jas zoveel mogelijk mensen een vaccin in de arm (ja, ik wil ook wel), en dan moeten we zo snel mogelijk weer normaal gaan doen
Ja, dan kunnen er alsnog jaarlijks tientallen, misschien wel honderden met Covid op de IC komen, maar dat moet je accepteren
Er zijn elk jaar altijd al vele tienduizenden IC opnames....
Druk op de IC ?
Personeelsgebrek ?
Ja, dat is al vele jaren zo
Terwijl de bevolking enorm groeit, EN de bevolking vergrijst, wordt de IC en ziekenhuis capaciteit alleen maar gereduceerd
Dat kan niet langer
En nee, daarvoor hoeven we niet meer premie te betalen
Ga het geld wat naar de zorg gaat maar anders besteden, andere keuzes maken
Er zijn mensen die daar wel moeten winkelen he, voor hun basisspullen. Omdat ze wellicht niet zo'n dikke portemonnee hebben. Kun je wel om janken, maar niet iedereen kan een Bijenkorf sponsoren.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, jij hebt een punt. Maar het probleem is dat die druktes ontstaan bij winkels die je het minste je geld gunt: Action, Primark. Niet de lokale dorpswinkel waar het nooit druk is.
waarom?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Voor de pandemie was drukte in binnensteden geen probleem, tijdens een pandemie uiteraard wel.
hopen dat je weleens buiten komt, want als het aan jou ligt doet iedereen wat jij graag wilt.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 16:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, jij hebt een punt. Maar het probleem is dat die druktes ontstaan bij winkels die je het minste je geld gunt: Action, Primark. Niet de lokale dorpswinkel waar het nooit druk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |