abonnement Unibet Coolblue
pi_199267518


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

  maandag 3 mei 2021 @ 21:41:21 #2
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199267529
twitter


Uitstekend plan om vaccins aan de man te brengen vind ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199267553
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:15 schreef Anton91 het volgende: [..] Dat Denemarken gestopt is met het AstraZeneca en Janssen vaccin is dan gewoon een klap in het gezicht van 5.9miljoen inwoners van Denemarken. Ontzettend dom en ik kan mij geen enkele manier bedenken waarop je deze keuze kunt verantwoorden tenopzichte van het volk. 5.9miljoen inwoners onnodig lang opschepen met vrijheidsbeperkende maatregelen omdat ze ervoor willen kiezen bepaalde vaccins niet te gebruiken :')
Ik dacht dat ze die keuze konden maken omdat ze voldoende andere vaccins hadden om het vaccinatie programma op hetzelfde tempo te kunnen doorzetten?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 mei 2021 @ 21:43:59 #4
408813 crew  trein2000
pi_199267577
Ik kwam vanmiddag hier door het centrum. Daar viel het mij op dat de horeca ook veel meer man aan een tafeltje had dan toegestaan…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 3 mei 2021 @ 21:44:07 #5
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199267579
ik snap het niet, hij was altijd de bangmaker??

.Kuipers is voorzichtig optimistisch over ziekenhuisbezetting, maar cijfers zijn nog altijd hoog

Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) zegt dat de ziekenhuisinstroom en -bezetting stabiel zijn, hoewel de cijfers nog steeds hoog zijn. "De curve topt af en dat is gunstig. Maar dat gebeurt wel op een ontzettend hoog niveau", zei hij vanmiddag in een toelichting. "De vraag is wanneer de bocht naar beneden komt. Verdere versoepelingen lijken mij pas verstandig als er een daadwerkelijke verlaging van de instroom te zien is."
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 mei 2021 @ 21:44:19 #6
408813 crew  trein2000
pi_199267582
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze die keuze konden maken omdat ze voldoende andere vaccins hadden om het vaccinatie programma op hetzelfde tempo te kunnen doorzetten?
Dan neem ik aan dat Denemarken volgende week klaar is?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 3 mei 2021 @ 21:44:31 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199267585
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze die keuze konden maken omdat ze voldoende andere vaccins hadden om het vaccinatie programma op hetzelfde tempo te kunnen doorzetten?
Nope, die gaan voor de 'jongeren' een aantal weken vertraging oplopen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 mei 2021 @ 21:44:59 #8
408813 crew  trein2000
pi_199267595
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:44 schreef THEFXR het volgende:
ik snap het niet, hij was altijd de bangmaker??

.Kuipers is voorzichtig optimistisch over ziekenhuisbezetting, maar cijfers zijn nog altijd hoog

Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) zegt dat de ziekenhuisinstroom en -bezetting stabiel zijn, hoewel de cijfers nog steeds hoog zijn. "De curve topt af en dat is gunstig. Maar dat gebeurt wel op een ontzettend hoog niveau", zei hij vanmiddag in een toelichting. "De vraag is wanneer de bocht naar beneden komt. Verdere versoepelingen lijken mij pas verstandig als er een daadwerkelijke verlaging van de instroom te zien is."
Oh nee hoor. Hij is van alles maar bovenal weinig koersvast. Volgende week predikt ie weer code zwart.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 3 mei 2021 @ 21:45:25 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199267603
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:43 schreef trein2000 het volgende:
Ik kwam vanmiddag hier door het centrum. Daar viel het mij op dat de horeca ook veel meer man aan een tafeltje had dan toegestaan…
Gebeurt op allerlei plekken, heb het ook al van verschillende mensen in verschillende steden gehoord.
  maandag 3 mei 2021 @ 21:45:56 #10
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199267614
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Oh nee hoor. Hij is vandalen maar bovenal weinig koersvast. Volgende week predikt ie weer code zwart.
flipflop dus
pi_199267620
quote:
6s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:41 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Uitstekend plan om vaccins aan de man te brengen vind ik.
Klinkt niet erg zorgvuldig! Ze kunnen beter zoals hier een drooglegging invoeren, dat heeft in het verleden ook goed gewerkt in de States. Als de drank in de man is, is de 1,5m ver te zoeken, maar dan loop je het risico dat het virus een pilsje meedrinkt!

Sowieso die rare cowboys daar met hun daadkracht. Ze zouden meer overlegcultuur en meer persconferenties met kekke doventolken en belegen metaforen moeten hebben.
pi_199267633
quote:
6s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:41 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Uitstekend plan om vaccins aan de man te brengen vind ik.
Dit zou zeker de nodige feesboek tokkies over de streep kunnen trekken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_199267654
Die gaat stijl naar beneden, bijna 9 miljoen mensen zijn immuun.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 3 mei 2021 @ 21:48:29 #14
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199267661
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gebeurt op allerlei plekken, heb het ook al van verschillende mensen in verschillende steden gehoord.
Dat wordt hier ook echt nergens gecontroleerd inderdaad. Zowel afgelopen woensdag als zaterdag niet.

Bij het terras waar ik woensdag was kon je gewoon met zijn allen aan een tafel gaan zitten en dan werd je verzocht een qr-code te scannen waarna je aangaf allemaal in hetzelfde huishouden te horen _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 mei 2021 @ 21:48:30 #15
408813 crew  trein2000
pi_199267663
twitter

Na peppi en kokki, Ernst en Diederik, heeft inmiddels Sanquin ook een mening :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199267666
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze die keuze konden maken omdat ze voldoende andere vaccins hadden om het vaccinatie programma op hetzelfde tempo te kunnen doorzetten?
Ik lees nu inderdaad dat ze zelf die keuze nog kunnen maken, maar dat het wel een vertraging oplevert. Maar dan is het alsnog dus een vertraging wat betreft versoepelen voor iedereen terwijl voor een substantieël deel van de bevolking het vaccin van AstraZeneca of Janssen vele male minder risico oplevert dan een een eventuele besmetting.

Ik snap niet dat het oke is voor een land om langer dan nodig vrijheidsbeperkende maatregelen te nemen omdat misschien 1 op de 800.000-1.000.000 mensen een ernstige vorm van trombose kunnen ontwikkelen.
pi_199267668
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze die keuze konden maken omdat ze voldoende andere vaccins hadden om het vaccinatie programma op hetzelfde tempo te kunnen doorzetten?
de portemonnee van Wobke is klaarblijkelijk verloren, natuurlijk hadden we nog veel meer vaccins kunnen inkopen, zoals engeland, maar we zitten met de EU, die zo traag is.
Een schildpad, beetje doorprikken mensen.
pi_199267680
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gebeurt op allerlei plekken, heb het ook al van verschillende mensen in verschillende steden gehoord.
Was vorige zomer natuurlijk niet anders.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199267688
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Na peppi en kokki, Ernst en Diederik, heeft inmiddels Sanquin ook een mening :')
Nautische metaforen, toch al een tijd niet gehoord in dit VOC-land. 10/10 voor deze meneer.
pi_199267710
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:43 schreef trein2000 het volgende:
Ik kwam vanmiddag hier door het centrum. Daar viel het mij op dat de horeca ook veel meer man aan een tafeltje had dan toegestaan…
Ik zag dit weekend een café waar mensen aan de bar zaten die in feite gewoon binnen stond. Ze hadden weliswaar de hele voorpui op staan, maar die mensen zaten toch echt binnen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_199267749
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:46 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Klinkt niet erg zorgvuldig! Ze kunnen beter zoals hier een drooglegging invoeren, dat heeft in het verleden ook goed gewerkt in de States. Als de drank in de man is, is de 1,5m ver te zoeken, maar dan loop je het risico dat het virus een pilsje meedrinkt!

Sowieso die rare cowboys daar met hun daadkracht. Ze zouden meer overlegcultuur en meer persconferenties met kekke doventolken en belegen metaforen moeten hebben.
En talkshows vol virologen en CDC-ers die mensen afraden vaccin x of y te nemen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 3 mei 2021 @ 21:53:59 #22
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199267779
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En talkshows vol virologen en CDC-ers die mensen afraden vaccin x of y te nemen.
Toch hebben die Engelsen en Amerikaantjes vast niet zo’n FIJNMAZIGE INFRASTRUCTUUR als wij hier in Nederland _O_ 🇱🇺
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199267781
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:49 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Nautische metaforen, toch al een tijd niet gehoord in dit VOC-land. 10/10 voor deze meneer.
Mooi hoor. Recent vroeg ik me nog af hoe het gegaan zou zijn als de coronacrisis zo'n vijftien jaar geleden had plaatsgevonden. Met een Balkenende die het virus met behulp van de goede oude VOC-mentaliteit wil verslaan, een Donner die wetsovertreders op een stichtelijk pastoor-toontje toespreekt, en een Hoogervorst in plaats van een de Jonge die ons op de hoogte moet houden van het wel en wee in de ziekenhuizen.
  maandag 3 mei 2021 @ 21:54:25 #24
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199267787
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:50 schreef Ronald het volgende:

[..]

Ik zag dit weekend een café waar mensen aan de bar zaten die in feite gewoon binnen stond. Ze hadden weliswaar de hele voorpui op staan, maar die mensen zaten toch echt binnen.
dat is de wachtruimte voor afhaal ;)
  maandag 3 mei 2021 @ 21:56:33 #25
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199267813
Toch hebben ze op het eiland dan weer hele andere problematiek op het gebied van de carona

VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 3 mei 2021 @ 21:56:56 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199267818
https://www.nrc.nl/nieuws(...)htvaardigen-a4042244

Hopelijk leest Hugo dit alvorens ook maar te overwegen het Deense voorbeeld mbt Jansen te volgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199267878
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)htvaardigen-a4042244

Hopelijk leest Hugo dit alvorens ook maar te overwegen het Deense voorbeeld mbt Jansen te volgen.
twitter


Hij heeft er zelfs gister al op gereageerd op twitter op een arrogante Hugo en Mark manier, blind voor elke vorm tegenspraak.
pi_199267929
Over massaal testen zonder symptomen: "A misguided policy, unlikely to reduce transmission"

https://www.bmj.com/content/373/bmj.n1058
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 mei 2021 @ 22:05:17 #29
408813 crew  trein2000
pi_199267968
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:00 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[ twitter ]

Hij heeft er zelfs gister al op gereageerd op twitter op een arrogante Hugo en Mark manier, blind voor elke vorm tegenspraak.
Die man zal het ongetwijfeld met volle inzet en de beste bedoelingen doen. Maar een beter bewijs van incompetentie ga je niet krijgen.

Wat een drama dit. Nul zelfreflectie, lekker tegen de wetenschap in gaan. Alles voor de beeldvorming. Houzee!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199267973
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Na peppi en kokki, Ernst en Diederik, heeft inmiddels Sanquin ook een mening :')
Heeft deze man ook Konining van der Leyden gevraagt waarom Israel en de UK wel vaccins heeft?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199267999
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heeft deze man ook Konining van der Leyden gevraagt waarom Israel en de UK wel vaccins heeft?
Vooral door niet te beknibbelen op een paar euro.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 mei 2021 @ 22:10:26 #32
408813 crew  trein2000
pi_199268048
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vooral door niet te beknibbelen op een paar euro.
Maar dat vinden we in NL lastig. Zie dat zure stuk in de VK van het weekend.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199268110
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die man zal het ongetwijfeld met volle inzet en de beste bedoelingen doen. Maar een beter bewijs van incompetentie ga je niet krijgen.

Wat een drama dit. Nul zelfreflectie, lekker tegen de wetenschap in gaan. Alles voor de beeldvorming. Houzee!
Toen ik de playboy las, jawel

hadden ze het een keertje, over: " het inlevingsvermogen van een salamander".
  maandag 3 mei 2021 @ 22:17:32 #34
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199268154
iets over antibodies, en vaccin duur
.
twitter

pi_199268161
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Echt in deze, hou me tegen, het zijn gewoon moordenaars, en als er hier een mod ook maar 1 aantekening van wil maken doe het en meld het bij me, ik laat het je precies zien hoeveel doden zee op hun geweten hebben.
doe maar niet, ik wil geen nieuwe 4chan of 8chan of 16chan, whatever kei harde cijfers, die op eens omgedraaid worden
pi_199268164
Ik ben het zat, ik ga slapen, lijk wel een roepende in de woestijn, kut land.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199268180
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:19 schreef raptorix het volgende:
Ik ben het zat, ik ga slapen, lijk wel een roepende in de woestijn, kut land.
maar ik hou van je, vergeet het niet, voordat je je omdraaid.
pi_199268203
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:18 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

doe maar niet, ik wil geen nieuwe 4chan of 8chan of 16chan, whatever kei harde cijfers, die op eens omgedraaid worden
Ik weert niet wat ik meer kan doen zelfs als amateur zit ik al meer dan een jaar beter, al mijn voorspellingen komen keeer op keer uit, en dan besteed ik er maar ongeveer 20 uur per week aan, het RIVM heeft ongeveeer 40 man aan FTE om hun modellen te maken en beschikken over de echte data, ik word er echt misselijk van.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199268220
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:20 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

maar ik hou van je, vergeet het niet, voordat je je omdraaid.
Vind ik lief :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199268273
https://www.ad.nl/binnenl(...)ntistoffen~a8b5d7d8/


Bescherming tegen corona neemt vlucht: bijna een derde Nederlanders heeft antistoffen
pi_199268292
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:48 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

de portemonnee van Wobke is klaarblijkelijk verloren, natuurlijk hadden we nog veel meer vaccins kunnen inkopen, zoals engeland, maar we zitten met de EU, die zo traag is.
Een schildpad, beetje doorprikken mensen.
Ging om vertraging in Denemarken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199268305
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:26 schreef Newby6781 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ntistoffen~a8b5d7d8/

Bescherming tegen corona neemt vlucht: bijna een derde Nederlanders heeft antistoffen
Maak daar maar 50 procent van, of dacht je dat de gemiddeld bezoeker van Ajax of Partyflock bij deze groep horen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199268325
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maak daar maar 50 procent van, of dacht je dat de gemiddeld bezoeker van Ajax of Partyflock bij deze groep horen :)
Denk ook wel dat 1/3 aan de voorzichtige kant is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199268793
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Na peppi en kokki, Ernst en Diederik, heeft inmiddels Sanquin ook een mening :')
:')

Die denkt nu ook deel te zijn van de biologen intelligentsia. Hij was toch prof en hematoloog gespecialiseerd in bloedgroepen? Dat meende ik gelezen te hebben een keer. Het enige wat hij gedaan heeft is en masse antistoffen meten in de bevolking.

Waarom denkt hij nu ineens overal over mee te mogen praten?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199268863
twitter
pi_199268875
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Echt in deze, hou me tegen, het zijn gewoon moordenaars, en als er hier een mod ook maar 1 aantekening van wil maken doe het en meld het bij me, ik laat het je precies zien hoeveel doden zee op hun geweten hebben.
Stoer zeg.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199268878
Ik heb nog steeds nul corona in mijn omgeving, vrienden en familie. Alleen via via. Toch best bizar als je dan leest dat 1/3 antistoffen heeft.

Hoop dat ik het red tot ongeveer 1 juli, ben benieuwd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199268891
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maak daar maar 50 procent van, of dacht je dat de gemiddeld bezoeker van Ajax of Partyflock bij deze groep horen :)
Ik zie niet in waarom dat niet zo zou zijn?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199268928
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)smetting-coronavirus

Dit wisten we vorig jaar ook al. En dan zeggen ze dat Maurice de Hond een wappie is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199268939
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:30 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)smetting-coronavirus

Dit wisten we vorig jaar ook al. En dan zeggen ze dat Maurice de Hond een wappie is.
Waarom brengt de media dit? Wat is de nieuwswaarde, er is niet eens bewijs?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199268953
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarom brengt de media dit? Wat is de nieuwswaarde, er is niet eens bewijs?
Bewijs genoeg als je ff op Pubmed zoekt. En het spreekt natuurlijk ook wel voor zich dat er sterke aanwijzingen zijn dat de transmissie aerogene is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199268957
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Bewijs genoeg als je ff op Pubmed zoekt. En het spreekt natuurlijk ook wel voor zich dat er sterke aanwijzingen zijn dat de transmissie aerogene is.
Er staat letterlijk in het artikel dat er nog geen bewijs is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 3 mei 2021 @ 23:41:36 #53
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199268976
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er staat letterlijk in het artikel dat er nog geen bewijs is.
Mondkapjes

Ook het soort mondkapjes dat we nu gebruiken moet misschien worden aangepast. "De gewone maskers en de chirurgische maskers houden, als je uitgaat van aerosolen, eigenlijk niet genoeg tegen", zegt De Vrieze. "Daarvoor moet je echt een FFP2-masker hebben."
pi_199268979
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Mondkapjes

Ook het soort mondkapjes dat we nu gebruiken moet misschien worden aangepast. "De gewone maskers en de chirurgische maskers houden, als je uitgaat van aerosolen, eigenlijk niet genoeg tegen", zegt De Vrieze. "Daarvoor moet je echt een FFP2-masker hebben."

Wat wil je hiermee zeggen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 3 mei 2021 @ 23:43:06 #55
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199268985
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen?
Dat de duitsers dit al een tijd eisen en dus voor lopen op de rest van de EU
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 mei 2021 @ 23:46:19 #56
408813 crew  trein2000
pi_199268992
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarom brengt de media dit? Wat is de nieuwswaarde, er is niet eens bewijs?
Waar is het harde bewijs voor de mondkapjes en de anderhalve meter? We doen het al de hele crisis op aanwijzingen, en dan zou dat nu ineens een probleem zijn?

De KNAW zijn geen prutsers. Als die wat zeggen moet je dat serieus nemen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199268995
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat de duitsers dit al een tijd eisen en dus voor lopen op de rest van de EU
Gefeliciteerd duitsers.

En hoe slaat dit op het feit dat letterlijk in dat artikel staat dat bewijs nog ontbreekt?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 3 mei 2021 @ 23:46:59 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199268996
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:30 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)smetting-coronavirus

Dit wisten we vorig jaar ook al. En dan zeggen ze dat Maurice de Hond een wappie is.
Ik begrijp vooral niet waarom men niet gewoon het zekere voor het onzekere hierin neemt.

Overigens inderdaad echt een bizar laat moment in de pandemie om hierover te beginnen.
pi_199269002
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er staat letterlijk in het artikel dat er nog geen bewijs is.
Er zijn hele sterke aanwijzingen. Hoe zo zo'n bewijs er uit moeten zien volgens jou? Als je op Pubmed zoekt vind je zat studies.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 3 mei 2021 @ 23:48:36 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199269004
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waar is het harde bewijs voor de mondkapjes en de anderhalve meter? We doen het al de hele crisis op aanwijzingen, en dan zou dat nu ineens een probleem zijn?

De KNAW zijn geen prutsers. Als die wat zeggen moet je dat serieus nemen.
En wat is het risico? Stel je vraagt mensen een FFP2-masker op te zetten (à 1 euro / stuk) en het blijkt toch niet nodig... is dat erger dan andersom? Lijkt me niet.
pi_199269009
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waar is het harde bewijs voor de mondkapjes en de anderhalve meter? We doen het al de hele crisis op aanwijzingen, en dan zou dat nu ineens een probleem zijn?

De KNAW zijn geen prutsers. Als die wat zeggen moet je dat serieus nemen.
Oh vast wel. De manier waarop hier met berichten in de media omgegaan wordt blijft alleen fascinerend.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199269014
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:30 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)smetting-coronavirus

Dit wisten we vorig jaar ook al. En dan zeggen ze dat Maurice de Hond een wappie is.
Sowieso is dat zo en idd al een jaar bekend. Is ook meest logische toch? Kijk alleen al hoe ziekelijk besmettelijk het is tov de griep.

Maar tegen de tijd dat het wetenschappelijk 100% bewezen is zijn we alweer een crisis verder.

Straks komen nog de schokkende conclusies dat scholieren wel een rol spelen of dat sporten idd beter was dan thuis blijven.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 mei 2021 @ 23:50:38 #63
408813 crew  trein2000
pi_199269016
quote:
5s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:48 schreef Tijn het volgende:

[..]

En wat is het risico? Stel je vraagt mensen een FFP2-masker op te zetten (à 1 euro / stuk) en het blijkt toch niet nodig... is dat erger dan andersom? Lijkt me niet.
Ja. Dat is best erg. Als je van 7 euro per dag moet leven (bijstand) dan is een euro veel geld.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 3 mei 2021 @ 23:51:37 #64
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199269020
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja. Dat is best erg. Als je van 7 euro per dag moet leven (bijstand) dan is een euro veel geld.
Dan help je de minima hiermee. Maar voor de gemiddelde inwoner van Nederland maken de kosten van zo'n masker het verschil niet natuurlijk.
pi_199269023
quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik begrijp vooral niet waarom men niet gewoon het zekere voor het onzekere hierin neemt.

Overigens inderdaad echt een bizar laat moment in de pandemie om hierover te beginnen.
Misschien omdat Hugo met dat handen stuk wassen hygiene gedoe bezig is nu?
Even laten zien dat het niet maart 2020 meer is.
pi_199269026
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Sowieso is dat zo en idd al een jaar bekend. Is ook meest logische toch? Kijk alleen al hoe ziekelijk besmettelijk het is tov de griep.

Maar tegen de tijd dat het wetenschappelijk 100% bewezen is zijn we alweer een crisis verder.

Straks komen nog de schokkende conclusies dat scholieren wel een rol spelen of dat sporten idd beter was dan thuis blijven.
Het lijkt mij echt hartstikke logisch gezien de besmettelijkheid en hoe iedereen aan de lopende band besmet raakt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 mei 2021 @ 23:53:38 #67
408813 crew  trein2000
pi_199269028
quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dan help je de minima hiermee. Maar voor de gemiddelde inwoner van Nederland maken de kosten van zo'n masker het verschil niet natuurlijk.
Dat ben ik niet met je eens. Een euro per dag telt best op. Zeker als je kinderen hebt.

Komt bij dat ik prima zo’n ffp ding wil opzetten. Dan vervang ik dat ding wat nu in mijn jaszak zit voor een ffp2 geval. Net als de rest van Nederland. Dat gaat het verschil niet maken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 mei 2021 @ 23:54:00 #68
408813 crew  trein2000
pi_199269030
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Misschien omdat Hugo met dat handen stuk wassen hygiene gedoe bezig is nu?
Even laten zien dat het niet maart 2020 meer is.
De week van de handhygiëne!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199269031
quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dan help je de minima hiermee. Maar voor de gemiddelde inwoner van Nederland maken de kosten van zo'n masker het verschil niet natuurlijk.
De gemiddelde Nederlander is een krent die nep FFP2-maskers op Ali gaat bestellen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 3 mei 2021 @ 23:54:43 #70
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199269034
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Komt bij dat ik prima zo’n ffp ding wil opzetten. Dan vervang ik dat ding wat nu in mijn jaszak zit voor een ffp2 geval. Net als de rest van Nederland. Dat gaat het verschil niet maken.
De KNAW denkt dus van wel.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 mei 2021 @ 23:55:37 #71
408813 crew  trein2000
pi_199269036
quote:
3s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:54 schreef Tijn het volgende:

[..]

De KNAW denkt dus van wel.
In de ideale wereld. Maar dan moet je ze gaan uitdelen aan de deur. Dat gaat best werken.

Als je het zo als nu doet gaat men die dingen eindeloos recyclen…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 3 mei 2021 @ 23:57:16 #72
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199269041
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In de ideale wereld. Maar dan moet je ze gaan uitdelen aan de deur. Dat gaat best werken.

Als je het zo als nu doet gaat men die dingen eindeloos recyclen…
Ik denk dat een gerecycled FFP2-masker beter is dan een gerecycled stoffen of papieren vodje, maar ik ben verder ook geen expert.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 mei 2021 @ 23:58:05 #73
408813 crew  trein2000
pi_199269043
quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:57 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat een gerecycled FFP2-masker beter is dan een gerecycled stoffen of papieren vodje, maar ik ben verder ook geen expert.
Ik heb altijd begrepen dat die dingen na een paar uur hun effect verliezen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199269050
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het lijkt mij echt hartstikke logisch gezien de besmettelijkheid en hoe iedereen aan de lopende band besmet raakt.
Ja mij ook maar dit is het zelfde als afgelopen zomer. Dan krijgen we het correlatie is geen causaliteit verhaal weer en moeten we blijkbaar geloven dat iedereen vol in zijn gezicht gehoest wordt overal.
Want nog geen peer reviewed artikel in the Lancet die het hard maakt. Wellicht inmiddels wel?

Nu boeit het niet meer maar feit blijft dat we onnodig veel besmettingen en bijkomend leed hebben gehad door niet flexibel te zijn en aerogene verspreiding, ventilatie, afvallen, weerstand,vit d en binnen vs buiten onderbelicht te houden.

In plaats daarvan hoor je nog steeds mensen over afstand houden binnen waardoor ze niet besmet kunnen raken en de poppenkast met desinfecteren bij winkels.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:00:34 #75
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199269053
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Gefeliciteerd duitsers.

En hoe slaat dit op het feit dat letterlijk in dat artikel staat dat bewijs nog ontbreekt?
welk bewijs wil je graag hebben? het is een pandemie, we hebben niet eeuwig de tijd om alles tot op de punt te onderzoeken.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:01:38 #76
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199269058
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dat niet zo zou zijn?
Nou ja, de gemiddelde Ajax fan is niet 60+ en dat maakt de kans op een Corona besmetting ook een stuk lager.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:04:50 #77
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199269069
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Sowieso is dat zo en idd al een jaar bekend. Is ook meest logische toch? Kijk alleen al hoe ziekelijk besmettelijk het is tov de griep.

Maar tegen de tijd dat het wetenschappelijk 100% bewezen is zijn we alweer een crisis verder.

Straks komen nog de schokkende conclusies dat scholieren wel een rol spelen of dat sporten idd beter was dan thuis blijven.
Als het echt ziekelijk besmettelijk is dan zou iedereen het inmiddels wel hebben opgelopen in de supermarkt tijdens de eerste golf.

We zijn inmiddels zo'n 14 maanden verder en nog krijgen mensen het voor elkaar om besmet te raken. Best knap voor een ongelofelijk besmettelijk virus. Of misschien dat ik besmettelijk en snel door elkaar haal.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:07:04 #78
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199269077
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Nou ja, de gemiddelde Ajax fan is niet 60+ en dat maakt de kans op een Corona besmetting ook een stuk lager.
Eh? :? De kans dat je in het ziekenhuis komt is lager, maar de kans dat je het oploopt maakt toch niet uit?
pi_199269078
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Nou ja, de gemiddelde Ajax fan is niet 60+ en dat maakt de kans op een Corona besmetting ook een stuk lager.
Sinds wanneer is de kans op een besmetting hoger bij een oudere?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199269085
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Als het echt ziekelijk besmettelijk is dan zou iedereen het inmiddels wel hebben opgelopen in de supermarkt tijdens de eerste golf.

We zijn inmiddels zo'n 14 maanden verder en nog krijgen mensen het voor elkaar om besmet te raken. Best knap voor een ongelofelijk besmettelijk virus. Of misschien dat ik besmettelijk en snel door elkaar haal.
Je hebt een bepaalde viral load nodig. Zo maar even vluchtig contact in de supermarkt is niet genoeg. En bovendien vervliegt het daar ook door de ventilatie, dus dan wordt de viral load ook lager.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:10:22 #81
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_199269087
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:07 schreef Tijn het volgende:

[..]

Eh? :? De kans dat je in het ziekenhuis komt is lager, maar de kans dat je het oploopt maakt toch niet uit?
De kans voor zowel oplopen als verspreiden is groter als je ouder bent, alhoewel het in deze geschetste situatie irrelevant is.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:11:32 #82
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199269091
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

De kans voor zowel oplopen als verspreiden is groter als je ouder bent, alhoewel het in deze geschetste situatie irrelevant is.
Ik heb er echt nog nooit van gehoord dat de kans op verspreiding hoger is bij oudere mensen.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:12:10 #83
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199269095
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

De kans voor zowel oplopen als verspreiden is groter als je ouder bent, alhoewel het in deze geschetste situatie irrelevant is.
nee, niet de kans, het gevolg is groter.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:15:32 #84
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199269099
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:07 schreef Tijn het volgende:

[..]

Eh? :? De kans dat je in het ziekenhuis komt is lager, maar de kans dat je het oploopt maakt toch niet uit?
Heb het vermoeden dat de meeste jongeren (t.o.v. ouderen) de besmetting zonder echte symptomen doorlopen. Maar dat is een gok.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199269100
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Als het echt ziekelijk besmettelijk is dan zou iedereen het inmiddels wel hebben opgelopen in de supermarkt tijdens de eerste golf.

We zijn inmiddels zo'n 14 maanden verder en nog krijgen mensen het voor elkaar om besmet te raken. Best knap voor een ongelofelijk besmettelijk virus. Of misschien dat ik besmettelijk en snel door elkaar haal.
Langere tijd binnen in slecht geventileerde ruimtes. Scholen/kantoren/feestjes/visites.
En zodra het eenmaal in een huishouden zit moet de rest er logischerwojs meestal ook aan geloven.

Ik denk oprecht niet dat je veel risico loopt in een supermarkt. Contact is vluchtig, men is meer op zijn hoede, mondkapjes, grote ruimtes.

Kan natuurlijk wel maar de kans is gewoon erg klein, net als buiten. 99% wordt niet buiten besmet (zie vondelpark, willem 2, pasen, blm en talloze andere situatie).
Of via voorwepen (is ook debunked).

In dezelfde logica spelen andere doorstroomlocaties ook geen of een beperkte rol. Vooral waar je of buiten bent of stil bent en niet veel uitgestoten wordt. Denk aan dierentuinen, prerparken, mussa, bibliotheken en misschien zelfs sportscholen op groepslessen na mits de ventilatie oki is.

Allemaal onnodig lang dicht vergeleken met hun rol in het grote geheel.

Maarja het boeit niet meer echt. We moeten nu doorprikken. Maar voor in de toekomst wellicht wel handig om te onderzoeken.
Aldoende leert men immers.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:17:55 #86
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199269103
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Mondkapjes

Ook het soort mondkapjes dat we nu gebruiken moet misschien worden aangepast. "De gewone maskers en de chirurgische maskers houden, als je uitgaat van aerosolen, eigenlijk niet genoeg tegen", zegt De Vrieze. "Daarvoor moet je echt een FFP2-masker hebben."

Ja maar maskers gaat niet om het tegenhouden, het gaat om het gedrag van mensen te beïnvloeden. Voor de bühne. Snap dat dan...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199269104
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Heb het vermoeden dat de meeste jongeren (t.o.v. ouderen) de besmetting zonder echte symptomen doorlopen. Maar dat is een gok.
Ook logisch toch? Zelfde met fitte mensen tov morbide obesitas.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:18:18 #88
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_199269106
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:11 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb er echt nog nooit van gehoord dat de kans op verspreiding hoger is bij oudere mensen.
is toch gewoon omdat oudere mensen vaker symptomen vertonen door het virus die bijdragen aan de verspreiding? En daarnaast dat ouderen gevoeliger zijn voor het virus waardoor het langer actief blijft volgens mij.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:20:09 #89
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199269110
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Heb het vermoeden dat de meeste jongeren (t.o.v. ouderen) de besmetting zonder echte symptomen doorlopen. Maar dat is een gok.
Maar of je er nou last van hebt of niet maakt toch niet uit wat betreft dat antistoffenonderzoek, of wel?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:20:22 #90
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199269111
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Langere tijd binnen in slecht geventileerde ruimtes. Scholen/kantoren/feestjes/visites.
En zodra het eenmaal in een huishouden zit moet de rest er logischerwojs meestal ook aan geloven.

Ik denk oprecht niet dat je veel risico loopt in een supermarkt. Contact is vluchtig, men is meer op zijn hoede, mondkapjes, grote ruimtes.

Kan natuurlijk wel maar de kans is gewoon erg klein, net als buiten. 99% wordt niet buiten besmet (zie vondelpark, willem 2, pasen, blm en talloze andere situatie).
Of via voorwepen (is ook debunked).

In dezelfde logica spelen andere doorstroomlocaties ook geen of een beperkte rol. Vooral waar je of buiten bent of stil bent en niet veel uitgestoten wordt. Denk aan dierentuinen, prerparken, mussa, bibliotheken en misschien zelfs sportscholen op groepslessen na mits de ventilatie oki is.

Allemaal onnodig lang dicht vergeleken met hun rol in het grote geheel.

Maarja het boeit niet meer echt. We moeten nu doorprikken. Maar voor in de toekomst wellicht wel handig om te onderzoeken.
Aldoende leert men immers.
quote:
We moeten doorprikken
Spreek voor jezelf
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:20:48 #91
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199269112
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja maar maskers gaat niet om het tegenhouden, het gaat om het gedrag van mensen te beïnvloeden. Voor de bühne. Snap dat dan...
de hele wereld doet daar aan mee? is dat wereldwijd afgesproken?
pi_199269126
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar of je er nou last van hebt of niet maakt toch niet uit wat betreft dat antistoffenonderzoek, of wel?
Klopt, sommige mensen maken ook maar weinig anti-lichamen aan en er zijn ook onderzoeken verschijnen dat sommige mensen niet eens anti-lichamen aanmaken. (bij een vaccin gebeurt dat wel en meer). Maar het belangrijkste is dat je T en B cellen het virus blijven herkennen om een herbesmetting (vooral met klachten) te voorkomen.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:27:00 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199269133
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

de hele wereld doet daar aan mee? is dat wereldwijd afgesproken?
'...werken niet'
'werken pas bij 2 over elkaar'

En weet ik veel nog meer.

Waarom dan toch dragen?
Dat expiriment in augustus in de kalverstraat, daarvan was dat een conclusie. Dragen wegens gedragsbeïnvloeding. Niet omdat het zo goed besmettingen voorkomt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:28:19 #94
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199269138
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'...werken niet'
'werken pas bij 2 over elkaar'

En weet ik veel nog meer.

Waarom dan toch dragen?
Dat expiriment in augustus in de kalverstraat, daarvan was dat een conclusie. Dragen wegens gedragsbeïnvloeding. Niet omdat het zo goed besmettingen voorkomt.
binnen geloof ik het echt wel, anders kunnen de chirurgen ook zonder, maar dat gebeurt niet.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:34:21 #95
147172 THEFXR
Alpha Bear
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:37:37 #96
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199269166
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:34 schreef THEFXR het volgende:
nog even volhouden, Gr de bloedbank

.
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/03-05-2021/VPWON_1324204
Ik ga echt niet naar de NPO kijken
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:44:34 #97
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199269192
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:37 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik ga echt niet naar de NPO kijken
persoonlijk vond ik die gast van de bloedbank een lul, wel lekker zelf gevaccineerd en dan maar over anderen roepen dat we nog even moeten volhouden en dat er minder geopend moet worden, ivm vaccinatie en in Juni zijn we dan verlost.

Hij had gewoon woest moeten worden dat het vaccineren zo;n pure faal is, ipv het weer af te wentelen op het NL volk, wat gewoon covid-19 moe is!
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:45:12 #98
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199269196
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Eerst was het toch een 10% daling? Dat dat genoeg zou zijn?

Ik heb toch steeds meer het gevoel dat ze nog zo lang mogelijk het gevoel willen hebben dat ze macht hebben hier; het kabinet heeft ervoor gezorgd dat ze het idee hebben dat hun mening de enige juiste is en dat daar maar naar geluisterd moet worden. Beetje wat we hier op FOK ook hebben :P

Ik snap oprecht niet waarom ze buiten niet wat meer toe staan. Ach ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 00:46:11 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199269200
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

persoonlijk vond ik die gast van de bloedbank een lul, wel lekker zelf gevaccineerd en dan maar over anderen roepen dat we nog even moeten volhouden en dat er minder geopend moet worden, ivm vaccinatie en in Juni zijn we dan verlost.

Hij had gewoon woest moeten worden dat het vaccineren zo;n pure faal is, ipv het weer af te wentelen op het NL volk, wat gewoon covid-19 moe is!
‘Even’
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 01:20:22 #100
408813 crew  trein2000
pi_199269287
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-ziekenhuisopnames

Dat OMT radicaliseert ook zo langzamerhand eerst moest de daling 10% zijn, toen 15% en nu 20%. Wat is dit? Angst om irrelevant te worden?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 4 mei 2021 @ 01:24:03 #101
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199269296
Is het niet gewoon zo dat ze onder een bepaald aantal bezette bedden willen komen en dat naarmate de bezetting toeneemt, er dus een grotere daling moet worden bewerkstelligt voordat die grens bereikt is?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 01:28:17 #102
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199269309
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:20 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-ziekenhuisopnames

Dat OMT radicaliseert ook zo langzamerhand eerst moest de daling 10% zijn, toen 15% en nu 20%. Wat is dit? Angst om irrelevant te worden?
leuk die eisen, maar geen oplossing.

1) dat fieldlab en testen voor toegang geneuks lekker cancelen, dat Hugo zelf die contracten door de shredder heen duwt!
2) dat geld ,denk zo'n 900 miljoen budget inpikken
3) Hugo kan dit besteden om meer te vaccineren, ict infrastructuur verbeteren, opnieuw opzetten, meer personeel, etc

snelste manier om ervan af te zijn, iedereen wint.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 01:29:53 #103
408813 crew  trein2000
pi_199269312
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:24 schreef Tijn het volgende:
Is het niet gewoon zo dat ze onder een bepaald aantal bezette bedden willen komen en dat naarmate de bezetting toeneemt, er dus een grotere daling moet worden bewerkstelligt voordat die grens bereikt is?
twitter

Ik heb het niet doorgerekend, maar het verschil is geen 10%
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 01:31:24 #104
408813 crew  trein2000
pi_199269314
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

leuk die eisen, maar geen oplossing.

1) dat fieldlab en testen voor toegang geneuks lekker cancelen, dat Hugo zelf die contracten door de shredder heen duwt!
2) dat geld ,denk zo'n 900 miljoen budget inpikken
3) Hugo kan dit besteden om meer te vaccineren, ict infrastructuur verbeteren, opnieuw opzetten, meer personeel, etc

snelste manier om ervan af te zijn, iedereen wint.
We kunnen een deel ook reserveren voor het wachtgeld voor Hugo? Dan nemen we in zijn plaats een fatsoenlijke minister.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 4 mei 2021 @ 01:33:28 #105
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199269322
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

We kunnen een deel ook reserveren voor het wachtgeld voor Hugo? Dan nemen we in zijn plaats een fatsoenlijke minister.
Fred erop zetten, die is wat meer generaal, we zijn tenslotte in oorlog met een virus!
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 01:34:40 #106
408813 crew  trein2000
pi_199269324
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Fred erop zetten, die is wat meer generaal, we zijn tenslotte in oorlog met een virus!
Kan hij z’n schoonmoeder vast uitnodigen voor de beëdiging!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 4 mei 2021 @ 01:35:19 #107
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199269329
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kan hij z’n schoonmoeder vast uitnodigen voor de beëdiging!
ja, was een foutje, soms moet je gewoon door in een oorlog.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 01:38:13 #108
408813 crew  trein2000
pi_199269340
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja, was een foutje, soms moet je gewoon door in een oorlog.
Foutje? Snoeihard in eigen doel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 4 mei 2021 @ 01:42:15 #109
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199269351
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:20 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-ziekenhuisopnames

Dat OMT radicaliseert ook zo langzamerhand eerst moest de daling 10% zijn, toen 15% en nu 20%. Wat is dit? Angst om irrelevant te worden?
Die foto ook erbij...
  dinsdag 4 mei 2021 @ 01:44:22 #110
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199269357
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Fred erop zetten, die is wat meer generaal, we zijn tenslotte in oorlog met een virus!
Teeven?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 01:44:48 #111
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199269361
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Ik heb het niet doorgerekend, maar het verschil is geen 10%
Ik weet sowieso niet waar die percentages opeens vandaan komen. Vroeger hadden we signaalwaardes.
pi_199269691
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:17 schreef THEFXR het volgende:
iets over antibodies, en vaccin duur
.
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Anti bodies zegt niet alles, dat zegt alleen iets over de reactie op het vaccin of op het virus zelf, het concept van een vaccin is dat je cellen het leervermogen hebben om een virus te herkennen en dan opnieuw aan te kunnen maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199269719
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:24 schreef Tijn het volgende:
Is het niet gewoon zo dat ze onder een bepaald aantal bezette bedden willen komen en dat naarmate de bezetting toeneemt, er dus een grotere daling moet worden bewerkstelligt voordat die grens bereikt is?
Het probleem is niet alleen Corona, het probleem is dat er dus ook weinig tot geen ruimte is voor essentiële operaties. Kortom je zult echt moeten dalen wil je daar weer normaal op kunnen inplannen.

Als je 30 procent capaciteit over hebt dan heb je het wel druk, maar in ieder geval marge om wat belangrijke zaken in te plannen, echter zit je op 90 procent en je bent een wat kleiner ziekenhuis, en er komen er 2 bij, dan ben je gelijk die ruimte kwijt, dan moeten ze ook weer gaan schuiven met IC plekken tussen die ziekenhuizen, kortom dat heeft op dat ziekenhuis ook weer impact. Het is natuurlijk niet alleen dat ene IC bed, maar je moet bijvoorbeeld ook een team inplannen/afzeggen voor een operatie.

Als ik Nederland had geweest, had ik allang eens gaan kijken of we belangrijke operaties in andere landen kunnen doen, kost je flink wat geld, maar het levert je op de lange termijn echt wel het geld op.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Miss 200.000.000! dinsdag 4 mei 2021 @ 05:32:39 #114
367000 roos94
pi_199269723
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:20 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-ziekenhuisopnames

Dat OMT radicaliseert ook zo langzamerhand eerst moest de daling 10% zijn, toen 15% en nu 20%. Wat is dit? Angst om irrelevant te worden?
Het OMT kan zoveel willen. Hier gaan Rutte en consorten niet naar luisteren.
pi_199269730
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 05:32 schreef roos94 het volgende:

[..]

Het OMT kan zoveel willen. Hier gaan Rutte en consorten niet naar luisteren.
De enige focus moet het vaccineren zijn, Kuipers heeft ook in zijn briefings gezegd dat die maatregelen waarschijnlijk niet zoveel helpen, die zei en tijdje terug ook al: Geef nou eerst zoveel mogelijk mensen hun eerste prik, die tweede kan ook een stuk later. Hadden we dat 6 weken terug gedaan dan hadden we nu zo een 300 mensen minder op de IC gehad (ruwe inschatting).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199269731
In Australie zijn ze trouwens ook flink de sjaak, die hadden vooral AZ bestelt, maar aangezien ze dat alleen aan 50+ geven zitten ze met een probleem, ze hebben ook Pfizer bestelt, maar daar hoeven ze waarschijnlijk dit jaar niet meer op te rekenen, als ik hun was zou ik eens lief naar de UK kijken.

https://www.smh.com.au/na(...)20210413-p57ivo.html
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199269776
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 05:32 schreef roos94 het volgende:

[..]

Het OMT kan zoveel willen. Hier gaan Rutte en consorten niet naar luisteren.
Ik denk dat je dat onderschat..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199269778
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 06:06 schreef raptorix het volgende:
In Australie zijn ze trouwens ook flink de sjaak, die hadden vooral AZ bestelt, maar aangezien ze dat alleen aan 50+ geven zitten ze met een probleem, ze hebben ook Pfizer bestelt, maar daar hoeven ze waarschijnlijk dit jaar niet meer op te rekenen, als ik hun was zou ik eens lief naar de UK kijken.

https://www.smh.com.au/na(...)20210413-p57ivo.html
Iets met "korte, strenge lockdown", de Aussie's en kiwi's hadden het toch zo fantastisch voor elkaar volgens als die zerocovidwappies?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199269781
Hugo gehoord na het veiligheidsberaad. Hij wil echt toegangstesten gebruiken voor een bezoekje aan de sportschool. Walgelijk.
- verwijderd door admin -
pi_199269783
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 07:00 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Iets met "korte, strenge lockdown", de Aussie's en kiwi's hadden het toch zo fantastisch voor elkaar volgens als die zerocovidwappies?
Heb ik een tijdje terug al geroepen, daarnaast hoe langer ze wachten, hoe groter de kans is dat ze met een mutatie te maken krijgen waarbij het vaccin niet meer effectief is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199269784
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 07:03 schreef groenen het volgende:
Hugo gehoord na het veiligheidsbestand. Hij wil echt toegangstesten gebruiken voor een bezoekje aan de sportschool. Walgelijk.
Que? Bron?
Go hard or go home
pi_199269785
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 07:03 schreef groenen het volgende:
Hugo gehoord na het veiligheidsberaad. Hij wil echt toegangstesten gebruiken voor een bezoekje aan de sportschool. Walgelijk.
Wat? Dus, elke dag een testje? Nee nee, gaan we niet doen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199269790
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 02:11 schreef n__n het volgende:

[..]

Omdat het, hoe je het ook wendt of keert, een goed behandelbaar verkoudheidsvirus is met een IFR van 0.15%. Ik snap niet dat zoiets nog langer reden tot zorg is. Ook is er al met lagere cijfers sprake van 'code zwart' dan voorheen. Ik snap het al een jaar niet en ik snap het steeds minder. Of eigenlijk wel, maar dat is 'complotwappie'-gebrabbel.
Kun je nog steeds bang zijn dat mensen in je omgeving met een slechtere gezondheid het krijgen en op de IC belanden of erger nog er aan sterven. Of heb jij echt helemaal niemand in je omgeving waarvan je weet dat corona wel eens ernstig slecht voor hem/haar kan uitpakken? Ik heb een moeder en schoonouders die ik graag gezond wil zien blijven.
pi_199269796
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199269805
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 02:11 schreef n__n het volgende:

[..]

Omdat het, hoe je het ook wendt of keert, een goed behandelbaar verkoudheidsvirus is met een IFR van 0.15%. Ik snap niet dat zoiets nog langer reden tot zorg is. Ook is er al met lagere cijfers sprake van 'code zwart' dan voorheen. Ik snap het al een jaar niet en ik snap het steeds minder. Of eigenlijk wel, maar dat is 'complotwappie'-gebrabbel.
Het probleem is dan ook niet het Coronavirus, maar de bezuiniging op de zorg, doordat we daar zo in doorgeslagen zitten we met een lamgeslagen land, hadden we de zorg op orde gehad en gewoon normaal vaccins bestelt dan hadden we met kleine slimme maatregelen de samenleving open kunnen laten.
En weet je wat het meest erge is? Rutte en consorten krijgen weer massaal stemmen om weer lekker door te rommelen, ik snap werkelijk niet hoe iemand het in zijn hoofd haalt om daarop te stemmen, wie zijn deze mensen eigenlijk?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199269864
quote:
Ik word niet goed. Het deprimerende weer uit de hel zal ook wel meespelen maar ik heb nu echt het gevoel dat het nooit meer wordt zoals het was. Beetje It's the end of the world as we know it vibes -O-
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199269873
Wat een lulhannes ook om het te gooien op dat men het de ondernemer moet gunnen om open te gaan.
Ik denk dat mensen het de ondernemers sowieso wel gunnen op wat mafklappers na.
Denk dat het enorm kan gaan tegenwerken want mensen weigeren zich te testen maar sommige ondernemers zitten volledig in de kosten omdat ze weer open kunnen maar dan blijft het publiek weg. Gewoon fucked dus.
Go hard or go home
pi_199269946
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 07:27 schreef Noek het volgende:
Wat een lulhannes ook om het te gooien op dat men het de ondernemer moet gunnen om open te gaan.
Ik denk dat mensen het de ondernemers sowieso wel gunnen op wat mafklappers na.
Denk dat het enorm kan gaan tegenwerken want mensen weigeren zich te testen maar sommige ondernemers zitten volledig in de kosten omdat ze weer open kunnen maar dan blijft het publiek weg. Gewoon fucked dus.
Het is maar voor "even", hij zegt het echt, Hugo man, stop er gewoon mee met je uitspraken :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199269959
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)smetting-coronavirus

Ah, na 15 maanden pandemie komen we er mogelijk misschien wellicht achter dat besmettingen dus binnen plaats vinden..... :z
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 4 mei 2021 @ 07:52:28 #130
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199269996
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 06:06 schreef raptorix het volgende:
In Australie zijn ze trouwens ook flink de sjaak, die hadden vooral AZ bestelt, maar aangezien ze dat alleen aan 50+ geven zitten ze met een probleem, ze hebben ook Pfizer bestelt, maar daar hoeven ze waarschijnlijk dit jaar niet meer op te rekenen, als ik hun was zou ik eens lief naar de UK kijken.

https://www.smh.com.au/na(...)20210413-p57ivo.html
Kan Australië dan niet de Deense dosissen Johnson-and-Johnson overnemen?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199270009
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 07:52 schreef Erno-BE het volgende:
Johnson-and-Johnson
Nee dus: https://www.theguardian.c(...)azeneca-similarities
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 4 mei 2021 @ 07:55:51 #132
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199270011
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:20 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-ziekenhuisopnames

Dat OMT radicaliseert ook zo langzamerhand eerst moest de daling 10% zijn, toen 15% en nu 20%. Wat is dit? Angst om irrelevant te worden?
Het OMT radicaliseert niet. De ziekenhuis- en IC-bezetting zijn de laatste tijd enkel toegenomen. Dan is het logisch dat er eerst een fatsoenlijke, stabiele daling in de ziekenhuis- en IC-opnames moet worden waargenomen alvorens er nieuwe versoepelingen worden aangekondigd. Er is niets mis mee om de versoepelingen met enkele weken uit te stellen als de huidige situatie de versoepelingen nog niet toelaten.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:00:04 #133
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199270038
quote:
Waarom wordt iedereen zo bang gemaakt voor bepaalde bijwerkingen van vaccins die maar zelden optreden? We kunnen de gehele wereld niet voorzien van RNA-vaccins en het zou de EU sieren om voor CureVac een exportverbod op te leggen voor leveringen van CureVac-vaccins aan andere landen dan landen die behoren tot de EU/EER of Zwitserland. We moeten accepteren dat ook een gedeelte van de bevolking van de Westerse Wereld vector-vaccins nodig hebben, omdat er onvoldoende RNA-vaccins zijn.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199270056
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 07:55 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het OMT radicaliseert niet. De ziekenhuis- en IC-bezetting zijn de laatste tijd enkel toegenomen. Dan is het logisch dat er eerst een fatsoenlijke, stabiele daling in de ziekenhuis- en IC-opnames moet worden waargenomen alvorens er nieuwe versoepelingen worden aangekondigd. Er is niets mis mee om de versoepelingen met enkele weken uit te stellen als de huidige situatie de versoepelingen nog niet toelaten.
Het probleem is dat men bij versoepelingen altijd maar denkt dat dit tot meer besmettingen lijkt, het word eens tijd dat Hugo inziet dat mensen thuis laten blijven niet bijdraagt aan de getallen, net zoals het niet bijdraagt om mensen heel beperkt op terrasjes te laten zitten, die lopen wel even door naar het park.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:02:20 #135
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199270062
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze die keuze konden maken omdat ze voldoende andere vaccins hadden om het vaccinatie programma op hetzelfde tempo te kunnen doorzetten?
Denemarken krijgt toch ongeveer 1/3 van het aantal dosissen ten opzichte van Nederland (6 vs 17 miljoen inwoners). De vaccinatievoortgang tussen Nederland en Denemarken moet ongeveer gelijk zijn.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199270074
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:00 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Waarom wordt iedereen zo bang gemaakt voor bepaalde bijwerkingen van vaccins die maar zelden optreden? We kunnen de gehele wereld niet voorzien van RNA-vaccins en het zou de EU sieren om voor CureVac een exportverbod op te leggen voor leveringen van CureVac-vaccins aan andere landen dan landen die behoren tot de EU/EER of Zwitserland. We moeten accepteren dat ook een gedeelte van de bevolking van de Westerse Wereld vector-vaccins nodig hebben, omdat er onvoldoende RNA-vaccins zijn.
Men had gewoon direct alle patenten van de RNA vaccins vrij moeten geven zodat er gewoon voldoend gevaccineerd kan worden. Ik vind het crimineel dat omwille van winst van de Pharma we een tekort aan vaccins hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199270088
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 07:52 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Kan Australië dan niet de Deense dosissen Johnson-and-Johnson overnemen?
Australië heeft toch the mother of all corona measures - de korte, strenge lockdown, tot hun beschikking?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:05:26 #138
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199270091
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is dat men bij versoepelingen altijd maar denkt dat dit tot meer besmettingen lijkt, het word eens tijd dat Hugo inziet dat mensen thuis laten blijven niet bijdraagt aan de getallen, net zoals het niet bijdraagt om mensen heel beperkt op terrasjes te laten zitten, die lopen wel even door naar het park.
Sport en cultuur wat binnen plaatsvindt, zou ook geopend worden. Echter, zou je mensen zo min mogelijk langdurig (> 60 minuten) in binnenruimtes willen hebben. Enkel doorstroomlocaties buiten kunnen dan misschien wel open, al zou bij bijvoorbeeld de Efteling de helft van de attracties dicht moeten blijven, omdat ze overdekt zijn.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199270095
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:05 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Sport en cultuur wat binnen plaatsvindt, zou ook geopend worden. Echter, zou je mensen zo min mogelijk langdurig (> 60 minuten) in binnenruimtes willen hebben. Enkel doorstroomlocaties buiten kunnen dan misschien wel open, al zou bij bijvoorbeeld de Efteling de helft van de attracties dicht moeten blijven, omdat ze overdekt zijn.
Mits de inflatie onder de 5% blijft.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:06:57 #140
22565 asco
Los in deze tent
pi_199270107
Enkele dagen geleden positief getest.
Één avond koorts, één middag keelpijn maar vooral veel spierpijn in de bovenbenen. :?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:07:42 #141
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199270113
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Men had gewoon direct alle patenten van de RNA vaccins vrij moeten geven zodat er gewoon voldoend gevaccineerd kan worden. Ik vind het crimineel dat omwille van winst van de Pharma we een tekort aan vaccins hebben.
Zonder patenten zijn er voor farmaceutische fabrikanten geen (financiële) prikkels om überhaupt vaccins te ontwikkelen, laat staan RNA-vaccins. Pfizer, BioNTech, Moderna en CureVac mogen best rijk worden met de ontwikkeling van RNA-vaccins.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199270123
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Zonder patenten zijn er voor farmaceutische fabrikanten geen (financiële) prikkels om überhaupt vaccins te ontwikkelen, laat staan RNA-vaccins. Pfizer, BioNTech, Moderna en CureVac mogen best rijk worden met de ontwikkeling van RNA-vaccins.
Nee, vaccins zijn niet interessant voor ze, de meeste vaccins tegen Corona zijn dan ook ontwikkeld door middel van forse overheid subsidies.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:10:03 #143
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199270128
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Na peppi en kokki, Ernst en Diederik, heeft inmiddels Sanquin ook een mening :')
Ik geef die man geen ongelijk, met een paar weken uitstel van versoepelingen, kun je over een paar weken echt veel meer, zonder de kans op het terugdraaien van versoepelingen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199270136
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Australië heeft toch the mother of all corona measures - de korte, strenge lockdown, tot hun beschikking?
En hoe lang wil je dat volhouden? Ik las bijvoorbeeld dat Australie relatief veel geld misloopt aan buitenlandse studenten, is een business van 20 miljard per jaar, dat is serieus veel geld voor zo een land.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:13:29 #145
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199270144
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heeft deze man ook Konining van der Leyden gevraagt waarom Israel en de UK wel vaccins heeft?
Omdat Israël, US en de UK ten koste van andere landen als een gemene monster allerlei vaccins hebben ingeslagen. De EU/EER, Zwitserland, Canada, Japan, Zuid-Korea en wat andere landen hebben allemaal op een veel eerlijker manier vaccins aangeschaft en qua voortgang zitten er weinig verschillen tussen landen onderling.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199270170
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Omdat Israël, US en de UK ten koste van andere landen als een gemene monster allerlei vaccins hebben ingeslagen. De EU/EER, Zwitserland, Canada, Japan, Zuid-Korea en wat andere landen hebben allemaal op een veel eerlijker manier vaccins aangeschaft en qua voortgang zitten er weinig verschillen tussen landen onderling.
Nee van der Leyden dacht slim te zijn door te denken dat je een paar miljard kan besparen door gezamenlijk in te kopen, de VS en de UK hebben gewoon direct gezegd: Lever maar zoveel als je kunt.

Eerlijk :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 08:21:00 #147
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199270197
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee van der Leyden dacht slim te zijn door te denken dat je een paar miljard kan besparen door gezamenlijk in te kopen, de VS en de UK hebben gewoon direct gezegd: Lever maar zoveel als je kunt.

Eerlijk :')
En hebben daar dus meer geld voor betaald.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199270204
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

En hebben daar dus meer geld voor betaald.
Nee geïnvesteerd: https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Warp_Speed
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 08:22:55 #149
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199270214
quote:
Dat is een andere manier om hetzelfde te zeggen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199270240
quote:
Kijkt Hugo niet naar het VK bijv? Dit valt toch niet uit te leggen. Zal zijn standpunt niet ook een beetje te maken hebben met het feit dat hij eigenhandig, buiten de Kamer om, een miljard heeft gegeven aan een dubieuze stichting?

Ik gun het de ondernemers al ruim een jaar om hetzelfde te betalen voor een afhaalmaaltijd als voor een avondje bediend worden aan tafel. Voor een bijzondere avond boeit me 7,50 ook niks maar ik ga me gewoonweg niet laten testen zonder klachten. Puur uit principe. Dan is het einde zoek. En dan zijn er natuurlijk nog genoeg mensen die die 7,50 al niet even kunnen neerleggen voor een simpele hap (of een familie-uitje naar de Efteling) ... en gelijk hebben ze. Dan maar nog x aantal maanden wachten. Ten koste van wederom die ondernemers.

[ Bericht 8% gewijzigd door alpeko op 04-05-2021 08:33:59 ]
pi_199270242
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is dat men bij versoepelingen altijd maar denkt dat dit tot meer besmettingen lijkt, het word eens tijd dat Hugo inziet dat mensen thuis laten blijven niet bijdraagt aan de getallen, net zoals het niet bijdraagt om mensen heel beperkt op terrasjes te laten zitten, die lopen wel even door naar het park.
Spijker op zijn kop, maar ja de angst regeert en je zit altijd goed als kabinet zijnde door alles dicht te houden .

Dalen de cijfers: komt door de maatregelen.
Stijgen de cijfers: maatregelen waren er maar bevolking hield zich er niet aan.

Als je zaken vrij geeft en de cijfers stijgen zijn ze onvoorzichtig en te snel geweest.
Als je zaken (buiten) vrijgeeft en het daalt hebben ze mensen maandenlang onterecht binnen gehouden.

Kortom, de politieke winst zit in "alles dicht"!!!
pi_199270245
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat is een andere manier om hetzelfde te zeggen.
Als de EU gewoon fatsoenlijk contractuele afspraken hadden gemaakt had dat ook prima geweest, had in ieder geval afspraken over de eerste periode goed vastgelegd zodat leveringen gelijkmatig verdeelt worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199270268
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:26 schreef alpeko het volgende:

[..]

Kijkt Hugo niet naar het VK bijv? Dit valt toch niet uit te leggen. Zal zijn standpunt niet ook een beetje te maken hebben met het feit dat hij eigenhandig, buiten de Kamer om, een miljard heeft gegeven aan een dubieuze stichting?
Zoals je wellicht mee gekregen hebt heb ik die stichting aan het rollen gebracht, natuurlijk speelt dit mee, ik kan ook niet anders verklaren waarom Grapperhaus als een duveltje uit een doosje in 1 keer honderden fieldlabs aankondigt het was zo bizar dat de bedrijven die daar aan mee deden niet eens op de hoogte waren, sommige wilden of konden niet eens meedoen. Ik vermoed dat er dat weekend iets geëscaleerd is waardoor hij onder druk is gezet, tja we zullen het over een paar jaar vermoedelijk wel horen, ik heb wat vermoedens, maar kan dat niet hard maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:30:20 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199270270
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:20 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-ziekenhuisopnames

Dat OMT radicaliseert ook zo langzamerhand eerst moest de daling 10% zijn, toen 15% en nu 20%. Wat is dit? Angst om irrelevant te worden?
De regering heeft het gewaagd om, tegen het OMT-advies in, een kleine versoepeling door te voeren. Dat is denk ik niet in goede aarde gevallen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199270285
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De regering heeft het gewaagd om, tegen het OMT-advies in, een kleine versoepeling door te voeren. Dat is denk ik niet in goede aarde gevallen.
Het probleem is dat de veiligheidsraden begonnen te muiten, ik denk dat die gewoon de boel onder druk hebben gezet, volgens mij hadden die een mondelinge deal met de Horeca gemaakt van: Hou je koest, dan mag je op die datum weer een beetje open. En die veiligheidsraden konden moeilijk die deal weer verwerpen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:33:10 #156
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199270293
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:26 schreef alpeko het volgende:

[..]

Kijkt Hugo niet naar het VK bijv? Dit valt toch niet uit te leggen. Zal zijn standpunt niet ook een beetje te maken hebben met het feit dat hij eigenhandig, buiten de Kamer om, een miljard heeft gegeven aan een dubieuze stichting?

Ik gun het de ondernemers al ruim een jaar om hetzelfde te betalen voor een afhaalmaaltijd als voor een avondje bediend worden aan tafel. Voor een bijzondere avond boeit me 7,50 ook niks maar ik ga me gewoonweg niet laten testen zonder klachten. Puur uit principe. Dan is het einde zoek. En dan zijn er natuurlijk nog genoeg mensen die die 7,50 al niet even kunnen neerleggen voor een simpele hap (of een familie-uitje naar de Efteling ... en gelijk hebben ze. Dan maar nog x aantal maanden wachten. Ten koste van wederom die ondernemers.
Die hele testsamenleving is een politiek prestigeproject. Hij is eraan begonnen, dus dan gaat hij het er doorheen drammen ook, want anders is het gezichtsverlies dus dat gaat hij koste wat kost voorkomen.

Laten we hopen dat de Kamer ervoor gaat liggen, maar het afgelopen jaar (avondklok, iemand) geeft weinig hoop.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:35:31 #157
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199270315
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:20 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-ziekenhuisopnames

Dat OMT radicaliseert ook zo langzamerhand eerst moest de daling 10% zijn, toen 15% en nu 20%. Wat is dit? Angst om irrelevant te worden?
Gelukkig gaat het nog steeds om instroom niet om bezetting. Maar dit moet je niet willen, kun je weken langer dicht blijven omdat het maar 18% daalt in plaats van 20%
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:39:37 #158
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199270355
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is dat de veiligheidsraden begonnen te muiten, ik denk dat die gewoon de boel onder druk hebben gezet, volgens mij hadden die een mondelinge deal met de Horeca gemaakt van: Hou je koest, dan mag je op die datum weer een beetje open. En die veiligheidsraden konden moeilijk die deal weer verwerpen.
Is dat muiten? Er was door Rutte zelf gezegd dat als alles goed ging, ze met Pasen open mochten. Die veiligheidsraden zagen de bui al wel hangen en hadden natuurlijk geen idee hoe ze dat moeten gaan handhaven als het weer uitgesteld zou worden, zeker met het goede weer wat toen op de voorspelling stond. Die stonden dus waarschijnlijk gewoon met hun rug tegen de muur en zullen gezegd hebben dat ze het prima vinden als het dicht blijft maar dat zij er niets aan kunnen doen als de ondernemers dan zelf dingen gaan ondernemen.
pi_199270374
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die hele testsamenleving is een politiek prestigeproject. Hij is eraan begonnen, dus dan gaat hij het er doorheen drammen ook, want anders is het gezichtsverlies dus dat gaat hij koste wat kost voorkomen.

Laten we hopen dat de Kamer ervoor gaat liggen, maar het afgelopen jaar (avondklok, iemand) geeft weinig hoop.
Verschrikkelijk. herinnert me aan hoe er steeds van die kneuzen waren die voor hun ego en cv dat electronisch patienten dossier erdoor heen wilden drammen. Ondanks alle terechte bezwaren.
Hopelijk lukt het niet.
pi_199270394
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die hele testsamenleving is een politiek prestigeproject. Hij is eraan begonnen, dus dan gaat hij het er doorheen drammen ook, want anders is het gezichtsverlies dus dat gaat hij koste wat kost voorkomen.

Laten we hopen dat de Kamer ervoor gaat liggen, maar het afgelopen jaar (avondklok, iemand) geeft weinig hoop.
Ik heb ook weinig vertrouwen meer in de Kamer, aangezien we meer dan genoeg hebben kunnen zien dat ze uiteindelijk, na een hoop poeha (voor de bühne) uiteindelijk toch mee gaan.
Al is dat voor een aantal partijen misschien vooral omdat ze hopen mee te kunnen gaan regeren.

Mijn vertrouwen in de gehele politiek en de regering is sowieso tot het absolute dieptepunt gedaald.
Ik denk zelfs dat de afgelopen verkiezingen voor mij de laatste keer is geweest dat ik ben gaan stemmen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Redactie Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 08:45:04 #161
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199270399
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die hele testsamenleving is een politiek prestigeproject. Hij is eraan begonnen, dus dan gaat hij het er doorheen drammen ook, want anders is het gezichtsverlies dus dat gaat hij koste wat kost voorkomen.

Laten we hopen dat de Kamer ervoor gaat liggen, maar het afgelopen jaar (avondklok, iemand) geeft weinig hoop.
Het enige wat kan is dat het danig vertraagd wordt dat het niet meer nodig is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:46:47 #162
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199270411
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 07:25 schreef josja het volgende:

[..]

Ik word niet goed. Het deprimerende weer uit de hel zal ook wel meespelen maar ik heb nu echt het gevoel dat het nooit meer wordt zoals het was. Beetje It's the end of the world as we know it vibes -O-
Hij zegt het niet expliciet hoor.

Zou een kutstreek zijn. In oktober konden we gewoon naar de sportschool en nu er gevaccineerd wordt opeens niet?
Hoeveel mensen zijn er eigenlijk besmet geraakt in de sportschool?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 08:50:00 #163
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199270428
Toegangstesten voor de sportschool zou wel lachwekkend zijn. Om elke dag te kunnen sporten 7,50 aftikken per dag.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199270436
quote:
Hugo heeft natuurlijk die 925 miljoen toegezegd aan die maatjes van hem. Dan kun je nu niet zeggen dat het niet nodig is.
pi_199270437
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:39 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Is dat muiten? Er was door Rutte zelf gezegd dat als alles goed ging, ze met Pasen open mochten. Die veiligheidsraden zagen de bui al wel hangen en hadden natuurlijk geen idee hoe ze dat moeten gaan handhaven als het weer uitgesteld zou worden, zeker met het goede weer wat toen op de voorspelling stond. Die stonden dus waarschijnlijk gewoon met hun rug tegen de muur en zullen gezegd hebben dat ze het prima vinden als het dicht blijft maar dat zij er niets aan kunnen doen als de ondernemers dan zelf dingen gaan ondernemen.
Nou ja, zoals je het zegt, met muiten bedoel ik: Kom met iets officieels, anders valt het niet te verkopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 08:51:06 #166
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199270439
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toegangstesten voor de sportschool zou wel lachwekkend zijn. Om elke dag te kunnen sporten 7,50 aftikken per dag.
pi_199270451
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 07:45 schreef raptorix het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)smetting-coronavirus

Ah, na 15 maanden pandemie komen we er mogelijk misschien wellicht achter dat besmettingen dus binnen plaats vinden..... :z
:D De Hond al een reactie gegeven?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:53:14 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199270457
Frikandellen-Hugo ‘23 busjes laten rijden is een enorme logistieke operatie’ , wat een pannenkoek is het toch ook.
pi_199270471
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hugo heeft natuurlijk die 925 miljoen toegezegd aan die maatjes van hem. Dan kun je nu niet zeggen dat het niet nodig is.
Dat geld komt in tranches beschikbaar, ik denk dat daar nu gezeik over is, ze hebben maar 30 teststraten en denk dat er nu gedoe is over wie het risico moet dragen. Die 1 miljard die ligt nu bij Stichting open Nederland, maar word ook in delen door VWS uitbetaald, omdat het nu onder een vergrootglas ligt durft denk ik nu niemand de call te maken, verwacht binnenkort wel een bommetje, waarschijnlijk dat LH services wat documentjes lekt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:54:38 #170
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199270476
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Frikandellen-Hugo ‘23 busjes laten rijden is een enorme logistieke operatie’ , wat een pannenkoek is het toch ook.
Helemaal flabbergasted zijn dat op vrijdag het magazijn leeg is. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:54:42 #171
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199270481
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toegangstesten voor de sportschool zou wel lachwekkend zijn. Om elke dag te kunnen sporten 7,50 aftikken per dag.
2 weken niet gaan en je heb jezelf een volledige halterset voor thuis bespaard: https://www.bol.com/nl/p/(...)4_47.48.ProductTitle

Hoef je nooit meer naar de sportschool, kunnen de ondernemers Hugo lynchen, win-win situatie ^O^
pi_199270482
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Frikandellen-Hugo ‘23 busjes laten rijden is een enorme logistieke operatie’ , wat een pannenkoek is het toch ook.
Het zijn nog huurbusjes ook :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 08:56:01 #173
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199270495
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:54 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

2 weken niet gaan en je heb jezelf een volledige halterset voor thuis bespaard: https://www.bol.com/nl/p/(...)4_47.48.ProductTitle

Hoef je nooit meer naar de sportschool, kunnen de ondernemers Hugo lynchen, win-win situatie ^O^
Niet al lang een home gym hebben inmiddels inderdaad :')
pi_199270499
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:54 schreef Caland het volgende:

[..]

Helemaal flabbergasted zijn dat op vrijdag het magazijn leeg is. _O-
Dat beeld ook, Hugo wilde trots als een pauw poseren voor een enorme stockpile, komt ie daar aan: Ja dit is het:



Appie :X :X :X :X

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:56:48 #175
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199270503
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik geef die man geen ongelijk, met een paar weken uitstel van versoepelingen, kun je over een paar weken echt veel meer, zonder de kans op het terugdraaien van versoepelingen.
Nog een paar weekjes.. nog even volhouden.. :')

Dat kan ik echt niet meer horen.

Overigens is dit nog lang niet voorbij.. er zijn namelijk 1 miljoen mensen die op dit moment een sprookje vieren. Lekker hutjemutje met de hele familie 3 hoog achter in slecht geventileerde ruimtes, want koud en kil weer. Je weet wel.. die groep die over vertegenwoordigd in de ziekenhuizen liggen en sceptisch zijn tov vaccins.

Benieuwd of Hugo hier ook iets over durft te zeggen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Redactie Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 08:58:19 #176
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199270517
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:56 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nog een paar weekjes.. nog even volhouden.. :')

Dat kan ik echt niet meer horen.

Overigens is dit nog lang niet voorbij.. er zijn namelijk 1 miljoen mensen die op dit moment een sprookje vieren. Lekker hutjemutje met de hele familie 3 hoog achter in slecht geventileerde ruimtes, want koud en kil weer. Je weet wel.. die groep die over vertegenwoordigd in de ziekenhuizen liggen en sceptisch zijn tov vaccins.

Benieuwd of Hugo hier ook iets over durft te zeggen.
Moeten zij weten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:58:57 #177
13309 nostra
ask why
pi_199270521
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:03 schreef raptorix het volgende:
Men had gewoon direct alle patenten van de RNA vaccins vrij moeten geven zodat er gewoon voldoend gevaccineerd kan worden.
Zo werkt het niet hè, je stuurt niet een briefje met een kookrecept op naar een willekeurige fabriek en ramt de volgende dag miljarden doses vaccin van de loopband. Nog even afgezien van de juridische werkelijkheid die je niet unilateraal domweg kan negeren en het ontnemen van enig incentive om als een malle achter dat vaccin aan te gaan.

Je ziet wel dat er vanuit India en de rest van de wereld nu wat druk komt op Biden om soepeler om te gaan met de patentwetgeving en bijvoorbeeld een tijdelijke waiver te verstrekken. Maar ook daar geldt voor dat dat niet één druk op de knop is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Redactie Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 09:00:42 #178
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199270531
Ik denk dat patenten vrijgeven wel eens tot cowboyproducenten kan leiden die in werkelijkheid vooral rommel produceren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199270533
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:58 schreef nostra het volgende:

[..]

Zo werkt het niet hè, je stuurt niet een briefje met een kookrecept op naar een willekeurige fabriek en ramt de volgende dag miljarden doses vaccin van de loopband. Nog even afgezien van de juridische werkelijkheid die je niet unilateraal domweg kan negeren en het ontnemen van enig incentive om als een malle achter dat vaccin aan te gaan.

Je ziet wel dat er vanuit India en de rest van de wereld nu wat druk komt op Biden om soepeler om te gaan met de patentwetgeving en bijvoorbeeld een tijdelijke waiver te verstrekken. Maar ook daar geldt voor dat dat niet één druk op de knop is.
Het is niet heel makkelijk inderdaad, RNA vaccins moeten heel gecontroleerd worden gemaakt, en ze worden inderdaad ook door andere gemaakt, maar als men deze zomer was begonnen was het zeker mogelijk geweest.
Overigens zoals ik al poste stonden medicijnfabrikanten ook niet zo te springen om ze te gaan ontwikkelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199270546
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 06:06 schreef raptorix het volgende:
In Australie zijn ze trouwens ook flink de sjaak, die hadden vooral AZ bestelt, maar aangezien ze dat alleen aan 50+ geven zitten ze met een probleem, ze hebben ook Pfizer bestelt, maar daar hoeven ze waarschijnlijk dit jaar niet meer op te rekenen, als ik hun was zou ik eens lief naar de UK kijken.

https://www.smh.com.au/na(...)20210413-p57ivo.html
Klopt, zij hadden net als ons ook een stop. Liepen daarvoor vertraging op de de slechte levering. Staat mij in dat EU een lading tegen hield. Het vaccineren loopt daar ook niet zo lekker.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:07:56 #181
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199270586
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat patenten vrijgeven wel eens tot cowboyproducenten kan leiden die in werkelijkheid vooral rommel produceren.
Lekker placebootje pakken.
pi_199270619
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat beeld ook, Hugo wilde trots als een pauw poseren voor een enorme stockpile, komt ie daar aan: Ja dit is het:

[ afbeelding ]

Appie :X :X :X :X

[ afbeelding ]
Vanaf minuut 15. Een journalist die ging kijken naar onze vaccin voorraad.

https://podcasts.google.c(...)DY1OV9KZEk0Z2M?ep=14
pi_199270724
Aan de stemming in dit topic kun je volgens mij vrij aardig aflezen wat het weer buiten is.

Een hoop geweeklaag deze ochtend.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199270774
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat beeld ook, Hugo wilde trots als een pauw poseren voor een enorme stockpile, komt ie daar aan: Ja dit is het:

[ afbeelding ]

Appie :X :X :X :X

[ afbeelding ]
WAAROM LIGT DIE VOORRAAD VAN DE AH NIET ALLANG IN DE WINKEL?! :(
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:31:19 #185
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199270780
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:25 schreef DireStraits7 het volgende:
Aan de stemming in dit topic kun je volgens mij vrij aardig aflezen wat het weer buiten is.

Een hoop geweeklaag deze ochtend.
Lekker man. Meivakantie.. buiten herfst.. hok vol kinderen. Alles is dicht.. kan geen kant op.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199270788
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:31 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Lekker man. Meivakantie.. buiten herfst.. hok vol kinderen. Alles is dicht.. kan geen kant op.
Kut Hugo heeft niet eens lekker weer geregeld. Faalhaas.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Miss 200.000.000! dinsdag 4 mei 2021 @ 09:35:47 #187
367000 roos94
pi_199270813
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:25 schreef DireStraits7 het volgende:
Aan de stemming in dit topic kun je volgens mij vrij aardig aflezen wat het weer buiten is.

Een hoop geweeklaag deze ochtend.
Heerlijk weertje wat mij betreft. Teken ik voor
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:36:04 #188
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199270815
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat beeld ook, Hugo wilde trots als een pauw poseren voor een enorme stockpile, komt ie daar aan: Ja dit is het:

[ afbeelding ]

Appie :X :X :X :X

[ afbeelding ]
Een lage voorraad is goed omdat het zo snel mogelijk weggeprikt moet worden.
Géén kloon van tvlxd!
pi_199270825
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:38:35 #190
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199270831
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kut Hugo heeft niet eens lekker weer geregeld. Faalhaas.
Wat wil je nou elke keer man :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 09:39:23 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199270844
Zo me ook een keer laten testen, krijg ik toch het idee dat ik er een beetje bij hoor, stel je voor dat je een hele pandemie meemaakt en je nooit hoeft te laten testen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199270852
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo me ook een keer laten testen, krijg ik toch het idee dat ik er een beetje bij hoor, stel je voor dat je een hele pandemie meemaakt en je nooit hoeft te laten testen :D
Ok
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:41:06 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199270861
Waarom schakelen ze die vaccinprognose op het dashboard niet gelijk met de weekrapportage. Nu is het elke keer wachten tot dinsdagmiddag (of langer) voor ze het updaten, terwijl de aantallen op het DB gewoon van maandag tot en met zondag lopen.
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 09:44:02 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199270892
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:40 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ok
niet zonder reden hoor :D maar ik was tot nu dus nog een van die mensen waar het niet nodig was om te laten testen. Aan het begin van het corona gebeuren wel een keer lang bij iemand met corona gezeten (een student) maar toen mocht je nog niet testen zonder verschijnselen, inmiddels mag dat dus wel en was er een collega met corona dus maar eens laten testen. (al zei mijn werk, daar hebben ze ook een teststraat, dat het niet nodig was vanwege het korte contact)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199270898
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:38 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wat wil je nou elke keer man :')
Wat? Het is toch zo. Tijd voor een fatsoenlijke minister. Eentje die zich niet met de week van de hygiëne bezig houdt, maar met het weer.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199270900
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

niet zonder reden hoor :D maar ik was tot nu dus nog een van die mensen waar het niet nodig was om te laten testen. Aan het begin van het corona gebeuren wel een keer lang bij iemand met corona gezeten (een student) maar toen mocht je nog niet testen zonder verschijnselen, inmiddels mag dat dus wel en was er een collega met corona dus maar eens laten testen. (al zei mijn werk, daar hebben ze ook een teststraat, dat het niet nodig was vanwege het korte contact)
Viel het mee?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:52:13 #197
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199270949
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 07:03 schreef groenen het volgende:
Hugo gehoord na het veiligheidsberaad. Hij wil echt toegangstesten gebruiken voor een bezoekje aan de sportschool. Walgelijk.
mijn god, in wat voor land gaan we leven?? 8)7
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:55:37 #198
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199270984
Wat is op dit moment de realistische verachting om een daling in de ziekenhuizen te kunnen gaan zien? Het blijft wel heel erg lang uit.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:56:15 #199
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_199270993
Zow he, m'n vriend heeft vanmorgen een test gedaan bij de GGD (08:45 uur) en heeft nu al de uitslag binnen :o
Das rap
pi_199270994
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

mijn god, in wat voor land gaan we leven?? 8)7
Dat ze toegangstesten voorbereiden mocht er iets onverwachts gebeuren als een mutatie dan snap ik dat wel.

Maar neem aan dat iedereen die gevaccineerd is zich niet hoeft te laten testen elke keer zolang die mutatie er niet is.

De mensen die zich niet laten vaccineren die zullen zich idd moeten laten testen. Het is verre van ideaal, maar zou ook even niet weten hoe we veilig de maatschappij helemaal kunnen openen als een groot deel weigert zich te vaccineren. Daarbij keur ik dat weigeren niet af, maar helaas zitten er dan wel (tijdelijke) consequenties aan.

(tijdelijke) indirecte vaccinatiedwang dus. Zie even geen andere oplossing.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:57:03 #201
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199270996
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:02 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Denemarken krijgt toch ongeveer 1/3 van het aantal dosissen ten opzichte van Nederland (6 vs 17 miljoen inwoners). De vaccinatievoortgang tussen Nederland en Denemarken moet ongeveer gelijk zijn.
ik kijk niet meer relatief, maar alleen nog wat dit land doet en hun gefaal, prutsers tot nu toe.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:57:06 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199270998
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:56 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Dat ze toegangstesten voorbereiden mocht er iets onverwachts gebeuren als een mutatie dan snap ik dat wel.

Maar neem aan dat iedereen die gevaccineerd is zich niet hoeft te laten testen elke keer zolang die mutatie er niet is.

De mensen die zich niet laten vaccineren die zullen zich idd moeten laten testen. Het is verre van ideaal, maar zou ook even niet weten hoe we veilig de maatschappij helemaal kunnen openen als een groot deel weigert zich te vaccineren. Daarbij keur ik dat weigeren niet af, maar helaas zitten er dan wel (tijdelijke) consequenties aan.

(tijdelijke) indirecte vaccinatiedwang dus. Zie even geen andere oplossing.
Het gaat niet om weigeren, het gaat om nog niet eens de kans hebben gehad.

En de regeltjes met mondmaskers en 1,5 meter laten ze gewoon gelden hoor, ook na een negatieve test. Zeg daar maar donder op.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:57:07 #203
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_199270999
Zelf vanmorgen bij een sneltest geweest (vanuit werk), ook gelijk antistoffen laten testen. Allemaal negatief, ook wel eens fijn
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:57:14 #204
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199271002
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:56 schreef Cue_ het volgende:
Zow he, m'n vriend heeft vanmorgen een test gedaan bij de GGD (08:45 uur) en heeft nu al de uitslag binnen :o
Das rap
Zie je wel, ze zijn positieve uitslagen aan het hamsteren om de cijfers maar hoog te houden :( ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:57:19 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199271004
quote:
Ik hoor enkel beschrijvingen van situatie waarin een testbewijs gebruikt kán worden, ipv situaties waarin een testbewijs nódig is met onderbouwing.

Nergens hoor ik hem nergens zeggen waarom een testbewijs überhaupt de oplossing is om open te gaan.

Wat maakt het verschil met afgelopen zomer, op een populatie waarvan een derde antistoffen/immuniteit heeft en er steeds meer gevaccineerd wordt

Echt, vraag dan doorrrrr als journalist zijnde. Hier word je toch simpel van

"Ja je hebt het nodig om open te gaan omdat je als je open gaat het nodig hebt"
Sluitend verhaal hoor
Koekoek
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:58:52 #206
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_199271015
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:57 schreef zalkc het volgende:
Zie je wel, ze zijn positieve uitslagen aan het hamsteren om de cijfers maar hoog te houden :( ;)
:D Zou wel geinig zijn. De GGD ineens door de straten om maar negatieve mensen te vinden :D
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 09:58:57 #207
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199271018
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik hoor enkel beschrijvingen van situatie waarin een testbewijs gebruikt kán worden, ipv situaties waarin een testbewijs nódig is met onderbouwing.

Nergens hoor ik hem nergens zeggen waarom een testbewijs überhaupt de oplossing is om open te gaan.

Wat maakt het verschil met afgelopen zomer, op een populatie waarvan een derde antistoffen/immuniteit heeft en er steeds meer gevaccineerd wordt

Echt, vraag dan doorrrrr als journalist zijnde. Hier word je toch simpel van
Dit. De argumentatie slaat als een tang op een varken. Buiten het feit dat je rekening moet houden dat het overgrote merendeel vd bevolking écht geen zin heeft om voor elk etentje of bioscoopje eerst naar een teststraat te rijden om lekker weer die stok in je neus te krijgen.

Leeft die man in een andere dimensie ofzo vraag je je inmiddels af.....
pi_199271025
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het gaat niet om weigeren, het gaat om nog niet eens de kans hebben gehad.
Ja snap ik. Maar wat heb je liever. Dat we de maatschappij open gooien met toegangstesten of dat we het gesloten houden totdat iedreeen de kans op een vaccin heeft gehad.

Het is verre van eerlijk, ben ik helemaal met je eens. De jongeren die al die tijd van alles hebben moeten laten om vooral de kwetsbaren te beschermen. En nu moeten diezelfde jongeren zich overal laten testen terwijl de gevaccineerde kwetsbaren overal zo naar binnen kunnen lopen.

Heel krom, maar ik zie geen andere oplossing. Voor de maatschappij/economie is dit de beste oplossing. Hoe zuur dat ook lijkt voor de jongeren.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:59:50 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199271030
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:58 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dit. De argumentatie slaat als een tang op een varken. Buiten het feit dat je rekening moet houden dat het overgrote merendeel vd bevolking écht geen zin heeft om voor elk etentje of bioscoopje eerst naar een teststraat te rijden om lekker weer die stok in je neus te krijgen.

Leeft die man in een andere dimensie ofzo vraag je je inmiddels af.....
Zou hij dan toch een android zijn of anderszins geassimileerd?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:00:13 #210
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199271035
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:59 schreef aartstyle het volgende:
Ja snap ik. Maar wat heb je liever. Dat we de maatschappij open gooien met toegangstesten of dat we het gesloten houden totdat iedreeen de kans op een vaccin heeft gehad.
Ik heb liever dat we stoppen met dit valse dilemma.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199271038
Bruls legt het in die video toch prima uit? Wat willen jullie nou :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199271047
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:26 schreef alpeko het volgende:

[..]

Kijkt Hugo niet naar het VK bijv? Dit valt toch niet uit te leggen. Zal zijn standpunt niet ook een beetje te maken hebben met het feit dat hij eigenhandig, buiten de Kamer om, een miljard heeft gegeven aan een dubieuze stichting?

Ik gun het de ondernemers al ruim een jaar om hetzelfde te betalen voor een afhaalmaaltijd als voor een avondje bediend worden aan tafel. Voor een bijzondere avond boeit me 7,50 ook niks maar ik ga me gewoonweg niet laten testen zonder klachten. Puur uit principe. Dan is het einde zoek. En dan zijn er natuurlijk nog genoeg mensen die die 7,50 al niet even kunnen neerleggen voor een simpele hap (of een familie-uitje naar de Efteling) ... en gelijk hebben ze. Dan maar nog x aantal maanden wachten. Ten koste van wederom die ondernemers.
Dit dus. Uit principe ga ik me niet laten testen. Dan maar langer wachten op een museumbezoekje, waar ik persoonlijk erg naar uit kijk. Ik heb me ook heel bewust niet aangemeld voor het testevenement voor het museum. Ik vind het ontzettend rot voor de ondernemers en de culturele instellingen, maar zoals je zegt: dan is het einde zoek. En ik geef dan later die 7,50 Euro uit aan de ondernemers en aan cultuur, ipv de zakken van Hugo's vriendjes te vullen.
pi_199271048
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb liever dat we stoppen met dit valse dilemma.
Je bedoeld gewoon opengooien als de kwetsbaren zijn gevaccinneerd. Ja dat is ook een optie.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:01:26 #214
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199271052
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:59 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar wat heb je liever. Dat we de maatschappij open gooien met toegangstesten of dat we het gesloten houden totdat iedreeen de kans op een vaccin heeft gehad.

Het is verre van eerlijk, ben ik helemaal met je eens. De jongeren die al die tijd van alles hebben moeten laten om vooral de kwetsbaren te beschermen. En nu moeten diezelfde jongeren zich overal laten testen terwijl de gevaccineerde kwetsbaren overal zo naar binnen kunnen lopen.

Heel krom, maar ik zie geen andere oplossing. Voor de maatschappij/economie is dit de beste oplossing. Hoe zuur dat ook lijkt voor de jongeren.
We gooien de maatschappij niet 'open' met toegangstesten. Want we blijven vasthouden aan mondmaskers, 1,5 meter en maximale aantallen mensen. Op papier kunnen ondernemers 'open', maar in de praktijk draaien velen waarschijnlijk nog steeds verlies. En die 7,50 euro voor een test verdwijnt ook niet in hun zak.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:01:29 #215
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199271053
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:06 schreef asco het volgende:
Enkele dagen geleden positief getest.
Één avond koorts, één middag keelpijn maar vooral veel spierpijn in de bovenbenen. :?
dat zijn bloodcloths?
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 10:02:09 #216
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199271059
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:59 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar wat heb je liever. Dat we de maatschappij open gooien met toegangstesten of dat we het gesloten houden totdat iedreeen de kans op een vaccin heeft gehad.

How about no. How about: zodra de vaccinatie van de meeste 50 plussers is voltooid gewoon shit opengooien net zoals vorige zomer zonder die bullshit toegangstesten. Hoe....echt hoe is de situatie aankomende zomer slechter of gevaarlijker nu je EN een hele lading kwetsbaren gevaccineerd hebt (versus vorige zomer niet) EN een redelijk percentage mensen met antistoffen hebt omdat ze al een besmetting doorgemaakt hebben.

Hoe. Zeg het maar.
pi_199271061
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We gooien de maatschappij niet 'open' met toegangstesten. Want we blijven vasthouden aan mondmaskers, 1,5 meter en maximale aantallen mensen. Op papier kunnen ondernemers 'open', maar in de praktijk draaien velen waarschijnlijk nog steeds verlies. En die 7,50 euro voor een test verdwijnt ook niet in hun zak.
Ik dacht dat die toegangstests gratis waren totdat iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:02:50 #218
22565 asco
Los in deze tent
pi_199271066
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat zijn bloodcloths?
Geen idee. Met een paracetamol is het wel te harden.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:03:50 #219
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199271078
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:02 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik dacht dat die toegangstests gratis waren totdat iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren.
Ze zijn niet gratis. Dat je ze tot 1 juli nog niet hoeft te pinnen betekent niet dat dat miljard voor die testen uit de lucht komt vallen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199271080
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:31 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Lekker man. Meivakantie.. buiten herfst.. hok vol kinderen. Alles is dicht.. kan geen kant op.
September 2019 met een gekke kop een oude stacaravan gekocht op een camping die het hele jaar open is.
Ik ben nog nooit zoveel op vakantie geweest als vanaf toen.
Afgelopen weekend daar geweest en zelf gister vanwege het slechte weer weer naar huis gegaan.
Zuur voor de vakantiegangers die er staan in hun gehuurde accommodatie of chalet.
En van de gemeente mocht het zwembad ook nog niet open dus het bleef beperkt tot de speeltuin.
Kan me inmiddels wel voorstellen dat mensen er flink doorheen zitten.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:04:39 #221
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199271092
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:02 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik dacht dat die toegangstests gratis waren totdat iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren.
Nope, tot eind juni, ongeacht of je vaccinkans hebt gehad of niet. :{
pi_199271096
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:02 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

How about no. How about: zodra de vaccinatie van de meeste 50 plussers is voltooid gewoon shit opengooien net zoals vorige zomer zonder die bullshit toegangstesten. Hoe....echt hoe is de situatie aankomende zomer slechter of gevaarlijker nu je EN een hele lading kwetsbaren gevaccineerd hebt (versus vorige zomer niet) EN een redelijk percentage mensen met antistoffen hebt omdat ze al een besmetting doorgemaakt hebben.

Hoe. Zeg het maar.
Waarom komen we niet in opstand? Gebrek aan durf? Luiheid?
pi_199271100
Erg mooie cijfers weer. Tijd om de kroegen te openen.

Zowel IC als kliniek hier naar beneden in bezetting (Brabant).
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:05:47 #224
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199271106
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:04 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waarom komen we niet in opstand? Gebrek aan durf? Luiheid?
Er is nog niks definitief
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199271107
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:04 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waarom komen we niet in opstand? Gebrek aan durf? Luiheid?
Wat let je?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199271109
quote:
84s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg mooie cijfers weer. Tijd om de kroegen te openen.

Zowel IC als kliniek hier naar beneden in bezetting (Brabant).
Ik weet niet wanneer je sarcastisch bent of wanneer het echt is. Dus vertel, hoe staat het ervoor vanmorgen?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:06:58 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199271120
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze zijn niet gratis. Dat je ze tot 1 juli nog niet hoeft te pinnen betekent niet dat dat miljard voor die testen uit de lucht komt vallen.
Nu al medelijden met musea etc, die gaan straks amper mensen binnen krijgen als dat met een test moet.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:07:00 #228
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_199271121
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:56 schreef Cue_ het volgende:
Zow he, m'n vriend heeft vanmorgen een test gedaan bij de GGD (08:45 uur) en heeft nu al de uitslag binnen :o
Das rap
Gisteren om 10.45h mijn kinderen laten testen en nog steeds niks :')
Tics van je petten.
pi_199271127
quote:
84s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg mooie cijfers weer. Tijd om de kroegen te openen.

Zowel IC als kliniek hier naar beneden in bezetting (Brabant).
Ziekenhuizen blijven anders doorgaans met hun code zwart bangmakerij
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:07:37 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199271131
quote:
84s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg mooie cijfers weer. Tijd om de kroegen te openen.

Zowel IC als kliniek hier naar beneden in bezetting (Brabant).
dus dat weekje uitstel van draaiboek nummertje zoveel was onnodig
pi_199271148
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:06 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer je sarcastisch bent of wanneer het echt is. Dus vertel, hoe staat het ervoor vanmorgen?
IC COVID bezetting in Brabant 5 lager dan gisteren. Hopelijk is dat in de rest van het land ook. Op naar <800.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:08:47 #232
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199271150
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Frikandellen-Hugo ‘23 busjes laten rijden is een enorme logistieke operatie’ , wat een pannenkoek is het toch ook.
als je meerdere keren per dag, laten we zeggen om de 2 uur vaccins geleverd wil krijgen, moet je coffee shops bellen, die zijn dat gewend :) >:)
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 10:09:01 #233
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199271152
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nu al medelijden met musea etc, die gaan straks amper mensen binnen krijgen als dat met een test moet.
En daarom dus de andere dimensie waar dat Hugo figuur zich in bevindt..... Die is er dus in zijn realiteit heilig van overtuigd dat hij de Musea / Restaurants / Bioscopen en noem maar op helpt met die toegangstesten.

Hij gaat echt het tegenovergestelde ermee bereiken. 8)7
pi_199271159
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:07 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ziekenhuizen blijven anders doorgaans met hun code zwart bangmakerij
Nouja, ik had vanochtend 0 vrije reguliere bedden. Dus opzich gaat het nog niet echt lekker.
pi_199271167
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat let je?
In mijn eentje op de Dam staat ook heel lullig....

En als je een oproep zou doen, ben ik bang dat vooral moederharten, 5g-mensen, complot denkers etc. reageren. Daar voel ik mij niet in thuis.
pi_199271175
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We gooien de maatschappij niet 'open' met toegangstesten. Want we blijven vasthouden aan mondmaskers, 1,5 meter en maximale aantallen mensen. Op papier kunnen ondernemers 'open', maar in de praktijk draaien velen waarschijnlijk nog steeds verlies. En die 7,50 euro voor een test verdwijnt ook niet in hun zak.
Zul je zien dat dadelijk, als alles weer 'open' mag (met testen) de corona steun weg valt. Immers, je mag als ondernemer toch weer open? Niet zeuren je mag weer 100% open dus je hebt ook geen overheidssteun meer nodig. Dat er dan geen mens is die zin heeft in dat testgedoe + kosten die daar aan vast hangen, ja dat is dan jammer voor jou.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:12:04 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199271180
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:10 schreef potjecreme het volgende:

[..]

In mijn eentje op de Dam staat ook heel lullig....

En als je een oproep zou doen, ben ik bang dat vooral moederharten, 5g-mensen, complot denkers etc. reageren. Daar voel ik mij niet in thuis.
maar dat hoeft ook niet hoor, ze draaien vanzelf wel bij onder druk en voorbeelden hoe het ook kan in andere landen
pi_199271184
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:04 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waarom komen we niet in opstand? Gebrek aan durf? Luiheid?
Opstand gaat wel ontstaan, ik vermoed als het nieuwe voetbalseizoen start, waarbij de toegang nog gelimiteerd gaat worden, terwijl de ziekenhuisopname minimaal zullen zijn.

Voetbalsupporters zijn wel instaat menigte op de been te krijgen waar ME geen trek in heeft.
- verwijderd door admin -
pi_199271190
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:11 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Zul je zien dat dadelijk, als alles weer 'open' mag (met testen) de corona steun weg valt. Immers, je mag als ondernemer toch weer open? Niet zeuren je mag weer 100% open dus je hebt ook geen overheidssteun meer nodig. Dat er dan geen mens is die zin heeft in dat testgedoe + kosten die daar aan vast hangen, ja dat is dan jammer voor jou.
Al een paar maanden is er een lobby bezig dat de steun nog wel moet voortduren.
pi_199271197
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:12 schreef groenen het volgende:

[..]

Opstand gaat wel ontstaan, ik vermoed als het nieuwe voetbalseizoen start, waarbij de toegang nog gelimiteerd gaat worden, terwijl de ziekenhuisopname minimaal zullen zijn.

Voetbalsupporters zijn wel instaat menigte op de been te krijgen waar ME geen trek in heeft.
Ik ga er gewoon vanuit dat bij de start van het nieuwe voetbalseizoen je gewoon naar binnen kunt lopen zonder iets. Of wellicht nog tijdelijk met een vaccinatiepaspoort.
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 10:14:16 #241
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199271201
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:12 schreef groenen het volgende:

[..]

Opstand gaat wel ontstaan, ik vermoed als het nieuwe voetbalseizoen start, waarbij de toegang nog gelimiteerd gaat worden, terwijl de ziekenhuisopname minimaal zullen zijn.

Voetbalsupporters zijn wel instaat menigte op de been te krijgen waar ME geen trek in heeft.
Mwa, of je krijgt zo'n lompe situatie van laatst met kampioenschap van Ajax.

Mochten geen supporters in het stadion aanwezig zijn.... dus wat kreeg je? Een hossende op elkaar gepakte menigte van 10.000 man voor de arena :')

Sja. Either way he. Feesten zullen ze toch wel :7
pi_199271202
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:13 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik ga er gewoon vanuit dat bij de start van het nieuwe voetbalseizoen je gewoon naar binnen kunt lopen zonder iets. Of wellicht nog tijdelijk met een vaccinatiepaspoort.
Dat kan, maar Hugo denkt daar anders over.
- verwijderd door admin -
pi_199271203
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:10 schreef potjecreme het volgende:

[..]

In mijn eentje op de Dam staat ook heel lullig....

En als je een oproep zou doen, ben ik bang dat vooral moederharten, 5g-mensen, complot denkers etc. reageren. Daar voel ik mij niet in thuis.
Je kunt niet anderen van een gebrek aan durf of luiheid betichten als je zelf niets probeert.
Ik denk overigens dat het voornamelijk komt omdat de gemiddelde Nederlander er helemaal niet zo mee bezig is als hier.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Miss 200.000.000! dinsdag 4 mei 2021 @ 10:14:34 #244
367000 roos94
pi_199271204
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 07:03 schreef groenen het volgende:
Hugo gehoord na het veiligheidsberaad. Hij wil echt toegangstesten gebruiken voor een bezoekje aan de sportschool. Walgelijk.
Op die manier vermijd je toch ellenlange wachtrijen en doordat je ook moet reserveren. Als ze de boel gewoon openflikkeren 18 mei kun je snachts een bedje voor de deur neerzetten anders kom je er niet tussen.

Maak je de drempel hoger door testen, zullen nog steeds veel mensen gaan, maar wel wat minder denk ik dan toch. Dit is puur wat ik denk
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 10:16:36 #245
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199271232
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik denk overigens dat het voornamelijk komt omdat de gemiddelde Nederlander er helemaal niet zo mee bezig is als hier.
Met de pandemie? Denk je dat echt? Dat betwijfel ik ten zeerste hoor. Denk dat héél veel mensen er noodgedwongen elke dag mee bezig zijn.

En het kotsbeu zijn. Net zoals velen hier. :Y
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:16:44 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199271234
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:59 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar wat heb je liever. Dat we de maatschappij open gooien met toegangstesten of dat we het gesloten houden totdat iedreeen de kans op een vaccin heeft gehad.

Het is verre van eerlijk, ben ik helemaal met je eens. De jongeren die al die tijd van alles hebben moeten laten om vooral de kwetsbaren te beschermen. En nu moeten diezelfde jongeren zich overal laten testen terwijl de gevaccineerde kwetsbaren overal zo naar binnen kunnen lopen.

Heel krom, maar ik zie geen andere oplossing. Voor de maatschappij/economie is dit de beste oplossing. Hoe zuur dat ook lijkt voor de jongeren.
Waarom is er geen andere oplossing?

Wmb is het dikgedrukte gedeelte van de tekst geen tegenstelling. Je kunt ook gecontroleerd/gefaseerd open zonder testsamenleving
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199271237
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:14 schreef groenen het volgende:

[..]

Dat kan, maar Hugo denkt daar anders over.
zolang er dreiging is zou ik het zo doen:
* Overal vrij naar binnen met een vacinnatiepaspoort of een toegangstest indien vaccinatie geweigerd.

Als de winter van 2021/2022 goed verloopt dan volgend jaar lente vaccinatiepaspoort en toegangstest procedure stopzetten.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:17:26 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199271241
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

En daarom dus de andere dimensie waar dat Hugo figuur zich in bevindt..... Die is er dus in zijn realiteit heilig van overtuigd dat hij de Musea / Restaurants / Bioscopen en noem maar op helpt met die toegangstesten.

Hij gaat echt het tegenovergestelde ermee bereiken. 8)7
Er zal best een groep zijn die een test geen bezwaar vindt, maar dat zal zwaar afhangen van wat je er daarna mee kunt. Als het uitje amper opweegt tegen de kosten / energie van een test dan is het snel uit met de pret. Denk dat een boel mensen er na 1x ook wel klaar mee zijn, eigenlijk. Los van de mensen die het sowieso niet gaan doen (zoals ik)
pi_199271246
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:12 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Al een paar maanden is er een lobby bezig dat de steun nog wel moet voortduren.
Vamaf het begin zijn we de klap aan het uitstellen.

Nu komt weer naar boven dat er aardog wat werkgevers zijn die het vaka tiegeld niet kunnen uitbetalen. Dat was vorig jaar al een dingetje, en dat is nooit meer weg geweest. Voor mij komt het in ieder geval niet als verrassing.

Zelfde met pensioenfondsen met heel coulante betalingsregelingen.

Het is allemaal fijn dat ze dat doen om de ondernemers te helpen. Maar in mijn ogen is het alleen maar uitstel van executie.

Ik houd mijn hart vast voor het moment dat de steun weg valt. Dan gaan we de werkelijke schade pas echt zien.

Werkgelegenheid zal dan als een malle in elkaar storten, met alle gevolgen van dien.
pi_199271247
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:10 schreef potjecreme het volgende:

[..]

In mijn eentje op de Dam staat ook heel lullig....

En als je een oproep zou doen, ben ik bang dat vooral moederharten, 5g-mensen, complot denkers etc. reageren. Daar voel ik mij niet in thuis.
Inderdaad. Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik best de barricades op wil als er, nadat iedereen gevaccineerd is die gevaccineerd wil worden, nog steeds maatregelen zijn. Maar het bovenstaande zal me daarvan weerhouden. Ik heb echt niks met dit soort mensen. En ik ken er meer die zo denken.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:17:59 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199271248
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Bruls legt het in die video toch prima uit? Wat willen jullie nou :D.
Dat klopt

Net als users hier

Echter in de kamer hoor je er weinig van terug en is de koers testsamenleving of gesloten samenleving en 'er is geen andere mogelijkheid'
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:19:13 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199271261
quote:
84s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg mooie cijfers weer. Tijd om de kroegen te openen.

Zowel IC als kliniek hier naar beneden in bezetting (Brabant).
Wat fijn! _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:19:20 #253
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199271263
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:16 schreef aartstyle het volgende:
Als de winter van 2021/2022 goed verloopt dan volgend jaar lente vaccinatiepaspoort en toegangstest procedure stopzetten.
lekker vlot, gewoon alles open na de 1e prik lijkt me beter
pi_199271269
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:17 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik best de barricades op wil als er, nadat iedereen gevaccineerd is die gevaccineerd wil worden, nog steeds maatregelen zijn. Maar het bovenstaande zal me daarvan weerhouden. Ik heb echt niks met dit soort mensen. En ik ken er meer die zo denken.
Jip. Ik wil alles kunnen doen en eventueel overal mijn vaccinatiepaspoort laten zien. Maar dan echt geen maatregelen meer of alsnog zo'n stok in mijn neus. Klinklare onzin.
pi_199271276
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:04 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waarom komen we niet in opstand? Gebrek aan durf? Luiheid?
Opstand, hoe zie je dat voor je? Met een bordje ergens gaan staan kan a. makkelijk genegeerd worden en b. gekaapt door vage complotdenkers. Gaan lopen rellen wordt keihard bestraft*. Veel meer opties zie ik niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199271278
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Met de pandemie? Denk je dat echt? Dat betwijfel ik ten zeerste hoor. Denk dat héél veel mensen er noodgedwongen elke dag mee bezig zijn.

En het kotsbeu zijn. Net zoals velen hier. :Y
Nee, met zich druk maken over een testmaatschappij, hun vrijheid die afgepakt werd door de avondklok, etc.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199271284
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:17 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Vamaf het begin zijn we de klap aan het uitstellen.

Nu komt weer naar boven dat er aardog wat werkgevers zijn die het vaka tiegeld niet kunnen uitbetalen. Dat was vorig jaar al een dingetje, en dat is nooit meer weg geweest. Voor mij komt het in ieder geval niet als verrassing.

Zelfde met pensioenfondsen met heel coulante betalingsregelingen.

Het is allemaal fijn dat ze dat doen om de ondernemers te helpen. Maar in mijn ogen is het alleen maar uitstel van executie.

Ik houd mijn hart vast voor het moment dat de steun weg valt. Dan gaan we de werkelijke schade pas echt zien.

Werkgelegenheid zal dan als een malle in elkaar storten, met alle gevolgen van dien.
Of we kijken af bij Japan. Wellicht eens tijd om anders over de staatsschuld te denken. Niet kapot bezuinigen gewoon geld blijven pompen tot de verwarming van de aarde de mensheid doet verdwijnen.
pi_199271286
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

lekker vlot, gewoon alles open na de 1e prik lijkt me beter
Eh, dan is alles toch open? Alleen wel met een paspoort.

Als 80% zich laat vaccineren dan is dat paspoort niet nodig. Maar dat gaat niet gebeuren voorlopig.
pi_199271305
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat klopt

Net als users hier

Echter in de kamer hoor je er weinig van terug en is de koers testsamenleving of gesloten samenleving en 'er is geen andere mogelijkheid'
Oh je bent het er gewoon niet mee eens, dat is iets heel anders natuurlijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:23:09 #260
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199271314
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:20 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Eh, dan is alles toch open? Alleen wel met een paspoort.

Als 80% zich laat vaccineren dan is dat paspoort niet nodig. Maar dat gaat niet gebeuren voorlopig.
We bereiken straks vanzelf het punt dat we niet meer panisch hoeven te doen over elke individuele besmetting.

De wereld ziet er over 2-2,5 maand echt heel anders uit.
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 10:23:39 #261
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199271327
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee, met zich druk maken over een testmaatschappij, hun vrijheid die afgepakt werd door de avondklok, etc.
Okay, als jij dat denkt is dat je goed recht. Ik betwijfel deze stelling nog steeds ten zeerste. Dus we verschillen van mening.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:24:46 #262
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199271351
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We bereiken straks vanzelf het punt dat we niet meer panisch hoeven te doen over elke individuele besmetting.

De wereld ziet er over 2-2,5 maand echt heel anders uit.
leuke voorspelling, dat horen we nu inmiddels al 3 mnd.
pi_199271355
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Okay, als jij dat denkt is dat je goed recht. Ik betwijfel deze stelling nog steeds ten zeerste. Dus we verschillen van mening.
Ok man.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199271363
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We bereiken straks vanzelf het punt dat we niet meer panisch hoeven te doen over elke individuele besmetting.

De wereld ziet er over 2-2,5 maand echt heel anders uit.
Daar ga ik ook vanuit. Maar heb wel in het achterhoofd dat te weinig mensen zich laten vaccineren waardoor het nog steeds oppassen blijft. De gevaccineerden lopen dan nog steeds een hoger risico om door niet gevaccineerden ziek gemaakt te worden.

Ik weiger om met maatregelen te leven omdat mensen om wat voor reden dan ook te kiezen om zich niet te laten vaccineren.
pi_199271373
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

leuke voorspelling, dat horen we nu inmiddels al 3 mnd.
Nee hoor, dat horen we niet al 3 maanden. Je laat de onderbuik even teveel gaan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:27:43 #266
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199271400
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

leuke voorspelling, dat horen we nu inmiddels al 3 mnd.
komt wel steeds dichterbij, zitten nu op 30% toch, als dat verdubbeld is wordt het al een heel ander verhaal
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:28:11 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199271408
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

leuke voorspelling, dat horen we nu inmiddels al 3 mnd.
Maar zeg half juli zou iedereen die dat wil in elk geval een eerste prik gehad moeten hebben. Dan praat je al over zulke grote aantallen gevaccineerden dat besmettingen gewoon niet zo relevant meer zijn.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:28:40 #268
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199271413
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:25 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Daar ga ik ook vanuit. Maar heb wel in het achterhoofd dat te weinig mensen zich laten vaccineren waardoor het nog steeds oppassen blijft. De gevaccineerden lopen dan nog steeds een hoger risico om door niet gevaccineerden ziek gemaakt te worden.

Ik weiger om met maatregelen te leven omdat mensen om wat voor reden dan ook te kiezen om zich niet te laten vaccineren.
En wat is daar het probleem van?
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 10:29:11 #269
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199271419
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar zeg half juli zou iedereen die dat wil in elk geval een eerste prik gehad moeten hebben. Dan praat je al over zulke grote aantallen gevaccineerden dat besmettingen gewoon niet zo relevant meer zijn.
En het seizoenseffect wat ook wel wat moet gaan doen op een gegeven moment.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199271429
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:17 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Vamaf het begin zijn we de klap aan het uitstellen.

Nu komt weer naar boven dat er aardog wat werkgevers zijn die het vaka tiegeld niet kunnen uitbetalen. Dat was vorig jaar al een dingetje, en dat is nooit meer weg geweest. Voor mij komt het in ieder geval niet als verrassing.

Zelfde met pensioenfondsen met heel coulante betalingsregelingen.

Het is allemaal fijn dat ze dat doen om de ondernemers te helpen. Maar in mijn ogen is het alleen maar uitstel van executie.

Ik houd mijn hart vast voor het moment dat de steun weg valt. Dan gaan we de werkelijke schade pas echt zien.

Werkgelegenheid zal dan als een malle in elkaar storten, met alle gevolgen van dien.
Yep, instortende economie, hyperinflatie, we gaan een gitzwarte toekomst tegemoet. -O-
pi_199271434
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

En het seizoenseffect wat ook wel wat moet gaan doen op een gegeven moment.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende week schijnt het te gebeuren.
pi_199271442
quote:
6s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:41 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Uitstekend plan om vaccins aan de man te brengen vind ik.
Dan wil ik een corona bij mijn vaccinatie, al is het maar voor de meme value xD
#WeesGeenWhales
pi_199271446
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:30 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Yep, instortende economie, hyperinflatie, we gaan een gitzwarte toekomst tegemoet. -O-
Misschien toch maar wat crypto geld gaan inslaan.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:31:43 #274
13309 nostra
ask why
pi_199271453
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:20 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-ziekenhuisopnames

Dat OMT radicaliseert ook zo langzamerhand eerst moest de daling 10% zijn, toen 15% en nu 20%. Wat is dit? Angst om irrelevant te worden?
"Allereerst gaat het model ervan uit dat de opvolging van de maatregelen ook de komende tijd hetzelfde blijft, maar de drukte op Koningsdag en drukte in winkelstraten illustreren dat dit geen zekere aanname is. "

Men had bij het maken van het model werkelijk het idee dat dit niet zou gebeuren? "Mijn model klopte wel, maar jullie doen niet wat ik intypte!".
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:32:32 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199271465
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:30 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Yep, instortende economie, hyperinflatie, we gaan een gitzwarte toekomst tegemoet. -O-
dat zal wel meevallen en hoe lullig voor die ondernemers ook, je kan niet aan de gang blijven maar dat er klappen zullen vallen lijkt me logisch
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:34:35 #276
8369 speknek
Another day another slay
pi_199271487
twitter


Leuk idee zouden ze hier ook moeten doen.

twitter


80% na de eerste shot.
Ga nou eerst iedereen een shot geven voordat je de tweede shot inplant.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199271504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zal wel meevallen en hoe lullig voor die ondernemers ook, je kan niet aan de gang blijven maar dat er klappen zullen vallen lijkt me logisch
Het is ook geen structurele crisis. In economisch opzicht kun je ook zeggen dat er wat dor hout wordt weggefilterd en er bovendien weer legio nieuwe kansen gaan ontstaan. In bijvoorbeeld de VS zie je de economie alweer heel hard herstellen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:35:58 #278
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199271509
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:59 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar wat heb je liever. Dat we de maatschappij open gooien met toegangstesten of dat we het gesloten houden totdat iedreeen de kans op een vaccin heeft gehad.

Het is verre van eerlijk, ben ik helemaal met je eens. De jongeren die al die tijd van alles hebben moeten laten om vooral de kwetsbaren te beschermen. En nu moeten diezelfde jongeren zich overal laten testen terwijl de gevaccineerde kwetsbaren overal zo naar binnen kunnen lopen.

Heel krom, maar ik zie geen andere oplossing. Voor de maatschappij/economie is dit de beste oplossing. Hoe zuur dat ook lijkt voor de jongeren.
Nou volgens het OMT gaan we helemaal niks versoepelen als er niet een 20% daling op weekbasis is, ook niet met testen... dus dan duurt elke opening nog tot sint Juttemis.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199271510
Uhm, even voor mijn gemoedsrust... in de afbeelding van het heropeningsplan hierboven heeft iemand bij stap 2 tot en met 5 "uitstel" geschreven, maar bij 6 "afstel?"...

Dat is een grap toch neem ik aan hoop ik? Als in er is niet een of ander nu.nl of nos of ander nieuwsbericht geweest waarin dat uit een betrouwbare/officiële bron gemeld wordt dat ze denken om stap 6, einde maatregelen, vrijheid weer uit het plan te halen?

Ik heb niets gelezen daarover en kan niets vinden ook, dus ik neem aan dat dat gewoon een grap was van iemand? Stap 6 is nog steeds gewoon de laatste stap right, als in er is toch niets veranderd behalve dat alles wat opschuift door die vertraging met stap 2?? 😬😱😅
#WeesGeenWhales
  Redactie Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 10:37:20 #280
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199271520
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:36 schreef eragon2890 het volgende:
Uhm, even voor mijn gemoedsrust... in de afbeelding van het heropeningsplan hierboven heeft iemand bij stap 2 tot en met 5 "uitstel" geschreven, maar bij 6 "afstel?"...

Dat is een grap toch neem ik aan hoop ik? Als in er is niet een of ander nu.nl of nos of ander nieuwsbericht geweest waarin dat uit een betrouwbare/officiële bron gemeld wordt dat ze denken om stap 6, einde maatregelen, vrijheid weer uit het plan te halen?

Ik heb niets gelezen daarover en kan niets vinden ook, dus ik neem aan dat dat gewoon een grap was van iemand? Stap 6 is nog steeds gewoon de laatste stap right, als in er is toch niets veranderd behalve dat alles wat opschuift door die vertraging met stap 2?? 😬😱😅
Nee, jij moet je voor de rest van je leven laten testen als je naar het terras wil.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199271523
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:35 schreef popje het volgende:

[..]

Nou volgens het OMT gaan we helemaal niks versoepelen als er niet een 20% daling op weekbasis is, ook niet met testen... dus dan duurt elke opening nog tot sint Juttemis.
Klopt, maar daar ging de discussie niet over. Benieuwd weer naar de cijfers deze week.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:38:23 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199271536
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh je bent het er gewoon niet mee eens, dat is iets heel anders natuurlijk.
Er is vrijwel nooit in het leven één scenario mogelijk. Nu ook niet
Alles hangt af van keuzes
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199271540
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:31 schreef nostra het volgende:

[..]

"Allereerst gaat het model ervan uit dat de opvolging van de maatregelen ook de komende tijd hetzelfde blijft, maar de drukte op Koningsdag en drukte in winkelstraten illustreren dat dit geen zekere aanname is. "

Men had bij het maken van het model werkelijk het idee dat dit niet zou gebeuren? "Mijn model klopte wel, maar jullie doen niet wat ik intypte!".
Dat... is toch al een jaar zo, dat niemand zich aan die 1.5m houd?? Hebben ze vorig jaar tussen juli en oktober wel eens in een stad gekeken? Dat was gewoon 99,99% exact 2019 hoor overal... was genieten 😂
#WeesGeenWhales
pi_199271542
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:14 schreef groenen het volgende:

[..]

Dat kan, maar Hugo denkt daar anders over.
Hugo kan zoveel willen maar in de praktijk gebeurt dit zometeen: 50+ en risicogroepen gevaccineerd, de rest de optie.

Mooi weer erbij en draagvlak is 0 voor verdere coronamaatregelen.
Lage bezoekersaantallen door dat niemand het wil.

Boze musea,dierebtuinen, ondernemers.
Uiteindelijk doet Hugo een compromis voor alleen grote events en na een poosje gaat ook dat eraf.
Miljard de put in.
pi_199271552
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nee, jij moet je voor de rest van je leven laten testen als je naar het terras wil.
Ik las ook dat Hugo een verbod op animeconventies wilde invoeren. Gewoon omdat het kan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199271554
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Er is vrijwel nooit in het leven één scenario mogelijk. Nu ook niet
Alles hangt af van keuzes
Prima, maar ook dat staat los van het verwijt dat ze nu ten onrechte krijgen dat ze dat scenario niet goed uitleggen.

Niet per se door jou, trouwens.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:40:32 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199271564
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:38 schreef eragon2890 het volgende:
Hebben ze vorig jaar tussen juli en oktober wel eens in een stad gekeken? Dat was gewoon 99,99% exact 2019 hoor overal... was genieten
nee dat was niet zo
pi_199271569
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nee, jij moet je voor de rest van je leven laten testen als je naar het terras wil.
Niet grappig, dat is nu al niet zo en wordt nooit zo XD

Maar ff serieus: er is niets veranderd aan dat heropeningsplan toch? Behalve wat vertraging waardoor het wordt opschuift, maar dat dat kon zeiden ze bij presentation al. Ik heb geen nieuws gemist ofzo toch, lijk het is toch nog gewoon hetzelfde gebleven allemaal verder tot en met het einde na stap 6?
#WeesGeenWhales
pi_199271599
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is ook geen structurele crisis. In economisch opzicht kun je ook zeggen dat er wat dor hout wordt weggefilterd en er bovendien weer legio nieuwe kansen gaan ontstaan. In bijvoorbeeld de VS zie je de economie alweer heel hard herstellen.
In NL zie je het herstel ook.
Na afloop komen er weer nieuwe horeca bedrijven en reisorganisaties en zo ontstaan er inderdaad weer nieuwe kansen.
Ik ben benieuwd hoe bestaande bedrijven vol met coronaschulden hiertegen gasn concureren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199271624
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In NL zie je het herstel ook.
Na afloop komen er weer nieuwe horeca bedrijven en reisorganisaties en zo ontstaan er inderdaad weer nieuwe kansen.
Ik ben benieuwd hoe bestaande bedrijven vol met coronaschulden hiertegen gasn concureren.
Ik ben alleen bang dat veel kleinere Horeca en MKB zal verdwijnen doordat grote jongens goedkoop geld kunnen lenen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:45:50 #291
13309 nostra
ask why
pi_199271627
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:35 schreef Monolith het volgende:
Het is ook geen structurele crisis.
Dat is maar de vraag natuurlijk. Als er nog redelijk lang een zweem boven de markt blijft hangen dat de overheid telkens weer vol op de rem kan stappen als dat nodig is, dan is dat funest voor het vertrouwen. En platgeslagen is economie niet veel meer dan dat.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199271633
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is ook geen structurele crisis. In economisch opzicht kun je ook zeggen dat er wat dor hout wordt weggefilterd en er bovendien weer legio nieuwe kansen gaan ontstaan. In bijvoorbeeld de VS zie je de economie alweer heel hard herstellen.
Tegelijkertijd moet ik toegeven dat er ook weer heel toffe nieuwe initiatieven ontstaan die kansrijk zijn. Startend, en daarmee dus niet gebonden aan het overheidsinfuus. Dat stemt me dan weer hoopvol.

Hoewel daar weer andere expertises voor nodig zijn die maar weinig mensen bezitten. Hopelijk zien de mensen in noodlijdende bedrijven op tijd het licht om zich om te laten scholen. Dan kan het nog mee vallen.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:46:51 #293
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199271637
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben alleen bang dat veel kleinere Horeca en MKB zal verdwijnen doordat grote jongens goedkoop geld kunnen lenen.
en het witwas gehalte zal gaan toenemen
pi_199271649
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben alleen bang dat veel kleinere Horeca en MKB zal verdwijnen doordat grote jongens goedkoop geld kunnen lenen.
Dat zou zomaar kunnen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199271665
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:30 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Yep, instortende economie, hyperinflatie, we gaan een gitzwarte toekomst tegemoet. -O-
Ja, of niet. :')

https://economie.rabobank.com/economisch-kwartaalbericht/

quote:
Hoewel de Nederlandse economie door de strenge lockdown in het eerste kwartaal van dit jaar vermoedelijk nog krimpt ten opzichte van het vierde kwartaal van 2020, zal zij daarna relatief vlot herstellen. Naar verwachting groeit onze economie dit jaar met 2,1 procent, volgend op de krimp van 3,8 procent in 2020. In 2022 bedraagt de Nederlandse bbp-groei naar verwachting 3,7 procent. In een aantal sectoren is dit jaar ruimte voor groei voorbij de coronakrimp, al zullen niet alle sectoren volledig herstellen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199271667
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

en het witwas gehalte zal gaan toenemen
Ik maak me meer zorgen om de multinationals die geen belasting betalen, dat Nels koffiehoek een Starbucks word......
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:49:32 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199271676
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik maak me meer zorgen om de multinationals die geen belasting betalen, dat Nels koffiehoek een Starbucks word......
dat zijn de grootste witwassers inderdaad
pi_199271678
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag natuurlijk. Als er nog redelijk lang een zweem boven de markt blijft hangen dat de overheid telkens weer vol op de rem kan stappen als dat nodig is, dan is dat funest voor het vertrouwen. En platgeslagen is economie niet veel meer dan dat.
Of juist andersom. Dat bij stront aan de knikker er een overheid is die harde maatregelen niet uit de weg gaat om de economie nog enigzins op gang te laten houden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')