Nou ja, de gemiddelde Ajax fan is niet 60+ en dat maakt de kans op een Corona besmetting ook een stuk lager.quote:Op maandag 3 mei 2021 23:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat niet zo zou zijn?
Als het echt ziekelijk besmettelijk is dan zou iedereen het inmiddels wel hebben opgelopen in de supermarkt tijdens de eerste golf.quote:Op maandag 3 mei 2021 23:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Sowieso is dat zo en idd al een jaar bekend. Is ook meest logische toch? Kijk alleen al hoe ziekelijk besmettelijk het is tov de griep.
Maar tegen de tijd dat het wetenschappelijk 100% bewezen is zijn we alweer een crisis verder.
Straks komen nog de schokkende conclusies dat scholieren wel een rol spelen of dat sporten idd beter was dan thuis blijven.
Eh?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, de gemiddelde Ajax fan is niet 60+ en dat maakt de kans op een Corona besmetting ook een stuk lager.
Sinds wanneer is de kans op een besmetting hoger bij een oudere?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, de gemiddelde Ajax fan is niet 60+ en dat maakt de kans op een Corona besmetting ook een stuk lager.
Je hebt een bepaalde viral load nodig. Zo maar even vluchtig contact in de supermarkt is niet genoeg. En bovendien vervliegt het daar ook door de ventilatie, dus dan wordt de viral load ook lager.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Als het echt ziekelijk besmettelijk is dan zou iedereen het inmiddels wel hebben opgelopen in de supermarkt tijdens de eerste golf.
We zijn inmiddels zo'n 14 maanden verder en nog krijgen mensen het voor elkaar om besmet te raken. Best knap voor een ongelofelijk besmettelijk virus. Of misschien dat ik besmettelijk en snel door elkaar haal.
De kans voor zowel oplopen als verspreiden is groter als je ouder bent, alhoewel het in deze geschetste situatie irrelevant is.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh?De kans dat je in het ziekenhuis komt is lager, maar de kans dat je het oploopt maakt toch niet uit?
Ik heb er echt nog nooit van gehoord dat de kans op verspreiding hoger is bij oudere mensen.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De kans voor zowel oplopen als verspreiden is groter als je ouder bent, alhoewel het in deze geschetste situatie irrelevant is.
nee, niet de kans, het gevolg is groter.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De kans voor zowel oplopen als verspreiden is groter als je ouder bent, alhoewel het in deze geschetste situatie irrelevant is.
Heb het vermoeden dat de meeste jongeren (t.o.v. ouderen) de besmetting zonder echte symptomen doorlopen. Maar dat is een gok.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh?De kans dat je in het ziekenhuis komt is lager, maar de kans dat je het oploopt maakt toch niet uit?
Langere tijd binnen in slecht geventileerde ruimtes. Scholen/kantoren/feestjes/visites.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Als het echt ziekelijk besmettelijk is dan zou iedereen het inmiddels wel hebben opgelopen in de supermarkt tijdens de eerste golf.
We zijn inmiddels zo'n 14 maanden verder en nog krijgen mensen het voor elkaar om besmet te raken. Best knap voor een ongelofelijk besmettelijk virus. Of misschien dat ik besmettelijk en snel door elkaar haal.
Ja maar maskers gaat niet om het tegenhouden, het gaat om het gedrag van mensen te beïnvloeden. Voor de bühne. Snap dat dan...quote:Op maandag 3 mei 2021 23:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Mondkapjes
Ook het soort mondkapjes dat we nu gebruiken moet misschien worden aangepast. "De gewone maskers en de chirurgische maskers houden, als je uitgaat van aerosolen, eigenlijk niet genoeg tegen", zegt De Vrieze. "Daarvoor moet je echt een FFP2-masker hebben."
Ook logisch toch? Zelfde met fitte mensen tov morbide obesitas.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb het vermoeden dat de meeste jongeren (t.o.v. ouderen) de besmetting zonder echte symptomen doorlopen. Maar dat is een gok.
is toch gewoon omdat oudere mensen vaker symptomen vertonen door het virus die bijdragen aan de verspreiding? En daarnaast dat ouderen gevoeliger zijn voor het virus waardoor het langer actief blijft volgens mij.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb er echt nog nooit van gehoord dat de kans op verspreiding hoger is bij oudere mensen.
Maar of je er nou last van hebt of niet maakt toch niet uit wat betreft dat antistoffenonderzoek, of wel?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb het vermoeden dat de meeste jongeren (t.o.v. ouderen) de besmetting zonder echte symptomen doorlopen. Maar dat is een gok.
quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Langere tijd binnen in slecht geventileerde ruimtes. Scholen/kantoren/feestjes/visites.
En zodra het eenmaal in een huishouden zit moet de rest er logischerwojs meestal ook aan geloven.
Ik denk oprecht niet dat je veel risico loopt in een supermarkt. Contact is vluchtig, men is meer op zijn hoede, mondkapjes, grote ruimtes.
Kan natuurlijk wel maar de kans is gewoon erg klein, net als buiten. 99% wordt niet buiten besmet (zie vondelpark, willem 2, pasen, blm en talloze andere situatie).
Of via voorwepen (is ook debunked).
In dezelfde logica spelen andere doorstroomlocaties ook geen of een beperkte rol. Vooral waar je of buiten bent of stil bent en niet veel uitgestoten wordt. Denk aan dierentuinen, prerparken, mussa, bibliotheken en misschien zelfs sportscholen op groepslessen na mits de ventilatie oki is.
Allemaal onnodig lang dicht vergeleken met hun rol in het grote geheel.
Maarja het boeit niet meer echt. We moeten nu doorprikken. Maar voor in de toekomst wellicht wel handig om te onderzoeken.
Aldoende leert men immers.
Spreek voor jezelfquote:We moeten doorprikken
de hele wereld doet daar aan mee? is dat wereldwijd afgesproken?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja maar maskers gaat niet om het tegenhouden, het gaat om het gedrag van mensen te beïnvloeden. Voor de bühne. Snap dat dan...
Klopt, sommige mensen maken ook maar weinig anti-lichamen aan en er zijn ook onderzoeken verschijnen dat sommige mensen niet eens anti-lichamen aanmaken. (bij een vaccin gebeurt dat wel en meer). Maar het belangrijkste is dat je T en B cellen het virus blijven herkennen om een herbesmetting (vooral met klachten) te voorkomen.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar of je er nou last van hebt of niet maakt toch niet uit wat betreft dat antistoffenonderzoek, of wel?
'...werken niet'quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de hele wereld doet daar aan mee? is dat wereldwijd afgesproken?
binnen geloof ik het echt wel, anders kunnen de chirurgen ook zonder, maar dat gebeurt niet.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'...werken niet'
'werken pas bij 2 over elkaar'
En weet ik veel nog meer.
Waarom dan toch dragen?
Dat expiriment in augustus in de kalverstraat, daarvan was dat een conclusie. Dragen wegens gedragsbeïnvloeding. Niet omdat het zo goed besmettingen voorkomt.
Ik ga echt niet naar de NPO kijkenquote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:34 schreef THEFXR het volgende:
nog even volhouden, Gr de bloedbank
.
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/03-05-2021/VPWON_1324204
persoonlijk vond ik die gast van de bloedbank een lul, wel lekker zelf gevaccineerd en dan maar over anderen roepen dat we nog even moeten volhouden en dat er minder geopend moet worden, ivm vaccinatie en in Juni zijn we dan verlost.quote:
Eerst was het toch een 10% daling? Dat dat genoeg zou zijn?quote:
‘Even’quote:Op dinsdag 4 mei 2021 00:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
persoonlijk vond ik die gast van de bloedbank een lul, wel lekker zelf gevaccineerd en dan maar over anderen roepen dat we nog even moeten volhouden en dat er minder geopend moet worden, ivm vaccinatie en in Juni zijn we dan verlost.
Hij had gewoon woest moeten worden dat het vaccineren zo;n pure faal is, ipv het weer af te wentelen op het NL volk, wat gewoon covid-19 moe is!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |