abonnement Unibet Coolblue
pi_199242630
Ik merk de laatste tijd steeds meer dat veel mensen eigenlijk maar saai zijn. Hebben vaak geen eigen ideeen en volgen een beetje de rest. Nemen nooit een initiatief en doen alleen maar dingen die bekend en vertrouwd zijn. Hun enige hobby's zijn vaak een beetje netflixen, gamen en zuipen. En verder leven ze een grauw en middelmatig leven.

Waarom doen mensen dat? Je kan zoveel meer uit je leven halen.
pi_199242663
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:41 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik merk de laatste tijd steeds meer dat veel mensen eigenlijk maar saai zijn.
Dat is jouw mening, geen voldrongen feit.

quote:
Hebben vaak geen eigen ideeen en volgen een beetje de rest.
Hoe weet je dit?
quote:
Nemen nooit een initiatief en doen alleen maar dingen die bekend en vertrouwd zijn.
Je begon met 'veel mensen', omschrijf deze mensen eens nader.
quote:
Hun enige hobby's zijn vaak een beetje netflixen, gamen en zuipen. En verder leven ze een grauw en middelmatig leven.
En wat is hier mis mee als iemand hier gelukkig van wordt?

quote:
Waarom doen mensen dat? Je kan zoveel meer uit je leven halen.
Zoals? Als mensen gelukkig zijn dan is dat het maximaal haalbare.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_199242689
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:41 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik merk de laatste tijd steeds meer dat veel mensen eigenlijk maar saai zijn. Hebben vaak geen eigen ideeen en volgen een beetje de rest. Nemen nooit een initiatief en doen alleen maar dingen die bekend en vertrouwd zijn. Hun enige hobby's zijn vaak een beetje netflixen, gamen en zuipen. En verder leven ze een grauw en middelmatig leven.

Waarom doen mensen dat? Je kan zoveel meer uit je leven halen.
Voor veel mensen is het de weg van de minste weerstand en/of mensen zijn helemaal niet op zoek naar verdieping in hun leven. Veel mensen vind het allemaal maar best.
  Moderator zondag 2 mei 2021 @ 09:45:50 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199242690
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:44 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, geen voldrongen feit.
[..]

Hoe weet je dit?
[..]

Je begon met 'veel mensen', omschrijf deze mensen eens nader.
[..]

En wat is hier mis mee als iemand hier gelukkig van wordt?
[..]

Zoals? Als mensen gelukkig zijn dan is dat het maximaal haalbare.
Dit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199242692
Haha TS heeft de comfortzone nog niet ontdekt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_199242718
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:44 schreef Mike-The-Situation het volgende:

Hoe weet je dit?
[..]

Je begon met 'veel mensen', omschrijf deze mensen eens nader.
Ik zie ze bijvoorbeeld bij mij in de buurt. Lopen altijd een beetje mee met een of ander groepje. Maar nemen nooit zelf een initiatief of durven zelf een afwijkende mening te hebben.

Een neef van me is ook zo. Er komt helemaal nooit wat uit die gozer.

quote:
En wat is hier mis mee als iemand hier gelukkig van wordt?
[..]

Zoals? Als mensen gelukkig zijn dan is dat het maximaal haalbare.
Zijn ze zo gelukkig dan? Ik ook ook veel geklaag.
  Spellchecker zondag 2 mei 2021 @ 09:56:13 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199242854
Daar kun jij van alles van vinden natuurlijk .... maar als die mensen daar nou tevreden mee zijn?
  zondag 2 mei 2021 @ 10:02:31 #8
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199242933
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:47 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Ik zie ze bijvoorbeeld bij mij in de buurt. Lopen altijd een beetje mee met een of ander groepje. Maar nemen nooit zelf een initiatief of durven zelf een afwijkende mening te hebben.

Een neef van me is ook zo. Er komt helemaal nooit wat uit die gozer.
[..]

Zijn ze zo gelukkig dan? Ik ook ook veel geklaag.
Grappig dat een paar lui zich gelijk al aangesproken lijken te voelen aan enkele reacties te zien :P

Maar je bent niet de enige die het zo ziet.
Het barst idd behoorlijk van de grijze muizen die allemaal maar in grote lijnen hetzelfde patroontje lijken volgen. Zelfde kleertjes, zelfde muziek (verschrikkelijk irritante, autotune rommel) oftewel top-40... etc. De foto's op Tinder zijn al even ongeinspireerd. De dames staan er altijd als dezelfde duck-faced spiegelprinsessen bij en de heren staan met niet geringe moeite stoer in de sportschool hun puddingbuik in te houden. Allemaal zo eigen-identiteitsloos.
Erbij horen is nog altijd het dominante gedachtengoed schijnbaar.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
  zondag 2 mei 2021 @ 10:09:40 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199243011
Ik verbaas me daar ook vaak wel over. Veel mensen durven gewoon niet buiten lijntjes te kleuren omdat ze bang zijn "wat mensen wel niet denken". Er zit ook een bepaalde luiheid in. Zelf over zaken nadenken kost energie en initiatief nemen kost moeite.

Maar het is ook wel prima. Een wereld vol met vrije geesten functioneert ook niet. Je hebt een soort creatieve elite nodig die nieuwe dingen bedenkt en het voortouw neemt. En je hebt de volgzame massa die dat consumeert.
pi_199243072
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 10:02 schreef Graf-Schweinhund het volgende:

[..]

Grappig dat een paar lui zich gelijk al aangesproken lijken te voelen aan enkele reacties te zien :P

Maar je bent niet de enige die het zo ziet.
Het barst idd behoorlijk van de grijze muizen die allemaal maar in grote lijnen hetzelfde patroontje lijken volgen. Zelfde kleertjes, zelfde muziek (verschrikkelijk irritante, autotune rommel) oftewel top-40... etc. De foto's op Tinder zijn al even ongeinspireerd. De dames staan er altijd als dezelfde duck-faced spiegelprinsessen bij en de heren staan met niet geringe moeite stoer in de sportschool hun puddingbuik in te houden. Allemaal zo eigen-identiteitsloos.
Erbij horen is nog altijd het dominante gedachtengoed schijnbaar.
Inderdaad wat ik bedoel. En alles dat afwijkt van die trend dat is meteen "raar" en wordt niet serieus genomen. En alleen naar top 40 muziek luisteren ook zoiets. Is kijken naar iets meer diepgang echt zo moeilijk?
  zondag 2 mei 2021 @ 10:23:13 #11
489099 skidzor
Reality is one big joke
pi_199243171
TS heeft de algemene Nederlandse cultus ontdekt
pi_199243175
Mooie paradox schets je hier. Omdat mensen doen wat de meeste mensen doen, vind je ze saai (bijv. Top40-muziek luisteren). Maar als al die mensen op zoek gaan naar verdieping, en i.p.v. huidige Top40-muziek naar metal gaan luisteren, wat gebeurt er dan: metal wordt de meest populaire muziekstroming, de Top40 zal er vol mee staan. En jij vind metal-luisteraars dan weer saai (want 'iedereen doet dat').

Uiteindelijk is wat de meeste mensen doen (blijkbaar) het comfortabelst voor de mens. Dus waarom zou je daar (te veel) vanaf wijken? Het is juist iets wat eeuwenlang is uitontwikkeld tot de huidige status.

Oh, en als je het grootste deel van je leven zo comfortabel inricht, kun je je tijd en energie steken in die paar dingen die je wél heel belangrijk vind. Zoals familie, vrienden, kinderen etc.
  zondag 2 mei 2021 @ 10:29:41 #13
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199243257
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 10:23 schreef Piles het volgende:
Mooie paradox schets je hier. Omdat mensen doen wat de meeste mensen doen, vind je ze saai (bijv. Top40-muziek luisteren). Maar als al die mensen op zoek gaan naar verdieping, en i.p.v. huidige Top40-muziek naar metal gaan luisteren, wat gebeurt er dan: metal wordt de meest populaire muziekstroming, de Top40 zal er vol mee staan. En jij vind metal-luisteraars dan weer saai (want 'iedereen doet dat').

Uiteindelijk is wat de meeste mensen doen (blijkbaar) het comfortabelst voor de mens. Dus waarom zou je daar (te veel) vanaf wijken? Het is juist iets wat eeuwenlang is uitontwikkeld tot de huidige status.
Ho! Ik vind niet dat gelijk iedereen meer van mijn interesses moet delen maar wat meer moeite doen om hun eigen ding te vinden ipv maar de populaire jonges en meisjes op de middelbare school te na-apen. Er wordt in mijn ogen gewoon teveel de nadruk gelegd om vooral niet een uitzondering te zijn. alsof men bang is om anders gevonden te worden. Da's zo'n erin gestampt gedrag.. alsof het gros van de maatschappij moedwillig onder het kopieerapparaat springt.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
  zondag 2 mei 2021 @ 10:43:22 #14
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199243442
Heeft het met leeftijd te maken?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 2 mei 2021 @ 11:06:22 #15
287084 itchycoo
gutentag
pi_199243683
Wel grappig dat jij al die mensen en hun verdere levens blijkbaar goed kent, ook als ze door de buurt lopen.

Volgens mij ben je vooral met je eigen identiteit bezig door je op deze manier te willen onderscheiden van “de rest”. Laat het daar lekker bij. Dit soort oordelen over andermans leven zijn uiteindelijk net zo oppervlakkig als de levens die jij ze toeschrijft.
  zondag 2 mei 2021 @ 11:16:59 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199243870
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 11:06 schreef itchycoo het volgende:
Wel grappig dat jij al die mensen en hun verdere levens blijkbaar goed kent, ook als ze door de buurt lopen.

Volgens mij ben je vooral met je eigen identiteit bezig door je op deze manier te willen onderscheiden van “de rest”. Laat het daar lekker bij. Dit soort oordelen over andermans leven zijn uiteindelijk net zo oppervlakkig als de levens die jij ze toeschrijft.
Precies, mond dicht en vooral geen eigen mening hebben die anders is dan de massa.
  zondag 2 mei 2021 @ 11:29:51 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199244050
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 10:23 schreef Piles het volgende:
Mooie paradox schets je hier. Omdat mensen doen wat de meeste mensen doen, vind je ze saai (bijv. Top40-muziek luisteren). Maar als al die mensen op zoek gaan naar verdieping, en i.p.v. huidige Top40-muziek naar metal gaan luisteren, wat gebeurt er dan: metal wordt de meest populaire muziekstroming, de Top40 zal er vol mee staan. En jij vind metal-luisteraars dan weer saai (want 'iedereen doet dat').
Behalve dan dat top 40 vooral uit makkelijke, lege, vlakke en vluchtige muziek bestaat. Echt een ontzettende armoede als je niet verder komt dan dat.

Laten we liever mensen stimuleren ook eens verder te kijken dan alleen hapklare brok.

quote:
Uiteindelijk is wat de meeste mensen doen (blijkbaar) het comfortabelst voor de mens. Dus waarom zou je daar (te veel) vanaf wijken? Het is juist iets wat eeuwenlang is uitontwikkeld tot de huidige status.

Oh, en als je het grootste deel van je leven zo comfortabel inricht, kun je je tijd en energie steken in die paar dingen die je wél heel belangrijk vind. Zoals familie, vrienden, kinderen etc.
Het is makkelijk. Maar ik begrijp niet hoe je blij kan worden van alleen maar middelmatigheid en volgzaamheid.
  zondag 2 mei 2021 @ 11:43:03 #18
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199244242
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 11:29 schreef Hexagon het volgende:

Het is makkelijk. Maar ik begrijp niet hoe je blij kan worden van alleen maar middelmatigheid en volgzaamheid.
Veiligheidsgevoel denk ik. Voldoen aan een bepaald vooropgesteld standaard om je zo te garanderen succelsvol te zijn binnen de perken van wat sociaal algemeen geaccepteerd is. Het is tof zolang het binnen het kader van de comfortzone zit.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
  zondag 2 mei 2021 @ 11:47:14 #19
287084 itchycoo
gutentag
pi_199244296
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 11:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Precies, mond dicht en vooral geen eigen mening hebben die anders is dan de massa.
Een eigen mening hebben is niet per se hetzelfde als een oppervlakkig oordeel over anderen vellen. Blijkbaar heb je dan de massa nodig om jezelf uit te kunnen drukken. Dat is net zo treurig als het blind volgen van de massa waar je zo op afgeeft.
  zondag 2 mei 2021 @ 11:51:50 #20
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199244369
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 11:47 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Een eigen mening hebben is niet per se hetzelfde als een oppervlakkig oordeel over anderen vellen. Blijkbaar heb je dan de massa nodig om jezelf uit te kunnen drukken. Dat is net zo treurig als het blind volgen van de massa waar je zo op afgeeft.
Ik denk dat z'n punt een beetje aan je voorbij is gegaan. @ sarcasme ;)
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
pi_199244764
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 10:23 schreef Piles het volgende:
Mooie paradox schets je hier. Omdat mensen doen wat de meeste mensen doen, vind je ze saai (bijv. Top40-muziek luisteren). Maar als al die mensen op zoek gaan naar verdieping, en i.p.v. huidige Top40-muziek naar metal gaan luisteren, wat gebeurt er dan: metal wordt de meest populaire muziekstroming, de Top40 zal er vol mee staan. En jij vind metal-luisteraars dan weer saai (want 'iedereen doet dat').

Uiteindelijk is wat de meeste mensen doen (blijkbaar) het comfortabelst voor de mens. Dus waarom zou je daar (te veel) vanaf wijken? Het is juist iets wat eeuwenlang is uitontwikkeld tot de huidige status.

Oh, en als je het grootste deel van je leven zo comfortabel inricht, kun je je tijd en energie steken in die paar dingen die je wél heel belangrijk vind. Zoals familie, vrienden, kinderen etc.
Ik houd niet eens van Metal. Maar wat een flutreden om alleen maar naar top 40 troep te luisteren.

Maar zijn die mensen zo blij allemaal dan? Er wordt altijd vreselijk over van alles geklaagd door die mensen.
pi_199245127
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:18 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Ik houd niet eens van Metal. Maar wat een flutreden om alleen maar naar top 40 troep te luisteren.
Het is een metafoor...
quote:
Maar zijn die mensen zo blij allemaal dan? Er wordt altijd vreselijk over van alles geklaagd door die mensen.
Tja, blijkbaar. Of niet, maar wat heb jij daar voor last van? Ik snap niet zo goed wat je wil, behalve klagen over mensen die volgens jou grijze muizen zijn?
pi_199245786
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:41 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik merk de laatste tijd steeds meer dat veel mensen eigenlijk maar saai zijn. Hebben vaak geen eigen ideeen en volgen een beetje de rest. Nemen nooit een initiatief en doen alleen maar dingen die bekend en vertrouwd zijn. Hun enige hobby's zijn vaak een beetje netflixen, gamen en zuipen. En verder leven ze een grauw en middelmatig leven.

Waarom doen mensen dat? Je kan zoveel meer uit je leven halen.
Omdat alles vol is hier in Nederland en eigenlijk niks mag. Of het zijn juist van die dood-knuffel constructies die m.i. onze eeuwenlang vooraan lopende schilderkunst hebben vernietigd.

Heb je dan eindelijk woonruimte en iets van een inkomen vergaard dan geef je wel op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horzula op 02-05-2021 13:27:50 ]
pi_199245834
Is meegaan met de massa of middelmatigheid persé een gevolg van comfortzone of geen eigen mening hebben ? Waarschijnlijk is het een levenswijze waar de meerderheid van de mensen het meest gelukkig van worden, omdat het zorgt voor veel gemeenschappelijke interesses met je sociale kring. Bovendien verandert je sociale kring nauwelijks door telkens hetzelfde te blijven doen en kan in geval van tegenspoed snel hulp worden ingeschakeld. Daarnaast zijn minuscule veranderingen in werk, hobby's en interesses handig wanneer je kinderen hebt. Zeker wanneer het om doorsnee werk, hobby's en interesses gaat. Ik kan me goed voorstellen dat dit aantrekkelijk is. In mijn twintiger jaren heb ik bepaalde keuzes gemaakt waardoor ik nu leuke kansen krijg aangeboden. De keerzijde van de medaille hierin is dat ik met veel onzekere factoren te maken heb. En daar hebben meerdere mensen die keuzes die buiten de standaard vallen last van. Het is jammer dat men neerkijkt op mensen die hier geen zin in hebben en als 'grijze muizen' door het leven gaan. Ik vind dat voor beide manieren van leven wel wat voor valt te zeggen.
pi_199246033
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:41 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik merk de laatste tijd steeds meer dat veel mensen eigenlijk maar saai zijn. Hebben vaak geen eigen ideeen en volgen een beetje de rest. Nemen nooit een initiatief en doen alleen maar dingen die bekend en vertrouwd zijn. Hun enige hobby's zijn vaak een beetje netflixen, gamen en zuipen. En verder leven ze een grauw en middelmatig leven.

Waarom doen mensen dat? Je kan zoveel meer uit je leven halen.
Dat is de gemiddelde persoon waar je het over hebt. Zo zijn de meeste mensen nou eenmaal.
  zondag 2 mei 2021 @ 13:40:30 #26
108913 Godshand
guide4you
pi_199246150
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:18 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Ik houd niet eens van Metal. Maar wat een flutreden om alleen maar naar top 40 troep te luisteren.

Maar zijn die mensen zo blij allemaal dan? Er wordt altijd vreselijk over van alles geklaagd door die mensen.
Hoe oud ben je? Mensen veranderen namelijk in de loop van hun leven hier in mening over
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 2 mei 2021 @ 13:41:00 #27
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199246161
Gemiddeld zijn (of doen alsof je dat bent) geeft iig weinig gezeik en is makkelijk. En je hebt grote kans dat je buren, vrienden, enzovoort het waarderen als je een stalen deur en een visgraat vloer in je strakke wit/grijs/zwarte huis geplaatst hebt. Lekker veilig. Levert online misschien ook nog wat hartjes op.

Ik heb zelf geen zin in zo'n interieur, maar begrijp waarom mensen dat doen.
pi_199246259
Mensen in mijn directe omgeving zijn allesbehalve saai.

Maar op het werk zie ik vooral bij de jongere garde indentiteitsloze figuren die idd netflixen en gamen als enige weekend activiteit hebben.
Zijn slachtoffers van de internetcultuur.
Enorm saaie mensen waar geen gesprek mee te voeren is.
Vakman pur sang
  zondag 2 mei 2021 @ 13:45:55 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199246275
Mensen houden over het algemeen van routine.
  zondag 2 mei 2021 @ 13:47:22 #30
108913 Godshand
guide4you
pi_199246297
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:41 schreef Eightyone het volgende:
Gemiddeld zijn (of doen alsof je dat bent) geeft iig weinig gezeik en is makkelijk. En je hebt grote kans dat je buren, vrienden, enzovoort het waarderen als je een stalen deur en een visgraat vloer in je strakke wit/grijs/zwarte huis geplaatst hebt. Lekker veilig. Levert online misschien ook nog wat hartjes op.

Ik heb zelf geen zin in zo'n interieur, maar begrijp waarom mensen dat doen.
Stalen deur? :D
In een bank misschien, maar de meeste huizen hebben een deur van hout.

Ik denk niet dat er veel mensen gaan zeiken hoor, je familie alleen maar dan houdt het wel op. Zal veel mensen aan hun reet roesten.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_199246302
quote:
7s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:45 schreef Twiitch het volgende:
Mensen houden over het algemeen van routine.
Fair enough, maar je kan ook wel shit ernaast doen om zo nu en dan coole shit ernaast doen om van jezelf een cool en interessant persoon te maken. Routine is verder dikke prima.
  zondag 2 mei 2021 @ 13:49:05 #32
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199246317
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:47 schreef Godshand het volgende:

[..]

Stalen deur? :D
In een bank misschien, maar de meeste huizen hebben een deur van hout.
https://www.thebestsocial(...)n-dit-is-het-bewijs/
https://www.parool.nl/ps/(...)glas-bingo~b4ad1988/
https://www.ad.nl/wonen/d(...)st-omarmen~ad1de2aa/

Voor mezelf is de stijl wat te levenloos.

[ Bericht 11% gewijzigd door Eightyone op 02-05-2021 13:54:35 ]
  zondag 2 mei 2021 @ 13:52:28 #33
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199246361
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:46 schreef halfway het volgende:
Haha TS heeft de comfortzone nog niet ontdekt.
De comfort zone is voor iedereen anders. Sommige mensen worden onrustig van rust en regelmaat en je conformeren. Een andere groep, die waar TS het over heeft, gedijt hierbij. En dat is de meerderheid.

@TS: deze mensen hebben andere prioriteiten dan jij. Hun geluk ligt bijvoorbeeld in het samen zijn met de familie. Vanuit hun gezichtspunt zijn jouw levenskeuzes mogelijk saai of oppervlakkig ofzo.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tinkepink op 02-05-2021 14:01:04 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199246472
Wat is een niet saai leven volgens ts? En dan bedoel ik niet met een helikopter naar je werk oid, maar de niet saaie dingen die elk mens kan doen of ondernemen
pi_199247228
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:47 schreef 144 het volgende:

[..]

Fair enough, maar je kan ook wel shit ernaast doen om zo nu en dan coole shit ernaast doen om van jezelf een cool en interessant persoon te maken. Routine is verder dikke prima.
Na een zekere leeftijd bereikt te hebben interesseert het velen geen biet meer wat een ander cool vindt.
pi_199247235
Op social media doen mensen zich iig interessanter voor dan ze zijn. Daarom doe ik ook echt niets meer met social media. Eén grote schijnvertoning. Alsof je de tv aanzet om naar reclames te gaan kijken, zo gaar.
pi_199247249
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 14:46 schreef Cockwhale het volgende:
Op social media doen mensen zich iig interessanter voor dan ze zijn. Daarom doe ik ook echt niets meer met social media. Eén grote schijnvertoning. Alsof je de tv aanzet om naar reclames te gaan kijken, zo gaar.
Als je toch een foto maakt, kan het maar beter een goede zijn.
  zondag 2 mei 2021 @ 15:03:50 #39
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199247496
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 14:46 schreef Cockwhale het volgende:
Op social media doen mensen zich iig interessanter voor dan ze zijn. Daarom doe ik ook echt niets meer met social media. Eén grote schijnvertoning. Alsof je de tv aanzet om naar reclames te gaan kijken, zo gaar.
Ik kan me er ook steeds minder in vinden. En op datingsites en Tinder in het bijzonder zie je die trend ook nogal naar voren komen. Zo heb ik vorig jaar een date gehad met een dame die irl best anders uit zag dan op de foto's.. een daarnaast de hele tijd van die vragen stelde van: ''Je vind toch wel 'dit of dat' van me?'' of ''val ik tegen?''. Beetje sneu. Ik was er alweer gelijk helemaal klaar mee. Niks voor mij dat internet en app daten. Teleurstellende onzin.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
  zondag 2 mei 2021 @ 15:13:42 #40
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_199247632
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:58 schreef jameshond7 het volgende:
Wat is een niet saai leven volgens ts? En dan bedoel ik niet met een helikopter naar je werk oid, maar de niet saaie dingen die elk mens kan doen of ondernemen
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, wat moet ik doen om m'n leven minder saai te maken?
Woorden zijn een zeldzaam iets
Wie teveel zegt
Zegt niets 🎶
pi_199247653
Ik ga met @geeninspiratie1235 Parachute springen berg beklimmen.
  Moderator zondag 2 mei 2021 @ 15:21:48 #42
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199247744
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 15:13 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, wat moet ik doen om m'n leven minder saai te maken?
Waarom zou je dat willen als jij je eigen leven prima vindt? Omdat iemand anders jouw leven saai vindt?
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 2 mei 2021 @ 15:57:26 #43
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_199248170
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:41 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik merk de laatste tijd steeds meer dat veel mensen eigenlijk maar saai zijn. Hebben vaak geen eigen ideeen en volgen een beetje de rest. Nemen nooit een initiatief en doen alleen maar dingen die bekend en vertrouwd zijn. Hun enige hobby's zijn vaak een beetje netflixen, gamen en zuipen. En verder leven ze een grauw en middelmatig leven.

Waarom doen mensen dat? Je kan zoveel meer uit je leven halen.
Wat zijn jouw hobby's dan?
soooo, da's mooi!
  zondag 2 mei 2021 @ 16:23:09 #44
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_199248697
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 15:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen als jij je eigen leven prima vindt? Omdat iemand anders jouw leven saai vindt?
Ah nee, ik was meer benieuwd welke voorbeelden er zouden komen. Parachutespringen, sporten, reizen vind ik ook niet echt getuigen van een creatieve unieke geest.
Ik ben zelf nu al 3 keer verhuisd binnen Nederland, steeds meer dan 130 km van de vorige woonplaats, dus elke keer weer opnieuw plek en mensen leren kennen, das ook niet echt saai. Soms vind ik mensen die hun hele leven maar in één bepaald deel van Nederland blijven wonen saai, maar soms zou ik juist ook wel willen dat ik gewoon op één plek kan blijven wonen. Dan ruil ik m'n huurhuis in voor een koopwoning, ga samen wonen met een man en ga een heerlijk saai leven leiden. Maar ja, daarvoor moet ik eerst nog wat spannende dates zien te overleven, want die man komt niet vanzelf aanvliegen :)
Maar inderdaad, je moet datgene uit het leven halen wat jou gelukkig maakt en als dat altijd op dezelfde bank zitten is, dan is dat prima.
Woorden zijn een zeldzaam iets
Wie teveel zegt
Zegt niets 🎶
  Moderator zondag 2 mei 2021 @ 16:30:01 #45
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199248819
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 16:23 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]

Ah nee, ik was meer benieuwd welke voorbeelden er zouden komen. Parachutespringen, sporten, reizen vind ik ook niet echt getuigen van een creatieve unieke geest.
Ik ben zelf nu al 3 keer verhuisd binnen Nederland, steeds meer dan 130 km van de vorige woonplaats, dus elke keer weer opnieuw plek en mensen leren kennen, das ook niet echt saai. Soms vind ik mensen die hun hele leven maar in één bepaald deel van Nederland blijven wonen saai, maar soms zou ik juist ook wel willen dat ik gewoon op één plek kan blijven wonen. Dan ruil ik m'n huurhuis in voor een koopwoning, ga samen wonen met een man en ga een heerlijk saai leven leiden. Maar ja, daarvoor moet ik eerst nog wat spannende dates zien te overleven, want die man komt niet vanzelf aanvliegen :)
Maar inderdaad, je moet datgene uit het leven halen wat jou gelukkig maakt en als dat altijd op dezelfde bank zitten is, dan is dat prima.
Er is vrijwel niets wat iemand anders ook niet doet dan wel al gedaan heeft. Ik snap dan ook niet zo goed wat het doel is van dit topic. Dan heb je dus iemand die een meninkje heeft over iets wat iemand anders (niet) doet, en hangt daar dan een waardeoordeel aan.

Ja....ok, leuk, je hebt een meninkje. En nu? Volgens mij hoeft er maar 1 persoon tevreden te zijn met zijn leven, en dat is die persoon zelf. Wat maakt het dan nog uit wat anderen daar van vinden? Die persoon is lekker bezig met zijn leven te leiden, die is niet bezig met zich druk te maken over wat random andere mensen (niet) doen, denk ik.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 2 mei 2021 @ 16:47:39 #46
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_199249100
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 16:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Er is vrijwel niets wat iemand anders ook niet doet dan wel al gedaan heeft. Ik snap dan ook niet zo goed wat het doel is van dit topic. Dan heb je dus iemand die een meninkje heeft over iets wat iemand anders (niet) doet, en hangt daar dan een waardeoordeel aan.

Ja....ok, leuk, je hebt een meninkje. En nu? Volgens mij hoeft er maar 1 persoon tevreden te zijn met zijn leven, en dat is die persoon zelf. Wat maakt het dan nog uit wat anderen daar van vinden? Die persoon is lekker bezig met zijn leven te leiden, die is niet bezig met zich druk te maken over wat random andere mensen (niet) doen, denk ik.
Naja ik denk dat er niet veel mensen zijn die niet kijken naar wat andere mensen doen, volgens mij is dat wel menselijk. En waarschijnlijk hebben ze meestal ook wel een mening over datgene wat de ander doet.
Maar de "saaie" mensen hebben misschien juist wel medelijden met TS, omdat hij in hun ogen nog zoekende is naar actie en niet gewoon tevreden kan zijn met het leven zoals het is.
Gezien de vraag in OP, lijkt het doel van dit topic dat TS inzicht wil in waarom mensen tevreden zijn met een rustig voortkabbelend leven, omdat hij zich dat niet kan voorstellen. Of hij wil zich gewoon beter voelen door de "saaie" mensen af te kraken, dat kan natuurlijk ook.
Woorden zijn een zeldzaam iets
Wie teveel zegt
Zegt niets 🎶
  zondag 2 mei 2021 @ 16:50:52 #47
108913 Godshand
guide4you
pi_199249159
quote:
Bij mijn huizen jacht 4 jaar geleden nooit gezien, maar misschien had ik een pauper budget :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 2 mei 2021 @ 16:56:12 #48
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199249248
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 16:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Er is vrijwel niets wat iemand anders ook niet doet dan wel al gedaan heeft. Ik snap dan ook niet zo goed wat het doel is van dit topic. Dan heb je dus iemand die een meninkje heeft over iets wat iemand anders (niet) doet, en hangt daar dan een waardeoordeel aan.

Ja....ok, leuk, je hebt een meninkje. En nu? Volgens mij hoeft er maar 1 persoon tevreden te zijn met zijn leven, en dat is die persoon zelf. Wat maakt het dan nog uit wat anderen daar van vinden? Die persoon is lekker bezig met zijn leven te leiden, die is niet bezig met zich druk te maken over wat random andere mensen (niet) doen, denk ik.
Met deze houding kan je net zo goed alle internetfora opdoeken.

Jezelf met anderen vergelijken is idd menselijk.
pi_199249603
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:58 schreef jameshond7 het volgende:
Wat is een niet saai leven volgens ts? En dan bedoel ik niet met een helikopter naar je werk oid, maar de niet saaie dingen die elk mens kan doen of ondernemen
Gewoon dingen waar je oeverloos over kunt vertellen als je eens op een terras hangt. Leuke en grappige gebeurtenissen die je meemaakt als je iets onderneemt.
Vakman pur sang
  zondag 2 mei 2021 @ 17:32:57 #50
495073 ZeventiendeEtage
Niet springen!
pi_199249990
De meeste mensen zijn dan ook lui en moe na 40u per week keihard thuiswerken. Dan moet je de overige 100u rusten
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  zondag 2 mei 2021 @ 17:53:59 #51
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_199250515
Ik denk dat iedereen zichzelf makkelijk speciaal vindt en andere mensen saai/oppervlakkig/whatever.
WFPB!
pi_199250969
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 17:53 schreef Dizorn het volgende:
Ik denk dat iedereen zichzelf makkelijk speciaal vindt en andere mensen saai/oppervlakkig/whatever.
Dit. Sommige mensen denken echt heel bijzonder te zijn met wat ze doen en beleven, terwijl 75/80% van de rest hetzelfde doet en het eigenlijk niet zo (heel) speciaal meer is.

Je bent trouwens al gauw saai voor iemand wanneer die persoon geen binding heeft met dat wat je doet of er bijna niks over weet en zich er ook niet in wil verdiepen.
pi_199250976
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 17:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Gewoon dingen waar je oeverloos over kunt vertellen als je eens op een terras hangt. Leuke en grappige gebeurtenissen die je meemaakt als je iets onderneemt.
Zoals vertellen over een echt gaaf wiskundig bewijs?
pi_199250989
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 17:32 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
De meeste mensen zijn dan ook lui en moe na 40u per week keihard thuiswerken. Dan moet je de overige 100u rusten
Moe zijn ze in Afrika, hier in NL hebben we af en toe wat minder energie
pi_199251034
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:15 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Zoals vertellen over een echt gaaf wiskundig bewijs?
Er zijn leukere bezigheden maar soit.
Altijd nog beter dan dat je sterren hebt ontdekt op annimal crossing. :D
Vakman pur sang
  zondag 2 mei 2021 @ 20:25:38 #56
495073 ZeventiendeEtage
Niet springen!
pi_199252834
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:16 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Moe zijn ze in Afrika, hier in NL hebben we af en toe wat minder energie
Nederlanders raken overspannen met 32u thuiswerken joh.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199252888
Lijkt me vermoeiend om die drang te hebben om jezelf uniek, spannend en interessant te voelen.
  zondag 2 mei 2021 @ 22:26:17 #58
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_199255118
Het woord waar je naar zoekt is normies, TS.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_199255510
Ik zal ook wel onder de noemer saai vallen, maar ik vind het prima. Ik voel geen enkele drang om een ander te imponeren of indruk op andere mensen te maken. Ik zit gewoon mijn tijd uit.
pi_199255539
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:55 schreef Oriente het volgende:
Ik zal ook wel onder de noemer saai vallen, maar ik vind het prima. Ik voel geen enkele drang om een ander te imponeren of indruk op andere mensen te maken. Ik zit gewoon mijn tijd uit.
Tot je dood bent. :)
Vakman pur sang
pi_199255578
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Tot je dood bent. :)
Wat bedoel je?
pi_199255683
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 15:15 schreef Rock92 het volgende:
Ik ga met @:geeninspiratie1235 Parachute springen berg beklimmen.
:D we moeten alleen nog even een datum prikken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_199255865
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:55 schreef Oriente het volgende:
Ik zal ook wel onder de noemer saai vallen, maar ik vind het prima. Ik voel geen enkele drang om een ander te imponeren of indruk op andere mensen te maken. Ik zit gewoon mijn tijd uit.
Waarom heb je het idee dat je het voor iemand anders moet doen?
pi_199255889
Energie steken in oordelen over hoe een ander zijn leven indeelt naar eigen oppervlakkige maatstaven is pas saai.

Ik denk dat iedereen wel iets onderscheidends heeft, alleen zal je daar nooit achterkomen als je mensen bij voorbaat al wegcijfert.
  maandag 3 mei 2021 @ 07:03:17 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199256864
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 17:32 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
De meeste mensen zijn dan ook lui en moe na 40u per week keihard thuiswerken. Dan moet je de overige 100u rusten
Als dat je leven is ben je wel een loser natuurlijk :')
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 07:16:07 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199256901
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 11:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Precies, mond dicht en vooral geen eigen mening hebben die anders is dan de massa.
De populaire mening delen is niet per definitie hetzelfde als geen mening hebben

Mensen zijn vaak niet bang om anders gevonden te worden, ze zijn het gewoon niet en willen het vaak ook niet

Niks mis mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 3 mei 2021 @ 07:47:09 #67
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199257026
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:29 schreef Lokasenna het volgende:
Lijkt me vermoeiend om die drang te hebben om jezelf uniek, spannend en interessant te voelen.
Het is eerder vermoeiend om om jezelf heen te kijken en een aanzienlijke hoeveelheid aan identiteitsloze, aan het algemeen maatschappelijk plaatje voldoende, ongeïnspireerde troglodieten te zien.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
pi_199257057
Dat zijn mensen die de coronaregels naleven.
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 3 mei 2021 @ 08:47:30 #69
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199257503
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 07:47 schreef Graf-Schweinhund het volgende:

[..]

Het is eerder vermoeiend om om jezelf heen te kijken en een aanzienlijke hoeveelheid aan identiteitsloze, aan het algemeen maatschappelijk plaatje voldoende, ongeïnspireerde troglodieten te zien.
Dat je je daar mee bezig houdt zeg. Werkelijke onafhankelijkheid van geest maakt dat je omgeving niet relevant is
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 3 mei 2021 @ 09:18:22 #70
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199257775
Ach uiteindelijk zijn de meeste mensen die zichzelf weer heel anders vinden, met zijn allen ook weer heel gewoontjes. FOK! zit er vol mee. Allerlei bijeenkomsten van alternatieve figuren zitten er vol mee. Bovendien verschilt het per omgeving weer heel erg wat gewoontjes is en wat afwijkt.

Ik zag laatst een dame lopen met een viool, wees mijn vriendin erop en zei dat ik dat leuk vond om te zien. Weer eens wat anders dan gitaren en drums, die ik om mij heen zoveel bespeeld zie worden. Zij vertelde mij dat op haar school iedereen viool of piano speelde en niemand gitaar of drums. Tja, andere omgeving, andere ervaringen.

Ik ben zelf ook vaak genoeg die persoon geweest die alle gedraaide muziek maar stom vond, die alle filmpjes die populair waren dom vond en niks had met de spelletjes die een ander speelde. Nou als tiener kan je daar nog weleens wat trots uit halen, zeker als je iemand vindt die je mening deelt. Lekker je samen een beetje verheven voelen. Maar stiekem is het hartstikke leuk als je dan eindelijk in die omgeving komt waar de meesten jouw muzieksmaak delen, filmpjes opzetten die jij leuk vindt, of herkennen wat jij opzet en je samen kunt praten over gedeelde/vergelijkbare ervaringen. Voelt misschien iets minder verheven, maar het is wel gezellig.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:06:30 #71
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199258320
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat je je daar mee bezig houdt zeg. Werkelijke onafhankelijkheid van geest maakt dat je omgeving niet relevant is
Ik houd me niet moedwillig daarmee bezig. De gedefinieerde doelgroep is in veel gevallen gewoonweg hellbend om diens aanwezigheid kenbaar te maken. Daar heb ik niet om gevraagd. Vooral in het voorjaar moeten mannelijke exemplaren, hormoongedreven zich laten gelden door zich sterk concurrerend en agressief territoriaal te uitten in de hoop dat ik daarop inga en zij hun "superioriteit" kunnen tonen.. liefst in het bijzijn van vrouwtjes..
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 10:21:16 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199258474
Lol, woon je in Duindorp ofzo?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:33:11 #73
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199258604
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:18 schreef PiyeReloaded het volgende:
Maar stiekem is het hartstikke leuk als je dan eindelijk in die omgeving komt waar de meesten jouw muzieksmaak delen, filmpjes opzetten die jij leuk vindt, of herkennen wat jij opzet en je samen kunt praten over gedeelde/vergelijkbare ervaringen. Voelt misschien iets minder verheven, maar het is wel gezellig.
Dat communiceert inderdaad makkelijk.

M'n jonge zelf had geen bijzonder karakteristieke voorkeuren, op diverse gebieden, en dat had sociaal zeker z'n voordelen. Op een gegeven moment was met name die muziek niet bevredigend meer. Dat is nog steeds zo, maar het (sowieso 'in real life') veelvuldig kunnen delen met mensen mist inderdaad wel.

[ Bericht 10% gewijzigd door Eightyone op 03-05-2021 14:46:55 ]
  maandag 3 mei 2021 @ 11:14:53 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199258980
Maar om een beetje uiteen te zetten wat ik als een saai persoon beschouw dan is het vaak
-Heeft geen diepgaande interesse voor wat dan ook
-Doen niets creatiefs
-Hebben geen mening of wensen
-Zijn niet geinteresseerd in een ander of wat die te vertellen heeft
-Nemen nooit enig initiatief of komen nooit met een idee
pi_199259069
Omdat vanuit jouw perceptie overkomt alsof je getriggert wilt worden door nieuwe prikkels... Verhalen, ervaringen, etc.

Hoogstwaarschijnlijk ben je extraverter dan je omgeving. Met corona is, het even veralgemeniseerd, dat je minder (nieuwe) mensen tegenkomt.

Oplossing: zoek een andere sfeer van invloed, dus andere mensen die wel jouw prikkels prikkelen.

En wie weet ben je misschien wel net zo saai? 😂
pi_199260426
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:14 schreef Hexagon het volgende:
Maar om een beetje uiteen te zetten wat ik als een saai persoon beschouw dan is het vaak
-Heeft geen diepgaande interesse voor wat dan ook
-Doen niets creatiefs
-Hebben geen mening of wensen
-Zijn niet geinteresseerd in een ander of wat die te vertellen heeft
-Nemen nooit enig initiatief of komen nooit met een idee
Hier ben ik het wel mee eens.

Mijn alleenstaande tante is in mijn ogen een vrij stereotype persoon die waarschijnlijk in eerste instantie saai lijkt lijkt in de ogen van TS met hobby's als tuinieren en geen behoefte aan op vakantie gaan, maar al snel als je haar beter leert kennen voldoet ze wel ruimschoots aan al jouw criteria. En dat is ook de reden dat ze in mijn ogen juist minder saai is dan gemiddeld waarbij sommige van die criteria, al dan niet door de sleur van alledag, er een beetje bij in schieten.

Haar initiatieven zijn misschien geen hipsteravonturen, maar ze is wel heel ondernemend (zonder door te slaan en de hele tijd te praten over hoe 'druk druk druk' ze het heeft, maar ze zit weinig stil. Alleen de minder zorgvuldige luisteraar merkt dat misschien daardoor niet op.) en doet met regelmaat nieuwe ervaringen op door ideeën die ze heeft. Dat is ook terug te zien in haar sociale netwerk wat ze in de loop der jaren heeft opgebouwd.

Desondanks zal ze niet gauw het hoogste woord voeren bij de koffieautomaat over wat ze ondernomen heeft, want daar is ze de persoon niet naar. Maar in mijn ogen haalt ze voor haarzelf juist heel veel uit het leven, want ze trekt haar eigen plan op basis van wat zij leuk vindt en steekt daar echt moeite in. Dat haar invulling van haar leven voor een ander persoon niet alles uit het leven halen is, is inherent aan simpelweg verschillende personen zijn.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199265851
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:41 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik merk de laatste tijd steeds meer dat veel mensen eigenlijk maar saai zijn. Hebben vaak geen eigen ideeen en volgen een beetje de rest. Nemen nooit een initiatief en doen alleen maar dingen die bekend en vertrouwd zijn. Hun enige hobby's zijn vaak een beetje netflixen, gamen en zuipen. En verder leven ze een grauw en middelmatig leven.

Waarom doen mensen dat? Je kan zoveel meer uit je leven halen.
Ben zelf al wat ouder en heb de jaren negentig als tiener een twintiger meegemaakt. Een van de redenen is dat er zo vreselijk veel niet meer mag of kan of dicht is gegaan of is afgelopen.

Wij mochten met zestien al de bar in, en gingen in de tussenuren naar de coffeeshops.

Kijk voor de grap eens naar Naar De Klote, Jambers: Afterclub Karat of New Kids Turbo
Cha Cha of Wat Zien Ik?

Zie wat men vroeger allemaal in de steden gebeurde vergeleken met nu.Je struikelde over de junks en overal overal tippelaarsters. Kom er nu maar eens om.

quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:44 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, geen voldrongen feit.
[..]

Vergelijk het met vroeger en zie dat TS gelijk heeft.
  maandag 3 mei 2021 @ 20:14:38 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199265978
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:05 schreef Horzula het volgende:

[..]

Ben zelf al wat ouder en heb de jaren negentig als tiener een twintiger meegemaakt. Een van de redenen is dat er zo vreselijk veel niet meer mag of kan of dicht is gegaan of is afgelopen.

Wij mochten met zestien al de bar in, en gingen in de tussenuren naar de coffeeshops.

Kijk voor de grap eens naar Naar De Klote, Jambers: Afterclub Karat of New Kids Turbo
Cha Cha of Wat Zien Ik?

Zie wat men vroeger allemaal in de steden gebeurde vergeleken met nu.Je struikelde over de junks en overal overal tippelaarsters. Kom er nu maar eens om.
[..]

Vergelijk het met vroeger en zie dat TS gelijk heeft.
Ja, die goede oude tijd dat de politie het plantsoen moest schoonvegen vanwege de drugsoverlast.

Gelukkig zie je nog steeds wel hier en daar een alcoholist.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199265990
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 10:14 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Inderdaad wat ik bedoel. En alles dat afwijkt van die trend dat is meteen "raar" en wordt niet serieus genomen. En alleen naar top 40 muziek luisteren ook zoiets. Is kijken naar iets meer diepgang echt zo moeilijk?
Nee, maar kijken naar de top2000 wel.
pi_199266015
quote:
81s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, die goede oude tijd dat de politie het plantsoen moest schoonvegen vanwege de drugsoverlast.

Gelukkig zie je nog steeds wel hier en daar een alcoholist.
Ik zeg niet dat het allemaal goed was, maar het was een stuk minder saai toen dan nu. Ik vraag me af wat er met al die junks gebeurd is. Zijn ze allemaal aan de methadon?
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 20:18:50 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199266039
ik kom ze de laatste tijd weer gewoon tegen

wat ik geen beste ontwikkeling vind tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199266053
quote:
83s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:18 schreef sp3c het volgende:
ik kom ze de laatste tijd weer gewoon tegen

wat ik geen beste ontwikkeling vind tbh
Merk ik ook in Amsterdam. Het zijn er lang niet zoveel als vroeger. Vraag me af wanneer fentanyl naar Nederland komt.
  maandag 3 mei 2021 @ 20:20:40 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199266059
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:17 schreef Horzula het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het allemaal goed was, maar het was een stuk minder saai toen dan nu. Ik vraag me af wat er met al die junks gebeurd is. Zijn ze allemaal aan de methadon?
Ik vind het absurd dat je het linkt aan misbruik van drank en drugs.

Waarschijnlijk ben je gewoon inmiddels zelf een stuk ouder en is je perspectief anders.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 20:24:44 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199266120
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind het absurd dat je het linkt aan misbruik van drank en drugs.

Waarschijnlijk ben je gewoon inmiddels zelf een stuk ouder en is je perspectief anders.
was ook mijn eerste reactie maar ergens is het niet eens zo'n gekke graadmeter

niet dat de excessen goed zijn maar mensen durfden wel meer voor mijn gevoel, zie je ook als er weer eens natuurlijk, toen ik opgroeide ging je met de hele klas het ijs op als het 10 minuten had gevroren en dan haalde je wel eens een nat pak

nu lijkt iedereen te wachten tot het nieuws zegt dat het veilig is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199266167
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind het absurd dat je het linkt aan misbruik van drank en drugs.

Waarschijnlijk ben je gewoon inmiddels zelf een stuk ouder en is je perspectief anders.
In mijn optiek hebben we een aantal jeugdculturen gehad gebaseerd op rebellie die allemaal ook weer hun eigen drugs hadden. Veel daarvan is verdwenen.

B.v. menige 'club' in de jaren negentig was een dun vermomde gelegenheid om drugs te kunnen kopen.

In de jaren negentig waren veel gewone bars tot 4 uur open en kon je daarna nog weer uit. Er waren clubs die je verliet om de aansluitende ochtend tot twee uur 's middags after te partyen... dat is allemaal niet meer omdat in veel steden de uitgaanstijden aangepast zijn, de afterclubs gesloten zijn, en de meeste disco's dicht.

Ik weet hoe het was en ik ken ook hetzelfde Amsterdam van tegenwoordig.
  maandag 3 mei 2021 @ 20:33:57 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199266263
quote:
83s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

was ook mijn eerste reactie maar ergens is het niet eens zo'n gekke graadmeter

niet dat de excessen goed zijn maar mensen durfden wel meer voor mijn gevoel, zie je ook als er weer eens natuurlijk, toen ik opgroeide ging je met de hele klas het ijs op als het 10 minuten had gevroren en dan haalde je wel eens een nat pak

nu lijkt iedereen te wachten tot het nieuws zegt dat het veilig is
Dit is toch enorm subjectief? Wat weet je nou echt van wat de jeugd tegenwoordig allemaal doet voor hun plezier?

En dan nog, alsof al die gekkigheid alleen maar maakt dat iemand ‘niet saai’ is.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 20:34:01 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199266265
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:28 schreef Horzula het volgende:

[..]

In mijn optiek hebben we een aantal jeugdculturen gehad gebaseerd op rebellie die allemaal ook weer hun eigen drugs hadden. Veel daarvan is verdwenen.

B.v. menige 'club' in de jaren negentig was een dun vermomde gelegenheid om drugs te kunnen kopen.

In de jaren negentig waren veel gewone bars tot 4 uur open en kon je daarna nog weer uit. Er waren clubs die je verliet om de aansluitende ochtend tot twee uur 's middags after te partyen... dat is allemaal niet meer omdat in veel steden de uitgaanstijden aangepast zijn, de afterclubs gesloten zijn, en de meeste disco's dicht.

Ik weet hoe het was en ik ken ook hetzelfde Amsterdam van tegenwoordig.
wel herkenbaar ja

wij gingen altijd maar gewoon door tot de eerste trein kwam s'ochtends zodat we ons taxigeld op konden drinken ... last time I checked moest je gewoon een uur of 5 op het centraal station wachten omdat alles rond een uur of 2 echt wel dicht is of niemand meer binnen mag laten

maar volgens mij heeft dat meer met de maatschappij die heel erg aan het vertrutten is te maken dan met het idee dat iedereen zo saai is geworden, men maakt het je gewoon heel lastig om uit de band te springen

dan zou ik als ik nu 18 was ook liever thuis met Netflix op mijn kratje bier blijven zitten denk ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 3 mei 2021 @ 20:35:12 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199266290
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:28 schreef Horzula het volgende:

[..]

In mijn optiek hebben we een aantal jeugdculturen gehad gebaseerd op rebellie die allemaal ook weer hun eigen drugs hadden. Veel daarvan is verdwenen.

B.v. menige 'club' in de jaren negentig was een dun vermomde gelegenheid om drugs te kunnen kopen.

In de jaren negentig waren veel gewone bars tot 4 uur open en kon je daarna nog weer uit. Er waren clubs die je verliet om de aansluitende ochtend tot twee uur 's middags after te partyen... dat is allemaal niet meer omdat in veel steden de uitgaanstijden aangepast zijn, de afterclubs gesloten zijn, en de meeste disco's dicht.

Ik weet hoe het was en ik ken ook hetzelfde Amsterdam van tegenwoordig.
Je hangt het dus alleen maar op aan drank en drugs en excessen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 20:35:46 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199266303
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit is toch enorm subjectief?
ja

quote:
Wat weet je nou echt van wat de jeugd tegenwoordig allemaal doet voor hun plezier?
niets, claim ik ook niet

quote:
En dan nog, alsof al die gekkigheid alleen maar maakt dat iemand ‘niet saai’ is.
lijkt me ook iets subjectiefs

ik vind van wel maar lekker belangrijk?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 3 mei 2021 @ 20:46:57 #90
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199266503
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:28 schreef Horzula het volgende:

[..]

In mijn optiek hebben we een aantal jeugdculturen gehad gebaseerd op rebellie die allemaal ook weer hun eigen drugs hadden. Veel daarvan is verdwenen.

B.v. menige 'club' in de jaren negentig was een dun vermomde gelegenheid om drugs te kunnen kopen.

In de jaren negentig waren veel gewone bars tot 4 uur open en kon je daarna nog weer uit. Er waren clubs die je verliet om de aansluitende ochtend tot twee uur 's middags after te partyen... dat is allemaal niet meer omdat in veel steden de uitgaanstijden aangepast zijn, de afterclubs gesloten zijn, en de meeste disco's dicht.

Ik weet hoe het was en ik ken ook hetzelfde Amsterdam van tegenwoordig.
Je wordt gewoon oud en verliest zicht op wat de jeugd daadwerkelijk doet. Ik ben het er niet mee eens om alles aan drank en drugs op te hangen, maar die worden echt nog veelvuldig geconsumeerd (en volwassenen klagen erover).

Er is een enorme beweging weg van clubs en richting festivals. Wat denk je dat al die mensen daar uitspoken? Jij denkt dat als de openingstijden veranderen de jeugd opeens niet meer doorzuipt, -snuift, -slikt en -sekst?
pi_199266530
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En dan nog, alsof al die gekkigheid alleen maar maakt dat iemand ‘niet saai’ is.
Never a dull moment...

quote:
83s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

wel herkenbaar ja

wij gingen altijd maar gewoon door tot de eerste trein kwam s'ochtends zodat we ons taxigeld op konden drinken ... last time I checked moest je gewoon een uur of 5 op het centraal station wachten omdat alles rond een uur of 2 echt wel dicht is of niemand meer binnen mag laten

maar volgens mij heeft dat meer met de maatschappij die heel erg aan het vertrutten is te maken dan met het idee dat iedereen zo saai is geworden, men maakt het je gewoon heel lastig om uit de band te springen

dan zou ik als ik nu 18 was ook liever thuis met Netflix op mijn kratje bier blijven zitten denk ik
De meeste van die tenten waren ook totaal flut. Agressieve deurmannen die er ook nog plezier in hadden bezoekers in elkaar te rammen, sjacherijnig barpersoneel, zinloze garderobes. Tegenwoordig kun je je dates en je drugs en je muziek via het internet regelen.

quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hangt het dus alleen maar op aan drank en drugs en excessen.
Dat je dat al excessen noemt is op zich al tamelijk saai.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 3 mei 2021 @ 20:55:02 #92
319979 Fok-it
All is well
pi_199266652
Saai is nog niet eens zo erg. Leeg is erger. Een lege geest dan.

Oppervlakkig, niet geinteresseerd in de wereld om je heen, onbelezen, mensen zonder de drang om zich te ontwikkelen. Dat vind ik een stuk vervelender.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 3 mei 2021 @ 20:58:44 #93
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199266710
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:55 schreef Fok-it het volgende:
Saai is nog niet eens zo erg. Leeg is erger. Een lege geest dan.

Oppervlakkig, niet geinteresseerd in de wereld om je heen, onbelezen, mensen zonder de drang om zich te ontwikkelen. Dat vind ik een stuk vervelender.
En mensen die het elitair vinden als je eens verder wil kijken dan je neus lang is.

Ik ben mbo'er, en vergeleken met hogere niveau's lijken mensen meer behoefte te hebben om elkaar klein te houden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Eightyone op 03-05-2021 21:49:39 ]
pi_199266871
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:46 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Je wordt gewoon oud en verliest zicht op wat de jeugd daadwerkelijk doet. Ik ben het er niet mee eens om alles aan drank en drugs op te hangen, maar die worden echt nog veelvuldig geconsumeerd (en volwassenen klagen erover).

Er is een enorme beweging weg van clubs en richting festivals. Wat denk je dat al die mensen daar uitspoken? Jij denkt dat als de openingstijden veranderen de jeugd opeens niet meer doorzuipt, -snuift, -slikt en -sekst?
Niet iedereen wordt op dezelfde manier oud. Voorbeelden kunstenaars, (oud-)krakers, DJ's en hippies om er maar een paar groepen te noemen die jongeren prima begrijpen (beter nog dan hun ouders). Ze sterven nu alleen uit.

Dat ik alleen al uit moet leggen waarom muziek met drank en drugs samenhangt, vind ik getuigen van een gebrekkig inzicht in de muziek geschiedenis van de vorige eeuw en de twintig jaar van deze.

Die festivals waren er vroeger ook. Alleen veel minder.
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 21:15:32 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199267070
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:58 schreef Eightyone het volgende:

[..]

En mensen die het elitair vinden als je eens verder wil kijken dan je neus lang is.
of andersom

prima dat jij graag verder kijkt dan je neus lang is maar dan moet het ook prima zijn om dat niet te doen, mensen moeten zich vooral weer wat minder met elkaar bemoeien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 3 mei 2021 @ 21:19:53 #96
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199267137
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:06 schreef Horzula het volgende:

[..]

Niet iedereen wordt op dezelfde manier oud. Voorbeelden kunstenaars, (oud-)krakers, DJ's en hippies om er maar een paar groepen te noemen die jongeren prima begrijpen (beter nog dan hun ouders). Ze sterven nu alleen uit.

Dat ik alleen al uit moet leggen waarom muziek met drank en drugs samenhangt, vind ik getuigen van een gebrekkig inzicht in de muziek geschiedenis van de vorige eeuw en de twintig jaar van deze.

Die festivals waren er vroeger ook. Alleen veel minder.
Dat klopt, daarom zijn er mensen die zelf ook niet zo jeugdig zijn om je te vertellen dat je je misschien verkijkt op de jeugd. :P

Overigens kun je best bijvoorbeeld een kunstenaar zijn en nog steeds veel missen van wat de jeugd doet. Er ontstaan ook nieuwe subculturen waar je misschien veel minder kijk op hebt. Dat de rebellie niet meer in kraakpanden plaatsvindt of in halflegale clubs, of door van de bar in de club in de bar te rollen betekent niet dat de rebellie weg is. Deze is inderdaad voor een deel verschoven naar het internet, maar jongeren die op het internet dingen leren gaan ook weer de deur uit.

Net zoals men in alle tijden al riep dat de jeugd helemaal verdorven aan het raken is, waren er ook altijd verstokte feestbeesten die riepen dat de jeugd juist steeds meer in het gareel loopt. Ik denk dat dat allebei wel meevalt.

En als ik kijk in mijn eigen geliefde subcultuur, hiphop, dan zie ik dat de huidige jeugd echt een stuk drugspositiever is dan ze vroeger waren.
pi_199268508
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:19 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom zijn er mensen die zelf ook niet zo jeugdig zijn om je te vertellen dat je je misschien verkijkt op de jeugd. :P
De ergste mensen zijn van die oude mannen die zeggen de jeugd te begrijpen, maar die zelf al dertig jaar passé zijn (ik denk dan aan Freek de Jonge). Ik hoop dat ik niet ook zo een ben.

quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:19 schreef PiyeReloaded het volgende:
Overigens kun je best bijvoorbeeld een kunstenaar zijn en nog steeds veel missen van wat de jeugd doet. Er ontstaan ook nieuwe subculturen waar je misschien veel minder kijk op hebt. Dat de rebellie niet meer in kraakpanden plaatsvindt of in halflegale clubs, of door van de bar in de club in de bar te rollen betekent niet dat de rebellie weg is. Deze is inderdaad voor een deel verschoven naar het internet, maar jongeren die op het internet dingen leren gaan ook weer de deur uit.
Internet subculturen, blijven vaak precies daar; op het internet of bij de leden zelf.

Van mij hoeft rebellie niet per se, maar wees dan gewoon truttig. Maar doe dan niet of je alles goed vindt want dat is niet zo.

Misschien is de maatschappelijke rebellie van dat soort gewoon op? Maar het was veel wilder dan nu (voor Corona deze situatie is natuurlijk niet normaal).

quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:19 schreef PiyeReloaded het volgende:
Net zoals men in alle tijden al riep dat de jeugd helemaal verdorven aan het raken is, waren er ook altijd verstokte feestbeesten die riepen dat de jeugd juist steeds meer in het gareel loopt. Ik denk dat dat allebei wel meevalt.
Het is vooral dat locaties in de binnenstad onbetaalbaar zijn en kraken verboden is.

quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:19 schreef PiyeReloaded het volgende:

En als ik kijk in mijn eigen geliefde subcultuur, hiphop, dan zie ik dat de huidige jeugd echt een stuk drugspositiever is dan ze vroeger waren.
Van Hiphop weet ik weinig... wel hoor je veel over yogasnuivers. Types die vroeger geen drugs hadden gebruikt.
pi_199268865
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:44 schreef Horzula het volgende:

[..]

De ergste mensen zijn van die oude mannen die zeggen de jeugd te begrijpen, maar die zelf al dertig jaar passé zijn (ik denk dan aan Freek de Jonge). Ik hoop dat ik niet ook zo een ben.
[..]

Internet subculturen, blijven vaak precies daar; op het internet of bij de leden zelf.

Van mij hoeft rebellie niet per se, maar wees dan gewoon truttig. Maar doe dan niet of je alles goed vindt want dat is niet zo.

Misschien is de maatschappelijke rebellie van dat soort gewoon op? Maar het was veel wilder dan nu (voor Corona deze situatie is natuurlijk niet normaal).
[..]

Het is vooral dat locaties in de binnenstad onbetaalbaar zijn en kraken verboden is.
[..]

Van Hiphop weet ik weinig... wel hoor je veel over yogasnuivers. Types die vroeger geen drugs hadden gebruikt.
#mand
Vakman pur sang
pi_199268913
Maar je kunt lange verhalen lullen wat je wilt. Teveel mensen zijn saai now a days.
Vakman pur sang
pi_199268946
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

#mand
Pardon?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')