Wat heeft IS er nu opeens mee te maken?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 08:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hoeveel IS'ers kwamen ook weer uit bv Nederland?
Ik vind dat helemaal niet relevant tbh, de hele terreurgroep zat in Afghanistan, werkte vanuit Afghanistan en kreeg rugdekking van Afghanistan
Daar zijn we achteraan gegaan
[..]
Gebaseerd op wat?
was een volstrekt zinloze actiequote:Op dinsdag 13 juli 2021 08:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hoeveel IS'ers kwamen ook weer uit bv Nederland?
Ik vind dat helemaal niet relevant tbh, de hele terreurgroep zat in Afghanistan, werkte vanuit Afghanistan en kreeg rugdekking van Afghanistan
Daar zijn we achteraan gegaan
[..]
Gebaseerd op wat?
in principe niets maar beantwoord de vraag eens?quote:Op woensdag 14 juli 2021 06:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat heeft IS er nu opeens mee te maken?
Normaal is het veel verstandiger om oorzaken bij de bron aan te pakken dat het manifesteerde in Afghanistan is vervelend maar zolang de bron (finaciering madrassen en verspreiding wahabisme) blijft bestaan zullen extremistische islamitische terreur groepen blijven ontstaan.
denk jij dat we daar heel veel bijdragen aan de stabiliteit atm?quote:Val van Kabul gebaseerd op de staat waarin we dat land ontvluchten. Denk jij nu echt dat daar stabiliteit komt als de westerlingen daar vertrokken zijn?
Russen zoetermeer aanvallen waar heb je het over? Over geradicaliseerde nederlanders die radicaliseren in door Saudi-Arabië gefinancierde moskeeën waar het wahabisme gepredikt wordt?quote:Op woensdag 14 juli 2021 11:09 schreef sp3c het volgende:
denk jij dat we daar heel veel bijdragen aan de stabiliteit atm?
jouw argument is dat we Saoudi Arabie aan hadden moeten vallen omdat Al Qaida in en vanuit Afghanistan acties uitvoert met in Saoudi Arabie geboren mensenquote:Op woensdag 14 juli 2021 11:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Russen zoetermeer aanvallen waar heb je het over? Over geradicaliseerde nederlanders die radicaliseren in door Saudi-Arabië gefinancierde moskeeën waar het wahabisme gepredikt wordt?
Afghanistan
jij denkt dat we dit hebben gestopt?quote:In ieder geval hebben we tijdelijk bijgedragen in wat stabiliteit voor vrouwen en gematigden. Die vrouwen gaan dadelijk weer onderdrukt worden en als zwart spook verkleed moeten gaan lopen. Mannen weer verplicht baarden groeien.
Die jongeren uit zoetermeer zijn geindoctrineerd zoals ik vermelde als Saudi-Arabië die terroristen indoctrinatie vermomd als geloofstempels blijft financieren zit daar de bron niet in nl niet in afghanistan.quote:Op woensdag 14 juli 2021 11:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
jouw argument is dat we Saoudi Arabie aan hadden moeten vallen omdat Al Qaida in en vanuit Afghanistan acties uitvoert met in Saoudi Arabie geboren mensen
moet Zoetermeer in dat geval gebombardeerd worden omdat er vandaaruit jongens naar Syrie getrokken zijn om daar irritant te gaan lopen doen tegen iedereen?
nee toch?
[..]
jij denkt dat we dit hebben gestopt?
quote:Chinese Foreign Minister Wang Yi asks the Taliban during a conference in Dushanbe, Tajikistan, to "clean break" with all terrorist forces and return to mainstream of Afghan politics, especially stop supporting the what Wang claimed to be the "al-Qaeda-backed East Turkestan independence movement".
die gasten zaten zelf wel in Afghanistan dus dat lijkt me een vrij voor de hand liggend doelwitquote:Op woensdag 14 juli 2021 11:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die jongeren uit zoetermeer zijn geindoctrineerd zoals ik vermelde als Saudi-Arabië die terroristen indoctrinatie vermomd als geloofstempels blijft financieren zit daar de bron niet in nl niet in afghanistan.
nee en de reformatie van de Islam interesseert me eerlijk gezegd geen centimeterquote:Onderdrukking vrouwen en gematigden:
Ik denk dat we dat tijdelijk gestopt hadden en dat de gematigden in afghanistan weer zware tijden tegmoet gaan. Wat denk jij dan dat er een vreedzame revolutie gaat plaatsvinden en daar de reformatie van de islam zal gaan plaatsvinden.
The great game. Engeland/ De westerse wereld en Rusland bemoeien zich al sinds 1830 met dat land. Dus dat vechten hebben ze altijd gedaan getuigd in mijn optiek van weinig inzicht in de geschiedenis van dat land. Ze worden daar al bijna 200 jaar door wisselende partijen als speelveld gebruikt. Dus ja ze vechten idd veelal tegen bezetters maar door hun verstoorde geschiedenis was het ook onmogelijk om zich de afgelopen 200 jaar tot een normale vreedzame staat te ontwikkelen. Dat zie ik nu ook niet snel gebeuren.quote:Op woensdag 14 juli 2021 20:18 schreef sp3c het volgende:
dat hebben ze altijd al gedaan, voor wij aankwamen, tijdens onze aanwezigheid en dat zal in de toekomst ook wel doorgaan
In de tijd van Zahir Shah ging het de goede kant op.quote:Op woensdag 14 juli 2021 20:34 schreef Basp1 het volgende:
Dus ja ze vechten idd veelal tegen bezetters maar door hun verstoorde geschiedenis was het ook onmogelijk om zich de afgelopen 200 jaar tot een normale vreedzame staat te ontwikkelen. Dat zie ik nu ook niet snel gebeuren.
Oh wat erg dat ze de islam gaan praktiseren in Afghanistan!quote:Op woensdag 14 juli 2021 11:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Afghanistan
In ieder geval hebben we tijdelijk bijgedragen in wat stabiliteit voor vrouwen en gematigden. Die vrouwen gaan dadelijk weer onderdrukt worden en als zwart spook verkleed moeten gaan lopen. Mannen weer verplicht baarden groeien.
Alsof wij als het westen daar de Moskeeen gesloten hebben ofzo...quote:Op woensdag 14 juli 2021 21:49 schreef intellectuele_user het volgende:
Oh wat erg dat ze de islam gaan praktiseren in Afghanistan!
Het Westen wil vooral dat de islam nergens op aarde aan de macht komt, vandaar al die westerse oorlogen in verschillende 'moslimlanden' en daarvoor eeuwenlang kolonialisme, verdeel en heers. Ik begrijp het wel, men wil geen concurrentie van een machtige verenigde islamitische blok. Ook geen concurrentie van China, daarom ook daartegen stoken.quote:Op woensdag 14 juli 2021 21:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof wij als het westen daar de Moskeeen gesloten hebben ofzo...
Ja, want dat is een makkie, natuurlijk, heeft nooit iemand aan gedacht de afgelopen 20 jaar, natuurlijk.quote:Op donderdag 29 juli 2021 00:13 schreef Bocaj het volgende:
Het loopt nu al weer mis...
De Taliban rukt op en pleegt alweer vreselijke misdaden....
We kunnen (als wereld) maar beter weer teruggaan naar Afghanistan en daar eens en voor altijd afrekenen met de Taliban!
Nu is het vooral, we zien en kijken ernaar...
https://nos.nl/artikel/23(...)-oplossing-nagedacht
Heel erg maar niet ons probleem. Zijn zoveel verschrikkelijke regimes in de wereld aan de macht.quote:Op donderdag 29 juli 2021 00:13 schreef Bocaj het volgende:
Het loopt nu al weer mis...
De Taliban rukt op en pleegt alweer vreselijke misdaden....
We kunnen (als wereld) maar beter weer teruggaan naar Afghanistan en daar eens en voor altijd afrekenen met de Taliban!
Nu is het vooral, we zien en kijken ernaar...
https://nos.nl/artikel/23(...)-oplossing-nagedacht
Zo werkt dat daar niet. Ze knokken tot ze overwonnen hebben, en zolang dat niet het geval is is het een tijdelijke stop op weg naar dat doel. Een middenweg waar iedereen mee kan leven hoef je daar niet mee aan te komen. De overwinnaar bepaalt, dus zorg dat je wint. Anders ben je verliezer.quote:Op woensdag 14 juli 2021 20:18 schreef sp3c het volgende:
ik denk dat ze flink gaan knokken met elkaar tot ze ergens een middenweg hebben gevonden waar iedereen mee kan leven
If you say soquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:54 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Zo werkt dat daar niet. Ze knokken tot ze overwonnen hebben, en zolang dat niet het geval is is het een tijdelijke stop op weg naar dat doel. Een middenweg waar iedereen mee kan leven hoef je daar niet mee aan te komen. De overwinnaar bepaalt, dus zorg dat je wint. Anders ben je verliezer.
Nee, die hebben hun les wel geleerd, en dat nog wel op hun hoogtepunt in de geschiedenis. Uit je link:quote:
In principe is de Taliban een groep die voornamelijk binnenlandse aspiraties heeft en had. Als ze dat internationale jihadisme kunnen laten voor wat het is en ook steun ervoor zal men ze redelijk met rust laten zolang ze geen hazara-minderheden gaan uitmoorden massaal. Hoe krankzinnige wetten ze er ook op nahouden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:16 schreef ZoonVan het volgende:
Nee, die hebben hun les wel geleerd, en dat nog wel op hun hoogtepunt in de geschiedenis. Uit je link:
"... Rusland stuurt extra troepen naar de grens met Afghanistan om daar deel te nemen aan de al eerder aangekondigde militaire oefeningen met het Tadzjiekse en Oezbeekse leger. ..."
Die ex-Sovjetlanden landen hebben zelf problemen met opstandelingen en willen waarschijnlijk niet dat de opmars van de Taliban overwaait en de strijd daar verder aanwakkert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |