abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 april 2021 @ 15:17:15 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199137517
Garagebox zonder goede ventilatie/niet vorstvrij kan je na een winter ook de witte "aanslag" van je bekleding halen. :r

Maat van mij zit met hetzelfde probleem. Iemand nog een "belastingvrije" Saab Turbo 16V uit 1986? :P
"Bijna klaar"
Wel met APK.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199138737
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 15:17 schreef Hyperdude het volgende:
Garagebox zonder goede ventilatie/niet vorstvrij kan je na een winter ook de witte "aanslag" van je bekleding halen. :r

Maat van mij zit met hetzelfde probleem. Iemand nog een "belastingvrije" Saab Turbo 16V uit 1986? :P
"Bijna klaar"
Wel met APK.
Ja daar ben ik ook bang voor. Stilstaande auto’s gaan vaak ook achteruit helaas. Ik kijk gewoon of ik een mooi bod krijg, geen haast. Heb nu ook een V70 2.4T van een goede vriend die geëmigreerd is. Ga ik voor hem verkopen maar mag ‘m ook gebruiken zolang ‘ie niet verkocht is.
pi_199157532
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 17:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja daar ben ik ook bang voor. Stilstaande auto’s gaan vaak ook achteruit helaas. Ik kijk gewoon of ik een mooi bod krijg, geen haast. Heb nu ook een V70 2.4T van een goede vriend die geëmigreerd is. Ga ik voor hem verkopen maar mag ‘m ook gebruiken zolang ‘ie niet verkocht is.
Stevige prijs, hopelijk vind je een liefhebber :)
pi_199160448
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 21:47 schreef t-star het volgende:

[..]

Stevige prijs, hopelijk vind je een liefhebber :)
Onderhandelbaar hoor, maar je moet ergens beginnen uiteraard. Geeft ook wel aan hoe ‘graag’ ik ‘m kwijt wil misschien 😂
pi_199176945


Het nieuwe vliegwiel, keering en lager zitten erin. Nu weer 2,5 uur om de boel te monteren, hardyschijf & koppelingscilinder te vervangen en nieuwe olie in de bak+diff te kiepen.
  woensdag 28 april 2021 @ 11:03:21 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199190414
Waarom doe je
1-2-3-4 2 overslaan en vervolgens 3 overslaan, 4 overslaan en dan weer 4 overslaan?

Je kan toch allemaal 2 overslaan en dan rond uitkomen? Of is het zo voorgeschreven?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199190565
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 06:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Onderhandelbaar hoor, maar je moet ergens beginnen uiteraard. Geeft ook wel aan hoe ‘graag’ ik ‘m kwijt wil misschien 😂
Zo'n oude 5-serie station heeft iets "sloeberigs".... vind ik. Misschien ligt het aan mij maar had dat ook altijd bij de E30 en E36 station, zie daar altijd van die zwervers of kunstenaars ofzo in rijden met hele kofferbak vol en overal roest :')

Maar jouwe ziet er wel goed uit hoor, zag je gisteren rijden op de provinciale weg :P
Facts don't care about your feelings
pi_199190664
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 11:03 schreef daNpy het volgende:
Waarom doe je
1-2-3-4 2 overslaan en vervolgens 3 overslaan, 4 overslaan en dan weer 4 overslaan?

Je kan toch allemaal 2 overslaan en dan rond uitkomen? Of is het zo voorgeschreven?
De juiste volgorde met aandraaien is normaal gezien telkens 2 overslaan. Dus in dit geval had 1-2-3-4-8-7-6-5. Maar na 1-2-3 maakt het eigenlijk al niet meer uit omdat deze dan al recht zit.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_199195203
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 11:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zo'n oude 5-serie station heeft iets "sloeberigs".... vind ik. Misschien ligt het aan mij maar had dat ook altijd bij de E30 en E36 station, zie daar altijd van die zwervers of kunstenaars ofzo in rijden met hele kofferbak vol en overal roest :')

Maar jouwe ziet er wel goed uit hoor, zag je gisteren rijden op de provinciale weg :P
Haha neeeee dit zijn inmiddels klassiekers. Zolang ze origineel zijn uiteraard. Het zijn toch vooral nog liefhebbers/connaisseurs die er mee rijden.

Waar precies en hoe laat? Reed ik normaal? 😂 Op de A7 gisteren toevallig redelijk aso gereden 😬 Op de provinciale vrij normaal geloof ik, ging even de vogelkak er af spuiten na werk. Was je niet met de E36 denk ik? Daar kijk ik meestal wel even naar 😋

[ Bericht 2% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 28-04-2021 18:18:26 ]
pi_199196446
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 18:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha neeeee dit zijn inmiddels klassiekers. Zolang ze origineel zijn uiteraard. Het zijn toch vooral nog liefhebbers/connaisseurs die er mee rijden.

Waar precies en hoe laat? Reed ik normaal? 😂 Op de A7 gisteren toevallig redelijk aso gereden 😬 Op de provinciale vrij normaal geloof ik, ging even de vogelkak er af spuiten na werk. Was je niet met de E36 denk ik? Daar kijk ik meestal wel even naar 😋
Ja nu wel. Schrok er ook van wat mijn E36 waard is in goede staat... Voor mij voelt het nog steeds een beetje als sjonniebak, maar eigenlijk zijn dat nu alleen nog van die E36 matzwarte compacts >:)

Ik kwam net achter je de A7 af denk ik. Je reed niet echt BMW-waardig op de provinciale :P dus heel normaal ja. Ik zat in een iveco busje dus je had me nooit herkend.
Facts don't care about your feelings
pi_199197556
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja nu wel. Schrok er ook van wat mijn E36 waard is in goede staat... Voor mij voelt het nog steeds een beetje als sjonniebak, maar eigenlijk zijn dat nu alleen nog van die E36 matzwarte compacts >:)

Ik kwam net achter je de A7 af denk ik. Je reed niet echt BMW-waardig op de provinciale :P dus heel normaal ja. Ik zat in een iveco busje dus je had me nooit herkend.
Ooooh zo, ja dat is wel een fase die elke BMW even door moet gaan :D Zolang je de looks zo origineel mogelijk laat komt het wel goed :P

Hmm ik voegde dus uit met ongeveer 180km/h (en daarvoor reed ik dat ook), moest flink remmen voor die bocht na de afrit O~) Daarna heb ik me inderdaad wel ingehouden. Ik was daar rond 10:30 denk ik. Naja, volgende keer even zwaaien dan :'(
pi_199197830
Aardige 'blunder' bij de montage gemaakt.

Alles gemonteerd, tijd om te testen.
Auto hangend op de brug kreeg ik de bak met draaiende motor niet in de versnelling.

Gelijk de nieuwe hulpcilinder aangewezen als dader, maar met de oude erop hetzelfde probleem.

De boel weer losgehaald, bleek er een bout van het vliegwiel in de drukgroep gevallen te zijn (hoe dan?). Die blokkeerde het ontkoppelen.



Alles weer in elkaar en de zaak werkte eindelijk naar behoren.

Proefrit gemaakt en die beviel aardig. De manier waarom je door de versnellingen kan vliegen en de mechanische geluiden daarbij zijn perfect.

Gelijk maar een Z3M pookmechanisme besteld zoals ook al op de E36 en Z4 zitten (zeer korte slagen)
pi_199203046
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:42 schreef YoshiBignose het volgende:

E36 matzwarte compacts >:)
Hij is blauw, zelfde kleur als de auto van Max :7
pi_199207214
Inflatie zodra een onderdeel/auto 'BMW classic' wordt:

Schakelhefboom Z3 3.0 / 3.2

2014: 67,88 Euro (factuur Leebmann)
2021: 119,51 Euro (Ekris, 113,54 met korting)

Nog effe gechecked, Leebmann vraagt nu 117,54

73% duurder :(
  donderdag 29 april 2021 @ 15:20:47 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199207263
Denk je dat ze 7 jaar later nog steeds precies dezelfde voorraad hebben liggen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 29 april 2021 @ 15:22:14 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199207288
Auto Is toch ook meer waard/duurder geworden? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199207311
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:17 schreef pvdplanet het volgende:
Inflatie zodra een onderdeel/auto 'BMW classic' wordt:

Schakelhefboom Z3 3.0 / 3.2

2014: 67,88 Euro (factuur Leebmann)
2021: 119,51 Euro (Ekris, 113,54 met korting)

Nog effe gechecked, Leebmann vraagt nu 117,54

73% duurder :(
Dat is tenminste nog voor iets.
Ik belde voor een nieuwe tankbeugel (dat kleine stripje ijzer waar je tank mee vast hangt)

106,30 Euro :')
  donderdag 29 april 2021 @ 15:30:10 #43
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199207379
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:23 schreef rival het volgende:

[..]

Dat is tenminste nog voor iets.
Ik belde voor een nieuwe tankbeugel (dat kleine stripje ijzer waar je tank mee vast hangt)

106,30 Euro :')
Das wel heel veel voor iets simpels.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199207815
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:17 schreef pvdplanet het volgende:
Inflatie zodra een onderdeel/auto 'BMW classic' wordt:

Schakelhefboom Z3 3.0 / 3.2

2014: 67,88 Euro (factuur Leebmann)
2021: 119,51 Euro (Ekris, 113,54 met korting)

Nog effe gechecked, Leebmann vraagt nu 117,54

73% duurder :(
had je bij Leebmann ook de korting?
bij mij is de korting negatief bij Leebmann :')
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199208597
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Das wel heel veel voor iets simpels.
Ze weten dat men het toch wel betaalt.
Makkelijke mod die een middelmatige gearchange verandert in een korte klikklak die zelfs een mx5 bak in de schaduw zet.

Schakelen kost wel meer kracht maar met verse olie is dat geen probleem.

Overigens het nylon lager kost een tientje. Dat vervangen helpt al van de meeste slappe BMW poken iets beters te maken.
pi_199209015
Iemand hier verstand van dyno's?



Ik heb dus mijn 325i (N53) laten tunen van 218pk naar ~265pk (was vooraf gezegd).

Tijdens de eerste dyno run zonder tune kwam ik uit op 170pk, dus een stuk minder dan de BMW aangeeft (weliswaar 8 jaar later). Dit was natuurlijk wel teleurstellend. Helaas heeft de beste dyno meneer deze grafiek niet bewaard, heel jammer.

Achteraf na de tune is het een flinke verbetering! Ik voel het verschil heel duidelijk, echt STUKKEN sportiever.

Maar wat ik me nou af vraag, was die 170pk realistisch gezien aan de wielen of aan de krukas? Want de 277pk die ik nu zie op de print is al gecorrigeerd naar krukas, toch? Anders zou ik het wel heel bizar vinden 107pk extra door software alleen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_199209336
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:50 schreef DX11 het volgende:
Iemand hier verstand van dyno's?

[ afbeelding ]

Ik heb dus mijn 325i (N53) laten tunen van 218pk naar ~265pk (was vooraf gezegd).

Tijdens de eerste dyno run zonder tune kwam ik uit op 170pk, dus een stuk minder dan de BMW aangeeft (weliswaar 8 jaar later). Dit was natuurlijk wel teleurstellend. Helaas heeft de beste dyno meneer deze grafiek niet bewaard, heel jammer.

Achteraf na de tune is het een flinke verbetering! Ik voel het verschil heel duidelijk, echt STUKKEN sportiever.

Maar wat ik me nou af vraag, was die 170pk realistisch gezien aan de wielen of aan de krukas? Want de 277pk die ik nu zie op de print is al gecorrigeerd naar krukas, toch? Anders zou ik het wel heel bizar vinden 107pk extra door software alleen.
Vreemd dat ‘ie de grafiek niet bewaard, dat wil je juist kunnen vergelijken toch?

Als je auto 170pk levert lijkt mij dat er iets niet goed is met de motor, in dat geval zou ik niet gaan tunen als ik een tuner was. Verder geen verstand van, heb vroeger alleen wat TDI’s laten chippen 😋
pi_199209393
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Vreemd dat ‘ie de grafiek niet bewaard, dat wil je juist kunnen vergelijken toch?

Als je auto 170pk levert lijkt mij dat er iets niet goed is met de motor, in dat geval zou ik niet gaan tunen als ik een tuner was. Verder geen verstand van, heb vroeger alleen wat TDI’s laten chippen 😋
Ik denk dat 170pk aan de wielen was, en hij zei dat dit heel normaal is bij BMW's.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_199209640
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:17 schreef DX11 het volgende:

[..]

Ik denk dat 170pk aan de wielen was, en hij zei dat dit heel normaal is bij BMW's.
Ok, maar wat is het na tuning aan de wielen dan? Want zo kun je niks vergelijken natuurlijk.
pi_199209652
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ok, maar wat is het na tuning aan de wielen dan? Want zo kun je niks vergelijken natuurlijk.
Geen idee ik snap er ook geen zak van daarom de vraag hier. Ben ook wel teleurgesteld in de dyno, had ik net zo goed niet kunnen doen op deze manier. Maar de tune zelf bevalt wel ontzettend goed.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')