Ja daar ben ik ook bang voor. Stilstaande auto’s gaan vaak ook achteruit helaas. Ik kijk gewoon of ik een mooi bod krijg, geen haast. Heb nu ook een V70 2.4T van een goede vriend die geëmigreerd is. Ga ik voor hem verkopen maar mag ‘m ook gebruiken zolang ‘ie niet verkocht is.quote:Op zaterdag 24 april 2021 15:17 schreef Hyperdude het volgende:
Garagebox zonder goede ventilatie/niet vorstvrij kan je na een winter ook de witte "aanslag" van je bekleding halen.
Maat van mij zit met hetzelfde probleem. Iemand nog een "belastingvrije" Saab Turbo 16V uit 1986?
"Bijna klaar"
Wel met APK.
Stevige prijs, hopelijk vind je een liefhebberquote:Op zaterdag 24 april 2021 17:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook bang voor. Stilstaande auto’s gaan vaak ook achteruit helaas. Ik kijk gewoon of ik een mooi bod krijg, geen haast. Heb nu ook een V70 2.4T van een goede vriend die geëmigreerd is. Ga ik voor hem verkopen maar mag ‘m ook gebruiken zolang ‘ie niet verkocht is.
Onderhandelbaar hoor, maar je moet ergens beginnen uiteraard. Geeft ook wel aan hoe ‘graag’ ik ‘m kwijt wil misschien 😂quote:Op zondag 25 april 2021 21:47 schreef t-star het volgende:
[..]
Stevige prijs, hopelijk vind je een liefhebber
Zo'n oude 5-serie station heeft iets "sloeberigs".... vind ik. Misschien ligt het aan mij maar had dat ook altijd bij de E30 en E36 station, zie daar altijd van die zwervers of kunstenaars ofzo in rijden met hele kofferbak vol en overal roestquote:Op maandag 26 april 2021 06:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Onderhandelbaar hoor, maar je moet ergens beginnen uiteraard. Geeft ook wel aan hoe ‘graag’ ik ‘m kwijt wil misschien 😂
De juiste volgorde met aandraaien is normaal gezien telkens 2 overslaan. Dus in dit geval had 1-2-3-4-8-7-6-5. Maar na 1-2-3 maakt het eigenlijk al niet meer uit omdat deze dan al recht zit.quote:Op woensdag 28 april 2021 11:03 schreef daNpy het volgende:
Waarom doe je
1-2-3-4 2 overslaan en vervolgens 3 overslaan, 4 overslaan en dan weer 4 overslaan?
Je kan toch allemaal 2 overslaan en dan rond uitkomen? Of is het zo voorgeschreven?
Haha neeeee dit zijn inmiddels klassiekers. Zolang ze origineel zijn uiteraard. Het zijn toch vooral nog liefhebbers/connaisseurs die er mee rijden.quote:Op woensdag 28 april 2021 11:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zo'n oude 5-serie station heeft iets "sloeberigs".... vind ik. Misschien ligt het aan mij maar had dat ook altijd bij de E30 en E36 station, zie daar altijd van die zwervers of kunstenaars ofzo in rijden met hele kofferbak vol en overal roest
Maar jouwe ziet er wel goed uit hoor, zag je gisteren rijden op de provinciale weg
Ja nu wel. Schrok er ook van wat mijn E36 waard is in goede staat... Voor mij voelt het nog steeds een beetje als sjonniebak, maar eigenlijk zijn dat nu alleen nog van die E36 matzwarte compactsquote:Op woensdag 28 april 2021 18:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha neeeee dit zijn inmiddels klassiekers. Zolang ze origineel zijn uiteraard. Het zijn toch vooral nog liefhebbers/connaisseurs die er mee rijden.
Waar precies en hoe laat? Reed ik normaal? 😂 Op de A7 gisteren toevallig redelijk aso gereden 😬 Op de provinciale vrij normaal geloof ik, ging even de vogelkak er af spuiten na werk. Was je niet met de E36 denk ik? Daar kijk ik meestal wel even naar 😋
Ooooh zo, ja dat is wel een fase die elke BMW even door moet gaan Zolang je de looks zo origineel mogelijk laat komt het wel goedquote:Op woensdag 28 april 2021 19:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja nu wel. Schrok er ook van wat mijn E36 waard is in goede staat... Voor mij voelt het nog steeds een beetje als sjonniebak, maar eigenlijk zijn dat nu alleen nog van die E36 matzwarte compacts
Ik kwam net achter je de A7 af denk ik. Je reed niet echt BMW-waardig op de provinciale dus heel normaal ja. Ik zat in een iveco busje dus je had me nooit herkend.
Dat is tenminste nog voor iets.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:17 schreef pvdplanet het volgende:
Inflatie zodra een onderdeel/auto 'BMW classic' wordt:
Schakelhefboom Z3 3.0 / 3.2
2014: 67,88 Euro (factuur Leebmann)
2021: 119,51 Euro (Ekris, 113,54 met korting)
Nog effe gechecked, Leebmann vraagt nu 117,54
73% duurder
Das wel heel veel voor iets simpels.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:23 schreef rival het volgende:
[..]
Dat is tenminste nog voor iets.
Ik belde voor een nieuwe tankbeugel (dat kleine stripje ijzer waar je tank mee vast hangt)
106,30 Euro
had je bij Leebmann ook de korting?quote:Op donderdag 29 april 2021 15:17 schreef pvdplanet het volgende:
Inflatie zodra een onderdeel/auto 'BMW classic' wordt:
Schakelhefboom Z3 3.0 / 3.2
2014: 67,88 Euro (factuur Leebmann)
2021: 119,51 Euro (Ekris, 113,54 met korting)
Nog effe gechecked, Leebmann vraagt nu 117,54
73% duurder
Ze weten dat men het toch wel betaalt.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das wel heel veel voor iets simpels.
Vreemd dat ‘ie de grafiek niet bewaard, dat wil je juist kunnen vergelijken toch?quote:Op donderdag 29 april 2021 17:50 schreef DX11 het volgende:
Iemand hier verstand van dyno's?
[ afbeelding ]
Ik heb dus mijn 325i (N53) laten tunen van 218pk naar ~265pk (was vooraf gezegd).
Tijdens de eerste dyno run zonder tune kwam ik uit op 170pk, dus een stuk minder dan de BMW aangeeft (weliswaar 8 jaar later). Dit was natuurlijk wel teleurstellend. Helaas heeft de beste dyno meneer deze grafiek niet bewaard, heel jammer.
Achteraf na de tune is het een flinke verbetering! Ik voel het verschil heel duidelijk, echt STUKKEN sportiever.
Maar wat ik me nou af vraag, was die 170pk realistisch gezien aan de wielen of aan de krukas? Want de 277pk die ik nu zie op de print is al gecorrigeerd naar krukas, toch? Anders zou ik het wel heel bizar vinden 107pk extra door software alleen.
Ik denk dat 170pk aan de wielen was, en hij zei dat dit heel normaal is bij BMW's.quote:Op donderdag 29 april 2021 18:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Vreemd dat ‘ie de grafiek niet bewaard, dat wil je juist kunnen vergelijken toch?
Als je auto 170pk levert lijkt mij dat er iets niet goed is met de motor, in dat geval zou ik niet gaan tunen als ik een tuner was. Verder geen verstand van, heb vroeger alleen wat TDI’s laten chippen 😋
Ok, maar wat is het na tuning aan de wielen dan? Want zo kun je niks vergelijken natuurlijk.quote:Op donderdag 29 april 2021 18:17 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik denk dat 170pk aan de wielen was, en hij zei dat dit heel normaal is bij BMW's.
Geen idee ik snap er ook geen zak van daarom de vraag hier. Ben ook wel teleurgesteld in de dyno, had ik net zo goed niet kunnen doen op deze manier. Maar de tune zelf bevalt wel ontzettend goed.quote:Op donderdag 29 april 2021 18:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ok, maar wat is het na tuning aan de wielen dan? Want zo kun je niks vergelijken natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |