Heb ik aangepast.quote:Op dinsdag 20 april 2021 09:56 schreef NoComment het volgende:
Achter mijn naam mag de E91 335d afgevoerd worden, en een F31 330d toegevoegd. Maandag ophalen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijf niet doorrijden met deze melding, Doordat de sensor deze melding afgeeft, kun je er vanuit gaan dat er lucht in het koelsysteem zit. Dit kan problemen geven als je er langer mee blijft rijden. de motortemperatuur geeft slechts de temperatuur op 1 punt aan.quote:Op woensdag 21 april 2021 17:52 schreef Tarado het volgende:
in mijn auto (E38) gaat de "koelvloeistof peil checken" waarschuwing aan als de motor koud is en rijdend op temperatuur komt zeg maar, op het moment dat hij al warm is en ik start en rij dan krijg ik deze waarschuwing niet.
Die vlotter/dobber zit gewoon zoals het hoort dus geen zichtbare lekkage.
iemand een idee wat dit kan zijn?
Had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen maar die grote neus is gewoon veel te lelijkquote:Op woensdag 21 april 2021 06:06 schreef pvdplanet het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou 'm verkopen. Je blijft er mee aan de gang. Roest blijft een nooit eindigend verhaal.quote:Op vrijdag 23 april 2021 00:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
...
Maar.. Hij hort en stoot nu op LPG, ik rijd dus lekker de hele week op Euro 98, niet fijn voor de bankrekeningVerder zitten er nog wat trillingen in het onderstel. En, beetje de druppel.., opeens 2 aardige roestplekken op de deur achter. En vooral de roest is een issue, iets wat ik niet zelf kan en vaak duur kan uitvallen. Verder zijn er nog genoeg kleine/minder belangrijke dingen die gedaan mogen worden en ook gewoon tijd en geld kosten. En nu ik net een kindje heb gekregen heb ik ook niet zoveel tijd voor de auto.
LPG (laten) fixen en verkopen dan maar? Ik vind het moeilijk, ik ben heel bang dat ik er ontzettende spijt van krijg. Aan de andere kant is weer eens wat anders ook leuk. Maar de V8 blijft iets magisch, ik geniet nog altijd van het geluid en de looks van de auto. Het is wel iets speciaals, een auto van 26 jaar oud valt wel op in het straatbeeld.
...
Het model blijft prachtig, elke keer als ik twijfel over verkoop en ik zie de auto weer staan denk ik: neeeee die blijft gewoon! Maar inmiddels verschuiven de prioriteiten wat en zo een auto is gewoon een rijdend project, er is altijd wel wat te doen. Sommige dingen zijn leuk om zelf te doen, andere dingen weer niet. Er zit veel geld en tijd in de auto en hij is nog steeds niet 100% (en dat zal 'ie ook nooit worden denk ik). Lastigquote:Op vrijdag 23 april 2021 10:22 schreef Questular het volgende:
Ik vind dat model misschien wel het mooiste model van BMW (5serie), heb zelf een BMW (E34) 525 gehad. Ik zou hem zo weer terug willenAls ik de V8 versie had gehad dan ging ik er waarschijnlijk in wonen.
Maar goed ik rij dan ook misschien 5k per jaar dus dan kun je wat makkelijker de gok nemen qua onderhoud etc.
Ja heb je gelijk in. Roest is gewoon echt naar. Ik heb 2 jaar terug al paar plekken laten aanpakken, jammer dat het dan weer ergens anders opeens begint. Je houdt het niet tegen. Dat is ook waarom ik de E39 en E46 oversla, wat ik eigenlijk ook hele mooie auto's vind. Mijn goedkope E39 heeft ook al wat roestplekken, misschien dat ik die nog een beetje simpel oplap om 'm wat toonbaarder te maken. E46 330i Touring handbak zou ik ook nog graag willen, maar die dingen kunnen ook rotten natuurlijk. Er staat al een tijd een 330Xi Touring automaat, erg mooie uitvoering maar X en automaat wil ik dan toch niet.quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zou 'm verkopen. Je blijft er mee aan de gang. Roest blijft een nooit eindigend verhaal.
1+1=2, ook wil je graag dat het 3 is.
Er is een tijd voor hobbyauto;s en een tijd voor babies. Meestal niet tegelijkertijd; qua "tijd"en ¤¤.![]()
Alle grondstoffen zijn aan het stijgen, koper is ook verdubbeld afgelopen jaar dacht ik.quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er schijnt een dodelijke ziekte onder rubberbomen te gaan zorgen voor een tekort aan autobanden, waardoor de prijzen van banden zullen stijgen. Ik heb geen aandelen in autobanden en ik ben niet gesponsord om dit te melden.
De 15" Falken bandjes van de Ignis waren vorig jaar 52 Euro en nu 80quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er schijnt een dodelijke ziekte onder rubberbomen te gaan zorgen voor een tekort aan autobanden, waardoor de prijzen van banden zullen stijgen. Ik heb geen aandelen in autobanden en ik ben niet gesponsord om dit te melden.
Oef, lastig... kun je 'm niet schorsen en wegzetten? Misschien komt er ooit een dag dat je er weer tijd en geld aan wilt besteden (als ie dan niet weggeroest isquote:Op vrijdag 23 april 2021 00:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Zoooo, it's that time of the month again..Altijd een haat-liefde verhouding met m'n E34 540i Touring. Momenteel twijfel ik heel erg of ik 'm moet verkopen. Heb 'm nu bijna 6 jaar en 85.000km mee gereden. Met oude auto's is er altijd wel wat te doen. Sommige dingen vind ik ook wel leuk om te doen hoor. Ben ook helemaal gek op de V8, dat maakt het echt speciaal en op LPG is het nog betaalbaar rijden. En uiteraard de looks, ik vind het echt een mooie auto om te zien. De eerste auto waar ik ook zo lang mee doe, vorige record stond op 2,5 jaar, verder wisselde ik praktisch elk halfjaar of eerder van auto. Wel de auto waar veruit het meeste geld in zit
![]()
Maar.. Hij hort en stoot nu op LPG, ik rijd dus lekker de hele week op Euro 98, niet fijn voor de bankrekeningVerder zitten er nog wat trillingen in het onderstel. En, beetje de druppel.., opeens 2 aardige roestplekken op de deur achter. En vooral de roest is een issue, iets wat ik niet zelf kan en vaak duur kan uitvallen. Verder zijn er nog genoeg kleine/minder belangrijke dingen die gedaan mogen worden en ook gewoon tijd en geld kosten. En nu ik net een kindje heb gekregen heb ik ook niet zoveel tijd voor de auto.
LPG (laten) fixen en verkopen dan maar? Ik vind het moeilijk, ik ben heel bang dat ik er ontzettende spijt van krijg. Aan de andere kant is weer eens wat anders ook leuk. Maar de V8 blijft iets magisch, ik geniet nog altijd van het geluid en de looks van de auto. Het is wel iets speciaals, een auto van 26 jaar oud valt wel op in het straatbeeld.
Haha ik dus ook niet, dat zegt dus ook wel wat. Maar het is vermoeiend dat er altijd wat is inderdaad. Iets 'nieuws' kopen zie ik ook wel zitten. En een E91 330d met stage 1 300pk en 600Nm lijkt me eerlijk gezegd wel erg leuk. Alleen to xDrive or not to xDrive? Allebei heeft z'n voordelen. RWD: speelser, lager verbruik, lagere MRB, minder onderhoud. xDrive: sneller en grip in de winter. Weet alleen niet of dat ook zo een gevoelig systeem is dat alle 4 de banden hetzelfde profiel moeten hebben en dezelfde mm etc. Weet nog wel van m'n werk bij Hofmeister dat het best gevoelig kan zijn, ook een keer een tussenbak moeten laten fixen.quote:Op vrijdag 23 april 2021 12:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Zou er na een tijdje ook wel klaar mee zijn. Heb nog nooit een auto 6 jaar gehouden haha, langste is 3.5 jaar ongeveer denk ik. Dat was de E46Beetje afwisseling houdt het ook leuk.
Oh m'n cabrio heb ik nu ook wel 3.5 jaar denk ik maar tel ik niet echt mee, dat is nog geen 5000 km per jaar.
Schorsen en wegzetten kan ik niet op eigen terrein helaas, woon nu in het centrum. We zijn wel voorzichtig aan het kijken voor andere huisjes en ik zou dan wel een garage willen, maar de markt is momenteel niet heel gunstig voor starters. Ik reageer af en toe wel als er een garagebox vrijkomt, maar die zijn schijnbaar nogal gewild en ben dan alweer te laat. En dat kost toch ook weer een aardig bedrag, dan heb je alleen een garage zonder voorzieningen en weinig ruimte (sleutelen lukt daar dus al niet). Maar dat zou wel een oplossing kunnen zijn, als 'ie maar goed droog kan staan. Maar dat is wel het pijnpunt inderdaad, ga ik er spijt van krijgen? Dat weet je helaas pas achterafquote:Op vrijdag 23 april 2021 21:42 schreef t-star het volgende:
[..]
Oef, lastig... kun je 'm niet schorsen en wegzetten? Misschien komt er ooit een dag dat je er weer tijd en geld aan wilt besteden (als ie dan niet weggeroest is). De E34 wordt zo mooi oud en je ziet ze al zo weinig meer... ik heb mijn E34 een paar jaar geleden ingeruild voor een E39 en heb daar eigenlijk geen spijt van, maar als ik de mogelijkheid had gehad, had ik 'm gehouden voor erbij.
Kun je er nog veel voor krijgen denk je?
Ja daar ben ik ook bang voor. Stilstaande auto’s gaan vaak ook achteruit helaas. Ik kijk gewoon of ik een mooi bod krijg, geen haast. Heb nu ook een V70 2.4T van een goede vriend die geëmigreerd is. Ga ik voor hem verkopen maar mag ‘m ook gebruiken zolang ‘ie niet verkocht is.quote:Op zaterdag 24 april 2021 15:17 schreef Hyperdude het volgende:
Garagebox zonder goede ventilatie/niet vorstvrij kan je na een winter ook de witte "aanslag" van je bekleding halen.
Maat van mij zit met hetzelfde probleem. Iemand nog een "belastingvrije" Saab Turbo 16V uit 1986?![]()
"Bijna klaar"
Wel met APK.
Stevige prijs, hopelijk vind je een liefhebberquote:Op zaterdag 24 april 2021 17:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook bang voor. Stilstaande auto’s gaan vaak ook achteruit helaas. Ik kijk gewoon of ik een mooi bod krijg, geen haast. Heb nu ook een V70 2.4T van een goede vriend die geëmigreerd is. Ga ik voor hem verkopen maar mag ‘m ook gebruiken zolang ‘ie niet verkocht is.
Onderhandelbaar hoor, maar je moet ergens beginnen uiteraard. Geeft ook wel aan hoe ‘graag’ ik ‘m kwijt wil misschien 😂quote:Op zondag 25 april 2021 21:47 schreef t-star het volgende:
[..]
Stevige prijs, hopelijk vind je een liefhebber
Zo'n oude 5-serie station heeft iets "sloeberigs".... vind ik. Misschien ligt het aan mij maar had dat ook altijd bij de E30 en E36 station, zie daar altijd van die zwervers of kunstenaars ofzo in rijden met hele kofferbak vol en overal roestquote:Op maandag 26 april 2021 06:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Onderhandelbaar hoor, maar je moet ergens beginnen uiteraard. Geeft ook wel aan hoe ‘graag’ ik ‘m kwijt wil misschien 😂
De juiste volgorde met aandraaien is normaal gezien telkens 2 overslaan. Dus in dit geval had 1-2-3-4-8-7-6-5. Maar na 1-2-3 maakt het eigenlijk al niet meer uit omdat deze dan al recht zit.quote:Op woensdag 28 april 2021 11:03 schreef daNpy het volgende:
Waarom doe je
1-2-3-4 2 overslaan en vervolgens 3 overslaan, 4 overslaan en dan weer 4 overslaan?
Je kan toch allemaal 2 overslaan en dan rond uitkomen? Of is het zo voorgeschreven?
Haha neeeee dit zijn inmiddels klassiekers. Zolang ze origineel zijn uiteraard. Het zijn toch vooral nog liefhebbers/connaisseurs die er mee rijden.quote:Op woensdag 28 april 2021 11:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zo'n oude 5-serie station heeft iets "sloeberigs".... vind ik. Misschien ligt het aan mij maar had dat ook altijd bij de E30 en E36 station, zie daar altijd van die zwervers of kunstenaars ofzo in rijden met hele kofferbak vol en overal roest![]()
Maar jouwe ziet er wel goed uit hoor, zag je gisteren rijden op de provinciale weg
Ja nu wel. Schrok er ook van wat mijn E36 waard is in goede staat... Voor mij voelt het nog steeds een beetje als sjonniebak, maar eigenlijk zijn dat nu alleen nog van die E36 matzwarte compactsquote:Op woensdag 28 april 2021 18:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha neeeee dit zijn inmiddels klassiekers. Zolang ze origineel zijn uiteraard. Het zijn toch vooral nog liefhebbers/connaisseurs die er mee rijden.
Waar precies en hoe laat? Reed ik normaal? 😂 Op de A7 gisteren toevallig redelijk aso gereden 😬 Op de provinciale vrij normaal geloof ik, ging even de vogelkak er af spuiten na werk. Was je niet met de E36 denk ik? Daar kijk ik meestal wel even naar 😋
Ooooh zo, ja dat is wel een fase die elke BMW even door moet gaanquote:Op woensdag 28 april 2021 19:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja nu wel. Schrok er ook van wat mijn E36 waard is in goede staat... Voor mij voelt het nog steeds een beetje als sjonniebak, maar eigenlijk zijn dat nu alleen nog van die E36 matzwarte compacts![]()
Ik kwam net achter je de A7 af denk ik. Je reed niet echt BMW-waardig op de provincialedus heel normaal ja. Ik zat in een iveco busje dus je had me nooit herkend.
Dat is tenminste nog voor iets.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:17 schreef pvdplanet het volgende:
Inflatie zodra een onderdeel/auto 'BMW classic' wordt:
Schakelhefboom Z3 3.0 / 3.2
2014: 67,88 Euro (factuur Leebmann)
2021: 119,51 Euro (Ekris, 113,54 met korting)
Nog effe gechecked, Leebmann vraagt nu 117,54
73% duurder
Das wel heel veel voor iets simpels.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:23 schreef rival het volgende:
[..]
Dat is tenminste nog voor iets.
Ik belde voor een nieuwe tankbeugel (dat kleine stripje ijzer waar je tank mee vast hangt)
106,30 Euro
had je bij Leebmann ook de korting?quote:Op donderdag 29 april 2021 15:17 schreef pvdplanet het volgende:
Inflatie zodra een onderdeel/auto 'BMW classic' wordt:
Schakelhefboom Z3 3.0 / 3.2
2014: 67,88 Euro (factuur Leebmann)
2021: 119,51 Euro (Ekris, 113,54 met korting)
Nog effe gechecked, Leebmann vraagt nu 117,54
73% duurder
Ze weten dat men het toch wel betaalt.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das wel heel veel voor iets simpels.
Vreemd dat ‘ie de grafiek niet bewaard, dat wil je juist kunnen vergelijken toch?quote:Op donderdag 29 april 2021 17:50 schreef DX11 het volgende:
Iemand hier verstand van dyno's?
[ afbeelding ]
Ik heb dus mijn 325i (N53) laten tunen van 218pk naar ~265pk (was vooraf gezegd).
Tijdens de eerste dyno run zonder tune kwam ik uit op 170pk, dus een stuk minder dan de BMW aangeeft (weliswaar 8 jaar later). Dit was natuurlijk wel teleurstellend. Helaas heeft de beste dyno meneer deze grafiek niet bewaard, heel jammer.
Achteraf na de tune is het een flinke verbetering! Ik voel het verschil heel duidelijk, echt STUKKEN sportiever.
Maar wat ik me nou af vraag, was die 170pk realistisch gezien aan de wielen of aan de krukas? Want de 277pk die ik nu zie op de print is al gecorrigeerd naar krukas, toch? Anders zou ik het wel heel bizar vinden 107pk extra door software alleen.
Ik denk dat 170pk aan de wielen was, en hij zei dat dit heel normaal is bij BMW's.quote:Op donderdag 29 april 2021 18:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Vreemd dat ‘ie de grafiek niet bewaard, dat wil je juist kunnen vergelijken toch?
Als je auto 170pk levert lijkt mij dat er iets niet goed is met de motor, in dat geval zou ik niet gaan tunen als ik een tuner was. Verder geen verstand van, heb vroeger alleen wat TDI’s laten chippen 😋
Ok, maar wat is het na tuning aan de wielen dan? Want zo kun je niks vergelijken natuurlijk.quote:Op donderdag 29 april 2021 18:17 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik denk dat 170pk aan de wielen was, en hij zei dat dit heel normaal is bij BMW's.
Geen idee ik snap er ook geen zak van daarom de vraag hier. Ben ook wel teleurgesteld in de dyno, had ik net zo goed niet kunnen doen op deze manier. Maar de tune zelf bevalt wel ontzettend goed.quote:Op donderdag 29 april 2021 18:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ok, maar wat is het na tuning aan de wielen dan? Want zo kun je niks vergelijken natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |