abonnement Unibet Coolblue
pi_199158751
Ik tik dit trouwens op mijn telefoon, dus het kan nogal onduidelijk en kortaf zijn:

Okay, tekenen kon dus vrijdag niet doorgaan vanwege de hack bij Managed IT. Donderdagavond dus zou normaal de inspectie zijn zeg maar, maar ik heb gevraagd of ik er gewoon in mocht en dat mocht. Enfin, ik kwam d’r donderdag aan... ik moest gelijk een verklaring tekenen dat ik verantwoordelijk was voor ALLE schade. Ik zei dat ik eerst wilde inspecteren, en dan wilde tekenen. De verkoper vond het maar raar. Dus ik begon met de inspectie. Beetje kijken of alle deuren en ramen op kunnen en gewoon overal langs. Ja hoor, zijn rommel ligt er gewoon nog! Van teringgrote kasten tot giga spiegels tot grondwaterpompen tot trampolines. Ik zeg; eh... wanneer neem je dit mee? Hij zo: ja jij hebt goed geboden en alles staat op de lijst van zaken dus alles blijft. Maat. Een maand terug vroeg je nog of ik ze van je wilde overnemen. Wat versta je bij nee, gewoon laten staan?

Toen kwam ik bij de badkamer, wc doorgespoeld, check. Badkamermeubel opengedraaid... ja hoor, sifon lek. “Dan moet jij de rubbertje vervangen”. Ik zei; ja inderdaad... wanneer gaat u dat doen? Ja hoor, kerel werd weer helemaal leip. JE KAN TOCH WEL EFFE DE RUBBERTJE VERANDEREN. Nee maat dat kan ik niet, ik betaal 3,5 ton en ik voer mijn onderzoeksplicht uit. Later een dikke gat gevonden bij een opdekdeur. Ik zo; oh ik heb schade gevonden. De verkoper werd witheet: SCHADE, SCHADE?! JA WAT NOU SCHADE.

Bruh :’)

Daarna gingen wij in discussie. Het ging er echt nogal hard aan toe. De verkoopmakelaar hield voornamelijk haar mond. Ik zei dat zij een meldingsplicht hadden. Vervolgens zei de makelaar dat ik een onderzoeksplicht had. Ik zei: Dit IS mijn onderzoeksplicht. Wanneer had ik anders de onderzoekplicht moeten hebben dan? Het was gewoon ruzie eigenlijk. Ik wilde gewoon 100 euro voor een nieuwe opdekdeur and thats it. Of de helft. Meneer was helaas heel emotioneel: “ik wist wel dat het mis zou gaan toen de notaris belde!!” (Wat heb ik met de ransomware fraude te maken?) en “ja ik heb het huis jouw gegund!” (Bull, ik heb gewoon flink geboden). Uiteindelijk wist hij niet eens dat hij de sleutel moest geven. Wat een slechte makelaar zeg. Je had die vent overigens moeten zien... klein manneke van 1,60m met van die hoge plateaus van Nike :’) Hij sprong als een kleine bitch toen hij zijn zin niet kreeg.

Overigens was het ook geen rubbetje in de badkamer, maar de hele metalen sifon was vast-geoxideerd. Dit hebben wij met een decoupeerzaag eraf moeten halen.

Ik denk dat ik een melding ga doen bij de NVM over de makelaar, want er is toch wel sprake van onjuiste voorstelling van zaken zo. Dat terzijde, niet onbelangrijk, morgenmiddag tekenen bij de notaris.

[ Bericht 2% gewijzigd door RoW_0 op 25-04-2021 23:26:04 ]
pi_199158810
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:59 schreef RoW_0 het volgende:
Okay, tekenen kon dus vrijdag niet doorgaan vanwege de hack bij Managed IT. Donderdagavond dus zou normaal de inspectie zijn zeg maar, maar ik heb gevraagd of ik er gewoon in mocht en dat mocht. Enfin, ik kwam d’r donderdag aan... moest gelijk een verklaring tekenen dat ik verantwoordelijk was voor ALLE schade. Ik zei dat ik eerst wilde inspecteren, en dan wilde tekenen. De verkoper vond het maar raar. Dus ik begon met de inspectie. Beetje kijken of alle deuren en ramen op kunnen en gewoon overal langs. Ja hoor, zijn rommel ligt er gewoon nog! Van teringgrote kasten tot giga spiegels tot grondwaterpompen tot trampolines. Ik zeg; eh... wanneer neem je dit mee? Hij zo: ja jij hebt goed geboden en alles staat op de lijst van zaken dus alles blijft. Maat. Een maand terug vroeg je nog of ik ze van je wilde overnemen. Wat versta je bij nee, gewoon laten staan?

Toen kwam ik bij de badkamer, wc doorgespoeld, check. Badkamermeubel opengedraaid... ja hoor, sifon lek. “Dan moet jij de rubbertje vervangen”. Ik zei; ja inderdaad... wanneer gaat udat doen? Ja hoor, kerel werd weer helemaal leip. JE KAN TOCH WEL EFFE DE RUBBERTJE VERANDEREN. Nee maat dat kan ik niet, ik betaal 3,5 ton en ik voer mijn onderzoeksplicht uit. Later een dikke gat gevonden bij een opdekdeur. Ik zo; oh ik heb schade gevonden. De verkoper werd witheet: SCHADE, SCHADE?! JA WAT NOU SCHADE.

Bruh :’)

Daarna gingen wij in discussie. Het ging er echt nogal hard aan toe. De verkoopmakelaar hield voornamelijk zijn mond. Ik zei dat ze een meldingsplicht hadden voor grove gebreken. Vervolgens zei de makelaar dat ik een onderzoeksplicht had. Ik zei: Dit IS mijn onderzoeksplicht. Wanneer had ik anders de onderzoekplicht moeten hebben dan? Het was gewoon ruzie eigenlijk. Ik wilde gewoon 100 euro voor een nieuwe opdekdeur and thats it. Of de helft. Meneer was helaas heel emotioneel: “ik wist wel dat het mis zou gaan toen de notaris belde!!” (Wat heb ik met de ransomware fraude te maken?) en “ja ik heb het huis jouw gegund!” (Bull, ik heb gewoon flink geboden). Uiteindelijk wist hij ook niet dat hij de sleutel moest geven. Wat een slechte makelaar zeg. Je had die vent overigens moeten zijn. Klein manneke van 1,60m met hoge plateaus van Nike :’) Hij sprong toen hij zijn zin niet kreeg.

Overigens was het ook geen rubbetje in de badkamer, maar de hele metalen sifon was vast-geoxideerd. Dit hebben wij met een decoupeerzaag eraf moeten halen.

Ik denk dat ik een melding ga doen bij de NVM over de makelaar, want er is toch wel sprake van onjuiste voorstelling van zalen zo. Enfin, morgenmiddag tekenen bij de notaris.
Geen bouwkundige keuring laten doen?

Je klinkt nu als lekker zuinig geen aankoop keuring laten doen en als je gaat tekenen ineens gaan zeiken op details.
pi_199158847
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:04 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Geen bouwkundige keuring laten doen?
Moet ik een bouwkundige keuring laten doen voor een grachtenpand uit 2001 voor een kapotte sifon en een gat in een opdekdeur? Inmiddels slaap ik hier al 4 nachten: huis is super awesome :) zal wel binnenkort wat plaatjes droppen gezien ik ga verbouwen.

/edit:
Ik zie dat je je post hebt aangepast.
Ik ben jurist, de wet stelt dat ik een onderzoeksplicht heb. Dan ga ik gewoon alle kamers af. Ik heb maar 30 seconden genomen per kamer. Dan zie ik her en der wat schade (lees: geen slijtage of krasjes).

Maar ik bij aankomst eerst moet tekenen zonder iets gezien te hebben, dat vind ik vreemd. Overigens schuift hij de hack van Managed IT bij mij in de schoenen.
  zondag 25 april 2021 @ 23:07:07 #54
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199158859
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 22:59 schreef RoW_0 het volgende:
Okay, tekenen kon dus vrijdag niet doorgaan vanwege de hack bij Managed IT. Donderdagavond dus zou normaal de inspectie zijn zeg maar, maar ik heb gevraagd of ik er gewoon in mocht en dat mocht. Enfin, ik kwam d’r donderdag aan... ik moest gelijk een verklaring tekenen dat ik verantwoordelijk was voor ALLE schade. Ik zei dat ik eerst wilde inspecteren, en dan wilde tekenen. De verkoper vond het maar raar. Dus ik begon met de inspectie. Beetje kijken of alle deuren en ramen op kunnen en gewoon overal langs. Ja hoor, zijn rommel ligt er gewoon nog! Van teringgrote kasten tot giga spiegels tot grondwaterpompen tot trampolines. Ik zeg; eh... wanneer neem je dit mee? Hij zo: ja jij hebt goed geboden en alles staat op de lijst van zaken dus alles blijft. Maat. Een maand terug vroeg je nog of ik ze van je wilde overnemen. Wat versta je bij nee, gewoon laten staan?

Toen kwam ik bij de badkamer, wc doorgespoeld, check. Badkamermeubel opengedraaid... ja hoor, sifon lek. “Dan moet jij de rubbertje vervangen”. Ik zei; ja inderdaad... wanneer gaat u dat doen? Ja hoor, kerel werd weer helemaal leip. JE KAN TOCH WEL EFFE DE RUBBERTJE VERANDEREN. Nee maat dat kan ik niet, ik betaal 3,5 ton en ik voer mijn onderzoeksplicht uit. Later een dikke gat gevonden bij een opdekdeur. Ik zo; oh ik heb schade gevonden. De verkoper werd witheet: SCHADE, SCHADE?! JA WAT NOU SCHADE.

Bruh :’)

Daarna gingen wij in discussie. Het ging er echt nogal hard aan toe. De verkoopmakelaar hield voornamelijk haar mond. Ik zei dat zij een meldingsplicht hadden. Vervolgens zei de makelaar dat ik een onderzoeksplicht had. Ik zei: Dit IS mijn onderzoeksplicht. Wanneer had ik anders de onderzoekplicht moeten hebben dan? Het was gewoon ruzie eigenlijk. Ik wilde gewoon 100 euro voor een nieuwe opdekdeur and thats it. Of de helft. Meneer was helaas heel emotioneel: “ik wist wel dat het mis zou gaan toen de notaris belde!!” (Wat heb ik met de ransomware fraude te maken?) en “ja ik heb het huis jouw gegund!” (Bull, ik heb gewoon flink geboden). Uiteindelijk wist hij niet eens dat hij de sleutel moest geven. Wat een slechte makelaar zeg. Je had die vent overigens moeten zien... klein manneke van 1,60m met van die hoge plateaus van Nike :’) Hij sprong als een kleine bitch toen hij zijn zin niet kreeg.

Overigens was het ook geen rubbetje in de badkamer, maar de hele metalen sifon was vast-geoxideerd. Dit hebben wij met een decoupeerzaag eraf moeten halen.

Ik denk dat ik een melding ga doen bij de NVM over de makelaar, want er is toch wel sprake van onjuiste voorstelling van zaken zo. Dat terzijde, niet onbelangrijk, morgenmiddag tekenen bij de notaris.
Ik denk dat je er zelf ook wel iets te fel in bent gegaan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199158897
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:06 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Moet ik een bouwkundige keuring laten doen voor een grachtenpand uit 2001 voor een kapotte sifon en een gat in een opdekdeur? Inmiddels slaap ik hier al 4 nachten: huis is super awesome :) zal wel binnenkort wat plaatjes droppen gezien ik ga verbouwen.
Nou blijkbaar wel. Als jij schade aan een deur niet ziet had me dat wel verstandig geleken.
En als al die spullen zoals kasten op de lijst van zaken staan dat ze daar blijven staan en jij tekent ervoor dan blijven ze staan.
Je kunt wel lekker bijdehand doen en proberen een paar honderd euro van de verkoper af te slaan maar je hebt geen poot om op te staan.
pi_199158913
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:07 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik denk dat je er zelf ook wel iets te fel in bent gegaan.
Nee hoor. Ik ben een rustig persoon. Als meneer zei; nee helaas, dat kan niet. Dan hield het op. Maar meneer kwam nogal xenofobisch over en moest.. tsja... eigenlijk bijna huilen.
  zondag 25 april 2021 @ 23:12:40 #57
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199158931
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 23:06 schreef RoW_0 het volgende:
Overigens schuift hij de hack van Managed IT bij mij in de schoenen.
Hoe heeft hij dat gedaan? Ben je daar financieel voor aansprakelijk gesteld wat betreft gevolg kosten?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199158940
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:10 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Nou blijkbaar wel. Als jij schade aan een deur niet ziet had me dat wel verstandig geleken.
En als al die spullen zoals kasten op de lijst van zaken staan dat ze daar blijven staan en jij tekent ervoor dan blijven ze staan.
Je kunt wel lekker bijdehand doen en proberen een paar honderd euro van de verkoper af te slaan maar je hebt geen poot om op te staan.
Nogmaals: als hij zei nee, dan was het klaar. Maar dat zei hij niet. Meneer deed emotioneel, haalde mijn afkomst erbij. Haalde de ransomware hack erbij. Hij noemde lijst van zaken. Maar die waren allemaal TER OVERNAME. Toch liet hij ze staan.
pi_199158963
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:12 schreef zalkc het volgende:

[..]

Hoe heeft hij dat gedaan? Ben je daar financieel voor aansprakelijk gesteld wat betreft gevolg kosten?
“Ik wist wel dat de notaris belde dat het mis zou gaan!!! Door jou maak ik nu extra kosten godverdomme!!”

:’) wat een figuur.
  zondag 25 april 2021 @ 23:15:13 #60
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199158970
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:11 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik ben een rustig persoon. Als meneer zei; nee helaas, dat kan niet. Dan hield het op. Maar meneer kwam nogal xenofobisch over en moest.. tsja... eigenlijk bijna huilen.
En dan voel je zelf niet aan dat je er, voor hem, wat te heftig in gaat? Het gaat om een relatief klein bedrag in dit soort zaken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 25 april 2021 @ 23:18:17 #61
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199159008
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:14 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

“Ik wist wel dat de notaris belde dat het mis zou gaan!!! Door jou maak ik nu extra kosten godverdomme!!”

:’) wat een figuur.
Dus hij was verkeerd geïnformeerd door de notaris, of had het niet goed begrepen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199159030
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:15 schreef zalkc het volgende:

[..]

En dan voel je zelf niet aan dat je er, voor hem, wat te heftig in gaat? Het gaat om een relatief klein bedrag in dit soort zaken.
Ik weet eigenlijk niet wat je bedoelt. Waar precies op in? Het gaat er mij meer om dat ik moest tekenen dat ik verantwoordelijk ben voor ALLE schade zonder dat de transport is geweest. Ik ben van mening dat de inspectie dan enorm van belang is. Want zijn schade zou bijvoorbeeld, mocht de transport voor welk reden dan ook niet doorgaan, tegen mij gebruikt worden. En dan is het. Handig om het even te benoemen en het te registeren. Dat was mijn insteek. Geld interesseerde mij niet, dat was bijzaak. Nee = nee maar er kwam geen nee, er kwam emotie bij business.
pi_199159084
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 23:13 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Nogmaals: als hij zei nee, dan was het klaar. Maar dat zei hij niet. Meneer deed emotioneel, haalde mijn afkomst erbij. Haalde de ransomware hack erbij. Hij noemde lijst van zaken. Maar die waren allemaal TER OVERNAME. Toch liet hij ze staan.
Ik snap je niet met ‘hij zei nee’.
Even volgorde hoe het loopt:
1.Je hebt huis huis bekeken op kijkdag (onderzoeksplicht)
2. Je doet bod zonder bouwkundige keuring. Prima dat kan.
3 jullie zijn akkoord en tekenen beide het koopcontract.
4. Voor overdracht doe je laatste check om te kijken of alles nog zo is als tijdens de kijkdag.

Je checkt dan of die vent mogelijk iets heeft gesloopt tussen kijkdag en overdracht (die deur zou kunnen, die sifon niet). De staat daarvan had je zelf moeten zien tijdens kijkdag of tijdens een bouwkundige keuring die je niet hebt laten doen.
Grote gebreken hadden in het contract moeten staan. Nu koop je ‘as is’ en je hebt het zelf gezien tijdens de kijkdag.

Dan die spullen, heb je ervoor getekend dat ze blijven staan? Kun je gewoon terugvinden in je contract. Als ze niet in het contract staan moet die vent het eruit halen. Moeilijker is het niet.
Dat ik dat een ‘jurist’ moet uitleggen zeg.
  zondag 25 april 2021 @ 23:25:47 #64
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199159116
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:19 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet wat je bedoelt. Waar precies op in? Het gaat er mij meer om dat ik moest tekenen dat ik verantwoordelijk ben voor ALLE schade zonder dat de transport is geweest. Ik ben van mening dat de inspectie dan enorm van belang is. Want zijn schade zou bijvoorbeeld, mocht de transport voor welk reden dan ook niet doorgaan, tegen mij gebruikt worden. En dan is het. Handig om het even te benoemen en het te registeren. Dat was mijn insteek. Geld interesseerde mij niet, dat was bijzaak.
Ik denk dat je te maken had met een persoon die al gefrustreerd was door het hele verhaal, je weet waarschijnlijk oom niet hoe het bij hem is gegaan. De kans dat dit geen professional is maar gewoon een standaard burgerlul die het gevoel bekruipt dat hij genaaid word is ook aannemelijk. En als je dan een over een lekkend rubbertje begint met "ja inderdaad... wanneer gaat u dat doen?" kan dat in het verkeerde keelgat schieten, en dat gebeurde ook blijkbaar.

Ik ken de verkoper verder niet, maar het kan ook gewoon zijn dat hij stijf staat van de stress en alles wat op hem afkomt, dit doe je normaalgesproken ook niet dagelijks.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199159174
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:25 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik denk dat je te maken had met een persoon die al gefrustreerd was door het hele verhaal, je weet waarschijnlijk oom niet hoe het bij hem is gegaan. De kans dat dit geen professional is maar gewoon een standaard burgerlul die het gevoel bekruipt dat hij genaaid word is ook aannemelijk. En als je dan een over een lekkend rubbertje begint met "ja inderdaad... wanneer gaat u dat doen?" kan dat in het verkeerde keelgat schieten, en dat gebeurde ook blijkbaar.

Ik ken de verkoper verder niet, maar het kan ook gewoon zijn dat hij stijf staat van de stress en alles wat op hem afkomt, dit doe je normaalgesproken ook niet dagelijks.
Ah ja, maar zo is het niet gegaan. Excuses als ik onduidelijk ben geweest. Hij stelde voor dat ik ‘m zou vervangen. Maar daar trap ik gewoon niet in. Waarom is er dan een inspectie? Vorig jaar had ik namens een BV een woning gekocht: ook lekkage. Mij taxateur heeft ervoor gezorgd dat vóór het passeren dit werd opgelost. Verkoper had netjes een loodgieter geregeld.

Maar ik ga dat dus niet veranderen. Want het is niet mijn woning.

Maar verder zit je goed inderdaad.
pi_199159180
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:14 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

“Ik wist wel dat de notaris belde dat het mis zou gaan!!! Door jou maak ik nu extra kosten godverdomme!!”

:’) wat een figuur.
Geniet van je huis ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199159196
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Geniet van je huis ;)
I am! :) mooi is het zeker wel. Ervaring rijker i guess. Niks aan het handje. Proost!
pi_199162282
Zojuist bod gedaan op woning. Vanmiddag weet ik meer... spannend....
pi_199163964
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 11:10 schreef Minimunt het volgende:
Zojuist bod gedaan op woning. Vanmiddag weet ik meer... spannend....
Is helaas niks geworden.
Woning was 5 jaar geleden 150.000 euro waard. nu 209.000 vraagprijs. Heb 20.000 euro overboden. En volgens makelaar zat het hoogste bod tienduizenden euro's boven mijn bod.

Verwacht dus iets van 250.000 euro geboden. Niet normaal meer hier in dit land. Echt waar.. Hopeloos, voor een paar vierkante meters wonen...

Dat wordt toch verder kijken naar huren want in deze gekke markt ga ik niet meer in mee.
pi_199163972
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:08 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Is helaas niks geworden.
Woning was 5 jaar geleden 150.000 euro waard. nu 209.000 vraagprijs. Heb 20.000 euro overboden. En volgens makelaar zat het hoogste bod tienduizenden euro's boven mijn bod.

Verwacht dus iets van 250.000 euro geboden. Niet normaal meer hier in dit land. Echt waar.. Hopeloos, voor een paar vierkante meters wonen...

Dat wordt toch verder kijken naar huren want in deze gekke markt ga ik niet meer in mee. Verwacht dat ik nog een tijdje thuis blijf wonen bij mijn ouders -.-
pi_199164071
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 23:29 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Ah ja, maar zo is het niet gegaan. Excuses als ik onduidelijk ben geweest. Hij stelde voor dat ik ‘m zou vervangen. Maar daar trap ik gewoon niet in. Waarom is er dan een inspectie? Vorig jaar had ik namens een BV een woning gekocht: ook lekkage. Mij taxateur heeft ervoor gezorgd dat vóór het passeren dit werd opgelost. Verkoper had netjes een loodgieter geregeld.

Maar ik ga dat dus niet veranderen. Want het is niet mijn woning.

Maar verder zit je goed inderdaad.
Dat je niet gaat tekenen voordat je ook daadwerkelijk gezien hebt waarvoor je tekent snap ik. Maar het heeft geen zin om over relatief kleine dingetjes in discussie te gaan, zeker in deze markt waar het graag of niet is. Koper weet ook wel dat jij je niet opeens terug gaat trekken voor een paar honderd euro. Je zult nog wel wat meer dingen tegen gaan komen die niet helemaal ok zijn
pi_199164181
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:08 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Is helaas niks geworden.
Wauw :{ Dat motiveert niet erg nee -O-
pi_199164566
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:17 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Dat je niet gaat tekenen voordat je ook daadwerkelijk gezien hebt waarvoor je tekent snap ik. Maar het heeft geen zin om over relatief kleine dingetjes in discussie te gaan, zeker in deze markt waar het graag of niet is. Koper weet ook wel dat jij je niet opeens terug gaat trekken voor een paar honderd euro. Je zult nog wel wat meer dingen tegen gaan komen die niet helemaal ok zijn
Het gaat hier over het tekenen bij de notaris toch, niet het voorlopig koopcontract? De inspectie voor de sleuteloverdracht ga je juist wel in discussie over kleine dingetjes. Zo is het formulier van de makelaar ook opgebouwd; meterstanden, zijn er beschadigingen, doen alle kranen het, slaat de CV aan, wordt het water warm, spoelen de wc's door. Voor de verkoper ook reuze fijn, want je koper kan dan niet een week later met een dikke rekening voor een nieuwe CV-ketel voor je neus staan met het verhaal dat ie het vanaf dag een niet doet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199164601
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:08 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Is helaas niks geworden.
Woning was 5 jaar geleden 150.000 euro waard. nu 209.000 vraagprijs. Heb 20.000 euro overboden. En volgens makelaar zat het hoogste bod tienduizenden euro's boven mijn bod.

Verwacht dus iets van 250.000 euro geboden. Niet normaal meer hier in dit land. Echt waar.. Hopeloos, voor een paar vierkante meters wonen...

Dat wordt toch verder kijken naar huren want in deze gekke markt ga ik niet meer in mee.
:{ Daar wordt je niet blij van, bijna 10% overbieden, en dan nog 10-15% te weinig hebben geboden.
pi_199164622
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:08 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Is helaas niks geworden.
Woning was 5 jaar geleden 150.000 euro waard. nu 209.000 vraagprijs. Heb 20.000 euro overboden. En volgens makelaar zat het hoogste bod tienduizenden euro's boven mijn bod.

Verwacht dus iets van 250.000 euro geboden. Niet normaal meer hier in dit land. Echt waar.. Hopeloos, voor een paar vierkante meters wonen...

Dat wordt toch verder kijken naar huren want in deze gekke markt ga ik niet meer in mee.
Hoorde van het weekend van vrienden het volgende. Huis te koop gezet voor 250k in een gehucht ergens in NH, overboden door veel mensen... eentje zelfs 300k. Maar verloor het alsnog, hoogste bod was 320k haha. Die vrouw was zo boos dat ze al bij de laatste 10 huizen overboden werd dat ze maar een absurd bod ging uitbrengen. Vraag me af hoe je je voelt als je 20k hoger biedt dan de personen ervoor. Aan de andere kant ben je alsnog wel "blij" dat je wint. Maar het is eigenlijk heel triest want het is gewoon pure wanhoop.
Facts don't care about your feelings
pi_199164693
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het gaat hier over het tekenen bij de notaris toch, niet het voorlopig koopcontract? De inspectie voor de sleuteloverdracht ga je juist wel in discussie over kleine dingetjes. Zo is het formulier van de makelaar ook opgebouwd; meterstanden, zijn er beschadigingen, doen alle kranen het, slaat de CV aan, wordt het water warm, spoelen de wc's door. Voor de verkoper ook reuze fijn, want je koper kan dan niet een week later met een dikke rekening voor een nieuwe CV-ketel voor je neus staan met het verhaal dat ie het vanaf dag een niet doet.
MisChrartin zette het wmb wel goed uiteen:
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 23:23 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ik snap je niet met ‘hij zei nee’.
Even volgorde hoe het loopt:
1.Je hebt huis huis bekeken op kijkdag (onderzoeksplicht)
2. Je doet bod zonder bouwkundige keuring. Prima dat kan.
3 jullie zijn akkoord en tekenen beide het koopcontract.
4. Voor overdracht doe je laatste check om te kijken of alles nog zo is als tijdens de kijkdag.

Je checkt dan of die vent mogelijk iets heeft gesloopt tussen kijkdag en overdracht (die deur zou kunnen, die sifon niet). De staat daarvan had je zelf moeten zien tijdens kijkdag of tijdens een bouwkundige keuring die je niet hebt laten doen.
Grote gebreken hadden in het contract moeten staan. Nu koop je ‘as is’ en je hebt het zelf gezien tijdens de kijkdag.

Dan die spullen, heb je ervoor getekend dat ze blijven staan? Kun je gewoon terugvinden in je contract. Als ze niet in het contract staan moet die vent het eruit halen. Moeilijker is het niet.
Dat ik dat een ‘jurist’ moet uitleggen zeg.
Op de dag van overdracht ga je toch alleen op zoek naar nieuwe punten? Die tussen 1e kijkmoment en overdracht gewijzigd zijn. Ik zou ook niet blij zijn als iemand op zo'n moment met allemaal nieuwe punten aan komt. Dan heeft de verkoper ook geen tijd meer om iets te herstellen, los van dat je koopt as-is...
  maandag 26 april 2021 @ 15:02:49 #77
40566 Ericr
Livewrong
pi_199164706
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

:{ Daar wordt je niet blij van, bijna 10% overbieden, en dan nog 10-15% te weinig hebben geboden.
Die prijsklasse moet je ook tegen investeerders opboksen in gemeenten waar de zelfbewoningsplicht nog niet geldt. Zo lastig om een huis te vinden tussen 200k en 350k als je geen 30k a 40k hebt liggen om te overbieden. En dan moet je nog inrichten. Vermoeiende markt als je zoekende bent.
pi_199164824
Vriend van mij heeft helaas een verbroken relatie. Hun huis (Limburg, dorp/stadje) was zijn ouderlijk huis waar ze nu drie jaar wonen. Dit huis te koop aangeboden voor 240k in de verkoop (drie jaar geleden gekocht voor 160k). Vrijdag online en nu al tientallen bezichtigingen aangevraagd en drie man die spontaan aan de deur komen om te vragen of het niet onderhands verkocht kan worden, boven de prijs.

Het is echt heel erg belachelijk, een vervelende persoonlijke situatie die dan financieel wel positieve gevolgen kan hebben. Het huis is wel volledig af. Al betaal je het ook weer in de aankoop van het nieuwe huis.
- Met zuidelijke groet -
pi_199164868
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:55 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hoorde van het weekend van vrienden het volgende. Huis te koop gezet voor 250k in een gehucht ergens in NH, overboden door veel mensen... eentje zelfs 300k. Maar verloor het alsnog, hoogste bod was 320k haha. Die vrouw was zo boos dat ze al bij de laatste 10 huizen overboden werd dat ze maar een absurd bod ging uitbrengen. Vraag me af hoe je je voelt als je 20k hoger biedt dan de personen ervoor. Aan de andere kant ben je alsnog wel "blij" dat je wint. Maar het is eigenlijk heel triest want het is gewoon pure wanhoop.
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:55 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hoorde van het weekend van vrienden het volgende. Huis te koop gezet voor 250k in een gehucht ergens in NH, overboden door veel mensen... eentje zelfs 300k. Maar verloor het alsnog, hoogste bod was 320k haha. Die vrouw was zo boos dat ze al bij de laatste 10 huizen overboden werd dat ze maar een absurd bod ging uitbrengen. Vraag me af hoe je je voelt als je 20k hoger biedt dan de personen ervoor. Aan de andere kant ben je alsnog wel "blij" dat je wint. Maar het is eigenlijk heel triest want het is gewoon pure wanhoop.
Tsja, en in die gekte ga ik nu echt niet meer mee. Ze kunnen me wat. Realiteitszin is echt volledig weg. Dan maar huren, maar ik ga me niet laten opjutten door deze drang.

Hoor ook steeds meer verhalen van randstedelingen die deze kant op komen (N-Limburg/ZO-brabant) die dan met een zak geld hier gaan wonen.

Het is gewoon erg vervelend omdat je ook wat wilt als starter. Denk je met geen studieschuld en een vaste baan het goed op orde te hebben, kun je vervolgen geen fatsoenlijk huis kopen. Huren zijn hier ook al minimaal 900/pm. dus dan spaar je ook amper. Sociale huur is nog een kansje omdat ik 5 jaar ben ingeschreven maar die wachttijden worden elk jaar een jaar langer.

En dat banken ook nog gaan durven om negatieve rente te gaan vragen voor meer spaargeld is ook niet normaal meer.

Ik vraag me echt af waar dit naar toe gaat. Als corona dadelijk voorbij is, en de maatschappij is weer een beetje de oude dan vraag ik me af hoe we over 5 á 10 jaar terug kijken op deze periode. Zullen er mensen zijn die door deze gekte zich flink in de schulden hebben gewerkt, dat is voor mij de vraag.
pi_199164883
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 15:13 schreef Schnitzels het volgende:
Vriend van mij heeft helaas een verbroken relatie. Hun huis (Limburg, dorp/stadje) was zijn ouderlijk huis waar ze nu drie jaar wonen. Dit huis te koop aangeboden voor 240k in de verkoop (drie jaar geleden gekocht voor 160k). Vrijdag online en nu al tientallen bezichtigingen aangevraagd en drie man die spontaan aan de deur komen om te vragen of het niet onderhands verkocht kan worden, boven de prijs.

Het is echt heel erg belachelijk, een vervelende persoonlijke situatie die dan financieel wel positieve gevolgen kan hebben. Het huis is wel volledig af. Al betaal je het ook weer in de aankoop van het nieuwe huis.
Waar ergens? verhaal komt me bekend voor namelijk.
pi_199165000
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 15:17 schreef Minimunt het volgende:

[..]

[..]

Tsja, en in die gekte ga ik nu echt niet meer mee. Ze kunnen me wat. Realiteitszin is echt volledig weg. Dan maar huren, maar ik ga me niet laten opjutten door deze drang.

Hoor ook steeds meer verhalen van randstedelingen die deze kant op komen (N-Limburg/ZO-brabant) die dan met een zak geld hier gaan wonen.

Het is gewoon erg vervelend omdat je ook wat wilt als starter. Denk je met geen studieschuld en een vaste baan het goed op orde te hebben, kun je vervolgen geen fatsoenlijk huis kopen. Huren zijn hier ook al minimaal 900/pm. dus dan spaar je ook amper. Sociale huur is nog een kansje omdat ik 5 jaar ben ingeschreven maar die wachttijden worden elk jaar een jaar langer.

En dat banken ook nog gaan durven om negatieve rente te gaan vragen voor meer spaargeld is ook niet normaal meer.

Ik vraag me echt af waar dit naar toe gaat. Als corona dadelijk voorbij is, en de maatschappij is weer een beetje de oude dan vraag ik me af hoe we over 5 á 10 jaar terug kijken op deze periode. Zullen er mensen zijn die door deze gekte zich flink in de schulden hebben gewerkt, dat is voor mij de vraag.
Probleem is dat huur net zo goed stijgt. Als ik zie wat je hier krijgt voor ¤1250 per maand word je ook verdrietig.

Op zich zijn die hoge huizenprijzen nog niet eens zo erg, want de maandlasten vallen nog mee door de lage rente. Die rente heb je de komende 10 of sommige mensen zelfs 20 of 30 jaar vast dus in dat opzicht zit je wel goed. Je maandlasten zijn wat hoger door de hoge huizenprijzen maar ja, de bank is nog vrij terughoudend met uitlenen als je kijkt naar inkomen. Dus er moet echt wel heel veel mis gaan wil je in de problemen komen. Ja flinke dip in de huizenprijzen en dan aan de straatstenen je woning (die ook onder water staat) niet meer kunnen verkopen. Ik zie het niet snel gebeuren om eerlijk te zijn, zeker niet hier in omgeving Amsterdam.
Facts don't care about your feelings
pi_199165058
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 15:13 schreef Schnitzels het volgende:
Vriend van mij heeft helaas een verbroken relatie. Hun huis (Limburg, dorp/stadje) was zijn ouderlijk huis waar ze nu drie jaar wonen. Dit huis te koop aangeboden voor 240k in de verkoop (drie jaar geleden gekocht voor 160k). Vrijdag online en nu al tientallen bezichtigingen aangevraagd en drie man die spontaan aan de deur komen om te vragen of het niet onderhands verkocht kan worden, boven de prijs.

Het is echt heel erg belachelijk, een vervelende persoonlijke situatie die dan financieel wel positieve gevolgen kan hebben. Het huis is wel volledig af. Al betaal je het ook weer in de aankoop van het nieuwe huis.
Een maat van me had dat juist andersom. Op het hoogtepunt van de markt vorige keer relatie verbroken. Zelf appartementje gekocht, in de maand voordat de prijzen inzakten. Maar hun oude huis werd pas 8 maanden later verkocht ofzo, dus voor veel minder (en ook nog eens aan de nieuwe schoonvader van zijn ex, hij vond het al vreemd dat ze alleen via notaris wilde communiceren over de verkoop). Heeft hem tien jaar gekost om weer helemaal op zijn plek te zitten.
En mijn zwager heeft het ook andersom gehad. Huis met ex met verlies moeten verkopen en zij kan absoluut niet met geld omgaan, dus jaren het risico gehad dat ineens alles op zijn schouders zou vallen, als zij niet aan betalingsverplichtingen zou voldoen. Hier is gelukkig familie van hem bijgesprongen.
Maar ik ken het inderdaad ook andersom. Relatie over, huis met dik winst verkocht, klein appartementje gekocht, en een hypotheek hebben van 100-200 euro per maand.
Zo'n breuk heeft verstrekkende gevolgen, en dat kan zowel positief als negatief zijn.
pi_199168163
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het gaat hier over het tekenen bij de notaris toch, niet het voorlopig koopcontract? De inspectie voor de sleuteloverdracht ga je juist wel in discussie over kleine dingetjes. Zo is het formulier van de makelaar ook opgebouwd; meterstanden, zijn er beschadigingen, doen alle kranen het, slaat de CV aan, wordt het water warm, spoelen de wc's door. Voor de verkoper ook reuze fijn, want je koper kan dan niet een week later met een dikke rekening voor een nieuwe CV-ketel voor je neus staan met het verhaal dat ie het vanaf dag een niet doet.
Volgens mij snap jij niet helemaal hoe het kopen van een huis werkt. Wat jij het 'voorlopig koopcontract' noemt, is het koopcontract. Niets voorlopigs aan. Wat er bij de notaris gebeurt is alleen de overdracht.

Met het tekenen van het koopcontract koop je het huis zoals het op het moment van tekenen is, tenzij je een expliciet voorbehoud maakt zoals een bouwkundige keuring. Je gaat dan ook akkoord met alle gebreken die het huis heeft en waarvan jij op de hoogte bent of had kunnen zijn. Vlak voor overdracht ga je alleen nog door het huis om na te gaan of het nog steeds in dezelfde staat is als waarin je het kocht. Mocht je dan nog een gebrek vinden, zul je toch echt moeten aantonen dat dat gebrek nieuw is ten opzichte van het moment waar op jij het koopcontract tekende.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_199168245
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 19:21 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet helemaal hoe het kopen van een huis werkt. Wat jij het 'voorlopig koopcontract' noemt, is het koopcontract. Niets voorlopigs aan. Wat er bij de notaris gebeurt is alleen de overdracht.

Met het tekenen van het koopcontract koop je het huis zoals het op het moment van tekenen is, tenzij je een expliciet voorbehoud maakt zoals een bouwkundige keuring. Je gaat dan ook akkoord met alle gebreken die het huis heeft en waarvan jij op de hoogte bent of had kunnen zijn. Vlak voor overdracht ga je alleen nog door het huis om na te gaan of het nog steeds in dezelfde staat is als waarin je het kocht. Mocht je dan nog een gebrek vinden, zul je toch echt moeten aantonen dat dat gebrek nieuw is ten opzichte van het moment waar op jij het koopcontract tekende.
Volgens mij heb ik net vorige maand een huis gekocht, dus ik denk dat ik me wel red, dankjewel.

Overigens is bij mijn weten het koopcontract zoals je in eerste instantie tekent voorlopig, omdat het onder voorbehoud van financiering en/of bouwkundige keuring (en drie dagen bedenktijd) is. Daarnaast ga je bij een bezichtiging niet alle plee's lopen doortrekken, ik heb dat althans nog nooit meegemaakt, dus het feit dat je dit bij de inspectie op de dag van de sleuteloverdracht wel doet, moet toch enige betekenis hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door Clubsoda op 26-04-2021 19:34:59 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 26 april 2021 @ 19:26:19 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199168252
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:08 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Is helaas niks geworden.
Woning was 5 jaar geleden 150.000 euro waard. nu 209.000 vraagprijs. Heb 20.000 euro overboden. En volgens makelaar zat het hoogste bod tienduizenden euro's boven mijn bod.

Verwacht dus iets van 250.000 euro geboden. Niet normaal meer hier in dit land. Echt waar.. Hopeloos, voor een paar vierkante meters wonen...

Dat wordt toch verder kijken naar huren want in deze gekke markt ga ik niet meer in mee.
Waar komt die waarde van 5 jaar geleden vandaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199170669
quote:
9s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:11 schreef Stepperoller het volgende:
Wij zijn bezig ons eerste huis te kopen en ik word echt depressief van de huidige situatie. Volgens mij gaan we ondertussen al richting de 20 bezichtigingen. Laatst zaten we wel een paar keer in de buurt qua bod, maar het is zo'n onvoorspelbaar spel geworden met elke keer bieden op inschrijving.

Ga er voor onszelf wel vanuit dat het binnen nu en 1,5 jaar een keer raak is, maar de situatie is om moedeloos van te worden. Zeker als ik denk hoe anders het was geweest als we gewoon iets eerder geboren waren. :') Koophuizenzoektocht verhalen van collega's die 5 jaar eerder zijn begonnen met werken dan wij zijn al zo'n wereld van verschil.

Gewoon meer dan 1x kunnen bezichtigen of in ieder geval niet noodgedwongen onder werktijd waardoor mijn partner die voor de klas staat ook gegarandeerd mee kan in plaats van slechts de helft van de tijd lijkt me al heerlijk.
Maarrrrr... vandaag bij een huis wezen bezichtigen, direct geboden (want de makelaar wist nog niet of het op inschrijving zou gaan) en nu is ons bod geaccepteerd. *O* *O* *O*

Dit is ook ons eerste bod dat niet op inschrijving is gegaan. _O- Dus dat het ook zo kon was helemaal nieuw voor ons.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  maandag 26 april 2021 @ 21:36:19 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199170823
*O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199172558
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:30 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Maarrrrr... vandaag bij een huis wezen bezichtigen, direct geboden (want de makelaar wist nog niet of het op inschrijving zou gaan) en nu is ons bod geaccepteerd. *O* *O* *O*

Dit is ook ons eerste bod dat niet op inschrijving is gegaan. _O- Dus dat het ook zo kon was helemaal nieuw voor ons.
Gefeliciteerd. Bizar dat je eigenlijk in een half uurtje de trekker over moet halen op zo'n beslissing, maar als je al 20 huizen gezien hebt, dan weet je ook wel wat je wel en niet wilt lijkt me!
  dinsdag 27 april 2021 @ 08:34:25 #89
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_199174651
Donderdag hypotheekaanvraag de deur uit, vrijdag verzoek tot aanvullende informatie, gister dossier goedgekeurd :s)
  dinsdag 27 april 2021 @ 08:52:14 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199174807
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:34 schreef Hondenfluitje het volgende:
Donderdag hypotheekaanvraag de deur uit, vrijdag verzoek tot aanvullende informatie, gister dossier goedgekeurd :s)
Lekker rap!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 april 2021 @ 09:08:51 #91
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_199174948
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lekker rap!
Jup de rest is ook erg snel gegaan, 2 maanden geleden zat ik nog niksvermoedend in m'n sociale huurappartement en nu heb ik vanaf juni opeens een huis met voor- en achtertuin.
pi_199174965
🎊🎊🎊
pi_199175696
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:34 schreef Hondenfluitje het volgende:
Donderdag hypotheekaanvraag de deur uit, vrijdag verzoek tot aanvullende informatie, gister dossier goedgekeurd :s)
Wauw, dat is snel! Gefeliciteerd!
Anders dan de horrorverhalen over weken wachten, doorgeschoven deadlines etc :P
pi_199175850
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 15:17 schreef Minimunt het volgende:

[..]

[..]

Het is gewoon erg vervelend omdat je ook wat wilt als starter. Denk je met geen studieschuld en een vaste baan het goed op orde te hebben, kun je vervolgen geen fatsoenlijk huis kopen. Huren zijn hier ook al minimaal 900/pm. dus dan spaar je ook amper. Sociale huur is nog een kansje omdat ik 5 jaar ben ingeschreven maar die wachttijden worden elk jaar een jaar langer.

En dat banken ook nog gaan durven om negatieve rente te gaan vragen voor meer spaargeld is ook niet normaal meer.
Tja, starter op arbeidsmarkt hoeft niet gelijk starter met koopwoning te zijn.

Gewoon paar jaar zo goedkoop mogelijk sociaal huren. Sparen en dan kopen.

Het is alleen zaak dat mensen zich echt op hun 18e inschrijven. Dat schiet er nog weleens bij in op die leeftijd. Zeker als de ouders ook niet wakker zijn.
pi_199176401
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:20 schreef Piles het volgende:
Anders dan de horrorverhalen over weken wachten, doorgeschoven deadlines etc
Bij ons ook: vrijdag dossier door adviseur ingediend, maandag bindend renteaanbod, getekend en teruggestuurd. Dinsdag definitieve bevestiging.
(En dat met private lease auto én studieschuld, om ook de mythe maar weer eens te ontkrachten dat je daarmee geen hypotheek kan krijgen ;) )

@Hondenfluitje gefeliciteerd! Mag ik vragen welke verstrekker zo snel was? Bij ons Munt.
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 11:38:59 #96
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199176806
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:34 schreef Hondenfluitje het volgende:
Donderdag hypotheekaanvraag de deur uit, vrijdag verzoek tot aanvullende informatie, gister dossier goedgekeurd :s)
Dan was het vast een 1-2-3-tje bij jou. Klaar als een klontje. Nieuwe aanvraag, geen spannend verhaal met inkomensgegevens en/of schulden?
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:17 schreef Serinde het volgende:

[..]

Bij ons ook: vrijdag dossier door adviseur ingediend, maandag bindend renteaanbod, getekend en teruggestuurd. Dinsdag definitieve bevestiging.
(En dat met private lease auto én studieschuld, om ook de mythe maar weer eens te ontkrachten dat je daarmee geen hypotheek kan krijgen ;) )

@:Hondenfluitje gefeliciteerd! Mag ik vragen welke verstrekker zo snel was? Bij ons Munt.
Al is dit ook al zo'n snel verhaal.

Lekker :) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_199176834
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:35 schreef tstile het volgende:

[..]

Tja, starter op arbeidsmarkt hoeft niet gelijk starter met koopwoning te zijn.

Gewoon paar jaar zo goedkoop mogelijk sociaal huren. Sparen en dan kopen.

Het is alleen zaak dat mensen zich echt op hun 18e inschrijven. Dat schiet er nog weleens bij in op die leeftijd. Zeker als de ouders ook niet wakker zijn.
Tegen de huidige prijsstijging valt niet op te sparen. :( Het lukt mij met een modaal inkomen om ongeveer 10 duizend te sparen in een jaar. De huizen in mijn prijsklasse stijgen met 20.000 per jaar.
pi_199177490
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:35 schreef tstile het volgende:

[..]

Tja, starter op arbeidsmarkt hoeft niet gelijk starter met koopwoning te zijn.

Gewoon paar jaar zo goedkoop mogelijk sociaal huren. Sparen en dan kopen.

Het is alleen zaak dat mensen zich echt op hun 18e inschrijven. Dat schiet er nog weleens bij in op die leeftijd. Zeker als de ouders ook niet wakker zijn.
Tenzij je voor je startersbaan moet verhuizen en dan nevernooitniet sociaal kunt huren. En veel mensen zitten in de situatie dat ze niet sociaal huren, de huurlasten hoger zijn dan eventuele hypotheeklasten, zodat ze ook weinig of niks kunnen sparen en er gewoon niet tussenkomen om een eigen huis te kopen. Terwijl de huisprijzen sneller stijgen dan de salarissen.
pi_199177917
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Bizar dat je eigenlijk in een half uurtje de trekker over moet halen op zo'n beslissing, maar als je al 20 huizen gezien hebt, dan weet je ook wel wat je wel en niet wilt lijkt me!
Vriendin heeft het huis nog niet eens van binnen gezien. :') We waren al een keer wezen kijken bij een vergelijkbaar huis in hetzelfde blok, dus dat scheelde. Ondanks de andere kamerindeling wel gebaseerd op vergelijkbare principes.

We hebben wel veel geluk gehad dat we op de dag voor Koningsdag zijn wezen bezichtigen, want de tweede dag met bezichtigingen (morgen) gaat nu niet eens meer door vanwege acceptatie van ons bod :D
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199178031
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:17 schreef Serinde het volgende:

[..]

Bij ons ook: vrijdag dossier door adviseur ingediend, maandag bindend renteaanbod, getekend en teruggestuurd. Dinsdag definitieve bevestiging.
(En dat met private lease auto én studieschuld, om ook de mythe maar weer eens te ontkrachten dat je daarmee geen hypotheek kan krijgen ;) )

@:Hondenfluitje gefeliciteerd! Mag ik vragen welke verstrekker zo snel was? Bij ons Munt.
Als ik kijk hoeveel de studieschuld van mijn vriendin in mindering brengt op onze max. hypotheek wordt het als alleenstaande starter of starterstel met beiden een studieschuld zonder een portie eigen geld ter compensatie van die schuld(en) wel weer een stuk lastiger hoor.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')