Geen bouwkundige keuring laten doen?quote:Op zondag 25 april 2021 22:59 schreef RoW_0 het volgende:
Okay, tekenen kon dus vrijdag niet doorgaan vanwege de hack bij Managed IT. Donderdagavond dus zou normaal de inspectie zijn zeg maar, maar ik heb gevraagd of ik er gewoon in mocht en dat mocht. Enfin, ik kwam d’r donderdag aan... moest gelijk een verklaring tekenen dat ik verantwoordelijk was voor ALLE schade. Ik zei dat ik eerst wilde inspecteren, en dan wilde tekenen. De verkoper vond het maar raar. Dus ik begon met de inspectie. Beetje kijken of alle deuren en ramen op kunnen en gewoon overal langs. Ja hoor, zijn rommel ligt er gewoon nog! Van teringgrote kasten tot giga spiegels tot grondwaterpompen tot trampolines. Ik zeg; eh... wanneer neem je dit mee? Hij zo: ja jij hebt goed geboden en alles staat op de lijst van zaken dus alles blijft. Maat. Een maand terug vroeg je nog of ik ze van je wilde overnemen. Wat versta je bij nee, gewoon laten staan?
Toen kwam ik bij de badkamer, wc doorgespoeld, check. Badkamermeubel opengedraaid... ja hoor, sifon lek. “Dan moet jij de rubbertje vervangen”. Ik zei; ja inderdaad... wanneer gaat udat doen? Ja hoor, kerel werd weer helemaal leip. JE KAN TOCH WEL EFFE DE RUBBERTJE VERANDEREN. Nee maat dat kan ik niet, ik betaal 3,5 ton en ik voer mijn onderzoeksplicht uit. Later een dikke gat gevonden bij een opdekdeur. Ik zo; oh ik heb schade gevonden. De verkoper werd witheet: SCHADE, SCHADE?! JA WAT NOU SCHADE.
Bruh :’)
Daarna gingen wij in discussie. Het ging er echt nogal hard aan toe. De verkoopmakelaar hield voornamelijk zijn mond. Ik zei dat ze een meldingsplicht hadden voor grove gebreken. Vervolgens zei de makelaar dat ik een onderzoeksplicht had. Ik zei: Dit IS mijn onderzoeksplicht. Wanneer had ik anders de onderzoekplicht moeten hebben dan? Het was gewoon ruzie eigenlijk. Ik wilde gewoon 100 euro voor een nieuwe opdekdeur and thats it. Of de helft. Meneer was helaas heel emotioneel: “ik wist wel dat het mis zou gaan toen de notaris belde!!” (Wat heb ik met de ransomware fraude te maken?) en “ja ik heb het huis jouw gegund!” (Bull, ik heb gewoon flink geboden). Uiteindelijk wist hij ook niet dat hij de sleutel moest geven. Wat een slechte makelaar zeg. Je had die vent overigens moeten zijn. Klein manneke van 1,60m met hoge plateaus van Nike :’) Hij sprong toen hij zijn zin niet kreeg.
Overigens was het ook geen rubbetje in de badkamer, maar de hele metalen sifon was vast-geoxideerd. Dit hebben wij met een decoupeerzaag eraf moeten halen.
Ik denk dat ik een melding ga doen bij de NVM over de makelaar, want er is toch wel sprake van onjuiste voorstelling van zalen zo. Enfin, morgenmiddag tekenen bij de notaris.
Moet ik een bouwkundige keuring laten doen voor een grachtenpand uit 2001 voor een kapotte sifon en een gat in een opdekdeur? Inmiddels slaap ik hier al 4 nachten: huis is super awesomequote:Op zondag 25 april 2021 23:04 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Geen bouwkundige keuring laten doen?
Ik denk dat je er zelf ook wel iets te fel in bent gegaan.quote:Op zondag 25 april 2021 22:59 schreef RoW_0 het volgende:
Okay, tekenen kon dus vrijdag niet doorgaan vanwege de hack bij Managed IT. Donderdagavond dus zou normaal de inspectie zijn zeg maar, maar ik heb gevraagd of ik er gewoon in mocht en dat mocht. Enfin, ik kwam d’r donderdag aan... ik moest gelijk een verklaring tekenen dat ik verantwoordelijk was voor ALLE schade. Ik zei dat ik eerst wilde inspecteren, en dan wilde tekenen. De verkoper vond het maar raar. Dus ik begon met de inspectie. Beetje kijken of alle deuren en ramen op kunnen en gewoon overal langs. Ja hoor, zijn rommel ligt er gewoon nog! Van teringgrote kasten tot giga spiegels tot grondwaterpompen tot trampolines. Ik zeg; eh... wanneer neem je dit mee? Hij zo: ja jij hebt goed geboden en alles staat op de lijst van zaken dus alles blijft. Maat. Een maand terug vroeg je nog of ik ze van je wilde overnemen. Wat versta je bij nee, gewoon laten staan?
Toen kwam ik bij de badkamer, wc doorgespoeld, check. Badkamermeubel opengedraaid... ja hoor, sifon lek. “Dan moet jij de rubbertje vervangen”. Ik zei; ja inderdaad... wanneer gaat u dat doen? Ja hoor, kerel werd weer helemaal leip. JE KAN TOCH WEL EFFE DE RUBBERTJE VERANDEREN. Nee maat dat kan ik niet, ik betaal 3,5 ton en ik voer mijn onderzoeksplicht uit. Later een dikke gat gevonden bij een opdekdeur. Ik zo; oh ik heb schade gevonden. De verkoper werd witheet: SCHADE, SCHADE?! JA WAT NOU SCHADE.
Bruh :’)
Daarna gingen wij in discussie. Het ging er echt nogal hard aan toe. De verkoopmakelaar hield voornamelijk haar mond. Ik zei dat zij een meldingsplicht hadden. Vervolgens zei de makelaar dat ik een onderzoeksplicht had. Ik zei: Dit IS mijn onderzoeksplicht. Wanneer had ik anders de onderzoekplicht moeten hebben dan? Het was gewoon ruzie eigenlijk. Ik wilde gewoon 100 euro voor een nieuwe opdekdeur and thats it. Of de helft. Meneer was helaas heel emotioneel: “ik wist wel dat het mis zou gaan toen de notaris belde!!” (Wat heb ik met de ransomware fraude te maken?) en “ja ik heb het huis jouw gegund!” (Bull, ik heb gewoon flink geboden). Uiteindelijk wist hij niet eens dat hij de sleutel moest geven. Wat een slechte makelaar zeg. Je had die vent overigens moeten zien... klein manneke van 1,60m met van die hoge plateaus van Nike :’) Hij sprong als een kleine bitch toen hij zijn zin niet kreeg.
Overigens was het ook geen rubbetje in de badkamer, maar de hele metalen sifon was vast-geoxideerd. Dit hebben wij met een decoupeerzaag eraf moeten halen.
Ik denk dat ik een melding ga doen bij de NVM over de makelaar, want er is toch wel sprake van onjuiste voorstelling van zaken zo. Dat terzijde, niet onbelangrijk, morgenmiddag tekenen bij de notaris.
Nou blijkbaar wel. Als jij schade aan een deur niet ziet had me dat wel verstandig geleken.quote:Op zondag 25 april 2021 23:06 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Moet ik een bouwkundige keuring laten doen voor een grachtenpand uit 2001 voor een kapotte sifon en een gat in een opdekdeur? Inmiddels slaap ik hier al 4 nachten: huis is super awesomezal wel binnenkort wat plaatjes droppen gezien ik ga verbouwen.
Nee hoor. Ik ben een rustig persoon. Als meneer zei; nee helaas, dat kan niet. Dan hield het op. Maar meneer kwam nogal xenofobisch over en moest.. tsja... eigenlijk bijna huilen.quote:Op zondag 25 april 2021 23:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat je er zelf ook wel iets te fel in bent gegaan.
Hoe heeft hij dat gedaan? Ben je daar financieel voor aansprakelijk gesteld wat betreft gevolg kosten?quote:Op zondag 25 april 2021 23:06 schreef RoW_0 het volgende:
Overigens schuift hij de hack van Managed IT bij mij in de schoenen.
Nogmaals: als hij zei nee, dan was het klaar. Maar dat zei hij niet. Meneer deed emotioneel, haalde mijn afkomst erbij. Haalde de ransomware hack erbij. Hij noemde lijst van zaken. Maar die waren allemaal TER OVERNAME. Toch liet hij ze staan.quote:Op zondag 25 april 2021 23:10 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Nou blijkbaar wel. Als jij schade aan een deur niet ziet had me dat wel verstandig geleken.
En als al die spullen zoals kasten op de lijst van zaken staan dat ze daar blijven staan en jij tekent ervoor dan blijven ze staan.
Je kunt wel lekker bijdehand doen en proberen een paar honderd euro van de verkoper af te slaan maar je hebt geen poot om op te staan.
“Ik wist wel dat de notaris belde dat het mis zou gaan!!! Door jou maak ik nu extra kosten godverdomme!!”quote:Op zondag 25 april 2021 23:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe heeft hij dat gedaan? Ben je daar financieel voor aansprakelijk gesteld wat betreft gevolg kosten?
En dan voel je zelf niet aan dat je er, voor hem, wat te heftig in gaat? Het gaat om een relatief klein bedrag in dit soort zaken.quote:Op zondag 25 april 2021 23:11 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben een rustig persoon. Als meneer zei; nee helaas, dat kan niet. Dan hield het op. Maar meneer kwam nogal xenofobisch over en moest.. tsja... eigenlijk bijna huilen.
Dus hij was verkeerd geïnformeerd door de notaris, of had het niet goed begrepen?quote:Op zondag 25 april 2021 23:14 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
“Ik wist wel dat de notaris belde dat het mis zou gaan!!! Door jou maak ik nu extra kosten godverdomme!!”
:’) wat een figuur.
Ik weet eigenlijk niet wat je bedoelt. Waar precies op in? Het gaat er mij meer om dat ik moest tekenen dat ik verantwoordelijk ben voor ALLE schade zonder dat de transport is geweest. Ik ben van mening dat de inspectie dan enorm van belang is. Want zijn schade zou bijvoorbeeld, mocht de transport voor welk reden dan ook niet doorgaan, tegen mij gebruikt worden. En dan is het. Handig om het even te benoemen en het te registeren. Dat was mijn insteek. Geld interesseerde mij niet, dat was bijzaak. Nee = nee maar er kwam geen nee, er kwam emotie bij business.quote:Op zondag 25 april 2021 23:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
En dan voel je zelf niet aan dat je er, voor hem, wat te heftig in gaat? Het gaat om een relatief klein bedrag in dit soort zaken.
Ik snap je niet met ‘hij zei nee’.quote:Op zondag 25 april 2021 23:13 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Nogmaals: als hij zei nee, dan was het klaar. Maar dat zei hij niet. Meneer deed emotioneel, haalde mijn afkomst erbij. Haalde de ransomware hack erbij. Hij noemde lijst van zaken. Maar die waren allemaal TER OVERNAME. Toch liet hij ze staan.
Ik denk dat je te maken had met een persoon die al gefrustreerd was door het hele verhaal, je weet waarschijnlijk oom niet hoe het bij hem is gegaan. De kans dat dit geen professional is maar gewoon een standaard burgerlul die het gevoel bekruipt dat hij genaaid word is ook aannemelijk. En als je dan een over een lekkend rubbertje begint met "ja inderdaad... wanneer gaat u dat doen?" kan dat in het verkeerde keelgat schieten, en dat gebeurde ook blijkbaar.quote:Op zondag 25 april 2021 23:19 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wat je bedoelt. Waar precies op in? Het gaat er mij meer om dat ik moest tekenen dat ik verantwoordelijk ben voor ALLE schade zonder dat de transport is geweest. Ik ben van mening dat de inspectie dan enorm van belang is. Want zijn schade zou bijvoorbeeld, mocht de transport voor welk reden dan ook niet doorgaan, tegen mij gebruikt worden. En dan is het. Handig om het even te benoemen en het te registeren. Dat was mijn insteek. Geld interesseerde mij niet, dat was bijzaak.
Ah ja, maar zo is het niet gegaan. Excuses als ik onduidelijk ben geweest. Hij stelde voor dat ik ‘m zou vervangen. Maar daar trap ik gewoon niet in. Waarom is er dan een inspectie? Vorig jaar had ik namens een BV een woning gekocht: ook lekkage. Mij taxateur heeft ervoor gezorgd dat vóór het passeren dit werd opgelost. Verkoper had netjes een loodgieter geregeld.quote:Op zondag 25 april 2021 23:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat je te maken had met een persoon die al gefrustreerd was door het hele verhaal, je weet waarschijnlijk oom niet hoe het bij hem is gegaan. De kans dat dit geen professional is maar gewoon een standaard burgerlul die het gevoel bekruipt dat hij genaaid word is ook aannemelijk. En als je dan een over een lekkend rubbertje begint met "ja inderdaad... wanneer gaat u dat doen?" kan dat in het verkeerde keelgat schieten, en dat gebeurde ook blijkbaar.
Ik ken de verkoper verder niet, maar het kan ook gewoon zijn dat hij stijf staat van de stress en alles wat op hem afkomt, dit doe je normaalgesproken ook niet dagelijks.
Geniet van je huisquote:Op zondag 25 april 2021 23:14 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
“Ik wist wel dat de notaris belde dat het mis zou gaan!!! Door jou maak ik nu extra kosten godverdomme!!”
:’) wat een figuur.
Is helaas niks geworden.quote:Op maandag 26 april 2021 11:10 schreef Minimunt het volgende:
Zojuist bod gedaan op woning. Vanmiddag weet ik meer... spannend....
quote:Op maandag 26 april 2021 14:08 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Is helaas niks geworden.
Woning was 5 jaar geleden 150.000 euro waard. nu 209.000 vraagprijs. Heb 20.000 euro overboden. En volgens makelaar zat het hoogste bod tienduizenden euro's boven mijn bod.
Verwacht dus iets van 250.000 euro geboden. Niet normaal meer hier in dit land. Echt waar.. Hopeloos, voor een paar vierkante meters wonen...
Dat wordt toch verder kijken naar huren want in deze gekke markt ga ik niet meer in mee. Verwacht dat ik nog een tijdje thuis blijf wonen bij mijn ouders -.-
Dat je niet gaat tekenen voordat je ook daadwerkelijk gezien hebt waarvoor je tekent snap ik. Maar het heeft geen zin om over relatief kleine dingetjes in discussie te gaan, zeker in deze markt waar het graag of niet is. Koper weet ook wel dat jij je niet opeens terug gaat trekken voor een paar honderd euro. Je zult nog wel wat meer dingen tegen gaan komen die niet helemaal ok zijnquote:Op zondag 25 april 2021 23:29 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ah ja, maar zo is het niet gegaan. Excuses als ik onduidelijk ben geweest. Hij stelde voor dat ik ‘m zou vervangen. Maar daar trap ik gewoon niet in. Waarom is er dan een inspectie? Vorig jaar had ik namens een BV een woning gekocht: ook lekkage. Mij taxateur heeft ervoor gezorgd dat vóór het passeren dit werd opgelost. Verkoper had netjes een loodgieter geregeld.
Maar ik ga dat dus niet veranderen. Want het is niet mijn woning.
Maar verder zit je goed inderdaad.
Het gaat hier over het tekenen bij de notaris toch, niet het voorlopig koopcontract? De inspectie voor de sleuteloverdracht ga je juist wel in discussie over kleine dingetjes. Zo is het formulier van de makelaar ook opgebouwd; meterstanden, zijn er beschadigingen, doen alle kranen het, slaat de CV aan, wordt het water warm, spoelen de wc's door. Voor de verkoper ook reuze fijn, want je koper kan dan niet een week later met een dikke rekening voor een nieuwe CV-ketel voor je neus staan met het verhaal dat ie het vanaf dag een niet doet.quote:Op maandag 26 april 2021 14:17 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Dat je niet gaat tekenen voordat je ook daadwerkelijk gezien hebt waarvoor je tekent snap ik. Maar het heeft geen zin om over relatief kleine dingetjes in discussie te gaan, zeker in deze markt waar het graag of niet is. Koper weet ook wel dat jij je niet opeens terug gaat trekken voor een paar honderd euro. Je zult nog wel wat meer dingen tegen gaan komen die niet helemaal ok zijn
quote:Op maandag 26 april 2021 14:08 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Is helaas niks geworden.
Woning was 5 jaar geleden 150.000 euro waard. nu 209.000 vraagprijs. Heb 20.000 euro overboden. En volgens makelaar zat het hoogste bod tienduizenden euro's boven mijn bod.
Verwacht dus iets van 250.000 euro geboden. Niet normaal meer hier in dit land. Echt waar.. Hopeloos, voor een paar vierkante meters wonen...
Dat wordt toch verder kijken naar huren want in deze gekke markt ga ik niet meer in mee.
Hoorde van het weekend van vrienden het volgende. Huis te koop gezet voor 250k in een gehucht ergens in NH, overboden door veel mensen... eentje zelfs 300k. Maar verloor het alsnog, hoogste bod was 320k haha. Die vrouw was zo boos dat ze al bij de laatste 10 huizen overboden werd dat ze maar een absurd bod ging uitbrengen. Vraag me af hoe je je voelt als je 20k hoger biedt dan de personen ervoor. Aan de andere kant ben je alsnog wel "blij" dat je wint. Maar het is eigenlijk heel triest want het is gewoon pure wanhoop.quote:Op maandag 26 april 2021 14:08 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Is helaas niks geworden.
Dat wordt toch verder kijken naar huren want in deze gekke markt ga ik niet meer in mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |