Als jij positief test moet je in quarantaine. Dan vaar je op een PCR-test. Ik heb het ook niet over nu als je wat beter gelezen had. Ik heb het over straks in augustus als de vaccinatiegraad hoog genoeg is. Wat als ouderen in tehuizen positief testen, of mensen die uit het buitenland komen, of mensen voorafgaand aan een festival. Dat terwijl iedereen asymptomatisch is en er amper nog mensen ziek worden. Gaan we dan nog steeds maatregelen treffen? Dat hele testcircus stort dan in elkaar. En ik heb nou niet het idee dat Hugo er na juli direct van af wil. Hij wou zelfs basisregels langer laten gelden.quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kap nou eens met dat gelul. We varen al niet op positieve PCR-tests, maar hoofdzakelijk op ziekenhuisbezetting.
Brazilië is ook echt een shithole country wanneer het op gezondheidszorg aankomt.quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Europa heeft ook wel een wat beter zorg systeem + meer geld in kas.
Eventuele quarantaine heeft dan ook niet met al dan niet symptomatisch zijn te maken. Het relevante criterium is besmettelijk zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als jij positief test moet je in quarantaine. Dan vaar je op een PCR-test. Ik heb het ook niet over nu als je wat beter gelezen had. Ik heb het over straks in augustus als de vaccinatiegraad hoog genoeg is. Wat als ouderen in tehuizen positief testen, of mensen die uit het buitenland komen, of mensen voorafgaand aan een festival. Dat terwijl iedereen asymptomatisch is en er amper nog mensen ziek worden. Gaan we dan nog steeds maatregelen treffen? Dat hele testcircus stort dan in elkaar. En ik heb nou niet het idee dat Hugo er na juli direct van af wil. Hij wou zelfs basisregels langer laten gelden.
Ik weet het niet. Ik vind het heel lastig en ik denk niet dat er zomaar een oplossing voor alles uit de hoge hoed te toveren is. Dat pretendeer ik ook niet wel te weten.quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja op die fiets kun je overal wel mee stoppen dan
Wat raad jij aan?
Zeg het maar, hoe bepaal je dat? Leuzen als "je kan het virus nog wel verspreiden na vaccinatie" vliegen ons om de oren van virologen. En er wordt standaard van uit gegaan dat als je symptomatisch bent je besmettelijk bent. En bovendien heeft quarantaine daar op dit moment gewoon wel mee te maken. Als je positief test, moet je gewoon in quarantaine. Dus hoe gaan we dan eind augustus oplossen?quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eventuele quarantaine heeft dan ook niet met al dan niet symptomatisch zijn te maken. Het relevante criterium is besmettelijk zijn.
Zou mij niets verbazen als dat gewoon gaat zijn zoals het nu is. Hugo wil wel even doorgaan met zijn testcircus.quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
De vraag in hoeverre je nog maatregelen moet treffen bij besmetting als er een afdoende vaccinatiegraad is bereikt staat daar los van.
Nuancequote:Op vrijdag 16 april 2021 23:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik vind het heel lastig en ik denk niet dat er zomaar een oplossing voor alles uit de hoge hoed te toveren is. Dat pretendeer ik ook niet wel te weten.
Oh zoquote:Op vrijdag 16 april 2021 23:40 schreef asco het volgende:
[..]
Toen was ik jong, voelde dat allemaal onwerkelijk en kon het niet plaatsen want nieuw.
Zoiets ervaar ik nu weer.
Vreemd wel.
En een beleid gericht op het beschermen van de zorg tegen overstromen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Europa heeft ook wel een wat beter zorg systeem + meer geld in kas.
We zitten op 20% eerste prik.quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:18 schreef popje het volgende:
[..]
Hoop echt op 1 mln volgende week, Israel laat zien dat 50% gevaccineerd betekent dat er zowat geen gevallen meer zijn. We zitten nu op wat, 14%?
aah, al aan het indekken, dit het iig niet aan haar ligt.quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:07 schreef trein2000 het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)koningsdag~b68336e3/
Halsema vreest voor het kampioenschap van Ajax
En als Vitesse dit weekend de beker wint kan het in Arnhem ook wel eens mis gaan.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 24-4-2021 7290 29-4-2021 7018 4-5-2021 6617 9-5-2021 6106 14-5-2021 5512 19-5-2021 4865 24-5-2021 4195 29-5-2021 3532 3-6-2021 2902 8-6-2021 2326 13-6-2021 1817 18-6-2021 1383 |
Ik vind het teleurstellend dat er niet meer is geprobeerd om ziekenhuisopnames te voorkomen door besmettingen tegen te gaan. Het idee was een beetje dat alles op z'n beloop gelaten kan worden tot de ziekenhuizen het niet meer aankunnen. Het heeft een hoop reguliere zorg in de soep laten lopen, deze aanpak.quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En een beleid gericht op het beschermen van de zorg tegen overstromen.
Maar dan ook weer lekker bezuinigd de laatste tien jaar.quote:Op vrijdag 16 april 2021 23:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En een beleid gericht op het beschermen van de zorg tegen overstromen.
Nog even de actuals erbij:quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:12 schreef Schuifpui het volgende:
Op 19 januari heb ik een modelletje gemaakt, toen de hele discussie over de Britse variant liep. Zo te zien zitten we aardig op dit scenario en dat zou betekenen dat we momenteel op de piek van besmettingen zitten. Het modelletje neemt het aandeel van de Britse variant mee en ook de immuniteit door besmettingen en vaccinaties.
[ afbeelding ]
Op basis van dit model, is dit de voorspelling voor de komende tijd:
[ code verwijderd ]
De geplande vaccinaties zijn eigenlijk nog een stuk hoger, dus de afname zou nog sneller moeten gaan.
Dit is echt complete onzin. Er zijn al sinds maart 2020 allerhande maatregelen en lockdowns geweest om ziekenhuisbezetting zo laag mogelijk te houden. Dat ze niet allemaal even succesvol zijn geweest doet er niets aan af, dat suggereert niet dat er niets is geprobeerd. 'Op z'n beloop'... als je zo ver van de realiteit af zit moet je toch een keer gaan nadenken wat je gemist hebt de afgelopen paar maanden.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het teleurstellend dat er niet meer is geprobeerd om ziekenhuisopnames te voorkomen door besmettingen tegen te gaan. Het idee was een beetje dat alles op z'n beloop gelaten kan worden tot de ziekenhuizen het niet meer aankunnen.
Maar dat betekent dus pas eerste versoepelingen per half juni, dan pas terrassen open want dan zitten we op 1200 besmettingen per dag...quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:12 schreef Schuifpui het volgende:
Op 19 januari heb ik een modelletje gemaakt, toen de hele discussie over de Britse variant liep. Zo te zien zitten we aardig op dit scenario en dat zou betekenen dat we momenteel op de piek van besmettingen zitten. Het modelletje neemt het aandeel van de Britse variant mee en ook de immuniteit door besmettingen en vaccinaties.
[ afbeelding ]
Op basis van dit model, is dit de voorspelling voor de komende tijd:
[ code verwijderd ]
De geplande vaccinaties zijn eigenlijk nog een stuk hoger, dus de afname zou nog sneller moeten gaan.
Er zijn maatregelen opgelegd en vervolgens is men achterover gaan leunen en gaan wachten op het resultaat. Wanneer dat uitbleef, is er niks gedaan totdat de ziekenhuizen weer overbelast dreigden te raken. Dat is wat ik bedoel. Er had veel actiever geprobeerd moeten worden om überhaupt niet zover te laten komen. Het was helemaal mooi geweest als dat EU-breed was gedaan.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is echt complete onzin. Er zijn al sinds maart 2020 allerhande maatregelen en lockdowns geweest om ziekenhuisbezetting zo laag mogelijk te houden. 'Op z'n beloop'... als je zo ver van de realiteit af zit moet je toch een keer gaan nadenken wat je gemist hebt de afgelopen paar maanden.
Hoe zie je dat eigenlijk voor je? Noem eens wat voorbeelden. Volgens mij hebben we al een beste toolkit, waar nog maar de vraag is of het allemaal wel goed gewerkt heeft. Weet jij andere opties?quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het teleurstellend dat er niet meer is geprobeerd om ziekenhuisopnames te voorkomen door besmettingen tegen te gaan.
Wederom complete onzin. Alleen al de avondklok die we nog steeds hebben spreekt dit al tegen. En de lockdown die op 15 december in ging. En het uitstellen van versoepelingen in maart. Etcetera etcetera. Soms gestuurd op zorgbezetting en soms gestuurd op stijgende besmettingsaantallen.quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn maatregelen opgelegd en vervolgens is men achterover gaan leunen en gaan wachten op het resultaat. Wanneer dat uitbleef, is er niks gedaan totdat de ziekenhuizen weer overbelast dreigden te raken.
Ik denk dat hij bedoelt voordeuren dichttimmerenquote:Op zaterdag 17 april 2021 00:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wederom complete onzin. Alleen al de avondklok die we nog steeds hebben spreekt dit al tegen. En de lockdown die op 15 december in ging. En het uitstellen van versoepelingen in maart. Etcetera etcetera. Soms gestuurd op zorgbezetting en soms gestuurd op stijgende besmettingsaantallen.
Heb je nou echt totaal niet opgelet?
Dit doet me denken aan de basisschoolquote:Op vrijdag 16 april 2021 23:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Gewoon die mensen hun feest laten vieren
Vraag ze om erna in quarantaine te gaan en beloon ze met een sticker als ze dat netjes doen
Klaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |