abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197517616
Waarom voert de regering nu een avondklok in? Niemand snapt het, daarom hieronder een cijfermatige onderbouwing.

(crosspost vanuit het centrale topic, maar daar gaat de slowchat zo hard dat er niet echt een inhoudelijke discussie mogelijk is)

Originele post van 16-1-2021:

Een korte uitleg waar we nu hard moeten ingrijpen ivm de Britse variant.

Met input cijfers waar ik nu mee reken:
• Huidige R van 0.85
• Britse variant heeft een R van 1.5x de oude variant
• Huidige verdeling 5% Britse variant, 95% normale variant
• Start aantal besmettingen: 6000
• Reproductietijd 5 dagen

Dit is zo ongeveer wat ik lees in de berichten.

De vraag is: moeten we wel verzwaren als we nu zien dat de aantallen en de ziekenhuisbezetting afnemen? Zullen we het dan gewoon eens uitschrijven per reproductiecycle? Je krijg dat het volgende:



Het lijkt in eerste instantie vrij hard te dalen. Verzwaring niet nodig dus, wellicht zelfs versoepelen? Na een dag of 35 zie je dat de Britse variant de overhand krijgt en dat we opeens weer gaan stijgen. En hard ook. Ondanks de daling van het totaal aan het begin, is er nooit sprake van een daling van de Britse variant. Deze is namelijk de gehele tijd exponentieel aan het groeien. Dit is alleen verscholen doordat de oude variant wel afneemt.

Dit is hetzelfde sommetje wat het RIVM ook maakt. Je ziet ook dat het RIVM ook waarschuwt voor eind februari-maart. Je kan dit 'model', wat nu nog een simpel sommetje is, uitbreiden met de vaccinatie, immuniteit door eerdere besmettingen, effectiviteit van de vaccins, afname van de effectiviteit van maatregelen als ze langer duren, seizoensinvloeden, etc. Het zal model zal dan steeds accurater worden, al blijft alles wel enorm afhangen van de input. Met exponentiële groei gaat dat namelijk nog al hard.
pi_197517672
Bron voor die R 1,5x?
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 22:25:13 #3
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197517679
Alsof de regering nog weet wat ze aan het doen zijn. :')

Pure paniekvoetbal.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_197517686
Uit voorzorg dan?
pi_197517702
Op verzoek meerdere varianten doorgerekend met verschil in besmettelijkheid van de Britse variant tov de 'normale' variant:

Factor 1.1:


Factor 1.3:


Factor 1.5:


Factor 1.7:
pi_197517707
Dat zou kunnen.

Toch is een avondklok nogal een forse maatregel die ook (of juist) mensen treft die zich keurig aan de maatregelen houden.

Met hoeveel neemt de kans op corona toe als ik 's avonds om 23:00 een rondje loop?
En is die kans lager als ik datzelfde rondje met een hond loop?

En wat als ik alleen in een auto zit? Is de kans op besmetting na 20:00 groter dan daarvoor?

En feestjes? Je gaat om 19:45 naar een feestje en om 4:15 weer naar huis, denk niet dat de jeugd er zich veel van aan zal trekken.

Ofwel: voor wie is die avondklok?

Kon voorheen rustig 's avonds boodschappen doen, vaak stonden er maar 5 auto's bij de supermarkt.
Nu zal ik weer overdag moeten want winkels zullen ruim voor 20:00 dicht moeten (anders moet het personeel ná ingang avondklok naar huis).

En kan je nog wel voor werk op pad? Ik ben ZZP'er in eigen opdracht, kan ik dan ook zeggen dat ik onderweg ben voor "werk"?

En begrijp me goed: ik ben absoluut voor maatregelen als afstand houden, kleine groepen, handen ontsmetten en zelfs het mondkapje draag ik keurig. Maar de avondklok krijgt bij mij geen voet aan de grond...

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-01-2021 22:40:13 ]
pi_197517730
Ik heb m'n sommetje van dit weekend nog wat uitgebreid met besmettingsgraad en vaccinatiegraad.

Met een factor van 1.3 tussen de huidige en Britse variant op de R0, een huidige besmettingsgraad van 20%, 90%-10% verdeling tussen de huidige en Britse variant en de besmettingsaantallen van vandaag, zien de cijfers er als volgt uit:

Geen vaccinatie:


25.000 * 2 vaccinaties per week:


50.000 * 2 vaccinaties per week:


75.000 * 2 vaccinaties per week:


100.000 * 2 vaccinaties per week:


125.000 * 2 vaccinaties per week:


150.000 * 2 vaccinaties per week:


Aannames:
- Input getallen kloppen
- R0 blijft constant (geen veranderingen virus en gedrag)
- Mensen blijven immuun bij besmetting of inenting (in ieder geval voor de duur van de grafieken)
- Vaccinaties is 100% effectief, 1 vaccinatie is eigenlijk 1 gevaccineerd persoon, dus twee prikken.
- Halve immuniteit e.d. tussentijds is niet meegerekend

Conclusie:
- We moeten 100.000 personen per week inenten, dan lijkt de Britse variant behapbaar en krijgen we slechts een tijdelijk milde opleving eind maart. Met meer inentingen hoeven de aantallen niet of nauwelijks meer te stijgen.

Mocht die 1.3 toch 1.5 zijn, dan moet je 300.000 mensen per week vaccineren (300.000 x 2 voor volledige immuniteit)



Ik gok dat ze voor de beslissing van de avondklok conservatief zijn en meer van het laatste scenario uitgaan. Dan gaan we die vaccinatieaantallen voorlopig nog niet halen en hebben we inderdaad een probleem.
pi_197517850
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Bron voor die R 1,5x?
Er zijn de afgelopen weken verschillende getallen in de media geroepen o.a. door OMT leden. Wat ik gehoord heb varieert tussen de 1.3 en de 1.7, waarbij het recentelijk lager lijkt te liggen dan wat er eind december - begin januari geroepen werd.

Verder verdedig ik hier niet de avondklok. Ik denk zelf dat het weinig zin heeft en alleen maar beperkend is voor veel mensen die zich toch al redelijk aan de regels hielden, terwijl het mensen die er lak aan hebben niet zal stoppen. Ik leg alleen uit waarom de overheid op basis van het OMT advies er voor kiest te verzwaren, terwijl er sprake is van een forse daling.

Getallen zijn niet de absolute waarheid, maar geven het effect weer op basis van de input die je erin stopt. Vandaar meerdere scenarios.
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 22:32:32 #9
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197517928
COR / Nieuwe varianten/mutaties virus #2

Hier staat ook al wat dingen, waaronder dit vandaag wat ik wel intressant vond.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:12 schreef pussycatdoll het volgende:
https://nyheder.tv2.dk/20(...)ation-er-det-paa-116

Gisteren of eergisteren was er een discussie in het centrale topic over het R-getal in London (of het gehele VK). Denemarken heeft het R-getal van de "normale" variant op 0,6 gekregen maar voor de Britse mutatie schatten ze het R-getal op 1,16. Vanaf vorige week is het aandeel van Britse mutaties in de stamanalyses gestegen van 3,6% naar 7% van de steekproeven.

Correctie: ze hebben het bijgesteld naar 0,82 voor de britse mutatie
pi_197517978
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:25 schreef DaveighChase het volgende:
Uit voorzorg dan?
Vrij drastische maatregel om even te nemen uit voorzorg. Het is een ernstige beperking van de vrijheid die vrij ongekend is in onze geschiedenis. Dat ga je niet invoeren als een niet onderbouwde wilde gok en hopen dat het helpt.

Als het wel zo is mag Rutte helemaal aftreden.
pi_197518353
Oh, ¤95 boete zie ik net bij Jinek.
Dat risico loop ik dan maar, je ziet hier in de wijk sowieso maar 1x politie per jaar.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 19 januari 2021 @ 22:52:34 #12
186611 Haags
pi_197518617
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Oh, ¤95 boete zie ik net bij Jinek.
Dat risico loop ik dan maar, je ziet hier in de wijk sowieso maar 1x politie per jaar.
Precies. :)

Allemaal leuk hoor dat getover en gelul met dit soort getallen maar het blijft paniekvoetbal.
Zonder wrijving geen glans
pi_197518815
Wat verwacht het OMT te bereiken qua daling in het reproductiegetal met de avondklok? Is er data specifiek over de doelgroep die ze willen bereiken? Al
-nee-
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:07:22 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197519080
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Fred op 19-01-2021 23:07:54 ]
So we just called him Fred
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:14:13 #15
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_197519259
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat zou kunnen.

Toch is een avondklok nogal een forse maatregel die ook (of juist) mensen treft die zich keurig aan de maatregelen houden.

Met hoeveel neemt de kans op corona toe als ik 's avonds om 23:00 een rondje loop?
En is die kans lager als ik datzelfde rondje met een hond loop?

En wat als ik alleen in een auto zit? Is de kans op besmetting na 20:00 groter dan daarvoor?

En feestjes? Je gaat om 19:45 naar een feestje en om 4:15 weer naar huis, denk niet dat de jeugd er zich veel van aan zal trekken.

Ofwel: voor wie is die avondklok?

Kon voorheen rustig 's avonds boodschappen doen, vaak stonden er maar 5 auto's bij de supermarkt.
Nu zal ik weer overdag moeten want winkels zullen ruim voor 20:00 dicht moeten (anders moet het personeel ná ingang avondklok naar huis).

En kan je nog wel voor werk op pad? Ik ben ZZP'er in eigen opdracht, kan ik dan ook zeggen dat ik onderweg ben voor "werk"?

En begrijp me goed: ik ben absoluut voor maatregelen als afstand houden, kleine groepen, handen ontsmetten en zelfs het mondkapje draag ik keurig. Maar de avondklok krijgt bij mij geen voet aan de grond...
Precies. De mensen waardoor dit soort maatregelen nodig zijn hebben er toch schijt aan, en de rest zit met de gebakken peren.
pi_197519277
Propz voor het uitzoekwerk!

Als ik het goed zie heb je nog geen variatie aangebracht bij de R voor de 'wilde' variant, toch? Deze is nu op 0,85, maar wat als deze op 0,9 of zelfs 0,95 zit?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:20:16 #17
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_197519403
Als dat Britse virus echt zoveel besmettelijker is vraag ik me af of een avondklok dan wel zo effectief is. Denk dat het alsnog op zou lopen omdat je alsnog besmettingen krijgt in de (overvolle) supermarkten en op de werkvloer.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197523962
Mooi uitgewerkt. Het zou helemaal top zijn als je de nieuwe besmettingen ook meeneemt in je vaccinatie/besmettingsgraad. Want dat kan best veel invloed hebben.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 20 januari 2021 @ 11:01:43 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197524435
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat zou kunnen.

Toch is een avondklok nogal een forse maatregel die ook (of juist) mensen treft die zich keurig aan de maatregelen houden.

Met hoeveel neemt de kans op corona toe als ik 's avonds om 23:00 een rondje loop?
En is die kans lager als ik datzelfde rondje met een hond loop?


En wat als ik alleen in een auto zit? Is de kans op besmetting na 20:00 groter dan daarvoor?

En feestjes? Je gaat om 19:45 naar een feestje en om 4:15 weer naar huis, denk niet dat de jeugd er zich veel van aan zal trekken.

Ofwel: voor wie is die avondklok?

Kon voorheen rustig 's avonds boodschappen doen, vaak stonden er maar 5 auto's bij de supermarkt.
Nu zal ik weer overdag moeten want winkels zullen ruim voor 20:00 dicht moeten (anders moet het personeel ná ingang avondklok naar huis).

En kan je nog wel voor werk op pad? Ik ben ZZP'er in eigen opdracht, kan ik dan ook zeggen dat ik onderweg ben voor "werk"?

En begrijp me goed: ik ben absoluut voor maatregelen als afstand houden, kleine groepen, handen ontsmetten en zelfs het mondkapje draag ik keurig. Maar de avondklok krijgt bij mij geen voet aan de grond...
Het gaat er niet om dat je met een rondje lopen kans hebt om besmet te worden. De avondklok is er om het bezoeken van familie/vrienden en feestjes te verminderen. Veel besmettingen vinden thuis plaats

Al geef ik je wel gelijk dat mensen die nu toch al massaal bij elkaar op bezoek gaan en/of feestjes vieren ook schijt zullen hebben aan de avondklok.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197524636
quote:
84s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat je met een rondje lopen kans hebt om besmet te worden. De avondklok is er om het bezoeken van familie/vrienden en feestjes te verminderen. Veel besmettingen vinden thuis plaats

Al geef ik je wel gelijk dat mensen die nu toch al massaal bij elkaar op bezoek gaan en/of feestjes vieren ook schijt zullen hebben aan de avondklok.
ja dan kunnen ze de mensen die gewoon werken de hele dag savonds toch wel een rondje laten lopen zonder dat ze een hond hebben. ik vrees dat dit voor de geestelijke gesteldheid van een heleboel mensen niet goed uit gaat pakken.
pi_197524639
Uiteindelijk lijkt die maximale aantal bezoekers per dag van 2 naar 1 verlagen veel meer uit te halen, wat mij betreft.

Gezinnen, familie die bij elkaar op bezoek gaan, kinderen erbij (die tellen toch niet mee), daar gaan ook nog wel besmettingen bij zitten. Een huishouden met drie kinderen kan zomaar op bezoek bij een ander huishouden met drie kinderen en dan zitten er opeens tien mensen in hetzelfde huis, dat gaat wel anders worden als er maar één ouder bij kan, dan gaan veel minder mensen dat doen.
-nee-
pi_197525195
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:25 schreef datismijnmening het volgende:
Alsof de regering nog weet wat ze aan het doen zijn. :')

Pure paniekvoetbal.
Dit dus.

De regering heeft er een grote puinhoop van gemaakt.

Doel was eerst groepsimmuniteit. Dat ontkende Rutte dan later weer. Daarna mocht Hugo gaan kloten.

Vanaf het begin was de basis 'n bende. Testen? Onder de maat. Bron- en contactonderzoek? Een bende. Mensen verplicht binnen laten zitten als ze ziek zijn? Ook al niet. Dat kan je nog overkomen in het begin van zo'n pandemie, omdat je niet weet wat je overkomt. Maar de hele zomer hebben Hugo en co op hun kont gezeten en niks geregeld.

Daarna 'n aaneenschakeling van onzinnige beslissingen.

Om 'n selecte groep kwetsbaren te beschermen, kun je die selecte groep binnen laten zien. Maar de regering laat iedereen op de blaren zitten. Verzorgingstehuizen zijn zelfs nog gewoon open. |:(

En dan de maatregelen... scholen gaan dicht, zodat kinderen als levende enkelband kunnen fungeren. Men stuurt op bewegingen in plaats van het beschermen van kwetsbaren en de rest zoveel mogelijk door laten gaan. Van 'n beweging an sich krijg je natuurlijk geen corona en voor de meeste mensen is het krijgen van corona helemaal geen probleem.

Winkels gaan grotendeels dicht, waardoor het drukker wordt op de plekken waar nog wel iets te doen is. En dan nu als "kers" op de taart een avondklok.

Mondkapje is eerst van geroepen dat het niet werkt. Daarna is het verplicht. Niet, omdat het werkt, maar om van de discussie af te zijn. En als je toch 'n werkend mondkapje gebruikt, dan krijg je een boete. :')

Argument voor de avondklok schijnt te zijn om een einde te maken aan lockdownfeestjes. Alsof die niet om 20:00 kunnen beginnen en tot na 04:00 (of 04:30) door kunnen gaan. :')

Met vaccineren loopt Nederland ook hopeloos achter. En dan worden eerst mensen gevaccineerd die sowieso nog maar 'n paar jaar te leven hebben.
pi_197525221
Een daling van 8-13% bij een avondklok. Right. Dus als we even uitgaan van een huidige R van 0.98, dan zou die dalen tot 0.9016. Dan vervolgens een Britse variant die de R met 30% omhoog zou trekken, dan kom je op ~1.17 uit (anders op ~1.27). Maar zo'n draconische maatregel voor zo'n klein beetje winst wat ook nog een keer niet genoeg is is natuurlijk de grootste stupiditeit sinds het intersectionele feminisme.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  Leukste jonkie 2022 woensdag 20 januari 2021 @ 15:02:52 #24
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197530589
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:20 schreef PzKpfw het volgende:
Als dat Britse virus echt zoveel besmettelijker is vraag ik me af of een avondklok dan wel zo effectief is. Denk dat het alsnog op zou lopen omdat je alsnog besmettingen krijgt in de (overvolle) supermarkten en op de werkvloer.
Daarbij ligt Engeland in een andere tijdzone :(
-XOXO- Je maintiendrai
pi_197530870
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Oh, ¤95 boete zie ik net bij Jinek.
Dat risico loop ik dan maar, je ziet hier in de wijk sowieso maar 1x politie per jaar.
Zo vaak nog? In wat voor wijk woon je?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:13:33 #26
451005 Grems
Clown World
pi_197530938
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:10 schreef julius123 het volgende:

[..]

ja dan kunnen ze de mensen die gewoon werken de hele dag savonds toch wel een rondje laten lopen zonder dat ze een hond hebben. ik vrees dat dit voor de geestelijke gesteldheid van een heleboel mensen niet goed uit gaat pakken.
Jammer joh, even volhouden nog _O-
pi_197553491
Tja, dat er op een gegeven moment iets gedaan moet worden is goed mogelijk, maar de vraag is of een avondklok de juiste oplossing is. Ik zie geen cijfermatige onderbouwing van het effect van een avondklok, afgezet tegen alternatieven. In plaats van een avondklok zou je ook kunnen denken aan (na een bepaald tijdstip) een samenscholingsverbod in combinatie met een verbod op het ontvangen van bezoek. Waarom zou ik geen blokje om mogen 's avonds? Ik moet sowieso afstand houden. Desnoods wil ik op de openbare weg ook nog wel een mondkapje dragen.
pi_197557196
Avondklok gaat helemaal niet werken kan ik je nou al voorspellen,
Ook is het heel slecht voor je gemoedstoestand om niet naar buiten te kunnen wanneer je dat wil.
Ik ga altijd even lopen voor het slapen gaan om te aarden en mijn hoofd even leeg te maken. En dat mag binnenkort niet meer.
Wie besmet ik? Kijkt Corona klok? Wie heeft er last van?
Ik geloof niet in het dwangmiddel dat avondklok heet.
Want mensen die bijelkaar willen feesten gaan gewoon van negen tot vijf feesten hoor of overnachten.
En wat denk je van alleenstaande moeders die als verpleegster nachtdienst moeten draaien en hun kinderen ergens te logeren moeten brengen? Dit mag ook niet want dan heb je teveel personen in je huis, maar ja verpleegster moet wel nachtdienst kunnen draaien he?
pi_197557497
Matige cijferonderbouwing.
  donderdag 21 januari 2021 @ 20:18:00 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197557576
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:14 schreef HPoi het volgende:
Matige cijferonderbouwing.
Heeft Jaap überhaupt al eens ergens gelijk in gekregen het afgelopen jaar?
pi_197566433
Dan ga je toch lekker vroeg naar bed en vroeg weer op? Kun je om 6.00 uur wandelen.
Ik vind het wel een ervaring, een avondklok! Dat we dat nog mogen meemaken!
Voor later is dat dé herinnering, de avondklok tijdens de corona!
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:22:32 #32
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197566473
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:15 schreef Mondkapje het volgende:

Ik vind het wel een ervaring, een avondklok! Dat we dat nog mogen meemaken!
:')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197566651
Ik zit nu gezellig op kantoor. En ik blijf het maar vreemd vinden dat al die mensen die ik zojuist onderweg rond heb zien rijden (ook op de snelweg was het druk) op weg naar hun werk, kennelijk geen probleem zijn, maar dat het levensgevaarlijk is als ik 's avonds met iemand een paar biertjes drink.

:? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197566844
quote:
84s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Al geef ik je wel gelijk dat mensen die nu toch al massaal bij elkaar op bezoek gaan en/of feestjes vieren ook schijt zullen hebben aan de avondklok.
Precies, dus een avondklok raakt alleen mensen die zich altijd al aan de regels hielden en voor relatief weinig besmettingen zorgen. Die groep word nu nog eens extra in hun vrijheid beperkt. Terwijl de groep die alles veroorzaakt gewoon schijt heeft zoals voorheen.
pi_197567846
Superleuk dat alle feestjes nu tot 5 uur 's ochtends duren, krijgen we toch een vorm van nachtleven terug, met dan aan de overheid w/

Erg benieuwd naar onderzoek naar de resultaten. :)
-nee-
pi_197570288
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:04 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Precies, dus een avondklok raakt alleen mensen die zich altijd al aan de regels hielden en voor relatief weinig besmettingen zorgen. Die groep word nu nog eens extra in hun vrijheid beperkt. Terwijl de groep die alles veroorzaakt gewoon schijt heeft zoals voorheen.
Hangt denk ik van de handhaving af.
  Tettenkoning vrijdag 22 januari 2021 @ 13:09:52 #37
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_197570814
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat zou kunnen.

Toch is een avondklok nogal een forse maatregel die ook (of juist) mensen treft die zich keurig aan de maatregelen houden.

Met hoeveel neemt de kans op corona toe als ik 's avonds om 23:00 een rondje loop?
En is die kans lager als ik datzelfde rondje met een hond loop?

En wat als ik alleen in een auto zit? Is de kans op besmetting na 20:00 groter dan daarvoor?

En feestjes? Je gaat om 19:45 naar een feestje en om 4:15 weer naar huis, denk niet dat de jeugd er zich veel van aan zal trekken.

Ofwel: voor wie is die avondklok?

Kon voorheen rustig 's avonds boodschappen doen, vaak stonden er maar 5 auto's bij de supermarkt.
Nu zal ik weer overdag moeten want winkels zullen ruim voor 20:00 dicht moeten (anders moet het personeel ná ingang avondklok naar huis).

En kan je nog wel voor werk op pad? Ik ben ZZP'er in eigen opdracht, kan ik dan ook zeggen dat ik onderweg ben voor "werk"?

En begrijp me goed: ik ben absoluut voor maatregelen als afstand houden, kleine groepen, handen ontsmetten en zelfs het mondkapje draag ik keurig. Maar de avondklok krijgt bij mij geen voet aan de grond...
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:06 schreef Marsenal het volgende:
Superleuk dat alle feestjes nu tot 5 uur 's ochtends duren, krijgen we toch een vorm van nachtleven terug, met dan aan de overheid w/

Erg benieuwd naar onderzoek naar de resultaten. :)
Ja, dit. Ik betwijfel of deze maatregel ook maar iets gaat oplossen.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_197571232
3 weken terug maakte het volgens Hugo allemaal niet uit dat we later begonnen met vaccineren, maar nu zitten we met een avondklok, de man zou zelfs een polonaise nog uit de hand laten lopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197571283
Overigens zou je in je berekeningen rekening moeten houden dat 15% al antistoffen heeft, ik vermoed persoonlijk veel meer omdat dit Sanquin cijfers zijn, lijken me typisch lui die zich heel goed aan de regels houden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197574185
Interessant, deze modellen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197574511
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:40 schreef raptorix het volgende:
Overigens zou je in je berekeningen rekening moeten houden dat 15% al antistoffen heeft, ik vermoed persoonlijk veel meer omdat dit Sanquin cijfers zijn, lijken me typisch lui die zich heel goed aan de regels houden.
De Jonge had beloofd een representatieve steekproef te doen om het aantal besmetten in te schatten. Toen kwam hij daarna toch met Sanquin aanzetten alsof dat representatief zou zijn en ik als ik het me goed herinner zou hij het alsnog doen. Maar echt interesseren deed het hem natuurlijk niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:36:03 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197574939
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:37 schreef raptorix het volgende:
3 weken terug maakte het volgens Hugo allemaal niet uit dat we later begonnen met vaccineren, maar nu zitten we met een avondklok, de man zou zelfs een polonaise nog uit de hand laten lopen.
De man is gewoon niet echt berekend gebleken op zijn taak.
pi_197581783
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Propz voor het uitzoekwerk!

Als ik het goed zie heb je nog geen variatie aangebracht bij de R voor de 'wilde' variant, toch? Deze is nu op 0,85, maar wat als deze op 0,9 of zelfs 0,95 zit?
Dat kan, met welke andere parameters wil je ze?
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:39 schreef Sovieto het volgende:
Mooi uitgewerkt. Het zou helemaal top zijn als je de nieuwe besmettingen ook meeneemt in je vaccinatie/besmettingsgraad. Want dat kan best veel invloed hebben.
Heb ik wel over nagedacht, maar dat effect is niet zo groot en er zitten wat haken en ogen aan. Nieuwe besmettingen en vaccinaties overlappen, dus daarvoor moet je corrigeren. Net als een deel van de vaccinaties gaat naar mensen die al besmet zijn en dus al immuun zijn. Om deze reden heb ik het niet meegenomen, zodat het elkaar een beetje compenseert. Verder zijn de besmettingen ook niet echt compleet, want in werkelijkheid zijn er veel meer besmettingen, omdat niet iedereen ontdekt wordt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:40 schreef raptorix het volgende:
Overigens zou je in je berekeningen rekening moeten houden dat 15% al antistoffen heeft, ik vermoed persoonlijk veel meer omdat dit Sanquin cijfers zijn, lijken me typisch lui die zich heel goed aan de regels houden.
In de laatste post met grafieken zit dat erin. Ik ben uitgegaan van 20% aangezien antistoffen na een tijdje verdwijnen en de T-cel immuniteit dit overneemt.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 22 januari 2021 @ 22:37:03 #44
408813 crew  trein2000
pi_197581831
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:40 schreef Benger het volgende:
Tja, dat er op een gegeven moment iets gedaan moet worden is goed mogelijk, maar de vraag is of een avondklok de juiste oplossing is. Ik zie geen cijfermatige onderbouwing van het effect van een avondklok, afgezet tegen alternatieven. In plaats van een avondklok zou je ook kunnen denken aan (na een bepaald tijdstip) een samenscholingsverbod in combinatie met een verbod op het ontvangen van bezoek. Waarom zou ik geen blokje om mogen 's avonds? Ik moet sowieso afstand houden. Desnoods wil ik op de openbare weg ook nog wel een mondkapje dragen.
Er is al een samenscholingsverbod maar dat handhaven is lastig en met een avondklok kan dat ineens wel, ofzo.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197581873
Overigens gaat het topic meer over waarom verzwaren ipv specifiek de avondklok. Het is dat de avondklok de grootste verzwaring is, samen met de max van 1 persoon op bezoek.

Ik geloof niet echt dat de avondklok de R echt heel veel naar beneden gaat krijgen. Ik ben bang dat het zelfs averechts gaat werken als te veel mensen die zich nu redelijk aan de maatregelen houden zich afgaan zetten door dit soort draconische ingrepen, terwijl de mensen die toch al lak aan de maatregelen hier waarschijnlijk niet massaal door tegengehouden worden.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 22:42:02 #46
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197581934
@Schuifpui Dank je voor al het werk om de cijfers inzichtelijk te maken!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197582165
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:38 schreef Schuifpui het volgende:
Overigens gaat het topic meer over waarom verzwaren ipv specifiek de avondklok. Het is dat de avondklok de grootste verzwaring is, samen met de max van 1 persoon op bezoek.

Ik geloof niet echt dat de avondklok de R echt heel veel naar beneden gaat krijgen. Ik ben bang dat het zelfs averechts gaat werken als te veel mensen die zich nu redelijk aan de maatregelen houden zich afgaan zetten door dit soort draconische ingrepen, terwijl de mensen die toch al lak aan de maatregelen hier waarschijnlijk niet massaal door tegengehouden worden.
Ik vraag me af of de stijgende besmettingscijfers van de laatste paar dagen al veroorzaakt kunnen zijn door dat mensen er vorige week de brui aan hebben gegeven toen het duidelijk werd dat er, hoe dan ook, een avondklok moest en zou gaan komen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197582384
Ik hou me niet aan de avondklok, ik ga gewoon lopen voor het slapen gaan. Dat heb ik nodig om tot rust te komen.
Ik hou me ook niet aan 1 persoon visite. Controle mag niet achter de deur. Niet dat ik elke dag een shitload aan visite zal ontvangen, maar vrienden/familieleden ga ik niet weigeren en zij delen ook deze mening.
Je mag zeker alleen Jinek kijken met haar gasten met alleen maar corona gezeik.
pi_197582642
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De Jonge had beloofd een representatieve steekproef te doen om het aantal besmetten in te schatten. Toen kwam hij daarna toch met Sanquin aanzetten alsof dat representatief zou zijn en ik als ik het me goed herinner zou hij het alsnog doen. Maar echt interesseren deed het hem natuurlijk niet.
Ik roep dit al vanaf Maart, als je maar in het duister blijft tasten over cijfers dan kun je ook geen beleid maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197582725
- Nee, conspiracies mogen in BNW -

[ Bericht 90% gewijzigd door Tijger_m op 24-01-2021 13:59:25 ]
Check it out
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')