abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199034852
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 22:55 schreef Discombobulate het volgende:
Overigens doet Brazilië het niet veel slechter dan sommige Europese landen als je de data corrigeert. Zoveelste media hype weer.
Waar corrigeer je de data dan precies voor? Enkel het aantal inwoners? Er wordt daar ook relatief weinig getest en ik vraag me ook af hoe goed de registratie van gevallen daar is. Cijfertjes van verschillende landen kun je niet zomaar even vergelijken.

We hebben het in Nederland over het overspoelen van de zorg en dat weten we nog wel te mijden met de nodige concessies, maar in Brazilië lukt dat inmiddels niet meer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:13:56 #227
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199034866
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Gewoon die mensen hun feest laten vieren

Vraag ze om erna in quarantaine te gaan en beloon ze met een sticker als ze dat netjes doen

Klaar.
Ik ga op Koningsdag ook een feestje vieren, het kan me allemaal gestolen worden. Parken genoeg, speaker mee, en dansje leggen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199034872
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:11 schreef Haags het volgende:

[..]

Oke is goed joh. Supporters wachten wel een maand nadat de club kampioen is geworden. En koningsdag vieren op 27 mei is ook wel prima toch?
Sowieso begint het een beetje irritant te worden dat ze (niet Halsema persoonlijk, maar mensen hogerop in 't algemeen) dat ze doen alsof het niet veel voorstelt om nog ''even'' een paar weken of een maand te wachten. Dat is ons al zo vaak verteld en het is inmiddels al een half jaar na de start van de lockdown. Er wordt een beetje lichtzinnig gedaan over die wachttijd heb ik het idee.
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:15:54 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199034886
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:13 schreef popje het volgende:

[..]

Ik ga op Koningsdag ook een feestje vieren, het kan me allemaal gestolen worden. Parken genoeg, speaker mee, en dansje leggen.
Lijkt me ook geen probleem hopelijk mooi weer dan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:16:48 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199034892
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sowieso begint het een beetje irritant te worden dat ze (niet Halsema persoonlijk, maar mensen hogerop in 't algemeen) dat ze doen alsof het niet veel voorstelt om nog ''even'' een paar weken of een maand te wachten. Dat is ons al zo vaak verteld en het is inmiddels al een half jaar na de start van de lockdown. Er wordt een beetje lichtzinnig gedaan over die wachttijd heb ik het idee.
Gewoon nog even volhouden, dan mag je snel meer.
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 23:16:50 #231
5428 crew  miss_sly
pi_199034893
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Gewoon die mensen hun feest laten vieren

Vraag ze om erna in quarantaine te gaan en beloon ze met een sticker als ze dat netjes doen

Klaar.
Als ze dat ook werkelijk zouden doen, zou ik dat een top-idee vinden. Ik heb er echter niet veel vertrouwen in. Jij wel?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 23:17:38 #232
5428 crew  miss_sly
pi_199034904
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:10 schreef popje het volgende:

[..]

Wat zegt hij? Dat de lockdown niet opgeheven mag worden?
Dat er als een malle doorgegaan moet worden met vaccineren. Goede uitleg erbij over risico’s.
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:18:41 #233
3778 popje
pi_199034909
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat er als een malle doorgegaan moet worden met vaccineren. Goede uitleg erbij over risico’s.
Hoop echt op 1 mln volgende week, Israel laat zien dat 50% gevaccineerd betekent dat er zowat geen gevallen meer zijn. We zitten nu op wat, 14%?
pi_199034914
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het doet me terugdenken aan iets wat Victor Muller zei over het dreigende faillisement.

quote:
"Ik had enorm gehoopt dit te kunnen afwenden. Het is het allerlaatste dat ik wilde. Maar curator Van Andel had geen geduld meer. Dat kan ik me ook wel voorstellen. Aan de andere kant; hij heeft al twee jaar gewacht. Ik zie dus niet in waarom hij niet nog een week extra kon wachten."
En als hij inderdaad nog een weekje wacht, waarom daarna niet nog een? En ach, een paar dagen extra daarna is dan ook niet zo erg meer, toch?

Nee. Dat je ergens een grens bereikt en je krediet verspeeld hebt is onvermijdelijk.
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:19:38 #235
22565 asco
Los in deze tent
pi_199034920
Krijg steeds meer zin in deze zomer.
Beetje combi Bradford/Heizel/Hillsborough 80's style.

Toen voelde dat ook allemaal onwerkelijk.

Wat een tijd to be alive. _O_
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:20:09 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199034930
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als ze dat ook werkelijk zouden doen, zou ik dat een top-idee vinden. Ik heb er echter niet veel vertrouwen in. Jij wel?
Ik denk dat je zelfs voetbalhooligans prima op hun verantwoordelijkheid kunt aanspreken even extra alert te zijn en afstand te houden na zo'n encounter met tig mensen

En als een aantal dat niet doen, tsja. Ik kan er niet zo mee zitten. Is niet zo alsof die mensen nu geen risicovoller gedrag vertonen. Je ziet het alleen minder en plein public
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:21:34 #237
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199034942
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het doet me terugdenken aan iets wat Victor Muller zei over het dreigende faillisement.
[..]

En als hij inderdaad nog een weekje wacht, waarom daarna niet nog een? En ach, een paar dagen extra daarna is dan ook niet zo erg meer, toch?

Nee. Dat je ergens een grens bereikt en je krediet verspeeld hebt is onvermijdelijk.
Ze hadden gewoon al lang en breed meer dingen moeten openen en proberen. Ingecalculeerde risico's noemt men dat. Het is toch te gek voor woorden dat een bibliotheek of een museum al 4(!) maanden dicht zit.
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:22:16 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199034954
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

[..]

Als je een jaar kunt wachten kun je ook twee jaar wachten
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:23:15 #239
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199034971
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Als je een jaar kunt wachten kun je ook twee jaar wachten
Als je over 3 weken open kunt, kun je ook nu wel open.
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 23:24:25 #240
5428 crew  miss_sly
pi_199034982
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik denk dat je zelfs voetbalhooligans prima op hun verantwoordelijkheid kunt aanspreken even extra alert te zijn en afstand te houden na zo'n encounter met tig mensen

En als een aantal dat niet doen, tsja. Ik kan er niet zo mee zitten. Is niet zo alsof die mensen nu geen risicovoller gedrag vertonen. Je ziet het alleen minder en plein public
Je kunt iedereen op zijn verantwoordelijkheidsgevoel aanspreken, maar een groot deel van de mensen houdt zich er nu al niet aan. Zoveel mensen die niet eens thuisblijven als ze positief getest zijn.
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:26:34 #241
22565 asco
Los in deze tent
pi_199035017
Hoppa. Ook alweer dikke feestjes geregeld met Hemelvaart. *O* _O_ *O* _O_
pi_199035037
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je over 3 weken open kunt, kun je ook nu wel open.
Geweldig dit inderdaad. Cijfers lopen op, mensen zijn de maatregelen zat en houden zich er minder aan (veelal uit noodzaak) dus wat gaan we doen? Ach, we blijven gewoon nog even weer drie weekjes in lockdown. Dat gaat helpen!

8)7
pi_199035039
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:19 schreef asco het volgende:
Krijg steeds meer zin in deze zomer.
Beetje combi Bradford/Heizel/Hillsborough 80's style.

Toen voelde dat ook allemaal onwerkelijk.

Wat een tijd to be alive. _O_
Huh? Wat hebben die rampen ermee te maken?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199035051
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Geweldig dit inderdaad. Cijfers lopen op, mensen zijn de maatregelen zat en houden zich er minder aan (veelal uit noodzaak) dus wat gaan we doen? Ach, we blijven gewoon nog even weer drie weekjes in lockdown. Dat gaat helpen!

8)7
Uit noodzaak nog wel :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199035056
Overigens wordt ik ook zo moe van media headlines als "10 elderly in Israël contract COVID-19 in Israël" en dan staat er vervolgens dat ze asymptomatisch zijn. En nee, dan heb je geen COVID maar dan heb je alleen 'een positieve PCR uitslag'. COVID is het ziektebeeld. Ben wel benieuwd hoe we dat straks gaan rijmen met dat hele testcircus. Mensen zullen ongetwijfeld positief blijven testen. Wat als we 500 positieve tests hebben maar niemand is meer ziek? Gaan we dan alsnog maatregelen treffen? Uit angst voor een mutatie of dat het virus nog steeds onzichtbaar en onmerkbaar rondwaart? Dat zou volslagen gestoord zijn.

Daarom moeten we trouwens ook direct af van varen op 'positieve PCR tests' als we, laten we zeggen, een vaccinatiegraad van 70% hebben. Dat hele testcircus werkt dan helemaal niet en is alleen maar dystopisch. Moet iemand dan na vaccinatie in quarantaine als hij positief test maar geen ziektebeeld vertoond?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:30:41 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199035065
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je kunt iedereen op zijn verantwoordelijkheidsgevoel aanspreken, maar een groot deel van de mensen houdt zich er nu al niet aan. Zoveel mensen die niet eens thuisblijven als ze positief getest zijn.
Ja op die fiets kun je overal wel mee stoppen dan

Wat raad jij aan?
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:33:32 #247
3778 popje
pi_199035102
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

8)7
Ik kan inmiddels zeggen dat ik lockdownverslaafd een behoorlijk ware term vind worden.
pi_199035133
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:30 schreef Discombobulate het volgende:
Overigens wordt ik ook zo moe van media headlines als "10 elderly in Israël contract COVID-19 in Israël" en dan staat er vervolgens dat ze asymptomatisch zijn. En nee, dan heb je geen COVID maar dan heb je alleen 'een positieve PCR uitslag'. COVID is het ziektebeeld. Ben wel benieuwd hoe we dat straks gaan rijmen met dat hele testcircus. Mensen zullen ongetwijfeld positief blijven testen. Wat als we 500 positieve tests hebben maar niemand is meer ziek? Gaan we dan alsnog maatregelen treffen? Uit angst voor een mutatie of dat het virus nog steeds onzichtbaar en onmerkbaar rondwaart? Dat zou volslagen gestoord zijn.

Daarom moeten we trouwens ook direct af van varen op 'positieve PCR tests' als we, laten we zeggen, een vaccinatiegraad van 70% hebben. Dat hele testcircus werkt dan helemaal niet en is alleen maar dystopisch. Moet iemand dan na vaccinatie in quarantaine als hij positief test maar geen ziektebeeld vertoond?
Kap nou eens met dat gelul. We varen al niet op positieve PCR-tests, maar hoofdzakelijk op ziekenhuisbezetting.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199035148
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 22:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn weinig Europese landen waar in de ziekenhuizen patiënten worden vastgebonden als ze geintubeerd worden omdat er geen sedatives meer zijn om te geven.
Europa heeft ook wel een wat beter zorg systeem + meer geld in kas.
  vrijdag 16 april 2021 @ 23:40:21 #250
22565 asco
Los in deze tent
pi_199035177
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Huh? Wat hebben die rampen ermee te maken?
Toen was ik jong, voelde dat allemaal onwerkelijk en kon het niet plaatsen want nieuw.
Zoiets ervaar ik nu weer.
Vreemd wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')