abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199028600

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

pi_199028603
pi_199028605
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wordt de indiening van deze motie in voldoende mate ondersteund?
NEP PARLEMENT, ja en ik zie jullie wel zitten grijzen met die bekakte gezichten, zelf lekker Corona bruiloften houden en voor het oog van de pers die kapjes op doen, Voorzitter het zijn allemaal huichelaars daar in vak K
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:41:07 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199028607
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat men met opzet meer tests laat afnemen. Hoe zouden ze dat moeten doen? Hebben ze een blik met volgzame burgers dat ze dan open kunnen trekken met de opdracht een wattenstaaf in hun neus te laten rammen?
Precies. Dat complotdenken rondom het aantal tests gaat echt nergens over. Alsof de overheid daar ook maar op enige wijze in kan sturen.
pi_199028608
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:39 schreef Newby6781 het volgende:
¤7,50 voor drankje op terras testbewijs. Wtf
Belachelijk ook. Gewoon ook voor in de buitenlucht.

Ga weg. Haal wel wat in de supermarkt en ga in het park hangen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199028609
pi_199028614
pi_199028616
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:41:52 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199028618
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar dat kan nu ook al, he. Daar hoef je op zich niet op te wachten verder.
pi_199028624
@Zipportal ik neem aan dat jij een extra bijdrage doet voor die Fok File servert? :D
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:42:21 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199028628
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat men met opzet meer tests laat afnemen. Hoe zouden ze dat moeten doen? Hebben ze een blik met volgzame burgers dat ze dan open kunnen trekken met de opdracht een wattenstaaf in hun neus te laten rammen?
Ik zou graag een testafspraak willen inplannen
'ja, euhm, we hebben pas weer plek op die specifieke datum'.

Gaat heel makkelijk.
1947-2016
pi_199028629
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)ximaal-750-euro.html

He wacht, de proef met testbewijzen die moet onderzoeken of die nodig zijn om de samenleving te kunnen openen is nog helemaal niet afgerond, maar volgens het al eerder gepresenteerde stappenplan weet je al dat ze inderdaad nodig zijn?
[..]

[..]

Dat hele onderzoek is onnodig.

Alsof ze vorige zomer compleet vergeten zijn. Cijfers waren een stuk lager, maar als we dat niveau weer aanraken dan zou er geen enkele reden moeten zijn om niet te stoppen met die test soap.

Miljoenen extra gevaccineerden t.o.v. vorige zomer, maar laten we deze zomer maar veranderen in een testmaatschappij. Ziek tenzij je anders weet te bewijzen.

quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar dat kan nu ook al, he. Daar hoef je op zich niet op te wachten verder.
Als je maar niet in het vondelpark gaat zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2021 15:43:15 ]
pi_199028634
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

NEP PARLEMENT, ja en ik zie jullie wel zitten grijzen met die bekakte gezichten, zelf lekker Corona bruiloften houden en voor het oog van de pers die kapjes op doen, Voorzitter het zijn allemaal huichelaars daar in vak K
Ik stel voor dat de geachte afgevaardigde zich onthoudt van beledigend taalgebruik! _O-
zie email 27 oktober
pi_199028636
quote:

[..]

Ware het niet dat trutje GL mijn park elke keer afsluit :(
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:42:49 #15
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199028639
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:33 schreef Red_85 het volgende: [..] Precies wat ze nodig hadden. Even een paar dagen weer meer testen om wat hogere besmettingscijfers te kunnen communiceren en de blijk van urgentie weer even te pushen. Sinds vorige week zaten we iedere keer rond de 60-75.000 tests en vandaag opeens weer 20.000 extra. Even de verwachtingen de kop in drukken.
Echt wtf 8)7
pi_199028641
twitter

Kunnen we Sywert niet promoveren tot minister?
zie email 27 oktober
pi_199028645
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:21 schreef Haags het volgende:

Mogen we concluderen dat we de strijd keihard hebben verloren tegen het virus?
Ja.
We bevinden ons in een permanente covid situatie.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:43:53 #18
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199028647
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ware het niet dat trutje GL mijn park elke keer afsluit :(
Moet je maar in een fatsoenlijke plaats gaan wonen B-)
pi_199028651
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:43 schreef Za het volgende:

[..]

Ja.
Snel je holletje in!
pi_199028655
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Moet je maar in een fatsoenlijke plaats gaan wonen B-)
Nou het is meer dat wij de verkeerd mensen toebedeeld krijgen :(
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:44:55 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199028657
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat hele onderzoek is onnodig.

Alsof ze vorige zomer compleet vergeten zijn. Cijfers waren een stuk lager, maar als we dat niveau weer aanraken dan zou er geen enkele reden moeten zijn om niet te stoppen met die test soap.

Miljoenen extra gevaccineerden t.o.v. vorige zomer, maar laten we deze zomer maar veranderen in een testmaatschappij. Ziek tenzij je anders weet te bewijzen.
[..]

Als je maar niet in het vondelpark gaat zitten.
Het was toch ergens testen of gevaccineerd zijn?

Waarom zou je je dan nog laten vaccineren als je ook tests moet uitvoeren om op het terras te mogen zitten?
1947-2016
pi_199028670
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:42 schreef raptorix het volgende:
@:zipportal ik neem aan dat jij een extra bijdrage doet voor die Fok File servert? :D
Gehoord de beraadslaging en gaat over tot de orde van de dag.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:47:03 #23
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199028679
Op zich slechte cijfers maar ik ben benieuwd wat de komende week gaat doen. Het weer wordt nu wel echt beter dus mocht dat de doorslaggevende invloed zijn, dan zou je de komende week wel echt serieuze daling moeten gaan zien lijkt me.

quote:

[..]

Maar dit is natuurlijk wel de doodeenvoudige oplossing voor een testsamenleving: gewoon niet aan meedoen, dan houd het snel op. Mijn verwachting is ook dat het misschien een maand goed werkt omdat iedereen echt wat wil ondernemen. Dan blijkt dat het veel mensen toch wel echt hard raakt in de portemonnee en dan gaan mensen gewoon weer thuis feestjes organiseren.
Voor mij is het redelijk simpel in ieder geval; als ik een testbewijs nodig heb voor de bioscoop, dan ga ik niet naar de bioscoop. Ik kan makkelijk nog wel even zonder die evenementen ook. Zolang ik weer kan sporten en wat muziek kan maken ben ik voor dit jaar eigenlijk wel weer tevreden, mijn sociale leven organiseer ik dan wel zonder discotheek of pub.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:47:46 #24
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199028687
quote:
De overheid betaald de rest :Y

Die betaal je dus ook zelf :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199028696
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het was toch ergens testen of gevaccineerd zijn?

Waarom zou je je dan nog laten vaccineren als je ook tests moet uitvoeren om op het terras te mogen zitten?
Geen idee welke kant het op gaat voor gevaccineerden. Grote kans dat gevaccineerden zich niet telkens hoeven te laten testen.

Extra duidelijk dat vaccineren wel degelijk verplicht wordt. Vaccineren hoort een vrije keuze te zijn, maar op deze manier worden mensen duidelijk gemanipuleerd om zich te laten vaccineren.

En dan wil je je vaccineren en dan mag je duimen dat er niet wéér een vaccin stopgezet wordt vanwege enkele gevallen.

De overheid probeert hier duidelijk nog wat aan te verdienen; dat lijkt me inmiddels duidelijk. ''Never waste a good crisis''. Veel gebruikt zinnetje, maar oh zo relevant in de huidige crisis.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2021 15:49:58 ]
pi_199028707
Wat ik nou niet snap he, waarom er geen enkele journalist vraagt, waar Rutte het beeld van een stijgende trend vandaan haalt, het is namelijk gewoon niet waar, is er dan geen enkele journalist die even het grafiekje erbij pakt en vraagt: Mijn Rutte waar ziet u precies de stijgende trend?
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:49:27 #27
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199028709
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Geen idee welke kant het op gaat voor gevaccineerden. Grote kans dat gevaccineerden zich niet telkens hoeven te laten testen.
Anders wil ik m'n geld terug.
pi_199028711
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:43 schreef Za het volgende:

[..]

Ja.
Jeetje, jij bent echt 180 graden gedraaid. Waarom?
pi_199028713
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:44 schreef raptorix het volgende:

Snel je holletje in!
Het is gewoon schandelijk hoe het beleid het volk in deze hachelijke situatie heeft gedreven.

Januari/Feb vorig jaar lieten ze wekelijks 20 vliegtuigen vol Chinezen het land in, en dagelijks 32 vliegtuigen uit Milaan, covid brandhaarden op dat moment.
Deze mochten vrijelijk uitwaaieren over het land, terwijl Rutte stond te lachen en van Dissel beweerde dat mondkapjes in verpleeghuizen voor ouderen werden afgeraden.

Inmiddels is het een grote rotzooi, het gros zal het pas inzien wanneer ze in juli nog steeds binnen zitten.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:50:15 #30
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199028718
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

De realiteit is geland :7
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:50:18 #31
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199028719

Ook vandaag dus het storingeffect _O_
pi_199028722
quote:

[..]

Extra duidelijk dat vaccineren wel degelijk verplicht wordt. Vaccineren hoort een vrije keuze te zijn, maar op deze manier worden mensen duidelijk gemanipuleerd om zich te laten vaccineren.

En dan wil je je vaccineren en dan mag je duimen dat er niet wéér een vaccin stopgezet wordt vanwege enkele gevallen.
Als iedereen nu zo ver mogelijk wegblijft waar testen noodzakelijk is. En dat de overheid gewoon haast maakt met prikken, zonder allerlei prikstops, des te sneller kunnen we die shitshow stoppen.

Dan kunnen we daarna in 1 ruk door naar de parlemantaire affaire, die ze hopelijk uitzenden op Netflix.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199028732
_O- 7.50

Donderstraal lekker op met je testmaatschappij
Zonder wrijving geen glans
pi_199028744
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:49 schreef raptorix het volgende:
Wat ik nou niet snap he, waarom er geen enkele journalist vraagt, waar Rutte het beeld van een stijgende trend vandaan haalt, het is namelijk gewoon niet waar, is er dan geen enkele journalist die even het grafiekje erbij pakt en vraagt: Mijn Rutte waar ziet u precies de stijgende trend?
Ook als er wél naar gevraagd wordt....krijg je zo'n ellenlang antwoord waar je niks mee kan.

Dezelfde reden waarom er ook nog steeds niet gevraagd is waarom ze zo bezig zijn met een testsamenleving als we gewoon door vaccineren. Vaccineren was toch DE uitweg? Dan zou dat betekenen dat die testsamenleving niet nodig is. Helemaal niet meer in juli. Maar denk je dat ze dat gaan vragen? Nee joh. Die kritische vragen mogen niet (censuur), of de journalisten zijn gewoon niet in staat om kritisch te zijn. Een van de twee.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2021 15:54:00 ]
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:51:40 #35
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199028747
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:50 schreef Haags het volgende:
_O- 7.50

Van de andere kant, je kunt daar hooguit een half biertje voor krijgen op een terras, dus zoveel scheelt dat nu ook weer niet.
pi_199028748
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:49 schreef chratnox het volgende:

Omdat het de realiteit is Chatnox.
pi_199028751
quote:

Ik zie hem ook niet hoor.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199028756
¤ 1000000000/17481298 inwoners = ¤ 57,20 oftewel 7,6 testbewijs á ¤ 7,50.

Of je wel of niet ergens naartoe wil, of jij voor of tegen dit systeem bent, wij hebben betalen allemaal ¤ 57,20 voor dit onzalige idee. Jij, je drie dagen geleden geboren nichtje, je opa die op sterven ligt ¤ 57,20 en dan kan je nog nergens naar toe.
pi_199028767
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als iedereen nu zo ver mogelijk wegblijft waar testen noodzakelijk is. En dat de overheid gewoon haast maakt met prikken, zonder allerlei prikstops, des te sneller kunnen we die shitshow stoppen.

Dan kunnen we daarna in 1 ruk door naar de parlemantaire affaire, die ze hopelijk uitzenden op Netflix.
Kunnen Mark en Hugo er wel even een Emmy aan overhouden. Goed acteerwerk de afgelopen maanden; zoveel mensen die ze gewoon nog steeds op hun woord geloven en beschermen. Die nog steeds niet inzien dat de overheid echt niet het beste met ze voor heeft.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:53:12 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199028768
quote:

[..]

Ik mag het je hopen.
quote:

De overheid probeert hier duidelijk nog wat aan te verdienen; dat lijkt me inmiddels duidelijk. ''Never waste a good crisis''. Veel gebruikt zinnetje, maar oh zo relevant in de huidige crisis.
Dat is nu wel duidelijk ja. Als dit het geval is, dan wordt de testmaatschappij ook na het vaccineren.
Als het werkelijk zo cynisch is dan hoop ik dat eindelijk meer mensen het door gaan krijgen hoe hard de overheid ons voor de gek houdt hier en voor hun vrijheid op gaan staan.
1947-2016
pi_199028780
Ik betaal graag 7,50 om een avondje door te halen op een terras. Maar alleen als tijdelijke oplossing totdat we een fatsoenlijke vaccinatiegraad hebben gehaald.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:53:59 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199028784
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:53 schreef Questular het volgende:
Ik betaal graag 7,50 om een avondje door te halen op een terras. Maar alleen als tijdelijke oplossing totdat we een fatsoenlijke vaccinatiegraad hebben gehaald.
Niks is zo permanent als tijdelijk.
pi_199028787
Was uw testbewijs STUK.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:54:12 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199028790
7,50, lijkt me een koopje om een dag college te mogen volgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 15:55:02 #45
5428 crew  miss_sly
pi_199028803
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:47 schreef Mallerd01 het volgende:
Op zich slechte cijfers maar ik ben benieuwd wat de komende week gaat doen. Het weer wordt nu wel echt beter dus mocht dat de doorslaggevende invloed zijn, dan zou je de komende week wel echt serieuze daling moeten gaan zien lijkt me.
[..]

Maar dit is natuurlijk wel de doodeenvoudige oplossing voor een testsamenleving: gewoon niet aan meedoen, dan houd het snel op. Mijn verwachting is ook dat het misschien een maand goed werkt omdat iedereen echt wat wil ondernemen. Dan blijkt dat het veel mensen toch wel echt hard raakt in de portemonnee en dan gaan mensen gewoon weer thuis feestjes organiseren.
Voor mij is het redelijk simpel in ieder geval; als ik een testbewijs nodig heb voor de bioscoop, dan ga ik niet naar de bioscoop. Ik kan makkelijk nog wel even zonder die evenementen ook. Zolang ik weer kan sporten en wat muziek kan maken ben ik voor dit jaar eigenlijk wel weer tevreden, mijn sociale leven organiseer ik dan wel zonder discotheek of pub.
Eens.
En als man en ik dadelijk gevaccineerd zijn en vrienden en familie ook, dan zal mijn sociale leven meer draaien om thuis bij elkaar komen. Dat hou ik nog wel een tijd vol zonder evenementen waarvoor ik moet testen. Hoe graag ik ook weer eens uit eten ga, of naar de bios, of naar het terras.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199028804
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zie hem ook niet hoor.
Dat zijn vaststellingen van positieven.

Kijk echte cijfers:

pi_199028805
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:50 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]

Ook vandaag dus het storingeffect _O_
Maakt niks uit. Uiteindelijk zie je het toch aan de weekcijfers.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:55:16 #48
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199028807
Lol, iedere keer vraag ik me af hoe slecht we hier in testen zijn en hoe ernstig de pandemie hier is als er op 7.000.000 inwoners dagelijks ruim 100 met corona sterven terwijl het er in Nederlands iets van een dozijn op 17 miljoen zijn _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:55:21 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199028810
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:54 schreef Janneke141 het volgende:
Alsof die studenten geld hebben. Hun baantjes in de horeca zijn er ook niet meer.
1947-2016
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:55:35 #50
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199028812
quote:
Onderwijs is een keuze, ze kunnen ook gewoon op hun 16e gaan werken en belasting betalen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_199028816
Die 7.50 is dat ex BTW?
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:55:56 #52
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199028819
quote:
dan wordt je licentie toegang binnenhof ingenomen.
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 15:56:18 #53
5428 crew  miss_sly
pi_199028832
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kunnen Mark en Hugo er wel even een Emmy aan overhouden. Goed acteerwerk de afgelopen maanden; zoveel mensen die ze gewoon nog steeds op hun woord geloven en beschermen. Die nog steeds niet inzien dat de overheid echt niet het beste met ze voor heeft.
Of er gewoon een andere mening over hebben.

Is ook een optie.
pi_199028836
quote:
Klap in het gezicht van de horeca!
pi_199028839
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:55 schreef raptorix het volgende:
Die 7.50 is dat ex BTW?
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:56:50 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199028840
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:53 schreef Questular het volgende:
Denk je echt?

Denk dat we met z'n allen hier de middelvinger naar op moeten steken. Moet het zo? Dan maar niet. Binnen 2 weken staat KHN en de evenementenbranche bij de politiek op de stoep.
1947-2016
pi_199028843
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Thuis-restaurant alpeko gaat goede zaken doen deze zomer *)
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 15:57:03 #58
5428 crew  miss_sly
pi_199028845
quote:
Dan wel korting op het collegegeld voor iedere test die je hebt moeten betalen, toch?
pi_199028853
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Denk je echt?

Denk dat we met z'n allen hier de middelvinger naar op moeten steken. Moet het zo? Dan maar niet. Binnen 2 weken staat KHN en de evenementenbranche bij de politiek op de stoep.
Anders zou ik het niet neerzetten hier.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:57:40 #60
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199028855
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dan wordt je licentie toegang binnenhof ingenomen.
Dit.
Nederland is een vrij land met vrije pers.

Not.
1947-2016
pi_199028856
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat zijn vaststellingen van positieven.

Kijk echte cijfers:

[ afbeelding ]
Ja klopt, maar in de positieven zie je als de datavertraging eruit is (+/- 10 dagen) ook geen echte groei.
pi_199028857
Volgens van Dissel hadden we de piek in besmettingen toch al bereikt? :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199028858
quote:
Kan mooi betaald worden van de basisbeurs!
O wacht...
pi_199028865
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kunnen we Sywert niet promoveren tot minister?
Klap in het gezicht van de boven-ons-gestelden! Je kunt hen hun verdienmodel toch niet zomaar misgunnen? ;(
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:58:25 #65
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199028870
quote:
Hij zegt dat het niet daalt. En dat klopt an sich wel in de grafieken die ik in het vorige topic zie.
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:58:32 #66
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199028875
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of er gewoon een andere mening over hebben.

Is ook een optie.
Of het gewoon niet doorhebben.
1947-2016
pi_199028879
quote:
Twee dagen zelfs
pi_199028884
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
1000 man op de IC op 1 april, inmiddels zijn we al bijna 3 weken verder :')
pi_199028886
quote:
_O- 7.50

7,50 euro op je muil, gauw!
pi_199028889
quote:
Over twee weken, toch? Niet als grapje overigens. Volgens mij had hij het een paar dagen terug serieus over twee weken.
pi_199028891
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:58 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hij zegt dat het niet daalt. En dat klopt an sich wel in de grafieken die ik in het vorige topic zie.
Wat daalt niet?
  vrijdag 16 april 2021 @ 15:59:36 #72
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199028892
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Thuis-restaurant alpeko gaat goede zaken doen deze zomer *)
Red_85 ook.
Voor al uw BBQ, Italiaans, Pincho's en Mexicaans.
1947-2016
pi_199028894
quote:

[..]

Denk je echt?

Precies dit, ze kunnen het terrasbezoek op een plekje steken waar de zon niet schijnt als een testbewijs nodig is deze zomer.

Ik heb een mooi balkon van 20m2 op het zuiden, een prima alternatief, en de supermarkt zit onder mijn huis.

Als ik moet kiezen tussen 7,50 betalen voor een testbewijs, en continue maatregelen, dan zit ik veel liever op mijn eigen terras.
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:00:16 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199028898
quote:
Als je nog serieus voorspellingen geloofd van hem, dan weet ik het ook niet meer.

Een blinde....
1947-2016
pi_199028900
quote:

[..]

Denk je echt?

Steek jij je middelvinger maar op, dan zwaai ik wel naar je vanaf het terras :s)

Kijk er echt naar uit om weer het terras op te mogen, leg het dubbele ook nog wel neer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2021 16:00:39 ]
pi_199028905
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Red_85 ook.
Voor al uw BBQ, Italiaans, Pincho's en Mexicaans.
Ik heb het niet zo op concurrentie :P Specialiteit is hier wel vooral Oosters (vleermuis). Al doen we ook zeker graag Mediterraans (Grieks, Italiaans).
pi_199028906
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Precies dit, ze kunnen het terrasbezoek op een plekje steken waar de zon niet schijnt als een testbewijs nodig is deze zomer.

Ik heb een mooi balkon van 20m2 op het zuiden, een prima alternatief, en de supermarkt zit onder mijn huis.

Als ik moet kiezen tussen 7,50 betalen voor een testbewijs, en continue maatregelen, dan zit ik veel liever op mijn eigen terras.
Ik ga het beleid in het buitenland in ieder geval heel goed in de gaten houden. Gewoon een paar keer ontsnappen. Kan je tenminste weer normaal leven.
pi_199028933
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ga het beleid in het buitenland in ieder geval heel goed in de gaten houden. Gewoon een paar keer ontsnappen. Kan je tenminste weer normaal leven.
Ik ga wel met wat vrienden een boot huren, de water politie heeft maar 30 bootjes ofzo :)
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:02:56 #79
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199028937
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:00 schreef alpeko het volgende:
Specialiteit is hier wel vooral Oosters (vleermuis).
Soep?
1947-2016
pi_199028943
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:49 schreef Za het volgende:

[..]

Het is gewoon schandelijk hoe het beleid het volk in deze hachelijke situatie heeft gedreven.

Januari/Feb vorig jaar lieten ze wekelijks 20 vliegtuigen vol Chinezen het land in, en dagelijks 32 vliegtuigen uit Milaan, covid brandhaarden op dat moment.
Deze mochten vrijelijk uitwaaieren over het land, terwijl Rutte stond te lachen en van Dissel beweerde dat mondkapjes in verpleeghuizen voor ouderen werden afgeraden.

Inmiddels is het een grote rotzooi, het gros zal het pas inzien wanneer ze in juli nog steeds binnen zitten.
En om je helemaal vrolijk te stemmen; de apocalyptische rambasambacopacabanacorona en de Indiaase bollywoodmutant worden op dit moment nog altijd dagelijks ingevlogen via Schiphol...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:03:21 #81
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199028948
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat daalt niet?
De trend.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Aantal bezoekers is ook maar een advies. Doe er je voordeel mee.
pi_199028950
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:03 schreef daNpy het volgende:

[..]

De trend.
De trend van wat?
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 16:04:18 #83
5428 crew  miss_sly
pi_199028956
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Of het gewoon niet doorhebben.
En dat is dus de reden dat een 'gesprek' met jou niet prettig is.

Je hebt niet eens het fatsoen om te accepteren dat anderen een andere mening hebben.
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:04:26 #84
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199028958
quote:
_O- 7.50

je moet houden! :D
Gr, Mark Rutte
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:04:35 #85
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199028959
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

De trend van wat?
De cijfers natuurlijk!
pi_199028962
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:51 schreef Za het volgende:

[..]

Omdat het de realiteit is Chatnox.
Waarom is het de realiteit? Wat is er nu anders ten opzichte van vorige maand of de maand ervoor toen je hier nog kwam en tegen de negatieve berichten in ging?
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:04:59 #87
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199028963
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:02 schreef Questular het volgende:

[..]

Hoeveel moeite kost normaal doen voor je? Een hoop volgens mij.
Zeker. Helemaal als je onder dit soort leugens een samenleving in wordt gepushed die helemaal niet nodig is, maar waar een paar vriendjes van politici wel heel erg rijk van gaan worden.

Of laat jij je wel graag voor het karretje spannen Questular?
1947-2016
pi_199028971
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

De cijfers natuurlijk!
Opnames? Besmettingen? Dooien? IC?
pi_199028976
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:01 schreef raptorix het volgende:
Ik kook nooit thuis, dat vind ik volks.
Brood is ook lekker!
pi_199028977
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zeker. Helemaal als je onder dit soort leugens een samenleving in wordt gepushed die helemaal niet nodig is, maar waar een paar vriendjes van politici wel heel erg rijk van gaan worden.

Of laat jij je wel graag voor het karretje spannen Questular?
Ik doe wat ik wil. En als dat 7,50 betalen is om op een terras te zitten dan moet je het schuim uit je mondhoekjes halen en je traantjes drogen want niet iedereen is het altijd eens met je.
pi_199028983
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:06 schreef maan_man het volgende:

[..]

Brood is ook lekker!
Broodje Ei of Bal zijn mijn favoriet :)
pi_199028986
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom is het de realiteit? Wat is er nu anders ten opzichte van vorige maand of de maand ervoor toen je hier nog kwam en tegen de negatieve berichten in ging?
Hij denkt nu dat elke mutatie meteen een vaccin escape mutatie is wat niet het geval is....
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:07:15 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199028994
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dat is dus de reden dat een 'gesprek' met jou niet prettig is.

Je hebt niet eens het fatsoen om te accepteren dat anderen een andere mening hebben.
Sorry hoor, maar jij zegt vooral niet met mij in gesprek te willen..
Je reageert niet eens op een prima onderbouwde post van mij om weerwoord te geven. Maar je komt continu wel posten dat 'een gesprek met mij niet prettig is'.

Denk dat jij gewoon zelf niet in discussie wil als iemand jou weerwoord kan geven dmv prima argumentatie.
1947-2016
pi_199029000
Ik ben ziedend over de testsamenleving die er gaat komen.

Of zoals we in Brabant zeggen:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2021 16:08:30 ]
pi_199029008
Los van het geld, in de stad vind je misschien nog een aantal gegadigden. Maar als ik hier in het dorp naar de kroeg wil, dan rij je eerst 20-25 minuten enkele reis naar een teststraat. Heel praktisch.
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:11:32 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199029028
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:05 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Oh jee. Zal daar eens diep over nadenken als ik in de zon op een terrasje aan mijn witbiertje nip
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:06 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik doe wat ik wil. En als dat 7,50 betalen is om op een terras te zitten dan moet je het schuim uit je mondhoekjes halen en je traantjes drogen want niet iedereen is het altijd eens met je.
Je hebt dus immers volk wat zich graag voor het karretje laat spannen en zich laat nudgen naar een testmaatschappij welke is ingevoerd op een frauduleuze grond en een hoop leugens.

Ik snap het niet hoor dat jullie dat prima vinden. Voorgelogen worden door je eigen overheid en het prima vinden. Maargoed, NL'rs zullen politieke leugens lekker vinden. Je hebt immers dus ook ruim 2mln mensen die vrolijk op een notoire leugenaar als rutte heeft gestemd.
1947-2016
pi_199029038
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Je hebt dus immers volk wat zich graag voor het karretje laat spannen en zich laat nudgen naar een testmaatschappij welke is ingevoerd op een frauduleuze grond en een hoop leugens.

Ik snap het niet hoor dat jullie dat prima vinden. Voorgelogen worden door je eigen overheid en het prima vinden. Maargoed, NL'rs zullen politieke leugens lekker vinden. Je hebt immers dus ook ruim 2mln mensen die vrolijk op een notoire leugenaar als rutte heeft gestemd.
Poeh dat zijn een hoop tranen zeg.
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 16:12:38 #98
5428 crew  miss_sly
pi_199029040
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar jij zegt vooral niet met mij in gesprek te willen..
Je reageert niet eens op een prima onderbouwde post van mij om weerwoord te geven. Maar je komt continu wel posten dat 'een gesprek met mij niet prettig is'.

Denk dat jij gewoon zelf niet in discussie wil als iemand jou weerwoord kan geven dmv prima argumentatie.
Zeker wel.
Maar als ik zeg dat ik niet denk dat ik het niet zie, maar dat ik er anders over denk, en als jouw reactie dan is dat ik 'het niet doorheb' dan is er geen sprake van een gesprek.

Overigens vind ik de posts die jij 'prima onderbouwd' noemt, helemaal niet zo prima onderbouwd. Ik zie veel meningen, veel getier, veel opmerkingen die wat mij betreft heel erg richting complottheorien gaan. Prima, hoor, maar dat zijn niet mijn ideeen en ook niet mijn idee van een prima onderbouwde post waar ik met argumenten iets mee kan. Bovendien is mijn ervaring dat als iemand probeert met je in discussie te gaan, er nog meer van hetzelfde komt, en geen nieuwe feiten of argumenten.
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:13:17 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199029047
Joh, vind je het te duur, dan wacht je nog even tot de maatregelen losgelaten worden omdat er voldoende geprikt wordt.

Leven en laten leven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199029052
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:09 schreef maan_man het volgende:
Los van het geld, in de stad vind je misschien nog een aantal gegadigden. Maar als ik hier in het dorp naar de kroeg wil, dan rij je eerst 20-25 minuten enkele reis naar een teststraat. Heel praktisch.
Voor mij boeit dat nog niet eens echt. Kan me momenteel op het werk laten testen. Geld boeit me ook geen reet.

Ik vind het gewoon compleet debiel dat we deze kant op gaan en dat we het maar moeten accepteren. Begin juli zou iedereen (die wil) gevaccineerd zijn toch? Optyfen met die tests. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')