Heb je de percentages ook gezien toevallig? Of geloof je die niet?quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Precies wat ze nodig hadden. Even een paar dagen weer meer testen om wat hogere besmettingscijfers te kunnen communiceren en de blijk van urgentie weer even te pushen.
Sinds vorige week zaten we iedere keer rond de 60-75.000 tests en vandaag opeens weer 20.000 extra. Even de verwachtingen de kop in drukken.
jaquote:Op vrijdag 16 april 2021 15:30 schreef raptorix het volgende:
ZIJN ER HIER MENSEN DIE NOG GEEN CORONJA HEBBEN GEHAD?
Nee, probleem is dat het nooit meer de lockdown gaat zijn van april/mei 2020. Ongekend de lege straten en mensen die met een grote boog om elkaar heenliepen. Dat effect ga je nu nooit meer kunnen bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:31 schreef Discombobulate het volgende:
Denken we overigens echt dat een nog hardere lockdown gaat helpen? Ik denk dat het sowieso niet zo veel geholpen heeft. We doen graag alsof omdat we van die controlefetisjisten zijn die altijd maar overal invloed op willen hebben, maar ik betwijfel of het effect echt zo groot is.
Hier ook Twente. Maar hoor het afgelopen week ook ineens weer meer, veel gevallen in mijn directe (werk)omgeving en buurtjequote:Op vrijdag 16 april 2021 15:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hopelijk is je opa niet besmet!
Jij woont ook in Twente toch? Opeens een flinke toename hier he... We gingen zo goed
Ookquote:Op vrijdag 16 april 2021 15:31 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zelfs nog nooit getest, klap in het gezicht van de zorg.
Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Nee, probleem is dat het nooit meer de lockdown gaat zijn van april/mei 2020. Ongekend de lege straten en mensen die met een grote boog om elkaar heenliepen. Dat effect ga je nu nooit meer kunnen bewerkstelligen.
Zitten al weken rond dezelfde hoeveelheid.quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Heb je de percentages ook gezien toevallig? Of geloof je die niet?
Ik heb net 1,5 meter afstand van mijn handgel gehouden en mijn mondkapje stuk gewassen. Niet nodig dusquote:Op vrijdag 16 april 2021 15:32 schreef _serial_ het volgende:
Kijk maar even naar mijn grafiekjes voor we allemaal moord en brand schreeuwen en handen stuk gaan wassen.
Er is hier vaak (terecht) kritiek op het "angelsaksische model", maar in crises is dat "can do" toch echt wel de enige juiste mentaliteit. Het VK vaccineert als een malle en geef Amerikanen een technische oplossing voor een probleem en ze gaan er keihard voor, in Europa vergaderen we liever nog maanden over de toon van het debat...quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Marcel Levi was mooi, toen het paniek was bij de NOS over de situatie in London: Nee hoor, het is hier altijd druk, ik help ook een handje mee op de IC, intussen runned de man ook nog even 6 Londense ziekenhuizen en heeft hij tijd voor interviews en colomns. Geweldig.
Zelfde hier, geen test. En dat ben ik ook van plan zo te houdenquote:Op vrijdag 16 april 2021 15:31 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zelfs nog nooit getest, klap in het gezicht van de zorg.
Jep. Enige nadeel is dan wel weer als er ergens ook maar iets van een claim dreigt.quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er is hier vaak (terecht) kritiek op het "angelsaksische model", maar in crises is dat "can do" toch echt wel de enige juiste mentaliteit. Het VK vaccineert als een malle en geef Amerikanen een technische oplossing voor een probleem en ze gaan er keihard voor, in Europa vergaderen we liever nog maanden over de toon van het debat...
Volgende week woensdag pas, eerst moeten de versoepelingen uitgesteld worden.quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:33 schreef _serial_ het volgende:
Morgen en overmorgen zitten we waarschijnlijk weer rond de 6K
FOK!OMTquote:Op vrijdag 16 april 2021 15:36 schreef raptorix het volgende:
Motie van het lid Raptorix (FOK!-OMT-GREEN)
Voorgesteld 16 April 2021
inleiding
De Kamer,
gehoord de beraadslaging;
overwegende, dat 8 Miljoen mensen al Corona hebben gehad,;
constaterende, dat de oudjes toch niet willen luisteren;
verzoekt de regering Per direct alle maatregelen op te heffen;
vraagt de regering de 900 miljoen beschikbaar voor testen, aan te wenden voor het grote Nederland VRIJ feest;
en gaat over tot de orde van de dag.
indiener
Raptorix
(eventuele mede-indieners)
@:Lenny_Leonard @:Houtenbeen
quote:Tot juni blijft de overheid de volledige kosten van testbewijzen op zich nemen, gezien tot die tijd de proef Toegang tot Testen draait. Daarmee onderzoekt de overheid of met testbewijzen de samenleving heropend kan worden. Als na juni nog steeds blijkt dat testbewijzen noodzakelijk zijn om veilig uitstapjes te kunnen maken, dan kost één bewijs per keer maximaal 7,50 euro.
quote:De gewenste versoepelingen die het kabinet heeft opgesomd in het stappenplan om de samenleving te heropenen, gaan hand in hand met de testbewijzen. Zo wordt het bezoeken van een theatervoorstelling of sportwedstrijd in stap twee van het plan alleen met toegangstesten mogelijk.
Same, al ben ik wel bang dat het misschien zo gaat lopen dat het moet als ik het theater weer in moet van de zomer. Voor de pandemie was ik bezig met een project voor musicalproducties. Dat is toen vlak voor de uitrol stilgelegd, maar ik neem aan dat het weer wordt opgestart zodra de theaters weer opengaan.quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Zelfde hier, geen test. En dat ben ik ook van plan zo te houden
Wordt de indiening van deze motie in voldoende mate ondersteund?quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:36 schreef raptorix het volgende:
Motie van het lid Raptorix (FOK!-OMT-GREEN)
Voorgesteld 16 April 2021
inleiding
De Kamer,
gehoord de beraadslaging;
overwegende, dat 8 Miljoen mensen al Corona hebben gehad,;
constaterende, dat de oudjes toch niet willen luisteren;
verzoekt de regering Per direct alle maatregelen op te heffen;
vraagt de regering de 900 miljoen beschikbaar voor testen, aan te wenden voor het grote Nederland VRIJ feest;
en gaat over tot de orde van de dag.
indiener
Raptorix
(eventuele mede-indieners)
@:Lenny_Leonard @:Houtenbeen
Lijkt me sterk dat men met opzet meer tests laat afnemen. Hoe zouden ze dat moeten doen? Hebben ze een blik met volgzame burgers dat ze dan open kunnen trekken met de opdracht een wattenstaaf in hun neus te laten rammen?quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu opeens 95.000 tests weer.
Er zit weer een belangrijk meetmoment aan te komen en er wordt prompt weer meer getest.
Grapjassen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:39 schreef Newby6781 het volgende:
¤7,50 voor drankje op terras testbewijs. Wtf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |