Ik had juist begrepen dat die mRNA-vaccins veel sneller kunnen worden aangepast.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Zijn met oog op mutaties de vector vaccins niet beter dan Mrna?
Dat zeg je nu al een paar keer maar heb je enig bewijs dat dit meegenomen is in de afweging van Hugo de Jonge? Hij zegt er zelf helemaal niets over namelijk.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat dit de voornaamste overweging is. De juridische aansprakelijkheid is een onderwerp waar je niet zomaar overheen kan stappen, lijkt me.
Ik vind het ook onnodig. Helemaal van de zomer als er als het goed is miljoenen gevaccineerde kwetsbaren rondlopen. Maar dat is voor mij geen reden om dan maar naar illegale middelen te grijpen om maar een signaal af te geven.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mee blijven doen aan de zinloosheid carousel. Kerngezond testen, vaccin gehad testen, al corona gehad, alsnog testen.
Dat geld kan men beter besteden aan de lokale mensen aldaar.
Nee, er wordt überhaupt bijna niks over gezegd, maar dat is wat ik denk.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zeg je nu al een paar keer maar heb je enig bewijs dat dit meegenomen is in de afweging van Hugo de Jonge? Hij zegt er zelf helemaal niets over namelijk.
De wens is de vader van de gedachte.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, er wordt überhaupt bijna niks over gezegd, maar dat is wat ik denk.
Dat is een risico ja.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Sta je dan op Mallorca, positief getest dag voor de terugreis, lekker 10 dagen op eigen kosten in quarantaine.
Maar zij zijn daar niet aansprakelijk voor, dat is het verschil.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar die leggen het dus tegelijkertijd naast hun neer dat je ook door het tragere prik tempo extra opnames en doden veroorzaakt.
Klopt maar dan heb je steeds een nieuw vaccin nodig toch? Met vector vaccin ben je over het algemeen na 1x wel klaar toch.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had juist begrepen dat die mRNA-vaccins veel sneller kunnen worden aangepast.
Nogmaals, dat Hugo aansprakelijk zou zijn voor doden na vaccinatie heb je helemaal zelf verzonnen en blijkt nergens uit. En ik durf niet zomaar te claimen dat een rechtszaak van iemand die schade ondervindt van het niet op tijd krijgen van een vaccin gewonnen wordt door Hugo...quote:Op woensdag 14 april 2021 20:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar zij zijn daar niet aansprakelijk voor, dat is het verschil.
Dat hoop ik ook, anders is het (bijna) niet te doen. Lekker dokken voor hotel + voedsel in het hotel, je werk bellen dat je 2 weekjes later terug komt... (of 4 weken vakantie opnemen als je dat nog hebt na de schoolsluiting en de eerste 2 weken gaan).quote:Op woensdag 14 april 2021 20:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is een risico ja.
Ik hoop dan ook dat het slechts voor mei en juni gaat gelden en dat Corona binnen Europa dan zo hard gedaald is dat ze gewoon terugvallen in het gedrag van vorige zomer. Waar je eigenlijk amper een negatieve test nodig had voor veel bestemmingen.
Als ik daar zou werken zou ik het geen fijne gedachten vinden om te stoppen met mijn middel als dat betekent dat er meer mensen getroffen worden dan die enkele persoon (laag percentage althans) die getroffen wordt door een potentieel side-effect.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar zij zijn daar niet aansprakelijk voor, dat is het verschil.
Het wordt interessant om te volgen wat er bijvoorbeeld in Frankrijk gaat gebeuren, daar lopen al minstens drie rechtszaken n.a.v. mensen die na een AZ-vaccinatie zijn overleden: https://www.connexionfran(...)ine-to-press-chargesquote:Op woensdag 14 april 2021 20:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals, dat Hugo aansprakelijk zou zijn voor doden na vaccinatie heb je helemaal zelf verzonnen en blijkt nergens uit. En ik durf niet zomaar te claimen dat een rechtszaak van iemand die schade ondervindt van het niet op tijd krijgen van een vaccin gewonnen wordt door Hugo...
Ja prima. Maar jij doet een aantal claims die je niet hard kunt maken en baseert daar je argument op. Daar ga ik gewoon niet in mee, zeker niet als je het constant blijft herhalen.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het wordt interessant om te volgen wat er bijvoorbeeld in Frankrijk gaat gebeuren, daar lopen al minstens drie rechtszaken n.a.v. mensen die na een AZ-vaccinatie zijn overleden: https://www.connexionfran(...)ine-to-press-charges
Aansprakelijkheid ligt in ieder geval of bij de overheid of bij de fabrikant. En de partij die aansprakelijk is zal op basis daarvan zijn afweging maken over een prikstop. Niet op basis van een afweging tussen extra doden door trombose na vaccinatie versus extra doden door corona na vertraging in de vaccinatiecampagne.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals, dat Hugo aansprakelijk zou zijn voor doden na vaccinatie heb je helemaal zelf verzonnen en blijkt nergens uit. En ik durf niet zomaar te claimen dat een rechtszaak van iemand die schade ondervindt van het niet op tijd krijgen van een vaccin gewonnen wordt door Hugo...
Heb je een bron voor deze cijfers?quote:Op woensdag 14 april 2021 19:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ze gooien 30% van de voorraad weg omdat ze niet goed alles ingepland krijgen. Als ze niet eens een week vooruit kunnen plannen, waarom zouden ze dan verder kijken dan dat?
Kun je aangeven waar Hugo dat zegt?quote:Op woensdag 14 april 2021 20:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Aansprakelijkheid ligt in ieder geval of bij de overheid of bij de fabrikant. En de partij die aansprakelijk is zal op basis daarvan zijn afweging maken over een prikstop. Niet op basis van een afweging tussen extra doden door trombose na vaccinatie versus extra doden door corona na vertraging in de vaccinatiecampagne.
Onder 60 is het risico op overlijden aan COVID sowieso bijzonder laag.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:52 schreef Breekfast het volgende:
[..]
6 weken vertraging als Janssen wegvalt. Dat is niet niks. Lijkt mij logisch dat dit ook gevolgen heeft voor het mogelijke aantal doden van nog niet gevaccineerden.
Er zijn nog heel veel mensen boven de 60 niet gevaccineerd.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onder 60 is het risico op overlijden aan COVID sowieso bijzonder laag.
Een huisarts die op tv was een aantal dagen geleden. Dat was dan nog een held die die 30% nog kwijt kon, maar zo zijn ze niet allemaal.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je een bron voor deze cijfers?
Er is nogal een groot verschil tussen overlijden door een virus, of overlijden door een medicijn dat de overheid voor jou geselecteerd heeft.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh ja, overlijden naar aanleiding van een vaccin is ook een bijzonder lage kans. Als dat nu ineens weer een argument is...
Wat natuurlijk; vooral als overheid; vrij apart is. Je wil niet dat mensen overlijden door jouw keuzes. Je wil dat er zo min mogelijk mensen overlijden door jouw keuzes. En wat doe je dan als overheid? Ze voelen zich schuldig/aansprakelijk voor elke patient die door de side effects getroffen wordt, maar de opnames en doden die veroorzaakt worden door het tragere prik tempo....maakt dan niet uit of zo?quote:Op woensdag 14 april 2021 20:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Aansprakelijkheid ligt in ieder geval of bij de overheid of bij de fabrikant. En de partij die aansprakelijk is zal op basis daarvan zijn afweging maken over een prikstop. Niet op basis van een afweging tussen extra doden door trombose na vaccinatie versus extra doden door corona na vertraging in de vaccinatiecampagne.
Ah, je bedoelt dat er bij huisartsen door de stop hier en daar wat AZ dat reeds bij hen aanwezig was weggegooid wordt?quote:Op woensdag 14 april 2021 20:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een huisarts die op tv was een aantal dagen geleden. Dat was dan nog een held die die 30% nog kwijt kon, maar zo zijn ze niet allemaal.
Wat is dat verschil dan?quote:Op woensdag 14 april 2021 20:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is nogal een groot verschil tussen overlijden door een virus, of overlijden door een medicijn dat de overheid voor jou geselecteerd heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |