abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199006295
Zijn met oog op mutaties de vector vaccins niet beter dan Mrna?
  woensdag 14 april 2021 @ 19:59:58 #77
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199006305
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Zijn met oog op mutaties de vector vaccins niet beter dan Mrna?
Ik had juist begrepen dat die mRNA-vaccins veel sneller kunnen worden aangepast.
pi_199006308
quote:
2s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat dit de voornaamste overweging is. De juridische aansprakelijkheid is een onderwerp waar je niet zomaar overheen kan stappen, lijkt me.
Dat zeg je nu al een paar keer maar heb je enig bewijs dat dit meegenomen is in de afweging van Hugo de Jonge? Hij zegt er zelf helemaal niets over namelijk.

Bovendien is het helemaal niet duidelijk wie nou verantwoordelijk is voor wat, jij claimt het te weten?
pi_199006315
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Mee blijven doen aan de zinloosheid carousel :') . Kerngezond testen, vaccin gehad testen, al corona gehad, alsnog testen.

Dat geld kan men beter besteden aan de lokale mensen aldaar.
Ik vind het ook onnodig. Helemaal van de zomer als er als het goed is miljoenen gevaccineerde kwetsbaren rondlopen. Maar dat is voor mij geen reden om dan maar naar illegale middelen te grijpen om maar een signaal af te geven.
  woensdag 14 april 2021 @ 20:00:45 #80
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199006317
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zeg je nu al een paar keer maar heb je enig bewijs dat dit meegenomen is in de afweging van Hugo de Jonge? Hij zegt er zelf helemaal niets over namelijk.
Nee, er wordt überhaupt bijna niks over gezegd, maar dat is wat ik denk.
pi_199006356
quote:
2s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, er wordt überhaupt bijna niks over gezegd, maar dat is wat ik denk.
De wens is de vader van de gedachte.
pi_199006359
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:59 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Sta je dan op Mallorca, positief getest dag voor de terugreis, lekker 10 dagen op eigen kosten in quarantaine.
Dat is een risico ja.

Ik hoop dan ook dat het slechts voor mei en juni gaat gelden en dat Corona binnen Europa dan zo hard gedaald is dat ze gewoon terugvallen in het gedrag van vorige zomer. Waar je eigenlijk amper een negatieve test nodig had voor veel bestemmingen.
  woensdag 14 april 2021 @ 20:02:20 #83
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199006362
quote:
2s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar die leggen het dus tegelijkertijd naast hun neer dat je ook door het tragere prik tempo extra opnames en doden veroorzaakt.
Maar zij zijn daar niet aansprakelijk voor, dat is het verschil.
pi_199006381
quote:
2s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik had juist begrepen dat die mRNA-vaccins veel sneller kunnen worden aangepast.
Klopt maar dan heb je steeds een nieuw vaccin nodig toch? Met vector vaccin ben je over het algemeen na 1x wel klaar toch.
pi_199006392
quote:
2s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:02 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nogmaals, dat Hugo aansprakelijk zou zijn voor doden na vaccinatie heb je helemaal zelf verzonnen en blijkt nergens uit. En ik durf niet zomaar te claimen dat een rechtszaak van iemand die schade ondervindt van het niet op tijd krijgen van een vaccin gewonnen wordt door Hugo...
pi_199006431
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is een risico ja.

Ik hoop dan ook dat het slechts voor mei en juni gaat gelden en dat Corona binnen Europa dan zo hard gedaald is dat ze gewoon terugvallen in het gedrag van vorige zomer. Waar je eigenlijk amper een negatieve test nodig had voor veel bestemmingen.
Dat hoop ik ook, anders is het (bijna) niet te doen. Lekker dokken voor hotel + voedsel in het hotel, je werk bellen dat je 2 weekjes later terug komt... (of 4 weken vakantie opnemen als je dat nog hebt na de schoolsluiting en de eerste 2 weken gaan).

Of je ziek melden vanaf je vakantieadres :)
pi_199006438
quote:
2s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:02 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als ik daar zou werken zou ik het geen fijne gedachten vinden om te stoppen met mijn middel als dat betekent dat er meer mensen getroffen worden dan die enkele persoon (laag percentage althans) die getroffen wordt door een potentieel side-effect.

Maar ik snap wat je bedoelt. Die afweging maken lijkt me enorm lastig voor zo'n bedrijf.

Hoop dan maar dat EMA gewoon het Amerikaanse advies herhaalt (''voordelen wegen zwaarder - doorprikken) en dat we dat gewoon overnemen deze keer. NL heeft er een handje voor om uit angst toch hardere maatregelen te treffen dan die EMA aanraad.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2021 20:07:35 ]
  woensdag 14 april 2021 @ 20:06:18 #88
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199006442
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nogmaals, dat Hugo aansprakelijk zou zijn voor doden na vaccinatie heb je helemaal zelf verzonnen en blijkt nergens uit. En ik durf niet zomaar te claimen dat een rechtszaak van iemand die schade ondervindt van het niet op tijd krijgen van een vaccin gewonnen wordt door Hugo...
Het wordt interessant om te volgen wat er bijvoorbeeld in Frankrijk gaat gebeuren, daar lopen al minstens drie rechtszaken n.a.v. mensen die na een AZ-vaccinatie zijn overleden: https://www.connexionfran(...)ine-to-press-charges
pi_199006494
quote:
2s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:06 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het wordt interessant om te volgen wat er bijvoorbeeld in Frankrijk gaat gebeuren, daar lopen al minstens drie rechtszaken n.a.v. mensen die na een AZ-vaccinatie zijn overleden: https://www.connexionfran(...)ine-to-press-charges
Ja prima. Maar jij doet een aantal claims die je niet hard kunt maken en baseert daar je argument op. Daar ga ik gewoon niet in mee, zeker niet als je het constant blijft herhalen.

Volgens jou zullen deze rechtszaken allemaal gewonnen worden door de families. Ik zeg dat je dat helemaal niet kunt claimen in dit stadium.
pi_199006501
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Aansprakelijkheid ligt in ieder geval of bij de overheid of bij de fabrikant. En de partij die aansprakelijk is zal op basis daarvan zijn afweging maken over een prikstop. Niet op basis van een afweging tussen extra doden door trombose na vaccinatie versus extra doden door corona na vertraging in de vaccinatiecampagne.
  Moderator woensdag 14 april 2021 @ 20:09:43 #91
5428 crew  miss_sly
pi_199006512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, ze gooien 30% van de voorraad weg omdat ze niet goed alles ingepland krijgen. Als ze niet eens een week vooruit kunnen plannen, waarom zouden ze dan verder kijken dan dat?
Heb je een bron voor deze cijfers?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199006528
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:08 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Aansprakelijkheid ligt in ieder geval of bij de overheid of bij de fabrikant. En de partij die aansprakelijk is zal op basis daarvan zijn afweging maken over een prikstop. Niet op basis van een afweging tussen extra doden door trombose na vaccinatie versus extra doden door corona na vertraging in de vaccinatiecampagne.
Kun je aangeven waar Hugo dat zegt?

En zelfs als dat zo, dan is het natuurlijk een grove schande.
  Moderator woensdag 14 april 2021 @ 20:10:58 #93
5428 crew  miss_sly
pi_199006533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:52 schreef Breekfast het volgende:

[..]

6 weken vertraging als Janssen wegvalt. Dat is niet niks. Lijkt mij logisch dat dit ook gevolgen heeft voor het mogelijke aantal doden van nog niet gevaccineerden.
Onder 60 is het risico op overlijden aan COVID sowieso bijzonder laag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199006542
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Onder 60 is het risico op overlijden aan COVID sowieso bijzonder laag.
Er zijn nog heel veel mensen boven de 60 niet gevaccineerd.

Oh ja, overlijden naar aanleiding van een vaccin is ook een bijzonder lage kans. Als dat nu ineens weer een argument is...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 april 2021 @ 20:12:45 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199006571
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heb je een bron voor deze cijfers?
Een huisarts die op tv was een aantal dagen geleden. Dat was dan nog een held die die 30% nog kwijt kon, maar zo zijn ze niet allemaal.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 14 april 2021 @ 20:13:02 #96
12221 Tijn