Extra overlijdens zijn er wel degelijk, tenzij je een prikquotum per dag zou hebben, maar dat zou absurd zijn. Dus elke extra prik is er eentje. Heb je meer voorraad --> kun je meer prikken.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die extra overlijdens zie ik niet zo, eigenlijk.
Er worden nu risicogroepen geprikt en dat gaat op zich gewoon door. AZ wordt alleen gebruikt voor boven de 60 en dat gaat dus gewoon door. Pfizer en Moderna ook. Dus 60+ wordt gewoon geprikt, en daarin zitten ook de meeste risico's op overlijden.
Dit, dit en nogmaals dit. Wat een enorm treurig zooitje paniekzaaierij zeg, gadverdamme. Alle complotdenkers krijgen bakken vol met voer op deze manier.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:40 schreef Breekfast het volgende:
Op basis van enkele trombose gevallen na miljoenen vaccinaties stoppen met Janssen. Echt bizar. Als je de mogelijke extra doden door vertraging in de vaccinatiecampagne meeneemt in de overweging dan is de afweging gewoon heel simpel.
En dan maar roepen dat we dit doen voor de vaccinatiebereidheid, zodat iedereen weet dat veiligheid voorop staat. Dit beleid maakt de vaccinatiebereidheid juist kapot. Zie wat er met AZ is gebeurd na 2 prikstops.
Jij denkt dat doorprikken tegen het advies van de fabrikant in dat niet zou zijn?quote:Op woensdag 14 april 2021 19:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alle complotdenkers krijgen bakken vol met voer op deze manier.
quote:Op woensdag 14 april 2021 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er stopt sowieso helemaal niks. Het enige dat nu anders gaat is dat de 80.000 doses Janssen die zouden worden ingezet nog even wordt achtergehouden. Merk daarbij op dat er daarvan sowieso 35.000 doses waren bedoeld voor zorgmedewerkers (die dus niet per se in een risicogroep vallen).
quote:Vakbond: snel besluit over ander vaccin voor zorgpersoneel
De vakbond voor zorgpersoneel NU'91 wil dat het kabinet snel besluit welk vaccin voor het zorgpersoneel beschikbaar komt, nu het inenten met Janssen-vaccins is opgeschort. Ziekenhuispersoneel dat in direct contact met patiënten staat, zou de komende weken met Janssen worden ingeënt.
"Het water staat ons aan de lippen en de zorgmedewerkers lopen iedere dag langer risico om besmet te raken", laat de vakbond weten.
Ook de beroepsvereniging voor verpleegkundigen V&VN roept op om zorgpersoneel eventueel met een ander vaccin in te enten. "De druk op de zorg neemt elke dag toe. De uitval is hoog. Er moet snel worden doorgeprikt", zegt V&VN-bestuurder Bianca Buurman.
Aan het virus, niet aan de prikken. Laatste geval zouden er partijen/mensen verantwoordelijk gehouden kunnen wordenquote:Op woensdag 14 april 2021 19:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit, dit en nogmaals dit. Wat een enorm treurig zooitje paniekzaaierij zeg, gadverdamme. Alle complotdenkers krijgen bakken vol met voer op deze manier.
We zitten in een uitzonderlijke situatie nu, heel de maatschappij ligt plat, dus mij lijkt het wel het perfecte moment om de (terecht) zeer strenge eisen iets losser te laten voor zo lang het nodig is. Er gaan nu meer mensen dood dan wanneer je gewoon door was gegaan met prikken
Voor complotdenkers is dat niet relevant. Maar stoppen betekent hoe dan ook dat ook weldenke mensen twijfels krijgen.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij denkt dat doorprikken tegen het advies van de fabrikant in dat niet zou zijn?
Snap ik. Maar het is niet alsof we het afgelopen jaar veel op vakantie hebben kunnen gaan. Veel mensen hebben dus juist meer gespaard voor wanneer het weer kan. Wij ook. Kunnen best wat negatieve testen af. Mits het enkel voor de heen en terugreis is overigens; ik zou me niet elke dag op locatie willen testen.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat tikt wel aardig aan als je hele familie 2 PCR tests mag laten doen.
Als je meer voorraad hebt wordt daarop geanticipeerd door meer prikken in te plannen. Dat gebeurt nu dus niet.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:49 schreef Nattekat het volgende:
Maar nog even los van de paniekzaaierij over die vaccins; Nederland zit nog steeds op praktisch 100% te vaccineren. De hele aanvoer kan een week stil liggen en we komen nog niet door onze voorraad heen, dus heel veel maakt het voor ons niet uit
Ik denk dat een geval per 2 miljoen prikken niet opweegt tegen het aantal levens dat dat vaccin kan redden. Op de hele bevolking van Nederland zouden er dan 8 gevallen zijn. Er gaan wekelijks honderden dood aan het virus en onze hele maatschappij ligt plat. Nee, deze ene keer luister ik niet naar de fabrikant.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij denkt dat doorprikken tegen het advies van de fabrikant in dat niet zou zijn?
Nee, ze gooien 30% van de voorraad weg omdat ze niet goed alles ingepland krijgen. Als ze niet eens een week vooruit kunnen plannen, waarom zouden ze dan verder kijken dan dat?quote:Op woensdag 14 april 2021 19:51 schreef galantis het volgende:
[..]
Als je meer voorraad hebt wordt daarop geanticipeerd door meer prikken in te plannen. Dat gebeurt nu dus niet.
6 weken vertraging als Janssen wegvalt. Dat is niet niks. Lijkt mij logisch dat dit ook gevolgen heeft voor het mogelijke aantal doden van nog niet gevaccineerden.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die extra overlijdens zie ik niet zo, eigenlijk.
Er worden nu risicogroepen geprikt en dat gaat op zich gewoon door. AZ wordt alleen gebruikt voor boven de 60 en dat gaat dus gewoon door. Pfizer en Moderna ook. Dus 60+ wordt gewoon geprikt, en daarin zitten ook de meeste risico's op overlijden.
Ik snap wel dat mensen aan de zijlijn dat vinden. Maar ik snap ook dat de mensen die er daadwerkelijk voor verantwoordelijk zijn zo'n advies wat minder makkelijk naast zich neerleggen.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat een geval per 2 miljoen prikken niet opweegt tegen het aantal levens dat dat vaccin kan redden. Op de hele bevolking van Nederland zouden er dan 8 gevallen zijn. Er gaan wekelijks honderden dood aan het virus en onze hele maatschappij ligt plat. Nee, deze ene keer luister ik niet naar de fabrikant.
Zoals ze doen met het EMA-advies, dat ze wel naast zich neerleggen?quote:Op woensdag 14 april 2021 19:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap wel dat mensen dat vinden. Maar ik snap ook wel dat de mensen die er daadwerkelijk voor verantwoordelijk zijn zo'n advies wat minder makkelijk naast zich neerleggen.
Het belangrijkste is dat je heel goed duidelijk maakt wat er kan gebeuren. Die mensen werken al tientallen jaren in een branche waarbij dit gewoon totaal not-done is, maar dan hebben we het over situaties waar het vrij weinig gevolgen heeft.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap wel dat mensen dat vinden. Maar ik snap ook wel dat de mensen die er daadwerkelijk voor verantwoordelijk zijn zo'n advies wat minder makkelijk naast zich neerleggen.
30%? Waar heb je dat vandaan?quote:Op woensdag 14 april 2021 19:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ze gooien 30% van de voorraad weg omdat ze niet goed alles ingepland krijgen. Als ze niet eens een week vooruit kunnen plannen, waarom zouden ze dan verder kijken dan dat?
Mee blijven doen aan de zinloosheid carouselquote:Op woensdag 14 april 2021 19:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Snap ik. Maar het is niet alsof we het afgelopen jaar veel op vakantie hebben kunnen gaan. Veel mensen hebben dus juist meer gespaard voor wanneer het weer kan. Wij ook. Kunnen best wat negatieve testen af. Mits het enkel voor de heen en terugreis is overigens; ik zou me niet elke dag op locatie willen testen.
En wat @:trein2000 zegt..
Probleem is dat het virus potentieel exponentieel kan toenemen.quote:Op woensdag 14 april 2021 15:13 schreef maan_man het volgende:
[..]
Oneens. Ik ontken niet dat het niet erger zou zijn geweest als wij geen maatregelen hadden genomen. Ik ontken ook niet dat het er is. Alleen hoe er dagelijks wordt gesproken over de acute situatie in ziekenhuizen: zorgelijk, op weg naar code zwart,.... vind ik niet passen bij de harde cijfers in mijn regio 7 opnames in 5 weken en 5 doden sinds het begin van het jaar en ik begrijp dat er regio's zijn waar de cijfers anders zijn.
Maar 7 opnames meer of minder kan geen gezondheidscrisis veroorzaken. Dat is een busje Polen dat tegen een boom rijdt en dat verdeeld over 5 weken. Als dat gebeurt dan heb ik ook niet het gevoel dat er sprake van een gezondheidsrisico.
Ik zeg alleen dat ik het landelijke beeld niet terug zie in de lokale cijfers. En dat ik daarom ook lokaal niet voel wat ik dadelijks op tv zie.
Sowieso. Als je er even voor zou gaan zitten valt dit nog redelijk uit te rekenen ook.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:52 schreef Breekfast het volgende:
[..]
6 weken vertraging als Janssen wegvalt. Dat is niet niks. Lijkt mij logisch dat dit ook gevolgen heeft voor het mogelijke aantal doden van nog niet gevaccineerden.
En dat is het grote verschil.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Aan het virus, niet aan de prikken. Laatste geval zouden er partijen/mensen verantwoordelijk gehouden kunnen worden
Heeft iemand al een keer gedaan voor AZ in dit topic geloof ik.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Sowieso. Als je er even voor zou gaan zitten valt dit nog redelijk uit te rekenen ook.
Maar die leggen het dus tegelijkertijd naast hun neer dat je ook door het tragere prik tempo extra opnames en doden veroorzaakt.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap wel dat mensen aan de zijlijn dat vinden. Maar ik snap ook dat de mensen die er daadwerkelijk voor verantwoordelijk zijn zo'n advies wat minder makkelijk naast zich neerleggen.
Sta je dan op Mallorca, positief getest dag voor de terugreis, lekker 10 dagen op eigen kosten in quarantaine.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Snap ik. Maar het is niet alsof we het afgelopen jaar veel op vakantie hebben kunnen gaan. Veel mensen hebben dus juist meer gespaard voor wanneer het weer kan. Wij ook. Kunnen best wat negatieve testen af. Mits het enkel voor de heen en terugreis is overigens; ik zou me niet elke dag op locatie willen testen.
En wat @:trein2000 zegt..
Ik denk inderdaad dat dit de voornaamste overweging is. De juridische aansprakelijkheid is een onderwerp waar je niet zomaar overheen kan stappen, lijkt me.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En dat is het grote verschil.
Gaan er 100 extra mensen dood door corona vanwege vertraging in de vaccinatiecampagne, dan is het corono virus de schuldige.
Gaan er 10 mensen extra dood aan trombose vanwege het vaccineren, dan is de overheid/de fabrikant schuldig.
Dus is optie 1 beter voor de overheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |