abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 april 2021 @ 00:07:09 #1
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198995825


twitter


Ook vliegtuigjes worden van stal gehaald
Mai pben rai~!
pi_198999385
Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Weet iemand een Twitter account dat de meest recente gebeurtenissen bijhoudt?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 14 april 2021 @ 14:06:51 #3
24329 KNAK
ff w88,......
pi_199000783
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 12:13 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Weet iemand een Twitter account dat de meest recente gebeurtenissen bijhoudt?
Worldonalert laat hoofdzakelijk alleen troepenbewegingen zien.
Mai pben rai~!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 15 april 2021 @ 21:16:39 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199019056
Rusland heeft de Kechstraat geblokt:

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199021479
quote:
84s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:16 schreef Starhopper het volgende:
Rusland heeft de Kechstraat geblokt:

[ twitter ]
Dat komt dus overeen met het artikel dat Polderturk plaatste een paar dagen terug. De Amerikaanse diensten hadden het dus enigszins goed:

quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:39 schreef polderturk het volgende:
Interessant artikel. Volgens de Amerikaanse generaal Hodges zijn de Russische manouvres een afleiding. Ze willen Oekraene afsluiten van de Zwarte zee volgens hem.

https://uawire.org/u-s-ge(...)Fs5FRaDpqfGjsv6rL7cQ
beter een knipoog dan een blauw oog
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 15 april 2021 @ 23:23:15 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199021569
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 23:14 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat komt dus overeen met het artikel dat Polderturk plaatste een paar dagen terug. De Amerikaanse diensten hadden het dus enigszins goed:
[..]

Wow! Inderdaad!
Krijgen we een herhaling van 2018? Toen hebben de Russen als blokkade een tanker dwars onder de brug gevaren. Dat is nu nog niet het geval volgens mij.

Edit: Dit dus: Kerch strait incident



[ Bericht 9% gewijzigd door Starhopper op 15-04-2021 23:32:44 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199021829
Als Oekraene dit roept, dan denk ik dat ze al kernwapens hebben, maar dat ze dit nog niet bekend maken.

twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 00:08:09 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199021865
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 00:00 schreef polderturk het volgende:
Als Oekraene dit roept, dan denk ik dat ze al kernwapens hebben, maar dat ze dit nog niet bekend maken.

[ twitter ]
Dit moeten we echt niet willen :N :N
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199024351
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 april 2021 00:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit moeten we echt niet willen :N :N
Rusland heeft een paar dagen eerder nog gedreigd met het wegvagen van Oekraene. Ik snap wel dat ze zo denken, ook al is het niet de juiste weg.

Heeft Oekraene kerncentrales?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 april 2021 @ 10:47:00 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199024389
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

Rusland heeft een paar dagen eerder nog gedreigd met het wegvagen van Oekraene. Ik snap wel dat ze zo denken, ook al is het niet de juiste weg.

Heeft Oekraene kerncentrales?
Ja. Die hebben ze: https://www.sunpp.mk.ua/en

Ik vind niet dat we als NATO ons moeten laten chanteren door Oekraine.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199024593
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 00:00 schreef polderturk het volgende:
Als Oekraene dit roept, dan denk ik dat ze al kernwapens hebben, maar dat ze dit nog niet bekend maken.

[ twitter ]
Dit is wel heel extreem. Dan zou Rusland en elke willekeurige veiligheidsdienst ook wel moeten weten dat Oekraine nog kernwapens heeft ondanks dat het niet 'officieel' is. Dan hebben ze het wel heel erg geheim gehouden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199025450
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 april 2021 00:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit moeten we echt niet willen :N :N
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja. Die hebben ze: https://www.sunpp.mk.ua/en

Ik vind niet dat we als NATO ons moeten laten chanteren door Oekraine.
Daar zijn het westen en met name Rusland zelf schuld aan, na de val van de Sovjet-Unie had Oekrane een berg kernwapens op z'n territorium liggen (hoewel ze die (nog) niet konden gebruiken). In het Boedapest memorandum is vervolgens vastgelegd dat die vernietigd zouden worden, op voorwaarde van het beschermen van de territoriale integriteit van het land. Die laatste is geschonden, dus Oekrane heeft mijns inziens alle reden en recht kernwapens weer op te nemen in het arsenaal.

Het blijkt keer op keer dat internationale afspraken en VN-resoluties geen fluit waard zijn, de enige manier om jezelf tegen de wereldmachten te beschermen is met kernwapens. Ik ben zelf absoluut geen voorstander ervan, maar de ervaring leert dat je zonder die wapens aan de grillen van grootmachten mt die wapens ben overgeleverd. Volstrekt logisch besluit dus van Oekrane, zonder die wapens blijk je in de praktijk aan de goden te zijn overgeleverd.

Voor meer informatie omtrent het Boedapest memorandum, zie deze Wikipedia pagina:

https://en.m.wikipedia.or(...)_Security_Assurances

quote:
The memorandum included security assurances against threats or use of force against the territorial integrity or political independence of Ukraine, Belarus and Kazakhstan.

As a result, between 1994 and 1996, Belarus, Kazakhstan and Ukraine gave up their nuclear weapons. Until then, Ukraine had the world's third-largest nuclear weapons stockpile, of which Ukraine had physical, if not operational, control. Their use was dependent on Russian-controlled electronic Permissive Action Links and the Russian command and control system.


[ Bericht 18% gewijzigd door J.B. op 16-04-2021 12:13:38 ]
pi_199027053
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:59 schreef J.B. het volgende:

[..]


[..]

Daar zijn het westen en met name Rusland zelf schuld aan, na de val van de Sovjet-Unie had Oekrane een berg kernwapens op z'n territorium liggen (hoewel ze die (nog) niet konden gebruiken). In het Boedapest memorandum is vervolgens vastgelegd dat die vernietigd zouden worden, op voorwaarde van het beschermen van de territoriale integriteit van het land. Die laatste is geschonden, dus Oekrane heeft mijns inziens alle reden en recht kernwapens weer op te nemen in het arsenaal.

Het blijkt keer op keer dat internationale afspraken en VN-resoluties geen fluit waard zijn, de enige manier om jezelf tegen de wereldmachten te beschermen is met kernwapens. Ik ben zelf absoluut geen voorstander ervan, maar de ervaring leert dat je zonder die wapens aan de grillen van grootmachten mt die wapens ben overgeleverd. Volstrekt logisch besluit dus van Oekrane, zonder die wapens blijk je in de praktijk aan de goden te zijn overgeleverd.

Voor meer informatie omtrent het Boedapest memorandum, zie deze Wikipedia pagina:

https://en.m.wikipedia.or(...)_Security_Assurances
[..]

Misschien dat ze niet stiekem alles vernietigd hebben. Moesten ze trouwens niet alles overdragen aan Rusland?
pi_199027523
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:49 schreef polderturk het volgende:

[..]

Misschien dat ze niet stiekem alles vernietigd hebben. Moesten ze trouwens niet alles overdragen aan Rusland?
Ik ga er wel vanuit dat toentertijd alles vernietigd is, maar zelfs als ze niet alles vernietigd hebben hebben ze wel de benodigde kennis en technologie in huis. Ik ben geen expert op dit gebied maar ik vermoed dat de Oekraeners op vrij korte termijn een kernwapen kunnen bouwen als ze dat zouden willen.
pi_199027929
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:26 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik ga er wel vanuit dat toentertijd alles vernietigd is, maar zelfs als ze niet alles vernietigd hebben hebben ze wel de benodigde kennis en technologie in huis. Ik ben geen expert op dit gebied maar ik vermoed dat de Oekraeners op vrij korte termijn een kernwapen kunnen bouwen als ze dat zouden willen.
Oekraene heeft een hele sterke wapenindustrie. Zo bouwen ze heel veel verschillende raketmotoren, kruisraketmotoren en vliegtuigmotoren. De Antonov vliegtuigen worden ook door Oekraene gebouwd. Ik denk ook dat ze snel atoombommen kunnen bouwen. Dit land is een HELE sterke aanwinst voor de NAVO. Van alle oostbloklanden die zijn toegetreden zou Oekraene zonder enige twijfel de sterkste aanwinst zijn. Hun wapenindustrie heeft geld nodig. Nederland, Duitsland en andere landen zouden wapens bij hun moeten kopen om dat land te ondersteunen.

Het Nederlandse leger heeft een tekort aan munitie. Ik weet zeker dat we heel veel munitie voor weinig kunnen kopen in Oekraene.
pi_199028036
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:26 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik ga er wel vanuit dat toentertijd alles vernietigd is, maar zelfs als ze niet alles vernietigd hebben hebben ze wel de benodigde kennis en technologie in huis. Ik ben geen expert op dit gebied maar ik vermoed dat de Oekraeners op vrij korte termijn een kernwapen kunnen bouwen als ze dat zouden willen.
Ja dat kunnen ze. Ze zijn net zoals de Russen erg sterk in rakettechnologie en een van de ICBM's die de Sovjet Unie veelvoudig in haar arsenaal had (R-36) is ontworpen en geproduceerd door de Oekranse SSR.
pi_199028060
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

Rusland heeft een paar dagen eerder nog gedreigd met het wegvagen van Oekraene. Ik snap wel dat ze zo denken, ook al is het niet de juiste weg.

Heeft Oekraene kerncentrales?
Bron?

Domme vraag wb kerncentrale's. Nooit gehoord van Tsjernobyl? :')
pi_199028079
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:59 schreef J.B. het volgende:

[..]

[..]

Daar zijn het westen en met name Rusland zelf schuld aan, na de val van de Sovjet-Unie had Oekrane een berg kernwapens op z'n territorium liggen (hoewel ze die (nog) niet konden gebruiken). In het Boedapest memorandum is vervolgens vastgelegd dat die vernietigd zouden worden, op voorwaarde van het beschermen van de territoriale integriteit van het land. Die laatste is geschonden, dus Oekrane heeft mijns inziens alle reden en recht kernwapens weer op te nemen in het arsenaal.

Het blijkt keer op keer dat internationale afspraken en VN-resoluties geen fluit waard zijn, de enige manier om jezelf tegen de wereldmachten te beschermen is met kernwapens. Ik ben zelf absoluut geen voorstander ervan, maar de ervaring leert dat je zonder die wapens aan de grillen van grootmachten mt die wapens ben overgeleverd. Volstrekt logisch besluit dus van Oekrane, zonder die wapens blijk je in de praktijk aan de goden te zijn overgeleverd.

Voor meer informatie omtrent het Boedapest memorandum, zie deze Wikipedia pagina:

https://en.m.wikipedia.or(...)_Security_Assurances
[..]

UN1244 opgetogen door de UN, geschonden door het westen. Je kan niet met je vingertje wijzen en gelijktijdig anderen beschuldigen van hetzelfde.
pi_199028110
Er vliegen Amerikaanse Orion's vlak voor de kust van Rostov-na-Donu en de Krim.

Schijnt dat er ook Turkse speciale eenheden aanwezig zijn in Mariupol. Hopelijk sturen de Russen ze zsm naar huis. :W
pi_199028182
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:00 schreef polderturk het volgende:

[..]

Oekraene heeft een hele sterke wapenindustrie. Zo bouwen ze heel veel verschillende raketmotoren, kruisraketmotoren en vliegtuigmotoren. De Antonov vliegtuigen worden ook door Oekraene gebouwd. Ik denk ook dat ze snel atoombommen kunnen bouwen. Dit land is een HELE sterke aanwinst voor de NAVO. Van alle oostbloklanden die zijn toegetreden zou Oekraene zonder enige twijfel de sterkste aanwinst zijn. Hun wapenindustrie heeft geld nodig. Nederland, Duitsland en andere landen zouden wapens bij hun moeten kopen om dat land te ondersteunen.

Het Nederlandse leger heeft een tekort aan munitie. Ik weet zeker dat we heel veel munitie voor weinig kunnen kopen in Oekraene.
Je pijpt ze nog net niet. Maar dat moet wel he? Anders blijven die Bayraktar's, Anka's, Altay's en andere projecten, (raket)motor en transmissieloos.
pi_199028459
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:11 schreef Gruj0 het volgende:
Er vliegen Amerikaanse Orion's vlak voor de kust van Rostov-na-Donu en de Krim.

Schijnt dat er ook Turkse speciale eenheden aanwezig zijn in Mariupol. Hopelijk sturen de Russen ze zsm naar huis. :W
Je pijpt de Russen nog net niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199028549
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:08 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Bron?

Domme vraag wb kerncentrale's. Nooit gehoord van Tsjernobyl? :')
Misschien was Tsjernobil wel de enige?

https://www.reuters.com/a(...)russia-idUKKBN2BO6BU

Volgens mij had een Russische regeringsfunctionaris gezegd dat een strijd om de Donbas tot het einde van Oekraene zou leiden.
pi_199028621
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:16 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Je pijpt ze nog net niet. Maar dat moet wel he? Anders blijven die Bayraktar's, Anka's, Altay's en andere projecten, (raket)motor en transmissieloos.
Heb ik iets verkeerds gezegd? Heeft Oekraene geen sterke wapenindustrie? Zouden ze geen sterke aanwinst zijn voor de NAVO? Zou Nederland geen goede wapens voor een goede prijs kunnen kopen in Oekraene?
pi_199029391
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:09 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

UN1244 opgetogen door de UN, geschonden door het westen. Je kan niet met je vingertje wijzen en gelijktijdig anderen beschuldigen van hetzelfde.
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:59 schreef J.B. het volgende:

[..]


[..]

Daar zijn het westen en met name Rusland zelf schuld aan,
?
pi_199046640
Armeni staat klaar om aan de zeide van Rusland te vechten tegen NAVO.

twitter


Vertaling:

URGENTLY

The brave detachment "Armenian Eagles" is ready to fight against NATO as part of the Armed Forces of friendly Russia, defending the territorial integrity of Armenia's only military-strategic ally, Russia. The commander of the volunteer squad said
Colonel Khachik Asryan
  zaterdag 17 april 2021 @ 22:30:48 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199047102
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:10 schreef polderturk het volgende:
Armeni staat klaar om aan de zeide van Rusland te vechten tegen NAVO.
Turkije is ook NATO he.

En de Russen zijn Krasukha-4's al aan het deployen om de TB-2's de lucht uit te EOV'en...

twitter


[ Bericht 52% gewijzigd door AchJa op 17-04-2021 22:39:36 ]
pi_199047258
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:10 schreef polderturk het volgende:
Armeni staat klaar om aan de zeide van Rusland te vechten tegen NAVO.

[ twitter ]

Vertaling:

URGENTLY

The brave detachment "Armenian Eagles" is ready to fight against NATO as part of the Armed Forces of friendly Russia, defending the territorial integrity of Armenia's only military-strategic ally, Russia. The commander of the volunteer squad said
Colonel Khachik Asryan
ik had nu wel een blote bast verwacht
pi_199049923
Het lijkt wel real-life Risk of Stratego

https://nos.nl/artikel/23(...)naar-zwarte-zee.html
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_199050129
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 07:51 schreef TLC het volgende:
Het lijkt wel real-life Risk of Stratego

https://nos.nl/artikel/23(...)naar-zwarte-zee.html
Spierballentaal, er komen spannende tijden aan vrees ik.
pi_199050681
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 07:51 schreef TLC het volgende:
Het lijkt wel real-life Risk of Stratego

https://nos.nl/artikel/23(...)naar-zwarte-zee.html
Het VK heeft al 170 jaar niks te zoeken in de Zwarte Zee. De verschrikkingen van de Krimoorlog hoeven we niet nog eens mee te maken.
pi_199050762
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:10 schreef polderturk het volgende:
Armeni staat klaar om aan de zeide van Rusland te vechten tegen NAVO.

[ twitter ]

Vertaling:

URGENTLY

The brave detachment "Armenian Eagles" is ready to fight against NATO as part of the Armed Forces of friendly Russia, defending the territorial integrity of Armenia's only military-strategic ally, Russia. The commander of the volunteer squad said
Colonel Khachik Asryan
Als je vertaalt, doe het dan graag in het Nederlands
  zondag 18 april 2021 @ 10:34:03 #32
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199051043
Kernwapens voor Oekrane lijkt mij wel een aardige oplossing voor de problemen daar. MAD is wel iets wat Putin c.s. begrijpt. Asymmetrische oorlogvoering lijkt mij ook wel een aardige oplossing. Een paar vuile bommen in Moskou en Sint Petersburg kan wonderen doen

Bottomline is Oekrane een vrij land wat zich nog maar net ontworstelt heeft aan decennia Russische onderdrukking, inclusief genocide. Dus stevig terugbijten lijkt mij raadzaam. De Krim laten stelen lijkt mij voldoende terughoudendheid.

Laten we er niet omheen draaien, Putin is een dictator met grootheidswaanzin. Lief doen tegen dictators hebben we best slechte ervaringen mee.
pi_199051080
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:10 schreef polderturk het volgende:
Armeni staat klaar om aan de zeide van Rusland te vechten tegen NAVO.

[ twitter ]

Vertaling:

URGENTLY

The brave detachment "Armenian Eagles" is ready to fight against NATO as part of the Armed Forces of friendly Russia, defending the territorial integrity of Armenia's only military-strategic ally, Russia. The commander of the volunteer squad said
Colonel Khachik Asryan
Dat zal, en terwijl ze Rusland helpen gaan ze vervolgens in de sandwich tussen de Turken en de Azeri's :') De Armenen zouden wel gek zijn om dit soort grootspraak realiteit te laten worden.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 04:06:58 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199065242
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:10 schreef polderturk het volgende:
Armeni staat klaar om aan de zeide van Rusland te vechten tegen NAVO.

[ twitter ]

Vertaling:

URGENTLY

The brave detachment "Armenian Eagles" is ready to fight against NATO as part of the Armed Forces of friendly Russia, defending the territorial integrity of Armenia's only military-strategic ally, Russia. The commander of the volunteer squad said
Colonel Khachik Asryan
lol

daar heeft NATO toch helemaal geen zin in joh _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199065414
Wat gaat Europa nou doen?
pi_199065557
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 06:58 schreef quirina het volgende:
Wat gaat Europa nou doen?
Eerst het Songfestival
pi_199066039
Heeft het opblazen van een Tsjechisch wapendepot door de Russen ook iets te maken met dit conflict?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_199069407
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 07:51 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Eerst het Songfestival
En Corona
En fieldlabs
pi_199090278
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je pijpt de Russen nog net niet.
Dat is nou precies het probleem met jou. Je verzint nooit zelf wat, je neemt altijd over wat iemand anders zegt. _O-

Dat zien we in alles bij jou terug aangaande Rusland. Die woede en blindheid maken dat je je geen goede mening kan vormen over de schuldvraag aan het ongeluk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:35 schreef polderturk het volgende:

[..]

Misschien was Tsjernobil wel de enige?

https://www.reuters.com/a(...)russia-idUKKBN2BO6BU

Volgens mij had een Russische regeringsfunctionaris gezegd dat een strijd om de Donbas tot het einde van Oekraene zou leiden.
Oekrane was een van de meest gendustrialiseerde republieken van de Sovjet Unie. Tuurlijk kon Tsjernobyl niet de enige zijn. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:42 schreef polderturk het volgende:

[..]

Heb ik iets verkeerds gezegd? Heeft Oekraene geen sterke wapenindustrie? Zouden ze geen sterke aanwinst zijn voor de NAVO? Zou Nederland geen goede wapens voor een goede prijs kunnen kopen in Oekraene?
Ontken ik dat ergens dan? :?

Maar goed, jij hebt mijn boodschap duidelijk niet begrepen. De Oekranse wapenindustrie is vooral een aanwinst voor Turkije, niet voor het westen.

Wat wapenindustrie (met name motor en raketvoortgestuwd) betreft, zijn ze heel goed, maar Groot Brittanni, Frankrijk en Duitsland doen er niet voor onder en hebben of kunnen producten van diezelfde of betere kwaliteit produceren. Voor kleinmunitie zal het best goed zaken doen zijn met Oekrane, maar dat is het ook al met landen als Servi.

Hoeveel wist jij van Oekrane voor de oorlog in Oekrane en de situatie op de Krim? Hoeveel wist je voordat Turkije aan ging pappen met Oekrane? Hoeveel wist de gemiddelde Turk daarvoor over dat land?

Turkije papt met Oekrane aan omdat Turkije slecht is met ontwikkeling en productie van core componenten die apparaten voortbewegen: (turbo)prop en straalmotoren, raketmotoren, versnellingsbakken etc. De Turkse MBT Altay ligt niet voor niks 2 jaar stil zonder motor en versnellingsbak. Duitsland wil niet helpen, Doosan (Zuid-Korea) heeft een licentie van het Duitse Rheinmetall en zal waarschijnlijk geen motor en versnellingsbak mogen leveren van de Duitsers voor de Turkse tank.

De Chinezen waarderen de support aan de Oeigoeren van Turkije niet en mogen weinig verwachten van China, Rusland is ook op haar hoedje. Geen straalmotor voor de Turkse "5th" gen, niks.

Zodra Turkije van Oekrane in licentie mag produceren/zich machtig heeft gemaakt met de productie van dingen die ik heb genoemd, volgt een dolksteek in de rug.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:10 schreef polderturk het volgende:
Armeni staat klaar om aan de zeide van Rusland te vechten tegen NAVO.

[ twitter ]

Vertaling:

URGENTLY

The brave detachment "Armenian Eagles" is ready to fight against NATO as part of the Armed Forces of friendly Russia, defending the territorial integrity of Armenia's only military-strategic ally, Russia. The commander of the volunteer squad said
Colonel Khachik Asryan
Sinds wanneer zijn een stelletje vrijwilligers "heel Armeni"? :')
Je bent weer flink aan het verdraaien om Armeni in een slecht daglicht te stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 20-04-2021 21:39:08 ]
pi_199090441
De Amerikanen en Britten vliegen met regelmaat langs de kust (internationaal luchtruim) van de Krim en de kust bij Novorossiysk met Boeings RC-135W en Global Hawks.

Wanneer de Russen hetzelfde doen boven de Noordzee in internationaal luchtruim, gelijk schreewlelijkerds die menen dat we ze moeten neerhalen :') (!)

[ Bericht 1% gewijzigd door Gruj0 op 20-04-2021 21:36:33 ]
pi_199094979
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:21 schreef Gruj0 het volgende:
De Amerikanen en Britten vliegen met regelmaat langs de kust (internationaal luchtruim) van de Krim en de kust bij Novorossiysk met Boeings RC-135W en Global Hawks.

Wanneer de Russen hetzelfde doen boven de Noordzee in internationaal luchtruim, gelijk schreewlelijkerds die menen dat we ze moeten neerhalen :') (!)
Ik gok dat Oekrane daar wel toestemming voor gegeven heeft.

Overigens is het dan geen geschreeuw, ze worden gewoon begeleid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_199095940
Hoe laat is die toespraak van Putin? Gaat daar nog wat interessants uitkomen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199096266
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:07 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe laat is die toespraak van Putin? Gaat daar nog wat interessants uitkomen?
Vanavond om 21:00 uur.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 21 april 2021 @ 11:39:23 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199096301
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:07 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe laat is die toespraak van Putin? Gaat daar nog wat interessants uitkomen?
Deze?

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199096485
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 15:35 schreef polderturk het volgende:

[..]

Misschien was Tsjernobil wel de enige?

https://www.reuters.com/a(...)russia-idUKKBN2BO6BU

Volgens mij had een Russische regeringsfunctionaris gezegd dat een strijd om de Donbas tot het einde van Oekraene zou leiden.
Bij tjernobiel ging het mis met 1 van de centrales. De rest bleef operationeel tot 2000.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199097237
Het is inderdaad al begonnen.

twitter
pi_199098644
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik gok dat Oekrane daar wel toestemming voor gegeven heeft.

Overigens is het dan geen geschreeuw, ze worden gewoon begeleid.
sowieso hoeft Oekraine geen toestemming te geven voor vluchten in internationaal luchtruim natuurlijk.

En ik begrijp dat je nog nooit de commentaren bij zo'n bericht op NU.nl hebt gelezen of zo. Daar roepen nogal wat tokkies dat ze de Russen maar een lesje moeten leren en ze uit de lucht knallen, maar goed, die begrijpen nog niet eens wat internationaal luchtruim is.
  Moderator woensdag 21 april 2021 @ 17:50:41 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199100760
lekker belangrijk wat tokkies in de youtube comments allemaal wel niet roepen

Rusland heeft ook echt wel zijn fair share aan online idioten hoor _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199102096
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik gok dat Oekrane daar wel toestemming voor gegeven heeft.

Overigens is het dan geen geschreeuw, ze worden gewoon begeleid.
:')

Voor het toetreden en vliegen in het internationaal luchtruim is helemaal geen toestemming nodig zoals @Noudanzeg zegt.
Novorossiysk ligt trouwens niet eens in Oekrane :') :') dus ik zou niet meer gokken als ik jou was.

Trouwens, de Amerikanen vliegen regelmatig boven Oekrane, maar niet boven de Krim. Dat zegt wel wiens land de Krim is. De Krim is de facto en de jure Russisch.

Trouwens 2: En er zijn genoeg van die schreeuwlelijkerds op de Fok! frontpage.
pi_199102424
Wat doen al die Russische trollen hier op Fok!? Betaalt dat goed Gruj0?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')