Snel een printscreen maken straks kan hij het zich niet meer herinneren.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
https://speld.nl/2021/04/(...)ijfers-het-toelaten/
Flinke toename in 'reisbewegingen' ook.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat me niet om de afstand, maar dat je dus met z'n allen vrij moet nemen (dagdeel) om je te laten testen voor een dagje weg. Ik zie mezelf al aankomen bij m'n baas..
Dan moet je steeds zelf drinken halen en hapjes maken...quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:45 schreef byah het volgende:
[..]
hou toch op, je kan net zo goed in de tuin gaan zitten als op een terras.
Ik zeg verdomme nog expliciet dat het me alleen gaat over die afstand johquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij welke stichting sta jij op de loonlijst? Niks persoonlijks maar jij meent alles recht te moeten praten wat krom is als het om de overheid gaat.
Klopt, maar stel je moet je partner en kinderen oppikken (aparte locaties), naar de teststraat en weer terug iedereen afzetten. Ben je toch zeker 2 uurtjes verder bij een afstand van 30km. Dat is toch gewoon absurd dat dat niet anders kan (ter plekke bij de evenementslocatie, sneltest etc. etc.)?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar je benoemt expliciet die tientallen kilometers. Ik noem even 30 omdat een user voor jou dat noemde. Je hoeft voor 30 kilometer rijden toch geen dagdeel vrij te nemen?
Wel goedkoper.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan moet je steeds zelf drinken halen en hapjes maken...
In maart kleine aanpassingen, in april reparaties. Man man manquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dames en heren, na het grandioze succes van de fieldlabs presenteer ik u de nieuwe truc: reparaties!_!
Laten we even alles voor waarheid aannemen wat zo'n tutje zegt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dames en heren, na het grandioze succes van de fieldlabs presenteer ik u de nieuwe truc: reparaties!_!
Noem je nu iemand in de bijstand een gehandicapte bejaarde autist die niks wil?!quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee en gehandicapten en kinderen en bejaarden en autisten en geen zinners ook niet.
Kut nu moet ik m'n bingo papier aanpassen voor vanavond..quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ohja, iedereen heeft een tuin in de dichtbevolkte steden natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:45 schreef byah het volgende:
[..]
hou toch op, je kan net zo goed in de tuin gaan zitten als op een terras.
Als ik de adviezen rondom het OV lees, denk ik ook niet direct "ja dat is geschikt voor iedereen die een dagje uit wil":quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het OV waar ze de 1,5 m al lang niet meer kunnen garanderenKomt allen! Komt allen!
Eens hiermee, maar als je kijkt naar het bizarre tempo waarin al die fieldlab expirimenten uitverkocht waren, zou je kunnen concluderen dat het onderstreepte deel van je post discutabel is.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:49 schreef deedeetee het volgende:
Ze zijn volslagen gek geworden met dat getest. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om daar aan mee te doen hoor. En met mij heel veel anderen. Op die manier is er geen lol aan om ergens naartoe te gaan. Ze gaan daar vanzelf wel achter komen.
Ik pas ook. Als het voor hun 'graag of niet' is, dan is het dat voor mij ook.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:49 schreef deedeetee het volgende:
Ze zijn volslagen gek geworden met dat getest. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om daar aan mee te doen hoor. En met mij heel veel anderen. Op die manier is er geen lol aan om ergens naartoe te gaan. Ze gaan daar vanzelf wel achter komen.
Dat lijkt me schromelijk overdreven, maar goed, ik hou er al wel weer over op.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar stel je moet je partner en kinderen oppikken (aparte locaties), naar de teststraat en weer terug iedereen afzetten. Ben je toch zeker 2 uurtjes verder bij een afstand van 30km. Dat is toch gewoon absurd dat dat niet anders kan (ter plekke bij de evenementslocatie, sneltest etc. etc.)?
+met kinderen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het politiek apparaat is er alleen voor mensen die minimaal 35 zijn
Het zijn de vaccinatie experimenten/trials in de UK, Zuid Afrika en Brazilië die escape varianten hebben voortgebracht.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:43 schreef zalkc het volgende:
Goh, interessant, kijken waar ze over een tijdje mee komen.
Maar ik zie niet in wat er nu aangepast zou moeten worden in het huidige plan van doorblijven vaccineren.
Dat “tutje” is gewoon politiek verslaggever van BNR.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
Laten we even alles voor waarheid aannemen wat zo'n tutje zegt.
Alsof het kabinet zou toegeven dat het ene wisselgeld is voor het andere
Heb je morgen gelijk weer Rober Willemsen op de stoep.
Shit he sommigen mogen wel eens gaan nadenken voordat ze hier op invoeren klikken.
Ik gun die ouders inmiddels ook niks meer, al ben ik een ouder.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee en gehandicapten en kinderen en bejaarden en autisten en geen zinners ook niet.
Normaliter hebben we elk weekend tig festivals en andere events. Nu dat tot nog geen schim van wat het was is gereduceerd zijn er altijd wel een paar te vinden die daar aan mee willen doen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eens hiermee, maar als je kijkt naar het bizarre tempo waarin al die fieldlab expirimenten uitverkocht waren, zou je kunnen concluderen dat het onderstreepte deel van je post discutabel is.
Ja. Hoi.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Ik ben ouder dan 35 en bewust zonder kinderen. Die mensen heb je gek genoeg ook nog
Misschien eenmalig. Ik zat er ook heel even over na te denken voor de Keukenhof, maar ik ga het echt niet elk weekend doen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eens hiermee, maar als je kijkt naar het bizarre tempo waarin al die fieldlab expirimenten uitverkocht waren, zou je kunnen concluderen dat het onderstreepte deel van je post discutabel is.
En met de vergrijzing is dat gewoon 2/3e van Nederland. Die andere 1/3e laten ze totaal in de kou staan, die boeien niet.quote:
Had ik gechecked. Maakt m'n verhaal niet ineens anders. Nu doe je alsof alles wat de media zegt de waarheid is. Tewijl we daar in dit topic normaal gesproken kritischer op zijn. Toch?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat “tutje” is gewoon politiek verslaggever van BNR.
Je wordt vandaag dubbel genaaid, Dickie.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Ik ben ouder dan 35 en bewust zonder kinderen. Die mensen heb je gek genoeg ook nog
Je bedoelt een zinnige conversatie over de ikke-ikke-ikke-samenleving?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zinnige conversatie.
Het zwabberen wordt tot ongekende hoogte gedreven.
Volgens mij valt dat best mee.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Had ik gechecked. Maakt m'n verhaal niet ineens anders. Nu doe je alsof alles wat de media zegt de waarheid is. Tewijl we daar in dit topic normaal gesproken kritischer op zijn. Toch?
Ja tuurlijkquote:
Nee. Over de groep “gewone Nederlanders” die overal buiten vallen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je bedoelt een zinnige conversatie over de ikke-ikke-ikke-samenleving?
Als iemand betrouwbaar is is het Thomas wel.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
Laten we even alles voor waarheid aannemen wat zo'n tutje zegt.
Alsof het kabinet zou toegeven dat het ene wisselgeld is voor het andere
Heb je morgen gelijk weer Rober Willemsen op de stoep.
Shit he sommigen mogen wel eens gaan nadenken voordat ze hier op invoeren klikken.
Je mag zelf kiezenquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:55 schreef SilverEyes het volgende:
Goed, ik lees net over de Braziliaanse variant. We zijn doomed? In lockdown tot eeuwig? Of drama om niets?
Dat is toch niet nieuw? Dat was de vorige keer ook al.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
optie 3quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:55 schreef SilverEyes het volgende:
Goed, ik lees net over de Braziliaanse variant. We zijn doomed? In lockdown tot eeuwig? Of drama om niets?
Alle versoepelingen zijn wel gericht op een ouder publiek met een grote zak geld en kids. Als het nu één keer was.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je bedoelt een zinnige conversatie over de ikke-ikke-ikke-samenleving?
Onder de streep: hoe klein of groot de afstand of hoe minimale tijd het kost.. het is gewoon een absurd idee voor zowel consumenten als bedrijven.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat lijkt me schromelijk overdreven, maar goed, ik hou er al wel weer over op.
Hij mag op herhaling!quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch niet nieuw? Dat was de vorige keer ook al.
Ah jawel dus. Als een ander wat gegund wordt direct weer op de achterste 'en wij dan' poten staan. De ikke-ikke-ikke-samenleving.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Over de groep “gewone Nederlanders” die overal buiten vallen.
Goddamn ja. En ik geniet er niet eens van. Kutzooi.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Je wordt vandaag dubbel genaaid, Dickie.
Dit gaat alleen niet over Thomas (van Groningen i presume)quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:55 schreef RipCity het volgende:
[..]
Als iemand betrouwbaar is is het Thomas wel.
Ben jij 'in dit topic'?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Je ziet mij hier regelmatig stukken uit diverse media aanhalen.
In de Telegraaf werd al een anonieme zegsman uit kabinetskringen opgevoerd die klaagde dat de jeugd de avondklok ontweek met feestjes tot half vijf. Sorry hoor. Maar volgens mij zijn er nog wel honderdduizend echte problemen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alle versoepelingen zijn wel gericht op een ouder publiek met een grote zak geld en kids. Als het nu één keer was.
Eigenlijk net zoals al jaren alle maatregelen uit de politiek voornamelijk op dat volk gericht is.
Met heel veel argumenten kan ik mee, met het zuchten en steunen om wellicht even wat moeite voor iets te moeten gaan doen indien noodzakelijk niet.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onder de streep: hoe klein of groot de afstand of hoe minimale tijd het kost.. het is gewoon een absurd idee voor zowel consumenten als bedrijven.
Dat heet eerlijk delen, samen, solidariteit, etc. Maar die blijkt keer op keer nogal selectief.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah jawel dus. Als een ander wat gegund wordt direct weer op de achterste 'en wij dan' poten staan. De ikke-ikke-ikke-samenleving.
quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nee, solidariteit betekent dat ik het nogal tof vind dat mijn collega's met kleine kinderen die zich in alle bochten en gaten wurmen om fatsoenlijk te kunnen functioneren nu meer lucht krijgen, terwijl het mij nul oplevert. Gewoon wat minder janken met z'n allen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat heet eerlijk delen, samen, solidariteit, etc. Maar die blijkt keer op keer nogal selectief.
Ja, omdat het kabinet heel weinig voor jongeren doet.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In de Telegraaf werd al een anonieme zegsman uit kabinetskringen opgevoerd die klaagde dat de jeugd de avondklok ontweek met feestjes tot half vijf. Sorry hoor. Maar volgens mij zijn er nog wel honderdduizend echte problemen.
Nee. Solidariteit betekent dat de collega met kinderen die al heel veel gekregen heeft (openen scholen) nu even pas op de plaats maakt zodat er meer ruimte kan komen voor de gewone man.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, solidariteit betekent dat ik het nogal tof vind dat mijn collega's met kleine kinderen die zich in alle bochten en gaten wurmen om fatsoenlijk te kunnen functioneren nu meer lucht krijgen, terwijl het mij nul oplevert. Gewoon wat minder janken met z'n allen.
Ik vind dat niet gek. Maar als je je daar druk om maakt liggen je prioriteiten volgens mij wel verkeerd.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, omdat het kabinet heel weinig voor jongeren doet.
Jup.. tijdelijk in de VS - maar goed, daar is 22% dan ook al volledig gevaccineerd en 40% al 1xquote:
Deze opmerking is ook een beetje aan inflatie onderhevig.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:03 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou de zomer kan ook definitief de prullenbak in.
In de VS om 6 trombosegevallen op 7 miljoen (lol)quote:
Ach nee.quote:
is het effect al gemeten inmiddels?quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Meegroeien heet dat. Moest van Ferd.
Olympische sporters krijgen voorrangquote:
Dat is toch een keuze? Net als kinderen overigens.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ohja, iedereen heeft een tuin in de dichtbevolkte steden natuurlijk.
Van het ergste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:07 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk geen positieve wijziging, dat vertrouwen hebben ze niet verdiend
Ja, dat is zeker een keuze. Een keuze die veel mensen gemaakt hebben en die gaan dus naar buiten met mooi weer.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:07 schreef byah het volgende:
[..]
Dat is toch een keuze? Net als kinderen overigens.
Viel volgens mij nogal tegen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Wanneer komt Sputnik hier eigenlijk? Die Russische medici zijn waarachtig wel goed hoor.
Gaat dat niet om de uitspraak hoe risicogroepen onder de 60 gevaccineerd gaan worden? Welke vaccins, door wie en wanneer?quote:
De speld?quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:08 schreef RipCity het volgende:
Olympische sporters krijgen voorrang in het Nederlandse vaccinatieprogramma. Dat bevestigen bronnen bij het ministerie van Volksgezondheid. Behalve de olympiërs zullen er nog enkele kleine groepen voorrang krijgen bij een prik tegen het coronavirus.
Vorig jaar kregen 11.000 atleten wereldwijd te horen dat de Olympische Spelen in Tokio niet door zouden gaan. Deze zomer is de herkansing. Om de 250 Nederlandse atleten te helpen met hun voorbereiding, krijgen ze eerder een prik dan leeftijdsgenoten zonder medische indicatie.
Dinsdagavond presenteert het ministerie van Volksgezondheid een nieuw prikschema. Dat is enigszins aangepast nu het vaccin van AstraZeneca niet meer aan Nederlanders onder de 60 wordt gegeven vanwege de zeer zeldzame, maar ernstige bijwerking van trombose in combinatie met een verminderde hoeveelheid bloedplaatjes. Medische risicogroepen die het Astra-vaccin zouden krijgen, krijgen nu het vaccin van Janssen. Overigens stopt de VS met dat vaccin, vanwege ernstige bloedstolsels.
Onder de groepen die voorrang krijgen, zitten ook afvallers. Zo zouden aanvankelijk de 30.000 medewerkers in de jeugdzorg voorrang krijgen op de groep 18 tot 60 jaar. Omdat er dit kwartaal 16,7 miljoen vaccins worden geleverd, is besloten de jeugdzorgmedewerkers geen voorrang meer te geven. Hoe meer groepen immers voorrang krijgen, hoe ingewikkelder het prikplan en hoe langer het duurt voordat groepsimmuniteit is bereikt. Waarom wel Olympische sporters wél voorrang krijgen, zullen zorgministers De Jonge en Van Ark motiveren in een brief die vermoedelijk in de nacht van dinsdag op woensdag naar de Tweede Kamer gaat.
1 prik en iedereen die wil mag toch AZ en J&J nemen. Ik ben voor. Maar denk niet dat ze dat gaan doen.quote:
quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:08 schreef raptorix het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)tte-en-hugo-de-jonge
WAT?quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Olympische sporters krijgen voorrang
Dat je zelf niet ziet hoe egoďstisch dit is, vind ik best opvallend.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Solidariteit betekent dat de collega met kinderen die al heel veel gekregen heeft (openen scholen) nu even pas op de plaats maakt zodat er meer ruimte kan komen voor de gewone man.
De goed nieuws showquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:08 schreef RipCity het volgende:
Olympische sporters krijgen voorrang in het Nederlandse vaccinatieprogramma. Dat bevestigen bronnen bij het ministerie van Volksgezondheid. Behalve de olympiërs zullen er nog enkele kleine groepen voorrang krijgen bij een prik tegen het coronavirus.
Vorig jaar kregen 11.000 atleten wereldwijd te horen dat de Olympische Spelen in Tokio niet door zouden gaan. Deze zomer is de herkansing. Om de 250 Nederlandse atleten te helpen met hun voorbereiding, krijgen ze eerder een prik dan leeftijdsgenoten zonder medische indicatie.
Dinsdagavond presenteert het ministerie van Volksgezondheid een nieuw prikschema. Dat is enigszins aangepast nu het vaccin van AstraZeneca niet meer aan Nederlanders onder de 60 wordt gegeven vanwege de zeer zeldzame, maar ernstige bijwerking van trombose in combinatie met een verminderde hoeveelheid bloedplaatjes. Medische risicogroepen die het Astra-vaccin zouden krijgen, krijgen nu het vaccin van Janssen. Overigens stopt de VS met dat vaccin, vanwege ernstige bloedstolsels.
Onder de groepen die voorrang krijgen, zitten ook afvallers. Zo zouden aanvankelijk de 30.000 medewerkers in de jeugdzorg voorrang krijgen op de groep 18 tot 60 jaar. Omdat er dit kwartaal 16,7 miljoen vaccins worden geleverd, is besloten de jeugdzorgmedewerkers geen voorrang meer te geven. Hoe meer groepen immers voorrang krijgen, hoe ingewikkelder het prikplan en hoe langer het duurt voordat groepsimmuniteit is bereikt. Waarom wel Olympische sporters wél voorrang krijgen, zullen zorgministers De Jonge en Van Ark motiveren in een brief die vermoedelijk in de nacht van dinsdag op woensdag naar de Tweede Kamer gaat.
quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:08 schreef raptorix het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)tte-en-hugo-de-jonge
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |