SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zie email 27 oktober
Is dat overwinteradresje van jou in Spanje niet al eerder beschikbaar?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
My God, deze versoepeling nakt mij eigenlijk alleen maar hahaha.![]()
Dit vergroot basically significant mijn kans op besmetting via m'n vrouw die op BSO werkt.
Terwijl ik nog steeds gedwongen thuis moet werken van mijn werkgever en nergens heen kan.
FML![]()
Oh lekker, wat staat er op het menuquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:24 schreef aartstyle het volgende:
Ik begin weer te koken. Wel de BSO open, niet de terrassen. Wat zou een grotere besmettingshaard zijn denken jullie? En waar hebben de meeste mensen wat aan? Denk zelfs dat de mensen met kinderen (ik in iedergeval wel) zouden kiezen voor de terrassen.
Nee, echt?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zijn ook hele hordes mensen met kinderen die niet van de bso gebruik maken.
Gebakken Hugoquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oh lekker, wat staat er op het menu
Hoezo? Alle lieve opa's en oma's zijn toch allang gevaccineerd of binnenkort aan de beurt?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, ik snap de keuze voor BSO openen wel hoor. Je wilt die kinderen vooral weg hebben bij opa's en oma's lijkt me.
142 geïnfecteerden met varianten onder de gevaccineerden, slechts 1 geïnfecteerde met een variant onder de niet gevaccineerden in de control group.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:25 schreef Red_85 het volgende: Ja, dus? Als je gevaccineerd bent, ben je beschermd tegen een virus. Kan je er nog wel besmet mee raken, maar verder dan dat doet het weinig.
Nee. Wij hebben Hugo de Jonge.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:30 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Hoezo? Alle lieve opa's en oma's zijn toch allang gevaccineerd of binnenkort aan de beurt?
Ach joh, iedereen vergeet wel eens een nieuw deel te openenquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:29 schreef trein2000 het volgende:
Wat een fucking gênante vertoning is dit toch weer.
Wat is binnenkort?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:30 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Hoezo? Alle lieve opa's en oma's zijn toch allang gevaccineerd of binnenkort aan de beurt?
Was het maar zo'n feest.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:30 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dat ze die kinderen op de BSO dan in iedergeval verplicht laten buitenspelen bij mooi weer. Dan kan ik ermee leven.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:31 schreef byah het volgende:
Op dit basisschool gaan we nog steeds in panicmode met allerlei bubbels werken, maar in de BSO komt alles en iedereen samen waardoor dit geen enkele zin meer heeft. Goed idee man!
Neem een pilletje. Je hebt nog steeds wat last van de onderbuik zie ik. Kinderen zijn al op school en mengen zich al met iedereen. Daarom raar dat de BSO sowieso dicht moest blijven maar een KDV niet.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:24 schreef aartstyle het volgende:
Ik begin weer te koken. Wel de BSO open, niet de terrassen.
Wat zou een grotere besmettingshaard zijn denken jullie?
En waar hebben de meeste mensen wat aan? Denk zelfs dat de mensen met kinderen (ik in iedergeval wel) zouden kiezen voor de terrassen.
De avondklok ligt bovenst op de stapel! We volgen de routekaart!quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:29 schreef michiel_merk het volgende:
BSO's open ?Cijfers te hoog geen ruimte voor versoepelingen was het toch
Wat wil je hier mee zeggen?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:30 schreef Za het volgende:
[..]
142 geïnfecteerden met varianten onder de gevaccineerden, slechts 1 geïnfecteerde met een variant onder de niet gevaccineerden in de control group.
Ja, dus?
Als ze nog 2 jaar wachten kunnen ze gelijk steriel door naar Marsquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:32 schreef RipCity het volgende:
Australia May Not Fully Reopen Until 2024
A new report has warned that international travel for Australians is likely to remain restrictive until 2024.
Deloitte Access Economics’ quarterly business outlook – printed prior to the Morrison government’s vaccination program being thrown into disarray late last week – expects international borders will re-open only gradually.
For Australia, Deloitte economist Chris Richardson anticipates there will be some sort of quarantine remaining for incoming travellers for some time.
“That keeps international travel – both inbound and outbound – pretty weak in 2022, and it may not return to pre-pandemic levels until 2024,” he said.
Ze lopen daar 10 uur voor op ons. Dus het is bijna 2024 daar. Valt best mee dus.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:32 schreef RipCity het volgende:
A new report has warned that international travel for Australians is likely to remain restrictive until 2024.
Deloitte Access Economics’ quarterly business outlook – printed prior to the Morrison government’s vaccination program being thrown into disarray late last week – expects international borders will re-open only gradually.
For Australia, Deloitte economist Chris Richardson anticipates there will be some sort of quarantine remaining for incoming travellers for some time.
“That keeps international travel – both inbound and outbound – pretty weak in 2022, and it may not return to pre-pandemic levels until 2024,” he said.
Moeten zij weten.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:34 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ze lopen daar 10 uur voor op ons. Dus het is bijna 2024 daar. Valt best mee dus.
Emotioneel dagje vandaag blijkbaar.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:33 schreef Noek het volgende:
De cijfers gingen ook zo goed na het openen van scholen dus die bso kan er ook wel bij.
Aaaaaaarrrrrrrrrrrrghhhhhhhhh
Stelletje jank-ouders met hun maatschappelijke druk omdat ze hun kinderen niet kwijt kunnen. Die zullen eens echt moeten voelen wat druk is.
Ah.. u bent gevallen voor de truc waarbij verschillende groepen in de maatschappij tegen elkaar worden uitgespeeldquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:33 schreef Noek het volgende:
De cijfers gingen ook zo goed na het openen van scholen dus die bso kan er ook wel bij.
Stelletje jank-ouders met hun maatschappelijke druk omdat ze hun kinderen niet kwijt kunnen. Die zullen eens echt moeten voelen wat druk is.
Wat is dan wel echt druk? Niet naar de sportschool of het terras kunnen?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:33 schreef Noek het volgende:
Klap in het gezicht van opa en oma die niet meer extra kunnen oppassen!quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:34 schreef groenen het volgende:
Klap in het gezicht van iedereen zonder kinderen.
mag ik er ook 1. Soort vaccin tegen de personferentie van vanavond.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
Emotioneel dagje vandaag blijkbaar.
Ik geef jou ook maar van dat zelfde pilletje.
Zal wel in elkaar donderen dit project.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En de testpilot dondert verder in elkaar...
Dit is van zo’n ongelofelijke droefheid dat het vermakelijk wordt.
Er zit een knop op je teeeeveeeeeequote:Op dinsdag 13 april 2021 14:35 schreef aartstyle het volgende:
[..]
mag ik er ook 1. Soort vaccin tegen de personferentie van vanavond.
Breakthrough infecties zijn een risico voor gevaccineerden.quote:
*fingers crossed*quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zal wel in elkaar donderen dit project.
Mijn Face-palmpjes raken op zoquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Daar moet je gewoon scherp op zijn als je posts boven de #275. Zeker hierquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ach joh, iedereen vergeet wel eens een nieuw deel te openen
@:capricia
Juist goed voor de beperking van het aantal contactmomenten én goed voor de arbeidsproductiviteit van Nederland.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:33 schreef Noek het volgende:
Ik denk serieus dat we mentaal het beste af zijn als de terassen weer open kunnen. Vorm van ontspanning voor iedereen, het is buiten dus we bouwen nog extra weerstand op ook.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat is dan wel echt druk? Niet naar de sportschool of het terras kunnen?
die vaccineren nog langzamer dan Hugo?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:32 schreef RipCity het volgende:
quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar er staat niks over het ziekteverloop? Als dat gewoon mild is dan is er nog steeds niks aan de hand.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:36 schreef Za het volgende:
[..]
Breakthrough infecties zijn een risico voor gevaccineerden.
Blijkbaar zijn gevaccineerden vele malen bevattelijk voor varianten dan niet gevaccineerden, iig blijkens dit onderzoek.
Dat is een probleem voor 80plus lijkt me.
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:34 schreef trein2000 het volgende:
lot dondert verder in elkaar...
Please laat het helemal kapot gaan.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:34 schreef trein2000 het volgende:
Mja, Australië had 100% op AstraZeneca ingezet, maar ziet daar nu vanaf. Dus op het moment hebben ze even niks.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
die vaccineren nog langzamer dan Hugo?
Ware het niet dat je er in Q3 niet zoveel aan hebt, we hebben ze in Q2 nodig.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:37 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Het goede nieuws is dat met alleen Pfizer en Moderna er bijna 24 miljoen doses zouden moeten worden geleverd t/m Q3, wat op zich genoeg is voor de hele volwassen bevolking.
Mocht het onverhoopt zo lopen dat zowel AZ als J&J worden gestopt, betekent dat niet per se dat het hele vaccinatieprogramma onmogelijk wordt voor dit jaar.
Heerlijk, laat het maar klappen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Iedereen weer gewoon lekker aan het werk. Behalve het volk wiens sector gesloten is en voorlopig nog zal blijven.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Juist goed voor de beperking van het aantal contactmomenten én goed voor de arbeidsproductiviteit van Nederland.
Mee eens, plus dat het los moet staan van “andere versoepelingen”.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:37 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat we mentaal het beste af zijn als de terassen weer open kunnen. Vorm van ontspanning voor iedereen, het is buiten dus we bouwen nog extra weerstand op ook.
1 miljard verdamptquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zal wel in elkaar donderen dit project.
Kan dit soort acties van attractieparken alleen maar toejuichen. Het is absurd dat je tientallen kilometers extra moet maken (of zelfs een dag eerder) om een dagje uit te kunnen. Dit heeft niks meer met fieldlab (onderzoek) te maken, maar puur borstklopperij lijkt het wel..quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
ik geloof van wel, het is daar ook niet zo dat het stevig rondgaat. dat haalt wel druk van de ketel.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
die vaccineren nog langzamer dan Hugo?
Nee, maar het is wel wat voorbarig om nu al over stoppen te denken. al weet je het nooit met al die paniek-politici die lijken te draaien op de waan van de dag i.p.v wat over te nemen van de echte experts (in de echte wereld zoals de huisartsen zie verhaal van Beau gister)quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:37 schreef Tijn het volgende:
Mocht het onverhoopt zo lopen dat zowel AZ als J&J worden gestopt, betekent dat niet per se dat het hele vaccinatieprogramma onmogelijk wordt voor dit jaar.
Die kijk ik niet. Ik kan hem iig voor mijn persoonlijke situatie nu al samenvatten:quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:35 schreef aartstyle het volgende:
[..]
mag ik er ook 1. Soort vaccin tegen de personferentie van vanavond.
Meer meer meerquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waarom kijk je dan. Soort van saldo-masochisme?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:37 schreef raptorix het volgende:
Echt hou me tegen hoor als die Hugo vanavond weer gaat grijnzen![]()
![]()
Nog even volhoudenquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:37 schreef Noek het volgende:
[..]Ja, dat is echt afzien. Feit dat ik niet naar de bios kan, maakt me pas echt aan het krassen.
Ja echt heel erg dit. en we zijn er niks verder mee.quote:
Wow, het kan dus altijd ergerquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, Australië had 100% op AstraZeneca ingezet, maar ziet daar nu vanaf. Dus op het moment hebben ze even niks.
Tuurlijk heb je er wel wat aan in Q3. Beter laat dan nooit.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ware het niet dat je er in Q3 niet zoveel aan hebt, we hebben ze in Q2 nodig.
Er staat niets over idd, maar dat houdt niet meteen in dat het mild is.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:37 schreef zalkc het volgende:
Maar er staat niks over het ziekteverloop? Als dat gewoon mild is dan is er nog steeds niks aan de hand.
Ook al stopt het niet, de huidige perikelen met AZ geven al aan hoe snel je een nagenoeg veilig vaccin de das om kunt doen. Als dat ook met Janssen nu gaat rollen (en straks wie weet Pfizer en Moderna) heb je stront aan de knikker want dan gaat de vaccinatiebereidheid kelderen als een malle.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel wat voorbarig om nu al over stoppen te denken. al weet je het nooit met al die paniek-politici die lijken te draaien op de waan van de dag i.p.v wat over te nemen van de echte experts (in de echte wereld zoals de huisartsen)
Even los van al die plannen hoor, maar 30km rijden, waar hebben we het in hemelsnaam overquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan dit soort acties van attractieparken alleen maar toejuichen. Het is absurd dat je tientallen kilometers extra moet maken (of zelfs een dag eerder) om een dagje uit te kunnen. Dit heeft niks meer met fieldlab (onderzoek) te maken, maar puur borstklopperij lijkt het wel..
Praktisch toch geen doen joh, als je bijvoorbeeld op zaterdag ergens heen wilt moet je op vrijdag met je gezin gaan testen als er tenminste plek is. Hoe dan?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Even los van al die plannen hoor, maar 30km rijden, waar hebben we het in hemelsnaam over.
Ja, hadden ze beter kunnen steken in het effectiever vaccineren.quote:
Goh, interessant, kijken waar ze over een tijdje mee komen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:41 schreef Za het volgende:
[..]
Er staat niets over idd, maar dat houdt niet meteen in dat het mild is.
142 geïnfecteerden versus 1 bij de niet gevaccineerden is tamelijk alarmerend, hoe zit het met infecties met andere pathogenen bv?
Of het allemaal klopt met dat onderzoekje geen idee.
Vakantiedag pakken, je kunt immers toch niet op vakantie.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Praktisch toch geen doen joh, als je bijvoorbeeld op zaterdag ergens heen wilt moet je op vrijdag met je gezin gaan testen als er tenminste plek is. Hoe dan?
Dit bericht (op zondagavond op Facebookquote:
De auto instappen en gaan? Wellicht komt het door de omgeving waar ik woon hoor, maar 30 kilometer is toch een afstandje van niks.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Praktisch toch geen doen joh, als je bijvoorbeeld op zaterdag ergens heen wilt moet je op vrijdag met je gezin gaan testen als er tenminste plek is. Hoe dan?
Is toch leuk joh hartje zomer, 35 graden, heel gezin zonder airco in de volle zon met de auto naar zo'n teststraat om vervolgens een paar uurtjes naar een waterparkje te mogen of zo.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Even los van al die plannen hoor, maar 30km rijden, waar hebben we het in hemelsnaam over.
Niet iedereen heeft een auto. En ik denk dat veel Keukenhof bezoekers ook bejaard zijn bijv.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:41 schreef Da_Sandman het volgende:
Q3 is te laat voor de zomer. We moeten eind Q2 echt klaar zijn met 50+quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:37 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Het goede nieuws is dat met alleen Pfizer en Moderna er bijna 24 miljoen doses zouden moeten worden geleverd t/m Q3, wat op zich genoeg is voor de hele volwassen bevolking.
Bijna geen inkomen of mogelijkheden hebben bedoelt ze misschien?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gaat me niet om de afstand, maar dat je dus met z'n allen vrij moet nemen (dagdeel) om je te laten testen voor een dagje weg. Ik zie mezelf al aankomen bij m'n baas..quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De auto instappen en gaan? Wellicht komt het door de omgeving waar ik woon hoor, maar 30 kilometer is toch een afstandje van niks.
hou toch op, je kan net zo goed in de tuin gaan zitten als op een terras.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:37 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat we mentaal het beste af zijn als de terassen weer open kunnen. Vorm van ontspanning voor iedereen, het is buiten dus we bouwen nog extra weerstand op ook.
Precies.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
En een bijstandsgezin gunnen we weer gewoon niks? Die kunnen ook niet altijd overal maar naar toe!quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De auto instappen en gaan? Wellicht komt het door de omgeving waar ik woon hoor, maar 30 kilometer is toch een afstandje van niks.
Ik heb geen tuinquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:45 schreef byah het volgende:
hou toch op, je kan net zo goed in de tuin gaan zitten als op een terras.
En op vrijdag zitten de kinders op school, dus alle gezinnen na schooltijd zich laten testen zodat ze op zaterdag de hort op kunnen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat me niet om de afstand, maar dat je dus met z'n allen vrij moet nemen (dagdeel) om je te laten testen voor een dagje weg. Ik zie mezelf al aankomen bij m'n baas..
Gelukkig heeft iedereen een eigen tuin, met name de studenten en twintigers die nu in het park zitten staan daar bekend om.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:45 schreef byah het volgende:
[..]
hou toch op, je kan net zo goed in de tuin gaan zitten als op een terras.
Die kinders zitten op de bso na schooltijd dus er is geen tijd voor testen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En op vrijdag zitten de kinders op school, dus alle gezinnen na schooltijd zich laten testen zodat ze op zaterdag de hort op kunnen.
Ook geen auto, dus met het OV. Leuk voor de extra reisbewegingen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
En een bijstandsgezin gunnen we weer gewoon niks? Die kunnen ook niet altijd overal maar naar toe!
Maar je benoemt expliciet die tientallen kilometers. Ik noem even 30 omdat een user voor jou dat noemde. Je hoeft voor 30 kilometer rijden toch geen dagdeel vrij te nemen?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat me niet om de afstand, maar dat je dus met z'n allen vrij moet nemen (dagdeel) om je te laten testen voor een dagje weg. Ik zie mezelf al aankomen bij m'n baas..
Geen idee. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat de druk vrij hoog is bij tweeverdieners zonder BSO.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bijna geen inkomen of mogelijkheden hebben bedoelt ze misschien?
Die kunnen best alleen met de bus.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Die kinders zitten op de bso na schooltijd dus er is geen tijd voor testen.
Het OV waar ze de 1,5 m al lang niet meer kunnen garanderenquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:46 schreef CherryLips het volgende:
Ook geen auto, dus met het OV. Leuk voor de extra reisbewegingen.
Bij welke stichting sta jij op de loonlijst? Niks persoonlijks maar jij meent alles recht te moeten praten wat krom is als het om de overheid gaat.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee en gehandicapten en kinderen en bejaarden en autisten en geen zinners ook niet.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
En een bijstandsgezin gunnen we weer gewoon niks? Die kunnen ook niet altijd overal maar naar toe!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |