EMA adviseert door te gaan. Heb je enig idee waar je over praat?quote:Op donderdag 8 april 2021 19:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij denkt dat als de overheid het advies van de Gezondheidsraad en de EMA naast zich neer legt, het vertrouwen toeneemt?
Ik ben een beetje klaar met deze aanvallende stijl.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb enig idee waar je over praat?
Ja, zo'n brevet aan de gemiddelde politieagent of boa geven werkt wel goed hebben we gezien in het verleden.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:36 schreef Hamzoef het volgende:
Het is prima te handhaven, gewoon al die aso tokkies die denken boven de wet staan kk hard aanpakken
Oh ja, maar ik ben ook voor keuzevrijheid voor iedereen, dat klopt.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja en jij oppert om al die mensen de mogelijkheid te geven om af te zeggen en ze een ander vaccin te belovenDat is waar deze onzin allemaal begon.
Nee, dat ga ik helemaal niet. Ik wil die groep zo groot mogelijk houden.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Je gaat totaal voorbij aan het feit dat genoeg mensen helemaal geen probleem hebben met AZ
En voor wie zijn die vaccins bestemd, heb je enig idee? Hoe vaak moet ik nog benadrukken dat er schaarste is?quote:, plus dat er ook van de andere vaccins op dit moment behoorlijk wat op de plank ligt. Er ligt zelfs voornamelijk Pfizer in het magazijn.
Het ging over AZ in het hier en nu, op dit moment hebben we niets over. Reden dat het gedoneerd kan worden is omdat mensen (jij ook volgens mij) het niet willen. Dat niet willen komt niet doordat het fantastisch spul is volgens mij.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We houden sowieso vaccins over, van welke producent dan ook. Dat doneren lijkt me het minste wat de rijke landen kunnen doen.
Het zijn jouw woorden dat het troep is, dat heeft volgens mij verder niemand gezegd.
Aan OM. Avondklok-rellen waar zo voorbij toen er via snelrecht opeens keihard gestraft werd, mensen hun auto’s in beslag genomen werden etc.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, zo'n brevet aan de gemiddelde politieagent of boa geven werkt wel goed hebben we gezien in het verleden.
Het ging over het feit dat we wellicht AZ overhouden en dat dat zonde zou zijn. En dan is doneren zeker wel een goede optie.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het ging over AZ in het hier en nu, op dit moment hebben we niets over. Reden dat het gedoneerd kan worden is omdat mensen (jij ook volgende mij) het niet willen. Dat niet willen komt niet doordat het fantastisch spul is volgens mij.
"quote:Op donderdag 8 april 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben een beetje klaar met deze aanvallende stijl.
Maar wel lekker versoepelen, want “aNdErS hOuDeN dE mEnSuH hEt nIeT mEeR vOl.”quote:Op donderdag 8 april 2021 19:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Toch niet goed dit soort dingen...
Soms voelt het of we er bijna zijn en dan lijkt het weer zo ver weg
Ik kan niet zeggen dat ik de afgelopen weken nou echt het gevoel heb gehad dat we "er bijna zijn", met die enorme aantallen positieve tests elke dag en een toenemende ziekenhuisbezetting.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik heb dat gevoel al zo vaak gehad he. Dat je denkt, joe, er gloort licht aan het einde van de tunnelquote:Op donderdag 8 april 2021 19:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja, het punt is natuurlijk dat deze "rellen" niet zo geconcentreerd zijn, maar bestaan uit het halve land dat erop uit trekt en langs het water of in een park gaat zitten. Dat kan je "kankerhard" willen aanpakken, maar de uitvoering daarvan is zowel onuitvoerbaar als disproportioneel als onwenselijk (al is dat laatste een mening). Het idee dat de wetgever iets bedenkt en er één of uitvoerende macht wel met de knuppel overheen gaat als dat regeltje niet nageleefd wordt hebben we wel achter ons gelaten hoop ik.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Aan OM. Avondklok-rellen waar zo opgehouden toen er via snelrecht opeens keihard gestraft werd, mensen hun auto’s in beslag genomen werden etc.
Toen verdwenen de rellen als sneeuw voor de zon.
De ziekenhuizen/het OMT reageren op de plannen die volgens de media in Den Haag op tafel liggen. Die zijn niet blij. Jij schiet meteen in de vlekken. 'Wat een stel prutsers zijn het toch weer'. Terwijl ze nog niet eens naar buiten hebben gebracht wat het precies gaat worden, laat staan dat ze ook maar een woord hebben laten vallen over de mening van de ziekenhuizen of het OMT.quote:Op donderdag 8 april 2021 18:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik noem het kabinet prutsers omdat ze deze afgang makkelijk hadden kunnen voorkomen. Jij vindt dat ik mijn onderbuik leeg omdat "Ze hebben die hele plannen zelf nog niet eens naar buiten gebracht man."
Ziekenhuizen reageren ook op deze niet naar buiten gebrachte plannen, dus legen ze ook hun onderbuik toch?
Maar ik snap dat jij als woordvoerder van het kabinet diverse ontwijkende antwoorden gaat geven om er toch nog enigzins goed uit te komen.
Gelachen.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:38 schreef groenen het volgende:
Ik heb de tweets van Hugo van vandaag doorgelezen, heb weer helemaal vertrouwen in onze vaccinatie- en teststrategie. We gaan de vrijheid tegemoet.
Als er erg hard gestraft wordt, via snelrecht gaat daar echt wel een afschrikwekkend precedent van uit. Dan laten andere het wel uit hun hoofd. Wat dat betreft een prima vergelijking met de avondklokrellen. Die konden ook hun gang gaan, maar de dagen erna werden er erg zware straffen uitgedeeld. Daardoor lieten anderen het wel uit hun hoofd.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, het punt is natuurlijk dat deze "rellen" niet zo geconcentreerd zijn, maar bestaan uit het halve land dat erop uit trekt en langs het water of in een park gaat zitten. Dat kan je "kankerhard" willen aanpakken, maar de uitvoering daarvan is zowel onuitvoerbaar als disproportioneel als onwenselijk (al is dat laatste een mening). Het idee dat de wetgever iets bedenkt en er één of uitvoerende macht wel met de knuppel overheen gaat als dat regeltje niet nageleefd wordt hebben we wel achter ons gelaten hoop ik.
https://www.ema.europa.eu(...)lood-clots-low-bloodquote:Op donderdag 8 april 2021 19:55 schreef Tijn het volgende:
Overigens adviseert de EMA helemaal niet om "door te prikken", maar laat het te voeren beleid aan de lidstaten zelf.
[ twitter ]
Het is dus ook niet zo dat het advies van de Gezondheidsraad haaks staat op wat de EMA zegt. De EMA vindt dat de bijsluiter van AZ moet worden aangepast en de Gezondheidsraad adviseert om het uit voorzorg maar niet te geven aan jonge mensen.
Dat staat absoluut haaks op wat de Gezondheidsraad adviseert. Net claimde je nog dat doorgaan met prikken het advies van EMA juist zou tegenspreken.quote:The reported combination of blood clots and low blood platelets is very rare, and the overall benefits of the vaccine in preventing COVID-19 outweigh the risks of side effects.
Ja, je zou verwachten dat de GGD op locatie het hele huis in 1 x prikt.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:17 schreef Houniet het volgende:
[..]
Een priklocatie, haar huisarts zit om de hoek. En ze woont in een verzorgingstehuis. Het is toch te gek voor woorden.
Dat het oordeel van de EMA is dat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen, wil niet zeggen dat ze lidstaten dus adviseren om door te prikken. Ze laten dat heel bewust juist aan de lidstaten zelf en doen er geen uitspraak over wat de te voeren strategie zou moeten zijn.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
https://www.ema.europa.eu(...)lood-clots-low-blood
[..]
Dat staat absoluut haaks op wat de Gezondheidsraad adviseert. Net claimde je nog dat doorgaan met prikken het advies van EMA juist zou tegenspreken.
Het is beter om gewoon de daadwerkelijke bron te gebruiken en geen tweets.
Je kunt hier (DE) helaas niet zelf kiezen.quote:Op donderdag 8 april 2021 18:54 schreef Jane het volgende:
In de VS kunnen mensen wel hun vaccin kiezen. In Servië blijkbaar ook. In de UK, net als in NL, niet. Weet niet goed hoe het in andere omringende landen geregeld is.
Keuzevrijheid is de oplossing voor veel gesteggel en ik ben daar ook voor. Omdat mensen ook niet hetzelfde zijn, ook al vallen ze nu in dezelfde groep. De ene heeft veel baat bij snelle vaccinatie, ikzelf bijvoorbeeld kan best een maandje(?) langer wachten en ben ook bereid dat te doen voor een vaccin naar mijn keuze.
Weet iemand hoe het bijv. in Duitsland geregeld is? Hebben mensen iets van een keuze of wordt de keuze ook net als hier opgelegd?
Ik denk dat het in de praktijk niet zoveel uitmaakt, want mensen onder de 60 waren vooralsnog toch nog niet aan de beurt. En tegen de tijd dat die wel aan de beurt zijn, zijn de tekorten niet meer zo groot omdat er dan ook heel veel andere vaccins zijn geleverd.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Werkelijk waar belachelijk deze keuze. Als je nou miljoenen andere vaccins op de plank had liggen..
Het is geen advies maar een conclusie van hun onderzoek. De conclusie zegt dat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen. De lidstaten maken dan zelf de beslissing om te zeggen dat dat niet geldt voor bepaalde groepen. Dus ja, het gaat tegen de conclusie van het EMA in.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat het oordeel van de EMA is dat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen, wil niet zeggen dat ze lidstaten dus adviseren om door te prikken. Ze laten dat heel bewust juist aan de lidstaten zelf en doen er geen uitspraak over wat de te voeren strategie zou moeten zijn.
Dat klopt, stoppen is bijzonder onverstandig. Er zijn heel veel mensen met die mening en daar heb ik de afgelopen dagen meerdere artikelen over gepost. Die mensen geven hun mening en hele goede onderbouwing daar voor.quote:Als je wil dat meer mensen het AZ-vaccin vertrouwen, lijkt het me bijzonder onverstandig om tegen deze lijn in te gaan. Maar dat is mijn mening
Risicogroepen en zorgmedewerkers enzo welquote:Op donderdag 8 april 2021 20:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de praktijk niet zoveel uitmaakt, want mensen onder de 60 waren vooralsnog toch nog niet aan de beurt. En tegen de tijd dat die wel aan de beurt zijn, zijn de tekorten niet meer zo groot omdat er dan ook heel veel andere vaccins zijn geleverd.
Je loopt bijna 1 miljoen prikken achter op schema en de bereidheid zakt met iedere dag dat dit soort overtrokken reacties op bijwerkingen breed wordt uitgemeten in media en politiek.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de praktijk niet zoveel uitmaakt, want mensen onder de 60 waren vooralsnog toch nog niet aan de beurt. En tegen de tijd dat die wel aan de beurt zijn, zijn de tekorten niet meer zo groot omdat er dan ook heel veel andere vaccins zijn geleverd.
Zoals ik hierboven al schreef, denk ik juist dat ze met deze zet het vertrouwen wat terugwinnen. Juist als mensen wat wantrouwig zijn, komt het raar over wanneer het Nederlands beleid erg afwijkt van wat de landen om ons heen doen, lijkt mij.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je loopt bijna 1 miljoen prikken achter op schema en de bereidheid zakt met iedere dag dat dit soort overtrokken reacties op bijwerkingen breed wordt uitgemeten in media en politiek.
En wij zitten net aan 3 miljoen totaalquote:Op donderdag 8 april 2021 20:12 schreef Discombobulate het volgende:
https://news.sky.com/stor(...)-scientists-12269405
Ik ben hier wel heel benieuwd naar. Wat dat betreft kunnen ze over een paar weken al volledig open.
Ik kan niet wachten tot een verdere afname van het draagkracht zodat ze wel moeten versoepelenquote:Op donderdag 8 april 2021 19:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het is prima te handhaven, gewoon al die aso tokkies die denken boven de wet staan kk hard aanpakken, dan luisteren ze echt wel.
Zag je ook met de reltokkies eerder dit jaar. Toen er opeens heel streng gestraft werd, inclusief confisqueren van auto’s etc , was het zo gedaan met de rellen.
Die gedachte is onterecht.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al schreef, denk ik juist dat ze met deze zet het vertrouwen wat terugwinnen.
Ik denk dat de meeste Nederlanders inmiddels wel technisch gestoord worden van de oerhollandsche bureaucratie, krenterigheid en het onderdanige gekruip voor de EU en het daardoor veroorzaakte vaccinatiefiasco.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:25 schreef Cynicio het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Echt weer een schijtdag dit. De worst van de versoepelingen wordt alweer afgenomen en het vaccineren is nog steeds een drama na het sprankje hoop van de laatste twee weken.
Ook nog steeds geen update over het vaccinatieprogramma omdat het RIVM weer een technische storing moet hebben die twee dagen duurt.
Het gaat helemaal niet slechtquote:Op donderdag 8 april 2021 20:10 schreef Dimachaerus het volgende:
Waarom zijn er plannen om te versoepelen als het zo slecht gaat? En waarom is er niet versoepeld toen het wel goed ging?
Ik ben ook niet blij, omdat het kabinet weer op kinderlijke wijze de mist in gaat, met miscommunicatie, voor de zoveelste keer. Daarom zijn het prutsersquote:Op donderdag 8 april 2021 19:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De ziekenhuizen/het OMT reageren op de plannen die volgens de media in Den Haag op tafel liggen. Die zijn niet blij. Jij schiet meteen in de vlekken. 'Wat een stel prutsers zijn het toch weer'. Terwijl ze nog niet eens naar buiten hebben gebracht wat het precies gaat worden, laat staan dat ze ook maar een woord hebben laten vallen over de mening van de ziekenhuizen of het OMT.
Maar goed, wat ik al zei, als het hele land straks gewoon lekker z'n oude leventje op aan het pakken is ga jij nog steeds full retard op de overheid. Zelf weten, maar drink eens een pint in plaats van azijn man.
Ik dacht dat zo'n beetje all zorgmedewerkers inmiddels wel ingeënt zouden zijn.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Risicogroepen en zorgmedewerkers enzo wel
Onterecht nog welquote:
Omdat je niet maar mensen kunt blijven onderdrukken.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:10 schreef Dimachaerus het volgende:
Waarom zijn er plannen om te versoepelen als het zo slecht gaat? En waarom is er niet versoepeld toen het wel goed ging?
Zo werkt het niet. Er zijn wetten, en die moeten gehandhaafd worden.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot een verdere afname van het draagkracht zodat ze wel moeten versoepelen![]()
Wen er maar aan, met nog eens vier jaar vvd afbraakbeleid voor de boeg gaat dat in de nabije toekomst echt niet verbeteren.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:25 schreef Cynicio het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Echt weer een schijtdag dit. De worst van de versoepelingen wordt alweer afgenomen en het vaccineren is nog steeds een drama na het sprankje hoop van de laatste twee weken.
Ook nog steeds geen update over het vaccinatieprogramma omdat het RIVM weer een technische storing moet hebben die twee dagen duurt.
Als ik het ook goed begrepen heb dan waren alle zware bijwerkingen vrijwel alleen bij vrouwen, waarom prikken ze dan de mannen niet door met AZ?quote:Op donderdag 8 april 2021 20:14 schreef Discombobulate het volgende:
Wat betreft AZ, ik zou de oplossing van het VK wel goed vinden. Gewoon mensen onder de 30 geen AZ, die hebben immers ook niet zo veel te vrezen van COVID. Beide zijn verwaarloosbaar. En boven de 30 wegen de voordelen weer wel wat zwaarder dan de nadelen. Je moet het stratificeren per leeftijd en aandoening bijv astma of COPD.
Daar ben ik ook bang voor. Dit soort gerommel in de marge wat aantallen betreft is dodelijk voor de bereidheid.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je loopt bijna 1 miljoen prikken achter op schema en de bereidheid zakt met iedere dag dat dit soort overtrokken reacties op bijwerkingen breed wordt uitgemeten in media en politiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |