Ik zit trouwens even te kijken op Hugo's twitter en ik zie dat-ie op werkbezoek is geweest bij een rioolmetingslocatie.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:18 schreef aartstyle het volgende:
[..]
uiteraard heeft Hugo daar niet over getwitterd.
Spuit 11!! Ik kreeg te horen dat dit al kan sinds 1998.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:18 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-mogen-invoeren.html
And so it begins....
Ja, voor mij persoonlijk maakt het niet uit want ik ging hem toch wel halen, maar kan me voorstellen dat andere mensen hier best wel problemen mee hebben.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:18 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-mogen-invoeren.html
And so it begins....
Wat is er met een july gebeurd?quote:Op donderdag 8 april 2021 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
De komende 3 weken dus 2 miljoen prikken?
Als het wordt zoals de vorige zomer, dan zou dat geweldig zijnquote:Op donderdag 8 april 2021 16:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En het zonnige weer... Denk dat we daar even kort de effecten van hebben gezien en dat (als het weer beter word) het weer gaat dalen.
Begin juni 11 miljoen? We hebben dus nog een week of 8,9 voor 8 miljoen prikken. Jaja.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
De komende 3 weken dus 2 miljoen prikken?
Oh, dacht dat we liever zorg willen dan dat ze met administratie bezig zijn.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is al een schande op zichzelf.
Oh zeker, genoeg om je over op te winden en wat echt een stuk beter kan. Maar dat wordt dus niet veroorzaakt door de beslissing over AZ. Dat levert echt maar een heel kleine bijdrage aan het oponthoud in het algemeen.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:19 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat mij vooral irriteert aan het vaccinatieproces, is dat je lege prikstraten ziet aan de ene kant, en aan de andere kant hoort dat mensen die bellen voor een afspraak, pas over 3 weken terecht kunnen.
Het tweede waar ik me aan erger is Hugo die doet alsof ze een fantastische prestatie aan het leveren zijn.
Ik heb nog nooit de illusie gehad dat ik voor juli aan de beurt ben, alles eerder dan 1 juli zou ik een grote meevaller vinden.
AZ is de druppel in het hele verhaal.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Oh zeker, genoeg om je over op te winden en wat echt een stuk beter kan. Maar dat wordt dus niet veroorzaakt door de beslissing over AZ. Dat levert echt maar een heel kleine bijdrage aan het oponthoud in het algemeen.
(Voor individuen die net op het punt stonden geprikt te worden met AZ is dat natuurlijk anders, maar ik heb het nu even over de algemene snelheid van het vaccinatieproces)
Ik wel ja. Niet omdat ik nu al weet dat ik de prik niet hoef (ik ben nog in twijfel) maar om het simpele feit dat als landen dit gaan invoeren, en het landen zijn waar ik graag naartoe wil, ik dus geen keus meer heb.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, voor mij persoonlijk maakt het niet uit want ik ging hem toch wel halen, maar kan me voorstellen dat andere mensen hier best wel problemen mee hebben.
Serieus als we de helft halen (dus 7 miljoen begin Juni) zou ik het al knap vinden.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Begin juni 11 miljoen? We hebben dus nog een week of 8,9 voor 8 miljoen prikken. Jaja.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus als we de helft halen (dus 7 miljoen begin Juni) zou ik het al knap vinden.
Nederland is ook een mooi land.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik wel ja. Niet omdat ik nu al weet dat ik de prik niet hoef (ik ben nog in twijfel) maar om het simpele feit dat als landen dit gaan invoeren, en het landen zijn waar ik graag naartoe wil, ik dus geen keus meer heb.
Naja je hebt wel een "keus" maar op die manier wordt het leven wel heel beperkend
Je kunt ook gewoon de rationele argumenten lezen die mensen hier in het topic posten. Maar dat zal wel weer te makkelijk zijn.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:11 schreef Jane het volgende:
Sorry, maar al die woede die ik her en der zie over de 'prikstop' (die er niet is) van Astrazeneca is nog irrationeler dan de angst waarvan ze anderen betichten.
Dachten al die mensen echt dat ze anders volgende week aan de beurt zouden zijn, of zo? Hadden ze de indruk dat het eerst wel snel ging en nu, hierdoor, niet? Willen ze gewoon naar de kroeg en zijn ze daarom boos over elke hindernis bij het vaccineren?
We waren altijd al afhankelijk van de grote leveringen de komende maanden en die komen grotendeels niet van AZ.
Het mooie van het verhaal is natuurlijk dat over een paar jaar - als corona geen hot topic meer is - geen hond meer naar je vaccinatiepasje vraagt als je ergens heen gaat. Net zoals men nu ook nergens vraagt of je tegen mazelen bent gevaccineerd.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik wel ja. Niet omdat ik nu al weet dat ik de prik niet hoef (ik ben nog in twijfel) maar om het simpele feit dat als landen dit gaan invoeren, en het landen zijn waar ik graag naartoe wil, ik dus geen keus meer heb.
Naja je hebt wel een "keus" maar op die manier wordt het leven wel heel beperkend
Dat kan prima beidequote:Op donderdag 8 april 2021 16:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Oh, dacht dat we liever zorg willen dan dat ze met administratie bezig zijn.
Corona is echt niet weg hoor, je denkt dat je je kampvuurtje heb geblust, zelf water erover gedaan, en dan blijkt het bos toch nog afgebrand. Dat idee heb ik nu met corona.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het mooie van het verhaal is natuurlijk dat over een paar jaar - als corona geen hot topic meer is - geen hond meer naar je vaccinatiepasje vraagt als je ergens heen gaat. Net zoals men nu ook nergens vraagt of je tegen mazelen bent gevaccineerd.
Mijn punt is hier dat de waanvandedaggers, het 'StIjGiNg DeS dOoDs' verhaal van de politiek en het geconcentreerd op de besmettingscijfers zo verneukeratief is al de pest.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:13 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Er zijn heel veel variabelen. Jouw logica is ook niet waterdicht. Het hele testbeleid en de metingen daaromheen zijn niet waterdicht. Dat hebben we je nou al meerdere keren proberen uit te leggen.
Door van dissel zelf is gezegd dat dat het grote verschil is tussen de 1ste en 2de golf. In de 2de golf zit daar niet dezelfde logica meer achter. Het is onvoorspelbaarder geworden, want het is lager om wat voor reden dan ook.quote:Voor vaccinatie was het zo dat het aantal besmettingen in verband stond met de ziekenhuisopnames een paar dagen/weken later. Daar zat duidelijk een lijn in.
Misschien wel een goed idee. In 1 weekend iedereen testen. Alle positieven in kuwarantenquote:Al gaan we nu met 17 miljoen mensen naar de teststraat dan zal er ongetwijfeld meer positieve gevallen uitkomen, maar uiteindelijk niet meer directe ziekenhuisopnames. Het zorgt er indirect wel voor dat die positieve gevallen minder andere mensen zullen aansteken omdat ze nu (zeker) weten dat ze positief zijn.
Inderdaad. Ik ben zelf absoluut geen antivaxxer en al helemaal niet van de Bible Belt, maar ik ben tegen verplichte vaccinatie.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, voor mij persoonlijk maakt het niet uit want ik ging hem toch wel halen, maar kan me voorstellen dat andere mensen hier best wel problemen mee hebben.
Tenzij het heerlijk voor andere zaken gebruikt gaat wordenquote:Op donderdag 8 april 2021 16:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het mooie van het verhaal is natuurlijk dat over een paar jaar - als corona geen hot topic meer is - geen hond meer naar je vaccinatiepasje vraagt als je ergens heen gaat. Net zoals men nu ook nergens vraagt of je tegen mazelen bent gevaccineerd.
Nogal een belediging voor mensen met het syndroom van Down, als je 't mij vraagt.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:24 schreef potjecreme het volgende:
Volgens mij gaat het in vele Europese landen niet lekker met vaccineren. Alleen wij doen zelf weer alsof wij degene met down syndroom zijn in de unie.
Laten we het hopen. Als het net zo gaat als bij de maatregelen tegen terrorisme in het vliegverkeer, kun je er vergif op innemen dat de regels over een jaar of 20 nog steeds gelden.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rectificatie: Voor Hugo zou het knap zijn idd.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus als we de helft halen (dus 7 miljoen begin Juni) zou ik het al knap vinden.
Dit.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben zelf absoluut geen antivaxxer en al helemaal niet van de Bible Belt, maar ik ben tegen verplichte vaccinatie.
Hangt af van hoe vaak er getest wordt op het moment.quote:
Alles voor het veiligheidsgevoel (vaak onterecht).quote:Op donderdag 8 april 2021 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Als het net zo gaat als bij de maatregelen tegen terrorisme in het vliegverkeer, kun je er vergif op innemen dat de regels over een jaar of 20 nog steeds gelden.
Maar andersom is het prima, natuurlijk.quote:Ik wil niet dat mijn leven en vrijheid bepaald gaat worden door een paar weigeraars.
Luchtvaart is sowieso veevervoer.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Als het net zo gaat als bij de maatregelen tegen terrorisme in het vliegverkeer, kun je er vergif op innemen dat de regels over een jaar of 20 nog steeds gelden.
Heb je een samenvatting? Heb geen zin in hem.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:29 schreef Molo het volgende:
Ik voel me vandaag beetje een Hennie trouwens
Ik kijk niet eens meer op dat soort sites, het is echt zo ontzettend tenenkrommend hoe eenzijdig mensen denken. Als je een andere mening hebt ben je gelijk een complotdenker. Wel grappig dat menig complot tot nu toe is uitgekomen.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:32 schreef Mr.Sandman het volgende:
Van die reacties op nu.nl.
[..]
Maar andersom is het prima, natuurlijk.
Die is ondergedoken.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:33 schreef Jed1Gam het volgende:
Waarom horen we niets meer over de uiterst besmettelijke mutant B-100 uit New York?
Zijn de 5G chips die door Bill Gates in de vaccins zijn gestopt al gevonden ja?quote:Op donderdag 8 april 2021 16:33 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ik kijk niet eens meer op dat soort sites, het is echt zo ontzettend tenenkrommend hoe eenzijdig mensen denken. Als je een andere mening hebt ben je gelijk een complotdenker. Wel grappig dat menig complot tot nu toe is uitgekomen.
We gaan helaas niet de straat op en zijn dan overgeleverd aan Willem en zijn vrienden.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:33 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ik kijk niet eens meer op dat soort sites, het is echt zo ontzettend tenenkrommend hoe eenzijdig mensen denken. Als je een andere mening hebt ben je gelijk een complotdenker. Wel grappig dat menig complot tot nu toe is uitgekomen.
Die shit gaat mij te verquote:Op donderdag 8 april 2021 16:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn de 5G chips die door Bill Gates in de vaccins zijn gestopt al gevonden ja?
Ik heb B100 inderdaad al een tijd niet meer gezien.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:33 schreef Jed1Gam het volgende:
Waarom horen we niets meer over de uiterst besmettelijke mutant B-100 uit New York?
En nog steeds stug volhouden dat we over een paar weken echt miljoenen prikken extra hebben gezetquote:Op donderdag 8 april 2021 16:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
52K vaccinaties erbij zie ik nu?
Schrijf de doelen voor deze week ook maar vast af.
Lachertje.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En nog steeds stug volhouden dat we over een paar weken echt miljoenen prikken extra hebben gezet
Echt, wie dat nu nog gelooft.
Ze moeten ook altijd ons hebben!quote:Op donderdag 8 april 2021 16:36 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik heb B100 inderdaad al een tijd niet meer gezien.
[ afbeelding ]
Cc Aboutaleb.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:37 schreef THEFXR het volgende:
Langere avondklok tijdens ramadan in Marokko
In Marokko gaat de avondklok tijdens de ramadan een uur eerder in: om 20.00 uur in plaats van 21.00 uur. De Marokkaanse autoriteiten vrezen dat het aantal coronabesmettingen snel toeneemt als mensen in de vastenmaand 's avonds massaal de straat op gaan.
De ramadan begint dit jaar op 13 april. In de vastenmaand zijn de uren tussen zonsondergang en zonsopkomst belangrijk, omdat deelnemers tijdens die uren niet hoeven te vasten. Veel moslims eten 's avonds laat, vaak komen families en vrienden samen voor deze zogeheten iftar. Ook is er nog een avondgebed.
Vorig jaar golden tijdens de ramadan nog strengere coronaregels in Marokko. Veel inwoners van het Noord-Afrikaanse land hadden voor dit jaar op versoepelingen gehoopt.
Die kan ik dus echt niet uitstaan.quote:Op donderdag 8 april 2021 16:41 schreef HeatWave het volgende:
Eerst goedkoop scoren met "terrassen open" en vervolgens lokale alcoholverboden in parken etc willen.
Goed bezig Halsema.
quote:GGD verlengt AstraZeneca-prikpauze met een dag
De GGD gaat ook morgen niet vaccineren met AstraZeneca. De prikpauze wordt dus sowieso met een dag verlengd, laat koepelorganisatie GGD GHOR Nederland weten op Twitter.
De 1274 60-minners die morgen een afspraak hebben staan, worden telefonisch of per sms afgemeld. Dat geldt ook voor de 122 mensen ouder dan 60 die een afspraak hadden.
Het kabinet heeft nog niet besloten of de inentingen na vrijdag wel worden hervat: het ministerie wacht op een spoedadvies van de Gezondheidsraad.
Ik heb ook altijd pech!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |