abonnement Unibet Coolblue
pi_198899413
quote:
Het kabinet wil heropening van de terrassen toestaan en de avondklok afschaffen vanaf 21 april. Dat bevestigen Haagse bronnen woensdag na een bericht van RTL Nieuws.

Die versoepelingen van de coronamaatregelen worden nog wel eerst voorgelegd aan het Outbreak Management Team (OMT), en zijn ook afhankelijk van hoe de besmettingscijfers zich de komende week verder ontwikkelen.

Minister Ferd Grapperhaus sprak dinsdag weer met de burgemeesters van het Veiligheidsberaad. Na afloop zei hij al dat het kabinet werkt aan een openingsplan. "Per 20 april kunnen we stappen zetten", aldus de minister.

Het kabinet heeft een concept-openingsplan om in vijf of zes stappen toe te bewegen naar een zomer zonder coronamaatregelen of met alleen de basismaatregelen, zoals afstand houden, handen wassen en thuisblijven bij klachten, meldt RTL Nieuws.
Fysiek hoger onderwijs staat op de agenda

Naast het heropenen van de terrassen en het einde van de avondklok worden een aantal andere versoepelingen overwogen, waaronder het uitbreiden van het aantal bezoekers dat thuis mag worden ontvangen, van één naar twee, en het hervatten van fysiek voortgezet en middelbaar onderwijs.

Het kabinet wil daarnaast dat studenten in het hoger onderwijs weer fysiek naar college kunnen. Zij moeten dan vooraf getest worden en zich houden aan de coronaregels, zoals het houden van 1,5 meter afstand. Ook voor winkels wordt wellicht meer mogelijk, maar ingewijden twijfelen nog of die versoepeling de eindstreep haalt.

Volgende week dinsdag geven demissionair premier Mark Rutte en zorgminister Hugo de Jonge weer een persconferentie. Zij zullen dan een plan presenteren om stapsgewijs de samenleving te heropenen. Het volgende 'weegmoment' is twee weken later, dan wordt duidelijk wat er in de meivakantie mogelijk is. Het kabinet hoopt dat in de zomerperiode weinig tot geen beperkingen meer hoeven te gelden.
https://www.nu.nl/algemee(...)-vanaf-21-april.html

-------------------------------------------------------------------------

Eindelijk! Dat werd wel tijd hè!

[ Bericht 19% gewijzigd door DX11 op 07-04-2021 16:24:00 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 7 april 2021 @ 15:46:40 #2
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_198899465
21 april helemaal van god los drank drugs hoeren alles
pi_198899492
terassen dus ook restaurants??
pi_198899502
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:47 schreef LethalNinja het volgende:
terassen dus ook restaurants??
nee, dat zeggen ze niet, enkel als je buiten kan eten
pi_198899512
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:47 schreef LethalNinja het volgende:
terassen dus ook restaurants??
Nope lekker met je pannenkoek buiten zitten in de horizontale regen!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  User die overal opduikt 2022 woensdag 7 april 2021 @ 15:51:23 #6
186611 Haags
pi_198899563
Gaat niet gebeuren aangezien de moffen een lockdown van 3 weken krijgen en Rutte altijd in de anus van Merkel kruipt.
Zonder wrijving geen glans
pi_198899577
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:51 schreef Haags het volgende:
Gaat niet gebeuren aangezien de moffen een lockdown van 3 weken krijgen en Rutte altijd in de anus van Merkel kruipt.
Denk het wel, het gaat "te goed" met de cijfers om niks te doen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198899623
Alsof Rutte dat over 2 weken nog weet
pi_198899651
Gaat niet gebeuren.
pi_198899689
Oh dat kan Rutte zich dan allang niet meer herinneren.
pi_198899742
Zelfs al zouden de cijfers goed gaan, dan kun je het zo spinnen dat het toch niet kan.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_198899773
Voor juni gaat er helemaal niks open..dit geloven :') :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_198899916
Wie gelooft nou nog wat dit kabinet onder leiding van Rutte zegt man? :')

Hou toch op
pi_198899942
Ik zou het ontzettend dom vinden om die twee maatregelen gelijktijdig af te schaffen. Ondanks dat de cijfers nog niet lekker gaan en het vaccineren nog steeds te traag verrwacht ik dat onder maatschappelijke druk de terrassen wel weer open gaan maar de avondklok zal wel een paar weken langer blijven.
pi_198899953
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:14 schreef qajariaq het volgende:
Ik zou het ontzettend dom vinden om die twee maatregelen gelijktijdig af te schaffen. Ondanks dat de cijfers nog niet lekker gaan en het vaccineren nog steeds te traag verrwacht ik dat onder maatschappelijke druk de terrassen wel weer open gaan maar de avondklok zal wel een paar weken langer blijven.
Onzin. Het is al lang aangetoond dat buiten vrijwel geen risico is op besmettingen, tenzij hutje mutje superspread events, maar is een terras niet.
pi_198899972
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:48 schreef DX11 het volgende:

[..]

Nope lekker met je pannenkoek buiten zitten in de horizontale regen!
achja 't is beter dan niks
pi_198900031
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:15 schreef Homey het volgende:

[..]

Onzin. Het is al lang aangetoond dat buiten vrijwel geen risico is op besmettingen, tenzij hutje mutje superspread events, maar is een terras niet.
Wat vind je onzin?

Waar staat dat ik er op tegen ben de terrassen gesloten te houden? Wel denk ik dat met meer alcohol de afstand ook steeds korter zal worden. Het lijkt mij dat de uitbater daar verantwoordelijk voor gehouden moet worden.

Ook lijkt mij dat een terras voorzien van overkapping en windschermen niet als zodanig aangemerkt hoort te worden.

Wat mij betreft blijft die avondklok nog even van kracht.

En eh, buiten besmetten kan prima als je maar voldoende tweedehands adem krijgt.
  woensdag 7 april 2021 @ 16:22:44 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198900082
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wat vind je onzin?

Waar staat dat ik er op tegen ben de terrassen gesloten te houden? Wel denk ik dat met meer alcohol de afstand ook steeds korter zal worden. Het lijkt mij dat de uitbater daar verantwoordelijk voor gehouden moet worden.

Ook lijkt mij dat een terras voorzien van overkapping en windschermen niet als zodanig aangemerkt hoort te worden.

Wat mij betreft blijft die avondklok nog even van kracht.

En eh, buiten besmetten kan prima als je maar voldoende tweedehands adem krijgt.
Nou, dan blijf JIJ toch lekker thuis? Niemand die je tegenhoudt hoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198900110
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou, dan blijf JIJ toch lekker thuis? Niemand die je tegenhoudt hoor.
Dat moet ik al veel te vaak en veel te lang omdat een ander niet aan de regels houdt.
  woensdag 7 april 2021 @ 16:26:14 #20
338319 ZarB
Piña colada
pi_198900137
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat moet ik al veel te vaak en veel te lang omdat een ander niet aan de regels houdt.
Maar als ze straks vinden dat het allemaal weer kan dan is het toch prima? Als je dan bang bent voor besmetting in de buitenlucht ben je idd vrij om thuis te blijven.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198900147
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:51 schreef Haags het volgende:
Gaat niet gebeuren aangezien de moffen een lockdown van 3 weken krijgen en Rutte altijd in de anus van Merkel kruipt.
En in Spanje is alles gewoon open, zitten de terrassen vol en is het normale leven weer op gang gekomen, en die zijn toch behoorlijk harder getroffen dan wij hier. En dan de VS, die het hardst van allemaal getroffen zijn, daar zat op de openingsdag van het nieuwe honkbalseizoen het stadion van de Texas Rangers tot de nok toe vol. deze maatregelen zijn niet meer te handhaven, overal komt het leven weer op gang en wij zitten hier nog met die achterlijke avondklok.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 7 april 2021 @ 16:27:12 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198900150
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat moet ik al veel te vaak en veel te lang omdat een ander niet aan de regels houdt.
Dat is alleen logisch als je jouw aannames als feit bestempelt en jouw angst als leidraad neemt.

Mijn mening is dat het in de buitenlucht allemaal zo verwaarloosbaar is dat IK het risico zelf wel wil nemen, jij niet. Dat is prima, maar dring dan niet aan tot langere maatregelen op basis van je eigen angst.

Jij bent bang, jij blijft maar binnen. De rest gaat weer een poging wagen om te leven.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198900155
Wanneer mag je weer in de buitenlucht naar de hoeren?
pi_198900157
Het is te hopen op beter weer dan.
  woensdag 7 april 2021 @ 16:28:26 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198900167
Fijn, hopelijk blijft de daling doorzetten
pi_198900215
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:26 schreef ZarB het volgende:

[..]

Maar als ze straks vinden dat het allemaal weer kan dan is het toch prima? Als je dan bang bent voor besmetting in de buitenlucht ben je idd vrij om thuis te blijven.
De verruiming vind dus plaats onder maatschappelijke druk, niet omdat de getalletjes opeens zo verbeterd zijn.

Op dit moment mag je officieel nog maar met twee mensen samen buiten sporten terwijl er zat sporten zijn waar die anderhalve meter helemaal geen enkel probleem is. Sporten met meer mensen gevaarlijk wordt geacht hoe kan je dan verzinnen om met tientallen mensen op een terras dronken te gaan zitten worden?

En ja, ik wil ook heel graag weer eens op een terras zitten.

edit: Nogmaals, ik ben niet tegen op het openen van terrassen maar wel onder voorwaarde dat het echt open is en dat de uitbater verantwoordelijk is voor die anderhalve meter. Vorig jaar in Friesland een heel goede uitwerking daarvan gezien op marktpleinen.
pi_198900267
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:31 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De verruiming vind dus plaats onder maatschappelijke druk, niet omdat de getalletjes opeens zo verbeterd zijn.

Op dit moment mag je officieel nog maar met twee mensen samen buiten sporten terwijl er zat sporten zijn waar die anderhalve meter helemaal geen enkel probleem is. Sporten met meer mensen gevaarlijk wordt geacht hoe kan je dan verzinnen om met tientallen mensen op een terras dronken te gaan zitten worden?

En ja, ik wil ook heel graag weer eens op een terras zitten.

edit: Nogmaals, ik ben niet tegen op het openen van terrassen maar wel onder voorwaarde dat het echt open is en dat de uitbater verantwoordelijk is voor die anderhalve meter. Vorig jaar in Friesland een heel goede uitwerking daarvan gezien op marktpleinen.
:')
pi_198900343
Ik heb nu al medelijden met ondernemers die giftige wappies de zaak in krijgen die zonder test gaan lopen schreeuwen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198900707
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:31 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De verruiming vind dus plaats onder maatschappelijke druk, niet omdat de getalletjes opeens zo verbeterd zijn.

Op dit moment mag je officieel nog maar met twee mensen samen buiten sporten terwijl er zat sporten zijn waar die anderhalve meter helemaal geen enkel probleem is. Sporten met meer mensen gevaarlijk wordt geacht hoe kan je dan verzinnen om met tientallen mensen op een terras dronken te gaan zitten worden?

En ja, ik wil ook heel graag weer eens op een terras zitten.

edit: Nogmaals, ik ben niet tegen op het openen van terrassen maar wel onder voorwaarde dat het echt open is en dat de uitbater verantwoordelijk is voor die anderhalve meter. Vorig jaar in Friesland een heel goede uitwerking daarvan gezien op marktpleinen.
Paar dagen geleden in Dallas..


Wat nou anderhalve meter? Wat nou mondkapjes? Gewoon 40.000 man op elkaar gepakt op de tribune. Tijd dat wij ook weer eens normaal gaan doen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 7 april 2021 @ 17:11:14 #30
319979 Fok-it
All is well
pi_198900921
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Paar dagen geleden in Dallas..


Wat nou anderhalve meter? Wat nou mondkapjes? Gewoon 40.000 man op elkaar gepakt op de tribune. Tijd dat wij ook weer eens normaal gaan doen.
Ja, en dat is linea recta van niveau 1 naar niveau 10

Wat mij betreft is het ook tijd maar dan wel van 1 naar 10 met tussenstappen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_198900974
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wat vind je onzin?

Waar staat dat ik er op tegen ben de terrassen gesloten te houden? Wel denk ik dat met meer alcohol de afstand ook steeds korter zal worden. Het lijkt mij dat de uitbater daar verantwoordelijk voor gehouden moet worden.

Ook lijkt mij dat een terras voorzien van overkapping en windschermen niet als zodanig aangemerkt hoort te worden.

Wat mij betreft blijft die avondklok nog even van kracht.

En eh, buiten besmetten kan prima als je maar voldoende tweedehands adem krijgt.
Tja, als je in een auto rijdt kan je een ongeluk krijgen. Dan maar auto's verbieden?
pi_198900990
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:51 schreef Haags het volgende:
Gaat niet gebeuren aangezien de moffen een lockdown van 3 weken krijgen en Rutte altijd in de anus van Merkel kruipt.
Vandaar de testplicht over de grens
pi_198901067
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:31 schreef qajariaq het volgende:
De verruiming vind dus plaats onder maatschappelijke druk, niet omdat de getalletjes opeens zo verbeterd zijn.
Mooi toch. Zijn we eindelijk van het technocratische af en kunnen we het dualisme weer invoeren zonder over drogredenen te vallen zoals een besmettingsgraad. Uberhaupt was de lockdown ingevoerd op basis van besmettingen, zogenaamde code zwart, artsen die zouden beslissen over leven of dood en omdat het buitenland het ook doet maar daar valt vrij weinig van te zien.
pi_198901072
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:27 schreef WammesWaggel het volgende:
Wanneer mag je weer in de buitenlucht naar de hoeren?
Ja, mogen die ook een terras?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_198901084
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Paar dagen geleden in Dallas..


Wat nou anderhalve meter? Wat nou mondkapjes? Gewoon 40.000 man op elkaar gepakt op de tribune. Tijd dat wij ook weer eens normaal gaan doen.
Dit.

En in Texas sporen ze niet helemaal omdat het zodanig gepolitiseerd en gepolariseerd is dat een fatsoenlijke discussie daar over maatregelen uit den boze is.

Speelt daarnaast mee dat het VK en de VS al bijna klaar zijn met vaccineren.
pi_198901116
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:14 schreef Homey het volgende:

[..]

Tja, als je in een auto rijdt kan je een ongeluk krijgen. Dan maar auto's verbieden?
Als we alle regels afschaffen dan is autorijden niet veilig meer inderdaad.
pi_198901143
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:19 schreef Ghoula het volgende:

[..]

Mooi toch. Zijn we eindelijk van het technocratische af en kunnen we het dualisme weer invoeren zonder over drogredenen te vallen zoals een besmettingsgraad. Uberhaupt was de lockdown ingevoerd op basis van besmettingen, zogenaamde code zwart, artsen die zouden beslissen over leven of dood en omdat het buitenland het ook doet maar daar valt vrij weinig van te zien.
Kijk even naar Brazilië.
pi_198901167
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Kijk even naar Brazilië.
Kijk even naar Zweden
  woensdag 7 april 2021 @ 17:24:04 #39
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198901174
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Kijk even naar Brazilië.
Nee, wij wonen in een land met normale voorzieningen en zonder favela's.

Kijk jij even naar Texas.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198901176
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Kijk even naar Brazilië.
Kijk even naar Duitsland waar men express mensen bang heeft gemaakt met propaganda.

Gooi de hele boel weer open.
pi_198901265
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:24 schreef Hippiee het volgende:

[..]


Gooi de hele boel weer open.
Graag, maar dan wel als het merendeel van de mensen een eerste vaccin heeft gehad.
  woensdag 7 april 2021 @ 17:36:15 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198901327
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:29 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Graag, maar dan wel als het merendeel van de mensen een eerste vaccin heeft gehad.
jij kan echt niet inzien dat er mensen zijn die anders denken he?

Als JIJ pas wil dat dingen open gaan tot er genoeg mensen zijn gevaccineerd kan JIJ altijd gewoon thuisblijven tot dat zo ver is. De rest hoeft niet op jouw angstgevoel te wachten.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 7 april 2021 @ 17:41:35 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198901394
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:13 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Wie gelooft nou nog wat dit kabinet onder leiding van Rutte zegt man? :')

Hou toch op
Dat is de sleutel wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198901416
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

jij kan echt niet inzien dat er mensen zijn die anders denken he?

Als JIJ pas wil dat dingen open gaan tot er genoeg mensen zijn gevaccineerd kan JIJ altijd gewoon thuisblijven tot dat zo ver is. De rest hoeft niet op jouw angstgevoel te wachten.
Dat lijkt me een aardig pot en ketel antwoord. Ook jij accepteert niet dat anderen nog eventjes voorzichter willen zijn dan jij. En ja, ik heb al een paar keer opgenoemd dat de terrassen wat mij betreft met passende maatregelen wel weer open mogen. Evenals van die twee personen regeling waar ik van af wil.

Maar goed, dan nog reageren op je kortzichtige stelling: Hoe meer mensen om mij heen ziek zijn hoe groter mijn kans om ziek te worden en erger dat de zorg dan niet toereikend is en ook nog hoe langer die maatregelen gaan duren. Binnen een paar maanden zou iedereen een eerste prik gehad kunnen hebben. Het lijkt mij dan raadzaam om daar even op te wachten, in ieder geval tot we ergens tussen de vijftig en zestig jaar zijn aangekomen met prikken.
  woensdag 7 april 2021 @ 17:43:40 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198901441
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

jij kan echt niet inzien dat er mensen zijn die anders denken he?

Als JIJ pas wil dat dingen open gaan tot er genoeg mensen zijn gevaccineerd kan JIJ altijd gewoon thuisblijven tot dat zo ver is. De rest hoeft niet op jouw angstgevoel te wachten.
Inderdaad.
Mensen die niet willen kunnen altijd de eigen keuze maken om zich risicoloos uit de maatschappij te halen.

Maar waarom zou het voor de rest ook moeten gelden?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 7 april 2021 @ 17:43:59 #46
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198901447
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:42 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat lijkt me een aardig pot en ketel antwoord. Ook jij accepteert niet dat anderen nog eventjes voorzichter willen zijn dan jij. En ja, ik heb al een paar keer opgenoemd dat de terrassen wat mij betreft met passende maatregelen wel weer open mogen. Evenals van die twee personen regeling waar ik van af wil.

Maar goed, dan nog reageren op je kortzichtige stelling: Hoe meer mensen om mij heen ziek zijn hoe groter mijn kans om ziek te worden en erger dat de zorg dan niet toereikend is en ook nog hoe langer die maatregelen gaan duren. Binnen een paar maanden zou iedereen een eerste prik gehad kunnen hebben. Het lijkt mij dan raadzaam om daar even op te wachten, in ieder geval tot we ergens tussen de vijftig en zestig jaar zijn aangekomen met prikken.
Doodsbang dus. Je goed recht, totaal overtrokken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198901493
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat is alleen logisch als je jouw aannames als feit bestempelt en jouw angst als leidraad neemt.

Mijn mening is dat het in de buitenlucht allemaal zo verwaarloosbaar is dat IK het risico zelf wel wil nemen, jij niet. Dat is prima, maar dring dan niet aan tot langere maatregelen op basis van je eigen angst.

Jij bent bang, jij blijft maar binnen. De rest gaat weer een poging wagen om te leven.
Dus nu ben je dood of zo?
pi_198901496
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Doodsbang dus. Je goed recht, totaal overtrokken.
Ik noem het genuanceerd en realistisch.

Van jou zie ik alleen maar dat jouw mening de absolute waarheid is.
pi_198901515
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:46 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik noem het genuanceerd en realistisch.

Van jou kant zie ik alleen maar dat jouw mening de absolute waarheid is.
Stiekem zou hij alles met caps lock aan willen typen.
  woensdag 7 april 2021 @ 17:47:58 #50
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198901518
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:46 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik noem het genuanceerd en realistisch.

Van jou kant zie ik alleen maar dat jouw mening de absolute waarheid is.
Het is overtrokken.
Ga zelf lekker thuis blijven als je denkt dat het te veel risico is voor je, maar anderen vinden het prima.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 7 april 2021 @ 17:50:05 #51
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198901570
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:46 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik noem het genuanceerd en realistisch.

Van jou zie ik alleen maar dat jouw mening de absolute waarheid is.
Ik noem het angstig en zwaar overtrokken.

Nee, ik geef je redenen waarom de meerderheid dit graag wil en bereid is om evt risico te nemen. Jij bent om de een of andere reden erg bang om zelf ziek te worden. Nou ik niet.

Dus ja, jij kan nog steeds binnenblijven, maar anderen zijn daar niet meer toe verplicht, dat is het verschil. De meerderheid hoeft zich niet aan te passen aan een bange minderheid als dat volgens de regels weer mag.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198901594
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:50 schreef HeatWave het volgende:
Nee, ik geef je redenen waarom de meerderheid dit graag wil en bereid is om evt risico te nemen.

Waar haal je dat vandaan?
  woensdag 7 april 2021 @ 17:53:15 #53
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198901648
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:51 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?
Vanuit de directe observering dat het elke dag dat het een beetje lekker weer is alle parken volstromen en ook in de binnensteden het super druk is.

De meeste mensen willen weer naar buiten, weer iets sociaals doen. Jij niet, nogmaals. prima. Maar ik wel.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198901805
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Vanuit de directe observering dat het elke dag dat het een beetje lekker weer is alle parken volstromen en ook in de binnensteden het super druk is.

De meeste mensen willen weer naar buiten, weer iets sociaals doen. Jij niet, nogmaals. prima. Maar ik wel.
Jij kent het merendeel van de mensen in NL? En je ziet naast al die mensen die buiten zijn ook al die mensen die inderdaad veel minder naar buiten gaan en in ieder geval niet in de massa begeven?

Dit is nou echt een aanname van jou. Nergens op gebaseerd dus.
  woensdag 7 april 2021 @ 18:01:55 #55
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198901830
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 18:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Jij kent het merendeel van de mensen in NL? En je ziet naast al die mensen die buiten zijn ook al die mensen die inderdaad veel minder naar buiten gaan en in ieder geval niet in de massa begeven?

Dit is nou echt een aanname van jou. Nergens op gebaseerd dus.
Wat jij wil, wij gaan lekker naar buiten zodra het kan (en eigenlijk nu ook al, maar dan op een terras). Blijf jij lekker binnen.

We zijn er uit, ktnxbye.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198901901
Kan mij niet echt bommen over een meerderheid voor de avondklok is. Die klok gaat echt veel en veel te ver. En dat de restaurants dicht zijn lijkt mij eerder contraproductief dan nuttig. In plaats van uit elkaar zitten in een ruimte die vroeger de rook van alle rokers moest worden afgevoerd, komen we nu nog steeds samen, maar dan in kleine appartementjes met bijhorende tafeltjes.
pi_198901908
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 18:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat jij wil, wij gaan lekker naar buiten zodra het kan (en eigenlijk nu ook al, maar dan op een terras). Blijf jij lekker binnen.

We zijn er uit, ktnxbye.
Ja, koel maar ff af. Misschien leer je er nog van lezen.
pi_198902175
Kijk eens aan, goed nieuws. En dat terwijl volgens de viruswappiewaarheid complotdenkers de maatregelen nooit meer teruggedraaid zouden gaan worden.
pi_198903433
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 18:18 schreef Gehrman het volgende:
Kijk eens aan, goed nieuws. En dat terwijl volgens de viruswappiewaarheid complotdenkers de maatregelen nooit meer teruggedraaid zouden gaan worden.
We hebben ook nog de avondklok, alcoholverkoopverbod na 20h, mondkapjesplicht, afstandhouden, grote evenementen verbod, sportclubs dicht,etc. etc. en ideeën voor een testsamenleving en vaccinatiepaspoort.

Een stap in de goed richting, maar het is nog een lange weg voordat dat alles wordt teruggedraaid.
pi_198904474
We krijgen een beetje bewegingsruimte terug maar in de herfst gaat men over tot verplichte testen wil je uberhaupt nog ergens binnen kunnen. Dan zullen de mensen denk ik in de rij gaan staan om plat gespoten te worden om hun vrijheden terug te krijgen, dit gaat echter niet gebeuren want er zijn natuurlijk allerlei covid varianten en daar moet je ook verplicht voor getest worden en uiteraard weer een ander vaccin krijgen. Never Ending story dit.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_198905253
Zul je zien dat komende dinsdag Rutte toch weer alles vergeten is :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 7 april 2021 @ 20:43:39 #62
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198905397
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:37 schreef TLC het volgende:
Zul je zien dat komende dinsdag Rutte toch weer alles vergeten is :')
Even paar dagen achter elkaar weer de test capaciteit opschroeven naar 100.000. Even de cijfers opwerken...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198908147
Ik begrijp niet waarom beide op zelfde moment moet.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 april 2021 @ 23:02:38 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198908658
De IC's liggen vol en ze willen de boel open gooien. Onbegrijpelijk 8)7 Beter gaan we kloteweer krijgen als ze besluiten dit te doen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198908742
quote:
84s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:02 schreef Starhopper het volgende:
De IC's liggen vol en ze willen de boel open gooien. Onbegrijpelijk 8)7 Beter gaan we kloteweer krijgen als ze besluiten dit te doen.
Tja, Nederland is er klaar mee en dat heeft de overheid eindelijk door. Als we nog tot eind van de zomer op slot gaan blijven dan gaan er nog veel meer mensen depressief worden / zelfmoord plegen / andere psychische klachten krijgen en dat is ook niet bepaald een goed idee.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198942662
https://www.nu.nl/coronav(...)ronamaatregelen.html

quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:13 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Wie gelooft nou nog wat dit kabinet onder leiding van Rutte zegt man? :')

Hou toch op
  zaterdag 10 april 2021 @ 11:17:18 #67
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_198943997
Die terrassen gaan gewoon open, gelet op dat onderzoek over besmettingen in de buitenlucht. De avondklok gaat er overigens niet af vrees ik.
pi_198944124
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:17 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Die terrassen gaan gewoon open, gelet op dat onderzoek over besmettingen in de buitenlucht. De avondklok gaat er overigens niet af vrees ik.
Dat zou raar zijn. Beide maatregelen zijn ineffectief. Dus dat zou gepast zijn voor het beleid.

Natuurlijk telt ook mee dat er een compleet nieuw parlement zit waar D66, Pvv, FvD tegen de avondklok zijn. En Rutte niet de wind mee heeft.
pi_198944137
quote:
84s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:02 schreef Starhopper het volgende:
De IC's liggen vol en ze willen de boel open gooien. Onbegrijpelijk 8)7 Beter gaan we kloteweer krijgen als ze besluiten dit te doen.
Propaganda. Ik woon naast een ziekenhuis en het lijkt aardig rustig te zijn.
  zaterdag 10 april 2021 @ 11:28:41 #70
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_198944160
quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:46 schreef VarkensHart het volgende:
21 april helemaal van god los drank drugs hoeren alles
Dit dus _O_
ff helemaal volsnuiven en zuipen, stad in gaan, overal overheen plassen en poepen en dingen gooien naar mensen enzo :P :D
Wordt fissa ! :D

[ Bericht 0% gewijzigd door dikkedaniel op 10-04-2021 21:30:17 ]
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  zaterdag 10 april 2021 @ 11:28:55 #71
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_198944164
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:26 schreef Ghoula het volgende:

[..]

Dat zou raar zijn. Beide maatregelen zijn ineffectief. Dus dat zou gepast zijn voor het beleid.

Natuurlijk telt ook mee dat er een compleet nieuw parlement zit waar D66, Pvv, FvD tegen de avondklok zijn. En Rutte niet de wind mee heeft.
Ik ben het met je eens dat beide maatregelen nogal ineffectief zijn, maar de avondklok is een soort van fetisj van Rutte die hij niet zo snel gaat opgeven, terwijl de onderzoeken over de effecten van de avondklok de effectiviteit niet kunnen aantonen.
pi_198947014
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:27 schreef Ghoula het volgende:

[..]

Propaganda. Ik woon naast een ziekenhuis en het lijkt aardig rustig te zijn.
LOL.

Vreemd he dat al die mensen die aan het zuurstof liggen geen burenoverlast veroorzaken en zelfs niet in de loop van de avond een ommetje buiten gaan doen.

Dat het rustig is komt omdat
- Bezoek nauwelijks mogelijk is
- Mensen langer in het ziekenhuis verblijven
- Voor andere zorg nauwelijks ruimte is.

Of te wel je legt die rust net verkeerd om uit. En dan het woord propaganda durven te gebruiken. :r
pi_198947165
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:37 schreef qajariaq het volgende:

[..]

LOL.

Vreemd he dat al die mensen die aan het zuurstof liggen geen burenoverlast veroorzaken en zelfs niet in de loop van de avond een ommetje buiten gaan doen.

Dat het rustig is komt omdat
- Bezoek nauwelijks mogelijk is
- Mensen langer in het ziekenhuis verblijven
- Voor andere zorg nauwelijks ruimte is.

Of te wel je legt die rust net verkeerd om uit. En dan het woord propaganda durven te gebruiken. :r
dunno. in het begin vorig jaar was het redelijk druk, heb er daarna ook een tijdje gewerkt maar volgens de ambulancebroeders was het aardig rustig terwijl we midden in de tweede golf zouden zitten.
pi_198947173
quote:
84s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:02 schreef Starhopper het volgende:
De IC's liggen vol en ze willen de boel open gooien. Onbegrijpelijk 8)7 Beter gaan we kloteweer krijgen als ze besluiten dit te doen.
Hoeveel liggen er op de IC?
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 10 april 2021 @ 15:53:16 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198947196
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:51 schreef Nober het volgende:

[..]

Hoeveel liggen er op de IC?
Bijna 1250
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 10 april 2021 @ 15:53:29 #76
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198947198
Ik denk dat 'we' te vroeg gejuicht hebben. De ziekenhuizen willen niet, het gaat in Duitsland ook niet lekker en het zou ook vreemd zijn zo vlak voordat het voorbij is opeens het beleid om te gooien. Hugo de Jonge temperde de verwachtingen al, dus ik verwacht een verlenging van de maatregelen met twee weken.
pi_198947205
quote:
84s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Bijna 1250
Bron?
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 10 april 2021 @ 15:54:27 #78
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198947212
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:54 schreef Nober het volgende:

[..]

Bron?
https://allecijfers.nl/ni(...)na-virus-en-covid19/

En daarvan zijn er ruim 800 coronapatienten. Er is dus weinig speelruimte meer op de IC.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198947224
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:50 schreef Ghoula het volgende:

[..]

dunno. in het begin vorig jaar was het redelijk druk, heb er daarna ook een tijdje gewerkt maar volgens de ambulancebroeders was het aardig rustig terwijl we midden in de tweede golf zouden zitten.
Dat die ambulance het rustig heeft klopt wel, mensen liggen langer in het ziekenhuis.

Als het er zo rustig is waarom moest mijn zus dan zestig km verder naar een ziekenhuis? Onderweg drie of vier andere ziekenhuizen voorbij gereden. Ook moest ze voortijdig naar huis en kreeg beademingsapparatuur mee naar huis. Dat doen ze allemaal niet omdat het overal zo rustig is lijkt mij.
pi_198947258
quote:
84s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]

https://allecijfers.nl/ni(...)na-virus-en-covid19/

En daarvan zijn er ruim 800 coronapatienten. Er is dus weinig speelruimte meer op de IC.
1191/1700 dus en 777 met corona. Da's niet vol.
pi_198947308
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:55 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat die ambulance het rustig heeft klopt wel, mensen liggen langer in het ziekenhuis.

Als het er zo rustig is waarom moest mijn zus dan zestig km verder naar een ziekenhuis? Onderweg drie of vier andere ziekenhuizen voorbij gereden. Ook moest ze voortijdig naar huis en kreeg beademingsapparatuur mee naar huis. Dat doen ze allemaal niet omdat het overal zo rustig is lijkt mij.
Dit is altijd zo geweest door bezuinigen op de zorgsector. Zorg is een verdienmodel en blijkbaar was je zus niet rendabel genoeg.
pi_198947441
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:01 schreef Ghoula het volgende:

[..]

Dit is altijd zo geweest door bezuinigen op de zorgsector. Zorg is een verdienmodel en blijkbaar was je zus niet rendabel genoeg.
Mijn ervaring is anders maar jij hebt er natuurlijk veel meer kijk op.
pi_198947507
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:12 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Mijn ervaring is anders maar jij hebt er natuurlijk veel meer kijk op.
dat hoor ik wel vaker
pi_198947519
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:16 schreef Ghoula het volgende:

[..]

dat hoor ik wel vaker
En dan gaat nooit je sarcasme lampje branden?
pi_198947531
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]

En dan gaat nooit je sarcasme lampje branden?
niet echt
  zaterdag 10 april 2021 @ 19:25:45 #86
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_198949812
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:28 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Dit dus _O_
ff helemaal volsnuiven en zuipen, stad in gaan, overal overheen plassen en passen en dingen gooien naar mensen enzo :P :D
Wordt fissa ! :D
#kenner de bestelling staat al uit
pi_198949889
quote:
84s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Bijna 1250
Waar ga jeje over 6 maanden druk over maken als Corona het gewone griepje is en iedereen weer zijn normale gang gaat?
Vakman pur sang
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 april 2021 @ 20:07:14 #88
862 Arcee
Look closer
pi_198966594
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:13 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Wie gelooft nou nog wat dit kabinet onder leiding van Rutte zegt man? :')

Hou toch op
https://www.nu.nl/coronav(...)toch-uitgesteld.html
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 april 2021 @ 22:43:57 #90
862 Arcee
Look closer
pi_198967857
Alsof 1 week uitstel genoeg is.
pi_198969183
De 28e gaan we los jongens!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 april 2021 @ 07:50:15 #92
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198969192
quote:
Versoepelingen gaan niet door gelukkig.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 april 2021 @ 07:54:15 #93
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198969208
Lekker met zijn allen ophokken in de parken komende weken, dat gaat de cijfers goed doen _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198969217
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 07:54 schreef Drekkoning het volgende:
Lekker met zijn allen ophokken in de parken komende weken, dat gaat de cijfers goed doen _O_
Straks verplicht mondkapje in het park.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 april 2021 @ 07:58:02 #95
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198969222
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 07:54 schreef Drekkoning het volgende:
Lekker met zijn allen ophokken in de parken komende weken, dat gaat de cijfers goed doen _O_
Mensen moeten gewoon thuisblijven. Lekker overal samenkomen maar wel janken dat de cijfers omhoog gaan :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 april 2021 @ 08:00:39 #96
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198969231
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 07:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Mensen moeten gewoon thuisblijven. Lekker overal samenkomen maar wel janken dat de cijfers omhoog gaan :')
Klopt, maar dat doen ze blijkbaar niet. Dus zijn we beter af met alternatieven zoals terrassen.

Repressie is niet altijd de oplossing, goede alternatieven zijn in deze situatie veel beter. Ook voor de ondernemers.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 april 2021 @ 08:03:36 #97
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198969248
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 08:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Klopt, maar dat doen ze blijkbaar niet. Dus zijn we beter af met alternatieven zoals terrassen.

Repressie is niet altijd de oplossing, goede alternatieven zijn in deze situatie veel beter. Ook voor de ondernemers.
Of gewoon de ME de parken laten schoonvegen. Wie niet horen wil moet maar voelen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 april 2021 @ 08:09:00 #98
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198969274
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 08:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Of gewoon de ME de parken laten schoonvegen. Wie niet horen wil moet maar voelen.
Dat is op termijn geen oplossing zoals de verschillende burgemeesters en veiligheidsregio’s al aangeven. Je hebt niet de mankracht voor pure repressie als iedereen massaal naar buiten gaat.

Om over de wettelijke haalbaarheid van ME inzet tegen burgers die vreedzaam in een park zitten nog maar te zwijgen :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 12 april 2021 @ 08:16:32 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198969305
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Drekkoning op 12-04-2021 08:16:43 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198969484
waar gaat dit over, de cijfers gaan door het plafont nu en men heeft het over versoepeling...volgens mij is rutte nu echt aan het doordraaien
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 april 2021 @ 09:16:00 #101
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198969730
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:46 schreef pokkerdepok het volgende:
waar gaat dit over, de cijfers gaan door het plafont nu en men heeft het over versoepeling...volgens mij is rutte nu echt aan het doordraaien
Er komen geen versoepelingen. Rutte draait niet door.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  User die overal opduikt 2022 maandag 12 april 2021 @ 09:18:14 #102
186611 Haags
pi_198969753
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 08:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Of gewoon de ME de parken laten schoonvegen. Wie niet horen wil moet maar voelen.
Je krijgt er al een natte doos van zeker ;)
Zonder wrijving geen glans
pi_198969789
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is op termijn geen oplossing zoals de verschillende burgemeesters en veiligheidsregio’s al aangeven. Je hebt niet de mankracht voor pure repressie als iedereen massaal naar buiten gaat.

Om over de wettelijke haalbaarheid van ME inzet tegen burgers die vreedzaam in een park zitten nog maar te zwijgen :D
Heb al meerdere fokkers voorbij zien komen die het wel ok zouden vinden als we die mensen gewoon zouden neerknallen met een machinegeweer.
pi_198969799
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 09:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Er komen geen versoepelingen. Rutte draait niet door.
Hij kan zich ook niet meer herineren dat hij het heeft gehad over versoepelingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198969806
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 08:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Of gewoon de ME de parken laten schoonvegen. Wie niet horen wil moet maar voelen.
Een mijnenveld erom is makkelijker, dat scheelt mankracht.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198969822
Veel belangrijker is het of er versoepelingen komen in de goedkopere buurlanden.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 april 2021 @ 09:27:14 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198969829
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hij kan zich ook niet meer herineren dat hij het heeft gehad over versoepelingen.
Tuurlijk wel. Maar dat ze hebben gekeken naar versoepelingen wil niet zeggen dat ze het ook gaan doen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 april 2021 @ 09:28:05 #108
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198969835
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Een mijnenveld erom is makkelijker, dat scheelt mankracht.
Of gewoon de locaties waar veel mensen samenkomen zo onaantrekkelijk mogelijk maken. Bankjes verwijderen en het gras in parken omploegen bijvoorbeeld.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198970037
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 07:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Straks verplicht mondkapje in het park.
Dat is al in Spanje, overal buiten. Was zelfs op stranden een tijdje maar dat hebben ze los gelaten, nu mag je op het strand je mondkapje af doen zodra je stil ligt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198970399
Op plaatsen waar veel mensen samenkomen;
Aangeven dat bij het betreden van het park vaccinatie kan plaatsvinden
Posters van Bill Gates ophangen
dummy 5G zendmasten plaatsen
mondkapjes verkopen waar snoertjes uit hangen
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198970417
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is op termijn geen oplossing zoals de verschillende burgemeesters en veiligheidsregio’s al aangeven. Je hebt niet de mankracht voor pure repressie als iedereen massaal naar buiten gaat.

Om over de wettelijke haalbaarheid van ME inzet tegen burgers die vreedzaam in een park zitten nog maar te zwijgen :D
Wettelijk en haalbaar zijn reeds van elkaar gescheiden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 april 2021 @ 10:29:35 #112
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198970464
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op plaatsen waar veel mensen samenkomen;
Aangeven dat bij het betreden van het park vaccinatie kan plaatsvinden
Posters van Bill Gates ophangen
dummy 5G zendmasten plaatsen
mondkapjes verkopen waar snoertjes uit hangen
:D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198970534
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:17 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Die terrassen gaan gewoon open, gelet op dat onderzoek over besmettingen in de buitenlucht. De avondklok gaat er overigens niet af vrees ik.
Als ik eerlijk ben hebben steeds meer mensen schijt aan de avondklok.
Er wordt ook amper gehandhaafd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198970609
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 09:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Of gewoon de locaties waar veel mensen samenkomen zo onaantrekkelijk mogelijk maken. Bankjes verwijderen en het gras in parken omploegen bijvoorbeeld.
Zout op de aarde om de groei van gras te voorkomen!
  maandag 12 april 2021 @ 10:49:55 #115
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_198970687
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 09:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Of gewoon de locaties waar veel mensen samenkomen zo onaantrekkelijk mogelijk maken. Bankjes verwijderen en het gras in parken omploegen bijvoorbeeld.
Gewoon vol bouwen met huizen, sla je twee vliegen in één klap.
pi_198970694
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 09:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Of gewoon de locaties waar veel mensen samenkomen zo onaantrekkelijk mogelijk maken. Bankjes verwijderen en het gras in parken omploegen bijvoorbeeld.
24/7 Frans Bauer :r door de speakers
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198970773
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 09:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Of gewoon de locaties waar veel mensen samenkomen zo onaantrekkelijk mogelijk maken. Bankjes verwijderen en het gras in parken omploegen bijvoorbeeld.
Niet zeggen want dat gaan ze rustig doen
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 april 2021 @ 11:00:35 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198970801
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Niet zeggen want dat gaan ze rustig doen
Ik heb het al getweet naar Mark en Hugo
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 april 2021 @ 15:30:47 #119
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198974018
Prachtig om te lezen dat er geen versoepelingen komen. Horeca blijf maar lekker dicht haha. Irritante herrietenten. Klaar mee. Heerlijk nieuws om te lezen. Hopelijk nog veel en veel strengere maatregelen.
pi_198974168
quote:
14s.gif Op maandag 12 april 2021 15:30 schreef Draak31 het volgende:
Prachtig om te lezen dat er geen versoepelingen komen. Horeca blijf maar lekker dicht haha. Irritante herrietenten. Klaar mee. Heerlijk nieuws om te lezen. Hopelijk nog veel en veel strengere maatregelen.
8)7
  maandag 12 april 2021 @ 15:50:01 #121
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198974221
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou, dan blijf JIJ toch lekker thuis? Niemand die je tegenhoudt hoor.
Ik las dit met de Ome Henk stem _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 12 april 2021 @ 15:50:54 #122
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198974235
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 09:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Of gewoon de locaties waar veel mensen samenkomen zo onaantrekkelijk mogelijk maken. Bankjes verwijderen en het gras in parken omploegen bijvoorbeeld.
Ja, er is nog niet genoeg kapot gemaakt, laten we nu de parken en bossen ook gaan mollen _O_
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198974366
Voor de natuur is het wel een zegen als weer de sportscholen en terrassen open gaan. Ik wandel veel, ook voor corona.

Het is veel drukker met mountainbikers en hardlopers. Veel paden zijn sowieso twee keer zo breed geworden door het vele gebruik. Maar goed, laten we positief blijven en hopen dat het over twee maanden weer wat normaler gaat worden.
pi_198974370
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 10:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

24/7 Frans Bauer :r door de speakers
Of Borsato
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 april 2021 @ 16:28:09 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198974726
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, er is nog niet genoeg kapot gemaakt, laten we nu de parken en bossen ook gaan mollen _O_
Gewoon na corona opnieuw inzaaien :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 april 2021 @ 16:43:05 #126
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_198974877
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 07:47 schreef MadJackthePirate het volgende:
De 28e gaan we los jongens!
2028 bedoel je?
pi_198974982
Overal is het ellende, van Noord-holland tot aan Limburg geven de ziekenhuizen aan dat de Intensive care op volle capaciteit draait. Er kunnen nu niet meer patienten bij, dan zal er worden overgeplaatst naar het buitenland.
Zorgpersoneel valt uit door de drukte en dat is nou net waar het tekort aan is.

En dan hebben we het hier over versoepelen? openen van een terras? godsamme zeg.

Ja joh, doen we gewoon, met een paar maatregelen kan dat best:

• Maximaal een klant per 25 vierkante meter terras.
• Maximaal een half uur op het terras.
• Kom alleen naar het terras.
• Kom uitsluitend indien nodig naar het terras, ga niet binge drinken.
• Maak een afspraak voor je bezoek aan het terras.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198975032
Tjah, nu ¤5,75 voor een biertje zeker :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_198975080
Terrassen openen gaat echt geen extra infecties veroorzaken. Nu alles dicht is verzinnen mensen wel andere manieren om dicht op elkaar te zitten (parken, visite met veel te veel tegelijk).
Laat staan dat mensen respect hebben voor werkenden. Ik ben monteur en kom bij mensen thuis, elke dag weer moet ik mensen er op wijzen of ze afstand willen houden (omdat ze weer eens letterlijk 30cm van mijn nek staan mee te kijken).
Mensen houden zich toch nergens meer aan, kan je het net zo goed wat meer los laten, dan zijn de mensen ten minste nog een beetje blij.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198975162
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Overal is het ellende, van Noord-holland tot aan Limburg geven de ziekenhuizen aan dat de Intensive care op volle capaciteit draait. Er kunnen nu niet meer patienten bij, dan zal er worden overgeplaatst naar het buitenland.
Zorgpersoneel valt uit door de drukte en dat is nou net waar het tekort aan is.

En dan hebben we het hier over versoepelen? openen van een terras? godsamme zeg.

Ja joh, doen we gewoon, met een paar maatregelen kan dat best:

• Maximaal een klant per 25 vierkante meter terras.
• Maximaal een half uur op het terras.
• Kom alleen naar het terras.
• Kom uitsluitend indien nodig naar het terras, ga niet binge drinken.
• Maak een afspraak voor je bezoek aan het terras.
De meeste maatregelen hebben dus weinig geholpen? Met die wetenschap kan men ook gewoon versoepelen.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 april 2021 @ 17:14:30 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198975209
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:10 schreef torentje het volgende:

[..]

De meeste maatregelen hebben dus weinig geholpen? Met die wetenschap kan men ook gewoon versoepelen.
Dat we zelfs met maatregelen bijna in code zwart zitten..... Als we geen maatregelen zouden hebben, dan is de ramp niet te overzien.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198975239
Ik gok op 1 juno
pi_198975293
quote:
9s.gif Op maandag 12 april 2021 17:16 schreef Cazzette het volgende:
Ik gok op 1 juno
Gezien de run op zelftests zou het ook zo maar julij kunnen zijn. ;)

Maar symbolisch gezien denk ik dat het 5 mei gaat worden. Ik laat in het midden of dat dit jaar is. :P
  maandag 12 april 2021 @ 17:33:49 #134
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198975407
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Overal is het ellende, van Noord-holland tot aan Limburg geven de ziekenhuizen aan dat de Intensive care op volle capaciteit draait. Er kunnen nu niet meer patienten bij, dan zal er worden overgeplaatst naar het buitenland.
Zorgpersoneel valt uit door de drukte en dat is nou net waar het tekort aan is.

En dan hebben we het hier over versoepelen? openen van een terras? godsamme zeg.

Ja joh, doen we gewoon, met een paar maatregelen kan dat best:

• Maximaal een klant per 25 vierkante meter terras.
• Maximaal een half uur op het terras.
• Kom alleen naar het terras.
• Kom uitsluitend indien nodig naar het terras, ga niet binge drinken.
• Maak een afspraak voor je bezoek aan het terras.
Precies, gewoon dicht laten.

Vele malen beter dat mensen thuis met elkaar afspreken en dalijk met mooi weer massaal samenklonteren in parken en dergelijke.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198975463
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies, gewoon dicht laten.

Vele malen beter dat mensen thuis met elkaar afspreken en dalijk met mooi weer massaal samenklonteren in parken en dergelijke.
ik ben geen expert op dat gebied, geef ik meteen toe.

als je thuis met elkaar afspreekt dan neem ik aan dat je geen onbekenden binnen laat.
dadelijk als 't mooi weer is hoop ik gewoon dat de situatie er anders voor staat. maar nu gewoon nog niet, van Noord-holland tot aan Limburg komen nu berichten over capaciteitsproblemen bij de ICs.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 12 april 2021 @ 17:50:02 #136
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198975550
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:41 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ik ben geen expert op dat gebied, geef ik meteen toe.

als je thuis met elkaar afspreekt dan neem ik aan dat je geen onbekenden binnen laat.
dadelijk als 't mooi weer is hoop ik gewoon dat de situatie er anders voor staat. maar nu gewoon nog niet, van Noord-holland tot aan Limburg komen nu berichten over capaciteitsproblemen bij de ICs.
Maar ook Gommers geeft nu bijvoorbeeld aan dat indien handhaafbaarheid erbij gebaat is, je gewoon de terrassen moet openen. Dat leidt dan zelfs tot minder besmettingen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198975579
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je thuis met elkaar afspreekt dan neem ik aan dat je geen onbekenden binnen laat.
Wat ik de afgelopen tijd heb gezien gaan mensen op visite bij elkaar en gewoon lekker als vanouds samen op de bank / naast elkaar aan tafel enz enz. Op een terras heb je tenminste nog wat afstand van elkaar EN natuurlijk de wind die waarschijnlijk een hoop meer tegenhoud dan stilstaande lucht binnenshuis.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198975599
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar ook Gommers geeft nu bijvoorbeeld aan dat indien handhaafbaarheid erbij gebaat is, je gewoon de terrassen moet openen. Dat leidt dan zelfs tot minder besmettingen.
Ik heb Gommers erg hoog zitten, alleen wisselt hij nog weleens van mening.
Op social media vraagt Gommers intussen of er nog iemand beschikbaar is als IC-arts.

Ik kan bij geen handhaving voorstellen bij terrassen, dat komt bijna altijd op het bordje van de uitbater.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198975745
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 17:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat we zelfs met maatregelen bijna in code zwart zitten..... Als we geen maatregelen zouden hebben, dan is de ramp niet te overzien.
Het zijn meestal slechts onnadenkende mensen die besmet en ziek worden van dat virus. Daar de hele wereld voor op slot zetten is onzin.
  maandag 12 april 2021 @ 18:26:11 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198976000
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:53 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Ik heb Gommers erg hoog zitten, alleen wisselt hij nog weleens van mening.
Op social media vraagt Gommers intussen of er nog iemand beschikbaar is als IC-arts.

Ik kan bij geen handhaving voorstellen bij terrassen, dat komt bijna altijd op het bordje van de uitbater.
Klopt, en dat is al meer toezicht en regulering dan allemaal in een park of binnenstad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198976084
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Klopt, en dat is al meer toezicht en regulering dan allemaal in een park of binnenstad.
Op een terras zitten met de nodige afstand is redelijk veilig. Maar is het nog steeds veilig als je er met het openbaar vervoer naartoe gaat? Of als je elkaar tegenkomt bij de toiletten? Of als je samen met vrienden gaat indrinken? Of als je na het terrasbezoek gezellig met vrienden mee naar huis gaat?

Als je het in zijn geheel bekijkt, zorgt het openen van terrassen gewoon voor extra besmettingen, en dat kunnen we nu niet gebruiken.
pi_198976112
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar ook Gommers geeft nu bijvoorbeeld aan dat indien handhaafbaarheid erbij gebaat is, je gewoon de terrassen moet openen. Dat leidt dan zelfs tot minder besmettingen.
Waar bemoeit die man zich mee?

Het was zijn taak om voor meer IC-capaciteit te zorgen ipv te klagen dat mensen zich dan vervelen. Wat hij buiten zijn deskundigheid allemaal vindt is niet interessant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198976121
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waar bemoeit die man zich mee?

Het was zijn taak om voor meer IC-capaciteit te zorgen ipv te klagen dat mensen zich dan vervelen. Wat hij buiten zijn deskundigheid allemaal vindt is niet interessant.
Als Gommers niet over corona mag praten. Waarom mag jij dat dan wel?
pi_198976149
Gommers, beste kerel maar veel blablablabla en niet doorpakken op capaciteitsgebied.
Vakman pur sang
pi_198976202
Niet doen. Niemand had in 2019 kunnen weten dat er nu zoveel capaciteit nodig is.
Het enige wat je Gommers kunt verwijten is dat hij te makkelijk met de stoornis genaamd Famke Louise omgegaan is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198976265
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als Gommers niet over corona mag praten. Waarom mag jij dat dan wel?
Hij heeft er net zoveel verstand van.
pi_198976277
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Niet doen. Niemand had in 2019 kunnen weten dat er nu zoveel capaciteit nodig is.
Het enige wat je Gommers kunt verwijten is dat hij te makkelijk met de stoornis genaamd Famke Louise omgegaan is.
Daar is al uit en treuren voor gewaarschuwd. Waarom de regering bv die capaciteit niet vergroot en meer personeel haalt is me een raadsel (al wil dat personeel niet meer na vorig jaar)
pi_198976300
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Op een terras zitten met de nodige afstand is redelijk veilig. Maar is het nog steeds veilig als je er met het openbaar vervoer naartoe gaat? Of als je elkaar tegenkomt bij de toiletten? Of als je samen met vrienden gaat indrinken? Of als je na het terrasbezoek gezellig met vrienden mee naar huis gaat?

Als je het in zijn geheel bekijkt, zorgt het openen van terrassen gewoon voor extra besmettingen, en dat kunnen we nu niet gebruiken.
Of of of.....

Buiten zijn er gewoon minder besmettingen. In OV zijn er heel weinig besmettingen. Bij de toiletten sta je geen half uur naast iemand. Met vrienden indrinken ? Ja dat gebeurt nu helemaal niet.
  maandag 12 april 2021 @ 18:56:01 #149
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198976322
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Daar is al uit en treuren voor gewaarschuwd. Waarom de regering bv die capaciteit niet vergroot en meer personeel haalt is me een raadsel (al wil dat personeel niet meer na vorig jaar)
Er zijn noodhospitaals gebouwd hoor, begin vorig jaar al. Daar zijn miljoenen aan weggegooid.
Ze zijn namelijk nooit in gebruiken genomen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198976344
Ja omdat je geen personeel wil betalen
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 april 2021 @ 18:57:52 #151
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198976345
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Daar is al uit en treuren voor gewaarschuwd. Waarom de regering bv die capaciteit niet vergroot en meer personeel haalt is me een raadsel (al wil dat personeel niet meer na vorig jaar)
De bedden en apparatuur is het probleem niet.

Waar moeten ze al dat personeel om de bedden te bemensen vandaan halen? _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198976353
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 18:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]

De bedden en apparatuur is het probleem niet.

Waar moeten ze al dat personeel om de bedden te bemensen vandaan halen? _O- _O- _O-
Betalen. Vorig jaar zijn ze wel gekomen maar die hebben nu geen zin meer.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 april 2021 @ 18:58:58 #153
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198976363
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Betalen. Vorig jaar zijn ze wel gekomen maar die hebben nu geen zin meer.
:') :') :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198976378
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 18:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]

:') :') :') :')
:) :) :) :) :) :) :) :)
pi_198976389
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 18:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]

De bedden en apparatuur is het probleem niet.

Waar moeten ze al dat personeel om de bedden te bemensen vandaan halen? _O- _O- _O-
Dat personeel is al jaren een probleem

https://www.ad.nl/binnenl(...)g-te-keren~afc62522/
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 april 2021 @ 19:00:47 #156
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198976394
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

Heb je ook inhoudelijke reactie behalve deze onzin ?
Kom zelf met iets inhoudelijks ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 april 2021 @ 19:01:22 #157
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198976400
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat personeel is al jaren een probleem

https://www.ad.nl/binnenl(...)g-te-keren~afc62522/
Dat kan wel wezen maar dat personeelstekort heb je niet in een jaartje opgelost. Iets met opleidingen enzo ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198976407
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 19:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat kan wel wezen maar dat personeelstekort heb je niet in een jaartje opgelost. Iets met opleidingen enzo ;)
Nee want die mensen zijn al opgeleid. Je moet ze betalen.

https://www.tweedekamer.n(...)dewerkers-hard-nodig
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 april 2021 @ 19:07:06 #159
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198976458
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee want die mensen zijn al opgeleid. Je moet ze betalen.

https://www.tweedekamer.n(...)dewerkers-hard-nodig
Dit was in 2017. Mensen die al een paar jaar niet meer in de zorg gewerkt hebben kun je niet zomaar aan het werk zetten. Opfriscursussen, aanvullende opleidingen voor nieuwe apparatuur en procedures, etc.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198976725
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee want die mensen zijn al opgeleid. Je moet ze betalen.

https://www.tweedekamer.n(...)dewerkers-hard-nodig
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:57 schreef macca728 het volgende:
Ja omdat je geen personeel wil betalen
Ik werk met zorginstellingen en kan je vertellen dat al het geschoolde personeel inmiddels wel van de bank is getrokken en dat vanuit Den Haag en gemeenten alle mogelijke subsidiepotjes al zijn opengetrokken, ook voor zij-stromers. Zoals hierboven al werd vermeld, bevoegd en bekwaam personeel moet je opleiden en dat kost tijd en geld.

En wie bedoel je met "je"?
In zorgland zijn het veelal de verzekeraars die bepalen hoeveel geld er is voor zorg(handelingen), dus indirect ook hoeveel personeel mag en kan kosten voor een organisatie. Ik ben niet heel positief over meer geld naar de zorg en hogere lonen zodat uiteindelijk de verzekeraars de tarieven ook weer scherper maken.

Daarbij zie je ook in onderzoeken dat het niet gaat om meer loon om de zorg aantrekkelijk te maken en te houden, maar om werkdruk, minder administratieve last, flexibel werken, doorgroeimogelijkheden, ergonomie en eigenaarschap van het werk.
Ook de snelheid waarmee de zorg tegenwoordig geleverd moet worden wordt als negatief ervaren. Zorg is tegenwoordig een medische handeling uitvoeren, aandacht voor de patiënt/cliënt is geen tijd meer voor.
  maandag 12 april 2021 @ 19:27:14 #161
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198976780
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Op een terras zitten met de nodige afstand is redelijk veilig. Maar is het nog steeds veilig als je er met het openbaar vervoer naartoe gaat? Of als je elkaar tegenkomt bij de toiletten? Of als je samen met vrienden gaat indrinken? Of als je na het terrasbezoek gezellig met vrienden mee naar huis gaat?

Als je het in zijn geheel bekijkt, zorgt het openen van terrassen gewoon voor extra besmettingen, en dat kunnen we nu niet gebruiken.
Dat kan je ook allemaal stellen voor de volle parken straks met het mooie weer omdat er nul spreiding mogelijk is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198976907
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee want die mensen zijn al opgeleid. Je moet ze betalen.

https://www.tweedekamer.n(...)dewerkers-hard-nodig
quote:
In de afgelopen jaren zijn er 77.000 mensen in de zorg ontslagen. Maar inmiddels is er sprake van een personeelstekort en zijn de zorgprofessionals heel hard nodig. In de toekomst kan het tekort zelf oplopen naar 125.000 mensen.
Hoeveel vd 77.000 ontslagen mensen :') zouden er nog werkloos thuiszitten?
Vakman pur sang
pi_198976990
Wel hoge kosten maar slechtere resultaten dan menig EU land.


Vakman pur sang
pi_198977159
quote:
Heb je ook zo'n plaatje van vandaag. 12 april in plaats van 17 januari?
pi_198977315
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heb je ook zo'n plaatje van vandaag. 12 april in plaats van 17 januari?
https://ourworldindata.or(...)VN~SWE~EuropeanUnion

Nog steeds derde van onderen. (Onderen huehue)
Vakman pur sang
pi_198977532
De overheid bepaalt wanneer wij als burger angst dienen te voelen en wanneer niet. Met transparante uitleg voor de noodzaak ervoor komen zij maar niet.
pi_198977555
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als Gommers niet over corona mag praten. Waarom mag jij dat dan wel?
Ik heb er geen enkel bezwaar tegen dat Gommers zich hier registreert en ook gewoon zijn mening geeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198977785
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 19:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

https://ourworldindata.or(...)VN~SWE~EuropeanUnion

Nog steeds derde van onderen. (Onderen huehue)
Die staat wat Nederland betreft nog op 4 april, terwijl het vandaag 12 april is.
pi_198977867
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 20:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die staat wat Nederland betreft nog op 4 april, terwijl het vandaag 12 april is.
Misschien heeft NL nog geen cijfers aangeleverd?
Zijn ze zelfs daar te laat mee _O-
Vakman pur sang
pi_198977902
Net op het tv-journaal.

In Luxemburg zijn de terrassen gewoon open. Iedereen blij. De cijfers qua besmettingen e.d. zijn gelijk aan die van Nederland.

Maar er is toch één verschil. In Luxemburg is de IC-bezetting 30% van de totale capaciteit. In Nederland is dat 70%.

Waarom? Omdat het aantal IC-bedden tussen 2015 en nu is gehalveerd.

Verkeerde zuinigheid.
pi_198977932
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 20:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Net op het tv-journaal.

In Luxemburg zijn de terrassen gewoon open. Iedereen blij. De cijfers qua besmettingen e.d. zijn gelijk aan die van Nederland.

Maar er is toch één verschil. In Luxemburg is de IC-bezetting 30% van de totale capaciteit. In Nederland is dat 70%.

Waarom? Omdat het aantal IC-bedden tussen 2015 en nu is gehalveerd.

Verkeerde zuinigheid.
Jij lijkt me echt typisch een VVD stemmer die nu witheet is vanwege al die bezuinigen.
_O-
pi_198977946
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 20:23 schreef Document1 het volgende:

[..]

Jij lijkt me echt typisch een VVD stemmer die nu witheet is vanwege al die bezuinigen.
_O-
VVD :r
  User die overal opduikt 2022 maandag 12 april 2021 @ 20:26:22 #173
186611 Haags
pi_198977971
quote:
Burgemeester Aboutaleb (Rotterdam) sprak vanavond opnieuw uit dat hij de terrassen open wil en zei ook dat er een grens zit aan de handhaving van de coronaregels. Aboutaleb: ,,Als het mooi weer wordt en er komende duizenden mensen bij elkaar dan ben ik niet bereid om daar het waterkanon op in te zetten. Of een agent in te zetten om mensen op de bon te slingeren. Overal zie je mensen buiten die zich niet langer houden aan de regels. Als er heel veel mensen op een kluitje zitten, is handhaven gewoon geen optie."
Wat
Een
God

_O_
Zonder wrijving geen glans
pi_198992766
quote:
84s.gif Op maandag 12 april 2021 19:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit was in 2017. Mensen die al een paar jaar niet meer in de zorg gewerkt hebben kun je niet zomaar aan het werk zetten. Opfriscursussen, aanvullende opleidingen voor nieuwe apparatuur en procedures, etc.
Om mensen zoals jij inderdaad
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 april 2021 @ 16:23:55 #175
862 Arcee
Look closer
pi_199058713
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 16:23 schreef Arcee het volgende:
28 april
Klopt, gaat hem niet worden:




https://www.nu.nl/uitleg-(...)ers-van-vandaag.html
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 april 2021 @ 17:55:43 #177
862 Arcee
Look closer
  zondag 18 april 2021 @ 17:56:19 #178
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_199059034
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:40 schreef DX11 het volgende:

[..]

Klopt, gaat hem niet worden:

[ afbeelding ]


https://www.nu.nl/uitleg-(...)ers-van-vandaag.html
Dit ziet er idd uit dat mei ook nog slecht gaat worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 18 april 2021 @ 17:58:49 #179
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_199059101
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:55 schreef Arcee het volgende:

[..]

Gek genoeg is er ook dit bericht: Grote kans dat terras op 28 april weer open gaat
Wat een inconsistent zwalkbeleid weer. ,,We kunnen echt pas versoepelen als de cijfers beter zijn", en dan gaan versoepelen als de cijfers gelijk blijven of zelfs stijgen.
pi_199059172
Je zal toch wat moeten gaan doen, mensen gaan nu evenwel naar parken en daar is onveiliger dan terras
pi_199059335
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:55 schreef Arcee het volgende:

[..]

Gek genoeg is er ook dit bericht: Grote kans dat terras op 28 april weer open gaat
de media zal het wel wat spectaculairder maken dan het is. Kan het me niet voorstellen namelijk :D
pi_199066988
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:55 schreef Arcee het volgende:

[..]

Gek genoeg is er ook dit bericht: Grote kans dat terras op 28 april weer open gaat
Dooie mus.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 april 2021 @ 10:20:32 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199067036
Ziekenhuisopnames blijven stijgen. Versoepelen gaat echt niet gebeuren.

Walgelijk ook dit soort lekken. Als ze op de persco straks zeggen dat ze niet versoepelen, dan is iedereen weer boos "WAND SE HEBBUH HET BELOOF" :') Dat iets ter sprake komt wil niet zeggen dat het ook gaat gebeuren. Het gaat tijd worden dat de mensen die lekken zwaar bestraft worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 19 april 2021 @ 10:40:03 #184
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_199067270
Terassen open op 28 april en koningsdag en testevenementen slaan nergens op.
Besmettingen nemen geloof ik nog toe, ic opnamen zijn hoog.
Lijkt me echt een sneer voor de zorg dit. Zo van, oh had je het nog niet druk genoeg? Hier heb je nog een paar duizend patiënten erbij.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  maandag 19 april 2021 @ 10:48:15 #185
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199067374
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:40 schreef dikkedaniel het volgende:
Terassen open op 28 april en koningsdag en testevenementen slaan nergens op.
Besmettingen nemen geloof ik nog toe, ic opnamen zijn hoog.
Lijkt me echt een sneer voor de zorg dit. Zo van, oh had je het nog niet druk genoeg? Hier heb je nog een paar duizend patiënten erbij.
Terrassen niet open lijkt me nog een veel slechter idee
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199067449
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:55 schreef Arcee het volgende:

[..]

Gek genoeg is er ook dit bericht: Grote kans dat terras op 28 april weer open gaat
Telegraaf die met suggestieve koppen de discussie op scherp probeert te zetten, je verwacht het niet he. De rest van het artikel is namelijk niet echt in lijn met de kop, maar mensen (en zeker telegraaf lezers) kijken vaak toch niet verder dan de kop.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')