abonnement Unibet Coolblue
pi_198895995
Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen

Hier een vervolg ;)
pi_198896362
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:52 schreef CaVaBien het volgende:
Vandaag is Mayra 2 jaar geworden!
Haar feestje hebben we klein gevierd afgelopen weekend en vandaag trakteert ze bij de opvang. Van dreumes naar peuter O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! Wat is ze groot geworden joh! Zie je snel weer in het andere topic.

Quattro, heb je al een instructie ge-YouTube'd? Zo heb ik onze stoel geïnstalleerd. Vaak vertellen en dan waar je op moet letten en wat gewoon is. Onze zit vast met de isofix en een stang aan de voorkant. Heel ander systeem dus. De autostoel die we op vakantie hadden zat wel vast met de gordel en die bewoog ook. Maar ik vond dat zelf nou niet bepaald veilig en het was voor mij de reden om echt voor een isofix te gaan.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198899987
Welkom Quatro, met je mooie dappere meisje! *O*

En CaVaBien gefeliciteerd met je peuter! *O*

@Rebubbled: hoe is het met de eenkennigheid? Ik zou in jouw geval duidelijkheid bieden door bepaalde vaste taken altijd (indien enigszins mogelijk) door papa te laten doen. Altijd naar bed brengen, altijd douchen, altijd ontbijt geven.. zoiets. Sterkte verder, dat lijkt me best naar. Vooral voor de papa (ik kan me er goed in inleven want mijn zoon geeft soms sterk de voorkeur aan zijn vader).
  woensdag 7 april 2021 @ 17:30:53 #4
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198901273
Gefeliciteerd cava! En leuke foto's!

Koert heeft ook wel een voorkeur voor mij, ik mag de kamer niet uitlopen zonder boze dreumes, als hij papa ziet bij het naar bed brengen wordt hij boos, dat soort dingen die hij bij mijn man niet heeft. Maar vanochtend zei hij 'papa' dus progress :D
pi_198903056
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 21:07 schreef QuattroF het volgende:
Wat heftig Rebubbled! Lijkt me pittig soms.. Hier geen ervaringen ermee dus ik kan je niet helpen. Hopelijk heeft iemand anders advies?

Sinds gisteren staat de nieuwe grote autostoel in de auto. De maxicosi Axiss, in een Renault Clio Estate. Hij staat vast met de gordel, voor zover ik kan zien volgens de regels. Maar toch wiebelt de stoel als je eraan trekt. Voor mijn gevoel zou de stoel vast moeten zitten? Maar misschien hoort dit wel? Iemand een idee?
Zijwaarts wiebelen? Dat doet die van ons ook wel een beetje. Wij hebben isofix
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:52 schreef CaVaBien het volgende:
Vandaag is Mayra 2 jaar geworden!
Haar feestje hebben we klein gevierd afgelopen weekend en vandaag trakteert ze bij de opvang. Van dreumes naar peuter O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och wat een plaatje O+
Gefeliciteerd *O*
pi_198903278
Ja met de gordel blijft het wiebelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf woensdag 7 april 2021 @ 21:01:02 #7
148247 taxibabe
pi_198905812
Gefeliciteerd Cavabien! Wat een schatje! O+

In mijn auto hebben we Isofix, daar wiebelt de stoel niet. In de 2e auto moet het met een gordel, die stoel wiebelt wel iets idd.

Thomas is al een paar dagen heel druk en is zijn (onze) grenzen aan het testen.. :') Hij mag niet op het kussen van de hond, maar gaat er toch steeds op. Iedere keer zet ik hem er af en zeg dat dat niet mag. Maar dan pakt hij speelgoed en gooit dat op het kussen, want dan heeft hij een 'reden' om toch op het kussen te moeten O-)
Als dat ook niet lukt dan gaat hij al zijn speelgoed over het hekje naar de hal gooien, dus doe ik de deur dicht. Nou ja.. dan ga ik toch de laatjes van de grote kast open en dicht gooien.. :N
pi_198907215
De eenkennigheid is omgeslagen in een hysterische 'VAN MIJ!! AAARGGGGHH'-fase. Holy canoli. Zodra iemand haar richting op kijkt, thuis, buitenshuis, bij vrienden, schreeuwt ze 'van mij' over wat het dan ook is wat ze op dat moment vast heeft. Mensen hoeven niet eens iets tegen haar te zeggen.. Ik was vandaag bij twee vrienden thuis en ze heeft 2 uur lang alleen maar 'Nee Dino is van mij!' geschreeuwd tegen de partner van mijn vriendin. Hij maakte geen moves, hij zei niks, oogcontact was voldoende. Pfff.. Faaaaseeeeee. Gaat weer voorbijjjj.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 april 2021 @ 21:54:09 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_198907223
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:02 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Zijwaarts wiebelen? Dat doet die van ons ook wel een beetje. Wij hebben isofix
[..]

Och wat een plaatje O+
Gefeliciteerd *O*
Bij de isofix moet je na het bevestigen nog met de stoel zijwaarts bewegen om hem te lokken.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_198917776
Fijn om te horen dat het met gordel altijd een beetje blijft wiebelen. Verder zit ze er goed in, dus dan is het goed. Bedankt!
pi_198918386
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:55 schreef QuattroF het volgende:
Fijn om te horen dat het met gordel altijd een beetje blijft wiebelen. Verder zit ze er goed in, dus dan is het goed. Bedankt!
Wij hadden hier voorheen ook de Axiss in gebruik (twee zelfs). Er blijft altijd iets van speling op zitten maar heb je de gordel goed aangetrokken? De gleuf waar je de gordel doorheen leidt achter de kuip van de stoel (dus tussen het zitje en het frame zeg maar), kan je met zo’n hendeltje strakker ‘aankrikken’.
Ongetwijfeld heb je dat gewoon gezien en gedaan maar het loonde hier de moeite dat echt heel strak te doen, dan zat er weinig speling op.
pi_198919197
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:43 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wij hadden hier voorheen ook de Axiss in gebruik (twee zelfs). Er blijft altijd iets van speling op zitten maar heb je de gordel goed aangetrokken? De gleuf waar je de gordel doorheen leidt achter de kuip van de stoel (dus tussen het zitje en het frame zeg maar), kan je met zo’n hendeltje strakker ‘aankrikken’.
Ongetwijfeld heb je dat gewoon gezien en gedaan maar het loonde hier de moeite dat echt heel strak te doen, dan zat er weinig speling op.
Ja ik heb het precies zo gedaan. Het enige gekke is dat als ik dat hendeltje erg strak aan trek, dat de gordel gaat draaien.. Volgens mij heb ik exact de beschrijving gelezen en gevolgd. Misschien ligt het ook aan de vorm van onze achterbank?


Oké, blond hier. Ben nog een keer opnieuw begonnen met de handleiding erbij, en we hadden dus die gordelspanner verkeerd om gedraaid, voor de andere kant. Daardoor trok het niet strak. Nu wel. Bedankt voor alle hulp, hij staat superstevig nu!

[ Bericht 10% gewijzigd door QuattroF op 08-04-2021 18:53:44 ]
pi_198920942
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:42 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Ja ik heb het precies zo gedaan. Het enige gekke is dat als ik dat hendeltje erg strak aan trek, dat de gordel gaat draaien.. Volgens mij heb ik exact de beschrijving gelezen en gevolgd. Misschien ligt het ook aan de vorm van onze achterbank?


Oké, blond hier. Ben nog een keer opnieuw begonnen met de handleiding erbij, en we hadden dus die gordelspanner verkeerd om gedraaid, voor de andere kant. Daardoor trok het niet strak. Nu wel. Bedankt voor alle hulp, hij staat superstevig nu!
Ah top! Ja, je kunt ‘m inderdaad draaien. Want je kunt de draairichting van de stoel ook aanpassen met die schuif onder de stoel.
Fijn dat ‘ie stevig staat nu! ^O^
pi_198921671
Bij Bas is vandaag de update 'nee' een 'nee, MIJ' geinstalleerd. Joepie :'). Het is te merken dat we richting de 2 gaan.
pi_198923983
VAN MIJ.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198923996
Nachtmerries.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel donderdag 8 april 2021 @ 22:28:47 #17
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198925250
Oei ik hoop dat die update nog even op zich laat wachten :D


Nu zegt ze vooral heel overtuigd en blij JA! op dingen. Inclusief knikken :)

"Wil je tekenen?"
JA!

"Wil je een boterham?"
JA!

Als ik het zo lees moet ik deze fase maar even koesteren ;). Overigens worden de grenzen langzaamaan steeds meer getest hoor.
Chick on a mission
pi_198925394
Bedankt dames!

Wij hebben die update ook gehad, maar niet in een ernstige vorm gelukkig. Mayra moet juist wat assertiever/ zelfverzekerder worden. Ze durft niet echt iets te zeggen als er iets van haar wordt afgepakt (door andere kinderen/ andere volwassenen).

Nu we het over nachtmerries hebben. Mayra is vandaag begonnen bij de peuters. Ze heeft daar geen middagdutje gedaan, andere leidsters/ kinderen aanwezig en veel prikkels. Dat allemaal bij elkaar resulteerde in dramaaa toen ik haar ophaalde. Ze weigerde in de buggy te gaan, begon te krijsen, slaan en huilen. Keihard. En het duurde lang ook.

Ik krijg het dan wel spaansbenauwd en vind het echt even niet meer leuk. Maar goed, kindje kon er eigenlijk ook niets aan doen. Ze was waarschijnlijk overprikkeld en moe.
pi_198928562
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:28 schreef Keroppi het volgende:
Oei ik hoop dat die update nog even op zich laat wachten :D


Nu zegt ze vooral heel overtuigd en blij JA! op dingen. Inclusief knikken :)

"Wil je tekenen?"
JA!

"Wil je een boterham?"
JA!

Als ik het zo lees moet ik deze fase maar even koesteren ;). Overigens worden de grenzen langzaamaan steeds meer getest hoor.
Ja O+ hebben wij maandenlang gehad. Vraag ik aan man of we nog bepaald eten in de voorraadkast hebben liggen antwoord Bas met een overtuigende JA! :D
pi_198929959
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:33 schreef CaVaBien het volgende:
Bedankt dames!

Wij hebben die update ook gehad, maar niet in een ernstige vorm gelukkig. Mayra moet juist wat assertiever/ zelfverzekerder worden. Ze durft niet echt iets te zeggen als er iets van haar wordt afgepakt (door andere kinderen/ andere volwassenen).

Nu we het over nachtmerries hebben. Mayra is vandaag begonnen bij de peuters. Ze heeft daar geen middagdutje gedaan, andere leidsters/ kinderen aanwezig en veel prikkels. Dat allemaal bij elkaar resulteerde in dramaaa toen ik haar ophaalde. Ze weigerde in de buggy te gaan, begon te krijsen, slaan en huilen. Keihard. En het duurde lang ook.

Ik krijg het dan wel spaansbenauwd en vind het echt even niet meer leuk. Maar goed, kindje kon er eigenlijk ook niets aan doen. Ze was waarschijnlijk overprikkeld en moe.
Ja naar een ander niveau is ook heftig en dan ook nog eens niet slapen. Arm hoofdje moet wel helemaal overlopen. Hopelijk went ze snel aan de nieuwe activiteiten.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198930701
De ja-fase O+ zo gezellig!

Herkenbaar Cavabien: hier ook zulke scènes als hij zijn dutje overslaat en het is druk bij de opvang. Mijn tactiek is: dingen die moeten doortastend en snel doen; alles wat niet essentieel is skippen (we laten hem bijvoorbeeld niet wachten totdat het eten klaar is maar geven snel een boterham met lekker beleg of yoghurt) en veel knuffelen, hem uit laten huilen als hij overstuur is. En vroeg naar bed.

Hier ook een kind wat bij de opvang en vreemden niet snel 'van mij!' zal zeggen en dingen laat afpakken. Thuis zijn NEE en MIJIJIJ! wel veelgebruikte uitdrukkingen :D
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:42:13 #22
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198930937
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:28 schreef Keroppi het volgende:
Oei ik hoop dat die update nog even op zich laat wachten :D


Nu zegt ze vooral heel overtuigd en blij JA! op dingen. Inclusief knikken :)

"Wil je tekenen?"
JA!

"Wil je een boterham?"
JA!

Als ik het zo lees moet ik deze fase maar even koesteren ;). Overigens worden de grenzen langzaamaan steeds meer getest hoor.
Haha. Ik heb daar ook echt van genoten. Wij gaan nu over naar de Ja en Nee fase. En daarna naar de Nee fase als ik het hier lees _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:45:18 #23
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198930983
Waar zijn jullie kinderen gek op qua eten? Kai wordt helemaal wild als hij een eierkoek ziet. Dus wij eten die soms stiekem _O-
En hij hoeft geen kaasjes / worstjes / etc. Ook niet als beleg op z’n brood. Dan haalt hij ze eraf en eet hij z’n boterham met wat boter. Bij z’n avondeten eet hij het ook alleen als het er goed doorheen zit.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_198931076
Cornflakes. :D En een snackplatter met stukjes komkommer, paprika, tomaatjes, en wat soorten fruit. Verder is het heel wisselend. Waar ze de ene dag enthousiast over is, wil ze vervolgens weken lang niet eten. Champignons zijn vreselijk.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198931090
Oh en chocolaatjes. Het woord dinosaurus kan ze na maaaanden nog steeds niet uitspreken, maar na de eerste twee chocolaatjes had ze dat woord helemaal onder de knie. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 12:31:49 #26
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198931524
Sauzen. En dan moet er gedipt worden.
En noodles.
Verder is hij op zich best kieskeurig dus ik zeg er tegenwoordig maar bij dat papa het heeft gemaakt of dat het van papa is en dat haalt hem nog weleens over.
Mijn man kan heel goed koken en dingen combineren met allerlei kruiden enzo en ik ben meer van kale aardappelen met een stuk broccoli :+
  FOK!fossiel vrijdag 9 april 2021 @ 12:41:19 #27
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198931619
Hier is alles (nog) lekker. Enige wat ze ooit weigerde was witlof (wat ik wel snap, want toch vrij bitter). Gewokte verse spinazie lijkt vooral lastig te eten met de blaadjes/steeltjes, maar gast er uiteindelijk altijd wel weer in.

Gisteren ging ik haar ophalen op de opvang, net voor het ‘tomaat en komkommer moment’. Blijkbaar had ze dat wel opgepikt, want ze wilde niet naar huis (doet ze normaal niet moeilijk over), maar wel in de stoel zitten en ‘tom’ en ‘komk’ eten...

Rozijntjes krijgt ze niet vaak maar zijn zeker favoriet.
Chick on a mission
pi_198931806
Fruit. Die van mij jat regelmatig appels en bananen van de fruitschaal _O-
pi_198935110
Het moment dat je zoon van bijna 2 bij het buurtkippenhok twee bejaarden wegstuurt die op het bankje zitten :') _O-
pi_198936826
Klinkt inderdaad als een bijna tweejarige. Kleine dictators. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198937539
Jup :Y
pi_198937582
Die van mij kwam net uit de opvang met koorts -O- beetje jammer dag we net hadden toegezegd naar mijn ouders te gaan. Die hadden hem al een paar weken niet gezien en verheugden zich er enorm op.
Stom :(
pi_198944570
Koorts, benauwd, keelpijn, hoesten.. net dus maar even getest. Ging best oké, al moest hij even huilen voorafgaand aan de test en durfde de test medewerker niet door te pakken 'aaaah wat is dit zielig' :')
Na de test was het direct weer in orde gelukkig :)
pi_198946156
Hopelijk heb je snel de uitslag! Arm schaap. Slapen jullie wel een beetje?

Ik had Lily voor haar test de hele ochtend voorbereid met een Elmo handpop die zijn mond open kan doen en wattenstaafjes. Elmo was ook mee naar de test en onderging de eerste test, daarna ik en daarna Lily. Ging super gesmeerd, ik was zo trots op haar. Ik kan het echt aanraden om doktersbezoeken tot in de details voor te bereiden en eerlijk te zijn over de eventuele pijn.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 10 april 2021 @ 15:16:11 #35
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198946749
Sowieso altijd eerlijk zijn over de pijn, ze voelen het toch wel en dan vertrouwen ze je niet meer (en terecht).
Ik heb een paar weken stage gelopen in een kinderziekenhuis, moest ik ogen druppelen (schijnt erg te branden) en dan moest het 10 minuten later weer. Je kunt ze moeilijk 10 minuten later weer voorliegen :+
  FOK!fossiel zaterdag 10 april 2021 @ 20:28:37 #36
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198950506
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet voorbereid of besproken heb. Vooral omdat ik het niet echt het idee had dat het zou 'aankomen'. Maar misschien onderschat ik haar ;)


Ik zag er de eerste keer heel erg tegenop en toen ik 's ochtends eerst zelf moest kom ik bijna wel janken dat ik dit haar ging aandoen. We hadden die middag echter een superlieve test medewerkster die ook nog eens kundig en snel was. Ze heeft misschien 3 tellen verdriet gehad. Maar de gemiddelde tandenpoets-sessie geeft meer drama. En ze heeft langer gehuild om het feit dat ik haar net gekregen speeltje in mijn tas stopte :D
Chick on a mission
pi_198953144
Er komt zeker meer aan dan je denkt. Daar verbaas ik me elke keer weer over. De kindtesters zijn echt veel chiller. Ik mocht gelukkig ook daar. De eerste keer dat ik ging is er echt een lobotomie gedaan door die gast. :')

Lily's van mij fase zwakt af. Het is niet meer de hele dag en ze had een aantal keer vandaag dat ze zei 'Papa's bloemen. Papa's water. Papa's bord.' Vooruitgang!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198962822
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:18 schreef Rebubbled het volgende:
Hopelijk heb je snel de uitslag! Arm schaap. Slapen jullie wel een beetje?

Ik had Lily voor haar test de hele ochtend voorbereid met een Elmo handpop die zijn mond open kan doen en wattenstaafjes. Elmo was ook mee naar de test en onderging de eerste test, daarna ik en daarna Lily. Ging super gesmeerd, ik was zo trots op haar. Ik kan het echt aanraden om doktersbezoeken tot in de details voor te bereiden en eerlijk te zijn over de eventuele pijn.
Ja hier ook veel voorgedaan bij zijn knuffel en deze ook meegenomen. Ook het filmpje op de ggd-site bekeken, waarop je ziet dat een kind getest wordt. Maar mijn jonkje vindt vreemde mensen eng, helemaal als ze de interactie met hem zoeken. Dan doet hij echt niet zijn mond blijmoedig open.
Later op de dag thuis veel nagespeeld :Y

Negatief *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door BobbyMcGee op 11-04-2021 16:45:50 ]
pi_198965750
Ah chill! Fijn dat het negatief is. Toch elke keer weer spannend.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198969468
Fijn rebubbled *O*
pi_198982830
Goedemorgen allemaal, it's been a while ;)

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen want ik word een beetje droevig van de situatie;

Droppie is ondertussen 13 maanden oud en sinds een week of 2 is het drama als ik haar op bed moet leggen. Mijn man kan haar vrij makkelijk op bed leggen >> laatste restje vh flesje opdrinken in de stoel van de slaapkamer, tandjes poetsen en hij legt haar half slapend in bed.

Dit deed ik ook, maar als ik nu voorover buk om haar een kusje te geven dan protesteert ze al (want ze weet dat dat betekent dat ze naar bed moet). En als ik haar in haar ledikantje wil leggen, dan is het zodra als ik haar loshaal van mijn lichaam dat ze begint te huilen en naar mij grijpt. Ze valt bij mij/ op mij in slaap en als ik haar weg wil leggen dan begint ze weer te protesteren (herhaal 10x), mijn wallen hebben wallen :{

Als ik zeg dat we gaan slapen en haar in haar bedje leg dan begint ze te huilen en dat kan ze als het moet gewoon volhouden (ik heb weglopen geprobeerd en weer terugkomen en troosten, maar daar valt ze niet meer in slaap, ik heb het idee dat ik haar meer overstuur maak. En ik ben denk ik ook een weekdier, want ik vind haar zo zielig als ze op haar knietjes zit te huilen in haar bedje /moederhart breekt.

Nu neem ik haar mee naar beneden als ze niet wil slapen, maar ze begint nu al naar de deur te wijzen als ik haar oppak...en dat voelt ook niet helemaal goed :+

We zijn gister rond 1800 begonnen, ze heeft tot 1900 geslapen, toen was ze wakker. Vervolgens zijn we tot 2230 met haar in de weer geweest, waarbij mijn man haar uiteindelijk tot slaap heeft gesust.

Nachtlampje hebben we aangezet, want ik had het idee dat ze bang in het donker was maar dat lijkt geen verschil te maken.

Bij manlief wil ze wel slapen, dus het is echt iet met mij.

Heeft iemand tips? Zit er ook aan te denken om een slaapcoach te gaan inschakelen als dit voortduurt, maar da's gelijk zoveel geld

Ter info:
Ik kan haar "gewoon" bij de opvang afgeven, daar slaapt ze goed. Bij mijn man ook, dus het lijkt geen eenkennigheid.

Ze zit gaat richting vrij lopen, krijgt 4 kiezen die af en toe opspelen. Normale dingen voor haar leeftijd denk ik.

Ik heb geen separaat slaap topic kunnen vinden dus post het daarom hier :)

[ Bericht 2% gewijzigd door _aurum_ op 13-04-2021 10:02:34 ]
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 13 april 2021 @ 10:48:36 #42
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198983526
Misschien neemt ze de ruimte die ze krijgt? Koert slaapt bij de gastouder ook gewoon zelf in met een fles, wij moeten er een tijd bij zitten. Is gewoon omdat we dat altijd doen.
En meestal breng ik hem naar bed, en dan komt mijn man na 45 minuten en daarna slaapt hij altijd ineens heel snel. Hij ligt gewoon in bed maar bij mijn man lijkt het wel alsof hij denkt: er gebeurt hier verder niks meer dus kan net zo goed gaan slapen.
Dus dat zou mijn gok zijn.
  FOK!fotograaf donderdag 15 april 2021 @ 07:40:47 #43
148247 taxibabe
pi_199010153
Thomas gaat hier alleen rustig slapen als ik hem naar bed breng, bij mijn man schreeuwt hij alles bij elkaar. Slapen gaat over het algemeen weer goed zonder hem wakker te maken.

Hij begint steeds meer een eigen wil te krijgen. Zo wil hij zodra we beneden zijn direct (in zijn pyjama) al naar buiten, moeten we erbij zitten als hij met zijn blokken speelt enz. :') Met een driftbui (lees gillen) als we dat niet doen.. pff het opvoeden is echt begonnen, haha.

Wanneer gaan kinderen over naar een groter bed? Het wordt wat krapjes in het ledikant, als hij languit ligt heeft hij niet veel ruimte meer over. Maar ik vind hem eigenlijk nog te jong voor een peuter- of meegroeibed.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 april 2021 @ 08:26:03 #44
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199010442
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 07:40 schreef taxibabe het volgende:
Thomas gaat hier alleen rustig slapen als ik hem naar bed breng, bij mijn man schreeuwt hij alles bij elkaar. Slapen gaat over het algemeen weer goed zonder hem wakker te maken.

Hij begint steeds meer een eigen wil te krijgen. Zo wil hij zodra we beneden zijn direct (in zijn pyjama) al naar buiten, moeten we erbij zitten als hij met zijn blokken speelt enz. :') Met een driftbui (lees gillen) als we dat niet doen.. pff het opvoeden is echt begonnen, haha.

Wanneer gaan kinderen over naar een groter bed? Het wordt wat krapjes in het ledikant, als hij languit ligt heeft hij niet veel ruimte meer over. Maar ik vind hem eigenlijk nog te jong voor een peuter- of meegroeibed.
Al krap in het ledikant? Is hij zo groot? Of heb je een klein ledikant?
Hier is die 120, dus we hebben nog wel even
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf donderdag 15 april 2021 @ 08:32:56 #45
148247 taxibabe
pi_199010489
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:26 schreef Ynske het volgende:

[..]

Al krap in het ledikant? Is hij zo groot? Of heb je een klein ledikant?
Hier is die 120, dus we hebben nog wel even
We hebben een gewoon ledikant. Hij heeft boven en onder max 15-20 cm over, voor mijn gevoel begint dat behoorlijk krap te worden. En ja hij is behoorlijk groot :') Laatst kwamen we een gezin tegen met 3 kinderen. De jongste was net 3, maar Thomas was niet veel kleiner.. :@
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 april 2021 @ 08:44:24 #46
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199010563
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:32 schreef taxibabe het volgende:

[..]

We hebben een gewoon ledikant. Hij heeft boven en onder max 15-20 cm over, voor mijn gevoel begint dat behoorlijk krap te worden. En ja hij is behoorlijk groot :') Laatst kwamen we een gezin tegen met 3 kinderen. De jongste was net 3, maar Thomas was niet veel kleiner.. :@
Grote vent dan! Hier ergens tussen de 80 en 86 cm :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf donderdag 15 april 2021 @ 08:55:22 #47
148247 taxibabe
pi_199010653
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:44 schreef Ynske het volgende:

[..]

Grote vent dan! Hier ergens tussen de 80 en 86 cm :')
Oeps.. ik weet niet precies hoe groot hij is, maar broeken zit hij nu in maat 92 en ik heb t-shirts gekocht in maat 98-104, deze zijn nog iets te groot :X

Het is een beetje lastig in te schatten hoe groot hij is, maar je kunt wel zien dat hij groot is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199025071
Wij gaan zo naar Artis! Een van de testopeningen. Zo'n zin in. Eindelijk wat doen met de dreumes.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199026806
Hoi aurum, ik snap je frustraties! Helaas ook iets soortgelijks meegemaakt met Mayra. Ik kan je in ieder geval vermelden dat het ook weer over gaat na een tijdje, dus hopelijk is dat een geruststelling :') Verder geen tips helaas, behalve dan maar je partner naar bed laten brengen voorlopig.

Woow taxibabe, wat een grote dreumes heb jij daar! O+
Mayra is 24 maanden, draagt nog maat 86/92 en slaapt nog in een ledikantje :P

Leuk Rebubbled, have fun! Ik ben ook zo toe aan zoiets. We hebben alles al gedaan wat gedaan kon worden de afgelopen maanden. Even kijken of ze hier ook zoiets hebben met Blijdorp.. Artis is helaas iets te ver en we willen uiteraard eerst onze Rotterdamse dierentuin steunen :P
pi_199026889
Never mind, ik zie dat je je moet testen voordat je überhaupt naar binnen mag. Ik heb er geen problemen mee zelf te testen, maar wil Mayra het liefst zo min mogelijk laten testen.

Hopelijk wordt dat niet de standaard regel straks.
pi_199027796
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:38 schreef CaVaBien het volgende:
Never mind, ik zie dat je je moet testen voordat je überhaupt naar binnen mag. Ik heb er geen problemen mee zelf te testen, maar wil Mayra het liefst zo min mogelijk laten testen.

Hopelijk wordt dat niet de standaard regel straks.
Onder de 12 hoeft geen test, in elk geval bij Artis niet. :D Wat scheelt, want ik vond deze sneltest een stuk naarder, ze draaien 10 seconden rondjes.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199028409
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:51 schreef _aurum_ het volgende:
Goedemorgen allemaal, it's been a while ;)

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen want ik word een beetje droevig van de situatie;

Droppie is ondertussen 13 maanden oud en sinds een week of 2 is het drama als ik haar op bed moet leggen. Mijn man kan haar vrij makkelijk op bed leggen >> laatste restje vh flesje opdrinken in de stoel van de slaapkamer, tandjes poetsen en hij legt haar half slapend in bed.

Dit deed ik ook, maar als ik nu voorover buk om haar een kusje te geven dan protesteert ze al (want ze weet dat dat betekent dat ze naar bed moet). En als ik haar in haar ledikantje wil leggen, dan is het zodra als ik haar loshaal van mijn lichaam dat ze begint te huilen en naar mij grijpt. Ze valt bij mij/ op mij in slaap en als ik haar weg wil leggen dan begint ze weer te protesteren (herhaal 10x), mijn wallen hebben wallen :{

Als ik zeg dat we gaan slapen en haar in haar bedje leg dan begint ze te huilen en dat kan ze als het moet gewoon volhouden (ik heb weglopen geprobeerd en weer terugkomen en troosten, maar daar valt ze niet meer in slaap, ik heb het idee dat ik haar meer overstuur maak. En ik ben denk ik ook een weekdier, want ik vind haar zo zielig als ze op haar knietjes zit te huilen in haar bedje /moederhart breekt.

Nu neem ik haar mee naar beneden als ze niet wil slapen, maar ze begint nu al naar de deur te wijzen als ik haar oppak...en dat voelt ook niet helemaal goed :+

We zijn gister rond 1800 begonnen, ze heeft tot 1900 geslapen, toen was ze wakker. Vervolgens zijn we tot 2230 met haar in de weer geweest, waarbij mijn man haar uiteindelijk tot slaap heeft gesust.

Nachtlampje hebben we aangezet, want ik had het idee dat ze bang in het donker was maar dat lijkt geen verschil te maken.

Bij manlief wil ze wel slapen, dus het is echt iet met mij.

Heeft iemand tips? Zit er ook aan te denken om een slaapcoach te gaan inschakelen als dit voortduurt, maar da's gelijk zoveel geld

Ter info:
Ik kan haar "gewoon" bij de opvang afgeven, daar slaapt ze goed. Bij mijn man ook, dus het lijkt geen eenkennigheid.

Ze zit gaat richting vrij lopen, krijgt 4 kiezen die af en toe opspelen. Normale dingen voor haar leeftijd denk ik.

Ik heb geen separaat slaap topic kunnen vinden dus post het daarom hier :)
He @_aurum_:
wij hebben rond die leeftijd ook een lastige periode met slapen gehad. Wij wiegden ons jonkje ook altijd in slaap en hij werd vaak wakker zodra we hem weglegden. Slaaptraining met huilen was afschuwelijk, hij raakte alleen maar verder overstuur. Bij ons was er geen verschil onderling: bij ons beide viel hij niet gemakkelijk in slaap.
Wat mij hielp was het boek 'baby in een droomritme'. Op basis van de informatie daarin en mijn eigen ideeën heb ik toen een strakke aanpak bedacht. Dat was zoiets als:

- de avond fijn afsluiten met veel aandacht van ons, nog even spelen na het eten en veel knuffelen, veel fysiek spelen (kietelen, knuffelen, 'vliegtuigje doen', etc)
- Het avondritueel is heilig: strak aan vasthouden. Bij ons was het luier, boekje lezen, slaapzak aan, liedje zingen, speen geven, weglopen. Bij het naar bed brengen ’s avonds het meest uitgebreide ritueel. Door alle prikkels van overdag kost het de meeste moeite om slaperig te worden dus zijn er meer cue’s nodig.
- Hem troosten als hij ging huilen. Daarbij een soort stappenplan hanteren: eerst proberen in bed te troosten (aanwezig zijn, aaien, knuffelen); daarna oppakken, troosten en terugleggen als hij rustig was geworden; en als laatste optie bijna bij je in slaap laten dommelen maar nog net wakker wegleggen.

Belangrijke regels zijn: niet slapend in bed leggen, vasthouden aan het ritueel en hem niet meenemen zijn slaapkamer uit.

Een beetje protest hoort er bij. Soms moet het 'kwartje vallen' dat het écht bedtijd is. En soms is daar een half minuutje huilen voor nodig. Maar meer heb ik ons kind nooit aangedaan, want ik ben ook absoluut weekhartig en daar schaam ik me niet voor :Y)
  FOK!fotograaf zaterdag 17 april 2021 @ 08:16:16 #53
148247 taxibabe
pi_199036947
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:38 schreef Rebubbled het volgende:
Wij gaan zo naar Artis! Een van de testopeningen. Zo'n zin in. Eindelijk wat doen met de dreumes.
Hoe hebben jullie het gehad? O+
pi_199037298
Was echt super leuk! En lekker warm in het zonnetje. Lily was helemaal wild van alle andere kindjes om zich heen. Die heeft de hele dag rondgerend. Dat merken we 's nachts dan ook weer. Ze praat die nachten heel veel in haar slaap. Hier meer slaappraters?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel zaterdag 17 april 2021 @ 11:57:40 #55
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199039019
Oh jaloers hoor! Ik wil zo graag weer naar Blijdorp.

Geen nachtprater, als ze kletst is ze wakker, vanochtend nog voor 6 uur :'(

Maar momenteel is dat een van de weinige dingen waar we over mogen 'klagen'.


En de nieuwe kinderopvang is ook geregeld. Ook weer een opluchting! We verhuizen deze zomer binnen de stad, maar veel te ver van de huidige. Wel raar als je dan niet eens binnen bent geweest, maar de buitenspeelopties zien er echt tof uit.
Chick on a mission
  zaterdag 17 april 2021 @ 13:17:59 #56
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199039744
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 09:15 schreef Rebubbled het volgende:
Was echt super leuk! En lekker warm in het zonnetje. Lily was helemaal wild van alle andere kindjes om zich heen. Die heeft de hele dag rondgerend. Dat merken we 's nachts dan ook weer. Ze praat die nachten heel veel in haar slaap. Hier meer slaappraters?
Wij hadden een tijdje terug dat hij opeens; Jaaaaaa riep. Haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_199041725
Geen slaapprater, maar wel een die gerust een half uur in bed tegen z'n knuffels ligt te praten om zijn dag door te nemen :D
pi_199043027
Ah oké, dan wijkt die van mij gewoon af. Hele verhalen elke droomcyclus, dus zo'n 5x per nacht. Veel VAN MIJ geschreeuw en angstig geroep om mij. Of geouwehoer tegen 'de kat'. En 1x waren vriend en kind met elkaar aan het praten in hun slaap. Dus ja, samen slapen is heel relaxend, voor hun twee.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199043168
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:10 schreef Rebubbled het volgende:
Ah oké, dan wijkt die van mij gewoon af. Hele verhalen elke droomcyclus, dus zo'n 5x per nacht. Veel VAN MIJ geschreeuw en angstig geroep om mij. Of geouwehoer tegen 'de kat'. En 1x waren vriend en kind met elkaar aan het praten in hun slaap. Dus ja, samen slapen is heel relaxend, voor hun twee.
Hier moest ik hardop om lachen :P

Mayra praat af en toe ook in haar slaap, maar dat zijn dan maar een paar woordjes en komt vaker niet voor dan wel.
  FOK!fotograaf zondag 18 april 2021 @ 16:07:11 #60
148247 taxibabe
pi_199056362
Thomas zegt ook af en toe een paar (onverstaanbare) zinnetjes in zijn slaap.
Hij heeft sinds vandaag wel iets nieuws, hij zegt tegen iedereen die hij ziet 'Hai' en zwaait er dan ook bij, uberschattig O+
pi_199057206
Ahh zo leuk! Dat was Lily's eerste woordje. Hiii! Tegen iedereen die we tegen kwamen. Nog voor mama, want prioriteiten. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 18 april 2021 @ 19:57:30 #62
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199061169
Hier zegt hij ook Haai. Maar goed.... Dat kan Hai zijn, of aai (zeggen wij mbt de katten) en hij heet zelf Kai :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 18 april 2021 @ 21:36:59 #63
208890 June.
Seriously?
pi_199062824
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:51 schreef _aurum_ het volgende:
Goedemorgen allemaal, it's been a while ;)

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen want ik word een beetje droevig van de situatie;

Droppie is ondertussen 13 maanden oud en sinds een week of 2 is het drama als ik haar op bed moet leggen. Mijn man kan haar vrij makkelijk op bed leggen >> laatste restje vh flesje opdrinken in de stoel van de slaapkamer, tandjes poetsen en hij legt haar half slapend in bed.

Dit deed ik ook, maar als ik nu voorover buk om haar een kusje te geven dan protesteert ze al (want ze weet dat dat betekent dat ze naar bed moet). En als ik haar in haar ledikantje wil leggen, dan is het zodra als ik haar loshaal van mijn lichaam dat ze begint te huilen en naar mij grijpt. Ze valt bij mij/ op mij in slaap en als ik haar weg wil leggen dan begint ze weer te protesteren (herhaal 10x), mijn wallen hebben wallen :{

Als ik zeg dat we gaan slapen en haar in haar bedje leg dan begint ze te huilen en dat kan ze als het moet gewoon volhouden (ik heb weglopen geprobeerd en weer terugkomen en troosten, maar daar valt ze niet meer in slaap, ik heb het idee dat ik haar meer overstuur maak. En ik ben denk ik ook een weekdier, want ik vind haar zo zielig als ze op haar knietjes zit te huilen in haar bedje /moederhart breekt.

Nu neem ik haar mee naar beneden als ze niet wil slapen, maar ze begint nu al naar de deur te wijzen als ik haar oppak...en dat voelt ook niet helemaal goed :+

We zijn gister rond 1800 begonnen, ze heeft tot 1900 geslapen, toen was ze wakker. Vervolgens zijn we tot 2230 met haar in de weer geweest, waarbij mijn man haar uiteindelijk tot slaap heeft gesust.

Nachtlampje hebben we aangezet, want ik had het idee dat ze bang in het donker was maar dat lijkt geen verschil te maken.

Bij manlief wil ze wel slapen, dus het is echt iet met mij.

Heeft iemand tips? Zit er ook aan te denken om een slaapcoach te gaan inschakelen als dit voortduurt, maar da's gelijk zoveel geld

Ter info:
Ik kan haar "gewoon" bij de opvang afgeven, daar slaapt ze goed. Bij mijn man ook, dus het lijkt geen eenkennigheid.

Ze zit gaat richting vrij lopen, krijgt 4 kiezen die af en toe opspelen. Normale dingen voor haar leeftijd denk ik.

Ik heb geen separaat slaap topic kunnen vinden dus post het daarom hier :)
Hier was het slapen rondom die periode ook ineens moeilijk. Niets aan de hand totdat hij in bed lag, krijsen niet normaal. En als we hem oppakten was het weer goed. Uiteindelijk toch naar beneden genomen eerste 2 avonden, maar dat werkte averechts en slapen ging alleen maar moeilijker.

Gouden tip was hier was vooral consequent blijven na het vaste bedritueel: even troosten, zeggen dat het bedtijd is en dat alles oke is, en weer in bed leggen. Proces na 10 minuten weer herhalen als hij nog steeds huilde. En dat hebben we ruim een uur zo volgehouden.. Avonden erna duurden steeds korter en nu slaapt hij weer ouderwets in, zonder huilen. Heeft al met al iets van 1,5 week geduurd ofzo.

En ze weten het dondersgoed hoor wat eraan de hand is. Als hij ziek is mag hij altijd bij ons in bed. Dag erna ofzo wees hij direct met een vinger naar ons bed dat hij daarin wilde ipv zijn eigen bed >:)

[ Bericht 2% gewijzigd door June. op 18-04-2021 21:43:09 ]
Shine bright like a diamond.
  maandag 19 april 2021 @ 01:22:45 #64
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199064943
Oh ja sinds een paar dagen hier ook feest met slapen. Hij wil 's middags niet meer (begrijpelijk) maar 's nachts wordt hij wakker en dan is het krijsen. En geen idee wat hij dan wil (behalve door ons worden vastgehouden of bij ons in bed), het woord 'slapen' en 'liggen' is dan instant krijsen.
Echt lastig. We willen inderdaad niet dat hij verkeerde gewoontes aanleert maar we weten ook niet wat hij wel wil.
Ik denk dan bijvoorbeeld dat hij het best eens koud kan hebben, maar z'n slaapzak (of sokken of andere kleding) trekt hij meteen uit }:| dan weet ik het ook niet.
pi_199065596
Ik vond het een verademing toen ik Lily een dekbed gaf ipv de slaapzak. Nu kan ze zelf regelen hoe ze eronder ligt en dat scheelt mij een hoop onzekerheid en haar een hoop gepiep 's nachts qua te warm te koud.

Wel goed om te lezen dat jullie ook allemaal op hetzelfde moment hierdoorheen gaan. Lily is sinds een paar dagen weer bijgetrokken en slaapt weer door. Heeft ca. 3 weken geduurd. En wij hebben hetzelfde gedaan als June. Consequent hetzelfde zeggen, kusje geven en weer weg. 5 min op af op af, 10 min op af. Vaak haalt ze de 10 minuten-fase niet en slaapt ze.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199072403
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 01:22 schreef Ceviche het volgende:
Oh ja sinds een paar dagen hier ook feest met slapen. Hij wil 's middags niet meer (begrijpelijk) maar 's nachts wordt hij wakker en dan is het krijsen. En geen idee wat hij dan wil (behalve door ons worden vastgehouden of bij ons in bed), het woord 'slapen' en 'liggen' is dan instant krijsen.
Echt lastig. We willen inderdaad niet dat hij verkeerde gewoontes aanleert maar we weten ook niet wat hij wel wil.
Ik denk dan bijvoorbeeld dat hij het best eens koud kan hebben, maar z'n slaapzak (of sokken of andere kleding) trekt hij meteen uit }:| dan weet ik het ook niet.
Ook als je m achterstevoren doet?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 19 april 2021 @ 17:32:15 #67
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199072768
Wij doen ook de slaapzak achterstevoren aan! Anders trekt hij de slaapzak uit en klimt uit bed.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 19 april 2021 @ 18:35:46 #68
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199073589
:o dat maar eens proberen dan :')
pi_199073622
:D protips dit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_199073666
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:32 schreef Mariposas het volgende:
Wij doen ook de slaapzak achterstevoren aan! Anders trekt hij de slaapzak uit en klimt uit bed.
1x gehad ook hier. In het bed van zn broer geklommen die nog lag te slapen. Hij was dus op zn broer gevallen die vol in paniek met een bloedneus wakker werd.

Sindsdien staan de bedden uit elkaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_199105519
Oef, onze kleine man van bijna twee had vandaag een koortsstuip. We hadden allebei wel eens van de term gehoord, maar nooit beseft dat het in feite lijkt op een epileptische aanval. Ik ben me nog nooit zo de tering geschrokken.
pi_199107401
Koortsstuipen lijken mij ook zeer eng :{ snap dat je daar wel van schrikt.

quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 21:36 schreef June. het volgende:

[..]

Hier was het slapen rondom die periode ook ineens moeilijk. Niets aan de hand totdat hij in bed lag, krijsen niet normaal. En als we hem oppakten was het weer goed. Uiteindelijk toch naar beneden genomen eerste 2 avonden, maar dat werkte averechts en slapen ging alleen maar moeilijker.

Gouden tip was hier was vooral consequent blijven na het vaste bedritueel: even troosten, zeggen dat het bedtijd is en dat alles oke is, en weer in bed leggen. Proces na 10 minuten weer herhalen als hij nog steeds huilde. En dat hebben we ruim een uur zo volgehouden.. Avonden erna duurden steeds korter en nu slaapt hij weer ouderwets in, zonder huilen. Heeft al met al iets van 1,5 week geduurd ofzo.

En ze weten het dondersgoed hoor wat eraan de hand is. Als hij ziek is mag hij altijd bij ons in bed. Dag erna ofzo wees hij direct met een vinger naar ons bed dat hij daarin wilde ipv zijn eigen bed >:)
Toch nog even een reactie hierop omdat aurum in haar eerste bericht schrijft dat ze haar kind wel heeft laten huilen en zij toen alleen maar meer overstuur raakte.
Wij hebben in die periode van moeizaam slapen ook twee avonden heel consequent laten huilen en na 10 min er heen gaan etc. Dat was echt afschuwelijk, elke keer huilde hij wéér harder en op een gegeven moment konden we hem helemaal niet meer troosten, duurde het een flinke tijd voor hij weer gekalmeerd was. Ik heb er achteraf wel spijt van dat ik daar toen zo ver in was gegaan, op basis van een heel aantal succes verhalen waarbij het gewoon even doorzetten was en het al snel beter zou gaan.
Ik heb daar vooral spijt van omdat het ons ook vrij gemakkelijk is gelukt om de negatieve slaappatronen te doorbreken zonder hem te laten huilen.
Als aurum de controlled crying method wil uitproberen moet ze dat vooral doen, Ik weet uit verhalen van anderen dat dit soms al heel snel werkt. Maar ik wilde mijn ervaring er toch even tegenover zetten :)

Wat betreft laten huilen: vannacht rond half 3 vond het jonkje dat hij wel wat aandacht kon gebruiken. Drie maal heen geweest om te troosten maar hij ging direct weer huilen als we weg waren. Dit maal wel 10 minuten laten huilen en gelukkig was hij toen stil. Het is ook een inschatting die je maakt: in dit geval was het kind direct gezellig en wakker als we gingen troosten, en het huilen was meer klagen/boosheid dan verdriet.
  donderdag 22 april 2021 @ 09:54:37 #73
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199107791
Die van mij heeft trouwens niet meer gespookt sinds we z'n slaapzak achterstevoren aandoen, dus erg bedankt voor de tip :+
pi_199109043
Hier werkt zonder slaapzak het beste, en pas naar bed gaan als ze moe is. Als het nog niet haar moment is, dan wordt het niks. Soms is dat pas rond 22u, maar dat komt dan vooral omdat ik dat middagslaapje vaak nog nodig heb :+ de avonden is papa thuis, dus dat vind ik dan minder zwaar.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_199109057
Maargoed, ik ben niet zo goed in consequent streng zijn, ik kan me voorstellen dat als je dat wel kan, dat terugleggen enz. beter werkt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_199112927
Wat Bobby zegt deel ik wel heel erg. Wij hebben haar enkel laten huilen als het duidelijk was dat het zou helpen en ze niet hysterisch was. Meer wanneer ze het eigenlijk gewoon te gezellig vond en daarom tegen sputterde. En we hebben het geen 3 weken gedaan. We hebben 2,5 week wat aangekloot en toen dit geprobeerd. Er was een duidelijk stijgende lijn, dus dat versterkte het gevoel dat het voor deze keer de juiste keuze was.

NightDancer, klinkt griezelig! Hebben jullie nog een dokter gebeld?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 23 april 2021 @ 23:10:44 #77
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199131350
Sinds deze week wordt ons zoontje (bijna 1,5) hysterisch/ huilend wakker als hij ongeveer 3,5-4 uur geslapen heeft. Precies het moment dat wij net in bed liggen. Hij is dan ook moeilijk te troosten. Iemand van jullie ervaring mee en/of tips...? Is dit (weer) zo’n slaapregressie ding of nachtmerries misschien...?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_199131676
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:10 schreef automatic_ het volgende:
Sinds deze week wordt ons zoontje (bijna 1,5) hysterisch/ huilend wakker als hij ongeveer 3,5-4 uur geslapen heeft. Precies het moment dat wij net in bed liggen. Hij is dan ook moeilijk te troosten. Iemand van jullie ervaring mee en/of tips...? Is dit (weer) zo’n slaapregressie ding of nachtmerries misschien...?
Mijn zoon deed dit ook, rond dezelfde leeftijd. Dat duurde vier maanden. Nog altijd geen idee wat het was, maar bij zulke episodes liet ik wel altijd z’n oren checken op oorontsteking.

Hier was het plots over. Ik ging met mijn man een nachtje weg om bij te tanken, schoonouders pasten op. Toen sliep hij voor het eerst in maanden gewoon door en dat doet hij eigenlijk sindsdien (hij is nu bijna 7 :+ ) tenzij echt ziek o.i.d.
  FOK!fotograaf zaterdag 24 april 2021 @ 08:29:40 #79
148247 taxibabe
pi_199133733
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:10 schreef automatic_ het volgende:
Sinds deze week wordt ons zoontje (bijna 1,5) hysterisch/ huilend wakker als hij ongeveer 3,5-4 uur geslapen heeft. Precies het moment dat wij net in bed liggen. Hij is dan ook moeilijk te troosten. Iemand van jullie ervaring mee en/of tips...? Is dit (weer) zo’n slaapregressie ding of nachtmerries misschien...?
Thomas had hetzelfde. Na tips hier hebben we hem een tijdje elke avond als wij naar bed gingen even 'wakker' gemaakt. Even uit bed tillen, zodat hij even zijn ogen open deed en dan weer terugleggen. Hij sliep dan gewoon verder en werd hij niet meer hysterisch wakker. We hebben dit denk ik 4 weken ofzo gedaan. Na 2 weken hebben we in een weekend geprobeerd om hem niet wakker te maken, maar toen was het weer krijsen.
Het is dus wel uitproberen hoe lang je dit moet doen.
pi_199136004
De timing klinkt als nachtangst/nachtterror.
In het vorige topic ging het daar volgens mij ook over.
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:04:30 #81
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199136758
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:37 schreef Elleska het volgende:
De timing klinkt als nachtangst/nachtterror.
In het vorige topic ging het daar volgens mij ook over.
Ja, nu al...? Dacht dat dat later zou komen. Moet dan eens het andere topic opnieuw lezen.

@Jentin; morgen gaat hij bij opa en oma logeren, dus ben benieuwd haha.

@taxibabe; dat is dan misschien het proberen waard als het blijft. Ik ben dan misschien wel bang dat hij dan echt wakker wordt en niet meer verder slaapt haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf zaterdag 24 april 2021 @ 14:09:05 #82
148247 taxibabe
pi_199136814
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:04 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja, nu al...? Dacht dat dat later zou komen. Moet dan eens het andere topic opnieuw lezen.

@:jentin; morgen gaat hij bij opa en oma logeren, dus ben benieuwd haha.

@:taxibabe; dat is dan misschien het proberen waard als het blijft. Ik ben dan misschien wel bang dat hij dan echt wakker wordt en niet meer verder slaapt haha.
Daar was ik ook bang voor, maar omdat je hem niet echt volledig wakker maakt, alleen ff de ogen open slaapt hij zo weer verder. Thomas wel iig, en dat was dan net genoeg om hem door te laten slapen zonder de nachtterror.
pi_199170949
Robin heeft het ook gehad en die slaapt gewoon op onze kamer. Ssssst ssst hielp dan niet. Ff knuffen en terug was een ramp. Op een gegeven moment heb ik gewoon pissig gezegd dat het wel genoeg was zo en dat ie moest gaan slapen.

Toen ging hij liggen en was het klaar :’)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 27 april 2021 @ 00:40:45 #84
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199173364
Koert slaat z'n middagslaapje nu over. Maar daar staat tegenover dat hij 's avonds zelf meteen gaat slapen, en dat scheelt echt enorm. Maar toch is het tegen een uur of 12 altijd gillen. Soms gaat hij dan weer slapen, soms niet. Geen idee wat werkt helaas.
pi_199177513
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 00:40 schreef Ceviche het volgende:
Koert slaat z'n middagslaapje nu over. Maar daar staat tegenover dat hij 's avonds zelf meteen gaat slapen, en dat scheelt echt enorm. Maar toch is het tegen een uur of 12 altijd gillen. Soms gaat hij dan weer slapen, soms niet. Geen idee wat werkt helaas.
Jeetje, geen middagslaapje meer :o. Bas is echt een slaapkop, slaapt momenteel smiddags nog 3 uur en snachts een uur of 12. Maar overdag lekker bezig de hele tijd, veel aan het kletsen inmiddels.

Verder gaat het hier met Bas lekker zijn gangetje. Het is te merken dat zijn 2e verjaardag in de buurt komt. Nee is het favoriete woord al weken inmiddels, hij is lekker ondeugend en grapjes aan het maken. We hebben lol om de meest stomme dingen O+ en hij is lief voor de buikbaby/mn spekjes.
Ik kocht een zonnebril voor hem. Niet meer af te krijgen dat ding natuurlijk.
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:05:38 #86
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199178328
Omg Bas O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:24:15 #87
208890 June.
Seriously?
pi_199178549
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:17 schreef BobbyMcGee het volgende:
Koortsstuipen lijken mij ook zeer eng :{ snap dat je daar wel van schrikt.
[..]

Toch nog even een reactie hierop omdat aurum in haar eerste bericht schrijft dat ze haar kind wel heeft laten huilen en zij toen alleen maar meer overstuur raakte.
Het was ook maar een tip he, zo werkt(e) het voor ons. Aurum kan volgens mij prima zelf bedenken wat ze ermee wil ;)
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:27:19 #88
208890 June.
Seriously?
pi_199178587
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jeetje, geen middagslaapje meer :o. Bas is echt een slaapkop, slaapt momenteel smiddags nog 3 uur en snachts een uur of 12. Maar overdag lekker bezig de hele tijd, veel aan het kletsen inmiddels.

Verder gaat het hier met Bas lekker zijn gangetje. Het is te merken dat zijn 2e verjaardag in de buurt komt. Nee is het favoriete woord al weken inmiddels, hij is lekker ondeugend en grapjes aan het maken. We hebben lol om de meest stomme dingen O+ en hij is lief voor de buikbaby/mn spekjes.
Ik kocht een zonnebril voor hem. Niet meer af te krijgen dat ding natuurlijk.
[ afbeelding ]
Die bril O+ Hier mag niets op of aan zijn hoofd :')
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 27 april 2021 @ 14:43:15 #89
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199179500
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jeetje, geen middagslaapje meer :o. Bas is echt een slaapkop, slaapt momenteel smiddags nog 3 uur en snachts een uur of 12. Maar overdag lekker bezig de hele tijd, veel aan het kletsen inmiddels.

Verder gaat het hier met Bas lekker zijn gangetje. Het is te merken dat zijn 2e verjaardag in de buurt komt. Nee is het favoriete woord al weken inmiddels, hij is lekker ondeugend en grapjes aan het maken. We hebben lol om de meest stomme dingen O+ en hij is lief voor de buikbaby/mn spekjes.
Ik kocht een zonnebril voor hem. Niet meer af te krijgen dat ding natuurlijk.
[ afbeelding ]
:o dat is een hoop slaap! Maar wij leiden niet zo'n actief leven :+ en uitslapen. Denk dat hij 's nachts zo'n 14 uur slaapt.
Bij de gastouder slaapt hij nog wel zo'n 1,5 uur maar dan trekken we hem 's ochtends vroeg uit bed en er zijn bij haar ook een hoop indrukken en belevenissen.
We zijn erg blij dat hij 's avonds meteen gaat slapen. Maar dan is hij ook wel moe natuurlijk.
  dinsdag 27 april 2021 @ 14:49:00 #90
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199179572
Praten komt hier trouwens heel langzaam om gang, denk dat hij een paar woordjes per week leert.
'ja' zegt hij echt al tijden maar sinds deze week zegt hij ook 'nee nee nee'. Wel in drievoud :D
En hij kan een hoop kleren zelf aan of aantrekken, hij draagt momenteel 2 broeken :')
pi_199179677
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 13:05 schreef pinquit het volgende:
Omg Bas O+
Ja het is er een hoor :D Hahaha.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 13:27 schreef June. het volgende:

[..]

Die bril O+ Hier mag niets op of aan zijn hoofd :')
Ik heb er dus een uitgekozen die er een beetje uitziet als die van manlief. "Kijk Bas, je bent nu net papa!' is al genoeg motivatie om hem op te houden en na de wandeling gisteren met veel zon lijkt hij te snappen dat het ook fijn is.
pi_199182676
Basje, stoere vent O+
pi_199184120
Hier ook regelmatig een zonnebril op. Kraamcadeautje van zijn toen 18-jarige neef O+ Wij dragen nooit een zonnebril maar wel beide een gewone bril dus dat scheelt.
  FOK!fossiel dinsdag 27 april 2021 @ 21:37:55 #94
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199185038
Waar zijn jullie zonnebrillen van? Volgens de interwebz moet ik natuurlijk een goede kopen, omdat je anders meer kwaad dan goed doet. Maar 50 euro vind ik toch behoorlijk prijzig.

Ik wil best iets meer neertellen voor kwaliteit, maar 25 is dan echt wel de max.
Chick on a mission
pi_199186378
Ik gok van de Wibra ofzo :D

Ik kom er nu voor het eerst achter dat kinderen ook een zonnebril nodig zouden hebben? Eerlijk gezegd vind ik dat onzin. Maar goed, ik doe wel meer zogenaamde risicovolle dingen met mijn kind om geld uit te sparen :+
  FOK!fossiel woensdag 28 april 2021 @ 04:38:21 #96
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199188101
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 22:42 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik gok van de Wibra ofzo :D

Ik kom er nu voor het eerst achter dat kinderen ook een zonnebril nodig zouden hebben? Eerlijk gezegd vind ik dat onzin. Maar goed, ik doe wel meer zogenaamde risicovolle dingen met mijn kind om geld uit te sparen :+
Haha, wij hadden/hebben ook geen ventilerend matrasje. Ze had een tweedehands Maxi-cosi etc etc ;)
Chick on a mission
pi_199188739
Tip voor een dreumesproef zonnebril: bij de decathlon. Niet duur, met uv-bescherming voor de ogen en niet kapot te krijgen. 8-)
  woensdag 28 april 2021 @ 08:32:19 #98
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199188819
Kinderen gaan nooit vrijwillig met hun ogen in de zon zitten, dus zal allemaal wel meevallen hoor :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_199189142
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:37 schreef Keroppi het volgende:
Waar zijn jullie zonnebrillen van? Volgens de interwebz moet ik natuurlijk een goede kopen, omdat je anders meer kwaad dan goed doet. Maar 50 euro vind ik toch behoorlijk prijzig.

Ik wil best iets meer neertellen voor kwaliteit, maar 25 is dan echt wel de max.
H&M :P Deze heeft Bas op, heeft volgens de omschrijving ook uv bescherming. En gezien hoe hij met z'n zonnebril omgaat mag ik hopen dat deze de zomer overleeft.

https://www2.hm.com/nl_nl(...)F6_i6hxoCBgsQAvD_BwE

Ik kocht hem vooral omdat hij er telkens met mijn zonnebril vandoor gaat en ik denk dat mijn 500 euro op sterkte zijnde zonnebril meer kwaad doet met -6 en een cylinder afwijking, of met die van m'n man die ook op sterkte is. Als z'n ogen daar aan wennen hebben we wel een probleem :X
pi_199189281
Leuke foto D-E! Hij is er duidelijk erg blij mee O+

Ik heb vorig jaar eentje van de hema gekocht. Ik heb wel gekeken naar de specs maar die zou moeten voldoen. Ik vind hem nu helaas niet meer maar een nieuwe kopen is gelukkig geen financiële aderlating :s)

Hier trouwens ook een week met slaapellende achter de rug. En hij is ook bijna 1.5. Vorige nacht mochten we nog eens slapen van 1 tot 7.
pi_199189310
Aliexpress. 84 cent per zonnebril.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 28 april 2021 @ 10:00:20 #102
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199189677
Hier een slaapupdate.
Twee avonden de optil techniek gebruikt. Z’n ogen gingen niet open, haha. Maar eerste avond is hij ook niet wakker geworden, tweede avond wel (half uurtje en toen kon ik hem wegleggen).
Afgelopen twee avonden ben ik niet bij hem gaan kijken ( ;( ) en sliep hij gewoon door.

Qua zonnebril. Heb er eentje erbij Prenatal gekocht, alleen hij hoeft hem niet op van zichzelf _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_199191261
Wij hebben ook de zonnebril van de Hema en soms moet ie meteen af, soms blijft ie zitten :+
pi_199212659
De jop was jarig!



Wij schuiven een topic door en zien jullie snel weer. O+

En bonusfoto:



Ze wil nog steeds af en toe een borstje. Toevallig vanochtend. WHO 2 jaar advies gehaald. *O*
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199213173
Gefeliciteerd Lily O+ tot over een paar weken in het peutertopic O+
  FOK!fossiel donderdag 29 april 2021 @ 22:18:42 #106
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199213256
Gefeliciteerd! Mooie taart :)


Hier duurt het nog een paar maandjes voordat we doorschuiven. Maar ik merk dat we al richting het peuterstadium gaan hoor :). Was eerst alles 'ja' werd dat af en toe een zacht 'nee' en nu steeds vaker 'Nee, nee, nee'. :D
Chick on a mission
pi_199213595
WHO norm *O* O+ Wat heerlijk zeg

En gefeliciteerd!

Ik kan me steeds meer inleven in de dreumes perikelen, ze begint los te lopen, een beetje geluiden na te doen, trekt alle lades open en zwaait met er haar vingertje als we zeggen dat dat niet mag :D

Dat begrip en dat proberen te communiceren, zo leuk! Dat avonturieren en óveral op klimmen dat is wat meer een uitdaging :P op de Tripp Trapp van je grote broer staan met losse handen en een dansje doen? Tuurlijk joh :D :o
Oh en dr lievelings snack is nog steeds zand :+
  FOK!fotograaf vrijdag 30 april 2021 @ 08:05:19 #108
148247 taxibabe
pi_199215600
Gefeliciteerd!!
Ik trof vanmorgen een dreumes staand in zijn ledikantje aan. :')
  vrijdag 30 april 2021 @ 08:59:50 #109
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199215931
Gefeliciteerd!

Hier had meneer rond half 4 z’n slaapzak open gemaakt, haha. Staken vanmorgen twee benen uit z’n bed _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_199216346
Hier natuurlijk ook gefeliciteerd @Rebubbled *O*

Lopen al jullie dreumessen? Spruit is 18 maanden en loopt nog steeds niet :{
  vrijdag 30 april 2021 @ 09:51:44 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_199216425
Lopen doen ze al een tijdje ja. 18 maanden is wel laat volgens mij.

Edit, laat dus maar niet abnormaal. Als ze 2 zijn en dan nog niet lopen wordt het tijd om dat eens aan te geven bij het cb.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_199216674
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:43 schreef BellaaElisa het volgende:
Hier natuurlijk ook gefeliciteerd @:Rebubbled *O*

Lopen al jullie dreumessen? Spruit is 18 maanden en loopt nog steeds niet :{
Mijn oudste liep pas bij 22 maanden. Vooral vervelend voor mijn rug gebleken uiteindelijk. Wij zijn ermee naar een kinderfysio gegaan. Maar in ons geval deed hij echt níks, ook niet optrekken tot staan of überhaupt staan. Als je ‘m aan een tafel zette bijvoorbeeld, zakte hij meteen in.
Kwam dus wel helemaal goed!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 30 april 2021 @ 10:46:53 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199217035
Lopen, vanaf zijn eerste.

Rebubbeld gefeliciteerd!

Hier vooral ondeugend zijn, en met veel plezier vertoeven in de speeltuin, liefst op de hoogste dingen proberen te klimmen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_199217066
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:43 schreef BellaaElisa het volgende:
Hier natuurlijk ook gefeliciteerd @:Rebubbled *O*

Lopen al jullie dreumessen? Spruit is 18 maanden en loopt nog steeds niet :{
Ja, maar ze liep hier al voordat ze 1 was. :+

Iedereen heeft z'n eigen tempo toch? Ik zie bij mijn vriendengroep ook behoorlijke verschillen.
pi_199217423
Prot zette toen hij net 17 maanden was zijn eerste stapjes. Ongeveer een uur nadat hij de eerste keer zelf ging staan. Ik dacht dat het nog lang zou duren want tot een week ervoor wilde hij niet aan 1 hand stappen. Dus het was vrij onverwacht.

Trekt hij zich wel al op tot staan?
pi_199218207
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:42 schreef Rebubbled het volgende:
De jop was jarig!

[ afbeelding ]

Wij schuiven een topic door en zien jullie snel weer. O+

En bonusfoto:

[ afbeelding ]

Ze wil nog steeds af en toe een borstje. Toevallig vanochtend. WHO 2 jaar advies gehaald. *O*
Gefeliciteerd! En wat mooi die tweede foto O+
  vrijdag 30 april 2021 @ 15:18:08 #117
208890 June.
Seriously?
pi_199220086
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:43 schreef BellaaElisa het volgende:
Hier natuurlijk ook gefeliciteerd @:Rebubbled *O*

Lopen al jullie dreumessen? Spruit is 18 maanden en loopt nog steeds niet :{
Hier loopt draak ook nog niet met 17 maanden, maar dat is/was ook de verwachting wel. Vanaf 3 maanden ofzo fysio gehad en dat is nu gestopt. Conclusie: iets hypermobiel, waardoor hij meer spierkracht nodig heeft. Dus alles gaat gewoon wat langzamer. Gaat spruit wel vooruit?

Ik maak me hier niet zo'n zorgen, hij heeft zijn eigen tempo en zie hem wel vooruit gaan. Hij trekt zich overal aan op nu en loopt achter een loopkarretje. Zelfstandig opstaan en lopen doet hij nog niet.
Shine bright like a diamond.
pi_199220715
Hij trekt zich wel op aan alles, maar zelfstandig zonder hou vast op staan lukt nog niet. Het cb geeft hem nog 2 maanden en anders krijgen we een doorverwijzing naar de kinderfysio. Ik draag mijzelf een breuk ben ook zwanger en bijna 13 kg is echt :X
  vrijdag 30 april 2021 @ 16:40:11 #119
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199220861
Hier sinds 1 jaar staan, optrekken en aan handje lopen. Bij 17mnd ging hij volop los lopen en een paar dagen later ‘rennen’. Hij liep eerder dan dat hij zelf, vanuit zit / knie, kon gaan staan. Dat zelfstandig zonder vastpakken gaan staan doet hij sinds 17,5 / 18 mnd (nog maar net dus).

Hij ‘liep’ overigens continue op z’n knieën, maar heeft nu door dat lopen sneller is.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 30 april 2021 @ 16:40:45 #120
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199220868
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:26 schreef BellaaElisa het volgende:
Hij trekt zich wel op aan alles, maar zelfstandig zonder hou vast op staan lukt nog niet. Het cb geeft hem nog 2 maanden en anders krijgen we een doorverwijzing naar de kinderfysio. Ik draag mijzelf een breuk ben ook zwanger en bijna 13 kg is echt :X
Kan mij goed voorstellen dat dat pittig is!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 30 april 2021 @ 16:41:59 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199220878
Waar gaan die grote voeten met m'n kleine man naar toe.
We zitten alweer in maat 24 terwijl we met kleding net in 80 heel soms 86 zitten.
Maat 23 net twee maanden mee gedaan :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf vrijdag 30 april 2021 @ 17:00:29 #122
148247 taxibabe
pi_199221077
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:41 schreef Ynske het volgende:
Waar gaan die grote voeten met m'n kleine man naar toe.
We zitten alweer in maat 24 terwijl we met kleding net in 80 heel soms 86 zitten.
Maat 23 net twee maanden mee gedaan :')
Bizar hè! Hier ook al van die grote voeten, de sandaaltjes die we een maand geleden hadden gekocht zijn hier ook alweer te klein.. De volgende moeten alweer maat 25 zijn. :')
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:14:18 #123
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199221182
Ik heb net nieuwe schoenen gekocht in maat 22 :D Koert wordt over een paar weken 2.
Kledingmaat nu 86-92 (ik trek graag grotere kleding aan overigens).
Ik hoop dat ze de zomer meegaan maar dat zal wel niet.
pi_199221377
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:26 schreef BellaaElisa het volgende:
Hij trekt zich wel op aan alles, maar zelfstandig zonder hou vast op staan lukt nog niet. Het cb geeft hem nog 2 maanden en anders krijgen we een doorverwijzing naar de kinderfysio. Ik draag mijzelf een breuk ben ook zwanger en bijna 13 kg is echt :X
Hier ging het ineens hard. Sinds 11 maanden trok hij zichzelf op. Voor zijn verjaardag kreeg hij een loopauto waar hij altijd achter liep. Maar tot bijna 17 maanden weigerde hij aan 1 handje te lopen. Hij probeerde ook niet los te stappen.
Totdat hij dus ineens los ging staan. Eerst vanuit zit (op een kinderfauteuil) en dezelfde dag nog vanop de grond.
En dan onmiddellijk stappen.
Ik maakte mij ook al zorgen omdat ik voor mijn gevoel zo weinig progressie zag. Maar hij werkte er blijkbaar toch aan. En het lijkt er dus ook op dat hij pas durfde/wilde lopen als hij wist dat hij zelf kon staan.
Dus het kan ook van de een op andere dag anders zijn. Hopelijk moet je m niet heel lang meer tillen :*
  vrijdag 30 april 2021 @ 19:40:52 #125
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199222936
Dochtertje van vrienden heeft nu net maat 24 (ze is bijna 22mnd). Wij zijn net over naar maat 22 (18mnd) en daar heeft hij nog genoeg speling.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_199223790
Mini voetjes hier O+
Draag nu schoentjes maat 21 maar gemeten in de winkel op 19.5.
Gelukkig dus recent gegroeid want maat 21 is tweedehands heel wat makkelijker te vinden.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 april 2021 @ 20:49:19 #127
148247 taxibabe
pi_199223860
Pff.. hier wil een dreumes niet naar bed. Ik ben nu al weer 4 keer naar boven gelopen en iedere keer heb ik hem staand in zijn bedje aangetroffen.. :X En volgens mij staat hij nu weer. Ik ben al een uur bezig.. :N
pi_199227305
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:42 schreef Rebubbled het volgende:
De jop was jarig!

[ afbeelding ]

Wij schuiven een topic door en zien jullie snel weer. O+

En bonusfoto:

[ afbeelding ]

Ze wil nog steeds af en toe een borstje. Toevallig vanochtend. WHO 2 jaar advies gehaald. *O*
Gefeliciteerd met bug *O* prachtmeisje met een prachttaart.

Wat heerlijk dat je af en toe nog voedt O+ tikje jaloers als ik dit zie hoor :D Mooi zeg O+
  zaterdag 1 mei 2021 @ 08:59:43 #129
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_199229055
Gister kwam ik erachter dat ze op schoenen liepen van 2 maten te klein. Maat 23 hier. Gister nieuwe stappers gekocht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel zaterdag 1 mei 2021 @ 20:10:46 #130
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199236419
Toen ze vannacht begon te huilen dacht ik dat het van de doorkomende kies kwam. Maar toen mijn vriend ging kijken bleek ze een enorme poep-explosie gehad te hebben. Dus in het holst van de nacht is hij zelfs met haar onder de douche gesprongen terwijl ik de rest van de chaos aan het opruimen was.

Ik had gehoopt dat ze door haar nachtelijke avontuur is langer zou slapen. Maar het was 5.50... Ach schrale troost dat mijn wekker maar 10 minuten later stond ivm werk.

Krijg ik later op werk een filmpje van mijn vriend waarop ze echt knikkenbollend aan de tafel zit, dus moe was mevrouw wel :D (en ik ook... :O ).


Ik probeer er niet teveel achter te zoeken, maar op het kinderdagverblijf poept ze altijd tijdens haar dutje. En nu was de hele dag niets en kwam het er ‘s nachts uit. Zou ze overdag te druk zijn om de ‘tijd te nemen’ om te poepen? Het is zeker niet hard (eerder zacht, mogelijk door eerdergenoemde kies) dus obstipatie lijkt het me niet.
Chick on a mission
  FOK!fotograaf dinsdag 4 mei 2021 @ 08:02:58 #131
148247 taxibabe
pi_199270068
Hier ook weer slaapproblemen. Hoe weet je of het middagslaap ten einde loopt?

Normaal gesproken ging Thomas 's middags rond 12 uur/ 12.30 naar bed en sliep hij binnen 15 minuten. Met een beetje geluk sliep hij zo'n 1,5 uur. 's Avonds ging hij dan rond 19.30-20.00 uur naar bed en sliep hij binnen 15 minuten. Over het algemeen sliep hij dan tot 6.30.

Maar het is nu de hele week al drama. Hij heeft ontdekt hoe hij kan gaan staan in zijn ledikantje en vertikt het om te gaan slapen. Ik ben nu minimaal een uur bezig om hem te laten slapen (en dan slaapt hij ook met een beetje geluk maximaal een uur). 's Avonds betekent dat dat hij pas tegen 21.30 uur een keer slaapt en wordt hij rond 5.30 weer wakker.
pi_199270341
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:02 schreef taxibabe het volgende:
Hier ook weer slaapproblemen. Hoe weet je of het middagslaap ten einde loopt?

Normaal gesproken ging Thomas 's middags rond 12 uur/ 12.30 naar bed en sliep hij binnen 15 minuten. Met een beetje geluk sliep hij zo'n 1,5 uur. 's Avonds ging hij dan rond 19.30-20.00 uur naar bed en sliep hij binnen 15 minuten. Over het algemeen sliep hij dan tot 6.30.

Maar het is nu de hele week al drama. Hij heeft ontdekt hoe hij kan gaan staan in zijn ledikantje en vertikt het om te gaan slapen. Ik ben nu minimaal een uur bezig om hem te laten slapen (en dan slaapt hij ook met een beetje geluk maximaal een uur). 's Avonds betekent dat dat hij pas tegen 21.30 uur een keer slaapt en wordt hij rond 5.30 weer wakker.
Hij is nu ongeveer anderhalf als ik goed heb teruggelezen? Mijn zoontje deed dit ook toen hij anderhalf was, exact een jaar geleden. Is vanzelf weer over gegaan (wel met een hele lange adem van onze kant...) en uiteindelijk slaapt ie ‘s middags weer 2,5 à 3 uur. Consequent blijven zeggen dat het tijd is om te slapen, terug blijven leggen in bed en als we het echt even niet meer trokken dan lieten we hem even uitrazen en probeerden het weer opnieuw. Niet altijd succesvol overigens. Maar hier is het weer helemaal goed gekomen...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 4 mei 2021 @ 09:03:03 #133
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199270551
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:38 schreef eponine het volgende:

[..]

Hij is nu ongeveer anderhalf als ik goed heb teruggelezen? Mijn zoontje deed dit ook toen hij anderhalf was, exact een jaar geleden. Is vanzelf weer over gegaan (wel met een hele lange adem van onze kant...) en uiteindelijk slaapt ie ‘s middags weer 2,5 à 3 uur. Consequent blijven zeggen dat het tijd is om te slapen, terug blijven leggen in bed en als we het echt even niet meer trokken dan lieten we hem even uitrazen en probeerden het weer opnieuw. Niet altijd succesvol overigens. Maar hier is het weer helemaal goed gekomen...
Dit ja. Heerlijk die slaapjes nu van 3 uur. En lekker om 19.00 uur weet naar bed. Ok tussen 5 en 6 is meneer present, maar zo is hij wel te genieten.


Kwestie van even doorzetten hier.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf dinsdag 4 mei 2021 @ 09:12:36 #134
148247 taxibabe
pi_199270632
Tnx! Het is dus een faaaaase zo te lezen. :s)
Gewoon volhouden en consequent zijn dus.
pi_199270926
We zitten in dezelfde fase :O
In slaap vallen lukt meestal wel, en 's middags slaapt hij nog 1.5-2u maar tussen 0 en 1 wordt hij wakker, als in wakker wakker. Vorige nacht was het 4u ofzo toen hij eindelijk weer sliep.
Wij zijn alleen iets minder consequent. Vaak komt hij op een bepaald moment tussen ons in te liggen. Komt vast ook wel goed.

@Keroppi Heeft ze niet gewoon een vast moment? Hier is het ook vaak rond dezelfde tijd raak.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 mei 2021 @ 10:01:19 #136
148247 taxibabe
pi_199271050
Hier is met name het in slaap vallen het grootste probleem.. wat eerder nooit was.
's Nachts zijn we ook wel minder consequent als hij wakker wordt, dan beland hij ook tussen ons in. Hij valt tussen ons in vrij makkelijk weer in slaap. In zijn eigen bedje wordt het krijsen, dus dan maar mee. Want nachtrust voor hem en de rest van het gezin vind ik op dat moment belangrijker dan laten huilen.
pi_199271502
Misschien hebben onze dreumesen features uitgewisseld. Prot valt ineens zelf in slaap in zijn bed. Wilt zelfs niet meer op iemand in slaap vallen (alleen als hij heel erg moe is lukt dat nog). Maar we zijn vaak ook best even bezig met troosten en terugleggen.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:38:48 #138
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199271541
Hier werd het ook zo'n strijd dat we de middagslaapjes hebben opgegeven.
Bij de gastouder moet hij altijd vroeg opstaan en daar zijn zoveel indrukken, dan slaapt hij wel, maar thuis niet meer.
Voordeel is dat we hier geen strijd meer hebben en hij 's avonds zelf meteen gaat slapen. Dus uiteindelijk scheelt het zeker 2,5 uur die we eerder elke dag bezig waren om hem in slaap te krijgen.
Verduisterende gordijnen waren wel nodig :)
  FOK!fotograaf dinsdag 4 mei 2021 @ 11:24:43 #139
148247 taxibabe
pi_199272149
Fingers crossed.. Vandaag andere volgorde gedaan. Eerst ging hij na de boterhammen naar bed. Nu heb ik hem bij de eerste gaap naar bed gebracht, iets voor 11. En hij trapte steeds zijn dekentje af, ik dacht dat hij dat deed om te gaan staan, maar ik heb hem nu eens niet opnieuw ingestopt. Het lijkt er op dat hij het te warm heeft met het dekentje. Hij sliep binnen 10 minuten (nadat hij eerst was gaan staan), ik heb wel het dekentje weer iets over zijn beentjes gelegd.

Maar.. hij slaapt zonder veel strijd! Hopen dat deze ritmewijziging de oplossing is!
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:48:02 #140
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199272391
Hier dus ook 1,5 jaar. Overdag is slapen geen probleem. Vannacht rond 00.05 werd hij weer huilend wakker. En dan weer stil… Uiteindelijk is hij 15min bezig geweest (grotendeels huilen hoor) en man man wat vond ik het moeilijk maar hij draaide zich uiteindelijk om en ging slapen. Heeft weer enorme zure broeken (lijken twee tanden door te komen), maar ergens leek het ook die nachtmerrie (oogjes waren dicht).

Taxi; wij hebben ook een tijdje gehad dat hij rond 11.00 al vrij moe was en dan rond 12.30 niet wilde gaan slapen. Paar keer eerder naar bed (zoals jij vandaag) en toen ging het prima.

Ik wilde hem nooit eerder naar bed doen, omdat hij dan vroeger wakker zou zijn en dan de avond niet gezellig (haha) ging halen. Maar blijkbaar had hij het echt even nodig.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_199273144
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:50 schreef Bottoms_up het volgende:
We zitten in dezelfde fase :O
In slaap vallen lukt meestal wel, en 's middags slaapt hij nog 1.5-2u maar tussen 0 en 1 wordt hij wakker, als in wakker wakker. Vorige nacht was het 4u ofzo toen hij eindelijk weer sliep.
Wij zijn alleen iets minder consequent. Vaak komt hij op een bepaald moment tussen ons in te liggen. Komt vast ook wel goed.

@:Keroppi Heeft ze niet gewoon een vast moment? Hier is het ook vaak rond dezelfde tijd raak.
Hier ook al een poosje feest :O rond half 1 1 uur snachts wordt spruit wakker en slaapt ergens pas tussen half 3 3 uur.. hij zet het ook gelijk op het overstuur huilen..
pi_199273165
Verkeerde topic :D

[ Bericht 61% gewijzigd door BellaaElisa op 04-05-2021 14:41:03 ]
  FOK!fossiel dinsdag 4 mei 2021 @ 13:03:22 #143
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199273250
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:55 schreef BellaaElisa het volgende:
Vandaag de 20 weken echo gehad en alles tot zover zag er mooi uit volgende week afspraak bij de verloskundige. Ze kon het geslacht alleen niet goed zien waardoor het nog niet zeker is. }:|
Placenta ligt zoals ik al dacht aan de voorkant waardoor ik de baby nog niet voel. Zo jammer want op de echo bewoog die super veel!
Had ik het nou goed onthouden dat wij (weer? ;) ) dezelfde verloskundigepraktijk hebben? Of haal ik nu users door elkaar?
Chick on a mission
pi_199274549
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:03 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Had ik het nou goed onthouden dat wij (weer? ;) ) dezelfde verloskundigepraktijk hebben? Of haal ik nu users door elkaar?
Weet ik niet meer :@
  FOK!fossiel dinsdag 4 mei 2021 @ 17:08:42 #145
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199276674
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:41 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Weet ik niet meer :@
Hebben ze 2 teams? Waaronder team Jade?
Chick on a mission
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:19:40 #146
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199276833
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:08 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Hebben ze 2 teams? Waaronder team Jade?
Volgens mij was ik dat :D team Lotus haha :D
pi_199277241
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:19 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Volgens mij was ik dat :D team Lotus haha :D
Ik weet precies over welke jullie het hebben! Ik zit te denken om naar die praktijk te gaan, zit nu bij een andere.. leuke dames wel maar communicatie is echt 0 en ik heb nog steeds niet echt een klik..
  FOK!fossiel dinsdag 4 mei 2021 @ 18:13:17 #148
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199277490
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:50 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik weet precies over welke jullie het hebben! Ik zit te denken om naar die praktijk te gaan, zit nu bij een andere.. leuke dames wel maar communicatie is echt 0 en ik heb nog steeds niet echt een klik..
Als ze plek hebben, doen! Zo’n fijne sfeer! Maar toen ik me vorige keer met 13 weken aanmeldde, ik was wat laat met het ontdekken van mijn zwangerschap, hadden ze eigenlijk al geen plek meer. Ze werken case-based dus begeleiden minder vrouwen dan gebruikelijk. Maar informeren kan altijd :)
Chick on a mission
  woensdag 5 mei 2021 @ 00:39:27 #149
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199283365
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:50 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik weet precies over welke jullie het hebben! Ik zit te denken om naar die praktijk te gaan, zit nu bij een andere.. leuke dames wel maar communicatie is echt 0 en ik heb nog steeds niet echt een klik..
Doen hoor! Ik heb het als heel prettig ervaren. Ook de nazorg :)
Ik weet nog dat ik 32 weken zwanger was (of zoiets) en dat ik eigenlijk al even geen leven had gevoeld. Dus ik belde hen. Vroeg ze of ik thuis was, ik zei dat ik op werk was. 'oh, je werkt toch daar en daar? Ik moet daar toch in de buurt zijn, ik kom wel langs op je werk' :D
Bleek dat ze ooit daar zelf ook gewerkt had, en er dus niet helemaal onbekend was, maar ik vond dat toch wel enorme service. En halverwege de zwangerschap ben ik verhuisd, 20 minuten verder, was geen probleem. En de kraamzorg die zij aanraadden was ook al fantastisch :D ook meer echo's gehad dan standaard, zelfs extra pakket voor de baby gekregen. Natuurlijk allemaal niet standaard maar het geeft wel wat aan over hun manier van werken en dat ze echt out of the box denken :)
  FOK!fotograaf vrijdag 7 mei 2021 @ 22:10:11 #150
148247 taxibabe
pi_199321770
Even een update w.b. het slapen! Het lijkt er op dat Thomas het niet fijn vind om een dekentje of dekbedje over zich heen te hebben. Ik ben gestopt met het instoppen zolang hij wakker is, dat was al een verbetering. En ik ben boven gebleven na het naar bed brengen. Zodra ik hoorde dat hij overeind kwam (hij gebruikt de spijlen van het ledikant, dus dat kan je horen :') ), ging ik weer naar hem toe en legde ik hem weer neer. Na 2-3 keer liet hij zich zelf weer op zijn rug vallen (vanuit zit) zodra ik zijn kamer op kwam O-) _O- Dit ging dan wel gepaard met huilen, maar na 5 minuten viel hij zelf toch in slaap. Na een kleine week gaat hij niet meer zitten of staan en gaat hij na ff wat babbelen zelf weer slapen! De eerste 2 dagen heb ik met het huilen wel ff naast hem gezeten tot hij sliep.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 09:12:50 #151
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199325370
Zo, wij hebben de eerste nacht kamperen met Bas er op zitten O+ . Kind heeft fantastisch geslapen ondanks de kou. 2 pyjamas over elkaar heen (los broek/shirt) en een pyjamapak. Winterslaapzak, in een deryantent in de binnentent. Ik hoor nu de hele tijd tentttt mooi! Tent open!
  FOK!fossiel zondag 9 mei 2021 @ 07:49:41 #152
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199339150
Wat fijn dat het kamperen goed gaat DE!


We hadden voor haar een klein knuffelaapje gekocht ter support van het Sophia Kinderziekenhuis. Toen deze met de post kwam was ze er echt maar matig in geïnteresseerd. Maar nu... De hele tijd wordt “Aapie” op bed (verschoonkussen) gelegd en toegedekt met een dekentje (theedoek). En dan doet ze haar vinger voor haar mond en zegt “Ssssst”. Toen er nog een keer een speen rondzwierf moet de aap deze krijgen, maar ja die bleef natuurlijk niet zitten (“Pasnie!”)

Echt heel cute om te zien O+ En ze is hier echt best een tijdje zoet mee om het hele proces steeds te herhalen. Kan ik even rustig wakker worden :D
Chick on a mission
pi_199343297
Dat klinkt fijn, D-E *;
En wat schattig Keroppi O+
  FOK!fotograaf maandag 10 mei 2021 @ 09:26:51 #154
148247 taxibabe
pi_199353465
Oh heerlijk D-E! O+
Wat B.ertha zegt, wat schattig Keroppi!

Ik had net woorden met de gemeente.. :X
Wij wonen in een hoekhuis en de straat hier aan de zijkant was vroeger een doorgaande weg, maar daar is een knip in gemaakt waardoor je er niet meer met de auto door heen kan. Alleen doet men dat toch, over de stoep en grasstrook, best hard ook nog. Dus ik heb daar een melding van gemaakt en gevraagd om een extra paaltje.

Krijg ik zojuist te horen dat de boa's zijn geweest en het bekeken en volgens hen is het niet mogelijk dat er auto's langs kunnen, want ze zien ook geen bandensporen. |:(

Heb gevraagd of ze nog een keer kunnen komen kijken en dan ook mij erbij moeten halen. Ik vind het geen fijn idee met Thomas. Ik had ook gezegd dat ik een zoon heb van 1,5 en dat we als we voor op de stoep zijn, ik het niet fijn vind dat er zomaar ineens een auto over de stoep langs komt scheuren. Zegt dat mens: 'Maar je laat een kind van 1,5 toch niet alleen buiten spelen?' Nee duh.. ik zeg toch als we SAMEN voor zijn. Natuurlijk laat ik mijn kind van 1,5 niet alleen voor op straat spelen.. :X
pi_199353553
|:(

Misschien gewoon zelf stiekem even een varkensrug neerleggen?
https://www.betondingen.n(...)nten-rond-grijs.html

Of wat je ook kunt doen is vragen of "de buurt" van de groenstrook een tuintje mag maken, dan onttrekken ze het van het maaischema en kun je er zelf planten neerzetten, dus ook in een heel grote betonnen bak. Dan moet je alleen wel zelf het onderhoud gaan doen.
  FOK!fotograaf maandag 10 mei 2021 @ 09:37:00 #156
148247 taxibabe
pi_199353577
Dat is ook nog wel een idee. Zat zelf al te denken om zo'n houten ronde tuinpaal de grond in te meppen. Pff

Dat zelf onderhouden is lastig.. Direct naast onze tuin is eerst de stoep, dan een stuk grasstrook en dan een paar openbare parkeerplaatsen wat overloopt in het fietspad.

Ff een paintje van de situatie :') Bij de pijl rijden ze er langs en de rode stip is waar ik een extra paal wil


[ Bericht 38% gewijzigd door taxibabe op 10-05-2021 09:57:21 ]
  maandag 10 mei 2021 @ 09:40:59 #157
208890 June.
Seriously?
pi_199353614
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:37 schreef taxibabe het volgende:
Dat is ook nog wel een idee. Zat zelf al te denken om zo'n houten ronde tuinpaal de grond in te meppen. Pff
Wat een bureaucratie weer.. Misschien helpt een foto met je eigen auto als bewijs :')
Shine bright like a diamond.
  FOK!fotograaf maandag 10 mei 2021 @ 10:20:44 #158
148247 taxibabe
pi_199354105
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:40 schreef June. het volgende:

[..]

Wat een bureaucratie weer.. Misschien helpt een foto met je eigen auto als bewijs :')
Je zou het bijna doen ja.. |:(
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:30:08 #159
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199415466
Koert is deze week 2 geworden *O*
Ik vond het fijn om hier mee te lezen en te posten, veel goede tips gehad ^O^ dus bedankt daarvoor!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 14 mei 2021 @ 12:09:28 #160
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199416757
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:30 schreef Ceviche het volgende:
Koert is deze week 2 geworden *O*
Ik vond het fijn om hier mee te lezen en te posten, veel goede tips gehad ^O^ dus bedankt daarvoor!
Gefeliciteerd! En tot snel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fossiel vrijdag 14 mei 2021 @ 12:25:13 #161
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199416989
Tot in het volgende topic!
Chick on a mission
pi_199418787
Gefeliciteerd met Koert! *O*
  zaterdag 15 mei 2021 @ 18:22:34 #163
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199436321
Wij zwaaien ook uit :) Nora werd gisteren 2, en ze heeft echt keihard genoten van haar feestje vandaag O+ dit kind is echt geboren om te feesten, heerlijk.





Als kado kreeg ze een kastje vol verkleedspul, echt een grote hit! 't podiumbeest kan weer even vooruit ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 15 mei 2021 @ 18:47:49 #164
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199436679
Gefeliciteerd Koert en tot snel O+

Pinq O+ Wat is Nora toch leuk en echt een supertof cadeau! Tot snel O+
pi_199437163
Oh heerlijk O+ Van harte gefeliciteerd!
  FOK!fotograaf zaterdag 15 mei 2021 @ 19:50:36 #166
148247 taxibabe
pi_199437621
Gefeliciteerd met Koert en Nora!! O+
Tot snel in het volgende topic!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 17 mei 2021 @ 13:51:30 #167
208890 June.
Seriously?
pi_199467345
Oh nee, volgens mij gaan de droog en vertrouwd luiers van de Kruidvat nu echt uit het assortiment. Ik vind ze nergens meer, online ook niet. Iemand alternatief? De nieuwe van de Kruidvat zijn veels te dun en stinken al snel naar urine vind ik.
Shine bright like a diamond.
  maandag 17 mei 2021 @ 13:59:49 #168
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199467484
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:51 schreef June. het volgende:
Oh nee, volgens mij gaan de droog en vertrouwd luiers van de Kruidvat nu echt uit het assortiment. Ik vind ze nergens meer, online ook niet. Iemand alternatief? De nieuwe van de Kruidvat zijn veels te dun en stinken al snel naar urine vind ik.
Ik gebruik normaal wasbare, maar net op vakantie ging het heel goed met de beregoede luiers van AH.

En we zijn gisteren thuis gekomen, meneer was kapot van alle indrukken. Hij had ook maar een uurtje geslapen in de auto. Lag om 18:15 gisteren al in bed, sliep tot vanmorgen half 8 :D En volgende vakantie toch maar het potje mee, hij is vanmorgen al 4x met succes geweest en de luiers zijn vrijwel helemaal droog.
  maandag 17 mei 2021 @ 14:25:19 #169
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199467924
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:51 schreef June. het volgende:
Oh nee, volgens mij gaan de droog en vertrouwd luiers van de Kruidvat nu echt uit het assortiment. Ik vind ze nergens meer, online ook niet. Iemand alternatief? De nieuwe van de Kruidvat zijn veels te dun en stinken al snel naar urine vind ik.
Ik zou de klantenservice een mailtje sturen, soms zijn zulke dingen tijdelijk of alleen in grote filialen ofzo. Verder geen tips, behalve dat ik die van de plus (bonbebe?) niet prettig vind.
  maandag 17 mei 2021 @ 14:31:52 #170
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199468049
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:25 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik zou de klantenservice een mailtje sturen, soms zijn zulke dingen tijdelijk of alleen in grote filialen ofzo. Verder geen tips, behalve dat ik die van de plus (bonbebe?) niet prettig vind.
Bonbebe hadden we ook een klein pak van, voor de eerste paar dagen. Niet heel fijn idd, kreeg Bas flinke uitslag van -O-
  FOK!fotograaf maandag 17 mei 2021 @ 20:02:49 #171
148247 taxibabe
pi_199474463
Wij hebben Pampers Baby-dry. Van de meeste hebben we de huismerken wel geprobeerd, maar of ze stinken of passen niet lekker (doorlekken). Maar ik koop de Pampers altijd in aanbiedingen bij Bol.c om of Wehkamp, dat is soms de helft van de prijs en dan scheelt het niet zo heel veel met Kruidvat.
  maandag 17 mei 2021 @ 22:44:51 #172
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199477801
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:51 schreef June. het volgende:
Oh nee, volgens mij gaan de droog en vertrouwd luiers van de Kruidvat nu echt uit het assortiment. Ik vind ze nergens meer, online ook niet. Iemand alternatief? De nieuwe van de Kruidvat zijn veels te dun en stinken al snel naar urine vind ik.
Wij hebben 3 Kruidvat filialen. Bij eentje waren de oude luiers allemaal voor ¤10,- (en was het schap dus leeg) en bij een ander filiaal lagen ze nog volop in de schappen (normale prijs).

Ik moet zeggen dat het mij allemaal niet uitmaakt welke soort ik heb van Kruidvat. Allemaal prima. Gebruik ze ook door elkaar.

Pampers vind ik juist stinken, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 17 mei 2021 @ 23:34:39 #173
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199478598
quote:
17s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bonbebe hadden we ook een klein pak van, voor de eerste paar dagen. Niet heel fijn idd, kreeg Bas flinke uitslag van -O-
Koert heeft nog nooit uitslag gehad van luiers (afgezien van een spruwperiode en lichte irritatie bij tandjes), hier viel vooral op dat hij vaker verschoond moet worden. Ik geef ze wel mee naar de gastouder en dan redt de luier het net 4 uur ofzo. Worden het toch nog dure luiers :{ en ook een sterkere geur, viel mij op.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 mei 2021 @ 17:15:08 #174
148247 taxibabe
pi_199542617
Het belevingspark/minizoo hier om de hoek is weer open!! *O*
Maandagavond gelijk tickets geboekt voor vandaag en daar direct een jaarabbo gehaald! O+
We zijn niet lang geweest want kutweer, maar was tussen de buien door wel lekker om er ff uit te zijn. En Thomas heeft zich prima vermaakt, want regen boeit hem voor geen meter :')
pi_199542870
Leuk *O*
Wij zijn ook eindelijk naar de dierentuin geweest en hij vond het geweldig! Zelfs mijn man kreeg dikke knuffels van mijn anders zo eenkennige kind kind O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199542942
Echt een aanrader trouwens: Burgers' Zoo is maar beperkt open (alleen de buitenverblijven) en kost daarom maar een tientje per volwassene en er is nog genoeg te zien voor een uur of 3-4.
  vrijdag 21 mei 2021 @ 17:52:27 #177
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_199543143
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 22:44 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wij hebben 3 Kruidvat filialen. Bij eentje waren de oude luiers allemaal voor ¤10,- (en was het schap dus leeg) en bij een ander filiaal lagen ze nog volop in de schappen (normale prijs).

Ik moet zeggen dat het mij allemaal niet uitmaakt welke soort ik heb van Kruidvat. Allemaal prima. Gebruik ze ook door elkaar.

Pampers vind ik juist stinken, haha.
Ligt ook weer aan welke lijn je hebt. Baby dry / premium protect / active fit / simply dry / pure protect.

Ik gebruik liever geen baby dry, die stinken. Simply dry is ook waardeloos.

Ik zweer tegenwoordig ook bij de luierbroekjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 21 mei 2021 @ 17:55:24 #178
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199543175
Waarom zijn er zo bizar veel soorten Pampers?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 21 mei 2021 @ 17:58:26 #179
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_199543231
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:55 schreef Lemijn het volgende:
Waarom zijn er zo bizar veel soorten Pampers?
Waarom heb je pakken kunstvoeding met nr 2,3,4,5,6?

Dit zijn typisch producten met een hoge emotionele lading. Het verkoopt gewoon goed en mensen zijn bereid er flink voor te betalen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 21 mei 2021 @ 18:01:46 #180
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199543293
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:36 schreef B.ertha het volgende:
Echt een aanrader trouwens: Burgers' Zoo is maar beperkt open (alleen de buitenverblijven) en kost daarom maar een tientje per volwassene en er is nog genoeg te zien voor een uur of 3-4.
Wij gaan morgen naar Amersfoort. Zoveel zin in *O*
  vrijdag 21 mei 2021 @ 18:04:45 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_199543343
Wij hebben een abo op hoenderdaal. Daar gaan we volgend weekend mooi even heen. De jongens gillen het al uit als ze koeien zien, dat wordt echt lachen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 21 mei 2021 @ 18:05:20 #182
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199543355
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waarom heb je pakken kunstvoeding met nr 2,3,4,5,6?

Dit zijn typisch producten met een hoge emotionele lading. Het verkoopt gewoon goed en mensen zijn bereid er flink voor te betalen.
Je zal gelijk hebben. En het geldt voor heel veel producten dat er zonder goede reden 10 soorten van bestaan. Ik ben maar gewoon blij dat het niet mijn werk is om wéér een nieuwe soort Pampers te bedenken....
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fotograaf vrijdag 21 mei 2021 @ 19:02:18 #183
148247 taxibabe
pi_199544136
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 18:04 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben een abo op hoenderdaal. Daar gaan we volgend weekend mooi even heen. De jongens gillen het al uit als ze koeien zien, dat wordt echt lachen.
Gaaf is dat hè! Als we naar de boerderijwinkel gaan, rent hij in 1 streep naar de stal. En als we langs een weiland met koeien rijden dan wordt hij ook altijd enthousiast O+
Het leuke aan Hof van Eckberge is dat het belevingspark is, veel (natuurlijke) speelweides, maar ook dus een mini-zoo. En een binnenspeeltuin, al is die nog dicht. Voor 30 euro heb je al een jaarabo, ideaal!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 mei 2021 @ 19:48:38 #184
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199544751
Hier altijd premium protect van pampers, die ik normaal in Duitsland haal omdat ik er dan 92 voor nog geen 20 euro heb.

Kruidvat heeft hij op de opvang aan, maar die dingen zijn zo stug en ruiken zo raar.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 21 mei 2021 @ 23:13:55 #185
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_199548601
Ik koop eigenlijk altijd maandboxen op bol.com tegen 50% korting.
Echt no way dat ik volle mep betaal voor pampers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf zaterdag 22 mei 2021 @ 08:24:20 #186
148247 taxibabe
pi_199550723
Ja dat doe ik ook. Soms heeft Wehkamp ook zulke aanbiedingen en bij onlinedrogist is het soms ook goedkoper dan bol.com
  zaterdag 22 mei 2021 @ 15:59:23 #187
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_199556103
Protips.

Thanks!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf zaterdag 22 mei 2021 @ 17:28:00 #188
148247 taxibabe
pi_199557841
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 15:59 schreef Ticootje het volgende:
Protips.

Thanks!
Graag gedaan!
Misschien nog een protip: https://www.luieraanbiedingen.net/
  zaterdag 22 mei 2021 @ 21:24:40 #189
208890 June.
Seriously?
pi_199562663
Vrienden van mij zeggen dat amazon ook vaak goede pampers deals heeft.

Ik denk dat we gewoon die van die AH eens proberen. En anders misschien die van trekpleister, volgens mij zijn die exact hetzelfde als de oude van kruidvat.
Shine bright like a diamond.
  zondag 23 mei 2021 @ 16:18:53 #190
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199583166
Iemand nog tips voor een rietjes beker? Of beter; hoe leer je drinken uit een rietje?

Wij gebruiken een Munchkin en dat gaat goed. Open beker gaat... Tja.... Soms goed haha. Nu hadden we hem laatst (op terras) een rietje gegeven bij een flesje drinken, maar dat snapte hij niet echt. Of wordt een rietjes beker nu (bijna 19mnd) afgeraden?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 23 mei 2021 @ 16:19:32 #191
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199583178
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 21:24 schreef June. het volgende:
Vrienden van mij zeggen dat amazon ook vaak goede pampers deals heeft.

Ik denk dat we gewoon die van die AH eens proberen. En anders misschien die van trekpleister, volgens mij zijn die exact hetzelfde als de oude van kruidvat.
Dat hoorde ik gisteren ook.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 mei 2021 @ 17:13:42 #192
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199584313
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 16:18 schreef automatic_ het volgende:
Iemand nog tips voor een rietjes beker? Of beter; hoe leer je drinken uit een rietje?
Hema!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fossiel zondag 23 mei 2021 @ 17:55:10 #193
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199585024
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 16:18 schreef automatic_ het volgende:
Iemand nog tips voor een rietjes beker? Of beter; hoe leer je drinken uit een rietje?

Wij gebruiken een Munchkin en dat gaat goed. Open beker gaat... Tja.... Soms goed haha. Nu hadden we hem laatst (op terras) een rietje gegeven bij een flesje drinken, maar dat snapte hij niet echt. Of wordt een rietjes beker nu (bijna 19mnd) afgeraden?
Wij hebben ook de rietjesbeker van de Hema. In het begin snapte ze er niets van. Ze kantelde de beker (als bij een open beker) waardoor het systeem natuurlijk niet werkte.

Ik heb het een aantal keer heel overdreven voor gedaan en ook dan de beker vast gehouden zodat ze 'm niet kantelde. Uiteindelijk is het kwartje gevallen en sindsdien gaat het prima.

Ze drinkt er erg goed uit, maar of het nou aan- of afgeraden wordt weet ik niet. We wisselen het af met drinken uit een open beker en ze krijgt al tijden geen flessen meer, dus het zal wel goed zitten.


Duplo is hier trouwens echt elke euro waard, wordt zoveel mee gespeeld! Ook door mijn vriend overigens die hele formule 1 wagens en bedjes voor haar knuffelaap bouwt :D
Chick on a mission
  zondag 23 mei 2021 @ 18:04:46 #194
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199585182
Thnx! Dan ga ik daar eens kijken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 24 mei 2021 @ 09:07:25 #195
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_199592583
Een rietjes beker word niet afgeraden, een tuit beker is wel twijfelachtig.
Aan een rietje zuigen kan juist goed zijn voor de mond motoriek.

Hier hielp het soms om even alvast aan te zuigen, dan in t rietjes te knijpen en dan aangeven, dan hebben ze net iets sneller door wat er uit moet komen. Maar ze hadden het hier allebei geheel vlot zelf door.

https://www.mamaloesbabys(...)qqsCElYaAsWtEALw_wcB

Deze is hier nu favoriet
  maandag 24 mei 2021 @ 11:00:56 #196
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199593727
Dierenpark was geweldig. Bas herkende zoveel dieren, hij heeft echt staan genieten. Mama, kijk! Aap! Tijg! Oti (olifant)! Vis! Heerlijk was het. Samen met mn broertje, schoonzusje en nichtje. Onze kindjes zijn zo schattig samen, gingen ze op een gegeven moment midden op paden lekker samen hand in hand in de weg lopen. Te aandoenlijk O+

En speciaal voor @pinquit omdat ze er rillingen van krijgt deze ook hier :P . Mama, poes aaien. Toet!

  FOK!fossiel maandag 24 mei 2021 @ 11:18:20 #197
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199594031
Ooooh ik ben jaloers! Blijdorp is momenteel alleen open voor abonnementhouders dus we moeten nog éven geduld hebben. Maar ik denk dat ze het zo leuk gaat vinden :)
Chick on a mission
  maandag 24 mei 2021 @ 11:23:53 #198
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199594141
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 11:18 schreef Keroppi het volgende:
Ooooh ik ben jaloers! Blijdorp is momenteel alleen open voor abonnementhouders dus we moeten nog éven geduld hebben. Maar ik denk dat ze het zo leuk gaat vinden :)
Dit is Amersfoort, ook echt heel leuk. We hebben onze dagkaart omgezet in abonnement, aangezien mijn broertje daar om de hoek woont zullen we daar wel meer dan 2x per jaar komen :P. Vorig jaar augustus vond Bas het nog beduidend minder interessant, nu met bijna 2 is het echt geweldig.
  maandag 24 mei 2021 @ 12:28:47 #199
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_199595134
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 16:18 schreef automatic_ het volgende:
Iemand nog tips voor een rietjes beker? Of beter; hoe leer je drinken uit een rietje?

Wij gebruiken een Munchkin en dat gaat goed. Open beker gaat... Tja.... Soms goed haha. Nu hadden we hem laatst (op terras) een rietje gegeven bij een flesje drinken, maar dat snapte hij niet echt. Of wordt een rietjes beker nu (bijna 19mnd) afgeraden?
Ik heb rietjesbekers van ali!

Die doen het ook als ze worden schuin gehouden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 24 mei 2021 @ 13:05:20 #200
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199595645
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 12:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb rietjesbekers van ali!

Die doen het ook als ze worden schuin gehouden.
Vind je dat niet een risico met weekmakers ed?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 24 mei 2021 @ 13:13:49 #201
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_199595746
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 13:05 schreef Ynske het volgende:

[..]

Vind je dat niet een risico met weekmakers ed?
Weerstand.

Nee sorry ik maak me daar gewoon niet zo druk om.

Alle flessen, behalve glas, geven plasticdeeltjes af he. Ook de nederlandse advent meuk.

Over het algemeen drinken ze gewoon uit een normale beker, maar als ik geen zin heb om ze op een stoel te zetten dan komen de rietjesbekers om de hoek. Als we uit eten gaan heb ik altijd mn eigen rietjes bij me. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_199596412
Wij hebben ook die rietjesbeker van munchkin. Werkt prima en is fijn voor onderweg. Thuis drinkt hij meestal uit de 360° beker. Een open beker gaat nog niet. Qua techniek prima maar na 2 slokken vliegt hij dan door de kamer. Met de 360° is het nu al genoeg schoonmaken.

Ik zag mooie foto's van de dierentuin! Ik zou ook wel weer eens willen. Het is alleen zo'n eind rijden.
pi_199656365
Ik heb die van de Hema gehaald, we gaan eens zien of hij die wel snapt. We hadden die van Difrax al in huis maar die is veel te moeilijk, daarin moet je zuigen en bijten tegelijk, zit een ventieltje in zoals in een zwemband. Dat snappen kindjes toch niet :?

Nou jongens, het wordt 2 weken lang prachtig droog weer, dus mijn IELM pakje is vandaag binnen gekomen :')
  vrijdag 28 mei 2021 @ 16:30:20 #204
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199657125
Wij hebben de Hema variant gekocht en hij had het direct door haha. De dag erna alleen niet meer _O- Maar denk dat het wel goed gaat komen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel vrijdag 28 mei 2021 @ 18:29:06 #205
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199658584
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 15:20 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb die van de Hema gehaald, we gaan eens zien of hij die wel snapt. We hadden die van Difrax al in huis maar die is veel te moeilijk, daarin moet je zuigen en bijten tegelijk, zit een ventieltje in zoals in een zwemband. Dat snappen kindjes toch niet :?

Nou jongens, het wordt 2 weken lang prachtig droog weer, dus mijn IELM pakje is vandaag binnen gekomen :')
Die Difrax klinkt inderdaad vrij ingewikkeld. Het zal het lek-gehalte wel minimaliseren...

En ach van dat Ielm pak ga je sowieso geen spijt krijgen hoor ;)
Chick on a mission
pi_199659280
Volgende week komen hier ook weer 2 ielm pakken binnen. Het zal nog even in de kast liggen maar ze hadden eindelijk het printje dat ik wilde naar de "sale" verplaatst. Ik was duidelijk niet de enige want een paar dagen later zijn er nog 2 maten over :)

Die beker lijkt me idd moeilijk. Bij de munchkin beker zit ook iets in het rietje maar het werkt wel gewoon zonder te bijten.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 09:02:38 #207
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199666606
Ja ik twijfel ook of ik ielm pakken extra moet bestellen, maar op zich werkte het op vakantie ook om gewoon de 92 aan te doen en de 98 als reserve. Was wel fijn op de eennalaatste regendag :P.

Bas is gewoon al bijna 2, het gaat zo snel :o. Hij kletst echt ineens hele verhalen, alleen dat omdraaien van woorden. Het geluid van de trein een tijd terug met koetjekoetjekoekoe was grappig, maar stuk is kuuuut en dat is toch iets minder fijn :X :').
  zaterdag 29 mei 2021 @ 13:11:58 #208
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199668508
Hier heeft hij nu kledingmaat 86 en ook een Ielm pak, dus dat komt wel goed tot aan de herfst. Dat kijk ik weer wel voor een andere in de sale. Ik vind ze in ieder geval ideaal!

Wij waren afgelopen week paar dagen weg en in de plassen stampen vond hij geweldig _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_199670618
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:02 schreef douche-eendje het volgende:
Ja ik twijfel ook of ik ielm pakken extra moet bestellen, maar op zich werkte het op vakantie ook om gewoon de 92 aan te doen en de 98 als reserve. Was wel fijn op de eennalaatste regendag :P.

Bas is gewoon al bijna 2, het gaat zo snel :o. Hij kletst echt ineens hele verhalen, alleen dat omdraaien van woorden. Het geluid van de trein een tijd terug met koetjekoetjekoekoe was grappig, maar stuk is kuuuut en dat is toch iets minder fijn :X :').
:') hier was varken heel lang fuck yeah.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 18:47:38 #210
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199671222
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:36 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

:') hier was varken heel lang fuck yeah.
_O- _O- _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf zaterdag 29 mei 2021 @ 19:20:54 #211
148247 taxibabe
pi_199671473
Hahaha fuck yeah!

Hier beginnen nu langzaam echt woordjes te komen. Hij babbelt sowieso veel, hij probeert echt wel wat te zeggen, maar ik kan er meestal nog niks uit halen. Maar hij zegt naast papa en mama nu wel baijl (bal), kain (grote broer Kay) en vragwa (vrachtwagen) en tomme (verdomme :') dankje papa |:( )
  zaterdag 29 mei 2021 @ 19:48:29 #212
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199671697
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:36 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

:') hier was varken heel lang fuck yeah.
Lily _O- _O-
pi_199673439
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:36 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

:') hier was varken heel lang fuck yeah.
_O- _O- _O-
pi_199674904
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:36 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

:') hier was varken heel lang fuck yeah.
Mahaha :D

Prot probeert veel te zeggen. We moeten soms heel goed opletten of hij bv bah (vies), baw (bal) of baa (banaan) bedoelt.
Soms duurt het even om dingen te ontcijferen. Zo ben ik heel erg nieuwsgierig wat 'issa batcha batcha' wil zeggen.
  zondag 30 mei 2021 @ 02:19:35 #215
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199678890
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 22:08 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Mahaha :D

Prot probeert veel te zeggen. We moeten soms heel goed opletten of hij bv bah (vies), baw (bal) of baa (banaan) bedoelt.
Soms duurt het even om dingen te ontcijferen. Zo ben ik heel erg nieuwsgierig wat 'issa batcha batcha' wil zeggen.
Dat herken ik wel, veel varianten hier op Aap/ap wat appel, schaap, Ab of A kan betekenen :D
  zondag 30 mei 2021 @ 20:59:15 #216
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199687823
Ons zoontje heet Kai. Hij zegt heel vaak 'aai'. Dat lijkt soms Kai te betekenen, of haai of echt aai (van de poezen aaien) _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_199688936
:D
Wij hebben een boekje met een haai erin maar we zeggen ook heel vaak "nee, lief aaien", dus als we die haai benoemen, denkt C. dat hij het plaatje moet aaien :') Dus het werkt ook andersom.

C. zegt de hele tijd "buiten", maar het is nogal onverstaanbaar dus het duurde even voordat wij doorhadden dat hij tegenwoordig meestal "wada?" zegt en niet buiten. Die arme jongen vroeg steeds wat hij zag en zijn domme ouders zeiden steeds "ja buiten ja" of "nee we gaan nu niet naar buiten" ~O>
pi_199699699
Een hele tijd geleden vroeg ik om ervaringen met angst voor gras. Hij is er idd ineens over. Vorige week was het nog huilen om opgetild te worden aan de rand van het gras. En vandaag loopt hij er zonder problemen over met blote voetjes. Geen idee wat die omslag heeft veroorzaakt, maar fijn is het wel!
pi_199797101
Wat geweldig dat zoiets gewoon overwaait, BU!


Ik neem afscheid hier! Onze A is nu echt twee jaar. Hij is enorm verwend met veel nieuw speelgoed, waarvan het tweedehands ikeakeukentje de grootste hit was.
Hoogste tijd om ook eens veel speelgoed weg te doen :D

Hij heeft zich ontwikkeld tot een humoristische kletskous die heel goed grenzen kan aangeven maar bereid is om zijn standpunten te heroverwegen als hij goede uitleg krijgt. Zo heb ik moeten praten als Brugman voordat ik hem kon meten (met zo'n streepje op het kozijn) en dat is gelukt *O* precies 86 cm lang.

Tot over een tijdje in het volgende topic! :W
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 8 juni 2021 @ 16:39:49 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199797129
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:37 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wat geweldig dat zoiets gewoon overwaait, BU!


Ik neem afscheid hier! Onze A is nu echt twee jaar. Hij is enorm verwend met veel nieuw speelgoed, waarvan het tweedehands ikeakeukentje de grootste hit was.
Hoogste tijd om ook eens veel speelgoed weg te doen :D

Hij heeft zich ontwikkeld tot een humoristische kletskous die heel goed grenzen kan aangeven maar bereid is om zijn standpunten te heroverwegen als hij goede uitleg krijgt. Zo heb ik moeten praten als Brugman voordat ik hem kon meten (met zo'n streepje op het kozijn) en dat is gelukt *O* precies 86 cm lang.

Tot over een tijdje in het volgende topic! :W
Gefeliciteerd! Wat gaat het toch snel he.

Meneer hier heeft uitgevonden hoe hij schoenen aan moet doen, loopt heerlijk met maatlepels muziek te maken, ontdekt de tuin en geniet van de roetsj O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fossiel dinsdag 8 juni 2021 @ 20:02:41 #221
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199799158
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:39 schreef Ynske het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wat gaat het toch snel he.

Meneer hier heeft uitgevonden hoe hij schoenen aan moet doen, loopt heerlijk met maatlepels muziek te maken, ontdekt de tuin en geniet van de roetsj O+
Haha ja schoenen aan doen is hier ook echt een favoriete bezigheid. Staan hier een stel laarsjes die nog een paar maten te groot zijn, die wil ze dan aan en dan loopt ze met haar zeven mijls laarzen door de kamer.

We gingen vandaag naar baby-peuter zwemmen. Maar was toch minder geslaagd dan gedacht.

In de rij was het de hele tijd 'swemme swemme'. Maar eenmaal in de kleedkamer/het bad kwamen mensen voor haar gevoel toch een beetje teveel in haar personal space ofzo. Huilen!

Uiteindelijk heeft ze het grootste gedeelte van de tijd met een enorme badeend in haar armpjes geklemd op de trappetjes gezeten. En toen was het uiteindelijk toch wel weer redelijk goed.

Volgende week vakantie, dus verwacht wel vaker te gaan. Misschien gaat het spannende er dan wat af.
Chick on a mission
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 8 juni 2021 @ 20:39:55 #222
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199799605
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:02 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Haha ja schoenen aan doen is hier ook echt een favoriete bezigheid. Staan hier een stel laarsjes die nog een paar maten te groot zijn, die wil ze dan aan en dan loopt ze met haar zeven mijls laarzen door de kamer.

We gingen vandaag naar baby-peuter zwemmen. Maar was toch minder geslaagd dan gedacht.

In de rij was het de hele tijd 'swemme swemme'. Maar eenmaal in de kleedkamer/het bad kwamen mensen voor haar gevoel toch een beetje teveel in haar personal space ofzo. Huilen!

Uiteindelijk heeft ze het grootste gedeelte van de tijd met een enorme badeend in haar armpjes geklemd op de trappetjes gezeten. En toen was het uiteindelijk toch wel weer redelijk goed.

Volgende week vakantie, dus verwacht wel vaker te gaan. Misschien gaat het spannende er dan wat af.
Ik vind t echt jammer dat ouder en kind zwemmen hier nog niet opgestart is. Dáar genoot meneer altijd zo van.
We zijn zodat maar gewoon gaan zwemmen, en met zijn puddle jumper van de Decathlon zwemt meneer al los echt met armen en benen:-D:-D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 9 juni 2021 @ 07:49:43 #223
208890 June.
Seriously?
pi_199802405
Pfoe, hier is het alweer 3 dagen de dag beginnen om 05.30u :O

Zit er toch over na te denken om zo'n slaaptrainer te kopen. Wie heeft er zo eentje en zijn jullie er tevreden over?

[ Bericht 28% gewijzigd door June. op 09-06-2021 08:52:24 ]
Shine bright like a diamond.
pi_199802795
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:37 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wat geweldig dat zoiets gewoon overwaait, BU!

Ik neem afscheid hier! Onze A is nu echt twee jaar. Hij is enorm verwend met veel nieuw speelgoed, waarvan het tweedehands ikeakeukentje de grootste hit was.
Hoogste tijd om ook eens veel speelgoed weg te doen :D

Hij heeft zich ontwikkeld tot een humoristische kletskous die heel goed grenzen kan aangeven maar bereid is om zijn standpunten te heroverwegen als hij goede uitleg krijgt. Zo heb ik moeten praten als Brugman voordat ik hem kon meten (met zo'n streepje op het kozijn) en dat is gelukt *O* precies 86 cm lang.

Tot over een tijdje in het volgende topic! :W
Gefeliciteerd! *O*
pi_199818305
Wij nemen ook afscheid hier O+. Bas is vandaag 2 geworden, mijn gezellige kletskous. Gek op auto's en dieren, soms een tikkeltje ondeugend maar vooral nog regelmatig lekker knuffelen.

En jeetje, wat gaat zo'n jaar hard.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot snel of later in het peutertopic :)
pi_199818725
Gefeliciteerd met je heerlijke ventje O+
  FOK!fotograaf donderdag 10 juni 2021 @ 21:24:00 #227
148247 taxibabe
pi_199823785
Gefeliciteerd BobbyMcGee en Douche-eendje! Wat klinken jullie heerlijk trots op jullie kleintjes! O+ Tot snel in het volgende topic!

Ik ben me eens gaan verdiepen in de puddle-jumper n.a.v. jouw post Ynske, wat een cool ding. Ik heb er ook één besteld voor onze waterrat, ben benieuwd wat hij er van vindt!

Vandaag weer naar de minizoo geweest, Thomas had o.a. hele gesprekken met de geitjes! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik blijf de ontwikkeling zo bijzonder vinden. Soms lijkt het enigszins stil te staan en dan ineens kan hij binnen een week weer veel nieuwe dingen, alsof er een update in zijn hoofd is gedraaid. Herkennen jullie dat ook bij jullie dreumesen?
pi_199824777
Ja heel herkenbaar :Y
Kletsen met de geitjes O+
  zaterdag 12 juni 2021 @ 07:39:20 #229
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199843551
Ja grappig is dat hè taxibabe.

Heel deze week is meneer al rond (of voor) 6.00 uur wakker. Ik ga daar niet zo goed op. En hij ook niet haha. Hij redt het dan naar amper tot aan het middag eten.

Het is een fase, het is een fase…. (hoop ik!) :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 12 juni 2021 @ 12:41:16 #230
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199845991
Oooh taxi, die foto 💛 O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  FOK!fotograaf woensdag 16 juni 2021 @ 21:20:35 #231
148247 taxibabe
pi_199917532
Die puddle jumper is een grote hit! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag kwamen mijn vader en zijn vriendin ook op bezoek en heeft mijn vader al zijn vaderdag/opadag cadeautjes gekregen. Binnen heb ik het cadeautje aan Thomas gegeven en gezegd dat hij het aan opa moest geven, hij loopt naar buiten rechtstreeks naar opa en geeft het aan hem, zooo lief! O+ O+ O+
pi_199917594
Zooo cute O+

Waar kopen jullie je hydrofiele slaapzakken?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 juni 2021 @ 21:52:04 #233
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199918399
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:22 schreef B.ertha het volgende:
Zooo cute O+

Waar kopen jullie je hydrofiele slaapzakken?
Kun je een beetje naaien?
Ik heb ze zelf in elkaar gezet.



K was steeds opzoek naar een dun broekje, maar steeds waren de modellen die ik leuk vind al uitverkocht in de maat van ons vriendje. Vandaag dus maar even achter de naaimachine gekropen, en deze is eruit gerold...


[ Bericht 25% gewijzigd door Ynske op 16-06-2021 22:01:58 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_199919093
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:22 schreef B.ertha het volgende:
Zooo cute O+

Waar kopen jullie je hydrofiele slaapzakken?
Lodger. Beetje aan de prijs maar ik probeer slaapzakken gedurende het jaar in de sale en tweedehands bij elkaar te sprokkelen.
  FOK!fossiel woensdag 16 juni 2021 @ 22:25:15 #235
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199919212
Jaaa die van Lodger!

We zijn nu op vakantie in NL en zo'n chalet op een vakantiepark wordt wel snel warm. Dus blij dat we de hydrofiele slaapzak van Lodger mee hebben genomen.

Vandaag in het zwembad gingen we met haar van de 'grote' glijbaan, best een lang ding en nog best snel. Ik dacht dat ze het niets zou vindrn want de laatste tijd is ze niet zo van de glijbanen.

I was wrong! Als het aan haar lag gingen we er 100x vanaf. "Nog één!"
Chick on a mission
pi_199919709
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:52 schreef Ynske het volgende:

[..]

Kun je een beetje naaien?
Ik heb ze zelf in elkaar gezet.

[ afbeelding ]

K was steeds opzoek naar een dun broekje, maar steeds waren de modellen die ik leuk vind al uitverkocht in de maat van ons vriendje. Vandaag dus maar even achter de naaimachine gekropen, en deze is eruit gerold...
[ afbeelding ]
Ja! Welk patroon heb je gebruikt?
Leuk broekje, doet me een klein beetje denken aan de Bobbi short, die heb ik laatst ook van hydrofiel gemaakt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 juni 2021 @ 22:52:02 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199919833
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 22:46 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ja! Welk patroon heb je gebruikt?
Leuk broekje, doet me een klein beetje denken aan de Bobbi short, die heb ik laatst ook van hydrofiel gemaakt.
https://www.dedromenfabri(...)abyslaapzak.html?m=1

Grotere maat kun je kopen bij haar maar ik heb 'm zelf vergroot met uittekenen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 16 juni 2021 @ 22:56:25 #238
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199919943
Ik had altijd dunne slaapzakken van de prenatal, volgens mij was dat hydrofiel-stof.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fotograaf donderdag 17 juni 2021 @ 06:25:26 #239
148247 taxibabe
pi_199921132
Thomas wil niet meer in slaapzakken slapen, hij heeft nu met de warmte alleen een boxershortje en een hemdje aan, en dan onder een zomerdekentje.
  FOK!fotograaf donderdag 17 juni 2021 @ 12:23:50 #240
148247 taxibabe
pi_199924575
Mijn kereltje heeft waarschijnlijke waterpokken.. :{
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 juni 2021 @ 13:32:11 #241
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199925797
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:23 schreef taxibabe het volgende:
Mijn kereltje heeft waarschijnlijke waterpokken.. :{
Arm ding, hier zijn ze nog niet langsgekomen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fossiel donderdag 17 juni 2021 @ 14:29:23 #242
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199926831
Ah balen Taxibabe :{
Chick on a mission
  FOK!fotograaf donderdag 17 juni 2021 @ 17:46:56 #243
148247 taxibabe
pi_199930452
Hij lijkt er gelukkig nog niet zo heel veel last van te hebben, vanavond maar ff in een zemelenbadje.
Ik vraag me alleen af hoe hij het heeft gekregen, aangezien hij niet naar de opvang gaat. Het enige waar we vorige week zijn geweest waar ook kinderen komen is de mini-zoo, maar daar was het op dat moment niet druk.
pi_199932233
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:32 schreef Ynske het volgende:

[..]

Arm ding, hier zijn ze nog niet langsgekomen
Kleine kans dat ze hier uberhaupt langskomen. Heerlijk!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf donderdag 17 juni 2021 @ 21:04:29 #245
148247 taxibabe
pi_199934387
Ik
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 19:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kleine kans dat ze hier uberhaupt langskomen. Heerlijk!
Ik had het hier ook niet verwacht, geen opvang, corona etc..
Maar het is ook niet zeker dat het waterpokken is, we hadden naar het CB gemoeten vandaag, maar bij vermoeden van waterpokken mag je niet komen. En de huisarts wil in deze tijden liever ook niet dat we komen. Op basis van onze uitleg gaat de dokter wel uit van waterpokken (ik zelf twijfel nog gezien de kansen, zat eerder aan hittebultjes te denken).
pi_199934763
Waterpokken krijgen ze altijd. Hoe dan ook.

Ik vind het zo’n vreselijke kutziekte. En ja relativerend kun je zeggen dat het wel meevalt. Maar de 3 oudsten hebben er allemaal littekens van en waren echt wel flink ziek.

Ik was er klaar mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel donderdag 17 juni 2021 @ 22:07:53 #247
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199936259
Eigenlijk zou het dan mooi zijn als ze het ook gewoon in het Rijksvaccinatie-programma deden. Mijn redenen om het nu (nog) niet te doen is omdat de vaccinatie geen levenslange bescherming geeft en je er op oudere leeftijd echt heel ziek van wordt + risico als je het tijdens de zwangerschap krijgt.

En tuurlijk kan je op latere leeftijd boosteren, maar kans is er dat je er dan niet meer bij stil staat.

Als de vaccinatie standaard is, is dat risico dan natuurlijk ook vele malen kleiner.

(En ik snap dat er overwegingen gemaakt worden wat we wel en niet in het Rijksvaccinatie programma opnemen)
Chick on a mission
  vrijdag 18 juni 2021 @ 16:58:25 #248
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_199946586
Ik heb die overweging meegenomen, maar ook het doormaken van de ziekte geeft geen garantie op levenslange bescherming.

Ik laat ze gewoon in hum pubertijd nog een keer boosteren, dan zit het wel snor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_199946744
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 16:58 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb die overweging meegenomen, maar ook het doormaken van de ziekte geeft geen garantie op levenslange bescherming.

Ik laat ze gewoon in hum pubertijd nog een keer boosteren, dan zit het wel snor.
Hoe lang werkt die waterpokkenvaccinatie? En hoe lang werkt die na een keer boosteren in de pubertijd?
In andere landen zit ie wel standaard in het vaccinatieprogramma dacht ik. Moeten al die kinderen dan ook nog eens boosteren?

Manlief heeft de waterpokken op zijn 18e gehad en is er echt flink ziek van geweest. Ik zelf heb wel wat littekens eraan overgehouden.
Nu Simon na de zomer op school begint, begin ik ook weer te twijfelen over de waterpokkenvaccinatie.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 18:45:36 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_199947794
Na 2 prikken is de effectiviteit na 14 jaar nog zo’n 90%

Dus als ik ze rond 16 - 18 nog eens zeg, je kan nog een keertje boosteren en daarna is het handig om dat nog een keertje te doen als je zelf kinderen en kleinkinderen krijgt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_199948436
Als iemand nog een hydrofiel slaapzak van lodger wil: ik heb er één te koop in maat 68/80, de roze met vissen. Voor een tientje excl verzendkosten.
  FOK!fossiel maandag 21 juni 2021 @ 22:36:40 #252
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200001612
We hadden al eerder gemerkt dat ze nogal heftig lijkt te reageren op muggenbeten. Maar afgelopen nacht is ze echt te grazen genomen en zit helemaal onder. Sommige plekken zijn echt enorm en ze is op een vinger gestoken die nu anderhalf keer zo dik en rood is...

Schijnt vaker voor te komen bij kleine kinderen, maar nu kan ze echt slecht in slaap komen door de jeuk ;(

We hebben Azaron in huis maar nu blijkt (bron: site dermatoloog en farmocotherapeutisch kompas) dat het wordt afgeraden ivm sensitisatie. Maar de locale Appie heeft geen koelgel/zalf en je moet toch wat.


Morgen even naar de apotheek. Nog andere tips om de jeuk te verlichten? Preventief is een klamboe in onze huidige woon situatie geen optie. Kinder DEET vind ik ook weer vrij heftig. Als ze ‘s nachts steken, doen ze dat blijkbaar door haar dunne slaapzakje heen. Het is ook niet dat hier veel muggen zijn maar ze is blijkbaar zeer smakelijk en reageert er heftig op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Keroppi op 22-06-2021 06:55:38 ]
Chick on a mission
pi_200003684
Wat sneu zeg :{
Je hebt van die speciale afdekhoezen voor campingbedjes die klamboe zijn, is dat een optie of wil ze kunnen staan in bed?
Je moet dan wel het campingbedje gaan gebruiken want het ledikant zal aan de zijkanten open zijn.

Verder, na de beet stick?
Of iets van citronella of antimuggenplant op haar kamer?

Edit: hoe zeker ben je dat het muggenbeten zijn? Mijn zusje reageerde altijd heftig op vlooienbeten, heeft ze toevallig huisdieren geaaid of kunnen die op haar kamer? Bedwants opgelopen in een vakantiehuis (ik weet zo niet of je recent weg bent geweest)?
  dinsdag 22 juni 2021 @ 07:20:24 #254
208890 June.
Seriously?
pi_200003822
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:36 schreef Keroppi het volgende:
We hadden al eerder gemerkt dat ze nogal heftig lijkt te reageren op muggenbeten. Maar afgelopen nacht is ze echt te grazen genomen en zit helemaal onder. Sommige plekken zijn echt enorm en ze is op een vinger gestoken die nu anderhalf keer zo dik en rood is...

Schijnt vaker voor te komen bij kleine kinderen, maar nu kan ze echt slecht in slaap komen door de jeuk ;(

We hebben Azaron in huis maar nu blijkt (bron: site dermatoloog en farmocotherapeutisch kompas) dat het wordt afgeraden ivm sensitisatie. Maar de locale Appie heeft geen koelgel/zalf en je moet toch wat.


Morgen even naar de apotheek. Nog andere tips om de jeuk te verlichten? Preventief is een klamboe in onze huidige woon situatie geen optie. Kinder DEET vind ik ook weer vrij heftig. Als ze ‘s nachts steken, doen ze dat blijkbaar door haar dunne slaapzakje heen. Het is ook niet dat hier veel muggen zijn maar ze is blijkbaar zeer smakelijk en reageert er heftig op.
Of gewoon een horren in huis halen? Als je een huurhuis hebt kun je ook voor een goedkopere variant gaan, die ie dan zelf op maat knipt en op het buitenraam bevestigd.
Shine bright like a diamond.
  FOK!fossiel dinsdag 22 juni 2021 @ 09:16:42 #255
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200004782
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 07:20 schreef June. het volgende:

[..]

Of gewoon een horren in huis halen? Als je een huurhuis hebt kun je ook voor een goedkopere variant gaan, die ie dan zelf op maat knipt en op het buitenraam bevestigd.
We wonen hier nog maar een paar weken. In het nieuwe huis gaan we die zeker regelen!

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 06:46 schreef B.ertha het volgende:
Wat sneu zeg :{
Je hebt van die speciale afdekhoezen voor campingbedjes die klamboe zijn, is dat een optie of wil ze kunnen staan in bed?
Je moet dan wel het campingbedje gaan gebruiken want het ledikant zal aan de zijkanten open zijn.

Verder, na de beet stick?
Of iets van citronella of antimuggenplant op haar kamer?

Edit: hoe zeker ben je dat het muggenbeten zijn? Mijn zusje reageerde altijd heftig op vlooienbeten, heeft ze toevallig huisdieren geaaid of kunnen die op haar kamer? Bedwants opgelopen in een vakantiehuis (ik weet zo niet of je recent weg bent geweest)?
Vlooienbeten lijkt me heel onwaarschijnlijk. Bedwantsen zou in theorie kunnen want we zijn tot vrijdag in een vakantiepark geweest. Maar het is heel acuut van zondag op maandag komen opzetten en ik heb zelf ook wat muggenbeten. Dus ik denk toch muggen.

Nu overdag gaat het best okee met alle afleiding. Ik zie wel dat alle koelgel met menthol werkt en daardoor officieel niet onder de 2 jaar mag (ivm luchtwegspasmes) maar goed. Ze is nét niet 2. Overleg wel even met de apotheek.

Na de beet klinkt ook goed maar op de verpakking staat vanaf 3 jaar. Kan in de ingredientenlijst niets vinden waardoor dat zou zijn. Dus dat gaan we maar eens proberen.


Bedankt voor alle tips & suggesties!
Chick on a mission
pi_200005192
Ik las online nog deze tips voor verzachten:
• Weegbree
Een echt ‘grootmoeder weet raad’-trucje is een gekneusd weegbree blad. Weegbree is een veel voorkomende plant die vaak groeit in de buurt van brandnetels en bekend staat om zijn anti-jeuk werking. Knijp het blad fijn in je hand en smeer het sap op de muggenbeet. Het zal de zwelling laten afnemen, de jeuk stoppen en is ook geschikt voor de gevoelige en open gekrabde huid.
• Luuf
Mentholpoeder en -zalf kan jeuk verzachten, maar is niet geschikt voor de baby of tere kinderhuid. Luuf is een goed alternatief. Dit verkoudheidsbalsem is gemaakt op basis van natuurlijke ingrediënten en bevat géén menthol, maar wel kamper en eucalyptusolie. Wrijf het niet op een opengekrabte muggenbult.

En om te voorkomen nog DEET op de kleding in plaats van de huid (mag wel) of de huid insmeren met baby-olie.
  FOK!fossiel dinsdag 22 juni 2021 @ 12:14:11 #257
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200006814
Ah Luuf hebben we hier gewoon liggen! Thanks :)
Chick on a mission
  FOK!fossiel dinsdag 29 juni 2021 @ 07:40:12 #258
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200121394
Rookie mistake bij het ontbijt

Keroppi: Weet je wat we vanmiddag gaan doen? Zwemmen :)

Dreumes: Swemme!!! Klimt uit de stoel, gaat schoenen aan proberen te doen. Swemme! Swemme!

En nu gaat het de hele tijd al zo :D Even vergeten dat tijdsbesef lastig is op deze leeftijd :s)
Chick on a mission
  FOK!fotograaf woensdag 30 juni 2021 @ 08:42:42 #259
148247 taxibabe
pi_200137439
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 07:40 schreef Keroppi het volgende:
Rookie mistake bij het ontbijt

Keroppi: Weet je wat we vanmiddag gaan doen? Zwemmen :)

Dreumes: Swemme!!! Klimt uit de stoel, gaat schoenen aan proberen te doen. Swemme! Swemme!

En nu gaat het de hele tijd al zo :D Even vergeten dat tijdsbesef lastig is op deze leeftijd :s)
Haha herkenbaar! Thomas had van de week de pannenkoekenmix te pakken..'Tittuh tittuh'. Hij heeft 3 kwartier lopen jengelen dat de pannenkoeken nog niet klaar waren :')

Wel lekker gezwommen?
pi_200137527
_O- heerlijk
  FOK!fossiel donderdag 1 juli 2021 @ 21:15:43 #261
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200161118
Ja het was heel leuk.

Het is eerst een kwartiertje vrij spelen/zwemmen (ze kieperen een hele hoop speelgoed in het water) dan een kwartiertje gezamelijk liedjes zingen met spelletjes en dan weer een kwartiertje vrij spelen/zwemmen. Ik vind het ideaal zo :)


We hadden een aantal dagen best wat gedoe met op bed leggen. De hele tijd roepen om ons en gebieden dat we naast haar bed moesten zitten. Rustig liggen maar vervolgens overstuur raken als we de kamer verlieten.

Tot we bij toeval haar aap-knuffel naadt haar bed ook onder een dekentje 'op bed' legden. Toen was het okee.

Vanavond direct bij het op bed leggen deze truc toepasten. Geen kik gegeven... Was het toch een beetje verlatingsangst en geeft de aap voldoende steun?

(Of ze hebben haar compleet uitgeput op het KDV ;) ).
Chick on a mission
  FOK!fotograaf zondag 4 juli 2021 @ 15:45:17 #262
148247 taxibabe
pi_200201909
Dat zwemmen klinkt leuk!

Soms kom je inderdaad bij toeval ergens achter zodat slapen wel goed gaat. Zo had ik een ritueel met voorlezen en slaapgedichtje en bij het instoppen slaap kindje slaap. Dat bleek een te lang ritueel, toen ik stopte met slaap kindje slaap ging het ineens een stuk beter. We zingen nu slaap kindje slaap met het naar boven gaan.

Oh en vanmiddag had Thomas ineens een oud telefoonhoesje te pakken, staat hij ineens te 'bellen'! Ik heb me bescheurd van het lachen! _O- _O- _O-
  zondag 4 juli 2021 @ 19:05:55 #263
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_200206329
Zwemmen doen wij ook wekelijks. Vindt hij ook zo leuk! Is ook totaal niet bang haha.

Wij zijn vandaag naar de kermis geweest en dan merk je echt dat je gewoon nergens geweest ben (en dat hij dat dus niet gewend is). Toen we naar huis gingen, kwam hij los.
Draaimolen was eng, auto's enzo wilde hij niet, maar brandweerman spelen was een hit.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel dinsdag 6 juli 2021 @ 11:01:07 #264
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200226717
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:45 schreef taxibabe het volgende:


Oh en vanmiddag had Thomas ineens een oud telefoonhoesje te pakken, staat hij ineens te 'bellen'! Ik heb me bescheurd van het lachen! _O- _O- _O-
Dat doet ze hier met een kleine rekenmachine :D "Hallo!" "Hallo!"
Chick on a mission
  FOK!fotograaf woensdag 7 juli 2021 @ 10:39:59 #265
148247 taxibabe
pi_200245975
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:01 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Dat doet ze hier met een kleine rekenmachine :D "Hallo!" "Hallo!"
Haha geniaal!
Hier moeten we overal de deurklinken omhoog zetten, hij heeft ze door en kan er bij.. :') Alleen die van de achterdeur kunnen we niet omhoog zetten. :{
Ook de tuinhekjes krijgt hij open, de grote poort naar de straat gelukkig nog niet.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 juli 2021 @ 15:23:53 #266
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_200250310
@taxibabe Deuren openen,de ondeugd

Die van mij net opgehaald bij het kdv. Heeft 3 leidsters ondergespuugd, arme ding.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf donderdag 8 juli 2021 @ 17:52:48 #267
148247 taxibabe
pi_200270982
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:23 schreef Ynske het volgende:
@:taxibabe Deuren openen,de ondeugd

Die van mij net opgehaald bij het kdv. Heeft 3 leidsters ondergespuugd, arme ding.
Aaw sneu.. Hopelijk gaat het al weer wat beter! O+

Thomas heeft een nieuw woord..Kat zat met ff haar pootje vast achter een schuttingplank, dus mijn man zegt 'kijk dan .. wat is Solex (de kat) toch een sukkel.' Thomas: 'Tukkel!' :@ :')
pi_200355648
Vraagje: C. krijgt nog één fles, bij bedtijd. Die mag er volgens mij wel af, hoe hebben jullie dat gedaan?
  woensdag 14 juli 2021 @ 09:40:49 #269
208890 June.
Seriously?
pi_200355776
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 09:27 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje: C. krijgt nog één fles, bij bedtijd. Die mag er volgens mij wel af, hoe hebben jullie dat gedaan?
Niet, hier krijgt hij nog een papfles in de avond en op warme dagen ook gewoon in de ochtend. Hij vind het zo lekker dus we gaan er maar gewoon mee door. Ook drinkt hij overdag niet zoveel, dus mooi moment voor extravocht nog. Overigens gewoon koemelk.
Shine bright like a diamond.
pi_200355983
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 09:40 schreef June. het volgende:

[..]

Niet, hier krijgt hij nog een papfles in de avond en op warme dagen ook gewoon in de ochtend. Hij vind het zo lekker dus we gaan er maar gewoon mee door. Ook drinkt hij overdag niet zoveel, dus mooi moment voor extravocht nog. Overigens gewoon koemelk.
+1
Alleen niet in de ochtend maar als hij thuis is een beetje melk voor zijn middagslaapje. Op het kdv gaat hij gewoon slapen zonder.
  woensdag 14 juli 2021 @ 12:29:56 #271
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_200358206
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 09:27 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje: C. krijgt nog één fles, bij bedtijd. Die mag er volgens mij wel af, hoe hebben jullie dat gedaan?
Hier was hij 14mnd en begon alleen maar te klungele met de avond fles (normale, geen pap) dus toen zijn we van de één op de andere dag gestopt en ging prima.

Drinkt in de ochtend een warme fles (150ml) en tussen de middag een (koude) beker. Tenzij hij erg moe is, slecht eet of niet helemaal fit is, dan krijgt hij (thuis) ook een warme fles.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf woensdag 14 juli 2021 @ 18:01:56 #272
148247 taxibabe
pi_200363845
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 09:27 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje: C. krijgt nog één fles, bij bedtijd. Die mag er volgens mij wel af, hoe hebben jullie dat gedaan?
Hier ook (nog) niet. Hij krijgt 's morgens pap, overdag gewoon water/thee en 's avonds een fles warme melk. Hij slaapt er lekker op dus voorlopig laat ik het nog zo.

Binnenkort gaat mijn oudste bonuszoon het huis uit :W (letterlijk 2 huizen verderop _O- ). De middelste gaat dan naar de zolderkamer en schuift Thomas ook weer door, naar een fatsoenlijke kamer. Ik heb al zoveel leuke ideetjes voor die kamer! O+ Ik heb nog tekeningen van mijn opa liggen, die heb ik nu maar eens ingelijst voor op zijn kamer! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200372506
Bedankt voor jullie antwoorden.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:01 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Hier ook (nog) niet. Hij krijgt 's morgens pap, overdag gewoon water/thee en 's avonds een fles warme melk. Hij slaapt er lekker op dus voorlopig laat ik het nog zo.

Binnenkort gaat mijn oudste bonuszoon het huis uit :W (letterlijk 2 huizen verderop _O- ). De middelste gaat dan naar de zolderkamer en schuift Thomas ook weer door, naar een fatsoenlijke kamer. Ik heb al zoveel leuke ideetjes voor die kamer! O+ Ik heb nog tekeningen van mijn opa liggen, die heb ik nu maar eens ingelijst voor op zijn kamer! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat tof om tekeningen van je overgrootvader op je kamer te hebben hangen!
  FOK!fotograaf donderdag 15 juli 2021 @ 10:21:53 #274
148247 taxibabe
pi_200373304
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 09:14 schreef B.ertha het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden.
[..]

Wat tof om tekeningen van je overgrootvader op je kamer te hebben hangen!
Jaa dat vond ik dus ook! Bij 1 tekening staat ook een datum, 28-10-'32! O+
  maandag 19 juli 2021 @ 15:59:26 #275
208890 June.
Seriously?
pi_200442060
Wat is dat toch met (schoon)ouders en ranja/siroop, is dat bij jullie ook zo?
Hier krijgt draak alleen water, lauwe thee of melk. Regelmatig vraagt mijn moeder, maar ook schoonmoeder waarom we er niet een beetje siroop door het water/yoghurt doen? Bij vriendinnen is het net zo.

Op zich is daar niets mis mee, maar draak drinkt het ook zonder dus dan hoeft het voor mij niet. Hij zal later nog genoeg cola en energydrink wegslurpen gok ik zo :')
Shine bright like a diamond.
pi_200442301
Zelfs mijn man doet het :') Dan gunt hij hem iets lekkers en doet ranja door de yoghurt. Maar omdat het suikervrije is, mag ik niet mopperen. Eh ja, het gaat niet om de suiker maar om de zoetbeleving :X En dat kind snapt 'verwenmomentjes' toch nog niet, geef hem dan een keer zijn eigen ijsje op het terras.

Mijn schoonouders laatst: Hij wilde de spaghetti niet eten dus hadden we er wat appelmoes doorheen gedaan. Maar wel puur natuur appelmoes hoor dus dat is gezond. Ehh, nee. Maar goed, bij logeerpartijtjes gelden andere regels. We zijn al gewaarschuwd door de ouders van grotere neef en nicht dat er bij ELKE logeerpartij pannenkoeken worden gegeten.
pi_200442403
Herkenbaar. Vooral mijn schoonmoeder dan. Ondertussen aanvaardt ze het dat hij water drinkt en ze doet ook steeds minder alsof het kindermishandeling is. Er komt meestal nog wel een opmerking die duidelijk moet maken dat wij afwijken van de norm. Lekker boeiend :)
Het toppunt vond ik toen ze hem een halve of zelfs hele appelflap wilde geven (hij was nog geen 1.5). Ze geloofde niet dat hij het niet lust en liever fruit eet. Toen heb ik haar laten doen en hem een stukje laten proeven. Resultaat: de kleffe appel vloog door de kamer. Sindsdien heeft ze fruit in huis :7
En droge koekjes mag hij ook nog wel een paar, we zijn er toch niet elke week.
  maandag 19 juli 2021 @ 16:38:05 #278
208890 June.
Seriously?
pi_200442587
Dat is wel handig Bottoms, dat krijg ik hier niet voor elkaar. Koek en taart zijn nog altijd lekkerder dan een banaan. Die eet hij dus ook niet als hij ziet dat wij iets anders eten. Pas als onze taart op is wil hij iets anders eten (8>
Shine bright like a diamond.
  FOK!fotograaf maandag 19 juli 2021 @ 17:12:05 #279
148247 taxibabe
pi_200443016
Hier krijgt hij ook in principe alleen water, thee en melk. Heel soms als het echt warm is krijgt hij een drupje diksap erdoor zodat hij goed blijft drinken. Naast fruit krijgt hij soms wel een droog volkorenbiscuitje. En hij is helemaal gek van komkommer. Hij haalt mij soms op om een snackkomkommer te plukken: Koko Koko!

Maar moet zeggen dat we weinig opmerkingen krijgen over geen ranja/limonade. Iig niet zo erg als bij jullie.

Net terug van het CB, apk-tje zit er weer op, 15 kilo en 90 cm bij 1jr, 9mnd!

[ Bericht 11% gewijzigd door taxibabe op 19-07-2021 17:19:30 ]
  FOK!fossiel maandag 19 juli 2021 @ 17:43:25 #280
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200443366
Tsja ik vrees dat het niet alleen een andere generatie is (het schijnt dat in hun tijd als eerste hapje door het CB werd geadviseerd om geprakte Liga met sinaasappelsap te geven...) maar ook een manier is om liefde/genegenheid te tonen.


Mijn moeder is nog wel redelijk consequent maar mijn vader kan echt dingen zeggen als: "Ach geef haar ook een chocolaatje" toen ze net 1 jaar was :X of maar aardbeien door blijven voeren als ze steeds 'meer aardbei' zegt.
Chick on a mission
pi_200443928
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:38 schreef June. het volgende:
Dat is wel handig Bottoms, dat krijg ik hier niet voor elkaar. Koek en taart zijn nog altijd lekkerder dan een banaan. Die eet hij dus ook niet als hij ziet dat wij iets anders eten. Pas als onze taart op is wil hij iets anders eten (8>
Oh, dat komt hier ook voor. Mijn vriend kan geen hagelslag op zijn brood doen waar prot bij is.
En de keerzijde is wel dat hij met alle soorten eten een beetje moeilijk is. Hij proeft alles maar veel wordt met een veelbetekenend 'bah' teruggegeven.
  woensdag 21 juli 2021 @ 19:18:00 #282
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_200475681
Hier eten en drinken ze gewoon alles, gezond / ongezond het gaat gewoon om de balans. Ik heb wel eens kinderen over de vloer die dan thuis niks mogen en hier niet stoppen met snoepen.

Leyla eet amper normaal eten en leurt de hele dag om wat lekkers, ze is graatmager verder, ik beperk alleen de snoepmomenten wat in.

Maar om lekker de stok in het hoenderhok te gooien, de tweeling is echt gek op cola :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 juli 2021 @ 19:20:35 #283
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_200475717
Oh en robin wilde geen avondeten (kant en klare lasagne) maar heeft zn buik gevuld met een ijs.

Over het algemeen eten al mijn kinderen als zieke kippen, dus alles wat ze wel eten is dikke prima.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel woensdag 21 juli 2021 @ 21:24:52 #284
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200477611
Vandaag de een na laatste dag op de opvang (we verhuizen) maar de laatste dag bij de leidster die ze vanaf het begin heeft.

Nou ze hadden er een hele happening van gemaakt, zo lief! Incl ‘kroon’, een klein presentje en een helemaal versierde doos met alle frutsels die ze door de tijd heeft gemaakt en ze blijkbaar wel bewaard hebben.

Nu denk ik dat pedagogisch medewerkers echt een ondergewaardeerde beroepsgroep zijn (incl ouders die blijkbaar dingen zeggen als: “ Ik ben jaloers op jouw baan hoor, dan hoefde je niet na te denken”) dus was blij dat ik nog een bedankje geregeld had met o.a. een kaart waarop ik ook letterlijk heb uitgesproken dat ik vind dat ze heel waardevol werk doen.

Nu was ik niet bij het ophalen, maar volgens mijn vriend werd het echt enorm gewaardeerd, en we hebben zelfs een cadeautje voor de nieuwe baby gekregen O+ Had die ook weer graag bij hun gebracht, maar helaas...
Chick on a mission
  FOK!fotograaf woensdag 21 juli 2021 @ 21:32:10 #285
148247 taxibabe
pi_200477782
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 19:18 schreef Ticootje het volgende:
Hier eten en drinken ze gewoon alles, gezond / ongezond het gaat gewoon om de balans. Ik heb wel eens kinderen over de vloer die dan thuis niks mogen en hier niet stoppen met snoepen.

Leyla eet amper normaal eten en leurt de hele dag om wat lekkers, ze is graatmager verder, ik beperk alleen de snoepmomenten wat in.

Maar om lekker de stok in het hoenderhok te gooien, de tweeling is echt gek op cola :D
Oh maar hier is het ook echt niet alleen maar gezond hoor. Ik probeer wel een gezonde basis te hebben, maar ook hier krijgt Thomas wel eens een chocolaatje (ooh die choco-sinaasappelsnippers :9 ) of een stuk stroopwafel. En 's avonds heeft hij ook al wel eens een paar chipjes gehad. Maar het is niet dagelijks dat hij dat soort dingen krijgt. Qua avondeten maken wij ook wel eens Kip Tandoori met zo'n kant-en-klaar pakket en dat eet hij dan ook gewoon mee, net zoals patat.
  FOK!fossiel woensdag 21 juli 2021 @ 21:33:40 #286
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200477819
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 19:18 schreef Ticootje het volgende:
Hier eten en drinken ze gewoon alles, gezond / ongezond het gaat gewoon om de balans. Ik heb wel eens kinderen over de vloer die dan thuis niks mogen en hier niet stoppen met snoepen.

Leyla eet amper normaal eten en leurt de hele dag om wat lekkers, ze is graatmager verder, ik beperk alleen de snoepmomenten wat in.

Maar om lekker de stok in het hoenderhok te gooien, de tweeling is echt gek op cola :D
Ik denk dat het met oudere kinderen ook een stuk ‘lastiger’ is om te voorkomen dat ze eens een slok cola ofzo te pakken krijgen.

En ja, dingen onthouden kan inderdaad ook averrechts werken. Ik weet dat wij thuis nooit honing voor op brood hadden. Eerste item wat ik kocht toen ik op kamers ging 8-) (en daarna nooit meer, maar ging er vooral om dat het eerst nooit ‘mocht’ :) ).
Chick on a mission
  woensdag 21 juli 2021 @ 22:13:08 #287
208890 June.
Seriously?
pi_200478876
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 21:32 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Oh maar hier is het ook echt niet alleen maar gezond hoor. Ik probeer wel een gezonde basis te hebben, maar ook hier krijgt Thomas wel eens een chocolaatje (ooh die choco-sinaasappelsnippers :9 ) of een stuk stroopwafel. En 's avonds heeft hij ook al wel eens een paar chipjes gehad. Maar het is niet dagelijks dat hij dat soort dingen krijgt. Qua avondeten maken wij ook wel eens Kip Tandoori met zo'n kant-en-klaar pakket en dat eet hij dan ook gewoon mee, net zoals patat.
O ja, dat is hier ook hoor. Het ging mij er alleen om dat als hij water ook prima vind dat dat mijn voorkeur heeft. Als hij ouder wordt zal hij genoeg meuk gaan eten denk ik. Verbieden lijkt me ook weinig zin hebben.

En wat lief @Keroppi O+
Shine bright like a diamond.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 juli 2021 @ 22:45:34 #288
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_200479609
De slingers hangen, cadeautje staat klaar. Morgen is onze schat alweer 2 jaar O+ *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf donderdag 22 juli 2021 @ 07:05:59 #289
148247 taxibabe
pi_200481556
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 22:45 schreef Ynske het volgende:
De slingers hangen, cadeautje staat klaar. Morgen is onze schat alweer 2 jaar O+ *O*
Gefeliciteerd!!! *O* Maak er een mooie dag van!
  FOK!fossiel donderdag 22 juli 2021 @ 08:48:02 #290
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200482226
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 22:45 schreef Ynske het volgende:
De slingers hangen, cadeautje staat klaar. Morgen is onze schat alweer 2 jaar O+ *O*
Gefeliciteerd! Over niet al te lange tijd volgen we ook naar het volgende topic :)
Chick on a mission
pi_200484333
Gefeliciteerd Ynske!!

En wat een mooi afscheid Keroppi
pi_200492639
Gefeliciteerd Ynske! Hebben jullie een fijne dag gehad? Ik kom jullie weer aflossen met een verse dreumes.

Alweer een week geleden is L 1 jaar geworden. En jeetje wat gaat ze hard. Ik verheug me ook wel op komend jaar, leren lopen, praten etc zo leuk! Ze is enorm ondernemend en vindt alles leuk, ben heel benieuwd wat ons nog te wachten staat.

Gisteren op het cb geweest en de nieuwe stats zijn 76 cm en 9830 gram, helemaal goed en gemiddeld. Al vinden wij haar nog steeds groot want dit bereikte bijna kleuter pas met 1,5 jaar. Ik ben benieuwd of L haar voor de pubertijd nog gaat inhalen wat lengte betreft. :D
  FOK!fotograaf zaterdag 24 juli 2021 @ 08:55:15 #293
148247 taxibabe
pi_200514931
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 20:57 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd Ynske! Hebben jullie een fijne dag gehad? Ik kom jullie weer aflossen met een verse dreumes.

Alweer een week geleden is L 1 jaar geworden. En jeetje wat gaat ze hard. Ik verheug me ook wel op komend jaar, leren lopen, praten etc zo leuk! Ze is enorm ondernemend en vindt alles leuk, ben heel benieuwd wat ons nog te wachten staat.

Gisteren op het cb geweest en de nieuwe stats zijn 76 cm en 9830 gram, helemaal goed en gemiddeld. Al vinden wij haar nog steeds groot want dit bereikte bijna kleuter pas met 1,5 jaar. Ik ben benieuwd of L haar voor de pubertijd nog gaat inhalen wat lengte betreft. :D
Nog gefeliciteerd met L. Nolita!! En welkom hier!

Vorige week bij opa en oma op bezoek geweest en daar ff op zolder gesnuffeld.
Naast de tekeningen van overgrootvader krijgt Thomas nu ook tekeningen van opa op zijn kamer!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fotograaf zondag 25 juli 2021 @ 16:53:59 #294
148247 taxibabe
pi_200541423
Deze moet ik jullie echt laten zien! O+
Hij heeft ineens door hoe de loopfiets werkt, nu wil hij er steeds op en is hij druk aan het oefenen met stoepje op, stoepje af. En heel belangrijk is dan 'het tongetje' voor de concentratie! _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fossiel dinsdag 27 juli 2021 @ 16:33:50 #295
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200578126
Wat goed al met de loopfiets zeg!


Nou wij zijn verhuisd, en waar we voorheen een sporadische keer last van muggen hadden is het hier echt dramatisch.

Ik had al een keer gepost dat onze dochter er zo heftig op reageert, maar nu is het echt zo zielig. Ze heeft zeker 7 muggenbeten in haar gezicht, en tussen de 20 en 30 over haar lichaam. Die allemaal enorm rode bulten zijn. Ze jeuken ook enorm, en ze vraagt regelmatig of we haar willen 'insmeën".

En er zitten gewoon overal horren in dit huis :'(

Vandaag vier drogisterijen afgeweest voor van die antimuggendingen voor in je stopcontact. Ben geen voorstander van dit soort dingen maar dit is zo sneu dat ik voor grof geschut ga. (Volgens de bijsluiter mogen ze op kinderkamers vanaf 2 jaar, dat is ze gelukkig dusdanig bijna dat ik het wel aandurf).

Zelf zit ik ook helemaal onder en heb door die krengen vannacht. Maar voor haar vind ik het zo sneu
Chick on a mission
  dinsdag 27 juli 2021 @ 18:56:46 #296
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_200580033
Ik smeer gewoon deet. Het is het enige wat echt helpt.

Of de kamer ff doorspuiten met gigantische muggenspray een uurtje voordat ze gaat slapen en dan echt alles goed dicht houden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel dinsdag 27 juli 2021 @ 21:51:52 #297
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200582879
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 18:56 schreef Ticootje het volgende:
Ik smeer gewoon deet. Het is het enige wat echt helpt.

Dat is ook plan B als de huidige aanpak onvoldoende blijkt.

Heb mezelf ook ingesmeerd met die cooling mousse (die volgens mij ook bij waterpokken wordt geadviseerd). Cool spul zeg (pun intended :7 ). Het 'knettert' als van die knettermousse en voelt echt nog lang koel aan op je huid.


Overigens: Letterlijk terwijl ik dit typ, sla ik een mug dood die, ondanks de stekker en het feit dat ik enorm naar citronella ruik, op me zat :'( :{
Chick on a mission
pi_200583653
Bij ons hielp het om Sofie in te smeren met lavendel-massageolie.
Maar als je zulke fanatieke muggen heb durf ik je niks te garanderen ;)
pi_200584474
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 16:33 schreef Keroppi het volgende:
Wat goed al met de loopfiets zeg!

Nou wij zijn verhuisd, en waar we voorheen een sporadische keer last van muggen hadden is het hier echt dramatisch.

Ik had al een keer gepost dat onze dochter er zo heftig op reageert, maar nu is het echt zo zielig. Ze heeft zeker 7 muggenbeten in haar gezicht, en tussen de 20 en 30 over haar lichaam. Die allemaal enorm rode bulten zijn. Ze jeuken ook enorm, en ze vraagt regelmatig of we haar willen 'insmeën".

En er zitten gewoon overal horren in dit huis :'(

Vandaag vier drogisterijen afgeweest voor van die antimuggendingen voor in je stopcontact. Ben geen voorstander van dit soort dingen maar dit is zo sneu dat ik voor grof geschut ga. (Volgens de bijsluiter mogen ze op kinderkamers vanaf 2 jaar, dat is ze gelukkig dusdanig bijna dat ik het wel aandurf).

Zelf zit ik ook helemaal onder en heb door die krengen vannacht. Maar voor haar vind ik het zo sneu
Bij ons werkt een klamboe prima!
freedom is just another word for nothing left to lose
  woensdag 28 juli 2021 @ 08:05:33 #300
208890 June.
Seriously?
pi_200588597
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 21:51 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Dat is ook plan B als de huidige aanpak onvoldoende blijkt.

Heb mezelf ook ingesmeerd met die cooling mousse (die volgens mij ook bij waterpokken wordt geadviseerd). Cool spul zeg (pun intended :7 ). Het 'knettert' als van die knettermousse en voelt echt nog lang koel aan op je huid.


Overigens: Letterlijk terwijl ik dit typ, sla ik een mug dood die, ondanks de stekker en het feit dat ik enorm naar citronella ruik, op me zat :'( :{
Maar hoe komen ze binnen met al die horren? :o

Wij wonen aan het water en hebben gelukkig bijna nooit last van muggen. Zonder horren ;) Lijkt me echt naar als je er zoveel last van hebt.
Shine bright like a diamond.
  FOK!fossiel woensdag 28 juli 2021 @ 21:33:19 #301
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200604008
Afgelopen nacht ging goed, dus ik heb hoop :) Al vrees ik wel dat ik tegelijk naar citronella en methol (van het koelfoam) tegelijk ruik :@

Maar een klamboe, werkt dat ook bij een bijna-peuter? Ik zie zo voor me hoe ze die zo van het plafond aftrekt :D


Zingen is hier trouwens helemaal favoriet. Vooral ‘Olifantje in het bos’ komt er steeds een stukje vloeiender/verstaanbaarder uit. Maar af en toe lijkt het ook wel een beetje op dat spel in “Ik hou van Holland” waar die Chinese man met Nederlandse nummers meezong en de kandidaten het liedje moesten raden. Maar dan in de kinderliedjes editie ;)
Chick on a mission
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')