abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198895995
Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen

Hier een vervolg ;)
pi_198896362
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:52 schreef CaVaBien het volgende:
Vandaag is Mayra 2 jaar geworden!
Haar feestje hebben we klein gevierd afgelopen weekend en vandaag trakteert ze bij de opvang. Van dreumes naar peuter O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! Wat is ze groot geworden joh! Zie je snel weer in het andere topic.

Quattro, heb je al een instructie ge-YouTube'd? Zo heb ik onze stoel geïnstalleerd. Vaak vertellen en dan waar je op moet letten en wat gewoon is. Onze zit vast met de isofix en een stang aan de voorkant. Heel ander systeem dus. De autostoel die we op vakantie hadden zat wel vast met de gordel en die bewoog ook. Maar ik vond dat zelf nou niet bepaald veilig en het was voor mij de reden om echt voor een isofix te gaan.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198899987
Welkom Quatro, met je mooie dappere meisje! *O*

En CaVaBien gefeliciteerd met je peuter! *O*

@Rebubbled: hoe is het met de eenkennigheid? Ik zou in jouw geval duidelijkheid bieden door bepaalde vaste taken altijd (indien enigszins mogelijk) door papa te laten doen. Altijd naar bed brengen, altijd douchen, altijd ontbijt geven.. zoiets. Sterkte verder, dat lijkt me best naar. Vooral voor de papa (ik kan me er goed in inleven want mijn zoon geeft soms sterk de voorkeur aan zijn vader).
  woensdag 7 april 2021 @ 17:30:53 #4
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198901273
Gefeliciteerd cava! En leuke foto's!

Koert heeft ook wel een voorkeur voor mij, ik mag de kamer niet uitlopen zonder boze dreumes, als hij papa ziet bij het naar bed brengen wordt hij boos, dat soort dingen die hij bij mijn man niet heeft. Maar vanochtend zei hij 'papa' dus progress :D
pi_198903056
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 21:07 schreef QuattroF het volgende:
Wat heftig Rebubbled! Lijkt me pittig soms.. Hier geen ervaringen ermee dus ik kan je niet helpen. Hopelijk heeft iemand anders advies?

Sinds gisteren staat de nieuwe grote autostoel in de auto. De maxicosi Axiss, in een Renault Clio Estate. Hij staat vast met de gordel, voor zover ik kan zien volgens de regels. Maar toch wiebelt de stoel als je eraan trekt. Voor mijn gevoel zou de stoel vast moeten zitten? Maar misschien hoort dit wel? Iemand een idee?
Zijwaarts wiebelen? Dat doet die van ons ook wel een beetje. Wij hebben isofix
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:52 schreef CaVaBien het volgende:
Vandaag is Mayra 2 jaar geworden!
Haar feestje hebben we klein gevierd afgelopen weekend en vandaag trakteert ze bij de opvang. Van dreumes naar peuter O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och wat een plaatje O+
Gefeliciteerd *O*
pi_198903278
Ja met de gordel blijft het wiebelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf woensdag 7 april 2021 @ 21:01:02 #7
148247 taxibabe
pi_198905812
Gefeliciteerd Cavabien! Wat een schatje! O+

In mijn auto hebben we Isofix, daar wiebelt de stoel niet. In de 2e auto moet het met een gordel, die stoel wiebelt wel iets idd.

Thomas is al een paar dagen heel druk en is zijn (onze) grenzen aan het testen.. :') Hij mag niet op het kussen van de hond, maar gaat er toch steeds op. Iedere keer zet ik hem er af en zeg dat dat niet mag. Maar dan pakt hij speelgoed en gooit dat op het kussen, want dan heeft hij een 'reden' om toch op het kussen te moeten O-)
Als dat ook niet lukt dan gaat hij al zijn speelgoed over het hekje naar de hal gooien, dus doe ik de deur dicht. Nou ja.. dan ga ik toch de laatjes van de grote kast open en dicht gooien.. :N
pi_198907215
De eenkennigheid is omgeslagen in een hysterische 'VAN MIJ!! AAARGGGGHH'-fase. Holy canoli. Zodra iemand haar richting op kijkt, thuis, buitenshuis, bij vrienden, schreeuwt ze 'van mij' over wat het dan ook is wat ze op dat moment vast heeft. Mensen hoeven niet eens iets tegen haar te zeggen.. Ik was vandaag bij twee vrienden thuis en ze heeft 2 uur lang alleen maar 'Nee Dino is van mij!' geschreeuwd tegen de partner van mijn vriendin. Hij maakte geen moves, hij zei niks, oogcontact was voldoende. Pfff.. Faaaaseeeeee. Gaat weer voorbijjjj.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 april 2021 @ 21:54:09 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_198907223
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:02 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Zijwaarts wiebelen? Dat doet die van ons ook wel een beetje. Wij hebben isofix
[..]

Och wat een plaatje O+
Gefeliciteerd *O*
Bij de isofix moet je na het bevestigen nog met de stoel zijwaarts bewegen om hem te lokken.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_198917776
Fijn om te horen dat het met gordel altijd een beetje blijft wiebelen. Verder zit ze er goed in, dus dan is het goed. Bedankt!
pi_198918386
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:55 schreef QuattroF het volgende:
Fijn om te horen dat het met gordel altijd een beetje blijft wiebelen. Verder zit ze er goed in, dus dan is het goed. Bedankt!
Wij hadden hier voorheen ook de Axiss in gebruik (twee zelfs). Er blijft altijd iets van speling op zitten maar heb je de gordel goed aangetrokken? De gleuf waar je de gordel doorheen leidt achter de kuip van de stoel (dus tussen het zitje en het frame zeg maar), kan je met zo’n hendeltje strakker ‘aankrikken’.
Ongetwijfeld heb je dat gewoon gezien en gedaan maar het loonde hier de moeite dat echt heel strak te doen, dan zat er weinig speling op.
pi_198919197
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:43 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wij hadden hier voorheen ook de Axiss in gebruik (twee zelfs). Er blijft altijd iets van speling op zitten maar heb je de gordel goed aangetrokken? De gleuf waar je de gordel doorheen leidt achter de kuip van de stoel (dus tussen het zitje en het frame zeg maar), kan je met zo’n hendeltje strakker ‘aankrikken’.
Ongetwijfeld heb je dat gewoon gezien en gedaan maar het loonde hier de moeite dat echt heel strak te doen, dan zat er weinig speling op.
Ja ik heb het precies zo gedaan. Het enige gekke is dat als ik dat hendeltje erg strak aan trek, dat de gordel gaat draaien.. Volgens mij heb ik exact de beschrijving gelezen en gevolgd. Misschien ligt het ook aan de vorm van onze achterbank?

Oké, blond hier. Ben nog een keer opnieuw begonnen met de handleiding erbij, en we hadden dus die gordelspanner verkeerd om gedraaid, voor de andere kant. Daardoor trok het niet strak. Nu wel. Bedankt voor alle hulp, hij staat superstevig nu!

[ Bericht 10% gewijzigd door QuattroF op 08-04-2021 18:53:44 ]
pi_198920942
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:42 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Ja ik heb het precies zo gedaan. Het enige gekke is dat als ik dat hendeltje erg strak aan trek, dat de gordel gaat draaien.. Volgens mij heb ik exact de beschrijving gelezen en gevolgd. Misschien ligt het ook aan de vorm van onze achterbank?

Oké, blond hier. Ben nog een keer opnieuw begonnen met de handleiding erbij, en we hadden dus die gordelspanner verkeerd om gedraaid, voor de andere kant. Daardoor trok het niet strak. Nu wel. Bedankt voor alle hulp, hij staat superstevig nu!
Ah top! Ja, je kunt ‘m inderdaad draaien. Want je kunt de draairichting van de stoel ook aanpassen met die schuif onder de stoel.
Fijn dat ‘ie stevig staat nu! ^O^
pi_198921671
Bij Bas is vandaag de update 'nee' een 'nee, MIJ' geinstalleerd. Joepie :'). Het is te merken dat we richting de 2 gaan.
pi_198923983
VAN MIJ.
pi_198923996
Nachtmerries.
  FOK!fossiel donderdag 8 april 2021 @ 22:28:47 #17
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198925250
Oei ik hoop dat die update nog even op zich laat wachten :D

Nu zegt ze vooral heel overtuigd en blij JA! op dingen. Inclusief knikken :)

"Wil je tekenen?"
JA!

"Wil je een boterham?"
JA!

Als ik het zo lees moet ik deze fase maar even koesteren ;). Overigens worden de grenzen langzaamaan steeds meer getest hoor.
Chick on a mission
pi_198925394
Bedankt dames!

Wij hebben die update ook gehad, maar niet in een ernstige vorm gelukkig. Mayra moet juist wat assertiever/ zelfverzekerder worden. Ze durft niet echt iets te zeggen als er iets van haar wordt afgepakt (door andere kinderen/ andere volwassenen).

Nu we het over nachtmerries hebben. Mayra is vandaag begonnen bij de peuters. Ze heeft daar geen middagdutje gedaan, andere leidsters/ kinderen aanwezig en veel prikkels. Dat allemaal bij elkaar resulteerde in dramaaa toen ik haar ophaalde. Ze weigerde in de buggy te gaan, begon te krijsen, slaan en huilen. Keihard. En het duurde lang ook.

Ik krijg het dan wel spaansbenauwd en vind het echt even niet meer leuk. Maar goed, kindje kon er eigenlijk ook niets aan doen. Ze was waarschijnlijk overprikkeld en moe.
pi_198928562
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:28 schreef Keroppi het volgende:

"Wil je tekenen?"
JA!

"Wil je een boterham?"
JA!

Als ik het zo lees moet ik deze fase maar even koesteren ;). Overigens worden de grenzen langzaamaan steeds meer getest hoor.
Ja O+ hebben wij maandenlang gehad. Vraag ik aan man of we nog bepaald eten in de voorraadkast hebben liggen antwoord Bas met een overtuigende JA! :D
pi_198929959
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:33 schreef CaVaBien het volgende:
Bedankt dames!

Wij hebben die update ook gehad, maar niet in een ernstige vorm gelukkig. Mayra moet juist wat assertiever/ zelfverzekerder worden. Ze durft niet echt iets te zeggen als er iets van haar wordt afgepakt (door andere kinderen/ andere volwassenen).

Nu we het over nachtmerries hebben. Mayra is vandaag begonnen bij de peuters. Ze heeft daar geen middagdutje gedaan, andere leidsters/ kinderen aanwezig en veel prikkels. Dat allemaal bij elkaar resulteerde in dramaaa toen ik haar ophaalde. Ze weigerde in de buggy te gaan, begon te krijsen, slaan en huilen. Keihard. En het duurde lang ook.

Ik krijg het dan wel spaansbenauwd en vind het echt even niet meer leuk. Maar goed, kindje kon er eigenlijk ook niets aan doen. Ze was waarschijnlijk overprikkeld en moe.
Ja naar een ander niveau is ook heftig en dan ook nog eens niet slapen. Arm hoofdje moet wel helemaal overlopen. Hopelijk went ze snel aan de nieuwe activiteiten.
pi_198930701
De ja-fase O+ zo gezellig!

Herkenbaar Cavabien: hier ook zulke scènes als hij zijn dutje overslaat en het is druk bij de opvang. Mijn tactiek is: dingen die moeten doortastend en snel doen; alles wat niet essentieel is skippen (we laten hem bijvoorbeeld niet wachten totdat het eten klaar is maar geven snel een boterham met lekker beleg of yoghurt) en veel knuffelen, hem uit laten huilen als hij overstuur is. En vroeg naar bed.

Hier ook een kind wat bij de opvang en vreemden niet snel 'van mij!' zal zeggen en dingen laat afpakken. Thuis zijn NEE en MIJIJIJ! wel veelgebruikte uitdrukkingen :D
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:42:13 #22
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198930937
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:28 schreef Keroppi het volgende:

"Wil je tekenen?"
JA!

"Wil je een boterham?"
JA!

Haha. Ik heb daar ook echt van genoten. Wij gaan nu over naar de Ja en Nee fase. En daarna naar de Nee fase als ik het hier lees _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:45:18 #23
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198930983
Waar zijn jullie kinderen gek op qua eten? Kai wordt helemaal wild als hij een eierkoek ziet. Dus wij eten die soms stiekem _O-
En hij hoeft geen kaasjes / worstjes / etc. Ook niet als beleg op z’n brood. Dan haalt hij ze eraf en eet hij z’n boterham met wat boter. Bij z’n avondeten eet hij het ook alleen als het er goed doorheen zit.
pi_198931076
Cornflakes. :D En een snackplatter met stukjes komkommer, paprika, tomaatjes, en wat soorten fruit. Verder is het heel wisselend. Waar ze de ene dag enthousiast over is, wil ze vervolgens weken lang niet eten. Champignons zijn vreselijk.
pi_198931090
Oh en chocolaatjes. Het woord dinosaurus kan ze na maaaanden nog steeds niet uitspreken, maar na de eerste twee chocolaatjes had ze dat woord helemaal onder de knie. :')
  vrijdag 9 april 2021 @ 12:31:49 #26
346653 Ceviche
pi_198931524
Sauzen. En dan moet er gedipt worden.
En noodles.
Verder is hij op zich best kieskeurig dus ik zeg er tegenwoordig maar bij dat papa het heeft gemaakt of dat het van papa is en dat haalt hem nog weleens over.
Mijn man kan heel goed koken en dingen combineren met allerlei kruiden enzo en ik ben meer van kale aardappelen met een stuk broccoli :+
  FOK!fossiel vrijdag 9 april 2021 @ 12:41:19 #27
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198931619
Hier is alles (nog) lekker. Enige wat ze ooit weigerde was witlof (wat ik wel snap, want toch vrij bitter). Gewokte verse spinazie lijkt vooral lastig te eten met de blaadjes/steeltjes, maar gast er uiteindelijk altijd wel weer in.

Gisteren ging ik haar ophalen op de opvang, net voor het ‘tomaat en komkommer moment’. Blijkbaar had ze dat wel opgepikt, want ze wilde niet naar huis (doet ze normaal niet moeilijk over), maar wel in de stoel zitten en ‘tom’ en ‘komk’ eten...

Rozijntjes krijgt ze niet vaak maar zijn zeker favoriet.
Chick on a mission
pi_198931806
Fruit. Die van mij jat regelmatig appels en bananen van de fruitschaal _O-
pi_198935110
Het moment dat je zoon van bijna 2 bij het buurtkippenhok twee bejaarden wegstuurt die op het bankje zitten :') _O-
pi_198936826
Klinkt inderdaad als een bijna tweejarige. Kleine dictators. :D
pi_198937539
Jup :Y
pi_198937582
Die van mij kwam net uit de opvang met koorts -O- beetje jammer dag we net hadden toegezegd naar mijn ouders te gaan. Die hadden hem al een paar weken niet gezien en verheugden zich er enorm op.
Stom :(
pi_198944570
Koorts, benauwd, keelpijn, hoesten.. net dus maar even getest. Ging best oké, al moest hij even huilen voorafgaand aan de test en durfde de test medewerker niet door te pakken 'aaaah wat is dit zielig' :')
Na de test was het direct weer in orde gelukkig :)
pi_198946156
Hopelijk heb je snel de uitslag! Arm schaap. Slapen jullie wel een beetje?

Ik had Lily voor haar test de hele ochtend voorbereid met een Elmo handpop die zijn mond open kan doen en wattenstaafjes. Elmo was ook mee naar de test en onderging de eerste test, daarna ik en daarna Lily. Ging super gesmeerd, ik was zo trots op haar. Ik kan het echt aanraden om doktersbezoeken tot in de details voor te bereiden en eerlijk te zijn over de eventuele pijn.
  zaterdag 10 april 2021 @ 15:16:11 #35
346653 Ceviche
pi_198946749
Sowieso altijd eerlijk zijn over de pijn, ze voelen het toch wel en dan vertrouwen ze je niet meer (en terecht).
Ik heb een paar weken stage gelopen in een kinderziekenhuis, moest ik ogen druppelen (schijnt erg te branden) en dan moest het 10 minuten later weer. Je kunt ze moeilijk 10 minuten later weer voorliegen :+
  FOK!fossiel zaterdag 10 april 2021 @ 20:28:37 #36
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198950506
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet voorbereid of besproken heb. Vooral omdat ik het niet echt het idee had dat het zou 'aankomen'. Maar misschien onderschat ik haar ;)

Ik zag er de eerste keer heel erg tegenop en toen ik 's ochtends eerst zelf moest kom ik bijna wel janken dat ik dit haar ging aandoen. We hadden die middag echter een superlieve test medewerkster die ook nog eens kundig en snel was. Ze heeft misschien 3 tellen verdriet gehad. Maar de gemiddelde tandenpoets-sessie geeft meer drama. En ze heeft langer gehuild om het feit dat ik haar net gekregen speeltje in mijn tas stopte :D
Chick on a mission
pi_198953144
Er komt zeker meer aan dan je denkt. Daar verbaas ik me elke keer weer over. De kindtesters zijn echt veel chiller. Ik mocht gelukkig ook daar. De eerste keer dat ik ging is er echt een lobotomie gedaan door die gast. :')

Lily's van mij fase zwakt af. Het is niet meer de hele dag en ze had een aantal keer vandaag dat ze zei 'Papa's bloemen. Papa's water. Papa's bord.' Vooruitgang!
pi_198962822
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 14:18 schreef Rebubbled het volgende:
Hopelijk heb je snel de uitslag! Arm schaap. Slapen jullie wel een beetje?

Ik had Lily voor haar test de hele ochtend voorbereid met een Elmo handpop die zijn mond open kan doen en wattenstaafjes. Elmo was ook mee naar de test en onderging de eerste test, daarna ik en daarna Lily. Ging super gesmeerd, ik was zo trots op haar. Ik kan het echt aanraden om doktersbezoeken tot in de details voor te bereiden en eerlijk te zijn over de eventuele pijn.
Ja hier ook veel voorgedaan bij zijn knuffel en deze ook meegenomen. Ook het filmpje op de ggd-site bekeken, waarop je ziet dat een kind getest wordt. Maar mijn jonkje vindt vreemde mensen eng, helemaal als ze de interactie met hem zoeken. Dan doet hij echt niet zijn mond blijmoedig open.
Later op de dag thuis veel nagespeeld :Y

Negatief *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door BobbyMcGee op 11-04-2021 16:45:50 ]
pi_198965750
Ah chill! Fijn dat het negatief is. Toch elke keer weer spannend.
pi_198969468
Fijn rebubbled *O*
pi_198982830
Goedemorgen allemaal, it's been a while ;)

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen want ik word een beetje droevig van de situatie;

Droppie is ondertussen 13 maanden oud en sinds een week of 2 is het drama als ik haar op bed moet leggen. Mijn man kan haar vrij makkelijk op bed leggen >> laatste restje vh flesje opdrinken in de stoel van de slaapkamer, tandjes poetsen en hij legt haar half slapend in bed.

Dit deed ik ook, maar als ik nu voorover buk om haar een kusje te geven dan protesteert ze al (want ze weet dat dat betekent dat ze naar bed moet). En als ik haar in haar ledikantje wil leggen, dan is het zodra als ik haar loshaal van mijn lichaam dat ze begint te huilen en naar mij grijpt. Ze valt bij mij/ op mij in slaap en als ik haar weg wil leggen dan begint ze weer te protesteren (herhaal 10x), mijn wallen hebben wallen :{

Als ik zeg dat we gaan slapen en haar in haar bedje leg dan begint ze te huilen en dat kan ze als het moet gewoon volhouden (ik heb weglopen geprobeerd en weer terugkomen en troosten, maar daar valt ze niet meer in slaap, ik heb het idee dat ik haar meer overstuur maak. En ik ben denk ik ook een weekdier, want ik vind haar zo zielig als ze op haar knietjes zit te huilen in haar bedje /moederhart breekt.

Nu neem ik haar mee naar beneden als ze niet wil slapen, maar ze begint nu al naar de deur te wijzen als ik haar oppak...en dat voelt ook niet helemaal goed :+

We zijn gister rond 1800 begonnen, ze heeft tot 1900 geslapen, toen was ze wakker. Vervolgens zijn we tot 2230 met haar in de weer geweest, waarbij mijn man haar uiteindelijk tot slaap heeft gesust.

Nachtlampje hebben we aangezet, want ik had het idee dat ze bang in het donker was maar dat lijkt geen verschil te maken.

Bij manlief wil ze wel slapen, dus het is echt iet met mij.

Heeft iemand tips? Zit er ook aan te denken om een slaapcoach te gaan inschakelen als dit voortduurt, maar da's gelijk zoveel geld

Ter info:
Ik kan haar "gewoon" bij de opvang afgeven, daar slaapt ze goed. Bij mijn man ook, dus het lijkt geen eenkennigheid.

Ze zit gaat richting vrij lopen, krijgt 4 kiezen die af en toe opspelen. Normale dingen voor haar leeftijd denk ik.

Ik heb geen separaat slaap topic kunnen vinden dus post het daarom hier :)

[ Bericht 2% gewijzigd door _aurum_ op 13-04-2021 10:02:34 ]
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 13 april 2021 @ 10:48:36 #42
346653 Ceviche
pi_198983526
Misschien neemt ze de ruimte die ze krijgt? Koert slaapt bij de gastouder ook gewoon zelf in met een fles, wij moeten er een tijd bij zitten. Is gewoon omdat we dat altijd doen.
En meestal breng ik hem naar bed, en dan komt mijn man na 45 minuten en daarna slaapt hij altijd ineens heel snel. Hij ligt gewoon in bed maar bij mijn man lijkt het wel alsof hij denkt: er gebeurt hier verder niks meer dus kan net zo goed gaan slapen.
Dus dat zou mijn gok zijn.
  FOK!fotograaf donderdag 15 april 2021 @ 07:40:47 #43
148247 taxibabe
pi_199010153
Thomas gaat hier alleen rustig slapen als ik hem naar bed breng, bij mijn man schreeuwt hij alles bij elkaar. Slapen gaat over het algemeen weer goed zonder hem wakker te maken.

Hij begint steeds meer een eigen wil te krijgen. Zo wil hij zodra we beneden zijn direct (in zijn pyjama) al naar buiten, moeten we erbij zitten als hij met zijn blokken speelt enz. :') Met een driftbui (lees gillen) als we dat niet doen.. pff het opvoeden is echt begonnen, haha.

Wanneer gaan kinderen over naar een groter bed? Het wordt wat krapjes in het ledikant, als hij languit ligt heeft hij niet veel ruimte meer over. Maar ik vind hem eigenlijk nog te jong voor een peuter- of meegroeibed.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 april 2021 @ 08:26:03 #44
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199010442
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 07:40 schreef taxibabe het volgende:
Thomas gaat hier alleen rustig slapen als ik hem naar bed breng, bij mijn man schreeuwt hij alles bij elkaar. Slapen gaat over het algemeen weer goed zonder hem wakker te maken.

Hij begint steeds meer een eigen wil te krijgen. Zo wil hij zodra we beneden zijn direct (in zijn pyjama) al naar buiten, moeten we erbij zitten als hij met zijn blokken speelt enz. :') Met een driftbui (lees gillen) als we dat niet doen.. pff het opvoeden is echt begonnen, haha.

Wanneer gaan kinderen over naar een groter bed? Het wordt wat krapjes in het ledikant, als hij languit ligt heeft hij niet veel ruimte meer over. Maar ik vind hem eigenlijk nog te jong voor een peuter- of meegroeibed.
Al krap in het ledikant? Is hij zo groot? Of heb je een klein ledikant?
Hier is die 120, dus we hebben nog wel even
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf donderdag 15 april 2021 @ 08:32:56 #45
148247 taxibabe
pi_199010489
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:26 schreef Ynske het volgende:

[..]

Al krap in het ledikant? Is hij zo groot? Of heb je een klein ledikant?
Hier is die 120, dus we hebben nog wel even
We hebben een gewoon ledikant. Hij heeft boven en onder max 15-20 cm over, voor mijn gevoel begint dat behoorlijk krap te worden. En ja hij is behoorlijk groot :') Laatst kwamen we een gezin tegen met 3 kinderen. De jongste was net 3, maar Thomas was niet veel kleiner.. :@
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 april 2021 @ 08:44:24 #46
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199010563
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:32 schreef taxibabe het volgende:

[..]

We hebben een gewoon ledikant. Hij heeft boven en onder max 15-20 cm over, voor mijn gevoel begint dat behoorlijk krap te worden. En ja hij is behoorlijk groot :') Laatst kwamen we een gezin tegen met 3 kinderen. De jongste was net 3, maar Thomas was niet veel kleiner.. :@
Grote vent dan! Hier ergens tussen de 80 en 86 cm :')
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf donderdag 15 april 2021 @ 08:55:22 #47
148247 taxibabe
pi_199010653
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:44 schreef Ynske het volgende:

[..]

Grote vent dan! Hier ergens tussen de 80 en 86 cm :')
Oeps.. ik weet niet precies hoe groot hij is, maar broeken zit hij nu in maat 92 en ik heb t-shirts gekocht in maat 98-104, deze zijn nog iets te groot :X

Het is een beetje lastig in te schatten hoe groot hij is, maar je kunt wel zien dat hij groot is:
SPOILER
pi_199025071
Wij gaan zo naar Artis! Een van de testopeningen. Zo'n zin in. Eindelijk wat doen met de dreumes.
pi_199026806
Hoi aurum, ik snap je frustraties! Helaas ook iets soortgelijks meegemaakt met Mayra. Ik kan je in ieder geval vermelden dat het ook weer over gaat na een tijdje, dus hopelijk is dat een geruststelling :') Verder geen tips helaas, behalve dan maar je partner naar bed laten brengen voorlopig.

Woow taxibabe, wat een grote dreumes heb jij daar! O+
Mayra is 24 maanden, draagt nog maat 86/92 en slaapt nog in een ledikantje :P

Leuk Rebubbled, have fun! Ik ben ook zo toe aan zoiets. We hebben alles al gedaan wat gedaan kon worden de afgelopen maanden. Even kijken of ze hier ook zoiets hebben met Blijdorp.. Artis is helaas iets te ver en we willen uiteraard eerst onze Rotterdamse dierentuin steunen :P
pi_199026889
Never mind, ik zie dat je je moet testen voordat je überhaupt naar binnen mag. Ik heb er geen problemen mee zelf te testen, maar wil Mayra het liefst zo min mogelijk laten testen.

Hopelijk wordt dat niet de standaard regel straks.
pi_199027796
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:38 schreef CaVaBien het volgende:
Never mind, ik zie dat je je moet testen voordat je überhaupt naar binnen mag. Ik heb er geen problemen mee zelf te testen, maar wil Mayra het liefst zo min mogelijk laten testen.

Hopelijk wordt dat niet de standaard regel straks.
Onder de 12 hoeft geen test, in elk geval bij Artis niet. :D Wat scheelt, want ik vond deze sneltest een stuk naarder, ze draaien 10 seconden rondjes.
pi_199028409
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:51 schreef _aurum_ het volgende:

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen want ik word een beetje droevig van de situatie;

Droppie is ondertussen 13 maanden oud en sinds een week of 2 is het drama als ik haar op bed moet leggen. Mijn man kan haar vrij makkelijk op bed leggen >> laatste restje vh flesje opdrinken in de stoel van de slaapkamer, tandjes poetsen en hij legt haar half slapend in bed.

Dit deed ik ook, maar als ik nu voorover buk om haar een kusje te geven dan protesteert ze al (want ze weet dat dat betekent dat ze naar bed moet). En als ik haar in haar ledikantje wil leggen, dan is het zodra als ik haar loshaal van mijn lichaam dat ze begint te huilen en naar mij grijpt. Ze valt bij mij/ op mij in slaap en als ik haar weg wil leggen dan begint ze weer te protesteren (herhaal 10x), mijn wallen hebben wallen :{

Als ik zeg dat we gaan slapen en haar in haar bedje leg dan begint ze te huilen en dat kan ze als het moet gewoon volhouden (ik heb weglopen geprobeerd en weer terugkomen en troosten, maar daar valt ze niet meer in slaap, ik heb het idee dat ik haar meer overstuur maak. En ik ben denk ik ook een weekdier, want ik vind haar zo zielig als ze op haar knietjes zit te huilen in haar bedje /moederhart breekt.

Nu neem ik haar mee naar beneden als ze niet wil slapen, maar ze begint nu al naar de deur te wijzen als ik haar oppak...en dat voelt ook niet helemaal goed :+

We zijn gister rond 1800 begonnen, ze heeft tot 1900 geslapen, toen was ze wakker. Vervolgens zijn we tot 2230 met haar in de weer geweest, waarbij mijn man haar uiteindelijk tot slaap heeft gesust.

Nachtlampje hebben we aangezet, want ik had het idee dat ze bang in het donker was maar dat lijkt geen verschil te maken.

Heeft iemand tips? Zit er ook aan te denken om een slaapcoach te gaan inschakelen als dit voortduurt, maar da's gelijk zoveel geld

Ter info:
Ik kan haar "gewoon" bij de opvang afgeven, daar slaapt ze goed. Bij mijn man ook, dus het lijkt geen eenkennigheid.

Ze zit gaat richting vrij lopen, krijgt 4 kiezen die af en toe opspelen. Normale dingen voor haar leeftijd denk ik.

He @_aurum_:
wij hebben rond die leeftijd ook een lastige periode met slapen gehad. Wij wiegden ons jonkje ook altijd in slaap en hij werd vaak wakker zodra we hem weglegden. Slaaptraining met huilen was afschuwelijk, hij raakte alleen maar verder overstuur. Bij ons was er geen verschil onderling: bij ons beide viel hij niet gemakkelijk in slaap.
Wat mij hielp was het boek 'baby in een droomritme'. Op basis van de informatie daarin en mijn eigen ideeën heb ik toen een strakke aanpak bedacht. Dat was zoiets als:

- de avond fijn afsluiten met veel aandacht van ons, nog even spelen na het eten en veel knuffelen, veel fysiek spelen (kietelen, knuffelen, 'vliegtuigje doen', etc)
- Het avondritueel is heilig: strak aan vasthouden. Bij ons was het luier, boekje lezen, slaapzak aan, liedje zingen, speen geven, weglopen. Bij het naar bed brengen ’s avonds het meest uitgebreide ritueel. Door alle prikkels van overdag kost het de meeste moeite om slaperig te worden dus zijn er meer cue’s nodig.
- Hem troosten als hij ging huilen. Daarbij een soort stappenplan hanteren: eerst proberen in bed te troosten (aanwezig zijn, aaien, knuffelen); daarna oppakken, troosten en terugleggen als hij rustig was geworden; en als laatste optie bijna bij je in slaap laten dommelen maar nog net wakker wegleggen.

Belangrijke regels zijn: niet slapend in bed leggen, vasthouden aan het ritueel en hem niet meenemen zijn slaapkamer uit.

Een beetje protest hoort er bij. Soms moet het 'kwartje vallen' dat het écht bedtijd is. En soms is daar een half minuutje huilen voor nodig. Maar meer heb ik ons kind nooit aangedaan, want ik ben ook absoluut weekhartig en daar schaam ik me niet voor :Y)
  FOK!fotograaf zaterdag 17 april 2021 @ 08:16:16 #53
148247 taxibabe
pi_199036947
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:38 schreef Rebubbled het volgende:
Wij gaan zo naar Artis! Een van de testopeningen. Zo'n zin in. Eindelijk wat doen met de dreumes.
Hoe hebben jullie het gehad? O+
pi_199037298
Was echt super leuk! En lekker warm in het zonnetje. Lily was helemaal wild van alle andere kindjes om zich heen. Die heeft de hele dag rondgerend. Dat merken we 's nachts dan ook weer. Ze praat die nachten heel veel in haar slaap. Hier meer slaappraters?
  FOK!fossiel zaterdag 17 april 2021 @ 11:57:40 #55
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199039019
Oh jaloers hoor! Ik wil zo graag weer naar Blijdorp.

Geen nachtprater, als ze kletst is ze wakker, vanochtend nog voor 6 uur :'(

Maar momenteel is dat een van de weinige dingen waar we over mogen 'klagen'.

En de nieuwe kinderopvang is ook geregeld. Ook weer een opluchting! We verhuizen deze zomer binnen de stad, maar veel te ver van de huidige. Wel raar als je dan niet eens binnen bent geweest, maar de buitenspeelopties zien er echt tof uit.
Chick on a mission
  zaterdag 17 april 2021 @ 13:17:59 #56
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199039744
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 09:15 schreef Rebubbled het volgende:
Was echt super leuk! En lekker warm in het zonnetje. Lily was helemaal wild van alle andere kindjes om zich heen. Die heeft de hele dag rondgerend. Dat merken we 's nachts dan ook weer. Ze praat die nachten heel veel in haar slaap. Hier meer slaappraters?
Wij hadden een tijdje terug dat hij opeens; Jaaaaaa riep. Haha.
pi_199041725
Geen slaapprater, maar wel een die gerust een half uur in bed tegen z'n knuffels ligt te praten om zijn dag door te nemen :D
pi_199043027
Ah oké, dan wijkt die van mij gewoon af. Hele verhalen elke droomcyclus, dus zo'n 5x per nacht. Veel VAN MIJ geschreeuw en angstig geroep om mij. Of geouwehoer tegen 'de kat'. En 1x waren vriend en kind met elkaar aan het praten in hun slaap. Dus ja, samen slapen is heel relaxend, voor hun twee.
pi_199043168
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:10 schreef Rebubbled het volgende:
Ah oké, dan wijkt die van mij gewoon af. Hele verhalen elke droomcyclus, dus zo'n 5x per nacht. Veel VAN MIJ geschreeuw en angstig geroep om mij. Of geouwehoer tegen 'de kat'. En 1x waren vriend en kind met elkaar aan het praten in hun slaap. Dus ja, samen slapen is heel relaxend, voor hun twee.
Hier moest ik hardop om lachen :P

Mayra praat af en toe ook in haar slaap, maar dat zijn dan maar een paar woordjes en komt vaker niet voor dan wel.
  FOK!fotograaf zondag 18 april 2021 @ 16:07:11 #60
148247 taxibabe
pi_199056362
Thomas zegt ook af en toe een paar (onverstaanbare) zinnetjes in zijn slaap.
Hij heeft sinds vandaag wel iets nieuws, hij zegt tegen iedereen die hij ziet 'Hai' en zwaait er dan ook bij, uberschattig O+
pi_199057206
Ahh zo leuk! Dat was Lily's eerste woordje. Hiii! Tegen iedereen die we tegen kwamen. Nog voor mama, want prioriteiten. :')
  zondag 18 april 2021 @ 19:57:30 #62
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199061169
Hier zegt hij ook Haai. Maar goed.... Dat kan Hai zijn, of aai (zeggen wij mbt de katten) en hij heet zelf Kai :D
  zondag 18 april 2021 @ 21:36:59 #63
208890 June.
Seriously?
pi_199062824
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:51 schreef _aurum_ het volgende:

Ter info:

Hier was het slapen rondom die periode ook ineens moeilijk. Niets aan de hand totdat hij in bed lag, krijsen niet normaal. En als we hem oppakten was het weer goed. Uiteindelijk toch naar beneden genomen eerste 2 avonden, maar dat werkte averechts en slapen ging alleen maar moeilijker.

Gouden tip was hier was vooral consequent blijven na het vaste bedritueel: even troosten, zeggen dat het bedtijd is en dat alles oke is, en weer in bed leggen. Proces na 10 minuten weer herhalen als hij nog steeds huilde. En dat hebben we ruim een uur zo volgehouden.. Avonden erna duurden steeds korter en nu slaapt hij weer ouderwets in, zonder huilen. Heeft al met al iets van 1,5 week geduurd ofzo.

En ze weten het dondersgoed hoor wat eraan de hand is. Als hij ziek is mag hij altijd bij ons in bed. Dag erna ofzo wees hij direct met een vinger naar ons bed dat hij daarin wilde ipv zijn eigen bed >:)

[ Bericht 2% gewijzigd door June. op 18-04-2021 21:43:09 ]
Shine bright like a diamond.
  maandag 19 april 2021 @ 01:22:45 #64
346653 Ceviche
pi_199064943
Oh ja sinds een paar dagen hier ook feest met slapen. Hij wil 's middags niet meer (begrijpelijk) maar 's nachts wordt hij wakker en dan is het krijsen. En geen idee wat hij dan wil (behalve door ons worden vastgehouden of bij ons in bed), het woord 'slapen' en 'liggen' is dan instant krijsen.
Echt lastig. We willen inderdaad niet dat hij verkeerde gewoontes aanleert maar we weten ook niet wat hij wel wil.
Ik denk dan bijvoorbeeld dat hij het best eens koud kan hebben, maar z'n slaapzak (of sokken of andere kleding) trekt hij meteen uit }:| dan weet ik het ook niet.
pi_199065596
Ik vond het een verademing toen ik Lily een dekbed gaf ipv de slaapzak. Nu kan ze zelf regelen hoe ze eronder ligt en dat scheelt mij een hoop onzekerheid en haar een hoop gepiep 's nachts qua te warm te koud.

Wel goed om te lezen dat jullie ook allemaal op hetzelfde moment hierdoorheen gaan. Lily is sinds een paar dagen weer bijgetrokken en slaapt weer door. Heeft ca. 3 weken geduurd. En wij hebben hetzelfde gedaan als June. Consequent hetzelfde zeggen, kusje geven en weer weg. 5 min op af op af, 10 min op af. Vaak haalt ze de 10 minuten-fase niet en slaapt ze.
pi_199072403
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 01:22 schreef Ceviche het volgende:
Oh ja sinds een paar dagen hier ook feest met slapen. Hij wil 's middags niet meer (begrijpelijk) maar 's nachts wordt hij wakker en dan is het krijsen. En geen idee wat hij dan wil (behalve door ons worden vastgehouden of bij ons in bed), het woord 'slapen' en 'liggen' is dan instant krijsen.
Echt lastig. We willen inderdaad niet dat hij verkeerde gewoontes aanleert maar we weten ook niet wat hij wel wil.
Ik denk dan bijvoorbeeld dat hij het best eens koud kan hebben, maar z'n slaapzak (of sokken of andere kleding) trekt hij meteen uit }:| dan weet ik het ook niet.
Ook als je m achterstevoren doet?
  maandag 19 april 2021 @ 17:32:15 #67
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199072768
Wij doen ook de slaapzak achterstevoren aan! Anders trekt hij de slaapzak uit en klimt uit bed.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 19 april 2021 @ 18:35:46 #68
346653 Ceviche
pi_199073589
:o dat maar eens proberen dan :')
pi_199073622
:D protips dit.
pi_199073666
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:32 schreef Mariposas het volgende:
Wij doen ook de slaapzak achterstevoren aan! Anders trekt hij de slaapzak uit en klimt uit bed.
1x gehad ook hier. In het bed van zn broer geklommen die nog lag te slapen. Hij was dus op zn broer gevallen die vol in paniek met een bloedneus wakker werd.

Sindsdien staan de bedden uit elkaar.
pi_199105519
Oef, onze kleine man van bijna twee had vandaag een koortsstuip. We hadden allebei wel eens van de term gehoord, maar nooit beseft dat het in feite lijkt op een epileptische aanval. Ik ben me nog nooit zo de tering geschrokken.
pi_199107401
Koortsstuipen lijken mij ook zeer eng :{ snap dat je daar wel van schrikt.

quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 21:36 schreef June. het volgende:

[..]

Hier was het slapen rondom die periode ook ineens moeilijk. Niets aan de hand totdat hij in bed lag, krijsen niet normaal. En als we hem oppakten was het weer goed. Uiteindelijk toch naar beneden genomen eerste 2 avonden, maar dat werkte averechts en slapen ging alleen maar moeilijker.

Gouden tip was hier was vooral consequent blijven na het vaste bedritueel: even troosten, zeggen dat het bedtijd is en dat alles oke is, en weer in bed leggen. Proces na 10 minuten weer herhalen als hij nog steeds huilde. En dat hebben we ruim een uur zo volgehouden.. Avonden erna duurden steeds korter en nu slaapt hij weer ouderwets in, zonder huilen. Heeft al met al iets van 1,5 week geduurd ofzo.

En ze weten het dondersgoed hoor wat eraan de hand is. Als hij ziek is mag hij altijd bij ons in bed. Dag erna ofzo wees hij direct met een vinger naar ons bed dat hij daarin wilde ipv zijn eigen bed >:)
Toch nog even een reactie hierop omdat aurum in haar eerste bericht schrijft dat ze haar kind wel heeft laten huilen en zij toen alleen maar meer overstuur raakte.
Wij hebben in die periode van moeizaam slapen ook twee avonden heel consequent laten huilen en na 10 min er heen gaan etc. Dat was echt afschuwelijk, elke keer huilde hij wéér harder en op een gegeven moment konden we hem helemaal niet meer troosten, duurde het een flinke tijd voor hij weer gekalmeerd was. Ik heb er achteraf wel spijt van dat ik daar toen zo ver in was gegaan, op basis van een heel aantal succes verhalen waarbij het gewoon even doorzetten was en het al snel beter zou gaan.
Ik heb daar vooral spijt van omdat het ons ook vrij gemakkelijk is gelukt om de negatieve slaappatronen te doorbreken zonder hem te laten huilen.
Als aurum de controlled crying method wil uitproberen moet ze dat vooral doen, Ik weet uit verhalen van anderen dat dit soms al heel snel werkt. Maar ik wilde mijn ervaring er toch even tegenover zetten :)

Wat betreft laten huilen: vannacht rond half 3 vond het jonkje dat hij wel wat aandacht kon gebruiken. Drie maal heen geweest om te troosten maar hij ging direct weer huilen als we weg waren. Dit maal wel 10 minuten laten huilen en gelukkig was hij toen stil. Het is ook een inschatting die je maakt: in dit geval was het kind direct gezellig en wakker als we gingen troosten, en het huilen was meer klagen/boosheid dan verdriet.
  donderdag 22 april 2021 @ 09:54:37 #73
346653 Ceviche
pi_199107791
Die van mij heeft trouwens niet meer gespookt sinds we z'n slaapzak achterstevoren aandoen, dus erg bedankt voor de tip :+
pi_199109043
Hier werkt zonder slaapzak het beste, en pas naar bed gaan als ze moe is. Als het nog niet haar moment is, dan wordt het niks. Soms is dat pas rond 22u, maar dat komt dan vooral omdat ik dat middagslaapje vaak nog nodig heb :+ de avonden is papa thuis, dus dat vind ik dan minder zwaar.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_199109057
Maargoed, ik ben niet zo goed in consequent streng zijn, ik kan me voorstellen dat als je dat wel kan, dat terugleggen enz. beter werkt.
pi_199112927
Wat Bobby zegt deel ik wel heel erg. Wij hebben haar enkel laten huilen als het duidelijk was dat het zou helpen en ze niet hysterisch was. Meer wanneer ze het eigenlijk gewoon te gezellig vond en daarom tegen sputterde. En we hebben het geen 3 weken gedaan. We hebben 2,5 week wat aangekloot en toen dit geprobeerd. Er was een duidelijk stijgende lijn, dus dat versterkte het gevoel dat het voor deze keer de juiste keuze was.

NightDancer, klinkt griezelig! Hebben jullie nog een dokter gebeld?
  vrijdag 23 april 2021 @ 23:10:44 #77
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199131350
Sinds deze week wordt ons zoontje (bijna 1,5) hysterisch/ huilend wakker als hij ongeveer 3,5-4 uur geslapen heeft. Precies het moment dat wij net in bed liggen. Hij is dan ook moeilijk te troosten. Iemand van jullie ervaring mee en/of tips...? Is dit (weer) zo’n slaapregressie ding of nachtmerries misschien...?
pi_199131676
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:10 schreef automatic_ het volgende:
Sinds deze week wordt ons zoontje (bijna 1,5) hysterisch/ huilend wakker als hij ongeveer 3,5-4 uur geslapen heeft. Precies het moment dat wij net in bed liggen. Hij is dan ook moeilijk te troosten. Iemand van jullie ervaring mee en/of tips...? Is dit (weer) zo’n slaapregressie ding of nachtmerries misschien...?
Mijn zoon deed dit ook, rond dezelfde leeftijd. Dat duurde vier maanden. Nog altijd geen idee wat het was, maar bij zulke episodes liet ik wel altijd z’n oren checken op oorontsteking.

Hier was het plots over. Ik ging met mijn man een nachtje weg om bij te tanken, schoonouders pasten op. Toen sliep hij voor het eerst in maanden gewoon door en dat doet hij eigenlijk sindsdien (hij is nu bijna 7 :+ ) tenzij echt ziek o.i.d.
  FOK!fotograaf zaterdag 24 april 2021 @ 08:29:40 #79
148247 taxibabe
pi_199133733
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:10 schreef automatic_ het volgende:
Thomas had hetzelfde. Na tips hier hebben we hem een tijdje elke avond als wij naar bed gingen even 'wakker' gemaakt. Even uit bed tillen, zodat hij even zijn ogen open deed en dan weer terugleggen. Hij sliep dan gewoon verder en werd hij niet meer hysterisch wakker. We hebben dit denk ik 4 weken ofzo gedaan. Na 2 weken hebben we in een weekend geprobeerd om hem niet wakker te maken, maar toen was het weer krijsen.
Het is dus wel uitproberen hoe lang je dit moet doen.
pi_199136004
De timing klinkt als nachtangst/nachtterror.
In het vorige topic ging het daar volgens mij ook over.
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:04:30 #81
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199136758
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:37 schreef Elleska het volgende:
De timing klinkt als nachtangst/nachtterror.
In het vorige topic ging het daar volgens mij ook over.
Ja, nu al...? Dacht dat dat later zou komen. Moet dan eens het andere topic opnieuw lezen.

@Jentin; morgen gaat hij bij opa en oma logeren, dus ben benieuwd haha.

@taxibabe; dat is dan misschien het proberen waard als het blijft. Ik ben dan misschien wel bang dat hij dan echt wakker wordt en niet meer verder slaapt haha.
  FOK!fotograaf zaterdag 24 april 2021 @ 14:09:05 #82
148247 taxibabe
pi_199136814
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:04 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja, nu al...? Dacht dat dat later zou komen. Moet dan eens het andere topic opnieuw lezen.

@:jentin; morgen gaat hij bij opa en oma logeren, dus ben benieuwd haha.

@:taxibabe; dat is dan misschien het proberen waard als het blijft. Ik ben dan misschien wel bang dat hij dan echt wakker wordt en niet meer verder slaapt haha.
Daar was ik ook bang voor, maar omdat je hem niet echt volledig wakker maakt, alleen ff de ogen open slaapt hij zo weer verder. Thomas wel iig, en dat was dan net genoeg om hem door te laten slapen zonder de nachtterror.
pi_199170949
Robin heeft het ook gehad en die slaapt gewoon op onze kamer. Ssssst ssst hielp dan niet. Ff knuffen en terug was een ramp. Op een gegeven moment heb ik gewoon pissig gezegd dat het wel genoeg was zo en dat ie moest gaan slapen.

Toen ging hij liggen en was het klaar :’)
  dinsdag 27 april 2021 @ 00:40:45 #84
346653 Ceviche
pi_199173364
Koert slaat z'n middagslaapje nu over. Maar daar staat tegenover dat hij 's avonds zelf meteen gaat slapen, en dat scheelt echt enorm. Maar toch is het tegen een uur of 12 altijd gillen. Soms gaat hij dan weer slapen, soms niet. Geen idee wat werkt helaas.
pi_199177513
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 00:40 schreef Ceviche het volgende:
Koert slaat z'n middagslaapje nu over. Maar daar staat tegenover dat hij 's avonds zelf meteen gaat slapen, en dat scheelt echt enorm. Maar toch is het tegen een uur of 12 altijd gillen. Soms gaat hij dan weer slapen, soms niet. Geen idee wat werkt helaas.
Jeetje, geen middagslaapje meer :o. Bas is echt een slaapkop, slaapt momenteel smiddags nog 3 uur en snachts een uur of 12. Maar overdag lekker bezig de hele tijd, veel aan het kletsen inmiddels.

Verder gaat het hier met Bas lekker zijn gangetje. Het is te merken dat zijn 2e verjaardag in de buurt komt. Nee is het favoriete woord al weken inmiddels, hij is lekker ondeugend en grapjes aan het maken. We hebben lol om de meest stomme dingen O+ en hij is lief voor de buikbaby/mn spekjes.
Ik kocht een zonnebril voor hem. Niet meer af te krijgen dat ding natuurlijk.
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:05:38 #86
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199178328
Omg Bas O+
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:24:15 #87
208890 June.
Seriously?
pi_199178549
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:17 schreef BobbyMcGee het volgende:
Koortsstuipen lijken mij ook zeer eng :{ snap dat je daar wel van schrikt.
[..]

Toch nog even een reactie hierop omdat aurum in haar eerste bericht schrijft dat ze haar kind wel heeft laten huilen en zij toen alleen maar meer overstuur raakte.
Het was ook maar een tip he, zo werkt(e) het voor ons. Aurum kan volgens mij prima zelf bedenken wat ze ermee wil ;)
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:27:19 #88
208890 June.
Seriously?
pi_199178587
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jeetje, geen middagslaapje meer :o. Bas is echt een slaapkop, slaapt momenteel smiddags nog 3 uur en snachts een uur of 12. Maar overdag lekker bezig de hele tijd, veel aan het kletsen inmiddels.

Verder gaat het hier met Bas lekker zijn gangetje. Het is te merken dat zijn 2e verjaardag in de buurt komt. Nee is het favoriete woord al weken inmiddels, hij is lekker ondeugend en grapjes aan het maken. We hebben lol om de meest stomme dingen O+ en hij is lief voor de buikbaby/mn spekjes.
[ afbeelding ]
Die bril O+ Hier mag niets op of aan zijn hoofd :')
  dinsdag 27 april 2021 @ 14:43:15 #89
346653 Ceviche
pi_199179500
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:o dat is een hoop slaap! Maar wij leiden niet zo'n actief leven :+ en uitslapen. Denk dat hij 's nachts zo'n 14 uur slaapt.
Bij de gastouder slaapt hij nog wel zo'n 1,5 uur maar dan trekken we hem 's ochtends vroeg uit bed en er zijn bij haar ook een hoop indrukken en belevenissen.
We zijn erg blij dat hij 's avonds meteen gaat slapen. Maar dan is hij ook wel moe natuurlijk.
  dinsdag 27 april 2021 @ 14:49:00 #90
346653 Ceviche
pi_199179572
Praten komt hier trouwens heel langzaam om gang, denk dat hij een paar woordjes per week leert.
'ja' zegt hij echt al tijden maar sinds deze week zegt hij ook 'nee nee nee'. Wel in drievoud :D
En hij kan een hoop kleren zelf aan of aantrekken, hij draagt momenteel 2 broeken :')
pi_199179677
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 13:05 schreef pinquit het volgende:
Omg Bas O+
Ja het is er een hoor :D Hahaha.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 13:27 schreef June. het volgende:

[..]

Die bril O+ Hier mag niets op of aan zijn hoofd :')
Ik heb er dus een uitgekozen die er een beetje uitziet als die van manlief. "Kijk Bas, je bent nu net papa!' is al genoeg motivatie om hem op te houden en na de wandeling gisteren met veel zon lijkt hij te snappen dat het ook fijn is.
pi_199182676
Basje, stoere vent O+
pi_199184120
Hier ook regelmatig een zonnebril op. Kraamcadeautje van zijn toen 18-jarige neef O+ Wij dragen nooit een zonnebril maar wel beide een gewone bril dus dat scheelt.
  FOK!fossiel dinsdag 27 april 2021 @ 21:37:55 #94
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199185038
Waar zijn jullie zonnebrillen van? Volgens de interwebz moet ik natuurlijk een goede kopen, omdat je anders meer kwaad dan goed doet. Maar 50 euro vind ik toch behoorlijk prijzig.

Ik wil best iets meer neertellen voor kwaliteit, maar 25 is dan echt wel de max.
Chick on a mission
pi_199186378
Ik gok van de Wibra ofzo :D

Ik kom er nu voor het eerst achter dat kinderen ook een zonnebril nodig zouden hebben? Eerlijk gezegd vind ik dat onzin. Maar goed, ik doe wel meer zogenaamde risicovolle dingen met mijn kind om geld uit te sparen :+
  FOK!fossiel woensdag 28 april 2021 @ 04:38:21 #96
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199188101
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 22:42 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik gok van de Wibra ofzo :D

Ik kom er nu voor het eerst achter dat kinderen ook een zonnebril nodig zouden hebben? Eerlijk gezegd vind ik dat onzin. Maar goed, ik doe wel meer zogenaamde risicovolle dingen met mijn kind om geld uit te sparen :+
Haha, wij hadden/hebben ook geen ventilerend matrasje. Ze had een tweedehands Maxi-cosi etc etc ;)
Chick on a mission
pi_199188739
Tip voor een dreumesproef zonnebril: bij de decathlon. Niet duur, met uv-bescherming voor de ogen en niet kapot te krijgen. 8-)
  woensdag 28 april 2021 @ 08:32:19 #98
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199188819
Kinderen gaan nooit vrijwillig met hun ogen in de zon zitten, dus zal allemaal wel meevallen hoor :)
pi_199189142
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:37 schreef Keroppi het volgende:
Waar zijn jullie zonnebrillen van? Volgens de interwebz moet ik natuurlijk een goede kopen, omdat je anders meer kwaad dan goed doet. Maar 50 euro vind ik toch behoorlijk prijzig.

Ik wil best iets meer neertellen voor kwaliteit, maar 25 is dan echt wel de max.
H&M :P Deze heeft Bas op, heeft volgens de omschrijving ook uv bescherming. En gezien hoe hij met z'n zonnebril omgaat mag ik hopen dat deze de zomer overleeft.

https://www2.hm.com/nl_nl(...)F6_i6hxoCBgsQAvD_BwE

Ik kocht hem vooral omdat hij er telkens met mijn zonnebril vandoor gaat en ik denk dat mijn 500 euro op sterkte zijnde zonnebril meer kwaad doet met -6 en een cylinder afwijking, of met die van m'n man die ook op sterkte is. Als z'n ogen daar aan wennen hebben we wel een probleem :X
pi_199189281
Leuke foto D-E! Hij is er duidelijk erg blij mee O+

Ik heb vorig jaar eentje van de hema gekocht. Ik heb wel gekeken naar de specs maar die zou moeten voldoen. Ik vind hem nu helaas niet meer maar een nieuwe kopen is gelukkig geen financiële aderlating :s)

Hier trouwens ook een week met slaapellende achter de rug. En hij is ook bijna 1.5. Vorige nacht mochten we nog eens slapen van 1 tot 7.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')