Mijn oudste liep pas bij 22 maanden. Vooral vervelend voor mijn rug gebleken uiteindelijk. Wij zijn ermee naar een kinderfysio gegaan. Maar in ons geval deed hij echt níks, ook niet optrekken tot staan of überhaupt staan. Als je ‘m aan een tafel zette bijvoorbeeld, zakte hij meteen in.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:43 schreef BellaaElisa het volgende:
Hier natuurlijk ook gefeliciteerd @:Rebubbled![]()
Lopen al jullie dreumessen? Spruit is 18 maanden en loopt nog steeds niet
Ja, maar ze liep hier al voordat ze 1 was.quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:43 schreef BellaaElisa het volgende:
Gefeliciteerd! En wat mooi die tweede fotoquote:Op donderdag 29 april 2021 21:42 schreef Rebubbled het volgende:
De jop was jarig!
[ afbeelding ]
Wij schuiven een topic door en zien jullie snel weer.
En bonusfoto:
[ afbeelding ]
Ze wil nog steeds af en toe een borstje. Toevallig vanochtend. WHO 2 jaar advies gehaald.
Hier loopt draak ook nog niet met 17 maanden, maar dat is/was ook de verwachting wel. Vanaf 3 maanden ofzo fysio gehad en dat is nu gestopt. Conclusie: iets hypermobiel, waardoor hij meer spierkracht nodig heeft. Dus alles gaat gewoon wat langzamer. Gaat spruit wel vooruit?quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:43 schreef BellaaElisa het volgende:
Kan mij goed voorstellen dat dat pittig is!quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:26 schreef BellaaElisa het volgende:
Hij trekt zich wel op aan alles, maar zelfstandig zonder hou vast op staan lukt nog niet. Het cb geeft hem nog 2 maanden en anders krijgen we een doorverwijzing naar de kinderfysio. Ik draag mijzelf een breuk ben ook zwanger en bijna 13 kg is echt
Bizar hè! Hier ook al van die grote voeten, de sandaaltjes die we een maand geleden hadden gekocht zijn hier ook alweer te klein.. De volgende moeten alweer maat 25 zijn.quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:41 schreef Ynske het volgende:
Waar gaan die grote voeten met m'n kleine man naar toe.
We zitten alweer in maat 24 terwijl we met kleding net in 80 heel soms 86 zitten.
Maat 23 net twee maanden mee gedaan
Hier ging het ineens hard. Sinds 11 maanden trok hij zichzelf op. Voor zijn verjaardag kreeg hij een loopauto waar hij altijd achter liep. Maar tot bijna 17 maanden weigerde hij aan 1 handje te lopen. Hij probeerde ook niet los te stappen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:26 schreef BellaaElisa het volgende:
Hij trekt zich wel op aan alles, maar zelfstandig zonder hou vast op staan lukt nog niet. Het cb geeft hem nog 2 maanden en anders krijgen we een doorverwijzing naar de kinderfysio. Ik draag mijzelf een breuk ben ook zwanger en bijna 13 kg is echt
Gefeliciteerd met bugquote:Op donderdag 29 april 2021 21:42 schreef Rebubbled het volgende:
De jop was jarig!
[ afbeelding ]
Wij schuiven een topic door en zien jullie snel weer.
En bonusfoto:
[ afbeelding ]
Ze wil nog steeds af en toe een borstje. Toevallig vanochtend. WHO 2 jaar advies gehaald.
Hij is nu ongeveer anderhalf als ik goed heb teruggelezen? Mijn zoontje deed dit ook toen hij anderhalf was, exact een jaar geleden. Is vanzelf weer over gegaan (wel met een hele lange adem van onze kant...) en uiteindelijk slaapt ie ‘s middags weer 2,5 à 3 uur. Consequent blijven zeggen dat het tijd is om te slapen, terug blijven leggen in bed en als we het echt even niet meer trokken dan lieten we hem even uitrazen en probeerden het weer opnieuw. Niet altijd succesvol overigens. Maar hier is het weer helemaal goed gekomen...quote:Op dinsdag 4 mei 2021 08:02 schreef taxibabe het volgende:
Hier ook weer slaapproblemen. Hoe weet je of het middagslaap ten einde loopt?
Normaal gesproken ging Thomas 's middags rond 12 uur/ 12.30 naar bed en sliep hij binnen 15 minuten. Met een beetje geluk sliep hij zo'n 1,5 uur. 's Avonds ging hij dan rond 19.30-20.00 uur naar bed en sliep hij binnen 15 minuten. Over het algemeen sliep hij dan tot 6.30.
Maar het is nu de hele week al drama. Hij heeft ontdekt hoe hij kan gaan staan in zijn ledikantje en vertikt het om te gaan slapen. Ik ben nu minimaal een uur bezig om hem te laten slapen (en dan slaapt hij ook met een beetje geluk maximaal een uur). 's Avonds betekent dat dat hij pas tegen 21.30 uur een keer slaapt en wordt hij rond 5.30 weer wakker.
Dit ja. Heerlijk die slaapjes nu van 3 uur. En lekker om 19.00 uur weet naar bed. Ok tussen 5 en 6 is meneer present, maar zo is hij wel te genieten.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 08:38 schreef eponine het volgende:
[..]
Hij is nu ongeveer anderhalf als ik goed heb teruggelezen? Mijn zoontje deed dit ook toen hij anderhalf was, exact een jaar geleden. Is vanzelf weer over gegaan (wel met een hele lange adem van onze kant...) en uiteindelijk slaapt ie ‘s middags weer 2,5 à 3 uur. Consequent blijven zeggen dat het tijd is om te slapen, terug blijven leggen in bed en als we het echt even niet meer trokken dan lieten we hem even uitrazen en probeerden het weer opnieuw. Niet altijd succesvol overigens. Maar hier is het weer helemaal goed gekomen...
Hier ook al een poosje feestquote:Op dinsdag 4 mei 2021 09:50 schreef Bottoms_up het volgende:
We zitten in dezelfde fase![]()
In slaap vallen lukt meestal wel, en 's middags slaapt hij nog 1.5-2u maar tussen 0 en 1 wordt hij wakker, als in wakker wakker. Vorige nacht was het 4u ofzo toen hij eindelijk weer sliep.
Wij zijn alleen iets minder consequent. Vaak komt hij op een bepaald moment tussen ons in te liggen. Komt vast ook wel goed.
@:Keroppi Heeft ze niet gewoon een vast moment? Hier is het ook vaak rond dezelfde tijd raak.
Had ik het nou goed onthouden dat wij (weer?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 12:55 schreef BellaaElisa het volgende:
Vandaag de 20 weken echo gehad en alles tot zover zag er mooi uit volgende week afspraak bij de verloskundige. Ze kon het geslacht alleen niet goed zien waardoor het nog niet zeker is.![]()
Placenta ligt zoals ik al dacht aan de voorkant waardoor ik de baby nog niet voel. Zo jammer want op de echo bewoog die super veel!
Weet ik niet meerquote:Op dinsdag 4 mei 2021 13:03 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Had ik het nou goed onthouden dat wij (weer?) dezelfde verloskundigepraktijk hebben? Of haal ik nu users door elkaar?
Volgens mij was ik datquote:Op dinsdag 4 mei 2021 17:08 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Hebben ze 2 teams? Waaronder team Jade?
Ik weet precies over welke jullie het hebben! Ik zit te denken om naar die praktijk te gaan, zit nu bij een andere.. leuke dames wel maar communicatie is echt 0 en ik heb nog steeds niet echt een klik..quote:
Als ze plek hebben, doen! Zo’n fijne sfeer! Maar toen ik me vorige keer met 13 weken aanmeldde, ik was wat laat met het ontdekken van mijn zwangerschap, hadden ze eigenlijk al geen plek meer. Ze werken case-based dus begeleiden minder vrouwen dan gebruikelijk. Maar informeren kan altijdquote:Op dinsdag 4 mei 2021 17:50 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ik weet precies over welke jullie het hebben! Ik zit te denken om naar die praktijk te gaan, zit nu bij een andere.. leuke dames wel maar communicatie is echt 0 en ik heb nog steeds niet echt een klik..
Doen hoor! Ik heb het als heel prettig ervaren. Ook de nazorgquote:Op dinsdag 4 mei 2021 17:50 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ik weet precies over welke jullie het hebben! Ik zit te denken om naar die praktijk te gaan, zit nu bij een andere.. leuke dames wel maar communicatie is echt 0 en ik heb nog steeds niet echt een klik..
Wat een bureaucratie weer.. Misschien helpt een foto met je eigen auto als bewijsquote:Op maandag 10 mei 2021 09:37 schreef taxibabe het volgende:
Dat is ook nog wel een idee. Zat zelf al te denken om zo'n houten ronde tuinpaal de grond in te meppen. Pff
Je zou het bijna doen ja..quote:Op maandag 10 mei 2021 09:40 schreef June. het volgende:
[..]
Wat een bureaucratie weer.. Misschien helpt een foto met je eigen auto als bewijs
Gefeliciteerd! En tot snelquote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:30 schreef Ceviche het volgende:
Koert is deze week 2 geworden![]()
Ik vond het fijn om hier mee te lezen en te posten, veel goede tips gehaddus bedankt daarvoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gebruik normaal wasbare, maar net op vakantie ging het heel goed met de beregoede luiers van AH.quote:Op maandag 17 mei 2021 13:51 schreef June. het volgende:
Oh nee, volgens mij gaan de droog en vertrouwd luiers van de Kruidvat nu echt uit het assortiment. Ik vind ze nergens meer, online ook niet. Iemand alternatief? De nieuwe van de Kruidvat zijn veels te dun en stinken al snel naar urine vind ik.
Ik zou de klantenservice een mailtje sturen, soms zijn zulke dingen tijdelijk of alleen in grote filialen ofzo. Verder geen tips, behalve dat ik die van de plus (bonbebe?) niet prettig vind.quote:Op maandag 17 mei 2021 13:51 schreef June. het volgende:
Oh nee, volgens mij gaan de droog en vertrouwd luiers van de Kruidvat nu echt uit het assortiment. Ik vind ze nergens meer, online ook niet. Iemand alternatief? De nieuwe van de Kruidvat zijn veels te dun en stinken al snel naar urine vind ik.
Bonbebe hadden we ook een klein pak van, voor de eerste paar dagen. Niet heel fijn idd, kreeg Bas flinke uitslag vanquote:Op maandag 17 mei 2021 14:25 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik zou de klantenservice een mailtje sturen, soms zijn zulke dingen tijdelijk of alleen in grote filialen ofzo. Verder geen tips, behalve dat ik die van de plus (bonbebe?) niet prettig vind.
Wij hebben 3 Kruidvat filialen. Bij eentje waren de oude luiers allemaal voor ¤10,- (en was het schap dus leeg) en bij een ander filiaal lagen ze nog volop in de schappen (normale prijs).quote:Op maandag 17 mei 2021 13:51 schreef June. het volgende:
Koert heeft nog nooit uitslag gehad van luiers (afgezien van een spruwperiode en lichte irritatie bij tandjes), hier viel vooral op dat hij vaker verschoond moet worden. Ik geef ze wel mee naar de gastouder en dan redt de luier het net 4 uur ofzo. Worden het toch nog dure luiersquote:Op maandag 17 mei 2021 14:31 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Bonbebe hadden we ook een klein pak van, voor de eerste paar dagen. Niet heel fijn idd, kreeg Bas flinke uitslag van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt ook weer aan welke lijn je hebt. Baby dry / premium protect / active fit / simply dry / pure protect.quote:Op maandag 17 mei 2021 22:44 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wij hebben 3 Kruidvat filialen. Bij eentje waren de oude luiers allemaal voor ¤10,- (en was het schap dus leeg) en bij een ander filiaal lagen ze nog volop in de schappen (normale prijs).
Ik moet zeggen dat het mij allemaal niet uitmaakt welke soort ik heb van Kruidvat. Allemaal prima. Gebruik ze ook door elkaar.
Pampers vind ik juist stinken, haha.
Waarom heb je pakken kunstvoeding met nr 2,3,4,5,6?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:55 schreef Lemijn het volgende:
Waarom zijn er zo bizar veel soorten Pampers?
Wij gaan morgen naar Amersfoort. Zoveel zin inquote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:36 schreef B.ertha het volgende:
Echt een aanrader trouwens: Burgers' Zoo is maar beperkt open (alleen de buitenverblijven) en kost daarom maar een tientje per volwassene en er is nog genoeg te zien voor een uur of 3-4.
Je zal gelijk hebben. En het geldt voor heel veel producten dat er zonder goede reden 10 soorten van bestaan. Ik ben maar gewoon blij dat het niet mijn werk is om wéér een nieuwe soort Pampers te bedenken....quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waarom heb je pakken kunstvoeding met nr 2,3,4,5,6?
Dit zijn typisch producten met een hoge emotionele lading. Het verkoopt gewoon goed en mensen zijn bereid er flink voor te betalen.
Gaaf is dat hè! Als we naar de boerderijwinkel gaan, rent hij in 1 streep naar de stal. En als we langs een weiland met koeien rijden dan wordt hij ook altijd enthousiastquote:Op vrijdag 21 mei 2021 18:04 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben een abo op hoenderdaal. Daar gaan we volgend weekend mooi even heen. De jongens gillen het al uit als ze koeien zien, dat wordt echt lachen.
Dat hoorde ik gisteren ook.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 21:24 schreef June. het volgende:
Vrienden van mij zeggen dat amazon ook vaak goede pampers deals heeft.
Ik denk dat we gewoon die van die AH eens proberen. En anders misschien die van trekpleister, volgens mij zijn die exact hetzelfde als de oude van kruidvat.
Hema!quote:Op zondag 23 mei 2021 16:18 schreef automatic_ het volgende:
Iemand nog tips voor een rietjes beker? Of beter; hoe leer je drinken uit een rietje?
Wij hebben ook de rietjesbeker van de Hema. In het begin snapte ze er niets van. Ze kantelde de beker (als bij een open beker) waardoor het systeem natuurlijk niet werkte.quote:Op zondag 23 mei 2021 16:18 schreef automatic_ het volgende:
Iemand nog tips voor een rietjes beker? Of beter; hoe leer je drinken uit een rietje?
Wij gebruiken een Munchkin en dat gaat goed. Open beker gaat... Tja.... Soms goed haha. Nu hadden we hem laatst (op terras) een rietje gegeven bij een flesje drinken, maar dat snapte hij niet echt. Of wordt een rietjes beker nu (bijna 19mnd) afgeraden?
Dit is Amersfoort, ook echt heel leuk. We hebben onze dagkaart omgezet in abonnement, aangezien mijn broertje daar om de hoek woont zullen we daar wel meer dan 2x per jaar komenquote:Op maandag 24 mei 2021 11:18 schreef Keroppi het volgende:
Ooooh ik ben jaloers! Blijdorp is momenteel alleen open voor abonnementhouders dus we moeten nog éven geduld hebben. Maar ik denk dat ze het zo leuk gaat vinden
Ik heb rietjesbekers van ali!quote:Op zondag 23 mei 2021 16:18 schreef automatic_ het volgende:
Wij gebruiken een Munchkin en dat gaat goed. Open beker gaat... Tja.... Soms goed haha. Nu hadden we hem laatst (op terras) een rietje gegeven bij een flesje drinken, maar dat snapte hij niet echt. Of wordt een rietjes beker nu (bijna 19mnd) afgeraden?
Vind je dat niet een risico met weekmakers ed?quote:Op maandag 24 mei 2021 12:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb rietjesbekers van ali!
Die doen het ook als ze worden schuin gehouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |