abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 april 2021 @ 17:47:32 #201
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198901508
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zie dat nergens terug.
Ik zie depressieve mensen die depressief blijven, waarom negeer jij die 41% zelfmoord? Bijna de helft maakt zich alsnog van kant.. betere kwaliteit my ass.
Dat mensen uit het leven willen stappen is omdat ze idioten in hun leven hebben die hen niet accepteren en ze voor gek verklaren.

quote:
Several studies have measured quality of life and self-perceived physical health using different scales. Overall, transsexual people have rated their quality of life as normal or quite good, although their overall score was lower than those in the control group.
quote:
After sex reassignment surgery, transsexuals (people who underwent cross-sex hormone therapy and sex reassignment surgery) tend to be less gender dysphoric. They also normally function well both socially and psychologically. Anxiety, depression and hostility levels were lower after sex reassignment surgery. They also tend to score well for self-perceived mental health, which is independent from sexual satisfaction.
https://en.wikipedia.org/(...)_and_physical_health
Et cetera.

Als er daadwerkelijk sprake zou zijn van een stoornis dan zouden deze resultaten er niet zo uitzien.
  Beste debater 2022 woensdag 7 april 2021 @ 17:47:34 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198901509
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:45 schreef Ghoula het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen.

De man praat snel en onverstaanbaar maar omdat hij moeilijke termen gebruikt en ooit kampioen is geweest in het debatteren vinden mensen hem superslim.
Dat niet alleen; meneer noemde John Lennon's "Imagine" prententieus qua melodie (heeft dus gewoon een C en G akkoord); verschijnt zelf vioolspelend in beeld.

En dan z'n facts en feelings... hij baseert zich zelf vaak op religie als politiek uitgangspunt...

Totaal ongeloofwaardig, maar doet het goed bij incels, altrechts en Trump fans.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198901543
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:45 schreef Ghoula het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen.

De man praat snel en onverstaanbaar maar omdat hij moeilijke termen gebruikt en ooit kampioen is geweest in het debatteren vinden mensen hem superslim.
Versta hem anders prima.

Misschien wat lessen Engels nemen.
pi_198901578
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat niet alleen; meneer noemde John Lennon's "Imagine" prententieus qua melodie (heeft dus gewoon een C en G akkoord); verschijnt zelf vioolspelend in beeld.

En dan z'n facts en feelings... hij baseert zich zelf vaak op religie als politiek uitgangspunt...

Totaal ongeloofwaardig, maar doet het goed bij incels, altrechts en Trump fans.
Ah mensen die zich op de realiteit baseren zijn dan weer opeens incels en altrechts en natuurlijk Trump fans want die naam is al een tijdje uit beeld dus why not.

Jeetje de goeie argumenten in je post zijn echt bijna niet te weerleggen, moet er zowat van zweten.
  Beste debater 2022 woensdag 7 april 2021 @ 17:52:51 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198901642
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Versta hem anders prima.

Misschien wat lessen Engels leren.
Ook in het Engels is het bagger.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 7 april 2021 @ 17:55:31 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198901692
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ah mensen die zich op de realiteit baseren zijn dan weer opeens incels en altrechts en natuurlijk Trump fans want die naam is al een tijdje uit beeld dus why not.

Jeetje de goeie argumenten in je post zijn echt bijna niet te weerleggen, moet er zowat van zweten.
Wie de schoen past...

Echt alles komt uit de VS hier naar toe, niet alleen die irritante SJW'ers, ook hun net zo irritante conservatieve tegenpooltjes met hun 'woke' gelul.

Verder: als je Shapiro nodig hebt om iets te onderbouwen ben je bij voorbaat af.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198902211
quote:
Hoe zijn dat fails? Ook in al die filmpjes is er een geen enkel tegenargument en verder zijn manier van debatteren belachelijk proberen te maken, geen enkel tegen feit of als hij iets als feit heeft bestempeld dat dan onderuit halen.

Nee, sowieso de eerste twee is de manier waarop hij dan debateert, dat ze wat oneens zijn met de standpunten wat hij dan zogenaamd "cherry picked", terwijl hij dan wel degelijk een antwoord heeft gegeven bijv. op de vraag wat betreft blanken die meer succesvol zijn terwijl filmpje nummer 2 wil beweren dat hij dat dan ontwijkt.

Ik ben echt niet met alles eens wat betreft shapiro, zoals abortus bijvoorbeeld vind ik een uiterst lastig vraagstuk wat niet zo eenvoudig is als 'ja of nee'.

Jouw linkjes laten ook een hele hoop weg en zitten een paar ronduit leugens tussen.
  woensdag 7 april 2021 @ 18:27:35 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_198902327
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Totale klinkklare onzin.

De mensheid kan letterlijk niet functioneren zonder onderscheid te maken tussen geslacht.
Ga jij maar als omgebouwde man aan een vrouwensport meedoen en ga mij dan vertellen dat er geen objectief verschil is tussen mannen en vrouwen.

Ik laat jouw ronduit achterlijke manier van redeneren, over aan mijn maat Ben.
Onderstaande gaat direct in op wat jij wil beweren, jouw totale onzin wel te verstaan.

Volgens mij snap je niet wat een sociaal construct inhoudt. En ik ga natuurlijk niet op Ben Shapiro klikken :D. Maar als je hem volgt snap ik wel waar je je gebrek aan kennis vandaan haalt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198902364
Ben Shapiro was toch die clown die vond dat vrouwen niet nat mogen worden? Mooie vent.
Incelfrikandel
  woensdag 7 april 2021 @ 18:40:17 #210
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198902615
quote:
10s.gif Op woensdag 7 april 2021 18:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ben Shapiro was toch die clown die vond dat vrouwen niet nat mogen worden? Mooie vent.
Zal me stinken als ze niet mogen douchen
pi_198902754
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Geldt dat ook niet voor gender? Man/vrouw/heteroseksueel is vooral een modern christelijk dingetje, in veel andere culturen, maar bijvoorbeeld ook in de oudheid was men daar veel vrijer in.
Bepaalde verwachtingspatronen omtrent de sekse zijn zonder meer door cultuur beïnvloed. Maar mannen en vrouwen blijven essentieel verschillend van elkaar. Of men daar in de oudheid veel vrijer in was valt ook ten zeerste te betwijfelen, ook in veel van dergelijke samenlevingen waren er duidelijke verschillen in de culturele verwachtingspatronen tussen man en vrouw.

Wat je trouwens wel had, in bepaalde (inheemse) samenlevingen was er een derde geslacht. Volgens mij had je bij bepaalde native American tribes iets als de 'two-spirit people' en was er in andere samenlevingen ook een focus op androgynie. Maar het mag duidelijk zijn dat dit iets heel anders is dan een man die zegt dat hij een vrouw is (of vice versa).

quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Is dat zo? Ik ken nochtans iemand die op het eerste gezicht heel mannelijk lijkt, maar toch een vrouw is en andersom. Ook ken ik iemand die bij de geboorte werd toegekend als vrouw, maar later (intern) mannelijke geslachtskenmerken bleek te hebben. Dat noem je intersekse ;)
Uiteraard kunnen er mannelijkere vrouwen en vrouwelijkere mannen zijn. Maar ook dit staat los van het verwerpen van het eigen geslacht. Je kunt nochtans altijd zien aan het lichaam van iemand zowel extern (primaire & secundaire geslachtskenmerken) of intern (chromosomen) tot welk geslacht iemand behoort. Intersekse is inderdaad een afwijking van het normale patroon. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor het syndroom van Klinefelter. Dit wil echter niet zeggen dat de mens niet een van nature seksueel dimorf organisme is.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Maar wat maakt jou dan precies zo zeker dat dit de werkelijkheid is? Omdat jij het waarneemt?
Dit is natuurlijk een inhoudsloze vraag. Er is simpelweg iets als een objectief waarneembare realiteit. Zo zouden we alles in twijfel kunnen gaan trekken. Is de wereld waarin we leven eigenlijk wel echt, leven we niet stiekem in een soort van Matrix? Of misschien hebben flat earthers toch wel gelijk en is de aarde niet rond maar plat?

Dit speelt in op het postmodernisme waar veel van de hedendaagse social justice scholars op voortborduren in een poging realiteit te verwerpen en vervangen met radicaal scepticisme en subjectivisme. Zo steven je af op een chaotische wereld waarin alles niets is, en niets alles.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Maar wat is precies natuurlijk?
In dit geval iets dat geen afwijking of een stoornis betreft. Vanuit de natuur ontwikkelt een menselijk embryo zich in een man of een vrouw. Een intersekse is afwijking op dit natuurlijke patroon veroorzaakt door een genetische afwijking/defect. Al mag dat volgens mij tegenwoordig niet meer zo worden genoemd, want dat zou zogenaamd kwetsend zijn. Dit vormt ook weer een goed voorbeeld van hoe de grenzen tussen social justice activisme en wetenschap vervagen.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Maar als men het niet precies weet hoe het ontstaat, hoe weet jij dan zo precies dat het onnatuurlijk is?
Het lijkt mij nochtans niet een natuurlijk bedoeling dat iemand zijn of haar eigen lichaam verwerpt. De aanleiding is hiervoor dan ook genderdysforie (dan wel geslachtsidentiteitsstoornis, maar ook dat is niet meer politiek correct helaas).

quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik dacht dat wetenschappers inmiddels een redelijk idee hadden?
Dit wijst dus naar wat ik aanhaalde bepaalde neurologische componenten. Er zijn meer van zulke kleinschalige studies gedaan die hier naar wijzen. Het komt overeen met bepaalde andere stoornissen waar die ook op een dergelijke manier zijn af te leiden. Zo komt is bij mensen met een angststoornis bijvoorbeeld een overactiviteit waar te nemen in de amygdala.

Maar overtuigend bewijs is dit verder nog niet, dat staat trouwens ook in de studie onderaan ;).

quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:35 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je gebruikt hier onterecht het woord 'waan'. Een 'waan' betreft iets waarnemen wat er niet is en daarvan overtuigd zijn.
Bijna goed. Jij haalt nu hallucinaties en wanen door elkaar. Een waan is een gedachte die niet overeenkomt met de realiteit. Kortom, iemand die denkt dat hij of zij een ander geslacht heeft daadwerkelijk het geval is, valt dus in deze categorie te scharen ;).

quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Die haaks op de realiteit staat? Je gender identiteit is überhaupt niet voor een ander vast te stellen. Met 'realiteit' heeft dit niets van doen.
Genderidentiteit is een uiterst twijfelachtige creatie van activisten binnen de wetenschap om een kader te creëren voor het goedpraten van een genderidentiteitsstoornis. Zo zijn er inmiddels ook al "wetenschappers" die stellen dat biologische seks niet echt zou zijn. Een keer Googelen is vaak genoeg om dan te constateren welke radicale activist er achter zo'n stuk zit.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:33 schreef Poem_ het volgende:
Ik beargumenteer waarom het geen stoornis is. Net zomin als homoseksualiteit een stoornis is. Daar zou je natuurlijk ook inhoudelijk op kunnen reageren, maar helaas.
Nee, niet echt. Jij stelde dat genderdysforie geen stoornis zou zijn en dat het was aangeboren. Vervolgens breng je nul fundament voor die claim en verwijs je enkel naar activistisch stuk van een links-en progressieve outlet. Daar verwijst men weer naar de DSM-5 waar enkel staat dat gender-nonconformiteit op zichzelf geen psychische stoornis is. Kortom, dit bouwt allemaal niet echt lekker op elkaar door.

Desalniettemin natuurlijk geen punt. Het zijn allemaal weer verwoede pogingen om het moreel verlichte te doen. De minderheidsgroep moet en zal worden beschermd. Het bekende verhaaltje ;).

quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:33 schreef Poem_ het volgende:
Wat? Je wil beweren dat mensen die onvrede voelen met het biologische geslacht zichzelf dat aanleren? Het is niet aangeboren, volgens jou?
Niemand heeft het over aanleren. Ik heb op dit punt uitgebreid gereageerd in post #174.

quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Correct, alleen is bij stoornissen sprake van afwijkend gedrag, of denkpatronen, die voortvloeien uit de stoornis. Bij gender dysforie niet. Iemand die zich Napoleon waant heeft nog last van meer symptomen die daarmee samenhangen. Niet bij gender dysforie.
Volgens mij is dit alles behalve de norm, maar presenteer je het als dusdanig om het zo te kunnen draaien dat genderdysforie anders zou zijn. Maar dit is het niet. Het is in beide gevallen het ontkennen van de waarneembare realiteit op basis van subjectieve gevoelens en ideeën.

quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:29 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Hormoontherapie en een geslachtsveranderende operatie is een behandeling die de incongruentie 'verhelpt'. De stress ontstaat vooral door de buitenwacht. In een ideale wereld - zonder alle stigmatiseringen - zou men geen significant minder stress ervaren.

Dat is ook het grote verschil tussen psychiatrische stoornissen en deze materie; bij psychiatrische stoornissen is vaak sprake van comorbiditeit. Iemand die zich Napoleon waant heeft letterlijk waanideeën, is daarvan stellig overtuigd en laat ook andere symptomen zien. Verwarde of paranoïde denkpatronen, geen besef van tijd, nauwelijks slapen, katatoon gedrag, et cetera.
Oh? Één van de weinige long-term studies toont aan dat co-morbiditeit bij transgender mensen een issue blijft, ook als men de gewenste transities heeft ondergaan. Ik zou er dus sterk rekening mee houden dat het aan de stoornis zelf ligt, en niet aan de maatschappij. Ik snap dat het bijna een automatische reactie is om naar anderen, dan wel de maatschappij als geheel te wijzen, maar helaas. Dat gaat niet op.

Het Centers for Medicare and Medicaid Services (studie gedaan op verzoek van de Obama administration) stelde het volgende:
quote:
Based on a thorough review of the clinical evidence available at this time, there is not enough evidence to determine whether gender reassignment surgery improves health outcomes for Medicare beneficiaries with gender dysphoria.

https://www.cms.gov/medic(...)-memo.aspx?NCAId=282
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Totale klinkklare onzin.

De mensheid kan letterlijk niet functioneren zonder onderscheid te maken tussen geslacht.
Ga jij maar als omgebouwde man aan een vrouwensport meedoen en ga mij dan vertellen dat er geen objectief verschil is tussen mannen en vrouwen.

Ik laat jouw ronduit achterlijke manier van redeneren, over aan mijn maat Ben.
Onderstaande gaat direct in op wat jij wil beweren, jouw totale onzin wel te verstaan.

Haha, dit blijven prima filmpjes :+. Deze kerel is ook weer het stereotype social justice warrior. Altijd maar proberen het moreel verlichte te doen. Dit zijn van die figuren waarbij ik dan altijd het idee heb dat een paar jaar dienstplicht wonderen zou doen.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Echt alles komt uit de VS hier naar toe, niet alleen die irritante SJW'ers met hun 'woke' gelul, ook hun net zo irritante conservatieve tegenpooltjes met hun 'woke' gelul.
Zo klopt het :7.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 17:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Verder: als je Shapiro nodig hebt om iets te onderbouwen ben je bij voorbaat af.
Dat blijkt van niet. Één filmpje van die kerel en het bezorgd jou al zo'n overload aan triggers dat je er vier keer op moet reageren. En ik snap ook wel waarom. Rechts-conservatief en religieus figuur die redeneert op basis van ratio, waar jij zelf een linksgeoriënteerd persoon bent die graag redeneert op basis van emotie en gevoelens ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2021 18:51:06 ]
pi_198902837
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 18:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij snap je niet wat een sociaal construct inhoudt. En ik ga natuurlijk niet op Ben Shapiro klikken :D. Maar als je hem volgt snap ik wel waar je je gebrek aan kennis vandaan haalt.
Als jij serieus van mening bent, dat definitie man / vrouw op basis is van een sociale constructie in plaats van een definitie / benaming om het (biologische) verschil aan te tonen tussen de twee wezenlijke verschillende soort mens, dan kan niemand je helpen en is het maar goed dat de overgrote meerderheid van deze planeet er niet aan doet.
  Beste debater 2022 woensdag 7 april 2021 @ 19:05:42 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198903120
quote:
10s.gif Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef Dejannn het volgende:

Dat blijkt van niet. Één filmpje van die kerel en het bezorgd jou al zo'n overload aan triggers dat je er vier keer op moet reageren. En ik snap ook wel waarom. Rechts-conservatief en religieus figuur die redeneert op basis van ratio, waar jij zelf een linksgeoriënteerd persoon bent die graag redeneert op basis van emotie en gevoelens ;).
Ik ben zelf religieus. :') En Shapiro is daarin net zo met gevoel bezig als ik, verschil is dat ik religie niet aandraag als valide punt om politiek te bedrijven... is namelijk vrij irrationeel.

Verder is het weer dezelfde langspeelplaat met dezelfde one-liners. Valt me nog mee dat je dit keer je houthandel thuis hebt gelaten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 april 2021 @ 19:06:40 #214
8369 speknek
Another day another slay
pi_198903140
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 18:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als jij serieus van mening bent, dat definitie man / vrouw op basis is van een sociale constructie in plaats van een definitie / benaming om het (biologische) verschil aan te tonen tussen de twee wezenlijke verschillende soort mens, dan kan niemand je helpen en is het maar goed dat de overgrote meerderheid van deze planeet er niet aan doet.
Kijk, ik snap dat maar een klein gedeelte van de wereld slim en goed opgeleid kan zijn, maar dan past het om onderwijzend op te treden, zodat het andere gedeelte niet vergenoegzaam in zijn eigen onwetendheid wentelt. Welnu. Dat sekse bepaald wordt door je fenotypische uitwendige seksorgaan is niet echt ergens op gebaseerd, behalve dat het in de steentijd een makkelijke manier om te discrimineren was. Inmiddels weten we dat je sekse niet gedetermineerd wordt door een binaire factor, maar minstens 26 factoren, en zodoende een heel spectrum kan beschrijven, in plaats van alleen man of vrouw. Waardoor het ook voor kan komen dat iemand hormonaal en/of geestelijk zich meer vrouw voelt dan je aan de hand van de mannelijke fenotype zou verwachten of vice versa, en dat is heel normaal, en daar moeten mensen die zich vergenoegzaam wentelen in een gebrek aan kennis niet zo moeilijk over doen, want dat zorgt alleen maar voor leed zonder dat ze er zelf ook maar iets mee opschieten.

[ Bericht 1% gewijzigd door speknek op 07-04-2021 19:19:34 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198903375
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Kijk, ik snap dat maar een klein gedeelte van de wereld slim en goed opgeleid kan zijn, maar dan past het om onderwijzend op te treden, zodat het andere gedeelte niet vergenoegzaam in zijn eigen onwetendheid wentelt. Welnu. Dat sekse bepaald wordt door je fenotypische uitwendige seksorgaan is niet echt ergens op gebaseerd, behalve dat het in de steentijd een makkelijke manier om te discrimineren was. Inmiddels weten we dat je sekse niet gedetermineerd wordt door een binaire factor, maar minstens 26 factoren, en zodoende een heel spectrum kan beschrijven, in plaats van alleen man of vrouw. Waardoor het ook voor kan komen dat iemand hormonaal en/of geestelijk zich meer vrouw voelt dan je aan de hand van de mannelijke fenotype zou verwachten of vice versa, en dat is heel normaal, en daar moeten mensen die zich vergenoegzaam wentelen in een gebrek aan kennis niet zo moeilijk over doen, want dat zorgt alleen maar voor leed zonder dat ze er zelf ook maar iets mee opschieten.
Leuke woordspelletjes om iets te benoemen wat domweg niet bestaat.
pi_198903739
Eerste staat VS weigert hormoontherapie kinderen

Voor de geïnteresseerden, past goed bij dit topic.
Zo te zien worden ze een beetje wakker in Amerika.

Zij beginnen te beseffen dat het waanzin is om geslacht als iets kneedbaars te zien op basis van emotie/subjectieve invalshoeken.

Verschillen tussen man en vrouw gaat trouwens verder dan alleen een piemel en vagina @speknek.
Deze verschillen bestaan en zijn ook niet te ontkennen.

Vraag het aan de vrouwen in de mma wereld die tegen een omgebouwde vent moesten vechten.
  Beste debater 2022 woensdag 7 april 2021 @ 19:36:44 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198903802
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Eerste staat VS weigert hormoontherapie kinderen

Voor de geïnteresseerden, past goed bij dit topic.
Zo te zien worden ze een beetje wakker in Amerika.

Zij beginnen te beseffen dat het waanzin is om geslacht als iets kneedbaars te zien op basis van emotie/subjectieve invalshoeken.

Verschillen tussen man en vrouw gaat trouwens verder dan alleen een piemel en vagina @:speknek.
Deze verschillen bestaan en zijn ook niet te ontkennen.

Vraag het aan de vrouwen in de mma wereld die tegen een omgebouwde vent moesten vechten.
Klopt, ze hebben gekozen voor Biden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198903937
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Klopt, ze hebben gekozen voor Biden.
Ik moest even denken, of je het artikel gelezen had en besefte me dat je bedoelde qua Trump.

Ik ben geen trump voorstander.
Nooit geweest ook.

Ze wijzen biden juist af, zoals je kan lezen.
  woensdag 7 april 2021 @ 19:44:54 #219
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198904001
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Eerste staat VS weigert hormoontherapie kinderen

Voor de geïnteresseerden, past goed bij dit topic.
Zo te zien worden ze een beetje wakker in Amerika.

Zij beginnen te beseffen dat het waanzin is om geslacht als iets kneedbaars te zien op basis van emotie/subjectieve invalshoeken.

Verschillen tussen man en vrouw gaat trouwens verder dan alleen een piemel en vagina @:speknek.
Deze verschillen bestaan en zijn ook niet te ontkennen.

Vraag het aan de vrouwen in de mma wereld die tegen een omgebouwde vent moesten vechten.
Je haalt nog steeds geslacht en gender door elkaar.
pi_198904076
quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:44 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je haalt nog steeds geslacht en gender door elkaar.
Nee hoor.

Gender is Engels voor geslacht.
Jij wil de term een andere betekenis geven, hou dat soort retoriek maar onder gelijkgestemden.

En ja ik snap dat jij de betekenis overneemt zoals pro transgender figuren het zien.
Dat het tussen je oren zou zitten en dat bepaald wat je bent en niet wat tussen je benen zit.

Ga weg met je onnatuurlijke onzin.
  woensdag 7 april 2021 @ 19:50:00 #221
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198904142
quote:
10s.gif Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef Dejannn het volgende:
Bijna goed. Jij haalt nu hallucinaties en wanen door elkaar. Een waan is een gedachte die niet overeenkomt met de realiteit. Kortom, iemand die denkt dat hij of zij een ander geslacht heeft daadwerkelijk het geval is, valt dus in deze categorie te scharen ;).
Als we die redenering doortrekken dan is iemand die meent dat diegene transgender is dus gebaat bij antipsychotica. Ook aan jou de vraag: hoe verklaar je dan dat na een operatie en behandeling de klachten verdwijnen en de kwaliteit van leven significant toeneemt?

quote:
Genderidentiteit is een uiterst twijfelachtige creatie van activisten binnen de wetenschap om een kader te creëren voor het goedpraten van een genderidentiteitsstoornis.
Als dat zo zou zijn zou de behandeling niet zo effectief zijn. Dus zo twijfelachtig is het niet.

quote:
Nee, niet echt. Jij stelde dat genderdysforie geen stoornis zou zijn en dat het was aangeboren. Vervolgens breng je nul fundament voor die claim en verwijs je enkel naar activistisch stuk van een links-en progressieve outlet. Daar verwijst men weer naar de DSM-5 waar enkel staat dat gender-nonconformiteit op zichzelf geen psychische stoornis is. Kortom, dit bouwt allemaal niet echt lekker op elkaar door.
Genderdysforie is inderdaad geen stoornis omdat:
- Er geen stoornis is vast te stellen a.d.h.v. gedrag. Dat is bij daadwerkelijke stoornissen, zoals een schizoaffectieve of bipolaire stoornis, wel het geval.
- Er geen gedragingen of denkpatronen uit voortvloeien die - door de vermeende stoornis - worden veroorzaakt.
- De 'stoornis' zich niet meer voordoet na een operatie.
quote:
Niemand heeft het over aanleren. Ik heb op dit punt uitgebreid gereageerd in post #174.
Deze post bedoel je?
quote:
Een gender stoelt dan ook volledig op een subjectieve ervaring van het individu. Het is geen waarneembaar iets. Inmiddels zijn er binnen de wetenschap duidelijke aanwijzingen dat er waarschijnlijk bepaalde genetische componenten een rol spelen in de ontwikkeling van iemands gender, maar hoe het precies in elkaar steekt is nog altijd onduidelijk.
De begrippen zijn inwisselbaar.
quote:
Volgens mij is dit alles behalve de norm, maar presenteer je het als dusdanig om het zo te kunnen draaien dat genderdysforie anders zou zijn. Maar dit is het niet. Het is in beide gevallen het ontkennen van de waarneembare realiteit op basis van subjectieve gevoelens en ideeën.
Correct, dat is het ook. Er is immers niet objectief waarneembaar wat iemands gender is.
quote:
Oh? Één van de weinige long-term studies toont aan dat co-morbiditeit bij transgender mensen een issue blijft, ook als men de gewenste transities heeft ondergaan. Ik zou er dus sterk rekening mee houden dat het aan de stoornis zelf ligt, en niet aan de maatschappij. Ik snap dat het bijna een automatische reactie is om naar anderen, dan wel de maatschappij als geheel te wijzen, maar helaas. Dat gaat niet op.
Als iemand autisme heeft dan verdwijnt dat inderdaad niet na de operatie. :D Dat is nu net het essentiële verschil met een stoornis en genderdysforie.
quote:
Het Centers for Medicare and Medicaid Services (studie gedaan op verzoek van de Obama administration) stelde het volgende:
Dat men dit nationaal aan wil vliegen zegt niet zo gek veel, daar zijn veel politieke belangen mee gemoeid.

Gender-affirming surgery can lead to long-term mental health benefits for transgender individuals
https://ajp.psychiatryonl(...)pi.ajp.2019.19010080

Therapies likely improve psychological functioning 3–12 months after initiating hormone therapy
https://www.liebertpub.com/doi/10.1089/trgh.2015.0008

Hormone therapy improves transgender patients’ quality of life. Longitudinal studies also show positive effects on sexual function and mood.
http://tau.amegroups.com/article/view/11807/13169

"Participants reported overwhelmingly that they were happy with their SRS results and that SRS had greatly improved the quality of their lives. None reported outright regret and only a few expressed even occasional regret."
https://link.springer.com/article/10.1023/A:1024086814364

After gender reassignment, in young adulthood, the GD was alleviated and psychological functioning had steadily improved.
http://pediatrics.aappubl(...)s.2013-2958.abstract
  woensdag 7 april 2021 @ 19:50:58 #222
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198904163
quote:
We conducted a systematic literature review of all peer-reviewed articles published in English between 1991 and June 2017 that assess the effect of gender transition on transgender well-being. We identified 55 studies that consist of primary research on this topic, of which 51 (93%) found that gender transition improves the overall well-being of transgender people, while 4 (7%) report mixed or null findings. We found no studies concluding that gender transition causes overall harm. As an added resource, we separately include 17 additional studies that consist of literature reviews and practitioner guidelines.
quote:
1. The scholarly literature makes clear that gender transition is effective in treating gender dysphoria and can significantly improve the well-being of transgender individuals.

2. Among the positive outcomes of gender transition and related medical treatments for transgender individuals are improved quality of life, greater relationship satisfaction, higher self-esteem and confidence, and reductions in anxiety, depression, suicidality, and substance use.

3. The positive impact of gender transition on transgender well-being has grown considerably in recent years, as both surgical techniques and social support have improved.

4. Regrets following gender transition are extremely rare and have become even rarer as both surgical techniques and social support have improved. Pooling data from numerous studies demonstrates a regret rate ranging from .3 percent to 3.8 percent. Regrets are most likely to result from a lack of social support after transition or poor surgical outcomes using older techniques.

5. Factors that are predictive of success in the treatment of gender dysphoria include adequate preparation and mental health support prior to treatment, proper follow-up care from knowledgeable providers, consistent family and social support, and high-quality surgical outcomes (when surgery is involved).

6. Transgender individuals, particularly those who cannot access treatment for gender dysphoria or who encounter unsupportive social environments, are more likely than the general population to experience health challenges such as depression, anxiety, suicidality and minority stress. While gender transition can mitigate these challenges, the health and well-being of transgender people can be harmed by stigmatizing and discriminatory treatment.

7. An inherent limitation in the field of transgender health research is that it is difficult to conduct prospective studies or randomized control trials of treatments for gender dysphoria because of the individualized nature of treatment, the varying and unequal circumstances of population members, the small size of the known transgender population, and the ethical issues involved in withholding an effective treatment from those who need it.

8. Transgender outcomes research is still evolving and has been limited by the historical stigma against conducting research in this field. More research is needed to adequately characterize and address the needs of the transgender population.
https://whatweknow.inequa(...)-transgender-people/
Er is bewijs in overvloed.
pi_198904701
quote:
10s.gif Op woensdag 7 april 2021 18:46 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Bepaalde verwachtingspatronen omtrent de sekse zijn zonder meer door cultuur beïnvloed. Maar mannen en vrouwen blijven essentieel verschillend van elkaar. Of men daar in de oudheid veel vrijer in was valt ook ten zeerste te betwijfelen, ook in veel van dergelijke samenlevingen waren er duidelijke verschillen in de culturele verwachtingspatronen tussen man en vrouw.

Wat je trouwens wel had, in bepaalde (inheemse) samenlevingen was er een derde geslacht. Volgens mij had je bij bepaalde native American tribes iets als de 'two-spirit people' en was er in andere samenlevingen ook een focus op androgynie. Maar het mag duidelijk zijn dat dit iets heel anders is dan een man die zegt dat hij een vrouw is (of vice versa).
Mwha, als ik het zo lees, klopt dat niet. Als ik zo zie was/is het onder meer in Griekenland, delen van Afrika, Soemer/Assyrië, India, Indonesië, Japan, Byzantijns Egypte vrij normaal om specifiek trans te zijn en niet zozeer een derde geslacht aan te nemen. Dat doet me toch vermoeden dat de weerstand tegen transgenders voornamelijk een recent modern-christelijk fenomeen is.

quote:
Uiteraard kunnen er mannelijkere vrouwen en vrouwelijkere mannen zijn. Maar ook dit staat los van het verwerpen van het eigen geslacht. Je kunt nochtans altijd zien aan het lichaam van iemand zowel extern (primaire & secundaire geslachtskenmerken) of intern (chromosomen) tot welk geslacht iemand behoort. Intersekse is inderdaad een afwijking van het normale patroon. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor het syndroom van Klinefelter. Dit wil echter niet zeggen dat de mens niet een van nature seksueel dimorf organisme is.
Tsja, dat betwijfel ik. Oh, en ik denk dat niemand stelt dat elk mens van nature geen seksueel dimorf organisme is. Wel denk ik dat je dat voor een kleine groep mensen niet kan uitsluiten. Neem bijvoorbeeld andere afwijkingen zoals adhd, homoseksualiteit en autisme. Lange tijd heeft men gedacht dat dit vooral nurture was, maar het bleek toch voornamelijk nature. Je benoemt zelf dus inderdaad het syndroom van Klinefelter en ik intersekse. Aannemelijk is dus hier meer varianten van zouden kunnen zijn die we misschien nog niet kunnen waarnemen.

quote:
Dit is natuurlijk een inhoudsloze vraag. Er is simpelweg iets als een objectief waarneembare realiteit.
Welnee, dat is juist een goede vraag. Ik vraag je wat voor jou werkelijkheid is, ik trek de werkelijkheid zelf niet in twijfel. Reëel verschil ;)

quote:
Zo zouden we alles in twijfel kunnen gaan trekken. Is de wereld waarin we leven eigenlijk wel echt, leven we niet stiekem in een soort van Matrix? Of misschien hebben flat earthers toch wel gelijk en is de aarde niet rond maar plat?

Dit speelt in op het postmodernisme waar veel van de hedendaagse social justice scholars op voortborduren in een poging realiteit te verwerpen en vervangen met radicaal scepticisme en subjectivisme. Zo steven je af op een chaotische wereld waarin alles niets is, en niets alles.
[..]
Ik dacht eigenlijk dat je een postmodernist was gezien je posthistorie :@ Jij stelt bijvoorbeeld dat waarnemingen van wetenschappers of individuen over transseksualiteit (waarschijnlijk) niet waar kunnen zijn, omdat jij het niet waar kan nemen. Dat is een schoolvoorbeeld van postmodernisme.

quote:
In dit geval iets dat geen afwijking of een stoornis betreft. Vanuit de natuur ontwikkelt een menselijk embryo zich in een man of een vrouw. Een intersekse is afwijking op dit natuurlijke patroon veroorzaakt door een genetische afwijking/defect.
Duidelijk verhaal. Dus ADHD'ers, schizotypische personen, autisten, homoseksuelen etc. zijn allemaal onnatuurlijk/defect. Ik vind dat niet zo raar, maar wat ik dan wel vreemd vind is dat transpersonen zich volgens jou maar natuurlijk moeten gedragen. Dat doen de eerstgenoemden natuurlijk ook niet, waarom zouden zij zich moeten aanpassen?

quote:
Al mag dat volgens mij tegenwoordig niet meer zo worden genoemd, want dat zou zogenaamd kwetsend zijn. Dit vormt ook weer een goed voorbeeld van hoe de grenzen tussen social justice activisme en wetenschap vervagen.
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens, er wordt vooral een bepaalde nuance in aangebracht. Omdat het standpunt dat deze mensen onnatuurlijk zijn ook vergaande consequenties kan hebben ;) Hele andere discussie ik weet het.

quote:
Het lijkt mij nochtans niet een natuurlijk bedoeling dat iemand zijn of haar eigen lichaam verwerpt. De aanleiding is hiervoor dan ook genderdysforie (dan wel geslachtsidentiteitsstoornis, maar ook dat is niet meer politiek correct helaas).
Tsja, iemand verft ook weleens zijn haar. Neemt prestatiebevorderende middelen. Neemt medicijnen. Vaccineert. Vergroot haar borsten. Verkleint de oren. Neemt een ooglaserbehandeling. Is dat ook allemaal niet de bedoeling?

quote:
Dit wijst dus naar wat ik aanhaalde bepaalde neurologische componenten. Er zijn meer van zulke kleinschalige studies gedaan die hier naar wijzen. Het komt overeen met bepaalde andere stoornissen waar die ook op een dergelijke manier zijn af te leiden. Zo komt is bij mensen met een angststoornis bijvoorbeeld een overactiviteit waar te nemen in de amygdala.

Maar overtuigend bewijs is dit verder nog niet, dat staat trouwens ook in de studie onderaan ;).
Maar we kunnen dus vaststellen dat er waarschijnlijk/mogelijk sprake is van intern waarneembare kenmerken die dit kunnen voorspellen? ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 07-04-2021 20:27:48 (spelfoutje) ]
Incelfrikandel
  woensdag 7 april 2021 @ 20:41:11 #224
8369 speknek
Another day another slay
pi_198905339
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vraag het aan de vrouwen in de mma wereld die tegen een omgebouwde vent moesten vechten.
Misschien moet jij eens tegen een mma vrouw vechten om te genezen van het idee dat het een binair verschil is. Net als iedereen op Fok bench ik 300 kg, maar een Ronda Rousey hoekt me waarschijnlijk in een klap neer.

Dat mannen gemiddeld genomen anders groeien dan vrouwen komt overigens voornamelijk door hormonen, niet door hoe ze er bij de geboorte sec uitzien.

Testosteron is van alle hormonen ongeveer het meest divergent tussen mannen en vrouwen, de andere hormonen overlappen veel meer, en dan nog zijn het geen twee gescheiden grafieken.



Niemand zegt dat je hier niet twee grafieken uit kan halen, het punt is dat jij beweert dat alle mannen links van de tachtig niet bestaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198905730
Wat wilt Ben Shapiro eigenlijk zeggen ?
pi_198906567
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Misschien moet jij eens tegen een mma vrouw vechten om te genezen van het idee dat het een binair verschil is. Net als iedereen op Fok bench ik 300 kg, maar een Ronda Rousey hoekt me waarschijnlijk in een klap neer.

Dat mannen gemiddeld genomen anders groeien dan vrouwen komt overigens voornamelijk door hormonen, niet door hoe ze er bij de geboorte sec uitzien.

Testosteron is van alle hormonen ongeveer het meest divergent tussen mannen en vrouwen, de andere hormonen overlappen veel meer, en dan nog zijn het geen twee gescheiden grafieken.

[ afbeelding ]

Niemand zegt dat je hier niet twee grafieken uit kan halen, het punt is dat jij beweert dat alle mannen links van de tachtig niet bestaan.
Er was juist een tijdje terug zo’n wedstrijd tussen een ervaren mma vrouw en een omgebouwde man naar vrouw.

De ervaren vrouw wist niet wat haar overkwam en had nog nooit tegen zulke klappen moeten vechten, ze had het gevoel dat haar schedel werd ingeslagen zo hard kwamen de klappen aan, ze had geen schijn van kans.

Niet zo vreemd ook want mannen zijn ook over het algemeen fysiek sterker dan een vrouw.
Of ben jij er zo een die ook dat gaat ontkennen?
  woensdag 7 april 2021 @ 21:32:37 #227
8369 speknek
Another day another slay
pi_198906650
N
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er was juist een tijdje terug zo’n wedstrijd tussen een ervaren mma vrouw en een omgebouwde man naar vrouw.

De ervaren vrouw wist niet wat haar overkwam en had nog nooit tegen zulke klappen moeten vechten, ze had het gevoel dat haar schedel werd ingeslagen zo hard kwamen de klappen aan, ze had geen schijn van kans.

Niet zo vreemd ook want mannen zijn ook over het algemeen fysiek sterker dan een vrouw.
Of ben jij er zo een die ook dat gaat ontkennen?
Nee ik geloof dat je wederom mijn post niet hebt gelezen of begrepen.
In het algemeen zijn mannen inderdaad sterker dan vrouwen. Niemand zegt dat transgenders de algemeen zijn.
Overigens is deze "omgebouwde" ook een redelijke uitzondering. Transgenders mogen al sinds 2004 aan de olympische spelen meedoen, en nog nooit is er een gekwalificeerd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 7 april 2021 @ 21:32:58 #228
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198906663
Fallon Fox, die breekt gewoon schedels van vrouwen en pocht ermee op twitter. Maar soit.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198906899
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Kijk, ik snap dat maar een klein gedeelte van de wereld slim en goed opgeleid kan zijn, maar dan past het om onderwijzend op te treden, zodat het andere gedeelte niet vergenoegzaam in zijn eigen onwetendheid wentelt. Welnu. Dat sekse bepaald wordt door je fenotypische uitwendige seksorgaan is niet echt ergens op gebaseerd, behalve dat het in de steentijd een makkelijke manier om te discrimineren was. Inmiddels weten we dat je sekse niet gedetermineerd wordt door een binaire factor, maar minstens 26 factoren, en zodoende een heel spectrum kan beschrijven, in plaats van alleen man of vrouw. Waardoor het ook voor kan komen dat iemand hormonaal en/of geestelijk zich meer vrouw voelt dan je aan de hand van de mannelijke fenotype zou verwachten of vice versa, en dat is heel normaal, en daar moeten mensen die zich vergenoegzaam wentelen in een gebrek aan kennis niet zo moeilijk over doen, want dat zorgt alleen maar voor leed zonder dat ze er zelf ook maar iets mee opschieten.
zolderkamer bioloog.

Man + vrouw -> nageslacht dus zorgt voor overleving bij > 99% van de leven wezens. Rest allemaal welvaartstheorie.
Of om het voor jou makkelijk te maken. + en - ook prima of 0 en 1 want je klinkt als een IT nerd.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  woensdag 7 april 2021 @ 21:50:44 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_198907150
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:41 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
zolderkamer bioloog.
Beter dan er schijnbaar helemaal niks van begrijpen.
quote:
Man + vrouw -> nageslacht dus zorgt voor overleving bij > 99% van de leven wezens.
Nee.
quote:
Rest allemaal welvaartstheorie.
Dat bestaat niet. Het is wetenschappelijk of het is niet. Wat jij zegt is dat niet.
quote:
Of om het voor jou makkelijk te maken. + en - ook prima of 0 en 1 want je klinkt als een IT nerd.
Dat is het enige aan je post dat tenminste nog half goed is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 7 april 2021 @ 21:51:37 #231
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198907165
Kijk trannies bestaan dat is ook helemaal prima en logisch maar laten we de bipolaire wappies die zich non binair noemen gewoon overal buiten laten.
pi_198921734
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Beter dan er schijnbaar helemaal niks van begrijpen.
[..]

Nee.
[..]

Dat bestaat niet. Het is wetenschappelijk of het is niet. Wat jij zegt is dat niet.
[..]

Dat is het enige aan je post dat tenminste nog half goed is.
/reddit-autisten?
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_198921802
quote:
83s.gif Op maandag 5 april 2021 20:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee maar ik zeg ook nooit dat we dit niet over ons heen kunnen gaan als mcDonald iets aan de vlaggenmast hangt natuurlijk
zeg dan niets man als je te dom ben om te schijten
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  donderdag 8 april 2021 @ 20:53:29 #234
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198922085
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:40 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

zeg dan niets man als je te dom ben om te schijten
Altijd leuk als mensen tegen zichzelf praten. Eenzame tijden en Corona gaan je natuurlijk niet in je koude kleren zitten.
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 21:06:14 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_198922460
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:40 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

zeg dan niets man als je te dom ben om te schijten
ik kan prima schijten anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_198923357
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:53 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Altijd leuk als mensen tegen zichzelf praten. Eenzame tijden en Corona gaan je natuurlijk niet in je koude kleren zitten.
schijnt dat je juist erg warm wordt van Corona.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')