Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Het was voor jou duidelijk, het was voor mij duidelijk, het was voor Tijger duidelijk, het was voor bijna iedereen hier wel duidelijk. Helaas is FOK! geen goede representatie van de gemiddelde Nederlander, en dan vooral de linkse kiezers. D66 is geen linkse partij, maar heeft ondertussen wel heel links leeggetrokken. Geeft je ook wel te denken.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Al voordat de campagne begon was duidelijk dat D66 onder Kaag opnieuw de samenwerking zou zoeken met de VVD. Ik heb ook geen idee waar jij je op baseert.
Niet? https://www.npostart.nl/2doc/03-01-2021/VPWON_1309691quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Fascinerend hoor, maar hoe werkt die "media" dan, waar kan ik dat terugvinden? Want het is mij nergens opgevallen.
Welk graf? Als D66 5 zetels minder had gehad was de situatie niet wezenlijk anders.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat ze hen die er niet in zijn getrapt ook het graf in getrokken hebben.
Dat velen van links naar D66 zijn gezweefd maakt het natuurlijk niet direct onmogelijk dat er anderen van D66 naar D66+ kunnen zwevenquote:Op vrijdag 2 april 2021 11:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Grappig.
Ik ben juist van D66 naar Volt gezweefd.
Ja? Een portret van Kaag. Waar is daar de tweestrijd met Rutte en was dit niet in Januari? Als we de polls van die tijd er bij pakken dan had dit niet veel effect voor D66.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet? https://www.npostart.nl/2doc/03-01-2021/VPWON_1309691
Aha, het is de schuld van 'de media'? Tot ergernis van velen werd Rutte juist telkens tegenover Wilders gezet. Nogal vreemd als een tweestrijd tussen Kaag en Rutte het doel was.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De daadwerkelijke D66 achterban is geen 24 zetels. Net zoals de daadwerkelijke PvdA achterban geen 32 zetels is. Hier zitten veel zwevende kiezers bij en kiezers die anders op linkse partijen gestemd hadden. De media heeft geprobeerd er een Kaag vs Rutte tweestrijd van te maken, en volgens het aloude principe zullen mensen dus stemmen op de persoon die tegen de persoon waar ze een hekel aan hebben is.
Dat de daadwerkelijke D66 achterban het geen zak uit maakt geloof ik best, maar dat is niet het hele verhaal.
Kun je nagaan hoe groot die partij dan zou zijn.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat velen van links naar D66 zijn gezweefd maakt het natuurlijk niet direct onmogelijk dat er anderen van D66 naar D66+ kunnen zweven
Welk punt denk je precies te maken met dat linkje?quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet? https://www.npostart.nl/2doc/03-01-2021/VPWON_1309691
https://www.parool.nl/ned(...)-dan-3-ton~b9044379/
Momentum, het word heel naturel gebracht, nog maar niet te spreken van beinvloeding via social media, 3 keer raden wie onder Kaag niet aangepakt gaan worden.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja? Een portret van Kaag. Waar is daar de tweestrijd met Rutte en was dit niet in Januari? Als we de polls van die tijd er bij pakken dan had dit niet veel effect voor D66.
Het lijkt misschien een kleine leugen, maar wat hier op tafel is gekomen is fundamenteel. Dat men over testen, prikken en andere onderwerpen niet zo kritisch is geweest komt omdat de tweede kamer is verworden tot een applausmachine. Zeker vanuit coalitiepartijen. Dan is de vraag wat doe je als de macht met het laatste kritisch kamerlid aan coalitiekant. Oefen je daar invloed op uit en promoveer je die weg, waardoor je ook op onderwerpen die, volgens jou wel belangrijk zijn, niet kritisch wordt bevraagd.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies dit. Ik vind dit hele gezeik pure tijdsverspilling en verkeerde prioriteiten. Rutte heeft dom gedaan door te liegen maar het onderwerp is gewoon niet belangrijk genoeg. Verder gaan met formeren, we hebben verkiezingen gehad en hebben een kabinet nodig.
Op het moment dat de kranten naar de drukker gingen was D66 de verrassing van de verkiezingen. Vanuit journalistiek oogpunt was dus volkomen logisch om die foto te gebruiken.quote:
Jij denkt dat kranten onafhankelijk zijn? We hebben de facto maar 2 krantenuitgevers in Nederland.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welk punt denk je precies te maken met dat linkje?
Jij denkt dat D66 kranten betaalt voor positieve aandacht?
Als ik niet beter zou weten, had ik ook liever D66 gestemd dan een groepje kakkers moet ik heel eerlijk zeggenquote:Op vrijdag 2 april 2021 11:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe groot die partij dan zou zijn.
Een geregiseerde foto?quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op het moment dat de kranten naar de drukker gingen was D66 de verrassing van de verkiezingen. Vanuit journalistiek oogpunt was dus volkomen logisch om die foto te gebruiken.
Nou, vertel? En wat is de rol van het WEF hierin?quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Momentum, het word heel naturel gebracht, nog maar niet te spreken van beinvloeding via social media, 3 keer raden wie onder Kaag niet aangepakt gaan worden.
Kerel, ik werk al dertien jaar voor een dagblad. Ik kan je verzekeren dat politieke partijen ons geen geld toestoppen om positieve verhalen te schrijven.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij denkt dat kranten onafhankelijk zijn? We hebben de facto maar 2 krantenuitgevers in Nederland.
Toch wel leuk om lid te zijn van zo'n machtige partij. Alle rechters en journalisten staan onder commando van het partijbestuur.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op het moment dat de kranten naar de drukker gingen was D66 de verrassing van de verkiezingen. Vanuit journalistiek oogpunt was dus volkomen logisch om die foto te gebruiken.
lolquote:Op vrijdag 2 april 2021 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, ik werk al dertien jaar voor een dagblad. Ik kan je verzekeren dat politieke partijen ons geen geld toestoppen om positieve verhalen te schrijven.
Precies dit en ik denk dat het verstandig is. Ik denk dat de gemiddelde stemmer ook niet zit te wachten op nieuwe verkiezingen. Veel Nederlanders zullen het verstandig vinden dat D66 en CDA hebben voorkomen dat er op dit moment een regeringscrisis uitbreekt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, of ze handelen dit liever af aan formatietafel en hebben geen zin in naast een pandemie en een economische crisis ook nog eens een regeringscrisis.
De mening van Kaag over het vervolg van de formatie was ook niet zo zachtaardig natuurlijk.
Dit soort mensen overtuigen is echt een onbegonnen zaak, hoewel ik je poging waardeer.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, ik werk al dertien jaar voor een dagblad. Ik kan je verzekeren dat politieke partijen ons geen geld toestoppen om positieve verhalen te schrijven.
De meerderheid van de foto's die in de krant verschijnt is 'geregisseerd'. Als ik een interview doe, neem ik een fotograaf mee en die creëert dan een fraai fotomoment.quote:
Ze hebben er 'maar' 5 zetels bij gekregen, wat best knap is hoor in deze tijd. Maar dat links leeggetrokken is valt wel mee. Een groot deel van die 5 zetels komt van GroenLinks waarschijnlijk, maar je kunt ook wel concluderen dat Volt weer zetels bij D66 heeft weggehaald.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was voor jou duidelijk, het was voor mij duidelijk, het was voor Tijger duidelijk, het was voor bijna iedereen hier wel duidelijk. Helaas is FOK! geen goede representatie van de gemiddelde Nederlander, en dan vooral de linkse kiezers. D66 is geen linkse partij, maar heeft ondertussen wel heel links leeggetrokken. Geeft je ook wel te denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |