Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Tijd voor een coup van Kaag. Rutte is niet meer houdbaar als leider van het landquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maakt voor de coup in de formatie niet uit. Ik vind dit uiterst slim van Kaag. Kan ze politiek ook meer mee binnenhalen dan een motie van wantrouwen steunen denk ik. Dit kan een begin van premierschap zijn met wat geluk. Was via een motie van wantrouwen niet gelukt.
Ik heb nooit gesnapt waar D66 in die laatste week al die stemmen vandaan haalde. Zelfde voor VVD, ik snap het niet. Die stemmers willen geen waarheid, die willen macht.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:50 schreef Fred het volgende:
Lijkt mij dat menig D66 stemmer zich nu toch wel bedrogen voelt.
Dat sluit elkaar niet uit. Dit is strategisch voor de lange termijn juist slimquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende: [..] Niet eens. Gewoon de lange termijn in het oog gehouden.
Niet op Rutte, wel op de VVD.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:52 schreef FireFox1 het volgende:
Wie of wat zijn toch de krap 2 miljoen mensen die op Rutte stemmen?
Dat mag zeker, want ik vond vroeger het CDA altijd wel een prima partij.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:52 schreef Keyos het volgende:
Foei, je mag het niet over de instabiliteit van het CDA hebben!
Niet doorgaan als wat?quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:52 schreef Jojoke het volgende:
Kijk, als een deel van de kamer een motie van wantrouwen steunt en het andere deel steunt een motie van afkeuring, dan kan Rutte gewoon niet doorgaan. Het is gewoon klaar voor hem.
Dit ja.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:53 schreef BlackNero het volgende:
Geert is echt goed in politiek. Jammer van zijn standpunten.
Eens, uitstekende spreker.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:53 schreef BlackNero het volgende:
Why?quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niet op Rutte, wel op de VVD.
En dat zou ik weer doen bij een volgende verkiezing.
quote:We zijn BLIJ dat we een EINDE maken aan de ellende van Rutte in Nederland
Lol echt ? Dacht dat bij Denk alleen turken zaten.quote:
Weet je niet. Misschien hadden ze met een VVD in zware problemen of met nieuwe verkiezingen wel meer bereiktt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat sluit elkaar niet uit. Dit is strategisch voor de lange termijn juist slim
Goed verhaal, in het oog springende lijsttrekkers. Zomaar twee redenen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:52 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesnapt waar D66 in die laatste week al die stemmen vandaan haalde. Zelfde voor VVD, ik snap het niet. Die stemmers willen geen waarheid, die willen macht.
Zeggenschap.
Ik ben het zelfs eens met sommige standpunten, zoals met zoveel partijen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:53 schreef BlackNero het volgende:
Ja, duh. Waar ga jij voor stemmen dan, om oppositie te zijn?quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:52 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesnapt waar D66 in die laatste week al die stemmen vandaan haalde. Zelfde voor VVD, ik snap het niet. Die stemmers willen geen waarheid, die willen macht.
Zeggenschap.
Ga eens het verschil bestuderen tussen staats en strafrechtquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Motie van afkeuring![]()
Die lul hoort in de gevangenis met beroepsverbod voor de rest van zijn leven
Ik stem niet.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, duh. Waar ga jij voor stemmen dan, om oppositie te zijn?
Je leven is geen beroep.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Motie van afkeuring![]()
Die lul hoort in de gevangenis met beroepsverbod voor de rest van zijn leven
Doet ze ook.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:55 schreef maan_man het volgende:
Kaag spreekt op een toontje of ze een klas onnozele kinderen toespreekt.
Ja.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:55 schreef Wicky15 het volgende:
Even even een vraag van een leek, misschien al gesteld maar toch:
Als een motie van wantrouwen wél werd aangenomen, dan had hij toch nog steeds mee kunnen doen aan de formatie? Of wat mis ik?
Marokkanen, Turken.. één pot natquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:54 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Lol echt ? Dacht dat bij Denk alleen turken zaten.my bad, haha
Echt een gigantische low blow dit om premier te worden. Als je dit nodig hebt om de grootste te worden dan zegt dat heel veel meer over haar dan over Mark.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:55 schreef Fred het volgende:
Kaag impliceert dat Rutte moet gaan stoppen?
Ook slim. En inhoudelijk heeft hij wel gelijk. Rutte niet door als leider van de informatie is einde Rutte.quote:
Ja, dat kan. Het is aan de VVD of ze daar verder intern wat mee doen maar het belet Rutte niet om gewoon aan te blijven als leider van de VVD.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:55 schreef Wicky15 het volgende:
Even even een vraag van een leek, misschien al gesteld maar toch:
Als een motie van wantrouwen wél werd aangenomen, dan had hij toch nog steeds mee kunnen doen aan de formatie? Of wat mis ik?
Dit is een motie-Dijsselbloemquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ook slim. En inhoudelijk heeft hij wel gelijk. Rutte niet door als leider van de informatie is einde Rutte.
Overigens is het dan ook niet zeker dat Kaag dan het initiatief krijgt. Dat kan bij de VVD blijven liggen, of zelfs Hoekstra. Maar dat is wel de route die Kaag voor ogen heeft.
Ja toch, same same but differentquote:
De deur staat op een kier voor 'herstel van vertrouwen'. En ze zegt daarnaast (met zoveel woorden) dat zijzelf bij zo'n motie af zou treden.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:55 schreef Fred het volgende:
Kaag impliceert dat Rutte moet gaan stoppen?
Ja, prima, dan heb je dus ook geen stem. Mag allemaal maar klaag dan niet dat andere mensen wel een stem hebben die gehoord wordt.quote:
Er is in het Nederlandse politieke landschap genoeg te kiezen op links, maar niets anders te kiezen op rechts als je geen confessionele partij wil (dus geen CDA of SGP die een religieuze inslag hebben).quote:
Dat vind ik van jou, tis geen act, je gelooft er echt in. Ik snap dat niet.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je leven is geen beroep.
Verder is dit een vermoeiende act.
Dat zei ze bijna letterlijk ja. Dit is gewoon een motie van wantrouwen hoor.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De deur staat op een kier voor 'herstel van vertrouwen'. En ze zegt daarnaast (met zoveel woorden) dat zijzelf bij zo'n motie af zou treden.
VVD boeit het geen ene flikker.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Het is aan de VVD of ze daar verder intern wat mee doen maar het belet Rutte niet om gewoon aan te blijven als leider van de VVD.
Hoezo is de onderhandelingspositie van de VVD mager? Ga maar zonder ze een meerderheid zoeken. En nieuwe verkiezingen zal Kaag ook niet om staan te springen.quote:
In principe valt of staat alles met het vertrouwen van de Kamer voor een regeringslid.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:56 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Dus wat maakt het nu eigenlijk allemaal écht uit? Puur het vertrouwen?
Dat is juist wel nog mogelijk.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:57 schreef Metalfrost het volgende:
D66 en CDA waren de enige grote partijen die nog wilden regeren met de VVD.
Met deze motie van afkeuring is dat niet meer mogelijk.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:57 schreef Metalfrost het volgende:
Na Rutte moet er iets gebeuren, Geen Kaag (ieuw), geen de Jonge (ieuw), geen zovelen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:55 schreef ijs. het volgende:
Als we straks na tien jaar Mark tien jaar Sieg krijgen zijn we ook nog niet jarig.
Kaag gaat nog een stapje verder: die danst in gezelschap op tafels na het ingang van de avondklok, terwijl het volk hele avonden alleen thuis moet zitten.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nou ik snap ondertussen wel waarom mensen Kaag een engerd vinden.
Rutte verwisselen voor haar is ook lood om oud ijzer.
Met een motie van wantrouwen moet hij eigenlijk aftreden. Dan zou het niet logisch zijn dat hij opnieuw premier wordt, maar het kan wel.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:56 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Dus wat maakt het nu eigenlijk allemaal écht uit? Puur het vertrouwen?
Behalve dat ze samen verder moeten en de vvd's onderhandelingspositie vooral afgebroken wordt vandaagquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zei ze bijna letterlijk ja. Dit is gewoon een motie van wantrouwen hoor.
Hm ja oke, bedankt voor het antwoord iig.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In principe valt of staat alles met het vertrouwen van de Kamer voor een regeringslid.
Hier begint Kaag 1.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Behalve dat ze samen verder moeten en de vvd's onderhandelingspositie vooral afgebroken wordt vandaag
Droop er echt vanaf ja.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:59 schreef Type-R het volgende:
Kaag heeft echt een teringhekel aan Marijnissen
Er is geen kabinet mogelijk zonder iig VVD en D66....quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:57 schreef Metalfrost het volgende:
Lekker toch, zo een catfightquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:59 schreef Type-R het volgende:
Ze neemt haar niet serieus.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:59 schreef Type-R het volgende:
Geniaal. Vanmiddag al.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet Kaag nageven dat ze rustig en standvastig overkomt.
Je mag best thuis op je tafel dansen na de avondklokquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:59 schreef Fred het volgende:
[..]
Kaag gaat nog een stapje verder: die danst in gezelschap op tafels na het ingang van de avondklok, terwijl het volk hele avonden alleen thuis moet zitten.
Dat hoor ik vrouwen vaker zeggen. Op mij komt ze vooral arrogant over.quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet Kaag nageven dat ze rustig en standvastig overkomt.
Iedere partij zal als eis stellen dat Rutte niet weer premier wordt, als de VVD dat perse wil zal de VVD keiharde compromissen moeten sluiten. Daardoor is de onderhandelings positie verzwakt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:58 schreef ijs. het volgende:
[..]
Hoezo is de onderhandelingspositie van de VVD mager? Ga maar zonder ze een meerderheid zoeken. En nieuwe verkiezingen zal Kaag ook niet om staan te springen.
Motie van afkeuring lijkt proportioneler en is tegelijkertijd wrs sterker in de formatie.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zei ze bijna letterlijk ja. Dit is gewoon een motie van wantrouwen hoor.
NIEUW LEIDERSCHAP!quote:Op vrijdag 2 april 2021 02:00 schreef KingRoland het volgende:
Kaag komt er niet uit en richt zich persoonlijk op de persoon niet op de inhoud.
Kaag is verre van een leider als zij zich zo gaat gedragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |