Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Tijd voor een coup van Kaag. Rutte is niet meer houdbaar als leider van het landquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maakt voor de coup in de formatie niet uit. Ik vind dit uiterst slim van Kaag. Kan ze politiek ook meer mee binnenhalen dan een motie van wantrouwen steunen denk ik. Dit kan een begin van premierschap zijn met wat geluk. Was via een motie van wantrouwen niet gelukt.
Ik heb nooit gesnapt waar D66 in die laatste week al die stemmen vandaan haalde. Zelfde voor VVD, ik snap het niet. Die stemmers willen geen waarheid, die willen macht.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:50 schreef Fred het volgende:
Lijkt mij dat menig D66 stemmer zich nu toch wel bedrogen voelt.
Dat sluit elkaar niet uit. Dit is strategisch voor de lange termijn juist slimquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende: [..] Niet eens. Gewoon de lange termijn in het oog gehouden.
Niet op Rutte, wel op de VVD.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:52 schreef FireFox1 het volgende:
Wie of wat zijn toch de krap 2 miljoen mensen die op Rutte stemmen?
Dat mag zeker, want ik vond vroeger het CDA altijd wel een prima partij.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:52 schreef Keyos het volgende:
Foei, je mag het niet over de instabiliteit van het CDA hebben!
Niet doorgaan als wat?quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:52 schreef Jojoke het volgende:
Kijk, als een deel van de kamer een motie van wantrouwen steunt en het andere deel steunt een motie van afkeuring, dan kan Rutte gewoon niet doorgaan. Het is gewoon klaar voor hem.
Dit ja.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:53 schreef BlackNero het volgende:
Geert is echt goed in politiek. Jammer van zijn standpunten.
Eens, uitstekende spreker.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:53 schreef BlackNero het volgende:
Geert is echt goed in politiek. Jammer van zijn standpunten.
Why?quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niet op Rutte, wel op de VVD.
En dat zou ik weer doen bij een volgende verkiezing.
quote:We zijn BLIJ dat we een EINDE maken aan de ellende van Rutte in Nederland
Lol echt ? Dacht dat bij Denk alleen turken zaten.quote:
Weet je niet. Misschien hadden ze met een VVD in zware problemen of met nieuwe verkiezingen wel meer bereiktt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat sluit elkaar niet uit. Dit is strategisch voor de lange termijn juist slim
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |