Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Vice-premiers gaat echt over incidentele vervanging. Als het structureel wordt moet er een vast iemand komen. Of een doorschuiver of van buiten.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De Jonge is eerst vice-premier
Ollongren tweede
Schouten derde
Iemand van statuur met afstand tot de politiek die breed gedragen is!quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:13 schreef ijs. het volgende:
Al die vicepremiers die worden genoemd hier, terwijl niemand nog De Ivo heeft genoemd.
Slip of the tonguequote:Op vrijdag 2 april 2021 01:14 schreef Quyxz_ het volgende:
Hoezo heeft Rutte eigenlijk gezegd dat hij al voor 8 uur vanmorgen inzage in die documenten had?
Premier Opsteltenquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:13 schreef ijs. het volgende:
Al die vicepremiers die worden genoemd hier, terwijl niemand nog De Ivo heeft genoemd.
Nee, dat was geen slip of the tongue.quote:
Dat is toch dat figuur waarvan geruchten gingen dat ie dement was en die je na z’n aftreden nooit meer gezien hebt? Die Opstelten bedoel je? Die staat denk ik niet vooraan.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:13 schreef ijs. het volgende:
Natuurlijk wel, al was het maar om zijn uitgebreide kennis van ICT, toch een vakgebied waar de overheid de plank vaak misslaat.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch dat figuur waarvan geruchten gingen dat ie dement was en die je na z’n aftreden nooit meer gezien hebt? Die Opstelten bedoel je? Die staat denk ik niet vooraan.
Hoe weet jij dat?quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat was geen slip of the tongue.
In theorie niet. In de praktijk kan zo iemand natuurlijk direct weggestuurd worden.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:16 schreef BlackLining het volgende:
Maar in de situatie van een demissionair kabinet moet met zo'n vervanging vervolgens toch ook gewoon de Kamer akkoord zijn? Dat wordt ook nog een pittige.
Hij zei het welbewust en onomwonden, niet alleen het tijdstip maar ook dat het via via was en dat hij zijn bron niet ging onthullen.quote:
Mja, had het zelf al gezien en er hier een comment over gemaakt... Maar wel opvallend jaquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:15 schreef skysherrif het volgende:
https://twitter.com/anatwitje/status/1377759009365749765
was deze al gedeeld?
'die bron ga ik echt niet prijsgeven hoor' oid
Laat die man lekker met rust, die is daar totaal niet meer toe in staat.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch dat figuur waarvan geruchten gingen dat ie dement was en die je na z’n aftreden nooit meer gezien hebt? Die Opstelten bedoel je? Die staat denk ik niet vooraan.
Daaruit kan niet worden opgemaakt of hij dit per ongeluk heeft gezegd of expres.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:16 schreef ijs. het volgende:
[..]
Je zou het niet zeggen, maar het debat wordt de hele dag al uitgezonden.
Jan Terlouwquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Iemand van statuur met afstand tot de politiek die breed gedragen is!
Nee, dat is in sommige landen wel zo. In Nederland geldt de vertrouwensregel. Een bewindspersoon geniet het vertrouwen totdat de kamer het vertrouwen opzegt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:16 schreef BlackLining het volgende:
Maar in de situatie van een demissionair kabinet moet met zo'n vervanging vervolgens toch ook gewoon de Kamer akkoord zijn? Dat wordt ook nog een pittige.
quote:
Ik haal het niet voor niks wegquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Daaruit kan niet worden opgemaakt of hij dit per ongeluk heeft gezegd of expres.
Als ik m’n geld ergens op moet zetten dan zet ik in op Henk Kamp. Lijkt mij perfect. Veel Haagse ervaring, redelijk onomstreden en op leeftijd dus geen ambitie meer.quote:
Edith Schippersquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik m’n geld ergens op moet zetten dan zet ik in op Henk Kamp. Lijkt mij perfect. Veel Haagse ervaring, redelijk onomstreden en op leeftijd dus geen ambitie meer.
Kan een demissionair kabinet nog bewindslieden benoemen dan?quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, dat is in sommige landen wel zo. In Nederland geldt de vertrouwensregel. Een bewindspersoon geniet het vertrouwen totdat de kamer het vertrouwen opzegt.
Wel kan de vervanger meteen weggestemd worden, maar die is dan al benoemd. Voor die benoeming is de Kamer niet nodig.
Bijzonder... Ik ben heel benieuwd wat zijn overweging dan was, waarom dat gevoelige feit zo delen? We gaan er misschien zo achter komen...quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij zei het welbewust en onomwonden, niet alleen het tijdstip maar ook dat het via via was en dat hij zijn bron niet ging onthullen.
Dat is inderdaad iemand die altijd genoemd wordt bij de VVD. Zou zo kunnen. Maar dat zou ook nog zo de volgende “echte” premier kunnen worden.quote:
Die heeft wel vaker een zooitje jonge juffrouwen in goede banen geleidt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:20 schreef vosss het volgende:
Kan Foppe de Haan niet even de zaken waarnemen tijdelijk?
Arib is zo partijdig als maar kan zijn.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:19 schreef matthijst het volgende:
01:15 is geweest.
Starten.
Arib heeft d'r jas al klaarhangen, ouwe lekkende mol.
Ik had laatst les van z’n dochter!quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
![]()
Die dinosauriër heeft nog lesgegeven aan m'n moeder.
Het kwam er zo makkelijk en snel uit. Volgens mij was iedereen even flabbergasted. Baudet wist prompt niet meer wat voor punt van orde hij nu in moest dienen en liet Klaver het overnemen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:21 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Bijzonder... Ik ben heel benieuwd wat zijn overweging dan was, waarom dat gevoelige feit zo delen? We gaan er misschien zo achter komen...
quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ouwehand is ook flink aan het overleggen, eerst op rechts en nu op links.
Ook geen gekke naam. Heb ik ook al geroepen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Ed Nijpels, als het een VVD-er moet zijn.
Wat een verschrikkelijk wijf is dat.quote:
Als Rutte zijn taken moet neerleggen of zelf neerlegt dan zet ik mijn geld op Blok. En dat er meteen ook nieuwe verkiezingen komen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik m’n geld ergens op moet zetten dan zet ik in op Henk Kamp. Lijkt mij perfect. Veel Haagse ervaring, redelijk onomstreden en op leeftijd dus geen ambitie meer.
Of ze voelt aan dat men nu behoefte heeft aan een overlegmoment.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Arib is zo partijdig als maar kan zijn.
Ja dat. Maar dan wordt met de VVD van Rutte formeren natuurlijk ook wel heel lastig.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:22 schreef StephanL het volgende:
Wat is de motie van wantrouwen waard? Alleen om aan te geven van we willen Rutte niet meer als premier? Of iets anders?
Ik snap niet waar je nieuwe verkiezingen ziet. Daar is staatsrechterlijk geen enkele noodzaak voor en ik zie de VVD en een aantal andere partijen daar ook totaal niet voor zijn.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als Rutte zijn taken moet neerleggen of zelf neerlegt dan zet ik mijn geld op Blok. En dat er meteen ook nieuwe verkiezingen komen.
Maar ik heb vooral het idee dat Hoekstra en Kaag hun onderhandelingspositie in de formatie aan het verstevigen zijn. Dus dat die motie geen meerderheid krijgt.
Punt is alleen dat ze niet om de VVD heen kunnen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat. Maar dan wordt met de VVD van Rutte formeren natuurlijk ook wel heel lastig.
Ambtenaren hè?quote:
Voor verder verloop van formatie wel belangrijk. En het is ook een gematigde partij. Toch een signaal.quote:
VVD-D66-CDA heeft zelf ook geen meerderheid he. Zou wel een dappere poging zijn.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als Rutte zijn taken moet neerleggen of zelf neerlegt dan zet ik mijn geld op Blok. En dat er meteen ook nieuwe verkiezingen komen.
Maar ik heb vooral het idee dat Hoekstra en Kaag hun onderhandelingspositie in de formatie aan het verstevigen zijn. Dus dat die motie geen meerderheid krijgt.
Dat is dus het lastige aan dit punt. Rutte weg, maar VVD blijft sowiesoquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Punt is alleen dat ze niet om de VVD heen kunnen.
Ja. 78 meen ik.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:25 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe zat het ook alweer met de zetelverdeling? Heeft de VVD genoeg aan CDA, D66 en CU?
Dan is het dus vooral spannend wat de huidige coalitiegenoten gaan doen.quote:
Yep. Dus of Rutte stapt op als VVD leider of men zal straks gewoon weer met premier Rutte te maken krijgenquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:26 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat is dus het lastige aan dit punt. Rutte weg, maar VVD blijft sowieso
SP ook.quote:
Eigenlijk wel jammer dat het CDA niet drie zetels meer heeft gekregen. Dan was hun verlies maar één zetel geweest dus zou de partij ook stabieler uit de verkiezingen zijn gekomen. Vervolgens kon dan samen met VVD en D66 een stabiele regering worden gevormd.quote:
Een kwartier geleden.quote:
Er wordt druk gebeld.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:29 schreef BlackNero het volgende:
Zou Kaag weer wachten op een meerderheid?
Ja. Er kan een interim kabinet gevormd worden. Heel strikt zijn die regels allemaal niet wat precies het verschil is tussen die vormen. Interim is meestal bedoeld om nieuwe verkiezingen uit te schrijven en kan de status van een normale regering hebben (missionair is geen term ook al gebruikt de media die wel).quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan een demissionair kabinet nog bewindslieden benoemen dan?
Vooral Segers. Dan is het direct een kabinetscrisis, ook al haalt de motie geen meerderheid.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:28 schreef BlackNero het volgende:
Steun van Seegers en Van der Staaij zou dodelijk zijn.
quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:30 schreef Foshizzle79 het volgende:
Onderhand al een kwartier later..zit iemand nog te kakken, of krijgen ze hun dealer niet te pakken ofzo
quote:
Met name voor de coalitiepartijen is dit natuurlijk een gigantisch dilemma.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:30 schreef Foshizzle79 het volgende:
Onderhand al een kwartier later..zit iemand nog te kakken, of krijgen ze hun dealer niet te pakken ofzo
Waarschijnlijk op het fractie-overleg van het CDA, en wellicht ook op D66.quote:
Ik zie Belhaj, Smeets en Van Ginneken al lopen. Dus daar wordt door het politburo besloten.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk op het fractie-overleg van het CDA, en wellicht ook op D66.
Was met Jetten aan het praten of zo? Ik keek niet naar de stream, hoorde het alleen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:31 schreef Jojoke het volgende:
CU vice-premier Schouten zit in de D66-kamer?
Laat Omtzigt eens met rust en laat die man zijn werk doen bedoel je?quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laat die man lekker met rust, die is daar totaal niet meer toe in staat.
Ik kan mij geen situatie voor de geest halen dat er een premier is weggestuurd en dat het niet tot verkiezingen heeft geleid. Voor Kaag en Hoekstra ook de ideale manier om zelf premier te kunnen worden. En het kabinet kan die gewoon uitschrijven.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je nieuwe verkiezingen ziet. Daar is staatsrechterlijk geen enkele noodzaak voor en ik zie de VVD en een aantal andere partijen daar ook totaal niet voor zijn.
Ja, maar ik hoop van niet.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:34 schreef Claudia_x het volgende:
En wat denken we hier? Gaat Rutte de motie van wantrouwen overleven?
Ik dacht van niet, maar de PvdA heeft de druk op Kaag nu wel maximaal opgevoerd. Toch spannend.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:34 schreef Claudia_x het volgende:
Rutte is demissionair premier.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik kan mij geen situatie voor de geest halen dat er een premier is weggestuurd en dat het niet tot verkiezingen heeft geleid. Voor Kaag en Hoekstra ook de ideale manier om zelf premier te kunnen worden. En het kabinet kan die gewoon uitschrijven.
Ik durf er geen geld op te zetten.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:34 schreef Claudia_x het volgende:
Nee.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:34 schreef Claudia_x het volgende:
Hij werd in de Britse pers niet voor niets Teflon Mark genoemd.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:34 schreef Claudia_x het volgende:
Is Liselot Hoornweg eigenlijk aanwezig in het gebouw?quote:
Oh, ik was dus niet de enige die het hoorde. D66 heeft dus een direct lijntje met de CU zo. Misschien dat Segers heeft besloten dat hij Rutte niet meer kan steunen en dat Schouten daarom in de D66 kamer zit. D66 en CU zoeken elkaar alleen op als ze elkaar nodig hebben, tenzij dat onder Kaag aan het veranderen is?quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:32 schreef MacDeMarco het volgende:
[..]
Was met Jetten aan het praten of zo? Ik keek niet naar de stream, hoorde het alleen.
Hij is een van de weinigen waar ik mijn mening over herzien heb vandaag.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:36 schreef skysherrif het volgende:
Ik kan hoekstra niet meer loszien van dat luckyTV fragment
Anderhalf uur te laat.quote:
Jammer dat D66 zo aan de vvd zit gekleefd, die stemmen sws tegen en dat haalt de spanning er wel vanaf.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk motie van afkeuring en een aantal zeer strenge eisen aan het vervolgtraject voor de formatie. Maar ik durf m'n hand er niet voor in het vuur te steken. Partijen die geen zin hebben in nog 4 jaar Ruttedoctrine hebben nu dé kans om van hem af te komen of zich er nog 4 jaar aan te committeren (met alle risico's van dien).
Gefoptquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:37 schreef Quyxz_ het volgende:
Nog een half uur! Pfff. Dan maar proberen te slapen
Als ze gaan dan gaan ze met z’n allen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:38 schreef Tomatenboer het volgende:
Misschien gaat CDA de motie wel steunen.
D66 verwacht ik niet.
Toch niet.quote:
Nope, excuses..quote:
Dat kan hij niet meer herinnerenquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Hoe vaak heeft Rutte inmiddels al zijn excuses aangeboden in de Tweede kamer?
Ben al te cynisch geworden, had niet anders verwacht van teflon mark.quote:
Dit lijkt mij het scenario ja. Maar wie steunt nog meer dan? CU?quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:40 schreef skysherrif het volgende:
Als hij niet opstapt gaat de motie het misschien toch niet halen?
Kan me niet voorstellen dat hij zich laat wegstemmen
Dan noem ik hem voortaan Flopstraquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:40 schreef Claudia_x het volgende:
Hoekstra krijgt z'n excuses en kan nu tegen de motie van wantrouwen stemmen.
dat denk ikquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit lijkt mij het scenario ja. Maar wie steunt nog meer dan? CU?
Flopke.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:41 schreef MacDeMarco het volgende:
[..]
Dan noem ik hem voortaan Flopstra.
Camera's genoeg tochquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:41 schreef LacosteUnited het volgende:
Hij gaat er gewoon weer mee wegkomen, niet te filmen dit.
De tegenmacht wordt altijd weggezet als dom of evil of rascistisch of... nouja alles.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Baudet wordt echt altijd als een schooljochie weggezet door Rutte....
Eerst nog bijdrages van Kaag en Hoekstra (en al die irrelevante nobuddies)quote:
Als de partijen die tegen stemmen tezamen een krappe meerderheid halen, dan zijn die partijen zo goed als veroordeeld om met elkaar te regeren.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:43 schreef maan_man het volgende:
Nu hij de eer niet aan zichzelf houdt vrees ik het ergste voor de motie.
Die zullen het vermoedelijk kort houden.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eerst nog bijdrages van Kaag en Hoekstra (en al die irrelevante nobuddies)
Ah, nouja maar ik zou het interrumperen tot een minimum beperken nu. Mensen hebben zojuist een besluit gemaakt, daar gaat zo een herhaling van zetten geen goed verschil in maken.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eerst nog bijdrages van Kaag en Hoekstra (en al die irrelevante nobuddies)
quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:44 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
De tegenmacht wordt altijd weggezet als dom of evil of rascistisch of... nouja alles.
Ze gokt op herverkiezingen door Rutte een klein beetje onder de bus te gooien.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:46 schreef matthijst het volgende:
Kaag even stoer doen, maar straks weer dikke holmaatjes
quote:De aangenomen motie van afkeuring heeft meestal geen directe politieke gevolgen, maar is wel een teken dat het beleid op weinig steun in de Tweede Kamer kan rekenen. Een aangenomen motie van wantrouwen is zwaarder, want die zal ertoe leiden dat de bewindspersoon of het kabinet zal aftreden indien ze wordt aangenomen.Soms wordt een motie van afkeuring echter opgevat als motie van wantrouwen, en treedt de bewindspersoon af.[1]
Yup.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Kaag doet een coup van de formatie.
Inderdaad, wordt slim gespeeld zo...quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hoekstra en Kaag gaan dit maximaal uitbuiten voor de formatie. Denken meer te halen met een bungelende Rutte dan met een aftredende.
Neuh. Ik wantrouw Kaag enorm.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:47 schreef Shreyas het volgende:
Hadden mensen hier serieus verwacht dat mevrouw Kaag iets anders zou doen dan een motie van afkeuring indienen?
CU SGP?quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende:
Maar wie steunt dit? D66, CDA en VVD is onvoldoende voor een meerderheid.
Sgp en cu doen meestal meequote:Op vrijdag 2 april 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende:
Het probleem is niet de VVD.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hoekstra en Kaag gaan dit maximaal uitbuiten voor de formatie. Denken meer te halen met een bungelende Rutte dan met een aftredende.
Niet eens. Gewoon de lange termijn in het oog gehouden.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Realpolitik in optima forma dit van Kaag.
Schouten was met D66 aan het praten, CU misschien?quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende:
Als het werkgerelateerd is mag je toch wel naar buiten?quote:
Meer was teveel geweest. Keurig opgelost.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:47 schreef Shreyas het volgende:
Hadden mensen hier serieus verwacht dat mevrouw Kaag iets anders zou doen dan een motie van afkeuring indienen?
Deze 3 zijn het probleem.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het probleem is niet de VVD.
D66 en CDA staan lijnrecht tegenover elkaar als het gaat om de veestapel/klimaat en medisch-ethische kwesties.
Nee hoor, hij heeft gewoon gelijk.quote:
ikquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:50 schreef Gretzl het volgende:
Wie gaan deze motie van de PVV steunen?
[ twitter ]
Maakt voor de coup in de formatie niet uit. Ik vind dit uiterst slim van Kaag. Kan ze politiek ook meer mee binnenhalen dan een motie van wantrouwen steunen denk ik. Dit kan een begin van premierschap zijn met wat geluk. Was via een motie van wantrouwen niet gelukt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende:
Zeteltje of 60.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:50 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:50 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Nee, deze mevrouw is niet keurig, ze klinkt keurig, dat is iets anders.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Meer was teveel geweest. Keurig opgelost.
Ik denk dat VVD om cruciale punten best wil bewegen naar het CDA en ook naar D66. Dus ze hebben niet per se een krachtig onderhandelingsmiddel nodig. Echter CDA en D66 staan veel verder van elkaar af.quote:
Eens.quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maakt voor de coup in de formatie niet uit. Ik vind dit uiterst slim van Kaag. Kan ze politiek ook meer mee binnenhalen dan een motie van wantrouwen steunen denk ik. Dit kan een begin van premierschap zijn met wat geluk. Was via een motie van wantrouwen niet gelukt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |