Update:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Dat word nog wel een ding we hebben nu:quote:Op donderdag 1 april 2021 12:56 schreef Jojoke het volgende:
Wie wordt onze tijdelijke minister-president als Rutte opstapt? Een VVD-er of Kaag?
Verdorie, die ben ik inmiddels al kwijtquote:Op donderdag 1 april 2021 12:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rode potlood oppoetsen na Corona, tot die tijd kabinet van nationale eenheid onder leiding van een politiek-neutraal iemand.
Alsjeblieft zeg.. #ZININ.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:57 schreef L3gend het volgende:
[..]
De Jonge is toch eerst volgende vice-premier nu
Eerder De Jonge (eerste vice-premier) dan Kaag.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:56 schreef Jojoke het volgende: Wie wordt onze tijdelijke minister-president als Rutte opstapt? Een VVD-er of Kaag?
Lijkt me dat die te druk is met Corona, dan hou je Ollongren (quote:Op donderdag 1 april 2021 12:57 schreef L3gend het volgende:
[..]
Laat Omtzigt maar Min Pres worden danquote:Op donderdag 1 april 2021 12:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat word nog wel een ding we hebben nu:
Hugo de Jonge, Kajsa Ollongren / Wouter Koolmees en Carola Schouten
Laat Rutte dan maar zittenquote:Op donderdag 1 april 2021 12:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De Jonge is eerste vice premier, anders Ollongren of Schouten
Of je vliegt iemand in. Dat kan ook natuurlijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eerder De Jonge (eerste vice-premier) dan Kaag.
Min Pres Hugo de Jongequote:Op donderdag 1 april 2021 12:57 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ollongren MP, dat zou een plottwist zijnquote:Op donderdag 1 april 2021 12:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat word nog wel een ding we hebben nu:
Hugo de Jonge, Kajsa Ollongren / Wouter Koolmees en Carola Schouten
Premier Ollongren, bij Thierry zou het stoom uit de oren komen, al is ze demissionair.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De Jonge is eerste vice premier, anders Ollongren of Schouten
Die wil burgemeester van Amsterdam wordenquote:Op donderdag 1 april 2021 12:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ollongren is allang weg. Die wou toch al niet meer terugkeren
nee dat gaan we niet doen , die warhoofdquote:Op donderdag 1 april 2021 12:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ollongren MP, dat zou een plottwist zijn
Daardoor ook zeer onwaarschijnlijkquote:Op donderdag 1 april 2021 12:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ollongren MP, dat zou een plottwist zijn
Hou me tegen hoor!quote:Op donderdag 1 april 2021 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die wil burgemeester van Amsterdam worden
Slechter dan wat het nu is kan niet, nou bij Ollengren kan dat welquote:Op donderdag 1 april 2021 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
Die wil burgemeester van Amsterdam worden
1%quote:Op donderdag 1 april 2021 13:00 schreef Fred het volgende:
Hoe groot is de kans dat we volgende maand weer in het stemhokje staan?
Niet zo groot.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:00 schreef Fred het volgende:
Klein, want er zit een behoorlijke termijn voor het uitschrijven van verkiezingen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:00 schreef Fred het volgende:
Nul. Dat duurt iets langer, zitten wettelijke termijnen in.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:00 schreef Fred het volgende:
Dacht het niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:01 schreef Nattekat het volgende:
Kan dit überhaupt wel leiden tot nieuwe verkiezingen als er nog niet eens een regering gevormd is?
Iemand die ziek is?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Laat Omtzigt maar Min Pres worden dan
Groter dan dat Ruttequote:Op donderdag 1 april 2021 13:00 schreef Fred het volgende:
Zoiets is niet binnen een maand geregeld, ook niet binnen tweequote:Op donderdag 1 april 2021 13:00 schreef Fred het volgende:
Als Rutte blijft zitten en niemand wil formeren wel.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:01 schreef Nattekat het volgende:
Kan dit überhaupt wel leiden tot nieuwe verkiezingen als er nog niet eens een regering gevormd is?
Volgens mij is dat ongebruikelijk, eerder zou een soort van minderheidsregering krijgen, of wellicht een heel breed zakenkabinet.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:01 schreef Nattekat het volgende:
Zeker, als niemand met elkaar wil samenwerking met de huidige verhoudingen is dat de enige mogelijkheid.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:01 schreef Nattekat het volgende:
0% want zelfs als er nieuwe verkiezingen komen gaat dat niet zo snelquote:Op donderdag 1 april 2021 13:00 schreef Fred het volgende:
Met een zakenkabinet geven we Baudet z'n zinquote:Op donderdag 1 april 2021 13:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ongebruikelijk, eerder zou een soort van minderheidsregering krijgen, of wellicht een heel breed zakenkabinet.
Gaat niet eens meer zo zeer om wat hij heeft geopperd, maar dat hij erover heeft gelogen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:02 schreef Korenfok het volgende:
Nou een storm weer in een glas water:
Rutte opperde Omtzigt minister post te geven.
Ik hoorde dat ook van het Journaalquote:Op donderdag 1 april 2021 13:02 schreef Korenfok het volgende:
Nou een storm weer in een glas water:
Rutte opperde Omtzigt minister post te geven.
Welke strafbare feiten heeft ie gepleegd dan?quote:Op donderdag 1 april 2021 13:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Groter dan dat Ruttein de gevangenis zit, helaas
Daar wordt ie alleen maar zieker van.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Van ziek zijn kan je prima herstellen, van incompetent zijn niet
Een zakenkabinet van virologen danquote:Op donderdag 1 april 2021 13:02 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Met een zakenkabinet geven we Baudet z'n zin
nou zeg , hij zal toch volgende week wel weer beter zijnquote:
Mark Rutte op 1 op de lijst, zegt u? Nuh... dat kan Nederland zich collectief niet zo herinneren.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gewoon zelfde stembiljetten tevoorschijn halen
Alleen nummer 1 van VVD zwart lakken
Ja zo werkt dat met burn out klachten...quote:Op donderdag 1 april 2021 13:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou zeg , hij zal toch volgende week wel weer beter zijn
Denk het niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat was nogal een aanname qua reden, je kunt ook zeggen dat zo'n populaire politicus een ministerschap verdient.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik hoorde dat ook van het Journaal
Zodat Omzigt niet kritische vraag hoefde te stellen
Nee, dat gaat echt nog wel maanden duren, schat ik in. Als je zag hoe hij er uit zag...quote:Op donderdag 1 april 2021 13:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik hoorde dat ook van Journaal,quote:Op donderdag 1 april 2021 13:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was nogal een aanname qua reden, je kunt ook zeggen dat zo'n populaire politicus een ministerschap verdient.
PM Dijkhofquote:Op donderdag 1 april 2021 13:04 schreef Hexagon het volgende:
Overigens kan een andere VVD'er als premier aanstellen prima.
In 1982 deed Van Agt de verkiezingen en werd Lubbers ineens premier
Nou ja dan zal ie minister wel worden van Ambtelijke Hervormingquote:Op donderdag 1 april 2021 13:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat gaat echt nog wel maanden duren, schat ik in. Als je zag hoe hij er uit zag...
Binnenlandse zaken om orde op zaken te stellen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was nogal een aanname qua reden, je kunt ook zeggen dat zo'n populaire politicus een ministerschap verdient.
Van 'ik ga de politiek uit' naar premier van Nederland?quote:
Ja, maar wie zou dat moeten worden?quote:Op donderdag 1 april 2021 13:04 schreef Hexagon het volgende:
Overigens kan een andere VVD'er als premier aanstellen prima.
In 1982 deed Van Agt de verkiezingen en werd Lubbers ineens premier
quote:Ik realiseer me dat die problemen ook niet op stel en sprong zijn opgelost als u zich niet verkiesbaar zou stellen maar het is wel een begin. Wacht niet op de verkiezingsuitslag want ook als u wint dan is dat enkel en alleen wegens gebrek aan beter. Een linkse wind waait er al lange tijd niet.GL, PvdA, SP zijn kansloos. CDA vangt – door De Jonge - de klappen van het corona-(wan)beleid. FVD heeft zich zelf overschreeuwt en PVV is eveneens geïsoleerd en dus een weggegooide stem. De snoeischaar moet er door. Het doet me ieder voorjaar ook pijn als ik de planten in de tuin snoei maar snoeien doet bloeien. Eventjes wordt het er minder mooi door maar uiteindelijk doet het een plant, of een land, goed.
U heeft zonder twijfel de beste intenties gehad al die jaren maar met desastreuze gevolgen. Trekt u zich daarom alstublieft terug. Juist een goed leider weet ook wanneer de tijd is gekomen om te stoppen. Wanneer de houdbaarheidsdatum is verstreken. Wanneer de geloofwaardigheid is verspeeld. Nog een (recentelijk aangekondigd) dieper parlementair onderzoek naar de toeslagen affaire maken van u geen beter leider. En nóg een kabinet Rutte maakt ons land geen beter land. U bent af. U bent niet langer meer serieus te nemen. Three strikes… out. U sluit – overigens te begrijpen – partijen als FVD en PVV uit maar anderen partijen zouden een VVD met Rutte net zo goed moeten uitsluiten.
Kortom, bedankt voor bewezen diensten, maar alstublieft, ik smeek u. Treed terug. Niet voor mij. Maar voor uzelf en de toekomst van ons land. Uit respect voor de kiezer. Uit respect voor wat er nog over is van onze democratie. Neem uw verantwoordelijkheid en vertrek uit de politiek. Voorgoed.
Misschien welquote:Op donderdag 1 april 2021 13:05 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Van 'ik ga de politiek uit' naar premier van Nederland?
Hiddema.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:05 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Van 'ik ga de politiek uit' naar premier van Nederland?
Als het nu klapt acht ik de kans op een tijdelijk iemand die het een jaar doet tot de coronastorm is gaan liggen veel groter. Type Stef Blok/Mark Harbers, saaie degelijke bestuurder zonder fratsen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar wie zou dat moeten worden?
Van Zanen, de burgemeester van Den Haag?
Denk het wel, mits het Rutte lukt om langs het leger journalisten voor zijn kamer te komen.quote:
Misschien wil Schippers wel. Of kunnen ze Gerrit Zalm terughalen die als ouwe rot even rust moet brengen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoekstra heeft er vooral last van gehad dat zijn regeringspartner steeds klaagt over Omtzigt.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:51 schreef 297534 het volgende:
Ik denk trouwens ook dat vooral Wopke (en niet Rutte) problemen met Omzigt heeft, hoewel hij heel erg probeert te doen alsof dat niet zo is.
Lijkt er steeds minder op. Kans wordt met de minuut groter dat er straks een persbericht naar buiten komt over ons aller Mark omdat de situatie onhoudbaar is geworden.quote:
serieus???? dus als er besproken werd om geen minster (Functie Elders) te zijn, was het niet goed, nu wordt minister post aangemerkt ook niet goed, stond zijn naam helemaal niet vermeld ok niet goed.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik hoorde dat ook van het Journaal
Zodat Omzigt niet kritische vraag hoefde te stellen
Ik schatte Van Zanen ook als saaie, degelijke bestuurder in.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het nu klapt acht ik de kans op een tijdelijk iemand die het een jaar doet tot de coronastorm is gaan liggen veel groter. Type Stef Blok/Mark Harbers, saaie degelijke bestuurder zonder fratsen.
Daarna nieuwe verkiezingen, enige manier om je echte kroonprinsen uit de wind te houden.
Komt van Journaal, niet uit mijn mond.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
serieus???? dus als er besproken werd om geen minster (Functie Elders) te zijn, was het niet goed, nu wordt minister post aangemerkt ook niet goed, stond zijn naam helemaal niet vermeld ok niet goed.
echt moet toch heerlijk zijn die fvd/pvv/sp bubbel dat je altijd je overtuiging bevestigd krijgt (en vraag je eens af waarom die achterban zo gefrustreerd blijft).
Is wel zelfde categorie inderdaad, maar die zit denk ik prima op z’n plek. Gaat daar niet weg voor een jaartje.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik schatte Van Zanen ook als saaie, degelijke bestuurder in.
Mark Rutte is de VVDquote:Op donderdag 1 april 2021 13:09 schreef Lurf het volgende:
Nee, geen nieuwe verkiezingen, daar schiet niemand iets mee op.
Ik ben vooral benieuwd hoe de VVD hier intern mee omgaat, nu Rutte ineens een risico is geworden.
Neelie Kroes.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral omdat hij er glashard over heeft gelogen over Omtzigt gesproken te hebben.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:10 schreef VoMy het volgende:
Het zou toch wel bizar zijn als Rutte moet aftreden omdat hij iemand die meedeed aan het ontdekken van de toeslagenaffaire, minister wilde maken in een toekomstig kabinet dat als opdracht moest hebben om het vertrouwen in de overheid te herstellen. En niet om die hele affaire zelf.
Je verbinden aan een regeerakkoord betekent nog niet dat je de regering niet kritisch mag controleren.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan voert hij geen oppositie terwijl zijn partij in de coalitie zit.
De VVD en FvD zullen flinke verliezen maken. Denk niet dat ze daar heel erg wakker van liggen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:11 schreef Hanca het volgende:
Ik denk trouwens dat D66 ook absoluut geen nieuwe verkiezingen wil. Ik denk niet dat ze snel een beter resultaat dan dit halen, zeker niet nu Ollongren ook onder vuur ligt.
Wat gaat FvD verliezen dan? Die winnen eerder bij chaos en wantrouwen toch? Ze zijn immers niet onderdeel van de politieke kliek.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De VVD en FvD zullen flinke verliezen maken. Denk niet dat ze daar heel erg wakker van liggen.
Net zoals na de toeslagenaffaire? Sure?quote:Op donderdag 1 april 2021 13:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De VVD en FvD zullen flinke verliezen maken. Denk niet dat ze daar heel erg wakker van liggen.
Nieuwe verkiezingen ligt niet voor de hand. Dat lost niks op.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:11 schreef Hanca het volgende:
Ik denk trouwens dat D66 ook absoluut geen nieuwe verkiezingen wil. Ik denk niet dat ze snel een beter resultaat dan dit halen, zeker niet nu Ollongren ook onder vuur ligt.
Ik denk dat D66 de grootste partij kan worden als Rutte weg is en de kansen van Hoekstra stijgen ook.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:11 schreef Hanca het volgende:
Daar had hij gewoon geen actieve herinnering aan.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vooral omdat hij er glashard over heeft gelogen over Omtzigt gesproken te hebben.
Sleutel ligt bij het CDA, als die niet meedoen is het einde Rutte. Ofwel nu of binnenkort. Dan moet hij zo ver over links...quote:Op donderdag 1 april 2021 13:11 schreef Hanca het volgende:
Waarom zou de FvD grote verliezen maken. Juist nu is naar voren gekomen dat het partijkartel wel degelijk een ding is. VVD gaat stemmen verliezen. Die gaan naar verschillende partijen. FVD stemmers gaan nu niet ineens over naar links? naar VVD? naar CDA?quote:Op donderdag 1 april 2021 13:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
dus, wat voor een drama gaat het hier om? Vertouwelijke gesprekken over verkenningen is een kleine krabbel van gezien en gewoon opgeblazen. dit had gewoon nooit zon poppenkast moeten worden. dit is echt zonde van de belasting centen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vooral omdat hij er glashard over heeft gelogen over Omtzigt gesproken te hebben.
FvD is gewoon een one-issue partij voor alle coronawappies. Na de zomer is dat geen ondewerp meer.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat gaat FvD verliezen dan? Die winnen eerder bij chaos en wantrouwen toch? Ze zijn immers niet onderdeel van de politieke kliek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |