abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198791890

quote:
Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.

Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".

Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.

De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.

bron
Update:

twitter
pi_198791894
twitter
pi_198791897
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:06 schreef KoosVogels het volgende: [..] Je creëert een valse tegenstelling. Dat Marijnissen hier ook gewag van maakt, betekent niet dat er geen sprake is van ongefundeerde haat richting Ollongren. Het zijn met name de Telegraaf en rechts-georiënteerde boosmannetjes die schande spreken van haar coronabesmetting en haar handelswijze (en zeker op Twitter gaat dat gepaard met de nodige denigrerende en seksistische scheldpartijen). En laten we wel wezen: het gaat helemaal nergens over. Wat had Ollongren dan moeten doen? Naar huis lopen?
Ze had het natuurlijk beter even voor vertrek kunnen melden. Maar de chauffeur zou zich sowieso moeten laten testen, al vergroot een extra ritje de kans op besmetting wel. Daarnaast is het wel erg zoeken van Marijnissen. Het is 1 groot spel om mensen aan te vallen in de hoop Rutte ten val te brengen. Het heeft weinig van doen met oprecht dualisme en staatsrechtelijke verhoudingen. Het is ook een beetje hypocriet, ik kan mij niet voorstellen dat Marijnissen het hele jaar nooit iets niet helemaal volgens de regels heeft gedaan. Daar nationale ophef over creëren is een beetje kinderachtig. Er is ondertussen ook zoveel spel vanuit de oppositie en media dat het gewoon ordinair inspelen is op de verontwaardiging van mensen over het gebrek aan transparantie. Daarmee is iedereen nu ongeveer even fout of goed. Waardoor ik het morele toontje van een aantal politici steeds slechter trek ook al hadden ze initieel een punt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_198791924
- Dit is wel van een heel hoog BNW gehalte -

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2021 11:33:49 ]
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198791995
twitter
pi_198792006
Dit wordt echt genieten.
pi_198792048
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:28 schreef raptorix het volgende:
- Dit is wel van een heel hoog BNW gehalte -
Waarom is dit weggehaalt? Seven is een zeer serieuse onderzoeksjournalist die al heel veel scoops heeft gedaan.
  FOK!fotograaf donderdag 1 april 2021 @ 11:35:35 #8
842 Zorro
Z
pi_198792058
Wat heb je aan die stukken als ze nog gewijzigd mochten worden (dat begreep ik tenminste)??
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_198792071
twitter
pi_198792083
Ja, minister maken..
pi_198792085
quote:
6s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:35 schreef Zorro het volgende:
Wat heb je aan die stukken als ze nog gewijzigd mochten worden (dat begreep ik tenminste)??
Helemaal niks, het is alsof je als politie tegen een crimineel zegt: Ga maar terug naar de plaats delict en dan doen we morgen wel onderzoek ok?
pi_198792115
quote:
6s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:35 schreef Zorro het volgende:
Een wijziging zou worden genoteerd. Maar gespreksverslagen in de openbaarheid gooien zonder dat degene die je de woorden in de mond legt daar wat over te zeggen heeft, dat zou pas een echt schandaal zijn. Terecht dus dat de fractievoorzitters de stukken in mochten zien en mochten aangeven als ze het ergens niet mee eens waren, omdat ze het zo niet hadden bedoeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198792153
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Daar staat niks geks in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198792155
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een wijziging zou worden genoteerd. Maar gespreksverslagen in de openbaarheid gooien zonder dat degene die je de woorden in de mond legt daar wat over te zeggen heeft, dat zou pas een echt schandaal zijn. Terecht dus dat de fractievoorzitters de stukken in mochten zien en mochten aangeven als ze het ergens niet mee eens waren, omdat ze het zo niet hadden bedoeld.
Dat is toch het hele eieren eten? Zo kun je dus alles wel weglaten, want alles wat je niet welgevallig is zeg je gewoon van: Zo had ik het niet bedoeld.
pi_198792171
Daar zit geen angel in
pi_198792175
quote:
[ twitter ]
Ah. Dan heeft Markie Mark dus gelogen...
zie email 27 oktober
pi_198792179
quote:
[ twitter ]
Dus Rutte heeft het wel over Omtzigt gehad en de verkenners hebben "functie elders" inderdaad niet uit de mouw geschud.
  FOK!fotograaf donderdag 1 april 2021 @ 11:41:29 #18
842 Zorro
Z
pi_198792187
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Helemaal niks, het is alsof je als politie tegen een crimineel zegt: Ga maar terug naar de plaats delict en dan doen we morgen wel onderzoek ok?
Ja dat gevoel had ik nou ook.
pi_198792189
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daar staat niks geks in.
Nou ja in zoverre, Rutte heeft gezegd dat hij het niet over Omtzigt heeft gehad. Dat blijkt dus een leugen.
zie email 27 oktober
pi_198792191
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is toch het hele eieren eten? Zo kun je dus alles wel weglaten, want alles wat je niet welgevallig is zeg je gewoon van: Zo had ik het niet bedoeld.
Zou jij graag willen dat iemand anders aan de hele wereld gaat verkondigen wat jij in een geheim gesprek hebt gezegd, zonder dat jij de kans krijgt te kijken of die weergave van jouw woorden wel klopt? Dan ben je wel extreem naïef.
pi_198792219
Nu als NOS alerts. We zijn compleet gek aan het worden met elkaar.
pi_198792247
Einde Rutte complot?
  FOK!fotograaf donderdag 1 april 2021 @ 11:44:12 #23
842 Zorro
Z
pi_198792256
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zou jij graag willen dat iemand anders aan de hele wereld gaat verkondigen wat jij in een geheim gesprek hebt gezegd, zonder dat jij de kans krijgt te kijken of die weergave van jouw woorden wel klopt? Dan ben je wel extreem naïef.
Daar heb je gelijk in maar daar is het nu te laat voor. Dat zou direct na het gesprek moeten gebeuren, teken voor akkoord van het verslag.
Nu kunnen ze zeggen als iets ze niet uitkomt "dat heb ik niet gezegd", of zoals in de politiek altijd "Dat kan ik me niet herinneren"
pi_198792257
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja in zoverre, Rutte heeft gezegd dat hij het niet over Omtzigt heeft gehad. Dat blijkt dus een leugen.
Nou inderdaad, het is nu toch duidelijk?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198792261
quote:

[..]

Ik weet prima hoe het werkt, maar dan kun je dit hele circus wel weglaten, daarnaast je moet ook wel heel naieef zijn om te geloven dat formatie gesprekken na de verkiezingen plaats vinden, die vinden ervoor plaats.
pi_198792265
quote:

[..]

En met terugwerkende kracht. Tot zover 'vertrouwelijke' gesprekken.

Ik hoop niet dat dit de norm wordt.
pi_198792288
Dus Rutte zegt: Omtzigt minister maken, en Olongren schrijft op: Functie elders.

Bijzonder hoor :')
pi_198792292
De liberale aap komt uit de mouw :D
pi_198792295
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

... je moet ook wel heel naieef zijn om te geloven dat formatie gesprekken na de verkiezingen plaats vinden, die vinden ervoor plaats.
Onzin. D66 en CU hebben 4 jaar geleden echt niet voor de verkiezingen samen gezeten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 11:46:16 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198792309
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Het hele digitale briefgeheim is nu helemaal niet geregeld in de grondwet. Daar nemen rechters en ministers nu beslissingen in zonder dat de bevoegdheden en grenzen goed bediscussieerd en vastgelegd zijn. Wees blij dat ze dit nu ordentelijk willen doen, daarmee komt een einde aan een schemergebied.

Daarnaast betreft het een voorbereiding van een grondwetswijziging dus die moet sowieso door twee verschillende samenstellingen van eerste en tweede kamer goedgekeurd worden. Gaat jaren overheen en sowieso 1 verkiezingsronde. Je kan ook in alles achterdocht en ophef willen zien zeg :')
Dat de Raad van State precies dezelfde bezwaren heeft die ik net opnoemde maakt het zeker op eens wel relevant wat ik zeg? Deze modernisering gaat ten koste van de bestaande rechten en dat mag gewoon niet de bedoeling zijn. Even los van het feit dat er helemaal geen reden is om het recht überhaupt af te zwakken.

Je kan ook gewoon op de inhoud in gaan, in plaats van meteen lekker op de persoon spelen zodra die persoon iets zegt waar je het niet mee eens bent. Met een kritische blik naar alles kijken is gewoon belangrijk, en daarom ben ik blij met iemand als Omtzigt in de kamer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198792331
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:45 schreef raptorix het volgende:
Dus Rutte zegt: Omtzigt minister maken, en Olongren schrijft op: Functie elders.

Geloof er geen hol van dat dat 'elders' is.
Koel en donker bewaren
pi_198792339
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ah. Dan heeft Markie Mark dus gelogen...
Klopt. Maar dit is een stuk minder ernstig als leek. Wegpromoveten naar een ministerspost is wat anders als de Nederlandse politiek uitwerken. Alhoewel ik Omtzigt niet als minister zie, heb hem liever als kamerlid.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:47:16 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_198792340
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Met de poppetjes waar jij het over hebt wordt de invulling van ministersposten bedoeld. Het probleem van 'Positie Omzigt: functie elders' is dat nu wel heel erg de suggestie wordt gewekt dat deze met zachte hand richting de uitgang van de Tweede Kamer wordt geduwd, of dat daar in ieder geval een lobby voor wordt gevoerd door een beoogd kabinetslid.
Omtzigt en iedereen in zijn kamp lijkt me dan ook terecht pissed, maar ze kunnen hem niet uit de kamer verwijderen, maar alleen wegpromoveren. En de poppetjes betreft meer dan alleen ministerposten, dat kan ook zaken zijn als de commissarissen van de koning, burgemeesters, etc., maar fake edit: in dit geval dus gewoon ministerposten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198792343
quote:

Ik snap nu ook waarom Rutte dat ontkent, wat dat klinkt niet als een functie elders.

't Is best slim (sluw misschien) om Omtzigt de zittende macht in te willen trekken in plaats van oppositie te laten voeren.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:47:54 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198792351
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:22 schreef Hanca het volgende:
Zou dat uitstel er ook kunnen zijn om te overleggen wat ze met Koolmees en Van Ark aan moeten? Ik kan me nu voorstellen dat ze verkenners zoeken die wat meer boven de partijen staan. Wat meer afstand tot de partijen.
Je bedoelt iemand van buiten de Rutte kliek ??

quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik snap nu ook waarom Rutte dat ontkent, wat dat klinkt niet als een functie elders.

't Is best slim (sluw misschien) om hem de zittende macht in te willen trekken in plaats van oppositie te laten voeren.
Ach zodat Omtzigt de Rutte kliek in getrokken gaat worden ?

Slim
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198792357
Ik geloof er geen bal van moet ik eerlijk zeggen.

Rutte heeft over Omtzigt lopen praten dat is wel duidelijk.

Er is nu even aan toegevoegd: Minister maken..

Maar daar geloof ik helemaal niks van. Dat is geen functie elders. Dit is naar mijn mening de laatste 24 uur erbij geplaatst .Je wordt in de maling genomen
pi_198792358
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin. D66 en CU hebben 4 jaar geleden echt niet voor de verkiezingen samen gezeten.
Marginale partijtjes niet nee, maar de grote lijnen staan al lang vast, dat is ook logisch want je wilt je zelf een beetje beschermen tegen slechte uitslagen, daarnaast word er gewerkt met wisselgeld, ik ken iemand die op vrij hoog niveau een bepaalde partij adviseert, die kon mij ten tijde dat Job Cohen als burgemeester vertrok al de komende 2 burgemeesters noemen, bleek nog te kloppen ook _O-
pi_198792375
Maar we weten nu dus waar het verhaal Omtzigt vandaan kwam.

Het gesprek met de VVD dus..
Dus toch Rutte
pi_198792376
quote:

[..]

't Is best slim (sluw misschien) om hem de zittende macht in te willen trekken in plaats van oppositie te laten voeren.
Ja, zeker. Ook wel typisch Rutte denk ik.
Maar goed, het is dus blijkbaar niet zo dat Rutte Omzigt weg wilde hebben. Integendeel. Maar zijn tegenstanders zullen wel weer allemaal complotten gaan bedenken.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:49:42 #40
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_198792378
quote:

Je bent even vergeten welke datum het vandaag is?
  donderdag 1 april 2021 @ 11:49:44 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198792379
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Omtzigt en iedereen in zijn kamp lijkt me dan ook terecht pissed, maar ze kunnen hem niet uit de kamer verwijderen, maar alleen wegpromoveren. En de poppetjes betreft meer dan alleen ministerposten, dat kan ook zaken zijn als de commissarissen van de koning, burgemeesters, etc., maar fake edit: in dit geval dus gewoon ministerposten.
Inderdaad, achteraf lijkt het een beetje een storm in een glas water te zijn geweest, al snap ik niet waarom de VVD aandringt op een ministerspost voor Omtzigt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:50:00 #42
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198792390
twitter

twitter
pi_198792394
quote:
14s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:48 schreef Abyss33 het volgende:
Dit is naar mijn mening de laatste 24 uur erbij geplaatst .Je wordt in de maling genomen
Zo kan je nu alles wel wantrouwen, ja.
Koel en donker bewaren
pi_198792404
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je bedoelt iemand van buiten de Rutte kliek ??

Ik bedoel wat er staat. Iemand die wat meer afstand heeft tot de partijen.

De "Rutte-kliek" bestaat misschien binnen de VVD (zoals ook Klaver, Hoekstra, Asscher hun eigen kliek hebben/hadden), maar mensen als Ollongren, Koolmees en Kaag horen echt niet bij de "Rutte-kliek".
pi_198792408
twitter
  donderdag 1 april 2021 @ 11:50:49 #46
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_198792412
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Inderdaad, achteraf lijkt het een beetje een storm in een glas water te zijn geweest, al snap ik niet waarom de VVD aandringt op een ministerspost voor Omtzigt.
Een storm in en glas water? Waarom kon hij dan niet direct zeggen waarom dit op papier stond? Had een hoop gezeik gescheeld.
pi_198792413
quote:

Maar daar geloof ik helemaal niks van. Dat is geen functie elders. Dit is naar mijn mening de laatste 24 uur erbij geplaatst .Je wordt in de maling genomen
Dan zou toch moeten zijn aangegeven dat het verslag op dit punt is aangepast? Is al duidelijk of dat is gebeurd?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 11:51:24 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198792429
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:50 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zelfs mijn handschrift is niet zo erg :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 1 april 2021 @ 11:51:24 #49
323876 michaelmoore
pi_198792430
quote:

https://www.telegraaf.nl/(...)tzigt-bij-verkenners

functie elders , minister bedoelde Rutte
ha ha ha ha

dat gelooft geen mens
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198792431
Dus Rutte stelt voor om Omtzigt minister te maken, zodat Omtzigt niet meer in de Tweede Kamer zijn controlerende taak gaat uitoefenen.
pi_198792432
quote:

[..]

Achteraf wordt het gespind als een storm in een glas water bedoel je?
pi_198792436
Ik denk trouwens ook dat vooral Wopke (en niet Rutte) problemen met Omzigt heeft, hoewel hij heel erg probeert te doen alsof dat niet zo is.
pi_198792444
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ze hebben de boel overduidelijk even gefixed.
Maarja dat is dan complot.
flikker toch op.

We zijn toch geen kleuters of wel.
Het kwam van de VVD. functie elders werd genoteerd.

en toen gisteren alles op tafel moest komen. Moest het een dag duren voordat de stukken gevonden waren.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:52:22 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_198792456
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198792461
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef 297534 het volgende:

[..]

Ja, zeker. Ook wel typisch Rutte denk ik.
Maar goed, het is dus blijkbaar niet zo dat Rutte Omzigt weg wilde hebben. Integendeel. Maar zijn tegenstanders zullen wel weer allemaal complotten gaan bedenken.
Ja, typisch Rutte inderdaad! Het is positief omdat Rutte er blijk van geeft de verkiezingsuitslag serieus te nemen, zou je kunnen zeggen. En het is ook negatief omdat Rutte Omtzigt van de plek weg wil waar hij hem het meest in de weg kan zitten. In het kabinet komt hij onder de invloedssfeer van Rutte.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:52:43 #56
323876 michaelmoore
pi_198792468
quote:
14s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:51 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ze hebben de boel overduidelijk even gefixed.
Maarja dat is dan complot.
flikker toch op.

We zijn toch geen kleuters of wel.
Het kwam van de VVD. functie elders werd genoteerd.

en toen gisteren alles op tafel moest komen. Moest het een dag duren voordat de stukken gevonden waren.
en dan laat Rutte er bij zetten minister maken

ja ja ja ja

O wat doorzichtig weer Mark

tijd dat je zelf een funkte elders gaat zoeken
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 11:52:51 #57
236264 crew  capricia
pi_198792474
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan zou toch moeten zijn aangegeven dat het verslag op dit punt is aangepast? Is al duidelijk of dat is gebeurd?
Zie hier:
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198792493
quote:

[..]

Dan voert hij geen oppositie terwijl zijn partij in de coalitie zit.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_198792510
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, typisch Rutte inderdaad! Het is positief omdat Rutte er blijk van geeft de verkiezingsuitslag serieus te nemen, zou je kunnen zeggen. En het is ook negatief omdat Rutte Omtzigt van de plek weg wil waar hij hem het meest in de weg kan zitten. In het kabinet komt hij onder de invloedssfeer van Rutte.
Keep your friends close but your enemies closer. Het is misschien wat cynisch, maar wel slim. En het doet recht aan de verkiezingsuitslag. Dus ik vind het wel een begrijpelijk voorstel van Rutte.
pi_198792515
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dit verslag lag een week bij Tamara van Ark en Koolmees. Tamara de nummer 2 van VVD.
Wie zegt dat ze dit gisteren niet even hebben overgetypt en dit er aan hebben toegevoegd en vandaag zo gepresenteerd hebben..

We denken dat die mensen heilig zijn, maar als er wat gefixed moet worden dan doen ze dat.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:55:13 #61
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_198792522
Dit is wel zo'n opzichtige spin. Waarom stond er dan niet "Positie Omtzigt: kabinetspost" in de aantekeningen van Ollongren?
Never explain, never apologize.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:55:19 #62
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198792526
quote:

[..]

'Aandringt'
Laffe huichelaar
pi_198792530
Ik vind deze uitleg vreemd, wat een ministersfunctie zet je niet naar als "functie elders".
Maar ter verdediging van Rutte, een gekozen kamerlid (en zeker Pieter Omtzigt niet) ga je aan niet de kant zetten.
Dat kan gewoon niet, hoe stel je je dat voor?
Jij doet niet meer mee? Jij moet maar ergens een ambtenaren baantje krijgen? en dat Omtzigt dan zegt "owjah tuurlijk das goed". Die gaat daar natuurlijk nooit meer akkoord.
De enige optie om een kritisch kamerlid de mond te snoeren is hem "promoveren" tot minister.
En verder is het ook geen gekke gedacht, veel mensen zouden Omtzigt graag als minister zien, en het zou ook een mooie beloning zijn voor zijn goede (kritische) kamerwerk de afgelopen jaren.
pi_198792535
Weer verplaatst, lak was zeker weer op.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:56:10 #65
323876 michaelmoore
pi_198792546
  donderdag 1 april 2021 @ 11:56:25 #66
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_198792554
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:55 schreef Lurf het volgende:
Dit is wel zo'n opzichtige spin. Waarom stond er dan niet "Positie Omtzigt: kabinetspost" in de aantekeningen van Ollongren?
Omdat het gewoon gelul is. Een kabinetspost is totaal wat anders dan een functie "elders".
pi_198792556
  donderdag 1 april 2021 @ 11:56:36 #68
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198792559
Het zou mooi zijn als door deze hele chaos uiteindelijk herverkiezingen komen waaruit Omtzigt komt als premier.

"Functie elders"
  donderdag 1 april 2021 @ 11:56:54 #69
323876 michaelmoore
pi_198792566
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:
Weer verplaatst, lak was zeker weer op.
alweer een nieuw pot zwarte lak en de shredder was stuk vastgelopen
pi_198792570
Vond het niet zo erg, zit al anderhalf uur in de meest saaie meeting ooit, ik heb geen idee waar het over gaat 8-)
pi_198792571
quote:
14s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:54 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Dit verslag lag een week bij Tamara van Ark en Koolmees. Tamara de nummer 2 van VVD.
Wie zegt dat ze dit gisteren niet even hebben overgetypt en dit er aan hebben toegevoegd en vandaag zo gepresenteerd hebben..

We denken dat die mensen heilig zijn, maar als er wat gefixed moet worden dan doen ze dat.
Dat er niets in de handgeschreven aantekeningen over lijkt te staan, is wel curieus.
pi_198792578
quote:

[..]

't Is best slim (sluw misschien) om Omtzigt de zittende macht in te willen trekken in plaats van oppositie te laten voeren.
Is vaker geprobeerd. Is niet nieuw ;)
zie email 27 oktober
  donderdag 1 april 2021 @ 11:57:34 #73
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198792585
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]

'Aandringt'
Of in ieder geval zo specifiek voorstelt. Hebben ze nog dingen te verbergen dat ze zo bang zijn voor Omtzigt?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198792591
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat de Raad van State precies dezelfde bezwaren heeft die ik net opnoemde maakt het zeker op eens wel relevant wat ik zeg? Deze modernisering gaat ten koste van de bestaande rechten en dat mag gewoon niet de bedoeling zijn. Even los van het feit dat er helemaal geen reden is om het recht überhaupt af te zwakken.

Je kan ook gewoon op de inhoud in gaan, in plaats van meteen lekker op de persoon spelen zodra die persoon iets zegt waar je het niet mee eens bent. Met een kritische blik naar alles kijken is gewoon belangrijk, en daarom ben ik blij met iemand als Omtzigt in de kamer.
Nee doen alsof een dergelijk wetsproces even in de hectiek van nu wordt verstopt is gewoon niet wat er nu aan de hand is. Daar doet kritiek van de raad van state niks aan af. Die zeggen ook niet dat het hele idee van de wet updaten gek is. Juist een voorstel doen, daar adviezen over krijgen, het publieke debat aangaan via de tweede en eerste kamer is zoals het hoort.

Dus het idee dat men met een voorstel komt om de wet te updaten is normaal en het gelopen proces ook. Jouw post suggereerde iets heel anders en daar ageerde ik.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 11:58:10 #75
236264 crew  capricia
pi_198792599
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198792618
Zou wel een goede grap zijn om het constant een half uurtje op te schuiven
Moeten zij weten
pi_198792631
twitter

Ik kan dit niet lezen. Maar blijkbaar is er ook gesproken over Omtzigt als Kamervoorzitter?
zie email 27 oktober
pi_198792639

pi_198792641
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Of - en daar zal het wel ongeveer op neerkomen - , Rutte en misschien anderen, hebben gehint op het feit dat men de CDA niet al te stabiel vond overkomen (wanneer de vraag zou komen of het CDA een regerings partner zou kunnen zijn), vervolgens zou dit dan vertaald kunnen worden door de verkenners, door deze angel (Omtzigt dus) eruit te kunnen halen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_198792653
Rutte heeft onderhand echt wel genoeg gelogen, maar hij zal er wel weer met weinig kleerscheuren uitkomen.
Koel en donker bewaren
pi_198792658
Oei, dit is het einde van Rutte.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:02:06 #82
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198792666
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:01 schreef raptorix het volgende:
Euro voor elke keer dat ik dit gehoord heb
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198792679
twitter

Wie riep hier ook alweer dat dat woordenspel er niet toe deed?
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 12:02:47 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198792681
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Euro voor elke keer dat ik dit gehoord heb
Kan je toch mooi een goede koffie van kopen inmiddels.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 1 april 2021 @ 12:03:40 #85
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198792698
quote:
Neuh, hier komt hij nog wel mee weg.

"vergeten"
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198792718
Sow Sylvana maakt gehakt van de Tweede Kamer :P
pi_198792726
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Neuh, hier komt hij nog wel mee weg.

"vergeten"
Als je slim bent vraag je het eerst aan Kaag :)
  donderdag 1 april 2021 @ 12:05:03 #88
323876 michaelmoore
pi_198792735
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:58 schreef H0D3NPYL het volgende:
Zou wel een goede grap zijn om het constant een half uurtje op te schuiven
ze blijven opschuiven tot Omtzigt akkoord is met een minsterpost
pi_198792759
Ik zit op mijn werk, maar het debat is dus weer opgeschoven naar 12.30u?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 12:06:22 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198792765
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:04 schreef StephanL het volgende:
Sow Sylvana maakt gehakt van de Tweede Kamer :P
Waar kijken we naar :?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198792766
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zit op mijn werk, maar het debat is dus weer opgeschoven naar 12.30u?
Yes
pi_198792779
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:04 schreef StephanL het volgende:
Sow Sylvana maakt gehakt roti van de Tweede Kamer :P
pi_198792791
quote:
Welnee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198792798
Gevalletje wegpromoveren?
  donderdag 1 april 2021 @ 12:08:08 #95
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198792807
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:51 schreef Jojoke het volgende:
Dus Rutte stelt voor om Omtzigt minister te maken, zodat Omtzigt niet meer in de Tweede Kamer zijn controlerende taak gaat uitoefenen.
Of de man die al 15 jaar dingen eist van de afdeling toeslagen en het ministerie, gaat zelf een keer aan de knoppen draaien daar? Het is maar een idee he.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:08:09 #96
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198792808
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken

Alle stukken die er toe doen (gespreksverslagen etc) lijken snel weer offline te zijn gehaald?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198792817
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waar kijken we naar :?
Ze was even in het journaal net live. Ze kon het niet geloven. Moet veranderen!
  donderdag 1 april 2021 @ 12:08:42 #98
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198792824
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:07 schreef Dutchguy het volgende:
'Minister van Koninkrijksrelaties'. Een Uriaatje voor Omtzigt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 1 april 2021 @ 12:09:02 #99
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198792835
To Turn An Enemy Into a Friend, step one.

Of zoiets? :D
  donderdag 1 april 2021 @ 12:09:06 #100
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198792838
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Of in ieder geval zo specifiek voorstelt. Hebben ze nog dingen te verbergen dat ze zo bang zijn voor Omtzigt?
Of ze denken gewoon 'als de kiezer zoveel vertrouwen uitspreekt in iemand willen we die erbij'

'Je kan niet om zo iemand heen'
Laffe huichelaar
pi_198792859
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Of de man die al 15 jaar dingen eist van de afdeling toeslagen en het ministerie, gaat zelf een keer aan de knoppen draaien daar? Het is maar een idee he.
Dat gaat hij nooit doen.
pi_198792861
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:08 schreef Drekkoning het volgende:

Alle stukken die er toe doen (gespreksverslagen etc) lijken snel weer offline te zijn gehaald?
Denk dat ze toegang van buitenaf geblokt hebben.
pi_198792862
quote:

[..]

Wat een onzin. Oppositie voeren is iets anders dan besturen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 12:10:19 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198792867
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:08 schreef Drekkoning het volgende:

Gelukkig hebben ze bij de overheid nog weinig begrepen van 'eens op het internet...'
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198792869
quote:
Lijkt me vrij duidelijk waar dat gewraakte zinnetje nu vandaan kwam, toch? Het staat er, bijna letterlijk, in het verslag van de VVD. Je moet wat met Omtzigt, minister maken (dan zit ie niet zo in de weg)? Dat dat in een memo wordt opgeschreven als 'functie elders' is dan redelijk aannemelijk.

Het zou knap zijn als Rutte hier wéér mee weg weet te komen, maar als de conclusie wordt dat Rutte verantwoordelijk is voor 'functie elders' dan is het klaar met zijn premierschap.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_198792887
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Of ze denken gewoon 'als de kiezer zoveel vertrouwen uitspreekt in iemand willen we die erbij'

'Je kan niet om zo iemand heen'
Exact. Het is vrij eenvoudig om er een positieve spin aan te geven, gezien de grote populariteit van Omtzigt.
pi_198792893
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Lijkt me vrij duidelijk waar dat gewraakte zinnetje nu vandaan kwam, toch? Het staat er, bijna letterlijk, in het verslag van de VVD. Je moet wat met Omtzigt, minister maken (dan zit ie niet zo in de weg)? Dat dat in een memo wordt opgeschreven als 'functie elders' is dan redelijk aannemelijk.

Het zou knap zijn als Rutte hier wéér mee weg weet te komen, maar als de conclusie wordt dat Rutte verantwoordelijk is voor 'functie elders' dan is het klaar met zijn premierschap.
Serieus?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 12:11:17 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198792896
quote:

[..]

Rutte kwam weg als hoofdverantwoordelijke voor het ruineren van duizenden mensen, dit is kinderspel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198792904
quote:

[..]

Ja. Hij heeft veel goed werk verricht, maar dat wil natuurlijk totaal niet zeggen dat hij een goede leidinggevende zou zijn voor een ministerie. Dat lijkt mij trouwens niet. Maar los daarvan, wel een begrijpelijk voorstel van Rutte.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:11:45 #110
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_198792907
quote:
Ik help het je hopen, maar die man is gewoon niet weg te krijgen vrees ik.
Koel en donker bewaren
  donderdag 1 april 2021 @ 12:12:08 #111
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198792913
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat gaat hij nooit doen.
Ok, maar dan kun je het nog steeds erover hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat een onzin. Oppositie voeren is iets anders dan besturen.
Maar Omtzigt voert geen oppositie, hij is gewoon onderdeel van de coalitie. En genoeg kamerleden hebben ooit een ministerspost gehad of andersom.
pi_198792916
Omtzigt zou nooit minister worden, dan moet ie samenwerken met dezelfde topambtenaren welke hij te kakken heeft gezet.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:12:28 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198792919
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze bij de overheid nog weinig begrepen van 'eens op het internet...'
Zou toch niet zo zijn dat dit enkel voor de TK-leden inzichtelijk had moeten zijn _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 1 april 2021 @ 12:12:29 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198792921
quote:
Als hij druk zou hebben uitgeoefend om Omtzigt uit politiek Den Haag te krijgen wel. Niet als hij hem zou willen polsen voor een ministerspost.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198792923
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Rutte kwam weg als hoofdverantwoordelijke voor het ruineren van duizenden mensen, dit is kinderspel.
Technisch eindverantwoordelijk is iets heel anders dan direct verantwoordelijk. Dit zijn, neem ik dan even aan, zijn eigen woorden.
pi_198792928
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat gaat hij nooit doen.
Omtzigt heeft ook al tig keer laten weten dat hij in de Kamer wil blijven om het kabinet te controleren. De ministerspost is daarom ook totaal niet geloofwaardig. Maar het gaat er straks om of Rutte hier weer mee wegkomt.
pi_198792929
Plottwist: Sigrid Kaag wordt alsnog MP.
pi_198792933
Met een functie elders zou je eerder denken aan Nationaal Ombudsman of iets in die richting.
pi_198792937
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef Momo het volgende:
To Turn An Enemy Into a Friend, step one.

Of zoiets? :D
Op een accountantskantoor zet je zo'n iemand op de loonadministratie.
pi_198792941
quote:
Het gesprek met D66 is wel netjes inhoudelijk.
pi_198792961
Dit had dus vorige week met een half uurtje uit de wereld kunnen zijn MITS dit waar is.
Ik gok dat er gisteravond nog hard is gesleuteld aan de verslagen en dat de TK hier nu niet mee akkoord gaat.

Daarnaast heb ik ook mijn twijfels bij de huidige voorzitter.. die kwam me gisteren nét iets te zenuwachtig over. Ik verwacht dat zij ook wel een vinger in de pap te roeren heeft bij dit incident.
Wat JA21 ook vroeg. Ollongren zit er, waarom nu niet vragen?
  donderdag 1 april 2021 @ 12:14:17 #122
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198792965
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:12 schreef raptorix het volgende:
Omtzigt zou nooit minister worden, dan moet ie samenwerken met dezelfde topambtenaren welke hij te kakken heeft gezet.
Hij lijkt me ook helemaal niet geschikt als bestuurder: veel te veel autistische trekjes, te weinig pragmatisch en niet heel stressbestendig.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198792968
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Als hij druk zou hebben uitgeoefend om Omtzigt uit politiek Den Haag te krijgen wel. Niet als hij hem zou willen polsen voor een ministerspost.
Waarom zou hij dat niet gewoon zo uitleggen dan? Iedereen valt al 8 dagen over die 4 woorden. Als het echt zo simpel was dan waren we hier nu niet denk ik.
pi_198792972
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:13 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Op een accountantskantoor zet je zo'n iemand op de loonadministratie.
En in de IT mag je servicemanager worden ;)
  donderdag 1 april 2021 @ 12:14:45 #125
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198792975
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het CDA is instabiel en heeft verloren, het is goed voor de stabiliteit van het CDA als Hoekstra iig meer stemmen heeft dan Omtzigt. Maar je moet wel iets daarmee. Het rommelt nu teveel binnen de partij.

Ik zou dit zelf ook zo zeggen, maar waarom zou hij daar nou over gelogen hebben. Dat is toch wel weer opmerkelijk hoor.
pi_198792979
Enige wat nog vervelend kan worden voor Rutte, is dat hij in eerste instantie ontkende dat er over Omtzigt was gesproken. Maar daar lult hij zich ook wel uit.
pi_198792981
Overigens dacht ik dat Omtzigt veel ouder was :@
pi_198792984
Ik snap de verontwaardiging niet echt. Als blijkt dat Rutte hem minister wilde maken en dus juist niet wilde wegwerken uit de politiek, lijkt me dat toch een positief ding voor de Omzigtliefhebbers. Maar ik begrijp dat daar anders over wordt gedacht.
pi_198792989
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:07 schreef Dutchguy het volgende:
Lijkt het op. Niet bijzonder ernstig wat mij betreft. Wat wel ernstig is is dat er keihard gelogen is.
zie email 27 oktober
pi_198793005
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
Enige wat nog vervelend kan worden voor Rutte, is dat hij in eerste instantie ontkende dat er over Omtzigt was gesproken. Maar daar lult hij zich ook wel uit.
Hij zal wel iets roepen: Tuurlijk hebben we het wel over Omtzigt gehad, maar niet over zijn politieke rol, en dan mompelt hij snel iets en lult er overheen.
pi_198793011
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:15 schreef 297534 het volgende:
Ik snap de verontwaardiging niet echt. Als blijkt dat Rutte hem minister wilde maken en dus juist niet wilde wegwerken uit de politiek, lijkt me dat toch een positief ding voor de Omzigtliefhebbers. Maar ik begrijp dat daar anders over wordt gedacht.
Omtzigt wil geen minister worden. Als Kamerlid is ie veel lastiger.
zie email 27 oktober
  donderdag 1 april 2021 @ 12:17:04 #133
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_198793028
bullshit Rutte!

je gesprekken gaan over een coalitie. De functies daarin zijn dus niet "elders" maar precies hier in je gesprekonderwerp.

Come on!
heitieh
  donderdag 1 april 2021 @ 12:17:21 #134
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198793033
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hij zal wel iets roepen: Tuurlijk hebben we het wel over Omtzigt gehad, maar niet over zijn politieke rol, en dan mompelt hij snel iets en lult er overheen.
"Ik doelde op het feit dat zijn grote hoeveelheid voorkeursstemmen beloond moet worden met een ministerspost.".
Zin ervoor ging ook over de voorkeursstemmen namelijk.

Zoiets zal het wel worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 1 april 2021 @ 12:17:23 #135
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198793035
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het CDA is instabiel en heeft verloren, het is goed voor de stabiliteit van het CDA als Hoekstra iig meer stemmen heeft dan Omtzigt. Maar je moet wel iets daarmee. Het rommelt nu teveel binnen de partij.

Ik zou dit zelf ook zo zeggen, maar waarom zou hij daar nou over gelogen hebben. Dat is toch wel weer opmerkelijk hoor.
Hij voert wel zoveel gesprekken op een dag dat ik me het eventueel zou kunnen voorstellen dat het hem daadwerkelijk ontschoten is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198793047
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omtzigt wil geen minister worden. Als Kamerlid is ie veel lastiger.
Ja dan blijft hij toch gewoon kamerlid? Het is geen verplichting. Dat is dan zijn keuze.
pi_198793050
twitter
  donderdag 1 april 2021 @ 12:18:06 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198793053
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:15 schreef raptorix het volgende:
Overigens dacht ik dat Omtzigt veel ouder was :@
47, ik had hem iets jonger geschat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198793056
quote:
Welke andere manieren van wegwerken zijn er volgens jou dan?
pi_198793073
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:17 schreef 297534 het volgende:

[..]

Ja dan blijft hij toch gewoon kamerlid? Het is geen verplichting. Dat is dan zijn keuze.
Maar dat geldt tav alle functies die je hem aanbiedt natuurlijk. Dit is gewoon een poging tot wegpromoveren, niet chic wel onderdeel van het spel. Ernstiger is wat mij betreft het liegen.
zie email 27 oktober
pi_198793081
quote:
Ik vraag me af waarom het niet meteen bekend gemaakt is als Rutte het werkelijk over de ministersfunctie had.
pi_198793082
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Motie van wantrouwen vijfhonderdzesendertig van Geert? :')
zie email 27 oktober
  donderdag 1 april 2021 @ 12:19:25 #143
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_198793086
quote:
omdat de verklaring ongeloofwaardig is.
heitieh
pi_198793087
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Ok Geert. En dan wordt Kaag dus MP.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:19:34 #145
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198793089
Rutte en Jorritsma hebben gewoon keihard gelogen in gezicht van rest van de Kamer.
pi_198793093
We praten al een week over wie het over Omtzigt had.

Het was inderdaad Rutte.

Enkel bij de VVD komt de naam Omtzigt terug in de verslagen.

De functie elder was dus wel degelijk een agenda punt voor het gesprek met VVD die dag. na aanleiding van het eerste gesprek dus.. bijzonder
pi_198793097
Overigens zou het me niet verbazen als Pieter Omtzigt uit de partij stapt en samen met Jos de Blok een nieuwe beweging start, zijn beide Tukkers, denken redelijk het zelfde over maatschappelijke problemen.....
  donderdag 1 april 2021 @ 12:20:34 #148
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198793112
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:20 schreef raptorix het volgende:
Overigens zou het me niet verbazen als Pieter Omtzigt uit de partij stapt en samen met Jos de Blok een nieuwe beweging start, zijn beide Tukkers, denken redelijk het zelfde over maatschappelijke problemen.....
Helemaal mooi als we dan ook nog een herverkiezing krijgen omdat Kaag niet meer met Rutte in zee wil _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198793114
Jaaah Marleen :9
  donderdag 1 april 2021 @ 12:20:45 #150
323876 michaelmoore
pi_198793115
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dat geldt tav alle functies die je hem aanbiedt natuurlijk. Dit is gewoon een poging tot wegpromoveren, niet chic wel onderdeel van het spel. Ernstiger is wat mij betreft het liegen.
Ja Rutte heeft het dus wel over Omtzigt gehad , alleen niet met Kaag

Nu wil Rutte graag dat Omtzigt minister gaat worden, dan moet hij maar Minister van Ambtelijke Hervorming worden of van Volkshuisvesting
pi_198793119
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Motie van wantrouwen vijfhonderdzesendertig van Geert? :')
En dat Rutte dan opstapt als demissioniar premier, en vervolgens weer premier word in nieuwe kabinet, zou wel ultieme troll actie zijn :B
  Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 12:21:10 #152
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198793125
Oprutte!1!!1!1
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 1 april 2021 @ 12:21:18 #153
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198793127
twitter

Ook wel sappig
  donderdag 1 april 2021 @ 12:21:26 #154
323876 michaelmoore
pi_198793129
quote:
Dat is misschien beter , mogelijk gaan er nog enkele mee
pi_198793131
quote:
99s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:19 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

omdat de verklaring ongeloofwaardig is.
Welke verklaring is dat dan niet? Dat Rutte wilde dat Hoekstra Omtzigt ervan zou overtuigen zijn zetel op te geven of zich af te splitsen van het CDA?
  donderdag 1 april 2021 @ 12:21:44 #156
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198793137
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

En dat Rutte dan opstapt als demissioniar premier, en vervolgens weer premier word in nieuwe kabinet, zou wel ultieme troll actie zijn :B
Demissionair demissionair _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198793140
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ook wel sappig
Iets met ketel en pot :')
pi_198793153
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is misschien beter , mogelijk gaan er nog enkele mee
Ik denk dat als die 2 een partij zouden starten je wel eens een historische hoeveelheid stemmen kan gaan krijgen.
pi_198793161
quote:

[..]

Nou daar ben ik het niet mee eens. Wegpromoveren is naar een functie waar je bijv. wel veel verdient, maar geen macht hebt. Of CvdK bijvoorbeeld. Als minister ben je gewoon de belangrijkste man. maar het is natuurlijk wel onderdeel van het spel.
Als het klopt is dat liegen inderdaad dom en ook moeilijk te begrijpen waarom het dat deed. Hoewel ik niet meteen op de lijn zit dat je daarom weg zou moeten.
  FOK!fotograaf donderdag 1 april 2021 @ 12:22:52 #160
842 Zorro
Z
pi_198793164
En, is het al opgeschoven naar 13:00 uur?
  donderdag 1 april 2021 @ 12:23:04 #161
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198793168
https://www.kabinetsforma(...)1/04/01/mails-deel-1

Wow ook gewoon mails staan er op.
pi_198793180
twitter
  donderdag 1 april 2021 @ 12:24:13 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198793189
quote:

[..]

Het is natuurlijk anders om hem een ministerspost aan te bieden dan wanneer je vanuit een zekere machtspositie tegen hem zegt: "Er komt een commissariaat vrij, als ik jou was zou ik die pakken anders zou het voor jou nog wel eens erg moeilijk kunnen worden om ooit nog ergens aan de bak te komen".
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198793192
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
:')
pi_198793193
Wel genieten al die verslagen. Misschien dat sommige partijen toch spijt gaan krijgen met hun geschreeuw om openheid. GL bijvoorbeeld.
  FOK!fotograaf donderdag 1 april 2021 @ 12:24:33 #166
842 Zorro
Z
pi_198793197
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Was ik nog optimistisch met mijn 13:00 _O-
pi_198793211
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:23 schreef Momo het volgende:
https://www.kabinetsforma(...)1/04/01/mails-deel-1

Wow ook gewoon mails staan er op.
Welke kneus gebruikt nou nog een Blackberrry :')
  donderdag 1 april 2021 @ 12:25:41 #168
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198793226
Maargoed, blijkbaar hebben ze het over Omtzigt gehad tijdens het duiden van de uitslag. Gaat dus vooral over zijn voorkeursstemmen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198793233
pi_198793234
twitter

Wat is er gaande joh?
zie email 27 oktober
pi_198793242
quote:
14s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:26 schreef Abyss33 het volgende:
[ afbeelding ]
MR was nog geen fractievoorzitter op dat moment :')
zie email 27 oktober
pi_198793246
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat is er gaande joh?
Debat is weer uitgesteld, nu tot 13.30
pi_198793247
Half twee lol :D
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:27:11 #174
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_198793250
Dit is allemaal wel genieten hoor.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_198793271
twitter
pi_198793281
Dit gaat een heeeeele lange dag worden in Den Haag.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:28:36 #177
236264 crew  capricia
pi_198793285
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198793291
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Welke kneus gebruikt nou nog een Blackberrry :')
De apps van BlackBerry worden door de overheid gebruikt om mee te mailen etc. Blackberry's zelf niet.
  Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 12:29:29 #179
pi_198793305
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:28 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Besodemieterd en bedrogen.
pi_198793319
Marijnissen is boos.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_198793330
Ik zou wel graag info willen hebben waarom ze het steeds uitstellen. Dat is gekker dan alles wat ik tot nu toe in die gespreksverslagen ben tegengekomen... wat zou de oorzaak van dat uitstellen kunnen zijn?
  donderdag 1 april 2021 @ 12:31:04 #182
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198793338
Ben wel benieuwd of Teflon Mark ook deze storm door komt.
pi_198793339
quote:
9s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dus we zijn even boos en verontwaardigd voor de bühne en daarna gaan we weer over tot de orde van de dag.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:31:16 #184
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_198793343
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:28 schreef TigerXtrm het volgende:
Dit gaat een heeeeele lange dag worden in Den Haag.
Maar ik wil The Passion kijken ;(
Koel en donker bewaren
  donderdag 1 april 2021 @ 12:31:19 #185
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198793344
Je zal maar net nieuw in de kamer zitten en dan boven je die grote ventilator zien waar je straks allemaal poep ziet spatten.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198793345
quote:
9s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

pi_198793347
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ook wel sappig
Ik denk ook dat je met de PvdD samenwerkt dat het die het dan nooit genoeg vindt.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:31:54 #188
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198793354
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, dit is wel een blunder geweest. Verder staat de VVD er nog best positief op, zo wordt het belang van een betrouwbare overheid genoemd als taak voor het volgende kabinet. Dat was dus geen verkiezingsstunt. Sowieso komen de meeste partijen wel met een goed verhaal, bij DENK werden ook opmerkelijke dingen gezegd over de koers van de partij.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:32:26 #189
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198793368
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Exact. Het is vrij eenvoudig om er een positieve spin aan te geven, gezien de grote populariteit van Omtzigt.
Iemand die keihard oppositie gevoerd heeft het beleid laten maken is op alle fronten slim.

Je geeft iemand die zich ergens in vastgebeten heeft de kans zelf het beleid te maken en het deze keer goed te doen

Voor het vertrouwen in het kabinet en de politiek is het goed als er iemand bij zit die op een heel andere groep populair is dan Rutte zelf.

Rutte staat er goed op als hijiemand die 'tegen' hem geweest is beloont met een ministerspost.

Voor de cohesie bij de coalitiepartner is het goed als de twee prominenten niet tegenover elkaar staan.

En nadelen kan ik niet bedenken.
Laffe huichelaar
  donderdag 1 april 2021 @ 12:32:32 #190
323876 michaelmoore
pi_198793370
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:30 schreef Hanca het volgende:
Ik zou wel graag info willen hebben waarom ze het steeds uitstellen. Dat is gekker dan alles wat ik tot nu toe in die gespreksverslagen ben tegengekomen... wat zou de oorzaak van dat uitstellen kunnen zijn?
wachten tot er inderdaad een andere functie voor Omtzigt is die hij zal accepteren , rutte wil duidelijk niet meer last hebben van die herrischopper

Rutte walgt van de Rutte doctrine die Omtzigt steeds naar voren gooit
pi_198793372
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:28 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Wat een koekebakker is het toch. Ik begreep al niet dat de VVD deze beschadigde man weer naar voren had geschoven want het is gewoon wachten op het volgende lijk uit zijn kast, maar dat hij al zo schaamteloos tegen iedereen zou liegen voor hij zelfs maar premier werd had ik niet verwacht. Hoeveel weken geleden beloofde hij ook alweer openheid?
  donderdag 1 april 2021 @ 12:32:35 #192
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198793373
nvm
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_198793375
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:30 schreef Hanca het volgende:
Er word nu geschaakt op hoog niveau, feitelijk moet je nu binnen een paar uur al je formatie regelen :)
  donderdag 1 april 2021 @ 12:33:51 #194
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198793393
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er word nu geschaakt op hoog niveau, feitelijk moet je nu binnen een paar uur al je formatie regelen :)
Rutte gaat formeren over rechts _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198793396
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:31 schreef Momo het volgende:
Natuurlijk, hij heeft feitelijk niks geks gezegd tijdens dat gesprek. Alleen tijdens het duiden van de uitslag dat ze wat moeten met een populaire politicus met veel voorkeursstemmen. Lijkt me alleen maar democratisch.

Hij had daarna natuurlijk niet moeten zeggen dat hij het niet over Omtzigt heeft gehad, maar dat lijkt me nou ook weer niet zo schadelijk.
  Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 12:33:58 #196
pi_198793398
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Iemand die keihard oppositie gevoerd heeft het beleid laten maken is op alle fronten slim.

Je geeft iemand die zich ergens in vastgebeten heeft de kans zelf het beleid te maken en het deze keer goed te doen

Voor het vertrouwen in het kabinet en de politiek is het goed als er iemand bij zit die op een heel andere groep populair is dan Rutte zelf.

Rutte staat er goed op als hijiemand die 'tegen' hem geweest is beloont met een ministerspost.

Voor de cohesie bij de coalitiepartner is het goed als de twee prominenten niet tegenover elkaar staan.

En nadelen kan ik niet bedenken.
Eens. Het enige is dat Rutte een beetje heeft gejokt over het feit dat Pietertje niet besproken is, maar daar komt ie wel uit denk ik.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:34:13 #197
323876 michaelmoore
pi_198793402
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat een koekebakker is het toch. Ik begreep al niet dat de VVD deze beschadigde man weer naar voren had geschoven want het is gewoon wachten op het volgende lijk uit zijn kast, maar dat hij al zo schaamteloos tegen iedereen zou liegen voor hij zelfs maar premier werd had ik niet verwacht. Hoeveel weken geleden beloofde hij ook alweer openheid?
Ja Rutte moet oprotte

Dat is duidelijk , anders dan gaat ie een dictator worden
pi_198793403
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Rutte gaat formeren over rechts _O_
CDA kan nu aardig pokeren en eisen :)
  donderdag 1 april 2021 @ 12:34:51 #199
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_198793418
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja Rutte moet oprotte

Dat is duidelijk , anders dan gaat ie een dictator worden
Wordt hij al. Zit duidelijk echt te lang aan de macht.
Koel en donker bewaren
pi_198793424
Kabinet zonder VVD zou ook wat zijn. 6 partijen in het kabinet straks :P
pi_198793431
Azarkan is boos, live op NPO politiek
pi_198793433
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Eens. Het enige is dat Rutte een beetje heeft gejokt over het feit dat Pietertje niet besproken is, maar daar komt ie wel uit denk ik.
Rutte jokt een beetje vaak.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:35:27 #203
323876 michaelmoore
pi_198793435
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

CDA kan nu aardig pokeren en eisen :)
Ik hoop dat Omtzigt eruit stapt met een paar mensen en lijst Omtzigt begint
pi_198793440
Henk Kamp zei overigens eerder ook al dat Omtzigt best minister zou kunnen worden.

donderdag 1 april 2021 @ 12:35:41 #205
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198793442
quote:
Mij wel. Dat is zoo geveer de meest trouwe CDA'er die er is
Laffe huichelaar
pi_198793443
Als CDA nu de vinger geeft aan de VVD staat VVD buitenspel, die zou dan moeten bedelen op rechts, en dat gaan ze nooit doen met PVV en forum, CDA kan anderzijds cherrypicken met wie ze willen :)
pi_198793445
twitter

:?
zie email 27 oktober
pi_198793452
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:35 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter
pi_198793463
Bij1 wil niet meeregeren: "Wij zullen onder geen beding in deze coalitie stappen. De uiterst rechtse en institutioneel racistische politiek van liberaal rechts verdient, wat ons betreft, geen steun voor hun verdere afbraak van onze sociale rechten." (bron)
  donderdag 1 april 2021 @ 12:37:00 #210
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198793470
Iemand een link naar de aantekeningen? Ik kom ze alleen maar in delen tegen op twitter.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198793471
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
:?
@Haags kan jij dit duiden!
pi_198793479
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:35 schreef Houtenbeen het volgende:
Moeten ze de stukken niet lezen? Hadden ze net zo goed kunnen beginnen om 12:00.
pi_198793485
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:37 schreef -XOR- het volgende:
Iemand een link naar de aantekeningen? Ik kom ze alleen maar in delen tegen op twitter.
https://www.kabinetsformatie2021.nl/documenten
zie email 27 oktober
pi_198793488
Azarkan is altijd boos :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 12:37:53 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198793489
Baudet is wel lekker kort van stof geweest _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198793492
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Natuurlijk, hij heeft feitelijk niks geks gezegd tijdens dat gesprek. Alleen tijdens het duiden van de uitslag dat ze wat moeten met een populaire politicus met veel voorkeursstemmen. Lijkt me alleen maar democratisch.

Hij had daarna natuurlijk niet moeten zeggen dat hij het niet over Omtzigt heeft gehad, maar dat lijkt me nou ook weer niet zo schadelijk.
We zijn toch niet dom of wel.
Dat functie elders komt dus uit de VVD hoek.
Dit is een samenvatting van dat gesprek.

Wat er precies allemaal gezegd is weet je niet. Ook niet wat er verder in de achterkamer nog verteld is.
Wat we wel weten is dat functie elders blijkbaar toch voort kwam uit het VVD gesprek met Rutte en niet met die andere partijen en ook niet door de media etc..

dit gaat wat worden
  donderdag 1 april 2021 @ 12:38:06 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198793496
quote:
Als ik Rutte was zou ik Omtzigt ook graag als minister hebben, dan is hij gelijk kaltgestellt.
Als het even wil komt er op dat ministerie dan ook nog een lijk uit de kast waardoor de minister van dienst moet aftreden.

Ik snap wel dat Omtzigt geen behoefte heeft aan een functie in het kabinet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 1 april 2021 @ 12:38:10 #218
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198793498
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:35 schreef raptorix het volgende:
Als CDA nu de vinger geeft aan de VVD staat VVD buitenspel, die zou dan moeten bedelen op rechts, en dat gaan ze nooit doen met PVV en forum, CDA kan anderzijds cherrypicken met wie ze willen :)
Maar zonder VVD is er geen logische coalitie
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198793506
twitter

Oké. Let niet op de laatste sensatie-zin. Maar hier zou het dus om gaan.
zie email 27 oktober
pi_198793528
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
Bij1 wil niet meeregeren: "Wij zullen onder geen beding in deze coalitie stappen. De uiterst rechtse en institutioneel racistische politiek van liberaal rechts verdient, wat ons betreft, geen steun voor hun verdere afbraak van onze sociale rechten." (bron)
Schattig dat ze denkt dat ze daar überhaupt voor in aanmerking kwamen :')
pi_198793531
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, dit is wel een blunder geweest. Verder staat de VVD er nog best positief op, zo wordt het belang van een betrouwbare overheid genoemd als taak voor het volgende kabinet. Dat was dus geen verkiezingsstunt.
Eens, heel nette positionering verder van de VVD. In de aantekeningen staat zelfs ergens dat het uitsluiten van de PVV niet houdbaar is als Wilders zou bellen en alles terug zou nemen (of iets dergelijks).

Het zou zo dom zijn als Rutte door het liegen over dat ene zinnetje de door hem gewenste formatie ruïneert.
pi_198793537
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar zonder VVD is er geen logische coalitie
Dus kunnen ze heel veel gaan eisen ;)
  donderdag 1 april 2021 @ 12:40:39 #223
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198793547
quote:
Alweer? ik zag haar gister ofzo op tv over de beëdiging stak ze ook al dat riedeltje af over racisme. Nu al vermoeiend.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198793565
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:39 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Schattig dat ze denkt dat ze daar überhaupt voor in aanmerking kwamen :')
Nou, de brief begon juist zo net en bescheiden! ("Het past ons als nieuwe en kleine partij in Den Haag, om eerst de gang van zaken hier te leren.")
  donderdag 1 april 2021 @ 12:41:48 #225
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198793571
En het debat is weer uitgesteld. Nu naar 13.30
pi_198793579
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eens, heel nette positionering verder van de VVD. In de aantekeningen staat zelfs ergens dat het uitsluiten van de PVV niet houdbaar is als Wilders zou bellen en alles terug zou nemen (of iets dergelijks).

Het zou zo dom zijn als Rutte door het liegen over dat ene zinnetje de door hem gewenste formatie ruïneert.
En waarom ook? Ik begin me langzaam af te vragen of Rutte niet oprecht een pathologische leugenaar is. Als in, een onbedwingbare drang om te liegen ofzo.
pi_198793584
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:41 schreef ondeugend het volgende:
En het debat is weer uitgesteld. Nu naar 13.30
Is er politieke paniek of waarom is dit?
zie email 27 oktober
  Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 12:42:49 #228
pi_198793588
quote:
Nou, daar zal de VVD wakker van liggen!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 12:42:59 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198793593
quote:
opkomst FVD en Ja21 zorgelijk
Kom op zeg :')
Dit is bijna net zo erg als Sylvana in haar 76 zetels bubbel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198793607
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, ik vraag me dat ook af. Ze kunnen toch beginnen? Wat speelt zich allemaal achter de schermen af?
  donderdag 1 april 2021 @ 12:43:32 #231
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198793609
quote:

[..]

Messen worden geslepen.

Of Dijkhof wordt voorbereid op zijn nieuwe rol als voorzitter.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 1 april 2021 @ 12:43:45 #232
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198793617
quote:
Denk: Rutte moet aftreden

Fractievoorzitter Azarkan van Denk vindt dat Rutte had moeten toegeven dat hij wel over CDA-Kamerlid Omtzigt heeft gesproken. "Hij heeft gewoon gelogen. Dat betekent dat hij voor ons niet meer geloofwaardig is." Azarkan gaat ervan uit dat er een motie van wantrouwen tegen Rutte wordt ingediend. "Als hij eerlijk is, geeft hij het stokje uit handen. Hij moet aftreden."
  donderdag 1 april 2021 @ 12:43:50 #233
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198793618
Er speelt iets in ieder geval
  donderdag 1 april 2021 @ 12:44:04 #234
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_198793623
Denk, SP en PVV zeggen vertrouwen op.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 12:44:40 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198793627
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:44 schreef trein2000 het volgende:
Kijk je door een wormgat al naar het debat ofzo :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198793635
quote:

[..]

Er moet nu heel snel geschakelt worden, je kunt elkaar niet tijdens het debat straks afmaken en daarna vrolijk weer vriendjes zijn, kortom je moet nu vertrouwen zien te vinden en dus moet je heel goed afspreken wie wat gaat zeggen.
pi_198793639
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kijk je door een wormgat al naar het debat ofzo :P
Ik heb een leuke Twitter-timeline ;)
zie email 27 oktober
  donderdag 1 april 2021 @ 12:45:24 #239
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198793642
Heeft Kaag al een reactie gegeven?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198793645
twitter

Debat helemaal afgelast?
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:45:38 #241
236264 crew  capricia
pi_198793650
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:43 schreef Momo het volgende:

[..]

Denk dat die sleutel bij Omtzigt ligt. Vraag me af of die al op weg naar Den Haag is.

Nog even en het implodeert.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198793653
Volgens mij is nu alles mogelijk. Incl. een heel kort debat door het opstappen van Rutte.
pi_198793655
Surinaamse broodjes zijn atijd lekker, aldus Simone Weimans :D
pi_198793656
Er gaan Surinaamse broodjes rondt in de wandelgangen van de Tweede Kamer. :9
leven zoals het leven is
  donderdag 1 april 2021 @ 12:45:56 #245
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198793659
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:45 schreef Drekkoning het volgende:
Die doet dat tegenwoordig bij monde van Rutte.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198793662
quote:
Maar die zijn in principe niet echt relevant.

Je moet trouwens ook wel heel erg dom zijn om een demissionaire premier op basis van 1 zin midden in een pandemie weg te sturen... wie moet hem gaan vervangen dan? Eerste vice-premier De Jonge?
  donderdag 1 april 2021 @ 12:46:03 #247
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198793663
twitter
pi_198793666
Het zou wel wat zijn als Rutte hierom zou vallen zeg, wat ik niet eens ondenkbeeldig vind. Wel dramatisch want ik zie niemand het meteen op een goede manier van hem overnemen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 12:46:26 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198793672
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Debat helemaal afgelast?
Ik begin deze soap interessanter te vinden dan heel het onderwerp waar het aanvankelijk over ging.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:46:26 #250
236264 crew  capricia
pi_198793673
Mooie tijden voor politieke volgers zoals wij. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198793676
quote:
Iets met nieuw leiderschap.....
pi_198793679
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:31 schreef Momo het volgende:
Dit kan hij niet weglachen
pi_198793680
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Denk dat die sleutel bij Omtzigt ligt. Vraag me af of die al op weg naar Den Haag is.

Nog even en het implodeert.
Rol CDA cruciaal inderdaad, wat willen die? Ze kunnen Rutte ten val brengen. Maar wat is de prijs daar voor? Dat zal de vraag zijn.
zie email 27 oktober
  donderdag 1 april 2021 @ 12:46:43 #254
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198793682
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef 297534 het volgende:
Het zou wel wat zijn als Rutte hierom zou vallen zeg, wat ik niet eens ondenkbeeldig vind. Wel dramatisch want ik zie niemand het meteen op een goede manier van hem overnemen.
Zou wel symbolisch zijn dat dan gebeurd met Omtzigt.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:47:06 #255
236264 crew  capricia
pi_198793686
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik begin deze soap interessanter te vinden dan heel het onderwerp waar het aanvankelijk over ging.
Dit.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 12:47:28 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198793697
Ja21 is toch wel echt een enorm inhoudelijke partij zie ik nu. Had ik er echt totaal niet van verwacht :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 1 april 2021 @ 12:47:29 #257
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198793698
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Is dit een eigen mening of is dit van de leiders?
pi_198793699
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Rol CDA cruciaal inderdaad, wat willen die? Ze kunnen Rutte ten val brengen. Maar wat is de prijs daar voor? Dat zal de vraag zijn.
Omtzigt belangrijk maken. Omtzigt haalt stemmen binnen als hij binnenboord blijft.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 april 2021 @ 12:47:54 #259
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_198793706
SP-fractievoorzitter Marijnissen: 'Rutte heeft groot probleem'

Het had zo door een FOK!ker gezegd kunnen worden.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:47:54 #260
236264 crew  capricia
pi_198793707
quote:

[..]

Omtzigt kan Rutte IV cancellen. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198793708
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:47 schreef Nattekat het volgende:
Ja21 is toch wel echt een enorm inhoudelijke partij zie ik nu. Had ik er echt totaal niet van verwacht :D
Eerdmans is ook een serieuze man. Dat is bekend.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:48:00 #262
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_198793712
Je zal die fotograaf zijn :D Dan zie je door jouw foto heel de boel imploderen.
Koel en donker bewaren
pi_198793713
quote:

[..]

Dat is de vraag naast wat Rutte zelf gaat doen ook iets waar ik benieuwd naar ben. CDA heeft nu een cordon rondom Omtzigt opgetrokken maar de zgn. fluisteraars zullen er ook nog steeds zitten.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:48:27 #264
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198793718
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:45 schreef Dutchguy het volgende:
Volgens mij is nu alles mogelijk. Incl. een heel kort debat door het opstappen van Rutte.
Hij is totaal niet geloofwaardig meer en dat repareer je ook niet zomaar even.
Dus het zou zomaar kunnen.

Helaas moet ik werken dus ga ik niks meekrijgen van dit politieke interessante drama
pi_198793721
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Iets met nieuw leiderschap.....
_O-
pi_198793723
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:48 schreef Guanabana het volgende:
Je zal die fotograaf zijn :D Dan zie je door jouw foto heel de boel imploderen.
Dingen gebeuren nooit toevallig, en er is zeker overleg geweest of deze foto geplaatst mocht worden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 12:49:11 #267
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198793725
quote:
6s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:47 schreef D_A het volgende:
SP-fractievoorzitter Marijnissen: 'Rutte heeft groot probleem'

Het had zo door een FOK!ker gezegd kunnen worden.
Marijnissen is ook gewoon een FOK!er.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198793731
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Die Haagse Insider zit er het laatste half jaar trouwens steeds vaker ver naast, ik zou zijn mening niet als "de waarheid" aannemen. Blijft natuurlijk wel een interessante bron, maar ik wacht toch even op andere journalisten.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:49:44 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198793737
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Is dit een eigen mening of is dit van de leiders?
Waarschijnlijk een mening, maar deze gast heeft altijd wel lijntjes binnen het kabinet en verschillende partijen lopen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 12:50:35 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198793748
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die Haagse Insider zit er het laatste half jaar trouwens steeds vaker ver naast, ik zou zijn mening niet als "de waarheid" aannemen. Blijft natuurlijk wel een interessante bron, maar ik wacht toch even op andere journalisten.
Mja, achter dit soort Tweets moet en zal ook gewoon een kern van waarheid zitten. Dat het nu continu wordt uitgesteld geeft ook wel te denken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 1 april 2021 @ 12:51:03 #271
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198793753
quote:
Wat heeft Kaag hiermee te maken?
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:51:31 #272
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_198793758
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:45 schreef Jason22 het volgende:
Er gaan Surinaamse broodjes rondt in de wandelgangen van de Tweede Kamer. :9
@GGMM en ik houden het wel bij een broodje kaas :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 1 april 2021 @ 12:52:01 #273
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198793769
Wellicht voelt Rutte een functie elders aankomen.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:52:33 #274
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198793777
Misschien dat er gedrukt wordt om te zien of Rutte zijn premierschap in een komend kabinet op wil geven om nu niet weggestuurd te worden?
pi_198793786
pi_198793791
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]

@:GGMM en ik houden het wel bij een broodje kaas :)
Geen gehaktbal?
pi_198793792
Waarom wordt het steeds maar uitgesteld ?
Hebben ze die stukken nog niet ?
pi_198793794
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:51 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die is fractievoorzitter sinds gisteren en voor D66 is een belangrijke rol weggelegd in een eventuele nieuwe regering. En ook in het verkenningsproces, ze hebben zelfs inmiddels 2 verkenners geleverd. Die hebben beide inmiddels aantoonbaar gelogen. Mensen vragen zich nu af of we dan nu eindelijk dat nieuwe leiderschap gaan zien.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2021 12:53:34 ]
pi_198793801
twitter

Woordvoerder SGP lijkt ook op iets te hinten.
zie email 27 oktober
pi_198793802
Het teflon is inmiddels volledig verdwenen bij Rutte. Hij kwam overal mee weg en wist het zo te draaien dat anderen altijd de schuld kregen van fouten en problemen.
Denk niet dat hij zich nu al terugtrekt maar heel lang zal het niet meer duren dat hij vertrekt.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_198793809
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:52 schreef VoMy het volgende:
Misschien dat er gedrukt wordt om te zien of Rutte zijn premierschap in een komend kabinet op wil geven om nu niet weggestuurd te worden?
Ik riep voor de verkiezingen al dat Kaag MP werd en Rutte naar het buitenland zou gaan.
pi_198793815
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Woordvoerder SGP lijkt ook op iets te hinten.
-
pi_198793816
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar die zijn in principe niet echt relevant.

Je moet trouwens ook wel heel erg dom zijn om een demissionaire premier op basis van 1 zin midden in een pandemie weg te sturen... wie moet hem gaan vervangen dan? Eerste vice-premier De Jonge?
Mwah, het is bij Rutte ondertussen wel meer een patroon aan het worden (bonnetjesaffaire, toeslagenaffaire en nu dit) dan een reeks losse incidentjes.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:54:14 #284
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198793818
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waarom zou Rutte nou ontkent hebben over Omtzigt te hebben gepraat, dat blijft opmerkelijk.

Verder zou dit dus ook al gister ontdekt kunnen zijn, als ze mee waren gegaan in het plan om alleen de VVD-verkenning openbaar te maken. Daar zat dan toch de sleutel, dat had ik niet echt meer verwacht.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:54:17 #285
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198793819
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Lees maar terug
  donderdag 1 april 2021 @ 12:54:20 #286
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198793823
quote:
Hoorde net op het NOS Journaal dat Rutte eerst een zak Surinaamse broodjes gaat eten.
So we just called him Fred
  donderdag 1 april 2021 @ 12:54:20 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198793824
Sow, met dat gelieg zit Rutte ineens diep in de problemen
pi_198793828
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:51 schreef VoMy het volgende:

[..]

Bovendien is Rutte woordvoerder van Kaag dus het was inderdaad een domme vraag.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_198793830
quote:
Crisis bij de VVD
pi_198793838
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik riep voor de verkiezingen al dat Kaag MP werd en Rutte naar het buitenland zou gaan.
De VVD blijft de grootste partij. Die geeft het premierschap niet zo maar cadeau aan D66.
pi_198793849
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De VVD blijft de grootste partij. Die geeft het premierschap niet zo maar cadeau aan D66.
Die deal is voor de verkiezingen al gemaakt.
pi_198793851
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als Rutte ineens weg zou vallen, wie hebben ze dan nog als serieuze optie als premier? Je schuift daar niet 'zomaar' iemand voor naar voren lijkt me.
  donderdag 1 april 2021 @ 12:56:14 #293
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198793855
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:54 schreef Fred het volgende:

[..]

Hoorde net op het NOS Journaal dat Rutte eerst een zak Surinaamse broodjes gaat eten.
Hopelijk krijgt ie die nog weg met al het gedoe nu. Hopelijk is uitstel geen afstel.
pi_198793857
Wie wordt onze tijdelijke minister-president als Rutte opstapt? Een VVD-er of Kaag?
pi_198793860
quote:
SP lijkt zich nu aldus uit te sluiten van coalitie ?
pi_198793863
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:55 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Als Rutte ineens weg zou vallen, wie hebben ze dan nog als serieuze optie als premier? Je schuift daar niet 'zomaar' iemand voor naar voren lijkt me.
Rode potlood oppoetsen na Corona, tot die tijd kabinet van nationale eenheid onder leiding van een politiek-neutraal iemand.
zie email 27 oktober
  donderdag 1 april 2021 @ 12:56:58 #297
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198793866
quote:

[..]

Tamara van Ark is nummer 2, maar lijkt mij ook geen goede kandidaat perse
  donderdag 1 april 2021 @ 12:56:59 #298
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198793867
quote:

[..]

Van Ark. Eventueel Neelie?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198793870
quote:

[..]

Dat zou dan iemand moeten zijn die niet op de lijst stond, op de lijst waren er echt geen premierskandidaten.
pi_198793873
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:56 schreef Jojoke het volgende:
Wie wordt onze tijdelijke minister-president als Rutte opstapt? Een VVD-er of Kaag?
De Jonge is eerste vice premier, anders Ollongren of Schouten
pi_198793874
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:56 schreef Jojoke het volgende:
De Jonge is toch eerst volgende vice-premier nu :o
pi_198793878
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:57 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

De Jonge is eerste vice premier, anders Ollongren of Schouten
Als Rutte gaat is Ollongren ook weg.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: