Update:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Ze had het natuurlijk beter even voor vertrek kunnen melden. Maar de chauffeur zou zich sowieso moeten laten testen, al vergroot een extra ritje de kans op besmetting wel. Daarnaast is het wel erg zoeken van Marijnissen. Het is 1 groot spel om mensen aan te vallen in de hoop Rutte ten val te brengen. Het heeft weinig van doen met oprecht dualisme en staatsrechtelijke verhoudingen. Het is ook een beetje hypocriet, ik kan mij niet voorstellen dat Marijnissen het hele jaar nooit iets niet helemaal volgens de regels heeft gedaan. Daar nationale ophef over creëren is een beetje kinderachtig. Er is ondertussen ook zoveel spel vanuit de oppositie en media dat het gewoon ordinair inspelen is op de verontwaardiging van mensen over het gebrek aan transparantie. Daarmee is iedereen nu ongeveer even fout of goed. Waardoor ik het morele toontje van een aantal politici steeds slechter trek ook al hadden ze initieel een punt.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:06 schreef KoosVogels het volgende: [..] Je creëert een valse tegenstelling. Dat Marijnissen hier ook gewag van maakt, betekent niet dat er geen sprake is van ongefundeerde haat richting Ollongren. Het zijn met name de Telegraaf en rechts-georiënteerde boosmannetjes die schande spreken van haar coronabesmetting en haar handelswijze (en zeker op Twitter gaat dat gepaard met de nodige denigrerende en seksistische scheldpartijen). En laten we wel wezen: het gaat helemaal nergens over. Wat had Ollongren dan moeten doen? Naar huis lopen?
Waarom is dit weggehaalt? Seven is een zeer serieuse onderzoeksjournalist die al heel veel scoops heeft gedaan.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:28 schreef raptorix het volgende:
- Dit is wel van een heel hoog BNW gehalte -
Helemaal niks, het is alsof je als politie tegen een crimineel zegt: Ga maar terug naar de plaats delict en dan doen we morgen wel onderzoek ok?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:35 schreef Zorro het volgende:
Wat heb je aan die stukken als ze nog gewijzigd mochten worden (dat begreep ik tenminste)??
Een wijziging zou worden genoteerd. Maar gespreksverslagen in de openbaarheid gooien zonder dat degene die je de woorden in de mond legt daar wat over te zeggen heeft, dat zou pas een echt schandaal zijn. Terecht dus dat de fractievoorzitters de stukken in mochten zien en mochten aangeven als ze het ergens niet mee eens waren, omdat ze het zo niet hadden bedoeld.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:35 schreef Zorro het volgende:
Wat heb je aan die stukken als ze nog gewijzigd mochten worden (dat begreep ik tenminste)??
Daar staat niks geks in.quote:
Dat is toch het hele eieren eten? Zo kun je dus alles wel weglaten, want alles wat je niet welgevallig is zeg je gewoon van: Zo had ik het niet bedoeld.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een wijziging zou worden genoteerd. Maar gespreksverslagen in de openbaarheid gooien zonder dat degene die je de woorden in de mond legt daar wat over te zeggen heeft, dat zou pas een echt schandaal zijn. Terecht dus dat de fractievoorzitters de stukken in mochten zien en mochten aangeven als ze het ergens niet mee eens waren, omdat ze het zo niet hadden bedoeld.
Dus Rutte heeft het wel over Omtzigt gehad en de verkenners hebben "functie elders" inderdaad niet uit de mouw geschud.quote:
Ja dat gevoel had ik nou ook.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal niks, het is alsof je als politie tegen een crimineel zegt: Ga maar terug naar de plaats delict en dan doen we morgen wel onderzoek ok?
Nou ja in zoverre, Rutte heeft gezegd dat hij het niet over Omtzigt heeft gehad. Dat blijkt dus een leugen.quote:
Zou jij graag willen dat iemand anders aan de hele wereld gaat verkondigen wat jij in een geheim gesprek hebt gezegd, zonder dat jij de kans krijgt te kijken of die weergave van jouw woorden wel klopt? Dan ben je wel extreem naïef.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is toch het hele eieren eten? Zo kun je dus alles wel weglaten, want alles wat je niet welgevallig is zeg je gewoon van: Zo had ik het niet bedoeld.
Daar heb je gelijk in maar daar is het nu te laat voor. Dat zou direct na het gesprek moeten gebeuren, teken voor akkoord van het verslag.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou jij graag willen dat iemand anders aan de hele wereld gaat verkondigen wat jij in een geheim gesprek hebt gezegd, zonder dat jij de kans krijgt te kijken of die weergave van jouw woorden wel klopt? Dan ben je wel extreem naïef.
Nou inderdaad, het is nu toch duidelijk?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja in zoverre, Rutte heeft gezegd dat hij het niet over Omtzigt heeft gehad. Dat blijkt dus een leugen.
Ik weet prima hoe het werkt, maar dan kun je dit hele circus wel weglaten, daarnaast je moet ook wel heel naieef zijn om te geloven dat formatie gesprekken na de verkiezingen plaats vinden, die vinden ervoor plaats.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou jij graag willen dat iemand anders aan de hele wereld gaat verkondigen wat jij in een geheim gesprek hebt gezegd, zonder dat jij de kans krijgt te kijken of die weergave van jouw woorden wel klopt? Dan ben je wel extreem naïef.
En met terugwerkende kracht. Tot zover 'vertrouwelijke' gesprekken.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin. D66 en CU hebben 4 jaar geleden echt niet voor de verkiezingen samen gezeten.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
... je moet ook wel heel naieef zijn om te geloven dat formatie gesprekken na de verkiezingen plaats vinden, die vinden ervoor plaats.
Dat de Raad van State precies dezelfde bezwaren heeft die ik net opnoemde maakt het zeker op eens wel relevant wat ik zeg? Deze modernisering gaat ten koste van de bestaande rechten en dat mag gewoon niet de bedoeling zijn. Even los van het feit dat er helemaal geen reden is om het recht überhaupt af te zwakken.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het hele digitale briefgeheim is nu helemaal niet geregeld in de grondwet. Daar nemen rechters en ministers nu beslissingen in zonder dat de bevoegdheden en grenzen goed bediscussieerd en vastgelegd zijn. Wees blij dat ze dit nu ordentelijk willen doen, daarmee komt een einde aan een schemergebied.
Daarnaast betreft het een voorbereiding van een grondwetswijziging dus die moet sowieso door twee verschillende samenstellingen van eerste en tweede kamer goedgekeurd worden. Gaat jaren overheen en sowieso 1 verkiezingsronde. Je kan ook in alles achterdocht en ophef willen zien zeg
Geloof er geen hol van dat dat 'elders' is.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:45 schreef raptorix het volgende:
Dus Rutte zegt: Omtzigt minister maken, en Olongren schrijft op: Functie elders.
Bijzonder hoor
Klopt. Maar dit is een stuk minder ernstig als leek. Wegpromoveten naar een ministerspost is wat anders als de Nederlandse politiek uitwerken. Alhoewel ik Omtzigt niet als minister zie, heb hem liever als kamerlid.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah. Dan heeft Markie Mark dus gelogen...
Omtzigt en iedereen in zijn kamp lijkt me dan ook terecht pissed, maar ze kunnen hem niet uit de kamer verwijderen, maar alleen wegpromoveren. En de poppetjes betreft meer dan alleen ministerposten, dat kan ook zaken zijn als de commissarissen van de koning, burgemeesters, etc., maar fake edit: in dit geval dus gewoon ministerposten.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Met de poppetjes waar jij het over hebt wordt de invulling van ministersposten bedoeld. Het probleem van 'Positie Omzigt: functie elders' is dat nu wel heel erg de suggestie wordt gewekt dat deze met zachte hand richting de uitgang van de Tweede Kamer wordt geduwd, of dat daar in ieder geval een lobby voor wordt gevoerd door een beoogd kabinetslid.
Ik snap nu ook waarom Rutte dat ontkent, wat dat klinkt niet als een functie elders.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:45 schreef raptorix het volgende:
Dus Rutte zegt: Omtzigt minister maken, en Olongren schrijft op: Functie elders.
Bijzonder hoor
Je bedoelt iemand van buiten de Rutte kliek ??quote:Op donderdag 1 april 2021 11:22 schreef Hanca het volgende:
Zou dat uitstel er ook kunnen zijn om te overleggen wat ze met Koolmees en Van Ark aan moeten? Ik kan me nu voorstellen dat ze verkenners zoeken die wat meer boven de partijen staan. Wat meer afstand tot de partijen.
Ach zodat Omtzigt de Rutte kliek in getrokken gaat worden ?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap nu ook waarom Rutte dat ontkent, wat dat klinkt niet als een functie elders.
't Is best slim (sluw misschien) om hem de zittende macht in te willen trekken in plaats van oppositie te laten voeren.
Marginale partijtjes niet nee, maar de grote lijnen staan al lang vast, dat is ook logisch want je wilt je zelf een beetje beschermen tegen slechte uitslagen, daarnaast word er gewerkt met wisselgeld, ik ken iemand die op vrij hoog niveau een bepaalde partij adviseert, die kon mij ten tijde dat Job Cohen als burgemeester vertrok al de komende 2 burgemeesters noemen, bleek nog te kloppen ookquote:Op donderdag 1 april 2021 11:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin. D66 en CU hebben 4 jaar geleden echt niet voor de verkiezingen samen gezeten.
Ja, zeker. Ook wel typisch Rutte denk ik.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap nu ook waarom Rutte dat ontkent, wat dat klinkt niet als een functie elders.
't Is best slim (sluw misschien) om hem de zittende macht in te willen trekken in plaats van oppositie te laten voeren.
Je bent even vergeten welke datum het vandaag is?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:45 schreef raptorix het volgende:
Bijzonder hoor
Inderdaad, achteraf lijkt het een beetje een storm in een glas water te zijn geweest, al snap ik niet waarom de VVD aandringt op een ministerspost voor Omtzigt.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Omtzigt en iedereen in zijn kamp lijkt me dan ook terecht pissed, maar ze kunnen hem niet uit de kamer verwijderen, maar alleen wegpromoveren. En de poppetjes betreft meer dan alleen ministerposten, dat kan ook zaken zijn als de commissarissen van de koning, burgemeesters, etc., maar fake edit: in dit geval dus gewoon ministerposten.
Zo kan je nu alles wel wantrouwen, ja.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:48 schreef Abyss33 het volgende:
Dit is naar mijn mening de laatste 24 uur erbij geplaatst .Je wordt in de maling genomen
Ik bedoel wat er staat. Iemand die wat meer afstand heeft tot de partijen.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je bedoelt iemand van buiten de Rutte kliek ??
Een storm in en glas water? Waarom kon hij dan niet direct zeggen waarom dit op papier stond? Had een hoop gezeik gescheeld.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad, achteraf lijkt het een beetje een storm in een glas water te zijn geweest, al snap ik niet waarom de VVD aandringt op een ministerspost voor Omtzigt.
Dan zou toch moeten zijn aangegeven dat het verslag op dit punt is aangepast? Is al duidelijk of dat is gebeurd?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:48 schreef Abyss33 het volgende:
Ik geloof er geen bal van moet ik eerlijk zeggen.
Rutte heeft over Omtzigt lopen praten dat is wel duidelijk.
Er is nu even aan toegevoegd: Minister maken..
Maar daar geloof ik helemaal niks van. Dat is geen functie elders. Dit is naar mijn mening de laatste 24 uur erbij geplaatst .Je wordt in de maling genomen
https://www.telegraaf.nl/(...)tzigt-bij-verkennersquote:Op donderdag 1 april 2021 11:48 schreef Abyss33 het volgende:
Ik geloof er geen bal van moet ik eerlijk zeggen.
Rutte heeft over Omtzigt lopen praten dat is wel duidelijk.
Er is nu even aan toegevoegd: Minister maken..
Maar daar geloof ik helemaal niks van. Dat is geen functie elders. Dit is naar mijn mening de laatste 24 uur erbij geplaatst .Je wordt in de maling genomen
Achteraf wordt het gespind als een storm in een glas water bedoel je?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad, achteraf lijkt het een beetje een storm in een glas water te zijn geweest, al snap ik niet waarom de VVD aandringt op een ministerspost voor Omtzigt.
Ze hebben de boel overduidelijk even gefixed.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Je bent even vergeten welke datum het vandaag is?
quote:Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Je bent even vergeten welke datum het vandaag is?
Ja, typisch Rutte inderdaad! Het is positief omdat Rutte er blijk van geeft de verkiezingsuitslag serieus te nemen, zou je kunnen zeggen. En het is ook negatief omdat Rutte Omtzigt van de plek weg wil waar hij hem het meest in de weg kan zitten. In het kabinet komt hij onder de invloedssfeer van Rutte.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja, zeker. Ook wel typisch Rutte denk ik.
Maar goed, het is dus blijkbaar niet zo dat Rutte Omzigt weg wilde hebben. Integendeel. Maar zijn tegenstanders zullen wel weer allemaal complotten gaan bedenken.
en dan laat Rutte er bij zetten minister makenquote:Op donderdag 1 april 2021 11:51 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ze hebben de boel overduidelijk even gefixed.
Maarja dat is dan complot.
flikker toch op.
We zijn toch geen kleuters of wel.
Het kwam van de VVD. functie elders werd genoteerd.
en toen gisteren alles op tafel moest komen. Moest het een dag duren voordat de stukken gevonden waren.
Zie hier:quote:Op donderdag 1 april 2021 11:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan zou toch moeten zijn aangegeven dat het verslag op dit punt is aangepast? Is al duidelijk of dat is gebeurd?
Dan voert hij geen oppositie terwijl zijn partij in de coalitie zit.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Keep your friends close but your enemies closer. Het is misschien wat cynisch, maar wel slim. En het doet recht aan de verkiezingsuitslag. Dus ik vind het wel een begrijpelijk voorstel van Rutte.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, typisch Rutte inderdaad! Het is positief omdat Rutte er blijk van geeft de verkiezingsuitslag serieus te nemen, zou je kunnen zeggen. En het is ook negatief omdat Rutte Omtzigt van de plek weg wil waar hij hem het meest in de weg kan zitten. In het kabinet komt hij onder de invloedssfeer van Rutte.
Dit verslag lag een week bij Tamara van Ark en Koolmees. Tamara de nummer 2 van VVD.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan zou toch moeten zijn aangegeven dat het verslag op dit punt is aangepast? Is al duidelijk of dat is gebeurd?
'Aandringt'quote:Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat het gewoon gelul is. Een kabinetspost is totaal wat anders dan een functie "elders".quote:Op donderdag 1 april 2021 11:55 schreef Lurf het volgende:
Dit is wel zo'n opzichtige spin. Waarom stond er dan niet "Positie Omtzigt: kabinetspost" in de aantekeningen van Ollongren?
alweer een nieuw pot zwarte lak en de shredder was stuk vastgelopenquote:Op donderdag 1 april 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:
Weer verplaatst, lak was zeker weer op.
Dat er niets in de handgeschreven aantekeningen over lijkt te staan, is wel curieus.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:54 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Dit verslag lag een week bij Tamara van Ark en Koolmees. Tamara de nummer 2 van VVD.
Wie zegt dat ze dit gisteren niet even hebben overgetypt en dit er aan hebben toegevoegd en vandaag zo gepresenteerd hebben..
We denken dat die mensen heilig zijn, maar als er wat gefixed moet worden dan doen ze dat.
Is vaker geprobeerd. Is niet nieuwquote:Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
't Is best slim (sluw misschien) om Omtzigt de zittende macht in te willen trekken in plaats van oppositie te laten voeren.
Of in ieder geval zo specifiek voorstelt. Hebben ze nog dingen te verbergen dat ze zo bang zijn voor Omtzigt?quote:
Nee doen alsof een dergelijk wetsproces even in de hectiek van nu wordt verstopt is gewoon niet wat er nu aan de hand is. Daar doet kritiek van de raad van state niks aan af. Die zeggen ook niet dat het hele idee van de wet updaten gek is. Juist een voorstel doen, daar adviezen over krijgen, het publieke debat aangaan via de tweede en eerste kamer is zoals het hoort.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat de Raad van State precies dezelfde bezwaren heeft die ik net opnoemde maakt het zeker op eens wel relevant wat ik zeg? Deze modernisering gaat ten koste van de bestaande rechten en dat mag gewoon niet de bedoeling zijn. Even los van het feit dat er helemaal geen reden is om het recht überhaupt af te zwakken.
Je kan ook gewoon op de inhoud in gaan, in plaats van meteen lekker op de persoon spelen zodra die persoon iets zegt waar je het niet mee eens bent. Met een kritische blik naar alles kijken is gewoon belangrijk, en daarom ben ik blij met iemand als Omtzigt in de kamer.
Of - en daar zal het wel ongeveer op neerkomen - , Rutte en misschien anderen, hebben gehint op het feit dat men de CDA niet al te stabiel vond overkomen (wanneer de vraag zou komen of het CDA een regerings partner zou kunnen zijn), vervolgens zou dit dan vertaald kunnen worden door de verkenners, door deze angel (Omtzigt dus) eruit te kunnen halen.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja in zoverre, Rutte heeft gezegd dat hij het niet over Omtzigt heeft gehad. Dat blijkt dus een leugen.
Euro voor elke keer dat ik dit gehoord hebquote:
Kan je toch mooi een goede koffie van kopen inmiddels.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Euro voor elke keer dat ik dit gehoord heb
Neuh, hier komt hij nog wel mee weg.quote:
Als je slim bent vraag je het eerst aan Kaagquote:Op donderdag 1 april 2021 12:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, hier komt hij nog wel mee weg.
"vergeten"
ze blijven opschuiven tot Omtzigt akkoord is met een minsterpostquote:Op donderdag 1 april 2021 11:58 schreef H0D3NPYL het volgende:
Zou wel een goede grap zijn om het constant een half uurtje op te schuiven
Waar kijken we naarquote:Op donderdag 1 april 2021 12:04 schreef StephanL het volgende:
Sow Sylvana maakt gehakt van de Tweede Kamer
Yesquote:Op donderdag 1 april 2021 12:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zit op mijn werk, maar het debat is dus weer opgeschoven naar 12.30u?
quote:Op donderdag 1 april 2021 12:04 schreef StephanL het volgende:
Sow Sylvana maakt gehakt roti van de Tweede Kamer
Welnee.quote:
Of de man die al 15 jaar dingen eist van de afdeling toeslagen en het ministerie, gaat zelf een keer aan de knoppen draaien daar? Het is maar een idee he.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:51 schreef Jojoke het volgende:
Dus Rutte stelt voor om Omtzigt minister te maken, zodat Omtzigt niet meer in de Tweede Kamer zijn controlerende taak gaat uitoefenen.
'Minister van Koninkrijksrelaties'. Een Uriaatje voor Omtzigt.quote:
Of ze denken gewoon 'als de kiezer zoveel vertrouwen uitspreekt in iemand willen we die erbij'quote:Op donderdag 1 april 2021 11:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Of in ieder geval zo specifiek voorstelt. Hebben ze nog dingen te verbergen dat ze zo bang zijn voor Omtzigt?
Dat gaat hij nooit doen.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Of de man die al 15 jaar dingen eist van de afdeling toeslagen en het ministerie, gaat zelf een keer aan de knoppen draaien daar? Het is maar een idee he.
Denk dat ze toegang van buitenaf geblokt hebben.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:08 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken
Alle stukken die er toe doen (gespreksverslagen etc) lijken snel weer offline te zijn gehaald?
Wat een onzin. Oppositie voeren is iets anders dan besturen.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Of de man die al 15 jaar dingen eist van de afdeling toeslagen en het ministerie, gaat zelf een keer aan de knoppen draaien daar? Het is maar een idee he.
Gelukkig hebben ze bij de overheid nog weinig begrepen van 'eens op het internet...'quote:Op donderdag 1 april 2021 12:08 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken
Alle stukken die er toe doen (gespreksverslagen etc) lijken snel weer offline te zijn gehaald?
Lijkt me vrij duidelijk waar dat gewraakte zinnetje nu vandaan kwam, toch? Het staat er, bijna letterlijk, in het verslag van de VVD. Je moet wat met Omtzigt, minister maken (dan zit ie niet zo in de weg)? Dat dat in een memo wordt opgeschreven als 'functie elders' is dan redelijk aannemelijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:58 schreef capricia het volgende:
https://t.co/NOJWV7SrOJ?amp=1
De verslagen.
Exact. Het is vrij eenvoudig om er een positieve spin aan te geven, gezien de grote populariteit van Omtzigt.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Of ze denken gewoon 'als de kiezer zoveel vertrouwen uitspreekt in iemand willen we die erbij'
'Je kan niet om zo iemand heen'
Serieus?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Lijkt me vrij duidelijk waar dat gewraakte zinnetje nu vandaan kwam, toch? Het staat er, bijna letterlijk, in het verslag van de VVD. Je moet wat met Omtzigt, minister maken (dan zit ie niet zo in de weg)? Dat dat in een memo wordt opgeschreven als 'functie elders' is dan redelijk aannemelijk.
Het zou knap zijn als Rutte hier wéér mee weg weet te komen, maar als de conclusie wordt dat Rutte verantwoordelijk is voor 'functie elders' dan is het klaar met zijn premierschap.
Rutte kwam weg als hoofdverantwoordelijke voor het ruineren van duizenden mensen, dit is kinderspel.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Lijkt me vrij duidelijk waar dat gewraakte zinnetje nu vandaan kwam, toch? Het staat er, bijna letterlijk, in het verslag van de VVD. Je moet wat met Omtzigt, minister maken (dan zit ie niet zo in de weg)? Dat dat in een memo wordt opgeschreven als 'functie elders' is dan redelijk aannemelijk.
Het zou knap zijn als Rutte hier wéér mee weg weet te komen, maar als de conclusie wordt dat Rutte verantwoordelijk is voor 'functie elders' dan is het klaar met zijn premierschap.
Ja. Hij heeft veel goed werk verricht, maar dat wil natuurlijk totaal niet zeggen dat hij een goede leidinggevende zou zijn voor een ministerie. Dat lijkt mij trouwens niet. Maar los daarvan, wel een begrijpelijk voorstel van Rutte.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik help het je hopen, maar die man is gewoon niet weg te krijgen vrees ik.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef TigerXtrm het volgende:
Ok, maar dan kun je het nog steeds erover hebben.quote:
Maar Omtzigt voert geen oppositie, hij is gewoon onderdeel van de coalitie. En genoeg kamerleden hebben ooit een ministerspost gehad of andersom.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een onzin. Oppositie voeren is iets anders dan besturen.
Zou toch niet zo zijn dat dit enkel voor de TK-leden inzichtelijk had moeten zijnquote:Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze bij de overheid nog weinig begrepen van 'eens op het internet...'
Als hij druk zou hebben uitgeoefend om Omtzigt uit politiek Den Haag te krijgen wel. Niet als hij hem zou willen polsen voor een ministerspost.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:10 schreef TigerXtrm het volgende:
Technisch eindverantwoordelijk is iets heel anders dan direct verantwoordelijk. Dit zijn, neem ik dan even aan, zijn eigen woorden.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rutte kwam weg als hoofdverantwoordelijke voor het ruineren van duizenden mensen, dit is kinderspel.
Omtzigt heeft ook al tig keer laten weten dat hij in de Kamer wil blijven om het kabinet te controleren. De ministerspost is daarom ook totaal niet geloofwaardig. Maar het gaat er straks om of Rutte hier weer mee wegkomt.quote:
Op een accountantskantoor zet je zo'n iemand op de loonadministratie.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef Momo het volgende:
To Turn An Enemy Into a Friend, step one.
Of zoiets?
Het gesprek met D66 is wel netjes inhoudelijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:58 schreef capricia het volgende:
De verslagen.
Hij lijkt me ook helemaal niet geschikt als bestuurder: veel te veel autistische trekjes, te weinig pragmatisch en niet heel stressbestendig.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:12 schreef raptorix het volgende:
Omtzigt zou nooit minister worden, dan moet ie samenwerken met dezelfde topambtenaren welke hij te kakken heeft gezet.
Waarom zou hij dat niet gewoon zo uitleggen dan? Iedereen valt al 8 dagen over die 4 woorden. Als het echt zo simpel was dan waren we hier nu niet denk ik.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als hij druk zou hebben uitgeoefend om Omtzigt uit politiek Den Haag te krijgen wel. Niet als hij hem zou willen polsen voor een ministerspost.
En in de IT mag je servicemanager wordenquote:Op donderdag 1 april 2021 12:13 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Op een accountantskantoor zet je zo'n iemand op de loonadministratie.
Het CDA is instabiel en heeft verloren, het is goed voor de stabiliteit van het CDA als Hoekstra iig meer stemmen heeft dan Omtzigt. Maar je moet wel iets daarmee. Het rommelt nu teveel binnen de partij.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als hij druk zou hebben uitgeoefend om Omtzigt uit politiek Den Haag te krijgen wel. Niet als hij hem zou willen polsen voor een ministerspost.
Wat een realisme bij Wildersquote:Op donderdag 1 april 2021 11:58 schreef capricia het volgende:
De verslagen.
Lijkt het op. Niet bijzonder ernstig wat mij betreft. Wat wel ernstig is is dat er keihard gelogen is.quote:
Hij zal wel iets roepen: Tuurlijk hebben we het wel over Omtzigt gehad, maar niet over zijn politieke rol, en dan mompelt hij snel iets en lult er overheen.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
Enige wat nog vervelend kan worden voor Rutte, is dat hij in eerste instantie ontkende dat er over Omtzigt was gesproken. Maar daar lult hij zich ook wel uit.
Omtzigt wil geen minister worden. Als Kamerlid is ie veel lastiger.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:15 schreef 297534 het volgende:
Ik snap de verontwaardiging niet echt. Als blijkt dat Rutte hem minister wilde maken en dus juist niet wilde wegwerken uit de politiek, lijkt me dat toch een positief ding voor de Omzigtliefhebbers. Maar ik begrijp dat daar anders over wordt gedacht.
"Ik doelde op het feit dat zijn grote hoeveelheid voorkeursstemmen beloond moet worden met een ministerspost.".quote:Op donderdag 1 april 2021 12:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hij zal wel iets roepen: Tuurlijk hebben we het wel over Omtzigt gehad, maar niet over zijn politieke rol, en dan mompelt hij snel iets en lult er overheen.
Hij voert wel zoveel gesprekken op een dag dat ik me het eventueel zou kunnen voorstellen dat het hem daadwerkelijk ontschoten is.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het CDA is instabiel en heeft verloren, het is goed voor de stabiliteit van het CDA als Hoekstra iig meer stemmen heeft dan Omtzigt. Maar je moet wel iets daarmee. Het rommelt nu teveel binnen de partij.
Ik zou dit zelf ook zo zeggen, maar waarom zou hij daar nou over gelogen hebben. Dat is toch wel weer opmerkelijk hoor.
Ja dan blijft hij toch gewoon kamerlid? Het is geen verplichting. Dat is dan zijn keuze.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omtzigt wil geen minister worden. Als Kamerlid is ie veel lastiger.
47, ik had hem iets jonger geschat.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:15 schreef raptorix het volgende:
Overigens dacht ik dat Omtzigt veel ouder was
Welke andere manieren van wegwerken zijn er volgens jou dan?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:15 schreef 297534 het volgende:
Ik snap de verontwaardiging niet echt. Als blijkt dat Rutte hem minister wilde maken en dus juist niet wilde wegwerken uit de politiek, lijkt me dat toch een positief ding voor de Omzigtliefhebbers. Maar ik begrijp dat daar anders over wordt gedacht.
Maar dat geldt tav alle functies die je hem aanbiedt natuurlijk. Dit is gewoon een poging tot wegpromoveren, niet chic wel onderdeel van het spel. Ernstiger is wat mij betreft het liegen.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:17 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja dan blijft hij toch gewoon kamerlid? Het is geen verplichting. Dat is dan zijn keuze.
Ik vraag me af waarom het niet meteen bekend gemaakt is als Rutte het werkelijk over de ministersfunctie had.quote:
omdat de verklaring ongeloofwaardig is.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:15 schreef 297534 het volgende:
Helemaal mooi als we dan ook nog een herverkiezing krijgen omdat Kaag niet meer met Rutte in zee wilquote:Op donderdag 1 april 2021 12:20 schreef raptorix het volgende:
Overigens zou het me niet verbazen als Pieter Omtzigt uit de partij stapt en samen met Jos de Blok een nieuwe beweging start, zijn beide Tukkers, denken redelijk het zelfde over maatschappelijke problemen.....
Ja Rutte heeft het dus wel over Omtzigt gehad , alleen niet met Kaagquote:Op donderdag 1 april 2021 12:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat geldt tav alle functies die je hem aanbiedt natuurlijk. Dit is gewoon een poging tot wegpromoveren, niet chic wel onderdeel van het spel. Ernstiger is wat mij betreft het liegen.
En dat Rutte dan opstapt als demissioniar premier, en vervolgens weer premier word in nieuwe kabinet, zou wel ultieme troll actie zijnquote:Op donderdag 1 april 2021 12:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Motie van wantrouwen vijfhonderdzesendertig van Geert?
Dat is misschien beter , mogelijk gaan er nog enkele meequote:Op donderdag 1 april 2021 12:20 schreef raptorix het volgende:
Overigens zou het me niet verbazen als Pieter Omtzigt uit de partij stapt en samen met Jos de Blok een nieuwe beweging start, zijn beide Tukkers, denken redelijk het zelfde over maatschappelijke problemen.....
Welke verklaring is dat dan niet? Dat Rutte wilde dat Hoekstra Omtzigt ervan zou overtuigen zijn zetel op te geven of zich af te splitsen van het CDA?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:19 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
omdat de verklaring ongeloofwaardig is.
Demissionair demissionairquote:Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat Rutte dan opstapt als demissioniar premier, en vervolgens weer premier word in nieuwe kabinet, zou wel ultieme troll actie zijn
Ik denk dat als die 2 een partij zouden starten je wel eens een historische hoeveelheid stemmen kan gaan krijgen.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is misschien beter , mogelijk gaan er nog enkele mee
Nou daar ben ik het niet mee eens. Wegpromoveren is naar een functie waar je bijv. wel veel verdient, maar geen macht hebt. Of CvdK bijvoorbeeld. Als minister ben je gewoon de belangrijkste man. maar het is natuurlijk wel onderdeel van het spel.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat geldt tav alle functies die je hem aanbiedt natuurlijk. Dit is gewoon een poging tot wegpromoveren, niet chic wel onderdeel van het spel. Ernstiger is wat mij betreft het liegen.
Het is natuurlijk anders om hem een ministerspost aan te bieden dan wanneer je vanuit een zekere machtspositie tegen hem zegt: "Er komt een commissariaat vrij, als ik jou was zou ik die pakken anders zou het voor jou nog wel eens erg moeilijk kunnen worden om ooit nog ergens aan de bak te komen".quote:Op donderdag 1 april 2021 12:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Was ik nog optimistisch met mijn 13:00quote:
Welke kneus gebruikt nou nog een Blackberrryquote:Op donderdag 1 april 2021 12:23 schreef Momo het volgende:
https://www.kabinetsforma(...)1/04/01/mails-deel-1
Wow ook gewoon mails staan er op.
En deel 2:quote:Op donderdag 1 april 2021 12:23 schreef Momo het volgende:
https://www.kabinetsforma(...)1/04/01/mails-deel-1
Wow ook gewoon mails staan er op.
De apps van BlackBerry worden door de overheid gebruikt om mee te mailen etc. Blackberry's zelf niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Welke kneus gebruikt nou nog een Blackberrry
Besodemieterd en bedrogen.quote:
Dus we zijn even boos en verontwaardigd voor de bühne en daarna gaan we weer over tot de orde van de dag.quote:
Maar ik wil The Passion kijkenquote:Op donderdag 1 april 2021 12:28 schreef TigerXtrm het volgende:
Dit gaat een heeeeele lange dag worden in Den Haag.
Ja, dit is wel een blunder geweest. Verder staat de VVD er nog best positief op, zo wordt het belang van een betrouwbare overheid genoemd als taak voor het volgende kabinet. Dat was dus geen verkiezingsstunt. Sowieso komen de meeste partijen wel met een goed verhaal, bij DENK werden ook opmerkelijke dingen gezegd over de koers van de partij.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
Enige wat nog vervelend kan worden voor Rutte, is dat hij in eerste instantie ontkende dat er over Omtzigt was gesproken. Maar daar lult hij zich ook wel uit.
Iemand die keihard oppositie gevoerd heeft het beleid laten maken is op alle fronten slim.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Exact. Het is vrij eenvoudig om er een positieve spin aan te geven, gezien de grote populariteit van Omtzigt.
wachten tot er inderdaad een andere functie voor Omtzigt is die hij zal accepteren , rutte wil duidelijk niet meer last hebben van die herrischopperquote:Op donderdag 1 april 2021 12:30 schreef Hanca het volgende:
Ik zou wel graag info willen hebben waarom ze het steeds uitstellen. Dat is gekker dan alles wat ik tot nu toe in die gespreksverslagen ben tegengekomen... wat zou de oorzaak van dat uitstellen kunnen zijn?
Wat een koekebakker is het toch. Ik begreep al niet dat de VVD deze beschadigde man weer naar voren had geschoven want het is gewoon wachten op het volgende lijk uit zijn kast, maar dat hij al zo schaamteloos tegen iedereen zou liegen voor hij zelfs maar premier werd had ik niet verwacht. Hoeveel weken geleden beloofde hij ook alweer openheid?quote:
Er word nu geschaakt op hoog niveau, feitelijk moet je nu binnen een paar uur al je formatie regelenquote:Op donderdag 1 april 2021 12:30 schreef Hanca het volgende:
Ik zou wel graag info willen hebben waarom ze het steeds uitstellen. Dat is gekker dan alles wat ik tot nu toe in die gespreksverslagen ben tegengekomen... wat zou de oorzaak van dat uitstellen kunnen zijn?
Rutte gaat formeren over rechtsquote:Op donderdag 1 april 2021 12:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er word nu geschaakt op hoog niveau, feitelijk moet je nu binnen een paar uur al je formatie regelen
Natuurlijk, hij heeft feitelijk niks geks gezegd tijdens dat gesprek. Alleen tijdens het duiden van de uitslag dat ze wat moeten met een populaire politicus met veel voorkeursstemmen. Lijkt me alleen maar democratisch.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:31 schreef Momo het volgende:
Ben wel benieuwd of Teflon Mark ook deze storm door komt.
Eens. Het enige is dat Rutte een beetje heeft gejokt over het feit dat Pietertje niet besproken is, maar daar komt ie wel uit denk ik.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Iemand die keihard oppositie gevoerd heeft het beleid laten maken is op alle fronten slim.
Je geeft iemand die zich ergens in vastgebeten heeft de kans zelf het beleid te maken en het deze keer goed te doen
Voor het vertrouwen in het kabinet en de politiek is het goed als er iemand bij zit die op een heel andere groep populair is dan Rutte zelf.
Rutte staat er goed op als hijiemand die 'tegen' hem geweest is beloont met een ministerspost.
Voor de cohesie bij de coalitiepartner is het goed als de twee prominenten niet tegenover elkaar staan.
En nadelen kan ik niet bedenken.
Ja Rutte moet oprottequote:Op donderdag 1 april 2021 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat een koekebakker is het toch. Ik begreep al niet dat de VVD deze beschadigde man weer naar voren had geschoven want het is gewoon wachten op het volgende lijk uit zijn kast, maar dat hij al zo schaamteloos tegen iedereen zou liegen voor hij zelfs maar premier werd had ik niet verwacht. Hoeveel weken geleden beloofde hij ook alweer openheid?
Wordt hij al. Zit duidelijk echt te lang aan de macht.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja Rutte moet oprotte
Dat is duidelijk , anders dan gaat ie een dictator worden
Rutte jokt een beetje vaak.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens. Het enige is dat Rutte een beetje heeft gejokt over het feit dat Pietertje niet besproken is, maar daar komt ie wel uit denk ik.
Ik hoop dat Omtzigt eruit stapt met een paar mensen en lijst Omtzigt begintquote:Op donderdag 1 april 2021 12:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
CDA kan nu aardig pokeren en eisen
Mij wel. Dat is zoo geveer de meest trouwe CDA'er die er isquote:Op donderdag 1 april 2021 12:20 schreef raptorix het volgende:
quote:Op donderdag 1 april 2021 12:35 schreef Houtenbeen het volgende:
Azarkan is boos, live op NPO politiek
Moeten ze de stukken niet lezen? Hadden ze net zo goed kunnen beginnen om 12:00.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:35 schreef Houtenbeen het volgende:
Azarkan is boos, live op NPO politiek
https://www.kabinetsformatie2021.nl/documentenquote:Op donderdag 1 april 2021 12:37 schreef -XOR- het volgende:
Iemand een link naar de aantekeningen? Ik kom ze alleen maar in delen tegen op twitter.
We zijn toch niet dom of wel.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk, hij heeft feitelijk niks geks gezegd tijdens dat gesprek. Alleen tijdens het duiden van de uitslag dat ze wat moeten met een populaire politicus met veel voorkeursstemmen. Lijkt me alleen maar democratisch.
Hij had daarna natuurlijk niet moeten zeggen dat hij het niet over Omtzigt heeft gehad, maar dat lijkt me nou ook weer niet zo schadelijk.
Als ik Rutte was zou ik Omtzigt ook graag als minister hebben, dan is hij gelijk kaltgestellt.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:15 schreef 297534 het volgende:
Maar zonder VVD is er geen logische coalitiequote:Op donderdag 1 april 2021 12:35 schreef raptorix het volgende:
Als CDA nu de vinger geeft aan de VVD staat VVD buitenspel, die zou dan moeten bedelen op rechts, en dat gaan ze nooit doen met PVV en forum, CDA kan anderzijds cherrypicken met wie ze willen
Schattig dat ze denkt dat ze daar überhaupt voor in aanmerking kwamenquote:Op donderdag 1 april 2021 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
Bij1 wil niet meeregeren: "Wij zullen onder geen beding in deze coalitie stappen. De uiterst rechtse en institutioneel racistische politiek van liberaal rechts verdient, wat ons betreft, geen steun voor hun verdere afbraak van onze sociale rechten." (bron)
Eens, heel nette positionering verder van de VVD. In de aantekeningen staat zelfs ergens dat het uitsluiten van de PVV niet houdbaar is als Wilders zou bellen en alles terug zou nemen (of iets dergelijks).quote:Op donderdag 1 april 2021 12:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dit is wel een blunder geweest. Verder staat de VVD er nog best positief op, zo wordt het belang van een betrouwbare overheid genoemd als taak voor het volgende kabinet. Dat was dus geen verkiezingsstunt.
Dus kunnen ze heel veel gaan eisenquote:Op donderdag 1 april 2021 12:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar zonder VVD is er geen logische coalitie
Alweer? ik zag haar gister ofzo op tv over de beëdiging stak ze ook al dat riedeltje af over racisme. Nu al vermoeiend.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
Bij1 wil niet meeregeren: "Wij zullen onder geen beding in deze coalitie stappen. De uiterst rechtse en institutioneel racistische politiek van liberaal rechts verdient, wat ons betreft, geen steun voor hun verdere afbraak van onze sociale rechten." (bron)
Nou, de brief begon juist zo net en bescheiden! ("Het past ons als nieuwe en kleine partij in Den Haag, om eerst de gang van zaken hier te leren.")quote:Op donderdag 1 april 2021 12:39 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Schattig dat ze denkt dat ze daar überhaupt voor in aanmerking kwamen
En waarom ook? Ik begin me langzaam af te vragen of Rutte niet oprecht een pathologische leugenaar is. Als in, een onbedwingbare drang om te liegen ofzo.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eens, heel nette positionering verder van de VVD. In de aantekeningen staat zelfs ergens dat het uitsluiten van de PVV niet houdbaar is als Wilders zou bellen en alles terug zou nemen (of iets dergelijks).
Het zou zo dom zijn als Rutte door het liegen over dat ene zinnetje de door hem gewenste formatie ruïneert.
Is er politieke paniek of waarom is dit?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:41 schreef ondeugend het volgende:
En het debat is weer uitgesteld. Nu naar 13.30
Nou, daar zal de VVD wakker van liggen!quote:Op donderdag 1 april 2021 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
Kom op zegquote:opkomst FVD en Ja21 zorgelijk
Ja, ik vraag me dat ook af. Ze kunnen toch beginnen? Wat speelt zich allemaal achter de schermen af?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is er politieke paniek of waarom is dit?
Messen worden geslepen.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:Denk: Rutte moet aftreden
Fractievoorzitter Azarkan van Denk vindt dat Rutte had moeten toegeven dat hij wel over CDA-Kamerlid Omtzigt heeft gesproken. "Hij heeft gewoon gelogen. Dat betekent dat hij voor ons niet meer geloofwaardig is." Azarkan gaat ervan uit dat er een motie van wantrouwen tegen Rutte wordt ingediend. "Als hij eerlijk is, geeft hij het stokje uit handen. Hij moet aftreden."
Kijk je door een wormgat al naar het debat ofzoquote:Op donderdag 1 april 2021 12:44 schreef trein2000 het volgende:
Denk, SP en PVV zeggen vertrouwen op.
Er moet nu heel snel geschakelt worden, je kunt elkaar niet tijdens het debat straks afmaken en daarna vrolijk weer vriendjes zijn, kortom je moet nu vertrouwen zien te vinden en dus moet je heel goed afspreken wie wat gaat zeggen.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb een leuke Twitter-timelinequote:Op donderdag 1 april 2021 12:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk je door een wormgat al naar het debat ofzo
Denk dat die sleutel bij Omtzigt ligt. Vraag me af of die al op weg naar Den Haag is.quote:
Die doet dat tegenwoordig bij monde van Rutte.quote:
Maar die zijn in principe niet echt relevant.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:44 schreef trein2000 het volgende:
Ik begin deze soap interessanter te vinden dan heel het onderwerp waar het aanvankelijk over ging.quote:
Dit kan hij niet weglachenquote:Op donderdag 1 april 2021 12:31 schreef Momo het volgende:
Ben wel benieuwd of Teflon Mark ook deze storm door komt.
Rol CDA cruciaal inderdaad, wat willen die? Ze kunnen Rutte ten val brengen. Maar wat is de prijs daar voor? Dat zal de vraag zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat die sleutel bij Omtzigt ligt. Vraag me af of die al op weg naar Den Haag is.
Nog even en het implodeert.
Zou wel symbolisch zijn dat dan gebeurd met Omtzigt.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef 297534 het volgende:
Het zou wel wat zijn als Rutte hierom zou vallen zeg, wat ik niet eens ondenkbeeldig vind. Wel dramatisch want ik zie niemand het meteen op een goede manier van hem overnemen.
Dit.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik begin deze soap interessanter te vinden dan heel het onderwerp waar het aanvankelijk over ging.
Omtzigt belangrijk maken. Omtzigt haalt stemmen binnen als hij binnenboord blijft.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rol CDA cruciaal inderdaad, wat willen die? Ze kunnen Rutte ten val brengen. Maar wat is de prijs daar voor? Dat zal de vraag zijn.
Omtzigt kan Rutte IV cancellen.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rol CDA cruciaal inderdaad, wat willen die? Ze kunnen Rutte ten val brengen. Maar wat is de prijs daar voor? Dat zal de vraag zijn.
Eerdmans is ook een serieuze man. Dat is bekend.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:47 schreef Nattekat het volgende:
Ja21 is toch wel echt een enorm inhoudelijke partij zie ik nu. Had ik er echt totaal niet van verwacht
Dat is de vraag naast wat Rutte zelf gaat doen ook iets waar ik benieuwd naar ben. CDA heeft nu een cordon rondom Omtzigt opgetrokken maar de zgn. fluisteraars zullen er ook nog steeds zitten.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij is totaal niet geloofwaardig meer en dat repareer je ook niet zomaar even.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:45 schreef Dutchguy het volgende:
Volgens mij is nu alles mogelijk. Incl. een heel kort debat door het opstappen van Rutte.
quote:Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Iets met nieuw leiderschap.....
Dingen gebeuren nooit toevallig, en er is zeker overleg geweest of deze foto geplaatst mocht worden.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:48 schreef Guanabana het volgende:
Je zal die fotograaf zijnDan zie je door jouw foto heel de boel imploderen.
Marijnissen is ook gewoon een FOK!er.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:47 schreef D_A het volgende:
SP-fractievoorzitter Marijnissen: 'Rutte heeft groot probleem'
Het had zo door een FOK!ker gezegd kunnen worden.
Die Haagse Insider zit er het laatste half jaar trouwens steeds vaker ver naast, ik zou zijn mening niet als "de waarheid" aannemen. Blijft natuurlijk wel een interessante bron, maar ik wacht toch even op andere journalisten.quote:
Waarschijnlijk een mening, maar deze gast heeft altijd wel lijntjes binnen het kabinet en verschillende partijen lopen.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is dit een eigen mening of is dit van de leiders?
Mja, achter dit soort Tweets moet en zal ook gewoon een kern van waarheid zitten. Dat het nu continu wordt uitgesteld geeft ook wel te denken.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die Haagse Insider zit er het laatste half jaar trouwens steeds vaker ver naast, ik zou zijn mening niet als "de waarheid" aannemen. Blijft natuurlijk wel een interessante bron, maar ik wacht toch even op andere journalisten.
@GGMM en ik houden het wel bij een broodje kaasquote:Op donderdag 1 april 2021 12:45 schreef Jason22 het volgende:
Er gaan Surinaamse broodjes rondt in de wandelgangen van de Tweede Kamer.
Geen gehaktbal?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
@:GGMM en ik houden het wel bij een broodje kaas
Die is fractievoorzitter sinds gisteren en voor D66 is een belangrijke rol weggelegd in een eventuele nieuwe regering. En ook in het verkenningsproces, ze hebben zelfs inmiddels 2 verkenners geleverd. Die hebben beide inmiddels aantoonbaar gelogen. Mensen vragen zich nu af of we dan nu eindelijk dat nieuwe leiderschap gaan zien.quote:
Ik riep voor de verkiezingen al dat Kaag MP werd en Rutte naar het buitenland zou gaan.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:52 schreef VoMy het volgende:
Misschien dat er gedrukt wordt om te zien of Rutte zijn premierschap in een komend kabinet op wil geven om nu niet weggestuurd te worden?
-quote:Op donderdag 1 april 2021 12:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Woordvoerder SGP lijkt ook op iets te hinten.
Mwah, het is bij Rutte ondertussen wel meer een patroon aan het worden (bonnetjesaffaire, toeslagenaffaire en nu dit) dan een reeks losse incidentjes.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar die zijn in principe niet echt relevant.
Je moet trouwens ook wel heel erg dom zijn om een demissionaire premier op basis van 1 zin midden in een pandemie weg te sturen... wie moet hem gaan vervangen dan? Eerste vice-premier De Jonge?
Waarom zou Rutte nou ontkent hebben over Omtzigt te hebben gepraat, dat blijft opmerkelijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die Haagse Insider zit er het laatste half jaar trouwens steeds vaker ver naast, ik zou zijn mening niet als "de waarheid" aannemen. Blijft natuurlijk wel een interessante bron, maar ik wacht toch even op andere journalisten.
Lees maar terugquote:Op donderdag 1 april 2021 12:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Waarom wordt het steeds maar uitgesteld ?
Hebben ze die stukken nog niet ?
Hoorde net op het NOS Journaal dat Rutte eerst een zak Surinaamse broodjes gaat eten.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Bovendien is Rutte woordvoerder van Kaag dus het was inderdaad een domme vraag.quote:
Crisis bij de VVDquote:Op donderdag 1 april 2021 12:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
De VVD blijft de grootste partij. Die geeft het premierschap niet zo maar cadeau aan D66.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik riep voor de verkiezingen al dat Kaag MP werd en Rutte naar het buitenland zou gaan.
Die deal is voor de verkiezingen al gemaakt.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De VVD blijft de grootste partij. Die geeft het premierschap niet zo maar cadeau aan D66.
Als Rutte ineens weg zou vallen, wie hebben ze dan nog als serieuze optie als premier? Je schuift daar niet 'zomaar' iemand voor naar voren lijkt me.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De VVD blijft de grootste partij. Die geeft het premierschap niet zo maar cadeau aan D66.
Hopelijk krijgt ie die nog weg met al het gedoe nu. Hopelijk is uitstel geen afstel.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:54 schreef Fred het volgende:
[..]
Hoorde net op het NOS Journaal dat Rutte eerst een zak Surinaamse broodjes gaat eten.
SP lijkt zich nu aldus uit te sluiten van coalitie ?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:44 schreef trein2000 het volgende:
Rode potlood oppoetsen na Corona, tot die tijd kabinet van nationale eenheid onder leiding van een politiek-neutraal iemand.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:55 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als Rutte ineens weg zou vallen, wie hebben ze dan nog als serieuze optie als premier? Je schuift daar niet 'zomaar' iemand voor naar voren lijkt me.
Tamara van Ark is nummer 2, maar lijkt mij ook geen goede kandidaat persequote:Op donderdag 1 april 2021 12:55 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als Rutte ineens weg zou vallen, wie hebben ze dan nog als serieuze optie als premier? Je schuift daar niet 'zomaar' iemand voor naar voren lijkt me.
Van Ark. Eventueel Neelie?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:55 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat zou dan iemand moeten zijn die niet op de lijst stond, op de lijst waren er echt geen premierskandidaten.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:55 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
De Jonge is eerste vice premier, anders Ollongren of Schoutenquote:Op donderdag 1 april 2021 12:56 schreef Jojoke het volgende:
Wie wordt onze tijdelijke minister-president als Rutte opstapt? Een VVD-er of Kaag?
De Jonge is toch eerst volgende vice-premier nuquote:Op donderdag 1 april 2021 12:56 schreef Jojoke het volgende:
Wie wordt onze tijdelijke minister-president als Rutte opstapt? Een VVD-er of Kaag?
Als Rutte gaat is Ollongren ook weg.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De Jonge is eerste vice premier, anders Ollongren of Schouten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |