abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198791890

quote:
Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.

Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".

Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.

De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.

bron
Update:

twitter
pi_198791894
twitter
pi_198791897
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:06 schreef KoosVogels het volgende: [..] Je creëert een valse tegenstelling. Dat Marijnissen hier ook gewag van maakt, betekent niet dat er geen sprake is van ongefundeerde haat richting Ollongren. Het zijn met name de Telegraaf en rechts-georiënteerde boosmannetjes die schande spreken van haar coronabesmetting en haar handelswijze (en zeker op Twitter gaat dat gepaard met de nodige denigrerende en seksistische scheldpartijen). En laten we wel wezen: het gaat helemaal nergens over. Wat had Ollongren dan moeten doen? Naar huis lopen?
Ze had het natuurlijk beter even voor vertrek kunnen melden. Maar de chauffeur zou zich sowieso moeten laten testen, al vergroot een extra ritje de kans op besmetting wel. Daarnaast is het wel erg zoeken van Marijnissen. Het is 1 groot spel om mensen aan te vallen in de hoop Rutte ten val te brengen. Het heeft weinig van doen met oprecht dualisme en staatsrechtelijke verhoudingen. Het is ook een beetje hypocriet, ik kan mij niet voorstellen dat Marijnissen het hele jaar nooit iets niet helemaal volgens de regels heeft gedaan. Daar nationale ophef over creëren is een beetje kinderachtig. Er is ondertussen ook zoveel spel vanuit de oppositie en media dat het gewoon ordinair inspelen is op de verontwaardiging van mensen over het gebrek aan transparantie. Daarmee is iedereen nu ongeveer even fout of goed. Waardoor ik het morele toontje van een aantal politici steeds slechter trek ook al hadden ze initieel een punt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_198791924
- Dit is wel van een heel hoog BNW gehalte -

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2021 11:33:49 ]
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198791995
twitter
pi_198792006
Dit wordt echt genieten.
pi_198792048
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:28 schreef raptorix het volgende:
- Dit is wel van een heel hoog BNW gehalte -
Waarom is dit weggehaalt? Seven is een zeer serieuse onderzoeksjournalist die al heel veel scoops heeft gedaan.
  FOK!fotograaf donderdag 1 april 2021 @ 11:35:35 #8
842 Zorro
Z
pi_198792058
Wat heb je aan die stukken als ze nog gewijzigd mochten worden (dat begreep ik tenminste)??
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_198792071
twitter
pi_198792083
Ja, minister maken..
pi_198792085
quote:
6s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:35 schreef Zorro het volgende:
Wat heb je aan die stukken als ze nog gewijzigd mochten worden (dat begreep ik tenminste)??
Helemaal niks, het is alsof je als politie tegen een crimineel zegt: Ga maar terug naar de plaats delict en dan doen we morgen wel onderzoek ok?
pi_198792115
quote:
6s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:35 schreef Zorro het volgende:
Een wijziging zou worden genoteerd. Maar gespreksverslagen in de openbaarheid gooien zonder dat degene die je de woorden in de mond legt daar wat over te zeggen heeft, dat zou pas een echt schandaal zijn. Terecht dus dat de fractievoorzitters de stukken in mochten zien en mochten aangeven als ze het ergens niet mee eens waren, omdat ze het zo niet hadden bedoeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198792153
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Daar staat niks geks in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198792155
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een wijziging zou worden genoteerd. Maar gespreksverslagen in de openbaarheid gooien zonder dat degene die je de woorden in de mond legt daar wat over te zeggen heeft, dat zou pas een echt schandaal zijn. Terecht dus dat de fractievoorzitters de stukken in mochten zien en mochten aangeven als ze het ergens niet mee eens waren, omdat ze het zo niet hadden bedoeld.
Dat is toch het hele eieren eten? Zo kun je dus alles wel weglaten, want alles wat je niet welgevallig is zeg je gewoon van: Zo had ik het niet bedoeld.
pi_198792171
Daar zit geen angel in
pi_198792175
quote:
[ twitter ]
Ah. Dan heeft Markie Mark dus gelogen...
zie email 27 oktober
pi_198792179
quote:
[ twitter ]
Dus Rutte heeft het wel over Omtzigt gehad en de verkenners hebben "functie elders" inderdaad niet uit de mouw geschud.
  FOK!fotograaf donderdag 1 april 2021 @ 11:41:29 #18
842 Zorro
Z
pi_198792187
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Helemaal niks, het is alsof je als politie tegen een crimineel zegt: Ga maar terug naar de plaats delict en dan doen we morgen wel onderzoek ok?
Ja dat gevoel had ik nou ook.
pi_198792189
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daar staat niks geks in.
Nou ja in zoverre, Rutte heeft gezegd dat hij het niet over Omtzigt heeft gehad. Dat blijkt dus een leugen.
zie email 27 oktober
pi_198792191
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is toch het hele eieren eten? Zo kun je dus alles wel weglaten, want alles wat je niet welgevallig is zeg je gewoon van: Zo had ik het niet bedoeld.
Zou jij graag willen dat iemand anders aan de hele wereld gaat verkondigen wat jij in een geheim gesprek hebt gezegd, zonder dat jij de kans krijgt te kijken of die weergave van jouw woorden wel klopt? Dan ben je wel extreem naïef.
pi_198792219
Nu als NOS alerts. We zijn compleet gek aan het worden met elkaar.
pi_198792247
Einde Rutte complot?
  FOK!fotograaf donderdag 1 april 2021 @ 11:44:12 #23
842 Zorro
Z
pi_198792256
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zou jij graag willen dat iemand anders aan de hele wereld gaat verkondigen wat jij in een geheim gesprek hebt gezegd, zonder dat jij de kans krijgt te kijken of die weergave van jouw woorden wel klopt? Dan ben je wel extreem naïef.
Daar heb je gelijk in maar daar is het nu te laat voor. Dat zou direct na het gesprek moeten gebeuren, teken voor akkoord van het verslag.
Nu kunnen ze zeggen als iets ze niet uitkomt "dat heb ik niet gezegd", of zoals in de politiek altijd "Dat kan ik me niet herinneren"
pi_198792257
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja in zoverre, Rutte heeft gezegd dat hij het niet over Omtzigt heeft gehad. Dat blijkt dus een leugen.
Nou inderdaad, het is nu toch duidelijk?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198792261
quote:

[..]

Ik weet prima hoe het werkt, maar dan kun je dit hele circus wel weglaten, daarnaast je moet ook wel heel naieef zijn om te geloven dat formatie gesprekken na de verkiezingen plaats vinden, die vinden ervoor plaats.
pi_198792265
quote:

[..]

En met terugwerkende kracht. Tot zover 'vertrouwelijke' gesprekken.

Ik hoop niet dat dit de norm wordt.
pi_198792288
Dus Rutte zegt: Omtzigt minister maken, en Olongren schrijft op: Functie elders.

Bijzonder hoor :')
pi_198792292
De liberale aap komt uit de mouw :D
pi_198792295
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

... je moet ook wel heel naieef zijn om te geloven dat formatie gesprekken na de verkiezingen plaats vinden, die vinden ervoor plaats.
Onzin. D66 en CU hebben 4 jaar geleden echt niet voor de verkiezingen samen gezeten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 11:46:16 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198792309
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Het hele digitale briefgeheim is nu helemaal niet geregeld in de grondwet. Daar nemen rechters en ministers nu beslissingen in zonder dat de bevoegdheden en grenzen goed bediscussieerd en vastgelegd zijn. Wees blij dat ze dit nu ordentelijk willen doen, daarmee komt een einde aan een schemergebied.

Daarnaast betreft het een voorbereiding van een grondwetswijziging dus die moet sowieso door twee verschillende samenstellingen van eerste en tweede kamer goedgekeurd worden. Gaat jaren overheen en sowieso 1 verkiezingsronde. Je kan ook in alles achterdocht en ophef willen zien zeg :')
Dat de Raad van State precies dezelfde bezwaren heeft die ik net opnoemde maakt het zeker op eens wel relevant wat ik zeg? Deze modernisering gaat ten koste van de bestaande rechten en dat mag gewoon niet de bedoeling zijn. Even los van het feit dat er helemaal geen reden is om het recht überhaupt af te zwakken.

Je kan ook gewoon op de inhoud in gaan, in plaats van meteen lekker op de persoon spelen zodra die persoon iets zegt waar je het niet mee eens bent. Met een kritische blik naar alles kijken is gewoon belangrijk, en daarom ben ik blij met iemand als Omtzigt in de kamer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198792331
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:45 schreef raptorix het volgende:
Dus Rutte zegt: Omtzigt minister maken, en Olongren schrijft op: Functie elders.

Geloof er geen hol van dat dat 'elders' is.
Koel en donker bewaren
pi_198792339
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ah. Dan heeft Markie Mark dus gelogen...
Klopt. Maar dit is een stuk minder ernstig als leek. Wegpromoveten naar een ministerspost is wat anders als de Nederlandse politiek uitwerken. Alhoewel ik Omtzigt niet als minister zie, heb hem liever als kamerlid.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:47:16 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_198792340
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Met de poppetjes waar jij het over hebt wordt de invulling van ministersposten bedoeld. Het probleem van 'Positie Omzigt: functie elders' is dat nu wel heel erg de suggestie wordt gewekt dat deze met zachte hand richting de uitgang van de Tweede Kamer wordt geduwd, of dat daar in ieder geval een lobby voor wordt gevoerd door een beoogd kabinetslid.
Omtzigt en iedereen in zijn kamp lijkt me dan ook terecht pissed, maar ze kunnen hem niet uit de kamer verwijderen, maar alleen wegpromoveren. En de poppetjes betreft meer dan alleen ministerposten, dat kan ook zaken zijn als de commissarissen van de koning, burgemeesters, etc., maar fake edit: in dit geval dus gewoon ministerposten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198792343
quote:

Ik snap nu ook waarom Rutte dat ontkent, wat dat klinkt niet als een functie elders.

't Is best slim (sluw misschien) om Omtzigt de zittende macht in te willen trekken in plaats van oppositie te laten voeren.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:47:54 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198792351
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:22 schreef Hanca het volgende:
Zou dat uitstel er ook kunnen zijn om te overleggen wat ze met Koolmees en Van Ark aan moeten? Ik kan me nu voorstellen dat ze verkenners zoeken die wat meer boven de partijen staan. Wat meer afstand tot de partijen.
Je bedoelt iemand van buiten de Rutte kliek ??

quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik snap nu ook waarom Rutte dat ontkent, wat dat klinkt niet als een functie elders.

't Is best slim (sluw misschien) om hem de zittende macht in te willen trekken in plaats van oppositie te laten voeren.
Ach zodat Omtzigt de Rutte kliek in getrokken gaat worden ?

Slim
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198792357
Ik geloof er geen bal van moet ik eerlijk zeggen.

Rutte heeft over Omtzigt lopen praten dat is wel duidelijk.

Er is nu even aan toegevoegd: Minister maken..

Maar daar geloof ik helemaal niks van. Dat is geen functie elders. Dit is naar mijn mening de laatste 24 uur erbij geplaatst .Je wordt in de maling genomen
pi_198792358
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin. D66 en CU hebben 4 jaar geleden echt niet voor de verkiezingen samen gezeten.
Marginale partijtjes niet nee, maar de grote lijnen staan al lang vast, dat is ook logisch want je wilt je zelf een beetje beschermen tegen slechte uitslagen, daarnaast word er gewerkt met wisselgeld, ik ken iemand die op vrij hoog niveau een bepaalde partij adviseert, die kon mij ten tijde dat Job Cohen als burgemeester vertrok al de komende 2 burgemeesters noemen, bleek nog te kloppen ook _O-
pi_198792375
Maar we weten nu dus waar het verhaal Omtzigt vandaan kwam.

Het gesprek met de VVD dus..
Dus toch Rutte
pi_198792376
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

't Is best slim (sluw misschien) om hem de zittende macht in te willen trekken in plaats van oppositie te laten voeren.
Ja, zeker. Ook wel typisch Rutte denk ik.
Maar goed, het is dus blijkbaar niet zo dat Rutte Omzigt weg wilde hebben. Integendeel. Maar zijn tegenstanders zullen wel weer allemaal complotten gaan bedenken.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:49:42 #40
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_198792378
quote:

Je bent even vergeten welke datum het vandaag is?
  donderdag 1 april 2021 @ 11:49:44 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198792379
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Omtzigt en iedereen in zijn kamp lijkt me dan ook terecht pissed, maar ze kunnen hem niet uit de kamer verwijderen, maar alleen wegpromoveren. En de poppetjes betreft meer dan alleen ministerposten, dat kan ook zaken zijn als de commissarissen van de koning, burgemeesters, etc., maar fake edit: in dit geval dus gewoon ministerposten.
Inderdaad, achteraf lijkt het een beetje een storm in een glas water te zijn geweest, al snap ik niet waarom de VVD aandringt op een ministerspost voor Omtzigt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:50:00 #42
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198792390
twitter

twitter
pi_198792394
quote:
14s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:48 schreef Abyss33 het volgende:
Dit is naar mijn mening de laatste 24 uur erbij geplaatst .Je wordt in de maling genomen
Zo kan je nu alles wel wantrouwen, ja.
Koel en donker bewaren
pi_198792404
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je bedoelt iemand van buiten de Rutte kliek ??

Ik bedoel wat er staat. Iemand die wat meer afstand heeft tot de partijen.

De "Rutte-kliek" bestaat misschien binnen de VVD (zoals ook Klaver, Hoekstra, Asscher hun eigen kliek hebben/hadden), maar mensen als Ollongren, Koolmees en Kaag horen echt niet bij de "Rutte-kliek".
pi_198792408
twitter
  donderdag 1 april 2021 @ 11:50:49 #46
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_198792412
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Inderdaad, achteraf lijkt het een beetje een storm in een glas water te zijn geweest, al snap ik niet waarom de VVD aandringt op een ministerspost voor Omtzigt.
Een storm in en glas water? Waarom kon hij dan niet direct zeggen waarom dit op papier stond? Had een hoop gezeik gescheeld.
pi_198792413
quote:

Maar daar geloof ik helemaal niks van. Dat is geen functie elders. Dit is naar mijn mening de laatste 24 uur erbij geplaatst .Je wordt in de maling genomen
Dan zou toch moeten zijn aangegeven dat het verslag op dit punt is aangepast? Is al duidelijk of dat is gebeurd?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 11:51:24 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198792429
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:50 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zelfs mijn handschrift is niet zo erg :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 1 april 2021 @ 11:51:24 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198792430
quote:

https://www.telegraaf.nl/(...)tzigt-bij-verkenners

functie elders , minister bedoelde Rutte
ha ha ha ha

dat gelooft geen mens
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198792431
Dus Rutte stelt voor om Omtzigt minister te maken, zodat Omtzigt niet meer in de Tweede Kamer zijn controlerende taak gaat uitoefenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')