quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
https://www.ensie.nl/bete(...)afhechten%20%2D%20af'hechten%20(hechtte,af%20breken%20of%20afknippen%3B%202.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:18 schreef spinazieruiker het volgende:
De "PVV: Afhechten" is ook wel een mooie.
Ik zie gelijk een chirurg voor me die een patiënt heeft opengesneden, ziet dat opereren geen zin meer heeft, en de boel maar weer dichtnaait.
Dan was die eerste uitslag een false positive anders kan dit helemaal niet. Nu was het al langer bekend dat sommige van die snel testen onbetrouwbaar zijn en nu gaat het hier toevallig om een Kamerlid, maar wanneer je positief test als normale burger dan krijg je echt niet zo snel een 2e test en zit je dus voor jan lul wekenlang in quarantaine.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:17 schreef Japepk het volgende:
Hoe zit het nu met de besmetting van Ollongren? Heeft ze negatief getest?
Laatste zin van de OP.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:17 schreef Japepk het volgende:
Hoe zit het nu met de besmetting van Ollongren? Heeft ze negatief getest?
Nou en ik zie graag wat andersquote:Op woensdag 31 maart 2021 16:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.ensie.nl/bete(...)afhechten%20%2D%20af'hechten%20(hechtte,af%20breken%20of%20afknippen%3B%202.
Volgens mij zou ze vandaag weer test doen, als die negatief was mocht ze komen, staat vast wel op de nos.nl webbersite.quote:
Een positieve uitslag zegt niets over hoe lang je het al hebt hè.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:19 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dan was die eerste uitslag een false positive anders kan dit helemaal niet. Nu was het al langer bekend dat sommige van die snel testen onbetrouwbaar zijn en nu gaat het hier toevallig om een Kamerlid, maar wanneer je positief test als normale burger dan krijg je echt niet zo snel een 2e test en zit je dus voor jan lul wekenlang in quarantaine.
Dit.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij zou ze vandaag weer test doen, als die negatief was mocht ze komen, staat vast wel op de nos.nl webbersite.
De burger zit wekenlang in quarantaine?quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:19 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dan was die eerste uitslag een false positive anders kan dit helemaal niet. Nu was het al langer bekend dat sommige van die snel testen onbetrouwbaar zijn en nu gaat het hier toevallig om een Kamerlid, maar wanneer je positief test als normale burger dan krijg je echt niet zo snel een 2e test en zit je dus voor jan lul wekenlang in quarantaine.
Iets wat ook al door D66 en VVD vooraf in het openbaar was uitgesprokenquote:Op woensdag 31 maart 2021 16:21 schreef VoMy het volgende:
Wilders is boos omdat de andere partijen niet met hem willen regeren?Of wat is het probleem met het woord 'afhechten'?
Je moet toch een paar weken in quarantaine als je positief test?quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:24 schreef capricia het volgende:
[..]
De burger zit wekenlang in quarantaine?
Ja, Wildersstemmers denken dat iedereen naar de wil van hun 10-15% moet luisteren, dat blijft irritant gedrag.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:25 schreef Bluedisplay het volgende:
[..]
Iets wat ook al door D66 en VVD vooraf in het openbaar was uitgesproken
Maar de twittergekkies spreken er uiteraard grote schaden van, die hadden blijkbaar het nieuws een beetje gemist
Nee.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:25 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Je moet toch een paar weken in quarantaine als je positief test?
De Kamer vroeg erom en kregen ze.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:17 schreef raptorix het volgende:
Waar komen die documenten in 1 keer vandaan?
Ik eigenlijk ook niet. Als ze met een plausibele verklaring weten te komen over 'functie anders' loopt het met een sisser af.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:28 schreef VoMy het volgende:
Ik heb nu 4-5 pagina's aan documenten gezegd. Ik heb niets gezien dat explosief is, of schokkend, of enigzins de moeite waard.
Terwijl de inhoud en opstelling van de PVV er feitelijk zelf voor zorgt dat serieus praten over een coalitie zinloos heeft:quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, Wildersstemmers denken dat iedereen naar de wil van hun 10-15% moet luisteren, dat blijft irritant gedrag.
Je hebt idd gelijk. https://lci.rivm.nl/informatie-thuisquote:Op woensdag 31 maart 2021 16:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee.
POL / Blunder Ollongren toont stukken verkenning #4
Onderhandelingsstrategie Hoekstra?quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:34 schreef VoMy het volgende:
Ik vind het fenomenaal dat het CDA bij geen enkel onderwerp een standpunt heeftJe zou er maar op gestempt hebben.
Ja. De regels zijn aangepast in het afgelopen jaar. Vorig jaar april was het idd nog 14 dagen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:33 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Je hebt idd gelijk. https://lci.rivm.nl/informatie-thuis
Weet je ook of die regels later aangepast zijn? Want anders weet ik niet hoe ik aan die 2 weken kom.
Ergens wel soort van ironisch dat er wat losse regeltjes lekten door die foto's en er ophef ontstaat over dat lekken (naast de inhoud), waar dat nu dan meteen allemaal maar openbaar gemaakt wordt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:34 schreef spinazieruiker het volgende:
Het openbaar maken van alle verslagen is wel alsof in een realityshow aan de kandidaten wordt onthuld wie wie weg wilde stemmen
Extra stukken vragen, schorsen vergadering, meer extra stukken vragen, schorsen vergaderingquote:Op woensdag 31 maart 2021 16:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik heb nog niet kunnen kijken tot nu toe, maar wat zijn de hoofdpunten?
Nouja, dan wachten we maar even af.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:38 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Extra stukken vragen, schorsen vergadering, meer extra stukken vragen, schorsen vergadering
Omtzigt stukje zal nog wel vragen over komen. Maar inhoudelijk qua gesprekken/standpunten is het niet zo heel spannend.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nouja, dan wachten we maar even af.
Ik verwacht niet dat er iets boeiends gezegd gaat worden.
Ja, dat gebrek aan transparantie doet de Kamer opzich helemaal zelf. Als ze willen dat de gesprekken van de verkenner openbaar zijn, kunnen ze dat namelijk gewoon in de opdracht meegeven. Ze zijn zelf de baas over dit proces.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omtzigt stukje zal nog wel vragen over komen. Maar inhoudelijk qua gesprekken/standpunten is het niet zo heel spannend.
En als er straks toch nog wat meer stukken tevoorschijn komen zal het ook vooral over gebrek aan transparantie zijn. Dat dit weer zoveelste keer is enzo enzo
Interessant is of er nu zaken in die verslagen staan die er niet in hadden gestaan als van te voren duidelijk was dat ze openbaar gemaakt zouden worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
t er wat losse regeltjes lekten door die foto's en er ophef ontstaat over dat lekken (naast de inhoud), waar dat nu dan meteen allemaal maar openbaar gemaakt wordt.
Had dan kennelijk ook meteen openbaar gekund, zou je
Het zou me niks verbazen als deze hele kwestie aan het eind wordt geparkeerd in een parlementaire enquête of adviescommissie over transparantie en het functioneren van de controlerende taken van de kamer.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
En als er straks toch nog wat meer stukken tevoorschijn komen zal het ook vooral over gebrek aan transparantie zijn. Dat dit weer zoveelste keer is enzo enzo
Nou ja, als je bijvoorbeeld de stukjes leest over Groenlinks, dan hebben ze zich niet echt hard gemaakt voor een links blok. Dat zou in de openbaarheid vermoedelijk wel anders zijn geweestquote:Op woensdag 31 maart 2021 16:43 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Interessant is of er nu zaken in die verslagen staan die er niet in hadden gestaan als van te voren duidelijk was dat ze openbaar gemaakt zouden worden.
Hoe dan ook is dit wel les voor alle betrokkenen dat gesprekken en verslagen nooit vrijblijvend zijn.
Vergeleken bij Klaver's onvoorwaardelijke steun voor alle begrotingen eind 2019 speelt GroenLinks het best hardquote:Op woensdag 31 maart 2021 16:49 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nou ja, als je bijvoorbeeld de stukjes leest over Groenlinks, dan hebben ze zich niet echt hard gemaakt voor een links blok. Dat zou in de openbaarheid vermoedelijk wel anders zijn geweest
Dat is toch die groenlinkser die nu bij vlagen Baudet rechts inhaalt?quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:55 schreef VoMy het volgende:
[ twitter ]
Meesterbrein Zihni doet ook gewaagde uitspraken.
Ja. Je moet wat om relevant te blijven.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch die groenlinkser die nu bij vlagen Baudet rechts inhaalt?
De gesprekken over Omtzigt zijn niet genotuleerd maar ingefluisterd aan de media.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:55 schreef VoMy het volgende:
[ twitter ]
Meesterbrein Zihni doet ook gewaagde uitspraken.
Dus zeggen dat er geen volgende gesprekken hoeven te komen?quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat niemand zin heeft om met die lui te regeren.
Dat is hoe het werkt ja. Dat in de volgende fase voorlopig geen ruimte is voor de PVV om als derde partij bij VVD+D66 aan te sluiten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:09 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Dus zeggen dat er geen volgende gesprekken hoeven te komen?
Dat ze niet meedoen leek me wel al duidelijk
Volgens mij stoot zij evenveel stikstof uit als een boer die snachts doorwerkt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:09 schreef spinazieruiker het volgende:
"Op het platteland wordt vaak 's nachts doorgewerkt"
Omdat ze andere partijen vertegenwoordigen. Er moet een meerderheid zijn voor de voorzitter.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:10 schreef VoMy het volgende:
Waarom moet iedereen even hetzelfde zeggen?
9-5 mentaliteit, is juist goed ingeburgerdquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:11 schreef xzaz het volgende:
Simons wil niet werken... ik ga hem niet inkoppen.
Omdat een simpel ja/nee politiek te gevoelig is. Credits voor Dassen van Volt; ''met enige verbazing over hoe de administratie wordt bijgehouden''quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:10 schreef VoMy het volgende:
Waarom moet iedereen even hetzelfde zeggen?
Uitstekende sneer en ook begrijpelijk vanuit jongere generatiequote:Op woensdag 31 maart 2021 17:12 schreef Japepk het volgende:
[..]
Omdat een simpel ja/nee politiek te gevoelig is. Credits voor Dassen van Volt; ''met enige verbazing over hoe de administratie wordt bijgehouden''
Nee?quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:13 schreef VoMy het volgende:
Vergadering wordt straks per mail geopend en gesloten. Keurige procedure.
Hoogstwaarschijnlijk. Of denk jij dat de stukken er over een uur allemaal zijn?quote:
Het gaat ook om de communicatie aan de achterkant geloof ik.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is echt niet moeilijk om in je mailbox te kijken welke mails er doorgestuurd moeten worden. Ollongren en Jorritsma zullen geen zodanig innige relatie hebben dat ze per app/sms/postduif ook over koetjes en kalfjes hebben dus dat is ook overzichtelijk.
De vergadering gaat door ja of nee via mail hij wordt niet geopend via de mail.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk. Of denk jij dat de stukken er over een uur allemaal zijn?
Nee, dat zei ze niet. Ze stuurt een mail zodat iedereen weet dat ie naar huis kan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:13 schreef VoMy het volgende:
Vergadering wordt straks per mail geopend en gesloten. Keurige procedure.
Je hebt dan toch een mapje 'Verkenning TK 2021' op je laptop/computer?quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk. Of denk jij dat de stukken er over een uur allemaal zijn?
[..]
Het gaat ook om de communicatie aan de achterkant geloof ik.
Gaat nooit lukken natuurlijk.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:14 schreef VoMy het volgende:
Of denk jij dat de stukken er over een uur allemaal zijn?
Ah zo. Het was een warrig moment, dus dat detail glipte er even tussendoor.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, dat zei ze niet. Ze stuurt een mail zodat iedereen weet dat ie naar huis kan.
Vervolgens gaat ze zelf op die stoel zitten en roept: “ik heropen de vergadering. Ik sluit de vergadering”. En dan is het klaar.
Tuurlijk johquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:16 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Gaat nooit lukken natuurlijk.
Rutte wil dat de ambtenaren van AZ eerst aan hem voorleggen wat er naar de kamer wordt gestuurd.
Als je wilt dat de productiviteit omhoog gaat moet je mensen ontslaan, elke manager weet ditquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:17 schreef Zorro het volgende:
Ik zei het al bij de aanstelling, het is een klusje wat je alleen ook an maar het zijn vrouwen dus laten we er twee op zetten.
Als het in 1 uur niet lukt, waarom denken ze dan dat het in nog een uur wel lukt?quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:18 schreef Gia het volgende:
Snap dit echt niet, hè! Die stukken heb je toch bij elkaar, kopiëren en uitdelen. Klaar!
Waar is die tijd voor nodig? Herschrijvingen van rapporten en notities?
Ik geloof er geen zak van dat ze werkelijk alle drek boven tafel gaan krijgen.
Dat lukt ook nietquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als het in 1 uur niet lukt, waarom denken ze dan dat het in nog een uur wel lukt?
Matige redenatie. Als ze dingen hadden willen herschrijven zoals je zegt hadden ze dat allang kunnen doen natuurlijk.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:18 schreef Gia het volgende:
Snap dit echt niet, hè! Die stukken heb je toch bij elkaar, kopiëren en uitdelen. Klaar!
Waar is die tijd voor nodig? Herschrijvingen van rapporten en notities?
Ik geloof er geen zak van dat ze werkelijk alle drek boven tafel gaan krijgen.
Ik gedachten zie ik ambtenaren nu papieren op een stapeltje 'wel delen' en een stapeltje 'niet delen' leggen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:17 schreef Zorro het volgende:
Man man wat een aanfluiting.
Een uur krijgen om de stukken tevoorschijn te halen, na een uur nog niet en dan weer een uur de tijd krijgen.
En dan verwachten dat het er wel is zeker
Ik zei het al bij de aanstelling, het is een klusje wat je alleen ook kan maar het zijn vrouwen dus laten we er twee op zetten.
Nou zelfs dat is blijkbaar te weinig. Veel incapabeler heb is ze nog niet gezien
"Met enige verbazing hoe de administratie wordt bijgehouden".. Tja, wat verwacht je dan.
Ze dachten weg te komen met "dit is nou eenmaal alles wat we hebben"quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Matige redenatie. Als ze dingen hadden willen herschrijven zoals je zegt hadden ze dat allang kunnen doen natuurlijk.
Tegelijk wel opvallend dat ze dit niet klaar hadden liggen, want je er natuurlijk op wachten dat dit verzoek er zou komen.
Ja en dan heb je per ongeluk een mailtje naar de verkeerde map gesleept en zit je in no time in een complot over het achterhouden van informatie.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je hebt dan toch een mapje 'Verkenning TK 2021' op je laptop/computer?
Ik sluit me aan bij de verbazing van Dassen over administratie anno 2021.
Dan kun je concluderen dat niet alles gedeeld gaat worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Matige redenatie. Als ze dingen hadden willen herschrijven zoals je zegt hadden ze dat allang kunnen doen natuurlijk.
Tegelijk wel opvallend dat ze dit niet klaar hadden liggen, want je er natuurlijk op wachten dat dit verzoek er zou komen.
Dit ook, ja!quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:24 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik gedachten zie ik ambtenaren nu papieren op een stapeltje 'wel delen' en een stapeltje 'niet delen' leggen.
Die stukken liggen natuurlijk bij de ambtelijke ondersteuning van de verkenners.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:25 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ze dachten weg te komen met "dit is nou eenmaal alles wat we hebben"
Dat hebben ze daarstraks via Arib toch ook gedaan?quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:27 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Die stukken liggen natuurlijk bij de ambtelijke ondersteuning van de verkenners.
Aangezien Jorritsma en Ollongren zijn afgetreden zou de kamer het verzoek om alle stukken eigenlijk bij Van Ark en Koolmees neer moeten leggen.
Ja vooral Wilders vroeg stevig door op het openbaar maken van appjes e.dquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:26 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja en dan heb je per ongeluk een mailtje naar de verkeerde map gesleept en zit je in no time in een complot over het achterhouden van informatie.
In die positie zou ik zelf ook wel even drie keer checken wat je wel en niet verstrekt. Ook als je alles in een mapje hebt staan.
Was er niet ook gevraagd om appjes en sms'jes trouwens?
Bijzonder ook. Want er is echt helemaal niemand die belang heeft bij rekken. Zsm over kunnen tot de orde van de dag is in ieders belang.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als je uitholling van de rechtstaat niet erg vindt, moet je vooral zo denkenquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat maakt het godverdomme ook uit wie dat flutzinnetje op papier gezet heeft.
Opschieten met dat formeren, we hebben wel wat beters te doen bv huizen bouwen en die fucking vaccins erin jassen en die economie eens enorm boosten.
Die jankerd van een Omzigt laat maar lekker boeken schrijven en thuis uithuilen. En ollongren moet gewoon goede billenkoek van Rutte krijgen.
Door met die fakking handel!
Er zijn partijen die belang hebben bij afraffelen. Die al meteen riepen dat ze snel door wilden met de formatie.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijzonder ook. Want er is echt helemaal niemand die belang heeft bij rekken. Zsm over kunnen tot de orde van de dag is in ieders belang.
Dit. Vooralsnog is het hetzelfde riedeltje als altijd. Grote woorden maar de administratie is een puinhoop en daarom kan niet X of Y of Z. De beloofde verandering van de Rutte doctrine laat zich vooralsnog niet zien.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:34 schreef Janneke141 het volgende:
Het bepalen wat ze willen delen duurt ongetwijfeld langer dan het verzamelen van de informatie op zich.
Verandering begint bij de wil om iets te veranderen. Als die ontbreekt kun je het verder wel vergeten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:35 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Dit. Vooralsnog is het hetzelfde riedeltje als altijd. Grote woorden maar de administratie is een puinhoop en daarom kan niet X of Y of Z. De beloofde verandering van de Rutte doctrine laat zich vooralsnog niet zien.
Dit.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:34 schreef Janneke141 het volgende:
Het bepalen wat ze willen delen duurt ongetwijfeld langer dan het verzamelen van de informatie op zich.
Nee, dank je. Daar is Omtzigt niet belangrijk genoeg voer. Laten we nu niet doen alsof het een heilige is die de redding van Nederland is.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:37 schreef spinazieruiker het volgende:
Wat als we gewoon heel Nederland in de prullenbak flikkeren en opnieuw beginnen?
Nee maar het is wel bijzonder om die man zo nodig weg te moeten werken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dank je. Daar is Omtzigt niet belangrijk genoeg voer. Laten we nu niet doen alsof het een heilige is die de redding van Nederland is.
Dat is dus ook niet aan de hand.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee maar het is wel bijzonder om die man zo nodig weg te moeten werken.
Wel.quote:
Daar is volgens mij helemaal geen sprake van. Ik denk dat het gewoon allemaal van de die kul krabsels waren die Kasja een beetje heeft opgeschreven na wat vage discussies. Het heeft totaal geen waarde.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee maar het is wel bijzonder om die man zo nodig weg te moeten werken.
Volgens mij wel.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar is volgens mij helemaal geen sprake van. Ik denk dat het gewoon allemaal van de die kul krabsels waren die Kasja een beetje heeft opgeschreven na wat vage discussies. Het heeft totaal geen waarde.
We hebben tegenwoordig al ophef als iemand een appel eet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Volgens mij wel.En dat het wel waarde heeft, blijkt wel uit de ophef.
Dat doen ze alleen bij de WOB. Niet als ze kamerleden informerenquote:Op woensdag 31 maart 2021 18:34 schreef appeleibanaan het volgende:
Dat extra uurtje is nodig zodat de Bruna nog eventjes een doosje met Tipp-Ex kan afleveren
Over een paar maanden is er ruzie binnen de FvD en gaan we weer afsplitsingen zienquote:Op woensdag 31 maart 2021 18:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
We hebben tegenwoordig al ophef als iemand een appel eet.
Er is behoudens Corona totaal geen nieuws in NL man
Een waardeloos stuk tekst zou niet zo veel ophef geven, geloof het of niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
We hebben tegenwoordig al ophef als iemand een appel eet.
Er is behoudens Corona totaal geen nieuws in NL man
de opohef is van de partijen die bloed ruiken (een fvd maar zelf geen openheid geeft van bijvoorbeeld hoe diep ze in de zak zitten van onze (navo) vijanden).quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Volgens mij wel.En dat het wel waarde heeft, blijkt wel uit de ophef.
Als dat al zo zou zijn, dan geeft dat toch juist aan dat de tekst waarde heeft?quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:44 schreef Korenfok het volgende:
[..]
de opohef is van de partijen die bloed ruiken (een fvd maar zelf geen openheid geeft van bijvoorbeeld hoe diep ze in de zak zitten van onze (navo) vijanden).
Ga dan ook niet mijn overdrijving te serieus nemenquote:Op woensdag 31 maart 2021 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dank je. Daar is Omtzigt niet belangrijk genoeg voer. Laten we nu niet doen alsof het een heilige is die de redding van Nederland is.
Kan. We zullen zien.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Over een paar maanden is er ruzie binnen de FvD en gaan we weer afsplitsingen zienDan hebben we weer nieuwsGENOT
Precies.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:44 schreef Korenfok het volgende:
[..]
de opohef is van de partijen die bloed ruiken (een fvd maar zelf geen openheid geeft van bijvoorbeeld hoe diep ze in de zak zitten van onze (navo) vijanden).
Ik zat er al klaar voorquote:
En dat GroenLinks "graag wil" en dat 50% inkrimping van de veestapel voor hen geen breekpunt is.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:55 schreef spinazieruiker het volgende:
Dus omdat bepaalde mensen de functie van Omtzigt ter discussie stelden weten we nu dat GroenLinks concessies wil doen op migratie
Deze formatie doet me denken aan de film Mr. & Mrs. Smith: Partijen die tot voor kort nog samenwerkten nemen eigen schade voor lief om de ander aan te pakken
[ afbeelding ]
Die stukken komen nooit meer boven tafelquote:
Welke stukken?quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die stukken komen nooit meer boven tafel
Flopke gonna flop.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dit staat in de geheime formatie-stukken: stabiliteit CDA-fractie stond ter discussie![]()
Niet alleen de positie Omtzigt, maar de ‘stabiliteit’ van de CDA-fractie stond ter discussie voor de verkenners. Dat blijkt uit de vertrouwelijke verslagen van de voormalige verkenners in de formatie, Kajsa Ollongren (D66) en Annemarie Jorritsma (VVD) die op verzoek van de Tweede Kamer zijn vrijgegeven.
https://www.ad.nl/dossier(...)-discussie~a00d05da/
Weer een succes voor Wopke![]()
![]()
Kan deze droeftoeter dan helemaal niks
Aan het eind van de opdracht hebben ze alles gewist. Heeft Ollongren geleerd van haar mensen van de AIVD.quote:
De gespreksverslagenquote:
Hij heeft al veel te vaak geblunderd dit stuk strontquote:
Morgen gaan we verder, vergadering geschorstquote:Op woensdag 31 maart 2021 19:08 schreef Starhopper het volgende:
Iedereen zit al klaar. Gaat er dan toch wat gebeuren?
Volgens mij ben jij geen fan van Wopke.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hij heeft al veel te vaak geblunderd dit stuk stront
Hoe lang nog voordat ze dit sujet het cda eruit trappen
Maar een aantal van de lijsttrekkers gaven zelf aan dat ze gezegd is dat er geen gespreksverslag gemaakt is. Misschien soms wel en soms niet oid...quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De gespreksverslagen
maar ieder heeft de eigen gespreksverslagen toegezegd en de tikgeit moet getuigen
Het is het grootste stuk ellende wat ooit in de regering gezeten heeft, met alleen maar blundersquote:Op woensdag 31 maart 2021 19:09 schreef superniger het volgende:
Volgens mij ben jij geen fan van Wopke.
Vraag me af wat gebeurd met die gene die de opmerking over Omtzigt heeft gemaakt. Neem aan dat we daar wel achter komen. Wat als het Rutte zelf is? Hij en Hoekstra zijn wel het meest verdacht gezien het verleden met Omtzigt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:14 schreef Guanabana het volgende:
Ben lang op de hand van Rutte geweest, heel lang, maar heb het nu echt helemaal met die man gehad.
Begin met Rutte naar buiten te brengen op een schavot op een groot pleinquote:
Als dank dat hij mocht meeregeren om tequote:Op woensdag 31 maart 2021 19:15 schreef Guanabana het volgende:
Ja hoor, Kees zit natuurlijk al jaren vuistdiep in Rutte.
Die van Rutte mag ook openbaarquote:Op woensdag 31 maart 2021 19:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Van Kaag mag openbaar dus die tekst komt van Rutte
Kaag toont voor de goede verstandhouding met Rutte nog wat begrip voor zijn voorstel, maar de stukken worden gewoon toegestuurdquote:Op woensdag 31 maart 2021 19:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Van Kaag mag openbaar dus die tekst komt van Rutte
Het verslag van Rutte mag ook openbaarquote:
Wat een onzin.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een waardeloos stuk tekst zou niet zo veel ophef geven, geloof het of niet.
Rutte wilde niet het verwijt krijgen dat hij de publicatie van zijn gesprekken tegen wilde houden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Alleen daar kan hij alles nog in wegstrepen daarom mag dat openbaar en houdt hij de regie
Mislukt dus op de christenhonden van de cu naquote:Op woensdag 31 maart 2021 19:22 schreef spinazieruiker het volgende:
Rutte wilde niet het verwijt krijgen dat hij de publicatie van zijn gesprekken tegen wilde houden.
Hij gokte dat de andere fractievoorzitters zijn voorstel zouden overnemen en dat er dus niks openbaar zou worden.
Daar heeft hij geen controle over dus wil hij die bij voorkeur geheim houdenquote:Op woensdag 31 maart 2021 19:31 schreef BlackNero het volgende:
Weet Rutte wat er in die andere verslagen staat?
Ik zet de champagne alvast koudquote:Op woensdag 31 maart 2021 19:31 schreef XSbig het volgende:
Ik heb zo’n gevoel dat de VVD en Rutte hier niet zo heel goed uit gaan komen.
Man, man. Ik zit nu op het niveau Niemoller. Maar die notulisten werken wel voor Rutte.quote:
Gewoon laten lopen. Dat doen koeien ookquote:Op woensdag 31 maart 2021 19:33 schreef JohnBercow het volgende:
Van der Plas wilt schorsen want ze moet schijten
Niet.quote:
Prima kamerlid, kent zn dossiers.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Groot gemis ook van dit genie
Gaat niet gebeuren. De verkiezingen zijn net geweest en hij heeft persoonlijk al meer dan een miljoen bijna twee miljoen stemmen binnengehaald. De meeste mensen (VVD stemmers) vinden dat het prima gaat en het interesseert ze niet hoe dat gebeurt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:37 schreef Guanabana het volgende:
Ik hoop echt dat the shit the fan hit met consequenties voor personen. Vooral Rutte.
Dat doen ze op het platteland ook altijd!quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:33 schreef JohnBercow het volgende:
Van der Plas wilt schorsen want ze moet schijten
Nou het kan snel gaan. Ik vond Rutte ook altijd nog wel oke (niet op gestemd), maar dat is in een paar dagen behoorlijk gekanteld. Hij gedraagt zich echt als een kat in het nauw nu, wat heeft hij allemaal wel niet te verbergen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:40 schreef Japepk het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. De verkiezingen zijn net geweest en hij heeft persoonlijk al meer dan een miljoen stemmen binnengehaald. De meeste mensen (VVD stemmers) vinden dat het prima gaat en het interesseert ze niet hoe dat gebeurt.
Morgenochtend verder. Er moeten nog meer stukken komen. Rutte stribbelde tegen, weggewuifd door rest van de kamer.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:41 schreef Pino112 het volgende:
Net weer ingeschakeld, is het weer geschorst?
Morgen 10:00 verderquote:Op woensdag 31 maart 2021 19:41 schreef Pino112 het volgende:
Net weer ingeschakeld, is het weer geschorst?
Maar dat hebben we al vele malen eerder gezien, bij de dividendbelasting bijvoorbeeld. Dit is politiek spel, het gros van de mensen interesseert het geen bal dat Rutte mogelijk gezegd heeft dat Omtzigt eruit moet. Met het mandaat van de kiezer blijft hij gewoon.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nou het kan snel gaan. Ik vond Rutte ook altijd nog wel oke (niet op gestemd), maar dat is een paar dagen behoorlijk gekanteld. Hij gedraagt zich echt als een kat in het nauw nu, wat heeft hij allemaal wel niet te verbergen.
Haha, nee. Zijn voorstel was op zn hoogst negatief voor hemzelf, dit is potentieel negatief voor iedereen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:42 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Reden te meer om ze openbaar te maken.
Rutte graaft zijn eigen graf zo.
Praten met mensen is niet strafbaar, gek genoeg.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:42 schreef Guanabana het volgende:
Vind het wel stom dat ze nu nog dingen staan te bespreken. Vind dat eigenlijk een beetje not done als de vergadering gesloten is en wij het volk niet meer kunnen nagaan wat ze allemaal nog zeggen.
Haha ja. Kennelijk is openbaar maken hoogst negatief voor hemzelf want hij doet er alles aan om het te verhinderen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Haha, nee. Zijn voorstel was op zn hoogst negatief voor hemzelf, dit is potentieel negatief voor iedereen.
Nee maar op een of andere manier voelt het alsof het niet magquote:Op woensdag 31 maart 2021 19:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Praten met mensen is niet strafbaar, gek genoeg.
Nieuw kabinet VVD-D66-PVDA-GL en SGPquote:Op woensdag 31 maart 2021 19:43 schreef JohnBercow het volgende:
Er wordt nog even nagebabbeld tussen Arib, Rutte, Kaag, Ploumen, Klaver en van der Staaij
Wat zou daar bekokstoofd worden
Ze praten nog even na over Nederland-Gibraltar van gisterenquote:Op woensdag 31 maart 2021 19:43 schreef JohnBercow het volgende:
Er wordt nog even nagebabbeld tussen Arib, Rutte, Kaag, Ploumen, Klaver en van der Staaij
Vanuit het oogpunt van formeren is het ook helemaal niet gunstig om alles open te gooien wat in beslotenheid gezegd is. Rutte zijn gesprek mey de verkenners bevat niets wat hem kan schaden, maar juist de kleinere partijen hebben misschien voorzichtige inschikkelijkheid getoond, of afkeer, waar ze straks mee geconfronteerd gaan worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:44 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Haha ja. Kennelijk is openbaar maken hoogst negatief voor hemzelf want hij doet er alles aan om het te verhinderen.
Ooh? Is dat niet Carolien?quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:47 schreef spinazieruiker het volgende:
Sophie Hermans (VVD) staat standby voor het geval Rutte er niet meer uitkomt. Of staat ze gewoon mee te luisteren?
Top, bedankt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Morgenochtend verder. Er moeten nog meer stukken komen. Rutte stribbelde tegen, weggewuifd door rest van de kamer.
Rutte doet een ruiterlijk (opvallend) voorstel, weet toch wel dat iedereen viesmad is en daarom alles openbaar wil en hem daarom niet zullen steunen. Via een omweg (iedereen moet het er wel mee eens zijn) blijft alles alsnog binnenskamers 'want niet iedereen was het ermee eens.'quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van formeren is het ook helemaal niet gunstig om alles open te gooien wat in beslotenheid gezegd is. Rutte zijn gesprek mey de verkenners bevat niets wat hem kan schaden, maar juist de kleinere partijen hebben misschien voorzichtige inschikkelijkheid getoond, of afkeer, waar ze straks mee geconfronteerd gaan worden.
Het is allemaal niet zo moeilijk, er is geen groot complot, Ruttes positie wankelt totaal niet.
Caroline Hermans, functie eldersquote:
Ah je was er bij?quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:47 schreef VoMy het volgende:
Rutte zijn gesprek mey de verkenners bevat niets wat hem kan schaden,
Ze gaan Wopke slachtofferen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:43 schreef JohnBercow het volgende:
Nergens blijkt uit dat dit wel het geval zou zijn. Er is echt 0 aanleiding om dit te denken. Hij heeft gewoon gebabbeld over mogelijke coalitiepartners, thats it.quote:
Tuurlijk welquote:Op woensdag 31 maart 2021 19:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar een aantal van de lijsttrekkers gaven zelf aan dat ze gezegd is dat er geen gespreksverslag gemaakt is. Misschien soms wel en soms niet oid...
Die zou z'n eigen moeder nog injecteren met Covid als het een plekje in het kabinet zou betekenen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:59 schreef VoMy het volgende:
[ twitter ]
Het onderonsje was een betoog van VDStaaij dus. Nou, opgehelderd. Of hoort die ook bij de doctrine?
Integendeel.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:02 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Die zou z'n eigen moeder nog injecteren met Covid als het een plekje in het kabinet zou betekenen.
Ondanks dat ik nooit van mijn leven op een confessionele partij zou stemmen, is van der Staaij misschien wel één van de beste politici in dit land. Één van de betrouwbaarste ook.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:02 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Die zou z'n eigen moeder nog injecteren met Covid als het een plekje in het kabinet zou betekenen.
Dat formulier werd ingevuld bij de eerste gespreksronde.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:00 schreef appeleibanaan het volgende:
Trouwens, iemand die weet waarom de hele kolom van het CDA leeg was in de aangeleverde stukken?
Dit bericht is gewoon van iemand die twittert over SGP.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:59 schreef VoMy het volgende:
[ twitter ]
Het onderonsje was een betoog van VDStaaij dus. Nou, opgehelderd. Of hoort die ook bij de doctrine?
Ik zeg niet dat er per se in staat wie Rutte allemaal een functie elders wil geven. Er staat op zijn minst een inkijkje in de onderhandelingsruimte in, zoals we dat ook al van andere partijen hebben gezien in de stukken van de verkenners.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nergens blijkt uit dat dit wel het geval zou zijn. Er is echt 0 aanleiding om dit te denken. Hij heeft gewoon gebabbeld over mogelijke coalitiepartners, thats it.
Ja, misschien dat ik het verkeerd gehoord heb of begrepen, maar ik meen dat Eerdmans zoiets zei.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tuurlijk wel
Ik ben zelf 35 jaar ambtenaar geweest en werkelijk van ieder overleg(je) komt een verslag met het besprokene
Dat moet ook, anders heeft een gezamenlijk overleg geen enkele zin
Hij zit op de tribune en is journalist... maar goed, speculeer dan maar door.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:06 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Dit bericht is gewoon van iemand die twittert over SGP.
Wat ze daar bespreken weet niemand.. doet er verder ook niet toe.. Teveel verschillende partijen daar. Dus zal niks spannends worden gezegd.
Maar beetje dom om een of andere tweet als bewijs naar voren te halen waar het over zou gaan
Nou ik heb er nog nooit van gehoord en met een verkennersgesprek voor een coalitie dan moet je stukken hebben om later op terug te vallen , anders blijf je bezig met ja neequote:Op woensdag 31 maart 2021 20:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, misschien dat ik het verkeerd gehoord heb of begrepen, maar ik meen dat Eerdmans zoiets zei.
?quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij zit op de tribune en is journalist... maar goed, speculeer dan maar door.
Op AZ werkt dat dus niet zo.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tuurlijk wel
Ik ben zelf 35 jaar ambtenaar geweest en werkelijk van ieder overleg(je) komt een verslag met het besprokene
Dat moet ook, anders heeft een gezamenlijk overleg geen enkele zin
Die kerel zat op de tribune en twitrerde gewoon wat er gebeurde daar. Jij noemt dat 'speculeren' maar hij zit daar toch gewoon en rapporteert...quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:16 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
?
Ik tikte jou juist op de vingers dat je niet zo moet speculeren of sterker nog. Roepen dat het ergens over gaat terwijl we het niet weten.
Enige wat ik zeg is dat we niet weten wat ze daar zeggen en dat het vast niet zo spannend is omdat er verschillende partijen bij staan
Ja als grap ja. Dat snap jij toch ook of niet. Dat hij niet daadwerkelijk hoort of weet waar ze het over hebben. En gewoon die foto plaatst en erbij zegt. Van der staaij vurig betoog als onderschrift.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die kerel zat op de tribune en twitrerde gewoon wat er gebeurde daar. Jij noemt dat 'speculeren' maar hij zit daar toch gewoon en rapporteert...
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plenaire_verslagenquote:
Ik ben in elk geval blij dat jij het verslag niet tiktquote:Op woensdag 31 maart 2021 20:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plenaire_verslagen
Nou dat kan niet , echt niet
bij ieder overlegje zit de secretaresse , bi en aders i het ,
Wie maakt het verslag ????
Je moet toch iets doen na dat overleg , Of gaan je daar alleen koffiedrinken ??
O fis dat een overleg van de postkamer , zelfs dan
Ja soms wel , als de secretaresse er niet isquote:Op woensdag 31 maart 2021 20:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik ben in elk geval blij dat jij het verslag niet tikt
Ja, normaal gesproken logisch natuurlijk. Misschien dat Eerdmans het verkeerd begreep of dat ik het verkeerd hoorde of begreep... eerlijk gezegd weinig zin om het terug te zoeken, aangezien we het morgen wel zullen horen wat er wel en niet is.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou ik heb er nog nooit van gehoord en met een verkennersgesprek voor een coalitie dan moet je stukken hebben om later op terug te vallen , anders blijf je bezig met ja nee
Dat wilde jij toch ? Nee dat zei ik niet , dat zei je zelf, ok nou wat wil je dan, nou dan kom ik nog een keertje
Nee dat werkt niet
Er moet een juridische basis zijn
Zelfs bij een gesprek met een advocaat komt ene verslag op de mail
Wij hebben het volgende besproken :
Indien akkoord svp terugmailen met uw akkoord
Als er geen verslag van het overleg komt , Ja blijf dan maar thuis , ga dan de secretaresse maar pestenquote:Op woensdag 31 maart 2021 20:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, normaal gesproken logisch natuurlijk. Misschien dat Eerdmans het verkeerd begreep of dat ik het verkeerd hoorde of begreep... eerlijk gezegd weinig zin om het terug te zoeken, aangezien we het morgen wel zullen horen wat er wel en niet is.
quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:26 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ja als grap ja. Dat snap jij toch ook of niet. Dat hij niet daadwerkelijk hoort of weet waar ze het over hebben. En gewoon die foto plaatst en erbij zegt. Van der staaij vurig betoog als onderschrift.
Uit niks bleek dat Omtzigt onderdeel van de formatie kon worden. En toch hebben de woorden in die notitie niet zichzelf bedacht.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nergens blijkt uit dat dit wel het geval zou zijn. Er is echt 0 aanleiding om dit te denken. Hij heeft gewoon gebabbeld over mogelijke coalitiepartners, thats it.
quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plenaire_verslagen
Nou dat kan niet , echt niet
bij ieder overlegje zit de secretaresse , bi en aders i het ,
Wie maakt het verslag ????
Je moet toch iets doen na dat overleg , Of gaan je daar alleen koffiedrinken ??
O fis dat een overleg van de postkamer , zelfs dan
Je haalt er weer van alles bij. Rutte gaat op geen enkele manier beschadigd raken, Omtzigt is hoogstwaarschijnlijk via de media-analyse als bulletpoint bij het CDA gezet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:41 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Uit niks bleek dat Omtzigt onderdeel van de formatie kon worden. En toch hebben de woorden in die notitie niet zichzelf bedacht.
Als er niks bijzonders in die verslagen staat dan helpt het uitsluiten daarvan om het vertrouwen te herstellen. Want dat is ver te zoeken.
Ze worden wel gemaakt , anders kun je geen steekhoudend beleid maken met een juridische basisquote:
Wellicht omdat er persoonlijke verhoudingen zijn besproken door andere fractievoorzitters en Rutte natuurlijk zo snel mogelijk wil formeren zonder gezeik. Hij wil door. Dan rijst alleen wel de vraag: hoe weet hij dit of is het slechts speculeren?quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:40 schreef Abyss33 het volgende:
Dubieuze rol van Rutte toch wel vandaag.
Met name zijn inbreng aan het eind, over het toch niet alles helemaal openbaren.
Ook uitspraken als dat er wel eens gevoelige dingen naar buiten kunnen komen.
Bijzondere is dat vandaag werd aangevangen met de motie om alle stukken te sturen en iedereen daar voor was. Dus complete openbaarheid.
Begrijp niet goed waarom Rutte dit punt inbracht aan het eind en niet bij het begin. Aan het eind was het namelijk al de bedoeling dat alles er zou zijn en het debat zou aanvangen.
heel raar. Alsof hij even contact heeft gehad met de VVD verkenner alsvoren ze de stukken door stuurden.
Is dat dan niet gewoon strafbaar?quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze worden wel gemaakt , anders kun je geen steekhoudend beleid maken met een juridische basis
zoekgemaakt als erom gevraagd wordt
hoort bij de Rutte doctrine
Wat haal ik waarbij?quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je haalt er weer van alles bij. Rutte gaat op geen enkele manier beschadigd raken, Omtzigt is hoogstwaarschijnlijk via de media-analyse als bulletpoint bij het CDA gezet.
Op AZ werken echt maar een paar mensen, ik kan me best voorstellen dat die niet notuleren.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze worden wel gemaakt , anders kun je geen steekhoudend beleid maken met een juridische basis
zoekgemaakt als erom gevraagd wordt
hoort bij de Rutte doctrine
Denk dat Omtzigt het vandaag het beste uitlegde. Dat er iets verborgen wordt gehouden. Want hij begrijpt niet hoe het kan dat er na een week nog geen uitleg is.Een korte verklaring. of gewoon iets..quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:48 schreef fetX het volgende:
[..]
Wellicht omdat er persoonlijke verhoudingen zijn besproken door andere fractievoorzitters en Rutte natuurlijk zo snel mogelijk wil formeren zonder gezeik. Hij wil door.
Denk zelf eigenlijk niet dat Rutte degene is geweest die dat over Omtzigt heeft gezegd (als het überhaupt al daadwerkelijk door iemand letterlijk is gezegd). Eigenlijk vrijwel niets wijst daar (voorlopig) op. De wens is voornamelijk de vader van de gedachte hier.
Ja als er op basis van die verslagen geen betalingen hoeven worden geaccordeerd of opdrachten gegeven , en wie wat heeft beloofd te doen, dan zou dat kunnen, maar dan kun je ook gewoon bij de koffieautomaat afsprekenquote:Op woensdag 31 maart 2021 20:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op AZ werken echt maar een paar mensen, ik kan me best voorstellen dat die niet notuleren.
Ollongren heeft er vermoedelijk niets mee te maken. Natuurlijk was zij zo dom om de stukken te laten zien aan een camera, maar de inhoud komt waarschijnlijk bij de VVD vandaan. Vanaf Rutte gesouffleerd aan Jorritsma. Vandaar dat Rutte en Jorritsma vandaag zo schichtig zaten te kijken de hele dag, in tegenstelling tot de geheel ontspannen Ollongren.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:54 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Denk dat Omtzigt het vandaag het beste uitlegde. Dat er iets verborgen wordt gehouden. Want hij begrijpt niet hoe het kan dat er na een week nog geen uitleg is.Een korte verklaring. of gewoon iets..
Ook het punt dat die woorden omtzigt functie elders door iemand getypt zijn en niet door de typemachine zelf is getypt.
Dat een Ollengren dit zelf verzint en als agenda punt wou inbrengen zou op zijn zachtst gezegd dubieus zijn.
Maar goed laten we niet kinderachtig doen. Er is blijkbaar hierover gesproken, anders stond het niet op het agenda punt bij voor aanvang tweede gesprek VVD en D66.
Dat er nu na een week nog steeds zo ontiegelijk geheimzinnig over wordt gedaan geeft dat wel aan..
Dat de kamer om 17u om stukken vraagt. Dat tot het laatste moment vaag blijft of die nog op tijd komen om er vanavond over te kunnen vergaderen. En dat Rutte dán nog eens met een verhaal komt dat hij liever ziet dat er niets openbaar wordt gemaakt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:54 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Denk dat Omtzigt het vandaag het beste uitlegde. Dat er iets verborgen wordt gehouden. Want hij begrijpt niet hoe het kan dat er na een week nog geen uitleg is.Een korte verklaring. of gewoon iets..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |